Ateistienko maailmankuva tiukasti tieteellinen?

Kohti RBE:tä

Ateistitko mukamas perustavat maailmankatsomuksensa kokonaan tieteeseen? Hah hah ja vielä kerran hah! Maallinen laki ja rahajärjestelmä ovat yhtä paljon ihmisen keksimiä kuin uskonnotkin, mutta silti niille yhä edelleen alistetaan kaikki yksilöt ja instituutiot lainkaan niiden erityispiirteitä huomioimatta tai syy-seuraus-yhteyksiä analysoimatta aivan kuin katoliselle kirkolle keskiajalla. Ateisteja ei kiinnosta alistaa yhteiskunnan toimintaa yhtään enempää tieteelliselle tarkastelulle kuin muitakaan ihmisiä. Siksi he eivät noin keskimäärin ole mitään "tieteellisen maailmankatsomuksen edustajia" kuten haluavat uskotella.

Esimerkki: mitä tapahtuisi jos ydinvoimalatyöntekijät menisivät lakkoon? Ydinreaktioita ei voi pysäyttää samalla tavoin kuin paperitehdasta, ja valvontaa vailla oleva voimala saattaa aiheuttaa onnettomuuden. Mutta lakkoilu on ihmisen megalomaniassaan ja tymyydessään keksimässä järjestelmässä ainoa tapa saada paremmat työolot niiden ollessa huonot. Maallisen lain ja rahajärjestelmän on ihminen tyhmyyksissään luonut sellaisiksi, etteivät ne ota huomioon kaikkea ja kaikkia samalla tavalla, kuin tieteessä täytyy ottaa. Tieteellinen teoria, joka olisi yhtä reikäinen, kuin mitä nämä poliittiset instituutiot ovat, naurettaisiin ulos joka yliopistosta. Miksi tämä epäsuhta ei ateisteille ole ongelma yhtään enempää kuin uskovaisille ihmisille?

9

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olly

      Ei. Ateisti ei usko jumalaan/jumaliin, tieteen kanssa ei uskomisella ole mitään tekemistä.

    • Vincenzo D'Aquila

      Sinun kannattais varmaan selventää ajatustas, ennen kuin kirjoitat. Melko sekavan vuodatuksen sait aikaan

    • "Maallisen lain ja rahajärjestelmän on ihminen tyhmyyksissään luonut sellaisiksi, etteivät ne ota huomioon kaikkea ja kaikkia samalla tavalla, kuin tieteessä täytyy ottaa."

      Jarjettomyys kukoistaa! Westfalenin rauhassa 1648 - vasta - luotiin pohja nykyiselle sekulaarille kansainvaliselle politiikalle.

      Sita ennen "maallinen laki ja rahajarjestelma" luotiin (niin, kyse on semantiikasta) ihan Jumalan koirien toimesta.

    • >>Ateistitko mukamas perustavat maailmankatsomuksensa kokonaan tieteeseen?

    • Ateismi ottaa kantaa ontologiseen teesiin "Jumala on olemassa" esittämällä, että edellä annetun päätelmän todistukset tai lähtökohdat ovat virheellisiä.

      Maallinen laki ja yhteiskunta kuuluvat sosiologiaan ja antropologiaan. Miten oikein yhdistät ne ateismiin?

    • 23rgf

      Ihminen voi olla ateisti ymmärtämättä tieteistä hevonhelevettiä. Oma maailmankuvani on kyllä jossain määrin tieteellinen, mutta en ole kyllä koskaan väittänyt olevani asiantuntija minkäänlaisessa tieteentekemisessä. En edes tuollaisessa pseudofilosofisessa kökössä.

    • hansvilijoo

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11580585 Pakko tässä on kyllä Räsäsen puolella olla, vaikken tyypistä muuten pidäkään. Etenkin kun ottaa huomioon sen, että ateisteille se lakikirja on yleensä Raamatun korvike...

    • "Ateistienko maailmankuva tiukasti tieteellinen?"


      Mistä näitä olkiukkoja oikein sikiää.

    • "Ateistitko mukamas perustavat maailmankatsomuksensa kokonaan tieteeseen?"

      Ei.

      "Siksi he eivät noin keskimäärin ole mitään "tieteellisen maailmankatsomuksen edustajia" kuten haluavat uskotella."

      Älähän jaksa kitistä, kun alkuoletuksesi on väärä ja koko viestisi väittämät kaatuuvat jo siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe