Miksi naiset kieltävät MA-teorian?

doctoraatti

Eihän siitä tarvitse pitää. En minäkään siitä erikoisemmin pidä, mutta ei minulla kyllä ole päteviä argumentteja väittää vastaankaan. Täällä varsinkin naiset eivät millään voi myöntää, että monesti parisuhteeseen liittyvät asiat menevät MA-teorian kuvaamalla tavalla.

Monet pitävät ihmisten luokittelua vääränä. Luokitellaanhan niitä muillakin elämänalueilla, esim. onko rikas, keskituloinen vai köyhä tai pitkä, keskipituinen, lyhyt jne. Miksi se on yhtäkkiä niin paha jos samaa käytetään kuvaamaan ihmisen menestystä parisuhdemarkkinoilla? Mikä olisi sitten korrekti termi kuvaamaan 35-vuotiasta neitsyttä jos ei kerta alemman tason mies kelpaa? Eihän tuossakaan oteta kantaa ihmiseen muuten, puhutaan vaan hänen "statuksestaan" naismarkkinoilla.

Kuten kaikista teorioista, myös MA-teoriasta löytyy lukematon määrä poikkeuksia "oikeassa elämässä". Jos olisin nainen niin en tajua mitä vaikeuksia minulla olisi muka myöntää että teoria pitää monelta osin paikkansa. Palstalla ei muutenkaan enää kukaan keskity asioihin vaan kaikki asiat puhutaan sen kautta kumpaa sukupuolta edustaa.

Esimerkkinä nimimerkki DarkFear. Hänen mukaansa ei ole olemassa parisuhdemarkkinoilla mitään alemman tason miehiä, mutta itse on kuitenkin reilu 30v mies joka ei ole edes suudellut naista. Onko hän sitten muka ihan perusmies parisuhdemarkkinoilla?

12

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naaainen27

      Mikä on MA-taso? Alottaisitko keskustelun vaikka sillä? :)

      • hcätmis

        Kai tässä MarkkinaArvo-teoriaan viitataan tai sitten olen ihan hakoteillä.


      • tietämätön
        hcätmis kirjoitti:

        Kai tässä MarkkinaArvo-teoriaan viitataan tai sitten olen ihan hakoteillä.

        Onko viitettä johonkin artikkeliin, jossa teoria on julkaistu? Ja onko tuo teoria on vertaisarvioitu? Mitä mieltä muut alan tutkijat ovat teoriasta?


      • doctoraatti

        Markkina-arvo taso. Se selviää sinulle aika hyvin kun mietit kuinka helposti saat parisuhteen tai miehiä jos niin haluat. Tai saatathan olla lesbo, mutta siinä tapauksessa teoriaa ei oikein voi soveltaa, koska homo- ja lesbokulttuurissa on erilainen pariutumiskäytäntö.


      • Doctoraatti
        tietämätön kirjoitti:

        Onko viitettä johonkin artikkeliin, jossa teoria on julkaistu? Ja onko tuo teoria on vertaisarvioitu? Mitä mieltä muut alan tutkijat ovat teoriasta?

        Lue vaikka kirja Naisten seksuaalinen valta. Mielestäni siinä on ihan hyvä kuvaus parisuhdemarkkinoiden mekanismeista.


      • "tiedettä" :D
        Doctoraatti kirjoitti:

        Lue vaikka kirja Naisten seksuaalinen valta. Mielestäni siinä on ihan hyvä kuvaus parisuhdemarkkinoiden mekanismeista.

        :D


    • kokoomus

      Entä ellei häntä kiinnosta parisuhdemarkkinat? Tai minua? Tämä teoria olettaa, että jokainen haluaa suhteeseen ja jollei pääse, on jokin markkinataso. Siinä on teorian typeryys. Olen kapitalisti, ja tiedän kysynnän ja tarjonnan lait. Mitä uutta nk. mat tuosiihen?

      • doctoraatti

        No aika harva teoria nykypäivänä tuo mitään "uutta" yhtään mihinkään. Eikä teoria edes oleta että pitäisi nimenomaan parisuhde kiinnostaa. Kysymyshän koko teoriassa on vaan siitä miten pärjää niinsanotusti parisuhdemarkkinoilla, tai suoraan sanottuna saako seksiä jos sitä haluaa lukuunottamatta maksullisia.

        Eihän teoriassa ole mitään "järkeä". Se nyt vaan mielestäni on aika hyvä kuvaus siitä, miten miesten ja naisten väliset suhteet toimivat.


      • kiitti riitti
        doctoraatti kirjoitti:

        No aika harva teoria nykypäivänä tuo mitään "uutta" yhtään mihinkään. Eikä teoria edes oleta että pitäisi nimenomaan parisuhde kiinnostaa. Kysymyshän koko teoriassa on vaan siitä miten pärjää niinsanotusti parisuhdemarkkinoilla, tai suoraan sanottuna saako seksiä jos sitä haluaa lukuunottamatta maksullisia.

        Eihän teoriassa ole mitään "järkeä". Se nyt vaan mielestäni on aika hyvä kuvaus siitä, miten miesten ja naisten väliset suhteet toimivat.

        Siis saanko seksiä? Poikakulta, jos ottaisin, saisin. Mutta ei todellakaan kiinnosta. Ainakaan nyt. Olenko siis teorian alakastia koskei minulla ole seksiä, vai yläkastia koska v*tut kiinnostaa?


      • oletko huora?
        kiitti riitti kirjoitti:

        Siis saanko seksiä? Poikakulta, jos ottaisin, saisin. Mutta ei todellakaan kiinnosta. Ainakaan nyt. Olenko siis teorian alakastia koskei minulla ole seksiä, vai yläkastia koska v*tut kiinnostaa?

        vaiko nainen?


    • ...

      Voin puhua vain omasta ja hyvin tuntemieni naispuolisten ystävieni ja sukulaisteni puolesta. Meidän kohdallamme MA-teoria ei lainkaan toimi. Voi olla, että jossakin toisessa testiryhmässä toimii hyvin, mutta koska en tunne yhtään naista jolla se toimisi, niin en voi pitää ko. teoriaa kovin luotettavana :)

      • tarkoitat siis

        että tuntemasi naispuoliset ystävät ja sukulaiset eivät saa miestä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe