aika mont eri suhdetta takana. Kaikissa pettymys.

sskil885

Olen 26-vuotias omillani toimeentuleva nainen. Ensimmäisen kerran kunnolla seurustelin 17-vuotiaana..
Siitä eteenpäin kaikki suhteet ovat olleet pettymyksiä. Pisimmässä suhteessani joka on alle 2 vuoden suhde n.3 vuotta sitten mies joi suhteemme pilalle. Jopa arkena piti päästä pubiin kaljoille ja itse olin monet kerrat, varmaan yht.20 kertaa kotona sen ajan odottaen millon mies palaa kotiin. Monet kerrat jouduin syömään yksin ja tekemään ruuan myös yksin kun miestä ei näkynyt missään.

Mielestäni suhteeseen ei pidä ryhtyä jos ei ole tosissaan toisen kanssa.
Itse haluaisin muilta mielipiteitä tuohon että missä ERI tilanteissa suhteeseen kannattaa ryhtyä?
Kuinka kauan toinen täytyy naamatusten nähdä? ;)
Entä mitä ns luonteen piirteitä semmosessa naisessa sit pitää olla jonka kanssa äijä haluaa suhteen?

23

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+10

      Hauska, reipas ja reilu. Ei turhan hieno, mutta ei liian vähänkään. Elämäniloinen ja valoisa luonne. Kun nämä ominaisuudet löytyy niin voi aloittaa alistamisen ja latistamisen. Noin 3 vuodessa miehellä on hiljainen kotihiiri verkkareissa ja naapurin nainen näyttää herkulta.

    • erakkokok

      Periaatteessahan kai jokainen suhde päättyy pettymykseen tai toisen kuolemaan, ja sekin on pettymys. Eihän ne muuten päättyiskään.
      Joten sulla on 26-vuotiaana vielä aikaa pettyä monta kertaa tai onnistua se yksi kerta.

      Mä olen 47v., taas tuli yksi uusi pettymys koettua, nyt oli sen verran raskas, että yritän olla mahdollisimman pitkään yksin vaan.

      • raasu -85

        Kannattaa jo uskoa että et sovi parisuhteeseen. Olet liian itsekäs ja itserakas.


      • kergyae
        raasu -85 kirjoitti:

        Kannattaa jo uskoa että et sovi parisuhteeseen. Olet liian itsekäs ja itserakas.

        Mikäs kokemuksen syvä rintaääni siellä puhuu?
        Aika vahvasti sanottu muutaman rivin perusteella toisesta.


    • suhteet nähty

      Miehet eivät piittaa naisen luonteesta, sillä vain on merkitystä onko pantavan näköinen, että heilahtaako viisari tietyn naisen kohdalla.

      Nainen voi tyytyväisenä elää vuosia illuusiossa, että mies on hänen kanssaan suhteessa uskollisesti, mutta viisarin heilahtaessa vaikka työpaikan tyttelille, pitää häntäkin päästä ehdottomasti panemaan.

      Miehet ovat ikisinkkuja mielessään, jotka oikeuttavat itsensä käymään vieraissa ajattelemalla, että kun kotona ei saa tarpeeksi pimpsaa, sitä haetaan sitten muualta. Eipä miehen pieneen mieleen tule se, että kotona sitä pimpsaa olisi tarjolla mielin määrin, jos mies vain olisi joskus kotonakin..

      Nainen on kotona kiva kotitalouskone, rakastajat ovat sitten erikseen.

      Kukaan ei enää tosissaan lähde suhteeseen, hetken huvia haetaan, kyllästyttyä jatketaan seuraavaan kohteeseen. Lapsia jos johonkin väliin syntyy, niin kiertoon nekin vain, ja seuraavan kanssa lisää..

      • 14+10

        Ei kyllä mies haluaa että naisella on luonne. Se, että on reilu tatkoittaa paljon p..llua. tosin miehet ei tajua että parin panon jälkeen kyllästyvät. Mutta ei kukaan tympeää akkaa kestä. Täytyyhän miehen tyydyttää myös narsistinen ihailluksi tulemisen tarve.


      • meidän ratkaisu

        No mutta näihin ongelmiin on vastauksena uskonto. Jos mies uskoo vakaasti Jumalaan (esim kristityt tai muslimit) niin hän ei "uskalla" toimia noin holtittomasti. Ehkä häntä ei niinkään huoleta vaimon tunteet, mutta taivaspaikan menetys kyllä. Tämän vuoksi luotan mieheeni. Sen verran hän näyttää pelkäävän taivaspaikan menetystä. En usko, että hän vaivautuu tuhoamaaan mahdollisuutensa jollain yhden illan ilolla. Sama pätee minuun. Uskoni tähden en edes voisi harkita pettämistä riippumatta siitä, miten minulla ja miehelläni menee. Mutta niin kauan kuin olemme naimisissa, niin katson olevani hengellisesti velvollinen olla ehdottoman uskollinen miehelleni.


      • KokemusK
        meidän ratkaisu kirjoitti:

        No mutta näihin ongelmiin on vastauksena uskonto. Jos mies uskoo vakaasti Jumalaan (esim kristityt tai muslimit) niin hän ei "uskalla" toimia noin holtittomasti. Ehkä häntä ei niinkään huoleta vaimon tunteet, mutta taivaspaikan menetys kyllä. Tämän vuoksi luotan mieheeni. Sen verran hän näyttää pelkäävän taivaspaikan menetystä. En usko, että hän vaivautuu tuhoamaaan mahdollisuutensa jollain yhden illan ilolla. Sama pätee minuun. Uskoni tähden en edes voisi harkita pettämistä riippumatta siitä, miten minulla ja miehelläni menee. Mutta niin kauan kuin olemme naimisissa, niin katson olevani hengellisesti velvollinen olla ehdottoman uskollinen miehelleni.

        "Mutta niin kauan kuin olemme naimisissa, niin katson olevani hengellisesti velvollinen olla ehdottoman uskollinen miehelleni."

        Huh! Olen aina tiennyt että uskovilla on hieman erilainen käsitys siitä mitä moraali on. Mutta harvoin sen joku noin suoraan myöntää. Minusta olisi kyllä kauhea kuulla jos aina seikka joka puolisoani estäisi pettämästä on pelko Jumalan tuomiosta. Kyllä nyt sentään normaalilla moraalilla varustetun henkilön pitää ihan itse haluta olla uskollinen ja perustella se itselleen muulla kuin mielikuvitusolennon tuomiolla.


      • miesvm_1967x
        KokemusK kirjoitti:

        "Mutta niin kauan kuin olemme naimisissa, niin katson olevani hengellisesti velvollinen olla ehdottoman uskollinen miehelleni."

        Huh! Olen aina tiennyt että uskovilla on hieman erilainen käsitys siitä mitä moraali on. Mutta harvoin sen joku noin suoraan myöntää. Minusta olisi kyllä kauhea kuulla jos aina seikka joka puolisoani estäisi pettämästä on pelko Jumalan tuomiosta. Kyllä nyt sentään normaalilla moraalilla varustetun henkilön pitää ihan itse haluta olla uskollinen ja perustella se itselleen muulla kuin mielikuvitusolennon tuomiolla.

        No niinpä.. mun uskollisuus vaimoani kohtaan perustuu puhtaasti rakkauteen ja kunnioitukseen. En ole edes kuulunut kirkkoon liki 30 vuoteen. En usko kristilliseen jumalaan enkä saunatonttuihin. Joulupukki sentään on olemassa :D

        Eli olen ihan samoilla linjoilla kuin KK


      • moni kakku päältä...
        KokemusK kirjoitti:

        "Mutta niin kauan kuin olemme naimisissa, niin katson olevani hengellisesti velvollinen olla ehdottoman uskollinen miehelleni."

        Huh! Olen aina tiennyt että uskovilla on hieman erilainen käsitys siitä mitä moraali on. Mutta harvoin sen joku noin suoraan myöntää. Minusta olisi kyllä kauhea kuulla jos aina seikka joka puolisoani estäisi pettämästä on pelko Jumalan tuomiosta. Kyllä nyt sentään normaalilla moraalilla varustetun henkilön pitää ihan itse haluta olla uskollinen ja perustella se itselleen muulla kuin mielikuvitusolennon tuomiolla.

        En sanonut, että itse pettäisin ilman uskoa. Mutta moni pettää...mitä tulee nykyajan moraaliin noin yleensä, niin ei se kovin korkealla ole yleisesti ottaen. Muutenhan ravintoloissa ja nettideiteillä ei notkuisi varattuja. Varmasti heidänkin puolisot pitävät heitä ns. "normaalilla moraalilla" (mitä se sitten onkaan) varustettuina ihmisinä...ja silti moni suhde kariutuu siihen kolmanteen pyörään tai toiseen naiseen...ensimmäinen aviomieheni..ihan "normaalilla moraalilla" varustettu mies...ihan normaali suomalainen mies...kyllä hänkin vaan myönsi avioeron jälkeen pettäneensä avioliittomme aikana. Johan täällä keskustelupalstoillakin on paljon aloituksia ns. toisilta naisilta. Mistä he sitten tulevat...todennäköisesti heidänkin rakkaansa ovat keskimäärin ihan "normaalilla moraalilla" varustettuja ihmisiä. Ei ihmisen luontainen moraali kovin ylevä monesti ole...


      • 20+13
        moni kakku päältä... kirjoitti:

        En sanonut, että itse pettäisin ilman uskoa. Mutta moni pettää...mitä tulee nykyajan moraaliin noin yleensä, niin ei se kovin korkealla ole yleisesti ottaen. Muutenhan ravintoloissa ja nettideiteillä ei notkuisi varattuja. Varmasti heidänkin puolisot pitävät heitä ns. "normaalilla moraalilla" (mitä se sitten onkaan) varustettuina ihmisinä...ja silti moni suhde kariutuu siihen kolmanteen pyörään tai toiseen naiseen...ensimmäinen aviomieheni..ihan "normaalilla moraalilla" varustettu mies...ihan normaali suomalainen mies...kyllä hänkin vaan myönsi avioeron jälkeen pettäneensä avioliittomme aikana. Johan täällä keskustelupalstoillakin on paljon aloituksia ns. toisilta naisilta. Mistä he sitten tulevat...todennäköisesti heidänkin rakkaansa ovat keskimäärin ihan "normaalilla moraalilla" varustettuja ihmisiä. Ei ihmisen luontainen moraali kovin ylevä monesti ole...

        Näköjään et ole vain tajunnut moraalin olennaista sisältöä. Se on sisäsyntyinen tahto tehdä oikein. Moraali ei ole koskaan ulkoapäin annettu ominaisuus. Jos tunnet moraalittomia ihmisiä se ei kerro muuta kuin sen että heiltä puuttui moraali. Sinäkin olet moraaliton koska noudatat ulkoa annettua käskyä ilman sydämen tahtoa.


      • moni kakku...
        20+13 kirjoitti:

        Näköjään et ole vain tajunnut moraalin olennaista sisältöä. Se on sisäsyntyinen tahto tehdä oikein. Moraali ei ole koskaan ulkoapäin annettu ominaisuus. Jos tunnet moraalittomia ihmisiä se ei kerro muuta kuin sen että heiltä puuttui moraali. Sinäkin olet moraaliton koska noudatat ulkoa annettua käskyä ilman sydämen tahtoa.

        Kuinka hyvin tunnet sydämeni kun voit noin julistaa tuomiosi?


      • 20+13
        moni kakku... kirjoitti:

        Kuinka hyvin tunnet sydämeni kun voit noin julistaa tuomiosi?

        Juurihan kirjoitit periaatteessa, että uskosi on ainoa asia joka estää pettämästä. Itsehän asian myönsit.


      • haloohelsinkijapohja
        moni kakku... kirjoitti:

        Kuinka hyvin tunnet sydämeni kun voit noin julistaa tuomiosi?

        Papit ovat pahimpia pedofiileja ja tämä on todistettua faktaa. Joten tuomio on julistettu, kirkko ja uskonto on epäpyhää ja moraalitonta paskaa.

        Me tavalliset ihmiset jotka tajuamme rakkauden oikean merkityksen, olemme moraalisesti korkeammalla.

        Ja nyt painu ihan kuule ******* emme halua kuulla moraalisaarnoja epämoraalisilta huijareilta.

        Ketään ei kiinnosta sun epäpuhdas uskontosydämes.


      • Koneen ne haluaa
        14+10 kirjoitti:

        Ei kyllä mies haluaa että naisella on luonne. Se, että on reilu tatkoittaa paljon p..llua. tosin miehet ei tajua että parin panon jälkeen kyllästyvät. Mutta ei kukaan tympeää akkaa kestä. Täytyyhän miehen tyydyttää myös narsistinen ihailluksi tulemisen tarve.

        Itse olen huomannut, että tärkeintä on olla kotitalouskone.

        Jos ei muualta p-llua heru, niin sitten ryhtyä myös seksiorjakoneeksi.

        Siinä kaikki, mitä mies haluaa.


    • kiltti mies.

      Mikäs ihme tuo on kun naisilla on tapana ottaa se juoppo mies. Ei naisille kelpaa mies jonka harrastus ei ole juominen.

      • kiltti mies.

        Naisen pitää olla kiva, ystävällinen, suvaitsevainen. Jotkut tapailee kaks päivää ja muuttavat miehen kanssa yhteen ja sitten nainen huomaa että mies onkin elämäntapa juoppo. Sanoisin että vuosi on minimi aika ennen kun toista tuntee edes vähän.


    • 8+18

      Eikö naiset harrasta minkäänlaista itsetutkiskelua miesvalintojensa suhteen?

      Mikä estää valitsemasta mukavan rauhallisen urheilullisen raittiin miehen? Tuntuu että tällaiset ei ole edes vaihtoehto naisille vaan pitää saada se puhelias menevä ekstroverttikusipää.

      • 2+2

        Jos naiset aloittaisi jonkun itsetutkiskelun niin 150 vuodessa ei olisi enää kuin kourallinen suomalaisia ja nekin kaikki sukua toisilleen.


      • Sannnnnnni

        Koska miestä ei valita niinkuin autoa, kunhan on luotettava ja kuluttaa vähän. Mukavat, urheilulliset miehet aina meuhkaavat että miksi naisille kelpavat vain viinaanmenevät kusipäät (onko muiden parinvalinnoista vinkuminen mukavaa?) Miehen tulee ennenkaikkea ymmärtää maailma samalla tavalla (eikä olla vittumainen, mutta se nyt on vähimmäisvaatimus ihmisille yleensäkin). Urheilullisuudella ja raittiudella niin väliä.
        Mutta piristy, ketjun aloittaja, löysin oman mieheni 27-vuotiaana ja hän on juuri täydellinen. Voi olla että olet tähän asti potenut vain huonoa tuuria -mieti kuitenkin jos suhteesi aina kaatuvat samaan tai samantapaiseen asiaan, mitä voisit muuttaa (itse esimerkiksi en nuorempana ymmärtänyt "temperamenttisuuden" ja "luonnehäiriön" välillä olevaa eroa. Sen kun oivalsin sain yksityiselämääni tolkkua).


    • tylsä tavis.

      Naiset ei halua tylsää miestä kun ehkä joku yli 40 vuotiaana kun naiset on ensin kaikki kus.ipäät käynyt läpi.

    • Sinkkumies.

      Et siis oppinut mitään ekasta suhteestasi vaan teit samat virheet aina uudelleen. Otit sen parhaimman näköisen pelimiehen joka petti ja ryyppäsi aina eikä susta välittänyt. Naisille ei kelpaa tavis joka ei ole suosittu naisten mies.

    • Mies28v

      Niin allekirjoitan tuon, taustalla pitkä suhde jonka jälkeen kaikki lyhyemmät olleet pettymyksiä. Tuntuu että nykyisin naiset eivät halua sitoutua tai käyttävät tekosyynä tätä "en tiedä mitä haluan" selitystä; miksi sitten etsivät parisuhdetta suomi24:sta tai Tinderistä?

      Mie olen sitä mieltä että jos joku tuntuu hyvältä, niin riittää jos parin kuukauden ajan tapailee ja homma toimii muuten, eikö sitä voi jo sanoa että seurustelee? Väkisin ei kannata suhdetta hommata. Omakohtaisesti etsin naisesta sitä, että hän on aikuinen, tietää mitä haluaa elämältä ja elämän tarkoituksena ei ole jokailtaiset kännit :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe