Kuinka usein teillä riidellään?

-...................

Kun ei muiden perhe elämästä totuutta tiedä, niin kysyn teiltä
- Kuinka usein teillä riidellään?
- Kauanko olette olleet yhdessä, onko lapsia?
- Vaikka riidellään, niin oletko silti onnellinen?

Toki jokaiseen suhteeseen kuuluu riidat. Välillä vaan tuntuu, että meillä ollaan joka asiasta eri mieltä ja riitaa ja huutoa aivan liikaa. Mietin vaan, että onko tämä "paljon" vai "vähän". Onnellinen en niinkään taida enää olla.

25

423

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaali määrä?

Riidellään keskimäärin kerran/kaksi kahdessa kuukaudessa.
      Yhdessä ollaan oltu 12 vuotta. Lapsia löytyy 4 kappaletta.
      Olen onnellinen.

• Elämä on

Yhdessä 15 vuotta.
      Emme riitele, vaan keskustelemme pari kertaa vuodessa "kovaäänisesti":)
      Ilma on aina näiden "keskustelujen" jälkeen huomattavasti raikkaampaa ja elämä soljuu eteenpäin yhteistuumin.

• normaali määrä?

Oikeastaan meidänkin "riitoja" voisi sanoa kovaääniseksi keskusteluksi :D

• tsib

Yhdessä 3 vuotta, ei lapsia.
      Emme riitele koskaan mutta tuhahteluja, tiuskauksia ja muita mielenilmauksia vaihdamme kyllä viikottain. Mies ei suostu riitelemään, minä voisin kyllä mielelläni joskus huutaa pää punaisena :D

Asiat jäävät tällä tavoin selvittämättä, mikä ei tietenkään ole hyvä. En kuitenkaan voi asialle mitään kun mies perääntyy heti jos isompaa konfliktia on tulossa..

• 69 / 65

Mikä on riitaa?

Jos sillä tarkoitetaan henkilökohtaiseen herjaukseen sortumista niin sitä ei ole tapahtunut kertaakaan 44:n avioliittovuoden aikana.

Jos kyse on kummankin omien ja keskenään erilaisten näkemysten itsepintainen puolustaminen ilman toisen osapuolen ymmätämiä perusteita, niin tätäkään ei ole tapahtunut.

Minä olen alusta alkaen hyväksynyt vaimoni omine oikkuineen jotka esiintyvät minulle toisarvoisilla alueilla.
      Sama toimii myös toisin päin.

Jos riitelyksi lasketaan kumppanin jokin tekemisen tai tekemättä jättämisen huomautus niin näitä "riitoja" on vaihtelevin välein mutta harvahkosti (suhteelista) niin eipä ole tullut rekisteröidyiksi.
      Poikkeuksetta sanomisiin on perustellut syyt.

• Niin mitä se on?

Ei riitelyyn kuulu henkilökohtaiset herjaukset. On oppaita "riitele oikein".
        Pitäisi varmaan tietää mitä riitely on, ennen kuin tähän ap:n kysymykseen voi vastata!

• oppeliini1

Monen monta vuotta yhdessä. Ei koskaan riitelyä. 2 lasta. Keskustelemalla ja kummankin vaihtoehtoja punnitsemalla päädymme kummankin hyväksymään ratkaisuun. Näen huutamisen ja riitelyn alikehittyneiden puuhaksi. Riitelyn EI KOSKAAN pidä kuulua normaaliin kahden ihmisen ydessä elämiseen.

• Samaa mieltä!

Yhdessä ollaan oltu 19v ja vielä ollaan pystytty keskustelemalla ratkaisemaan erimielisyytemme.

• onnellinen, check!

Yhdessä 13 vuotta, 5 lasta, emme riitele koskaan. Saatamme väitellä jostain asiasta muutaman kuukauden välein. Olen erittäin onnellinen. Sain "pahan pojan", joka on loistava isä. Rakastaa perhettään.

• Vaikeaa on

Riitelemme nykyisin päivittäin. Suhteen alussa olimme onnellisia. Nyt olemme olleen vuoden naimisissa. En ole onnellinen. Rakennemme taloa, mutta haaveilen velkavankeudesta pois pääsemisestä sekä omasta asunnosta. Mies on vaikea luonne.

• rohkaistunut

Tämä keskusteluketju on rohkaiseva! Niin kauan parit ovat olleet yhdessä ja silti elämä ei mene kokonaan riitelyksi! Olette todella luotuja toisillenne! Tsemppiä kaikille jatkoonkin! :)

• kannatti katsoa

Olemme olleet naimisissa 10 vuotta. Olemme uusperhe, jossa kasvoi kaksi lasta, jotka ovat nyt jo omillaan.
      Lasten kuullen ei riidelty koskaan.
      Ensimmäiset viisi vuotta oli takakireää aikaa. Hioimme särmiä. Joku piti meitä kuitenkin yhdessä. Käytimme melko runsaasti alkoholia lasten ollessa etävanhemmillaan ja tuli usein huutoriitoja. Olimme eron partaalla...

Lopetimme alkoholin käytön kokonaan jo vuosia sitten ja riidatkin loppuivat siihen.
      Hämmästyimme sitä, että osataanhan me keskustelemalla ratkoa riitoja ilman äänen korottamistakin. Se oli huipputunne.
      Alkoholia käytämme vain todella harvoin,pari kertaa vuodessa, mutta vain vähän. Enää ei tule riitaa pienessä huppelissakaan, koska silloin emme vatvo parisuhdeasioita-ne puhutaan selvin päin.

Olemme molemmat hyvin onnellisia.

• tuittura

Sama täällä! Kun lopetimme alkon käytön, "turha" riitely kännipäissään jäi pois. Aika älytöntä ettei aamulla aina edes muistanut mikä oli riidan aihe sillä kertaa. Vanhoja asioita tuli kaiveltua paljon ja provosoitua toista tahallaan.. Kun käyttö loppui, olo pirteni ja on kaikinpuolin parempi olla. Nykyään kunnon riitoja ehkä kerran kuussa, jotain pikkunatinaa kotitöistä ja ajankäytöstä lähes päivittäin. Eikä musta me edes riidellä paljoa. Minä olen kipakka ja puoliso rauhallinen, täydennämme toisiamme. Pahimmat särmät on minultakin hioutuneet pois lasten myötä viiden vuoden yksissä olon aikana.

• juå

Ihmisen luonne on kohtalo. Vaikeaa ja epäempaattista luonnetta ei muuta edes aika.
      ja riitoja tulee ellei suostu kynnysmatoksi. Ihanaa lukea täältä hyvistä parisuhteista.

• sopuisaa

Yhdessä 32 vuotta ja onnellisia. Ei olla riidelty eikä huudettu, mutta asioista neuvotellaan, vängätään ja väitellään pari-kolme kertaa kuussa. Vänkääminen voi olla myös hauskaa ja huumorilla höystettynä. Se voittaa jolla on paremmat perustelut. Ei tarvitse myöskään huomautella tai nalkuttaa, kun ei vaadita toisiltamme mitään täydellisyyttä. Erheitä ja puutteita saa ihmisellä olla ja kumpikin saa tehdä itse omat päätöksensä. Lapset ovat jo aikuisia eikä heidänkään kanssaan ole tarvinnut riidellä.

• yksPäivitys

Meillä yhteiseloa 12v. Rempataan ok-taloa, jonka talonmiehenä minä toimin; mies remppaa. Olen työstä väsynyt, sekä ison talon yksinhoidosta. Talvisin lumityöt. kesäisin puutarhanhoito, sekä siivoaminen sisällä että ruoanlaitto, laskujenmaksut että pyykkihuolto. Näännyn tähän, ja olenkin sanonut, ettei seksi edes haluta, kun on niin väsynyt. Riidellään jatkuvasti.Ilmeisesti saatava mies kiertoon?

• mek

Puutarhan hoito on vapaaehtoista ja limutöihin koneita asuksi eli joko lumilinko tai mönkijä niin helpottaa ja sitä remonttia pitää tehdä oman jaksamisen mukaan ja niitä kotitöitäkin ja keskity välillä siihen seksiin eli ensin seksi ja sitten muut kotihomma.

• Linkonainen
        mek kirjoitti:

Puutarhan hoito on vapaaehtoista ja limutöihin koneita asuksi eli joko lumilinko tai mönkijä niin helpottaa ja sitä remonttia pitää tehdä oman jaksamisen mukaan ja niitä kotitöitäkin ja keskity välillä siihen seksiin eli ensin seksi ja sitten muut kotihomma.

Lumilinko on huono silloin, jos on märkää lunta ja iso tehokas linko mielestäni painava työntää ja meillä rinnetontti. Ehkä pitäisi hommata se mönkijä. Pidän lumesta, mutta joskus ottaa pattiin jos sitä tuntuu tulevan vaan kokoajan!

• Linkonainen

Suoraveloitus loppuu, mutta eikö niitä oo vieläkin kaikenlaisia automaattisysteemejä. Miten laskujen maksuun voi uupua? Mitä ihmeen laskuja teillä niin paljon on?

Puutarhaa vois miettiä helpompihoitoiseksi?

• vaimo

Joka ikinen päivä.Syynä miehen mustasukkaisuus.Yhdessä 9 vuotta,kaksi lasta.

• rakastanenemmänkuine

19 vuotta yhteiseloa, emme ole riidelleet koskaan. Olen onnellinen, rakastan puolisoa enemmän kuin koskaan aiemmin. Koen olevani niitä onnekkaita.

• Olen onnellinen

13 vuotta naimisissa, 15 vuotta yhdessä. Ei riitelyä. Koenko olevani onnellinen? -Ehdottomasti. Kumppani tukee täysin minua, ei pettämistä ja mustasukkaisuutta, ei väkivaltaa eikä muutakaan, mistä täällä ihmiset yleensä valittaa. Olen siis onnellinen.

• Olen onnellinen

5 lasta ;)

• Manfred...
        Olen onnellinen kirjoitti:

5 lasta ;)

30 vuotta yhdessä, ei riidellä koskaan.

Tuon o-kirjaimella alkavan sanan muista kuulleeni kerran ääneen lausuttuna.
        En ymmärrä sen sisältöä.

• Kyllähän niitä on

Varmaan useammin kuin ennen koska ennen muistin viimeisimmän riidan paremmin? Että siitä oli vaikka puoli vuotta. Tosin johtui ehkä siitäkin, että riidat oli rajuja ja jäi mieleen hyvin. Sellaista tiuskimista tms. on ainakin useammin. Varsinaisia kunnon riitoja, en osaa sanoa kuinka usein, en pidä kirjaa. Mutta viimeisen kolmen kuukauden aikana on ollut kaksi riitaa. Olisi useamminkin, jos ei niitä koitettaisi välttää.

Tai silloin kun meillä ei ollut lapsia riitelimme vähiten. Ja lapsen oltua vauvaiässä eniten. Sitten riidat vähentyi, mutta edelleen siis enemmän kuin ennen lasten tuloa.

Joskus olen onnellinen, joskus en. Eniten onnea tuo lapsi. Ihmettelen usein miten mulle on näin suuri onni suotu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      113
      5156
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      434
      1636
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      196
      1171
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1143
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1099
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1030
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      941
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      836
    Aihe