Miksi naiset kieltävät MA-teorian?

doctoraatti

Eihän siitä tarvitse pitää. En minäkään siitä erikoisemmin pidä, mutta ei minulla kyllä ole päteviä argumentteja väittää vastaankaan. Täällä varsinkin naiset eivät millään voi myöntää, että monesti parisuhteeseen liittyvät asiat menevät MA-teorian kuvaamalla tavalla.

Monet pitävät ihmisten luokittelua vääränä. Luokitellaanhan niitä muillakin elämänalueilla, esim. onko rikas, keskituloinen vai köyhä tai pitkä, keskipituinen, lyhyt jne. Miksi se on yhtäkkiä niin paha jos samaa käytetään kuvaamaan ihmisen menestystä parisuhdemarkkinoilla? Mikä olisi sitten korrekti termi kuvaamaan 35-vuotiasta neitsyttä jos ei kerta alemman tason mies kelpaa? Eihän tuossakaan oteta kantaa ihmiseen muuten, puhutaan vaan hänen "statuksestaan" naismarkkinoilla.

Kuten kaikista teorioista, myös MA-teoriasta löytyy lukematon määrä poikkeuksia "oikeassa elämässä". Jos olisin nainen niin en tajua mitä vaikeuksia minulla olisi muka myöntää että teoria pitää monelta osin paikkansa. Palstalla ei muutenkaan enää kukaan keskity asioihin vaan kaikki asiat puhutaan sen kautta kumpaa sukupuolta edustaa.

Esimerkkinä nimimerkki DarkFear. Hänen mukaansa ei ole olemassa parisuhdemarkkinoilla mitään alemman tason miehiä, mutta itse on kuitenkin reilu 30v mies joka ei ole edes suudellut naista. Onko hän sitten muka ihan perusmies parisuhdemarkkinoilla?

12

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naaainen27

Mikä on MA-taso? Alottaisitko keskustelun vaikka sillä? :)

• hcätmis

Kai tässä MarkkinaArvo-teoriaan viitataan tai sitten olen ihan hakoteillä.

• tietämätön
        hcätmis kirjoitti:

Kai tässä MarkkinaArvo-teoriaan viitataan tai sitten olen ihan hakoteillä.

Onko viitettä johonkin artikkeliin, jossa teoria on julkaistu? Ja onko tuo teoria on vertaisarvioitu? Mitä mieltä muut alan tutkijat ovat teoriasta?

• doctoraatti

Markkina-arvo taso. Se selviää sinulle aika hyvin kun mietit kuinka helposti saat parisuhteen tai miehiä jos niin haluat. Tai saatathan olla lesbo, mutta siinä tapauksessa teoriaa ei oikein voi soveltaa, koska homo- ja lesbokulttuurissa on erilainen pariutumiskäytäntö.

• Doctoraatti
        tietämätön kirjoitti:

Onko viitettä johonkin artikkeliin, jossa teoria on julkaistu? Ja onko tuo teoria on vertaisarvioitu? Mitä mieltä muut alan tutkijat ovat teoriasta?

Lue vaikka kirja Naisten seksuaalinen valta. Mielestäni siinä on ihan hyvä kuvaus parisuhdemarkkinoiden mekanismeista.

• "tiedettä" :D
        Doctoraatti kirjoitti:

Lue vaikka kirja Naisten seksuaalinen valta. Mielestäni siinä on ihan hyvä kuvaus parisuhdemarkkinoiden mekanismeista.

:D

• kokoomus

Entä ellei häntä kiinnosta parisuhdemarkkinat? Tai minua? Tämä teoria olettaa, että jokainen haluaa suhteeseen ja jollei pääse, on jokin markkinataso. Siinä on teorian typeryys. Olen kapitalisti, ja tiedän kysynnän ja tarjonnan lait. Mitä uutta nk. mat tuosiihen?

• doctoraatti

No aika harva teoria nykypäivänä tuo mitään "uutta" yhtään mihinkään. Eikä teoria edes oleta että pitäisi nimenomaan parisuhde kiinnostaa. Kysymyshän koko teoriassa on vaan siitä miten pärjää niinsanotusti parisuhdemarkkinoilla, tai suoraan sanottuna saako seksiä jos sitä haluaa lukuunottamatta maksullisia.

Eihän teoriassa ole mitään "järkeä". Se nyt vaan mielestäni on aika hyvä kuvaus siitä, miten miesten ja naisten väliset suhteet toimivat.

• kiitti riitti
        doctoraatti kirjoitti:

No aika harva teoria nykypäivänä tuo mitään "uutta" yhtään mihinkään. Eikä teoria edes oleta että pitäisi nimenomaan parisuhde kiinnostaa. Kysymyshän koko teoriassa on vaan siitä miten pärjää niinsanotusti parisuhdemarkkinoilla, tai suoraan sanottuna saako seksiä jos sitä haluaa lukuunottamatta maksullisia.

Eihän teoriassa ole mitään "järkeä". Se nyt vaan mielestäni on aika hyvä kuvaus siitä, miten miesten ja naisten väliset suhteet toimivat.

Siis saanko seksiä? Poikakulta, jos ottaisin, saisin. Mutta ei todellakaan kiinnosta. Ainakaan nyt. Olenko siis teorian alakastia koskei minulla ole seksiä, vai yläkastia koska v*tut kiinnostaa?

• oletko huora?
        kiitti riitti kirjoitti:

Siis saanko seksiä? Poikakulta, jos ottaisin, saisin. Mutta ei todellakaan kiinnosta. Ainakaan nyt. Olenko siis teorian alakastia koskei minulla ole seksiä, vai yläkastia koska v*tut kiinnostaa?

vaiko nainen?

• ...

Voin puhua vain omasta ja hyvin tuntemieni naispuolisten ystävieni ja sukulaisteni puolesta. Meidän kohdallamme MA-teoria ei lainkaan toimi. Voi olla, että jossakin toisessa testiryhmässä toimii hyvin, mutta koska en tunne yhtään naista jolla se toimisi, niin en voi pitää ko. teoriaa kovin luotettavana :)

• tarkoitat siis

että tuntemasi naispuoliset ystävät ja sukulaiset eivät saa miestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      211
      1658
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1415
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1143
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      58
      1063
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1015
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      932
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      54
      930
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31