Tunteista puhuminen ja syvällisyys miehissä

Johannes Kastaja

Perinteisestihän otsikon kaltaiset asiat ovat enemmän naisten heiniä. Voivathan miehetkin olla yhtä lailla syvällisiä, mutta harvemmin se syvällisyys kohdistuu tunteisiin ja niiden tunnistamiseen. Tai ainakaan niistä puhumiseen. Ovatko nämä ominaisuudet miehissä turhan neitimäisiä tai kenties muuten vain epäsuotavia? Tiedän ettei monet naisetkaan ole kovinkaan lahjakkaita tai halukkaita ymmärtämään omia tai muiden tunteita, mutta heille se on hyväksytympää.

Itse olen hyvä tunnistamaan eri tunnetiloja muissa ihmisissä ja tutkiskelen myös itseäni jatkuvasti. Haluan aina ymmärtää miksi minä tai joku muu toimii niin kuin toimii. Enhän minä sille mitään voi että olen tällainen, joten en varmaan muuttuakaan aio. Sitä paitsi tunteiden pohdiskelu on suurta viihdettä minulle. Niin, siis onko tämänkaltainen herkkä oman sielunsa tutkiskelu ja filosofointi täysin epämiehekästä ja onko semmoisia naisia olemassa jotka sietävät sitä miehissä? En minäkään jatkuvasti niistä halua puhua, enkä muutenkaan ole yhtään sen siveellisempi kuin muutkaan miespuoliset lajikumppanini, mutta aika vahva tarve minulla siihen kuitenkin on.

28

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plussaa

      Hyviä ominaisuuksia

    • En tiedä, mutta jos tunteet vaikuttaa kykyysi olla (tai esittää olevasi) "päättäväinen Mies joka tietää mitä tahtoo ja riisuu naiset katseellaan", niin silloin tunteilla on kokemukseni mukaan ainakin romanttista tunnelmaa latistavia vaikutuksia...

      • Johannes Kastaja

        En varmaankaan ole kuvailemasi kaltainen määrätietoisen oloinen mies. Kyllä minulla tarpeen tullen on pilkettä silmäkulmassa, mutta olen ehkä enemmän semmoinen varovaisen oloinen tyyppi. Sen verran minulla on kuitenkin tilannetajua etten rupea kesken romanttisten hektien analysoimaan mitään ja sänkyhommissa olen aika määrätietoinen. Tuntemattomien naisten kanssa kuitenkin olen vähän nössö ja ujohko.


      • Johannes Kastaja kirjoitti:

        En varmaankaan ole kuvailemasi kaltainen määrätietoisen oloinen mies. Kyllä minulla tarpeen tullen on pilkettä silmäkulmassa, mutta olen ehkä enemmän semmoinen varovaisen oloinen tyyppi. Sen verran minulla on kuitenkin tilannetajua etten rupea kesken romanttisten hektien analysoimaan mitään ja sänkyhommissa olen aika määrätietoinen. Tuntemattomien naisten kanssa kuitenkin olen vähän nössö ja ujohko.

        Tunnistan itseni tuosta kuvauksesta varsin hyvin - eihän sitä sitten kun TIETÄÄ että "nyt mennään sänkyyn (tai minne vaan)" ole ongelmia mutta sitä ennen kun on tuntemattoman kanssa tekemisissä niin voi olla hyvinkin epävarma olo.

        Mun (mies)kaverit nauroi aina aiemmin, että muistutin heidän mielestään Rossia Frendeissä tai sitä kirjuria Pelastakaa sotamies Ryan -leffassa, ja oon aina miettinyt mitä pahaa siinä oikeastaan on, tietyssä mielessä ne oli oikeassa... mutta pitäisi olla ilmeisesti Joey tai Tom Hanks jotta olisi tietyllä oikealla tavalla itsevarma ja sitä kautta halutuin.


      • knsvdmbdslbfl
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        En varmaankaan ole kuvailemasi kaltainen määrätietoisen oloinen mies. Kyllä minulla tarpeen tullen on pilkettä silmäkulmassa, mutta olen ehkä enemmän semmoinen varovaisen oloinen tyyppi. Sen verran minulla on kuitenkin tilannetajua etten rupea kesken romanttisten hektien analysoimaan mitään ja sänkyhommissa olen aika määrätietoinen. Tuntemattomien naisten kanssa kuitenkin olen vähän nössö ja ujohko.

        Minusta se että mies osaa ilmaista ja puhua tunteistaan on hienoa. Itse olen siinä todella surkea ja aikaisemmat suhteet ovatkin kaatuneet sen tyyppisiin ongelmiin. Ensimmäinen pidempi suhteeni on kehittynyt ihan miehen ansiosta. Hänellä on tuo taito ja on siten ns osannut kuljettaa suhdetta vaikeiden kohtien yli.


    • gfgb

      En ole kyllä ennen kuullut että naisille olisi hyväksyttyä olla ymmärtämättä omia tai ainakaan muiden tunteita.

      • ccq

        En minäkään.


      • Johannes Kastaja

        Muotoilen lauseen niin että kaikki ymmärtää.

        "Tiedän ettei monet naisetkaan ole kovinkaan lahjakkaita tai halukkaita ymmärtämään omia tai muiden tunteita, mutta tunteista puhuminen heille hyväksytympää."


      • eräsmies2
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        Muotoilen lauseen niin että kaikki ymmärtää.

        "Tiedän ettei monet naisetkaan ole kovinkaan lahjakkaita tai halukkaita ymmärtämään omia tai muiden tunteita, mutta tunteista puhuminen heille hyväksytympää."

        Tunne-elämän vatvominen ja erilaisten piilomerkitysten etsiminen ei ole kovin miehekästä. Teen sitä itsekin, mutta tietynlainen suoruus ja jämäkkyys on silti miehekkäämpää. Lisäksi mieheltä yleensä odotetaan, että hän tietää mitä haluaa, eikä muuta mieltään. Uskoisin, että tämän tyyppinen putkiaivoisuus ja kovanahkaisuus antaa myös suojaa muiden ihmisten sekavalta tunnevirralta. Silloin kun tämä esintyy niin sanotusti oikealla tavalla, niin sitä monet naiset arvostavat.


    • Olet ok

      Kuulostat hyvällä tavalla normaalilta mieheltä. Normaalius on nykyään venyvä käsite.

      Olen pahoillani jos naiset ovat sinulle olleet tuollaisia.

      Ajattelijoita ja näkökulmia tarvitaan, muuten me hukutaan kakkaan.
      Maailma on kova ja naisetkin ovat vissiin kovettuneet siinä samalla.

      Toivon että löydät itsellesi mieleistäsi seuraa.

    • ...

      "Ovatko nämä ominaisuudet miehissä turhan neitimäisiä tai kenties muuten vain epäsuotavia?"

      Vastaus ei voi tulla yllätyksenä: joittenkin mielestä ovat, joittenkin mielestä eivät. Joku pitää suorastaan toivottavana, joku ei.

      • Majority Rules

        "Vastaus ei voi tulla yllätyksenä: joittenkin mielestä ovat, joittenkin mielestä eivät. "

        Olisko jotain tietoa missä suhteessa, se on kuitenkin kriittinen tieto jos sanoo että sekä juu että ei on oikein... ja jos 65% naisista vaikka on sitä mieltä että JUU, niin silloinhan voi valita, että panostaako enemmistöön naisista olemalla niiden maun mukainen, vai satsaako niihin 35% vähemmistöön, jos siihen esim. kuuluu 75% todennäköisyydellä enemmän oman maun mukaisia kissoja.

        Eli käytännössä tähän kysymykseen olisi suotavampaa saada se tietoon, kumpi on ENEMMISTÖN naisista mielestä oikein ;)


      • ...
        Majority Rules kirjoitti:

        "Vastaus ei voi tulla yllätyksenä: joittenkin mielestä ovat, joittenkin mielestä eivät. "

        Olisko jotain tietoa missä suhteessa, se on kuitenkin kriittinen tieto jos sanoo että sekä juu että ei on oikein... ja jos 65% naisista vaikka on sitä mieltä että JUU, niin silloinhan voi valita, että panostaako enemmistöön naisista olemalla niiden maun mukainen, vai satsaako niihin 35% vähemmistöön, jos siihen esim. kuuluu 75% todennäköisyydellä enemmän oman maun mukaisia kissoja.

        Eli käytännössä tähän kysymykseen olisi suotavampaa saada se tietoon, kumpi on ENEMMISTÖN naisista mielestä oikein ;)

        Ehkä tätä jossain amerikkalaisessa yliopistossa on tutkittu, mutta mulla ei ole tietoa. ehkä kannattaisi panostaa siihen, että on oma itsensä. Jos nimittäin hankkiudut suhteeseen olemalla oman luonteesi vastaisesti jonkun muun maun mukainen, miten onnellinen suhteesta voi tulla? Jossain vaiheessa alkaa kuitenkin kaivella, jos joutuu näyttelemään jotain, mitä ei ole.


      • Johannes Kastaja
        Majority Rules kirjoitti:

        "Vastaus ei voi tulla yllätyksenä: joittenkin mielestä ovat, joittenkin mielestä eivät. "

        Olisko jotain tietoa missä suhteessa, se on kuitenkin kriittinen tieto jos sanoo että sekä juu että ei on oikein... ja jos 65% naisista vaikka on sitä mieltä että JUU, niin silloinhan voi valita, että panostaako enemmistöön naisista olemalla niiden maun mukainen, vai satsaako niihin 35% vähemmistöön, jos siihen esim. kuuluu 75% todennäköisyydellä enemmän oman maun mukaisia kissoja.

        Eli käytännössä tähän kysymykseen olisi suotavampaa saada se tietoon, kumpi on ENEMMISTÖN naisista mielestä oikein ;)

        Minusta tuo on niin päivänselvä asia kumpi on enemmistön kanta, joten en vaivautuisi edes kyselemään sellaista. Kun kirjoitin aloitusta olin halukas tietämään että onko edes yhtä ihmistä maailmassa jonka mielestä tunteiden vatvominen on normaalia aikuisen miehen käytöstä.


      • Moni nainen tykkää
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        Minusta tuo on niin päivänselvä asia kumpi on enemmistön kanta, joten en vaivautuisi edes kyselemään sellaista. Kun kirjoitin aloitusta olin halukas tietämään että onko edes yhtä ihmistä maailmassa jonka mielestä tunteiden vatvominen on normaalia aikuisen miehen käytöstä.

        On


    • Psyykkari

      "Enhän minä sille mitään voi että olen tällainen, joten en varmaan muuttuakaan aio. "

      AIka lapsellinen oletus, varsinkin kun koet olevasi syvällinen ja pohdiskelija tyyppi. Ensimmäisiä oppeja itsetuntemuksessa ja sen lisäämisessä, on tieto ja ymmärrys siitä, että ihminen voi muuttua. Hän voi muuttaa ajatuksiaan, asenteitaan ja niiden kautta myös tunteitaan.

      Lueppas alan kirjallisuutta ja tutustu tutkimuksiin. Maalaisjärki auttaa maallikkopohdinnoissa muttei perustu mihinkään.

      • Johannes Kastaja

        Ihminen voi muuttua ja sillä muutoksella voi olla suuretkin vaikutukset, mutta omaa persoonallisuuttaan ei voi muuttaa. Minä olen aina kokenut eri tunteet erittäin vahvoina ja se tulee varmasti säilymään aina, halusin tai en. Ja kun tunteet ovat vahvoja, sitä on ikään kuin pakotettu käsittelemään niitä hieman syvemmin. Asenteet kuuluvat varmaan niihin asioihin mitkä ovat muutettavissa, sitä en kiellä.

        Äärimmäisen kylmän ja tunteettoman ihmisen on vaikeaa ymmärtää miksi joku jaksaa pohdiskella omia tuntemuksiaan niin paljon. Mutta se on aivan luonnollista koska tämän kaltaiselle ihmiselle tunteet ovat hyvin laimeita. Semmoisen ihmisen elämä voi olla hieman helpompaa kun ei ihan pienestä hetkahda, mutta toisaalta semmoinen ihminen ei kykene näkemään mitään kaunista ympärillään.


      • Hän, joka tietää
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        Ihminen voi muuttua ja sillä muutoksella voi olla suuretkin vaikutukset, mutta omaa persoonallisuuttaan ei voi muuttaa. Minä olen aina kokenut eri tunteet erittäin vahvoina ja se tulee varmasti säilymään aina, halusin tai en. Ja kun tunteet ovat vahvoja, sitä on ikään kuin pakotettu käsittelemään niitä hieman syvemmin. Asenteet kuuluvat varmaan niihin asioihin mitkä ovat muutettavissa, sitä en kiellä.

        Äärimmäisen kylmän ja tunteettoman ihmisen on vaikeaa ymmärtää miksi joku jaksaa pohdiskella omia tuntemuksiaan niin paljon. Mutta se on aivan luonnollista koska tämän kaltaiselle ihmiselle tunteet ovat hyvin laimeita. Semmoisen ihmisen elämä voi olla hieman helpompaa kun ei ihan pienestä hetkahda, mutta toisaalta semmoinen ihminen ei kykene näkemään mitään kaunista ympärillään.

        Kylläpä puhut potaskaa.

        Persoonallisuuttaan voi muuttaa.

        Tunteet syntyvät ihmisen omista ajatuksista.

        Et voi tietää, mitä"äärimmäisen tunteettoman ihmisen on vaikea ymmärtää".


        Tee ihan älyttömiä johtopäätöksiä, mutta uskoisin, ettei kukaan ota ajatuksiasi vakavasti, toivottavasti et itsekään.


      • gfgb
        Johannes Kastaja kirjoitti:

        Ihminen voi muuttua ja sillä muutoksella voi olla suuretkin vaikutukset, mutta omaa persoonallisuuttaan ei voi muuttaa. Minä olen aina kokenut eri tunteet erittäin vahvoina ja se tulee varmasti säilymään aina, halusin tai en. Ja kun tunteet ovat vahvoja, sitä on ikään kuin pakotettu käsittelemään niitä hieman syvemmin. Asenteet kuuluvat varmaan niihin asioihin mitkä ovat muutettavissa, sitä en kiellä.

        Äärimmäisen kylmän ja tunteettoman ihmisen on vaikeaa ymmärtää miksi joku jaksaa pohdiskella omia tuntemuksiaan niin paljon. Mutta se on aivan luonnollista koska tämän kaltaiselle ihmiselle tunteet ovat hyvin laimeita. Semmoisen ihmisen elämä voi olla hieman helpompaa kun ei ihan pienestä hetkahda, mutta toisaalta semmoinen ihminen ei kykene näkemään mitään kaunista ympärillään.

        Noniin ja sitten on kaikki mahdolliset ja mahdottomat välimuodot vielä lisäksi. Ehkä sinun pitääkin funtsia vielä vähän sillä ihmiset eivät ole niin yksioikoisia ja jokainen on oma yksilönsä. Sen kun ymmärtää niin on jo melko pitkällä.

        Ensinäkin en ole ollenkaan sitä mieltä etteikö miehet muka tunteistaan puhuisi tai olisi tunteellisia tai ei funtsisi asioita tai että se olisi jotenkin nimenomaan epämehekästä. Juota kuka tahansa jannu humalaan niin viimeistään siinä vaiheessa alkaa kuulua kummia. (Kirjaimellisesti jokaikiseltä) Sen sijaan aivan yletön vatvominen on minun mielestäni hieman rasittavaa ja se on aivan sama onko vatvomassa nainen vai mies. Aikasi kun asioita vatvot niin päädyt vielä lopputulokseen joka on päin pusikkoa mutta pidät sitä kuitenkin oikeana kaiken aivotyön jälkeen.

        Toisekseen tämän saman kolikon kääntöpuoli tuottaa loputtomat määrät pskaa jossa todetaan kaikkea hyvin fiksua kuten kun nainen sanoo ei niin se tarkoittaakin joo ym. skeidaa. Kyllä karussa suomenmaassamme on melko paljon naisia jotka edes enimmäkseen hoitaa asioita ihan selvällä suomenkielellä. Todella ärsyttävää että levitellään edes vitsinä käsitystä että suora, järkevä ja rehellinen suomalainen ihminen on jotenkin äärimmäisen poikkeava ja sukupuoleton, epänaisellinen. Pitäisi olla jatkuvasti päästänsä jotenkin sekaisin ollakseen muka oikea nainen. Eihän se nyt niin mene, yhtään sen enempää kuin sekään että miehet ei muka tunne. Ihan hirveetä sontaa suoraansanottuna.

        Kolmannekseen et voi todellakaan väittää että tunteet olisivat laimeampia jollain ihmisellä vain sen vuoksi että niitä ei sinulle paljasteta. Ajattelepa historiaakin, oliko siellä pelkkiä tunteettomia ihmisiä yksistään? Pakko oli pärjätä kuitenkin vaikka olosuhteet eivät antaneet myöden ylimääräisille tunteenpurkauksille tai suorastaan koko elämän mullistamiseen koska nyt vaan tuntuu siltä. Todella ilkeätä ajatella että pitää hetkahdella vaikka kuinka pienistä ollakseen silmissäsi, tai ylipäänsä kenenkään silmissä milään tavalla tunteva. Kaikki on vaan tosi laimeata, joopa joo. Ja tästä voi myös palata suoraan siihen naisellisuusajatukseen.


    • totatota

      Naiset ei mun käsittääkseni pidä syvällisistä miehistä. Syvällisyys on monille naisille turn off ja toisaalta naiset eivät edes tunnista syvällistä miestä, vaan retkahtavat superpinnallisiin psykopaatteihin, väittäen näitä syvällisiksi ajattelijoiksi.

      Omalla kohdalla tulin siihen tulokseen joskus 19-vuotiaana, että en tule koskaan löytämään naista, joka olisi samalla tasolla syvällinen kanssani ja, joka ylipäätään sietäisi syvällisyyttä miehellä. Sen jälkeiset vuodet ovat vahvistaneet tätä käsitystäni.

    • Taitolaji

      Miehissä on feminiinisyyttä ja naisissa on maskuliinisuutta. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Tasapaino löytyy kun kumpaakaan ei ole kummassakaan liikaa vaan sopivasti. Miehet peittävät feminiinisyyttään tällä tunteista puhumattomuudellaan ja naamioivat tunnekielensä miehisempään artikulointiin.
      Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että niitä tunteita ei olisi siellä vaikka niiden tulkitseminen onkin naisille haasteellista. Monelle miehelle joka on itse vetäytyvä ja puhumaton on oikea kumppani nainen joka tunteilee senkin edestä. Vaikka kumpikin yrittääkin muuttaa toisiaan itsensä kaltaiseksi. Nainen sanoo että voi kun puhuisit tunteistasi enemmän ja mies tällä tavoin myös vetäytyy vain hiljaisemmaksi. Mies sanoo naiselle että rauhoitu nyt äläkä reagoi niin voimakkaasti ja nainen se vain tulee entistä hysteerisemmäksi.
      Naisen tunnetoloja ei liiemmin tarvitse tulkita kun nainen kertoo ne ihan itse. Miehen tunnetolojen tulkitsemiseen tarvitaankin jo matematiikkaa ja karttaa. Mies kieltää myös itseltää näkemästä näitä tunnejuttujaan just sen takia että ei tulisi leimatuksi liian akkamaiseksi. Taitolaji sanoisin. Häpeää ja pelkoa pitää peitellä. Feminiinisyyden pelko johtaa sovinistiseen käyttäytymiseen joka ei loppupeleissä palvele edes miehen omia tarpeita.

    • millit & tuumat

      Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa standardia, joskin joitakin yleisesti tyypillisinä ajateltuja peruslinjoja.

      Niin mies kuin nainenkin voi olla karkean säädön tunneköyhä kuin hyvin tunneäluinenkin kaikkine hienoine nyansseineen ta jotakin siltä väliltä.

      Ei myöskään ole harvinaista, että jotkin vakavat vastoinkäymiset, läheisen ylättävä kuolema tmv. muuttaa tunneskaalan herkkyyttä pysyvästi.

      Usein naisille annetaan tunneäly ja herkkyys ominaisuuksina, mutta olen tavannut vaikka miten paljon henkisesti aivan "tunne-pölkkyjä" ja vähintäänkin tummakierteen herkkyydellä ilman suuren suria nyansseja. Nainen osaa olla aivan erityisen röyhkeäkin aivan siinä missä mieskin. Yksilö-asioita.

      On henkilöitä joilla jo luonnostaan on herkkä antenni, joka skannaa pienetkin sävyt ja nyanssit ymäristössään ja sitten toisia joilla on hyvinkin harvasilmäinen antenninsa verkko johon ei ensinmainitut tartu, menevät suoraan ohi / lävitse ja jäävät havaistematta. Viimeksimainttu ei välttämättä niitä havaitse tai ymmärrä vaikka sellasia hänelle osoitettaisiinkin.

      Jotkut ovat "millisillä kierteillä" ja toiset "tuumaisilla" mutta kumpin voi ainakin jossakin määrin koettaa kasvaa toistensa suuntaan.

      Hyvin herkän tutkan omaavan on vaikea säätää sitä karkeammin ja suuremmilla linjoilla skannaavaksi. Hänen herkkä skannerinsa vain surraa aivan spontaanisti, automaattisesti ja lupaakin kysymättä. Toisinaan se voi olla henkilölle itsellekin hieman raskasta. Vaikkapa taide- ja musiikkipuolella siitä on pelkkää etua.

      Samoin karkean skannerin omaavan on vaikea saada sillä esille nyansseja.

      Kyllähän mieheltä useinkin odotetaan tiettyä jämäkkyyttä, suoralinjaisuutta, isompien kuvioiden / kokonaisuuksien hallintaa, sekä päätöksen tekokykyä, niin ammatissa kuin yksityiselämässäkin. Tähän lisättynä "riittävästi" analalyttisyyttä ja herkkyyttä sopivalla annostuksella.

      Jos liian liiaksi jää analalysoimaan ja skannailemaan, niin ei kykene tarvittavaan toiminnallisuuteen. Joillakin amattialoilla analyyttisyys voi olla eri henkilöiden vastuulla kuin varsinainen toiminallisuus, jotka tukevat toisiaan.

      Mutta ihmiset ovat erilaisia, toiset enempi pohdiskelijoita perusluonnoltaan ja toiset enempi toiminnallisia. Tai pohdiskelevia toimijoita tai toimivia pohdiskelijoita, erilaisin painopistein.

      Tokihan kaikki tieteellinnenkin edistyminen vaatii suurta analysointia ja sitten sen pohjalta toimintaa / toteuttamista.

      Tieto-taitoakin on erilaista ja kaikki eivät halliste kaikkea. Teknisestä ja lääketieteellisestä filosofiseen ja taiteelliseen osaamiseen. Jokaisella on luontonsa ja ne täydentävät toisiaan, joka luo elämän mosaiikin.

    • Joitain ajatuksia

      Itsetunsä tutkistelu on hyväksi, jos sen tuloksena tiedät, mitä haluat ja mistä pystyt joustamaan. Loputon vatvominen ja päättämättömyys taas käy hermoille, ja omien tunteiden korostaminen ei ole kaukana itsekkyydestä. Mitä jos suuntaisit harrrastustasi omista tunteista empatiaan, toisten ihmisten ymmärtämiseen, tai ottaisit etäisyyttä tunteisiisi muuttamalla niitä kirjalliseen muotoon esim. lukemalla ja kirjoittamalla runoutta? Koeta kääntää herkkyys mahdollisuudeksi.

      • totatota

        Onko sulla ADHD, vai miksi yhdistit runuoden ja herkkyyden toisiinsa?


    • n 40

      Aika hienoo.
      Pärjäät varmaan hyvin parisuhteessa.

      Yleensähän naiset valittaa ettei miehet puhu eikä pukahda.

      • PahaJuttu

        Yleensä naiset ei edes oikeasti halua antaa miehelle sitä tilaa siihen tunteiluun kun ottavat sen itselleen. Toivottavasti löydät kumppanin joka suo sinulle oikeuden siihen. Naiset tuppaavat sanomaan haluavansa jotakin mieheltä mutta kun saavat sen niin ei hyvä sekään. Mies onkin ihan nössö ja mielenkiinnoton.


    • Velamies

      Minä analysoin tunteitani ja muiden tunteita jatkuvasti. Jos nainen ei sitä kestä, poistukoon suhteesta. Kaipaan nimenomaan naista, joka vähät välittää siitä, mitkä ovat perinteisiä maskuliinisia ja mitkä feminiinisiä ominaisuuksia.

      Minusta kyky analysoida tunteita ja ajatuksia ja keskustella niistä on inhimillisyyden perusta. En huolisi naista, joka ei kykene siihen. Sillä mikäpä sen parempaa kuin purkaa tunteita ja ajatuksia yhdessä oman rakkaan kanssa?

      • Seksikemia

        Korosta vain jotain muita maskuliinisia ominaisuuksiasi sillä tosiasia on kuitenkin että naisen ja miehen seksuaalinen kemia perustuu erilaisuuteen ei samanlaisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe