Erilaisia nörttimeihiä:
1) Laumanjohtajat: oma it-firma ja kaksi vaimoa kotona (vaimot myös suhteessa keskenään).
2) Pariutuneet: Onnellisesssa parisuhteessa oman nörttiinaisensa kanssa. Jakavat samat kiinnostuksen kohteet ja elämänarvot ja ymmärtävät toisiaan.
3) Kiltit sinkut: Vähän pihalla sosiaalisista kuvioista tai muuten vaan ujoja varman päälle pelaajia - tai sellaisia jotka kiinnostuvat harvoista naisista ja harvoin. Päätyvät parisuhteeseen tai saavat seksiä, jos nainen on se aloitteellisempi osapuoli. Kunnioittavat naisia ja naisten seksuaalista nautintoa, loistavia panokavereita, jos henkisesti ei olla riittävän samanlaisia parisuhteeseen.
4) Mielenterveysongelmaiset. Sosiaalisesti vajaita muutenkin kuin ujouden suhteen. Usein katkeria ja muita syytteleviä. Voi olla niin paha asperger, ettei normaalit ihmissuhteet onnistu. Usein syyttävät naisia lutkiksi, samalla näkevät naiset pelkästään vitunkantotelineinä.
Samat löytyy naistakin, jotkut jutut menee vähän toisin. Esim. mielenterveysongelmaiset naiset on harvoin kiinnostuneita lainkaan seksistä - tai sitten ovat furryja tms eksoottisempaa. Vastaavaa miesvihaa harvoin esiintyy.
Huom. En pidä kaikkia täällä huorittelijoita automaattisesti aspergereina/mielenterveysongelmaisina. Trollata voi, mut mielenterveydestä kertoo mikä asema sillä trollaamisella on elämässä ja osaako keskustella muutenkin.
Miten edetä "tasolta" toiselle.
Mielenterveysongelmaisesta ujoksi: Mene terapiaan ja hanki kaveripiiri.
Ujosta sinkusta seurustelevaksi: Tutustu naisiin kaveripiirin kautta, kun löydät sopivan, lähde viemään juttua eteenpäin.
Seurustelevasta laumanjohtajaksi: Valitse bi-nainen ja luo niin hyvä suhde naisesi kanssa, että kuvioon mahtuu toinenkin nainen.
Nörteistä miehistä (ja miksei naisistakin)
64
703
Vastaukset
- mies32
Ei nuo ykköset ole varsinaisesti nörttejä, vaan nörttiskenessä pyöriviä alfoja. Ei jostain Steve Jobsista esimerkiksi mikään nörtti tullut mieleen. Bill Gatesistä kylläkin, mutta hänellä ei olekaan kaiketi kuin se yksi nainen.
- eri termit
Kaikki eivät halua bi-naista tai haaremia, vaikka olisivatkin dominoivia. Miksi pariutunut haluaisi olla kinky erikoisuuden tavoittelija, jos on onnellisempi kahden ihmisen parisuhteessa.
Lauman johtajan voisi korvata kinkyllä erikoisuuden tavoittelijalla. - sillitrooli
Luulet ilmeisesti, että kaikki nörtit haluaisivat automaattisesti olla jakareita ja panomiehiä, jos vain voisivat?
- korjaus
Vain kaikki miespuoliset.
- Nörtti_N
En luule. Tunnen paljon romanttisia nörttejä (molempia sukupuolia) jotka eivät ole polyamoristeja vaan unelmoivat siitä yhdestä ainoasta oikeasta. Tai ainakin yhdestä hyvästä suhteesta vastaavan nörtin kanssa.
Ja sitten on niitä, jotka haluavatkin olla sinkkuja, koska arvostavat yksinoloa.
- gloryhole_dementia
Mä en tykkää nörttinaisista. Ne on yleensä näsäviisaita, pätemisenhaluisia ja jotenkin henkisesti rajoittuneita, vaikka tietenkin pitävät itseään todella fiksuina. Heidän sivistyksensä rajoittuu yleensä johonkin Dr. Who -triviaan ja eläintensuojelun historiaan.
- Nörtti_N
Varmaan pätee ei-nörttien mielestä molempiin sukupuoliin! :D
Voi kun löytyisikin joku Doctor Who -trivian taitaja, joka johdattaisi minut sarjaan ja sänkyyn. Minä voisin puolestani kaitsea naiseni Babylon 5:n, Star Trekin ja Battlestar Galactican maailmoihin, jos kohta en makuuhuoneessakaan voisikaan tehdä muuta kuin havainnollistaa miesten ja naisten lakananvaihtoaikojen eroavaisuuksia.
- Nörtti_N
lord.boredom kirjoitti:
Voi kun löytyisikin joku Doctor Who -trivian taitaja, joka johdattaisi minut sarjaan ja sänkyyn. Minä voisin puolestani kaitsea naiseni Babylon 5:n, Star Trekin ja Battlestar Galactican maailmoihin, jos kohta en makuuhuoneessakaan voisikaan tehdä muuta kuin havainnollistaa miesten ja naisten lakananvaihtoaikojen eroavaisuuksia.
"jos kohta en makuuhuoneessakaan voisikaan tehdä muuta kuin havainnollistaa miesten ja naisten lakananvaihtoaikojen eroavaisuuksia." Miksi hitossa et? Nyt vaan johonkin yliopistopaikkakunnan scifikerhoon mukaan! Tai jos et asu missään missä sellaisia järjestetään, niin pyydä vaikka pienemmän paikkakunnan kirjaston tätiä järjestämään scifi-lukupiiri uusimmista scifi-kirjoista tai lupaudu itse sellaisen vetäjäksi. Jos et kehtaa suoraan pyytää, niin laita nimettömänä ehdotus palautelaatikkoon!
Sori mä nyt innostuin. ;) - Sancho Panza
Nörtti_N kirjoitti:
"jos kohta en makuuhuoneessakaan voisikaan tehdä muuta kuin havainnollistaa miesten ja naisten lakananvaihtoaikojen eroavaisuuksia." Miksi hitossa et? Nyt vaan johonkin yliopistopaikkakunnan scifikerhoon mukaan! Tai jos et asu missään missä sellaisia järjestetään, niin pyydä vaikka pienemmän paikkakunnan kirjaston tätiä järjestämään scifi-lukupiiri uusimmista scifi-kirjoista tai lupaudu itse sellaisen vetäjäksi. Jos et kehtaa suoraan pyytää, niin laita nimettömänä ehdotus palautelaatikkoon!
Sori mä nyt innostuin. ;)Alfanörtit korkkaa niissä kaikki naiset.
Nörtti_N kirjoitti:
Sori mä nyt innostuin. ;)Sancho Panza tuossa on oikeilla jäljillä. Asun Helsingissä ja olen täysin varma, että Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston scifi-piirit ovat täynnä opiskelijatyttöjen ikäisiä, minua asioista paremmin perillä olevia tyyppejä. Ei sinne kaivata mitään yli kolmekymppistä, yli 6 vuotta sitten yliopisto-opintonsa päättänyttä setää.
- Sinä olet ....
lord.boredom kirjoitti:
Sancho Panza tuossa on oikeilla jäljillä. Asun Helsingissä ja olen täysin varma, että Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston scifi-piirit ovat täynnä opiskelijatyttöjen ikäisiä, minua asioista paremmin perillä olevia tyyppejä. Ei sinne kaivata mitään yli kolmekymppistä, yli 6 vuotta sitten yliopisto-opintonsa päättänyttä setää.
.....kyllä omalla tavallasi ihan yhtä pihalla kuin DarkFear. DarkFear ei uskalla mennä laivalle etkä sinä scifi-yhdistykseen
Sinä olet .... kirjoitti:
.....kyllä omalla tavallasi ihan yhtä pihalla kuin DarkFear. DarkFear ei uskalla mennä laivalle etkä sinä scifi-yhdistykseen
Ei tässä uskaltamisesta ole kyse vaan siitä, että se osa nuoruudestani on kertakaikkiaan vaan takana että voisi tehdä joihinkin parikymppisiin likkoihin vaikutuksen, etenkin kun yliopistopojissa on jokaiselle scifistä kiinnostuneelle tytölle kyllä riittävästi minua etevämpiä guruja.
- Onko tullut mieleen
lord.boredom kirjoitti:
Ei tässä uskaltamisesta ole kyse vaan siitä, että se osa nuoruudestani on kertakaikkiaan vaan takana että voisi tehdä joihinkin parikymppisiin likkoihin vaikutuksen, etenkin kun yliopistopojissa on jokaiselle scifistä kiinnostuneelle tytölle kyllä riittävästi minua etevämpiä guruja.
että scifi-piireissä on enimmäkseen 30 aikuisia ihmisiä. Mene nyt herranjumala tapaamisiin, jos se sinua kiinnostaa.. Mitä menetettävää sulla muka on? Että kotiseudun tyypit tulee ja nauraa?
Onko tullut mieleen kirjoitti:
että scifi-piireissä on enimmäkseen 30 aikuisia ihmisiä. Mene nyt herranjumala tapaamisiin, jos se sinua kiinnostaa.. Mitä menetettävää sulla muka on? Että kotiseudun tyypit tulee ja nauraa?
Ei, ei ole tullut mieleen. Pitääkö muka paikkansa? Tai no joo, olihan siellä Finnconissa kyllä muitakin kuin pikkulikkoja. Luulisin silti, että nämä 30 aikuiset ihmiset täyttävät vapaa-aikansa puolisoiden kanssa, ja joka tapauksessa en oikein keksi mitä muita "tapaamisia" on kuin yliopistojen kerhot, joissa taas on varmuudella pelkkiä parikymppisiä, ja kourallinen kolmekymppisiä ikiopiskelijoita eli superguruja.
- ........,,,,,,
lord.boredom kirjoitti:
Ei, ei ole tullut mieleen. Pitääkö muka paikkansa? Tai no joo, olihan siellä Finnconissa kyllä muitakin kuin pikkulikkoja. Luulisin silti, että nämä 30 aikuiset ihmiset täyttävät vapaa-aikansa puolisoiden kanssa, ja joka tapauksessa en oikein keksi mitä muita "tapaamisia" on kuin yliopistojen kerhot, joissa taas on varmuudella pelkkiä parikymppisiä, ja kourallinen kolmekymppisiä ikiopiskelijoita eli superguruja.
http://www.helsinki.fi/jarj/hysfk/marvin/mafia.html
Ei muuta kuin St. Urhon pubiin. Tulet huomaamaan, että siellä on kaiken ikäisiä ihmisiä. - LordFear
lord.boredom kirjoitti:
Lordilla on monipuolisempi kirjoitustyyli, mutta omiin ennakkoluuloihin ja pelkoihin perustuvien tekosyiden keksijänä hän häviää vain piirun verran DarkFearille.
........,,,,,, kirjoitti:
http://www.helsinki.fi/jarj/hysfk/marvin/mafia.html
Ei muuta kuin St. Urhon pubiin. Tulet huomaamaan, että siellä on kaiken ikäisiä ihmisiä.Tuonne olisi varmaan ihan kiva mennä, mutta on varmaan aika sisäänpäinlämpiävä ryhmä johon on varmasti vaikea mennä mukaan. En kuitenkaa osaisi sanoa mitään fiksua tai sanoa ylipäänsä yhtään mitään. Enkä sitten sen jälkeen enää kehtaisi sinne mennä.
Eli tuskinpa uskallan mennä, vaikka nörttikavereita olisi kyllä kiva löytää, kun en tunne yhtäkään nörttiä.femnerd kirjoitti:
Tuonne olisi varmaan ihan kiva mennä, mutta on varmaan aika sisäänpäinlämpiävä ryhmä johon on varmasti vaikea mennä mukaan. En kuitenkaa osaisi sanoa mitään fiksua tai sanoa ylipäänsä yhtään mitään. Enkä sitten sen jälkeen enää kehtaisi sinne mennä.
Eli tuskinpa uskallan mennä, vaikka nörttikavereita olisi kyllä kiva löytää, kun en tunne yhtäkään nörttiä.En ole varma, parodioitko minua vain tuossa, mutta tuo ongelma tulee kyllä väkisinkin mieleen: porukoilla on taipumusta olla sisäänpäinlämpiäviä, ja varsinkin introvertillä voi olla vaikeuksia murtautua sen jään läpi, vaikkei se kovin paksua jäätä olisikaan. Scifi-piirit tosin lienevät ymmärtäväisempiä muita kuin ADHD-klovneja - eli ulospäinsuuntautuneita ja sosiaalisesti sulavia ihmisiä - kohtaan.
lord.boredom kirjoitti:
En ole varma, parodioitko minua vain tuossa, mutta tuo ongelma tulee kyllä väkisinkin mieleen: porukoilla on taipumusta olla sisäänpäinlämpiäviä, ja varsinkin introvertillä voi olla vaikeuksia murtautua sen jään läpi, vaikkei se kovin paksua jäätä olisikaan. Scifi-piirit tosin lienevät ymmärtäväisempiä muita kuin ADHD-klovneja - eli ulospäinsuuntautuneita ja sosiaalisesti sulavia ihmisiä - kohtaan.
No en kyllä parodioi sinua missään nimessä! Ei muutenkaan kuulu sen kaltainen ilkeily repertuaariini.
Varmaan ihan kiva ryhmä tuo on, mutta...juuri sen takia, että tuollaiseen on hyvin vaikea mennä mukaan hiukan ujona ja epävarmana. Vielä se, että kun on nainen ja tykkää scifistä niin joutuisi sitä sitten selittämään...ei-iiih.
Mistä sitäkään tietää onko porukka kuitenkaan kiinnostunut samoista scifi-jutuista kuin itse? Pari tuntia kuunnella keskustelua esim aiheista D&D, manga ja anime ym joista en tiedä mitään voi olla aika epämukava tilanne. Näen jo mielessäni kuinka minulta kysytään mielipidettäni Neon Genesis Evangelionista tai mihinkä cosplayhin olen osallistunut.
Kun nörtteilyäkin on niin montaa laatua. Pelkästään se, että tykkää scifistä ei takaa sitä, että ryhmässä viihtyisi.
Tekis mieli mennä, mutta kun en suoraan sanottuna uskalla.
Tietysti jos sinne ei tarvitsisi mennä yksin, niin se olisi sitten ihan eri juttu ;-) ;-)- ...
femnerd kirjoitti:
No en kyllä parodioi sinua missään nimessä! Ei muutenkaan kuulu sen kaltainen ilkeily repertuaariini.
Varmaan ihan kiva ryhmä tuo on, mutta...juuri sen takia, että tuollaiseen on hyvin vaikea mennä mukaan hiukan ujona ja epävarmana. Vielä se, että kun on nainen ja tykkää scifistä niin joutuisi sitä sitten selittämään...ei-iiih.
Mistä sitäkään tietää onko porukka kuitenkaan kiinnostunut samoista scifi-jutuista kuin itse? Pari tuntia kuunnella keskustelua esim aiheista D&D, manga ja anime ym joista en tiedä mitään voi olla aika epämukava tilanne. Näen jo mielessäni kuinka minulta kysytään mielipidettäni Neon Genesis Evangelionista tai mihinkä cosplayhin olen osallistunut.
Kun nörtteilyäkin on niin montaa laatua. Pelkästään se, että tykkää scifistä ei takaa sitä, että ryhmässä viihtyisi.
Tietysti jos sinne ei tarvitsisi mennä yksin, niin se olisi sitten ihan eri juttu ;-) ;-)Eli oli oikeassa tuo, joka kirjoitti darkfear-kompleksista. Hän taitaakin vain olla rehellisempi.
- Nörttitreffit
femnerd kirjoitti:
Tietysti jos sinne ei tarvitsisi mennä yksin, niin se olisi sitten ihan eri juttu ;-) ;-)Menkää Lordin kanssa yhdessä.
- Matchmaker.com
Nörttitreffit kirjoitti:
Menkää Lordin kanssa yhdessä.
femnerd ja lordboredom = match made in s24-heaven. Älkää vaietko tätä animaalista magnetismia.
- Puna Panotage
Matchmaker.com kirjoitti:
femnerd ja lordboredom = match made in s24-heaven. Älkää vaietko tätä animaalista magnetismia.
Tuollaisilla puheilla femnerd lopettaa palstalle kirjoittelun.
Puna Panotage kirjoitti:
Tuollaisilla puheilla femnerd lopettaa palstalle kirjoittelun.
Haluan nyt tätä vielä tarkentaa. En tuonne menisi vaikka saisin jonkun mukaani sen takia, että pelkkä nörttiys ei takaa sitä, että ryhmässä viihtyisi.
Sitä paitsi olen jo ihan liian vanha menemään enää johonkin ryhmään, jossa tuntisin itseni joka tapauksessa ulkopuoliseksi.
Kyllä LB tietää, että vinkvink oli enempi, no ei vitsi, mutta hiukan kieli poskessa sanottu. Hävettää (taas!) :-[
Ja se on kyllä LB joka noista puheista ennemminkin lopettaa palstalle kirjoittelun :-D- Kympin Nainen
femnerd kirjoitti:
Haluan nyt tätä vielä tarkentaa. En tuonne menisi vaikka saisin jonkun mukaani sen takia, että pelkkä nörttiys ei takaa sitä, että ryhmässä viihtyisi.
Sitä paitsi olen jo ihan liian vanha menemään enää johonkin ryhmään, jossa tuntisin itseni joka tapauksessa ulkopuoliseksi.
Kyllä LB tietää, että vinkvink oli enempi, no ei vitsi, mutta hiukan kieli poskessa sanottu. Hävettää (taas!) :-[
Ja se on kyllä LB joka noista puheista ennemminkin lopettaa palstalle kirjoittelun :-DNo nyt kyllä alat vaikuttaa trollilta itsekin. Toisessa ketjussa perustelit DFlle miksi mies voi yksin baariin mennä, mutta tässä sinun omat perustelusi olla menemättä vapaaseen scifimiittiin ovat samanlaisia - että nainen, joka tykkää scifistä joutuisi sitä perustelemaan scifi-tapaamisessa (wtf?), tai että olet liian vanha? Mistä tiedät muuten jo etukäteen että tulet tuntemaan olosi ulkopuoliseksi? Miksei tuonne voisi mennä avoimin mielin ja katsoa mitä tuleman pitää? Jos ei viihdy, voi lähteä vetämään koska vaan.
Eikä sinulla ole (taaskaan) mitään syytä hävetä, hiukka häntää ylös nyt. Faktaa nyt vaan on, että jos haluaa samanhenkisiä ihmisiä tavata, niin heidän seuraansa pitää jotenkin pyrkiä. Pois poteroista nyt molemmat, LB ja FN! Kympin Nainen kirjoitti:
No nyt kyllä alat vaikuttaa trollilta itsekin. Toisessa ketjussa perustelit DFlle miksi mies voi yksin baariin mennä, mutta tässä sinun omat perustelusi olla menemättä vapaaseen scifimiittiin ovat samanlaisia - että nainen, joka tykkää scifistä joutuisi sitä perustelemaan scifi-tapaamisessa (wtf?), tai että olet liian vanha? Mistä tiedät muuten jo etukäteen että tulet tuntemaan olosi ulkopuoliseksi? Miksei tuonne voisi mennä avoimin mielin ja katsoa mitä tuleman pitää? Jos ei viihdy, voi lähteä vetämään koska vaan.
Eikä sinulla ole (taaskaan) mitään syytä hävetä, hiukka häntää ylös nyt. Faktaa nyt vaan on, että jos haluaa samanhenkisiä ihmisiä tavata, niin heidän seuraansa pitää jotenkin pyrkiä. Pois poteroista nyt molemmat, LB ja FN!Olen kyllä jo vuosia halunnut lopettaa palstalle kirjoittamisen, mutta aina vain jokin tympeä addiktio tai huomiohakuisuus ajaa tänne. Lopettamiseen tosin tarvitaan muuta kuin nolot paritusyritykset - ne viime aikojen keskusteluketjujen poistot toimivat paljon paremmin, jos halutaan ajaa vanhojakin kirjoittajia pois palstalta.
Laivalla käyminen on vähän eri asia kuin scifi-miitti. Laivalla ei tarvitse välttämättä saada muita viihtymään seurassa, vaan siellä voi halutessaan keskittyä tekemään yksin jotain - nauttimaan ruoasta tai kehnosta kaljavalikoimasta, tai vaikka menon seuraamisesta seinäruusuna samalla miettien hyvä anekdootteja kerrottavaksi palstalla. Scifi-miitissä sen sijaan yritetään lyöttäytyä seuraan, ja se vaatii reilun annoksen ulospäinsuuntautuneisuutta, aitoja sosiaalisia taitoja ja sen verran karismaa, että on todella tervetullut. Joiltain se toki onnistuu luontaisesti. Tiedän ihmisiä, jotka pystyvät reippaasti esittäytymään ja luontevasti, ilman tietoista vaivannäköä asettumaan osaksi joukkoa. Sitten on meitä, joille kynnys on suurempi, eikä omaa paikkaansa seurueessa pysty ottamaan ainakaan täydellä varmuudella. Lisäksi luulen, etteivät ulospäinsuuntautuneemmat ymmärrä, että joillekin se ei ole niin helppoa.
Tämä keskustelu on siinäkin mielessä oikeastaan vähän ikävä, koska minä en koe olevani poterossa. Tietysti minulla on estoja, joiden vuoksi en käy villeissä finnconpartyissä tai suurissa scifitapaamisissa joissa en tunne ketään entuudeltaan, mutta eivät ne toisaalta ole minun haavelistan kärjessäkään. Kaipaisin vain hieman nykyistä isompaa kaveripiiriä ja parempia kykyjä syventää tai pitää yllä nykyisiä kaverisuhteita. Ja sitten tietysti että löytäisin tyttöystävän ja/tai/eli elämänkumppanin, jonka kanssa olisi paitsi henkeviä keskusteluja (ei tarvitse välttämättä olla esimerkiksi scifi-fani, mutta pitää ainakin suhtautua avoimesti siihen) ja intiimiä hempeilyä. Mitään valtavaa verkostoa ja miljoonaa hyvänpäiväntuttua en tosiaan kaipaa.- Kympin Nainen
lord.boredom kirjoitti:
Olen kyllä jo vuosia halunnut lopettaa palstalle kirjoittamisen, mutta aina vain jokin tympeä addiktio tai huomiohakuisuus ajaa tänne. Lopettamiseen tosin tarvitaan muuta kuin nolot paritusyritykset - ne viime aikojen keskusteluketjujen poistot toimivat paljon paremmin, jos halutaan ajaa vanhojakin kirjoittajia pois palstalta.
Laivalla käyminen on vähän eri asia kuin scifi-miitti. Laivalla ei tarvitse välttämättä saada muita viihtymään seurassa, vaan siellä voi halutessaan keskittyä tekemään yksin jotain - nauttimaan ruoasta tai kehnosta kaljavalikoimasta, tai vaikka menon seuraamisesta seinäruusuna samalla miettien hyvä anekdootteja kerrottavaksi palstalla. Scifi-miitissä sen sijaan yritetään lyöttäytyä seuraan, ja se vaatii reilun annoksen ulospäinsuuntautuneisuutta, aitoja sosiaalisia taitoja ja sen verran karismaa, että on todella tervetullut. Joiltain se toki onnistuu luontaisesti. Tiedän ihmisiä, jotka pystyvät reippaasti esittäytymään ja luontevasti, ilman tietoista vaivannäköä asettumaan osaksi joukkoa. Sitten on meitä, joille kynnys on suurempi, eikä omaa paikkaansa seurueessa pysty ottamaan ainakaan täydellä varmuudella. Lisäksi luulen, etteivät ulospäinsuuntautuneemmat ymmärrä, että joillekin se ei ole niin helppoa.
Tämä keskustelu on siinäkin mielessä oikeastaan vähän ikävä, koska minä en koe olevani poterossa. Tietysti minulla on estoja, joiden vuoksi en käy villeissä finnconpartyissä tai suurissa scifitapaamisissa joissa en tunne ketään entuudeltaan, mutta eivät ne toisaalta ole minun haavelistan kärjessäkään. Kaipaisin vain hieman nykyistä isompaa kaveripiiriä ja parempia kykyjä syventää tai pitää yllä nykyisiä kaverisuhteita. Ja sitten tietysti että löytäisin tyttöystävän ja/tai/eli elämänkumppanin, jonka kanssa olisi paitsi henkeviä keskusteluja (ei tarvitse välttämättä olla esimerkiksi scifi-fani, mutta pitää ainakin suhtautua avoimesti siihen) ja intiimiä hempeilyä. Mitään valtavaa verkostoa ja miljoonaa hyvänpäiväntuttua en tosiaan kaipaa.Anteeksi jos kepeäksi tarkoitettu viestini oli jollakin tapaa loukkaava - sitä ei ollut sellaiseksi tarkoitettu, mutta ymmärrän, että näin saattoi käydä hyvästä tahdosta huolimatta :(
Pääkimmoke taisi olla tuo femnerdin "kun on nainen ja tynkää scifi:stä, niin sitä sitten joutuisi selittelemään". Potero puolestaan juontaa juurensa joistakin aiemmista keskusteluistamme.
On totta, että tilanne tuollaisessa miitissä on varmaankin hieman erilainen kuin laivalla. En ole tarkemmin perehtynyt noihin scifimiitteihin, mutta koska ne järjestetään kuitenkin julkisilla paikoilla, niin kysyisin etteikö sinne voisi mennä ikään kuin tarkkailijana, ainakin ensimmäisellä kerralla? Mennä pubiin oluelle, seurata tilannetta sivusta esim sivupöydästä ja esittäytyä jollekin jos tilanne sopivalta tuntuu? Tuskin kukaan olettaa, että ensimmäisellä kerralla siellä kovin varmaotteisena taikka aktiivisena esiintyisi?
Jos miitit eivät sinua kiinnosta, niin sitten ei tietenkään kannata mennä - tämä nyt lähinnä teoreettista pähkäilyä, jos esim. femnerd ihan oikeasti haluaisi mennä muttei uskalla, tai muutoinkin periaatteellisella tasolla. Ja voisihan tietysti sieltä se "kaveripiirinlaajennus" pienessä mittakaavassa sinullekin löytyä.
Mutta siis anteeksi vielä jos hyvää tarkoittanut viestini toisenlaiseksi kääntyi. - Darkfearismi iskee
lord.boredom kirjoitti:
Olen kyllä jo vuosia halunnut lopettaa palstalle kirjoittamisen, mutta aina vain jokin tympeä addiktio tai huomiohakuisuus ajaa tänne. Lopettamiseen tosin tarvitaan muuta kuin nolot paritusyritykset - ne viime aikojen keskusteluketjujen poistot toimivat paljon paremmin, jos halutaan ajaa vanhojakin kirjoittajia pois palstalta.
Tämä keskustelu on siinäkin mielessä oikeastaan vähän ikävä, koska minä en koe olevani poterossa. Tietysti minulla on estoja, joiden vuoksi en käy villeissä finnconpartyissä tai suurissa scifitapaamisissa joissa en tunne ketään entuudeltaan, mutta eivät ne toisaalta ole minun haavelistan kärjessäkään. Kaipaisin vain hieman nykyistä isompaa kaveripiiriä ja parempia kykyjä syventää tai pitää yllä nykyisiä kaverisuhteita. Ja sitten tietysti että löytäisin tyttöystävän ja/tai/eli elämänkumppanin, jonka kanssa olisi paitsi henkeviä keskusteluja (ei tarvitse välttämättä olla esimerkiksi scifi-fani, mutta pitää ainakin suhtautua avoimesti siihen) ja intiimiä hempeilyä. Mitään valtavaa verkostoa ja miljoonaa hyvänpäiväntuttua en tosiaan kaipaa.Darkfearismia podette kummatkin. Mitä helvetin merkitystä taas on tuollaisilla uhkakuvilla? Kyllä sinäkin poterossa olet. Ei ole yhtään mitään v*tun järkeä kehitellä uhkakuvia asiasta josta teillä ei ole mitään kokemusta? Jos kävisit tuollaisessa tapaamisessa, niin ainakin voisit omaan kokemukseen perustuen sanoa, että ei ole sun juttusi ja lähteä pois. Darkfearismi on juuri tuota, että ennakkoon muka tiedetään millaisia muut on ja mitä muut ajattelee ja en minä voi sinne mennä, koska kaikki ajattelee negatiivista ja blaa blaa blaa. Ja mikä tuossakin nyt sitten taas pelottaa? Mikä on se pahin tilanne mihin voi joutua? En vaan pysty käsittämään teitä darkfearisteja.
- Darkfearismi iskee
lord.boredom kirjoitti:
Tämä keskustelu on siinäkin mielessä oikeastaan vähän ikävä, koska minä en koe olevani poterossa. Tietysti minulla on estoja, joiden vuoksi en käy villeissä finnconpartyissä tai suurissa scifitapaamisissa joissa en tunne ketään entuudeltaan, mutta eivät ne toisaalta ole minun haavelistan kärjessäkään. Kaipaisin vain hieman nykyistä isompaa kaveripiiriä ja parempia kykyjä syventää tai pitää yllä nykyisiä kaverisuhteita. Ja sitten tietysti että löytäisin tyttöystävän ja/tai/eli elämänkumppanin, jonka kanssa olisi paitsi henkeviä keskusteluja (ei tarvitse välttämättä olla esimerkiksi scifi-fani, mutta pitää ainakin suhtautua avoimesti siihen) ja intiimiä hempeilyä. Mitään valtavaa verkostoa ja miljoonaa hyvänpäiväntuttua en tosiaan kaipaa.Sitä paitsi Lordi ja femnerd voisi ihan hyvin mennä sinne yhdessä muussakin kuin "nolossa pariutumisyrityksessä", paitsi että kyllähän me tiedetään, että Lordi haluaa aina päästä kaikkien naisten pöksyihin, muttei uskalla, koska on läski. Tai siis niin perustelee itselleen kelpaamattomuutensa.
Kympin Nainen kirjoitti:
Anteeksi jos kepeäksi tarkoitettu viestini oli jollakin tapaa loukkaava - sitä ei ollut sellaiseksi tarkoitettu, mutta ymmärrän, että näin saattoi käydä hyvästä tahdosta huolimatta :(
Pääkimmoke taisi olla tuo femnerdin "kun on nainen ja tynkää scifi:stä, niin sitä sitten joutuisi selittelemään". Potero puolestaan juontaa juurensa joistakin aiemmista keskusteluistamme.
On totta, että tilanne tuollaisessa miitissä on varmaankin hieman erilainen kuin laivalla. En ole tarkemmin perehtynyt noihin scifimiitteihin, mutta koska ne järjestetään kuitenkin julkisilla paikoilla, niin kysyisin etteikö sinne voisi mennä ikään kuin tarkkailijana, ainakin ensimmäisellä kerralla? Mennä pubiin oluelle, seurata tilannetta sivusta esim sivupöydästä ja esittäytyä jollekin jos tilanne sopivalta tuntuu? Tuskin kukaan olettaa, että ensimmäisellä kerralla siellä kovin varmaotteisena taikka aktiivisena esiintyisi?
Jos miitit eivät sinua kiinnosta, niin sitten ei tietenkään kannata mennä - tämä nyt lähinnä teoreettista pähkäilyä, jos esim. femnerd ihan oikeasti haluaisi mennä muttei uskalla, tai muutoinkin periaatteellisella tasolla. Ja voisihan tietysti sieltä se "kaveripiirinlaajennus" pienessä mittakaavassa sinullekin löytyä.
Mutta siis anteeksi vielä jos hyvää tarkoittanut viestini toisenlaiseksi kääntyi.Ilmaisen itseäni ehkä kehnosti, koska ei ollut edes tarkoitus vaikuttaa loukkaantuneelta tai närkästyneeltä, vaan lähinnä yritin reagoida mahdollisiin väärinkäsityksiin, tai ainakin näkemyseroihin siitä, olenko minä tai Femnerd jotenkin darkfearilaisia.
Darkfearismi iskee kirjoitti:
Darkfearismia podette kummatkin. Mitä helvetin merkitystä taas on tuollaisilla uhkakuvilla? Kyllä sinäkin poterossa olet. Ei ole yhtään mitään v*tun järkeä kehitellä uhkakuvia asiasta josta teillä ei ole mitään kokemusta? Jos kävisit tuollaisessa tapaamisessa, niin ainakin voisit omaan kokemukseen perustuen sanoa, että ei ole sun juttusi ja lähteä pois. Darkfearismi on juuri tuota, että ennakkoon muka tiedetään millaisia muut on ja mitä muut ajattelee ja en minä voi sinne mennä, koska kaikki ajattelee negatiivista ja blaa blaa blaa. Ja mikä tuossakin nyt sitten taas pelottaa? Mikä on se pahin tilanne mihin voi joutua? En vaan pysty käsittämään teitä darkfearisteja.
En viitsisi kinata vastaan, koska olet kieltämättä oikeassa siinä, että ennakkoon en voi tosi asiassa tietää, miten scifi-kerhossa minut tai Femnerd otettaisiin vastaan. Femnerd varmasti myönteisesti.
En kuitenkaan miellä olevani poterossa, koska en samaan aikaan pillitä miten niin kovasti haluaisin mennä scifikerhoon, ja sitten kyynelten välissä selitän miten en kuitenkaan voi, koska scifikerholaiset suhtautuvat ulkopuolisiin vihamielisesti.Kympin Nainen kirjoitti:
No nyt kyllä alat vaikuttaa trollilta itsekin. Toisessa ketjussa perustelit DFlle miksi mies voi yksin baariin mennä, mutta tässä sinun omat perustelusi olla menemättä vapaaseen scifimiittiin ovat samanlaisia - että nainen, joka tykkää scifistä joutuisi sitä perustelemaan scifi-tapaamisessa (wtf?), tai että olet liian vanha? Mistä tiedät muuten jo etukäteen että tulet tuntemaan olosi ulkopuoliseksi? Miksei tuonne voisi mennä avoimin mielin ja katsoa mitä tuleman pitää? Jos ei viihdy, voi lähteä vetämään koska vaan.
Eikä sinulla ole (taaskaan) mitään syytä hävetä, hiukka häntää ylös nyt. Faktaa nyt vaan on, että jos haluaa samanhenkisiä ihmisiä tavata, niin heidän seuraansa pitää jotenkin pyrkiä. Pois poteroista nyt molemmat, LB ja FN!En ole trolli.
LB jo selitti sen eron miittiin menemisen ja yksinään esim risteilylle (tai ravintolaan) menemisen välillä, kun ei ole mikään ekstrovertti luonteeltaan.
Mitä tulee tuohon, että joutuisin selittämään sitä, että naisena pidän scifistä, niin se on sitä mitä olen kohdannut, tai sitä on kovasti ihmetelty. Naispuoliset nörtit ovat aika harvinaisia, ja onhan täällä yksi ketju jossa naisnörttejä pidetään mystisinä satuolentoina : -D
Tuossa ketjussa johon viittaat, niin mikä ymmärsin DF:ää, kun hän kertoi epävarmuutensa syyksi huonon itsetunnon. Minulla on myös huono itsetunto johtuen vuosikausia kestäneestä kiusaamisesta, mikä alkoi kun olin 4-vuotias.
Kiusaaminen ja jatkuvan arvostelun alaisena eläminen oli ihan oikeasti sitä, että minua ei haluttu mukaan. Opin myös lukemaan eleitä eli ilmeitä ja äänenpainoja. Onko tämä totta vai ei, mutta omasta mielestäni osaan yhäkin tunnistaa niitä. Voihan olla, että kyseessä on opittu ajatusmalli, mutta on henkisesti helpompaa uskoa olevansa jo etukäteen ei-toivottua seuraa, kuin kokea aikuisena olevansa yhäkin sitä.
Minun on ollut vaikeaa lähteä yksinään "ihmisten ilmoille" ja nyt siitä on tullut yhä vaikeampaa. Tämän kerroin siinä ketjussakin.
Vaikeus ei johdu siitä, että uskon/pelkään että yksinolostani ajateltaisiin negatiivisesti.
Minä varmasti elän jonkinlaisessa poterossa kiitos tuon kiusaamisen. Olen yrittänyt nousta sieltä pois, mutta minut on pudotettu sinne uudelleen ja uudelleen. On tuntunut helpommalta lopettaa yrittäminen kuin jatkaa pään lyömistä seinään.
Minulla onneksi on yksi ystävä, mutta tunnen itseni hyvin yksinäiseksi. Tänä vuonna olen tutustunut muutamaan ihmiseen ja olen soitellut ja tekstaillut ja yrittänyt sopia tapaamisia, mutta jokaisella on jatkuvasti joku uusi syy miksi ei sovi tavata. Huonon itsetuntoni takia takaraivossani on epäilys, että ne ovat vain tekosyitä vaikka
saattavat olla tottakin.
Kaipaan niin kovasti uusia ihmiskontakteja, että se ihan koskee ja kun yrityksistäni huolimatta en siinä onnistu, niin se vasta koskeekin vielä enemmän.
Olen tänä vuonna yrittänyt löytää uusia kavereita, mutta nyt on ruvennut tuntumaan etten enää jaksa yrittää. Aparaatin mieleen samaistumattomuus tuntuu paljon
helpommalta ratkaisulta kuin jatkaa tätä turhaa yrittämistä ja epäonnistumista.
Parisuhdetta en enää jaksa toivoa. Sitä mitä ei ole koskaan kokenut ei voi kaivata.
Kuten siinä mainitsemassasi ketjussa sanoin, niin näistä itselleen kipeistä asioista on täälläkin vaikea kertoa. En niistä luonnollisesti ventovieraille livenä kerro :-)
Eikä tavallisella tai hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen tule ymmärtämään miksi tunnen ja ajattelen niinkuin tässä viestissä olen kertonut
Vaikka varmasti saan tästä arvostelua ja veetuilua osakseni (en tarkoita nyt sinua enkä loukkaantunut viestistäsi), niin on siitä helpompaa silti täällä avautua, vaikka en aikonut tästä aiheesta enää täällä puhua.
Olen jo täällä munannut itseni, niin loppujen lopuksi haitanneeko nyt enää vaikka jatkaisinkin samalla linjalla.- mies32
femnerd kirjoitti:
En ole trolli.
LB jo selitti sen eron miittiin menemisen ja yksinään esim risteilylle (tai ravintolaan) menemisen välillä, kun ei ole mikään ekstrovertti luonteeltaan.
Mitä tulee tuohon, että joutuisin selittämään sitä, että naisena pidän scifistä, niin se on sitä mitä olen kohdannut, tai sitä on kovasti ihmetelty. Naispuoliset nörtit ovat aika harvinaisia, ja onhan täällä yksi ketju jossa naisnörttejä pidetään mystisinä satuolentoina : -D
Tuossa ketjussa johon viittaat, niin mikä ymmärsin DF:ää, kun hän kertoi epävarmuutensa syyksi huonon itsetunnon. Minulla on myös huono itsetunto johtuen vuosikausia kestäneestä kiusaamisesta, mikä alkoi kun olin 4-vuotias.
Kiusaaminen ja jatkuvan arvostelun alaisena eläminen oli ihan oikeasti sitä, että minua ei haluttu mukaan. Opin myös lukemaan eleitä eli ilmeitä ja äänenpainoja. Onko tämä totta vai ei, mutta omasta mielestäni osaan yhäkin tunnistaa niitä. Voihan olla, että kyseessä on opittu ajatusmalli, mutta on henkisesti helpompaa uskoa olevansa jo etukäteen ei-toivottua seuraa, kuin kokea aikuisena olevansa yhäkin sitä.
Minun on ollut vaikeaa lähteä yksinään "ihmisten ilmoille" ja nyt siitä on tullut yhä vaikeampaa. Tämän kerroin siinä ketjussakin.
Vaikeus ei johdu siitä, että uskon/pelkään että yksinolostani ajateltaisiin negatiivisesti.
Minä varmasti elän jonkinlaisessa poterossa kiitos tuon kiusaamisen. Olen yrittänyt nousta sieltä pois, mutta minut on pudotettu sinne uudelleen ja uudelleen. On tuntunut helpommalta lopettaa yrittäminen kuin jatkaa pään lyömistä seinään.
Minulla onneksi on yksi ystävä, mutta tunnen itseni hyvin yksinäiseksi. Tänä vuonna olen tutustunut muutamaan ihmiseen ja olen soitellut ja tekstaillut ja yrittänyt sopia tapaamisia, mutta jokaisella on jatkuvasti joku uusi syy miksi ei sovi tavata. Huonon itsetuntoni takia takaraivossani on epäilys, että ne ovat vain tekosyitä vaikka
saattavat olla tottakin.
Kaipaan niin kovasti uusia ihmiskontakteja, että se ihan koskee ja kun yrityksistäni huolimatta en siinä onnistu, niin se vasta koskeekin vielä enemmän.
Olen tänä vuonna yrittänyt löytää uusia kavereita, mutta nyt on ruvennut tuntumaan etten enää jaksa yrittää. Aparaatin mieleen samaistumattomuus tuntuu paljon
Parisuhdetta en enää jaksa toivoa. Sitä mitä ei ole koskaan kokenut ei voi kaivata.
Kuten siinä mainitsemassasi ketjussa sanoin, niin näistä itselleen kipeistä asioista on täälläkin vaikea kertoa. En niistä luonnollisesti ventovieraille livenä kerro :-)
Eikä tavallisella tai hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen tule ymmärtämään miksi tunnen ja ajattelen niinkuin tässä viestissä olen kertonut
Vaikka varmasti saan tästä arvostelua ja veetuilua osakseni (en tarkoita nyt sinua enkä loukkaantunut viestistäsi), niin on siitä helpompaa silti täällä avautua, vaikka en aikonut tästä aiheesta enää täällä puhua.
Olen jo täällä munannut itseni, niin loppujen lopuksi haitanneeko nyt enää vaikka jatkaisinkin samalla linjalla.Tuli jo mieleen tarjoutua kahviseuraksi. Et sinä tekstin perusteella voi ihan mahdotonta seuraa olla. Sitten tuli mieleen, että olet 5p jatkamassa ihmiskokeitaan ja roolileikkejään. Anteeksi vain jos et, mutta ymmärtänet, että se temppu teki vähän vainoharhaiseksi. Sinut tietysti eniten. Sattumalta vaan sinäkin olet uusi vakinikki, joka aloitti samoihin aikoihin. .
mies32 kirjoitti:
Tuli jo mieleen tarjoutua kahviseuraksi. Et sinä tekstin perusteella voi ihan mahdotonta seuraa olla. Sitten tuli mieleen, että olet 5p jatkamassa ihmiskokeitaan ja roolileikkejään. Anteeksi vain jos et, mutta ymmärtänet, että se temppu teki vähän vainoharhaiseksi. Sinut tietysti eniten. Sattumalta vaan sinäkin olet uusi vakinikki, joka aloitti samoihin aikoihin. .
En ole trolli mutten ole myöskään 5p. Päisi olla lähes skitsofreeni pystyäkseen olemaan molempia. No en sitäkään ole :-D
Anteeksi vain myös, mutta pidän tuota kahviseuraksi tulemista vitsinä, mutta sinullehan tulikin vain mieleen tarjoutua :-) Tarjouksen pelkästään mieleen tuleminen oli onnesi, koska olen
a) vanha kurppa ja
b) painan yli 60 kg
:-D- mies32
femnerd kirjoitti:
En ole trolli mutten ole myöskään 5p. Päisi olla lähes skitsofreeni pystyäkseen olemaan molempia. No en sitäkään ole :-D
Anteeksi vain myös, mutta pidän tuota kahviseuraksi tulemista vitsinä, mutta sinullehan tulikin vain mieleen tarjoutua :-) Tarjouksen pelkästään mieleen tuleminen oli onnesi, koska olen
a) vanha kurppa ja
b) painan yli 60 kg
:-DEhkä minäkin kerrankin voisin kahvitella ilman sutinoita, joten ei tarvitse laihduttaa. (Jos nyt saa olla vähän vakavampi, niin ei se olisi edes ihan ensimmäinen kertani..)
Tuli "vain" mieleen siksi, että on kiva pitää omasta yksityisyydestään / anonyymiydestaan kiinni ja koska tuskin olemme ihan naapureitakaan. Jos ei noita kahta tarvitsisi ottaa huomioon, niin mikä ettei minun puolestani? Tosin olisi siinä varmaan sinunkin puoleltasi muutama lisäesto ja molemminpuoliseen pettymykseenhän se todennäköisimmin päättyisi. Mutta kontakti kuin kontakti. mies32 kirjoitti:
Ehkä minäkin kerrankin voisin kahvitella ilman sutinoita, joten ei tarvitse laihduttaa. (Jos nyt saa olla vähän vakavampi, niin ei se olisi edes ihan ensimmäinen kertani..)
Tuli "vain" mieleen siksi, että on kiva pitää omasta yksityisyydestään / anonyymiydestaan kiinni ja koska tuskin olemme ihan naapureitakaan. Jos ei noita kahta tarvitsisi ottaa huomioon, niin mikä ettei minun puolestani? Tosin olisi siinä varmaan sinunkin puoleltasi muutama lisäesto ja molemminpuoliseen pettymykseenhän se todennäköisimmin päättyisi. Mutta kontakti kuin kontakti.En edes ajatellut tuota tarjousta iskemisyritykseksi (se huono itsetunto ja se, että olen ruma, lihava ja vielä vanhakin).
En juuri tuon anonyymisyyden turvaamisen takia halua tavata palstalaisia enää. Kolme viikkoa sitten en niin ajatellut, kun en nikillä ollut kirjoittanut mitään. Enkä nyt enää ainakaan, kun olen kertonut itsestäni näin kipeitä henkilökohtaisia asioita- ehkä juuri sen takia kerroinkin.
Kaikkiin sokkotapaamisiin on minulla estoja (tässä alussa mainitsemani ainakin), vaikka olen yrittänyt ajatella toisin kontaktien saamisen toivossa.
En muista, että olisin itse ollut pettynyt tapaamisen jälkeen (en nytkään puhu treffeistä kun en ole koskaan treffeillä ollut) seuralaiseen vaan siihen, että minä olen ollut toiselle pettymys ja olisin sitä sinulle myös.
Kiitos tarjouksesta :-)- mies32
femnerd kirjoitti:
En edes ajatellut tuota tarjousta iskemisyritykseksi (se huono itsetunto ja se, että olen ruma, lihava ja vielä vanhakin).
En juuri tuon anonyymisyyden turvaamisen takia halua tavata palstalaisia enää. Kolme viikkoa sitten en niin ajatellut, kun en nikillä ollut kirjoittanut mitään. Enkä nyt enää ainakaan, kun olen kertonut itsestäni näin kipeitä henkilökohtaisia asioita- ehkä juuri sen takia kerroinkin.
Kaikkiin sokkotapaamisiin on minulla estoja (tässä alussa mainitsemani ainakin), vaikka olen yrittänyt ajatella toisin kontaktien saamisen toivossa.
En muista, että olisin itse ollut pettynyt tapaamisen jälkeen (en nytkään puhu treffeistä kun en ole koskaan treffeillä ollut) seuralaiseen vaan siihen, että minä olen ollut toiselle pettymys ja olisin sitä sinulle myös.
Kiitos tarjouksesta :-)Ei siitä oikein kiitellä voi, kun se ei ollut ihan lopullinen oikea tarjous em. syistä. En minä mitään kai odottaisi ja kestän kyllä monenlaista seuraa. Ainoa pelkoni olisi itse olla pettymys, tosin syyttäisin siitä sinua ja pääsisin saman tien yli. Mutta juuri nuo kertomasi kipeät asiat tekisivät siitä ehkä liikaa terapeutti-potilas-tyyppisen tapaamisen, mikä olisi ymmärrettävästi vähän vaivaannuttavaa sinulle.
- Hhjkjjhghj
mies32 kirjoitti:
Ei siitä oikein kiitellä voi, kun se ei ollut ihan lopullinen oikea tarjous em. syistä. En minä mitään kai odottaisi ja kestän kyllä monenlaista seuraa. Ainoa pelkoni olisi itse olla pettymys, tosin syyttäisin siitä sinua ja pääsisin saman tien yli. Mutta juuri nuo kertomasi kipeät asiat tekisivät siitä ehkä liikaa terapeutti-potilas-tyyppisen tapaamisen, mikä olisi ymmärrettävästi vähän vaivaannuttavaa sinulle.
Kuppi kahvia voi tehdä ihmeitä.
- Kympin Nainen
femnerd kirjoitti:
En ole trolli.
saattavat olla tottakin.
Olen jo täällä munannut itseni, niin loppujen lopuksi haitanneeko nyt enää vaikka jatkaisinkin samalla linjalla.Vastaan tänne nyt teille molemmille, FN & LB:
Ensinnäkin kiva kuulla ettette kumpikaan loukkaantuneet, olen iloinen, että ymmärsin LB:n aiemman tekstin väärin :)
En lähde pitkästi FN esiin tuomiasi itsetunto- yms. asioita ruotimaan, koska en ole niissä ekspertti (eikä niitä nyt muutenkaan täällä ole tarpeen ruotia), mutta sen verran sanon, että ilmeisesti juuri nuo mainitsemasi asiat saavat sinut näkemään asiat hyvin eri tavalla, kuin mitä esim. minä näen. Esim. tuo kun sanot, että olet täällä jo itsesi monesti nolannut, niin on ainakin minun näkökulmastani täysin käsittämätön mielipide. Et ole mielestäni tehnyt mitään noloa, päinvastoin ollut monia rohkeampi.
Ja jos nyt vielä palaan sen verran scifi-miittiin menemiseen, niin mielestäni teistä kumpikaan ei täysin vakuuttavia perusteluja ole esittänyt, eli sikäli verrannollisuus DF:iin pysyy vaikka miitti laivasta ehkä ympäristönä poikkeaisikin. Kumpikaan ei vastannut siihen, miksei miittin voisi mennä ”vakoilemaan” ulkopuolisena tarkkailijana, esim. teeskennellä eksyneensä ko. pubiin vahingossa miittiaikaan. Se voisi olla ensimmäinen askel. Ensimmäisellä kerralla ei enempään tarvitsisikaan venyä.
Perustelit FN asiaa myös sillä, että naisten scifi-innostusta ihmetellään. Kysyisin, että jos näin tapahtuukin esim. työpaikalla (ei-niin-scifi-innokkaiden toimesta), niin miksi luulet, että nimenomaan scifiharrastajat ihmettelisivät toinen toistensa harrastusta – siellähän olisit ”omiesi” joukossa? Ja vaikka joku näin tekisikin (sehän voisi olla esim. epäsuora osoitus siitä, että joku ilahtuu että mukana on naisiakin), niin mitä sitten? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?
Eli siis puhtaan loogisesti ja ulkopuolelta katsottuna, en näe perusteluja. MUTTA tiedän kyllä sen, että esim. sosiaalisten pelkotilojen, estojen jne. yhteydessä harvoin onkaan loogisuudesta kyse ja siksihän nuo ongelmat niin ongelmallisia ovatkin.
En odota kummaltakaan enää vastauksia (koska teidän ei tarvitse asiaa minulle ei kenellekään muullekaan perustella), kunhan halusin vielä oman ulkopuolisen näkökulmani esiin tuoda ja saada sinutkin FN miettimään että ehkä omakuvasi on ainakin jossain määrin vääristynyt jos esim. kuvittelet itsesi jotenkin pahasti tällä palstalla mokanneesi? Ehkä siis ainakin joissakin tilanteissa tuo mainitsemasi äänenpainojen yms. lukutaitosi on vääristynyt menneisyydestäsi johtuen? Mieti kuinka paljon siihen kannattaa luottaa, ohjaako se sinua joskus harhaan?
En pysty kummankaan teidän tilanteeseen samaistumaan, ainakaan täysin, ja tiedän että ko. ongelmavyyhtien ratkominen ei aina helppoa. Mutta tiedän myös, asiaa vähättelemättä, että erilaisia keinoja ko. tyyppisten ongelmien selättämiseen löytyy kyllä, mm. netistä. Anonymitteettisyistä en nyt sitten itseänikään kahvi- tai miittiseuraksi tarjoa, mutta toivon, että löydätte uusia kavereita ja/tai syvennätte niitä olemassa olevia! Kympin Nainen kirjoitti:
Vastaan tänne nyt teille molemmille, FN & LB:
Ensinnäkin kiva kuulla ettette kumpikaan loukkaantuneet, olen iloinen, että ymmärsin LB:n aiemman tekstin väärin :)
En lähde pitkästi FN esiin tuomiasi itsetunto- yms. asioita ruotimaan, koska en ole niissä ekspertti (eikä niitä nyt muutenkaan täällä ole tarpeen ruotia), mutta sen verran sanon, että ilmeisesti juuri nuo mainitsemasi asiat saavat sinut näkemään asiat hyvin eri tavalla, kuin mitä esim. minä näen. Esim. tuo kun sanot, että olet täällä jo itsesi monesti nolannut, niin on ainakin minun näkökulmastani täysin käsittämätön mielipide. Et ole mielestäni tehnyt mitään noloa, päinvastoin ollut monia rohkeampi.
Ja jos nyt vielä palaan sen verran scifi-miittiin menemiseen, niin mielestäni teistä kumpikaan ei täysin vakuuttavia perusteluja ole esittänyt, eli sikäli verrannollisuus DF:iin pysyy vaikka miitti laivasta ehkä ympäristönä poikkeaisikin. Kumpikaan ei vastannut siihen, miksei miittin voisi mennä ”vakoilemaan” ulkopuolisena tarkkailijana, esim. teeskennellä eksyneensä ko. pubiin vahingossa miittiaikaan. Se voisi olla ensimmäinen askel. Ensimmäisellä kerralla ei enempään tarvitsisikaan venyä.
Perustelit FN asiaa myös sillä, että naisten scifi-innostusta ihmetellään. Kysyisin, että jos näin tapahtuukin esim. työpaikalla (ei-niin-scifi-innokkaiden toimesta), niin miksi luulet, että nimenomaan scifiharrastajat ihmettelisivät toinen toistensa harrastusta – siellähän olisit ”omiesi” joukossa? Ja vaikka joku näin tekisikin (sehän voisi olla esim. epäsuora osoitus siitä, että joku ilahtuu että mukana on naisiakin), niin mitä sitten? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?
Eli siis puhtaan loogisesti ja ulkopuolelta katsottuna, en näe perusteluja. MUTTA tiedän kyllä sen, että esim. sosiaalisten pelkotilojen, estojen jne. yhteydessä harvoin onkaan loogisuudesta kyse ja siksihän nuo ongelmat niin ongelmallisia ovatkin.
En odota kummaltakaan enää vastauksia (koska teidän ei tarvitse asiaa minulle ei kenellekään muullekaan perustella), kunhan halusin vielä oman ulkopuolisen näkökulmani esiin tuoda ja saada sinutkin FN miettimään että ehkä omakuvasi on ainakin jossain määrin vääristynyt jos esim. kuvittelet itsesi jotenkin pahasti tällä palstalla mokanneesi? Ehkä siis ainakin joissakin tilanteissa tuo mainitsemasi äänenpainojen yms. lukutaitosi on vääristynyt menneisyydestäsi johtuen? Mieti kuinka paljon siihen kannattaa luottaa, ohjaako se sinua joskus harhaan?
En pysty kummankaan teidän tilanteeseen samaistumaan, ainakaan täysin, ja tiedän että ko. ongelmavyyhtien ratkominen ei aina helppoa. Mutta tiedän myös, asiaa vähättelemättä, että erilaisia keinoja ko. tyyppisten ongelmien selättämiseen löytyy kyllä, mm. netistä. Anonymitteettisyistä en nyt sitten itseänikään kahvi- tai miittiseuraksi tarjoa, mutta toivon, että löydätte uusia kavereita ja/tai syvennätte niitä olemassa olevia!Kaikki mitä sanot pitää paikkansa. Olen aika hyvin päässyt eroon näistä asioista ihan jo iänkin myötä, mutta ne pulpahtavat pintaan silloin, kun koen pettymyksiä peräjälkeen joista ns. ongelmaton ihminen ei lannistuisi.
Siihen huonoon itsetuntoon juuri pohjautuu epävarmuuteni ja se, että luulen tietäväni mitä minusta ajatellaan, vaikka enhän voi todellisuudessa tietää vain olettaa.
Halusin vastata, vaikka et vastausta odotakaan :-) ihan pelkästään jo siksi, että tuntuu tosi mukavalta saada ymmärrystä ja tsemppausta! Siitä kiitokset! :-) :-)
- Beam us up Scotty
Diippiä shittiä. I-pad seksiä joko lakanalla tai ilman.
- journal advice
Huippukorkeakoulutettua, sanoisin. Ei kiinnity kaikkien aivokuoreen.
- hanki miljoona euroa
Hanki kaveripiiri. Selvä. Se onkin helppoa.
- ei o helppoo
Verkostoituja kirjoitti:
No eikös olekin:
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2013/07/vieraskyna-taalta-loydat-itsellesi.html
http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2013/08/case-back-2-school-or-work-or-any-group.htmlEi. On helppoa lukea tommosia juttuja, mutta käytännön toteutus on aivan eri asia.
- Nörtti_M22
Oli kyllä aika köyhästi kategorioitu nörtit kun mistään en tunnistanut itseäni. Itse olen parisuhdemarkkinoilla se joka ottaa naisiin yhteyttä, mutta viimeisen kolmen kuukauden aikana kukaan nainen ei ole vastannut netin treffipalstoilla viesteihin jotka aloitan kohteliaalla tervehdyksellä ja kysyn jotain vaikka hänen harrastuksistaan. Sitten taas missään kirjastossa ei viitsi, koska siellä monet haluaa olla rauhassa, ruokakaupassa nyt on hiukan hankala tunnistaa naispuolinen nörtti jne.
Saatat ihmetellä millainen nörtti olen: videopelejä pelaava, elokuvia, luontodokumentteja, kokkiohjelmia ja animea katsova, eläimistä pitävä (omistan kaksi kissaa ja ensi kesänä olisi tarkoitus koirakin lenkkiseuraksi hankkia), paljon fantasiakirjallisuutta lukeva, projektien ystävä, tapahtumissa kävijä, videokuvausta, kalastusta, musiikkia ja ruuanlaittoa harrastava. Liikuntamuotona pyöräily, lenkkeily ja kamppailulajit (Hontai Yoshin Ryo). Pidän kotini aina siistinä. En tupakoi ja baarissa käyn kavereiden kanssa ehkä kahdesti koko vuoden aikana. Sillonkaan ei juoda paljoa vaan pari drinkkiä ja tanssitaan. Teen parhaillaan tietotekniikkapuolen töitä.
Kuitenkaan ei ole kukaan nainen exääni lukuunottamatta ollut minusta kiinnostunut. Lieneekö vika sitten ulkonäössäni kun olen pituudeltani 173cm ja painoa taas on 90kg. Ollaan koitettu laihduttaa tässä, mutta jos ollaan ihan rehellisiä niin yksin on aika tylsää mennä lenkillä ja jos ei ole oikein mitään motivaatiota niin sitä jää helposti tekemään jotakin muuta. Edellinen suhde kaatua siihen kun oli etäsuhde ja exä ei halunnut jatkaa sitä. Minulla ei ollut sillon vielä töitä joten ei ollut pahemmin varaa matkustaakkaan exän luo kovin usein.
Minulla ei ole naisen suhteen oikeasti mitään kovin kummoisia vaatimuksia. Ainoastaan, että olisi savuton tai tupakoi harvoin esim. kun käy kapakassa ja sitten se, että ei juo liikaa alkoholia. En voisi seurustella minkään bilehilen kanssa joka vaan dokaa ja käyttää kaikki rahat alkoholiin. Mieluummin joko raitis tai nautiskelija eli ottaa pari lasia viiniä vaikka sillon tällöin tai sen siiderin, mutta ei joka viikonloppu. Ainut ulkonäkövaatimus mikä minulla on niin on se, että näyttää siistiltä. Tällä tarkoitan yleistä hygieniaa ja hiukset on kammattu ja näin. Pituus ja painorajoituksia minulla ei ole paitsi kuhan painaa alle 150kg (olenhan itsekkin tukeva ja silti alle 150kg). Kotioloissa meikittä oleminen ja hiukset pörhöllään ei haittaa, mutta jos lähdetään vaikka sukulaisen häihin niin siellä pitää olla siistin näkönen eikä pensaasta revityn.
Yhteiset harrastukset on mun mielestä tärkeitä, koska niistä voi keskustella laajasti ja esim. minä itse tykkään katsoa paljon fantasia ja kauhuelokuvia sekä komedioita niin niistä on aika mukava jutella ja sitten toiselta voi kuulla sellasia elokuvia mitä ei ole aiemmin katsonut.- Nörtti_M22
Lisättäköön vielä tähän, että minulle parisuhteeseen panostaminen oli ja on edelleen tärkeää. Yritin edellisessä suhteessani löytää aktiivisesti töitä, mutta ilmeisesti exän kärsivällisyys ei odotukseen riittänyt. Minä olen sitä tyyppiä joka jaksaa kuunnella helposti vaikka koko päivän toisen murheita ja yrittää lohduttaa ja keksiä yhdessä ratkaisuja, mutta samalla haluan, että myös nainen kuuntelee minun murheitani jos niitä on jossain vaiheessa eikä vaan kylmästi sivuuta niitä. Meillä miehilläkin kun on joskus murheita mm. työhön liittyen, stressi ja sen semmoista.
- Nörtti_N
Nörtti_M22 kirjoitti:
Lisättäköön vielä tähän, että minulle parisuhteeseen panostaminen oli ja on edelleen tärkeää. Yritin edellisessä suhteessani löytää aktiivisesti töitä, mutta ilmeisesti exän kärsivällisyys ei odotukseen riittänyt. Minä olen sitä tyyppiä joka jaksaa kuunnella helposti vaikka koko päivän toisen murheita ja yrittää lohduttaa ja keksiä yhdessä ratkaisuja, mutta samalla haluan, että myös nainen kuuntelee minun murheitani jos niitä on jossain vaiheessa eikä vaan kylmästi sivuuta niitä. Meillä miehilläkin kun on joskus murheita mm. työhön liittyen, stressi ja sen semmoista.
Voit olla vaikka kuinka mukava tyyppi, mutta jos et käy missään missä ihmiset juttelevat toisilleen (myös tuntemattomille tai kaverin kavereille) niin et tapaa sitä unelmiesi naista.
- ätmi
Nörtti_N kirjoitti:
Voit olla vaikka kuinka mukava tyyppi, mutta jos et käy missään missä ihmiset juttelevat toisilleen (myös tuntemattomille tai kaverin kavereille) niin et tapaa sitä unelmiesi naista.
Eihän ihmiset juttele missään tuntemattomille. Ja jos ei ole kavereita niin ei ole kaverin kavereitakaan.
- Nörtti_M22
Nörtti_N kirjoitti:
Sanoinko, että en käy missään? Jos jaksoit lukea koko tekstin niin huomasit, että käyn töissä, kirjastossa, tapahtumissa ja baarissa joskus, mutta ei sitä joka ikinen päivä jaksa lähteä jonnekkin.
- Nörtti_N
Nörtti_M22 kirjoitti:
Sanoinko, että en käy missään? Jos jaksoit lukea koko tekstin niin huomasit, että käyn töissä, kirjastossa, tapahtumissa ja baarissa joskus, mutta ei sitä joka ikinen päivä jaksa lähteä jonnekkin.
Liikutko niissä sellaisissa porukoissa, joissa jutellaan kavereille ja kavereiden kavereille ja sitä kautta tutustutaan ihmisiin? Montako uutta tyyppiä olet tavannut (esittäytynyt, saanut tietää nimen ja jutellut) viimeisen kuukauden sisällä? Montako naista ja montako miestä?
Kuinka iso kaveripiiri sinulla yleensäkin on? Introverteill ä on usein ongelmana, että kaveripiiri on pieni ja syvällinen, johon ei tule hirveästi uusia ihmisiä. Näinollen mahdollisuudet tavata ketään, jos ei valmiiksi ole sopivaa tyyppiä hollilla, vähenevät.
Ei tarvitse olla menossa kuin kerta-pari viikossa, jos on silloin avoin kohtaamisille niin että niitä syntyy. Jos siis haluaa löytää sen elämänsä naisen. - Nörtti_M22
Nörtti_N kirjoitti:
Liikutko niissä sellaisissa porukoissa, joissa jutellaan kavereille ja kavereiden kavereille ja sitä kautta tutustutaan ihmisiin? Montako uutta tyyppiä olet tavannut (esittäytynyt, saanut tietää nimen ja jutellut) viimeisen kuukauden sisällä? Montako naista ja montako miestä?
Kuinka iso kaveripiiri sinulla yleensäkin on? Introverteill ä on usein ongelmana, että kaveripiiri on pieni ja syvällinen, johon ei tule hirveästi uusia ihmisiä. Näinollen mahdollisuudet tavata ketään, jos ei valmiiksi ole sopivaa tyyppiä hollilla, vähenevät.
Ei tarvitse olla menossa kuin kerta-pari viikossa, jos on silloin avoin kohtaamisille niin että niitä syntyy. Jos siis haluaa löytää sen elämänsä naisen.No töissä tapasin 6 uutta tyyppiä joiden kanssa tulee aina vaihdettua sana tai pari (1 mies ja 5 naista. Naisista tiettävästi 4 varattuja). Sen verran kiire, että siellä ei pahemmin jutella muuta, kuin ruokatauolla mikä on sen 30min. Kirjastoon ja sen tapaisiin paikkoihin menen aina yksin, mutta tapahtumiin ja baariin yleensä 2-6 muun kanssa (4 miestä ja 2 naista. Naiset ovat kahden tyttöystäviä).
No jos puhutaan kavereista niin niitä on varmaan 30, mutta jos puhutaan ystävistä niin 9 (5 miestä ja 4 naista). Asun vielä kaiken kukkuraksi pienellä paikkakunnalla joten täällä ei pahemmin uusiin kasvoihin törmää.
Avoin olen tutustumaan uusiin ihmisiin enkä hätkähdä jos joku tulee juttelemaan, mutta kuten tuo ''ätmi''' sanoi niin harvoin tulee kukaan tuntemattomille juttelemaan ja baarista en kyllä itse etsi seuraa. Kotikaupungin baareissa kun on se ongelma, että sinne tulee porukka humaltumaan niin naiset, kuin miehetkin ja minä en tahdo seurustella minkään bilettäjän kanssa vaan sellaisen kuten minä: juo harvoin ja ei juo kännejä vaan vaikka sen pari lasia viiniä. Tuntuu olevan hyvin hankala löytää sellaisia ihmisiä jotka ei tupakoi ja jotka osaa hillitä juomista.
- Kalvonkatsoja
Onneksi naisia (nörttejä tai ei) on vain kahta lajia:
1. Koskemattomat neitsyet
2. Puhkinussitut lutkat
On helppoa selvittää kumpaan kategoriaan nainen kuuluu. Se tapahtuu tarkastamalla immenkalvon tila. Epäselvät tapaukset tulkitaan nussituiksi.
Nyt on tietysti niin että ykköslajin naiset kelpaavat seurusteluun, puolisoksi, lasten synnyttäjiksi ja kasvattajiksi. Kakkostyyppiin voi tyhjentää palleista ylipaineet.- Vanha vitsi
Mielikuvitusta vois käyttää myös provoillessa. Tää alkaa olla turhan vanha vitsi jo.
- Kalvonkatsoja
Vanha vitsi kirjoitti:
Mielikuvitusta vois käyttää myös provoillessa. Tää alkaa olla turhan vanha vitsi jo.
Ei tämä ole vitsi, vaan Jumalan totuus.
- äkplöö
5) Laiskat.
En vain jaksa jotain ihmissuhdepelailuja. Seura voisi ehkä kelvata mutta kun se aina vaatisi jotain suorittamista, toisen mielenkiinnon ylläpitämistä kautta jännäpojan emulointia ja kodin leikkimistä niin eipä viitsi. - Bobby Sands
No, sinä kyllä paljastit itsesi trolliksi sillä, että lähdit tähän luokitteluun, koska kaikki tällaiset luokittelut ja lokeroinnit on pelkkää trollaamista. Jopa Laasasen tasoluokitus on pelkkää trollaamista.
Ykkösryhmäläiset eivät oikein istu nörtin määritelmään ja nelosryhmä on sinun omaa fantasiaa. Se on joku sellainen ryhmä, johon luokittelet kaikki piirteet, sanomiset ja asiat, joista et tykkää samaan tapaan, kuin insuliinihoitaja luokitteli myrkyttämänsä potilaat.
Mä en ole vielä koskaan tavannut livenä, enkä netissä sosiaalisesti syrjäytynyttä ja yksinäistä miestä, joka näkisi naiset h*orina tai v*tunkantotelineinä. Kyllä ne on ne pelimiehet, jotka naiset sellaisina näkee, mut kun naiset niiden ympärillä pyörii, eikä voi nähdä itsessään mitään vikaa, niin täytyy kuvitella joku häviäjäryhmä, jonka syytä pelimiesten huudot on ja, jota sitten syytellään mielenterveysongelmaisiksi ja se ryhmähän on tietenkin ne naistasaamattomat miehet...- Bobby Sands
Noista bi-naisista voisin kommentoida, että meikä nörtti on useamman bissen kanssa pyörinyt ja täysin mt-potilaita on kaikki olleet. Väittäisin, että olen tuntenut elämässäni suht läheisesti 15-20 bi-seksuaalia naista ja ne on kaikki olleet joko luonnehäiriöisiä, tai psykoottisia. Varastavat ehkä lompakon kun käännät selkäsi, tai panevat isääsi, tai veljeäsi. Ei parisuhdemateriaalia.
- Nörtti_N
Bobby Sands kirjoitti:
Noista bi-naisista voisin kommentoida, että meikä nörtti on useamman bissen kanssa pyörinyt ja täysin mt-potilaita on kaikki olleet. Väittäisin, että olen tuntenut elämässäni suht läheisesti 15-20 bi-seksuaalia naista ja ne on kaikki olleet joko luonnehäiriöisiä, tai psykoottisia. Varastavat ehkä lompakon kun käännät selkäsi, tai panevat isääsi, tai veljeäsi. Ei parisuhdemateriaalia.
Itse taas vaikutat kovinkin tasapainoiselta ihmiseltä.
Ehkä sun kannattaakin pysyä kotona neljän seinän sisällä koneen ääressä ettei tule noita pahoja ihmisiä enempää vastaan. - Bobby Sands
Nörtti_N kirjoitti:
Itse taas vaikutat kovinkin tasapainoiselta ihmiseltä.
Ehkä sun kannattaakin pysyä kotona neljän seinän sisällä koneen ääressä ettei tule noita pahoja ihmisiä enempää vastaan.Koti on sikäli riskialtis juttu, että siinäkin ollaan riippuvaisia pahoista ihmisistä, jotka pyörittävät yhteiskuntaa. Olen ajatellut palata luontoon ja tavoitteenani on elää marjoilla ja muilla luonnonantimilla.
- Hämärän rajoilta
Joku totesi joskus osuvasti, että kädellisten (siis muiden lajien kuin ihmisten) parissa tehdyt havainnot ja niistä kirjoitetut raportit kertovat meille kaikkein eniten niistä yhteisöistä ja yhteiskunnista, joissa sukulaislajejamme tarkkailevat tutkijat itse elävät.
Ehkä jotakin samansuuntaista voisi sanoa tästä aloittajan alfaurosfantasiasta: minulla ei miehenä ole minkäänlaista kiinnostusta kolmiosuhteeseen kahden biseksuaalinaisen kanssa, mutta tuskin erehdyn paljoakaan, jos oletan aloittajan itsensä haaveilevan alfauroksen haaremiin kuulumisesta. Muuten tällainen asetelma tuskin olisi edes hänen mieleensä tullut, vieläpä heti tekstin ensimmäisenä kohtana.- Nörtti_N
Uskokaa tai älkää (ette kumminkaan pysty): Paikallinen alfa on todella kosiskellut minua haaremiinsa, mutta sanoin ei. Olisin kyllä mielelläni ottanut firman ja vaimot, mutta en itse miestä. ;) Minä kun olen ennemmin kilttien ja sopivan alistuvien betamiesten perään. :)
Sellaisia voisin ottaa parikin kappaletta, ellei pitäminen olisi liian vaivalloista. ;)
- eeewwwwww
3. Osui ja upposi :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169