Helsingissä 20-39v miehistä alle puolet kuuluu kirkkoon

Suunta on selvä

Helsingissä 20-39 vuotiaiden ikäluokassa evlut kirkko menetti 50 prosentin jäsenosuuden jo vuoden 2011/ 2012 taitteessa ja siitä lasku on vaan jatkunut.

2012 49,5 %
2013 48,1 %
2014 46,6 %

Sama krafiikkana.

Helsingissä ev.lut. kirkkoon kuuluvien miesten osuus ikäryhmittäin
http://www.chartgo.com/share.do?id=019aee3daa

Sama naisista.

Helsingissä ev.lut. kirkkoon kuuluvien naisten osuus ikäryhmittäin
http://www.chartgo.com/share.do?id=c7051ba8aa

Miehet naiset yhdessä.

Helsingissä ev.lut. kirkkoon kuuluvien osuus ikäryhmittäin
http://www.chartgo.com/share.do?id=640ca74baa

Ja sukupuolivertailu.

Helsingissä ev.lut. kirkkoon kuuluvien osuus sukupuolittain
http://www.chartgo.com/share.do?id=337bd966aa

Lähde datat:
http://www.hel2.fi/tietokeskus/data/helsinki/Vaestotilastot/Hki_vaesto_taulu14.xls

13

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnelma tiivistyy

      Kymmenessä vuodessa laskua 20 prosettiyksikköä. Kun seuraavat sukupolvet pistää taas paremmaksi, niin kirkko tulee olemaan totaalisessa kusessa. Alkaa olemaan kirkon osalta jo Game Over -tunnelma.

      • 1+2

        Kirkosta on eronnut 20 prosenttiyksikköä eli noin 32%.

        Toisinsanoen yksi kolmesta 20-39 vuotiaasta hesalaisesta miehestä on eronnut kirkosta 10 vuodessa.

        20-39 vuotiaista naisista on samassa ajassa eronnut kirkosta joka neljäs eli 25%.

        (74,4% => 55,8% eli 18,6%-yksikköä ja 25%)

        Kohtalaisen ripeä kehitys.


    • FUCKIFUU

      Löytyykö erikseen Kallion seurakunnan tilastoa, nauran kun väki lähtee ylimielisen narsistin ja "koomikon" kirkkoherra Laajasalon seurakunnasta ulos, ei auta Sarasvuot, eikä muukaan sirkushuvi.

      • Nasse..

        " Toiseksi vähäisintä kirkkoon kuuluvuus on Kallion seurakunnan alueella (52,5 %)"

        Tämä siis reilun vuoden takaa ja koko ikäluokasta joten arvattavasti alle 50 mennään tänä vuonna,


    • irti kirkosta

      Kuulunkin enemmistöön. Jee !

      • Olly

        Hö! Kuulun vähemmistöön. Taas vanhoja sorretaan. Parin vuoden päästä tilanne saattaa olla toinen...


      • nou hätä
        Olly kirjoitti:

        Hö! Kuulun vähemmistöön. Taas vanhoja sorretaan. Parin vuoden päästä tilanne saattaa olla toinen...

        40-64 vuotiaat on aika laaja ryhmä, jossa nuorempien ja vanhempien erot tasoittuu. Jos olisi yhteen vuoteen viipaloidut tilastot, niin todennäköisesti kuuluisit jo nyt enemmistöön.


    • down goes kirkko

      Tämän vuoden lopussa näyttäisi 20-39 vuotiaiden koko ikäluokka (naiset miehet) alittava myös 50 prosentin rajan. Kahden vuoden päästä on 40-64 vuotiaiden miesten vuoro alittaa 50 prosentin raja. Nyt alkaa 50 prosentin rajat paukkumaan vähän joka suunnalla. Kirkon mudalle rakennettu korttitalo on sortumassa.

      • :----DDDD

        Sitten kun näitä 50 prosentin alitusviestejä saadaan myös mediaan, niin johan alkaa tapahtua.


      • :----DDDD kirjoitti:

        Sitten kun näitä 50 prosentin alitusviestejä saadaan myös mediaan, niin johan alkaa tapahtua.

        Voisi pitää tervetuliaisjuhlat ensimmäisille rajan ylittäville seurakunnille teemalla "tervetuloa vähemmistöön".


      • FUCKIFUU
        rainbowshy kirjoitti:

        Voisi pitää tervetuliaisjuhlat ensimmäisille rajan ylittäville seurakunnille teemalla "tervetuloa vähemmistöön".

        Minusta iloita pitää vasta kun uskovaisten (ortodoksit, lutikat, islamofasistit, muut) yhteenlaskettu raja menee alle 50% silloin uskonnottomat ovat enemmistö. Se vaatii lähinnä että evlutikoiden määrä laskee alle 46%.


      • FUCKIFUU kirjoitti:

        Minusta iloita pitää vasta kun uskovaisten (ortodoksit, lutikat, islamofasistit, muut) yhteenlaskettu raja menee alle 50% silloin uskonnottomat ovat enemmistö. Se vaatii lähinnä että evlutikoiden määrä laskee alle 46%.

        Minusta on syytä iloita kaikista pienistä edistysaskeleista. Jos kirkon jäsenillä tai kellä tahansa muulla on legotraumoja niin niistä kannattaa puhua jollekulle. Ihmisen elämä helpottuu kun ei tarvitse kantaa murheita.


    • 1% höylä

      Kaikki käyrät laskee tasaiseen tahtiin. Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että lasku tulee jatkumaan lähitulevaisuudessakin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe