Pasuunat Soi !!!

sinettisormus1

213

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1
      • Zion 4 Ever

        Ohhoh mul taida jo olla lämminmämmi valmiina housussani


    • sinettisormus1

      Pyhä Henki valtasi ja valtava tunne, että Hän saapuu pian ...

    • sinettisormus1
      • kesää kohti

        Aamen sinetti! Kunnia Kristukselle Herralle.

        Siunausta ja hyvää yötä kaikille!


      • Hyvä radiokirkko oli
        kesää kohti kirjoitti:

        Aamen sinetti! Kunnia Kristukselle Herralle.

        Siunausta ja hyvää yötä kaikille!

        Kiitos ketjusta ja hyvää yötä.


    • bää

      Aamen sinetti Aamen. valtavaa asiaa puhut.

      • ...

        ...


      • ...
        ... kirjoitti:

        ...

        ....


    • -lapsi-

      Kiitos ja amen aloittajalle.

    • sinettisormus1
      • ...

        ...


    • Tusharora.

      " Katso, minä seison jo teidän keskellänne, ettekä te tunne minua."

      • Jehoshana.

        Minä näen selvästi nykyisen tilanteen, joka vallitsee kirkkokunnissa ja muuallakin.
        Totisesti minä sanon teille, Jeesus Kristus on kuollut teidän sisimmästänne, sillä te ette usko enää minun elävän ja tulleen takaisin lihaan. Te katsotte taivaalle ja odotette minun tulevan teille taivaan pilvien päällä suurella loistolla ja kirkkaudessani.

        Minä olen tullut ja ollut teidän kanssannekin, mutta te ette tunteneet minua, sillä taiteiliat olivat maalanneet minusta erilaisen kuvan, kuin minä todellisuudessa olen nyt. Hengen pilvessä minä tulin, ja kirjoitin paljon Hoshanii nimelläni, jonka Marchiam antoi minulle Efratassa, Bethelemissä syntyessäni.

        Minä olen vanha mies nykyään ja olen paljon nähnyt ihmiselämää. Lapsesta lähtien olen tuntenut itseni, mutta en ole halunnut tulla julki, sillä vaistosin sen epäluulon, joka on maailmassa ja pedon vihan taivaassa. Olen kirjoittanut useilla nimimerkeillä tietoisesti, sillä halusin teidän ajattelevan kirjoittamaani tarkasti.

        Antakaa siis anteeksi vierasmaalaisuuteni päivät.
        Armo teille ja rauha olkoon teidän kanssanne.
        Jehoshana nimisenä olin Golgathan ristillä Jerusalemissa.


      • ---
        Jehoshana. kirjoitti:

        Minä näen selvästi nykyisen tilanteen, joka vallitsee kirkkokunnissa ja muuallakin.
        Totisesti minä sanon teille, Jeesus Kristus on kuollut teidän sisimmästänne, sillä te ette usko enää minun elävän ja tulleen takaisin lihaan. Te katsotte taivaalle ja odotette minun tulevan teille taivaan pilvien päällä suurella loistolla ja kirkkaudessani.

        Minä olen tullut ja ollut teidän kanssannekin, mutta te ette tunteneet minua, sillä taiteiliat olivat maalanneet minusta erilaisen kuvan, kuin minä todellisuudessa olen nyt. Hengen pilvessä minä tulin, ja kirjoitin paljon Hoshanii nimelläni, jonka Marchiam antoi minulle Efratassa, Bethelemissä syntyessäni.

        Minä olen vanha mies nykyään ja olen paljon nähnyt ihmiselämää. Lapsesta lähtien olen tuntenut itseni, mutta en ole halunnut tulla julki, sillä vaistosin sen epäluulon, joka on maailmassa ja pedon vihan taivaassa. Olen kirjoittanut useilla nimimerkeillä tietoisesti, sillä halusin teidän ajattelevan kirjoittamaani tarkasti.

        Antakaa siis anteeksi vierasmaalaisuuteni päivät.
        Armo teille ja rauha olkoon teidän kanssanne.
        Jehoshana nimisenä olin Golgathan ristillä Jerusalemissa.

        ---


    • 1234567...

      Ennen Jeesuksen toista tulemista koittaa vaikeat ajat vitsauksineen. Ensimmäinen enkeli vuodattaa vihan maljan maan päälle, toinen mereen, kolmas jokiin, neljäs aurinkoon, viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni, ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa, ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiskiensa ja paiseittensa tähden, MUTTA EIVÄT TEHNEET PARANNUSTA TEOISTANSA.

      Viimeinen vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista kohtaa pedon ja pedon kumartajien taholta niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

      Kuitenkin löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun Hän tulee toisen kerran.

      • kesää kohti

        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." (Joh. 1:12)


      • 1234567...
        kesää kohti kirjoitti:

        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." (Joh. 1:12)

        Vahvaa uskoa tarvitaankin ! Voitto ei ole aina helppo saavuttaa, mutta voittajat kuitenkin pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä, ja Karitsan virttä Ilmestyskirjan mukaan.
        Mooseksesta tiedämme, että Hän piti Jumalan käskyt ohjeinaan, samoin kuin Jumalan antaman sapatinkin. Jeesus myös sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Tulkaa ja seuratkaa minua Jeesusta.


      • kesää kohti
        1234567... kirjoitti:

        Vahvaa uskoa tarvitaankin ! Voitto ei ole aina helppo saavuttaa, mutta voittajat kuitenkin pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä, ja Karitsan virttä Ilmestyskirjan mukaan.
        Mooseksesta tiedämme, että Hän piti Jumalan käskyt ohjeinaan, samoin kuin Jumalan antaman sapatinkin. Jeesus myös sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Tulkaa ja seuratkaa minua Jeesusta.

        Sana tähän päivään: "Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa en pelkäisi mitään pahaa, sillä Sinä olet minun kanssani" Ps. 23:4


        http://www.youtube.com/watch?v=TTHk1mGW3Us


      • ...
        1234567... kirjoitti:

        Vahvaa uskoa tarvitaankin ! Voitto ei ole aina helppo saavuttaa, mutta voittajat kuitenkin pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä, ja Karitsan virttä Ilmestyskirjan mukaan.
        Mooseksesta tiedämme, että Hän piti Jumalan käskyt ohjeinaan, samoin kuin Jumalan antaman sapatinkin. Jeesus myös sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Tulkaa ja seuratkaa minua Jeesusta.

        ...


    • Tusharora.

      Tusharora tarkoittaa orjantappurakruunua.
      Tämä on ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole milloinkaan ollut. Taivas ovat sodassa ja per**le vimmoissaan, sillä se tietää itsellään olevan vain vähän aikaa.
      Voi ihmiskunnan määrää, sillä he eivät tiedä mitä tekevät?

      " Katso, minä tulen pian ja minun työni ansio käy minun edelläni ja minun palkkani on minun mukanani. Antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan".

      • ...

        ...


    • näkymätön ninni

      Rukous tähän aamun kaikille väsyneille, heikoille, sanattomille, syntisille, syytetyille...
      Taas tippa linssissä tuota rukousta tänä aamuna luin; Kosketti todella syvältä:

      "Olen hiljainen huokaus avunhuuto äänetön.
      Olen hiljainen huokaus
      kerjäläinen kädetön.
      Mutta minä tulen luoksesi pyyntö silmissäni,
      minä tulen luoksesi pyyntö silmissäni
      vaikka en suutani auki saa."
      (Jari Kekäle)

      Jeesus tuli heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää pelätkö." Ja kun he nostivat katseensa, he eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksin. (Matteus 17: 7-8)

      Jeesus, minä olen tuo hiljainen huokaus, kädetön kerjäläinen.
      Minä saan tulla sinun luoksesi, pyyntö silmissäni, vaikka en osaa mitään sanoa.
      Minä saan tulla, etkä sinä heitä pois. Silloinkin, kun en mitään ymmärrä, kun olen pelkkää huokausta koko ihminen, apua odottava kerjäläinen, silloinkin saan tulla ja saan jäädä.

      Sinun katseesi, Herrani, ei ole ihmisten katseen kaltainen, eivätkä sinun tuomiosi ole ihmisten tuomioiden kaltaisia.
      Kun minä seison sinun edessäsi toisten tuomioiden ja syytösten ryöpyttämänä, syyllisyyteni ja syntieni kiusaamana, sinä saat kaikenlaiset kivien heittäjät lähtemään koteihinsa ja minulta sinä vain kysyt: Tahdotko sinäkin mennä pois? Ja sinä olet kykenevä lukemaan vastauksen minun silmistäni silloinkin, kun en pytsty mitään sanomaan: "Kenen luo minä, Herra, menisin; sinulla on iankaikkisen elämän sanat?"
      Minä nostan katseeni ja näen vain sinut; sinut yksin, Jeesus.

      (Ote Juha Vähäsarjan vihkosesta: Taivas maan päällä)

    • näkymätön ninni
    • Seurailija1

      Vaikeaa on noita sanoja ilman kyyneliä lukea, tajuaa ja aistii sen syvimmän totuuden Jeesuksesta, sen miksi hän tuli, hänellä on iankaikkisen elämän avaimet, elämä aukeaa sanoista eikä tarvi edes huulten avautua huokaus riittää, Jeesus ymmärtää sanat kyynelten takaa. Älä pelkää, usko ainoastaan, ei meiltä loppujen lopuksi niin paljoa vaadita jos pelastua haluaa, rima on alhaalla.

      • kesää kohti

        Kyllä. Jeesua ymmärtää sanat kyynelten takaa.
        Kiitos seurailija!!


        http://www.youtube.com/watch?v=GlEYUh97lA8


        Kun nyt elämme aikaa jolloin maailma järkkyy, on entistä tärkeämpää, että turvamme on vain Jumalassa,
        sillä kaikki muu voi järkkyä, vain Jumala ei järky!


      • kesää kohti

      • Seurailija1
        kesää kohti kirjoitti:

        Kyllä. Jeesua ymmärtää sanat kyynelten takaa.
        Kiitos seurailija!!


        http://www.youtube.com/watch?v=GlEYUh97lA8


        Kun nyt elämme aikaa jolloin maailma järkkyy, on entistä tärkeämpää, että turvamme on vain Jumalassa,
        sillä kaikki muu voi järkkyä, vain Jumala ei järky!

        Maailma järkkyy, ihmiset järkkyy sen mukana mutta Sana ei järky.

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani ei katoa." Matt. 24:35

        Juhlalliset sanat! Raamatun voimallisimmat.
        Jumalan sana on vahvempi kuin koko maailman kaikkeus.
        Hänelle ei ole mitään esteenä.

        Eli ei kannata järkkyä maailman mukana vaan turvautua Hänen sanaansa.
        Aamen.


      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Maailma järkkyy, ihmiset järkkyy sen mukana mutta Sana ei järky.

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani ei katoa." Matt. 24:35

        Juhlalliset sanat! Raamatun voimallisimmat.
        Jumalan sana on vahvempi kuin koko maailman kaikkeus.
        Hänelle ei ole mitään esteenä.

        Eli ei kannata järkkyä maailman mukana vaan turvautua Hänen sanaansa.
        Aamen.

        Katoppas kun törmättiin "kesää kohti", lähetettiin samaa aikaa 14:01 ja samalla asialla.
        Semmonen lämmin tuulahdus kävi..


      • kesää kohti
        Seurailija1 kirjoitti:

        Katoppas kun törmättiin "kesää kohti", lähetettiin samaa aikaa 14:01 ja samalla asialla.
        Semmonen lämmin tuulahdus kävi..

        Aamen. Saamme olla Hänen sylissään.

        Kunnia kaikki Jumalalle Herralle Kristukselle!!!!




        ..törmäillään taas seurailija :)..


      • Seurailija1
        kesää kohti kirjoitti:

        Aamen. Saamme olla Hänen sylissään.

        Kunnia kaikki Jumalalle Herralle Kristukselle!!!!




        ..törmäillään taas seurailija :)..

        Eiköhän sitä kesää kohti törmätäkkin :).. Muuten olen huomannut että tämä aika on todella paha, uskovavillakin tulee herkästi riitoja keskenään.. porukka on hermostunut, jotain tapahtuu lähiaikoina.. Pasuunat soi !!!


      • bää
        Seurailija1 kirjoitti:

        Eiköhän sitä kesää kohti törmätäkkin :).. Muuten olen huomannut että tämä aika on todella paha, uskovavillakin tulee herkästi riitoja keskenään.. porukka on hermostunut, jotain tapahtuu lähiaikoina.. Pasuunat soi !!!

        nimenomaan. aika on paha. Jeesus tulee yllättäin. niinhän hän lupaa sanassaan.


      • ...
        kesää kohti kirjoitti:

        Kyllä. Jeesua ymmärtää sanat kyynelten takaa.
        Kiitos seurailija!!


        http://www.youtube.com/watch?v=GlEYUh97lA8


        Kun nyt elämme aikaa jolloin maailma järkkyy, on entistä tärkeämpää, että turvamme on vain Jumalassa,
        sillä kaikki muu voi järkkyä, vain Jumala ei järky!

        ...


    • sinettisormus1

      Psalmi 126.
      Kyynelin kylvetään, riemuiten leikataan.
      Matkalaulu.
      Kun Herra käänsi Siionin kohtalon,
      niin me olimme kuin unta näkeväiset.
      2. Silloin oli meidän suumme naurua täynnä; silloin sanottiin pakanain keskuudessa: "Herra on tehnyt suuria heitä kohtaan."
      3. Niin, Herra on tehnyt suuria meitä kohtaan;
      siitä me iloitsemme.
      4. Herra, käännä meidän kohtalomme,
      niinkuin sadepurot Etelämaassa.
      5. Jotka kyynelin kylvävät,
      ne riemuiten leikkaavat.
      6. He menevät itkien kun kylvösiemenen vievät;
      he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat.

      Aamen.
      Ei auta yhden pasuunan soitto, vaan meidän täytyy yhdessä kohottaa pasuunamme, Herran tulemiseksi!
      Herran Rauhaa ja Siunausta Kaikille!

      https://www.youtube.com/watch?v=fuXBf5DRfPk

    • sinettisormus1

      Jeesus valuttaa kyyneleet morsiamensa tähden, eli meidän, seurakuntansa tähden, olemmeko valmiit Hänen tulemukseensa?
      valmistautukaa, Kiittäkää ja Ylistäkää, antakaa kaikki Kunnia Jeesukselle, Kristukselle ja katsokaa vain hänen kasvojaan.

      http://www.youtube.com/watch?v=0zsxzYW872w

      • Seurailija1

        Jeesus tulee oletko valmis?.. silloin -70 luvulla kun noita kylttejä ilmestyi seiniin ja valaisin tolppiin niin en ollut valmis, nauroin niille... Jumala kutsui myöhemmin yhteyteensä koska tiesi että aika loppuu ja kun en itse ymmärrä tulla hänen yhteyteensä niin hän lähetti oman Poikansa kutsumaan, Poika tuli taulun muodossa seinälleni, rukoileva Jeesus.. sitten aloin empimään ja jahkailemaan ja Jumala päätti tulla itse!. Hän laski valtavan käsivartensa ja kouransa miltei maahan kiinni, siellä oli muitakin ihmisiä, näytti että heillä oli äkkilähtö kun osa oli miltei alasti!.. Koura jäi siihen kutsuvana... No sitten ymmärsin enkä enää jahkaillut(en uskaltanut) vaan ennenpitkää menin ja otin yhteyden seurakuntaan.. no oli siinä välissä pari tapahtumaa ja muutama ryyppy mutta mielessäni olin jo päättänyt vastata kutsuun.. olihan se vaikeaa, mitä kaveritkin sanoo?.. no ei kukaan ole ollut moksiskaan, kyselevät vain.. Aika käy vähiin..Jeesus tulee, oletko valmis? ei kannata jahkailla!..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Jeesus tulee oletko valmis?.. silloin -70 luvulla kun noita kylttejä ilmestyi seiniin ja valaisin tolppiin niin en ollut valmis, nauroin niille... Jumala kutsui myöhemmin yhteyteensä koska tiesi että aika loppuu ja kun en itse ymmärrä tulla hänen yhteyteensä niin hän lähetti oman Poikansa kutsumaan, Poika tuli taulun muodossa seinälleni, rukoileva Jeesus.. sitten aloin empimään ja jahkailemaan ja Jumala päätti tulla itse!. Hän laski valtavan käsivartensa ja kouransa miltei maahan kiinni, siellä oli muitakin ihmisiä, näytti että heillä oli äkkilähtö kun osa oli miltei alasti!.. Koura jäi siihen kutsuvana... No sitten ymmärsin enkä enää jahkaillut(en uskaltanut) vaan ennenpitkää menin ja otin yhteyden seurakuntaan.. no oli siinä välissä pari tapahtumaa ja muutama ryyppy mutta mielessäni olin jo päättänyt vastata kutsuun.. olihan se vaikeaa, mitä kaveritkin sanoo?.. no ei kukaan ole ollut moksiskaan, kyselevät vain.. Aika käy vähiin..Jeesus tulee, oletko valmis? ei kannata jahkailla!..

        ... juuri niin, minäkin aikanani pidin noita kylttejä, tiukkapipoisten uskovien viesteinä, itse uskoin kyllä silloinkin, mutta uskoni oli toisenlaista, toinen jalka laahasi pahasti maailmassa, tänään näen nämä asiat eri silmin, saan katsella maailmaa Jeesuksen silmin, niinkuin sinäkin Seurailija. en koskaan uskonut että uskoni muuttuu vielä näin paljon, tunsin jo tietäväni paljon ja maailmassa olevana koin, että en ole sellainen tiukkis uskova vaan salliva, joka antaa oikeuden juhlia noita maailman meno juhlia =).
        Mutta Jumalalla oli toiset suunnitelmat, hän johdatti ja opetti minua tietoisesti, kunnes teki kutsun kasteelle, ja siitä en onneksi luopunut vaan otin kutsun vastaan ja tämän jälkeen alkoi ihmeet hänen kanssaan lisääntyä ja raamatun sana avautui aivan uudella tavalla ... huomasin että monesti ajttelin nyt uutena kuin nuo ennen tiukkiksina pitämäni ... Herra on ihmeellinen! Juuri tänään puhuin erään kanssa jota Herra on alkanut puhuttaa ja hänen kanssaan oli juuri puhetta tuosta ihmis pelosta, eli mitä muut sanovat?
        Sanoin että uskovia pidetään nörtteinä, mutta oikeasti, eikö juuri uskon tunnustaminen ole suurta rohkeutta osittavaa, ei mitään pelkuruutta?!


      • kesää kohti
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... juuri niin, minäkin aikanani pidin noita kylttejä, tiukkapipoisten uskovien viesteinä, itse uskoin kyllä silloinkin, mutta uskoni oli toisenlaista, toinen jalka laahasi pahasti maailmassa, tänään näen nämä asiat eri silmin, saan katsella maailmaa Jeesuksen silmin, niinkuin sinäkin Seurailija. en koskaan uskonut että uskoni muuttuu vielä näin paljon, tunsin jo tietäväni paljon ja maailmassa olevana koin, että en ole sellainen tiukkis uskova vaan salliva, joka antaa oikeuden juhlia noita maailman meno juhlia =).
        Mutta Jumalalla oli toiset suunnitelmat, hän johdatti ja opetti minua tietoisesti, kunnes teki kutsun kasteelle, ja siitä en onneksi luopunut vaan otin kutsun vastaan ja tämän jälkeen alkoi ihmeet hänen kanssaan lisääntyä ja raamatun sana avautui aivan uudella tavalla ... huomasin että monesti ajttelin nyt uutena kuin nuo ennen tiukkiksina pitämäni ... Herra on ihmeellinen! Juuri tänään puhuin erään kanssa jota Herra on alkanut puhuttaa ja hänen kanssaan oli juuri puhetta tuosta ihmis pelosta, eli mitä muut sanovat?
        Sanoin että uskovia pidetään nörtteinä, mutta oikeasti, eikö juuri uskon tunnustaminen ole suurta rohkeutta osittavaa, ei mitään pelkuruutta?!

        Kaveripiiri on ainaki nuorelle kova sana... ja hattua pitää nostaa sille, kellä on lujuutta kieltäytyä esim aineista tai tunnustaa Jeesus! Mutta uskon, että sellaista ihmistä myös kunnioitetaan..tosin selän takana.
        Jumalamme on viisas. Hänellä on ihan omat suunnitelmansa meidän jokaisen varalle. Kiittäkäämme ja kunnioittakaamme Häntä!! Aamen.


      • sinettisormus1
        kesää kohti kirjoitti:

        Kaveripiiri on ainaki nuorelle kova sana... ja hattua pitää nostaa sille, kellä on lujuutta kieltäytyä esim aineista tai tunnustaa Jeesus! Mutta uskon, että sellaista ihmistä myös kunnioitetaan..tosin selän takana.
        Jumalamme on viisas. Hänellä on ihan omat suunnitelmansa meidän jokaisen varalle. Kiittäkäämme ja kunnioittakaamme Häntä!! Aamen.

        AAMEN.


    • sinettisormus1

      Rukous

      Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot, kaikki maa on täynnä sinun kunniaasi.
      Lukemattomat enkelten parvet ympäröivät sinun pyhää valtaistuintasi ja ylistävät sinua iankaikkisesti.
      Myös me, sinun luomasi ja lunastamasi ihmislapset, tuomme sinulle köyhän kiitoksemme ja rukoilemme:
      Ohjaa armossasi niin meidän mainen matkamme, että sen päättyessä saamme suuren armosi tähden yhtyä taivaan juhlakuoroon.
      Erityisesti rukoilemme sinua varjelemaan ja siunaamaan kaikkia lapsia.
      Herätä uskovissasi sitä lapsenmieltä, joka ajan vaikeuksien keskellä kurkottautuu kohti kirkkauden valtakuntaa.
      Aamen.

      • Seurailija1

        Aamen sinetti Aamen!!!


      • kesää kohti

        Aamen sinetti Aamen!!!!!!!!!!


      • näkymätön ninni

        Aamen sinetti aamen!


      • seuratta
        Seurailija1 kirjoitti:

        Aamen sinetti Aamen!!!

        Heja Sverige!


    • sinettisormus1
      • 1234567...

        Viimeiset marttyyrit tulevat, ennen Jeesuksen toista tulemista, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
        Mitä tulee Herramme Jeesuksen takaisin tuloon, niin Hän ei tule, ennenkuin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, siinä samalla tuhoutuvat kaikki laittomat jumalattomat.
        Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omillensa sijaa. On vain tämä yksi uskovien ylöstempaus kun Jeesus tulee toisen kerran. "Olen kuullut on kaupunki tuolla yllä maan päällä pilvien usvain".
        Tämä maa on oleva autio ja tyhjä sen 1000 vuotta ja paholainenkin sidottuna.

        Ennen Jeesuksen toista tulemista on kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, ahistukset, vainot ja sodat, ja pedon kumartamiset.

        1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle ja paholainenkin päästetään vankeudestaan.
        Jumalattomat nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut tuomion aika jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema tulijärvessä. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
        Luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.

        Vielä muistutukseksi lyhykäisesti: Sunnuntai on pedonmerkki. . . Sapatti on Jumalan merkki.


      • näkymätön ninni
        1234567... kirjoitti:

        Viimeiset marttyyrit tulevat, ennen Jeesuksen toista tulemista, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
        Mitä tulee Herramme Jeesuksen takaisin tuloon, niin Hän ei tule, ennenkuin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, siinä samalla tuhoutuvat kaikki laittomat jumalattomat.
        Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omillensa sijaa. On vain tämä yksi uskovien ylöstempaus kun Jeesus tulee toisen kerran. "Olen kuullut on kaupunki tuolla yllä maan päällä pilvien usvain".
        Tämä maa on oleva autio ja tyhjä sen 1000 vuotta ja paholainenkin sidottuna.

        Ennen Jeesuksen toista tulemista on kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, ahistukset, vainot ja sodat, ja pedon kumartamiset.

        1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle ja paholainenkin päästetään vankeudestaan.
        Jumalattomat nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut tuomion aika jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema tulijärvessä. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
        Luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.

        Vielä muistutukseksi lyhykäisesti: Sunnuntai on pedonmerkki. . . Sapatti on Jumalan merkki.

        Ovatko nämä Ellen G Whiten opetuksia?


      • 1234567...
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Ovatko nämä Ellen G Whiten opetuksia?

        Kyllä nämä opetukset löytyvät Raamatusta, viimeiset vitsaukset jne....Lutherikin tunnisti pedon antikristuksen, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.

        Olen entinen Luterilainen, mutta kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen.
        Lutheri ei ollut täydellinen, samoin kuin ei Ellenikään ollut täydellinen. Elleniä kunnioitan siinä, että Elleni ymmärsi, että Jumalan kymmenenkäskyä sapatti mukaan lukien kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille
        Suuri osa julistajista julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he kulkevat PEITE SILMILLÄÄN, johdattaen pieniä ja suuria harhaan.

        1700-Luvun Luterilainen virsi.135.1. Nää käskysanaa KYMMENEN, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.


      • -jarmo-
        1234567... kirjoitti:

        Viimeiset marttyyrit tulevat, ennen Jeesuksen toista tulemista, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
        Mitä tulee Herramme Jeesuksen takaisin tuloon, niin Hän ei tule, ennenkuin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, siinä samalla tuhoutuvat kaikki laittomat jumalattomat.
        Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omillensa sijaa. On vain tämä yksi uskovien ylöstempaus kun Jeesus tulee toisen kerran. "Olen kuullut on kaupunki tuolla yllä maan päällä pilvien usvain".
        Tämä maa on oleva autio ja tyhjä sen 1000 vuotta ja paholainenkin sidottuna.

        Ennen Jeesuksen toista tulemista on kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, ahistukset, vainot ja sodat, ja pedon kumartamiset.

        1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle ja paholainenkin päästetään vankeudestaan.
        Jumalattomat nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut tuomion aika jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema tulijärvessä. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
        Luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu.

        Vielä muistutukseksi lyhykäisesti: Sunnuntai on pedonmerkki. . . Sapatti on Jumalan merkki.

        Nämä ovat puhdasta adventistioppia kaikki... huh huh!

        Huomautan että ensinnäkin jos Raamatussa puhutaan ettei hän tule ennen kuin ilmestyy tuo laiton ja samalla siellä sanotaan suoraan että hänen tulemuksensa ilmestyksellä hän tappaa pedon ja väärän profeetan, niin eikö silloin Raamattu kyseenalaista koko ihmismielen järjen valon, tai ainakin terveen päättelykyvyn? Eikös silloin ole kyse niinkin paljon "älyä" vaativasta knopista että mikä oli Jaakobin poikien isän nimi? Eli asiassa täytyy olla jotain vielä enemmän.
        Jos Jumala on kerran luonut meille päättelykyvyn, eihän Jumala kerta kaikkiaan pidä meitä noin tyhminä, että tuo vihje olisi noin älyttömän dorkan simppeli.

        Sitten tuo toinen asia, eli temmataan tuhanneksi vuodeksi taivaaseen. Miksi sitten taivaasta laskeutuu maahan uusi Jerusalem, jonka mitat kerrotaan ja jopa sen varaama maa-alueen paikat määritellään Hesekiel 47 luvussa, jotka ovat ne samat mitkä Jumala lupasi Moosekselle.
        Sitten Sakarjan 14 luvussa kerrotaan kuinka pakanakansat tulevat viettämään lehtimajanjuhlaa sinne ylös Jerusalemiin ja jos eivät tule, he saavat vitsaukset.
        Sitten Jesaja 65 luvussa kerrotaan millaisissa olosuhteissa maailmassa eletään tuhatvuotiskausi ja miten saasteiden ja vesien käy silloin. Siellä kerrotaan vielä:

        Jesaja 65:19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Jos maan ihmiset ovat olleet kuolleina 1000 vuotta, niin milloin he ovat valloittaneet avaruuden, jos kerran hyökkäävät avaruuksista saakka? Elleivät sitten asuneet maassa ja saa_tana joukkoineen on ollut vangittuna sen 1000 vuotta ja siinä ajassa ihminen on jo ehtinyt hyvinkin avaruuksiin, jos tekniikka on jo nyt tätä tasoa.

        Nuo kaikki adventistiopit perustuvat E.G. Whiten oppeihin, jotka eivät perustu Raamattuun ja nämä ovat kopioituina adventistien päähän niin kovaa, ettei he usko mitään muuta, vaikka todistat sen Raamatusta. Nämä opit eivät perustu Raamatun faktoihin, vaan käsitteisiin, jotka E.G. White on luonut itse. Joillekin advareille E.G.White on puolijumala, kuin neitsyt Maria katollisille ja ortodokseille.

        Minä tunnen tämän erityisen hyvin, koska olen syntynyt ja kasvanut vanhaan adventistisukuun. Isoisäni oli isänsä kanssa erään suuren adventtiseurakunnan perustamiskokouksessa vuonna 1913 ja lähes koko sukuni on adventisteja.
        Äitini erosi adventtikirkosta joskus -90 luvun alussa. Ylläpidän hänen sivujaan ja sieltä voitte käydä lukemassa mitä hän ajattelee adventismista.

        http://www.pelastussanoma.fi/savy.nordgren/index.htm


      • näkymätön ninni
        -jarmo- kirjoitti:

        Nämä ovat puhdasta adventistioppia kaikki... huh huh!

        Huomautan että ensinnäkin jos Raamatussa puhutaan ettei hän tule ennen kuin ilmestyy tuo laiton ja samalla siellä sanotaan suoraan että hänen tulemuksensa ilmestyksellä hän tappaa pedon ja väärän profeetan, niin eikö silloin Raamattu kyseenalaista koko ihmismielen järjen valon, tai ainakin terveen päättelykyvyn? Eikös silloin ole kyse niinkin paljon "älyä" vaativasta knopista että mikä oli Jaakobin poikien isän nimi? Eli asiassa täytyy olla jotain vielä enemmän.
        Jos Jumala on kerran luonut meille päättelykyvyn, eihän Jumala kerta kaikkiaan pidä meitä noin tyhminä, että tuo vihje olisi noin älyttömän dorkan simppeli.

        Sitten tuo toinen asia, eli temmataan tuhanneksi vuodeksi taivaaseen. Miksi sitten taivaasta laskeutuu maahan uusi Jerusalem, jonka mitat kerrotaan ja jopa sen varaama maa-alueen paikat määritellään Hesekiel 47 luvussa, jotka ovat ne samat mitkä Jumala lupasi Moosekselle.
        Sitten Sakarjan 14 luvussa kerrotaan kuinka pakanakansat tulevat viettämään lehtimajanjuhlaa sinne ylös Jerusalemiin ja jos eivät tule, he saavat vitsaukset.
        Sitten Jesaja 65 luvussa kerrotaan millaisissa olosuhteissa maailmassa eletään tuhatvuotiskausi ja miten saasteiden ja vesien käy silloin. Siellä kerrotaan vielä:

        Jesaja 65:19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Jos maan ihmiset ovat olleet kuolleina 1000 vuotta, niin milloin he ovat valloittaneet avaruuden, jos kerran hyökkäävät avaruuksista saakka? Elleivät sitten asuneet maassa ja saa_tana joukkoineen on ollut vangittuna sen 1000 vuotta ja siinä ajassa ihminen on jo ehtinyt hyvinkin avaruuksiin, jos tekniikka on jo nyt tätä tasoa.

        Nuo kaikki adventistiopit perustuvat E.G. Whiten oppeihin, jotka eivät perustu Raamattuun ja nämä ovat kopioituina adventistien päähän niin kovaa, ettei he usko mitään muuta, vaikka todistat sen Raamatusta. Nämä opit eivät perustu Raamatun faktoihin, vaan käsitteisiin, jotka E.G. White on luonut itse. Joillekin advareille E.G.White on puolijumala, kuin neitsyt Maria katollisille ja ortodokseille.

        Minä tunnen tämän erityisen hyvin, koska olen syntynyt ja kasvanut vanhaan adventistisukuun. Isoisäni oli isänsä kanssa erään suuren adventtiseurakunnan perustamiskokouksessa vuonna 1913 ja lähes koko sukuni on adventisteja.
        Äitini erosi adventtikirkosta joskus -90 luvun alussa. Ylläpidän hänen sivujaan ja sieltä voitte käydä lukemassa mitä hän ajattelee adventismista.

        http://www.pelastussanoma.fi/savy.nordgren/index.htm

        Tuhannesti kiitoksia Jarmo vastauksestasi. :)

        Näin arvelinkin, että 1234567... laittamat opetukset ovat Whiten opetuksia. Olen jonkun verran ollut tekemisissä adventistien kanssa. Heissä on paljon ihania uskovia ihmisiä, mutta harmittaa nämä Whiten opetukset siellä taustalla. Kävin muutaman kerran adventisti ystäväni luona "Raamattu ja rukous" piirissä; Toiveenani oli, että ydessä rukoillen ja Raamattua lukien voisimme uskossa kasvaa. Mutta valitettavasti adventisti pappi aloitti melkein heti opetukset pedon merkeistä ja sapatista. Oli oikein diaesitys mukana. Tuli paha olo ja katsoin viisammaksi jättäytä pois tuosta piiristä. Olisin toivonut sanomaa Jeesuksen pelastustyöstä, sanomaa armosta; Siis Jeesuksen korottamista, eikä pedonmerkin.


      • 1234567...
        -jarmo- kirjoitti:

        Nämä ovat puhdasta adventistioppia kaikki... huh huh!

        Huomautan että ensinnäkin jos Raamatussa puhutaan ettei hän tule ennen kuin ilmestyy tuo laiton ja samalla siellä sanotaan suoraan että hänen tulemuksensa ilmestyksellä hän tappaa pedon ja väärän profeetan, niin eikö silloin Raamattu kyseenalaista koko ihmismielen järjen valon, tai ainakin terveen päättelykyvyn? Eikös silloin ole kyse niinkin paljon "älyä" vaativasta knopista että mikä oli Jaakobin poikien isän nimi? Eli asiassa täytyy olla jotain vielä enemmän.
        Jos Jumala on kerran luonut meille päättelykyvyn, eihän Jumala kerta kaikkiaan pidä meitä noin tyhminä, että tuo vihje olisi noin älyttömän dorkan simppeli.

        Sitten tuo toinen asia, eli temmataan tuhanneksi vuodeksi taivaaseen. Miksi sitten taivaasta laskeutuu maahan uusi Jerusalem, jonka mitat kerrotaan ja jopa sen varaama maa-alueen paikat määritellään Hesekiel 47 luvussa, jotka ovat ne samat mitkä Jumala lupasi Moosekselle.
        Sitten Sakarjan 14 luvussa kerrotaan kuinka pakanakansat tulevat viettämään lehtimajanjuhlaa sinne ylös Jerusalemiin ja jos eivät tule, he saavat vitsaukset.
        Sitten Jesaja 65 luvussa kerrotaan millaisissa olosuhteissa maailmassa eletään tuhatvuotiskausi ja miten saasteiden ja vesien käy silloin. Siellä kerrotaan vielä:

        Jesaja 65:19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Jos maan ihmiset ovat olleet kuolleina 1000 vuotta, niin milloin he ovat valloittaneet avaruuden, jos kerran hyökkäävät avaruuksista saakka? Elleivät sitten asuneet maassa ja saa_tana joukkoineen on ollut vangittuna sen 1000 vuotta ja siinä ajassa ihminen on jo ehtinyt hyvinkin avaruuksiin, jos tekniikka on jo nyt tätä tasoa.

        Nuo kaikki adventistiopit perustuvat E.G. Whiten oppeihin, jotka eivät perustu Raamattuun ja nämä ovat kopioituina adventistien päähän niin kovaa, ettei he usko mitään muuta, vaikka todistat sen Raamatusta. Nämä opit eivät perustu Raamatun faktoihin, vaan käsitteisiin, jotka E.G. White on luonut itse. Joillekin advareille E.G.White on puolijumala, kuin neitsyt Maria katollisille ja ortodokseille.

        Minä tunnen tämän erityisen hyvin, koska olen syntynyt ja kasvanut vanhaan adventistisukuun. Isoisäni oli isänsä kanssa erään suuren adventtiseurakunnan perustamiskokouksessa vuonna 1913 ja lähes koko sukuni on adventisteja.
        Äitini erosi adventtikirkosta joskus -90 luvun alussa. Ylläpidän hänen sivujaan ja sieltä voitte käydä lukemassa mitä hän ajattelee adventismista.

        http://www.pelastussanoma.fi/savy.nordgren/index.htm

        Jarmo on vetänyt paksuakin paksumman PEITTEEN silmillensä. Toivottavasti tuo peite putoaa silmiltäsi, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Monelta tuo PEITE putoaa vasta kun näkevät Sapatin Herran Jeesuksen tulevan suurella voimalla ja kirkkaudella, mutta herääminen onkin silloin jo liian myöhäistä.

        Nooa rakesi arkkia samalla saarnaten kansalle. Kansa vaan nauroi Mooseksen puheille, ei ollut kansalla halua tulla arkiin, silloin kun arkin ovet olivat vielä auki.

        Kuinkas kävikään ? Jumala SULKI ARKIN OVET. Tämän jälkeen ihmiset hakkasivat arkin oveen, mutta ovi ei auennut. Heidän silmänsä aukenivat liian myöhään ! Lauletaan hengellisissä laulukirjoissa: "Armon arkin ovi suljetaan joudut yöhön kauheaan".
        Niin vain kävi kaikki hukkuivat vedenpaisumuksessa, vain Nooa perheineen pelastui !

        Tulee aika, että ihmiset menevät mereltä, merelle ja mantereeltä, mantereelle etsien Jumalan sanaa, mutta se pakenee heitä. Jumala kutsuu kahdesti tai kolmesti, monet vain sulkevat korvansa.

        Laulun sanoin: Nyt portti on avoinna, Käy sisälle joutuisaan! Jo paikallesi, mi odottavi, Käy Jeesuksen kautta vaan! On kotimme valmisna, Siell' rakkaamme kohdata Saamme luona Jeesuksen Puvussa pyhyyden.


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Tuhannesti kiitoksia Jarmo vastauksestasi. :)

        Näin arvelinkin, että 1234567... laittamat opetukset ovat Whiten opetuksia. Olen jonkun verran ollut tekemisissä adventistien kanssa. Heissä on paljon ihania uskovia ihmisiä, mutta harmittaa nämä Whiten opetukset siellä taustalla. Kävin muutaman kerran adventisti ystäväni luona "Raamattu ja rukous" piirissä; Toiveenani oli, että ydessä rukoillen ja Raamattua lukien voisimme uskossa kasvaa. Mutta valitettavasti adventisti pappi aloitti melkein heti opetukset pedon merkeistä ja sapatista. Oli oikein diaesitys mukana. Tuli paha olo ja katsoin viisammaksi jättäytä pois tuosta piiristä. Olisin toivonut sanomaa Jeesuksen pelastustyöstä, sanomaa armosta; Siis Jeesuksen korottamista, eikä pedonmerkin.

        No ei ihmekkään että ninni jäi pois kun Jeesuksen pelastus sanoman sijasta tuotiin pedon merkit esiin, vähän hymyilyttääkin mutta asia on vakava ja nurinkurinen kun korottivat väärää asiaa.. oikein teitkin kun jäit pois..


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        No ei ihmekkään että ninni jäi pois kun Jeesuksen pelastus sanoman sijasta tuotiin pedon merkit esiin, vähän hymyilyttääkin mutta asia on vakava ja nurinkurinen kun korottivat väärää asiaa.. oikein teitkin kun jäit pois..

        Totta turiset! Ei siinä oikein tiennyt, että itkeäkkö vaiko nauraa... Mutta rehellisesti sanottuna tuli kyllä ahdistunut olotila noiden ihmisten tähden. Monet vaihtavat työpaikankin, että voivat oikean päivän pyhittää... Lakia ilman armoa, karkeasti sanottuna.


      • -jarmo-
        1234567... kirjoitti:

        Jarmo on vetänyt paksuakin paksumman PEITTEEN silmillensä. Toivottavasti tuo peite putoaa silmiltäsi, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Monelta tuo PEITE putoaa vasta kun näkevät Sapatin Herran Jeesuksen tulevan suurella voimalla ja kirkkaudella, mutta herääminen onkin silloin jo liian myöhäistä.

        Nooa rakesi arkkia samalla saarnaten kansalle. Kansa vaan nauroi Mooseksen puheille, ei ollut kansalla halua tulla arkiin, silloin kun arkin ovet olivat vielä auki.

        Kuinkas kävikään ? Jumala SULKI ARKIN OVET. Tämän jälkeen ihmiset hakkasivat arkin oveen, mutta ovi ei auennut. Heidän silmänsä aukenivat liian myöhään ! Lauletaan hengellisissä laulukirjoissa: "Armon arkin ovi suljetaan joudut yöhön kauheaan".
        Niin vain kävi kaikki hukkuivat vedenpaisumuksessa, vain Nooa perheineen pelastui !

        Tulee aika, että ihmiset menevät mereltä, merelle ja mantereeltä, mantereelle etsien Jumalan sanaa, mutta se pakenee heitä. Jumala kutsuu kahdesti tai kolmesti, monet vain sulkevat korvansa.

        Laulun sanoin: Nyt portti on avoinna, Käy sisälle joutuisaan! Jo paikallesi, mi odottavi, Käy Jeesuksen kautta vaan! On kotimme valmisna, Siell' rakkaamme kohdata Saamme luona Jeesuksen Puvussa pyhyyden.

        En jatka kuustelyä yhtään tätä kommenttia enempää, koska tämä palsta on hyvien uskovien palsta, enkä halua tänne yhtään mitään toraa.

        Sen sanon sinulle, että kun imit nuo adventistiopit itseesi, niin perusteliko kukaan Raamatun kautta miksi? miksi? ja miksi? koska et sinäkään puhu muuta kuin oikeassa olemisestasi ja sanelet miten asia on, etkä perustele niitä Raamatulla. Toisin sanonen adventistinen oppirakennelma on lisännyt Raamattuun sinne kuulumatonta ja kaiken lisäksi se jättää huomioimatta sellaiset Raamatun kohdat mitkä jopa kumoavat koko adventistisen opin.

        Et sinä 1234567... tuossa edelläkään kertonut muuta kuin että minulla on peite silmillä ja jään arkin ulkopuolelle, eli tuomitsit minut. Mielestäni olen varsin hyvin ratkaisuut koko sapatin salaisuuden ja tiedän oikein hyvin mikä se on. Kaiken lisäksi olen syntymästäni saakka kuunnellut kaikki E.G.Whiten opit, joten olen yksinkertaisesti vain kyseenalaistanut ne, koska niissä ei ole terve sävel. Ne eivät perustu Raamattuun kuin nimeksi ja ovat hänen omia keksintöjään, enkä sitten tiedä miksi hän sellaiseen ryhtyi.
        Merkille pantavaa epäkristillistyyttä on esim. se kun lukee E.G.Whiten Suuri taistelu kirjan, jossa pian jo valkenee varsin hyvin kuinka White suorastaan vihaa katolilaisuutta ja etenkin Paavia. Eikä adventtiopit ole sen kummallisempia sen suhteen. Adventistille sapatin viettäminen on jumalanpalvontaa ja niille taas neitsyt Marian palvominen on jumalanpalvontaa. MItä eroa? Kumpikaan ei korota Jeesusta Kristusta eikä korosta hänen jokapäiväistä uhria, joka itseasiassa on se sapatti, josta puhut. Jeesuksen tuhatvuotinen valtakunta on se sapatti ja seitsemäs lepopäivä Juamalalle. Me saamme levätä Jeesuksessa Kristuksessa. Jos esim. pistät vanhassa testamentissa kaikkien "sapatti-sanojen" tilalle sanan "Jeesuksessa Kristuksessa" niin huomaat että kaikkein julmimmatkin Mooseksen ja Jumalan lait kääntyivät täysin luontevaksi ja loogiseksi kerronnaksi. Kekeile huviksesi.
        Esimerkiksi tämä:
        Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        Kuusi päivää tehkää työtä, (v4000eKr, v3000eKr, vedenp. v2000eKr. v1000eKr Jeesus, v1000jKr, v2000jKr) mutta seitsemäs on Jeesuksen Kristuksen tuhatvuotinen valtakunta, joka sinä päivänä ei pääse (ylösottoihin mukaan) eli "jää tekemään töitä", rangaistakoon kulemalla.


      • näkymätön ninni
        1234567... kirjoitti:

        Jarmo on vetänyt paksuakin paksumman PEITTEEN silmillensä. Toivottavasti tuo peite putoaa silmiltäsi, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Monelta tuo PEITE putoaa vasta kun näkevät Sapatin Herran Jeesuksen tulevan suurella voimalla ja kirkkaudella, mutta herääminen onkin silloin jo liian myöhäistä.

        Nooa rakesi arkkia samalla saarnaten kansalle. Kansa vaan nauroi Mooseksen puheille, ei ollut kansalla halua tulla arkiin, silloin kun arkin ovet olivat vielä auki.

        Kuinkas kävikään ? Jumala SULKI ARKIN OVET. Tämän jälkeen ihmiset hakkasivat arkin oveen, mutta ovi ei auennut. Heidän silmänsä aukenivat liian myöhään ! Lauletaan hengellisissä laulukirjoissa: "Armon arkin ovi suljetaan joudut yöhön kauheaan".
        Niin vain kävi kaikki hukkuivat vedenpaisumuksessa, vain Nooa perheineen pelastui !

        Tulee aika, että ihmiset menevät mereltä, merelle ja mantereeltä, mantereelle etsien Jumalan sanaa, mutta se pakenee heitä. Jumala kutsuu kahdesti tai kolmesti, monet vain sulkevat korvansa.

        Laulun sanoin: Nyt portti on avoinna, Käy sisälle joutuisaan! Jo paikallesi, mi odottavi, Käy Jeesuksen kautta vaan! On kotimme valmisna, Siell' rakkaamme kohdata Saamme luona Jeesuksen Puvussa pyhyyden.

        Kuten Jarmokin jo viestissään totesi, en minäkään tahdo tähän ketjuun toraa.

        Sen verran haluan kuitenkin sinulle 1234567... sanoa, että Whiten opetukset eivät perustu Raamatun Sanaan. Adventismilla ja Jehovan todistajilla on yhteisiä piirteitä, ja molempien historia pohjautuu Millerin oppeihin 1800-luvun alkupuolelta. Tässä linkki aiheeseen: http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=27

        Adventistien sapattioppi tekee portin niin ahtaaksi, ettei muilla uskovilla ole tuosta portista kulkemista. Ottakaa hyvät ihmiset laulun sanat todesta: tie portin läpi "Käy Jeesuksen kautta vaan!"

        Ei ole minullakaan enää muuta kommentoitavaa aiheeseen. Kehottaisin Jarmon tavoin kyseenalaistamaan E.G.Whiten opit.


      • -jarmo-
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Kuten Jarmokin jo viestissään totesi, en minäkään tahdo tähän ketjuun toraa.

        Sen verran haluan kuitenkin sinulle 1234567... sanoa, että Whiten opetukset eivät perustu Raamatun Sanaan. Adventismilla ja Jehovan todistajilla on yhteisiä piirteitä, ja molempien historia pohjautuu Millerin oppeihin 1800-luvun alkupuolelta. Tässä linkki aiheeseen: http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=27

        Adventistien sapattioppi tekee portin niin ahtaaksi, ettei muilla uskovilla ole tuosta portista kulkemista. Ottakaa hyvät ihmiset laulun sanat todesta: tie portin läpi "Käy Jeesuksen kautta vaan!"

        Ei ole minullakaan enää muuta kommentoitavaa aiheeseen. Kehottaisin Jarmon tavoin kyseenalaistamaan E.G.Whiten opit.

        Juuri näin Rakas Ninni... Jeesus Kristus on yksin ainoa tie totuus ja elämä. Kaikki sapatit, Jehovat ja neitsyt Mariat kietoutuvat Jumalan Pojan ympärille. Koko Raamattu pohjautuu Jeesuksen Kristuksen pelastussuunnitelmaan ja sen toteuttamiseen. Ei ole ketään muuta kuin YKSIN JEESUS! Halleluja Jeesus Kristus, kahden valtakunnan kuningas, Taivaan ja maan. ...ja Aamen!


      • näkymätön ninni
        -jarmo- kirjoitti:

        Juuri näin Rakas Ninni... Jeesus Kristus on yksin ainoa tie totuus ja elämä. Kaikki sapatit, Jehovat ja neitsyt Mariat kietoutuvat Jumalan Pojan ympärille. Koko Raamattu pohjautuu Jeesuksen Kristuksen pelastussuunnitelmaan ja sen toteuttamiseen. Ei ole ketään muuta kuin YKSIN JEESUS! Halleluja Jeesus Kristus, kahden valtakunnan kuningas, Taivaan ja maan. ...ja Aamen!

        Aamen Jarmo aamen!


      • 1234567...
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Kuten Jarmokin jo viestissään totesi, en minäkään tahdo tähän ketjuun toraa.

        Sen verran haluan kuitenkin sinulle 1234567... sanoa, että Whiten opetukset eivät perustu Raamatun Sanaan. Adventismilla ja Jehovan todistajilla on yhteisiä piirteitä, ja molempien historia pohjautuu Millerin oppeihin 1800-luvun alkupuolelta. Tässä linkki aiheeseen: http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=27

        Adventistien sapattioppi tekee portin niin ahtaaksi, ettei muilla uskovilla ole tuosta portista kulkemista. Ottakaa hyvät ihmiset laulun sanat todesta: tie portin läpi "Käy Jeesuksen kautta vaan!"

        Ei ole minullakaan enää muuta kommentoitavaa aiheeseen. Kehottaisin Jarmon tavoin kyseenalaistamaan E.G.Whiten opit.

        Adventistit ja Jehovan todistajat eroavat toisistaan siinä, että Jehovan todistajat viettävät 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa maan päällä, niinkuin suuri osa muidenkin uskonsuunnan edustajia.
        Jehovan todistajille ei käy sapatti pyhäksi. Sianliha käy myös Jehovan todistajille ruuaksi. Ilmestyskirjan peto ja merkki on myös Jehovan todistajilla vielä hakusessa.

        Yhteista adventisteilla ja Jehovalaisilla on se, että kumpikaan ei usko ikuiseen piinaan tulijärvessä. Olen keskustellut useasti Jehovan todistajien kanssa, mutta yhteistä säveltä ei tahdo millään löytyä.

        Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903. Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Paljon on puhuttu suuresta herätyksestä, mutta ei ole ainakaan vielä näyttöä sellaisesta. Naiset ovat pappeina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat jo laajalti hyväksyttyjä. Sunnuntai ei ole viikon seitsemäspäivä, vaan viikon ensimmäinen arkipäivä.
        Nähtäväksi jää koska se suuri herätys alkaa ja kaikki pannaan kohdalleen Raamatun mukaisesti.


      • loveJeesus
        -jarmo- kirjoitti:

        Juuri näin Rakas Ninni... Jeesus Kristus on yksin ainoa tie totuus ja elämä. Kaikki sapatit, Jehovat ja neitsyt Mariat kietoutuvat Jumalan Pojan ympärille. Koko Raamattu pohjautuu Jeesuksen Kristuksen pelastussuunnitelmaan ja sen toteuttamiseen. Ei ole ketään muuta kuin YKSIN JEESUS! Halleluja Jeesus Kristus, kahden valtakunnan kuningas, Taivaan ja maan. ...ja Aamen!

        öööh Jehovat? yksin Jeesus? Kiistätkö ettei JHWH Jahvea/Jehovaa siis Isä Kaikkivaltiasta ole? Mitä mitä? Minä uskon että Isä Jumala Kaikkivaltias on juurikin tuo JHWH ja hän on yhtä Jeesusksen kanssa kuten Pyhä Henkikin eli Jumalan henki.
        Joskus alkaa ärsyttään meinaan kun ihmiset sanoo esim Jehovan todistajista että "taas ne Jehovat kävi ovella jne..." koska me tiedämme että tuo on Jumlan pyhä nimi.miksi sitten kutsutte JT:a Jehoviksi ? On vain yksi Jehova. Ja yksi Jeesus. Eihän meitäkään kutsuta Jeesuksiksi. ihmetyttää vaan.... :)


      • viel'ei herätyst'
        1234567... kirjoitti:

        Adventistit ja Jehovan todistajat eroavat toisistaan siinä, että Jehovan todistajat viettävät 1000 vuotista rauhanvaltakuntaa maan päällä, niinkuin suuri osa muidenkin uskonsuunnan edustajia.
        Jehovan todistajille ei käy sapatti pyhäksi. Sianliha käy myös Jehovan todistajille ruuaksi. Ilmestyskirjan peto ja merkki on myös Jehovan todistajilla vielä hakusessa.

        Yhteista adventisteilla ja Jehovalaisilla on se, että kumpikaan ei usko ikuiseen piinaan tulijärvessä. Olen keskustellut useasti Jehovan todistajien kanssa, mutta yhteistä säveltä ei tahdo millään löytyä.

        Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903. Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Paljon on puhuttu suuresta herätyksestä, mutta ei ole ainakaan vielä näyttöä sellaisesta. Naiset ovat pappeina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat jo laajalti hyväksyttyjä. Sunnuntai ei ole viikon seitsemäspäivä, vaan viikon ensimmäinen arkipäivä.
        Nähtäväksi jää koska se suuri herätys alkaa ja kaikki pannaan kohdalleen Raamatun mukaisesti.

        Ihmiskunta vaan laulelee ylistystanssien saattelema, mutta syvempi Raamatun tuntemus heiltä puuttuu, he ovat pinnallisia.


    • sinettisormus1
    • Seurailija1

      Nuoruuden ystäväni sai vakavan sydänkohtauksen lapissa muutama päivä sitten, sain kuulla tänään, hän soitti.., kohtaus tuli monen sadan kilometrin päässä(700km) kotoaan, tila oli kriittinen, avunsaanti kesti monta tuntia, pitkät ambulanssi kuljetukset.. sai vihdoin apua täällä kotipaikkakunnalla, tehtiin pallolaajennus, verisuonet oli 90% tukossa.. Nyt on hyvin kaikki, operaatio sujui hyvin, Kiitos Jumalalle....

      Olen rukoillut tämän ystäväni puolesta päivittäin, hän ei ole uskossa, väitti muutama kuukausi sitten ettei Jumalaa ole olemassa.. Olin hyvin hienotunteinen, en kaupannut väkisin... Nyt Isä puuttui asiaan vähän riuskemmin.. Ystävääni herätellään.. Kiitos Isä Aamen.

    • Seurailija1

      Huomenta Jumalan lapsukaiset..
      Aamun lehdessä on erään pastorin kirjoitus ja hän mainitsee
      siinä kertomuksen lapsesta, pienestä tytöstä joka kysyy
      äidiltään taivas kysymyksen:

      "Pääseekö sieltä taivaasta joskus käymään kotona,
      kun tulee oikein kova koti-ikävä?"

      Hellyyttävä kysymys, ei tuollaista voi kysyä muuta kuin
      valittu, jolla ei ole mitään salattavaa, joka on puhdas sielun
      syvyyksiin asti.. Toivottavasti tuo tyttö pysyy yhtä vilpittömänä
      ja puhtaana aikuisenakin.. Meidän ei tarvi olla mitään professoreita,
      riittää kun sydän on puhdas ja vastaanottavainen..
      Ehkäpä äiti häkeltyi tytön kysymyksestä?.. mitäpä siihen voi
      vastata muuta kuin että "taivaassa on niin ihanaa ja turvallista ettei
      sieltä tule ikävä enää mihinkään."

      Totisesti, lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta..
      Siunattua päivää kaikille lapsen mielisille Aamen..

      • näkymätön ninni

    • -jarmo-
      • näkymätön ninni

        Paljon oli uskoa vielä tuohon aikaan!

        Taas opin jotain uutta! En nimittäin ole tullutkaan ajatelleeksi kirkko sanan merkitystä:

        Kirkolla tarkoitetaan sekä uskonnollista yhteisöä että kirkkorakennusta. Sana kirkko tulee kreikan kielestä ja tarkoittaa ”Herralle kuuluvaa”.


      • Nuuskamuikkunen.
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Paljon oli uskoa vielä tuohon aikaan!

        Taas opin jotain uutta! En nimittäin ole tullutkaan ajatelleeksi kirkko sanan merkitystä:

        Kirkolla tarkoitetaan sekä uskonnollista yhteisöä että kirkkorakennusta. Sana kirkko tulee kreikan kielestä ja tarkoittaa ”Herralle kuuluvaa”.

        Seurakunta on se uskonnollinen yhteisö ja kirkko on ihmisen luoma instituutio.


      • näkymätön ninni
        Nuuskamuikkunen. kirjoitti:

        Seurakunta on se uskonnollinen yhteisö ja kirkko on ihmisen luoma instituutio.

        No ei nyt ihan niinkään. Näkisin kuitenkin että seurakunta on uskovien yhteisö Jumalan johdatuksessa. Onko sitten missäkin seurakunnassa/kirkossa uskovia vai uskonnollisia, onkin toinen juttu... Hauska nimimerkki sulla nuuskamuikkunen. ;)


    • sinettisormus1

      Herran Rauhaa ja Siunausta!
      On ihana nähdä, kuinka Seurailija ja -jarmo- ovat muuttuneet, molemmat ovat kasvattaneet malttia, eivätkä enää niin helposti lähde väittelyihin, sillä meidän tulee olla esimerkkinä, uskovina, väittelyihin ja pilkkoihin on parempi kääntää selkä, jollei Pyhä Henki todella halua hellästi ojentaa ... Itse en halua liiemmin ottaa kantaa eri uskontoihin tai kirjailioihin, sillä nämä ovat mielestäni ihmisten keksimää, perinteitä, Uskon että Jeesuksen tarkoittama seurakunta, eli morsius seurakunta, on seurakunta ilman rajoja ja seiniä, ja siinä olemme me jotka uskomme Jeesukseen Kristukseen ja hänen evankeliumiin, jonka hänkin Isältään sai meille kerrottavaksi ja esimerkiksi ...
      Tässä tämän päivän Psami teksti, Psalmi 21:

      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ps.21.html

      • Seurailija1

        Että puhut kauniisti sinetti Kiitos..Kyllä, huomasin sunnuntaina marketissa että väittely on tyhmää.. minulla nousi ääni mutta oikein tärisin ulkona ja minua kadutti ja pyysin Jumalalta anteeksi.. Kaikki ollaan saman ristin juurella.. miks ihmeessä tuon muuten niin rauhallisen uskovan pitikin alkaa mainostamaan oman seurakuntansa alttaria! että kun siihen polvistuu niin lähtee vapaana pois.. kaikki ne alttarit ovat samanlaisia, oli kyseessä tuo luther- säätiö, hellarit baptistit.. jne.. Ei Jumala alttaria valikoi, Risti riittää, kaikki on sydämen tilasta kiinni ja vastaanottavasta mielestä.. En laita tärkeysjärjestykseen kristinuskon alttareita En En En!!! Aamen.


      • -jarmo-

        Juu, olen tiennyt aina kiivaasta luonteestani ja nöyrryn sen edessä, etten osaa aina pitää naamaani kiinni, kun pitäisi. Täytyy vain rukoilla saada malttia ja luottaa johdatukseen enemmän kuin omaan pyrkimykseeni. Tahto on hyvä ja henki altis mutta ruumis heikko. Anteeksi ja kiitos, sinetti.


      • näkymätön ninni

        Juuri näin rakas sinetti; ilman rajoja ja seiniä yhdessä uskoen Jeesukseen Kristukseen meidän Herraamme. Yhdessä uskossa kasvaen ja toisiamme lempeästi ohjaten ja rohkaisten. Toistemme kuormia kantaen...


      • Tuom.
        -jarmo- kirjoitti:

        Juu, olen tiennyt aina kiivaasta luonteestani ja nöyrryn sen edessä, etten osaa aina pitää naamaani kiinni, kun pitäisi. Täytyy vain rukoilla saada malttia ja luottaa johdatukseen enemmän kuin omaan pyrkimykseeni. Tahto on hyvä ja henki altis mutta ruumis heikko. Anteeksi ja kiitos, sinetti.

        Niin olihan Simonkin kiivailija. Kyllä olen aina tiennyt, että Jarmolla on sydän kiinni Jeesuksessa. Jokaisella meillä liha kimpoilee ja ruumis on heikko. Kyllä on oman lihan kanssa sitten painimista, kun yötä myöten joutuu sen kanssa painiskelemaan.
        Mutta kiitos keskustelun uskoville, jotta saa rauhan sielulleen lukiessa teidän "ihanuuksianne".
        Jos maailma ja ajan merkit joitain askarruttavat ja saavat aikaan turhaakin pelkoa, niin rukoilkaatte myös noiden suurten esivaltojenkin puolesta. Mikäli Herra on antanut rukousaiheita sinne suuntaan. Tietysti mekin voimme siunata tässä toisiamme netin välityksellä Jeesuksen nimessä, ja tietysti ihan oman alttarinsa keskellä.
        Itse sain kehotuksen rukoilla Putinin puolesta mm.( sopii varmaan prof. teemaan) Tuli heti rauha (Herrassa) nähtyäni hänet näyssä ilmestyvän. Oli se niin merkillistä nähdä hänen näkökulmastaan, ja missä sieluntilassa hän oli tain on. Hänkin siis elävänä sieluna tarvitsee Jumalaa Jeesusta. Moni ei varmaan tule ajatelleeksi, että rukouksella ei ole rajoja. Ne kiertävät nopeammin, kuin Fukushíman suihkuvirtaukset maapallon ympäri laskeutuakseen kohteeseensa. Kertokaa kokemuksia vaikka Herra vastaisikin !?rukousiin. Siunausta teille söpöläisille ;)


      • näkymätön ninni
        Tuom. kirjoitti:

        Niin olihan Simonkin kiivailija. Kyllä olen aina tiennyt, että Jarmolla on sydän kiinni Jeesuksessa. Jokaisella meillä liha kimpoilee ja ruumis on heikko. Kyllä on oman lihan kanssa sitten painimista, kun yötä myöten joutuu sen kanssa painiskelemaan.
        Mutta kiitos keskustelun uskoville, jotta saa rauhan sielulleen lukiessa teidän "ihanuuksianne".
        Jos maailma ja ajan merkit joitain askarruttavat ja saavat aikaan turhaakin pelkoa, niin rukoilkaatte myös noiden suurten esivaltojenkin puolesta. Mikäli Herra on antanut rukousaiheita sinne suuntaan. Tietysti mekin voimme siunata tässä toisiamme netin välityksellä Jeesuksen nimessä, ja tietysti ihan oman alttarinsa keskellä.
        Itse sain kehotuksen rukoilla Putinin puolesta mm.( sopii varmaan prof. teemaan) Tuli heti rauha (Herrassa) nähtyäni hänet näyssä ilmestyvän. Oli se niin merkillistä nähdä hänen näkökulmastaan, ja missä sieluntilassa hän oli tain on. Hänkin siis elävänä sieluna tarvitsee Jumalaa Jeesusta. Moni ei varmaan tule ajatelleeksi, että rukouksella ei ole rajoja. Ne kiertävät nopeammin, kuin Fukushíman suihkuvirtaukset maapallon ympäri laskeutuakseen kohteeseensa. Kertokaa kokemuksia vaikka Herra vastaisikin !?rukousiin. Siunausta teille söpöläisille ;)

        Tottapa turiset rakas veljeni Tuom. Eipä ihku oikeasti ole tullut pieneen mieleeni, että Putininkin puolesta voisi rukoilla. Kyllä nämä meikäläisenkin ajatukset mahtuu niin pieniin ympyröihin... Rukouksella ei todellakaan ole rajoja. Miten mahtava ja voimallinen onkaan meidän Herramme Jeesus Kristus!

        Kiitos Tuom.! Ja runsasta siunausta sinulle! "Jalat maassa ja pää pilvissä" ;)


      • Tuom.
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Tottapa turiset rakas veljeni Tuom. Eipä ihku oikeasti ole tullut pieneen mieleeni, että Putininkin puolesta voisi rukoilla. Kyllä nämä meikäläisenkin ajatukset mahtuu niin pieniin ympyröihin... Rukouksella ei todellakaan ole rajoja. Miten mahtava ja voimallinen onkaan meidän Herramme Jeesus Kristus!

        Kiitos Tuom.! Ja runsasta siunausta sinulle! "Jalat maassa ja pää pilvissä" ;)

        Täytyy tähän vielä kommentoida, ettei itsellänikään käynyt mielessä maailman valtaeliittien kanssa toimia- vaikkapa rukousten merkeissä.
        Mutta jos Herra antaa rukousaiheen, niin voitko kieltäytyä!?- "Enhän minä, mitäpä minä tällainen vähäinen ihmisten joukossa..." Mutta Herra vastasi: "Juuri siksi Minä sinut valitsin kantamaan rukouksin, teoin, ajatuksin huolta tämän kansan, hallitsijan, tahon ...puolesta!
        Kaikilla on Jumalan suunnitelmissa omanlaatuisensa tehtävä. Jumalan silmissä pieni/suuri-suuri/pieni ovat aivan eri mittakaavassa, mitä meidän inhimillinen tajunta, tietoisuuden taso voi millään käsittää. Se mikä meille on suurta, voi olla Jumalalle merkityksetöntä. Mikä meille on pientä, voi olla Jumalalle valtavan mullistavaa.
        Silti me olemme pienen pieniä rukoilijoita, mutta rukouksen vaikuttavuus voi olla planetaarinen. Ottaa Raamatun esimerkit tosissaan. Tämä koskee sekä mikrokosmosta, että makrokosmosta.
        Eräs "vaatimaton" esimerkki armolahjoista: Eräs uskova oli saanut voimallisten tekojen armolahjan. Uskovien kokouksesta iltasella palattuaan, uskova oli rukoillut ympäristönsä suurten honkien kaatumisen puolesta testatakseen lahjan toimivuutta. Mitään ei juuri silloin tapahtunut, jotenka uskis meni lakoonisesti nukkumaan todeten,- ettei tämä nyt näin kuitenkaan toimi.
        Seuraavan aamuna herättyään ja mentyään ulos, hän huomasi, että suurin osa lähiympäristön hongista olivatkin kaatuneet juurineen maahan!!

        Ja palatakseni Putiniin. Tapaamisemme jälkeen Putin on peräytynyt Itä-Ukraina kiistassa. Siis hän miettii juuri siinä hengessä, missä tapasimme toisemme. Se minkä liikun hän tekee seuraavassa askeleessa on ihan toinen juttu. Mutta yksi asia on varma; mikä on juutalaisen kansan osa Ukrainassa? Milloin ja missä olosuhteissa he pääsevät palaamaan kotimaahansa Israeliin, kuin kyyhkyset lakkoihinsa !?
        Ja se on myös varmaa, että joka koskee Jumalan silmäterään tai pyrkii sekaantumaan Jumalan suunnitelmaan, se koskee Häneen !
        Jumalan suunnitelmaan voidaan myötävaikuttaa siellä ikkunoita pestessä, tai valtioiden päämiesten vierailulla, tai yksin mättään päällä istuessa. Siunausta.


      • näkymätön ninni
        Tuom. kirjoitti:

        Täytyy tähän vielä kommentoida, ettei itsellänikään käynyt mielessä maailman valtaeliittien kanssa toimia- vaikkapa rukousten merkeissä.
        Mutta jos Herra antaa rukousaiheen, niin voitko kieltäytyä!?- "Enhän minä, mitäpä minä tällainen vähäinen ihmisten joukossa..." Mutta Herra vastasi: "Juuri siksi Minä sinut valitsin kantamaan rukouksin, teoin, ajatuksin huolta tämän kansan, hallitsijan, tahon ...puolesta!
        Kaikilla on Jumalan suunnitelmissa omanlaatuisensa tehtävä. Jumalan silmissä pieni/suuri-suuri/pieni ovat aivan eri mittakaavassa, mitä meidän inhimillinen tajunta, tietoisuuden taso voi millään käsittää. Se mikä meille on suurta, voi olla Jumalalle merkityksetöntä. Mikä meille on pientä, voi olla Jumalalle valtavan mullistavaa.
        Silti me olemme pienen pieniä rukoilijoita, mutta rukouksen vaikuttavuus voi olla planetaarinen. Ottaa Raamatun esimerkit tosissaan. Tämä koskee sekä mikrokosmosta, että makrokosmosta.
        Eräs "vaatimaton" esimerkki armolahjoista: Eräs uskova oli saanut voimallisten tekojen armolahjan. Uskovien kokouksesta iltasella palattuaan, uskova oli rukoillut ympäristönsä suurten honkien kaatumisen puolesta testatakseen lahjan toimivuutta. Mitään ei juuri silloin tapahtunut, jotenka uskis meni lakoonisesti nukkumaan todeten,- ettei tämä nyt näin kuitenkaan toimi.
        Seuraavan aamuna herättyään ja mentyään ulos, hän huomasi, että suurin osa lähiympäristön hongista olivatkin kaatuneet juurineen maahan!!

        Ja palatakseni Putiniin. Tapaamisemme jälkeen Putin on peräytynyt Itä-Ukraina kiistassa. Siis hän miettii juuri siinä hengessä, missä tapasimme toisemme. Se minkä liikun hän tekee seuraavassa askeleessa on ihan toinen juttu. Mutta yksi asia on varma; mikä on juutalaisen kansan osa Ukrainassa? Milloin ja missä olosuhteissa he pääsevät palaamaan kotimaahansa Israeliin, kuin kyyhkyset lakkoihinsa !?
        Ja se on myös varmaa, että joka koskee Jumalan silmäterään tai pyrkii sekaantumaan Jumalan suunnitelmaan, se koskee Häneen !
        Jumalan suunnitelmaan voidaan myötävaikuttaa siellä ikkunoita pestessä, tai valtioiden päämiesten vierailulla, tai yksin mättään päällä istuessa. Siunausta.

        Kiitos Tuom. Tärkeää asiaa tuot esille. Siunausta.


    • sinettisormus1
    • Seurailija1

      David Wilkerson puhuu 9,9-2002, myös pasuunoista. Vanhan testamentin Aamos puhuu selkeimmin ajallemme..((kuin sinetti)).. Googlaa "Pasuuna soi, mutta kukaan ei herää" tosi hyvää sanaa, ajankohta on vain täsmentynyt tuosta, eletään vielä tarkemmin tuossa ajassa!!

      • Seurailija1

        Kiitos sinetti!!!!!!!!!!..


      • Seurailija1

        Pasuuna soi!!! eikä kukaan herää, samaa olen ihmetellyt..


      • loveJeesus
        Seurailija1 kirjoitti:

        Pasuuna soi!!! eikä kukaan herää, samaa olen ihmetellyt..

        Jarmolle:

        öööh Jehovat? yksin Jeesus? Kiistätkö ettei JHWH Jahvea/Jehovaa siis Isä Kaikkivaltiasta ole? Mitä mitä? Minä uskon että Isä Jumala Kaikkivaltias on juurikin tuo JHWH ja hän on yhtä Jeesusksen kanssa kuten Pyhä Henkikin eli Jumalan henki.
        Joskus alkaa ärsyttään meinaan kun ihmiset sanoo esim Jehovan todistajista että "taas ne Jehovat kävi ovella jne..." koska me tiedämme että tuo on Jumlan pyhä nimi.miksi sitten kutsutte JT:a Jehoviksi ? On vain yksi Jehova. Ja yksi Jeesus. Eihän meitäkään kutsuta Jeesuksiksi. ihmetyttää vaan.... :)


      • näkymätön ninni
        loveJeesus kirjoitti:

        Jarmolle:

        öööh Jehovat? yksin Jeesus? Kiistätkö ettei JHWH Jahvea/Jehovaa siis Isä Kaikkivaltiasta ole? Mitä mitä? Minä uskon että Isä Jumala Kaikkivaltias on juurikin tuo JHWH ja hän on yhtä Jeesusksen kanssa kuten Pyhä Henkikin eli Jumalan henki.
        Joskus alkaa ärsyttään meinaan kun ihmiset sanoo esim Jehovan todistajista että "taas ne Jehovat kävi ovella jne..." koska me tiedämme että tuo on Jumlan pyhä nimi.miksi sitten kutsutte JT:a Jehoviksi ? On vain yksi Jehova. Ja yksi Jeesus. Eihän meitäkään kutsuta Jeesuksiksi. ihmetyttää vaan.... :)

        Hei rakas loveJeesus!

        Olen muutamia kertoja keskustellut Jehovan Todistajien kanssa kotonani.
        Olin tuolloin vastottain uskoon tullut, ja innolla imin Raamatun Sanasta ja muistakin lähteistä itseeni kaiken mahdollisen tiedon. Olin tuolloin hoitovapaalla kotona kolmen lapseni kanssa, ja tunsin olevani aikas yksin uskoni kanssa. Ovelleni ilmestyi kaksi ystävällistä naista, lehtisten ja vihkosten kera, ja kysyivät haluaisinko keskustella Jumalasta ja Raamatusta heidän kanssaan. Tietysti innoissani otin heidät vastaan ja heidän tuomansa materiaalin. Ajattelin, että miten ihanaa päästä jakamaan uskoa ja Raamatun Sanaa toisten kanssa. He jättivät mm. pienen kirjan "Mitä Raamattu todella opettaa." Luin tuota kirjaa ja järkytyin ja ahdistuin niistä opetuksista, joita vartiotorni seura tuossa kirjassa opettaa. Olin ihmeissäni enkä voinut hyväksyä noita kirjasen opetuksia. Käännyin rukoillen Jeesuksen puoleen, että mitä opetusta tämä tämmöinen on? Aloin ottaa selvää eri lähteistä Vartiotorni seuran opetuksista, taustoista ja historiasta. Muutaman keskustelukerran jälkeen katsoin viisaammaksi lopettaa keskustelut näiden naisten kanssa. Näkemyksemme erosivat liian paljon toisistaan. Vartiotorniseura opettaa Raamatun Sanan vastaisesti "totuutta" Jeesuksesta. Ottakaa rakkaat sisaret ja veljet rukoillen selvää mikä opetus on Raamatun Sanan kanssa yhtä. Älkää kaikkea uskoko.


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Hei rakas loveJeesus!

        Olen muutamia kertoja keskustellut Jehovan Todistajien kanssa kotonani.
        Olin tuolloin vastottain uskoon tullut, ja innolla imin Raamatun Sanasta ja muistakin lähteistä itseeni kaiken mahdollisen tiedon. Olin tuolloin hoitovapaalla kotona kolmen lapseni kanssa, ja tunsin olevani aikas yksin uskoni kanssa. Ovelleni ilmestyi kaksi ystävällistä naista, lehtisten ja vihkosten kera, ja kysyivät haluaisinko keskustella Jumalasta ja Raamatusta heidän kanssaan. Tietysti innoissani otin heidät vastaan ja heidän tuomansa materiaalin. Ajattelin, että miten ihanaa päästä jakamaan uskoa ja Raamatun Sanaa toisten kanssa. He jättivät mm. pienen kirjan "Mitä Raamattu todella opettaa." Luin tuota kirjaa ja järkytyin ja ahdistuin niistä opetuksista, joita vartiotorni seura tuossa kirjassa opettaa. Olin ihmeissäni enkä voinut hyväksyä noita kirjasen opetuksia. Käännyin rukoillen Jeesuksen puoleen, että mitä opetusta tämä tämmöinen on? Aloin ottaa selvää eri lähteistä Vartiotorni seuran opetuksista, taustoista ja historiasta. Muutaman keskustelukerran jälkeen katsoin viisaammaksi lopettaa keskustelut näiden naisten kanssa. Näkemyksemme erosivat liian paljon toisistaan. Vartiotorniseura opettaa Raamatun Sanan vastaisesti "totuutta" Jeesuksesta. Ottakaa rakkaat sisaret ja veljet rukoillen selvää mikä opetus on Raamatun Sanan kanssa yhtä. Älkää kaikkea uskoko.

        Jeesus kuoli Golgatan keskimmäisellä ristillä eikä missään paalussa niinkuin jehovan todistajat väittävät. Uskon raamattuun enkä jehoviin tässä asiassa, jo siinä asiassa heidän oppinsa menee metsään, Heillä on eri näkemys ristin työstä, heidän ristinsä on väärennetty.


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        Jeesus kuoli Golgatan keskimmäisellä ristillä eikä missään paalussa niinkuin jehovan todistajat väittävät. Uskon raamattuun enkä jehoviin tässä asiassa, jo siinä asiassa heidän oppinsa menee metsään, Heillä on eri näkemys ristin työstä, heidän ristinsä on väärennetty.

        Monikaan Jehovan Todistaja ei ole perillä kaikista totuuden vastaisista opetuksista ja vääristä ennustuksista, joita vartiotorni seura syöttää. Netistäkin löytää paljon tietoa taustoista, historiasta ja opetuksista. Harmittaa noiden ihmisten puolesta, miten vartiotorniseura manipuloi hyviä ja vilpittömiä ihmisiä vääriin opetuksiin. Tietysti on väärin nimittää heitä jehoviksi, tuntuu varmasti loukkaavalta...


      • -jarmo-
        loveJeesus kirjoitti:

        Jarmolle:

        öööh Jehovat? yksin Jeesus? Kiistätkö ettei JHWH Jahvea/Jehovaa siis Isä Kaikkivaltiasta ole? Mitä mitä? Minä uskon että Isä Jumala Kaikkivaltias on juurikin tuo JHWH ja hän on yhtä Jeesusksen kanssa kuten Pyhä Henkikin eli Jumalan henki.
        Joskus alkaa ärsyttään meinaan kun ihmiset sanoo esim Jehovan todistajista että "taas ne Jehovat kävi ovella jne..." koska me tiedämme että tuo on Jumlan pyhä nimi.miksi sitten kutsutte JT:a Jehoviksi ? On vain yksi Jehova. Ja yksi Jeesus. Eihän meitäkään kutsuta Jeesuksiksi. ihmetyttää vaan.... :)

        Hyvä "loveJeesus"
        En tietenkään tarkoitanut Jehovalla ettei Jumalaa ole. Sehän on päätön ajatuskin. Olettaisi ettei kukaan uskova edes mielen vieressä ajattele niin että Jeesus on ja Isää Jumalaa ei olisi. Pöhköä! Onko sinulla isää? On varmasti.

        Muuten asia on juuri niin kuin Ninni ja Seurailija tuossa ovat jo asiaa puineetkin.

        Itse en missään nimessä pidä Jehovantodistajia kristilliseen kirkkokuntaan kuuluvana uskonsuuntana, vaan samaan kastiin kuin on Islam tai juutalaisuus. Kellä ei ole poikaa, sillä ei ole isää.

        Minäkin sain jehovantodistajat käymään kerran ja siihen kertaan se sitten jäikin, kun aloin todistaa Jeesusta Kristusta heille :)


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Hyvä "loveJeesus"
        En tietenkään tarkoitanut Jehovalla ettei Jumalaa ole. Sehän on päätön ajatuskin. Olettaisi ettei kukaan uskova edes mielen vieressä ajattele niin että Jeesus on ja Isää Jumalaa ei olisi. Pöhköä! Onko sinulla isää? On varmasti.

        Muuten asia on juuri niin kuin Ninni ja Seurailija tuossa ovat jo asiaa puineetkin.

        Itse en missään nimessä pidä Jehovantodistajia kristilliseen kirkkokuntaan kuuluvana uskonsuuntana, vaan samaan kastiin kuin on Islam tai juutalaisuus. Kellä ei ole poikaa, sillä ei ole isää.

        Minäkin sain jehovantodistajat käymään kerran ja siihen kertaan se sitten jäikin, kun aloin todistaa Jeesusta Kristusta heille :)

        ... minulle on käynyt pari kertaa samoin, -jarmo-, minäkin aloin käännyttämään Jehovia ja sisälle en ole päästänyt ...


      • -jarmo-
        -jarmo- kirjoitti:

        Hyvä "loveJeesus"
        En tietenkään tarkoitanut Jehovalla ettei Jumalaa ole. Sehän on päätön ajatuskin. Olettaisi ettei kukaan uskova edes mielen vieressä ajattele niin että Jeesus on ja Isää Jumalaa ei olisi. Pöhköä! Onko sinulla isää? On varmasti.

        Muuten asia on juuri niin kuin Ninni ja Seurailija tuossa ovat jo asiaa puineetkin.

        Itse en missään nimessä pidä Jehovantodistajia kristilliseen kirkkokuntaan kuuluvana uskonsuuntana, vaan samaan kastiin kuin on Islam tai juutalaisuus. Kellä ei ole poikaa, sillä ei ole isää.

        Minäkin sain jehovantodistajat käymään kerran ja siihen kertaan se sitten jäikin, kun aloin todistaa Jeesusta Kristusta heille :)

        Unohdin olennaismman pointtini sanoa, miksi kommentoin että kaikki on kietoutunut Jeesuksen ympärille. Se johtuu siitä että koko Raamattu ja sen sisältämä opetus keskittyy Jeesukseen, yksin Jeesukseen jossa meillä on sapatti ja lepo. Tätä minä tarkoitan sillä, että kaikki muu Raamatussa on sivuosassa, myös Jumala ja Jeesus on se päähenkilö.


      • -jarmo-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... minulle on käynyt pari kertaa samoin, -jarmo-, minäkin aloin käännyttämään Jehovia ja sisälle en ole päästänyt ...

        Joo, se pysähty mullaki ulko-ovelle, koska heti kun ymmärsin että heillä on vartiotorni kädessä ja se kapeanmallin "raamattu", niin aloitin sanomalla "entäpä sitten Jeesus" ...ja siihen päättyi nopeasti puheet.


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Unohdin olennaismman pointtini sanoa, miksi kommentoin että kaikki on kietoutunut Jeesuksen ympärille. Se johtuu siitä että koko Raamattu ja sen sisältämä opetus keskittyy Jeesukseen, yksin Jeesukseen jossa meillä on sapatti ja lepo. Tätä minä tarkoitan sillä, että kaikki muu Raamatussa on sivuosassa, myös Jumala ja Jeesus on se päähenkilö.

        Aamen!


      • Elisa R
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Monikaan Jehovan Todistaja ei ole perillä kaikista totuuden vastaisista opetuksista ja vääristä ennustuksista, joita vartiotorni seura syöttää. Netistäkin löytää paljon tietoa taustoista, historiasta ja opetuksista. Harmittaa noiden ihmisten puolesta, miten vartiotorniseura manipuloi hyviä ja vilpittömiä ihmisiä vääriin opetuksiin. Tietysti on väärin nimittää heitä jehoviksi, tuntuu varmasti loukkaavalta...

        Läheisyydessämme asuu Jehovalainen perhe. Mitä ystävällisimpiä ihmisiä. Aina tervehtivät (täälläpäin ei "ruukata" tervehtiä aina edes tuttavia) ja käyttäytyvät hyvin. Harmittaa heidänkin puolestaan. Mutta heidänkin puolesta voi onneksi aina rukoilla!


      • näkymätön ninni
        Elisa R kirjoitti:

        Läheisyydessämme asuu Jehovalainen perhe. Mitä ystävällisimpiä ihmisiä. Aina tervehtivät (täälläpäin ei "ruukata" tervehtiä aina edes tuttavia) ja käyttäytyvät hyvin. Harmittaa heidänkin puolestaan. Mutta heidänkin puolesta voi onneksi aina rukoilla!

        Juuri näin Elisa R. Kuten myös jo tähänkin ketjuun osallistuneen Jehovan todistajan puolesta. Siunausta. Mukavaa että kohdattiin taas!


    • Westsider-

      Paavalin kirje Roomalaisille. Luku 14: on mielestäni hyvää ja tervettä opetusta tästä esillä olevasta aiheesta.

      Selvenee että , erilaisten päivien ja ruokien valitseminen. ei saa olla esteenä uskossaan vahvan veljen tai sisaren hyväksymistä saman Isän lapseksi.

      Jae 22 pidä sinä itseksesi, se usko, joka sinulla on. Onnellinen se, joka ei tuomitse irseään siitä, minkä hän hyväksyy;
      23. mmutta joka epäröi ja kuitenkin syö, se on tuomittu, koska syöminen ei lähtenyt uskosta ja kaikki mikä ei ei ole uskosta, on syntiä,

    • kysynpä kainosti

      Eikös Jeesuksen oppien noudattaminen olisi viisaampaa kuin odotella pasuunan soittoa silmät ympyriäisinä?

      • sinettisormus1

        Olet oikeassa, juuri Jeesuksen oppeja ja niiden noudattamista meidän tulee suorittaa loppuun asti, ja ylistää ja kiittää Herraa, meidän tulee itsemme valmistaa hänen tulemukseen, lukea sanaa ja elää hänen esimerkkinsä mukaan, nöyränä ja rakkaudella, nuo pasuunat, kuvannollisesti yrittävät herätellä ihmisiä tekemään parannusta elämässään ja antamaan pois ne himot ja halut Jeesuksen ristille.
        Näin unta viime yönä jossa kovasti yritin puhua uskostani, mutta ei ollut halukkaita kuulijoita, sitten eräs mies katseli sanomalehteä ja siinä oli kuvia jostain egyptin maalta ja noissa kuvissa ihmiset kauhistuneina katselivat kun ruumiden luita oli noussut maan pintaan esiin ja niitä oli paljon ... sanoin että tuo tarkoittaa että nyt on lopunaika tullut, ei kukaan ole pilallaankaan kaivaa luita noin paljon näkyviin ...
        Siunasta teidän kaikkien päivään!


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Olet oikeassa, juuri Jeesuksen oppeja ja niiden noudattamista meidän tulee suorittaa loppuun asti, ja ylistää ja kiittää Herraa, meidän tulee itsemme valmistaa hänen tulemukseen, lukea sanaa ja elää hänen esimerkkinsä mukaan, nöyränä ja rakkaudella, nuo pasuunat, kuvannollisesti yrittävät herätellä ihmisiä tekemään parannusta elämässään ja antamaan pois ne himot ja halut Jeesuksen ristille.
        Näin unta viime yönä jossa kovasti yritin puhua uskostani, mutta ei ollut halukkaita kuulijoita, sitten eräs mies katseli sanomalehteä ja siinä oli kuvia jostain egyptin maalta ja noissa kuvissa ihmiset kauhistuneina katselivat kun ruumiden luita oli noussut maan pintaan esiin ja niitä oli paljon ... sanoin että tuo tarkoittaa että nyt on lopunaika tullut, ei kukaan ole pilallaankaan kaivaa luita noin paljon näkyviin ...
        Siunasta teidän kaikkien päivään!

        Eikös jossain lehdessä lukenutkin noista ruumiista joita tuli esiin, muutama päivä sitten?.. Lopunaika on tullut, ihan todistettavasti, joka sen ymmärtää..
        Tuossa puhdistautumisessa olen henkilökohtaisesti päässyt vihdoin liikkeelle!
        sitä pahaa on ollut...

        Eilen tuli mieleeni kun tytär puhui että hänellä on ollut pari päivää asiat
        hyvällä mallilla, ei ole ollut mitään pelkotiloja... voiko olla että oma
        puhdistus päätökseni voisi vaikuttaa häneenkin?.. saattaa olla kaukaa
        'haettua?.. mieleen se kuitenkin tuli.. Rukouksia on ollut paljon..
        nöyrempiä.. hiljaisia hetkiä ristin juurella ja sitten se evankelistan
        rukous joka sai aluksi päinvastaista aikaseksi.. jopa itsetuho ajatuksia
        tyttärelleni.. mutta nyt taas asiansa on todella hyvin.. Tapahtukoon hänen
        Hänen tahtonsa Aamen... Ihmeellinen oli se riitely marketissa, uskova
        pariskunta hyökkäsi kimppuuni.. näin voi sanoa nyt kun on tullut etäisyyttä näkemään asian.. Ihmeellisiä asioita on tapahtunut lyhyessä ajassa!...Siunausta sinetille ja kaikille muillekkin tähän päivään Aamen..


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Olet oikeassa, juuri Jeesuksen oppeja ja niiden noudattamista meidän tulee suorittaa loppuun asti, ja ylistää ja kiittää Herraa, meidän tulee itsemme valmistaa hänen tulemukseen, lukea sanaa ja elää hänen esimerkkinsä mukaan, nöyränä ja rakkaudella, nuo pasuunat, kuvannollisesti yrittävät herätellä ihmisiä tekemään parannusta elämässään ja antamaan pois ne himot ja halut Jeesuksen ristille.
        Näin unta viime yönä jossa kovasti yritin puhua uskostani, mutta ei ollut halukkaita kuulijoita, sitten eräs mies katseli sanomalehteä ja siinä oli kuvia jostain egyptin maalta ja noissa kuvissa ihmiset kauhistuneina katselivat kun ruumiden luita oli noussut maan pintaan esiin ja niitä oli paljon ... sanoin että tuo tarkoittaa että nyt on lopunaika tullut, ei kukaan ole pilallaankaan kaivaa luita noin paljon näkyviin ...
        Siunasta teidän kaikkien päivään!

        Herra kehoitti, että pasuunan soidessa pitää varoittaa jottei tuo tule ikeeksi sille, joka jättää varoittamatta, mutta tuolla edellä eilen, Seurailijan kanssa totesimmekin, että kukaan ei halua kuulla, välinpitämättömyys on suuri. Tuosta nousi mieleeni tämä sanan paikka,
        Ilm.3:15-16
        Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava, oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        Ihminen on tänään todella penseä ja ilmoittaa eleillään ja teoillaan: ketä kiinnostaa! Pensys on hengellistä ja siveellistä itsetyytyväisyyttä/ omahyväisyyttä. Siihen sortunut uskova ei luule tarvitsevansa parannuksentekoa, Jumalan/ kristuksen armon, voiman, johdatuksen jms. etsimistä tai rukoilemista, sillä hän luulee tulevansa toimeen omillaan, voivansa itse hoitaa asiansa. Kristus on joutunut hänen sydämensä yläpuolelle ja tämä on Jeesukselle vastenmielinen ja oksettava tila, hän haluaa asua sydämessämme.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Eikös jossain lehdessä lukenutkin noista ruumiista joita tuli esiin, muutama päivä sitten?.. Lopunaika on tullut, ihan todistettavasti, joka sen ymmärtää..
        Tuossa puhdistautumisessa olen henkilökohtaisesti päässyt vihdoin liikkeelle!
        sitä pahaa on ollut...

        Eilen tuli mieleeni kun tytär puhui että hänellä on ollut pari päivää asiat
        hyvällä mallilla, ei ole ollut mitään pelkotiloja... voiko olla että oma
        puhdistus päätökseni voisi vaikuttaa häneenkin?.. saattaa olla kaukaa
        'haettua?.. mieleen se kuitenkin tuli.. Rukouksia on ollut paljon..
        nöyrempiä.. hiljaisia hetkiä ristin juurella ja sitten se evankelistan
        rukous joka sai aluksi päinvastaista aikaseksi.. jopa itsetuho ajatuksia
        tyttärelleni.. mutta nyt taas asiansa on todella hyvin.. Tapahtukoon hänen
        Hänen tahtonsa Aamen... Ihmeellinen oli se riitely marketissa, uskova
        pariskunta hyökkäsi kimppuuni.. näin voi sanoa nyt kun on tullut etäisyyttä näkemään asian.. Ihmeellisiä asioita on tapahtunut lyhyessä ajassa!...Siunausta sinetille ja kaikille muillekkin tähän päivään Aamen..

        Mielenkiintoinen tieto, että lehdessä on ollut noita luu tietoja ...
        Pyysin Herralta vahvistusta tähän vahvaan tunteeseen, hänen tulemuksestaan ja yöllä sitten tuli tuo luu asia uneni keskellä ja nyt Seurailija vahvistaa sitä todellisella lehti tiedolla ... Eli antaa Pasuunoiden Soida!
        Kiitos ja Kunnia Herralle!


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Herra kehoitti, että pasuunan soidessa pitää varoittaa jottei tuo tule ikeeksi sille, joka jättää varoittamatta, mutta tuolla edellä eilen, Seurailijan kanssa totesimmekin, että kukaan ei halua kuulla, välinpitämättömyys on suuri. Tuosta nousi mieleeni tämä sanan paikka,
        Ilm.3:15-16
        Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava, oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        Ihminen on tänään todella penseä ja ilmoittaa eleillään ja teoillaan: ketä kiinnostaa! Pensys on hengellistä ja siveellistä itsetyytyväisyyttä/ omahyväisyyttä. Siihen sortunut uskova ei luule tarvitsevansa parannuksentekoa, Jumalan/ kristuksen armon, voiman, johdatuksen jms. etsimistä tai rukoilemista, sillä hän luulee tulevansa toimeen omillaan, voivansa itse hoitaa asiansa. Kristus on joutunut hänen sydämensä yläpuolelle ja tämä on Jeesukselle vastenmielinen ja oksettava tila, hän haluaa asua sydämessämme.

        Syyskuussa 2012, sain näyn miekasta ja silloin Herra toi eteeni tämän sanan paikan, Hesekiel 33, aloin puhumaan ja kirjoittamaan Herralta tulevaa asiaa ja sanaa, tänään tuo on vahvistunut ja juuri tänä aamuna mietin tuota sanan paikkaa, miekasta, ja pasuunoista ja tunnen että juuri tänään, hyvin vahvasti, tuo Hesekiel 33 elää, laitan tämän että voitte itseksenne tutkia ...


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Syyskuussa 2012, sain näyn miekasta ja silloin Herra toi eteeni tämän sanan paikan, Hesekiel 33, aloin puhumaan ja kirjoittamaan Herralta tulevaa asiaa ja sanaa, tänään tuo on vahvistunut ja juuri tänä aamuna mietin tuota sanan paikkaa, miekasta, ja pasuunoista ja tunnen että juuri tänään, hyvin vahvasti, tuo Hesekiel 33 elää, laitan tämän että voitte itseksenne tutkia ...

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Hes.33.html


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Hes.33.html

        Silloin, 2012, tämä, Lassi Erpiön sivu ja pilvit näyt avasi minulle ensi kerran tuon Hesekielin sanoman, siellä on pasuunan soittaja pilvi joka avasi Erpiölle juuri tuota Hesekielin sanaa, minä etsin silloin tuohon miekka näkyyni selitystä ja tuo Lassin sivu tuli vastaan. Hyvin Herra johdattaa ... Laitoin silloin Lassille sähköpostia ja hän vastasi että; olet saanut vahvaa sanaa...


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Silloin, 2012, tämä, Lassi Erpiön sivu ja pilvit näyt avasi minulle ensi kerran tuon Hesekielin sanoman, siellä on pasuunan soittaja pilvi joka avasi Erpiölle juuri tuota Hesekielin sanaa, minä etsin silloin tuohon miekka näkyyni selitystä ja tuo Lassin sivu tuli vastaan. Hyvin Herra johdattaa ... Laitoin silloin Lassille sähköpostia ja hän vastasi että; olet saanut vahvaa sanaa...

        http://www.pasuunasoi.com/lassi.erpio/


      • -jarmo-

        Hyvä "kysynpä kainosti"
        Jeesuksen oppeihin kuuluu odottaa ja valvoa ja mahdollisesti voida saada kuulla niiden pasuunoiden soitto ja ilolla ja riemulla ottaa Jeesus vastaan kun hn tulee.

        Luukas 12:35-40 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä. Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan. Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."


      • -jarmo-
        -jarmo- kirjoitti:

        Hyvä "kysynpä kainosti"
        Jeesuksen oppeihin kuuluu odottaa ja valvoa ja mahdollisesti voida saada kuulla niiden pasuunoiden soitto ja ilolla ja riemulla ottaa Jeesus vastaan kun hn tulee.

        Luukas 12:35-40 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä. Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan. Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."

        Luukas 12:35-40 jakeissa kylläkin tarkoitetaan 10 neitsyen odotusta, tai jopa näkyvää paluuta, kuten huomaatte sanoista "hän palajaa häistään". Me tässä ajassa palavasti odottavat olemme morsiamen osassa. Miten muuten? Kenen kanssa? Kuka muuten voisi olla morsian ja kun morsian on selitetty kyllä hyvin meille ennalta, kuka morsian on.

        Sanon tämä vakavasti kaikille. Jeesus tulee noutamaan omiaan kolme kertaa. Tästä on enemmän todisteita kuin jaksat edes etsiä.

        1. morsiamen ylösotto = varkain tehty tempaus
        2. häävieraiden ylösotto = odotettu 10 neitsyen suuri sadonkorjuu
        3. Jeesuksen näkyvä julkinen paluu


      • kaikkea sitä kuulee
        -jarmo- kirjoitti:

        Luukas 12:35-40 jakeissa kylläkin tarkoitetaan 10 neitsyen odotusta, tai jopa näkyvää paluuta, kuten huomaatte sanoista "hän palajaa häistään". Me tässä ajassa palavasti odottavat olemme morsiamen osassa. Miten muuten? Kenen kanssa? Kuka muuten voisi olla morsian ja kun morsian on selitetty kyllä hyvin meille ennalta, kuka morsian on.

        Sanon tämä vakavasti kaikille. Jeesus tulee noutamaan omiaan kolme kertaa. Tästä on enemmän todisteita kuin jaksat edes etsiä.

        1. morsiamen ylösotto = varkain tehty tempaus
        2. häävieraiden ylösotto = odotettu 10 neitsyen suuri sadonkorjuu
        3. Jeesuksen näkyvä julkinen paluu

        Johan oli -jarmolla- harhaoppia kerrakseen. Varkain tehty tempaus !


    • Seurailija1

      Jeesus suvaitsee paljon asioita..

      Jeesus kutsui väkijoukon luokseen ja sanoi:
      "Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei ihmistä saastuta
      se mikä menee suusta sisälle, vaan se mikä
      tulee suusta ulos, se saastuttaa ihmisen.
      Matteus 15:10-11

      "Jeesus esitti lainoppineille ja fariseuksille kysymyksen:
      "Onko sapattina lupa parantaa vai ei?"
      Mutta he olivat vaiti. Silloin Jeesus tarttui mieheen,
      paransi hänet ja päästi menemään.
      Sitten hän sanoi heille:"Kuka teistä ei heti vetäisi
      kaivoon pudonnutta poikaansa tai härkäänsä ylös
      vaikka sapatin päivänä. Tähän he eivät kyenneet
      vastaamaan mitään." Luukas 14:3-6

      Jeesus on hyvin suvaitsevainen arkipäivän ja sapatin
      asioissa mutta syntiä hän ei suvaitse minään päivinä,
      kielellä on vallassaan elämä ja kuolema Aamen.

      • sinettisormus1

      • kyllä saastuttaa

        seurailija. . Ei ole kauankaan kun porukoita kuoli myrkkyviinaan ja paljon sairastui vakavasti, oliko se nyt Afrikassa, jos joku muistaa paremmin.

        Ei ole aivan sama mitä suustamme työnnämme sisään siinä voi nimittäin mennä henkikin.
        Lapsia sairastunut myrkkymaidosta ulkomailla jne....Tosiasiat huomioitava !


      • sinettisormus1
        kyllä saastuttaa kirjoitti:

        seurailija. . Ei ole kauankaan kun porukoita kuoli myrkkyviinaan ja paljon sairastui vakavasti, oliko se nyt Afrikassa, jos joku muistaa paremmin.

        Ei ole aivan sama mitä suustamme työnnämme sisään siinä voi nimittäin mennä henkikin.
        Lapsia sairastunut myrkkymaidosta ulkomailla jne....Tosiasiat huomioitava !

        Matt.15:10-11, Seurailijan nostama kohta tarkoittaa tätä ja me uskovat sen kyllä ymmärrämme, mutta selvennys: Jeesus puhuu tässä syömisestä ja juomisesta uskonnolliselta kannalta, ei terveyden. viimeksi mainitulta kannalta paljon siitä, mikä menee suusta vatsaan, on vahingollista, jopa myrkyllistä. Jeesus ei myöskään tarkoita, etteivät suusta vatsaan menevät väkijuomat olisi vahingollisia myös uskonnolliselta kannalta. Raamattu sanoo:" Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno."


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Matt.15:10-11, Seurailijan nostama kohta tarkoittaa tätä ja me uskovat sen kyllä ymmärrämme, mutta selvennys: Jeesus puhuu tässä syömisestä ja juomisesta uskonnolliselta kannalta, ei terveyden. viimeksi mainitulta kannalta paljon siitä, mikä menee suusta vatsaan, on vahingollista, jopa myrkyllistä. Jeesus ei myöskään tarkoita, etteivät suusta vatsaan menevät väkijuomat olisi vahingollisia myös uskonnolliselta kannalta. Raamattu sanoo:" Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno."

        Kiitos sinetti vastauksestasi, hyvin vastasit niinkuin raamattu opettaa, olet Siunattu.


      • 1234567...
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Matt.15:10-11, Seurailijan nostama kohta tarkoittaa tätä ja me uskovat sen kyllä ymmärrämme, mutta selvennys: Jeesus puhuu tässä syömisestä ja juomisesta uskonnolliselta kannalta, ei terveyden. viimeksi mainitulta kannalta paljon siitä, mikä menee suusta vatsaan, on vahingollista, jopa myrkyllistä. Jeesus ei myöskään tarkoita, etteivät suusta vatsaan menevät väkijuomat olisi vahingollisia myös uskonnolliselta kannalta. Raamattu sanoo:" Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno."

        Raamattu sanookin: Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, aivan oikein. Jatkan tähän, Jumala jaotteli puhtaat ja saastaiset eläimet erilleen. Saastaiset eläimet eivät kuulu ruokiin, kuten sika. Jesaja kirjoittaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

        Nykyään pilataan monesti ihmisen toimesta puhtaittenkin eläinten lihaa, joten tarkkana saa olla.


      • sinettisormus1
        1234567... kirjoitti:

        Raamattu sanookin: Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, aivan oikein. Jatkan tähän, Jumala jaotteli puhtaat ja saastaiset eläimet erilleen. Saastaiset eläimet eivät kuulu ruokiin, kuten sika. Jesaja kirjoittaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

        Nykyään pilataan monesti ihmisen toimesta puhtaittenkin eläinten lihaa, joten tarkkana saa olla.

        Aamen.
        Vaikeaa on enää tietää mihin luottaa, meiltä salaillaan ja piilotellaan niin paljon asoita.


    • sinettisormus1
    • näkymätön ninni

      Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Ps. 23:1-2

      Vihreät niityt, virvoittavat vedet ja lempeät tuulet. Herra on Paimenesi, ei sinulta mitään puutu. Ei sittenkään, vaikka matka on vielä kesken ja monet tulevaisuuden kuvat pelottavat. Jeesus johtaa sinut varmasti näiden vesien äärelle, koska hän on oikea Paimen eikä palkkapaimen, joka jättää laumansa ensimmäisen vaaran uhatessa. Oikea Paimen suojaa, hoitaa, ruokkii, mittaa sopivan päivämatkan ja antaa yöllä turvan ja levon. Vaikka nyt näyttäisi miltä, sinua odottavat nuo niityt ja virvoittavat vedet. Ne eivät ole haaveilua tai heikkojen kristittyjen hurskaita toiveita, van edessä oleva todellisuus. Kestä vielä hetki. Hyvä Paimen kulkee hiljaa edelläsi ja johtaa sinut perille.
      (Juha Vähäsarja: Lupaus Kantaa)

      • Seurailija1

        Hyvä ninni ja Kiitos.. Tuosta vihreistä niityistä putkahti uneni mieleen..(kerroin siitä joskus näillä sivuillakin).. "Olin väsynyt, käänsin autoni niitylle että saisin levätä, niitty oli veden äärellä... ja kun lähdin levänneenä pois, oli valittavana kaksi tietä, lähdin oikealle, ajattelin Jumalaa, siksi valitsin oikealle lähtevän tien"... Uskon että olen nyt karistanut väärän tien(tai en väärällä tiellä ole ollut mutta olen vilkuillut liikaa ympärilleni ja jopa taakse) pölyt pois. . Tuo oli aikalailla tärkeä muistutus!!!.. ihmeellisesti Jumala ohjaa ja muistuttaa ja palauttaa asioita mieleen!!!.. huh ihan kananlihalle ihoni nousi, mikään ole sattumaa, tuo ninnin kirjekkään(vähiten se).. En tarkoita pelkästään itseäni ja läheisiäni, monelle muullekkin nuo sanat avaa silmät näkemään.. Hän kulkee vierellämme ja hiljaa edellämme ja kantaa pahimpien paikkojen yli, hän on se oikea Hyvä Paimen, hän johdattaa perille asti. Kiitos Jumala!!!..


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        Hyvä ninni ja Kiitos.. Tuosta vihreistä niityistä putkahti uneni mieleen..(kerroin siitä joskus näillä sivuillakin).. "Olin väsynyt, käänsin autoni niitylle että saisin levätä, niitty oli veden äärellä... ja kun lähdin levänneenä pois, oli valittavana kaksi tietä, lähdin oikealle, ajattelin Jumalaa, siksi valitsin oikealle lähtevän tien"... Uskon että olen nyt karistanut väärän tien(tai en väärällä tiellä ole ollut mutta olen vilkuillut liikaa ympärilleni ja jopa taakse) pölyt pois. . Tuo oli aikalailla tärkeä muistutus!!!.. ihmeellisesti Jumala ohjaa ja muistuttaa ja palauttaa asioita mieleen!!!.. huh ihan kananlihalle ihoni nousi, mikään ole sattumaa, tuo ninnin kirjekkään(vähiten se).. En tarkoita pelkästään itseäni ja läheisiäni, monelle muullekkin nuo sanat avaa silmät näkemään.. Hän kulkee vierellämme ja hiljaa edellämme ja kantaa pahimpien paikkojen yli, hän on se oikea Hyvä Paimen, hän johdattaa perille asti. Kiitos Jumala!!!..

        Aamen seurailija1 aamen.

        Minun pitäisi aloittaa valtava ikkunanpesu urakka. 18 ikkunaa olisi pestävänä. Arvaappa huvittaisiko aloittaa. Mieluummin istuisin tässä koneen ääressä. :(


      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Hyvä ninni ja Kiitos.. Tuosta vihreistä niityistä putkahti uneni mieleen..(kerroin siitä joskus näillä sivuillakin).. "Olin väsynyt, käänsin autoni niitylle että saisin levätä, niitty oli veden äärellä... ja kun lähdin levänneenä pois, oli valittavana kaksi tietä, lähdin oikealle, ajattelin Jumalaa, siksi valitsin oikealle lähtevän tien"... Uskon että olen nyt karistanut väärän tien(tai en väärällä tiellä ole ollut mutta olen vilkuillut liikaa ympärilleni ja jopa taakse) pölyt pois. . Tuo oli aikalailla tärkeä muistutus!!!.. ihmeellisesti Jumala ohjaa ja muistuttaa ja palauttaa asioita mieleen!!!.. huh ihan kananlihalle ihoni nousi, mikään ole sattumaa, tuo ninnin kirjekkään(vähiten se).. En tarkoita pelkästään itseäni ja läheisiäni, monelle muullekkin nuo sanat avaa silmät näkemään.. Hän kulkee vierellämme ja hiljaa edellämme ja kantaa pahimpien paikkojen yli, hän on se oikea Hyvä Paimen, hän johdattaa perille asti. Kiitos Jumala!!!..

        Tarkennus tuohon uneeni, en lähenyt taaksepäin ajamaan vaan ne tiet veivät samaan suuntaan mutta valitsin oikeanpuoleisen tien, ajattelin että se on turvallisempi, ajattelin Jumalaa kerran sai valita tien.. Suora viivainen ja sävyisä olen perus luonteeltanikin, miksi en käyttäisi sitä uskon tiellänikin, en vilkuile enää sivuilleni enkä taakse päin, paahdan keskikaistaa, keskellä tietä, vihellellen avo-autolla heh, saa ajaa keskitiellä koska on yksisuuntainen tie brrrmmm, otan liftareita kyytiin ja puhun heille evankeliumia. Aamen.

        Tais lähteä vähän lentoon, sori mutta en pyyhi pois..


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Aamen seurailija1 aamen.

        Minun pitäisi aloittaa valtava ikkunanpesu urakka. 18 ikkunaa olisi pestävänä. Arvaappa huvittaisiko aloittaa. Mieluummin istuisin tässä koneen ääressä. :(

        Voi mulla olisi sellainen kärsherin pesijä, olis mukava tulla auttamaan!!!. Jees minullakin on siivoamis urakka tuolla ulkona, tiiliskiviä on sadoittain siirrettävänä ladon taa riviin, siistimmäksi.. Ei kai auta kuin lähteä, vaikkei huvita, onko edes pakko lähteä jos ei huvita?.. tälläkertaa on koska olen siitänyt asiaa eteenpäin ja nyt lupasivat sadetta, ehkä jo huomiseksi..moi..


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        Voi mulla olisi sellainen kärsherin pesijä, olis mukava tulla auttamaan!!!. Jees minullakin on siivoamis urakka tuolla ulkona, tiiliskiviä on sadoittain siirrettävänä ladon taa riviin, siistimmäksi.. Ei kai auta kuin lähteä, vaikkei huvita, onko edes pakko lähteä jos ei huvita?.. tälläkertaa on koska olen siitänyt asiaa eteenpäin ja nyt lupasivat sadetta, ehkä jo huomiseksi..moi..

        Ja tässä minäkin vielä vetkuilen... Nyt pois koneelta... :D


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Aamen seurailija1 aamen.

        Minun pitäisi aloittaa valtava ikkunanpesu urakka. 18 ikkunaa olisi pestävänä. Arvaappa huvittaisiko aloittaa. Mieluummin istuisin tässä koneen ääressä. :(

        Onkohan näkymätön ninni sanut ikkunatkin näkymättömiksi, niin puhtaaks?.. Tuossa kun kävin kaupungilla niin joku nainen pesi omakotitalon ikkunoita, ajattelin että onkohan tuo nainen ninni?.. ei voi kai asua täälläpäin?, paremminkin jossain hesan suunnalla, tai mistä sen tietää vaikka hän olisi ollutkin hän.. Itse sain tiileni siirrettyä, tein urakalla, ei mennyt kuin tunti mutta oli lämmin ja tuli hikikiki....


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        Onkohan näkymätön ninni sanut ikkunatkin näkymättömiksi, niin puhtaaks?.. Tuossa kun kävin kaupungilla niin joku nainen pesi omakotitalon ikkunoita, ajattelin että onkohan tuo nainen ninni?.. ei voi kai asua täälläpäin?, paremminkin jossain hesan suunnalla, tai mistä sen tietää vaikka hän olisi ollutkin hän.. Itse sain tiileni siirrettyä, tein urakalla, ei mennyt kuin tunti mutta oli lämmin ja tuli hikikiki....

        Tunnustan, ennustan ja pahempaa on luvassa... :D Siis en saanut niitä ikkunoita pestyksi tänäänkään. :( Pitikin lähteä lasten kanssa vaate ostoksille kauppakeskukseen. No menihän tuo päivä noinkin, mutta kyllä vähän mieltä kaihertaa pesemättömät ikkunat.Ehtineehän tuota vielä toinenkin päivä, ja pieni murhehan nuo ikkunat loppupelissä on. Ehkä sitten huomenna... Asustelen muuten täällä Savon suunnalla.


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Tunnustan, ennustan ja pahempaa on luvassa... :D Siis en saanut niitä ikkunoita pestyksi tänäänkään. :( Pitikin lähteä lasten kanssa vaate ostoksille kauppakeskukseen. No menihän tuo päivä noinkin, mutta kyllä vähän mieltä kaihertaa pesemättömät ikkunat.Ehtineehän tuota vielä toinenkin päivä, ja pieni murhehan nuo ikkunat loppupelissä on. Ehkä sitten huomenna... Asustelen muuten täällä Savon suunnalla.

        No ihminen on sellainen että siirtää joitakin asioita eteenpäin, kyllä ne ikkunat kerkii pestä, sielusi on pesty se on tärkeintä!!!sitä ei kannata siirtää eteenpäin.... Tuttuja paikkoja siellä Savon suunnalla, isä oli sieltä kotosin Savonlinnasta, tarkemmin Rantasalmelta, siellä on aikoinaan monet kerrat käyty, mahtavia maisemia!!!!.. pitkähkö matka täältä Keskipohjanmaalta.. Eikai tässä muutakuin Hyvät Yöt, Siunattua Yötä koko perheellesi....


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        No ihminen on sellainen että siirtää joitakin asioita eteenpäin, kyllä ne ikkunat kerkii pestä, sielusi on pesty se on tärkeintä!!!sitä ei kannata siirtää eteenpäin.... Tuttuja paikkoja siellä Savon suunnalla, isä oli sieltä kotosin Savonlinnasta, tarkemmin Rantasalmelta, siellä on aikoinaan monet kerrat käyty, mahtavia maisemia!!!!.. pitkähkö matka täältä Keskipohjanmaalta.. Eikai tässä muutakuin Hyvät Yöt, Siunattua Yötä koko perheellesi....

        Kuin myös sinulle ja perheellesi siunausta ja hyvää yötä!


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Kuin myös sinulle ja perheellesi siunausta ja hyvää yötä!

        Huomenta ja Kiitos ninni!!!. Olet myös ykköstyyppi


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        Huomenta ja Kiitos ninni!!!. Olet myös ykköstyyppi

        Me kaikki yhdymme varmasti tähän rukoukseen! Kiitos Herra, että Sinä kuulet meitä!


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Me kaikki yhdymme varmasti tähän rukoukseen! Kiitos Herra, että Sinä kuulet meitä!

        Taitaa ninnillä olla ikkunat mielessä kun näin aikasin ylhäällä.. Täällä sataa, no sitä on kaivatukkin, ei ole satanut viikkoihin..


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        Taitaa ninnillä olla ikkunat mielessä kun näin aikasin ylhäällä.. Täällä sataa, no sitä on kaivatukkin, ei ole satanut viikkoihin..

        Lapset lähti juuri koulutaksille tepsuttelemaan (nuorimmainen eskariin).Ikkunat on mielessä. Pilvistä täälläkin, mutta ei vielä sada. Saisi kyllä tulla vettä.


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Lapset lähti juuri koulutaksille tepsuttelemaan (nuorimmainen eskariin).Ikkunat on mielessä. Pilvistä täälläkin, mutta ei vielä sada. Saisi kyllä tulla vettä.

        Nuorimmaisenne lähti eskariin ja muut lapsenne kouluun.. Meilläkin lähti eskariin mutta hän on lapsemme lapsi ja asuu turussa, kaukana....... ninni ajattelee että kun tulis sade ja armahtais ikkunasavotasta :)(täällä ei sada enää, tauko..muuttuisi hengensateeksi!!!.. Kauniisti ja hengessä vastasit aloitukseeni!. Jumala puuttuu tuohon kidnappauseen, mutta miten? Tapahtuu hänen tahtonsa!, rukoilijoita on paljon, joka maailman kolkasta. Näytä Jumala voimasi että jokainen sen näkee, paha väistyy ja että ihmisiä tulee uskoon nähdessään voimasi mihin pystyt ja haaleus poistuu ihmismielestä ja tulee palavaa uskoa Jeesuksessa Kristuksessa. Aamen.


      • Elisa R
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Tunnustan, ennustan ja pahempaa on luvassa... :D Siis en saanut niitä ikkunoita pestyksi tänäänkään. :( Pitikin lähteä lasten kanssa vaate ostoksille kauppakeskukseen. No menihän tuo päivä noinkin, mutta kyllä vähän mieltä kaihertaa pesemättömät ikkunat.Ehtineehän tuota vielä toinenkin päivä, ja pieni murhehan nuo ikkunat loppupelissä on. Ehkä sitten huomenna... Asustelen muuten täällä Savon suunnalla.

        Pakko kirjoittaa tähän väliin, että sukuani on erittäin paljon Savossa.


      • näkymätön ninni
        Elisa R kirjoitti:

        Pakko kirjoittaa tähän väliin, että sukuani on erittäin paljon Savossa.

        Hei! Mukava kuulla, että sinulla on sukua täällä Savon suunnalla. Lienevätkö tuttuja? Tiedä vaikka naapurissa asuu? :) Mistä päin Suomea Elisa kirjoittelee?


      • Elisa R
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Hei! Mukava kuulla, että sinulla on sukua täällä Savon suunnalla. Lienevätkö tuttuja? Tiedä vaikka naapurissa asuu? :) Mistä päin Suomea Elisa kirjoittelee?

        Kirjoittelen Pohjois-pohjanmaalta. Sukuani on ympäri Pohjois-Savoa. Monilla alueilla on "yks os toinenkin" jotain kautta sukua.

        Mistäpäin savoa sinä olet Ninni? Eihän sitä voisi koskaan tietää vaikka oltaisiin jopa jotain kautta sukuakin?


      • näkymätön ninni
        Elisa R kirjoitti:

        Kirjoittelen Pohjois-pohjanmaalta. Sukuani on ympäri Pohjois-Savoa. Monilla alueilla on "yks os toinenkin" jotain kautta sukua.

        Mistäpäin savoa sinä olet Ninni? Eihän sitä voisi koskaan tietää vaikka oltaisiin jopa jotain kautta sukuakin?

        Olen syntynyt Pohjois-Karjalassa ja siellä on lähes kaikki sukulaiset. Olin noin yhden vanha, kun isä ja äiti muuttivat isän työn perässä Savoon. Siis Savossa olen asunut valtaosan elämästäni, mutta Pohjois-Karjala on aina ollut rakas. Molemmat mummolat olivat Pohjois-Karjalassa, joten sinne aina on kaipaus... Ne lapsuuden ihanat kesäloma muistot. Hyvin ollaan kyllä viihdytty täällä Pohjois-Savossa!


      • Elisa R
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Olen syntynyt Pohjois-Karjalassa ja siellä on lähes kaikki sukulaiset. Olin noin yhden vanha, kun isä ja äiti muuttivat isän työn perässä Savoon. Siis Savossa olen asunut valtaosan elämästäni, mutta Pohjois-Karjala on aina ollut rakas. Molemmat mummolat olivat Pohjois-Karjalassa, joten sinne aina on kaipaus... Ne lapsuuden ihanat kesäloma muistot. Hyvin ollaan kyllä viihdytty täällä Pohjois-Savossa!

        Itse asiassa 1/4 osa sukujuuristani on Savosta. 1/4 on tullut aikanaan Vienan Karjalasta Savoon ja sieltä osa asettui pääkaupunkiseudulle. Sitten alkaakin sukujuuria olla mm. Ruotsissa jne.

        Nämä asiat eivät tietenkään liity ketjun aiheeseen, ja muutenkin pitkä ketju, joten toivottavasti ei ketään haittaa?


      • näkymätön ninni
        Elisa R kirjoitti:

        Itse asiassa 1/4 osa sukujuuristani on Savosta. 1/4 on tullut aikanaan Vienan Karjalasta Savoon ja sieltä osa asettui pääkaupunkiseudulle. Sitten alkaakin sukujuuria olla mm. Ruotsissa jne.

        Nämä asiat eivät tietenkään liity ketjun aiheeseen, ja muutenkin pitkä ketju, joten toivottavasti ei ketään haittaa?

        Pitää vielä korjata näihin sukujuuriin, että toinen mummoni on Pohjois-Savosta. Toinen mummoni Laatokan läheltä Karjalasta. Molemmat ukkini Pohjois-Karjalasta. Että kyllä tuota savolaisuuttakin suvussa on... :) Siunausta sinulle Elisa R. Toivottavasti tapaamme täällä...


      • Elisa R
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Pitää vielä korjata näihin sukujuuriin, että toinen mummoni on Pohjois-Savosta. Toinen mummoni Laatokan läheltä Karjalasta. Molemmat ukkini Pohjois-Karjalasta. Että kyllä tuota savolaisuuttakin suvussa on... :) Siunausta sinulle Elisa R. Toivottavasti tapaamme täällä...

        Kiitos Ninni kun kirjoitit! Meillä kummallakin näyttää olevan sukujuuria aika paljon samoilta seuduilta, joten luonteissammekin on varmasti samankaltaisuutta. Se tulee jotenkin ilmi tällä palstallakin. Ja siunausta myös Ninni sinulle!

        P.S Kuopiossa tulee joskus käytyä. Ei tiedä vaikka tänäkin keväänä/kesänä. Nuorena ja lapsena käytiin paljon sukuloimassa.


      • Elisa R
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Pitää vielä korjata näihin sukujuuriin, että toinen mummoni on Pohjois-Savosta. Toinen mummoni Laatokan läheltä Karjalasta. Molemmat ukkini Pohjois-Karjalasta. Että kyllä tuota savolaisuuttakin suvussa on... :) Siunausta sinulle Elisa R. Toivottavasti tapaamme täällä...

        Korjaan tuota edellistä kirjoitustani! Puolet sukujuuristani on umpisavolaisia. Siis toinen ukki ja mummo olivat savolaisia. Toisen ukin puoli tuli sieltä Vienan-Karjalasta Savoon. Loput tulleet mm. Ruotsista.


      • näkymätön ninni
        Elisa R kirjoitti:

        Korjaan tuota edellistä kirjoitustani! Puolet sukujuuristani on umpisavolaisia. Siis toinen ukki ja mummo olivat savolaisia. Toisen ukin puoli tuli sieltä Vienan-Karjalasta Savoon. Loput tulleet mm. Ruotsista.

        Sitä samankaltaisuutta minäkin olen huomannut. :)
        Nyt on mentävä unten maille. Huomenna taas töihin... :(
        siunausta ja hyvää yötä!


    • sinettisormus1

      Muistan Seurailija, kun kerroit silloin tuosta unestasi, muistan että masennus vaivasi sinua silloin ja laitoin sinulle myös tuon Psalmin 23, joka todella lohduttaa ja virvoittaa kunhan siihen oikealla sydämellä syventyy. Jeesuksella on kaikki valta taivaan ja maan päällä ja hän on ylin suojelija joka rakastavasti suojelee omiaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=zsgZ843lXGk

      • Seurailija1

        Otan tuon psalmi 23 elämääni, tallennan sen sydämeeni...Muistan että vastasit silloin, oletkin ollut tärkeä osa uskontielläni, kunnioitan sinua suuresti ihmisenä sinetti, olet ollut aina lähellä kun olen tarvinnut... Jeesuksella on kaikki valta ja hän on ylin kaikessa, kunnioituksessakin Aamen


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Otan tuon psalmi 23 elämääni, tallennan sen sydämeeni...Muistan että vastasit silloin, oletkin ollut tärkeä osa uskontielläni, kunnioitan sinua suuresti ihmisenä sinetti, olet ollut aina lähellä kun olen tarvinnut... Jeesuksella on kaikki valta ja hän on ylin kaikessa, kunnioituksessakin Aamen

        ... se on sitä lähimmäisen rakkautta, mitä Jeesus edustaa sydämissämme.
        Aamen.


      • Seurailija1

        On se kyllä kaunis psalmi tuo 23! ja kun se tuli uninäyn kautta niin lähelle ja sinä toit! sillä annettiin ohjeita ja otin ohjeista vaarin.. Ihmeellistä kaikki ja että näkymätön ninni toi sen sanoman tänään tänne!!!.. Muistot palasi!!!", Jumala halusi että muistan sen!, silloin mentiin siinä!, antaa uskoa ja luottamusta tulevaan, nyt ollaan rauhallisella, varmemmalla tiellä Kiitos yhteistoiminnan ja Kiitos Jumalalle kaikesta Aamen.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... se on sitä lähimmäisen rakkautta, mitä Jeesus edustaa sydämissämme.
        Aamen.

        Aamen.


      • snettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Aamen.

        ... tuli mieleeni vielä tuosta unestasi se, kun kerroit etä tieltä näkyi vihreälle niitylle joka oli rannassa ja minä kehoitin sinua menemään tuolle paikalle lepäämään Jeesuksen läsnäoloon ... niin lupasit ja masennus katosi ... olit Herran läsnäolossa tuon psalmin kautta ...
        Aamen.


      • sinettisormus1
        snettisormus1 kirjoitti:

        ... tuli mieleeni vielä tuosta unestasi se, kun kerroit etä tieltä näkyi vihreälle niitylle joka oli rannassa ja minä kehoitin sinua menemään tuolle paikalle lepäämään Jeesuksen läsnäoloon ... niin lupasit ja masennus katosi ... olit Herran läsnäolossa tuon psalmin kautta ...
        Aamen.

        ... muistoja todella aina välillä nousee pintaan ja uskon että niin on tarkoitus että voimme näin mittailla saavutuksiamme ja kasvuamme, kyllä Herra on hyvä ja pitää niin ihanasti meistä, häneen uskovista huolta ...


      • Seurailija1
        snettisormus1 kirjoitti:

        ... tuli mieleeni vielä tuosta unestasi se, kun kerroit etä tieltä näkyi vihreälle niitylle joka oli rannassa ja minä kehoitin sinua menemään tuolle paikalle lepäämään Jeesuksen läsnäoloon ... niin lupasit ja masennus katosi ... olit Herran läsnäolossa tuon psalmin kautta ...
        Aamen.

        Niin se oli... Ihmeellistä kaikki, nöyräksi vetää... Olin unohtanut kaiken mutta sitten näkymätön ninni teki sen näkyväksi heh ja muistot tulvi esiin.. Masennus lähti, kiitos sinetti. Kaiken takana on naiset.. Ei Jumala se on kaiken takana ..( tahtoo tuo huumori tulla kaikkeen mutta tosissani kuitenkin olen ja sydän nöyrä.. Aamen


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... muistoja todella aina välillä nousee pintaan ja uskon että niin on tarkoitus että voimme näin mittailla saavutuksiamme ja kasvuamme, kyllä Herra on hyvä ja pitää niin ihanasti meistä, häneen uskovista huolta ...

        Niin siinä oli mitta!!!!!


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Niin siinä oli mitta!!!!!

        Aamen. :)


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen. :)

        Aamen :)


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Aamen :)

        ... kaksi hymynaamaa nousemassa taivaan rappusia, katsoen tasanteilla, mitä tulikaan opittua ...


      • sinettisormus1

      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... kaksi hymynaamaa nousemassa taivaan rappusia, katsoen tasanteilla, mitä tulikaan opittua ...

        Mahtavat näköalat!!! Kuukävelijätkin olis kateellisia..


    • kysunpä kainosti

      Eikös Jeesuksen oppien pääteema ollut kaikesta huolimatta lähimmäisen rakkaus? Mitä se on? Onko se lähimmäisen peloittelu henkihieveriin pasuunoilla vai ihokkaan antaminen?

    • sinettisormus1

      Tässä sanan paikkaa Jumalan Rakkaudesta. Jumala ei kehoittanut meitä peloittelemaan vaan nuo "esim." pasuunat, ovat varoituksiksi, niiden avulla voimme parantaa ns. hengellistä ryhtiämme. Jeesuksen/ Jumalan pääteema on todella edelleenkin rakkaus. Eikö isä ja äitikin vanhempina ojenna ja varoita lastaan tämän hyväksi? Näin tekee myös Jumala ja sanassaan hän on kehoittanut meitäkin varoittamaan, siitä mikä ei ole hyväksi lähimmäiselle.

      http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Joh.4.html

    • sinettisormus1
      • Seurailija1

      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Hyvää ja Siunattua Yötä Kaikille. Aamen.

        Minun aamun aloitus karkas tuonne ylös, yli kaksikymmentä viestiä ylemmäksi, no löytää ken haluaa.. Siunausta Kaikille.


    • kysympä kainosti

      Mites tämä ihokkaan antamisen tapaus kun siihen ei vastausta tule? Eli Matt.25: 31-46.

    • näkymätön ninni

      Seurailija1 laittoi tuonne ylemmäksi tämän viestin ja tärkeän rukous aiheen:

      "Vastakohtakin löytyi tämän aamun lehdestä, iso on ero taivaalla ja helvetillä.

      276 koulutyttöä kidnapannut nigerilalainen Abubakar Shekau
      kertoo nauttivansa tappamisesta. Hän on saanut islamilaisen
      koulutuksen ja saanut nimityksen Tarul Tawheed= Allahin
      ykseyden asiantuntija - Nautin kaikkien niiden tappamisesta
      jotka Allah käskee minun tappaa ja hän tappaakin kaikki ne
      jotka ovat eri mieltä kuin hän, tapamme kaikki
      jotka tekevät työtä islamia vastaan kertoo tämä Boko Haram
      liikkeen johtaja. He aikovat myydä nämä kidnappaamansa
      tytöt markkinoilla, he eivät anna mitään arvoa heille, Abukar
      kertoo että tyttö kelpaa morsiameksi jo 9 vuotiaana..

      Voi Herra Jeesus Kristus, mene tuohon pimeään metsikköön
      missä nämä terroristit piileskelevät ja pitävät tyttöjä vankeinaan,
      anna Valosi loistaa sinne, vapauta nämä tytöt kahleistaan ja
      vapauta nämä terroristit pimeydestä, anna valosi pehmentää
      heidän sydämensä että he tajuavat että sinä olet Herra ja että
      oikea Jumala on rakastava ja kieltää tappamisen ja ihmisen
      lannistamisen.. Armahda Jeesus ainakin nämä tytöt, näytä
      maailmalle mihin pystyt! sillä sinulla on kaikki valta niin maan
      päällä kuin taivaassakin, tuo metsä ei voi estää Sinua,
      eikä kukaan ihminen voi olla niin pimeä etteikö valosi löydä
      häntä. Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä
      valtaansa. Todellinen valo joka valaisee jokaisen ihmisen.

      (seurailija1 kirjoitti tänä aamuna ylläolevan tekstin)

      Luin tänään Juha Vähäsarjan kirjasta Lupaus kantaa tämän kohdan:
      5. Mooseksen kirja 20
      2 Kun olette ryhtymässä taisteluun, astukoon pappi esiin puhumaan kansalle
      3 ja sanokoon heille: 'Kuule, Israel! Te ryhdytte nyt taisteluun vihollisianne vastaan. Älkää arkailko, älkää peljätkö älkääkä hätääntykö, älkää säikähtykö heitä;
      4 sillä Herra, teidän Jumalanne, käy teidän kanssanne, sotii teidän puolestanne vihollisianne vastaan ja antaa teille voiton.'

      Kuinka seurakunta voisi säilyttää rohkeuden heikkoutensa keskellä? Kuinka taistella pelkäämättä omaa syntiä, sielunvihollista ja maailmaa vastaan? Kuinka olla hätääntymättä vihollisen voiman edessä? Kuinka olla kauhistumatta kaikkea pahaa, jota joutuu kohtaamaan maailmassa ja omassa sydämessä? Vain siten, että katse on nostettu Jeesukseen, joka on kanssamme missä ikinä taisteluamme käymmekin. Omaan voimaan ei sovi liikaa luottaa, mutta Jeesuksen voimaan kyllä. Tärkeää on se, että uskovat elävät uskoaan todeksi yhdessä, toinen toistaan tukien ja rohkaisten. Kaikki joudumme ajoittain koviin paikkoihin ja pelottaviin tilanteisiin. Silloin vierellä kulkevien tuki on välttämätön. Tarvitsemme myös niitä paimenia, jotka astuvat esiin, avaavat suunsa ja rohkaisevat Jumalan Sanalla luottamaan Herraan.

      Ja seurailija1 sanoin: "Näytä voimasi Jumala, anna Sanasi toteutua. Aamen."

      • Seurailija1

        AAMEN!!!


      • Seurailija1

        Näytä voimasi Jumala on niin suuri lause henkilökohtaisesti, sen lausui hellari tytöt vuokatissa vuonna 2009, tapasin heidät tiellä, en ollut uskossa, pyysivät jos saavat rukoilla puolestani....Laittoivat kätensä päälleni ja sitten se alkoi.. En muista pitkästä rukoilusta muuta kuin sanat: Näytä Voimasi Jumala !... tärisin ja itkin, huojuin.. Jumala näytti voimansa!!!, heti kun saavuin kotiin niin seuraavaan hengelliseen kokoukseen lähdin ja olen sillä tiellä edelleen.. Jumala selvensi asiaa sähköpostiini tulleella päivänlauseella, jonka kurkkasin heti vuokatista kotiin tultuani: "Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait kun panin käteni sinun päällesi." Tim.2,1:76 (hellarityttöjen kädet!)..Ja vielä ehdoton varmistus että varmana ymmärrän mistä on kyse: Saunankiuas syttyi itsekseen päälle!!!!.. Tytär tuli kysymään sitä päivänlausetta lukiessani että oletko isä laittanut kiukaaseen tulet?(tuo tytär tuli myöhemmin uskoon, asia vaikutti häneen niin)... Silloin olisi polvet pettäneet jos en olisi ollut istuma asennossa!!!!.. Sillä en ollut laittanut kiuasta päälle, just oltiin kotiin tultu..On ollut sitä vikaa etten ole kutsuihin uskonut vaikka päivänlauseenkin olin jo tilannut mutta ehdoton usko tuli vasta tuossa tilanteessa. Se oli täydellinen kutsu!!!!! jopa minä pököpää ymmärsin mistä on kyse!!! Jumala väänsi rautalangasta mallin!!!.. Kiitos Jumala. tämä on tullut usein kirjoitettua mutta en voi sitä tapahtuma ketjua ikinä unohtaa..Aamen.


      • Seurailija1

        Jumala näyttää Voimansa tuossa kidnappaus asiassakin.. Kiitos Jumala.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Näytä voimasi Jumala on niin suuri lause henkilökohtaisesti, sen lausui hellari tytöt vuokatissa vuonna 2009, tapasin heidät tiellä, en ollut uskossa, pyysivät jos saavat rukoilla puolestani....Laittoivat kätensä päälleni ja sitten se alkoi.. En muista pitkästä rukoilusta muuta kuin sanat: Näytä Voimasi Jumala !... tärisin ja itkin, huojuin.. Jumala näytti voimansa!!!, heti kun saavuin kotiin niin seuraavaan hengelliseen kokoukseen lähdin ja olen sillä tiellä edelleen.. Jumala selvensi asiaa sähköpostiini tulleella päivänlauseella, jonka kurkkasin heti vuokatista kotiin tultuani: "Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait kun panin käteni sinun päällesi." Tim.2,1:76 (hellarityttöjen kädet!)..Ja vielä ehdoton varmistus että varmana ymmärrän mistä on kyse: Saunankiuas syttyi itsekseen päälle!!!!.. Tytär tuli kysymään sitä päivänlausetta lukiessani että oletko isä laittanut kiukaaseen tulet?(tuo tytär tuli myöhemmin uskoon, asia vaikutti häneen niin)... Silloin olisi polvet pettäneet jos en olisi ollut istuma asennossa!!!!.. Sillä en ollut laittanut kiuasta päälle, just oltiin kotiin tultu..On ollut sitä vikaa etten ole kutsuihin uskonut vaikka päivänlauseenkin olin jo tilannut mutta ehdoton usko tuli vasta tuossa tilanteessa. Se oli täydellinen kutsu!!!!! jopa minä pököpää ymmärsin mistä on kyse!!! Jumala väänsi rautalangasta mallin!!!.. Kiitos Jumala. tämä on tullut usein kirjoitettua mutta en voi sitä tapahtuma ketjua ikinä unohtaa..Aamen.

        ... nämä ovat juuri niitä ihania todistuksia Herrastamme, joka todella on elävä. Ymmärrän tuon voiman ja kutsun joka ei todella pois pyyhkiydy mielestä, sillä olen myös saanut kokea tuon ihanan kutsun, silloin Herra kutsui minut kasteelle ja kun tuo kutsu virtasi ylitseni, minä itkin, itkin valtoimenaan, en pelosta vaan rakkaudesta ja ajatus mielessäni hokien: "Tahdon uskon kasteelle". Se tuli todella kuin tyhjästä ... olen tästä täällä myös todistanut pari kertaa aiemmin ...
        Kiitos Herra tuosta ihanasta kutsusta!
        Aamen.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... nämä ovat juuri niitä ihania todistuksia Herrastamme, joka todella on elävä. Ymmärrän tuon voiman ja kutsun joka ei todella pois pyyhkiydy mielestä, sillä olen myös saanut kokea tuon ihanan kutsun, silloin Herra kutsui minut kasteelle ja kun tuo kutsu virtasi ylitseni, minä itkin, itkin valtoimenaan, en pelosta vaan rakkaudesta ja ajatus mielessäni hokien: "Tahdon uskon kasteelle". Se tuli todella kuin tyhjästä ... olen tästä täällä myös todistanut pari kertaa aiemmin ...
        Kiitos Herra tuosta ihanasta kutsusta!
        Aamen.

        Aamen.


    • sinettisormus1

      Sinulle "kysympä kainosti" Yritän tässä raottaa tuota hyvää kysymystä, itsekkin olen vain opissa täällä maan päällä, enkä ole täydellinen.
      Selitystä matt.25:31-46 sanaan.
      Tässä ja Ilm. 20:11-15 kuvattu on sama viimeinen tuomio, jonka kaksi esitystä täydentävät toisiaan. Tuomiolla olemisen edellytys on Jh 5:29 mukaan ylösnousemus. Koska vain uskovat nousevat kuolleista Kristuksen toisessa tulemisessa ja synneistään kuolleet nousevat vasta tuhatvuotiskauden jälkeen (Ilm. 20:13), tässä kuvattu tuomio ei voi olla Kristuksen toisen tulemisen jälkeen. - Kristus toimittaa tuomion kunkin tekojen mukaan (Mt 16:27; 1Pt 1:17), sillä hedelmistä puu tunnetaan": teoista nähdään, onko henkilö uskonut jeesukseen ja osoittanut sen rakkauden teoilla (Jk 2:18) "Isän siunatut" ovat armonajassa ottaneet vastaan anteeksiantamuksen ja Pyhän Hengen siunauksen Jeesuksen nimessä ja veressä evankeliumin kautta. "Kirotut" eivät ole tätä siunausta huolineet eivätkä ole halunneet Jeesusta Vapahtajakseen ja Herrakseen. Jokaiseen sellaiseen sopivat sanat Ps.109:17: "Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä; hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas." - Sekä vanhurskasten saama elämä että kirottujen rangaistus ovat iankaikkisia: Kummastakin käytetään sanaa , aionios = iankaikkinen. - Jeesuksen 25:40 "vähimmiksi veljikseen" nimittämät ovat puutteessa ja avun tarpeessa olleita hänen uskovia seuraajiaan. Ihokas oli vaate ja nuo avun tarpeessa tuli vaatettaa, antaa syötävää ja juotavaa, käydä heidän luonaan kun he olivat vankeudessa tai sairastivat. Jeesus kehoitti pitämään huolta näistä vähimmistä, niillä resursseilla meitä meillä on, antaa omastaan ...

      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.25.html

      Herran Rauhaa ja Siunausta sinulle kyselijä ja myös ninnille ja seurailijalle ja -jarmolle- ja muille ihanille ystävilleni!

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        ... ihokas oli siis alusvaate ja Jeesus antoi sen vaikka yltään, apua tarvitsevalle ja oli näin esimerkkinä meillekkin, antaa omastaan ...


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ihokas oli siis alusvaate ja Jeesus antoi sen vaikka yltään, apua tarvitsevalle ja oli näin esimerkkinä meillekkin, antaa omastaan ...

        Kiitos sinetti valaisevista vastauksistasi.. Sinulle myös Herran Rauhaa ja Siunausta, toimit yhtenä Herran äänenä täällä.. Olet ihana ystävä.. Aamen.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Kiitos sinetti valaisevista vastauksistasi.. Sinulle myös Herran Rauhaa ja Siunausta, toimit yhtenä Herran äänenä täällä.. Olet ihana ystävä.. Aamen.

        ... teille ihanille ystäville, teille jotka olette tänne kokoontuneet Jeesuksen nimessä!

        https://www.youtube.com/watch?v=d72Wz38-Mi4


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      https://www.youtube.com/watch?v=xgm-9CUZES0

    • onko huuhaata

      Jeesus ei tainnut puhua tuhatvuotisesta valtakunnasta paljoakaan joten nuo tempauspuheet taitaa olla kyseenalaisia. Ilmestyskirjaahan pidetään tarpeettomana ja jotkut jopa harhaanjohtavana Miksiköhän näin?

      • sinettisormus1

        Hyvä kysymys ja tuohon tuhatvuotiseen valtakuntaan en liiemmin ota kantaa, tärkeintä on kuitenkin olla valmiina, tulee Jeesus sitten koska hyvänsä. Ja tuolla ilmestyskirjan lopussa sanotaan vahvasti ettei sen sanaa saa muuttaa tai mitään siihen lisätä tai ottaa pois, valitettavasti me ihmiset olemme tottelemattomia ja tuosta on sanottu myös siellä vahva tuomio, joten minä en pidä ilmestyskirjaa enkä muutakaan Raamatussa olevaa sanaa tarpeettomana enkä harhaanjohtavana, se on ainut johon voimme nojautua.
        Siunausta sinulle!


      • raamatusta
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Hyvä kysymys ja tuohon tuhatvuotiseen valtakuntaan en liiemmin ota kantaa, tärkeintä on kuitenkin olla valmiina, tulee Jeesus sitten koska hyvänsä. Ja tuolla ilmestyskirjan lopussa sanotaan vahvasti ettei sen sanaa saa muuttaa tai mitään siihen lisätä tai ottaa pois, valitettavasti me ihmiset olemme tottelemattomia ja tuosta on sanottu myös siellä vahva tuomio, joten minä en pidä ilmestyskirjaa enkä muutakaan Raamatussa olevaa sanaa tarpeettomana enkä harhaanjohtavana, se on ainut johon voimme nojautua.
        Siunausta sinulle!

        Jesajasta luku 65:17-25


        17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        Jesajasta luku 65:17-25


        17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Jesajasta 66:22-24

        22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

        Hesekielistä 20:34-44

        34 Ja minä vien teidät pois kansojen seasta ja kokoan teidät maista, joihin olitte hajotetut, väkevällä kädellä, ojennetulla käsivarrella ja vuodatetulla vihalla.
        35 Ja minä tuon teidät kansojen erämaahan, ja siellä minä käyn oikeutta teidän kanssanne kasvoista kasvoihin.
        36 Niinkuin minä kävin oikeutta isienne kanssa Egyptinmaan erämaassa, niin minä käyn oikeutta teidän kanssanne, sanoo Herra, Herra.
        37 Minä panen teidät kulkemaan sauvan alitse ja saatan teidät liiton siteeseen.
        38 Ja minä erotan teistä ne, jotka kapinoivat minua vastaan ja luopuvat minusta: muukalaisuutensa maasta minä vien heidät pois, mutta Israelin maahan he eivät tule; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        39 Mutta te, Israelin heimo! Näin sanoo Herra, Herra: Menkää vain ja palvelkaa itsekukin omia kivijumalianne. Mutta vastedes te totisesti kuulette minua ettekä enää häpäise minun pyhää nimeäni lahjoillanne ynnä kivijumalillanne.
        40 Sillä minun pyhällä vuorellani, Israelin korkealla vuorella, sanoo Herra, Herra, siellä he palvelevat minua, koko Israelin heimo, kaikki tyynni, mitä maassa on. Siellä minä heihin mielistyn, siellä minä halajan teidän antimianne, uutisverojanne, kaikkinaisia teidän pyhiä lahjojanne.
        41 Niinkuin suloisesti tuoksuvaan uhriin minä teihin mielistyn, kun minä vien teidät pois kansojen seasta ja kokoan teidät maista, joihin olette hajotetut, ja osoitan teissä pyhyyteni pakanain silmien edessä.
        42 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä tuon teidät Israelin maahan, siihen maahan, jonka minä kättä kohottaen olin luvannut antaa teidän isillenne.
        43 Ja te muistatte siellä vaelluksenne ja kaikki tekonne, joilla olette itsenne saastuttaneet, ja teitä kyllästyttää oma itsenne kaikkien pahain töittenne tähden, mitä olette tehneet.
        44 Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä teen teille, minkä teen, oman nimeni tähden, en teidän pahan vaelluksenne enkä riettaiden tekojenne ansion mukaan, te Israelin heimo; sanoo Herra, Herra."


    • näkymätön ninni

      Kesken imuroinnin oli aivan pakko tulla laittamaan tämä viesti: Tuossa lattioita imuroidessa kesken kaiken ajatukset kääntyivät pohtimaan viisautta ja älykkyyttä. Siinä imuroidessa tuli selvänä tämä ajatus Sinettisormuksella on Jumalan antamaa viisautta, ja näin todella on. Selailin aamulla tuota Juha Vähäsarjan kirjaa Lupaus Kantaa, ja sieltä silmiini hyppäsi erityisesti tämä kohta.

      Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta: Jaak.1:5

      Älykkyys ja viisaus ovat kaksi eri asiaa. Älykkäiden ihmisten erityinen synti on ylpeys. Se on ylimielisyyttä ja toisten yläpuolelle asettautumista. Älykäs mittaa toisen arvon älykkyyden ja nokkeluuden mittarilla.

      Viisas näkee toisen Jumalan luomana ja arvokkaana, kaiken rakastamisen arvoisena ominaisuuksistaan huolimatta. Viisas ymmärtää jokaisen tarvitsevan toista ja hän ymmärtää, että voi itse olla huomenna suurimman avun tarpeessa. Viisas oppii kokemuksistaan ja osaa antaa arvon toisen kokemalle. Viisas laskeutuu muiden alapuolelle ja on mielellään yksinkertainen keskustelukumppani. Näin hän kerää viisautensa ja oppii ymmärtämään elämää vielä syvemmin. - Viisautta saa pyytää Jumalalta; hän jakaa sitä mieluusti ja säästelemättä.

      Rakkaudella sinettisormukselle, olet suuresti siunattu!
      Ja nyt jatkan imurointia :) Ikkunat edelleen pesemättä... :D

      Seurailijalle kiitos tuosta mahtavasta todistuksesta. Ja kaikille siunattua loppupäivää...

      • sinettisormus1

        KIITOS, näkymätön ninni! Ihanan viestin laitoit. Se viisaus tulee Jumalalta, hänen lähettämältä Pyhältä Henkeltä, sillon kun se on hiljaa, en itsessäni ole mitään, mutta voi kuinka ihanaa, kun se lähtee johdattamaan ...
        Herralle Kiitos ja Kunnia!!!
        Niin, .... ja ne ikkunat, mustathan jeesuksen kertoman tarinan Martasta ja Mariasta, mitä hyödytti martan touhuaminen? Paremman paikan saa se jota kiinnostaa Herran sana, siis älä kanna huonoa omaatuntoa, kyllä ne siitä ajallaan, viimeistään syksyllä? :) Itsellänikin on vielä pesemättä, ne on kuitenkin vain maallista ...
        Kiitos vielä ninni, ehket kuitenkaan niin näkymätön? :)


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        KIITOS, näkymätön ninni! Ihanan viestin laitoit. Se viisaus tulee Jumalalta, hänen lähettämältä Pyhältä Henkeltä, sillon kun se on hiljaa, en itsessäni ole mitään, mutta voi kuinka ihanaa, kun se lähtee johdattamaan ...
        Herralle Kiitos ja Kunnia!!!
        Niin, .... ja ne ikkunat, mustathan jeesuksen kertoman tarinan Martasta ja Mariasta, mitä hyödytti martan touhuaminen? Paremman paikan saa se jota kiinnostaa Herran sana, siis älä kanna huonoa omaatuntoa, kyllä ne siitä ajallaan, viimeistään syksyllä? :) Itsellänikin on vielä pesemättä, ne on kuitenkin vain maallista ...
        Kiitos vielä ninni, ehket kuitenkaan niin näkymätön? :)

        Olen samaa mieltä ninnin kanssa, tunnen oikein lämpöä sinetin kirjoituksista, pyhänhengen lämpöä, Olet siunattu ja niin on ninnikin, hän on muuttunut jotenkin näkyväksi.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä ninnin kanssa, tunnen oikein lämpöä sinetin kirjoituksista, pyhänhengen lämpöä, Olet siunattu ja niin on ninnikin, hän on muuttunut jotenkin näkyväksi.

        Kiitos teille rakkaat ystävät, teidän kanssa on hyvä keskustella ja Herra puhuu myös teidän kauttanne vahvasti. Ninnistä tulee joskus mieleen yksin armosta, jotenkin samanlaisia? Meillä kolmella aikanaan oli hyvä ystävyys suhde ja niin tämä ninnikin sulautuu joukkoomme, eikä tietenkään ystävyys yksin armoon ole kadonnut mihinkään, sinua kaivataan ...


      • -jarmo-

        Pistin kyselyn ko linkistä serkulleni, joka on ilmailuhallituksessa tutkimuslentäjä.


      • Seurailija1
        -jarmo- kirjoitti:

        Pistin kyselyn ko linkistä serkulleni, joka on ilmailuhallituksessa tutkimuslentäjä.

        -jarmo- löysi mahdollisimman pätevän hekilön! ja vielä serkkunsa, jos hän ei tiedä niin sitten ei kukaan.. odotamme mielenkiinnolla tutkimuslentäjän sanomaa..


      • -jarmo-
        Seurailija1 kirjoitti:

        -jarmo- löysi mahdollisimman pätevän hekilön! ja vielä serkkunsa, jos hän ei tiedä niin sitten ei kukaan.. odotamme mielenkiinnolla tutkimuslentäjän sanomaa..

        Juu, tää on vielä hyvä serkku :) hänkin on adventistiperheestä, kuten minä mutta on alkanut käydä helluntaipiireissä ja kääntänyt selkänsä advareihin päin. Läpeensä uskova Jeesus fani kummiksi :)

        Erkka kertoi kerran mulle mm. miks hän ei päässyt psykologiststa testeistä läpi Finnairille, vaikka kaikki olis muuten ollu hyvin.. hän oli uskovainen.
        Erkka kertoi ettei ilmailupuolella koskaan kannata puhua uskostaan, koska se katsotaan kriisitilanneriskinä. Pelkäävät että kun koneessa ilmenee vakava ongelma, lentäjä ei tekisi mitä sen pitäisi tehdä, vaan alkaisi rukoilla tms. joka ei pelasta tilannetta. Tämmönen käsitys uskovista piloteista maailmalla on niissä piireissä.


      • Seurailija1
        -jarmo- kirjoitti:

        Juu, tää on vielä hyvä serkku :) hänkin on adventistiperheestä, kuten minä mutta on alkanut käydä helluntaipiireissä ja kääntänyt selkänsä advareihin päin. Läpeensä uskova Jeesus fani kummiksi :)

        Erkka kertoi kerran mulle mm. miks hän ei päässyt psykologiststa testeistä läpi Finnairille, vaikka kaikki olis muuten ollu hyvin.. hän oli uskovainen.
        Erkka kertoi ettei ilmailupuolella koskaan kannata puhua uskostaan, koska se katsotaan kriisitilanneriskinä. Pelkäävät että kun koneessa ilmenee vakava ongelma, lentäjä ei tekisi mitä sen pitäisi tehdä, vaan alkaisi rukoilla tms. joka ei pelasta tilannetta. Tämmönen käsitys uskovista piloteista maailmalla on niissä piireissä.

        Jumala on kriisitilanne riski? voi miten maailma ajatteleekaan. "Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi" ei ilmatietkään tee poikkeusta.. Eli uskomattomuus on oikeasti kriisitilanne riski koska varjelus puuttuu..Mahtavaa kun enkelit liitelisi koneen ympärillä ogelmatilanteissa, he kantelisi konetta jos moottorit sammuisi.. No Jumala varjelee uskosta osatontakin mutta monta hätätilannetta jäisi väliin..(niillä Jumala usein herättelee ihmisiä)...


        Näin viimeyönä unta, heräsin siihen ja ajattelinkin sitä mutta sitten aamulla kun lopullisesti heräsin niin en muista vaikka kuinka pinnistelen!.. Muistan vain pätkän "että siinä vanhassa on kaikki mitä tarvitset" ...ne oli siellä laatikon pohjalla ne vanhat ohjeet.... Raamatusta kuitenkin oli kyse, niiden ohjeiden avulla ne ihmeetkin tapahtuu.. Semmosta vain muistan, Pitää katsoa jos päivänmittaan putkahtaisi muutakin siitä unestani muistiin. Siunattua päivää ihan jokaiselle. Herra kulkee vierellänne tänäänkin Aamen.


    • Seurailija1

      Näkyy merkkejä taivaalla mutta nuo merkit ovat kyseenalaisia. Uskon että noihin olisi järkeväkin selitys?.. osaako joku selittää??. En sillä että tyrmäisin ajatuksen kemikaaleista mutta kun niin hermostuin tyttäreni lapsen isään, hän ei muusta puhunutkaan kuin illuminaateista ja kemikaali vanoista.. En tyrmää sinetti kuitenkaan ainakaan kokonaan tuota ajatusta kemikaali vanoista mutta varpaisillani olen ja kurkotan.............

    • näkymätön ninni

      Pohdintaa tähän päivään...
      Taas otan esille nämä pesemättömät ikkunat. Miten lempeästi Herra ohjaa.

      Sinettisormus jo tuolla ylempänä antoi ihanan ohjeen: "Niin, .... ja ne ikkunat, mustathan jeesuksen kertoman tarinan Martasta ja Mariasta, mitä hyödytti martan touhuaminen? Paremman paikan saa se jota kiinnostaa Herran sana, siis älä kanna huonoa omaatuntoa, kyllä ne siitä ajallaan, viimeistään syksyllä? :) Itsellänikin on vielä pesemättä, ne on kuitenkin vain maallista ..."

      Pähkäilin tässä, että missähän kohtaa Sanassa tuo Martan ja Marian kohta olikaan... No unohdin jo koko jutun, ja avasin Juha Vähäsarjan kirjasta Lupaus Kantaa kohdan: Jossa viitataan Luuk. 10:20. Laitan nyt tuon pätkän Juha Vähäsarjan kirjasta tähän, koska se on tosi hyvä:

      Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan.

      Jeesuksen nimi on väkevä, ja sitä pelkäävät pahat henget silloinkin, kun nimen mainitsee epäuskoinen ihminen. Siksi ihmeiden tai merkkien perusteella emme päättele Pyhän Hengen läsnäolosta vielä mitään. Ne, jotka keskittyvät henkivaltoihin ovat vaarassa langeta käänteiseen okkultismiin. Epäterve kiinnostus tähän uskonalueeseen on epätervettä, harrastaa sitä sitten epäuskoinen tai uskova ihminen. Kristityt tahtovat sen sijaan aina keskittyä evankeliumiin ja sen julistamiseen. Vain usko Jeesukseen ja syntien anteeksiantamukseen pelastaa, muu on vain sen sivutuotetta. Uskovat iloitsevat syvimmin siitä, että heidän nimensä ovat kirjoitetut taivaan kirjaan. On kaikista ihmeistä suurin, kun syntinen turvautuu luottavaisesti, lapsen tavoin, Jeesuksen sovitustyöhön.

      Siis hieno kohta oli tämä Juha Vähäsarjan kirjan kohta... No miten se nyt sitten liittyy tuohon ikkunanpesuun ja Marttaan ja Mariaan... Kun avasin Raamatun Sanasta tuon Luuk.10 luvun, niin siellähän se on jakeissa 38-42.

      38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
      39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
      40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
      41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
      42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

      Että olkoot nyt ikkunat pesemättä... Eikä enää mieltä paina. Ehtiihän ne vielä... Kiitos Sinettisormus1!

    • Seurailija1

      Ehtikää mullekkin jokin raamatunkohta että voisin luistaa autonpesusta, tuli aivan hirvittävän rapaseksi kalareissulla, sivuteillä... ei yhtään kiinnosta alkaa pesemään tuota lotjaa äähhhh..

    • sinettisormus1

      Aamuinen näky oli kädestä joka piteli kirkaan punaista huilua käsissään ja se toi mieleeni heti tuon Psalmi 150: "...huiluin, harpuin ja kantelein."
      Tuo punainen väri kertoo Jeesuksen sovitus työstä ja siitä meidän tulee iloita ja ylistää.
      Seurailija, tuo Martan ja Marian tarina käy sinunkin kohdallesi ... =)
      Herran siunausta ja Rauhaa kaikille.

      • sinettisormus1

      • Seurailija1

        Ei tarvinnut!!! Tuli sade, kaatosade ja putsas auton niin hyvin ettei tarvi pestä!!!!vähän autoin helmoissa.. Kiitos Jumala.. ihan taivasveellä pesty..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Ei tarvinnut!!! Tuli sade, kaatosade ja putsas auton niin hyvin ettei tarvi pestä!!!!vähän autoin helmoissa.. Kiitos Jumala.. ihan taivasveellä pesty..

        ... Halleluja! ...Huiluin, harpuin, kantelein!


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... Halleluja! ...Huiluin, harpuin, kantelein!

        Nyt tällä paikkakunnalla on Jumalan lähettämä mies, 21v joka saarnaa täysin raamatun mukaista evankeliumia, ei ole lähtenyt tippaakaan mielistelylinjalle.. Afrikassa oli tullut 35 0000 ihmistä uskoon hänen kauttaan ja täällä on tilat pullollaan missä ikinä hän pitää saarnojaan ja ihmeitä tapahtuu... Kiitos Jumala että lähetit hänet, ajoitus on täydellinen Aamen.

        Vaimo on hiukka hiljanen, tuo poika on hänelle sukua..
        Toivon ja rukoilen että vaimokin löytää Jeesuksen. Aamen.


      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Nyt tällä paikkakunnalla on Jumalan lähettämä mies, 21v joka saarnaa täysin raamatun mukaista evankeliumia, ei ole lähtenyt tippaakaan mielistelylinjalle.. Afrikassa oli tullut 35 0000 ihmistä uskoon hänen kauttaan ja täällä on tilat pullollaan missä ikinä hän pitää saarnojaan ja ihmeitä tapahtuu... Kiitos Jumala että lähetit hänet, ajoitus on täydellinen Aamen.

        Vaimo on hiukka hiljanen, tuo poika on hänelle sukua..
        Toivon ja rukoilen että vaimokin löytää Jeesuksen. Aamen.

        Anteeksi, olen laittanut liikaa nollia 35 0000..( Pitää olla 35 000. tuon verran on Afrikassa tullut uskoon hänen kauttaan, mutta varmaan tuo ensin mainittukkin toteutuu. Jumala käyttää häntä voimallisesti!


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Anteeksi, olen laittanut liikaa nollia 35 0000..( Pitää olla 35 000. tuon verran on Afrikassa tullut uskoon hänen kauttaan, mutta varmaan tuo ensin mainittukkin toteutuu. Jumala käyttää häntä voimallisesti!

        Aaaa-men!!!


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aaaa-men!!!

        ... uskaltaako kysyä nimeä, että voisi seurailla, josko kulkisi joskus lähimain? =)


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... uskaltaako kysyä nimeä, että voisi seurailla, josko kulkisi joskus lähimain? =)

        Eihän nimi saa salattu olla, hänen nimensä on Patric Tiainen.. Löytyy sillä nimellä netistäkin jotain, noista 35 000 pelastuneesta en löytänyt puhetta mutta nuo netti sivut eivät ole ihan uusia ja on tapahtunut paljon sen jälkeen. Poika tulee pieneen seurakuntaamme 16.5 eli ensi perjantaina klo 19.00... Näitä asioita ei saa salata, käsken häntä tulemaan sinetin lähimaille heh.. Voi että kun koko kaupunki tulisi uskoon hänen kauttaan!!!!!!... Jumala anna ihmeitten ja herätyksen tulla.. On niin ihana kun tuo poika uskaltaa saarnata muuttelematonta alkuperäistä evankeliumia!!!!.. media saattaa vähän muutella kirjoituksissa. hän on palavampi kuin nuo kirjoitukset antaa ymmärtää.. kyllä sinetti ainakin osaa lukea rivien välitkin, olet sellanen ihmeellisyys..


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... uskaltaako kysyä nimeä, että voisi seurailla, josko kulkisi joskus lähimain? =)

        Lue sinetti, lukekaa muutkin Patric Tiainen: Mestarin jalanjäljissä / blogitaivas.
        Siellä lukee heränneistäkin 32 065.. tuonkin jälkeen on tullut lisää..Lisää Lisää Lisää Kiitos Jumala.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Lue sinetti, lukekaa muutkin Patric Tiainen: Mestarin jalanjäljissä / blogitaivas.
        Siellä lukee heränneistäkin 32 065.. tuonkin jälkeen on tullut lisää..Lisää Lisää Lisää Kiitos Jumala.

        Kiitos Seurailija, kävin jo vähän tutkimassakin ja palava ja aikaan saava nuori mies on... täytyypi seurata....


      • sinettisormus1

      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        http://blogitaivas.fi/2013/07/20/patrick-tiainen-mestarin-jalanjaljissa/

        Mahtava nuori mies, joka elää täysillä Jeesukselle! Halleluja!!!

        Hän seuraa Jeesusta vilpittömästi ja elää täysillä Jeesukselle ja Jeesuksessa..
        Patricin sanoin: Pitää antaa elämänsä täysin Hänen käsiinsä..
        ja Jeesuksen tavoin rukoilee:
        Tapahtukoon Sinun tahtosi - ilman taka ajatuksia.

        On mielenkiintoista mennä hänen kokoukseensa ensi perjantaina..
        Pienen seurakuntamme tilat saattaa käydä ahtaaksi mutta seistään
        jos ei istumaan mahdu!, vedetään kaiuttimet vaikka ulos koivuihin!.. Tämmöstä kaipaan ja niin kaipaa moni muukin, tätä on rukoiltu..
        Saarna tulee olemaan palavaa, toivotaan että palo etenee, rukoillaan sitä,
        Jumalalla ainakaan ei ole mitään rajoitteita, joka uskaltaa heittäytyä
        täysillä ilman taka ajatuksia antaen elämänsä täysin Hänelle niin Tapahtuu Hänen tahtonsa ja paljon
        muutakin, palolle ei ole rajoja Isä tarvii uusia ihmisiä taivaaseen ja taivastielle, hänen huoneensa ei lopu kesken, siellä on paljon asuinsijoja tehtynä... Tätä me kaivataan ja tätä me olemme pyytäneet rukouksissamme
        Isältä ja tämä laajetkoon kuin kulovalkea, syttyköön tuli ja valtava roihu joka täyttää koko maan ja maailman ja mikä ei sammu ollenkaan.. Aamen.


    • sinettisormus1
      • Seurailija1

        Kiitos autonpesustakin ja kaikesta muusta Herra.


      • ihmeiden aika nyt
        Seurailija1 kirjoitti:

        Kiitos autonpesustakin ja kaikesta muusta Herra.

        Pesikö Herra sinun autosikin?


      • Seurailija1
        ihmeiden aika nyt kirjoitti:

        Pesikö Herra sinun autosikin?

        Sade pesi Herra pesi. Eikä ole ihmeistään suurin! Pystyy Herra yhden autonkin pesemään kun voi pestä synnitkin pois, Hänen toiminnallaan ei ole mitään rajoja. Herralle on kaikki mahdollista..


    • Seurailija1

      "Kaita polku kaivolta ovelle nurmettuu.
      Ikkunan edessä pystyyn kuivunut omenapuu.

      Reppu naulassa ovenpielessä,
      siinä linnunpesä.

      Kun olen kuollut, kun olen kuollut.
      Kesä jatkuu. Kesä." Lauri Viita.

      Kaunis runo..
      Vaikkei nuo Viidan kirjoittaman runon sanat
      ole uskonnolliset niin usko niistä kuitenkin löytyy
      "rivien välistä." Ajatuksia nuo sanat herättää..
      Jäi vain reppu ja kuivunut omenapuu muistoksi
      jälkipolville tästä asukkaasta..

      Polku kaivolle on jo nurmettunut, linnut asuttaa nyt
      reppua joka oli niin tärkeä elämän teillä, savotassa
      aina mukana.. tuskin reppu montaa vuotta kestää
      lintujen pesäpaikkana, se lahoaa niinkuin kantajansa..

      Omenapuukin lahoaa se kaatuu ja maatuu kun juuret antaa
      periksi.. Miten oli kantajansa juuret? missä ne olivat?
      Mitä tietä hän kulki?
      Toivottavasti hän tunnusti elämänsä aikana Jeesuksen
      Herrakseen, silloin kesänsä tosiaan jatkuu, toteutuu nuo runon
      viimeiset sanat,Kesä jatkuu Kesä mutta Jumalan luona, ikuinen
      kesä, hän oli valinnut silloin oikean tien ja on taivaassa nyt..

      Jumala herättää luonnon joka kevät uudestaan, luonto on kuin
      Luojansa, yhtä uskollinen, ei valehtele "Katso luontoa ja huomaa,
      että Luojan luomaa parantaa ei voi" sanotaan jossain laulussa, ei
      voi parantaa se on täydellinen mestariteos kauneudellaankin.

      Ihminen on Jumalalle vielä tärkeämpi kuin maailman luonto ja haluaa
      että me herättäisiin Poikansa yhteyteen.. Taivas ja maa katoaa
      mutta Sanani ei koskaan katoa, kertoo Raamattu, Jumalan Sana.

      Uskoon tulo on kuin tuo kevät..
      ihminen herää aistit herää, hänelle kasvaa 'viisaus
      ymmärrykseen Jumalan ymmärtämiseen, ihminen puhkeaa kukkaan.
      Tänne maanpäälle jää ehkä vain tuo reppu ja kuivunut omenapuu
      mutta itse olemme ikuisessa Kesässä Jumalan luona.. Aamen.
      Siunattua päivää kaikille.

    • Seurailija1

      Siunattua Äitienpäivää Kaikille Äideiile!.

      • Seurailija1

        Anteeksi kirjoitus virhe iski edellisessä.. yks i liikaa ja l liian vähän Äideille sanassa mutta tarkoitustusta se ei muuta. Olette kaikki äidit siunattuja Aamen..


      • näkymätön ninni
        Seurailija1 kirjoitti:

        Anteeksi kirjoitus virhe iski edellisessä.. yks i liikaa ja l liian vähän Äideille sanassa mutta tarkoitustusta se ei muuta. Olette kaikki äidit siunattuja Aamen..

        Kiitos seurailija1 !!!
        hyvää yötä kaikille!


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Kiitos seurailija1 !!!
        hyvää yötä kaikille!

        Kiitos ninni ja samaa toivotan eli: Hyvää Yötä kaikille!


    • loppu tulee
      • tyhmyytön

        Kemikaaleja muka ruiskutetaan päällemme tonneittain ja kukaan ei reagoi mitenkään, ei edes muka tutkita, tässä ei nyt vaan kaikki täsmää! Ei ihmiset voi olla niin tyhmiä.


    • sinettisormus1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe