Tuntuu olevan tää palsta täys pelkkää panettelua ja puolitotuuksien levittelyä. Mutta mitä kaikkee hyvää löytyy Jehovan Todistajista?
Mitä hyvää Jehovan Todistajissa?
62
241
Vastaukset
Sama kun kysyt mitä hyvää on s.a.a.t.a.n.a.s.s.a
mariska.ru kirjoitti:
Niin, voisko edes tän yhden keskustelun pitää positiivisena, kiitos!
Mun mielest hyvää todistajissa on se että eivät osallistu sotiin ja toisten tappamiseen. Se osoittaa lähimmäisen rakkautta. Ja se ystävällisyys, ilo ja rauha valtakunnan salilla on hieno kokemus ollu.
- valikoivaa
mariska.ru kirjoitti:
Mun mielest hyvää todistajissa on se että eivät osallistu sotiin ja toisten tappamiseen. Se osoittaa lähimmäisen rakkautta. Ja se ystävällisyys, ilo ja rauha valtakunnan salilla on hieno kokemus ollu.
Ystävällisiä vain kuuluessasi todistajien joukkoon,muuten ollut täydellisesti hylätty
- Rossija
mariska.ru kirjoitti:
Kyllä kuule Mariska se ystävällisyys haihtuu kuin tuhka tuuleen heti jos teet yhdenkin väärän liikkeen taikka kysymyksen. Silloin tulet näkemään millaisia he oikeasti ovat.
valikoivaa kirjoitti:
Ystävällisiä vain kuuluessasi todistajien joukkoon,muuten ollut täydellisesti hylätty
Mä olen erotettu, enkä koe olevani hylätty. Ystävällisesti minuun suhtauduttu niin todistajana kuin erottettuna ollessanikin :)
Rossija kirjoitti:
Kyllä kuule Mariska se ystävällisyys haihtuu kuin tuhka tuuleen heti jos teet yhdenkin väärän liikkeen taikka kysymyksen. Silloin tulet näkemään millaisia he oikeasti ovat.
Kohdallani tämä ei päde :)
- ???
mariska.ru kirjoitti:
Kohdallani tämä ei päde :)
No eikös sinut erotettu? Se onkin tosi ystävällistä.
??? kirjoitti:
No eikös sinut erotettu? Se onkin tosi ystävällistä.
Juu, oon erotettu kyllä. Eihän mua ihmiset erottanut, vaan Jehovan ohjeet tässä erottamis asiassa. Mutta Jehovan rakkaudesta ei kukaan voi erottaa :)
- ???
mariska.ru kirjoitti:
Juu, oon erotettu kyllä. Eihän mua ihmiset erottanut, vaan Jehovan ohjeet tässä erottamis asiassa. Mutta Jehovan rakkaudesta ei kukaan voi erottaa :)
"Eihän mua ihmiset erottanut, vaan Jehovan ohjeet tässä erottamis asiassa."
Aika hyvin on aivopesu tehonnut, jos todella noin ajattelet. ??? kirjoitti:
"Eihän mua ihmiset erottanut, vaan Jehovan ohjeet tässä erottamis asiassa."
Aika hyvin on aivopesu tehonnut, jos todella noin ajattelet.Raamatun sana tehonnut kyllä juu ;)
- kirveelä töitä
mariska.ru kirjoitti:
mariska.ru wrote >>Mun mielest hyvää todistajissa on se että eivät osallistu sotiin ja toisten tappamiseen. Se osoittaa lähimmäisen rakkautta. Ja se ystävällisyys, ilo ja rauha valtakunnan salilla on hieno kokemus ollu. >>
Tämähän on jt-propagandaa. Jehovan todistajat väittävät etteivät osallistu sotimiseen ja sotimisen opetteluun RAUHAN AIKANA. Aivan kuten he kieltäytyvät armeijasta Suomessa RAUHAN AIKANA.
Mutta entä jos tuleekin sota? Kieltäytyvätkö he silloinkin?
Usa:ssa oli sotien aikana helppo väittää olevansa sotaan osallistumatta, kun kaikki sodat riehuivat pääasiassa Euroopassa ja suurin osa jehovantodistajista oli silloin USA:ssa.
Ja ne jt:t jotka euroopassa olivat sodan melskeissä oikeasti sotivat, mutta se on vain käännetty jt-propakandassa ja heidän vuosikirjoissaa niin, että he kieltäytyivät aina.
Ei pitäisi uskoa pelkästään sitä mitä jt-vuosikirjat kertovat, koska niissä oleva historia on väritetty jt-lahkon eduksi. - Omauskoinen
mariska.ru kirjoitti:
Raamatun sana tehonnut kyllä juu ;)
Etkö ymmärrä, että sinua vedätetään oikein kunnolla? Vartiotornin oppi on muunneltua totuutta. Lue Raamattua kaikessa rauhassa ilman VT-seuran tulkintaoppaita, niin voit vielä löytää totuuden. Lue erityisesti uutta testamenttia (kreikkalaisia kirjoituksia) ja mielellään muuta kuin Uuden maailman käännöstä, joka sisältää paljon VT-seuran tekemiä harhaan johtavia muokkauksia. Jos et omista tavallista suomalaista Raamattua, niin voit lukea sitä täällä: http://www.evl.fi/raamattu/
Ei mihinkään järjestöön kuuluminen pelasta. Pysy siis vapaana. Voit käydä hengellisissä tilaisuuksissa, mutta kannattaa säilyttää vapautensa. Omakohtainen usko Jeesukseen on kuitenkin ainoa pelastuksen tie, kuten Raamattu oikeasti opettaa. - tässä
Omauskoinen kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että sinua vedätetään oikein kunnolla? Vartiotornin oppi on muunneltua totuutta. Lue Raamattua kaikessa rauhassa ilman VT-seuran tulkintaoppaita, niin voit vielä löytää totuuden. Lue erityisesti uutta testamenttia (kreikkalaisia kirjoituksia) ja mielellään muuta kuin Uuden maailman käännöstä, joka sisältää paljon VT-seuran tekemiä harhaan johtavia muokkauksia. Jos et omista tavallista suomalaista Raamattua, niin voit lukea sitä täällä: http://www.evl.fi/raamattu/
Ei mihinkään järjestöön kuuluminen pelasta. Pysy siis vapaana. Voit käydä hengellisissä tilaisuuksissa, mutta kannattaa säilyttää vapautensa. Omakohtainen usko Jeesukseen on kuitenkin ainoa pelastuksen tie, kuten Raamattu oikeasti opettaa.Monipuolisempiakin käännöksia on.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - haist paska
mariska.ru kirjoitti:
Puhuvat koko ajan vain sodista ja lopusta ja käyvät henkistä sotaa? väkivaltaa?
Ne joita he haukkuvat joutuvat puolustamaan todistajien henkeä ja omaisuutta.
Eivät tee mitään hyväntekeväisyyttä. Aiheuttavat häiriöitä ja sekoittavat perheitä.
- Erkki K. Ankanpää
Jehovan todistajissa on samanlaisia hyviä ja huonoja puolia kuin muissakin pienissä, tiiviissä uskonyhteisöissä (esim. helluntailaiset, lestadiolaiset). Jehovan todistajat pitävät itseään erityisenä, kuten muutkin, mutta ovat kuitenkin vain yksi tuote muiden joukossa suurilla uskontojen markkinoilla. Erot eri "brändien" välillä ovat lopulta aika pieniä.
Yhteisön sisällä on helppo tutustua ihmisiin ja olonsa voi tuntea jollain tapaa turvalliseksi, kun ympärillä on samalla tavalla uskovia ja käyttäytyviä ihmisiä. Lahkolle ominaiset tavat ja kieli (sanasto, ilmaisut) luovat tunnetta "samaan laumaan" kuulumisesta. Kokoukset ja kenttä tuovat elämään rytmiä, paratiisin tai taivaaseen pääsyn odottelu voi lohduttaa vaikeina aikoina. Kaikki voi mennäkin hyvin, jos aidosti uskoo kuten yhteisö opettaa, eikä joudu vaikeuksiin oppien esim. verensiirtokiellon vuoksi. Valheellista toki, mielestäni, mutta ei välttämättä kaikille onnetonta. Minua ei häiritse, jos joku JT on uskossaan tyytyväinen, mutta ikävä kyllä monet joutuvat kärsimään JT-uskonnon takia. - en tiedä.
"Mutta mitä kaikkee hyvää löytyy Jehovan Todistajista?"
Olen tutkinut VT seuran kirjoja sekä raamattua ja käynyt kokouksissa kuukausia vuosia aiemmin, kunnes lopetin.En kokenut iloa hengellisyydestä vaan tuntui että olen ottanut taakan kannettavaksi. Mietin kokoajan: Kuinka jaksan käydä kokouksissa monta kertaa viikossa kuten oletetaan? Entä jos en saa edes vapaallakaan levähtää vaan on tehtävä kenttää kokousten lisäksi? Miten jaksan käydä kentällä, jos en selviä väsymättä edes viikoittaisista kokouksista? Omia mielipiteitä ja näkemyksiä ei saa olla, miten pystyn kieltämään ne asiat jotka kuitenkin sisimässäni oikeaksi tunnen? Aloin tutkimaan suurella innolla, mutta paloin loppuun puolessa vuodessa. Olin tosi väsynyt ja kiukkuinen tutkiskeluoppilas. Mulle tämä ei sopinut. En keksi mitä hyvää tästä löytyy. On paljon muitakin porukoita, joista saa kavereita ja joiden toimintaan voi oikeasti osallistua silloin kuin itselle sopii. - itse kokenut
hymyilyä kun tulevat pihalle ja muualla käntää pään pois ja ei tunneta.kannattaa myöntää
- Danitta
Jehovan todistajien johto suhtautuu hyvin halveksivasti ja kielteisesti tälläisiin keskustelupalstoihin ja rivijäseniä kielletään tälläisiin paikkoihin tulemasta...ei saisi lukea eikä kirjoitella. Täällähän voi altistua negatiiviselle kritiikille ja ns"luopioiden" eli ex-jehovan todistajien kirjoituksille.
Jehovan todistajat itse opettelevat, että kaikki muut uskonnot ja jopa kristittyinä itseään pitävät tahot kuin he ovat Per...leen puolella. Itse he ovat omasta mielestään ainoa kanava ja järjestö, jota Jumala tänä aikana johtaa ja käyttää.
Järjestöstä lähtiöitä he syyttävät mieleltään sairaiksi ja demonien pöydästä syöviksi. Niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan eli eipä näin ollen ole ihme, että lukuisat ihmiset sanovat suoraan, mitä heistä ajattelevat.
Toisin kuin helluntalaiset, lestadiolaiset jne pienemmät Suomen hengelliset itseään kristittyinä pitävät liikkeet, Jehovan todistajat eivät virallisestikaan kuulu kristittyjen joukkoon maailmanlaajuisestikaan ajatellen. Syy on se, että he pitävät Jeesusta enkelinä eivätkä yhtenä persoonana kolmiyhteisestä Jumalastamme. He eivät usko siihen , että Jeesus on Jumala. Tämä tekee heistä jo harhaoppisia. He alentavat Jeesuksen luoduksi enkeliksi.
He ovat myös ennustelleet muka Jumalan valtuuttamina entisaikojen profeettoihin itseään verraten lukuisia vääriä ennustuksia maailmanlopusta. Alunperin se piti tulla 1914, sittemmin mm 1925, 1975, ennen kuin miljoonat jotka 1914 aikana olivat eläneet ja kuolevat jne. nyt on jo sata vuotta kulunut heille tärkeästä vuodesta 1914 ja tämä "asianjärjestelmä" ei ole vieläkään tullut loppuunsa. Niinpä he ovat jatkuvasti joutuneet muuttelemaan paikkansapitämättömiä ennustuksiaan. he ovat osoittautuneet Vääriksi profeetoiksi eivätkä miksikään aidoksi jumalan puhetorveksi.
Raamattu puhuu hyvin ankaraan sävyyn niistä, jotka nostavat itsensä asemaan, joka ei heille kuulu ja tekevät itsensä Vääräksi profeetaksi. He ovat vastuullisia myös ssitä, että johtavat ihmisiä harhaan pois Jumalan puolelta S.na Panettelijan ansaan.
Vaikka he jotain hyvää välillä sattuvatkin tekemään ja hymyilemään ovilla maireasti, se ei heidän syntitaakkaansa Jumalan edessä poista. He kantavat raskaan vastuun harhaopeistaan, Raamatun käännöksensä vääristelystä ja viattomien ihmisten eksyttämisestä sekä kuolemantuottamuksesta tuhansille aiemman elinsiirtokieltonsa ja nykyisen verensiirtokieltonsa johdosta.- realismi
Danitta >> Toisin kuin helluntalaiset, lestadiolaiset jne pienemmät Suomen hengelliset itseään kristittyinä pitävät liikkeet, Jehovan todistajat eivät virallisestikaan kuulu kristittyjen joukkoon maailmanlaajuisestikaan ajatellen. Syy on se, että he pitävät Jeesusta enkelinä eivätkä yhtenä persoonana kolmiyhteisestä Jumalastamme.
Kovin tiukkaan on istunut tuo nikea-lahkon toteuttama miekan, alistamisen, ryöstämisen, tuhoamisen, kiristämisen, raiskaamisen, tappamisen ja verenvuodatuksen voimin pakkokäännytetty ihmisjohoinen oppi.
Ei ole olemassa yhtäkään ainoaa oikeaa kristillistä uskontoa tai oppikikoelmaa vaikka moni sellaisiksi kuvittelemiinsa kokeekin tarvetta tiukasti takertua ja ko. dogmeista ja julkeasta omavanhurskaudestaan käsin toisia tuomaroi, vaikka Raamattukin sen kieltää.
Ristiretket: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiretket
Noitavainot: http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Areiolaisvainot: http://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus
Kolmikymmenvuotinen sota: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmikymmenvuotinen_sota
Uskonnollinen sota: http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollinen_sota
- http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:BranchesChristians.png
- http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm
Miksi muuten uskomukset ja uskonnot seuraavat maantieteellisiä rajoa?
Keskenään oikeaoppisuudesta aivan alkumetreilään alkaen kiistelevät ja toisiaan syyttelevät ja tuomitsevat fariselaishenkiset kristityt edustavat vain noin 30%:a maailman ihmisistä.
Mikäli "kristitty" olisi sattunut syntymään toiseen kulttuuriin / maahan, vaikkapa islamilaiseen uskovaan perheeseen, niin hän riskeeraisi julistaa aivan toisenlaisia totuuksia.
Sattuma ohjaa myös uskomuksia, mutta uskonnollinen putkinäköisyys, julkeus ja itseriitoisuus estää sitä havaitsemasta. - selityksiä
Minäkin muistan nuo vuodet jolloin ennustettiin mailmanloppua tulevaksi,kuinkahan seurakuntalaiset nyt selittää kun ei sitä ole tullutkaan ja raamatusta jota sanovat noudattavansa ne vuosiluvut ovat laskettu
- niinpä..
selityksiä kirjoitti:
Minäkin muistan nuo vuodet jolloin ennustettiin mailmanloppua tulevaksi,kuinkahan seurakuntalaiset nyt selittää kun ei sitä ole tullutkaan ja raamatusta jota sanovat noudattavansa ne vuosiluvut ovat laskettu
Ja mitä sanovat siihen, että Raamatun mukaan väärän profeetan tunnistaa siitä, että tämän tekemät ennustukset eivät toteudu ja että väärän profeetan on kuoltava?
- törkeä tapaus
Kokonaiskuva Jehovan todistajien o p e i s t a ja nuiden o p p i e n ja sääntöjen mukaisesta asenteesta elämään, sekä sääntöjä asettavista ja niitä pilkuntarkasti valvovita vanhimmista -->ne oovat vahingollisia ihmisten psykkeelle.
Opit kun tekevät ihmisestä epärehellisen itselle (ja siten muille) koska ristiriidat ovat mahdttomia ohitettaviksi ja siksi niitä kierretään ja tehdän itsestä epärehllinen itselleen mm. kuoleman pelon, eli paratiisin menettämisen pelossa ja ryhmän painostuksesta johtuen.
Asenteet siis muovautuvat oppien pelotteiden kautta niin, ettei paljoakaan lähde ns. ihmisestä itsestään.
Ihmisinä rivitodistajat ovat tietysti syyllisiä henk.koht. kaikkeen mainittuun koska etteivät uskalla, tai viitsi, halua olla rehellisiä ja niin muuttaa itseään ja elämäänsä rehelliseen suuntaan, mutta samaan hengenvetoon täytyy todeta sekin, että heissä on hyvä sydämmisiä ihmisiä.
Etuina pakkoista voidaan pitää sitä että mm. työnantajille on heistä hyötyä, kosk he eivät yleensä varasta ja he ovat julkiskuvan vuoksi ahkeria tekemään sen mitä käsketään.
Tosin se motiivi olla ahkera ja rehellinen ei ole tavallaan oma, koska vaatimus on ulkoinen vaade "Jehovan kunniaan" saattamisesta(ikään kuin sellaista muka jumalat vaatisivat jotta heitä palvottaisiin) ihmisen tulevaisuuden uhalla. - jeesus
Ikävä kyllä kokonaiskuva Jehovan todistajien o p e i s t a ja nuiden o p p i e n ja sääntöjen mukaisesta asenteesta elämään, sekä sääntöjä asettavista ja niitä pilkuntarkasti valvovista ns. vanhimmista -->ne ovat vahingollisia ihmisten psykkeelle.
Jt-opit, eli Raamatun tulkinnalliset opit kun tekevät ihmisestä epärehellisen itselle (ja siten muille) koska ristiriidat joita opit sisältää ja niiden tulkinnat ovat mahdottomia ohitettaviksi järjellä, eli kun niitä kierretään tehdään itsestä epärehellinen mm. kuoleman pelon, eli paratiisin menettämisen pelon ja srk, ysrtävien, perheen painostuksesta johtuen.
Asenteet siis Jt;teissä muovautuvat oppiensa pelotteiden kautta niin ettei paljoakaan lähde todella rehellisesti ns. ihmisestä itsestään.
Ihmisinä rivitodistajat ovat tietysti syyllisiä henk.koht. kaikkeen edellä mainittuun syistä joista kerroin, mutta myös henkisestä laiskuudesta, totuudellisuuden vähättelystä etc, mutta samaan hengenvetoon täytyy todeta sekin, että heissä on hyväsydämisiä ihmisiä.
Etuina noista jt-pakoista voidaan pitää sitä, että mm. työnantajille heistä on hyötyä.
Jehovan todistajat eivät (yleensä) varasta ja he ovat julkiskuvan vuoksi myös ahkeria tekemään sen mitä käsketään.
Tosin motiivit olla ahkeria ja rehellisiä, ne eivät tavallaan ole siis omia, koska vaatimus "olla" on ulkoinen vaade mm. "Jehovan kunniaan saattamisesta"(ikään kuin sellaista muka jumalat vaatisivat jotta heitä palvottaisiin) ja JT;porukan oman julkiskuvan pitämiseksi siloisena.
Kuten on nyt tullut esiin ja huomattu, niin tuon siloitellun julkiskuvan alla on tahallista mädännäisyyttä.
Epärehellisyydestä ja pakossta on tuloksena hirveä hinta jonka rivitodistajat joutuvat maksamaan.
Perimmältään kyse on siitä että rivitodistajat hiljaa hyväksyvät sen pahuuden ja painostuksen joka heihin "totuuden" ja "rakkauden" nimissä kohdistuu. - Rossija
"Minua ei häiritse, jos joku JT on uskossaan tyytyväinen, mutta ikävä kyllä monet joutuvat kärsimään JT-uskonnon takia."
Ongelma onkin siinä, että mitä hänelle tapahtuu myöhemmin. Suuri osa Jehovan todistajista joutuu ennemmin taikka myöhemmin karttamisen kohteeksi ja silloin hänen elämästään tehdää maanpäällinen helvetti.
Ja tätä ennen häntä rääkätään tehtävillä ja velvollisuuksilla ja koko ajan rikotaan hänen loogista ajatteluaan ja omaatuntoaan. Monen Jehovan todistajan psyyke murenee asteittain ja jotkut eivät tätä kestä. Moni kestää koska etuisuuksia ja valtaa yli ihmisten hänelle suodaan, mikä toimii jonkinlaisena huumaavana elementtinä ja hukuttaa vähitellen omantunnon ja ihmisyyden pois. - Tyytyväinen
Minun kohdallani on jehovantodistajuus tuonut hyvin paljon positiivisa asioita.
Koska synnyin alueella, joka oli --ja on vieläkin hyvin köyhää ja työttömyys oli ja on vieläkin suurta.
Kyseessäolevalla alueella rehoitti myös alkoholin liiallinen käyttö, joten nuoret oli hyvin riskialttiita ongelmalliseen elämään.
Isäni oli alkoholisti, mutta äitini tuli jehovantodistajaksi ja ne periaatteet opetti myös minulle.
Jehovan todistajain kokouksissa sain lisäkoulutusta oikeisiin elämäntapoihin---jota en saanut valtauskonnon hallitsemissa piireissä.
Jehovan todistajain ansiosta olen kasvanut ihmiseksi, jolla on puhtaat moraaliset periaatteet ja siistit ja asialliset pukeutumistavat, ja tämä taas on autanut minua rakentamaan elämääni menestyksellisemmäksi.
Olen aina kiitollinen jehovantodistajille saamasti koulutuksesta,,---vaikka täytyy myöntää, että en ole ollut niin hyvä kentällä kävijä enkä aktiivinen osallistuja heidän surakuntatoimitaansa, koska kaikki heidän opetuksensa ei ole mielestäni yhteneväinen raamatun totuuksien kanssa ja siksi olen jättäytynyt niistä toiminnoista erilleen.
Joku on keksinyt meikäläisellekkin haukkumasanan ---OPPORTUNISTI, okei ---olen (jos joku niin haluaa) opportunisti, mutta minua se ei häiritse, koska olen tyytyväinen.
Eiköhän opportunistia ole kaikssa uskonnoissa ja puolueissa.?
Ja niinkuin tällä palstallakin on monesti todettu---kaikissa uskonnoissa on myös virheellisiä opetuksia ja sen ole oppinut jo ajat sitten, mutta se ei ole -- -eikä tarvitse olla ---syy sen uskonnon hylkäämiseen koska parempiakaan uskontoja ei ole tarjolla., ---vaikka joku voi niin väittääkin---mutta erehtyy hänkin.- Elävä kristitty
"Jehovan todistajain ansiosta olen kasvanut ihmiseksi, jolla on puhtaat moraaliset periaatteet ja siistit ja asialliset pukeutumistavat, ja tämä taas on autanut minua rakentamaan elämääni menestyksellisemmäksi."
No tämä on sitä farisealaista itsetyytyväisyyttä mutta tämä ei ole Jeesuksen tarkoittama asia. Tulisi henkilökohtaisesti - ilman järjestöjen johdattelua - uskoa Jeesukseen ja silloin kaikii muukin hyvä tulee ihmisen osaksi.
Noin ihmisenä olen iloinen, että olet omaksunut hyvät elämäntavat, mutta muista että usko Jeesukseen on kuitenkin se tärkein asia. - Maariaaa
Onhan toki jokaisessa liikkeessä ja lahkossa, joka saa jäseniä jotain hyvääkin edes pintakiilloksi. Eihän kukaan niihin muuten sortuisi liittymäänkään.
Kun tekstiäsi Tyytyväinen lukee, huomaa erittäin selvästi, mitä hallaa Jehovan todistajiin kuuluminen on sinulle aiheuttanut.
Kirjoitat:
"koska kaikki heidän opetuksensa ei ole mielestäni yhteneväinen raamatun totuuksien kanssa ja siksi olen jättäytynyt niistä toiminnoista erilleen. "
Kirjoitat myös:" kaikissa uskonnoissa on myös virheellisiä opetuksia ja sen ole oppinut jo ajat sitten, mutta se ei ole -- -eikä tarvitse olla ---syy sen uskonnon hylkäämiseen koska parempiakaan uskontoja ei ole tarjolla.,"
Koska olet altistunut jehovan todistajien aivopesulle jo nuoresta, se on selvästikin vaikuttanut sinuun syvästi.
Olet kuullut heidän opetuksiaan, joilla he vesittävät ja peittvät näkyvistä Raamatun opettamaan aitoa totuutta Jeesuksesta ja pelastuksesta.
On totta, että kaikkiin hengellisiin kysymyksiin kukaan ihminen, järjestö tai mikään seurakunta ei tiedä oikeita vastauksia. Täytyy kuitenkin erottaa ns.kehälliset kysymykset, joihin kannan ottaminen ja täsmällisen oikean kannan tietäminen ei ole niin oleellista eikä pelastuskysymys.
On kuitenkin uskon peruskysymyksiä, joihin vankan kannan ottaminen on pelastuskysymys.
Tärkeintä on tuntea Jumala, ymmärtää Hänen luontonsa kolmiyhteisenä olentona. Meillä on yksi Jumala, joka koostuu kolmesta persoonasta samassa Jumalassa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Jeesus ei siis ole enkeli kuten Jehovan todistajat opettavat. Tämä kaikki käy ilmi Raamatun kokonaisopetuksesta, mutta omalla valheellisella raamatun käännöksellään J.todistajat ovat hämänneet ja vääristäneet asian.
Jumala kieltää myös seuraamasta Väärää profeettaa ja varoittaa, että näitä ilmaantuu. Ne tunnistaa siitä, että he muka edustavat Jumalaa ja toimivat ja kertovat asioita Jumalan käyttäminä, mutta lopulta käykin ilmi, että heidän ennustelunsa eivät toteudu. jehovan todistajien aikaennustelut ovat järjestään mennet harhaan ja he ovat siksi jatkuvasti joutuneet muuttamaan oppejaan.
J.todistajat ovat myös vastuussa tuhansien kuolemasta verensiirtokiletoharhaoppinsa vuoksi. Aiemmin elintensiirtokieltokin tappoi heidän joukossaan ihmisiä. Nyt he ovat vastuussa myös lukuisista mielenterveysongelmista ja itsemurhista, joihin heidän vääristyneen tulkintansa aiheuttama karttamisrangaistussysteemi ihmisiä ajaa. Miljoonat ovat heidän vääristyneiden ihanteidensa vuoksi myös matalasti koulutettuja (yliopisto-ja korkeakoultus on heillä paheksuttua Vartiotornin kirjoituksissa ym)ja pienipalkkaisissa osa-aikatöissä. Maailmallisia ystäviä ei saisi olla ja lasten tulisi pidättäytyä maailmallisesta harrastustoiminnasta ja jopa koulujen kerhoista.
Kaikki eivät ihan kaikkea noudata, mutta tunnollisimmat ahdistuvat ja syrjäytyvät muusta yhteiskunnasta ja muista ihmisistä eniten. suuri osa taas elää jatkuvassa syyllisyydessä, kun ei jaksa noudattaa kaikkea käskettyä.
Jehovan todistajien järjestö saa siis hyvin paljon pahaa aikaan ihmisille. Pahinta kaikessa on se, että ensinnäkin ketkä jäävät siihen harhalahkoon ansaan, eivät voi saada läheistä suhdetta Jumalaan eivätkä Hänen hyväksyntäänsä. he menettävät pelastuksen.
Ja vaikka joku lopulta tajuaisi lahkon valheellisuuden, he ovat kuulleet niin paljon aivopesua ja väärää kritiikkiä aidoista kristityistä, että he eivät tajua, miten voisi sitten päästä uskovaksi ja Jeesuksen aidoksi seuraajaksi.
Totuus on se, että ei ole mitään yhtä ainoaa oikeaa kristillistä uskontoa. On olemassa harhalahkoja ja pseudokristillisyyttä (kuten mormonit ja Jehovan todistajat), mutta sitten on olemassa myös lukuisia kirkkokuntia ja seurakuntia, joissa on mukana toiminnassa sekä aitoja uskovia että vain nimellisesti kristittyjä,
Seurakunnasta riippumatta (paitsi ihan harhalahkot kuten J.t:t ja mormonit yms) kaikki uskovaiset kuuluvat Kristuksen ruumiiseen ja kulkevat pelastuksen tiellä. Kuten on ennustettu Raamatussa vehnä ja rikkaruohot kasvavat sekaisin loppuun asti. Toisin kuin jehovan todistajat virheellisesti opettavat, vehnä ei kasva vain yhdessä oikeassa järjestössä vaan erilaisissa epätäydellisissä seurakunnissa on niitä vehnäksi laskettavia, joilla on aito sydämen usko ja se heijstuu myös heidän elämästään, vaikka toki kaikki syntisiä olemmekin. Kaikissa OK-seurakunnissakin on myös rikkaviljaa, mutta jeesus sitten aikanaan tuomitsee, koska näkee sydämiin.
Jossakin menee kuitenkin raja...ei voi olla aito uskova, jos uskoo ja elää kuten mormonit tai jehovan todistajat harhaisesti opettavat. he ovat uskon peruskysymyksissä harhassa. Muissa seurakunnissa uskoin ydinasiat ovat yleensä kunnossa ja kehällisissä asioissa eli ei-pelastuskysymyksissä toki eri kantoja riittää. Jumala tietenkin osaa tarkasti vain määritellä ja päättää ja tuomita, mitkä ovat niitä ihan pelastuskysymyksiä ja -asioita uskossa. - Maariaaa
Maariaaa kirjoitti:
Onhan toki jokaisessa liikkeessä ja lahkossa, joka saa jäseniä jotain hyvääkin edes pintakiilloksi. Eihän kukaan niihin muuten sortuisi liittymäänkään.
Kun tekstiäsi Tyytyväinen lukee, huomaa erittäin selvästi, mitä hallaa Jehovan todistajiin kuuluminen on sinulle aiheuttanut.
Kirjoitat:
"koska kaikki heidän opetuksensa ei ole mielestäni yhteneväinen raamatun totuuksien kanssa ja siksi olen jättäytynyt niistä toiminnoista erilleen. "
Kirjoitat myös:" kaikissa uskonnoissa on myös virheellisiä opetuksia ja sen ole oppinut jo ajat sitten, mutta se ei ole -- -eikä tarvitse olla ---syy sen uskonnon hylkäämiseen koska parempiakaan uskontoja ei ole tarjolla.,"
Koska olet altistunut jehovan todistajien aivopesulle jo nuoresta, se on selvästikin vaikuttanut sinuun syvästi.
Olet kuullut heidän opetuksiaan, joilla he vesittävät ja peittvät näkyvistä Raamatun opettamaan aitoa totuutta Jeesuksesta ja pelastuksesta.
On totta, että kaikkiin hengellisiin kysymyksiin kukaan ihminen, järjestö tai mikään seurakunta ei tiedä oikeita vastauksia. Täytyy kuitenkin erottaa ns.kehälliset kysymykset, joihin kannan ottaminen ja täsmällisen oikean kannan tietäminen ei ole niin oleellista eikä pelastuskysymys.
On kuitenkin uskon peruskysymyksiä, joihin vankan kannan ottaminen on pelastuskysymys.
Tärkeintä on tuntea Jumala, ymmärtää Hänen luontonsa kolmiyhteisenä olentona. Meillä on yksi Jumala, joka koostuu kolmesta persoonasta samassa Jumalassa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Jeesus ei siis ole enkeli kuten Jehovan todistajat opettavat. Tämä kaikki käy ilmi Raamatun kokonaisopetuksesta, mutta omalla valheellisella raamatun käännöksellään J.todistajat ovat hämänneet ja vääristäneet asian.
Jumala kieltää myös seuraamasta Väärää profeettaa ja varoittaa, että näitä ilmaantuu. Ne tunnistaa siitä, että he muka edustavat Jumalaa ja toimivat ja kertovat asioita Jumalan käyttäminä, mutta lopulta käykin ilmi, että heidän ennustelunsa eivät toteudu. jehovan todistajien aikaennustelut ovat järjestään mennet harhaan ja he ovat siksi jatkuvasti joutuneet muuttamaan oppejaan.
J.todistajat ovat myös vastuussa tuhansien kuolemasta verensiirtokiletoharhaoppinsa vuoksi. Aiemmin elintensiirtokieltokin tappoi heidän joukossaan ihmisiä. Nyt he ovat vastuussa myös lukuisista mielenterveysongelmista ja itsemurhista, joihin heidän vääristyneen tulkintansa aiheuttama karttamisrangaistussysteemi ihmisiä ajaa. Miljoonat ovat heidän vääristyneiden ihanteidensa vuoksi myös matalasti koulutettuja (yliopisto-ja korkeakoultus on heillä paheksuttua Vartiotornin kirjoituksissa ym)ja pienipalkkaisissa osa-aikatöissä. Maailmallisia ystäviä ei saisi olla ja lasten tulisi pidättäytyä maailmallisesta harrastustoiminnasta ja jopa koulujen kerhoista.
Kaikki eivät ihan kaikkea noudata, mutta tunnollisimmat ahdistuvat ja syrjäytyvät muusta yhteiskunnasta ja muista ihmisistä eniten. suuri osa taas elää jatkuvassa syyllisyydessä, kun ei jaksa noudattaa kaikkea käskettyä.
Jehovan todistajien järjestö saa siis hyvin paljon pahaa aikaan ihmisille. Pahinta kaikessa on se, että ensinnäkin ketkä jäävät siihen harhalahkoon ansaan, eivät voi saada läheistä suhdetta Jumalaan eivätkä Hänen hyväksyntäänsä. he menettävät pelastuksen.
Ja vaikka joku lopulta tajuaisi lahkon valheellisuuden, he ovat kuulleet niin paljon aivopesua ja väärää kritiikkiä aidoista kristityistä, että he eivät tajua, miten voisi sitten päästä uskovaksi ja Jeesuksen aidoksi seuraajaksi.
Totuus on se, että ei ole mitään yhtä ainoaa oikeaa kristillistä uskontoa. On olemassa harhalahkoja ja pseudokristillisyyttä (kuten mormonit ja Jehovan todistajat), mutta sitten on olemassa myös lukuisia kirkkokuntia ja seurakuntia, joissa on mukana toiminnassa sekä aitoja uskovia että vain nimellisesti kristittyjä,
Seurakunnasta riippumatta (paitsi ihan harhalahkot kuten J.t:t ja mormonit yms) kaikki uskovaiset kuuluvat Kristuksen ruumiiseen ja kulkevat pelastuksen tiellä. Kuten on ennustettu Raamatussa vehnä ja rikkaruohot kasvavat sekaisin loppuun asti. Toisin kuin jehovan todistajat virheellisesti opettavat, vehnä ei kasva vain yhdessä oikeassa järjestössä vaan erilaisissa epätäydellisissä seurakunnissa on niitä vehnäksi laskettavia, joilla on aito sydämen usko ja se heijstuu myös heidän elämästään, vaikka toki kaikki syntisiä olemmekin. Kaikissa OK-seurakunnissakin on myös rikkaviljaa, mutta jeesus sitten aikanaan tuomitsee, koska näkee sydämiin.
Jossakin menee kuitenkin raja...ei voi olla aito uskova, jos uskoo ja elää kuten mormonit tai jehovan todistajat harhaisesti opettavat. he ovat uskon peruskysymyksissä harhassa. Muissa seurakunnissa uskoin ydinasiat ovat yleensä kunnossa ja kehällisissä asioissa eli ei-pelastuskysymyksissä toki eri kantoja riittää. Jumala tietenkin osaa tarkasti vain määritellä ja päättää ja tuomita, mitkä ovat niitä ihan pelastuskysymyksiä ja -asioita uskossa.Se on kuitenkin selvä, että Raamatun mukaan se tie, joka johtaa pelastukseen on kapea ja harvat ovat ne, jotka sinne löytävät. Eli suuri osa ihmisistä ei edes usko tai ei juuri välitä onko Jumalaa vai ei. Suuri osa on myös hyvin laimeita ja usko ei ole heille tärkeä ja elämäntapaan vaikuttava asia.
Kuitenkin Raamatussa Jeesus varoitti siitä erään seurakunnan jäseniä, että ei saisi olla haalea vaan innokas ja tosissaan uskossa. Hänhän sanoi, että voi sinua, kun olet haalea, olisit kylmä tai kuuma, mutta, kun olet haalea olen oksentava sinut suustani.
Jehovan todistajat on siksi niin salakavala, että se hämää ihmisiä siihen harhaan, että kun he pettyvät tuohion lahkoon ja sen opetuksiin ja tekoihin, he ajattelevat, että ei kai sitä sitten ole Jumalaa ollenkaan tai jos on, niin mistäpä sitä tietää, miten Hän toivoisi minun elävän ja miten käytännössä voisin muka elää uskovan elämää. Nuo kaikki muut tavat olla uskovainen kuin Jehovan todistajien tapa ovat varmaan vieläkin huonompia kuten Vartiotorni on toteen näyttänyt.
Väärin! Jumala ja läheinen suhde häneen on löydettävissä , samoin kuin monia, riittävän hyvin raamatullisia seurakuntia, joissa voi kokoontua yhteen saamaan rohkaisua ja palvomaan Jumalaa yhdessä muiden uskovien kanssa!
Ei kannata luovuttaa! Läheinen suhde Jumalaan on tärkein asia elämässä ja se ratkaisee myös sen, missä vietämme ikuisuutemme!
Kannattaa lukea ihan aluksi Pasi Turusen teos Vartiotorni, Valtakunta uudessa valossa. Siitä alkaa selvitä monet aidon uskon ydinkysymykset ja se miten Jehovan todistajat ovat harhauttaneet ihmisiä ja jopa väärennelleet asiantuntijalausuntoja ja valehdelleet. Todistusaineistona on paljon kopioita dokumenteista, jotka todistavat Vartiotorniseuran huijauksista. Pasi Turunen ei ole entinen Jehovan todistaja, vaan syvästi uskova kristitty, teologian maisteri ja toimittaja.
Rukoilen puolestasi! - realismi
Maariaaa kirjoitti:
Kirjoitat:
Jossakin menee kuitenkin raja...ei voi olla aito uskova, jos uskoo ja elää kuten mormonit tai jehovan todistajat harhaisesti opettavat. he ovat uskon peruskysymyksissä harhassa. Muissa seurakunnissa uskoin ydinasiat ovat yleensä kunnossa ja kehällisissä asioissa eli ei-pelastuskysymyksissä toki eri kantoja riittää. Jumala tietenkin osaa tarkasti vain määritellä ja päättää ja tuomita, mitkä ovat niitä ihan pelastuskysymyksiä ja -asioita uskossa.Ilmeisemminkin (?) "Maariaaa" on palstalla hurskastelemassa katolisen pedofiili-kirkon ja laajaa lapsikauppaa harrastaneen lahkon dogmien puolesta.
Mahdollisesti sellaisesta uskonliikkeestä kiinnostuneen kannattaa perehtyä aivan aluksi vaikkapa seuraavaan ja harkita heijastaako tuo kirkko kristillisyyttä (vieläkään).
- http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases
International dimension of problem: http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases#International_dimension_of_problem
"Laajan homoverkoston paljastumisen arvellaan johtaneen paavin yllättävään eroon. La Repubblica -lehden haltuunsa saamassa tutkintaraportissa viitataan kirkon ryhmittymän jäseniin, joita yhdistää seksuaalinen suuntautuminen."
- http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013022716725678_ul.shtml
"Entinen katolilaisveli Mark Dowd pitää homoseksuaalisuutta tikittävänä aikapommina Vatikaanissa."
"Kirje paljastaa: Vatikaani käski peitellä pedofiliaa" - Keskiviikko 19.1.2011
"Julkisuuteen vuotaneella kirjeellä voi olla suuri vaikutus tuleviin oikeudenkäynteihin."
- http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011011913031940_ul.shtml
"Paavi joutui jälleen pedofiilikohuun"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/03/1086444
"Paavi suojeli pedofiilipappia"
"Papin koneelta löytyi yli 20 000 lapsiseksikuvaa"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/ulkomaat.shtml/2010/11/1223762/papin-koneelta-loytyi-yli-20-000-lapsiseksikuvaa
"Vatikaanin edustaja rinnasti pedofiliakohun juutalaisvainoon"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/04/1092695
"Vatikaanin pankkiiria epäillään rahanpesusta"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/09/1190746
"Hollannin katolisen kirkon historiassa kymmeniätuhansia lasten hyväksikäyttöjä"
- http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011121614959159_ul.shtml
"Vatikaanin laaja lapsikauppa julki"
- http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=3007
- - Maariaaa
realismi kirjoitti:
Ilmeisemminkin (?) "Maariaaa" on palstalla hurskastelemassa katolisen pedofiili-kirkon ja laajaa lapsikauppaa harrastaneen lahkon dogmien puolesta.
Mahdollisesti sellaisesta uskonliikkeestä kiinnostuneen kannattaa perehtyä aivan aluksi vaikkapa seuraavaan ja harkita heijastaako tuo kirkko kristillisyyttä (vieläkään).
- http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases
International dimension of problem: http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases#International_dimension_of_problem
"Laajan homoverkoston paljastumisen arvellaan johtaneen paavin yllättävään eroon. La Repubblica -lehden haltuunsa saamassa tutkintaraportissa viitataan kirkon ryhmittymän jäseniin, joita yhdistää seksuaalinen suuntautuminen."
"Entinen katolilaisveli Mark Dowd pitää homoseksuaalisuutta tikittävänä aikapommina Vatikaanissa."
"Kirje paljastaa: Vatikaani käski peitellä pedofiliaa" - Keskiviikko 19.1.2011
"Julkisuuteen vuotaneella kirjeellä voi olla suuri vaikutus tuleviin oikeudenkäynteihin."
- http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011011913031940_ul.shtml
"Paavi joutui jälleen pedofiilikohuun"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/03/1086444
"Paavi suojeli pedofiilipappia"
"Papin koneelta löytyi yli 20 000 lapsiseksikuvaa"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/ulkomaat.shtml/2010/11/1223762/papin-koneelta-loytyi-yli-20-000-lapsiseksikuvaa
"Vatikaanin edustaja rinnasti pedofiliakohun juutalaisvainoon"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/04/1092695
"Vatikaanin pankkiiria epäillään rahanpesusta"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/09/1190746
"Hollannin katolisen kirkon historiassa kymmeniätuhansia lasten hyväksikäyttöjä"
- http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011121614959159_ul.shtml
"Vatikaanin laaja lapsikauppa julki"
- http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=3007
-nimimerkille realismi: En suinkaan ole katolinen. En halua siihen kuulua, koska mm koen sen kirkkokunnan olevan opeiltaa turhan kaukana Raamatun opetuksesta.
En usko, että on mitään yhtä ainoaa oikeaa kristillistä uskontoa, vaan vehnää ja rikkaruohoa kasvaa loppuun saakka yhdessä eri seurakunnissa. Jotkin uskonnot, jotka väittävät olevansa kristillisiä, ovat kuitenkin jo niin etäällä raamatun ydinsanomasta, että niiden yhteydessä ja niiden oppeihin uskomalla ei voi Raamatun Jumalaan löytää aitoa yhteyttä. Tälläisiä ovat siis esim Jehovan todistajat ja mormonit.
Loppujen lopuksi Jeesus on tuomari ja tietää missä menee raja.
Itse käyn vapaitten suuntien Jumalanpalveluksissa, mm One way Missionin tilaisuuksissa Helsingissä. Heillä on hyvin raitis ja Raamattukeskeinen opetus, jota esim liberaaliteologian hapatus ei ole pilannut. Kuitenkaan ei ole mitään yhtä ainoaa oikeaa kirkkokuntaa tai seurakuntaa. kaikki seurakunnat ovat epätäydellisiä, mutta tietenkin jossain menee raja.
Tärkeintä on aina elävä usko Jeesukseen! - realismi
Maariaaa kirjoitti:
nimimerkille realismi: En suinkaan ole katolinen. En halua siihen kuulua, koska mm koen sen kirkkokunnan olevan opeiltaa turhan kaukana Raamatun opetuksesta.
En usko, että on mitään yhtä ainoaa oikeaa kristillistä uskontoa, vaan vehnää ja rikkaruohoa kasvaa loppuun saakka yhdessä eri seurakunnissa. Jotkin uskonnot, jotka väittävät olevansa kristillisiä, ovat kuitenkin jo niin etäällä raamatun ydinsanomasta, että niiden yhteydessä ja niiden oppeihin uskomalla ei voi Raamatun Jumalaan löytää aitoa yhteyttä. Tälläisiä ovat siis esim Jehovan todistajat ja mormonit.
Loppujen lopuksi Jeesus on tuomari ja tietää missä menee raja.
Itse käyn vapaitten suuntien Jumalanpalveluksissa, mm One way Missionin tilaisuuksissa Helsingissä. Heillä on hyvin raitis ja Raamattukeskeinen opetus, jota esim liberaaliteologian hapatus ei ole pilannut. Kuitenkaan ei ole mitään yhtä ainoaa oikeaa kirkkokuntaa tai seurakuntaa. kaikki seurakunnat ovat epätäydellisiä, mutta tietenkin jossain menee raja.
Tärkeintä on aina elävä usko Jeesukseen!Maariaaa>> Tärkeintä on aina elävä usko Jeesukseen!
Miksi uskomukset ja uskonnot seuraavat maantieteellisiä rajoa?
Keskenään oikeaoppisuudesta aivan alkumetreilään alkaen kiistelevät ja toisiaan syyttelevät ja tuomitsevat fariselaishenkiset kristityt edustavat vain noin 30%:a maailman ihmisistä.
Mikäli "kristitty" olisi sattunut syntymään toiseen kulttuuriin / maahan, vaikkapa islamilaiseen uskovaan perheeseen, niin hän riskeeraisi julistaa aivan toisenlaisia totuuksia.
Sattuma ohjaa myös uskomuksia, mutta uskonnollinen putkinäköisyys, julkeus ja itseriitoisuus estää sitä havaitsemasta.
Minkähän ainoan oikean uskon ja uskomuksien puolesta "Maariaa" puhuisi ja saarnaisi jos olisi syntynyt vaikkapa Intiaan tai Iraniin paikalliseen uskovaan perheeseen ... - Re Alismi
realismi kirjoitti:
Maariaaa>> Tärkeintä on aina elävä usko Jeesukseen!
Sattuma ohjaa myös uskomuksia, mutta uskonnollinen putkinäköisyys, julkeus ja itseriitoisuus estää sitä havaitsemasta.
Minkähän ainoan oikean uskon ja uskomuksien puolesta "Maariaa" puhuisi ja saarnaisi jos olisi syntynyt vaikkapa Intiaan tai Iraniin paikalliseen uskovaan perheeseen ..."Minkähän ainoan oikean uskon ja uskomuksien puolesta "Maariaa" puhuisi ja saarnaisi jos olisi syntynyt vaikkapa Intiaan tai Iraniin paikalliseen uskovaan perheeseen ..."
Uskon Jeesukseen puoleasta Maaria saarnaisi, sillä Jeesus etsii omansa vaikka maan ääristä. Amen - kiia.
realismi kirjoitti:
Maariaaa>> Tärkeintä on aina elävä usko Jeesukseen!
Minkähän ainoan oikean uskon ja uskomuksien puolesta "Maariaa" puhuisi ja saarnaisi jos olisi syntynyt vaikkapa Intiaan tai Iraniin paikalliseen uskovaan perheeseen ...Hah ha...onko enää putkiaivoisempaa uskonnollisuutta kuin Jehovan todistajilla,,,heillähän sanellaan ylhäältä päin miten milloinkin pitää uskoa ja toimia ja se vieläpä vaihtuu alvariinsa! :D
Lisäksi kaikki muut paitsi he ovat muka Saa.ta.na. Panettelijan puolella
Surkuhupaista menoa kerrassaan !
- EPÄILEVÄ JT.
VOI TEITÄ PIENIÄ
LAPSIA , MINÄ OLEN ,JÄÄNYT ,SURAKUNNAN
ULLKOPUOLELLE JA EN TIÄDÄ ETTÄ MITÄ SELLASTA OLEN
TEHNYT ETTÄ ,SEURAKUNTALAISET ,.EI TULE MOIKAAMAAN,.
JOO ,JEHOVAT OVAT ,NIIN KAUAN ,KIVOJA ,MUKAVIA
IHMISIÄ SINULLE ,KUNNES , HE EIVÄT ENÄÄ ,TYKÄÄ SINUSTA!!!!!.
SEN JÄLKEEN HE OVAT KUIN ,SUSI LAUMA JOKA RAATELEE!!!!!!!!,.
NÄIN HOMMAT MENEE ,. OLEN ,VELI JOKA ON AJAUTUMASSA
POIS ,JEHOVAN ,USKONNOSTA JA SYY ON
SE ETTÄ ITSE NÄMÄ RAKKAAT IHMISET ,SEURAKUNNASSA OVAT
AJANEET MINUT POIS SIÄLLTÄ. VAIKKA OLEN ,USKOVA,.
IHMINEN .
EI NE ASIJAT AINA MENE SIÄLÄ NIINKU ,KIRJASSA LUKEE,.
KAUKANA SIITÄ KUULKAAS!.Ikävä kuulla että koet näin :/ Ihmiset kun on epätäydellisii ja syntisii, niin joskus näit tapahtuu......Olen erotettu ja edelleenkin koen että minua kohdellaan ystävällisesti, enkä koe olevani hylätty, päinvastoin.
- Maariaaa
mariska.ru kirjoitti:
Ikävä kuulla että koet näin :/ Ihmiset kun on epätäydellisii ja syntisii, niin joskus näit tapahtuu......Olen erotettu ja edelleenkin koen että minua kohdellaan ystävällisesti, enkä koe olevani hylätty, päinvastoin.
Mariska ja epäilevä-JT! Jumala haluaa nyt varmasti vetää teitäkin puoleensa. On vain hyvä, kun olette päässeet tai olette pääsemässä tavalla tai toisella pois Jehovan todistajien väärästä uskonnosta. He ovat hyvin taitavia aivopesijöitä. Itsekin olin oikea heidän aivopesty mallioppilaansa vuosikaudet ja olin tienraivaajakin pitkään ja mieheni oli vanhin.
Lopulta tajusin asioitten oikean laidan ja sen, että heidän Raamatun käännöksensä on vääristelty ja heidän oppinsa eivät oikeasti täsmääkään Raamattuun. Nykyään minä ja puolisoni seuraamme Jeesusta ja olemme uskossa. Samoin kaikki lapsemme.
Suosittelen tutustumaan tuohon Pasi Turusen teokseen, josta aiemmin mainitsin tässä ketjussa. Mene lukemaan vaikkapa One way missionin nettisivuja. Sieltä löydätte hyvää Raamattuun pohjautuvaa opetusta. Rukoilkaa ja etsikää Jumalaa! Lukaa myös hengellistä kirjallisuutta ja menkää hengellisiin tilaisuuksiin, esim One Way Missionin, jos asut esim pääkaupunkiseudulla. Aluksi hengelliset tilaisuudet ja Jumalanpalvelukset voivat tuntua erikoisilta, jos olet tottunut J.todistajien- tyylisiin tilaisuuksiin. Jumala teitä johdattakoon!
Rukoilen teidänkin puolestanne Maariaaa kirjoitti:
Mariska ja epäilevä-JT! Jumala haluaa nyt varmasti vetää teitäkin puoleensa. On vain hyvä, kun olette päässeet tai olette pääsemässä tavalla tai toisella pois Jehovan todistajien väärästä uskonnosta. He ovat hyvin taitavia aivopesijöitä. Itsekin olin oikea heidän aivopesty mallioppilaansa vuosikaudet ja olin tienraivaajakin pitkään ja mieheni oli vanhin.
Lopulta tajusin asioitten oikean laidan ja sen, että heidän Raamatun käännöksensä on vääristelty ja heidän oppinsa eivät oikeasti täsmääkään Raamattuun. Nykyään minä ja puolisoni seuraamme Jeesusta ja olemme uskossa. Samoin kaikki lapsemme.
Suosittelen tutustumaan tuohon Pasi Turusen teokseen, josta aiemmin mainitsin tässä ketjussa. Mene lukemaan vaikkapa One way missionin nettisivuja. Sieltä löydätte hyvää Raamattuun pohjautuvaa opetusta. Rukoilkaa ja etsikää Jumalaa! Lukaa myös hengellistä kirjallisuutta ja menkää hengellisiin tilaisuuksiin, esim One Way Missionin, jos asut esim pääkaupunkiseudulla. Aluksi hengelliset tilaisuudet ja Jumalanpalvelukset voivat tuntua erikoisilta, jos olet tottunut J.todistajien- tyylisiin tilaisuuksiin. Jumala teitä johdattakoon!
Rukoilen teidänkin puolestanneNo minä teen paluuta todistajaksi :)
- Voi voi
mariska.ru kirjoitti:
No minä teen paluuta todistajaksi :)
Olet ilmeisesti tehnyt paluuhalusi myös selväksi muille? Siinäpä siis syy ystävällisyyteen. Toivottavasti tulet vielä järkiisi, etkä pilaa mahdollisuuttasi pelastua.
- Vain kyssäri
mariska.ru kirjoitti:
No minä teen paluuta todistajaksi :)
Onko tämä propaganda mitä täällä nyt levität osa sitä paluuprosessia? Kehotettiinkko sinua rakkaudellisesti tällaiseen viestintään Vartiotorniseuran taholta?
Voi voi kirjoitti:
Olet ilmeisesti tehnyt paluuhalusi myös selväksi muille? Siinäpä siis syy ystävällisyyteen. Toivottavasti tulet vielä järkiisi, etkä pilaa mahdollisuuttasi pelastua.
Minuun suhtauduttu ystävällisesti kaiken aikaa :)
- realismi
>> Tuntuu olevan tää palsta täys pelkkää panettelua ja puolitotuuksien levittelyä.
Tämän alkulausuman / yleisen syytöksen jälkeen vielä pyydetään pitämään ketju "positiivisenä." Varsin erikoinen logiikka.
1) "Pelkkää panettelua" Erittele ja yksilöi syytöksesi.
2) "Pelkkää puolitotuuksien levittelyä" Todista puolitotuudet.
Todellisuus on se, että suurin osa (yli 90%) entisten todistajien esille nostamasta kritikistä on täysin validia.
Ps. Kilpailevien uskonliikeiden hurskaat meuhkaamiset voikin sitten jättää omaan arvoonsa.20 vuotta asiaa seuranneena ja tätä nykyä erotettuna ollessa en o koskaan kohdannut esimerkiksi jossain mainittua julkista häpäisyä taikka epäystävällistä karttamista. En koe että koskaan minua tai muita tuntemiani todistajia olisi kaltoin kohdeltu. Minuun suhtaudutaan edelleenkin ystävällisesti vaikka erotettu oonki :)
- Kyssärit
mariska.ru kirjoitti:
20 vuotta asiaa seuranneena ja tätä nykyä erotettuna ollessa en o koskaan kohdannut esimerkiksi jossain mainittua julkista häpäisyä taikka epäystävällistä karttamista. En koe että koskaan minua tai muita tuntemiani todistajia olisi kaltoin kohdeltu. Minuun suhtaudutaan edelleenkin ystävällisesti vaikka erotettu oonki :)
Mistä muuten itsekkyytesi tulee? Miksi katsot asioita vain sinun oman minäsi ja sinun kokemiesi kautta? Etkö ollenkaan näe kärsiviä lähimmäisiäsi?
Johtuuko tuo viimeinen lauseesi kuitenkin vain siitä syystä, että olet tekemässä paluuta Jehovan todistajaksi?
Onko muuten Vartiotorniseuran suositus se, että Jehovan todistaja katselee asioita vain sen oman minänsä kautta? Vai mistä tuollaiset minä-viestit tulevat? - Selvä peli
mariska.ru kirjoitti:
20 vuotta asiaa seuranneena ja tätä nykyä erotettuna ollessa en o koskaan kohdannut esimerkiksi jossain mainittua julkista häpäisyä taikka epäystävällistä karttamista. En koe että koskaan minua tai muita tuntemiani todistajia olisi kaltoin kohdeltu. Minuun suhtaudutaan edelleenkin ystävällisesti vaikka erotettu oonki :)
"Minuun suhtaudutaan edelleenkin ystävällisesti vaikka erotettu oonki :)"
Kerroit aikaisemmin, että olet palaamassa Jehovan todistajaksi. Siinä on syy ystävälliseen suhtautumiseen. Jos kertoisit, että et halua takaisin todistajaksi, niin mitäpä luulet olisiko suhtautuminen edelleen ystävällistä? Enpä usko. Karttaminen alkaisi. - TOTTA ON
mariska.ru kirjoitti:
Erotettuja EI TERVEHDITÄ vaan katsotaan kuin RIKOLLISTA
- Maariaaa
mariska.ru kirjoitti:
Rakas mariska.ru
Uskon, että on johdatusta, että tiemme näin kohtasivat! Erosin siis itse Jehovan todistajista viime kesänä, koska huomasin, etteivät sen liikkeen opit täsmääkään Raamattuun! Nyt olen onnellisesti elävässä uskossa.
Tutustu asioihin muistakin näkökulmista kuin vain todistajien materiaalista. Itse ainakin koin tulleeni ihan aivopestyksi heidän väärin käännetyn Raamatun käännöksensä ja varsinkin heidän manipuloivien kirjojensa ja lehtiensä kautta. ihmiset olivat siellä monet kyllä hyvin mukavia, mutta niin on muissakin uskonnoissa. Se ei todista mitääm, kun oppi on väärä ja epärehellisyyttä löytyy niin paljon.
Please, lue Pasi Turusen kirja, niin ymmärrät mitä puhun. Hän ei ole siis entinen Jehovan todistaja. Ensi helatorstaina Patmos-radiosta tulee myös uusintana kahden entisen Jehovan todistajan haastettelu. Pasi Turunen on haastattelemassa. Ex-todistajat ovat nykyään uskossa ja kertovat syitä lähtöönsä ja nykyisestä elämästään.
Kuuntele netistä myös Pasi Turusen opetuksia , samoin esim Tapani Suonto One Way Missionista on aivan mahtava lämminhenkinen Raamatun opettaja.
Älä vaan mene mariska.ru hyvä sinne Väärään profeettaan takaisin. Jeesus haluaa, että löydät Hänen luokseen! Ota se kutsu vastaan! Älä mene järjestöön, joka tekee itsestään röyhkeästi ylimääräisen välikappaleen ja välittäjän ihmisen ja Jumalan välillä! Mikään järjestö ei pelasta. Jeesus on pelastaja! Kyssärit kirjoitti:
Mistä muuten itsekkyytesi tulee? Miksi katsot asioita vain sinun oman minäsi ja sinun kokemiesi kautta? Etkö ollenkaan näe kärsiviä lähimmäisiäsi?
Johtuuko tuo viimeinen lauseesi kuitenkin vain siitä syystä, että olet tekemässä paluuta Jehovan todistajaksi?
Onko muuten Vartiotorniseuran suositus se, että Jehovan todistaja katselee asioita vain sen oman minänsä kautta? Vai mistä tuollaiset minä-viestit tulevat?Minuun suhtauduttu ystävällisesti kaiken aikaa. Kuten Raamatussa sanotaan, rakkaus ei etsi omia etujaan ja rakastakaa lähimmäistä niin kuin itseänne :)
- realismi
Maariaaa kirjoitti:
Rakas mariska.ru
Uskon, että on johdatusta, että tiemme näin kohtasivat! Erosin siis itse Jehovan todistajista viime kesänä, koska huomasin, etteivät sen liikkeen opit täsmääkään Raamattuun! Nyt olen onnellisesti elävässä uskossa.
Tutustu asioihin muistakin näkökulmista kuin vain todistajien materiaalista. Itse ainakin koin tulleeni ihan aivopestyksi heidän väärin käännetyn Raamatun käännöksensä ja varsinkin heidän manipuloivien kirjojensa ja lehtiensä kautta. ihmiset olivat siellä monet kyllä hyvin mukavia, mutta niin on muissakin uskonnoissa. Se ei todista mitääm, kun oppi on väärä ja epärehellisyyttä löytyy niin paljon.
Please, lue Pasi Turusen kirja, niin ymmärrät mitä puhun. Hän ei ole siis entinen Jehovan todistaja. Ensi helatorstaina Patmos-radiosta tulee myös uusintana kahden entisen Jehovan todistajan haastettelu. Pasi Turunen on haastattelemassa. Ex-todistajat ovat nykyään uskossa ja kertovat syitä lähtöönsä ja nykyisestä elämästään.
Kuuntele netistä myös Pasi Turusen opetuksia , samoin esim Tapani Suonto One Way Missionista on aivan mahtava lämminhenkinen Raamatun opettaja.
Älä vaan mene mariska.ru hyvä sinne Väärään profeettaan takaisin. Jeesus haluaa, että löydät Hänen luokseen! Ota se kutsu vastaan! Älä mene järjestöön, joka tekee itsestään röyhkeästi ylimääräisen välikappaleen ja välittäjän ihmisen ja Jumalan välillä! Mikään järjestö ei pelasta. Jeesus on pelastaja!>> Erosin siis itse Jehovan todistajista viime kesänä, koska huomasin, etteivät sen liikkeen opit täsmääkään Raamattuun! Nyt olen onnellisesti elävässä uskossa.
Eli mitä ilmeisemmin ojasta allikkoon, sillä "elävä usko" viittaa vahvasti hurmosliikkeisiin, samoin tuo patoksellinen käännytys-saarnaaminen.
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/omat-kokemukset-uskonyhteisossa/177-fundamentalistiperheen-lapsi
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/omat-kokemukset-uskonyhteisossa/146-syntynyt-helluntailaiseksi
- matias,,
Onko tämä kaveri homo?saikohan se fudut todistajista sen takia.
Näyttää kovasti keskittyvän homoulun ymparilla pyörimiseen.Se selittää myös miksi Suomalainen paljolti homoista ja lesboista ja niiden kavereista koostuva media niin innokkaasti käy todistajien kimppuun.
Voisivat yhtä suurella innolla tutkia islamilaisia,juutalaisia(molemmat harrastavat silpomista ja rankempaakin touhua.
Samoin hellarit,lestadiolaiset,vapaamuurarit,urheiluseurat,marttayhdistykset,luterilainen kirkko,ortodoksit,katoliset jne..
Eli ylipäänsä kaikki joilla on joitain omia sääntöjä toiminnassaan.
kaikki nämä pitäisi tutkia ja katsoa toimivatko ne Suomen lakien mukaan eiks je?- Kyssäri
Homouteen kyllä viittaa tämän Mariskan jatkuva minä-viestintä, jossa nähdään vain se oma minä eikä ollenkaan muita ihmsiä? Homothan harjoittavat myös voimakasta minä-viestintää. Tiedä häntä?
- realismi
Hienoa jos jostakin syystä juuri sinun ympäristösi toimii Vartiotorniseuran erottamisperusteisia ohjeistuksia ja vaatimuksia kunnioittamatta.
Julkista häpäisyä on erotettujen takaisin pyrkivien kohtelu seurakunnissa, sillä heitä ei saa edes tervehtiä eikä heidän kanssaan keskustella.
Julkista häväistystä on myös entisten uskontovereiden epärehellinen mustamaalaaminen, tuominta Jumalalle kelpaamattomiksi ja heidän demonisoitinsa.
Ohessa tiivistelmä millaista julkista häpäisyä ja suoranaisita entisiin todistajiin ihmisryhmänä kohdistuvia vihapuheita Vartiotorniseura aktiivisesti harrastaa, niin kirjallisuudessaan kuin julkisissa puheissaankin.
Vartiotorniseura on kirjallisuudessaan luokitellut / rinnastanut entiset uskontoverinsa mielisairaisiin ja / tai tappavaa tautia kantaviin joista tulee ehdottomasti pysyä erossa.
Aitoa kristillistä rakkautta: Kesän konventti 2013
Luopiot ovat hylänneet Jumalan antamat normit
Luopiot ovat unohtaneet kaiken mitä ovat oppineet Jehova Jumalasta
Luopiot ovat osa antikristusta
Luopiot ovat osa "käärmeen siementä"
Luopiot ottavat osaa demonien pöydässä
Luopiot kehittelevät jumalattomia ajatusrakennelmia
Luopiot yrittävät viedä Kristuksen opetuslapset mukaansa
Luopioiden mieltä myrkyttää kriittinen asenne vanhimpia ja hallintoelintä vastaan
Luopiot ovat hengellisesti kuolleita
Luopiot yrittävät aiheuttaa jakaumia
Luopiot pyrkivät pettämään mielen
Luopiot pyrkivät ohjailemaan toisten mieltä ja jäytämään heidän uskoaan
Luopiot hylkäävät ylpeästi neuvot
Luopiot ovat niskoittelevia ihmisiä
Luopioiden puhe ei ole vilpitöntä
Luopiot levittävät valheita
Luopiot maustavat "soppansa" myrkyllisillä valheilla
Luopiot puhuvat vääristeltyjä asioita
Luopiot ovat katkeria ja mustasukkaisia
Luopiot käyttävät lipeviä sanoja internetissä ja televisiossa
Luopiot valehtelevat viranomaisille yrittäen näin saada JT-järjestön työn kielletyksi
Luopiot yrittävät mustamaalata Jehovan kansan median välityksellä
Luopiot ovat "tappavan epidemian" tartuttamia
Luopiot ovat "taudin kantajia", joita pitää karttaa
Sekä suran virallinen vihapuhe USA:ssa, jossa luonnolliset tunteet läheisiin erotettuhuin tai itse eronneisiin käsketään kuolettamaan:
http://www.youtube.com/watch?v=7yLdwe_6JsU
Erottamisperusteinen karttamisvaatimus tuli voimaan vuonna 1981.
Entinen hallituselimen jäsen R.Franz tosin erotettiin entisen todistajan kanssa ruokailusta ja kanssakäymisestä (joka oli työnantajansa) jo muutamia kuukausia ennekuin se edes oli virallisesti erottamisen peruste. - EPÄILEVÄ JT.
OLEN SAANUT ,USKONNOLLISEN ,PETTYMYKSEN.
VIÄLLÄ LISÄKSI.
SE ON KYLLÄ KYLLMÄ ,TOSI ASIJA
ETTÄ JOS ET KUULU ,PORUKAAN NIIN
JÄÄT ULKOPUOLELLE KU ,LUMI UKKO,.
OLEN TÄSSÄ ODOTELLUT JO 3 VUOTTA ETTÄ
,RAKAAT YSTÄVÄT TULISIVAT MOIKAAMAAN. MUTTA EIIHH EIH.
JULLKI SIVU ON ,MAHTAVA ,. JEHOVAN TODISTAJILLA !.
MUTTA EI SE NIIN MENE KU SALILLA ,OPETETAAN,.
,RAKKAUS ON ,HEIDÄN TUNNUS MERKINNSÄ.
MUTTA ,PUHETTA VAIN.
EI TEKOJA . JA SIÄLÄ ON MYÖS SELLANEN JUTTU ETTÄ
JOS ET OLE ,KUNNON! JEHOVAN TODISTAJA ,.
NIIN EI SUN KAA SILLON OLLA!! . OLEN SAANUT ITSE
TÄMÄN KOKEA!!! .ENNEN MINULA OLI
PALJON ,KAVEREITA ,. MUTTA SITTEN KU
MUUTIN ,KANNELMÄESTÄ ,PUKINMÄKEEN
NII SINNE JÄI ,KAVERIT,.
EIPÄ OO ENÄÄ SOITELLU .
RAAMATTU ON ,HYVÄ ,TEOS .
MUTTA NÄMÄ ,TODISTAJAT ,.
MISTÄ HE ,TODISTAA!!????????.
LÄHIMMÄISEN RAKKAUDESTAKO????????????????????????????.
TERVE MENOA KAIKILLE JOTKA SINNE PALAAVAT - MENEVÄT KASTEEELE.
USKON ,JUMALAAN ,.
MUTTA EN ,JEHOVAN TODISTAJIIN .ENÄÄ
.OLEN ,KATKERA MIES. - Maariaaa
Hyvä epäilevä JT! Tule vaikkapa One way missionin tilaisuuksiin Helsinkiin! Ensi sunnuntainakin on Jumalan palvelus klo 12.00! Siellä on niin ihanaa ja voit saada esirukouspalveluakin halutessasi. Muitakin hyviä seurakuntia Helsingistä toki löytyy.
Hienoa, että olet lähdössä pois J.todistajista! Kannustan sinua lämpimästi aitoon kristillisyyteen! Voit kyllä vapautua katkeruudestasi ajan kanssa Jeesuksen avulla ja saada uusia uskovia ystäviä!- käärmeidenlauma
vastaus ap:lle. Jehovan todistajissa on ainakin se hyvä puoli että heille voi testamentata omaisuutensa.
- realismi
>> Hyvä epäilevä JT! Tule vaikkapa One way missionin tilaisuuksiin Helsinkiin!
Vaara.
Kuulostaa kovasti helluntai-hurmosliikkeen toiminnalta (?). Äkikseen ko. sivuilta ei saa edes selville mistä uskonliikkeestä on kysymys.
Oiken tyypillistä helluntaisten toimintaa, jossa koetetaan hämärtäen esiintyä yleistermisesti "kristittyinä" todellista lahkoaan mainitsematta, jotta saataisiin uhri lahkon koukkuun.
- http://www.onewaymission.fi/index.php/etusivu/mika-on-one-way-mission
En jaksanut kaivella "One Way" missionista enempää, mutta hämäräperäisen esittelyn perusteellavaikuttaisi olevan kyse helluntai-lahkosta.
Siinä tapauksessa mission "One Way" nimi on enempi kuin oikeaan osuva.
"Tule sellaisena kuin olet - mutta sen jälkeen et enää kelpaa sellaisena kuin olet."
- http://www.james.pp.fi/helluntaikritiikki.html
Kaikki ne, jotka edes kaukaisesti harkitsevat helluntai-lahkon kanssa tekemisiin ryhtymistä, niin kannustan perehtymään edellä olevaankin aineistoon, sekä seuraavaan.
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/omat-kokemukset-uskonyhteisossa/177-fundamentalistiperheen-lapsi
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/omat-kokemukset-uskonyhteisossa/146-syntynyt-helluntailaiseksi
-- EPÄILEVÄ ,JT.
EN VOI EROTA VIÄLLÄ ,JT ,.
USKONNOSTA KOSKA ,ISÄNI ON.
JT ,. JA KOKO SUKUNI.
MINUA KIINOSTAA MYÖS ,MORMOONIT HYVIN PALJON.
KESÄLLÄ MEEN KÄYMÄÄ ,MORMOONEITEN KOKOUKSESSA.
HAADASSA KLO 10.
MORMOONIT KIEHTOVAT TODELLA PALJON!!. - Maariaaa.
One way mission on yhteiskristillinen lähetysjärjestö , joka auttaa köyhiä, orpoja ja leskiä ja tekee lähetystyötä ympäri maailmaa monien eri kirkkokuntien kanssa, Samoin Suomessa se tekee yhteistyötä monien tahojen kanssa. Se järjestää myös Perjantai Kristukselle evenkelioimistapahtumaa, jossa todistetaan uskosta ja kerrotaan Jeesuksesta ihmisille kaduilla. Toimintaa saa mennä mukaan kaikki uskossa olevat ihmiset kirkkokunnasta huolimatta.
One way missionilla on myös Helsingissä oma House-seurakunta, joka edustaa ns vapaata kristillisyyttä. Se ei ole helluntalainen. Kyseessä on hyvin klassinen kristinusko, joka ei kannata mitään liberaaliteologiaa, mutta ei toisaalta mitään äärisuuntauksiakaan kuten uuskarismaattisuutta. Opetus on erittäin raitista, tasapainoista ja raamattuun sitoutunutta sekä Kristuskeskeistä. Tilaisuuksissa on lämmin ja harras tunnelma. - realismi
EPÄILEVÄ ,JT. kirjoitti:
EN VOI EROTA VIÄLLÄ ,JT ,.
USKONNOSTA KOSKA ,ISÄNI ON.
JT ,. JA KOKO SUKUNI.
MINUA KIINOSTAA MYÖS ,MORMOONIT HYVIN PALJON.
KESÄLLÄ MEEN KÄYMÄÄ ,MORMOONEITEN KOKOUKSESSA.
HAADASSA KLO 10.
MORMOONIT KIEHTOVAT TODELLA PALJON!!.EPÄILEVÄ ,JT.:lle
En nyt oiken saanut varmuutta mikä on todellinen syy epäilyihisi ja erkaantumiseesi todistajista, vaikeat ihmissuhteet vai Vartiotorniseuran opillisiin kysymyksiin liittyvät asiat vai molemmat.
Olitko ensin erkantunut toiminnasta ja sen jälkeen todistajien piittaamattomuus alkanut vai oliko ihmissuhdeongelmia jo aiemmin?
Mikäli ihmissuhdeonelmat ovat keskeisenä syynä, niin kannattaa harkita mistä ne johtuvat ja analysoida missä määrin ne voivat olla osin myös itsestäkin riippuvaisia. Tämä siksi, että ihmissuhdeongelmat saattavat siirtyä muka myös toisaalle. Ehkä sinulla ihmissuhteissa menee aivan hyvin muualla paitsi srk:ssa.
Tokihan todistajuudessa ystävyys on ehdollista. Mikäli henkilöstä tulee "ei hengellismielinen" toimeton, niin asenteet alkavat muuttua jne.
Tämän takana on Vartiotorniseuran valtavaan suorituskeskeisyyteen liitetty "aito usko" ja Jumalalle kelpoisuuden edellytys johon sitoutuu tulevaisuuden toivokin. Osa todistajista kokee tämän vuoksi jatkuvasti riittämättömyyden tunteita, epävarmuutta kelpoisuudestaan Jumalalle, syyllisyyttä, ristiriitaisia tunteita, sekä alkaa ajan kanssa suorastaan uupua.
Kuitenkin kannustan aivan aluksi huolella harkitsemaan ja työstämään mahdollisen eroamisen todistajista niin, ettei taakse jää työstämättömiä asioita.
Tämä siksi, että osa on jättänyt todistajat, mutta vasta vuosien jälkeen jossakin elämän tilanteesa asiaan liittyvät käsittelemättömät asiat nousevat uudestaan pintaan kummittelemaan. Mielenrauhan saa kun kaikki siihen liittyvät asiat on huolella työstetty ja siihen itselleen kannattaa antaa kaikki sen tarvitsema aika.
En kannusta tuossa haastavassa ja arassa elämäntilanteessa vaihtamaan yhtä kontrolivaa uskonliikettä johonkin toiseen vastaavaan. Kaikissa uskonnoissa on ihmisjohtajat hengellistä valtaa käyttämässä.
Itse toki teet aikuisen henkilön ratkaisusi, mutta kannustan ensin huolella selvitämään itsesi kanssa tilisi elämästäsi todistajuudessa, ennekuin edes harkitset muita uskonliikkeitä dogmeineen, sillä silloin on vain riskinä pettymyksen kierteen edelleen jatkuminen.
Kerroit olevasi edelleen Jumalaan uskova henkilö. Kannustan, että lukisit Raamattua aivan omaa tahtiasi kaikessa rauhassa ja koetat muodostaa siitä _oman _ henkilökohtaisen _ mielipiteen_ ja katsantokannan ilman, että juuri tuossa arassa elämänvaiheessa päästät jonkin toisen ihmisvetoisen uskonto-dogmiryhmän sanemlemaan, dominoimaan ja ohjailemaan sitä mihin ja miten sinun tulisi uskoa. Kaikissa uskonliikkeissä on ryhmäpaine. Riskinä on uusi pettymyksien kiere.
- http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
Ps. Ota isojen kirjaimien lukko pois päältä, sillä isoilla kirjaimilla kirjoittaminen foorumeilla tulkitaan huutamiseksi ja tekstikin on raskaampilukuista.
- ->
Kilpailevat uskonliikkeet ja niiden edustajat palstalla.
Pidän aivan erityisen moraalittomalla miten kierrätte kuin susilauma lampaan vaatteissa koettaen kalastaa heikossa ja arassa elämäntilanteessa olevia yksilöitä omaan uskonleiriinne ja omien ihmisvetoisten dogmi-tulkintojen alaisuuteen.
Olette potentiaalisti rakentamassa lisää uskontojen uhreja.
- Ei MITÄÄN hyvää
JT ei ole mitään hyvää. Ystävystyin JT tytön kanssa ala-asteella ja jouduin näkemään miten sairas tämä uskonto on. Tyttö oli aivan sekaisin kaikesta, pelkästi kaikkea, saatana oli siellä ja täällä ja tuolla, ei saanut tehdä sitä ei tätä eikä tota eikä yleensäkään leikkiä tai olla lapsi, olisi halunnut olla enemmänkin kanssani mutta vanhempansa kielsivät tämän , olen heidän silmissään halveksittu ja huonoa seuraa, kun en ole JT.
Lisäksi tuolloin vielä oli aika, jolloin telkkua ei saanut katsoa ja isänsä antoi mitä pienimmistä asioista remmiä tytön persauksille, tukisti, löi, huusi, tämä kaikki kuulemma hyväksi lapselle, tämä ruumiillinen kuritus.
Isä myös alisti perheen äitiä.
Olivat oikein himouskovaisia ja koko se elämä pyöri niin pienen piirin ympärillä ettei ole tosikaan. Järkyttävä. Kammottavaa. Kuvottavaa. - Peeveli
Niinhän sinä latelet kuin sanoisit lestadiolaisista. He ovat Jeesuksen kanssa niin solmussa, että heillä on vaikea hengittää , ettei henki haisisi saa.tanalle.
JT ovat aivan omaa luokkaansa ulkopuolisillelle elämälle. Heitä voidaan todellakin pitää lahkoina. Samaan kastiin kuuluu myös lestadiolaisuus.
Kristinusko on ollut ihmiskunnan ruoska. Lapsena kastetut on opetettu pitämään kirkkoa pysyssä. Nyt alkaa tapulit jo horjumaan pönkittäjien puutteesta. Ja kun toiselta puolen kirkkoa yrittä kivittää lahkolaisuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.313942Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2421456Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1771203Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ80990Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲116965Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56775