http://www.ess.fi/?article=428035
Näin vielä tänä päivänä... huh.
Kristillisiä aamunavauksia kaikissa lahtelaiskouluissa
8
173
Vastaukset
- total bullshit
Jestas, mitä roskaa ja aivopesua. Tällaiselle toiminnalle nauretaan hyväntahtoisesti 50 vuoden päästä, mutta tällä hetkellä ei kyllä naurata yhtään.
No tuohan on sitten päin prinkkalaa. EIT on linjannut että viranomaisen ei tulisi asettaa henkilöä tilanteeseen jossa tämä joutuu ilmaisemaan katsomuksensa. Nyt jos viranomainen eli koulu järjestää kristillistä uskonnonharjoitusta ja jotain muuta, ja sitten kysyy oppilailta että minkä uskonnon harjoitukseen haluat osallistua niin tässähän se vakaumus sitten tulee julki eli ei näin.
Siteeraus Helsingin Vapareiden sivulta:
Apulaisoikeusasiamies Pajuoja totesi 5.8.2013 antamassaan ratkaisussa, että "vapaus tunnustaa tai olla tunnustamatta uskoa sisältää myös oikeuden olla joutumatta tilanteisiin, joissa henkilöä vaaditaan paljastamaan uskonsa tai joissa hänen on toimittava jollain sellaisella tavalla, josta voidaan tehdä päätelmiä hänen vakaumuksestaan".
http://helsinki.vapaa-ajattelijat.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=292:uskonnon-harjoittaminen-osana-koulupaeivaeae-loukkaa-ihmisoikeuksia&catid=50:uutisia&Itemid=80- meteliä vaaditaan
Kun koulut ei lakia selvästikään noudata, ei päivänavauksissa eikä koulujumalanpalveluksissa, niin kyllähän tähän lainvastaisuuteen pitäisi viranomaisten puuttua. Koulun rehtori kantaa ylintä vastuuta mitä koulussa tapahtuu. Retoreille pitäisi laittaa santio päälle ellei toiminta koulussa muutu noudattamaan lakia, niin erotus virasta seuraa välittömästi. Kun maan ylimmät viranomaiset sanoo ettei lakia noudateta, niin nyt käytännöt on maassa laitettava noudattamaan lakia. Luulisi, että nyt lähtee iso luuta automaattisesti siivoamaan koulujen käytännöt kuntoon.
Ihmettelen ettei yksikään päättäjä eli poliitikko ole vieläkään ottanut mitään kantaa näihin asioihin eikä media ole luonut mitään painetta poliitikkoja kohtaan.
Toivottavasti asiaa ei yritetä vaieta kuoliaaksi. Kansalaisten pitää jatkaa metelin pitämistä ja valituksia niin pitkään, jotta asiaan saadaan muutos. - seuraako mitään?
Aika törkeästi lakia rikotaan. Numeroista päätellen lähes läpi koko koulujärjestelmän. Vuonna 2012 järjestettiin yhteensä 4 328 koulujumalanpalvelusta, joissa kävi yhteensä 970 241 oppilasta.
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/2D367082EF5DE24AC225785E003D6830/$FILE/Yleinen_seurakuntatyo_A3_koko_kirkko_2012.xlsx
Kun oikeusasiamies toteaa lakia rikottavan, niin pitää kysyä mitä oikeusasiamies aikoo tehdä, jotta lakia aletaan noudattamaan. Eihän tämä voi tähän jäädä, että vain todetaan ettei lakia noudateta, mutta ei sitten tehdä mitään jotta lakia alettaan noudattamaan. Vai pitäisikö kansalaisten haastaa jokainen rehtori erikseen oikeuteen? Kun lakia rikotaan näin laajamittaisesti, niin luulisi valtiovallan laittavan asian kuntoon yhdellä mahtikäskyllä. - xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
seuraako mitään? kirjoitti:
Aika törkeästi lakia rikotaan. Numeroista päätellen lähes läpi koko koulujärjestelmän. Vuonna 2012 järjestettiin yhteensä 4 328 koulujumalanpalvelusta, joissa kävi yhteensä 970 241 oppilasta.
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/2D367082EF5DE24AC225785E003D6830/$FILE/Yleinen_seurakuntatyo_A3_koko_kirkko_2012.xlsx
Kun oikeusasiamies toteaa lakia rikottavan, niin pitää kysyä mitä oikeusasiamies aikoo tehdä, jotta lakia aletaan noudattamaan. Eihän tämä voi tähän jäädä, että vain todetaan ettei lakia noudateta, mutta ei sitten tehdä mitään jotta lakia alettaan noudattamaan. Vai pitäisikö kansalaisten haastaa jokainen rehtori erikseen oikeuteen? Kun lakia rikotaan näin laajamittaisesti, niin luulisi valtiovallan laittavan asian kuntoon yhdellä mahtikäskyllä.Ei muuta kuin sähköpostia oikeusasiamiehelle, vapareilta julkisia kannanottoja, meteliä verkossa...
- tältä näyttää
seuraako mitään? kirjoitti:
Aika törkeästi lakia rikotaan. Numeroista päätellen lähes läpi koko koulujärjestelmän. Vuonna 2012 järjestettiin yhteensä 4 328 koulujumalanpalvelusta, joissa kävi yhteensä 970 241 oppilasta.
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/2D367082EF5DE24AC225785E003D6830/$FILE/Yleinen_seurakuntatyo_A3_koko_kirkko_2012.xlsx
Kun oikeusasiamies toteaa lakia rikottavan, niin pitää kysyä mitä oikeusasiamies aikoo tehdä, jotta lakia aletaan noudattamaan. Eihän tämä voi tähän jäädä, että vain todetaan ettei lakia noudateta, mutta ei sitten tehdä mitään jotta lakia alettaan noudattamaan. Vai pitäisikö kansalaisten haastaa jokainen rehtori erikseen oikeuteen? Kun lakia rikotaan näin laajamittaisesti, niin luulisi valtiovallan laittavan asian kuntoon yhdellä mahtikäskyllä.Lapsien hyväksikäyttö on se konsti millä kirkko kaunistelee kirkossa käynti tilastojaan.
Päiväkotilapsia myös raahataan kirkkoon. meteliä vaaditaan kirjoitti:
Kun koulut ei lakia selvästikään noudata, ei päivänavauksissa eikä koulujumalanpalveluksissa, niin kyllähän tähän lainvastaisuuteen pitäisi viranomaisten puuttua. Koulun rehtori kantaa ylintä vastuuta mitä koulussa tapahtuu. Retoreille pitäisi laittaa santio päälle ellei toiminta koulussa muutu noudattamaan lakia, niin erotus virasta seuraa välittömästi. Kun maan ylimmät viranomaiset sanoo ettei lakia noudateta, niin nyt käytännöt on maassa laitettava noudattamaan lakia. Luulisi, että nyt lähtee iso luuta automaattisesti siivoamaan koulujen käytännöt kuntoon.
Ihmettelen ettei yksikään päättäjä eli poliitikko ole vieläkään ottanut mitään kantaa näihin asioihin eikä media ole luonut mitään painetta poliitikkoja kohtaan.
Toivottavasti asiaa ei yritetä vaieta kuoliaaksi. Kansalaisten pitää jatkaa metelin pitämistä ja valituksia niin pitkään, jotta asiaan saadaan muutos.Helsingin Vapaa-ajattelijat ainakin aikoo jatkaa paperisotaa byrokraattien kanssa kunnes tilanne korjaantuu. Joskus tietty tilanne on se että ylemmältä taholta voidaan antaa ihan mitä tahansa ohjeistuksia ja linjauksia mutta toimijat eivät niistä välitä, kuten on käynyt Helsingin Maistraatin kirkosta eroamisen. Maan ainoa maistraatti, joka ei hyväksy sähköposti-ilmoitusta erosta vaikka niitä on selvästi ohjeistettu että pitäisi.
- eikö laki ole mitään
rainbowshy kirjoitti:
Helsingin Vapaa-ajattelijat ainakin aikoo jatkaa paperisotaa byrokraattien kanssa kunnes tilanne korjaantuu. Joskus tietty tilanne on se että ylemmältä taholta voidaan antaa ihan mitä tahansa ohjeistuksia ja linjauksia mutta toimijat eivät niistä välitä, kuten on käynyt Helsingin Maistraatin kirkosta eroamisen. Maan ainoa maistraatti, joka ei hyväksy sähköposti-ilmoitusta erosta vaikka niitä on selvästi ohjeistettu että pitäisi.
Jos maistratissa, koulussa tai missä muualla on sellaisia työntekijöitä jotka ei noudata Suomen lakia, niin ihmettelen, jos näitä ihmisiä ei rankaista sakoilla ja muuten niin kovin, että he alkavat noudattamaan lakia ja jos ei ala noudattamaan rankaisuistakaan huolimatta lakia, niin viimeisenä vaihtoehtona on irtisanominen virasta ja uusi lainkuuliainen työntekijä tilalle. En ymmärrä mikä tässä asiassa maksaa? Miksi aivan selviä lainrikkomisia ei saada loppumaan? Miksi pakottavia rankaisutoimenpiteitä ei oteta käyttöön?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17605- 67557
- 94542
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43486
- 47437