ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS

ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS

Tempaukset kuuluvat joukkoon ylösnousemukset ja niitä on vain kaksi vanhurskasten ja vääräin joten salaisen tempauksen saarnaajilta loppuvat ylösnousemukset kesken - siinä oli se tempauslogiikan osa jota ei voi ohittaa.

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=174&p=800#p800

152

875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millax1

Mitään salaista ylöstempausta ei tule. Jeesus tulee n 30 vuoden kuluttua.

• millax1 sanoi :

Vanhurskasten ylösnousemus kuitenkin toteutuu kuten linkistä voi lukea :

Ilmestyskirja :
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

• filade
    • Kirkastuminen

Ei tule messiasta pelastamaan, nousemme itse sitä mukaa kun kasvamme henkisesti!

• Kirkastuminen sanoi :
        Ei tule messiasta pelastamaan, nousemme itse sitä mukaa kun kasvamme henkisesti!
        _______
        Vanhurskasten ylösnousemus eli elämän ylösnousemus jakaantuu "osiin". Esikoisena on Messias, joka nousi esikoisena kuoloon nukkuneiden joukosta.
        Tähän esikoisylösnousemukseen kuuluvat myös ne vanhan liiton pyhät, jotka Messias herätti kuolleista oman ylösnousemuksensa yhteydessä Jerusalemissa
        (Matteus 27:50-53; Luukas 1­4:14).

Matt 24:30,31

Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Matt 24:31 osoittaa, että valittujen kokoaminen eli tempaus tapahtuu Jeesuksen tulon yhteydessä ja kysymys on ensimmäisestä ylösnousemuksesta.

• ...
        pertsa2012 kirjoitti:

Kirkastuminen sanoi :
        _______
        Vanhurskasten ylösnousemus eli elämän ylösnousemus jakaantuu "osiin". Esikoisena on Messias, joka nousi esikoisena kuoloon nukkuneiden joukosta.
        Tähän esikoisylösnousemukseen kuuluvat myös ne vanhan liiton pyhät, jotka Messias herätti kuolleista oman ylösnousemuksensa yhteydessä Jerusalemissa
        (Matteus 27:50-53; Luukas 1­4:14).

Matt 24:30,31

Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Matt 24:31 osoittaa, että valittujen kokoaminen eli tempaus tapahtuu Jeesuksen tulon yhteydessä ja kysymys on ensimmäisestä ylösnousemuksesta.

...

• Ei sinnepäinkään

Kovasti tuo Raamattu on näköjään tulkittavissa joko niin tai näin.

• http://ennustuksia.com/2013/06/03/ken-peters-nain-ahdistuksen/

”Uni alkoi äärimmäisen kovalla äänellä. Näin Kristuksessa kuolleitten nousevan haudoistaan. Näin ihmisten kaiken aikaa tulevan ulos haudoistaan. He olivat pukeutuneet kirkkaisiin, hohtaviin, valkoisiin asuihin. Sitten he äkkiä katosivat. En tiedä mihin he menivät. En nähnyt mitään elävää missään. Ei ollut mitään hurmosta, vain ylösnousemus kuolleista. Seurasi hysteria, epätoivo, ja kaaos, kaikissa maailman valtioissa. Jokainen halusi tietää mitä oli tapahtunut ja mihin haudoistaan nousseet ihmiset olivat menneet. Jokaisessa sydämessä vallitsi absoluuttinen toivottomuus, ihmiset olivat totaalisesti tolaltaan. Koko maailma oli täysin epäjärjestyksessä. Televisio ja radio poissa pelistä viikkoja. Kävelin shokissa pitkin katuja. Kaikkialla oli totaalinen pelko ja laittomuus. Ryöstöjä ja murhia joka paikassa.”

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=174&p=800#p800

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

http://ennustuksia.com/2013/06/03/ken-peters-nain-ahdistuksen/

”Uni alkoi äärimmäisen kovalla äänellä. Näin Kristuksessa kuolleitten nousevan haudoistaan. Näin ihmisten kaiken aikaa tulevan ulos haudoistaan. He olivat pukeutuneet kirkkaisiin, hohtaviin, valkoisiin asuihin. Sitten he äkkiä katosivat. En tiedä mihin he menivät. En nähnyt mitään elävää missään. Ei ollut mitään hurmosta, vain ylösnousemus kuolleista. Seurasi hysteria, epätoivo, ja kaaos, kaikissa maailman valtioissa. Jokainen halusi tietää mitä oli tapahtunut ja mihin haudoistaan nousseet ihmiset olivat menneet. Jokaisessa sydämessä vallitsi absoluuttinen toivottomuus, ihmiset olivat totaalisesti tolaltaan. Koko maailma oli täysin epäjärjestyksessä. Televisio ja radio poissa pelistä viikkoja. Kävelin shokissa pitkin katuja. Kaikkialla oli totaalinen pelko ja laittomuus. Ryöstöjä ja murhia joka paikassa.”

Kiitos Pertsa. Aiheeseen sopiva opetusvideo.
        http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

• -lapsi- kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

-lapsi- sanoi :
        _____
        Englanninkielisen puheen ymmärtäminen on minulla heikkoa - valitan.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :
        _____
        Englanninkielisen puheen ymmärtäminen on minulla heikkoa - valitan.

Ok. Ei haittaa paljon. Mielestäni leffa ilman puhettakin paljastaa tempauksen jälkeisen hämmingin. Uskon leffassa esiintyvien pastoreiden ja Raamattu-tutkijoiden opettavan raamatullisesti. Morsian kohtaa Ylkänsä pilvissä. Vaikkei Jeesus tulekaan näkyvästi tempaamaan morsiantaan, on tempaus hyvinkin julkinen. Siinä mielessä ei ole olemassa salaista tempausta.

1Tess. 4:16
        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Morsian välttää suuren ahdistuksen.

Ilm. 3:10
        Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

Mark. 13:19
        Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

Iloitkaamme, kiittäkäämme, ylistäkäämme.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=iloitkaa&kirjat=kr
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kiitt%E4k%E4%E4&kirjat=kr
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ylist%E4k%E4%E4&kirjat=kr

• -lapsi- kirjoitti:

Ok. Ei haittaa paljon. Mielestäni leffa ilman puhettakin paljastaa tempauksen jälkeisen hämmingin. Uskon leffassa esiintyvien pastoreiden ja Raamattu-tutkijoiden opettavan raamatullisesti. Morsian kohtaa Ylkänsä pilvissä. Vaikkei Jeesus tulekaan näkyvästi tempaamaan morsiantaan, on tempaus hyvinkin julkinen. Siinä mielessä ei ole olemassa salaista tempausta.

1Tess. 4:16
        Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Morsian välttää suuren ahdistuksen.

Ilm. 3:10
        Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

Mark. 13:19
        Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

Iloitkaamme, kiittäkäämme, ylistäkäämme.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=iloitkaa&kirjat=kr
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kiitt%E4k%E4%E4&kirjat=kr
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ylist%E4k%E4%E4&kirjat=kr

-lapsi-
        _____
        Uskovia on myös vihan ajassa miksi ei heitä ole temmattu??

Ilmestyskirja:
        7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi-
        _____
        Uskovia on myös vihan ajassa miksi ei heitä ole temmattu??

Ilmestyskirja:
        7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Käsitykseni

Vaivanajan marttyyrit ja Israelin jäännös pelastuvat. Israelin jäännös pysyy maan päällä vaivanajan loppuun saakka. Jumala ympärileikkaa sen sydämen ja se kutsuu Messiastaan saapumaan Jerusalemiin ja perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa.

Uskon mestattujen marttyyrien sielujen menevän taivaaseen sitä mukaa kuin heitä mestataan. Mielestäni he ovat Kristuksen pyhiä eikä heidän sieluilleen ole sijaa tuonelassa eli ns. välitilassa.

Ilm. 20:4
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mestaus
        https://www.google.fi/#q=fema guillotines

1000-vuotisen valtakunnan jälkeen: Morsian, marttyyrit ja (sydämen)ympärileikattu Israelin jäännös menevät taivaalliseen uuteen maahan kokonaisina ihmisinä.

Näin uskon. Auttakaa epäuskoani.

• -lapsi- kirjoitti:

Käsitykseni

Vaivanajan marttyyrit ja Israelin jäännös pelastuvat. Israelin jäännös pysyy maan päällä vaivanajan loppuun saakka. Jumala ympärileikkaa sen sydämen ja se kutsuu Messiastaan saapumaan Jerusalemiin ja perustamaan tuhatvuotista valtakuntaa.

Uskon mestattujen marttyyrien sielujen menevän taivaaseen sitä mukaa kuin heitä mestataan. Mielestäni he ovat Kristuksen pyhiä eikä heidän sieluilleen ole sijaa tuonelassa eli ns. välitilassa.

Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mestaus

1000-vuotisen valtakunnan jälkeen: Morsian, marttyyrit ja (sydämen)ympärileikattu Israelin jäännös menevät taivaalliseen uuteen maahan kokonaisina ihmisinä.

Näin uskon. Auttakaa epäuskoani.

-lapsi- sanoi :

2.Tessalonikalaiskirje:
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        "Uskon mestattujen marttyyrien sielujen menevän taivaaseen sitä mukaa kuin heitä mestataan. Mielestäni he ovat Kristuksen pyhiä eikä heidän sieluilleen ole sijaa tuonelassa eli ns. välitilassa."

He menevät joka tapauksessa tasokkaaseen odotushuoneeseen.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

2.Tessalonikalaiskirje:
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        "Uskon mestattujen marttyyrien sielujen menevän taivaaseen sitä mukaa kuin heitä mestataan. Mielestäni he ovat Kristuksen pyhiä eikä heidän sieluilleen ole sijaa tuonelassa eli ns. välitilassa."

He menevät joka tapauksessa tasokkaaseen odotushuoneeseen.

Kiitos. Hyvä täsmennys.

• @@@

• -lapsi-
        @@@ kirjoitti:

-lapsi- Kiitos linkistä! Todella mielenkiintoinen video. Täyttä opettavaista asiaa.

Kiitos. Jumalan siunausta:)

• -jarmo-

Ylösnousemus oli jo ennen vedenpaisumusta kun Hanok otettiin pois "salaisesti".
      Sitten seuraava kun Elia otettiin pois "julkisesti" kun Elisa seurasi vierestä.

Uudessa liitossa:
      Kun Jeesus kuoli ristillä, monien haudat aukenivat ja niiden ruumiit nousivat ja nämä ilmestyivät monille. Kukaan ei tiedä mitä näille sitten tapahtui mutta oletettavasti olivat hengessä maan päällä samalla tavalla kuin Jeesus, kunnes nousivat 40 päivää oltuaan samaan aikaan ylös Jeesuksen kanssa.

Morsian on se vertauskuvallinen Hanok, jonka ylkä hakee salaa temmaten tämän hääseremoniaan, vanhaan juutalaiseen tapaan, kun morsian odottaa hiljaa kammiossaan ja ylkä hakee tämän ja vie isänsä luo, jonne on kokoontunut vain lähimmät sukulaiset ja heidät vihitään isän puutarhaan rakennetun Shupan alla. Sen jälkeen ylkä ja morsian lähtevät kulkueena hakemaan häävieraita kaupungista. Silloin tien varressa on kymmenen neitsyttä, jotka ovat laittaneet lamppunsa kuntoon. (Elia ja Elisa). Heistä toinen osa otetaan hääjuhliin ja toinen jää maan päälle.

Lopulta kun hääjuhlat ovat vietetty, ylkä palaa häistään ja odottaa että joku on vielä odottanut ja valvoo kun "Herra palaa häistään". Tämä ei enää ole ylösnousemus, vaan Jeesuksen näkyvä paluu. Kaksi edellistä olivat ylösnousemuksia ja olivat se ns. ensimmäinen josta ilmestyksirjan 20 luku puhuu. Tämän koko teorian voi varmistaa Raamatusta, eikä siinä ole aukkoja.

• -jarmo-

Se taas mitä tulee niihin 24 vanhimpaan Taivaassa, niin niihin on mahdotonta löytää mitään faktapohjaa mutta olettaisin seuraavaa.

Jaakob, eli Israelilla oli 12 poikaa. Näiden oletan olevan ne ensimmäiset 12 vanhinta, jotka nousivat haudoistaan sillä samalla hetkellä kun Jeesus kuoli ristillä.
        Sitten olivat ne 12 opetuslasta, joista yksi petti Jeesuksen, jonka tilalle Jeesus itse valitsi apostolikseen Paavalin. Nämä ovat mukana ensimmäisessä ylösnousemuksessa ja ovat ne 24 vanhinta.

• -jarmo- kirjoitti:

Se taas mitä tulee niihin 24 vanhimpaan Taivaassa, niin niihin on mahdotonta löytää mitään faktapohjaa mutta olettaisin seuraavaa.

Jaakob, eli Israelilla oli 12 poikaa. Näiden oletan olevan ne ensimmäiset 12 vanhinta, jotka nousivat haudoistaan sillä samalla hetkellä kun Jeesus kuoli ristillä.
        Sitten olivat ne 12 opetuslasta, joista yksi petti Jeesuksen, jonka tilalle Jeesus itse valitsi apostolikseen Paavalin. Nämä ovat mukana ensimmäisessä ylösnousemuksessa ja ovat ne 24 vanhinta.

-jarmo- sanoi :
        "Jeesus itse valitsi apostolikseen Paavalin."

Tuo valinta saattaa ohittaa apostolien oman valinnan joka oli Mattias , mutta tuo
        asia ei ole pelastuksemme kannalta tärkeä.

• haha hah
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :

Tuo valinta saattaa ohittaa apostolien oman valinnan joka oli Mattias , mutta tuo

vanhat kurpat kilpailee siitä kuka pääsee ensimmäisenä nuolemaan ylkän penistä, morsianhan on se nainen...

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :

Noin minäkin sen olin ajatellut, kuten sinäkin sen tulkitsit heti...

Siunausta Pertsa!

• jarmo sanoi :
        Uudessa liitossa:
        Kun Jeesus kuoli ristillä, monien haudat aukenivat ja niiden ruumiit nousivat ja nämä ilmestyivät monille. Kukaan ei tiedä mitä näille sitten tapahtui mutta oletettavasti olivat hengessä maan päällä samalla tavalla kuin Jeesus, kunnes nousivat 40 päivää oltuaan samaan aikaan ylös Jeesuksen kanssa.

Mutta :

“Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän KOKOONTUMISEEMME hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä [ahdistuksen aika] jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin LUOPUMUS ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ANTIKRISTUS ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?”
        (2.Tess. 2:1-5).

Vasta kun nuo yo. asiat ovat tapahtuneet kootaan Jeesuksen omat Hänen
        tykönsä ja alkaa tuhatvuotinen valtakunta.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

jarmo sanoi :
        Uudessa liitossa:

Mutta :

“Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän KOKOONTUMISEEMME hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä [ahdistuksen aika] jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin LUOPUMUS ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ANTIKRISTUS ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?”

Voiko tapaus "Jaakob" liittyä asiaan? Hänellä meni kaksien häiden "valmisteluun" yhteensä 14 vuotta. Tuleeko siis kaksi hääjaksoa?
        - ensin temmataan morsian 7 vuodeksi taivaaseen
        - sitten, Messiaan ja pyhien tullessa, alkaa toinen 7 vuoden hääjakso maan päällä
        http://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII

• -jarmo-
        -lapsi- kirjoitti:

Voiko tapaus "Jaakob" liittyä asiaan? Hänellä meni kaksien häiden "valmisteluun" yhteensä 14 vuotta. Tuleeko siis kaksi hääjaksoa?
        - ensin temmataan morsian 7 vuodeksi taivaaseen
        - sitten, Messiaan ja pyhien tullessa, alkaa toinen 7 vuoden hääjakso maan päällä
        http://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII

Osut äärimmäisen lähelle totuutta, napakympin viivalle, voin sanoa :)

• -lapsi-
        -jarmo- kirjoitti:

Osut äärimmäisen lähelle totuutta, napakympin viivalle, voin sanoa :)

Ohoh! Käy se säkä hiirelläkin :-D

• Ylituomaripapit!
        -jarmo- kirjoitti:

Näiden lisäksi on oikean päivämäärän ennustaneet profeetat sekä ensimmäiseen ylöstempaukseen valitut miehet. He istuvat Jeesuksen ylipappeina ja -tuomareina, kaikkein ylevimpinä, parhaimpina, rakastetuimpana, kunnioitetuimpana, ylistetyimpänä, suitsutetuimpina, juhlituimpina, palkituimpina ja suurimpina sieluina. He ovat mukana kun mm. tällä palstalla profeettaa vastaan puhuneet tuomitaan helvetin iankaikkiseen kidutusrangaistukseen.

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

jarmo sanoi :
        Uudessa liitossa:

Mutta :

Pertsa,
        Kun Jeesus oli ristillä riippuen, siinä vieressä oikealla oli se ryöväri, jolle hän sanoi että TÄNÄÄN olet minun kanssani paratiisissa Isän luona. Tuo ryöväri oli ilmeisesti viimeinen joka kuoli vanhassa liitossa uuden liiton lailla ja nousi noiden muiden mukana, jossa oli mm. Mooses ja Elisa. Taivasruumiistahan on siis kyse, sieluthan ovat siellä alttarin kannen alla, jonka ilmestyskirjassa Johannes kuvaili. Siksi viides sinettikin kuvaa sielujen ylösnousemusta, taivasruumiin lunastusta Kristuksessa kuolleille sieluille.
        Tarkoitan tällä että nuo Paavalin sanat eivät tarkoittaneet niitä, jotka nousivat Jeesuksen kuolemisen yhteydessä, vaan meitä jotka elimme uuden liiton alla.

• -jarmo-
        -lapsi- kirjoitti:

Ohoh! Käy se säkä hiirelläkin :-D

Ei ole ihme, jos Jeesus sanoi pettäjäsukupolvesta (pettäjä Jaakob) että teille ei anneta kuin Joonan merkki. Odotat ensin 7 vuotta ja saat käänteisesti hunnun alta Jeesuksen ja sitten toiset 7 vuotta, saat tuhatvuotiskauden, jota odotit saavasi.
        Veikkaan että tämä on monelle vielä yllätys! Mehän olemme puhuneet sun kanssa tästä. Monelle se tulee täytenä positiivisena yllätyksenä, mutta "puoliso" olikin eri, mikä piti. Vaikkapa juuri Pertsa, joka ei tunnusta "salaista" tempausta.. se tulee hänelle kuin puun takaa, vaikka se onkin pelkästään hyvä asia. Pelastaa monen aidon kristityn kauhelata vaivan ajalta, jota moni odottaa. Yhtäkkiä onkin omissa häissään ja Jeesus ylkänä.

• -lapsi-
        -jarmo- kirjoitti:

Ei ole ihme, jos Jeesus sanoi pettäjäsukupolvesta (pettäjä Jaakob) että teille ei anneta kuin Joonan merkki. Odotat ensin 7 vuotta ja saat käänteisesti hunnun alta Jeesuksen ja sitten toiset 7 vuotta, saat tuhatvuotiskauden, jota odotit saavasi.
        Veikkaan että tämä on monelle vielä yllätys! Mehän olemme puhuneet sun kanssa tästä. Monelle se tulee täytenä positiivisena yllätyksenä, mutta "puoliso" olikin eri, mikä piti. Vaikkapa juuri Pertsa, joka ei tunnusta "salaista" tempausta.. se tulee hänelle kuin puun takaa, vaikka se onkin pelkästään hyvä asia. Pelastaa monen aidon kristityn kauhelata vaivan ajalta, jota moni odottaa. Yhtäkkiä onkin omissa häissään ja Jeesus ylkänä.

Aamen! Jumalan siunausta. Minusta on mukavaa nähdä Pertsa hääkuutiossa, Jeesuksen ristin hellässä ja varmassa huomassa :)
        http://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc
        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

• -jarmo- kirjoitti:

-jarmo- sanoi :
        Vaikkapa juuri Pertsa, joka ei tunnusta "salaista" tempausta..
        2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :
        Vaikkapa juuri Pertsa, joka ei tunnusta "salaista" tempausta..
        2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.

Niin, se suuri ja julkinen, mutta se ei selitä muuta kuin sen ja täysin tyhjentävästi selittääkin. Mutta mitä järkeä on tempauksessa ylipäätään, jos Jeesus tulee perustamaan maan päälle tuhatvuotista valtakuntaa? Viittaan tietenkin Paavalin tempausjakeisiin Tesasalonikkalaiskirjeessä. Ja vielä se, että kenen kaikkien pyhinensä kanssa? Ja vielä sekin että hän kertoo palaavansa häistään? Kenen häistä, kenen kanssa? Eikös me oltu se morsian?

...lukemattoman monta muuta ristiriitaa. Vaikkapa ahadas portti, josta vain harva menee ja sitten kuitenkin on viisi viisasta ja viisi tyhmää, joista viisi menee portista ja viisi jää... Jumala on looginen Jumala, eikä epäloogonen.

• -jarmo- kirjoitti:

Niin, se suuri ja julkinen, mutta se ei selitä muuta kuin sen ja täysin tyhjentävästi selittääkin. Mutta mitä järkeä on tempauksessa ylipäätään, jos Jeesus tulee perustamaan maan päälle tuhatvuotista valtakuntaa? Viittaan tietenkin Paavalin tempausjakeisiin Tesasalonikkalaiskirjeessä. Ja vielä se, että kenen kaikkien pyhinensä kanssa? Ja vielä sekin että hän kertoo palaavansa häistään? Kenen häistä, kenen kanssa? Eikös me oltu se morsian?

...lukemattoman monta muuta ristiriitaa. Vaikkapa ahadas portti, josta vain harva menee ja sitten kuitenkin on viisi viisasta ja viisi tyhmää, joista viisi menee portista ja viisi jää... Jumala on looginen Jumala, eikä epäloogonen.

-jarmo- sanoi :
        Niin, se suuri ja julkinen, mutta se ei selitä muuta kuin sen ja täysin tyhjentävästi selittääkin
        _________
        Tuossa on nyt sitten kuvailtu miten meidät ikäänkuin kiskaistaan Herraa
        vastaan.

Tess. 4:16

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :
        Niin, se suuri ja julkinen, mutta se ei selitä muuta kuin sen ja täysin tyhjentävästi selittääkin
        _________
        Tuossa on nyt sitten kuvailtu miten meidät ikäänkuin kiskaistaan Herraa
        vastaan.

Tess. 4:16

Mutta silloinhan ei sana "kaikkine" käy toteen, jos pyhiä on vielä tässä ajassa, jossa on kaikki apostolitkin samassa ylösnousemuksessa.

Jeesus tulee kaikkine pyhinensä kirkkaudessaan ja voimassaan!

En mitenkään voi tulkita noita pyhiä muuksi kuin kaikki pyhät tarkoittavat kaikkia ensimmäisessä ylösnousemuksessa olevat tulevat kaikki Jeesuksen mukana.
        Lisäksi looginen asia, että Jeesus palaa häistään. Olemmehan me pyhät Kristuksen ruumis ja morsian, yhdeksi lihaksi tullut.

Huomattavia ristiriitoja, joita ei mikään muu paikkaa, kuin muuttamalla teoria morsamen tempaamisopiksi ennen vaivan aikaa. Lisäksi temmataan vielä häävieraat ennen Jeesuksen julkista paluuta häistään KAIKKINE pyhinensä.

• -jarmo- kirjoitti:

Mutta silloinhan ei sana "kaikkine" käy toteen, jos pyhiä on vielä tässä ajassa, jossa on kaikki apostolitkin samassa ylösnousemuksessa.

Jeesus tulee kaikkine pyhinensä kirkkaudessaan ja voimassaan!

En mitenkään voi tulkita noita pyhiä muuksi kuin kaikki pyhät tarkoittavat kaikkia ensimmäisessä ylösnousemuksessa olevat tulevat kaikki Jeesuksen mukana.
        Lisäksi looginen asia, että Jeesus palaa häistään. Olemmehan me pyhät Kristuksen ruumis ja morsian, yhdeksi lihaksi tullut.

Huomattavia ristiriitoja, joita ei mikään muu paikkaa, kuin muuttamalla teoria morsamen tempaamisopiksi ennen vaivan aikaa. Lisäksi temmataan vielä häävieraat ennen Jeesuksen julkista paluuta häistään KAIKKINE pyhinensä.

-jarmo- sanoi :
        Tempaukset kuuluvat joukkoon ylösnousemukset ja niitä on vain kaksi.

• kurpp
        haha hah kirjoitti:

vanhat kurpat kilpailee siitä kuka pääsee ensimmäisenä nuolemaan ylkän penistä, morsianhan on se nainen...

Sulla on näkijän lahja

• -lapsi- kirjoitti:

Aamen! Jumalan siunausta. Minusta on mukavaa nähdä Pertsa hääkuutiossa, Jeesuksen ristin hellässä ja varmassa huomassa :)
        http://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc
        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

-lapsi- sanoi :

Johanneksen evankeliumi:
        6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Johanneksen evankeliumi:
        6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Amen. Tärkeät ja lohduttavat lauseet:)

• ...
        -jarmo- kirjoitti:

Noin minäkin sen olin ajatellut, kuten sinäkin sen tulkitsit heti...

Siunausta Pertsa!

....

• ...

...

• -lapsi-

millax1
      26.5.2014 19:53

• -jarmo-

On aika selvää, että "millax1" on niin kiintynyt tähän maailmaan, että haluaa viettää ja elää täällä vielä pitkän ja "hyvän elämän", eikä sitä saa Jeesus tulla häiritsemään.

Valitettavasti näin on monen muunkin "uskovan" laita. He uskovat muka, jonkin ohuen kaavan mukaan, jossa Jumala rakastaa loputtomasti kaikkia ja kaikkea, mutta totisen paikan tullen he eivät ole koskaan vielä ehtineet tehdä tiliään selväksi Jeesuksessa Kristuksessa.

"menkää pois, sillä minä en tunne teitä" !!!

• -lapsi-
        ______
        millax1 sanoi :
        _____

Salaista ylöstempausta ei mainita missään vaan oikeastaan päinvastoin , mutta
        tuosta löytyy esim. se milloin pakanain ajat päättyvät ja siitä pointista lähtien voimme
        ehkä ajatella muitakin asioita :

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=24&t=20
        Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso. Kahdeksan riemuvuotta on siis 400 vuotta. Ja kuinka kävikään, 300 vuotta myöhemmin vuonna 1517 Turkin ottomaanit valtasivat Jerusalemin kaupungin ja hallitsivat sitä seuraavat 400 vuotta. Liittoutuneet joukot kenraali George Allenby'n johdolla ajoivat heidät lopulta vuonna 1917 ulos kaupungista ja pyhältä maalta. Rabbin profetia 400 vuodesta toteutui täsmälleen ja vuodelleen.

Sama Rabbi oli myös profetoinut, että yhdeksännen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi "ei kenenkään maata." Tämä toteutui täsmälleen vuosina 1917-1967 johtuen siitä tosiasiasta, että Kansainliitto asetti pyhän maan Brittiläisen Mandaatin alaiseksi, eikä se "kuulunut" millekään valtiolle. Vielä Israelin itsenäisyyssodan jälkeen vuosina 1948-1949 Jerusalem oli edelleen jaettu maakaistalla, joka meni suoraan kaupungin sydämen läpi Jordanian hallitessa kaupungin itäistä osaa ja Israelin läntistä. Tuon maakaistan katsottiin olevan ja sitä jopa kutsuttiin nimellä "ei kenenkään maa" sekä israelilaisten että jordanialaisten taholta. Jokainen tuolle kaistalle astuva ammuttiin. Elin tuon ajan ja muistan hyvin raportit sanomalehdissä ja TV:ssä koskien Jerusalemin jakoa. Vasta kuuden päivän sodassa vuonna 1967 Israelin armeija valloitti pyhän maan koko länsirannan ja koko Jerusalemin kaupunki siirtyi takaisin Israelin omistukseen. Siten jälleen kerran tämän Rabbin 750 vuotta aikaisemmin antama profetia toteutui kirjaimelleen.

Eikä siinä vielä kaikki. Sama Rabbi profetoi myös, että kymmenennen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi juutalaisten hallinnassa ja
        messiaaniset "lopunajat" alkaisivat. Kymmenes riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017. Rabbin profetia on toteutunut kirjaimelleen tähän päivään saakka. Ei siis ole mitään raamatullista syytä uskoa, ettei se voisi jatkaa toteutumistaan edelleenkin, ja Messiaaniset lopun ajat alkaisivat jossakin kohden tätä kymmenennettä riemuvuotta.

Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa, tuhottaisiin vielä kerran ja rakennettaisiin kolmannen kerran. Hän ennusti, että kun se jälleenrakennettaisiin kolmannen kerran, niin silloin alkaisi kolmannen juutalaisen Temppelin rakentaminen.

Muslimit tuhosivat Hurva'n synagoogan kohta, kun se oli rakennettu. Sata vuotta myöhemmin se rakennettiin toisen kerran. Sitten Jordanian armeija tuhosi sen toisen kerran Israelin itsenäisyyssodan aikana 1948-1949. Se oli raunioina aina vuoteen 2001! Tuona vuonna Israelin hallitus ja juutalaiset Israelissa alkoivat rakentaa sitä jälleen. Tässä on kiehtova suhde Raamatun lopunajan profetiaan:

Hurvan synagooga on vihitty käyttöönsä 16.03.2010

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi-
        ______
        millax1 sanoi :
        _____

tuosta löytyy esim. se milloin pakanain ajat päättyvät ja siitä pointista lähtien voimme

Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso. Kahdeksan riemuvuotta on siis 400 vuotta. Ja kuinka kävikään, 300 vuotta myöhemmin vuonna 1517 Turkin ottomaanit valtasivat Jerusalemin kaupungin ja hallitsivat sitä seuraavat 400 vuotta. Liittoutuneet joukot kenraali George Allenby'n johdolla ajoivat heidät lopulta vuonna 1917 ulos kaupungista ja pyhältä maalta. Rabbin profetia 400 vuodesta toteutui täsmälleen ja vuodelleen.

Sama Rabbi oli myös profetoinut, että yhdeksännen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi "ei kenenkään maata." Tämä toteutui täsmälleen vuosina 1917-1967 johtuen siitä tosiasiasta, että Kansainliitto asetti pyhän maan Brittiläisen Mandaatin alaiseksi, eikä se "kuulunut" millekään valtiolle. Vielä Israelin itsenäisyyssodan jälkeen vuosina 1948-1949 Jerusalem oli edelleen jaettu maakaistalla, joka meni suoraan kaupungin sydämen läpi Jordanian hallitessa kaupungin itäistä osaa ja Israelin läntistä. Tuon maakaistan katsottiin olevan ja sitä jopa kutsuttiin nimellä "ei kenenkään maa" sekä israelilaisten että jordanialaisten taholta. Jokainen tuolle kaistalle astuva ammuttiin. Elin tuon ajan ja muistan hyvin raportit sanomalehdissä ja TV:ssä koskien Jerusalemin jakoa. Vasta kuuden päivän sodassa vuonna 1967 Israelin armeija valloitti pyhän maan koko länsirannan ja koko Jerusalemin kaupunki siirtyi takaisin Israelin omistukseen. Siten jälleen kerran tämän Rabbin 750 vuotta aikaisemmin antama profetia toteutui kirjaimelleen.

Eikä siinä vielä kaikki. Sama Rabbi profetoi myös, että kymmenennen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi juutalaisten hallinnassa ja
        messiaaniset "lopunajat" alkaisivat. Kymmenes riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017. Rabbin profetia on toteutunut kirjaimelleen tähän päivään saakka. Ei siis ole mitään raamatullista syytä uskoa, ettei se voisi jatkaa toteutumistaan edelleenkin, ja Messiaaniset lopun ajat alkaisivat jossakin kohden tätä kymmenennettä riemuvuotta.

Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa, tuhottaisiin vielä kerran ja rakennettaisiin kolmannen kerran. Hän ennusti, että kun se jälleenrakennettaisiin kolmannen kerran, niin silloin alkaisi kolmannen juutalaisen Temppelin rakentaminen.

Muslimit tuhosivat Hurva'n synagoogan kohta, kun se oli rakennettu. Sata vuotta myöhemmin se rakennettiin toisen kerran. Sitten Jordanian armeija tuhosi sen toisen kerran Israelin itsenäisyyssodan aikana 1948-1949. Se oli raunioina aina vuoteen 2001! Tuona vuonna Israelin hallitus ja juutalaiset Israelissa alkoivat rakentaa sitä jälleen. Tässä on kiehtova suhde Raamatun lopunajan profetiaan:

Kiitos Pertsa. Kiintoisaa. Jeesuksen paluu on lähellä. Olen nähnyt kaavion noista riemuvuosista. Uskon seuraaviin vaihtoehtoihin, jotka liittyvät vuoden 2017 tapahtumiin:
        - tempaus
        - ns. rauhansopimus
        - temppelin häpäisy
        http://2010rapture.org/8jubilees.html

Odottamani tempauksen aikaraami: 2014 - 2021.
        Kaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika).

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi-
        ______
        millax1 sanoi :
        _____

Oletko Pertsa koskaan miettinyt todellista syytä, miksi Hanok otettiin noin vain pois kolme sukupolvea ennen Nooaa. Hän otettiin ilman mitään muuta selitystä kuin "eli yhteydessä Jumalaan 365 vuotta" jonka jälkeen hän vain ei enää ollut, hän otettiin pois.
        Hanokin elinvuodet olivat 365 vuotta, jonka me kaikki voimme tunnistaa nykymaailman kalenterivuodeksi ja kolme sukupolvea näin voisi merkitä kolmea kalenterivuotta ennen tuhoa. Se voisi olla selvä morsiamen lähdön esikuva, koska ei Hanokia otettu koskaan ilman järkevää syytä. Juuri tästä syystä Raamattu monistaa lausetta "tunne Jumalasi". Jumala ei ole epäloogonen Jumala, vaan hyvin oikeudenmukainen ja looginen, siksi Hanokin pois ottaminen ja sen Raamattuun kirjaaminen ei ollut sattuma, eikä ainakaan merkityksetön.

Sama koskee Eliaa ja Elisaa tapahtuman todistajana. He ovat tismalleen esikuvana niille Matteus 25 kertomukseen noista neitsyistä. Heistä jäljelle jäänyt kävi hakemassa lamppunsa täyteen öljyä, eli ei ole öljyä, ellei pelastusta. On siin päivän selvää ettei homma ole ihan yksinkertainen kuin Pertsa tai moni muukin asian uskoo olevan.

• -lapsi- kirjoitti:

Kiitos Pertsa. Kiintoisaa. Jeesuksen paluu on lähellä. Olen nähnyt kaavion noista riemuvuosista. Uskon seuraaviin vaihtoehtoihin, jotka liittyvät vuoden 2017 tapahtumiin:
        - tempaus
        - ns. rauhansopimus
        - temppelin häpäisy
        http://2010rapture.org/8jubilees.html

Odottamani tempauksen aikaraami: 2014 - 2021.
        Kaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika).

-lapsi- sanoi :
        Kiitos Pertsa. Kiintoisaa. Jeesuksen paluu on lähellä. Olen nähnyt kaavion noista riemuvuosista

Luukkaan evankeliumi:
        21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
        "- ns. rauhansopimus"
        Kovasti sitä puuhataan nykyään.
        _
        "- temppelin häpäisy"
        Temppeli on vielä pystyttämättä vaikka sen osat ovat kuulemma valmiina eri
        puolilla maailmaa.

• -jarmo- kirjoitti:

Oletko Pertsa koskaan miettinyt todellista syytä, miksi Hanok otettiin noin vain pois kolme sukupolvea ennen Nooaa. Hän otettiin ilman mitään muuta selitystä kuin "eli yhteydessä Jumalaan 365 vuotta" jonka jälkeen hän vain ei enää ollut, hän otettiin pois.
        Hanokin elinvuodet olivat 365 vuotta, jonka me kaikki voimme tunnistaa nykymaailman kalenterivuodeksi ja kolme sukupolvea näin voisi merkitä kolmea kalenterivuotta ennen tuhoa. Se voisi olla selvä morsiamen lähdön esikuva, koska ei Hanokia otettu koskaan ilman järkevää syytä. Juuri tästä syystä Raamattu monistaa lausetta "tunne Jumalasi". Jumala ei ole epäloogonen Jumala, vaan hyvin oikeudenmukainen ja looginen, siksi Hanokin pois ottaminen ja sen Raamattuun kirjaaminen ei ollut sattuma, eikä ainakaan merkityksetön.

Sama koskee Eliaa ja Elisaa tapahtuman todistajana. He ovat tismalleen esikuvana niille Matteus 25 kertomukseen noista neitsyistä. Heistä jäljelle jäänyt kävi hakemassa lamppunsa täyteen öljyä, eli ei ole öljyä, ellei pelastusta. On siin päivän selvää ettei homma ole ihan yksinkertainen kuin Pertsa tai moni muukin asian uskoo olevan.

"Oletko Pertsa koskaan miettinyt todellista syytä, miksi Hanok otettiin noin vain pois kolme sukupolvea ennen Nooaa."

En tiedä.

• -lapsi-
        -jarmo- kirjoitti:

Chuck Missler kertoo nimien merkityksistä. (Siunattu Jumala tulee alas opettamaan ja Hänen kuolemansa tuo lohdun toivottomille.)
        http://www.youtube.com/watch?v=HUs8f-lphec
        Jumalan nimi on koodattu Raamattuun
        http://www.youtube.com/watch?v=iBjjnC8DiSo

• -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

Chuck Missler kertoo nimien merkityksistä. (Siunattu Jumala tulee alas opettamaan ja Hänen kuolemansa tuo lohdun toivottomille.)
        http://www.youtube.com/watch?v=HUs8f-lphec
        Jumalan nimi on koodattu Raamattuun
        http://www.youtube.com/watch?v=iBjjnC8DiSo

Eenok/Haanok
        - Varhaiskristillisenä aikana Eenokin kirja oli laajassa käytössä. Tuon ajan kristillisestä kirjallisuudesta löytyy useita viittauksia siihen. Oletetaan, että näissä lainauksissa on kyseessä juuri etiopialaiseen Eenokiin viittaaminen. Myös Uuteen testamenttiin Eenokin kirja on vaikuttanut. Vaikka vain Juudan kirjeen jakeet 14-15 sanotaan selvästi Eenokin lausumiksi, kirjaan on laskettu viitattavan Ilmestyskirjassa 21 kertaa, ja evankeliumeissa 12 kertaa. Myös Apostolien teoissa ja Paavalin kirjeissä on ilmeisiä kohtia, joiden välittämän sanoman pohjana on Eenokin kirja. On näin ollen luonnollista, että apostolien ajan jälkeiset kristilliset kirjailijat ja ensimmäiset niin sanotut kirkkoisät pitivät Eenokin kirjaa pyhänä kirjana. Jotkut rinnastivat sen täysin Raamatun muihin kirjoituksiin.
        http://koti.mbnet.fi/rape1941/eenjum.htm
        (Artikkeli käsittelee Eenokin kirjan suhdetta kolminaisuusoppiin)

• -lapsi- kirjoitti:

Eenok/Haanok
        - Varhaiskristillisenä aikana Eenokin kirja oli laajassa käytössä. Tuon ajan kristillisestä kirjallisuudesta löytyy useita viittauksia siihen. Oletetaan, että näissä lainauksissa on kyseessä juuri etiopialaiseen Eenokiin viittaaminen. Myös Uuteen testamenttiin Eenokin kirja on vaikuttanut. Vaikka vain Juudan kirjeen jakeet 14-15 sanotaan selvästi Eenokin lausumiksi, kirjaan on laskettu viitattavan Ilmestyskirjassa 21 kertaa, ja evankeliumeissa 12 kertaa. Myös Apostolien teoissa ja Paavalin kirjeissä on ilmeisiä kohtia, joiden välittämän sanoman pohjana on Eenokin kirja. On näin ollen luonnollista, että apostolien ajan jälkeiset kristilliset kirjailijat ja ensimmäiset niin sanotut kirkkoisät pitivät Eenokin kirjaa pyhänä kirjana. Jotkut rinnastivat sen täysin Raamatun muihin kirjoituksiin.
        http://koti.mbnet.fi/rape1941/eenjum.htm
        (Artikkeli käsittelee Eenokin kirjan suhdetta kolminaisuusoppiin)

-lapsi- sanoi :
        - Varhaiskristillisenä aikana Eenokin kirja oli laajassa käytössä.

Raamattu tyrmää myös täysin kolminaisuusisien teoriat.

Olen tehnyt artikkelin siitä mitä Raamattu sanoo kolminaisuusopin perusteisiin
        liittyen , mutta korostaisin että siitä ei ole epäselvyyttä etteikö Jeesus olisi
        Jumalan Poika :

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61
        Alkuseurakunta ei tuntenut minkäänlaista kolminaisuusoppia ja ensimmäisenä käsitettä käytti Tertullianus 200 - luvulla.

Laajemmin asiaa käsiteltiin Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jossa pohdittiin Jeesuksen Kristuksen olemusta "syvällisemmin."
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jne.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :
        - Varhaiskristillisenä aikana Eenokin kirja oli laajassa käytössä.

Raamattu tyrmää myös täysin kolminaisuusisien teoriat.

Olen tehnyt artikkelin siitä mitä Raamattu sanoo kolminaisuusopin perusteisiin
        liittyen , mutta korostaisin että siitä ei ole epäselvyyttä etteikö Jeesus olisi
        Jumalan Poika :

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61
        Alkuseurakunta ei tuntenut minkäänlaista kolminaisuusoppia ja ensimmäisenä käsitettä käytti Tertullianus 200 - luvulla.

Laajemmin asiaa käsiteltiin Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jossa pohdittiin Jeesuksen Kristuksen olemusta "syvällisemmin."
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jne.

En vastusta. Luotan tietoihisi. Raamattu on taistelukenttä. Waltteri, jos joku, tietää. Ei ole suomennettu. Pahoittelen.
        http://www.youtube.com/watch?v=tNv-zzpIwBs

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :
        Kiitos Pertsa. Kiintoisaa. Jeesuksen paluu on lähellä. Olen nähnyt kaavion noista riemuvuosista

Luukkaan evankeliumi:
        21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
        "- ns. rauhansopimus"
        Kovasti sitä puuhataan nykyään.
        _
        "- temppelin häpäisy"
        Temppeli on vielä pystyttämättä vaikka sen osat ovat kuulemma valmiina eri
        puolilla maailmaa.

Kiitos Pertsa. Tärkeää ottaa huomioon.

Muuta

2Piet. 3:8
        Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

Jeesus palaa kolmantena/seitsemäntenä päivänä/vuosituhantena. Jos luomisesta on kulunut kuusi vuosituhatta ja jos Jeesuksen syntymästä on kulunut kolme vuosituhatta, voi Hänen paluuseensa liittyvä tempaus tapahtua milloin vain.
        http://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

• -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

Muuta

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

Jeesus palaa kolmantena/seitsemäntenä päivänä/vuosituhantena. Jos luomisesta on kulunut kuusi vuosituhatta ja jos Jeesuksen syntymästä on kulunut kolme vuosituhatta, voi Hänen paluuseensa liittyvä tempaus tapahtua milloin vain.

Korjaus: ...jos Jeesuksen syntymästä on kulunut kaksi vuosituhatta...

• -lapsi- kirjoitti:

Muuta

-lapsi- sanoi :

Nyt kun tarkastellaan kirkkoinstituutioiden syvää alennustilaa ja raivoisaa luopumusta
        niin pistää ihmettelemään kauanko Herramme antaa vielä NIILLE armonaikaa.

"Vuonna 1991 Chabad Lubavitchin lahkon Hasidi-rabbit julkistivat historiallisen uskonto-säädöksen. Tämä säädös ilmoittaa, että rabbi Menachem Mendel Schneerson on varmitetusti [juutalaisen ja koko ihmiskunnan] Messias-kuningas... Rabbi Schneerson tunnisti itsensä juutalaisuuden Lopulliseksi Lunastajaksi julkisten keskustelutilaisuuksien aikana vuosina 1990-1992. Rabbi Schneerson kuoli vuonna 1994. Hänen kuolemansa ei kuitenkaan pidätellyt rabbeja jatkamasta julistuksiensa tehtailemista. Kabbalistiset lähteet opettavat, että juutalaisten Messias paljastetaan, tulee tunnetuksi mutta vain muutamien joukossa, ja ilmestyy uudestaan suorittamaan tehtävänsä loppuun kuolemansa jälkeen."

Johanneksen evankeliumi:
        5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Nyt kun tarkastellaan kirkkoinstituutioiden syvää alennustilaa ja raivoisaa luopumusta
        niin pistää ihmettelemään kauanko Herramme antaa vielä NIILLE armonaikaa.

"Vuonna 1991 Chabad Lubavitchin lahkon Hasidi-rabbit julkistivat historiallisen uskonto-säädöksen. Tämä säädös ilmoittaa, että rabbi Menachem Mendel Schneerson on varmitetusti [juutalaisen ja koko ihmiskunnan] Messias-kuningas... Rabbi Schneerson tunnisti itsensä juutalaisuuden Lopulliseksi Lunastajaksi julkisten keskustelutilaisuuksien aikana vuosina 1990-1992. Rabbi Schneerson kuoli vuonna 1994. Hänen kuolemansa ei kuitenkaan pidätellyt rabbeja jatkamasta julistuksiensa tehtailemista. Kabbalistiset lähteet opettavat, että juutalaisten Messias paljastetaan, tulee tunnetuksi mutta vain muutamien joukossa, ja ilmestyy uudestaan suorittamaan tehtävänsä loppuun kuolemansa jälkeen."

Johanneksen evankeliumi:
        5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

Kiintoisaa. Itse ajattelen, että ns. valemessias aloittaa julkisen toimintansa 30-vuotiaana. Mitä mieltä te muut olette asiasta? Eikö piru ole jonkin sortin matkija?

• -lapsi- kirjoitti:

Kiintoisaa. Itse ajattelen, että ns. valemessias aloittaa julkisen toimintansa 30-vuotiaana. Mitä mieltä te muut olette asiasta? Eikö piru ole jonkin sortin matkija?

-lapsi- sanoi :
        Antikristuksen täytyy tulla lammasportista = itäinen portti.

Lammasportin hengellinen merkitys on siinä, että ylimmäinen pappi oli rakentamassa sitä sekä asettamassa sen ovia paikoillensa; lammasportin kautta tuotiin sisälle lampaat ja karitsat, jotka UHRATTIIN temppelissä.
        ___
        - Jerusalemin temppeli tulee olla uudelleen rakennettuna eli kalliomoskeija pitää
        ensin tuhota.
        Juutalaisille ongelma on siinäkin , että heidän pitäisi tietää missä kohtaa kaikkein
        pyhin on aikoinaan sijainnut.

- Juutalaisten pitää lisäksi saada punaisen hiehon tuhkaa seremonioita varten ja asia
        on aika monimutkainen :
        http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/23 Temple-Fin.htm
        ___
        - Antikristuksen täytyy osoittaa olevansa Daavidin sukua tullakseen hyväksytyksi
        Sanhedrinin taholta.

Uusi Sanhedrin perustettiin Tiberiaassa lokakuussa 2004, Galilean Meren rannalla, paikalla, jossa heillä oli edellinen kokous 1600 vuotta sitten.
        http://www.reinosav.net/newsanhedr.htm

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Lammasportin hengellinen merkitys on siinä, että ylimmäinen pappi oli rakentamassa sitä sekä asettamassa sen ovia paikoillensa; lammasportin kautta tuotiin sisälle lampaat ja karitsat, jotka UHRATTIIN temppelissä.
        ___
        - Jerusalemin temppeli tulee olla uudelleen rakennettuna eli kalliomoskeija pitää
        ensin tuhota.
        Juutalaisille ongelma on siinäkin , että heidän pitäisi tietää missä kohtaa kaikkein

- Juutalaisten pitää lisäksi saada punaisen hiehon tuhkaa seremonioita varten ja asia
        on aika monimutkainen :
        ___
        - Antikristuksen täytyy osoittaa olevansa Daavidin sukua tullakseen hyväksytyksi
        Sanhedrinin taholta.

Uusi Sanhedrin perustettiin Tiberiaassa lokakuussa 2004, Galilean Meren rannalla, paikalla, jossa heillä oli edellinen kokous 1600 vuotta sitten.

Onko varmasti niin, että kalliomoskeija pitää tuhota, siis sen sijainnin tähden? Muistan hämärästi kuulleeni, ettei se moskeija olisikaan kriittisessä paikassa. Mene tiedä.

• ....
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

___
        ensin tuhota.

on aika monimutkainen :
        ___
        Sanhedrinin taholta.

Temppeli voidaan rakentaa myös Al Aqsan ja Kalliomoskeijan väliin, ja juutalaiset eivät tuhoa toisen uskonnon pyhiä paikkoja.

• -lapsi- kirjoitti:

Onko varmasti niin, että kalliomoskeija pitää tuhota, siis sen sijainnin tähden? Muistan hämärästi kuulleeni, ettei se moskeija olisikaan kriittisessä paikassa. Mene tiedä.

-lapsi- sanoi :
        Muistan hämärästi kuulleeni, ettei se moskeija olisikaan kriittisessä paikassa. Mene tiedä.
        ________
        Kalliomoskeija ja Al Aqsan moskeija ymmärretään sijaitsevan samalla paikalla
        kuin temppeli aikoinaan oli :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_kolmas_temppeli#Nykyajan_rakennushankkeita
        1)
        "Ilmeisin este temppelin uudellenrakentamiselle on, että muinaisella temppelivuorella sijaitsee kaksi nyt jo 1300 vuoden ikäistä islamilaista historiallista rakennusta, Al-Aqsan moskeija ja Kalliomoskeija. Kalliomoskeijan uskotaan sijaitsevan samalla paikalla, jossa temppeli aikoinaan oli, ja Israel on kansainvälisten velvoitteiden edellyttävän, että muslimeilla on pääsy näihin rakennuksiin."
        ___
        mutta :

2)
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_kolmas_temppeli#Nykyajan_rakennushankkeita

"Kuitenkin 1900- ja 2000-luvuilla jotkut TUTKIJAT ovat väittäneet, ettei Kalliomoskeija sijaitse ensimmäisen eikä toisen temppelin paikalla, vaan temppelit olivat hieman nykyisen moskeijan pohjois- tai eteläpuolella."
        ___
        Vaihtoehto 1 on kuitenkin vallitseva käsitys alueen muinaisesta käytöstä myös
        juutalaisten rabbien keskuudessa , mutta muistit aivan oikein tuon erimielisyyden
        temppelin paikasta vaihtoehto 2).
        ___
        Muuta temppeleistä :
        http://www.shalom.fi/temple/fi/
        Muslimit valloittivat Jerusalemin Omarin johdolla v. 638. Muslimit rakensivat Temppelivuorelle al-Aksa moskeijan ja myöhemmin Kalliomoskeijan.

• .... kirjoitti:

Temppeli voidaan rakentaa myös Al Aqsan ja Kalliomoskeijan väliin, ja juutalaiset eivät tuhoa toisen uskonnon pyhiä paikkoja.

.... sanoi :
        _________
        Temppeli voidaan rakentaa vain muinaiselle paikalleen.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :
        Muistan hämärästi kuulleeni, ettei se moskeija olisikaan kriittisessä paikassa. Mene tiedä.
        ________
        Kalliomoskeija ja Al Aqsan moskeija ymmärretään sijaitsevan samalla paikalla
        kuin temppeli aikoinaan oli :

1)
        "Ilmeisin este temppelin uudellenrakentamiselle on, että muinaisella temppelivuorella sijaitsee kaksi nyt jo 1300 vuoden ikäistä islamilaista historiallista rakennusta, Al-Aqsan moskeija ja Kalliomoskeija. Kalliomoskeijan uskotaan sijaitsevan samalla paikalla, jossa temppeli aikoinaan oli, ja Israel on kansainvälisten velvoitteiden edellyttävän, että muslimeilla on pääsy näihin rakennuksiin."
        ___
        mutta :

2)

"Kuitenkin 1900- ja 2000-luvuilla jotkut TUTKIJAT ovat väittäneet, ettei Kalliomoskeija sijaitse ensimmäisen eikä toisen temppelin paikalla, vaan temppelit olivat hieman nykyisen moskeijan pohjois- tai eteläpuolella."
        ___
        Vaihtoehto 1 on kuitenkin vallitseva käsitys alueen muinaisesta käytöstä myös
        juutalaisten rabbien keskuudessa , mutta muistit aivan oikein tuon erimielisyyden
        temppelin paikasta vaihtoehto 2).
        ___
        Muuta temppeleistä :
        Muslimit valloittivat Jerusalemin Omarin johdolla v. 638. Muslimit rakensivat Temppelivuorelle al-Aksa moskeijan ja myöhemmin Kalliomoskeijan.

Kiitos Pertsa. Hyvät linkit. Olet jälleen suureksi avuksi. Jumalan siunausta:)

Kovin on sekavaa. Kukahan siellä Israelissa loppujen lopuksi määrää?
        - Lisäksi monet ortodoksijuutalaiset oppineet hylkäävät muistakin syistä kaikki yritykset rakentaa temppeli ennen Messiaan tuloa. Yksi syy on, että uuden temppelin ja erityisesti sen alttarin pitäisi heidän mukaansa olla alkuperäisellä paikallaan, mutta niiden muinaista sijaintia ei tarkoin tunneta. Raamatussa käytettyjen mittayksiköidenkään tarkkaa suuruutta ei tunneta. Itse asiassa Talmudissa sanotaan, että toinen temppelikin oli mahdollista rakentaa vain Haggain, Sakarjan ja Malakian saamien suorien profeetallisten ohjeiden perusteella. Ilman vastaavan­laista profeetallista ilmoitusta temppeliä ei näin ollen voitaisi rakentaa siinäkään tapauksessa, että paikalla ei olisi moskeijoita.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_kolmas_temppeli#Rakentamisen_esteet

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

.... sanoi :
        _________

Mieleeni tuli jo kauan sitten tuon temppelin rakennuspuuhista se kaavaongelma, joka Jerusalemissa on selvästi, ettei temppeliä koskaan rakenneta, vaan ilmestymaja. Kaikki muu on valmiina siellä, punaisia hiehoja myöden...

Tämä tuli siksi, että Jeesus sanoi että hän tekee temppelin kolmessa päivässä, joka on juutalaislle aina konkretiaa ja meille "pakanoille" hengellistä ja toisen ulottuvuuden asia, eli laskettu 3000 vuotta, joista kaksi on kulunut ja kolmantena päivänä (vuosituhantena) tehdään uusi temppeli.

Noh, mutta nuo sanat minulle on tulleet ja siksi se sopisi muutenkin tähän aikaan, jolloin kaikki tuijottaa sitä, koska sen rakentaminen alkaa.. sen sijaan se rakennettaisiin kuin "Roskilden festari", kolmessa päivässä.

• -lapsi- kirjoitti:

Kiitos Pertsa. Hyvät linkit. Olet jälleen suureksi avuksi. Jumalan siunausta:)

- Lisäksi monet ortodoksijuutalaiset oppineet hylkäävät muistakin syistä kaikki yritykset rakentaa temppeli ennen Messiaan tuloa. Yksi syy on, että uuden temppelin ja erityisesti sen alttarin pitäisi heidän mukaansa olla alkuperäisellä paikallaan, mutta niiden muinaista sijaintia ei tarkoin tunneta. Raamatussa käytettyjen mittayksiköidenkään tarkkaa suuruutta ei tunneta. Itse asiassa Talmudissa sanotaan, että toinen temppelikin oli mahdollista rakentaa vain Haggain, Sakarjan ja Malakian saamien suorien profeetallisten ohjeiden perusteella. Ilman vastaavan­laista profeetallista ilmoitusta temppeliä ei näin ollen voitaisi rakentaa siinäkään tapauksessa, että paikalla ei olisi moskeijoita.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_kolmas_temppeli#Rakentamisen_esteet

-lapsi- sanoi :
        _________
        Siellä määrää kovasti maallisen oloinen virkamieshallinto päätellen jo
        Tel-Avivin homokaupunkistatuksestakin.

Juutalaiset Rabbit ymmärtävät hyvin , että Messiaan olisi jo pitänyt tulla ja siitä
        kertoo Maimonides :

http://www.jariiivanainen.net/Messias_talmud1.html
        Maimonideksen selitys. Kun luvun esipuheessa lainattiin juutalaisuuden arvostetuimman raamatunselittäjän, rabbi Maimonideksen (RaMBaM) lausuntoa, hän totesi siinä Messiaan tulon viipymisestä: ...mutta vaikka hän viivästyykin, siitäkin huolimatta odotan häntä joka päivä... (Tämä on nykyjuutalaisuudessa oleva käsitys lyhykäisyydessään.)
        Maimonides on myös muualla viitannut Messiaan tuloon. Selostaessaan Danielin profetiaa kirjeessään "Igeret Teiman" (3. luku, s. 24) hän puhuu siitä, miten lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole vielä tullut. Hän käsitti hyvin sen tosiasian, että Danielin profetiassaan kuvaamat ajat olivat jo kuluneet umpeen ja Messiaan olisi jo pitänyt esiintyä maan päällä:

"Mutta Daniel on selittänyt meille lopunaikojen tiedon syvyydet. Mutta koska ne ovat salattuja, meidän oppineemme, olkoon heidän muistonsa siunattu, ovat estäneet laskemasta Messiaan tulon päiviä, ettei yksinkertainen kansa sen mukana eksyisi nähdessään, että lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole saapunut. Siksi ovat oppineemme, siunattu olkoon heidän muistonsa, sanoneet: KIROTTU olkoon se, joka laskee lopun aikoja... mutta emme voi väittää, että Daniel olisi erehtynyt laskuissaan..."

Kun Judah Ben Samuelin antama pakanain ajan loppuminen osuu vuoteen 2017
        niin siitä voi sitten laskeskella sitä kaksi * 3,5 vuoden ajanjaksoa eri tavoin
        taaksepäin ja eteenpäinkin ja olla siten valmiina erilaisten vaihtoehtojen
        perusteella.

Riemuvuosiprofetia :
        ___
        Mittayksikötkin tulevat varmasti "selkenemään" tavalla tai toisella , jotta antikristus
        voisi astua uudelleenrakennettuun temppeliin ja julistautua jumalaksi.

• -jarmo- kirjoitti:

Mieleeni tuli jo kauan sitten tuon temppelin rakennuspuuhista se kaavaongelma, joka Jerusalemissa on selvästi, ettei temppeliä koskaan rakenneta, vaan ilmestymaja. Kaikki muu on valmiina siellä, punaisia hiehoja myöden...

Tämä tuli siksi, että Jeesus sanoi että hän tekee temppelin kolmessa päivässä, joka on juutalaislle aina konkretiaa ja meille "pakanoille" hengellistä ja toisen ulottuvuuden asia, eli laskettu 3000 vuotta, joista kaksi on kulunut ja kolmantena päivänä (vuosituhantena) tehdään uusi temppeli.

Noh, mutta nuo sanat minulle on tulleet ja siksi se sopisi muutenkin tähän aikaan, jolloin kaikki tuijottaa sitä, koska sen rakentaminen alkaa.. sen sijaan se rakennettaisiin kuin "Roskilden festari", kolmessa päivässä.

-jarmo- sanoi :
        Kaikki muu on valmiina siellä, punaisia hiehoja myöden...
        "kolmantena päivänä (vuosituhantena) tehdään uusi temppeli."

• pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :

Aikoinaan Kirkko Kuulolla -palstalla kummastelin pertsan juttuja, mutta ei ihmekään: hän viihtyy hyvin outoja juttuja miettimässä. Siis profetioita ja ennustuksia Raamatusta.

persta ei siis kykene elämään tätä elämää, siksi hänen ajatuksensa ovatkin kuin jostain epämaailmasta. Tämä oli hyvä saada tietoon.

• -jarmo-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Aikoinaan Kirkko Kuulolla -palstalla kummastelin pertsan juttuja, mutta ei ihmekään: hän viihtyy hyvin outoja juttuja miettimässä. Siis profetioita ja ennustuksia Raamatusta.

persta ei siis kykene elämään tätä elämää, siksi hänen ajatuksensa ovatkin kuin jostain epämaailmasta. Tämä oli hyvä saada tietoon.

Jalat maassa, pää Taivaassa :D

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :
        _________
        Siellä määrää kovasti maallisen oloinen virkamieshallinto päätellen jo
        Tel-Avivin homokaupunkistatuksestakin.

Juutalaiset Rabbit ymmärtävät hyvin , että Messiaan olisi jo pitänyt tulla ja siitä
        kertoo Maimonides :

http://www.jariiivanainen.net/Messias_talmud1.html
        Maimonideksen selitys. Kun luvun esipuheessa lainattiin juutalaisuuden arvostetuimman raamatunselittäjän, rabbi Maimonideksen (RaMBaM) lausuntoa, hän totesi siinä Messiaan tulon viipymisestä: ...mutta vaikka hän viivästyykin, siitäkin huolimatta odotan häntä joka päivä... (Tämä on nykyjuutalaisuudessa oleva käsitys lyhykäisyydessään.)
        Maimonides on myös muualla viitannut Messiaan tuloon. Selostaessaan Danielin profetiaa kirjeessään "Igeret Teiman" (3. luku, s. 24) hän puhuu siitä, miten lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole vielä tullut. Hän käsitti hyvin sen tosiasian, että Danielin profetiassaan kuvaamat ajat olivat jo kuluneet umpeen ja Messiaan olisi jo pitänyt esiintyä maan päällä:

"Mutta Daniel on selittänyt meille lopunaikojen tiedon syvyydet. Mutta koska ne ovat salattuja, meidän oppineemme, olkoon heidän muistonsa siunattu, ovat estäneet laskemasta Messiaan tulon päiviä, ettei yksinkertainen kansa sen mukana eksyisi nähdessään, että lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole saapunut. Siksi ovat oppineemme, siunattu olkoon heidän muistonsa, sanoneet: KIROTTU olkoon se, joka laskee lopun aikoja... mutta emme voi väittää, että Daniel olisi erehtynyt laskuissaan..."

Kun Judah Ben Samuelin antama pakanain ajan loppuminen osuu vuoteen 2017
        niin siitä voi sitten laskeskella sitä kaksi * 3,5 vuoden ajanjaksoa eri tavoin
        taaksepäin ja eteenpäinkin ja olla siten valmiina erilaisten vaihtoehtojen
        perusteella.

Riemuvuosiprofetia :
        ___
        Mittayksikötkin tulevat varmasti "selkenemään" tavalla tai toisella , jotta antikristus
        voisi astua uudelleenrakennettuun temppeliin ja julistautua jumalaksi.

Kiitos Pertsa kun jaksat pakertaa ja tuoda tänne hyviä linkkejä :)

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :

Kiitos Pertsa.

Pari kutkuttavaa kysymystä?
        - Tarvitaanko liitonarkkia vaikkapa siellä Jarmon mainitsemassa ilmestysmajassa vielä täällä ajassa?
        - Pitävätkö jesuiitat ja sionistit liitonarkkia piilossaan?

• -lapsi- kirjoitti:

Kiitos Pertsa.

- Tarvitaanko liitonarkkia vaikkapa siellä Jarmon mainitsemassa ilmestysmajassa vielä täällä ajassa?

Kiitos Pertsa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmestysmaja
        Ensimmäisen Mooseksen kirjan mukaan Jumala antoi Israelin kansalle käskyn rakentaa ilmestysmaja, jotta hän voisi asua kansansa keskuudessa (2 Moos. 25:8).

En tiedä mihin ilmestysmajaa tarvittaisiin niin kauan kuin kansa ei ole evakossa , mutta Sakarjan mukaan sellainenkin aika voi vielä tulla.

Tai sitten sitä tarvitaan jos temppeliä ei pystytä rakentamaan.

Sakarja :
        14:2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.

http://fkf.net/RonWyatt/liitonarkki/
        Ron Wyatt ei monien vuosien ponnistuksistaan huolimatta löytänyt alkuperäistä tunnelia Liitonarkun ahtaaseen kätköpaikkaan sen kantamiseksi ulos, mikä olisi siis yhä estämässä tämän hänen löytönsä julkisen tieteellisen tarkastamisen. Hän kertoi kaivaustensa aikana kohdanneensa Jeesuksen ja neljä Liitonarkkua vartioivaa enkeliä, jotka ilmoittivat hänelle, että Jumala tulee sallimaan sen julkistamisen vasta, kun säädetään "sunnuntailaki".
        ___
        "Professori Vendyl Jones:in tiedettiin Israelin kansallisten uutisten 20.5.2005 ja Ilta-Sanomien 29.7.2005 mukaan yrittävän tunkeutua Liitonarkin kätköpaikkaan kabbalististen rabbien siunaamana 14 elokuuta 2005 mennessä, mitä pidetään ensimmäisen ja toisen Temppelin hävitysten vuosipäivänä."

Noista ei ole kuitenkaan kuulunut mitään vuoden 2005 jälkeen

" Wyatt kertoi, että Liitonarkku oli sitä kosteudelta suojanneessa kivikirstussa, jonka kansi on kuitenkin haljennut niin, että Jeesuksen veri saattoi vuotaa sinne luolan katossa olevasta halkeamasta. Sen Armoistuimella on ihmisverta kuivuneena ja siellä lienee Israelin Jumalan Kirkkaus yhä läsnä."

Tuo artikkeli Ron Wyattista on aika mielenkiintoinen - kannattaa lukea.

• helsinkijokkeri kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        Aikoinaan Kirkko Kuulolla -palstalla kummastelin pertsan juttuja, mutta ei ihmekään: hän viihtyy hyvin outoja juttuja MIETTIMÄSSÄ. Siis profetioita ja ennustuksia Raamatusta.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        Aikoinaan Kirkko Kuulolla -palstalla kummastelin pertsan juttuja, mutta ei ihmekään: hän viihtyy hyvin outoja juttuja MIETTIMÄSSÄ. Siis profetioita ja ennustuksia Raamatusta.

PERTSA. Tämä palsta vaikuttaa höyrypäisten jutuilta. Sellaisena opin sinut tuntemaan Kirkko Kuulolla -palstalla. Itse olen enemmän reaalimaailmassa; en pohdi joutavuuksia. Mutta kukin olkoon onnellinen siinä missä on.

Jos Raamatussa olisi jotain selkeää, ettei kaikkien pitäisi pohtia mitä ne oikein tarkoittaa, niin silloin Raamattu palvelisi kansakuntia. Nyt kaiken sekavuuden keskeltä yritetään löytää jotain järkevää.

• -jarmo-

PERTSA. Tämä palsta vaikuttaa höyrypäisten jutuilta. Sellaisena opin sinut tuntemaan Kirkko Kuulolla -palstalla. Itse olen enemmän reaalimaailmassa; en pohdi joutavuuksia. Mutta kukin olkoon onnellinen siinä missä on.

Jos Raamatussa olisi jotain selkeää, ettei kaikkien pitäisi pohtia mitä ne oikein tarkoittaa, niin silloin Raamattu palvelisi kansakuntia. Nyt kaiken sekavuuden keskeltä yritetään löytää jotain järkevää.

Anteeksi "helsinkiläisjokkeri" (KHL miehiä?)
        Tähän väliin haluaisin kysyä tarkennusta, tarkoittaako reaalimaalilmallinen eläminen maallistumista ja onko joutavuuksien pohtiminen Jeesuksen Kristuksen palavaa seuraamista, vai päin vastoin. Onko maallinen reaalielämä Jumalan tahto, ja jonnin joutava Jeesuksen takaisintulemisen odottaminen typerää ajanhaaskausta?

Viittaan ilemstyskirjan lukuun 3 ja jakeet 15-19

Vai ymmärsinkö sinut täysin väärin?

JOKKERI SANOI :
        Itse olen enemmän reaalimaailmassa; en pohdi joutavuuksia.
        _________
        Minun on yksiselitteisesti annettu ymmärtää mikä ei ole joutavaa ja täten minun
        ei tarvitse vaivata päätäni joutavuuksilla :-)

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

Kiitos Pertsa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmestysmaja
        Ensimmäisen Mooseksen kirjan mukaan Jumala antoi Israelin kansalle käskyn rakentaa ilmestysmaja, jotta hän voisi asua kansansa keskuudessa (2 Moos. 25:8).

En tiedä mihin ilmestysmajaa tarvittaisiin niin kauan kuin kansa ei ole evakossa , mutta Sakarjan mukaan sellainenkin aika voi vielä tulla.

Tai sitten sitä tarvitaan jos temppeliä ei pystytä rakentamaan.

Sakarja :
        14:2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.

Ron Wyatt ei monien vuosien ponnistuksistaan huolimatta löytänyt alkuperäistä tunnelia Liitonarkun ahtaaseen kätköpaikkaan sen kantamiseksi ulos, mikä olisi siis yhä estämässä tämän hänen löytönsä julkisen tieteellisen tarkastamisen. Hän kertoi kaivaustensa aikana kohdanneensa Jeesuksen ja neljä Liitonarkkua vartioivaa enkeliä, jotka ilmoittivat hänelle, että Jumala tulee sallimaan sen julkistamisen vasta, kun säädetään "sunnuntailaki".
        ___
        "Professori Vendyl Jones:in tiedettiin Israelin kansallisten uutisten 20.5.2005 ja Ilta-Sanomien 29.7.2005 mukaan yrittävän tunkeutua Liitonarkin kätköpaikkaan kabbalististen rabbien siunaamana 14 elokuuta 2005 mennessä, mitä pidetään ensimmäisen ja toisen Temppelin hävitysten vuosipäivänä."

Noista ei ole kuitenkaan kuulunut mitään vuoden 2005 jälkeen

" Wyatt kertoi, että Liitonarkku oli sitä kosteudelta suojanneessa kivikirstussa, jonka kansi on kuitenkin haljennut niin, että Jeesuksen veri saattoi vuotaa sinne luolan katossa olevasta halkeamasta. Sen Armoistuimella on ihmisverta kuivuneena ja siellä lienee Israelin Jumalan Kirkkaus yhä läsnä."

Tuo artikkeli Ron Wyattista on aika mielenkiintoinen - kannattaa lukea.

Kiitos Pertsa. Arvostan vaivannäköäsi.

Kaava: Paratiisin lankeemus aloitti salaliitot. Satana on mestariharhauttaja. Jumala sallii satanan toimia mm. jesuiittojen ja sionistien välityksellä. Satana ja salajärjestöt saattavat hyvinkin johtaa muuta maailmaa väärille jäljille liitonarkki-asiassakin, jotta varsinainen piilopaikka saisi olla rauhassa.

Jesuiitat
        http://theartof12.blogspot.fi/2013/11/jesuits-global-network.html
        http://granddesignexposed.com/

Sionistit ja symbolit
        http://worldtruth.tv/illuminati-occult-symbolism-in-the-2012-london-olympics-opening-ceremony/
        http://www.conspirazzi.com/illuminati-symbolism-at-the-olympics-closing-ceremony/
        http://worldtruth.tv/lluminati-occult-symbols-at-sochi-2014-olympic-opening-ceremony/

Salaisuus verhoaa liitonarkkia. Huomaa vuosiluku 586eKr.

- Liitonarkun olemassaolosta ei ole löytynyt todisteita. Monet tutkijat uskovat, että liitonarkku katosi babylonialaisten valloittaessa Jerusalemin vuonna 586 eaa.[16], ja se olisi mahdollisesti tällöin viety Mesopotamiaan. Esran kirjassa on luetteloitu babylonialaisten sotasaalis, mutta siinä ei mainita liitonarkkua[17]. Osa tutkijoista taas uskoo, että Jerusalemiin Salomonin pojan Rehabeamin hallituskautena hyökänneet egyptiläiset varastivat arkun[17]. Teoriaa tukee Raamatun kuvaus, jossa kerrotaan egyptiläisten ryöstäneen Jerusalemin temppelistä kaiken. Liitonarkkua ei kuitenkaan mainita erikseen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Liitonarkku#Teorioita_arkun_kohtalosta

- The roots of Zionism go back to the first exile when the Babylonians invaded Israel in 586 BCE. The Jews returned, but in 70 CE the Romans invaded. The Jews, seeking their independance staged a revolt against Roman rule. In the Bar Kochba revolt of 132-135 CE about half a million Jews were killed by the Romans. The Jews were again exiled, though they continued to yearn for Zion (Jerusalem), pray facing the site of the temple, and include Israel in their hope dreams and prayers.
        http://www.zionismontheweb.org/zionism/

• -lapsi- kirjoitti:

Kaava: Paratiisin lankeemus aloitti salaliitot. Satana on mestariharhauttaja. Jumala sallii satanan toimia mm. jesuiittojen ja sionistien välityksellä. Satana ja salajärjestöt saattavat hyvinkin johtaa muuta maailmaa väärille jäljille liitonarkki-asiassakin, jotta varsinainen piilopaikka saisi olla rauhassa.

Jesuiitat

Sionistit ja symbolit
        http://worldtruth.tv/illuminati-occult-symbolism-in-the-2012-london-olympics-opening-ceremony/
        http://www.conspirazzi.com/illuminati-symbolism-at-the-olympics-closing-ceremony/
        http://worldtruth.tv/lluminati-occult-symbols-at-sochi-2014-olympic-opening-ceremony/

- Liitonarkun olemassaolosta ei ole löytynyt todisteita. Monet tutkijat uskovat, että liitonarkku katosi babylonialaisten valloittaessa Jerusalemin vuonna 586 eaa.[16], ja se olisi mahdollisesti tällöin viety Mesopotamiaan. Esran kirjassa on luetteloitu babylonialaisten sotasaalis, mutta siinä ei mainita liitonarkkua[17]. Osa tutkijoista taas uskoo, että Jerusalemiin Salomonin pojan Rehabeamin hallituskautena hyökänneet egyptiläiset varastivat arkun[17]. Teoriaa tukee Raamatun kuvaus, jossa kerrotaan egyptiläisten ryöstäneen Jerusalemin temppelistä kaiken. Liitonarkkua ei kuitenkaan mainita erikseen.

- The roots of Zionism go back to the first exile when the Babylonians invaded Israel in 586 BCE. The Jews returned, but in 70 CE the Romans invaded. The Jews, seeking their independance staged a revolt against Roman rule. In the Bar Kochba revolt of 132-135 CE about half a million Jews were killed by the Romans. The Jews were again exiled, though they continued to yearn for Zion (Jerusalem), pray facing the site of the temple, and include Israel in their hope dreams and prayers.

-lapsi- sanoi :
        Joidenkin arvelujen mukaan liitonarkku olisi nykyään Etiopian Aksumissa, jossa paikalliset väittävät sen olevan erään kirkon sivurakennuksessa. Teoriaa on kehitellyt etenkin brittiläinen toimittaja Graham Hancock[17]. Etiopialaisessa tarukokoelmassa Gebra Nagastissa kerrotaan, että liitonarkku olisi tuotu Etiopiaan 900-luvulla eaa.[17] Historiantutkimuksen kannalta Gebra Nagast ei ole kuitenkaan luotettava tiedonlähde. Asiaa ei voida myöskään varmistaa, sillä arkkua vartioi munkki, joka ainoana saa nähdä sen[17].
        nimellä "Uskonopin kongregaatio", jota johti entinen paavi Josef Ratzinger.

Se sama pahuus jota oli ennen , on läsnä nykyäänkin lvaikkakin
        hieman piilossa.
        ___

• -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

Jesuiitat

Sionistit ja symbolit

Näkökulma

Johannes näki liitonarkin taivaassa. Onko siis liitonarkki taivaassa par'aikaa?

Kun Jumala on ympärileikannut Israelin jäännöksen sydämen, käy liitonarkki tarpeettomaksi. Näin ollen liitonarkkia ei tulla näkemään maan päällä tuhatvuotisessa valtakunnassa. Näin uskon. Auttakaa epäuskoani.

Jää vain yksi kysymys. Tarvitaanko liitonarkkia Jaakobin ahdistuksessa?

Jer:
        3:14 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        3:15 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.
        3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jer.3.html

• pertsa2012 kirjoitti:

JOKKERI SANOI :
        Itse olen enemmän reaalimaailmassa; en pohdi joutavuuksia.
        _________
        Minun on yksiselitteisesti annettu ymmärtää mikä ei ole joutavaa ja täten minun
        ei tarvitse vaivata päätäni joutavuuksilla :-)

PERTSALLE. Mutta siltä se näyttää, että tuhlaat elämäsi aivan tarpeettomien asioiden vatvomiseen. Kuka noitakaan "tietoja" tarvitsee ja mitä hyötyä niistä on sinulle tai kellekään?

-JARMOLLE-. Juu, KHL, mutta en itse asu enää Suomessa, enkä Venäjälläkään. Lätkä on jäänyt taakse. Ja "reaalimaailma" pitäisi olla kristityille Jeesuksen oppien seuraaminen. Koska onhan se häpeä, että uskovat eivät erotu ateisteista: uskovien "merkkejä" näkyy saman verran kummallakin.

Itselleni maailmankuva on sellainen, että pyrin elämään elämäni ollen muille hyödyksi ja auttaen. Vaikka olenkin "maallistunut", elän mielestäni mielekkäämpää ja itselle rehellisempää elämää kuin elin kristittynä. Kun ei ne "merkit" minussakaan näkynyt, niin mitä sitä turhia uskomaan ja tuhlaamaan elämäänsä.

• -lapsi-

PERTSALLE. Mutta siltä se näyttää, että tuhlaat elämäsi aivan tarpeettomien asioiden vatvomiseen. Kuka noitakaan "tietoja" tarvitsee ja mitä hyötyä niistä on sinulle tai kellekään?

-JARMOLLE-. Juu, KHL, mutta en itse asu enää Suomessa, enkä Venäjälläkään. Lätkä on jäänyt taakse. Ja "reaalimaailma" pitäisi olla kristityille Jeesuksen oppien seuraaminen. Koska onhan se häpeä, että uskovat eivät erotu ateisteista: uskovien "merkkejä" näkyy saman verran kummallakin.

Itselleni maailmankuva on sellainen, että pyrin elämään elämäni ollen muille hyödyksi ja auttaen. Vaikka olenkin "maallistunut", elän mielestäni mielekkäämpää ja itselle rehellisempää elämää kuin elin kristittynä. Kun ei ne "merkit" minussakaan näkynyt, niin mitä sitä turhia uskomaan ja tuhlaamaan elämäänsä.

Joker. Eksyt ja eksytät.

Toivo: Jos Luojasi antaa sinulle elinpäiviä, voit vielä kääntyä ja pestä vaatteesi tempauksen jälkeen.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

https://www.google.fi/#q=mestaus

Seuraatko aikaasi?
        https://www.google.fi/#q=nwo kills

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc

• -lapsi- kirjoitti:

Näkökulma

Johannes näki liitonarkin taivaassa. Onko siis liitonarkki taivaassa par'aikaa?

Kun Jumala on ympärileikannut Israelin jäännöksen sydämen, käy liitonarkki tarpeettomaksi. Näin ollen liitonarkkia ei tulla näkemään maan päällä tuhatvuotisessa valtakunnassa. Näin uskon. Auttakaa epäuskoani.

Jää vain yksi kysymys. Tarvitaanko liitonarkkia Jaakobin ahdistuksessa?

Jer:
        3:14 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        3:15 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.
        3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jer.3.html

-lapsi- sanoi :

2.Mooseksen kirja
        25:16 Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        31:18 Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
        40:20 Sitten hän otti LAIN, pani sen arkkiin ja kiinnitti arkkiin korennot ja asetti armoistuimen arkin päälle

5.Mooseksen kirja:
        31:24. Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun
        asti, ,
        31:25. käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
        31:26. "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne,
        liitonarkin SIVULLE, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.

Lain kirja siis pantiin arkin sivulle TODISTUKSEKSI Israelin kansaa vastaan eli arkkia on tarkoitus syynätä myöhemmin jossakin välissä , ei ehkä tuhatvuotisessa
        valtakunnassa , mutta kaiketi viimeisellä tuomiolla.

Ilmestyskirja:
        11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Paljon mahdollista , sisältäähän se ensimmäisen liiton jonka Jumala teki
        kansan kanssa ja sitä voidaan tarvita myös taistelussa - sitähän kuljetettiin aina
        sotajoukkojen edellä.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

2.Mooseksen kirja
        25:16 Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        31:18 Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
        40:20 Sitten hän otti LAIN, pani sen arkkiin ja kiinnitti arkkiin korennot ja asetti armoistuimen arkin päälle

5.Mooseksen kirja:
        31:24. Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun
        asti, ,
        31:25. käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
        31:26. "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne,
        liitonarkin SIVULLE, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.

Lain kirja siis pantiin arkin sivulle TODISTUKSEKSI Israelin kansaa vastaan eli arkkia on tarkoitus syynätä myöhemmin jossakin välissä , ei ehkä tuhatvuotisessa
        valtakunnassa , mutta kaiketi viimeisellä tuomiolla.

Ilmestyskirja:
        11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Paljon mahdollista , sisältäähän se ensimmäisen liiton jonka Jumala teki
        kansan kanssa ja sitä voidaan tarvita myös taistelussa - sitähän kuljetettiin aina
        sotajoukkojen edellä.

"Tuon allaolevan mukaan arkki on taivaassa sijaitsevassa temppelissä."

Uskotko Pertsa, että Jumala otti liitonarkin pois maan päältä?

• -lapsi- kirjoitti:

Joker. Eksyt ja eksytät.

Toivo: Jos Luojasi antaa sinulle elinpäiviä, voit vielä kääntyä ja pestä vaatteesi tempauksen jälkeen.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

https://www.google.fi/#q=mestaus

Seuraatko aikaasi?
        https://www.google.fi/#q=nwo kills

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc

-lapsi- sanoi :

Johanneksen evankeliumi:
        1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Johanneksen evankeliumi:
        12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

• -lapsi- kirjoitti:

"Tuon allaolevan mukaan arkki on taivaassa sijaitsevassa temppelissä."

-lapsi- sanoi :

Ilmestyskirja:
        11:19 Ja Jumalan TEMPPELI TAIVAASSA aukeni, ja hänen LIITTONSA ARKKI NÄKYI hänen TEMPPELISSÄÄN, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Ilmestyskirja:
        11:19 Ja Jumalan TEMPPELI TAIVAASSA aukeni, ja hänen LIITTONSA ARKKI NÄKYI hänen TEMPPELISSÄÄN, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Ok. Raamattu on ihmeellinen. Sitä ei pysty ammentamaan tyhjiin:)

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Johanneksen evankeliumi:
        1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Johanneksen evankeliumi:

Amen. Katson vapaan median olevan armollisen Jumalan lahjan ns. lopunajan ihmisille, koska ns. valtamedia eksyy ja eksyttää.

• -lapsi- kirjoitti:

Amen. Katson vapaan median olevan armollisen Jumalan lahjan ns. lopunajan ihmisille, koska ns. valtamedia eksyy ja eksyttää.

Täytyy siis hyväksyä, että Raamatussa olevat Jeesuksen käskyt ovat vain "eksytystä". LAPSI. Vaikka Jeesus sanoi viimeisenä käskynä, että menkää ja tehkää kaikki minun opetuslapsille, ja sanokaa heille mitä minä olen KÄSKENYT TEHDÄ.

Tajuan itse ne käskyiksi, enkä niin, että ne voi ohittaa. Siis pelkkä "peseys" ei ole ainoa mitä Jeesus vaatii omiltaan. Mutta uskovan elämä on uskomattoman valheellista, voi voi. Siksi en kestänyt kristinuskoa.

• pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:

PERTSA olen tajunnut, miksi hän on kaukana kaikesta Jeesuksen asioista. Hän on mielestään älykäs. joten hän tietää, ettei noudata Jeesuksen käskyjä.

Ja siksi hän on keskittynyt kaikkeen muuhun, jotta ei huomata, että hän ei välitä mitä Jeesus on sanonut seuraajistaan. Pertsa siis yrittää harhauttaa Jeesusta, jota minä en viitsinyt.

• -lapsi-

PERTSA olen tajunnut, miksi hän on kaukana kaikesta Jeesuksen asioista. Hän on mielestään älykäs. joten hän tietää, ettei noudata Jeesuksen käskyjä.

Ja siksi hän on keskittynyt kaikkeen muuhun, jotta ei huomata, että hän ei välitä mitä Jeesus on sanonut seuraajistaan. Pertsa siis yrittää harhauttaa Jeesusta, jota minä en viitsinyt.

Joker.

Me kaikki olemme vajavaisia. Raamattu selittää, mutta se ei näytä kiinnostavan sinua. Et halua ottaa vastuuta omasta elämästäsi, vaan ulkoistat syyllisyytesi. Jos lukisit edes pätkän Raamatun alusta, niin näkisit mitä lankeemus sai aikaan. Sen myötä tuli mm. pelko ja tarve syyttää muita. Pelastuminen ei onnistu, ellei myönnä omaa syyllisyyttään.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Moos.3.html

Armo on viiden sanan päässä.

Luuk. 18:13
        Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

jokkeri sanoi :
        Pertsa siis yrittää harhauttaa Jeesusta, jota minä en viitsinyt.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        Pertsa siis yrittää harhauttaa Jeesusta, jota minä en viitsinyt.

No PERTSA, Uskoinhan minä Jeesukseen silloin, ja totesin, ettei minussa näy uskovan merkkejä, jotka Jeesus mainitsi. Nyt sinä uskot, mutta ei sinussakaan niitä merkkejä näy. Katson olleeni rehellisempi Jeesukselle, kun jätin uskomisen pois.

Jälkeenpäin kyllä tajusin miksi uskovissa ei merkkejä näy: koska Raamatun mukaan Jumala oli Jerusalemissa asuva ihminen, ja kertomukset Jeesuksesta ovat sen verran ristiriitaisia, että ne eivät voi pitää paikkaansa.

Mutta koska uskovat eivät tätä tajua, he vain jättävät Jeesuksen käskyt noudattamatta, koska ovat huomanneet, ettei niitä voi tehdä; ollaan "vajavaisia". Mutta heidän pitäisi tajuta, että vajavaisuus johtuu vain siitä, ettei koko Jeesusta ole ollut olemassakaan jumalallisena olentona.

Ja LAPSI. Kyllähän minä olen vastannut omista jutuistani, ja tehnyt omat johtopäätökseni, ja toiminut sen mukaisesti. En ole pannut muiden syyksi omia virheitä; "syntejä". Kukin vastatkoon tekemisistään ja tekemättä jättämisistä: molemmat toimet ovat Raamatun mukaan syntejä.

No PERTSA, Uskoinhan minä Jeesukseen silloin, ja totesin, ettei minussa näy uskovan merkkejä, jotka Jeesus mainitsi. Nyt sinä uskot, mutta ei sinussakaan niitä merkkejä näy. Katson olleeni rehellisempi Jeesukselle, kun jätin uskomisen pois.

Jälkeenpäin kyllä tajusin miksi uskovissa ei merkkejä näy: koska Raamatun mukaan Jumala oli Jerusalemissa asuva ihminen, ja kertomukset Jeesuksesta ovat sen verran ristiriitaisia, että ne eivät voi pitää paikkaansa.

Mutta koska uskovat eivät tätä tajua, he vain jättävät Jeesuksen käskyt noudattamatta, koska ovat huomanneet, ettei niitä voi tehdä; ollaan "vajavaisia". Mutta heidän pitäisi tajuta, että vajavaisuus johtuu vain siitä, ettei koko Jeesusta ole ollut olemassakaan jumalallisena olentona.

Ja LAPSI. Kyllähän minä olen vastannut omista jutuistani, ja tehnyt omat johtopäätökseni, ja toiminut sen mukaisesti. En ole pannut muiden syyksi omia virheitä; "syntejä". Kukin vastatkoon tekemisistään ja tekemättä jättämisistä: molemmat toimet ovat Raamatun mukaan syntejä.

jokkeri sanoi :
        Mutta heidän pitäisi tajuta, että vajavaisuus johtuu vain siitä, ettei koko Jeesusta ole ollut olemassakaan jumalallisena olentona.

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=17&t=46

»Niihin aikoihin siellä eli Jeesus, viisas ihminen, jos häntä voi nimittää ihmiseksi. Sillä hän oli henkilö, joka teki yllättäviä sankaritekoja ja oli sellaisten ihmisten opettaja, jotka iloiten ottivat vastaan totuuden. Hän voitti puolelleen monia juutalaisia ja monia kreikkalaisia. Hän oli Kristus. Kun Pilatus, kuultuaan että häntä syyttivät keskuudessamme korkeimmassa asemassa olevat miehet, oli tuominnut hänet ristiinnaulittavaksi, ne, jotka olivat ensin oppineet rakastamaan häntä, eivät luopuneet kiintymyksestään häntä kohtaan. Kolmantena päivänä hän ilmestyi heille herättynä takaisin henkiin, sillä Jumalan profeetat olivat profetoineet tämän ja lukemattomia muita hämmästyttäviä asioita hänestä. Ja kristittyjen heimo, jota hänen mukaansa sillä nimellä kutsutaan, ei tähän päivään mennessä ole kadonnut.»
        (Josephus: Antiquities 18.63-64.)

ja Publius Cornelius Tacitus annaaleissaan :

http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=17&t=48

15,44,3 Nimitys on saanut alkunsa KRISTUKSESTA, joka oli Tiberiuksen hallituskaudella TELOITETTU prokuraattori Pontius Pilatuksen toimesta.

plus paljon muitakin ,,,,,

Millä faktoilla kiistät nuo??

• -lapsi-

Joker. Luistelet kuin Linkovesi taannoin:)
        - Davosin ihmejäällä Linkovesi luisteli tammikuussa 500 metrin maailmanennätykseksi haamurajana pidetyn 38,0. Sveitsiläiskaupunki palkitsi suomalaisen teostaan kultaisella timantilla koristellulla luistimella.
        http://www.hs.fi/muistot/a1364353763108

Neljä maaperää

Luuk:
        8:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        8:6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
        8:7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
        8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
        8:9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
        8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
        8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        8:12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        8:13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
        8:14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        8:15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
        8:16 Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.8.html
        http://www.kirjasilta.net/santala/jumalan/kylvaja.html

Joker.
        - Mikä on missiosi ja motiivisi?
        - Miksi Jumala tuli lihaksi?
        - Siunaatko eli puhutko hyvää vai kiroatko eli puhutko pahaa?

4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
        http://www.weblessisrael.org/
        Uskotko?
        http://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
        "Minä uskon"
        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Jussin kotimatka.htm

• -lapsi- kirjoitti:

Joker. Luistelet kuin Linkovesi taannoin:)
        - Davosin ihmejäällä Linkovesi luisteli tammikuussa 500 metrin maailmanennätykseksi haamurajana pidetyn 38,0. Sveitsiläiskaupunki palkitsi suomalaisen teostaan kultaisella timantilla koristellulla luistimella.
        http://www.hs.fi/muistot/a1364353763108

Neljä maaperää

Luuk:
        8:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        8:6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
        8:7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
        8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
        8:9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
        8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
        8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        8:12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        8:13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
        8:14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        8:15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
        8:16 Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.8.html
        http://www.kirjasilta.net/santala/jumalan/kylvaja.html

Joker.
        - Mikä on missiosi ja motiivisi?
        - Miksi Jumala tuli lihaksi?
        - Siunaatko eli puhutko hyvää vai kiroatko eli puhutko pahaa?

4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
        http://www.weblessisrael.org/
        Uskotko?
        http://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
        "Minä uskon"
        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Jussin kotimatka.htm

PERTSA. Tuo Tacitus kirjotti myöskin kymmeniä vuosia oletetun Jeesuksen jälkeen, ja yllättäen jopa samoihin aikoihin, kun evankeliumeita kirjoitettiin. Ei siis ihme, että Tacitus kirjoitti samoja juttuja kuin evankeliumeissa on. Olihan uskonto syntynyt Paavalin ansiosta. Muistakin uskonnoista on kirjoitettu historiaa, vaikka niiden todenperäisyyttä voi epäillä.

Ja on suuri ihme, että kukaan ei kirjoittanut yhtään mitään silloin kun Jeesus eli, vaikka teki maailman ihmeellisimpiä asioita. On liian paljon epämääräistä, jotta Jeesusta voisi pitää oikeana. Raamattu ei ainakaan voi pitää paikkaansa, se ei tiedä sanoa edes sitä, mistä Jeesus nousi taivaaseen. On vain eri vaihtoehtoja, vaikka niin järisyttävän tapauksen paikka olisi takuulla syöpynyt mieliin.

Ja LAPSI. Minä en mielestäni "luistele". Ja tosiaan tykkäsin Linkovedestä, jopa soitin hänelle. Olen vain tehnyt omat johtopäätökseni ja selvitykset siitä miksi kukaan ei tee Jeesuksen sanomia tekoja; en minä itsekään. Silloinhan on käynyt niin, ettei Jeesus tunne minua seuraajakseen, eikä kyllä ketään muutakaan. Pitää olla vain rehellinen, ei pettää itseään. Se on motiivini ja missioni.

On siis aivan turha kerätä Raamatun lauseita, koska ne ovat tässä tilanteessa vain sanahelinää ilman mitään kosketusta uskovan reaalitilanteeseen. Mutta jos kyse on näkemyserosta, niin OK. Silloin toinen pitää näkyviä tekoja elinehtona, toinen pitää tärkeänä uskoa Jeesukseen ja sen kautta pelastukseen.

Ja minä olen rehellinen, en valehtele, joten en ainakaan "puhu pahaa". Tosiasiat ovat joskus vaikea pala joillekin. "Jumala tuli lihaksi" on vain keksitty tarina. Jos Jeesus olisi se, niin miksi sitten si tapahdu hänen voimassaan yhtään mitään? Pelkät puheet eivät todista mitään. Ne teot olisi se "valo".

PERTSA. Tuo Tacitus kirjotti myöskin kymmeniä vuosia oletetun Jeesuksen jälkeen, ja yllättäen jopa samoihin aikoihin, kun evankeliumeita kirjoitettiin. Ei siis ihme, että Tacitus kirjoitti samoja juttuja kuin evankeliumeissa on. Olihan uskonto syntynyt Paavalin ansiosta. Muistakin uskonnoista on kirjoitettu historiaa, vaikka niiden todenperäisyyttä voi epäillä.

Ja on suuri ihme, että kukaan ei kirjoittanut yhtään mitään silloin kun Jeesus eli, vaikka teki maailman ihmeellisimpiä asioita. On liian paljon epämääräistä, jotta Jeesusta voisi pitää oikeana. Raamattu ei ainakaan voi pitää paikkaansa, se ei tiedä sanoa edes sitä, mistä Jeesus nousi taivaaseen. On vain eri vaihtoehtoja, vaikka niin järisyttävän tapauksen paikka olisi takuulla syöpynyt mieliin.

Ja LAPSI. Minä en mielestäni "luistele". Ja tosiaan tykkäsin Linkovedestä, jopa soitin hänelle. Olen vain tehnyt omat johtopäätökseni ja selvitykset siitä miksi kukaan ei tee Jeesuksen sanomia tekoja; en minä itsekään. Silloinhan on käynyt niin, ettei Jeesus tunne minua seuraajakseen, eikä kyllä ketään muutakaan. Pitää olla vain rehellinen, ei pettää itseään. Se on motiivini ja missioni.

On siis aivan turha kerätä Raamatun lauseita, koska ne ovat tässä tilanteessa vain sanahelinää ilman mitään kosketusta uskovan reaalitilanteeseen. Mutta jos kyse on näkemyserosta, niin OK. Silloin toinen pitää näkyviä tekoja elinehtona, toinen pitää tärkeänä uskoa Jeesukseen ja sen kautta pelastukseen.

Ja minä olen rehellinen, en valehtele, joten en ainakaan "puhu pahaa". Tosiasiat ovat joskus vaikea pala joillekin. "Jumala tuli lihaksi" on vain keksitty tarina. Jos Jeesus olisi se, niin miksi sitten si tapahdu hänen voimassaan yhtään mitään? Pelkät puheet eivät todista mitään. Ne teot olisi se "valo".

jokkeri sanoi :
        PERTSA. Tuo Tacitus kirjotti myöskin kymmeniä vuosia oletetun Jeesuksen jälkeen, ja yllättäen jopa samoihin aikoihin, kun evankeliumeita kirjoitettiin.
        ______
        Tacitus eli 55-120 jKr.
        Suurin osa alkukristillisistä teksteistä kirjoitettiin tuon aikajanan sisäpuolella
        ja suuri osa apostoleista eli vielä siinä välissä.
        Jotenka Tacituksella on ollut ensi käden tietoa asioista ja jos siihen maailman
        aikaan valehteli otaksun seurausten olleen rankkoja.

• ....
        pertsa2012 kirjoitti:

.... sanoi :
        _________

".... sanoi :
        _________
        Temppeli voidaan rakentaa vain muinaiselle paikalleen. "

Temppelin paikan tulee olla temppelivuorella, sen ei tarvitse olla tarkalleen muinaisella paikalla, ja tällaiset suunnitelmat Temppelivuori instituutilla (juutalaisilla) onkin. Siinä välissähän on se lähdekin jota tarvitaan näissä uhrausmenoissa. Toki nuo moskeijat voivat tuhoutua maanjäristyksessä.

• .... kirjoitti:

".... sanoi :
        _________
        Temppeli voidaan rakentaa vain muinaiselle paikalleen. "

Temppelin paikan tulee olla temppelivuorella, sen ei tarvitse olla tarkalleen muinaisella paikalla, ja tällaiset suunnitelmat Temppelivuori instituutilla (juutalaisilla) onkin. Siinä välissähän on se lähdekin jota tarvitaan näissä uhrausmenoissa. Toki nuo moskeijat voivat tuhoutua maanjäristyksessä.

.... sanoi :
        emppelin paikan tulee olla temppelivuorella, sen ei tarvitse olla tarkalleen muinaisella paikalla, ja tällaiset suunnitelmat Temppelivuori instituutilla (juutalaisilla) onkin. Siinä välissähän on se lähdekin jota tarvitaan näissä uhrausmenoissa. Toki nuo moskeijat voivat tuhoutua maanjäristyksessä.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        PERTSA. Tuo Tacitus kirjotti myöskin kymmeniä vuosia oletetun Jeesuksen jälkeen, ja yllättäen jopa samoihin aikoihin, kun evankeliumeita kirjoitettiin.
        ______
        Tacitus eli 55-120 jKr.
        Suurin osa alkukristillisistä teksteistä kirjoitettiin tuon aikajanan sisäpuolella

Joker.

Jeesus on totta.
        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm
        Herra antaa voiman pysyä uskossa.
        http://historianet.fi/kristittyjen-kidutukset-olivat-kansanhuvia
        Tänäänkin
        http://www.stefanus.fi/
        Yhdenkin Jumalan lapsen olemassaolo todistaa Jeesuksen sovintoveren voiman.
        http://www.muutokseen.fi/

Room. 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        http://www.youtube.com/watch?v=LAplJ0_jDFc
        Ota ajatus. Olemattomuus ei luo. Jumala luo.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        ______
        Tacitus eli 55-120 jKr.

PERTSA. Nämä Matteus ja Johannes saivat siis kirjoitustaitonsa vasta kymmeniä vuosia jälkeenpäin. Nämä evankeliumi-opetuslapset. Olisi luullut, että noinkin ihmeellisten juttujen tekijästä olisi ollut palava halu jollakin konstilla saada sepustettua edes jotain oitis.

Tässä Jeesuksessa on aivan liikaa outoja juttuja ollakseen uskottava. Siksikin on se johtopäätös, että Jeesuksen jumalattomuuden takia hänen sanojaan ei ole voitu panna täytäntöön, ja siten Raamattu on rauennut tyhjiin, ja uskovissa näkyy yhtä vähän merkkejä kuin ateisteissa.

Ihmettelen miten on mahdollista, että kellään ei näytä olevan itsekritiikkiä, ei ajatella miksi Jeesuksen sanoja ei voi noudattaa, ettei yhtään raksuta, vaan mennään eteenpäin kuten ennenkin. Minulla raksutti, ja jätin uskon.

PERTSA. Nämä Matteus ja Johannes saivat siis kirjoitustaitonsa vasta kymmeniä vuosia jälkeenpäin. Nämä evankeliumi-opetuslapset. Olisi luullut, että noinkin ihmeellisten juttujen tekijästä olisi ollut palava halu jollakin konstilla saada sepustettua edes jotain oitis.

Tässä Jeesuksessa on aivan liikaa outoja juttuja ollakseen uskottava. Siksikin on se johtopäätös, että Jeesuksen jumalattomuuden takia hänen sanojaan ei ole voitu panna täytäntöön, ja siten Raamattu on rauennut tyhjiin, ja uskovissa näkyy yhtä vähän merkkejä kuin ateisteissa.

Ihmettelen miten on mahdollista, että kellään ei näytä olevan itsekritiikkiä, ei ajatella miksi Jeesuksen sanoja ei voi noudattaa, ettei yhtään raksuta, vaan mennään eteenpäin kuten ennenkin. Minulla raksutti, ja jätin uskon.

jokkeri sanoi :
        PERTSA. Nämä Matteus ja Johannes saivat siis kirjoitustaitonsa vasta kymmeniä vuosia jälkeenpäin.
        _________
        Ei ehkä niinkään :-)

Evankeliumit ovat Jeesuksen opetuksista, teoista, kuolemasta ja tyhjän haudan löytymisestä kertovia kirjoja. Evankeliumikirjat koottiin jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta. Myös silminnäkijöiden todistuksilla oli merkityksensä prosessissa.

Evankeliumeja kirjoitettiin alkukristillisinä aikoina useita. Osassa kerrottiin Jeesuksen elämäkerta ja opetukset, ja kuinka hän täytti Vanhassa testamentissa esitetyt profetiat. Osa oli lähinnä vain kokoelma Jeesuksen opetuksia ja hänen esittämiään vertauksia.

Uuteen testamenttiin on otettu vanhimmat ja historiallisina dokumentteina merkittävimmät evankeliumit

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        PERTSA. Nämä Matteus ja Johannes saivat siis kirjoitustaitonsa vasta kymmeniä vuosia jälkeenpäin.
        _________
        Ei ehkä niinkään :-)

Evankeliumit ovat Jeesuksen opetuksista, teoista, kuolemasta ja tyhjän haudan löytymisestä kertovia kirjoja. Evankeliumikirjat koottiin jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta. Myös silminnäkijöiden todistuksilla oli merkityksensä prosessissa.

Evankeliumeja kirjoitettiin alkukristillisinä aikoina useita. Osassa kerrottiin Jeesuksen elämäkerta ja opetukset, ja kuinka hän täytti Vanhassa testamentissa esitetyt profetiat. Osa oli lähinnä vain kokoelma Jeesuksen opetuksia ja hänen esittämiään vertauksia.

Uuteen testamenttiin on otettu vanhimmat ja historiallisina dokumentteina merkittävimmät evankeliumit

Jaaha. "Silminnäkijätodistukset" sitten vesittävät Jeesus-tarinan. Tarinoissa on liian paljon erilaisia käsityksiä, tapahtumien kulkuja, ja ristiriitaisuuksia. Ja nekö ovat "historiallisina dokumentteina merkittävimmät"? Ei sinulla ole todellisuuden tajua.

Paavalihan kuoli noin vuonna 64, ja evankeliumit syntyivät sen jälkeen, poikkeuksena Markus. Ensin oli siis Paavali, joka keksi uskonnon (vrt. Mohamed), ja sen jälkeen alkoi syntyä Jeesus-tarinoita. Oli syntynyt kristinusko.

Mutta todistettavaa Jeesusta ei ole, ja siksi on "heikkoutta, vajavaisuutta", kun ei Jeesuksen sanoja ole pystytty toteuttamaan. Ja pitää selittää, "ettei Jeesus tarkoittanut sitä mitä sanoi". Jos Jeesus olisi ollut todellinen, niin nykyään uskovat parantaisivat sairaat, ajaisivat pois pahoja henkiä, voisivat juoda myrkkyjuomaa, ja muuta ihmeellistä. Mutta eivät tee sen enempää kuin ateistitkaan.

Luulisi todellakin raksuttavan mitä tämä kaikki on. Tarkkaa tietoa ei edes evankeliumeiden kirjoittajista, eikä kirjoitusvuosistakaan. Siinäkin on monta mielipidettä ja koulukuntaa. Ja Raamatussa on mukana ne kirjoitukset, joita kirkkoisät eivät polttaneet. Jos on "Jumalan sanaa", niin kyllä on sekava Jumala.

Jaaha. "Silminnäkijätodistukset" sitten vesittävät Jeesus-tarinan. Tarinoissa on liian paljon erilaisia käsityksiä, tapahtumien kulkuja, ja ristiriitaisuuksia. Ja nekö ovat "historiallisina dokumentteina merkittävimmät"? Ei sinulla ole todellisuuden tajua.

Paavalihan kuoli noin vuonna 64, ja evankeliumit syntyivät sen jälkeen, poikkeuksena Markus. Ensin oli siis Paavali, joka keksi uskonnon (vrt. Mohamed), ja sen jälkeen alkoi syntyä Jeesus-tarinoita. Oli syntynyt kristinusko.

Mutta todistettavaa Jeesusta ei ole, ja siksi on "heikkoutta, vajavaisuutta", kun ei Jeesuksen sanoja ole pystytty toteuttamaan. Ja pitää selittää, "ettei Jeesus tarkoittanut sitä mitä sanoi". Jos Jeesus olisi ollut todellinen, niin nykyään uskovat parantaisivat sairaat, ajaisivat pois pahoja henkiä, voisivat juoda myrkkyjuomaa, ja muuta ihmeellistä. Mutta eivät tee sen enempää kuin ateistitkaan.

Luulisi todellakin raksuttavan mitä tämä kaikki on. Tarkkaa tietoa ei edes evankeliumeiden kirjoittajista, eikä kirjoitusvuosistakaan. Siinäkin on monta mielipidettä ja koulukuntaa. Ja Raamatussa on mukana ne kirjoitukset, joita kirkkoisät eivät polttaneet. Jos on "Jumalan sanaa", niin kyllä on sekava Jumala.

jokkerille :

1.Korinttolaiskirje:
        10:12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

Tiedän toki ettet edes luule seisovasi , mutta lopettaisit tuon asioitten
        negativoinnin - suhtaudu asioihin ei heterofobisesti.

• pertsa2012 kirjoitti:

jokkerille :

1.Korinttolaiskirje:
        10:12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

Tiedän toki ettet edes luule seisovasi , mutta lopettaisit tuon asioitten
        negativoinnin - suhtaudu asioihin ei heterofobisesti.

PERTSA hyvä. Minä suhtaudun asioihin realistisesti; ja juuri siksi luovuin uskostakin. Kun aloin ihmettelemään kristinuskon juttuja suhteessa Raamattuun, aloin tutkia asioita vuosien ajan. Lopulta päädyin siihen, mitä tässä on esille tullut. Raamattu ja kristinuskon todellisuus on rajussa ristiriidassa toistensa suhteen.

Totuus on minulle selvinnyt ja kun se selvisi, vapauduin täysin. Oli raskas taakka, kun Raamattu ja Jeesuksen puheet eivät toteutuneet uskovana. Nyt tosin vapauttani rasittaa, kun toiset eivät vaivaudu edes pohtimaan asioita. On raskasta, kun Jeesuksen puheet eivät toteudu, eikä ihmiset edes ihmettele, vaan uskovat vaan.

• ....
        pertsa2012 kirjoitti:

.... sanoi :
        emppelin paikan tulee olla temppelivuorella, sen ei tarvitse olla tarkalleen muinaisella paikalla, ja tällaiset suunnitelmat Temppelivuori instituutilla (juutalaisilla) onkin. Siinä välissähän on se lähdekin jota tarvitaan näissä uhrausmenoissa. Toki nuo moskeijat voivat tuhoutua maanjäristyksessä.

Tärkeintä on että temppeli on temppeli vuorella sillä hurskas juutalainen ei voi uhrata muualla. Juutalaisten tämän hetkisissä suunnitelmissa temppeliä ollaan todellakin rakentamassa moskeijoiden väliin tai jos mahdollistuisi sitten vanhalle paikalleen, mutta juutalaiset eivät kuitenkaan riko toisten pyhiä paikkoja. Uhraamaan pääseminen on paljon tärkeämpää ja antikristus todennäköisesti rakennuttaa tämän temppelin.

• .... kirjoitti:

Tärkeintä on että temppeli on temppeli vuorella sillä hurskas juutalainen ei voi uhrata muualla. Juutalaisten tämän hetkisissä suunnitelmissa temppeliä ollaan todellakin rakentamassa moskeijoiden väliin tai jos mahdollistuisi sitten vanhalle paikalleen, mutta juutalaiset eivät kuitenkaan riko toisten pyhiä paikkoja. Uhraamaan pääseminen on paljon tärkeämpää ja antikristus todennäköisesti rakennuttaa tämän temppelin.

.... sanoi :
        temppeliä ollaan todellakin rakentamassa moskeijoiden väliin,,,
        ________
        Mistä tuo olisi nähtävissä - kiinnostaisi?

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

.... sanoi :
        ________

Löysin juuri, enkä ole ehtinyt paneutua näihin, mutta vaikuttavat kiintoisilta. Raamattu-koodit. Suomikin löytyy niistä.
        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

Rabinin salamurha
        http://www.realbiblecodes.com/torah_codes/rabin/rabin-1.php

Kolmas temppeli
        http://www.realbiblecodes.com/torah_codes/temple/third-temple-3.php

Oletteko törmänneet kysymykseen "syntyikö Jeesus juuri ennen pääsiäistä"?
        http://bibelfokus.se/blogg_140413

• ....
        pertsa2012 kirjoitti:

.... sanoi :
        ________

Jerusalem studio : Jerusalemin Temppelivuori polttopisteessä
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=36113

Lopun ajoista ja temppelistä
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=7772

http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/22 Templebuild-Fin.htm

Kuva mahdollisesta temppelistä moskeijoiden välissä:

http://www.effedieffe.com/images/stories/foto2009/third_temple.jpg

http://www.ajanteos.com/kolumni0208.htm

http://www.ajanteos.com/kolumni240310.htm

Shalom lehdessä on ollut paljon asiasta ja ActualNews uutisissa.

• .... kirjoitti:

Lopun ajoista ja temppelistä
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=7772

http://www.bibleguidance.co.za/Finnisharticles/22 Templebuild-Fin.htm

Kuva mahdollisesta temppelistä moskeijoiden välissä:

http://www.effedieffe.com/images/stories/foto2009/third_temple.jpg

http://www.ajanteos.com/kolumni0208.htm

Shalom lehdessä on ollut paljon asiasta ja ActualNews uutisissa.

.... sanoi :

Tuosta videosta kävi ilmi ettei palestiinalaisilla ole mitään laillista oikeutta Itä-Jerusalemin
        hallintaan - se on Israelin valtion aluetta vaikka Jordania sitä hallinnoikin.
        On esitetty jopa kolmannen temppelin rakentamista , mutta se torpattiin.
        Tyhjäntoimittajat kuten EU ovat tekaisemassa Itä-Jerusalemista palestiinan valtion
        pääkaupunkia , mutta kohtaavat taatusti "vaikeuksia" jossain kohden.
        Hurvaan liittyy eräs mielenkiintoinen, hyvin vanha ennustus. Sen antoi Vilnan Gaon silloinen kabbalistiseen mystiikkaan perehtynyt ylirabbi ja hän ennusti että synagoga hävitetään kahdesti ja että sen toisen rakentamisen jälkeen on vuorossa itse kolmas temppeli jossa myös aloitetaan uudelleen Mooseksen lain mukaiset uhrimenot.
        _______
        Kolmannen temppelin rakentamisajatus tuntuu olevan vieläkin voimissaan ja ainakin ortodoksijuutalaisten
        keskuudessa.

• ....
        pertsa2012 kirjoitti:

.... sanoi :

Tuosta videosta kävi ilmi ettei palestiinalaisilla ole mitään laillista oikeutta Itä-Jerusalemin
        hallintaan - se on Israelin valtion aluetta vaikka Jordania sitä hallinnoikin.
        On esitetty jopa kolmannen temppelin rakentamista , mutta se torpattiin.
        Tyhjäntoimittajat kuten EU ovat tekaisemassa Itä-Jerusalemista palestiinan valtion
        pääkaupunkia , mutta kohtaavat taatusti "vaikeuksia" jossain kohden.
        Hurvaan liittyy eräs mielenkiintoinen, hyvin vanha ennustus. Sen antoi Vilnan Gaon silloinen kabbalistiseen mystiikkaan perehtynyt ylirabbi ja hän ennusti että synagoga hävitetään kahdesti ja että sen toisen rakentamisen jälkeen on vuorossa itse kolmas temppeli jossa myös aloitetaan uudelleen Mooseksen lain mukaiset uhrimenot.
        _______
        Kolmannen temppelin rakentamisajatus tuntuu olevan vieläkin voimissaan ja ainakin ortodoksijuutalaisten
        keskuudessa.

Obama on myös sanonut ettei Jeesus ole ainut tie Jumalan luokse.
        Obama myöntää olevansa muslimi:
        http://www.youtube.com/watch?v=tCAffMSWSzY

• .... kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=tCAffMSWSzY

.... sanoi :
        ________
        Siinä meillä on sitten vankkumaton Israelin ystävä :-) :-)

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

.... sanoi :
        ________
        Siinä meillä on sitten vankkumaton Israelin ystävä :-) :-)

Käsittääkseni kommunistien ja natsien aikaansaannokset 1900-luvulla olivat kenraaliharjoituksia tulevaa maailmanaikaa varten.
        http://www.commieblaster.com/obama/
        http://www.commieblaster.com/nwo-cfr-bilderberg/index.html

Tietty maantieteellinen alue on pyhitetty Jumalan silmäterälle. Jumala puhuu tavalla ja toisella.
        http://jarmo10.org/sakuva.jpg
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8

Islam vaikuttaa maailmanvalloitusohjelmalta.
        https://www.youtube.com/watch?v=0HTSwUig2-0

• -lapsi- kirjoitti:

Käsittääkseni kommunistien ja natsien aikaansaannokset 1900-luvulla olivat kenraaliharjoituksia tulevaa maailmanaikaa varten.
        http://www.commieblaster.com/obama/
        http://www.commieblaster.com/nwo-cfr-bilderberg/index.html

Tietty maantieteellinen alue on pyhitetty Jumalan silmäterälle. Jumala puhuu tavalla ja toisella.
        http://jarmo10.org/sakuva.jpg
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8

Islam vaikuttaa maailmanvalloitusohjelmalta.
        https://www.youtube.com/watch?v=0HTSwUig2-0

-lapsi- sanoi :
        http://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
        ________
        On aivan selvää , että kansakunnat tiesivät muinoin mitä natsit tekivät
        juutalaisille ja muille ihmisryhmille keskitysleireillään.
        Eivät sellaiset asiat voi pysyä salassa.

Olen lukenut että myös vatikaani oli tietoinen noista hirmuteoista.
        Juutalaiset muuttivat autiomaan kukoistavaksi omalla työllään arabien tehdessä
        vain hiekkalinnoja.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Palestiina_(alue)
        Vuonna 638 ensimmäinen kalifaatti valloitti Palestiinan Bysantin valtakunnalta. Fatimidien kalifaatin aikana 900-luvulla juutalaisista tuli alueella vähemmistö.

Tänä päivänä israelin arabeilla on enemmän oikeuksia kuin arabivaltioiden
        arabeilla.

Arabeilla on israelissa täydet kansalaisoikeudet , mutta juutalaiset ovat
        arabivaltioissa "persona non grata."

• Herramme tulee

Vain Jumala tietää. Ei ole aikaa ilmoittanut. Kertonut vain, että aika on lähellä, aivan oven takana.

• -jarmo-

Hyvä että mielipiteet ilmoitetaan, vielä parempi kun mielipiteille on selkeä perustelu mutta keskustelu ei johda mihinkään, jos se ei kanna hyvää hedelmää.

Kirjoitin tuossa jo jokin aika sitten vielä yhtä kommenttia mutta keskeytin sen lähettämättä voimien puutteessa. En kertakaikkiaan enää jaksa sellaisen asian kanssa, johon jokaisella on oma kutsumus ja emme voi oikeastaan asialle sen enempää.

Kun Jeesus lopulta tulee, oli se sitten tempaus tai ei, niin sitten se nähdään, eikä sitten enää ole väliä kuka tiesi ja kuka ei.

• -jarmo- sanoi :
        Hyvä että mielipiteet ilmoitetaan, vielä parempi kun mielipiteille on selkeä perustelu mutta keskustelu ei johda mihinkään, jos se ei kanna hyvää hedelmää.
        _________
        Nämä keskustelut kantavat sikäli hyvää hedelmää , että ne tuovat vaihtoehtoisia
        näkemyksiä esille , jolloin sivustaseuraajatkin pääsevät tutkimaan niiden valossa
        omia ajatuksiaan asioista ja mahdollisesti aktivoitumaan ehkäpä vain ajattelun
        puolella.

Tässä on turistu pelkästä mielenkiinnostakin , mutta myös sivustaseuraajien
        takia vaikka aihe ei itsessään ole pelastuksen kannalta ratkaisevassa asemassa.

Aivan niin vaikkei tietäminen tässä asiassa olekkaan mikään ota tai jätä kysymys.

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :
        _________
        Nämä keskustelut kantavat sikäli hyvää hedelmää , että ne tuovat vaihtoehtoisia
        näkemyksiä esille , jolloin sivustaseuraajatkin pääsevät tutkimaan niiden valossa
        omia ajatuksiaan asioista ja mahdollisesti aktivoitumaan ehkäpä vain ajattelun
        puolella.

Tässä on turistu pelkästä mielenkiinnostakin , mutta myös sivustaseuraajien
        takia vaikka aihe ei itsessään ole pelastuksen kannalta ratkaisevassa asemassa.

Aivan niin vaikkei tietäminen tässä asiassa olekkaan mikään ota tai jätä kysymys.

Pertsa,
        Suhtautumisesi asiaan on erittäin rohkaiseva, koska tämä kysmys on niin paljon jakanut uskovia, eläviä ja aitoja Kristittyjä tuomitsemaan toinen toisensa vain tempaukseen uskojien ja yhden näkyvän paluun välillä. Tämä aiheuttaa minussa välillä lievää kyynisyyttä ja voimattomuutta tuoda esille löytämääni ja tulkitsemaani perusteluksi uskoessani tähän teoriaan, jossa morsian otetaan salaa, sitten häävieraat 5 5 neitsyen kaltaisesti, toinen jää ja toinen otetaan ja lopuksi Jeesuksen näkyvä paluu.

Tähän on olemassa jopa Mooseksen 23 luvun opit viljankorjuusta. Ensin uutislyhde sadosta, sitten korjataan pääsato, muttei saa korjata kaikkea, koska pellon reunoille on jätettävä köyhälle kulkumiehelle korjattavaa syötäväksi.

Raamatussa on paljon tulkittavaa, jolla ei ole mitään tekemistä pelastuksemme kanssa ja niistä sitten riidellään. Esim. tuo 24 vanhinta, Patriarkat ja Apostolit.

On siis mukavaa nähdä että suhtudut asiaan oikeassa valossa.

• -jarmo- kirjoitti:

Pertsa,
        Suhtautumisesi asiaan on erittäin rohkaiseva, koska tämä kysmys on niin paljon jakanut uskovia, eläviä ja aitoja Kristittyjä tuomitsemaan toinen toisensa vain tempaukseen uskojien ja yhden näkyvän paluun välillä. Tämä aiheuttaa minussa välillä lievää kyynisyyttä ja voimattomuutta tuoda esille löytämääni ja tulkitsemaani perusteluksi uskoessani tähän teoriaan, jossa morsian otetaan salaa, sitten häävieraat 5 5 neitsyen kaltaisesti, toinen jää ja toinen otetaan ja lopuksi Jeesuksen näkyvä paluu.

Tähän on olemassa jopa Mooseksen 23 luvun opit viljankorjuusta. Ensin uutislyhde sadosta, sitten korjataan pääsato, muttei saa korjata kaikkea, koska pellon reunoille on jätettävä köyhälle kulkumiehelle korjattavaa syötäväksi.

Raamatussa on paljon tulkittavaa, jolla ei ole mitään tekemistä pelastuksemme kanssa ja niistä sitten riidellään. Esim. tuo 24 vanhinta, Patriarkat ja Apostolit.

On siis mukavaa nähdä että suhtudut asiaan oikeassa valossa.

-jarmo- sanoi :
        Pertsa,
        Suhtautumisesi asiaan on erittäin rohkaiseva, koska tämä kysmys on niin paljon jakanut uskovia, eläviä ja aitoja Kristittyjä tuomitsemaan toinen toisensa vain tempaukseen uskojien ja yhden näkyvän paluun välillä.
        _________
        Tuo ko. asia ei ollut pelastumisemme kannalta oleellinen ja "riitely" ei yleensäkään
        ole hedelmällistä.
        Keskustelun tulee pitäytyä mahdollisimman paljon perustelevassa muodossa ja
        on asioita joista jokainen voi ajatella omalla tavallaan kunhan pääasia säilyy
        muistissa :

Johanneksen evankeliumi:

Tuosta ei voi saada rehellisesti ajatellen riitaa aikaiseksi , sillä selityksesi on hyvin
        perusteltu eikä sitä ole varmasti helppoa kumota.

Ajattelen vielä niin ,että me kaikki erehdymme toisinaan.

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :
        Pertsa,
        Suhtautumisesi asiaan on erittäin rohkaiseva, koska tämä kysmys on niin paljon jakanut uskovia, eläviä ja aitoja Kristittyjä tuomitsemaan toinen toisensa vain tempaukseen uskojien ja yhden näkyvän paluun välillä.
        _________
        Tuo ko. asia ei ollut pelastumisemme kannalta oleellinen ja "riitely" ei yleensäkään
        ole hedelmällistä.
        Keskustelun tulee pitäytyä mahdollisimman paljon perustelevassa muodossa ja
        on asioita joista jokainen voi ajatella omalla tavallaan kunhan pääasia säilyy
        muistissa :

Johanneksen evankeliumi:

Tuosta ei voi saada rehellisesti ajatellen riitaa aikaiseksi , sillä selityksesi on hyvin
        perusteltu eikä sitä ole varmasti helppoa kumota.

Ajattelen vielä niin ,että me kaikki erehdymme toisinaan.

Aamen! ...ja rauhaa elämääsi. Jatketaan näillä eväillä :)

• -jarmo- kirjoitti:

Aamen! ...ja rauhaa elämääsi. Jatketaan näillä eväillä :)

"Aamen! ...ja rauhaa elämääsi. Jatketaan näillä eväillä :)"
        Kuittaan!

• En kuittaa

Aammen ja jatketaa joillakin eväillä. Rauhaa.

• ”Kuolleet uskovat nousevat haudoistaan kuolemattomin, kirkastetuin ruumiin ja elossaolevat saavat myös ylösnousemusruumiin nousevat ylös.”

Ei kai nyt sentään, se joka uskoo, voi kuolla?
      On selkeämpää ajatella, että vain ruumis nousee ylös (ruumiin ylösnousemus). Tavallaan sielu menisi ensin ja ruumis perässä. Viimeisenä pelastuisi ruumis.

• -jarmo-

Samaa mieltä minäkin.. ja Sami, mukava nähdä sua täällä :)

• sami-a sanoi :
        Ei kai nyt sentään, se joka uskoo, voi kuolla?
        ________
        Ei voikkaan ,mutta en vain viitsinyt selitellä liikaa.
        Sielu ei kuole , mutta ruumis mätänee ja ylösnousemusruumiin olotila on kaikille
        melkoinen x-tekijä.

Johanneksen evankeliumi:
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

• -lapsi-

Pertsa.

Löysin Jarmon kommentin ilmestysmajasta. Kysymys taisi olla: "Kuuluuko liitonarkki temppeliin vai ilmestysmajaan?"

"Mieleeni tuli jo kauan sitten tuon temppelin rakennuspuuhista se kaavaongelma, joka Jerusalemissa on selvästi, ettei temppeliä koskaan rakenneta, vaan ilmestymaja. Kaikki muu on valmiina siellä, punaisia hiehoja myöden...

Noh, mutta nuo sanat minulle on tulleet ja siksi se sopisi muutenkin tähän aikaan, jolloin kaikki tuijottaa sitä, koska sen rakentaminen alkaa.. sen sijaan se rakennettaisiin kuin "Roskilden festari", kolmessa päivässä."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12270722#comment-68052341

• -lapsi- sanoi :
        Löysin Jarmon kommentin ilmestysmajasta. Kysymys taisi olla: "Kuuluuko liitonarkki temppeliin vai ilmestysmajaan?"

Jeesus rakensi hengellisen temppelin kolmessa päivässä kärsimyksellään ja
        kuolemallaan.

Ja tuo jarmon toteamus on myöskin totta :
        "laskettu 3000 vuotta, joista kaksi on kulunut ja kolmantena päivänä (vuosituhantena) tehdään uusi temppeli."

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Jeesus rakensi hengellisen temppelin kolmessa päivässä kärsimyksellään ja
        kuolemallaan.

Ja tuo jarmon toteamus on myöskin totta :
        "laskettu 3000 vuotta, joista kaksi on kulunut ja kolmantena päivänä (vuosituhantena) tehdään uusi temppeli."

"Asia on komplisoitu" :-D

Jumalalla on huumorintajua. Selvä se. Hänhän on huumoirin alkaja. Meilläkin pyyhkisi paremmin, elleivät mutsi ja fatsi olisi töpänneet. No, kai hekin parhaansa yrittivät...
        http://jaydeanhcr.files.wordpress.com/2012/07/20001023.jpg

Jumalan siunausta.

• ”Tämä tuli siksi, että Jeesus sanoi että hän tekee temppelin kolmessa päivässä, joka on juutalaislle aina konkretiaa ja meille "pakanoille" hengellistä ja toisen ulottuvuuden asia, eli laskettu 3000 vuotta, joista kaksi on kulunut ja kolmantena päivänä (vuosituhantena) tehdään uusi temppeli.”

Itse tulkitsen niin, että Jeesus puhui kuolemastaan; Hän nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista. Jeesuksen temppeli oli rakennettu lihasydämien varaan. Sen kivet ovat seurakunta ruumiiseen muodostuvia rakenteita: silmän, korvan ja raajojen osia, jotka kävivät katsomassa Jeesusta silloin kun tämä oli sairas.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

lapsi sanoi :
        Jumalalla on huumorintajua. Selvä se.
        http://jaydeanhcr.files.wordpress.com/2012/07/20001023.jpg

Älä muuta virka :-D

Suosikkini

1.Kun:
        18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
        18:22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
        18:23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
        18:24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä."
        18:25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta."

18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
        18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
        18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
        18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
        18:30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni." Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
        18:31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi."
        18:32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.

18:33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
        18:34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle." Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta." Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta." Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
        18:35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
        18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
        18:37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
        18:38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
        18:39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"

• sami-a kirjoitti:

”Tämä tuli siksi, että Jeesus sanoi että hän tekee temppelin kolmessa päivässä, joka on juutalaislle aina konkretiaa ja meille "pakanoille" hengellistä ja toisen ulottuvuuden asia, eli laskettu 3000 vuotta, joista kaksi on kulunut ja kolmantena päivänä (vuosituhantena) tehdään uusi temppeli.”

Itse tulkitsen niin, että Jeesus puhui kuolemastaan; Hän nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista. Jeesuksen temppeli oli rakennettu lihasydämien varaan. Sen kivet ovat seurakunta ruumiiseen muodostuvia rakenteita: silmän, korvan ja raajojen osia, jotka kävivät katsomassa Jeesusta silloin kun tämä oli sairas.

sami-a sanoi :
        Itse tulkitsen niin, että Jeesus puhui kuolemastaan; Hän nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista.

Jerusalemin temppelikin tulee vielä rakennettavaksi , jotta antikristus voisi astua
        sinne julistautua jumalaksi.

Luukkaan evankeliumi:
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
        Roomalaiskirje:
        2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• -lapsi- kirjoitti:

Älä muuta virka :-D

Suosikkini

1.Kun:
        18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
        18:22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
        18:23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
        18:24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä."
        18:25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta."

18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
        18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
        18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
        18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
        18:30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni." Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
        18:31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi."
        18:32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.

18:33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
        18:34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle." Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta." Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta." Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
        18:35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
        18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
        18:37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
        18:38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
        18:39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"

-lapsi- sanoi :
        Suosikkini

1. Kuningasten kirja :
        18:40 Mutta Elia sanoi heille: "Ottakaa BAALIN profeetat kiinni; älköön yksikään heistä pääskö pakoon." Ja he ottivat heidät kiinni. Ja Elia vei heidät Kiisonin purolle ja TAPPOI heidät siellä.

450 epäjumalanpalvelijaa siis tapettiin.
        etenee valtaisaa vauhtia.

Liberaali pappi ei hyväksy joitain Sanan totuuksia ja pelkää myös esimiestensä
        reaktioita eli valehtelee.

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :
        Suosikkini

1. Kuningasten kirja :
        18:40 Mutta Elia sanoi heille: "Ottakaa BAALIN profeetat kiinni; älköön yksikään heistä pääskö pakoon." Ja he ottivat heidät kiinni. Ja Elia vei heidät Kiisonin purolle ja TAPPOI heidät siellä.

450 epäjumalanpalvelijaa siis tapettiin.
        etenee valtaisaa vauhtia.

Liberaali pappi ei hyväksy joitain Sanan totuuksia ja pelkää myös esimiestensä
        reaktioita eli valehtelee.

Kiitos Pertsa. Olet siunattu.

• -jarmo-

Jarmo nauraa :D iloisesti... näin on! Me näemme Jumalan huumorin itsessämme.

• -jarmo- sanoi :

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :

Se on totta. Tuolla on myös "sinettisormuksen" oma ketju, jossa välillä käyn lukemassa, heillä on myös tämä häirikkövapaus siunauksena. On hienoa että olemme saaneet tämän kejun siihen piiriin, jossa ei häiriöitä ole.

Rukoilen asian puolesta, että tämä saa jatkua tällaisena.

• minäköainoaoikea

Ylösnousemus,se on vaikea aihe, mutta sen sanoisin,että Paavali ilmoitti meille salaisuuden ja sitä salaisuutta,ei vielä Jeesus ilmoittanut,ei se muuten salaisuus olisikaan.
      Viittaa kyllä salaiseen muuttumiseen uskovien kohdalla.

Olen myös paljon lukenut aiheesta puolesta ja vastaan,kaikki perustellaan raamatulla,mutta valo lisääntyy,tuokin asia selviää.

Jeesus puhui vain näkyvästä paluusta,myöhemmin paavalilla se salaisuus kuten mainitsin....

Tutkitaan lisää.

• minäköainoaoikea sanoi :
        Jeesus puhui vain näkyvästä paluusta,myöhemmin paavalilla se salaisuus kuten mainitsin....

Apostolien teot:
        2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja JULKINEN.
        2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

• -jarmo-

Olen paljon puhunut loogisuuden kautta ajattelusta ja siitä että miksi Jumala sallii kirjoittaa Raamattuun johdattelevia asioita, mikäli niissä ei olisi oikeaa johdatusta. Tarkoitan että miksi sanoa "SE suuri ja julkinen" jos kerta ei ole muuta kuin suuri ja julkinen.
      Sitten taas miksi sanoa että "jokainen joka huutaa avuski Herran nimeä, pelstuu" jos kerran portti on niin ahdas, että harva siitä menee.

...näitä tällaisia kummallisuuksia on paljon, johon olen kiinnittänyt huomiota. Näille ei oikein tahdo löytyä syytä miksi se on niin sanottu ja siksi ihmettelen että Jumala olisi yhden tietyn kaavan mukaan sallinut sen. Se muuttaa asian sitten taas ihan toiseksi, jos sadonkorjuu olisi mutkikkaampi homma, kuin vain se yksi suuri ja julkinen.

...muistutan jälleen etteihän tällä ole lopullisen pelastukasen kanssa tekemistä, jos joku pelastuu viimeistään huutamalla viimeisillä voimillaan Herran nimeä, kuten ryöväri ristillä. Se oli varmaan nollasta sataan alle 5 sekuntia ja olit pelastettujen kirjoissa.

• -jarmo- sanoi :
        Sitten taas miksi sanoa että "jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuuko" jos kerran portti on niin ahdas, että harva siitä menee.

• -jarmo-
        pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :
        Sitten taas miksi sanoa että "jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuuko" jos kerran portti on niin ahdas, että harva siitä menee.

Se on selvä asia ja sille iso Aamen! Henkilökohtainen mahtava valinta. Vaatii äärettömän paljon nöyryyttä mutta saa sillä ikuisen elämän. Mitäs siihen enempää voi sanoa, kuin Aamen.

• pertsa2012 kirjoitti:

-jarmo- sanoi :

"Joka tekee sen huutamisen rehellisesti ja valmiina myös uhraamaan jotakin asian
        eteen se pelastuu. "

Jeesus taisteli todistaakseen syyttömyytesi.

• sami-a kirjoitti:

"Joka tekee sen huutamisen rehellisesti ja valmiina myös uhraamaan jotakin asian
        eteen se pelastuu. "

sami-a sanoi :
        _________
        Syntielämä on uhrattava - muutoin ei ole tapahtunut minkäänlaista uudestisyntymää.
        Kun ihminen kokee uudestisyntymän niin hän joutuu samalla hetkellä
        punnitsemaan arvonsa ja aiemman elämänsä.

Luukas :
        14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        14:28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        14:29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä

• -lapsi-

Ron Wyatt inspiroi sen verran, että totean, etteivät mitkään esineet tai reliikit saa vaikuttaa uskoon pätkän vertaa. Enpä muuten usko, että Jarmolla tai Pertsalla olisi tarvetta etsiä tukea uskolleen muualta kuin Raamatusta. Jumalan lapsille on yksi lysti löytyykö ikinä aito käärinliina tai oikea Nooan arkki :D
      http://www.youtube.com/results?search_query=arc of noah
      http://www.youtube.com/results?search_query=shroud of turin

Kaikkea kivaa

"Ararat"-ruutu (keskellä) avaa: Ararat, the Cradle of Civilization?

http://www.accuracyingenesis.com/

Otsikon "The Search for the Real Mountains of Ararat" alla:

> The biblical narrative and ancient historical records lead us elsewhere for the location of the mountains of Ararat. No where in the Bible does it mention the words Mount Ararat. The writer of Genesis says the Ark of Noah came to rest upon the mountains of Ararat (plural). This indicates that the Ark of Noah came to rest on a range of mountains and does not identify a specific mountain. The traditional Mount Ararat, known as "Agri Dagh," is a single mountain in a vast plain in eastern Turkey; it is not a region of mountains as the Bible specifies.

The Bible gives us a compass direction for the landing location of the Ark, and it is not in the direction of Turkey. The Bible says that the survivors of the flood journeyed "from the east" and, subsequently settled in "Shinar" (a region generally known as Babylon). Genesis 11:1 (NKJV)

Now the whole earth had one language and one speech, and it came to pass as they journeyed from the east that they found a plain in the land of Shinar and they dwelt there. <

http://2.bp.blogspot.com/_CczI3LO4CjM/TCNnW2WtNnI/AAAAAAAAA-o/0mrMrKaQtiA/s1600/at1[1].jpg

• -lapsi- sanoi :
        Ron Wyatt inspiroi sen verran, että totean, etteivät mitkään esineet tai reliikit saa vaikuttaa uskoon pätkän vertaa. Enpä muuten usko, että Jarmolla tai Pertsalla olisi tarvetta etsiä tukea uskolleen muualta kuin Raamatusta. Jumalan lapsille on yksi lysti löytyykö ikinä aito käärinliina tai oikea Nooan arkki :D

Luukas :
        10:41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
        10:42 mutta TARPEELLISIA on VÄHÄN, tahi YKSI ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

Sitten on tämä jae joka koskee uskovia :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI hänelle."

Tuo ilmoittamisen tapa voi sitten yksilökohtaisesti varioida , mutta aina se on
        yksiselitteinen kokijalleen.

• pertsa2012 kirjoitti:

-lapsi- sanoi :

Luukas :
        10:41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
        10:42 mutta TARPEELLISIA on VÄHÄN, tahi YKSI ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

Sitten on tämä jae joka koskee uskovia :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI hänelle."

Tuo ilmoittamisen tapa voi sitten yksilökohtaisesti varioida , mutta aina se on
        yksiselitteinen kokijalleen.

Tuostakin voi arvioida omaa tilaansa :

Joka tuntee että uskon hehku ja rakkaus Jumalaan enenevät hänen sielussaan, kantaa sisimmässään Kristusta. Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin. Joka huomaa sydämensä täyttyvän ilosta ja alkaa hartaan liikutuksen vallassa kaivata Jumalan sanomattomia hyvyyksiä, voi siitä tietää, että Pyhä Henki vaikuttaa hänessä. Kun hän sitten tuntee, että mieli on täynnä ihmeellistä valoa ja taivaallisen viisauden synnyttämiä ajatuksia, se on merkkinä, että Lohduttaja on laskeutunut hänen sieluunsa. Lohduttaja - Henki paljastaa taivasten valtakunnan aarteet, jotka ovat hänen sisimpänsä kätköissä. Tällöin hänen on varjeltava itseään huolellisesti - onhan hän Jumalan palatsi ja Hengen asuinsijat

• -lapsi-
        pertsa2012 kirjoitti:

Tuostakin voi arvioida omaa tilaansa :

Joka tuntee että uskon hehku ja rakkaus Jumalaan enenevät hänen sielussaan, kantaa sisimmässään Kristusta. Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin. Joka huomaa sydämensä täyttyvän ilosta ja alkaa hartaan liikutuksen vallassa kaivata Jumalan sanomattomia hyvyyksiä, voi siitä tietää, että Pyhä Henki vaikuttaa hänessä. Kun hän sitten tuntee, että mieli on täynnä ihmeellistä valoa ja taivaallisen viisauden synnyttämiä ajatuksia, se on merkkinä, että Lohduttaja on laskeutunut hänen sieluunsa. Lohduttaja - Henki paljastaa taivasten valtakunnan aarteet, jotka ovat hänen sisimpänsä kätköissä. Tällöin hänen on varjeltava itseään huolellisesti - onhan hän Jumalan palatsi ja Hengen asuinsijat

Pertsa:
        "Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin."
        Ps. 145:14
        Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.
        http://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyU
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.145.html

Maranatha!

• Seurailija1
        -lapsi- kirjoitti:

Pertsa:
        "Kristus ylentää hänen sielunsa maasta ja näkyväisistä ja valmistaa sille asuinpaikan taivaisiin."
        Ps. 145:14
        Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.
        http://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyU
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.145.html

Maranatha!

Voiko kauniimpaa ja hengellisempää enää olla?, rauha laskeutuu sieluun tuosta Korealaisesta, he ovat niin täynnä pyhäähenkeä.. Kiitos -lapsi- ja Kunnia Jumalalle korkeuksissa ja sydämissämme.

• -lapsi-
        Seurailija1 kirjoitti:

Voiko kauniimpaa ja hengellisempää enää olla?, rauha laskeutuu sieluun tuosta Korealaisesta, he ovat niin täynnä pyhäähenkeä.. Kiitos -lapsi- ja Kunnia Jumalalle korkeuksissa ja sydämissämme.

Aamen.

• Ääliöaatelisto

Onko kutsu käynyt?

• -lapsi-

Helsinkijokkeri ja muut epäilijät. Luitteko?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12270722#comment-68096276

Jeesus on totta.
      http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

Herra antaa voiman pysyä uskossa.
      http://historianet.fi/kristittyjen-kidutukset-olivat-kansanhuvia

Tänäänkin
      http://www.stefanus.fi/

Yhdenkin Jumalan lapsen olemassaolo todistaa Jeesuksen sovintoveren voimasta.
      http://www.muutokseen.fi/

Ottakaa ajatus. Olemattomuus ei luo. Jumala luo.

• -lapsi-

Jokkeri:
        "Totuus on minulle selvinnyt ja kun se selvisi, vapauduin täysin. Oli raskas taakka, kun Raamattu ja Jeesuksen puheet eivät toteutuneet uskovana. Nyt tosin vapauttani rasittaa, kun toiset eivät vaivaudu edes pohtimaan asioita. On raskasta, kun Jeesuksen puheet eivät toteudu, eikä ihmiset edes ihmettele, vaan uskovat vaan."
        _______
        Jumala on suvereeni uskon alkaja ja loppuun saattaja. Siitä ei ole epäilystäkään. Pitää vain mennä ahtaasta portista sisään. Pitää ottaa sana Jumalan sanana.

Matt. 4:4
        Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Ilm. 3:20
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

Jos kuitenkin käy niinkuin tuhlaajapojalle kävi, voi aina mennä itseensä ja kääntyä kotia kohti ja olla varma, että Isä/Abba tule avosylin vastaan.
        http://franthony.com/wp-content/uploads/2013/04/prodigal_son.jpg
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.15.html

• Seurailija1

Kun tulin uskoon -09 niin en ajatellut tempauksia juurikaan silloin alkuaikoina mutta näin unen josta olen näissäkin ketjuissa puhunut koska se on mielessäni jatkuvasti, sen unen mukaan tempausta valmistellaan oikein kiireellä.. vajavaisiahan kaikki profetiat ovat, unetkin voi olla vain unia, mutta miksi näin vaikken ollut ajatellutkaan uskoontulon huumassa sellaista.. Siinä unessa oli tavallaan harjoitus ylösottokin, ehkä se paljastaa että ei ole oikea profetia? vai voiko puhua mistään harjoituksesta/kokeilusta, ne olivat vain alkua?.

Uni vuoden 2011 alussa:
      (Oli pimeää, en nähnyt mitään kuulin vain ääniä.. laitettiin ihmisiä järjestykseen lämpimät ja kylmät eroteltiin toisistaan, oli kiire.. ensin otettaisiin lämpimät ylös ja kylmien aika tulisi myöhemmin.. Sitten kuului ääni että voitaisiin ottaa kaksi lämmintä jo ylös!... Siihen uni päättyi.)

Vaikken ollut nähnyt mitään niin nuo äänet jäivät mieleeni, ajattelin niitä jatkuvasti. olivat niin aidot, vieläkin ovat mielessäni ihan päivittäin...... Jäin odottamaan, seuraamaan mielessäni jos vaikka joitakin tunnettuja evankelistoja tai muuten tunnettuja uskovia vaikka otettaisiin ylös niinkuin unessa sanottiin... No mieleni sai lisäpontta unen oikeellisuudesta sillä melkein heti otettiin kaksi tunnettua evankelistaa David Wilkerson ja Suomen oma Kalevi Lehtinen, molemmat todella tunnettuja, koin ne unen vahvistuksena.. Wilkerson kuoli 27.4-2011 ja Lehtinen 17.7-2011 eli vajaa kolme kuukautta oli väli ja noin kolme kuukautta oli uneni ja Wilkersonin kuoleman väli..

Tietenkin ylösottoja tapahtuu päivittäin, uskovat kuolee samoin uskosta osattomia.
      Voisiko olla kuitenkin että suurempi ylösotto tapahtuu kohtapuoleen? sillä nuo kaksi ovat omassa mielessäni ensimmäiset ja taivaassa ollaan valmiita suureen ylösottoon Herramme Jeesuksen Kristuksen johdolla...Tarkkaa aikaa ei tiedä kukaan muu kuin Taivaallinen Isämme mutta se aika kuitenkin lähestyy. Valvokaa ja olkaa valmiina. Aamen.

• bää

niin. itsekin näin sen tempaus unen n. 2 vuotta sitten, jossa sanottiin aivan selvästi, että ylösotto on 444 päivän päästä. muuta ei sanottu, enkä mitään nähnyt siinä unessa.

• Seurailija1

Niin bää... mitäpä tähän muuta osaa sanoa.. vain Jumala osaa sanoa.. vain Jumala tietää mssä vaiheessa olemme menossa. vain Jumala tietää päivät.. Ihmeellisen samaa olemme kuitenkin kokeneet emme nähneet mitään mutta kuulimme samasta asiasta, olemme jo kuin lievästi jatkoajalla..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2631
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2293
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      115
      2004
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      129
      1983
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1723
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      147
      1258
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1142
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1105
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1080
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1019
    Aihe