Kuinka päästä eroon jehovan todistajista?

Kun puhetta ei usko

Olen nuori, yksinasuva nainen ja muutostani lähtien ovellani on rampannut liiankin usein jehovan todistajia. Eivät millään usko etten halua heitä ovelleni.

Olen yrittänyt kohteliaasti ja vähän jämäkästikin sanoa ettei heidän toimintansa tai uskonsa kiinnosta minua pätkääkään. Erehdyin kerran sanomaan olevani ateisti, ja sehän vasta sai heidän silmänsä kiilumaan...

Vinkkejä?

166

3453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-witness

      Voit sanoa heille, että ilmoittavat seurakunnan alueista vastaavalle veljille, että sinä et halua, että ovellasi käydään. Voit myös antaa seuraaville Jehovan todistajille vaikkapa pienen kirjeen, jossa toivot, ettei sinua häirittäisi. Sano heille siitä jämäkästi mutta kunnioittavsti. Pyydä heiltä vielä vahvistus, että he toimittavat asian eteenpäin ja kunnioittavat omaa rauhaasi. Uskon, että jos ilmaiset tahtosi edelleen kunnioittavasti ja tuot kantasi näin esille, etköhän saa olla rauhassa.
      SInulla on oikeus omaan rauhaan. Mutta ole kärivälllinen edelleenkin vaikka varmasti olet ollutkin. Kiitos siitä. SInun parastasi he vain haluavat.

      • ahaa!?

        "Voit sanoa heille, että ilmoittavat seurakunnan alueista vastaavalle veljille, että sinä et halua, että ovellasi käydään."

        JT seurakunnissa ylläpidetään siis laitonta henkilörekisteriä.

        " SInun parastasi he vain haluavat."

        No eivät todellakaan kun yrittävät huijata mukaan tuollaiseen kulttiin.


      • Häiriköity
        ahaa!? kirjoitti:

        "Voit sanoa heille, että ilmoittavat seurakunnan alueista vastaavalle veljille, että sinä et halua, että ovellasi käydään."

        JT seurakunnissa ylläpidetään siis laitonta henkilörekisteriä.

        " SInun parastasi he vain haluavat."

        No eivät todellakaan kun yrittävät huijata mukaan tuollaiseen kulttiin.

        Kyllä pelkkä EI riittää. Ei tarvi " kunnioittaa " ei nöyristellä eikä pyytää mitään laittomaan henkilörekisteriin kirjaamaan.

        Jos vielä tulevat " vahingossa " häiriköimään. Soitto 112; seen ja poliisi paikalle.
        Anna viranomaisten hoitaa kirjaaminen...-)


      • Phöh.
        ahaa!? kirjoitti:

        "Voit sanoa heille, että ilmoittavat seurakunnan alueista vastaavalle veljille, että sinä et halua, että ovellasi käydään."

        JT seurakunnissa ylläpidetään siis laitonta henkilörekisteriä.

        " SInun parastasi he vain haluavat."

        No eivät todellakaan kun yrittävät huijata mukaan tuollaiseen kulttiin.

        Eihän se ole laiton, jos itse pyydät, että luonasi ei käydä. Jokainen ymmärtää, että tieto on pakko laittaa johonkin ylös.


      • totuusvoittaaaina

        Ovatko kotirauhaa häiritsevät jehovan todistajat ne jotka kääntävt minun ulko-ovessa olevan koiran kuvan missä lukee TERVETULOA??? Nurinpäin?

        Heidän onni on ollut etten ole ollut kotona


      • Vaino Harhainen
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ovatko kotirauhaa häiritsevät jehovan todistajat ne jotka kääntävt minun ulko-ovessa olevan koiran kuvan missä lukee TERVETULOA??? Nurinpäin?

        Heidän onni on ollut etten ole ollut kotona

        .


        täällä meilläpäin ne samat jt katkaisi sähköt ja kuori katolta POIS kattopeltejä,
        pari puutakin kaatoivat

        POLIISI sanoo et se oli MYRSKYTUULI,
        mutta varmasti oli kuitenkinjt jotka sätköt katkas ja kattopellit kuori,
        kun arton ovikilvenkin käyneet kääntämässä.

        KUKAAN eikä mikään muu VOI sellaista tehdä.
        ainoastaan ja vain jt ovat syyllisiä....

        LOL


      • ällöjenkii
        Vaino Harhainen kirjoitti:

        .


        täällä meilläpäin ne samat jt katkaisi sähköt ja kuori katolta POIS kattopeltejä,
        pari puutakin kaatoivat

        POLIISI sanoo et se oli MYRSKYTUULI,
        mutta varmasti oli kuitenkinjt jotka sätköt katkas ja kattopellit kuori,
        kun arton ovikilvenkin käyneet kääntämässä.

        KUKAAN eikä mikään muu VOI sellaista tehdä.
        ainoastaan ja vain jt ovat syyllisiä....

        LOL

        joo, ne jt
        aina myrskytulella katkoo täälläkin sähköt
        ja potkivat valtavan isoja puitakin nurin.


      • Anonyymi

        Vai vielä kirje olisi kotirauhan rikkojille KUNNIOITTAVASTI kirjoittaa!!! On annettava osoitetiedot ja ties mitä muuta varmaan omalla allekirjoituksellakin! Jo on aikoihin eletty! Minä aion seuraavaksi ilmoittaa poliisille jatkuvasta kotirauhan rikkomisesta. Kahdessa viikossa 3 käyntiä! Otan heti oven avattuani kuvat henkilöistä, pyydän henkkarit ja ilmoitan poliisille! Jos ei riitä, kirjaan kaikki käynnit kuvineen.


      • Anonyymi
        Häiriköity kirjoitti:

        Kyllä pelkkä EI riittää. Ei tarvi " kunnioittaa " ei nöyristellä eikä pyytää mitään laittomaan henkilörekisteriin kirjaamaan.

        Jos vielä tulevat " vahingossa " häiriköimään. Soitto 112; seen ja poliisi paikalle.
        Anna viranomaisten hoitaa kirjaaminen...-)

        Tuo taitaakin olla nopeampi keino, kuin rikosilmoituksen teko. Mutta tuskin poliisi saapuu paikalle, kun kyseessä ei ole hätätapaus. Minua on vainottu vuodesta 2018 asti. Korona aika oli ainut tauko! Kaupungista toiseen muutto ei edes auta! Kyllä joku laki sentään tähänkin terrorismiin pitäisi saada!


      • Anonyymi
        Phöh. kirjoitti:

        Eihän se ole laiton, jos itse pyydät, että luonasi ei käydä. Jokainen ymmärtää, että tieto on pakko laittaa johonkin ylös.

        Pitäisi saada lupa laittaa lappu ovelle: "Ei jehovia, kiitos!" Saihan ennenkin panna lapun luukulle:" Ei mainoksia, kiitos." Onko luvallista panna ovelle jehovat kieltävä lappu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi saada lupa laittaa lappu ovelle: "Ei jehovia, kiitos!" Saihan ennenkin panna lapun luukulle:" Ei mainoksia, kiitos." Onko luvallista panna ovelle jehovat kieltävä lappu?

        Ostakee pari vihaista "seefferiä", jotka murisee sanoista: A. JÄTKIÄ.
        B. VARTIOTORNILAHKOLAISIA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi saada lupa laittaa lappu ovelle: "Ei jehovia, kiitos!" Saihan ennenkin panna lapun luukulle:" Ei mainoksia, kiitos." Onko luvallista panna ovelle jehovat kieltävä lappu?

        Saahan sellaisen lapun omalle ovelleen laittaa ja voisi toimiakin. Olen joskus nähnytkin sellaisen lapun, missä kielletään kerjääminen, kaupustelu ja uskonnollisen sanoman julistaminen. Se ei kohdistunut erikseen mihinkään ryhmään, mutta ei kai sillekään mitään estettä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo taitaakin olla nopeampi keino, kuin rikosilmoituksen teko. Mutta tuskin poliisi saapuu paikalle, kun kyseessä ei ole hätätapaus. Minua on vainottu vuodesta 2018 asti. Korona aika oli ainut tauko! Kaupungista toiseen muutto ei edes auta! Kyllä joku laki sentään tähänkin terrorismiin pitäisi saada!

        Eihän niiltä tarvitse kuin kysyä "vääriä" kysymyksiä. Sen jälkeen eivät tule, vaikka sitä toivoisit.


      • Anonyymi

        <<SInulla on oikeus omaan rauhaan. Mutta ole kärivälllinen edelleenkin vaikka varmasti olet ollutkin. Kiitos siitä. SInun parastasi he vain haluavat.>>
        Tapahtui vuosia sitten Kihniössä.
        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme". Maassamme asiat ovat nyt juuri noin.
        Tämä tapahtui Kihniössä.


      • Anonyymi

        Menivät naapuriin jv naiset ja talon emäntä avasi oven,isäntä oli ruokalevolla makkarissa ja huusi vaimolleen että ketä siellä kyselee!? Jehova naisia täällä kyselee!isäntä huusi kovalla äänellä että"tulukee akat tänne makuuhuoneeseen niin ruvetaan naimaan! Jv naiset lähti eikä ole sen jälkeen tulleet takaisin?


      • Anonyymi
        ahaa!? kirjoitti:

        "Voit sanoa heille, että ilmoittavat seurakunnan alueista vastaavalle veljille, että sinä et halua, että ovellasi käydään."

        JT seurakunnissa ylläpidetään siis laitonta henkilörekisteriä.

        " SInun parastasi he vain haluavat."

        No eivät todellakaan kun yrittävät huijata mukaan tuollaiseen kulttiin.

        Eihän ulko-ovea tarvitse avata jos ovikello soi.
        Kyllä ne ennenpitkää huomaa sen ja jättävät sen oven rauhaan.Toki heille voi sen sanoa että eivät tule uudestaan sen kyllä pitäisi auttaa voi vedota siihen että heidän johtaja Veikko Leinonen on niin sanonut.Minun luona ei käynyt vuosiin ilmeisesti tätä hommaa on vähennetty olihan tässä koronaa.Itse en niitä pelkää mulla on niistä kokemuksia nuorempana.Tutustuin tähän oppiin yli vuoden ajan ja tiedän heidän kuviot.En mennyt koskaan kasteelle mutta he ei minusta silti tykkää koska minut luokitellaan samaan luokkaan kuin erotetut.Tämä on yleensä heille yllätys kun kerron että minulla kokemuksia heistä ja eivät sitten enää tule uudestaan kun tämän kuulevat.Sitten myös järeitä keinoja jos haluaa pelata varman päälle.Annan esimerkin :Koska kyseessä on oma koti niin oven myös avata vähissä vaatteissa ei kuitenkaan tarvitse olla alasti.Mustat alusvaatteet niistä ei näy mitään läpi.Tähän on jokaisella oikeus kun on omasta kodista kysymys silloin uskoisin eivät enää tule uudestaan vaan lähtevät nopeasti.Mulla ei ole heitä mitään vastaan mutta sanon näin että tämä elämäntapa ei sovi minulle lisäksi siellä on niin paljon asioita joita en voi hyväksyä.En nyt lähde tässä erittelemään niitä tarkemmin …..


    • 4 + 20

      Kerro heille, ettet halua heidän käyvän luonasi ja jos et halua myöskään materiaalia heiltä, kerro se myös.
      Jos tämä ei auta, soita paikalliseen seurakuntaan ja kerro sama sinne. Viimeistään tässä vaiheessa asian tulisi olla selvä.
      Voit myös laittaa oveesi/postilaatikkoosi lapun: "Ei uskonnollista materiaalia".

    • rauhaonkallis

      moi. älä puhu mitään muuta kuin että otat yhteyttä poliisiin ja toimi myös niin.
      kokemuksesta tiedän että ovensuukeskustelut leviää heti koko alueen seurakuntiin
      sieltä mahdollisesti ei uskoville paikkakuntalaisille kuten on epäilys että virastoissa työskentelevät todistajanaiset levittävät tietoja työpaikalta myös diktaattorimiehilleen? selvää näin ei ole vastausta ei tule vaikka luikurit ovat tottuneet kieroilemaan. yhteydenpito seurakuntaan tuntuu kieroutuneelta tuossa
      tilanteessa kun kotirauhaa häiritään.
      on hyvä muistaa että todistajat ovat usa:sta johdettuja!
      vilkaiseppa heidä kotisisivujensa tietosuojakommentti ja mieti ollaanko
      selväjärkisten kanssa tekemisissä.
      sinua voidaan alkaa panettelemaan totuuden tms. vastaiseksi jos kyhäät heidän
      avulla itsestäsi ns. kieltopaikan. pelkkä sana riittää
      kerjääminen kielletty kyltti sisältää minkä tahansa hyödykkeen anelun.

      • Anonyymi

        Miksi jehovan todistajat tulevat heti kolkuttelemaan kub puoliso on kuollut , luuleeko he että ihinen surussaan on helposti ylipuhuttavainen.
        Siis halpaa touhua sinänsä. Kyllä ihmisellä on uskonsa jo aikuisena ei sitä kukaan miksikään muuta
        Ja pieniä lapsia vedetään mukaan saarna reisuille


    • saatana ovellasi

      Sanot heille ystävällisesti, että et ole kiinostunut ja pyydät heitä jättämään sinut rauhaan. Eiköhän he tästä tokene.

      • Rikinkatkua

        Kokeile sanoa, että arvelet heidän olevan saatananpalvelijoita valepuvussa.


    • jojo

      Käske heitä poistumaan heti ja viemään roskapussisi samalla.

    • Merleeus

      Lahkolaista taas ohjaa vartiotorni, watchtower, ja vuoden 1957 May 1 watchtower sivulla 286 vaatii todistajia valehtelemaan, sitä ei sanota suoraan vaan ilmaistaan "spiritual warfare" jolle annetaan sitten sanakirjamaisesti valehtelemisen merkitys.

      Kysy miten heidän mielestään sinun tulisi suhtaututua tuohon että he tulevat valehtelemaan.

      Sitten voit sanoa että veisivät roskapussin mennessään kun kehuvat itsensä lehdissään tunnetusti hyväkäytöksisiksi

    • Käännös

      Tietosuojavaltuutetun toimiston lausunnon mukaan henkilökohtainen ilmoitus käyntikiellosta on riittävä ja lainmukainen;
      se on myös peruste "rekisteröidä" käyntikielto.

    • Kysy heiltä

      Kokevatko olevansa hyviä ihmisiä,
      elävänsä tekemättä juurikaan mitään pahaa?

      Milloin ovat viimeksi valehdelleet?
      Milloin ovat viimeksi vihoitelleet veljilleen?
      Milloin ovat viimeksi katselleet miehiä tai naisia himokkaasti?
      Milloin ovat viimeksi himoinneet tai anastaneet toiselle kuuluvaa?
      Milloin ovat viimeksi tunnustaneet rikkomuksensa Jumalalle?

      Kokevatko todella olevansa parempia ihmisiä kuin Raamatun uskon sankarit kuten Noa ja David, jotka epäonnistuivat monta kertaa ja lankesivat, jopa karkeisiin synteihin kuten sukurutsaukseen, kaksin naimiseen ja murhaan?

    • hellari

      Olen nuori, yksinasuva nainen ja muutostani lähtien ovellani on rampannut liiankin usein jehovan todistajia. Eivät millään usko etten halua heitä ovelleni.

      Olen yrittänyt kohteliaasti ja vähän jämäkästikin sanoa ettei heidän toimintansa tai uskonsa kiinnosta minua pätkääkään. Erehdyin kerran sanomaan olevani ateisti, ja sehän vasta sai heidän silmänsä kiilumaan...

      Vinkkejä?
      Höpö höpö,taas yksi vakiohäirikön aloittama provo johon toiset samanmieliset yhtyvät ja taas mennään.Säälittäviä tyyppejä=)Heistä pääsee eroon sanomalla että ei halua tavata heitä,ei he väkisin kenellekkään tyrkytä.

    • Ex-witness

      Ihmettelen suuresti, miksi kukaan haluaisi päästä eroon Jehovan todistajista. Kuka muu uskonnollinen yhteisö toimii todellisen rakkauden siivittämänä lähimmäistensä eteen niin paljon, kuin tämä ihmisryhmä? RAKKAUS sinua kohtaan siellä jossakin saa nämä vilpittömät ihmiset kömpimään uudestaan ja uudestaan luminietoksissa ja pakkasessa jotta he löytäisivät sinut, koska Jumala rakastaa juuri sinua. Heillä on tarjottavana arvokas loistava jalokivi - totuus, sanoma, että joku välittää sinusta todella ja haluaa maalata rakkauden siveltimellä valon elämäsi tumiin sävyihin. Jokaisen ihmisen etsintä ja löytäminen on Jumalan rakkautta jota me emme edes ansaitsisi. Nyt meillä on vain tämä hetki joka voi kadota hetkessä. Miksi siis menettäisit oman tilaisuutesi tulla kutsutuksi Jumalan ystäväksi.

      Jehovan edessä jokainen ihminen on arvokas. Tuhansia vuosia sitten hän uhrasi oman poikansa juuri sinun vuoksi, joka haluat, että Jehovan todistajat eivät tulisi ovellesi. Tämäkö on vastauksesi hänelle. Voisitte miettiä sitä, miltä Jumalasta tuntui nähdessään poikansa roikkuvan verissä, hakattuna, naulattuna kuin pahin rikollinen, häväistynä ja syljettynä tulevien sukupolvien- kuoleman alaisien synnin haavoittamien yksilöiden puolesta. Jumala ymmärsi, kuinka pahasti kuolema satuttaa meitä jokaista, sillä elämämme uni päättyy jossain vaiheessa tänä aikana. Hän tietää kuinka musertavaa on nähdä oman isän, äidin tai omien lapsien kuolema tai kokea oma poistumisensa hiljaisuuden äänettömään maailmaan. Tiedän mistä puhun, sillä masennuksen takia minulla on joskus ollut samankaltaisia ajatuksia, että pääsisi pois. Mutta kun tajuaa Jehovan arvostavan elämää sekä meitä pieniä heikkoja himmeitä Jumalan kuvia....mitä voimme antaa hänelle kiitokseksi siitä, että myös minulla ja sinulla on hänelle merkitystä. Elämme täällä miljardien ihnisten joukossa muiden kanssa koettaen selvitä jokaiseta päivästä uuden aamun sarastukseen. Kun torjut sanoman Jumalasta, suljet samalla tulevaisuutesi.. oven sydämmessäsi, eikä Jehovan rakkaus pääse sinua uudistamaan. Me tarvitsemme voimaa, Pyhää henkeä, tarkoituksen elämällemme ja rakkautta- jokainen. Me tarvitsemme toisiamme, sillä olemmehan saman Jumalan lapsia. Miksi haluaisit torjua Jumalan lähettiläät, kun he ovat pirpauttaneet ovikelloasi.

      • jesaja1

        Ihmettelen kuka haluaisi päästä eroon Jehovan todistajista

        Tunnen jonkinverran heitä ja heidän oppinsa on jonkinverran pikkeavaa muitten seurakuntien opeista. Plussaa heissä on se että he kieltäytyvät kokonaan aseista ja ase palveluksesta. He siis ovat sisäistäneet käskyn "Älä tapa" kirjaimellisesti. Näin minäkin henk koht sen käsitän. Mutta olen käynyt armeijjan kuitenkin. He ovat ehdottomia siinä, etteivät he syö mitään sellaista, jossa on lihassa edes veren aines osia. Eivätkä he ota veren siirtoa vaikka olisivat hengen vaarassa näin he ainakin sanovat. Miinusta heissä on se, että he ovat ennustelleet vuosien saatossa monta kertaa vuoden tarkuudella milloin maailman loppu tulee. Viimeisin ennuste on siten, että jotka on nähneet vuoden 1914 eivät kaikki ole kuolleet kun maailman loppu tapahtuu, no kohta on vuodesta 1914 kulunut aikaa 99 vuotta, niin että ihan kohta pitäs heidän mukaansa maailma loppua. Maailman vanhin ihminen on kai noin 120 vuotta vanha.
        Plussaa heistä on se ettei heidän uskossaan uskota sitä, että helvetti olisi olemassa. Näin kyllä on kirjoitettu myöskin vanhassa saarisalon raamatun titosana kirjassa, että helvetti on vertaukuva raamatussa johtuen Jerusalemin muurien ympärillä olevasta aina palavasta kaatopaikasta, silloin joskus. Jehovalaiset sanoo, ettei Jumala voi olla niin julma ja että helvetti on pelottelua. Lisäksi on asioita, joita he korostavat kuten usko ihan fyysiseen ylös nousemiseen, siis että ylös nouseet saavat fyysisen ylösnousemus ruumiin. Ihmisinä he ovat mielestäni ihan hyvin käyttäytyviä sympaattisia ihmisiä.


      • sika olen
        jesaja1 kirjoitti:

        Ihmettelen kuka haluaisi päästä eroon Jehovan todistajista

        Tunnen jonkinverran heitä ja heidän oppinsa on jonkinverran pikkeavaa muitten seurakuntien opeista. Plussaa heissä on se että he kieltäytyvät kokonaan aseista ja ase palveluksesta. He siis ovat sisäistäneet käskyn "Älä tapa" kirjaimellisesti. Näin minäkin henk koht sen käsitän. Mutta olen käynyt armeijjan kuitenkin. He ovat ehdottomia siinä, etteivät he syö mitään sellaista, jossa on lihassa edes veren aines osia. Eivätkä he ota veren siirtoa vaikka olisivat hengen vaarassa näin he ainakin sanovat. Miinusta heissä on se, että he ovat ennustelleet vuosien saatossa monta kertaa vuoden tarkuudella milloin maailman loppu tulee. Viimeisin ennuste on siten, että jotka on nähneet vuoden 1914 eivät kaikki ole kuolleet kun maailman loppu tapahtuu, no kohta on vuodesta 1914 kulunut aikaa 99 vuotta, niin että ihan kohta pitäs heidän mukaansa maailma loppua. Maailman vanhin ihminen on kai noin 120 vuotta vanha.
        Plussaa heistä on se ettei heidän uskossaan uskota sitä, että helvetti olisi olemassa. Näin kyllä on kirjoitettu myöskin vanhassa saarisalon raamatun titosana kirjassa, että helvetti on vertaukuva raamatussa johtuen Jerusalemin muurien ympärillä olevasta aina palavasta kaatopaikasta, silloin joskus. Jehovalaiset sanoo, ettei Jumala voi olla niin julma ja että helvetti on pelottelua. Lisäksi on asioita, joita he korostavat kuten usko ihan fyysiseen ylös nousemiseen, siis että ylös nouseet saavat fyysisen ylösnousemus ruumiin. Ihmisinä he ovat mielestäni ihan hyvin käyttäytyviä sympaattisia ihmisiä.

        onko liian vaikeaa käsittä se että kun nämä jehovat ennustaa maailman loppua niin ne on ihan pihalla koska jeesuskaan ei tiedä sitä ajan kohtaa vaan isä ainoastaan .on ne poka aika uskovaisia kun net tietää jeesustakin paremmin.


    • Koelakranttu

      "Jehovan todistajista. ... rakkauden siivittämänä ... RAKKAUS sinua kohtaan "

      -Ja totellaan lahkoa niin että lahkotoveria ei tervehditä kun se salin edestä määrätään (srk juoruaa sitten, että miksiköhän ... )

      - Ja kun lahkon neuvosta myy asuntonsa ja antamaa rahat lahkon tarkoittamiin tarkoituksiin, kun loppu on niinkin pian kuin 1975 (valtakunan palvelus kesäkuu 1974) niin todistajalla on myyjä-rahan antajalle sanottavaa v. 1975 jälkeen vain että on jokaisen oma asia mitä menee tekemään, uusimmasdta vartiotornista olen lukenut että mitään virallista ennustamista ei ole tehty.

      -ja kun lahko määrää verensiirtokiellon v. 1940 jälkeen, jolloin se vielä arvosti verensiirtoa, niin mikäs siinä sitten.

    • seuradaan

      On se kumma kun valitetaan, että pitäisi päästä eroon ja sitten kun pääsee eroon niin sitten valitetaan että kartetaa.

      • On se kumma

        En voi millään uskoa, ettetkö tosiaan tajuaisi eroa näiden välillä. Luuletko tuottavasi kunniaa jumalallesi tekeytymällä tyhmäksi?

        - Määräys häiritä ventovieraita ihmisiä järjestön huuhaalla.
        - Määräys hylkiä perheenjäseniä ja ystäviä, jotka lopettavat järjestön palvonnan.


      • seuradaan
        On se kumma kirjoitti:

        En voi millään uskoa, ettetkö tosiaan tajuaisi eroa näiden välillä. Luuletko tuottavasi kunniaa jumalallesi tekeytymällä tyhmäksi?

        - Määräys häiritä ventovieraita ihmisiä järjestön huuhaalla.
        - Määräys hylkiä perheenjäseniä ja ystäviä, jotka lopettavat järjestön palvonnan.

        Ei häiritä ihmiset haluavat, että heidän luonaan käydään, moni pyytää uudestaan käymään. Moni keittää kahvit ja sanova että tykkäävät meistä. Voisit yrittää käsitellä vihaasi meitä kohtaan, muuten se voi saada yliotteen.
        Jos koet jonkin asian pahaksi koetappas vastata siihen hyvällä, niin kuin kirja opettaa.

        Eiköhän me ensikerralla jutella luonasi ihan ystävällisesti kahvikupposen kera ?

        Palvonnan lopettaneethan hylkäävät meidät, kun ensin ovat luvanneet ja vannoneet että palvelevat ikuisesti, sitten kuitenkin pettävät meidät luovuttamalla.

        Se joka kestää loppuun asti se pelastuu.


      • mene nyt kuuseen
        seuradaan kirjoitti:

        Ei häiritä ihmiset haluavat, että heidän luonaan käydään, moni pyytää uudestaan käymään. Moni keittää kahvit ja sanova että tykkäävät meistä. Voisit yrittää käsitellä vihaasi meitä kohtaan, muuten se voi saada yliotteen.
        Jos koet jonkin asian pahaksi koetappas vastata siihen hyvällä, niin kuin kirja opettaa.

        Eiköhän me ensikerralla jutella luonasi ihan ystävällisesti kahvikupposen kera ?

        Palvonnan lopettaneethan hylkäävät meidät, kun ensin ovat luvanneet ja vannoneet että palvelevat ikuisesti, sitten kuitenkin pettävät meidät luovuttamalla.

        Se joka kestää loppuun asti se pelastuu.

        MONI!! 1:10000.sta.
        Tosi monta joo...


      • Anonyymi
        seuradaan kirjoitti:

        Ei häiritä ihmiset haluavat, että heidän luonaan käydään, moni pyytää uudestaan käymään. Moni keittää kahvit ja sanova että tykkäävät meistä. Voisit yrittää käsitellä vihaasi meitä kohtaan, muuten se voi saada yliotteen.
        Jos koet jonkin asian pahaksi koetappas vastata siihen hyvällä, niin kuin kirja opettaa.

        Eiköhän me ensikerralla jutella luonasi ihan ystävällisesti kahvikupposen kera ?

        Palvonnan lopettaneethan hylkäävät meidät, kun ensin ovat luvanneet ja vannoneet että palvelevat ikuisesti, sitten kuitenkin pettävät meidät luovuttamalla.

        Se joka kestää loppuun asti se pelastuu.

        Hyvä kirjoittaja. Ei pelastukseen tarvita jt järjestöä. Minun luonani käy teita todistajia. Joka kerta sanon että uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Kuitenkin pyydätte minua toistuvasti kokouksiinne.

        Jumalan luo pääsee ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta, mutta minusta tuntuu ettei se kelpaa teille. Miksi? Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien takia. Hän sanoi ettei kukaan tule Isäni luokse muutoin kuin minun kauttani. Hän ei siis sanonut siihen mitään järjestöä tarvittavan.

        Ilmestyskirjassa Jeesus puhuu 7:lle vähä-aasian seurakunnalle, ei yhdellekään Amerikassa perustetulle järjestölle. Itse kuulun luterilaiseen seurakuntaan josta minut niin kovasti haluatte erottaa järjestöönne. Miksi?


    • Ex-witness

      Miksi antaa menneen vaikuttaa tulevaan nimimerkki Koelakranttu. Jos ihmsillä on ollut vilpittömyydessään vääriä odotuksia tai odotteita jotka eivät toteutuneetkaan silloin kun toivottiin, niin mitä järkeä on elää menneessä. Mennyttä emme voi muuttaa mutta tulevaan voimme vaikuttaa.
      Mitä hyötyä teet itsellesi, jos et kykene unohtaamaan mennyttä. Nämä ihmiset ovat varmasti pettyneet odotuksiin, joita he kovasti odottivat ja toivoivat elämässään tapahtuviksi vuonna 1975. Monet heistä ovat jo kuolleet aikaa sitten. Jos heidän uskonsa oli vahva ja luottamus taivaalliseen Suvereeniin muuttumaton ja horjumaton, he varmasti palvoivat häntä edelleen ja pitivät kiinni sisäisestä toivostaan, että Jehova varmasti hyvittää kaiken tulevaisuudessa.
      Tätä jotkut eivät suostu ymmärtämään, vaan antavat menneisyyden nakertaa sisintään kunnes kuivuvat hengellisesti. Kuka jaksaa tai kenellä on voimaa palvella Jumalaa oma sisin olemus kuivettuneena Jumalaa vastustavan pahan polttavassa erämaassa? Kyllä he kaatuvat, sillä tämä maailma hiostaa meistä viimeisetkin pisarat jos emme elä elämäämme hengellisten todellisuuksien vaikuttavassa voimassa.
      Voimammehan tulee Jumalalta- ei meistä itsestämme.

      Jos annamme jatkuvasti mielemme viipyä asioissa, jotka ovat tapahtuneet emme voi muuttaa niitä enää. Usko auttaa meitä näkemään kokonaisuuksia eikä palapelin pieniä paloja, jolila ei ole suurta merkitystä todellisen huipentuman kohdatessa maailmaa.
      Emme me elä elämäämme todeksi vuosilukujen 1914, 1918 tai 1975 mukaan vaan meitä vie eteenpäin tai pitäisi viedä jos meillä on vielä hitunenkin järkeä usko Jehovan pettämättömiin lupauksiin.

      • jesaja1

        Miksi antaa menneen vaikuttaa.

        Minä uskon siihen, että ihminen viimein tuhoutuu omaan pahuuteensa. Jo nykyiset ydin aseet hyvinkin riittävät tuhoamaan maailmamme. Ne ihmiset jotka ei kuole välittömästi ydin räjähdyksiin ja atomipommeihin, saavat kuitenkin niin paljon säteilyä että he sairastuvat ja kuolevat viimein siihen. Kaikki elämä voidaan jo maapallolta tuhota täysi mittaisella ydin sodalla. Minä ennustan, että ihmisen pahuus on se joka ihmisen viimein tappaa ja hänen mukanaan kuolee myöskin koko luomakunta. Ne ihmiset jotka ovat saaneet jo jonkin verran ydin saastetta elimistöönsä, vaikka ei vielä varsinaista ydin sotaa oliskaan ovat kykenemättömiä synnyttämään terveitä lapsia tietojen mukaa. Vielä muutamia Tsernopylin kaltaisia onnettomuuksia niin maailmassa syntyy aina vain sairaita jotka jo ovat syntyessään sairaita. Näin on että me ihmiset itse hankimme loppumme ja se on ihan oikeus ja kohtuus, itsehän ansamme rakensimme.


      • sika olen

        tapa ittes vääräuskoinen .et pääse taivaaseen koska paikat on täynnä joten joudut tyytymään paratiisiin.eka jehva kun tulee mun ovelle niin takaan ettei tule tooista kertaa kunnon turpa käräjät vie halun saarnata paskaa.mie olen juntti mutta tajuan mikä on raamatun vastaista opetusta.rikkaan on vaikeampi mennä taivaaseen kuin kamelin neulan ilmän läpi elikkä ,joka haluaa taivaaseen niin rahaa jakoon köyhille .mutta vitut ne on ahneempia kuin kukaan aina vaan lisää pitää saada .jehovan todistajat on perkeleestä .itselläni henk koht kokemuksia siskoani aivopestiin vuosia seurauksena täysin pihalla oleva ihminen joka selittää suuresta pohjoisen kuninkaasta putin .ja vielä kerran tere tulemast mun ovelle kyydin tillaan sammaan rahhaan kyllä piipaa auto hakkee.


    • Koelakranttu

      Todistajatapaan on ex-wittness käyttänyt lahkotemppuja ja poistanut vastauksen jossa

      " Miksi antaa menneen vaikuttaa ... et kykene unohtaamaan mennyttä ... "
      Kun Raamattu ei anna oikeutta unohtaa, vaan varoittaa 5 Moos 18:20-22:ssa väärästä profeetasta.( "tapahtuviksi vuonna 1975" ).

      Raamattu siis vaatii kiinnittämään huomiota ja ojentamaan itsensä. Jolla on kutsumus, niin todistajia on autettava.

      Seura on paatunut ja paha. Lopun vuosia toistetaan. 1914 ja 1925 sekä 1942 ja 1975.

    • myssymikko

      Myös taloyhtiön kielto on pätevä koko taloa koskien.

      Tietosuojavaltuutettu on antanut lahkon lainvastaisen rekisteritietojen keräämisen lautakuntaan uhkasakkoasiana.

      Elikkä jos todistajat kysyvät arkipäiväisenkin tuntuisia asioita, niin niistä tehdään nimeen yhdistettyjä tietokoosteita, joihin suunnitellaan valtakunnansalilla juonia, joita käyttäen saataisin paremmin houkuteltua ihmistä lahkon piiriin.

      • Käännös

        "Tietosuojavaltuutettu on antanut lahkon lainvastaisen rekisteritietojen keräämisen lautakuntaan uhkasakkoasiana."

        Voiko lainmukaan henkilön antama käyntikielto "kerätä rekisteriin"?


    • anti mennä

      Kuten tiedetään näinä aikoina on kaikenlainen urkintaan verrattavaa käydä kotien ovilla lehtisienkin varjolla kurkkimassa sen avuttoman vanhuksen tai puolustuskyvyttömän ovilla.Mikä oikeus lahkolla on tehdä näin .Ei muutakuin tehdä rikosilmoitus urkinnasta.

      • hobo

        Kaveri osaa hädin tuskin kirjoittaa, täytynee ottaa neuvosta vaari.


      • tikkurila ihroissaan

        Noin kaksisataa kartettua vuosittain. Montako poliisille nöyrä leikkipuisto haaveissa.
        Voiko joku muu perustaa toisen firman nimellä olevan keskustelupalstan webbiin?
        Internet sivuja on kyselty paljon ennen facebookkiakin pohjoiskorean urkkijoilta.
        Vastaus piereskelyä suun kautta paksut huopaiset heimovaatteet myös liikehtien.


    • Loppusiko käynnit?

      Sanoppa, että olet mormooni, ja tarkoituksesi on käännyttää mahdollisimman moni siihen uskoon.

    • jt mies

      Huomattu on ja tatuointi " ei mainoksia kiitos " tosi hyvä että olet keksinyt sille jotakin tarpeellista käyttöä.

    • Mopsen Vipu

      Vartiotorniseura on kaikkeen varautumaan pyrkivä ja sanonut todistajille että keljut jutut ovat vainoa ja siten osoittavat todistajan olevan oikeassa.

      Mutta toiseen kohtaan seura on kirjoittanut että todistajat ovat tunnettuja hyvästä käytöksestään.

      tuohon voisi vedota ja pyytää että mennessään ottaisivat lehtiharavan siitä oven pielestä ja ensin lakaisisivat nurtsilta lehdet pois, läjään siihen johonkin josta veisivät ne sitten kompostilaatikkoon.

      Taikka edes roskapussin tuosta kun haen teitillen keittiöstä.

    • Käännös

      Joten... onko laillista kirjata "rekisteriin" yksityisen henkilön antama käyntikielto vai ei?

    • Käännös

      Yksinkertaistettuna:

      Taloyhtiössä esim. kerrostalossa yksityinen osakas kieltää Jehovan todistajien käynnit hänen luonaan.

      Onko laillista (esim. tietosuojavaltuutetun toimiston antaman lausunnon mukaan) kirjata rekisteriin kiellon antajan nimellä käyntikielto?

    • Parakraahvi

      "Onko laillista"
      -Oikeilla jäljillä kun kysyt, mutta tulisi myös noudattaa. Tietosuojavaltuutettu on laittanut todistajain asian lautakuntaan uhkasakkoasiana.

      Tuo kysymys pitää sisällään jo myöntämisen siitä että rekisteri on olemassa. Siitä tulee ilmoittaa ovella. Ja jos se hyväksytään, saattaa se olla luvallista, kysy tietosuojavaltuutetulta. Mutta salattuna se on kielletty ilman muuta, ja ilmoita asia tietosuojavaltuutetulle siltä varalta että han haluaa sen liittää mukaan käsiteltäväksi yhessä tuon sanotun uhkasakkoasian kanssa.

      Ja taloyhtiön kieltoa on noudatetttava, lain mukaan.

      • Käännös

        "...rekisteri on olemassa...."

        Yksityinen henkilö, jolla on oikeus kieltää hänen luonaan käyminen,...

        ...miten toimii ilman henkilön nimeä ja osoitetta (vrt. puhelin/suoramarkkinointikielto)!


      • Käännös

        "Ja taloyhtiön kieltoa on noudatetttava, lain mukaan."

        Mitä taloyhtiö kieltää (lain/tietosuojavaltuutetun toimiston) mukaan?!?


      • Kas, siinä pulma
        Käännös kirjoitti:

        "...rekisteri on olemassa...."

        Yksityinen henkilö, jolla on oikeus kieltää hänen luonaan käyminen,...

        ...miten toimii ilman henkilön nimeä ja osoitetta (vrt. puhelin/suoramarkkinointikielto)!

        Voisiko mielestäsi henkilö, joka kieltää luonaan käymisen, kieltää kieltonsa välittämisen niille, joita hän kieltää luonaan käymästä? Tietosuojaongelma ei ole tietojen kerääminen, vaan niiden kerääminen lupaa kysymättä.


      • Käännös
        Kas, siinä pulma kirjoitti:

        Voisiko mielestäsi henkilö, joka kieltää luonaan käymisen, kieltää kieltonsa välittämisen niille, joita hän kieltää luonaan käymästä? Tietosuojaongelma ei ole tietojen kerääminen, vaan niiden kerääminen lupaa kysymättä.

        "Voisiko mielestäsi henkilö, joka kieltää luonaan käymisen, kieltää kieltonsa välittämisen niille, joita hän kieltää luonaan käymästä?"

        Siihen vastaa tietosuojavaltuutetun toimisto.

        Muodostuuko siitä(kin) "rekisteri"?


      • Ymmärrätkö?
        Käännös kirjoitti:

        "Voisiko mielestäsi henkilö, joka kieltää luonaan käymisen, kieltää kieltonsa välittämisen niille, joita hän kieltää luonaan käymästä?"

        Siihen vastaa tietosuojavaltuutetun toimisto.

        Muodostuuko siitä(kin) "rekisteri"?

        Tietosuojaongelma ei ole tietojen kerääminen, vaan niiden kerääminen lupaa kysymättä.


      • Ymmärrätkö?
        Käännös kirjoitti:

        "Voisiko mielestäsi henkilö, joka kieltää luonaan käymisen, kieltää kieltonsa välittämisen niille, joita hän kieltää luonaan käymästä?"

        Siihen vastaa tietosuojavaltuutetun toimisto.

        Muodostuuko siitä(kin) "rekisteri"?

        Ellet itse tajua miten toimia kiellon kanssa, voit varmasti kysyä sitä tältä kieltäjältä. Tietosuojavaltuutetun toimisto ei vastaa siihen.


    • Kukabah

      Minä olen kuulunut tähän lahkoon ja olen niin kyllästynyt siihen, etten välitä puhua entisten uskonveljieni kanssa uskosta. Minua seurakunnasta eronnutta he eivät häiritse. Päinvastoin heillä on kamala karttamissääntö, mikä sattumoisin ei minua haittaa, kun ei ole sukulaisia jehovissa.

      Jos tietäisitte, miten kenkkumaista hommaa ovilla ravaaminen on, ette sanoisi heille mitään epäystävällistä.

      Siksi ehdotan, että ystävällisesti sanot, että tässä osoittteessa ei sitten saa käydä, eikä saa kysellä joka vuosi, onko kielto vielä voimassa? Minun lahkossa ollessani näitä viestejä tuli aika ajoin ja niitä kunnioitettiin.

    • jesaja1

      Kun puhetta ei usko

      Jos asut kerrostalossa niin laita oveen ovi silmä ja katso siitä keitä sisään pyrkiät on. etkä avaa yksinkertaisesti heille ovea. Tai asut missä tahansa niin ei jehovan todistajakaan tule lukitun ja suljetun oven läpi kotiisi.

    • Tamunainen

      Hyvä tapa on myös olla ikkunapöydässä nähtävänä kun todistajat tulevat ja olla menemättä ovelle. Se saa todistajan ajattelemaan toimensa mielekkyyyttä.

      Todistaja on ehdollistettu niin, että jos haukut hänet, niin hän ajattelee olevansa oikeassa.

    • EPÄILIJÄ.

      TÄSSÄ YKSIN KERTANEN KEINO,ÄLÄ AUKASE OVEA!!,.

      SE ON KATO NII YKSINKERTASTA.


      JEHOVAN TODISTAJAT KUTSUU MUITA IHMISIÄ ,MAAILMALLISEKSI,.

    • kannattaa ittuilla?

      on niillä ovilla kuulema ollut semmoista
      *huonoa puhetta* ovenavaajan taholta....

      että on sitten ollut kova työ pitää todistajan oma naama peruslukemilla
      kun onkin tää Töykeä ollutkin ammatiltaan Asiakaspalvelija,
      johon arjessa törmää lompakko kourassa. jossain palvelutilanteessa asiakkaana...

      • sivusta nähty

        joo, on se karsee tilanne sille ittuilijalle...


    • kokeile tätä

      Olen edelleen Dobermanin kannalla.Todistajille on tullut kiire kun koirani on näyttänyt heille hampaitaan.

      • Ateisti_naikkonen

        Ihana vastaus :-)) Itellä ollu myös dobbis hurmuri jehovalaisten karkottajana !
        Vain kuolleen ruumiini yli tulee yksikin Jt !! Johanneksen pojat -sivustosta löytyy myös hyviä vinkkejä joilla karkottaa häiritsijät ja opetuslapsia etsivät ovelta !!! Tsemppiä kaikille jotka kärsii näistä pimpottelijoista.


    • Korpunmurea

      Vartiotornista on todistaja omaksunut että lahkoon kuulumaton on saatanan vallassa. ja jos sen kiistää saa potkut.

      Tosin jos kiisti ennen v. 1975 maailmanlopun tulemisen vuonna 1975 sai myös potkut, muuttui samaten saatanan vallassa olevaksi, ja myös 1975 jälkeen tuli osoittaa nöyristelevää katumusta pomoille enenkuin otettiin takaisin, jos osasi kyllin kauniisti anteeksipyytää että epäili vuoden 1975 maailmanloppua.

      Tuossa mielessä oven avaaja on saatanan vallassa ja oven avaajat aloittavat rakkauspommituksen, imartelevat siis avaajan ja kehuvat asunnon, etsivät yhteisiä puheenaiheita ja tiedot harrastuksista merkitään rekisteriin, esim. kalastusharrastuksen perusteella lähetetään joku todistaja seuraavalla kerralla, joka saatanan vallassa ollessaan on kalastellut, sillä lahkoon tultuaan kuuluu kehua vartiotornikaupustelu paljon paremmaksi.

      Että tuon tuon voi valita, tai sitten torjua

    • Punastuisi

      Tuommoinen puheenaihe kuin tuossa Korpunmurealla on varmasti keino saada todistajat lähtemään. Noin empaattisesti ajatellen. Eli jos itse olisin höynäytetty ja edelleen vetämässä nenästä, tausta lievästi sanottuna hassuja uskomuksia ja ajatuksia, niin ei ilkeäisi pitkään sitä kuunnella.

    • aakkoslauta

      kuinka päästä jehovantodistajista eroon?

      sanoo jt:lle, että meillä onkin just täällä spiritistinen istunto, tuletko mukaan? aakkoslauta on ja kaikki valmiina.

      saat olla varma, että jt:t pötkii pakoon koko korttelista samoin tein

    • Noin helppoa

      se EI ole.. =(

    • Tuomas S

      Luonani on käynyt yksi Jehovan todistaja.Hän ei tyrkytä minulle omaa uskonoppiaan,koska sanoin että olen apostolisessa uskossa.Hän on saanut käydä kylässä koska on kunnioittanut uskoani,ja on käyttäytynyt hyvin.Hänen uskonsisarensa joita tuli 4 käännytin jo pihalta koska käyttäytyivät törkeästi,niin sanoillaan kuin asenteellaankin.En myös itse ole yrittänyt käännyttää häntä apostoliseen oppiin koska käännyttäjä en ole.Hän lukee minulle raamatusta kohtia ja kysyy mitä siitä,hänen lukemastaan aiheesta ajattelen.

    • Käännös

      Tietosuojavaltuutetun toimiston lausunnon mukaan henkilökohtainen ilmoitus käyntikiellosta on riittävä ja lainmukainen;
      se on myös peruste "rekisteröidä" käyntikielto.

      Toisaalta...

      ..."rekisrerin" ylläpitäminen (tietosuojavaltuutetun lausunnon mukaan) ei ole sallittua!

    • kikki HAPPY;

      aukaise ovi ja anna niille sun käyttämä verinen Tampax syötäväksi,

      se jt-Withersponehan tykkää katsella sellasta,
      varmaan ne ovillakäyvätkin diggaa.
      sit lupaat niile
      kerran kuussa uusia verisiä Tampaxia JOS jättää sun ovikellosi rauhaan.

      pyydät niiten V-kunnansalin osoitteen ja
      käyt skippaamassa
      verisen Tampax-lastin niihen postilaatikkoon keran kuussa

      • o.b-SUPER

        ystävämme Tottis tarjoaa luuvitosta
        ja jt-mummoilta hän hakkaakin tekarit kurkkuun,
        mutta toi Tampax on parempi konsti kun
        kysyjä on Nuori KAUNIS Nainen.

        tai ...ehkä on kuitenkin o.b-tehokkaampi?
        kumpi on imukykyisempi, sisältäen enemmän verta?


      • Tampaxilla erotetaan
        o.b-SUPER kirjoitti:

        ystävämme Tottis tarjoaa luuvitosta
        ja jt-mummoilta hän hakkaakin tekarit kurkkuun,
        mutta toi Tampax on parempi konsti kun
        kysyjä on Nuori KAUNIS Nainen.

        tai ...ehkä on kuitenkin o.b-tehokkaampi?
        kumpi on imukykyisempi, sisältäen enemmän verta?

        tarjoa veristä tamppooniasi imettäväksi,

        ainakin se Black jt/LPR tykkää semmosesta,
        ja joutuikin
        sit erotetuksi kun ei kartakaan verta...


      • nom maiskis
        Tampaxilla erotetaan kirjoitti:

        tarjoa veristä tamppooniasi imettäväksi,

        ainakin se Black jt/LPR tykkää semmosesta,
        ja joutuikin
        sit erotetuksi kun ei kartakaan verta...

        totistajien erottamisex aidoista Vamppyreistä => Tampax-testi


      • karttavat-ko verta?
        nom maiskis kirjoitti:

        totistajien erottamisex aidoista Vamppyreistä => Tampax-testi

        Tampaxit vaan kehiin


    • -------

      Kysy Tottikselta Phuketista tai luottotiedoista niin loppuu keskustelu tasan siihen.

      • FB:ssa kuvat

        Pattaya Peachilla oli
        ladyboysien missikisat,

        arto tykkää niistä niin
        et oli siellä melkein kuukauden yhteen menoon.


      • --------
        FB:ssa kuvat kirjoitti:

        Pattaya Peachilla oli
        ladyboysien missikisat,

        arto tykkää niistä niin
        et oli siellä melkein kuukauden yhteen menoon.

        (sama kai se on mihin painaa jos jotain on tarjolla)

        Thank God for all the ladyboys!


    • terv.p.rseeseen

      Miten olis ämpärillinen kylmää vettä?
      Kun soittavat ovikelloa ja menet avaamaan ja ilmenee ketä rimputtelijat ovat,sano:"odottakaa".
      Sitten käyt hakemassa sen sangollisen kylmää vettä ja nakkaat niskaan.
      Siihen vielä kommentti:"terveisiä p.rseeseen" niin eiköhän jätä sut rauhaan.

    • ex toimittaja

      Asun ok-talossa maalla, pari vuotta sitte pihaamme saapui kaksi miestä, joista toinen oli selvästi "johtaja", aika pian keskustelu siirtyi uskonasioihin. Pyysin heiltä muutamaa lehteä luettavaksi, koska olen entinen toimittaja. Halusin katsoa lehtien sisältöjen tasoa. Pettymys oli suuri, kirjoitusten taso oli alaarvoista, lähinnä konekäännöksiä alkuperäisestä tekstistä. Kirjoituksissa ei ollut mitään järkevää kirjallista antia, enkä hakemallakaan löytänyt niistä järjenhäivää.
      Tietysti meitä kansalaisia on moneen junaan ja joku jää aina asemallekkin, mutta järkevä, tasapainoinen ihminen ei tätä oppia usko. Jos joku uskoo, on se hänen oma asiansa, kunhan ei käytetä heikompia hyväksi.
      Suomessa on laaja uskonnonvapaus, voi uskoa ja olla uskomatta. Ongelma Jehovien kohdalla syntyy siitä, että lahkon sisällä on oma "oikeuslaitos" ja sovitus tapahtuu omien sääntöjen mukaan. Jos kadut ja pyydät Jehovalta anteeksi, voit jatkaa puhtaalta pöydältä, tietysti pitää olla varovaisempi ettei, jää toistamiseen kiinni. Jos ei pyydä anteeksi, saa lähtöpassit, rakkaus ihmiseen loppuu sillä sekunnilla, kun hyöty lahkolle loppuu.
      Jehovia suomessa on vajaat 19 000, eli alle 0,4 prosentia koko väestöstä, kansakuntamme kohdalla sillä ei ole mitään merkitystä, mutta yksilötasolla on liian monta rakediaa, jossa ihmineen tuhotaan rakkauden osoituksena.
      Vanhempien rakkaus omiin lapsiin on ainutkertaista, eikä mikään mailmassa sitä voi vähentää, paitsi Jehovan tulkinta, eronneista ja erotetuista jäsenistä.
      Vain sairas (mielisairas) oppi, voi kieltää äidin/isän ja lapsen ikuista rakkautta ja yhteenkuuluvaisuutta.
      Se että ei hyväksy lapsensa tekoa ja tuomitsee sen yksiselitteisesti, ei tarkoita, että rakkaus lapseen vähenisi, tai lakkaisi kokonaan, näin meidät on rakennettu ja näin normaali ihminen toimii.

      • HALUAISIT olla toimi

        Pyysin heiltä muutamaa lehteä luettavaksi, koska olen entinen toimittaja.****

        kirjoituksestasi kyllä huomaa että olet
        ENTINEN sellaisnen

        tolla tekstinasettelulla ei saa juttuja mihnkään lehteen


      • ytitänkylläkovasttim

        minäkinolen entinentoimittajamulta kylläkään
        eioleyhtäänjuttuahuolittukoskaanMINNEKÄÄNkunen
        osaaedeskappalejakoakaan


      • vauvaluukku

        uutiset mediassa on
        toista mieltä vanhempien rakkaudesta lapsiinsa


    • Tietäväinen

      Käännös 6.10.2014 12:09

      " Tietosuojavaltuutetun toimiston lausunnon mukaan ...."

      -Käännös tietää, että tietosuojavaltuutettu on laittanut lahkon toiminnan / toimintaohjeet uhkasakkomenettelyyn

    • varttiseura nou

      Meillä kävi kaksi jt-miestä, otin lehden ja se oli siinä.Seuraavalla viikolla tulivat taas, nyt vain toinen miehistä opetti, tai pikemminkin kyseli: mitä ajattelet tästä? Sanoin, että nain aikaisin aamupäivästä en ajattele vielä mitään...sitten hän kysyi; haluatko, että tulemme kotiinne kerran kuukaudessa pitämään tutkiskelun( taijotainsellaista) vastasin: Ei kiinnosta jehova oppi. Luulin, että se riitti. Mutta taaaaas seuraavalla viikolla tulivat uudestaan ja nyt puhui se toinen, oli kuulemma jäänyt perustelematta joku asia ( mikämuka?) silloin hieman tuohduin ja tokaisin: Tehän ihme tyyppejä ootte, kun ei sana tehoa, minua EI kiinnosta! Sen jälkeen ei ole tyyppejä näkynyt. Pitää siis olla ehdoton, ei ystävällisyys tehoa. Minun kokemukseni oli tällainen.

    • konstienkonsti

      Kuinka päästä eroon jehovan todistajista?
      Ensin hakeudut heidän kanssaan liittoon ja sitten odot että harrastavat haureutta, sitten kuule isket suoraan raamatulla niin eiköhän vähäksi aikaa tainnu.

      • Anonyymi

        Niitten rakkkaus käy aina jehovan kautta miten olisi oikea rakkaus, ne ei tiedä kaikki on vaarallista niitten mukaan, pieni lahja voi olla paha, sukupolveta toiseen tämmöstä .voi voi


    • Käännös

      "Vinkkejä?"

      Yksityisellä henkilöllä on oikeus omalla nimellään antaa käyntikielto (kielto "rekisteröidään").

    • ripax

      Paras keino päästä heistä eroon on ottaa Raamattu esiin ja lukea siitä kohta, jossa Jeesus parantaa sadanpäämiehen (=komppanianpäällikkö ja sotilas) palvelijan ja kehuu tämän vahvaa uskoa moittimatta hänen ammattiaan. Palvelija paranee välittömästi. Jehovat hämmentyvät tästä kohdasta, koska he lukevat Raamattua valikoiden. Eräs jehovan todistaja kertoi hämmennyksissään käyneensä armeijan ennen jehovan todistajiksi ryhtymistä ja olleensa alikersantti ja uskonveli lähistöllä vastaavasti vääpeli! Raamatusta löytyy myös lukuisia muitakin kohtia, joita jehovat eivät tunne.

      • uskollisuuskunniaan

        Niinkö luulet voinet tarkistaa aisan ensikerralla jos uskallat.


      • aisa piilossa pysykö
        uskollisuuskunniaan kirjoitti:

        Niinkö luulet voinet tarkistaa aisan ensikerralla jos uskallat.

        mä en kyl kehottas kenenkää
        _aisoja tarkistamaan_

        ihan siveetön ehdotus....


      • Kapernaum vastaa

        Jehovat hämmentyvät tästä kohdasta,
        koska he lukevat Raamattua valikoiden--------------

        Ne lukee seurakuntana yhdessä koko Raamatun läpi
        muutamassa vuodessa.Joten UPSERIT
        (Kapernaumista ja Cornelius-niminen)kyllä niille tuttu amatskua... :D

        Tsekataas jw.org? ==>

        **Upseerit mainitaan
        Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten kertomuksissa useita kertoja.

        Kapernaumilainen upseeri,
        joka turvautui Jeesuksen parantamisvoimaan orjansa puolesta,
        sai Herralta kiitosta esimerkillisen uskonsa johdosta (Mt 8:5–13).

        Juutalaisten toteamus:
        ”Hän rakastaa kansakuntaamme ja juuri hän rakensi meille synagogan”, sadanpäämiehen tunnustus:
        ”En ole kelvollinen siihen, että tulisit kattoni alle” ja

        Jeesuksen sanat: ”En Israelissakaan ole tavannut näin suurta uskoa” osoittavat, että tuo upseeri oli pakana.

        Mikäli hän oli roomalainen,
        tapaus oli sitäkin huomattavampi,
        sillä roomalaiset eivät juuri osoittaneet myötätuntoa orjia kohtaan.
        (Lu 7:1–9.)
        http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200000377?q=Kapernaumilainen upseeri&p=par


      • kerros jakeet ?

        Raamatusta löytyy myös
        lukuisia muitakin kohtia, joita jehovat eivät tunne.******

        koska ne lukee Raamattunsa läpi ja aloittaa taas alusta,
        niin mikä jae sun mielestä
        onkaan sellanen mitä ne ei *tunne* ??


      • eivät ymmärrä
        kerros jakeet ? kirjoitti:

        Raamatusta löytyy myös
        lukuisia muitakin kohtia, joita jehovat eivät tunne.******

        koska ne lukee Raamattunsa läpi ja aloittaa taas alusta,
        niin mikä jae sun mielestä
        onkaan sellanen mitä ne ei *tunne* ??

        He lukevat raamattua tyyliin:"hauki on kala,hauki on kala,hauki on kala".Juudas meni ja hirtti itsensä.Tee sinä myös samoin.Sen minkä tee,tee se pian.


    • Käännös

      ”Vanhimmat yrittivät tulla tapaamaan.Kävivät ovella usein.Vaihdoin puh.numeron joten eivät päässeet soittamaan.”

      On myös muita mahdollisuuksia.

      Esim... rehellisesti ja avoimesti vastuun ottaminen omasta ratkaisustaan.

      Room. 14:4 - ” Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.” (KR 1938)

      • Pelko Pois

        Käännös 8.12.2014 17:52

        "On myös muita mahdollisuuksia."

        -Eikä huono ollut huono kyseinenkään. Lahko on saatanan vallassa, vaatien ikävä kyllä jopa puhelinnumeron vaihtamista.
        Tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.
        Mutta tarkoittaako käännös erityisesti valtakunnan palvelus kesäkuu 1974 neuvottua mahdollisuutta myydä asunto ja antaa rahat lahkolle ?

        " Esim... rehellisesti ja avoimesti vastuun ottaminen omasta ratkaisustaan."

        -Käännöksen vastuunotto ei sisällä lahkon asioiden käsittelyä. Suuttuu lahkon vanhoista painotuotteista.
        Nyt on poistanut vastauksen, jossa eronnut antaa vastaukseksi jakeet siihen, että lahko nimittelee Jeesusta Mikaeliksi.
        Lahkolaisen kohtalo on pelätä, nytkin esimerkiksi että ne jakeet otetaan uudestaan esille.
        Vastaako käännös vihalla, jos sanotaan että kristityn ei tarvitse pelätä ?


      • Käännös
        Pelko Pois kirjoitti:

        Käännös 8.12.2014 17:52

        "On myös muita mahdollisuuksia."

        -Eikä huono ollut huono kyseinenkään. Lahko on saatanan vallassa, vaatien ikävä kyllä jopa puhelinnumeron vaihtamista.
        Tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.
        Mutta tarkoittaako käännös erityisesti valtakunnan palvelus kesäkuu 1974 neuvottua mahdollisuutta myydä asunto ja antaa rahat lahkolle ?

        " Esim... rehellisesti ja avoimesti vastuun ottaminen omasta ratkaisustaan."

        -Käännöksen vastuunotto ei sisällä lahkon asioiden käsittelyä. Suuttuu lahkon vanhoista painotuotteista.
        Nyt on poistanut vastauksen, jossa eronnut antaa vastaukseksi jakeet siihen, että lahko nimittelee Jeesusta Mikaeliksi.
        Lahkolaisen kohtalo on pelätä, nytkin esimerkiksi että ne jakeet otetaan uudestaan esille.
        Vastaako käännös vihalla, jos sanotaan että kristityn ei tarvitse pelätä ?

        ”Nyt on poistanut vastauksen, jossa eronnut antaa vastaukseksi jakeet siihen, että lahko nimittelee Jeesusta Mikaeliksi.”

        Ei ole totta!

        ”Luopukaa siis valheesta ja puhukaa toinen toisellenne totta, sillä me olemme saman ruumiin jäseniä.”
        Ef. 4:25 (KR 1992)


      • Käännös
        Pelko Pois kirjoitti:

        Käännös 8.12.2014 17:52

        "On myös muita mahdollisuuksia."

        -Eikä huono ollut huono kyseinenkään. Lahko on saatanan vallassa, vaatien ikävä kyllä jopa puhelinnumeron vaihtamista.
        Tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.
        Mutta tarkoittaako käännös erityisesti valtakunnan palvelus kesäkuu 1974 neuvottua mahdollisuutta myydä asunto ja antaa rahat lahkolle ?

        " Esim... rehellisesti ja avoimesti vastuun ottaminen omasta ratkaisustaan."

        -Käännöksen vastuunotto ei sisällä lahkon asioiden käsittelyä. Suuttuu lahkon vanhoista painotuotteista.
        Nyt on poistanut vastauksen, jossa eronnut antaa vastaukseksi jakeet siihen, että lahko nimittelee Jeesusta Mikaeliksi.
        Lahkolaisen kohtalo on pelätä, nytkin esimerkiksi että ne jakeet otetaan uudestaan esille.
        Vastaako käännös vihalla, jos sanotaan että kristityn ei tarvitse pelätä ?

        Jeesuksen apostoli Paavali kirjoitti kaikille kristityille:

        ”Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.”

        - Kol. 3:9, 10 (KR 1938)


      • UllaMilla
        Käännös kirjoitti:

        ”Nyt on poistanut vastauksen, jossa eronnut antaa vastaukseksi jakeet siihen, että lahko nimittelee Jeesusta Mikaeliksi.”

        Ei ole totta!

        ”Luopukaa siis valheesta ja puhukaa toinen toisellenne totta, sillä me olemme saman ruumiin jäseniä.”
        Ef. 4:25 (KR 1992)

        Näin foorumia seuranneena näytti ja näyttää siltä että käännöksellä asiassa oli poistamisintressi, jehovantodistajana.

        toki on niinkin että kun ei ole todistettavissa kuka viestin poisti eikä myöskään kuka käännös oikeasti on, olisi hyvä vain ja käännökseltä myös hyvien tapojen mukaista ottaa asia esille kuten se oli kirjoitettu ja vastata, sehän se poistaisi muiden todistajien hinkua viestien poistamiseen, mikäli asiat ottaisi vastuuntuntoinen todistaja esille joka tapauksessa.

        Saisi kaikki seurata jotka eivät yleensä omia kirjoituksia jätä vaan vain uteliaana lueskelevat.


      • Käännös
        UllaMilla kirjoitti:

        Näin foorumia seuranneena näytti ja näyttää siltä että käännöksellä asiassa oli poistamisintressi, jehovantodistajana.

        toki on niinkin että kun ei ole todistettavissa kuka viestin poisti eikä myöskään kuka käännös oikeasti on, olisi hyvä vain ja käännökseltä myös hyvien tapojen mukaista ottaa asia esille kuten se oli kirjoitettu ja vastata, sehän se poistaisi muiden todistajien hinkua viestien poistamiseen, mikäli asiat ottaisi vastuuntuntoinen todistaja esille joka tapauksessa.

        Saisi kaikki seurata jotka eivät yleensä omia kirjoituksia jätä vaan vain uteliaana lueskelevat.

        Joka tapauksessa rehellisyys on Jeesuksen opetusten lähtökohta.

        (Nimimerkki "Käännös" ei ole koskaan poistanut eikä ilmoittanut mitään viestiä asiattomaksi.)


      • Rotvokki
        Käännös kirjoitti:

        Joka tapauksessa rehellisyys on Jeesuksen opetusten lähtökohta.

        (Nimimerkki "Käännös" ei ole koskaan poistanut eikä ilmoittanut mitään viestiä asiattomaksi.)

        Foorumi kuitenkin käsittelee lahkolaisuutta ja lahkolehti Watchtower 1957 May 1 julkaisi teokraattisen sodankäynnin opin lahkolaisille, on valehdeltava lahkon edun vuoksi.

        Niin, käännös sanoo ettei ole poistanut. Entä se keskustelu ja mielipide ? kuten UllaMilla yllä, myös meikäläinen on kiinnostunut


      • Käännös
        Rotvokki kirjoitti:

        Foorumi kuitenkin käsittelee lahkolaisuutta ja lahkolehti Watchtower 1957 May 1 julkaisi teokraattisen sodankäynnin opin lahkolaisille, on valehdeltava lahkon edun vuoksi.

        Niin, käännös sanoo ettei ole poistanut. Entä se keskustelu ja mielipide ? kuten UllaMilla yllä, myös meikäläinen on kiinnostunut

        ”...Watchtower 1957 May 1 julkaisi teokraattisen sodankäynnin opin lahkolaisille, on valehdeltava...”

        Sitaatti ja lähdetieto, niin katsotaan...

        ”Sitaatti on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä. Usein sitaatiksi kutsutaan mitä tahansa katkelmaa, joka on otettu jostakin muusta lähteestä. Kirjallisuudessa suoran sitaatin merkkinä käytetään yleisestä lainausmerkkejä (""), kun tietty teksti on lainattu sellaisenaan suoraan uuteen tekstiin.” - Wikipedia; suom.

        ”Mielipide on yleisesti ottaen joukko ihmisen omia ajatuksia jostakin tietystä asiasta tai aiheesta. Mielipide muodostuu ihmisen omista kokemuksista sekä kuulemista tai näkemistä aihetiedoista.” - Wikipedia; suom.


      • Käännös
        Rotvokki kirjoitti:

        Foorumi kuitenkin käsittelee lahkolaisuutta ja lahkolehti Watchtower 1957 May 1 julkaisi teokraattisen sodankäynnin opin lahkolaisille, on valehdeltava lahkon edun vuoksi.

        Niin, käännös sanoo ettei ole poistanut. Entä se keskustelu ja mielipide ? kuten UllaMilla yllä, myös meikäläinen on kiinnostunut

        Nimimerkki ”Rotvokki” kirjoitti 9.12.2014 14:58
        ”...myös meikäläinen on kiinnostunut...”

        Joten lähdetieto ja sitaatti (Watchtower 1957 May 1) väitteen tueksi auttaisi asian etenemistä.


      • Timo Timpuri
        Käännös kirjoitti:

        Jeesuksen apostoli Paavali kirjoitti kaikille kristityille:

        ”Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.”

        - Kol. 3:9, 10 (KR 1938)

        Minusta näyttää että tuo lahkon valehtelu, lahkoslangilla teokraattinen sodankäynti, on vain sivuhuomautus tuohon itse puheenaiheeseen että lahko sanoo Jeesusta enkeli Mikaeeliksi ja että on poistettu siihen kantaaottavia jakeita Raamatusta.

        Elikkä yllä olevasta nimim. Pelko Pois (9.12.2014 09:24) viestistä seuraava kohta olisi nyt se keskustelu, johon kaivattaisiin lahkolaisen kommenttia. Pelko pois on siinä siteerannut käännöstä


        "-Käännöksen vastuunotto ei sisällä lahkon asioiden käsittelyä. Suuttuu lahkon vanhoista painotuotteista.
        Nyt on poistanut vastauksen, jossa eronnut antaa vastaukseksi jakeet siihen, että lahko nimittelee Jeesusta Mikaeliksi.
        Lahkolaisen kohtalo on pelätä, nytkin esimerkiksi että ne jakeet otetaan uudestaan esille.
        Vastaako käännös vihalla, jos sanotaan että kristityn ei tarvitse pelätä ?


    • Käännös

      Tämän ketjun aloitus:
      ”Kuinka päästä eroon jehovan todistajista?”

      Vastaus: Suomessa yksityinen henkilö (kiinteistön omistaja/haltija) voi antaa käyntikiellon ko. asuntoon.

      Tosin annetut kiellot muodostavat rekisterin (joka toisaalta tietosuojavaltuutetun mukaan on kielletty).

    • lOPPU

      MUUTAMA VUOSI SITTEN RUPESIVAT USEAMMIN ramppaamaan koska yleensä puhun ihmisillekkin.Vaan kolmas perättäinen lopetti.Hyppäsin ovesta rapuille ja sanoin tiukasti -nyt se on loppu-koska yhtenään juoksevat.On ollut loppu.Saas nähdä kun Joulun aikaan aikaisemmin aloittivat sen ramppaamisen.
      Kun eivät vietä joulua eikä muitakaan juhlia ja jallitettavankin olisi niistä luovuttava.Yksin oleva etenkin vanhus on yks parhaita kohteita.Ikä ero ei kuulema vaikuta "kun on kivaa"Siis älä osta lehtiä.Älä pyydä sisälle .Sano tiukasti ulos.
      Armejakin on heidät hylännyt.Ei tarvits kÄYDÄ

      • Käännös

        "Siis älä osta lehtiä"

        Miten menee ajoitus?

        Lehdethän ovat olleet jo pari vuosikymmentä ilmaisia.


      • Timo Timpuri
        Käännös kirjoitti:

        "Siis älä osta lehtiä"

        Miten menee ajoitus?

        Lehdethän ovat olleet jo pari vuosikymmentä ilmaisia.

        " Nyt on poistanut vastauksen, jossa eronnut antaa vastaukseksi jakeet siihen, että lahko nimittelee Jeesusta Mikaeliksi. Lahkolaisen kohtalo on pelätä, nytkin esimerkiksi että ne jakeet otetaan uudestaan esille. "

        Kaikkiaan saa käsityksen että käännös on hyvinkin viestin poiston takana. Lahkolaisparkaa. Nyt sitten paskat housussa pelkää että Raamatusta otetaan jakeita esille foorumiin


      • loppu
        Käännös kirjoitti:

        "Siis älä osta lehtiä"

        Miten menee ajoitus?

        Lehdethän ovat olleet jo pari vuosikymmentä ilmaisia.

        Empä tiennyt et ilmaisia.Mitä väliä sillä ennenkuin ehtivät tyrkyttää kieltäydyin siitä
        menneinä ainakin yrittivät rahastaa.No ymmärtääkseni jokainen tyrkyttäjä joutuu ne itse lunastamaan.Siis oisko parempi sanoa heti-ULOS-


    • vessapaperina serla

      Minä sanon noille kulttilahkolaisille kun tulevat ovelleni tyrkyttämään roskalehtiään:"minä käytän serlaa" ja vedän oven kiinni.

      • taatti

        Valitsit sit senpään millä ajattelet.


    • Käännös

      Nimimerkki ”loppu” kirjoitti 10.12.2014 10:51: ”Empä tiennyt et ilmaisia.”

      Olisiko syytä perehtyä tämän päivän tietoihin?

      Esim. printtimediassa lehdet; yli 100 milj. kpl/kk – yli sadalla kielellä ympäri maailman;

      Ilmaiseksi.

      Netissä yli 200 sadalla kielellä.

      • Käännös

        Painosmäärät printtimediassa:

        Vartiotorni: 52 946 000 kpl/kk; 228 kielellä

        Herätkää: 51 788 000 kpl/kk; 101 kielellä

        Ilmaiseksi


      • Fotokopiofani
        Käännös kirjoitti:

        Painosmäärät printtimediassa:

        Vartiotorni: 52 946 000 kpl/kk; 228 kielellä

        Herätkää: 51 788 000 kpl/kk; 101 kielellä

        Ilmaiseksi

        Käännös 15.12.2014 11:54

        " Painosmäärät printtimediassa: "

        -Entä, kun painosmäärät eivät edusta Raamattua, ne eivät kestä ajan koettelua ja niistä tulee lahkolle tabuja, niin kuinka paljon niitä on ?

        Täällä on kirjoitettu, että yksi tapa saada todistajan silmät avautumaan on toimittaa hänen postiluukkuunsa näköiskappaleita vanhoista lahkojulkaisuista, jotka jo punastuttaisivat lahkolaista, ellei tämä olisi niin paatunut.

        Näköiskappaleita olisi tulostettavissa seuraten ketjua
        Veljesseura.org
        linkit
        Caitzu
        vanhan kirjallisuuden näytteet


    • Käännös

      ”Kuinka päästä eroon jehovan todistajista?”

      Aika vaikeaa se on tällä hetkellä.

      Toimintaa on ympäri maailman kaikissa itsenäisissä valtioissa ja niiden yhteydessä olevissa alueissa.

      Julkaisut kuukausittain printtimediassa yli 200 sadalla kielellä ja netissä yli 700 kielellä!

      • Hori Sontti

        Niin, aikoinaan seura sanoi Neuvostoliittoa, venäjän kansaa, pohjan kunkuksi elikkä ilmestyskirjan pedoksi. Nyt se jaetuttaa siellä lahkolaisilla vartiotorneja ohjeineen tehdä testamentti seuran hyväksi.


      • kaukoputkinen
        Hori Sontti kirjoitti:

        Niin, aikoinaan seura sanoi Neuvostoliittoa, venäjän kansaa, pohjan kunkuksi elikkä ilmestyskirjan pedoksi. Nyt se jaetuttaa siellä lahkolaisilla vartiotorneja ohjeineen tehdä testamentti seuran hyväksi.

        Niin se oppi ja ymmärrys lisääntyy lopun lähestyessä, tiesitkös että tupakointikin ennen sallittiin. Valtakirkoillakin on oppi lisääntynty siirrytty, naispappeuteen ja saman sukupuolen parien siunaamiseen.


    • poistetaanko tämä

      Näinä päivinä on uutisoitu miten ikä ihmistä jallitettiin et eläkkeestä ei jäänyt juuri mitään.Olivat ulosmittaajan apulaisia.
      Samaa olen havainnut näissä jv.jalkautuneissa.Iäkkään miehen joulukin on viety.Nuorempi nainen "kun on kivaa"millä lie viime käynniltä jäänyt kun ikä ihminen vaikutti pelokkaalta.
      Lähi ihmiset pitäkää silmät auki,ettei käy kuin esimerkissä.

      • ei poistettu

        Ikä ihminen oli saanut "ystävänsä"suusta ihan itseltään,että heidän jumalansa on ihan eri kuin kansankirkon.Sanoo hän ei tiennyt kuin vasta naisen syystä tai toisesta kertoi sen.Oli hyvin pahoillaan kaiketi tuo oli sen pelokkuuden aihe.Mitä muuta niin jäi


    • ou nöööööyyyy

      Kun puhetta ei usko 6.11.2013 18:07
      Olen nuori, yksinasuva nainen--------- # #

      ja täällä vietät aikaasi???

      valittanut jo YLI VUODEN ?

      eixulla ihan totta ole muuta elämää? LOL

    • jehovapaska

      I feel u sister

    • Anonyymi

      Rikos ilmoitus niin eivät tuu ovelle

      • Anonyymi

        "tuu ovelle"... Tervetuloa nykypäivään, ei kai siellä ovella ole pariin vuoteen ketään käynyt. Oikein neropatit täällä liikkeellä.


    • Anonyymi

      Olin auton alla korjaamassa autoa ja huomasin jonku ukon menevän siitä ohi ovellemme. Ei puhunut mulle mitään vaikka varmasti näki että olen korjaamassa autoa. Tulin auton alta ja huusin minne menet ja mitä asiaa. Sonkkäs asiansa ja minä talutin ukon tontin rajalle ja sanoin tätä rajaa et enään koskaan ylitä eikä kukaan teistä jehovalaisista ilman minun kirjallista lupaa. Ei ole näkynyt enään.

      • Anonyymi

        Kohta tulee isoja kehonrakentaja veljiä, tai entisiä liivimiehiä, ne saa yleensä tälläiset tapaukset.
        Kysymään jos mieli on vaikka muuttunut.


    • Anonyymi

      Nyt on v 2024

      • Anonyymi

        Ok, eri systeemejä nykyisin?


    • Anonyymi

      2014-12-15 13:49:13 Käännös


      ”Kuinka päästä eroon jehovan todistajista?”

      -Vaatiihan se työtä, mitä heillä teetetään lahkossakin. Käytetään puhekurssit, neuvotaan valehtelun (lahkoslangilla "teokraattinen sodnkäynti") välttämättömyys, joka ovella tulisi käydä.

      Mutta jos ottaa vanhoista vartiotorneista, taikka netistä scannaa tulosteina, juttuja maailmanlopun ajankohdista (1914, 1925, 1942, 1975....) ja sellaisista lahkonormeista, jotka on muutettu, jopa olemassaolonsa neuvotaan kiistämään, ja toimittaa niitä valokopioita todistajien postiluukkuihin, niin se on yksi keino.

      Ydinkohdan alle voi vetäistä punaviivan.

      Lahkollahan oli aikoinaan rokotuskielto, nykytodistaja opetetaan sanomaan että "ei takuulla ole ollut". Nykytodistaja ei tiedä, että aiemmin oli pyhä asia sanoa että Jeesus palasi 1874. ...

    • Anonyymi

      JT eroon......

      Sen puolen hoitaa JT itse.
      JT ei mennä samanlailla kuin lahkoihin!

      • Anonyymi

        Totta, JT todella uskovat raamatunmukaisesti, ei ole muita enää maan päällä,....juutalaisetkin on eksytetty!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, JT todella uskovat raamatunmukaisesti, ei ole muita enää maan päällä,....juutalaisetkin on eksytetty!!!!

        Tuosta löysin mielenkiintoisen teoksen, siinä käsitellään lahkoaapista Raamattuun verrattuna:

        https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvokas teos tuo
        https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

        <<SInulla on oikeus omaan rauhaan. Mutta ole kärivälllinen edelleenkin vaikka varmasti olet ollutkin. Kiitos siitä. SInun parastasi he vain haluavat.>>
        Tuskin asia on niin.
        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<SInulla on oikeus omaan rauhaan. Mutta ole kärivälllinen edelleenkin vaikka varmasti olet ollutkin. Kiitos siitä. SInun parastasi he vain haluavat.>>
        Tuskin asia on niin.
        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.

        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Siis Kihniössä, muutamia vuosia sitten, noin 8 tai hieman enemmän vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Siis Kihniössä, muutamia vuosia sitten, noin 8 tai hieman enemmän vuotta sitten.

        Kamalaa, tuskin siis mitään hyvää haluavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Siis Kihniössä, muutamia vuosia sitten, noin 8 tai hieman enemmän vuotta sitten.

        **Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.**
        Lailla pitäisi kieltää heidän häirintänsä. Lakiesitys eduskuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Siis Kihniössä, muutamia vuosia sitten, noin 8 tai hieman enemmän vuotta sitten.

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Onneksi se vanhus kieltäytyi. Ja siihen loppuivat kaikki"hyväntahtoiset" vierailut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Onneksi se vanhus kieltäytyi. Ja siihen loppuivat kaikki"hyväntahtoiset" vierailut.

        Lakiesitys eduskuntaan. Kotirauhan rikkominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Onneksi se vanhus kieltäytyi. Ja siihen loppuivat kaikki"hyväntahtoiset" vierailut.

        <<Onneksi se vanhus kieltäytyi. Ja siihen loppuivat kaikki"hyväntahtoiset" vierailut.>>
        Onko sellaista myös kristinuskon eri lahkoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Onneksi se vanhus kieltäytyi. Ja siihen loppuivat kaikki"hyväntahtoiset" vierailut.

        Kamalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        **Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.**
        Lailla pitäisi kieltää heidän häirintänsä. Lakiesitys eduskuntaan.

        kamalaaaaaa.


    • Anonyymi

      Jos on nuoria nättejä naisia kuten täällä niin voit luvata niille jumalaisen kokemuksen, taivaat maan tai oikeastaan lakanan päällä.

    • Anonyymi

      Voit kokeilla myös tarjota neliulotteista roskapussia ovella kolkuttaville vietäväksi.

      Laitat metallitölkit, paperit, lasit ja energiajäte samaan pussiin.

      Et sano mitään pussia kiinnostuneille ojentaessasi vaan hymyilet arvoituksellisesti silmää vinkaten ja vedät oven edestä kiinni.
      Tuskimpa sama pari enään ovellesi eksyy.

      • Anonyymi

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Soopaa! Soopaa!
        ruokasooda, ruokasooda.
        soppaa, soppaa.
        Soopaa! Soopaa!
        ruokasooda, ruokasooda.
        soppaa, soppaa.
        Soopaa! Soopaa!
        ruokasooda, ruokasooda.
        soppaa, soppaa.
        Soopaa! Soopaa!
        ruokasooda, ruokasooda.
        soppaa, soppaa.
        Soopaa! Soopaa!
        ruokasooda, ruokasooda.
        soppaa, soppaa.


    • Anonyymi

      JT karttaa, siihen muut kykene!

      • Anonyymi

        Siihen ei...


    • Anonyymi

      Kiinnitä oveen kyltti: "jehovilta pääsy kielletty" tai "kaupustelu kielletty"
      Jos jehovilla on hitunenkin järkeä yläpäässä (jota tosin epäilen), he jättävät sinut rauhaan.

      Kaupustelu tarkoittaa myös sielujen kaupustelua.

      • Anonyymi

        Entäs jos ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos ei ole.

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.


        Sellaista hyväksikäyttöä. Hävetkää, JT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.


        Sellaista hyväksikäyttöä. Hävetkää, JT.

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Ilmoitetaan poliisille se tapaus.


      • Anonyymi

        Lappujen ripustelu on kielletty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos ei ole.

        Rahaaki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lappujen ripustelu on kielletty!

        "Lappujen ripustelu on kielletty!"
        Ei ole. Näytä se kohta perustuslaissa, jossa niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Ilmoitetaan poliisille se tapaus.

        Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme".
        Tämä tapahtui Kihniössä.
        Sellaista se on, kamala, aivan kamalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lappujen ripustelu on kielletty!"
        Ei ole. Näytä se kohta perustuslaissa, jossa niin on.

        On, ole sinä viisastelija jo hiljaa!


    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä pedofiilioikeudenkäynneistä ja rahoista joita uhreille maksetaan.

      • Anonyymi

        Mätämunia on sattunut joukkoon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mätämunia on sattunut joukkoon,

        <<Soopaa!>>

        Onks se ainoa sana, jota osaat suomen kielessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Soopaa!>>

        Onks se ainoa sana, jota osaat suomen kielessä?

        Tapahtui vuosia sitten Kihniössä.
        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme". Maassamme asiat ovat nyt juuri noin.
        Tämä tapahtui Kihniössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtui vuosia sitten Kihniössä.
        Jehovan todistajat kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme". Maassamme asiat ovat nyt juuri noin.
        Tämä tapahtui Kihniössä.

        Mutta kun vanhus kieltäytyi, "ystävällinen" apu loppui siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun vanhus kieltäytyi, "ystävällinen" apu loppui siihen.

        Hurjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurjaa.

        Herrick Åbergin kirjassa Nykyajan Baabelin orjat (olen lainannut kirjastosta ja lukenut) kerrotaan vanhuudenheikkouteen vajonneella henkilöllä teetetystä testamentista.
        Oli lahko vielä voittanut käräjillä testamenttiriidan.

        Åberg oli muuten eroamassa ja sai vastauksen: jehovantodistajaksi antaudutaan, eikä eroaminen ole mahdollista.
        Sitten on jehovakanava saanut uutta valoa, ja lakia on noudatettava. Elikkä eroaminen on mahdollista ilmoitusasiana.
        Onpas siellä jehova nöyrtynyt, kun tuolla tavalla valonsa muuttanut.


    • Anonyymi

      kysy vaikeita kysymksiä,ne ei tiedä vastu´kset,Usko jumalaan ,ja ole onnellinen jv ei tee sinua onnnelliseksi.

    Ketjusta on poistettu 94 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe