kihloihin mutta ei sormuksia??

salassa kihloissa

Miesystäväni on puhunut halustaan mennä lähiaikoina kihloihin kanssani ja puhunut pari kertaa ohimennen kosinnastakin (että mitä tuumaisin jos joskus kosisin sinua). Hän kuitenkin on sanonut että ei halua muiden tietävän että olisimme kihloissa ja että sormuksia ei ostettaisi vaan joku esim kaulaketju tms. Mitä te tässtä ajattelette?? Emme asu yhdessä ja mieheni on ollut koko kaksivuotisen tuntemisemme ajan hieman sen suuntainen että ei helpolla kerro suhteestamme muille (paitsi nyt tietää isänsä ja veljensä sekä pari parasta keveria) ja puhunut minulle niin että minäkään en esim töissä kerro henkilökohtaisista asioistani. Liittyykö tämä jotenkin tuohon asiaan ja ennenkaikkea: MIKSI HÄN HALUAA PITÄÄ ASIAN MUILTA PIILOSSA?? Itse olisin ihan päinvastoin, olisi ihanaa näyttää rakkauttamme muille ja jopa juhlistaakin sitä jotenkin jos kihloihin mentäsiin! Rakastan miestäni mutta tämä ihmetyttää enkä saanut häneltä oikein perusteluja kun kysyin. Joskus kysyin tuota asiaa että miksi kovin moni ei meistä tiedä niin hän vastasi vaan että Ken onnen omistaa se onnen kätkeköön.. Kivasti sanottu mutta silti olen jäänyt miettimään.

10

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 58u567u56r

No... Aika naurettavalta kuulostaa. Miksi mies ei halua muiden tietävän? Kyllähän parisuhde (kai) siinä vaiheessa on hyvinkin vakaalla pohjalla, kun kihloista puhutaan..? Aivan kuin mies haluaisi noilla puheillaan varmistaa, että pysyt hänen kanssaan, mutta silti... Jokin tässä nyt "haiskahtaa".... Aika lapsellista vihjailla "joskus kosivansa". Sitä joko kosii tai sitten ei.
      Itse varmaankin sanoisin, että se on joko tai: joko ollaan julkisesti kihloissa ja sormukset sormissa tai sitten unohdetaan koko juttu ja jatketaan seurustelua. Teot ratkaisevat, ei tyhjät sanat.

• salassa kihloissa

Olen aloittaja. Minä jotenkin kanssa ajattelen että jos tällaista pitää edes miettiä ja täällä kysellä muilta niin onhan tässä jotain outoa. Onko muita kommentteja?

• Vaadi tilille sanois

Ei salainen kihloissa ole muuta kuin toisen pettämistä, sillä mitä merkitystä kihlauksella salaisesti on. Salaisuuksiin liittyy aina jokin syy eli miehesi taustalta varmasti löytyy jotain sellaista, jota et sinä tiedä.

Joten sanoppa vain että ei ole mitään kihlausta joku kaulaketju ja salaisuus.

• pösilömies

Kihlautuminenhan on oikeasti lupaus naimisiinmenosta. Naimisiinmenopäivää tai vuottakaan ei tarvitse kihlautuessa sopia. Jotkut menee naimisiin pikaisesti kihlautumisen jälkeen, jotkut odottavat vaikka parikymmentä vuotta (ja elelevät sen aikaa avoliitossa)...kukin tyylillään. Miehen kihlasormus on samalla "naimisiinmenosormus", naisella voi olla kaksi sormusta, eli kihla- ja vihkisormus, tai vain yksi sormus. Suomalaisessa yhteiskunnassa sormus on merkki yhteenkuuluvuudesta (nimenomaan vasemmassa nimettömässä oleva sormus). Mikä merkki se ketju on...? Minulla on ketjuja laatikon täydeltä... Aika outoa salailua mieheltä. Jos ei kelpää näyttää tunteita julkisesti ja kantaa oman rakkaansa sormusta ylpeästi, niin eipä taida olla miehestä sitoutumaan mihinkään.

• jbhh

Aivan oikein, paitsi että ei sen kihlauksen merkiksi tarvitse hankkia yhtään mitään. Kosiminen/sopiminen naimisiinmenosta riittää. Ei kaikki halua levitellä omia asioitaan pitkin poikin, hauskaa että isä ja veli tietää ja pari (oletettavasti miespuolista) kaveria. Missähän naisväki, onko nyt niin että lähipiiriin ja sukuun on pesiytynyt pahemman luokan toisten ihmisten asioita sotkevia immeisiä...? Työpaikat myöskin ovat oikeita juorupesiä. Mitä takaportteihin tulee niin itse nuorena ihan sen kihlasormuksen saatuani luulin että se selittää tyhjentävästi ja kerralla missä menee kanssakäymisen rajat juhliessa ystävien kanssa ja vierailijoiden eksyttyä samaan pöytään. Jaskan marjat, jos jotain niin innostava vaikutus sillä lähinnä oli. Ei sillä ketjulla tai sormuksellakaan saa ketään merkattua ja suojattua, tosiaan päinvastoin.

• ter34

Mies haluaa varmistella sinun pysyvän kelkassaan, mutta jättää salailulla takaportin auki häippästä suhteestanne, jos jotain parempaa ilmaantuu näköpiiriin. Ei halua muiden tietävän teistä, ettei menetä kasvojaan lempatessaan sinut hiljaisesti Suuren rakkauden kohdattuaan. Heiluttelee "luuta" edessäsi, eipä noilla puheilla mitään painoarvoa ole.

• 70 / 65

Sormukset? Merkityksettömiä symboleja!

Minä en kosinut vaan nykyinen vaimoni ilmoitti tarpeesta mennä kihloihin.
      Sovinnaisina hankimme ajan tapaan sormukset.
      Avioiduttuamme minä jätin sormukseni laatikkoon ja vaimo jatkoi yhden pitämistä josta hänkin luopui jossakin vaiheessa.
      On pitänyt vasurin nimettömässä ohutta kivisormusta.

Jos tuo mainitsemasi salailu on totta niin hieman se ihmetyttää!

• miksi salailu?

Sormus ei ole ongelman ydin, vaan se, miksi kihlaus pitäisi salata? Tulee mieleen vain, että hän haluaa olla vapailla markkinoilla, jos joku sopivampi sattuisi kohdalle. Tai haluaa muuten varautua eroon, että sitä ei sitten tarvitsisi selitellä kenellekään. Kun mennään kihloihin, ei suunnitelmissa pitäisi olla eron vaan naimisiinmenon! Jos hän puhuu kosimisesta niin miksi ei kosi? Olisiko hän sitten myöhemmin myös naimisissa salaa? Tosi outoa.

Kosi sinä ja pane ehdoksi että kihlauksesta myös kerrotaan sukulaisille ja tutuille. Jos hän ei suostu, niin sittenpä tiedät ettei hän ole pysyvää suhdetta suunnitellutkaan.

• varo vaan

Eihän kihlauksessa ole mitään sellaista, että tarvitsisi pelätä juoruja. Juorut on siitä että kerrotaan tehneen jotain pahaa, mutta jos kerrotaan eteenpäin että joku on kihloissa - se ei haittaa ketään. Muutenkaan parisuhteen virallistaminen ei ole sellainen asia josta tiedon leviäminen olis mitenkään haitallista - paitsi jos on aikeissa vikitellä vielä muita.

• jbhh
        varo vaan kirjoitti:

Eihän kihlauksessa ole mitään sellaista, että tarvitsisi pelätä juoruja. Juorut on siitä että kerrotaan tehneen jotain pahaa, mutta jos kerrotaan eteenpäin että joku on kihloissa - se ei haittaa ketään. Muutenkaan parisuhteen virallistaminen ei ole sellainen asia josta tiedon leviäminen olis mitenkään haitallista - paitsi jos on aikeissa vikitellä vielä muita.

"Miten tuokin on pariutumaan onnistunut kun on noin -adjektiivi-..."

"Tuo oli silloin jo koulussakin ihan -adjektiivi- , muistatkos kun kerran..."

" Tuskin tuostakaan mitään tulee koska...."

Mahdollisten naisten hävittyä taukohuoneesta: "Tissipersehallitustossunallamömmömmööpikkuvaimo"

"No jo on kiire naimisiin, odottaisivat/olisivat menneet aiemmin, pitäs olla pienemmät häät/sais olla suuremmat häät, kohta ne kumminkin eroo, eihän kihlaus nykyään mitään meinaa..."

Keksikää itse lisää jos se siellä pumpulissa onnistuu. Eron sattuessa riemu on tuotakin ylempänä, sukulaisista en edes aloita koska kirjo ja käsitys siitä mitä on lupa toiselle tehdä voi olla tuotakin karmeampi kun ollaan kerran "samaa porukkaa"...

Onko eron selittely sitten näinkin hyväntahtoisessa maailmassa jotenkin tosi ihanaa jonkun mielestä? Erojakin sattuu ja tilastollisesti taitaa jättäjä olla usein muuten nainen. Ei tarvitse olla itse edes mikään "jämäpala" vaan ihan vaan sen verran fiksu että huomaa ja välittää miten jostakusta toisesta puhutaan eikä halua irvileukojen kanssa olla tekemisissä kuin pakolliset. Tosin jos välttely huomataan niin päätyy mahdollisesti myöskin silmätikuksi.

Itse en ymmärrä miksi ottaa kihlausta ja avioliittoa puheeksi ollenkaan jos ei sitä halua eikä vastapuolikaan ole asiasta maininnut saati painostanut, mutta meitähän on toki moneksi. Aloittajahan tilanteen ja miehensä parhaiten tuntee ja sen, onko tärkeämpää miettiä loppuelämäksi tarkoitettua sitoutumista omalta vai täysin ulkopuolisten ihmisten kantilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3242
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3068
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1555
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1445
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe