Käsky käskyn päälle, Läksy läksyn päälle!

sinettisormus1

Herra viime yön unessa näytti meidän ihmisten outoja rituaaleja. Olin jossain rannassa ja siellä oli ihmisiä, se oli kuin jokin "metsästys seura". Minulta kysyttiin haluaisinko lähteä siihen mukaan ja min epäröitsin sitä heidän touhuaan. Minun olisi pitänyt käydä jollekkin pöydälle makaamaan ja sitten minulle olisi tehty jotain. He varoen selittivät asiaa mutteivat tuoneet koko totuutta esille ja onnekseni lopulta tajusin että oli kyse silpoamisesta ja veren vuodatuksesta, minut olisi näin liitetty johonkin kulttiin. Tämän kun ymmärsin, lähdin näiden ihmisten hämmästykseksi ja kauhuksi pois, en halunnut ottaa vastaan tuota .... Sitten unessa tuli toinen kohta jossa olin Herrani edessä yksin rukouksessa, vain minä ja elävä Jumalani, Herrani. Olin antanut itseni Jeesukselle, Herralleni ja Jumalalleni. Elin hänen tahtonsa mukaan ja hänen johdatuksessaan ja sain jättää hänelle rukouksessa anteeksi pyyntöni ja rukous anomukseni toisten ja itseni puolesta, ilman mitään ihmeellisiä rituaaleja, vern voudatuksia ja silpomisia, sain olla yksinkertaisesti hänen kanssaan ja olla hänen, sen tunsin sydämeni kautta ja se tunne oli juurtunut sinne sydämeen....
Olemmeko kultti sitoutuneita, palvommeko baaleja, teemmekö elämässämme outoja rituaaleja jotka sitovat meidät joihinkin Jumalalle ei olennaisiin? Tätä tulee pohtia ... Herra haluaa tätä meidän miettivän, kuin käskynä käskyn päälle ja läksynä läksyn päälle, onhan näistä puhuttu, mutta kuka on kuullut kuka ymmärtänyt? Pyysin vahvistusta rukouksessa tähän Sanastaan ja se avautui Jesaja 28 ja 29. Siinä tähän hetkeen läksyä.
Herra olkoon kanssanne ja antakoon teille Rauhan! Olkaa siunattuja!
Aamen.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.28.html

225

731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1
      • ...

        ....


    • sinettisormus1

      Hengellisesti uudestisyntymättömät ihmiset eivät ymmärrä Jumalan sanaa, se on heille kuin lukittu kirja. He voisvat puhua Jumalasta ja harjoittaa muodollisia uskonnollisia menoja, mutta heidän sydämensä on Hänestä kaukana. Herra voi kuitenkin ihmisen muuttaa niin jos ihminen sitä sydämessään tahtoo että" kuurot kuulevat kirjan sanat ja sokeain silmät näkevät vapaina pimeydessä". ja vielä "hengessän eksyväiset käsittävät ymmärryksen."
      Siksi onkin tärkeää olla aidosti rukouksessa Hänen kanssaan.

    • sinettisormus1
    • Siunaten

      sinettisormus1
      Kiitos sanasta tällekin päivälle.

      • sinettisormus1

        ... siunausta sinullekkin, "siunaten", kääntkäämme kasvomme kiitoksessa Herramme puoleen.


      • ...
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... siunausta sinullekkin, "siunaten", kääntkäämme kasvomme kiitoksessa Herramme puoleen.

        ...


    • -jarmo-

      Kyllä me tässä elämässä Jumalan silmin tehdään kaikenlaisia rituaaleja ja etenkin palvotaan erityisen monenlaisia epäjumalia. Monilla palvonta on niin kiihkeää etteivät he osaa edes elämän perusaskareita, koska koko elämä on tuhlattuna johonkin toivottomaan turhuuteen. Tästä on osoituksena mm. uusvauttomat nuoret, joilla on melko toivoton tulevaisuus edessä, kun eivät edes vettä osaa kiehauttaa hellalla, vaan osaavat sen tehdä vedenkeittimellä tai mikrossa suoraan kuppiin.

      Yksi mikä on sitten taas jäänyt, on ollut minulla jo kuukausia mielessä, on ruokarukoukset. Ne ovat monilta jääneet kokonaan, itsenikin joudun laskemaan siihen paatuneeseen ryhmään. Olen yrittänyt elvyttää ruokarukoustani koska koen että monen terveysongelmat ja etenkin ylipaino liittyy siihen ettei siunaa ruokaansa, jonka aikoo ravinnokseen nauttia.

      • sinettisormus1

        Totta tuhiset -jarmo-. Rukoilen kyllä paljon, 2-3x isä meidän ja muut rukoukset päälle, mutta tuo ruuan siunaus saisi tulla takaisin myös kuvioihini, otetaanpa opiksi. Ennen sitä opetettiin kouluissakin, mutta tänään rukous koulu elämässä luetaan melkeinpä rikokseksi, kuvastaa hyvin tämän päivän ihmisen henken elämää, missä elämme, siunausta sinulle, -jarmoseni-.
        Ja Herran armoa ja Siunausta myös seurailijalle, missä lienet oletkin? Olet niin hiljaa, siksi olenkin huolissani, mutta rukilen sinun ja perheesi puolesta, älä luovuta! Minullakin on menossa pahan kanssa taisteluni, mutta en suostu lovuttamaan, sillä se ei ole Herrani ja osoitankin tälle nurkassa olevaa koloa, sillä Jeesus on minun Herrani ja siitä en sen kanssa edes kiistele, mutta pitäähän sen yrittää vääntää ja kääntää ... mokoma ....


      • -lapsi-

        Hyvä muistutus Jarmolta. Ruokarukous on minultakin unohtunut tyystin, vaikka 60-luvulla mummolassa ollessani olin siihen tottunut. Eihän siitä ole kuin vaivaiset puoli vuosisataa. Olkaa armolliset. Olen kalkkis:) "Kuu ja mä". Ei hassumpi. Vai?
        http://www.youtube.com/watch?v=_eZMJQyNOkg


      • ...
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Totta tuhiset -jarmo-. Rukoilen kyllä paljon, 2-3x isä meidän ja muut rukoukset päälle, mutta tuo ruuan siunaus saisi tulla takaisin myös kuvioihini, otetaanpa opiksi. Ennen sitä opetettiin kouluissakin, mutta tänään rukous koulu elämässä luetaan melkeinpä rikokseksi, kuvastaa hyvin tämän päivän ihmisen henken elämää, missä elämme, siunausta sinulle, -jarmoseni-.
        Ja Herran armoa ja Siunausta myös seurailijalle, missä lienet oletkin? Olet niin hiljaa, siksi olenkin huolissani, mutta rukilen sinun ja perheesi puolesta, älä luovuta! Minullakin on menossa pahan kanssa taisteluni, mutta en suostu lovuttamaan, sillä se ei ole Herrani ja osoitankin tälle nurkassa olevaa koloa, sillä Jeesus on minun Herrani ja siitä en sen kanssa edes kiistele, mutta pitäähän sen yrittää vääntää ja kääntää ... mokoma ....

        ...


      • Antti Fantti
        -lapsi- kirjoitti:

        Hyvä muistutus Jarmolta. Ruokarukous on minultakin unohtunut tyystin, vaikka 60-luvulla mummolassa ollessani olin siihen tottunut. Eihän siitä ole kuin vaivaiset puoli vuosisataa. Olkaa armolliset. Olen kalkkis:) "Kuu ja mä". Ei hassumpi. Vai?
        http://www.youtube.com/watch?v=_eZMJQyNOkg

        Myös minulta on jäänyt ruokarukous lausumatta.Herra on näemmä muistuttanut monia muitakin tästä asiasta.Aion tehdä siinä parannuksen.Kouluissa ennen rukoiltiin ruokapöytään mentyä "Siunaa Jeesus ruokamme,amen",ja ruokailtuamme,kiitosrukous"Kiitos Jeesus ruuasta,amen".Nämä hyvät rukoukset kouluissa on lopetettu vapaamuurarien toimesta ,sillä saatana hallitsee nyt suomea.Te sanotte,ehkä että ei,vaan Jumala hallitsee.Tietysti,mutta Jumala on kaiken vallan saatanalle antanut,syistä voi sitten jutella jos niin tahtoo.


    • sinettisormus1

      Jesaja varoitti ja kehoitti turvaamaan Herraan. Kuningas Hiskia tekikin niin siitä huolimatta, että kansassa, johtomiestenkin joukossa, oli monia, jotka eivät sitä halunneet. He eivät halunneet kuulla Herran oikeita profeettoja, vaan mieluummin kuuntelivat mieluisia silmänlummeita ennustelevia vääriä profettoja.
      Herralla on halu armahtaa ja auttaa, mutta hän voi tehdä sen vasta kun ihminen nöyrtyy hänen edessään katumaan syntejään ja rukoilemaan armoa. Taivuttaakseen ihmistä tähän, Herran täytyy useinkin antaa hänelle " hädän leipää ja ahdistuksen vettä." Uskovalle, joka haluaa vaeltaa Herran johdossa oikeaa tietä, hän näyttää tien, jota hänen on kuljettava: Sanansa opetusten, toisten uskovien neuvojen ja olosuhteiden kautta. Herran tielle lähtevä hylkää entiset epäjumalansa, myös mammonan ja oman suuren minänsä. Sellaiselle Herra antaa Henkensä ja siunaustensa sateita.

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        ... tästä linkistä nousi hyvä esimerkki siihen mitä palvomme. Jos itse olisin nostanut tuon linkin: Petollinen loisto, yli sen minkä Herra minulle ilmoitti, olisi se muuttunut petolliseksi loistoksi minulle. Asia on tärkeää ja tuo kertoo siitä mitä Herra tuon unen kautta halusi ilmoittaa ja näin pidän Herralta saaman ykkösenä ja siihen liittyvät keskustelut ja linkit tulevat sen perässä .... näin pidän Herrani ykkösenä, sillä jalustalla johon hän kuuluu !!! Kunnia ja Kiitos Herralle!!!


    • sinettisormus1
    • Siunaten
      • sinettisormus1

        Pitäkäämme Hänet KAIKESSA "1":senä !!!!!! Kaikesta saamme häntä kiittää, elämäämme, läheisiämme, niitä rakkaita jotka kanssamme elävät, kotia, terveyttä, ravintoa, luontoa, jne.jne. Ilman Häntä ei tätä kaikkea olisi, Hän oli ensin ja rakasti meitä ensin. Ei ole ketään muuta Suurempaa!!!!!!!!!!!!!!!


      • ...

        ....


    • sinettisormus1

      Tuo Herraa hyvää kiittäkää on yksi lempi virsiäni, laulelen sitä usein kotiaskareissani, ja tässä on yli 100 vuotiaan tätini lempivirsi joka ihanasti myös osoittaa Kunniaa Herrallemme;

      https://www.youtube.com/watch?v=5PjFjqZ6ApE

    • sinettisormus1
      • ...

        ...


    • Toivon vaan

      Kumpa lapsille opetettaisi koulussa edes Jumalan 10 käskyä. Saisivat edes hieman perustaa, että miksi ja mitä Herra meiltä tahtoo.
      Äänestämmekö oikein.

      • sinettisormus1

        Tuota minäkin toivon täydestä sydämestäni.
        Aamen.


      • Opettajatarr

        minä ainakin opetan, vaikka kyllä saa nykykoulussa olla kieli keskellä suuta..


    • sinettisormus1
    • Siunaten

      Todellakin. Noita vanhoja virsiä kuunnellessa aivan herkistyy. Niissä on se sanoma niin osuvasti sanottu.

    • sinettisormus1
    • Herran kanssa

      Kiitos kaikesta kauniista, jota tuot palstalle. Herra palkitkoon sinut.

    • -lapsi-

      Kiitos Sinetti. Mielestäni Efraim sopii kuvioon.

      Jes. 28:
      1. Voi Efraimin juopuneitten ylvästä kruunua ja sen kunnian loisteen
      kuihtuvata kukkaa, joka on kukkulan laella, viinistä päihtyneitten lihavan laakson keskellä!
      2. Katso, Herralta tulee hän, joka on väkevä ja voimallinen, niinkuin raesade, rajumyrsky. Niinkuin rankkasade, väkeväin tulvavetten kuohu, hän voimalla maahan kaataa.
      3. Jalkoihin tallataan Efraimin juopuneitten ylväs kruunu.

      Hes:
      37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
      37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
      37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
      37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
      37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
      37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
      37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
      37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

      http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
      http://jarmo10.org/sakuva.jpg
      http://jarmo10.org/jouni.htm
      http://jarmo10.org/ruusuke.jpg
      http://jarmo10.org/vak.jpg

      Tuhlaajapoika Efraim/Suomi
      http://fkf.net/Kadonneet/Oulu11061961.jpg

      > Oulun profeetta kertoi 11.6.1961 Jumalan sanovan, että "Suomi on rakkain kansani Israelin jälkeen." Koska "Efraim ja häneen liittyneet Israelin heimot" ovat kadoksissa, niin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei liene voinut antaa tällaista rakkauden tunnustusta kuin tuhlaajapoika-"lempilapselleen Efraimille" (Jer. 31:16-20), jonka oli luvannut "tuoda takaisin pohjoisesta maasta (=Finland?) aikojen lopussa" ja pitää "esikoisenaan" (Jer. 31:2-9) ennen vanhempaa Juudaa (nyky-Israelia). Vuonna 2002 Nancy Gander kertoi Suomen olevan Jumalan kirkas tähti. Vuonna 2008 Chuck D. Pierce ennusti Suomen saavan Israelissa varakkaan Joosefin ja rohkean jerikolaisen portto Raahabin roolit. <
      http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen

      • Luettavaa

        Ihana ketju.


      • bää
        Luettavaa kirjoitti:

        Ihana ketju.

        samaa tässä itsekin mietin, että ihana ketju ja paljon asiaa.


    • sinettisormus1

      Kiitos -lapsi- eilisestä sanomastasi, sille iso AAMEN!
      Herra olkoon kanssanne ja antakoon rauhan ja oloon hänen nimensä teille siunaukseksi, sinulle -lapsi-, -jarmo-, Seurailija1, Aamen, Siunaten, kesää kohti, näkymätön ninni ja te kaikki, kaikki ihanat lukijani. Pyysin teille Sanaa Herralta tähän päivään ja se avautui Jesaja 53, 54, ja 55, siinä tälle päivälle mietittävää, ottakaa vastaan!

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.53.html

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Tämän kappaleen haluan jakaa rakkaalle veljelleni, Seurailijalle, joka on nyt niin kovin hiljaa, ja ottakaa te muutkin rakkaat sisaret ja veljet tästä osanne, tiedän että Seurailija rakastaa näitä Nina Åstömin kappaleita. Nouse, sillä Jeesus on sinun kanssasi, nouse, Hänen voimassaan!
      Aamen.

      https://www.youtube.com/watch?v=oTChwVHLzPo

    • Siunaten

      Seurailija. Sinua kaivataan. Missä olet?

    • sinettisormus1

      ... niin, missä olet Seurailija, oletko edes kuulolla, me haluamme kulkea sinun niinkuin muidenkin rinnalla, toinen toistamme tukien, vähäistä on ihmisen tuki, mitä me itsessämme voimme, mutta Jeesus rinnalla ja rukous sydämessä, me voimme Hänen voimallaan ....

      https://www.youtube.com/watch?v=OY3-LaTObfw

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        ... vai kanan päälle synnit, siellä ei tunneta Jeesuksen sovitus työtä, vaan eletää vanhassa testamentissa, jos sielläkään, sillä silloin oli uhrilampaat ja oinaat ja karitsat, jotka sai synnit niskaan, mutta että kana ..... eksyksissä ollaan ..................


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... vai kanan päälle synnit, siellä ei tunneta Jeesuksen sovitus työtä, vaan eletää vanhassa testamentissa, jos sielläkään, sillä silloin oli uhrilampaat ja oinaat ja karitsat, jotka sai synnit niskaan, mutta että kana ..... eksyksissä ollaan ..................

        ... vanhoillis juutalaisethan eivät usko että Messias on vielä edes tullut, juutalaiset luetaan kahteen rymään ja tuo toinen ryhmä, uusjuutalaiset, jotka näkivät ja uskovat Messiaan syntyneen ja ylösnousseen ....


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • Paljas uneksija..

      Kiitos Kiitos ! Minäkin näin lääkehöyryssä paljon unia, oli todella mielenkiintoisia. Mietin vaan mitä ne merkitsee? Aimen! Hållelyyjåå!

    • Seurailija1

      Täällä olen sinetti, ei mitään hätää.. Kello on jo yksi myöllä ja edelleen valveilla.. . Tiesin heti että kaipaat kun näin nuo Ninan kappaleet, joo rakastan niitä ja rakastan sisartani sinettiä.. Joo nousen ja kirjoitan aamulla.. Anna sade Jumala..

    • Samoja ajatuksina

      Luin aloituksen ja hämmästyin. Mietin eilen ja tänään itsekseni yhteiskunnassamme vallitsevaa kulttuuria. Nimenomaan sitä miten se on kouluni aloittamisen jälkeen 60 vuodessa muuttunut. Todellakin läksyä läksyn perään - eikä kukaan enää kyseenalaista mitä opetetaan ja miksi?

      Kouluhan lähti meidänkin maassamme käyntiin, jotta ihmiset itse osaisivat lukea elämän ohjekirjaa Raamattua. Se on aina tuonut ongelmiin oikeita ajatuksia, jotta elämässä on selvinnyt kaikilla alueilla. Pyhän Hengen ilmoituksen kautta on ihmeellisesti lisääntynyt ihmisten taidollisuus. Mikä on nykyisin tavoite kaikessa lapsille opetetussa ja mikä on ollut tämän 60 vuoden aikana? Pyrkimykset ovat muuttuneet ja suurin opettaja onkin ollut TV. Sen kautta ei ole enään saanut kunniaa Jumala, mutta mikä? Sen opettamaan kulttuuriin kansamme on alistunut ja sitoutunut, myös peruskoulun opettajat. Esim salkkarit, kotikadut ja kauniitrohkeat. On järkyttävää kun esim. kauniit rohkeat ilta toisensa jälkeen on saanut olla opettajan asemassa kansallemme yli 20 v. yhtäjaksoisesti!

      Elikkä pyrkimys/tavoitteet kansallamme - ajattelen niin, että sielunvihollinen on päässyt sirkushuvillaan houkuttelemaan ihmiset elävässä elämässään toimimaan sen ohjeistamalla tavalla. Soikaistuminen ja erkaantuminen elävästä uskosta Jumalaan on kansamme onnettomuudeksi tapahtunut. Nyt on todella meidänkin maassamme työtä ja työntekijöitä saa etsimällä etsiä!

    • sinettisormus1

      Huomenta Kaikille!
      Ihana uusi päivä on alkanut, ja Seurailijakin on löytynyt, kaikki siis hyvin. Toden totta, että maailma on muuttunut kouluajoistamme, suuntaan jossa arvomaailma saa siirtyä, ei enää mitään kunnioitusta. Olenkin yhdessä elämän vaiheessani, etsiessäni oikeaa suuntaa huomannut että valitettavasti Tv, tai yleensäkin MEDIA edustaa pahaa, ihmisten sitä ymmärtämättä. Paholainen on ottanut tuosta itselleen valtaväylän joka on valitettavan vahva.
      Tänään näin näyn jossa jalkoja, jalanpohjar ylöspäin kohosi ylös .... ei ole vielä avautunut, jalat kuvaavat kyllä elämänkulkua, ehkäpä jollain on tähän tulkintaa, minä jään etsimään.
      Herran Rauhaa ja Siunausta teille rakkaat sisaret ja veljet!

      • sinettisormus1

      • sinettisormus1

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      ... niin, ja näin unta että olin raskaana ja aivan viimeisilläni, odotin vain synnytyksen käynnistymistä ja tällaisen unen näin jo aiemmin aivan vähän aikaa sitten, ja jos sillä on jotain merkitystä, koen se tarkoittavan jonkun uuden syntymistä, elämän muutosta ja ehkä nuo jalatkin sitä todistavat, jotka näyssäni näin.....

      • Seurailija1

        Heh... Jalkojaan paljon käyttävä pääministerimme(juoksee) kertoi eilen että Nato on suomelle vähän sellainen että ollaanko raskaana vai ei?. Liittyykö sitten uneesi, en tiedä.. Mutta suuresta asiasta on kyse!...ehdotin jollekkin palstalle että "kyseisessä" tapauksessa olisin valmis hyväksymään abortin vaikken sitä muuten hyväksykkään..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Heh... Jalkojaan paljon käyttävä pääministerimme(juoksee) kertoi eilen että Nato on suomelle vähän sellainen että ollaanko raskaana vai ei?. Liittyykö sitten uneesi, en tiedä.. Mutta suuresta asiasta on kyse!...ehdotin jollekkin palstalle että "kyseisessä" tapauksessa olisin valmis hyväksymään abortin vaikken sitä muuten hyväksykkään..

        ... näyssä oli paljaat jalat joka tarkoittaisi köyhyyttä ja nöyryyttä .....


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... näyssä oli paljaat jalat joka tarkoittaisi köyhyyttä ja nöyryyttä .....

        Ei näkyjä saa kääntää väkisin osuviksi, sitä en tarkoita enkä halua niin toimia. Kuitenkin tuota köyhyyttä on tulossa, ihan kerjuu asteelle saakka, nyt pitäisi ihmisten nöyrtyä ristin juurelle eikä heittäytä jonkun sotilasliiton varaan pelastajana. Vihdytään oudoissa rituaalaeissa ja ruumiillisissa hävyttömyyksissä.. Kyllä tämä suomen maa on köyhä hengellisesti sen olen tämän "loman" aikana vasta oikein tajuamalla tajunnut!, olemme syvällä kahlittuna...


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Ei näkyjä saa kääntää väkisin osuviksi, sitä en tarkoita enkä halua niin toimia. Kuitenkin tuota köyhyyttä on tulossa, ihan kerjuu asteelle saakka, nyt pitäisi ihmisten nöyrtyä ristin juurelle eikä heittäytä jonkun sotilasliiton varaan pelastajana. Vihdytään oudoissa rituaalaeissa ja ruumiillisissa hävyttömyyksissä.. Kyllä tämä suomen maa on köyhä hengellisesti sen olen tämän "loman" aikana vasta oikein tajuamalla tajunnut!, olemme syvällä kahlittuna...

        ... niin totta puhut ....


      • Läksyt Raamatusta
        Seurailija1 kirjoitti:

        Ei näkyjä saa kääntää väkisin osuviksi, sitä en tarkoita enkä halua niin toimia. Kuitenkin tuota köyhyyttä on tulossa, ihan kerjuu asteelle saakka, nyt pitäisi ihmisten nöyrtyä ristin juurelle eikä heittäytä jonkun sotilasliiton varaan pelastajana. Vihdytään oudoissa rituaalaeissa ja ruumiillisissa hävyttömyyksissä.. Kyllä tämä suomen maa on köyhä hengellisesti sen olen tämän "loman" aikana vasta oikein tajuamalla tajunnut!, olemme syvällä kahlittuna...

        Ei ihminen elä ainoastaan leivästä , vaan jokaisesta sanasta , jonka Jumala on puhunut. Jeesus on tie, totuus ja ELÄMÄ..

        Palaan aloitukseen läksyä läksyn päälle. Kouluun velvoittaminen ns. kouluiässä on tarkoitettu lapselle tulevan elämän helpottamiseksi hankkimalla sen kautta lapsille tieto ja taito. Raamatussa on kehoitusta hankkia taidollisuutta ennen kaikkea. Ymmärrän taidollisuudella elää oikein. Maailman sivu se on ollut äidin ensisijainen tehtävä. Silloinkin kun koulukeksintö tuli, niin äidit ottivat kodeissa lapsensa vastaan koulumatkalta ja tuoreeltaan sai puida lapsen koulupäivän tapahtumat sekä ravinnon saanti turvattiin. Missä sitten ohjeet elää oikein ihmisiksi? Muuta kirjaa meille ei ole annettu, kuin Raamattu. Sitä ei mikään oppikirja ohita.

        Mitä tapahtui Suomelle, kun jossakin vaiheessa ohjekirjan opit muuttuivatkin kiravan kirjailijaporukan oppikirjojen mukaiseksi elämää vieraannuttavaksi opiksi. Kasvattamalla kasvatettiin kirjanoppineiden ja fariseusten kansa, joka uskoo median vaihtuviin "muoteihin ja muotteihin".

        Parhaillaan kuuntelen täysistunnon uuden isyyslain valmistelukeskustelua. Kun edellin laki on jo vuodelta -75. Ja voi voi, avioliitto tuntuu olevan aivan toisarvoinen asia tai siis lähtökohtaisesti erot ovan normaalimpia kuin enää entisajan pysyvät avioliitot.
        Vain 60 % nyt syntyy avioliitoissa! Oikeuksiin tarvitaan nyt lakeja esim. sateenkaariperhe tärkeä.

        Läksyt, koulu, kaverit, media ´, äitipuoli, isäpuoli, 2 äitiä, 2 isää ,- kasvatus nykyisin.? Laki? Huostaanotot/laki? Täysillä medioidaan laidasta laitaan homoudesta se normalisoiden. Iitse olin täysi-ikäinen, kun kuulin tuollaisista suhteista ja ne leimattiin voimakkaasti.

        Pieni 5-miljoonainen Suomi? Kaikkea muuta medioidaan normaaliksi, mutta ei
        pysyvää ehjää perhettä ja erityisesti sen suojelua äärimmäiseen saakka. Miten voisikaan, koska suomalaisen perheen järjestelmällinen rikkominen aloitettiin 45 v. sitten, kun köyhyyden nimissä tasa-arvolla höystäen saatiin suomalaiskodit tyhjiksi äideistä. Kodeista tehtiin vain koko perheen yömajoituspaikkoja ns. hotelleja..Siellä ovat kohdanneet illalla päivätyöstään ylistressattu äiti, isä ja päiväkodin ja koulun stressatut lapset. Toinen perhe saattoi sinnitellä ja kestää toinen toistaan ja toinen hajosi täysin.
        Mikä on elämämme leipä? Raamatusta saamme oikean henkisen ravinnon ja opin fyysisen lisäksi.

        Jeesus on rakkaus. Hän ei ohjannut ihmisiä ylettömään stressiin ja rakkaudettomuuksiin, vaan sanoi " minun ikeeni on kevyt kantaa".

        Mm. Venäjä (tuo peloittava) teki hiljakkoin lain, jonka mukaan lapset on suojeltava homouteen yhtäänkään viittaavalta medialta.
        Venäjän väkiluku ja Suomi on sama kuin Pietari?


    • Seurailija1

      Huomenta kaikille!..Ihanan raikas uusi päivä on alkanut, yöllä on ollut pakkasta sillä autojen ikkunat olivat vahvassa jäässä aamun lehteä hakiessani.. Joo karkulainen löytyi, on ollut seesteinen aika, voimaton mutta ei Jumala ole unohtunut, näitä kirjoituksia olen lukenut ja nyökkällyt hyväksyvästi lukiessani rakkaitten ja uskollisten uskonsisarien ja veljien viestejä Jumalasta.. Tarvittiin muutama herättelijä ja lopuksi sinetti sai hereille kauniine Nina Åström lauluineen.

      Yhden hellarin tapasin muutama päivä sitten marketissa, hän nykäisi hihaani ja neuvoi katsomaan Tv7 kanavalta Pyhänhengen ilta jakso 93 jossa Mirjam Rukajärvi saarrnaa..(löytyy menemällä tv7 sivulle ja valikoi yläpalkista tv7 , samalla rivillä on myös Patric Tiaisesta, tuosta nuoresta julistajasta parikin pätkää), minulle outo saarnaaja nainen tuo Mirjam mutta etsin kotia tultuani tuon ohjelman ja katsoin, nyt ei ole enää outo!.. Se oli kuin suoraa puhetta tilanteeseeni, todella Jumalan käytössä oleva ihminen tuo Mirjam, hän pääsee niin lähelle ihmistä ja tämän murheita.. Havahduin kyseisessä saarnassa jälleen kerran sanoihinsa 2 Tim1:6 Jumala muistutti jälleen tuolla samalla raamatun jakeella muistutti virittämään palavaksi antamansa armolahjan..

      No joo ja sitten näytettiin valvetilassa iso ämpäri täynnä vettä ja kauhakin oli valmiina veden päällä.. mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa, tuskin löylyvettä oli?
      Ämpäri siirretiin hyllylle mutta valmiina se oli käyttöön, katselin sitä unisena että onko tuo mua varten?pitäiskö lämmittää sauna..

      Tämä maailman nykytilanne hirvittää, koko eurooppa on vaarassa ja joku Isis järjestö suunnitteelee terroritekojaan muualla..((Jesaja 3 aika)).. Nyt täytyy uskovien pysyä palavina nyt ei saa nukkua.. Ihmiset pitävät jotain sotilasliittoa pelastajanaan mutta eiköhän aseet ja pakotteet vaikuta toisin, vain härnäten.. Rakkautta tämä maailmaa tarvitsee Pyhänhengen vuodatusta.. Täytä Jumala meidät rakkaudellasi ja Pyhällähengellä ja anna meille aseesi käyttöön, Jumalan sana on tehokkain ase..
      Siunausta herättäjälleni sinetille ja Kaikille!..Aamen

      • Vastusta pahaa

        En väitä että näin olisi,mutta on mahdollista,että tällä "uudella uhalla" isis järjestöllä yritetään kiinnittää huomio pois jostakin paljon pahemmasta uhasta,kuten vapaamuurareista ja tulevasta liittovaltiosta,josta nousee todennäköisesti diktaattori antikristus.


    • sinettisormus1

      Kiitos Seurailija että palasit, minullakin oli sellainen hiljainen fiilis, monesti mietin lopetanko ja sinäkin hävisit, niinkuin yksin armosta aikanaan, teihin minulla on kasvanut vahva yhteys ja siitä on Herrakin todistanut näkyineen ja unineen. Ystäväni kanssa jo ihmettelimmekin missä olet ja onko kaikki hyvin, tuo ystävä jonka kanssa välillä pääsen käymään kokouksissa, jotka ovat minulle harvinaista herkkua ja ihanaa uskovien yhteyttä.. Ystävänikin puhelimessa ihmetteli minulle: -Missä on Seurailija?"
      No nyt on taas kaikki hyvin ja saamme jakaa taas tuota yhteyttä joka tosin ei mihinkään ole kadonnutkaan siitä pitää Herra huolen ja Rukous luo myös tuota yhteyttä Jeesuksemme kautta. Kunnia ja Kiitos Herralle!
      Aamen.

      • sinettisormus1

      • Seurailija1

        Voi anteeksi että jäin hiljaseksi.. Sinä häippäsit lomille niin ei oikein enää huvittanut... En halua muita morkata, hyvin hengellistä porukkaa täällä on! ja ihania olette.. kuitenkin jäin ikävissäni, kävi lopettaminenkin mielessä, ei henkinen yhteys katkennut.. mutta nyt se lopettaminen on poispyyhkäisty ja saatu vain uutta voimaa.. Kunnia Jumalalle korkeuksissa ja Kiitos Jeesukselle lähellämme, Hän kulkee vierellämme Aamen.


      • Siunaten

        Herran tahto on, että olette valona ja suolana täällä. Näin koen mielessäni.


      • sinettisormus1
        Siunaten kirjoitti:

        Herran tahto on, että olette valona ja suolana täällä. Näin koen mielessäni.

        Totta, usein olen huokaissut ja huutanutkin Herran puoleen että hän antaisi minulle tehtävän jonka hän tietää minulle hyväksi, itse en ymmärrä mitä se voisi olla enkä halua omassa lihssani lähteä touhuamaan. Minulle on kuitenkin usein sanottu, että ehkä tämä kirjoittelu täällä on se minun tehtäväni, jos niin on, niin olkoon, Kuuntelen Herraa ja etenen sen mukaan .... Lisää keskustelijoita kyllä toivottaisiin jotta tulisi se yhteyden tunne jo sitoo meidät yhteen Jeesuksen kautta, Olkaa siunattuja Hänen nimeensä.
        Aamen


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Voi anteeksi että jäin hiljaseksi.. Sinä häippäsit lomille niin ei oikein enää huvittanut... En halua muita morkata, hyvin hengellistä porukkaa täällä on! ja ihania olette.. kuitenkin jäin ikävissäni, kävi lopettaminenkin mielessä, ei henkinen yhteys katkennut.. mutta nyt se lopettaminen on poispyyhkäisty ja saatu vain uutta voimaa.. Kunnia Jumalalle korkeuksissa ja Kiitos Jeesukselle lähellämme, Hän kulkee vierellämme Aamen.

        ... ETTÄ OLEN ILOINEN ETTÄ SAIN VELJENI TAKAISIN! KUIN TUHLAAJA POJAN KOTIIN PALUU!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Seurailija1
        Siunaten kirjoitti:

        Herran tahto on, että olette valona ja suolana täällä. Näin koen mielessäni.

        Kyllähän tässä herkistyy nyt... Kiitos Siunaten, kyllä sinua myös tarvitaan!.. Ja kaikki kilpailu pois, kukaan ei ole toistaan kummempi, ollaan vain sisaria ja veljiä... Kyllä tässä on tuhlattu aikaa joutaviin, turhaan ihan tarpeeksi.. Kyllä nuo raamatun sanat toistuu tänäänkin samallalailla kuin silloin kun ne kirjoitettu on, ei mikään ole muuttunut, tuhlaajapojat ja tyttäret ovat edelleenkin liikenteessä. Onneksi armo on pysynyt samana ja Jumalan mieli on yhtä pysynyt odottavana, Hänellä ei ole kiire niinkuin meillä on. Siinä kiireessä on Jumalan kuvakin haalistunut aika pahasti. Nuo samat huudot tehtävästä ovat itsellenikin tuttuja mitkä sinetti lausui.. Pitää olla rauhallinen ja odottaa sitä tehtävää, niin Jumalakin tekee ja hän antaa ne, oma vouhottaminen ei johda mihinkään... Ja ne pienet lauseet kantaa vuosikausia mitkä on ylhäältä tulleet, " ****ei sinulla ole mitään hätää" nuo sanat tuli muutama vuosi sitten, pyhähenki kuiskas ne korvaani selkeästi.. Olen pyytänyt lähes päivittäin lisää! lisää! mutta Jumala ilmoittaa omalla ajallaan lisää, Hän ei hättäile turhia. Kunnia ja Kiitos Jumalalle..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Kyllähän tässä herkistyy nyt... Kiitos Siunaten, kyllä sinua myös tarvitaan!.. Ja kaikki kilpailu pois, kukaan ei ole toistaan kummempi, ollaan vain sisaria ja veljiä... Kyllä tässä on tuhlattu aikaa joutaviin, turhaan ihan tarpeeksi.. Kyllä nuo raamatun sanat toistuu tänäänkin samallalailla kuin silloin kun ne kirjoitettu on, ei mikään ole muuttunut, tuhlaajapojat ja tyttäret ovat edelleenkin liikenteessä. Onneksi armo on pysynyt samana ja Jumalan mieli on yhtä pysynyt odottavana, Hänellä ei ole kiire niinkuin meillä on. Siinä kiireessä on Jumalan kuvakin haalistunut aika pahasti. Nuo samat huudot tehtävästä ovat itsellenikin tuttuja mitkä sinetti lausui.. Pitää olla rauhallinen ja odottaa sitä tehtävää, niin Jumalakin tekee ja hän antaa ne, oma vouhottaminen ei johda mihinkään... Ja ne pienet lauseet kantaa vuosikausia mitkä on ylhäältä tulleet, " ****ei sinulla ole mitään hätää" nuo sanat tuli muutama vuosi sitten, pyhähenki kuiskas ne korvaani selkeästi.. Olen pyytänyt lähes päivittäin lisää! lisää! mutta Jumala ilmoittaa omalla ajallaan lisää, Hän ei hättäile turhia. Kunnia ja Kiitos Jumalalle..

        Aamen, Aame, Aamen!
        Tänään liikaa koroitamme ihmistä, kun kaikkein tärkein ja rakkain nimi tulee olla Jeesus!
        Ei meidän tarvitse olla "pastoreita" että kelpaisimme Jeesukselle, hän kyllä tuntee meidät, joka ainoan ja sydämen tilamme .


      • Siunaten
        Siunaten kirjoitti:

        Herran tahto on, että olette valona ja suolana täällä. Näin koen mielessäni.

        Muistattehan, että täällä emme kirjoittele vain keskenämme, sillä sekä Suomessa, että maailmalla on suomalaisia. jotka vain lukevat kirjoituksiamme ja saavat mahdollisesti lohdutusta tai uskon siemenen itämään uskovien kokemuksista ja kommelluksistakin, kaikesta raadollisuudesta, mikä meitä uskovia täällä mailmassa kohtaa.
        Pysykäämme siis muurinaukossamme, kunnes Herra toisin kehoittaa.
        Ymmärrämme kyllä seuraukset jos uskovat poistuu palstalta. Herra antakoon meitä lisää tänne kertomaan Hyvää sanomaa ihmisille.
        Herra vahvistakoon meitä. Sitä pyydämme kaikille Hänen omilleen.


      • Seurailija1
        Siunaten kirjoitti:

        Muistattehan, että täällä emme kirjoittele vain keskenämme, sillä sekä Suomessa, että maailmalla on suomalaisia. jotka vain lukevat kirjoituksiamme ja saavat mahdollisesti lohdutusta tai uskon siemenen itämään uskovien kokemuksista ja kommelluksistakin, kaikesta raadollisuudesta, mikä meitä uskovia täällä mailmassa kohtaa.
        Pysykäämme siis muurinaukossamme, kunnes Herra toisin kehoittaa.
        Ymmärrämme kyllä seuraukset jos uskovat poistuu palstalta. Herra antakoon meitä lisää tänne kertomaan Hyvää sanomaa ihmisille.
        Herra vahvistakoon meitä. Sitä pyydämme kaikille Hänen omilleen.

        "Siunaten" nuo sanasi täytyy jokaisen muistaa Kiitos niistä.. Emme saa olla itsekeskeisiä vaan täytyy ajatella muitakin, emme saa toimia oman edun mukaisesti, emme saa pahoittaa jostain sanasta mieltämme vaan meidän tulee olla rehellisiä itsellemme ja toisiamme kohtaan ja sinnikkäitä uskossamme... Porukkaa saa tulla lisää!!!.. Rohkeasti vaan kirjoittelemaan, oman taitonsa mukaan kyllä me selvä saadaan, tässä itekkään mikään kynämies ole. Herra kyllä vahvistaa niinkuin Siunaten sanoo, sitä pyytäkäämme Herralta Aamen.


      • -lapsi-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen, Aame, Aamen!
        Tänään liikaa koroitamme ihmistä, kun kaikkein tärkein ja rakkain nimi tulee olla Jeesus!
        Ei meidän tarvitse olla "pastoreita" että kelpaisimme Jeesukselle, hän kyllä tuntee meidät, joka ainoan ja sydämen tilamme .

        Kiitos Herralle, Sinetille ja muille osallistujille hyvästä ketjusta ja musiikista:)
        Pakko sanoa, että jotkut osaavat väsätä upeita videoita. Varmaankin jo monille tuttu (?)
        http://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho


    • sinettisormus1

      Muistakaa, rakkaat, että meillä voi pian olla aika, ettemme voi näin netin kautta enää keskustella, mustakaa silloin, että rukous Jeesuksen kautta on yhteytemme toisiimme, älkää sitä koskaan unohtako!
      Aamen.

      • Seurailija1

        Toivottavasti ennätämme sopia yhteisen tapaamisenkin ennen netin kaatumista, jossain tilaisuudessa, ei kaikki yhteinen tähän näyttöruutuun kaadu .. Meillä saattaa olla tehtävää yhdessä koko porukalle.. Jumala tietää ja toimii minkä parhaaksi näkee..
        Nämä sanat eivät unohdu eivätkä jää eetteriin leijumaan vaan roihuamaan ne alkaa...


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Toivottavasti ennätämme sopia yhteisen tapaamisenkin ennen netin kaatumista, jossain tilaisuudessa, ei kaikki yhteinen tähän näyttöruutuun kaadu .. Meillä saattaa olla tehtävää yhdessä koko porukalle.. Jumala tietää ja toimii minkä parhaaksi näkee..
        Nämä sanat eivät unohdu eivätkä jää eetteriin leijumaan vaan roihuamaan ne alkaa...

        ... tuota jään kaipaamaan, ja Herra niin meidät johdattakoon, jos on hänen tahtonsa...

        https://www.youtube.com/watch?v=wOPo2blu50w


    • Seurailija1

      Kiitos sinetti.. ihana laulu.. Ja terveisiä sinetin ystävällekkin joka näitä lukee, olet Siunattu.. Yhä Jeesuksen risti on tärkein, ilman armoa jaksaisi en..

      Poikamme on lopettanut psyykelääkkeitten käytön ilman lääkärien ohjausta, hän sanoi että lääkärit kirjoittaisi vain lisää... Vähän ollut huolissani mutta poika on muuttunut, ollut nyt kuukauden päivät ilman, pahimmat vierotusoireet on selättynyt ja hän nukkuu nyt paremmin kuin lääkkeitten aikana vaikka ne olivat tarkoitettu nukkumisvaikeuksiinkin.. ja muutenkin hän sanoo että tuntee itsensä paremmin ja voimatkin ovat palautuneeet...
      Toivottavasti sama jatkuu ettei tulisi takapakkia, asian vuoksi täytyy rukoilla päivittäin.. Jeesus auttaa kyllä..

      • Seurailija1

        Niin ja tuo puo pokamme lähtee töihin maanantaina, huomenna.. Aika suuria muutoksia pitkän työttömyyden ja lääkeriippuvuuden jälkee.. Jeesus on kuullut rukoukset, puhdistaa ja auttaa.. Kiitos Jeesus..


      • sinettisormus1

        Aamen. Kiitos Herralle, olette olleet rukouksissa ja sitä jatkamme edelleen! Jeesus pitää meistä kyllä huolen kunhan emme kadota hänen kasvojaan, kaikki muu ympärillä onkin turhaa ...


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Niin ja tuo puo pokamme lähtee töihin maanantaina, huomenna.. Aika suuria muutoksia pitkän työttömyyden ja lääkeriippuvuuden jälkee.. Jeesus on kuullut rukoukset, puhdistaa ja auttaa.. Kiitos Jeesus..

        Kiitos Jeesus, Kiitos!!!!


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen. Kiitos Herralle, olette olleet rukouksissa ja sitä jatkamme edelleen! Jeesus pitää meistä kyllä huolen kunhan emme kadota hänen kasvojaan, kaikki muu ympärillä onkin turhaa ...

        ... niin ja tuo ystäväni, hän on ihan ihana uskova, iloinen luonteeltaan, olisi niin ihanaa kuulla hänenkin sanojaan täällä, ... taitaapi vaan naureskella nyt ruudun takana, mutta totta joka sana ...


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen. Kiitos Herralle, olette olleet rukouksissa ja sitä jatkamme edelleen! Jeesus pitää meistä kyllä huolen kunhan emme kadota hänen kasvojaan, kaikki muu ympärillä onkin turhaa ...

        Kaikki paitsi Jeesus on turhaa, niin se on!.. Kyllä nuo rukoukset ovat tehonneet, pakko myöntää!.. Kiitos ja kunnia kuuluu Jumalalle.


    • sinettisormus1

      https://www.youtube.com/watch?v=KVZYBYFyOo4

      • Seurailija1

        Ei ihmistä saa koroittaa mutta kyllä tuo Nina pysyy ihanana ilman korottamisiakin, ääni laulunlahjoineen, ilme ja Jeesuksen tien seuraamisensa on sitä parasta mitä ihminen voi..

        Mieli nousee ja räntäsade muuttuu auringonpaisteeksi jo kun näkee hänet vaikka vain kadun toisella puolen, semmonen armonlahja ja ilopilleri.. Kiitos Jumalalle hänestä..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Ei ihmistä saa koroittaa mutta kyllä tuo Nina pysyy ihanana ilman korottamisiakin, ääni laulunlahjoineen, ilme ja Jeesuksen tien seuraamisensa on sitä parasta mitä ihminen voi..

        Mieli nousee ja räntäsade muuttuu auringonpaisteeksi jo kun näkee hänet vaikka vain kadun toisella puolen, semmonen armonlahja ja ilopilleri.. Kiitos Jumalalle hänestä..

        ... kiitos Herralle tällaisista ihmisistä ....


      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Ei ihmistä saa koroittaa mutta kyllä tuo Nina pysyy ihanana ilman korottamisiakin, ääni laulunlahjoineen, ilme ja Jeesuksen tien seuraamisensa on sitä parasta mitä ihminen voi..

        Mieli nousee ja räntäsade muuttuu auringonpaisteeksi jo kun näkee hänet vaikka vain kadun toisella puolen, semmonen armonlahja ja ilopilleri.. Kiitos Jumalalle hänestä..

        Nyt kun katsoo niin Nina hymyilee tuolle viestillenikin heh.. Varmaan samanlainen on sinetinkin ystävä, loinen uskova.. sais kyllä vähän ilmoitella itsestään.. Jooko?


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Nyt kun katsoo niin Nina hymyilee tuolle viestillenikin heh.. Varmaan samanlainen on sinetinkin ystävä, loinen uskova.. sais kyllä vähän ilmoitella itsestään.. Jooko?

        JOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Nyt kun katsoo niin Nina hymyilee tuolle viestillenikin heh.. Varmaan samanlainen on sinetinkin ystävä, loinen uskova.. sais kyllä vähän ilmoitella itsestään.. Jooko?

        Anteeksi kirjoitusvirheeni!!! Eihän sinetin ystävä toki mikään loinen ole vaan iloinen uskova.. Tämmönren kirjoittaja minä olen grrrr.. Toivottavasti hän jaksaa edelleen naureskella ruudun takana..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Anteeksi kirjoitusvirheeni!!! Eihän sinetin ystävä toki mikään loinen ole vaan iloinen uskova.. Tämmönren kirjoittaja minä olen grrrr.. Toivottavasti hän jaksaa edelleen naureskella ruudun takana..

        :D


    • Seurailija1

      No joo hyvä ettei hän ottanut nokkiinsa :D... Nyt lenkille, aamun pakkanen on vaihtunuyt kauniiksi aurigonpaisteeksi ja lämpökin on noussut tuosta pakkasesta lämmöksi 13..

    • Seurailija1

      Piti käydä kaupassa ensin(vaimo määräs!).. sitte kävin huolto asemalla ja sain puhuttua sanaa eräälle autonasentajalle!!!, olin korjauttanut autoani hänellä, hän kysyi onko uusi vesipumppu toiminut, kehuin että hyvin on pelittänyt.. Kehuin ammattitaitoansa ja hintaakin joka oli yli puolta halvempi kuin merkki korjaamossa. Asentaja sanoi ettei hänkään täydellinen ole, ei ehkä tarvi kehua, on vain yksi joka on täydellinen ja hänetkin surmattiin ristillä tämä asentaja lausui..

      Kysyin oletko uskossa, uskotko Jumalaan? hän vastasi ettei ole mutta uskoo että on olemassa jotain suurempaa ja viisas sormellaan taivasta kohti.. No puhuin omasta uskoontulosstani lyhyesti ja että raamatun sana on totta ja että Jeesus elää edelleen... Hän oli kiinnostunut.. puhun lisää kun käyn siellä korjaamolla..

      Heti sai käyttää sitä elävää vettä minkä siinä ämpärissä näin näyssäni!..Nyt se ämpäri ei ole enää siellä hyllyssä pölyttymässä, sain kauhottua tilkan ja jakaa!!!.. Voi että tuntuu hyvältä!... Kiitos vieläkin sinetti että herätit

    • sinettisormus1

      Totisesti, Seurailija, tuo ei ollut sattumaa ja näkysikin avautui samalla. Saat jakaa tuolla kauhalla, joka on oleva työvälineesi, Jeesuksen RAIKASTA vettä ja siihen sopiikin tämä Raamatun sana, Jesaja 55, taisinpa sitä eilen tänne linkittääkkin. Tulkaa ja syökää, Tulkaa ja juokaa .....

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.55.html

    • sinettisormus1
    • -lapsi-

      Sinetti: "Tänään näin näyn jossa jalkoja, jalanpohjar ylöspäin kohosi ylös .... ei ole vielä avautunut, jalat kuvaavat kyllä elämänkulkua, ehkäpä jollain on tähän tulkintaa, minä jään etsimään."

      Käviskö tohon tempaus? Kuolleethan kulkevat jalkapohjat edellä.

      1:Tess:
      4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

      • sinettisormus1

        ... kiitos -lapsi-, minäkin mietin tuota, juuri tuon jalkapohjat edellä takia, mutten uskaltanut ajatella ääneen ...
        ... ja Seurailjalle vielä tämä Psalmi 23, tiedän sen sinulle tärkeäksi ja sopii myös näkyysi. Ammentakaa te muut myös tätä virvoituksen sanomaa ...

        https://www.youtube.com/watch?v=k__Yhntamcw


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... kiitos -lapsi-, minäkin mietin tuota, juuri tuon jalkapohjat edellä takia, mutten uskaltanut ajatella ääneen ...
        ... ja Seurailjalle vielä tämä Psalmi 23, tiedän sen sinulle tärkeäksi ja sopii myös näkyysi. Ammentakaa te muut myös tätä virvoituksen sanomaa ...

        https://www.youtube.com/watch?v=k__Yhntamcw

        ... ja vielä -lapsi-, eilen illalla nukkumaan käydessä pyysin Jeesukselta näkyä meille kaikille, jotain suurta asiaa ja tuo tempaus ajatus olisi juuri sitä, että hän tulisi hyvin pian hakemaan omansa ...


      • -lapsi-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ja vielä -lapsi-, eilen illalla nukkumaan käydessä pyysin Jeesukselta näkyä meille kaikille, jotain suurta asiaa ja tuo tempaus ajatus olisi juuri sitä, että hän tulisi hyvin pian hakemaan omansa ...

        Hyvä kun valvot Sinetti. Kandee yrittää muistaa, ettei Herra viivytä paluutaan, vaan Hän on pitkämielinen. Tosiaan. Minäkin toivoin ja odotin viimeistä muuttoani "uuteen kotiin" tapahtuvaksi vuonna 2011. Ai miksi? Tämä saattaa kuulostaa koomiselta. Ei haittaa. Hymyilkää rauhassa:D
        Nimittäin juttuun liittyy sanonta "kolmas kerta toden sanoo". Elikkäs 2 edellistä muuttoamme tapahtuivat 8 vuoden välein. Muutimme viimeksi vuonna 2003. Siitä sain päähäni, että vuosi 2011 on juuri mulle sopiva aika "karistaa tomut jaloista", heh heh. No, pieleen meni. Mutta ei se ollut suuri yllätys. Mut tunnetaan tienoon surkeimpana tietäjänä:)

        Ps. Tiedättekö "Lampaan ja Leijonan"? Jeesus tuli. Mitä seuraavaksi? (video)
        http://www.lamblion.com/articles/articles_rapture2.php

        Tempaus
        http://www.lamblion.com/articles/articles_rapture7.php

        Google:
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=lamb and lion rapture

        Videoita
        http://www.youtube.com/results?search_query=lamb and lion ministries


      • sinettisormus1
        -lapsi- kirjoitti:

        Hyvä kun valvot Sinetti. Kandee yrittää muistaa, ettei Herra viivytä paluutaan, vaan Hän on pitkämielinen. Tosiaan. Minäkin toivoin ja odotin viimeistä muuttoani "uuteen kotiin" tapahtuvaksi vuonna 2011. Ai miksi? Tämä saattaa kuulostaa koomiselta. Ei haittaa. Hymyilkää rauhassa:D
        Nimittäin juttuun liittyy sanonta "kolmas kerta toden sanoo". Elikkäs 2 edellistä muuttoamme tapahtuivat 8 vuoden välein. Muutimme viimeksi vuonna 2003. Siitä sain päähäni, että vuosi 2011 on juuri mulle sopiva aika "karistaa tomut jaloista", heh heh. No, pieleen meni. Mutta ei se ollut suuri yllätys. Mut tunnetaan tienoon surkeimpana tietäjänä:)

        Ps. Tiedättekö "Lampaan ja Leijonan"? Jeesus tuli. Mitä seuraavaksi? (video)
        http://www.lamblion.com/articles/articles_rapture2.php

        Tempaus
        http://www.lamblion.com/articles/articles_rapture7.php

        Google:
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=lamb and lion rapture

        Videoita
        http://www.youtube.com/results?search_query=lamb and lion ministries

        ... todella kannattaa valvoa ja pitää mieli avoinna ....


      • Seurailija1
        -lapsi- kirjoitti:

        Hyvä kun valvot Sinetti. Kandee yrittää muistaa, ettei Herra viivytä paluutaan, vaan Hän on pitkämielinen. Tosiaan. Minäkin toivoin ja odotin viimeistä muuttoani "uuteen kotiin" tapahtuvaksi vuonna 2011. Ai miksi? Tämä saattaa kuulostaa koomiselta. Ei haittaa. Hymyilkää rauhassa:D
        Nimittäin juttuun liittyy sanonta "kolmas kerta toden sanoo". Elikkäs 2 edellistä muuttoamme tapahtuivat 8 vuoden välein. Muutimme viimeksi vuonna 2003. Siitä sain päähäni, että vuosi 2011 on juuri mulle sopiva aika "karistaa tomut jaloista", heh heh. No, pieleen meni. Mutta ei se ollut suuri yllätys. Mut tunnetaan tienoon surkeimpana tietäjänä:)

        Ps. Tiedättekö "Lampaan ja Leijonan"? Jeesus tuli. Mitä seuraavaksi? (video)
        http://www.lamblion.com/articles/articles_rapture2.php

        Tempaus
        http://www.lamblion.com/articles/articles_rapture7.php

        Google:
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=lamb and lion rapture

        Videoita
        http://www.youtube.com/results?search_query=lamb and lion ministries

        Vai ei -lapsi- osaa oikein ennustaa heh.. No joka kerta menee kuiteski lähemmäksi muuttoennustuksesi eli Jeesuksen paluu, kyllä se vielä nappaa älä anna periksi..
        Vähän pitkämielisyyttä kehiin niin kyllä se siitä. Olet kyllä kiva tyyppi, ei ole pahemmin piposi kireellä..


      • Seurailija1

        En oikein minä ainakaan ymmärrä miksi ylösotossa jalat eellä mentäisiin?.. Ettei vaan viittaa mihinkään tuleviin sotatapahtumiin.. Maailma on nyt sekaisin ja kriisissä, asiat solmussa pahanpäiväisesti.. Suomessa on ennätys työttömyys ja koko ajan pahenee, joku Oulu on itsemurhatilaston selvänä ykkösenä ja lisää vain tulee vettä myllyyn sen kaupungin kohdalla sillä Microsoft vähentää vielä 1050 ihmistä, kovia iskuja tuohon kaupunkiin... Pahoinvointi lisääntyy päivä päivältä voi sanoa koko suomessa, koko euroopassa ja koko maailmassa... Jeesuksen tulo on lähellä... Auta Rakas Jumala meitä sillä sinulle on kaikki mahdollista Aamen.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... kiitos -lapsi-, minäkin mietin tuota, juuri tuon jalkapohjat edellä takia, mutten uskaltanut ajatella ääneen ...
        ... ja Seurailjalle vielä tämä Psalmi 23, tiedän sen sinulle tärkeäksi ja sopii myös näkyysi. Ammentakaa te muut myös tätä virvoituksen sanomaa ...

        https://www.youtube.com/watch?v=k__Yhntamcw

        No tuo psalmi 23 on mielipsalmini, sen vetten äärillä sain kerran näyssänikin levätä, se on mielipsalmini senkin vuoksi koska on niin lyhyt, en jaksa lukea pitkää.. no tuossa on osa leikkiäkin mutta pitkät tuottaa vaikeuksia ku oon niin hätäinen.. Rakas psalmi minulle ja varmasti monelle muullekkin .. Kiitos sinetti ja Kiitos Jumalalle Aamen..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        No tuo psalmi 23 on mielipsalmini, sen vetten äärillä sain kerran näyssänikin levätä, se on mielipsalmini senkin vuoksi koska on niin lyhyt, en jaksa lukea pitkää.. no tuossa on osa leikkiäkin mutta pitkät tuottaa vaikeuksia ku oon niin hätäinen.. Rakas psalmi minulle ja varmasti monelle muullekkin .. Kiitos sinetti ja Kiitos Jumalalle Aamen..

        ... sen minä tiesin ja asioita jäänyt muistiin, kuin tuo näkysi liittyen tuohon psalmiin.
        Totisesti, Kiitos ja Kunnia Jeesukselle!
        Kiitos, kiitos, kiitos, Kunnia, kunnia, kunnia!!!


      • -lapsi-
        Seurailija1 kirjoitti:

        Vai ei -lapsi- osaa oikein ennustaa heh.. No joka kerta menee kuiteski lähemmäksi muuttoennustuksesi eli Jeesuksen paluu, kyllä se vielä nappaa älä anna periksi..
        Vähän pitkämielisyyttä kehiin niin kyllä se siitä. Olet kyllä kiva tyyppi, ei ole pahemmin piposi kireellä..

        Mukavaa kun tässä ketjussa on huumorintajuisia veljiä ja sisaria. Kyllä teidän seurassanne viihtyy:)

        Joskus pläräsin näitä vitsejä. Pitänee virkistää muistia:D
        http://www.hebrew4christians.com/Humor/humor.html

        Ps. Ei ole muuten kummonen ihme, että suomi on turisteille hepreaa :-O
        http://www.seemi.julkaisee.fi/

        I just love heprea. Roni Dalumi: "Ihmiskudos"
        http://www.youtube.com/watch?v=WwBG45WiyVs
        HUMAN TISSUE

        When I shall die,
        something of mine, something of mine
        will die in you, will die in you.

        When you'll die,
        something of yours, something of yours in me
        will die with you, will die with you.

        Because all of us, yes all of us
        area all one living human tissue
        and if one of us
        goes from us
        something dies in us -
        and something, stays with him

        If we'll know, how to comfort, how to comfort
        the hostility, if only we'd know.

        If we'll know, how to quiet our rage
        (if we'd know how to quiet)
        upon the fury of our humiliation, to say sorry.
        If we'd know how to start from the beginning.


    • sinettisormus1

      ... huomaatteko, juuri ennen hänen tuloaan hän haluaa vielä jakaa käskyä käskyn päälle ja läksyä läksyn päälle, niinkuin hyvä opettaja tekee oppilailleen juuri ennen jonkin tulemista ...... Herra Puhuu Vahvasti meille!!!
      Aamen.

    • sinettisormus1
      • Seurailija1

        Mahtava kappale, kuvituksineen ja sanomineen..Kiitos..


      • -lapsi-

        Lammas ja Jellona. Takuuvarmaa Sinetti-tuotanoa. Tackar o pockar:)


    • Siunaten

      Tarvitsemme rukousta profetiat palstan puolesta, että Jumalan sana saisi loistaa.

      • sinettisormus1

        Otetaan työksemme tämä rukous. Niin että Jeesuksen, meidän Herramme ja Jumalamme nimi kirkastuu ja pilkkaajat saavat ihmetellä hänen ihmeitään.
        Aamen.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Otetaan työksemme tämä rukous. Niin että Jeesuksen, meidän Herramme ja Jumalamme nimi kirkastuu ja pilkkaajat saavat ihmetellä hänen ihmeitään.
        Aamen.

        Rukoilkaa Jesaja 52 sanoin jotka linkitin teille tänä aamuna ....
        Aamen.


      • näkymätön ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Otetaan työksemme tämä rukous. Niin että Jeesuksen, meidän Herramme ja Jumalamme nimi kirkastuu ja pilkkaajat saavat ihmetellä hänen ihmeitään.
        Aamen.

        Tämän rukouksen olen jo ottanut sydämelleni tänä aamuna. :)
        Kiitos sinetti, että jaksat uurastaa... Runsasta siunausta.


    • Siunaten

      Kiitos. Lohdullista kuulla. Rukoilemme sisarten ja veljien puolesta, että Herra antaa voimaa kestää hyökkäykset. Herra, armahda meitä.

    • Siunaten

      Kiitäen yhteistyöstä toivottelen hyvää yötä lukijoille.

    • Siunaten

      Uusi päivä, jonka Herra antoi meille.

    • Seurailija1

      Uusi päivä on kääntynyt jo iltaan jonka Herra meille aamulla antoi ja uuden päivän aloittaja oli Siunaten..

      Tänä päivänä on nämä uskon yksinkertaisimmat asiat tulleet selvääkin selvemmäksi, saanut melkein tapella niitä puolustaessa..
      Tämä maa on tuomitseva, yhdessä tuomitsevat ihmisiä hulluiksi ja mielettömäksi ja lähes jokainen yhtyy siihen, ollaan kuin yhteisessä talutusnuorassa, uskova ei saa tuomita eikä saa kukaan muukaan! Tuomitseminen kuuluu yksistään Jumalalle.. (No en uskokkaan että uskovien joukosta herkästi tuomitsevia löydy mutta roskan etsijöitä löytyy..

      "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
      Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan,
      ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan." !!!
      Matteus 7:1-2

      Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi
      ja kaikesta sielustasi, kaikella voimallasi ja kaikella
      ymmärrykselläsi ja lähimmäistäsi kuin itseäsi. !!!
      Luukas 10:27

      Jeesus sanoo: Tee se, niin saat elää.

      • sinettisormus1

        Iltaa teille rakkaat ystävät. Totta, ettemme saa tuomita, siinä meillä on paljon oppimista ja sen rajat ovatkin häilyväiset koska ylitämme itsemme tuomitsemaan ja näin astumme Jumalan saappaisiin.
        On hyvä kuitenkin rukoilla tuota pahuutta vastaan ja Herra tiesi tämän jo eilen aamulla jesaja 52 sanoin, ne olivat täydelliset tähän tilanteeseen täällä palstalla ja aamuinen näkyni jonka kirjoitin ennen töihin lähtöä; JUMALA PUHUU ketjuun.
        Herra voi antaa meille vitsauksia kun menemme asioissamme liian pitkälle.
        Herran Rauhaa teille, olkaa siunattuja Jeesuksen nimeen.
        Aamen.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Iltaa teille rakkaat ystävät. Totta, ettemme saa tuomita, siinä meillä on paljon oppimista ja sen rajat ovatkin häilyväiset koska ylitämme itsemme tuomitsemaan ja näin astumme Jumalan saappaisiin.
        On hyvä kuitenkin rukoilla tuota pahuutta vastaan ja Herra tiesi tämän jo eilen aamulla jesaja 52 sanoin, ne olivat täydelliset tähän tilanteeseen täällä palstalla ja aamuinen näkyni jonka kirjoitin ennen töihin lähtöä; JUMALA PUHUU ketjuun.
        Herra voi antaa meille vitsauksia kun menemme asioissamme liian pitkälle.
        Herran Rauhaa teille, olkaa siunattuja Jeesuksen nimeen.
        Aamen.

        ... ja meidän tulee muistaa että Jeesustakin pilkattiin ja niin me seuraajina joudumme kohtaamaan samaa ...


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Iltaa teille rakkaat ystävät. Totta, ettemme saa tuomita, siinä meillä on paljon oppimista ja sen rajat ovatkin häilyväiset koska ylitämme itsemme tuomitsemaan ja näin astumme Jumalan saappaisiin.
        On hyvä kuitenkin rukoilla tuota pahuutta vastaan ja Herra tiesi tämän jo eilen aamulla jesaja 52 sanoin, ne olivat täydelliset tähän tilanteeseen täällä palstalla ja aamuinen näkyni jonka kirjoitin ennen töihin lähtöä; JUMALA PUHUU ketjuun.
        Herra voi antaa meille vitsauksia kun menemme asioissamme liian pitkälle.
        Herran Rauhaa teille, olkaa siunattuja Jeesuksen nimeen.
        Aamen.

        Eletään sellaista aikaa että nyt on helppo tuomita, kriisejä on niin paljon, isoja ja pieniä ja jokaisesta niistä on helppo löytää joku syylliseksi ja yhdessä syyttää sanoin tätä. Jumalaa ei noteerata ollenkaan.


      • -lapsi-
        Seurailija1 kirjoitti:

        Eletään sellaista aikaa että nyt on helppo tuomita, kriisejä on niin paljon, isoja ja pieniä ja jokaisesta niistä on helppo löytää joku syylliseksi ja yhdessä syyttää sanoin tätä. Jumalaa ei noteerata ollenkaan.

        Hyvä huomio Seurailija. Koettakaamme muistaa: "Herra antaa. Herra ottaa." Kaikki on lopultakin Luojamme käsissä. Sattumaa ei ole.
        https://biblicalproof.files.wordpress.com/2012/03/god-is-in-control.jpg

        Pysytään tyyninä:)
        http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-god-is-in-charge.png

        Otetaan rennosti, vaikka mitä tapah...
        http://officeofstrategicinfluence.com/bumper/043.gif

        1Moos. 28:15
        Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
        http://2.bp.blogspot.com/-wQsPr39q4CQ/T9Q2xt0TuMI/AAAAAAAAAVg/paou4DOq9-Y/s1600/Deuteronomy Road Signs.jpg


    • sinettisormus1
      • Seurailija1

        Kiitos sinetti, tuota Ninan kappaletta en ole aiemmin kuullutkaan! todella hyvä niinkuin Ninan ja Hiljan yhteistyössä aina.. Niin kuin laulussa sanotaan "Suomessa kun taisteltiin, meitä silloin varjeltiin,ethän unohda Jumalaasi"..
        Totta että Jumala varjeli suomea, varjelisko nyt?.. Silloin rukoiltiin presidenttiä myöten, nyt vähemmin uskotaan rukouksen voimaan, uskovien rivitkin ovat harvenneet.. Suojelisko Jumala nyt tätä kansaa jos sota syttyisi?

        Talvisodan hädänpäivinä meillä oli presisentti joka rukoili suomen puolesta ja joka kehoitti koko kansaa rukoilemaan, Jumala kuuli ne rukoukset!

        Presidentti Kallion rukous Suomen puolesta Talvisodan aikaan:

        "Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet luonut sen
        ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa. Siksi rukoilemme Sinua: Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän hukkua. Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka johtavat kansamme tuhoon. Herra, armahda meitä.

        Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia vastaan, jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me kerskaamme Sinun voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden vaikutukset ovat joka päivä sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä. Herra, sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy väistyä myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse. Tähän me uskomme, sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset saatanalliselta eksytykseltä. Herra armahda meitä.

        Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestävä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskelle merkiksi Sinun vapahtavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaiseksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.

        Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme Sinun kauttasi, siihen me uskomme. Armahda meitä. Amen".

        Talvisodan ihme oli Rukouksen ansiota.. Kiitos Jumala!


      • -lapsi-
        Seurailija1 kirjoitti:

        Kiitos sinetti, tuota Ninan kappaletta en ole aiemmin kuullutkaan! todella hyvä niinkuin Ninan ja Hiljan yhteistyössä aina.. Niin kuin laulussa sanotaan "Suomessa kun taisteltiin, meitä silloin varjeltiin,ethän unohda Jumalaasi"..
        Totta että Jumala varjeli suomea, varjelisko nyt?.. Silloin rukoiltiin presidenttiä myöten, nyt vähemmin uskotaan rukouksen voimaan, uskovien rivitkin ovat harvenneet.. Suojelisko Jumala nyt tätä kansaa jos sota syttyisi?

        Talvisodan hädänpäivinä meillä oli presisentti joka rukoili suomen puolesta ja joka kehoitti koko kansaa rukoilemaan, Jumala kuuli ne rukoukset!

        Presidentti Kallion rukous Suomen puolesta Talvisodan aikaan:

        "Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet luonut sen
        ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa. Siksi rukoilemme Sinua: Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän hukkua. Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka johtavat kansamme tuhoon. Herra, armahda meitä.

        Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia vastaan, jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me kerskaamme Sinun voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden vaikutukset ovat joka päivä sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä. Herra, sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy väistyä myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse. Tähän me uskomme, sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset saatanalliselta eksytykseltä. Herra armahda meitä.

        Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestävä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskelle merkiksi Sinun vapahtavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaiseksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.

        Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme Sinun kauttasi, siihen me uskomme. Armahda meitä. Amen".

        Talvisodan ihme oli Rukouksen ansiota.. Kiitos Jumala!

        Kyösti Kallio zemppasi, väsyneenäkin, rakkaan kansansa puolesta.
        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/kyosti_kallion_itsenaisyyspaivan_puhe_1939_50795.html#media=50796

        Myös King's Ministries julkaisi presidentin rukouksen.
        http://kingsministries.fi/2012/02/06/presidentti-kallion-rukous-suomen-puolesta-talvisodan-aikaan/


      • sinettisormus1

    • Näin näen

      Totta. Kadotustuomiota ei ole lupa antaa kenellekään. Jeesus tekee aikanaan tuomiot.
      Tällä sivustilla ei ole yhtään uskovien kirjoitusta, ellei pahaa vastusteta.
      Olemme nähneet kuinka paha ilmaisee itsensä ja työntää uskovat solvauksilla ulos. Samalla krislamin eksyttäjä katsoo tilaisuutensa tulleen kun on hämminkiä
      Pahan tehtävät onkin lueteltu Raamatussa tarkasti.
      Uskovien pitää nostaa päänsä, sillä vapautuksemme aika on lähellä.
      Paha ei kunnioita sääntöjä, lakeja, eikä uskovia.
      Uskovilla on lupa sanoa, että nyt riittää.
      Minulle Herra puhui, että sinä saat sanoa EI. Aiemmin en uskaltanut.

      • sinettisormus1

        ... totta, tuo paha ei ole meidän Herramme, vaan Jeesus Kristus!


      • Seurailija1

        Nyt tarvitaankin rohkeutta sillä ei Jumala ole meille pelkuruuden henkeä luonut..
        Hyvä "Näin näen", olet Siunattu ja rohkea.


    • sinettisormus1

      Jarmolle voimia, minulle nousi mieleen unesi jossa olitte bussi matkalla ja kääntymässä takaisin ja luopumassa, sitten huomasit olevasikin maatilalla ja häissä, tämä on ehkä nyt tuota unesi hetkeä, joten kestä, meitä koetellaan ja on helppo antaa periksi, mutta luotan että katsot vain Jeesuksen kasvoja etkä sen pahan joka on ympärillä. Jumalan armoa ja siunausta sinulle.

      • sinettisormus1

        .... Hän tulee Pian!


      • näkymätön ninni

        Totisesti Jarmolle voimia. Hirveän ryöpytyksen kohteeksi on hän joutunut tällä palstalla.


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Totisesti Jarmolle voimia. Hirveän ryöpytyksen kohteeksi on hän joutunut tällä palstalla.

        Jarmo on joutunut pilkattavaksi ilman omaa syytään, kuuluu näihin viimeisiin aikoihin. Pysytään vahvoina.. Voimia Jarmolle..


      • -lapsi-
        Seurailija1 kirjoitti:

        Jarmo on joutunut pilkattavaksi ilman omaa syytään, kuuluu näihin viimeisiin aikoihin. Pysytään vahvoina.. Voimia Jarmolle..

        Olkaamme rohkeat ja seiskäämme veljemme rinnalla.

        Ps. 91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.91.html


      • jgk
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Totisesti Jarmolle voimia. Hirveän ryöpytyksen kohteeksi on hän joutunut tällä palstalla.

        Kaikki uskovat joutuneet ja joutuvat. Vastustakaa pahaa. Älkää ääneti hyväksykö sitä, mitä Jumalakaan ei hyväsy.


      • Seurailija1
        jgk kirjoitti:

        Kaikki uskovat joutuneet ja joutuvat. Vastustakaa pahaa. Älkää ääneti hyväksykö sitä, mitä Jumalakaan ei hyväsy.

        Kiitos jgk...Pahaa kannattaa vastustaa kaikissa asioissa mitkä eivät tue sanaa, voi kaataa vaikka pöytiä puolustaessaan Herran sanaa, voi pitää isoakin mölää..


      • Seurailija1
        -lapsi- kirjoitti:

        Olkaamme rohkeat ja seiskäämme veljemme rinnalla.

        Ps. 91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.91.html

        On tuo Ps 91:7 mahtava, ihan kylmät väreet käy ylitse kun kohdan lukee ja kaikenlisäksi se on totta.


      • Seurailija1
        Seurailija1 kirjoitti:

        On tuo Ps 91:7 mahtava, ihan kylmät väreet käy ylitse kun kohdan lukee ja kaikenlisäksi se on totta.

        Niin ei saa vetää johtopäätöstä että tarkoitan että vain tuo jae on totta, totta on koko raamattu. Merkit ja lupaukset seuraavat niitä jotka uskovat.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        .... Hän tulee Pian!

        Meinasin laittaa päivällä että toivottavasti sinettikin tulee pian.. mutta olitkin töissä..


    • sinettisormus1
    • Tuohon pilkkaamiseen jokaisen uskovan täytyy saada suoja, jotta ei anna sen lannistaa.

      Ilm. 13 : 1. " Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä. "

      Ilm. 13 : 5, 6. " Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentäkaksi kuukautta. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat. "

      Ilm. 16 : 8, 9. " Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian. "

      Ilm. 16 : 10, 11. " Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa. "

      Ilm. 16 : 21. " Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri. "

      Vielä tuolloinkin on parannuksenteko mahdollista, mutta joidenkin ihmisten ylpeys, katkeruus ja viha ei anna periksi ja nöyrry parannukseen. Luultavasti niitä paatuneimpia vastustajia, viimeisiä vastarannan kiiskejä. Kun aikaa vielä oli, eikä rakkauden kutsu saavuttanut näiden sydämiä niin Jumala vielä viimeisenä keinona yrittää herättää todellisuuteen rangaistusten kautta että aika on tosiaan loppu.

      Pedon valtaistuin ja "he". Jumala tämän mukaan näyttäisi kutsuvan vielä parannuksen tekoon antikristuksen palvelijoitakin. Niin tuota voisi tulkita, lisäämättä tai poistamatta nyt mitään.

    • Missä olit?

      No.Pekka, puolustitko Jarmoa, vai hyväksyitkö hiljaisesti?

      • Kaikkia uskovia aina puolustaen, tilanteiden mukaan. En oo täs ehtiny käymään kaikkia ketjuja läpi. Tulin tässä ketjussa käymään. Ollut mulla jokunen päivä taukoa suomisätistä.


      • -lapsi-
        pekanvuoro kirjoitti:

        Kaikkia uskovia aina puolustaen, tilanteiden mukaan. En oo täs ehtiny käymään kaikkia ketjuja läpi. Tulin tässä ketjussa käymään. Ollut mulla jokunen päivä taukoa suomisätistä.

        Shalom Pekanvuoro. Itsekin pyrin siteeraamaan Raamattua vastavetona ateistien kannanottoihin. Kiitos sinulle ja Herralle osallisuudestasi. Jumalan siunausta.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Ja. Muistetaan rakastaa ja siunata Israelia.
        http://www.weblessisrael.org/

        Jyrki Soini
        yurki1000


      • Samarialainen
        pekanvuoro kirjoitti:

        Kaikkia uskovia aina puolustaen, tilanteiden mukaan. En oo täs ehtiny käymään kaikkia ketjuja läpi. Tulin tässä ketjussa käymään. Ollut mulla jokunen päivä taukoa suomisätistä.

        Tämä ketju ei saa kuitenkaan sinua kirjoittamaan vasta- aloitusta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12458488


      • -lapsi-

      • -lapsi-

    • Ylistys ja kunnia

      Muistan kun tulin uskoon v. 2010. En ymmärtänyt mitään raamatusta, luin sen väkisin vuodessa läpi. Sitten kävin kasteella 2012 ja sen jälkeen alkoi raamattu avautua ymmärrykseeni. Kiitos Herralle.

    • Syntinenlfdfdbcgn

      Karismaattisissa liikkeissä on omat "käskynsä ja läksynsä". Konservatiivista kirkkoa arvostellaan ja ihmisiä tuomitaan. Minusta luterilaisen kirkon arvostelu on tekopyhyyttä. kirkon piirissä on töissä monenlaista ihmistä ja monet työmuodot auttavat oikeasti ihmisiä.

      Vaikka karismaattisissa piireissä on omat hyvät puolensa ja jää epäilevä ja ihmettelevä ihminen syrjään. Jos sairas ei parannukaan on hän huono ja ei vain usko tarpeeksi. Monesti perinteisen kirkon piiristä löytyy paikka epätäydelliselle ihmiselle.

      Minua jotenkin hirvittää kun sodan kuvitellaan tuovan hyvää. Sota raaistaa ja paaduttaa ihmistä. Sodan seuraukset kantavat raskaimmin heikoimmassa asemassa olevat.

      Varmasti Jumala vihaa syntiä ja siinä rypemistä. Kuitenkin kannattaisi katsoa ketä tuomitsee. Monesti traumaattisista oloista eteenpäin kasvava ihminen ei kykene samaan kuin tasapainoisen perheen lapsi.
      Todella häiriintyneitä ihmisiä on myös seurakunnissa ja ei ulkokultainen rooli sitä poista.

      • Seurailija1

        Mukava nähdä että täällä käy ja on muitakin uskovia kuin vain vakiporukka. Herra Siunatkoon teitä.


      • Älä tuomitse

        Itse olen päässyt Sanan kuuloon nimenomaan siksi, että lapsia oli monta ja kaikki kävivät ev.lut. pyhäkoulua tai kerhoa. Nykyisin on osa lapsistani seurakunnan aktiiveja ja itsekin osallistunut huomattavasti enemmän kuin nuorena olisin kuvitellut.. Suomen vasemmistoradikalismiaalto teki voimakasta hallaa koko Suomessa "jäädyttäen" uskonelämän. Onneksi sodanjälkeinen kansa sai äidinmaidossaan uskonelämän alkeet, silloin kansa vielä rukoili, koska sota oli hiljakkoin. Se uskonsiemen oli jäänyt itämään. Myöhemmin syntyneiltä on tänne saakka järjestelmällisesti harhautettu usko Jumalaan. Sanoihan Jeesus: "älä tuomitse". Tuomio kuuluu yksin Jumalalle ja Hän yksin tietää ihmisen ja hänen elämänsä ja ymmärryksensä.. Ongelmamme ei ole tuomita, vaan toimia oikein sen ymmärryksen mukaan, mitä Pyhä Henki valaisee kulloisessakin tilanteessamme sanottavaksi ja toimittavaksi.


      • sinettisormus1
        Älä tuomitse kirjoitti:

        Itse olen päässyt Sanan kuuloon nimenomaan siksi, että lapsia oli monta ja kaikki kävivät ev.lut. pyhäkoulua tai kerhoa. Nykyisin on osa lapsistani seurakunnan aktiiveja ja itsekin osallistunut huomattavasti enemmän kuin nuorena olisin kuvitellut.. Suomen vasemmistoradikalismiaalto teki voimakasta hallaa koko Suomessa "jäädyttäen" uskonelämän. Onneksi sodanjälkeinen kansa sai äidinmaidossaan uskonelämän alkeet, silloin kansa vielä rukoili, koska sota oli hiljakkoin. Se uskonsiemen oli jäänyt itämään. Myöhemmin syntyneiltä on tänne saakka järjestelmällisesti harhautettu usko Jumalaan. Sanoihan Jeesus: "älä tuomitse". Tuomio kuuluu yksin Jumalalle ja Hän yksin tietää ihmisen ja hänen elämänsä ja ymmärryksensä.. Ongelmamme ei ole tuomita, vaan toimia oikein sen ymmärryksen mukaan, mitä Pyhä Henki valaisee kulloisessakin tilanteessamme sanottavaksi ja toimittavaksi.

        Aamen.


      • Ymmärrä sana oikein
        Älä tuomitse kirjoitti:

        Itse olen päässyt Sanan kuuloon nimenomaan siksi, että lapsia oli monta ja kaikki kävivät ev.lut. pyhäkoulua tai kerhoa. Nykyisin on osa lapsistani seurakunnan aktiiveja ja itsekin osallistunut huomattavasti enemmän kuin nuorena olisin kuvitellut.. Suomen vasemmistoradikalismiaalto teki voimakasta hallaa koko Suomessa "jäädyttäen" uskonelämän. Onneksi sodanjälkeinen kansa sai äidinmaidossaan uskonelämän alkeet, silloin kansa vielä rukoili, koska sota oli hiljakkoin. Se uskonsiemen oli jäänyt itämään. Myöhemmin syntyneiltä on tänne saakka järjestelmällisesti harhautettu usko Jumalaan. Sanoihan Jeesus: "älä tuomitse". Tuomio kuuluu yksin Jumalalle ja Hän yksin tietää ihmisen ja hänen elämänsä ja ymmärryksensä.. Ongelmamme ei ole tuomita, vaan toimia oikein sen ymmärryksen mukaan, mitä Pyhä Henki valaisee kulloisessakin tilanteessamme sanottavaksi ja toimittavaksi.

        Siihen raamatun tulkintaan tarvitaan viisautta. Ei saa tuomita kadotukseen ketään, sillä Jeesus tuomitsee kaikki ihmiset.
        Kaikki paha pitää tuomita pois pantavaksi. Vastustakaa pahaa, niin se teistä poistuu. (Raamattu)

        sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
        ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.


      • sinettisormus1
        Ymmärrä sana oikein kirjoitti:

        Siihen raamatun tulkintaan tarvitaan viisautta. Ei saa tuomita kadotukseen ketään, sillä Jeesus tuomitsee kaikki ihmiset.
        Kaikki paha pitää tuomita pois pantavaksi. Vastustakaa pahaa, niin se teistä poistuu. (Raamattu)

        sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
        ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

        Aamen.


      • uiuhkjhkjlkj
        Älä tuomitse kirjoitti:

        Itse olen päässyt Sanan kuuloon nimenomaan siksi, että lapsia oli monta ja kaikki kävivät ev.lut. pyhäkoulua tai kerhoa. Nykyisin on osa lapsistani seurakunnan aktiiveja ja itsekin osallistunut huomattavasti enemmän kuin nuorena olisin kuvitellut.. Suomen vasemmistoradikalismiaalto teki voimakasta hallaa koko Suomessa "jäädyttäen" uskonelämän. Onneksi sodanjälkeinen kansa sai äidinmaidossaan uskonelämän alkeet, silloin kansa vielä rukoili, koska sota oli hiljakkoin. Se uskonsiemen oli jäänyt itämään. Myöhemmin syntyneiltä on tänne saakka järjestelmällisesti harhautettu usko Jumalaan. Sanoihan Jeesus: "älä tuomitse". Tuomio kuuluu yksin Jumalalle ja Hän yksin tietää ihmisen ja hänen elämänsä ja ymmärryksensä.. Ongelmamme ei ole tuomita, vaan toimia oikein sen ymmärryksen mukaan, mitä Pyhä Henki valaisee kulloisessakin tilanteessamme sanottavaksi ja toimittavaksi.

        Kannattaa myös miettiä mistä Vasemmiston viha johtui. Juuret menivät sisällissotaan jolloin papit olivat valkoisten puolella. Samoin jos nyt usko mielletään johonkin poliittiseen suuntaukseen aiheuttaa se vihaa.

        Raamatun ja Jeesuksen sanoma on köyhien puolella.


      • Pimeyden teot
        Ymmärrä sana oikein kirjoitti:

        Siihen raamatun tulkintaan tarvitaan viisautta. Ei saa tuomita kadotukseen ketään, sillä Jeesus tuomitsee kaikki ihmiset.
        Kaikki paha pitää tuomita pois pantavaksi. Vastustakaa pahaa, niin se teistä poistuu. (Raamattu)

        sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
        ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

        Osallisuudesta pimeyden töihin - sehän niin järkyttävää on katsella, kun esim. lastenohjelmat ovat menneet monilta osin täysin mielettömiksi. Suunnattu 5-10 v pojille, on legokuvaa ja pokemonia jne. Sitten vielä järkympää pelit. Osaavat itsekin hakea vieraskielisiltä sivustoilta. Lapsenlapseni kertoi onnellisena, miten hän on tuo puolustaja. Niin, tämä puolustaja teki aseellaan hirvittävää tuhoa pommit räjähdellen. Pelissä itse ohjaillaan ja tuho moninkertaistuu.

        Mitä voimme, mihin ajoimme 3. ja 4. polven lapsemme? Tuo ylläoleva on nyt normaalia lasten ja lähinnä poikien viihdettä. Vanhempansa ovat viihtyneet James Bondiviihteessä. Hyväksytään täysin lastensa viihde. Viihtyvät hyvinkin koulunjälkeen yksin kotona. Illalla vahmpien kotiuduttua on sekasorto valmis.

        Osallisuudesta pimeyden töihin; menkäämme koko kansa sinne -60-luvun alkuun TV:n tullessa talon johtajaksi! Raamatun Sanassakin on jtkn siitä, kun kuva tulee pöydälle ja puhuu. Yksi merkeistä. Muistan myös jtkn muutakin täällä selitetyn Raamatun Sanasta, joka olisi kuvannut TV:tä aikojen lopulla.
        Nyt on Internet ja satelliitit ja ydinvoimat ja tulitikkurasian kokoisesta energialähteestä on profetoitu.
        Jumala antaa kyllä viisauden ihmiselle keksiä - itsekullekin. Mutta Jumala haluaa ihmisille vain hyvää.

        Muistakaamme Sana siitä, miten kaiken varjeltavan YLITSE pitää varjella sydämensä saastumiselta. Lasten sydänten varjelu on varhaislapsuudessa äidin vastuulla ja rakkauden alaisuudessa. Äiti Jumalan edessä ensin vastaa siitä, kenen vieteltäväksi hän lapsensa jättää/hylkää! Ml. media.


      • Ristinkantajat
        uiuhkjhkjlkj kirjoitti:

        Kannattaa myös miettiä mistä Vasemmiston viha johtui. Juuret menivät sisällissotaan jolloin papit olivat valkoisten puolella. Samoin jos nyt usko mielletään johonkin poliittiseen suuntaukseen aiheuttaa se vihaa.

        Raamatun ja Jeesuksen sanoma on köyhien puolella.

        Niinhän Jeesus käski: "rakasta lähimmäistä kuin itseäsi". Silloin ei enää ole taloudellisesti eikä hengellisesti köyhiä uskovaisten keskuudessa. Näin ei Suomessakaan ole nähty. Ainoastaan lestadiolaisperheissä opetetaan ja totutaan huolehtimaan toinen toisestaan.

        Politiikkaan sitoutuneet ovat harvoin uskovaisia , vaan ovat vallanhaluisia ensisijaisesti. Oikeasti ei ole muuta politiikkaa Suomessa kuin kristityt eli Sanaan luottavat ja sitten ateistit, jotka nykyään enemmistönä ovat vallanneet politiikan ja hyväksyvät sen monituiset juonittelut. Monet rehelliset heistä jo tunnustavatkin ateistisuutensa, lähinnä vasen ja vihreät ja sitten usovaisuus on toisessa ääriryhmässä edelleen kilpenä tyyliin "koti, uskonto, isänmaa".
        Raamatussa on Sanaa kuumasta ja kylmästä ja haalea olikin pahin.


    • sinettisormus1

      Kirjoitin tässä vähän aikaa sitten Seurailijalle, että minullakin on nyt paha vastassani ja aluksi se tuntui nujertavan minut, mutta sitten kokosin itseni että tuo asia kuuluu tähän pahaan maailmaan, tuo pahuus ei ole minun herrani, vaan JEESUS KRISTUS ON MINUN HERRANI! tuosta ajatuksesta pidin kiinni ja pahalle käskin sen katoamaan syvimpään koloon. Tänään, kun tulin töistä, oli postia laatikossa ja iloisena sain todeta kuuluvani voittajan puolelle. Olin päättänyt katsoa vain voittajaan, Jeesukseen Kristukseen ja sivuutin tuon pahan asian mielestäni kun ymmärsin sen kuuluvan sille vihtahousulle, en tujottanut enää olosuhteisiin vaan Jeesuksen Rakastaviin kasvoihin ja tänää saan kiitää häntä:
      Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, Herralleni, pahan hyökkäys on voitettu kohdallani tältä osin, tämä näin esimerkisi kaikille, älkää katsoko olosuhteisiin vaan Jeesukseen, Herraamme, jos alamme katsella sivuillemme kuin Pietari merellä, uppoamme.
      Herran armoa ja Rauhaa ja siunausta teille rakkaat sisaret ja veljet! Olette Rakkaita!
      Aamen.

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        .... JA HÄN TULEE PIAN, OLKAA VALVEILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • sinettisormus1
    • T A P S A

      Onko tuttu ja luotettava???
      Minusta tekstistä erottuu kohtia joiden ymmärtämiseksi tarvitaan perehtymistä asiaan.

      http://www.amightywind.com/prophecyfinnish/proph24fin.html


      https://www.youtube.com/watch?v=I9GWXeneHxA

      Profetia 24
      Osa 1

      Varokaa Arkin ovi ja pakanoiden kirja sulkeutuu!

      Menkää nyt sisään, Arkin ovi ja pakanoitten kirja SULKEUTUU! Tulkaa arkkiin! Tulkaa käsiini joissa on turva! Heille jotka kutsuvat minua Rakastetuksi kutsun heitä Rakastetuksi Morsiamekseni, lapsikseni! Tulkaa uskokaa taas kerran TEIDÄN siunattuun toivoonne Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, Pelastajaanne ja Sulhaseenne! Usko Siunattuun Toivoon pelastan sinut tulevalta vihalta! Heille jotka kieltäytyvät siunatusta Toivosta siitä että tulen Rakastetulle Morsiamelleni, karaten hänen kanssaan keskiyön tunni...

      • sinettisormus1

        Ihanaa että tänne on tullut uusia kirjoittelijoita kuin sinäkin, TAPSA. Niin kuin Seurailijakin tuossa aiemmin mainitsi ....
        Totta, minäkin olen miettinyt noiden profetioiden luotettavuutta, mutta vahvaa sanaa niissä esitetään, tai sanomaa ja osuvaa nykymaailmaan ja sen tilaan. Paljon hyvää niissä on mutta todella kannattaa tutkien niitä lueskella ja miettiä sanan mukaisuutta, en lähtisi niitä täysin heivaamaankaan, itseänikin ne kiinnostavat ja joskus tuntuvat jopa pelottavilta, mutta vakavista asioista niissä onkin kyse ... ????
        Herran Siunausta ja rauhaa!


    • T A P S A

      KIITOS, Herran palvelijoita on kutsuttu esiin =)
      Missä palvelijat siellä trollitkin... eli kiusanhenget.

      Profeetat profetoivat ja selittävät raamatun tapahtumia varoituksena monille, mutta näistä harvat uskovat.

      Oletteko miettineet että Raamattu kuvaa monia tapahtumia erikoisesti ja ne yleensä sivutetaan ymmärtämättä juurikaan mitään. Moni on lukenut Raamatun useampaan kertaan ymmärtämättä pääasioita...


      Tiedättekö kenelle on paikka varattuna Jumalan vasemalla puolella???

      • -lapsi-

      • -jarmo-

      • -lapsi-

    • T A P S A

      Hyvä, tähän tulokseen minäkin tulin mutta en ole ollut aivan varma kun kukaan ei ole asiaa kertonut ees riparilla...

      Mites se meren ylitys, mitä siinä kuvattiin?
      Vastaavasti pienemmä joen ylitys liitonarkin kanssa, mitä raamattu opettaa eli tarkoitti?

      ...

      • -jarmo-


      • -jarmo-
        -jarmo- kirjoitti:

        Mihin mun teksti katos!?!? Kirjotin aiheesta.


      • -jarmo-

        Koitan uudelleen...

        Siis Punaisen meren ylitys ja myöhemmin Jordanin ylitys olivat molemmat siirtymä luvattuun maahan, elikkä tuhatvuotiskaudelle. Joen pohja ja matka rannalta toiselle kuvastaa vihan aikaa. Tämä siirtymä tehdään kantaen edellä liiton arkkia, joka kuvastaa Jeesuksen ristin kantamista. Punaisella merellä oli uhka takana ja Jumala nosti vedet pois edestä, jotta hänen kansa pääsisi yli, eli kuten moni lopunaikoja koskeva sana kertoo, niin kalliot aukenevat jotta Jumalan omat pääsevät sinne vainoojiltaan. Liiton arkki kuvastaa pitkälti armoa, sillä sen sisällä on sisimmässä osassa viisi jalokiveä ja se viisi on armon luku, kuten sana vuorisaarnassa, viisi leipää, Jeesuksen Kristuksen liha.
        Liiton arkkiahan kannettiin edellä, joten armo kulkee edellä mutta meidän on se kannettava, joten siinä on se ihmisen osuus.


      • -jarmo-
        -jarmo- kirjoitti:

        Koitan uudelleen...

        Siis Punaisen meren ylitys ja myöhemmin Jordanin ylitys olivat molemmat siirtymä luvattuun maahan, elikkä tuhatvuotiskaudelle. Joen pohja ja matka rannalta toiselle kuvastaa vihan aikaa. Tämä siirtymä tehdään kantaen edellä liiton arkkia, joka kuvastaa Jeesuksen ristin kantamista. Punaisella merellä oli uhka takana ja Jumala nosti vedet pois edestä, jotta hänen kansa pääsisi yli, eli kuten moni lopunaikoja koskeva sana kertoo, niin kalliot aukenevat jotta Jumalan omat pääsevät sinne vainoojiltaan. Liiton arkki kuvastaa pitkälti armoa, sillä sen sisällä on sisimmässä osassa viisi jalokiveä ja se viisi on armon luku, kuten sana vuorisaarnassa, viisi leipää, Jeesuksen Kristuksen liha.
        Liiton arkkiahan kannettiin edellä, joten armo kulkee edellä mutta meidän on se kannettava, joten siinä on se ihmisen osuus.

        Nii ja sitten vielä niistä 12 kivestä, jotka pystytettiin muistomerkiksi.
        Kun Israelin kansallehan tuli siellä ennen erämaavaellusta kuuluisa temppelinhävityspäivä, Tisha be Av, joka tuli heille siksi koska Mooses lähetti jokaisesta 12 suvusta päämiehen vakoilemaan luvattua maata ja vain kaksi kehui sitä hyväksi palattuaan. Tästä syystä Jumala käski kaikki erämaahan 40 vuodeksi ja Joosuan mentyä Jordanin yli, Moosen oli käskenyt heidän jokaisen 12 suvun päämiehen hakea suuren kiven ja kirjoittaa niihin laki ja tehdä niistä muistomerkki Jordanin vastarannalle. Joosua teki vielä pienemmistä kivistä Jordanin pohjallekin saman. Mutta nuo 12 kiveä muistuttaa/ennusti heitä Jeesuksen hylkäämisestä, eli armon hylkäämisestä. Kivi on hengetön. Tästä on paljon vertauksia.
        Sitten tuo Tisha be Av tuli sinä päivänä kun kansa moitti ja kiukutteli ettei se luvattu maa nyt niin hieno ole ja vaarallinenkin vielä. He eivät luottaneet Jumalan lupaukseen.

        Kun he ylittivät punaista merta, heillä ei ollut liitonarkkia edellä, joka kuvasti Abrahamin valittua kansaa, (vanhaa liittoa) joka joutui 40 vuoden erämaavaellukselle, eivätkä päässeet sinne, koska he hylkäsivät tarjouksen. Mutta kun he seuraavan kerran olivat ylittämässä Jordanin, heillä oli silloin liitonarrki, joka kuvastaa uutta liittoa, Jeesus Kristus oli edellä, niin tapahtui tämä Jordanin ylitys vihdoin.

        Tämä on siis kaikki kulminaatiota vaan evankeliumista. Uskova ymmärtää, muillehan tämä on täyttä hepreaa ja -jarmo- passitetaan taas hoitoon :D


      • T A P S A
        -jarmo- kirjoitti:

        Nii ja sitten vielä niistä 12 kivestä, jotka pystytettiin muistomerkiksi.
        Kun Israelin kansallehan tuli siellä ennen erämaavaellusta kuuluisa temppelinhävityspäivä, Tisha be Av, joka tuli heille siksi koska Mooses lähetti jokaisesta 12 suvusta päämiehen vakoilemaan luvattua maata ja vain kaksi kehui sitä hyväksi palattuaan. Tästä syystä Jumala käski kaikki erämaahan 40 vuodeksi ja Joosuan mentyä Jordanin yli, Moosen oli käskenyt heidän jokaisen 12 suvun päämiehen hakea suuren kiven ja kirjoittaa niihin laki ja tehdä niistä muistomerkki Jordanin vastarannalle. Joosua teki vielä pienemmistä kivistä Jordanin pohjallekin saman. Mutta nuo 12 kiveä muistuttaa/ennusti heitä Jeesuksen hylkäämisestä, eli armon hylkäämisestä. Kivi on hengetön. Tästä on paljon vertauksia.
        Sitten tuo Tisha be Av tuli sinä päivänä kun kansa moitti ja kiukutteli ettei se luvattu maa nyt niin hieno ole ja vaarallinenkin vielä. He eivät luottaneet Jumalan lupaukseen.

        Kun he ylittivät punaista merta, heillä ei ollut liitonarkkia edellä, joka kuvasti Abrahamin valittua kansaa, (vanhaa liittoa) joka joutui 40 vuoden erämaavaellukselle, eivätkä päässeet sinne, koska he hylkäsivät tarjouksen. Mutta kun he seuraavan kerran olivat ylittämässä Jordanin, heillä oli silloin liitonarrki, joka kuvastaa uutta liittoa, Jeesus Kristus oli edellä, niin tapahtui tämä Jordanin ylitys vihdoin.

        Tämä on siis kaikki kulminaatiota vaan evankeliumista. Uskova ymmärtää, muillehan tämä on täyttä hepreaa ja -jarmo- passitetaan taas hoitoon :D

        Löytyisikö tästä raamatunpaikkoja?

        Näistä 12 kivestä ja muistomerkistä.

        http://www.finbible.fi/Lataa/Raamattu_33_38_yksipalstainen_valkoinen.pdf
        klikkaa hiiren kakkosnapilla ja valitse "etsi" kirjoita hakemasi sana tai sen alku...


    • m ä

      Nykyään kannattaa otta kirjoitettu teksti talteen ja laittaa se uudelleen jos ei onnistunut.

      Ainakin mua häiritään näissä kirjoituksissani, piti hakea eilen jopa uusi prepaid kortti ärrältä kun edellinen sulkeutui kesken kaiken...

      • -jarmo-

        En muista vastaavaa käyneen... outo homma. Se vaan hävis ja pelkkä nimimerkki jäi.


    • T A P S A

      Tässä yksi versio netistä
      http://sley.fi/luennot/Raamattu/Vt/Vanhan_testamentin_yleisluennot/Joosua11-24C.htm

      Tässä oma versioni, olen lukenut raanmattua tosi vähän...

      Vaelluksella isommalla porukalla kuvataan seurakunnan ajanjaksoa sekä yhden ihmisen tietä jumalan valtakuntaan. Useamman vuoden reissu tarkoittaa elämää, elämän aikana erämaassa olo ei ole helppoa ja haasteita riittää myös vainoajien seuratessa kintereillä. Lopulta päästään elämässä ehtoo puolelle ja alkaa olla syntien sovituksen aika. Jos olet seurannut raamatun opetusta saat vedet eli synnit siirtymään oikealle ja vasemmalle ja voi kävellä herran eteen, vakaalla pohjalla. Takanasi tuleva rosvojoukko "hukkuu" takaisin syntien mereen.

      Liitonarkki kuvaa pyhintä eli päätäsi/tietoisuuttasi. Kerubeilla kuvataan rukouksen aikaista yhteyttä jumalaan kerubien kasvojen ollessa vastakkain.
      Raamatussa on muutama kohta joissa kuvataan käskytaulujen olleen liitonarkin sisällä ja liitonarkin ollessa hukassa monia vuosia, tällä kuvataan että raamatun opetus on tällöin ollut tältä porukalta hukassa.

      ...

      • -jarmo-

        Rakas veli, tämä Raamattuasiahan on niin että tässä ei ole kukaan seppä vaikka osaisit ulkoa Raamatun. Seppä on Pyhä Henki ja me ollaan sepän sällejä kaikki.


      • Seurailija1
        -jarmo- kirjoitti:

        Rakas veli, tämä Raamattuasiahan on niin että tässä ei ole kukaan seppä vaikka osaisit ulkoa Raamatun. Seppä on Pyhä Henki ja me ollaan sepän sällejä kaikki.

        Minä en osaa Raamattuasioista mitään muuta kuin sen mitä PyhäHenki toi uskoontullessani, sen miten pelastutaan. Kai sekin riittää koska PyhäHenki kuiskasi korvaani ettei sinulla ole mitään hätää, sitä samaa yksinkertaisuutta olen yrittänyt viedä ,eteenpäin omalla alkukantaisella tyylilläni, ei omalla vaan sillä minkä PyhäHenki toi. Varmaan menee välillä metsäänkin ja reilusti mutta ei Sananvastaisesti.
        Siunausta jokaiselle tähän päivään Aamen.


      • -lapsi-
        Seurailija1 kirjoitti:

        Minä en osaa Raamattuasioista mitään muuta kuin sen mitä PyhäHenki toi uskoontullessani, sen miten pelastutaan. Kai sekin riittää koska PyhäHenki kuiskasi korvaani ettei sinulla ole mitään hätää, sitä samaa yksinkertaisuutta olen yrittänyt viedä ,eteenpäin omalla alkukantaisella tyylilläni, ei omalla vaan sillä minkä PyhäHenki toi. Varmaan menee välillä metsäänkin ja reilusti mutta ei Sananvastaisesti.
        Siunausta jokaiselle tähän päivään Aamen.

        Jumalan lapset ovat autuaita eli onniteltavia ja kadehdittavia. Iloitkaamme ja kiittäkämme Herraa. Aamen.

        Juud. 1:25
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.


      • -jarmo-
        -lapsi- kirjoitti:

        Jumalan lapset ovat autuaita eli onniteltavia ja kadehdittavia. Iloitkaamme ja kiittäkämme Herraa. Aamen.

        Juud. 1:25
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

        Pelastus onkin niin simppeli että siihen ei tarvita juuri mitään muuta kuin tahto pelastua. Raamatussa sanotaan vertauksena termille rikkaus, älyn lahjaa. "En minä mitään tarvitse, sillä minä olen rikastunut", eli tullut viisaaksi ja siksi Jeesus on jäänyt taakse lapsellisena ajatuksena. Tästä johtuen juuri Jeesus taas vertaa lapsen uskoa autuaan uskoksi ja sitten taas "autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta".

        Et rikkaus on olla nero, mutta samalla se on suuri uhka. "Vaikea on rikkaan päästä läpi neulansilmästä mutta Jumalalle kaikki on mahdollista".

        Ei Raamatun tunteminen tee autuaaksi, vaan nälkäiseksi. Mutta se nälkä on taas autuaaksi tekevää ja sana on sen syömistä. Monimutkaisia vertauksia :)


      • ahaa,a
        -jarmo- kirjoitti:

        Pelastus onkin niin simppeli että siihen ei tarvita juuri mitään muuta kuin tahto pelastua. Raamatussa sanotaan vertauksena termille rikkaus, älyn lahjaa. "En minä mitään tarvitse, sillä minä olen rikastunut", eli tullut viisaaksi ja siksi Jeesus on jäänyt taakse lapsellisena ajatuksena. Tästä johtuen juuri Jeesus taas vertaa lapsen uskoa autuaan uskoksi ja sitten taas "autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta".

        Et rikkaus on olla nero, mutta samalla se on suuri uhka. "Vaikea on rikkaan päästä läpi neulansilmästä mutta Jumalalle kaikki on mahdollista".

        Ei Raamatun tunteminen tee autuaaksi, vaan nälkäiseksi. Mutta se nälkä on taas autuaaksi tekevää ja sana on sen syömistä. Monimutkaisia vertauksia :)

        Vai niin.


      • -lapsi-

      • -lapsi-

        Kaava: Eliitti on lohikäärmeen marionettinukke. Mutta onneksemme tuo vanha käärme on Jumalan kahlekoira. Käärme tullaan pian sitomaan ja luomakunta saa kaipaansa 1000-vuotisen sapatin levon. Uskon maailmanrauhan alkavan 10 vuoden sisällä. Olemme jo siirtyneet kolmanteen/seitsemänteen päivään/vuosituhanteen. Maailmanrauha on sidottu Jumalan vaimon "hoosianna"-kutsuun. Kutsu tulee, kun Jumala poistaa peitteen rakkaansa silmiltä.

        Ilmestyskirja:
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        Hoos. 6:2
        Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.

        2Piet. 3:8
        Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

        Luuk. 13:35
        Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'"
        http://www.youtube.com/watch?v=5WElFFznmbU
        Hoosea:
        2:16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
        2:17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
        2:18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
        2:19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
        2:20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
        2:21 Sinä päivänä minä kuulen, sanoo Herra, minä kuulen taivasta, ja se kuulee maata,
        2:22 ja maa kuulee jyviä, viiniä ja öljyä, ja nämä kuulevat Jisreeliä.
        2:23 Ja minä kylvän hänet itselleni tähän maahan, minä armahdan Loo-Ruhamaa ja sanon Loo-Ammille: 'Sinä olet minun kansani'; ja hän vastaa: 'Minun Jumalani.'"


    • Vastusta pahaa.

      Kritisoin teitä uskovat kristityt että ette vastusta pahaa seurakuntienne sisällä.Mikäli siellä ilmenee selkeästi juoruiluja,panetteluja,pahan ja valheenpuhumista kanssapalvelijoista,menestysteologiaa,pahojen hallitusmiestemme siunaamista,sitä täytyy vastustaa.Jollette niin tee kannattaako näissä maallistuneissa seurakunnissa käydä.Sitäkö varten tulitte uskoon,?EI !vaan siksi,että seuraisitte Kristusta!Ei jokainen joka huutaa Herra Herra! peri Jumalan valtakuntaa,vaan ne jotka tekevät taivaallisen isämme tahdon.

      • -lapsi-

        Shalom Vastusta pahaa. Miten mielestäsi Jeesus toteuttaa seuraavan asian? Kysymykseni on "mitä, missä, milloin" -tyyppinen.

        Ilmestyskirja:
        3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.


    • Vastusta pahaa

      Tuomitsetko minut kadotukseen,koska kehoitin vastustamaan pahaa.?Esitän vastakysymyksen sinulle fariseus.Esitä itse raamatusta kohta,jossa Jeesus istui seurakuntakokouksissa tekemättä mitään muuta.Muistat varmaan myös raamatusta miten Jeesus raivostui silmittömästi rahanvaihtajille ynnä muille markkinamiehille heidän tehdessään kauppaa herran temppelissä.

      • -lapsi-

        Vastusta pahaa. Laittaisitko "fariseuksen" kommentin näkyviin muita varten?


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Vastusta pahaa. Laittaisitko "fariseuksen" kommentin näkyviin muita varten?

        Jos viittaat oksentamiseen, kysymykseni on vain kysymys. Saavat muutkin vastata. Minulle asia on epäselvä. Jotkut sanoo, että nimikristityt eroo kirkosta ja jäljelle jää vain uskikset.


      • aikuiset
        -lapsi- kirjoitti:

        Vastusta pahaa. Laittaisitko "fariseuksen" kommentin näkyviin muita varten?

        Fariseukset ovat tänään allekirjoittamassa isäntämaasopimusta.


    • jatkoa....

      En väitä enkä voi väittää ettenkö olisi syntinen itse.Elämäni ei ole ollut helpoimmasta päästä.Seuraavasta on pitkä aika 47 vuotta.Olin 9 vuotias normaali kiltti poika ,uskoin Jumalaan,ja rukoilin paljon.Jumala antoi seurakseni demonin joka alkoi aiheuttaa elämääni vaikeuksia ulkoa käsin.Tiedän tämän sillä se minulle ilmoitettiin paljon myöhemmin.Syy miksi niin tapahtui on täysi arvoitus.Kaikki hyvä minkä sain,se pian otettiin minulta pois.Lapsuus,teini-ikä,aikuisuus,aina vaan kävi niin.Nyt noin 10 vuotta sitten,menetin kaikki rakkaani kissaani myöten,sekä kotini ja vähäisen maallisen omaisuuteni,myös terveyteni.Päätin viimein vetäytyä kauas ihmisten keskuudesta,koska elämässäni on kirous joka siis alkoi kun olin 9 v.En voi ystävystyä,en avioitua,sillä en tahdo että kirous taas koskettaa sitä mitä rakastan,sillä en ole milloinkaan saanut pitää mitään hyvää jonka saisin.Tätä suppeasti kertomaani taustaa vasten ymmärtänet,että kirouksesi jonka minuun kohdistit,sillä ei ole minuun mitään vaikutusta.Mitä menetettävää minulla enään olisi muuta kuin henkeni,joka sekään ei ole minkään arvoinen..Rukoile siis,että itse kestät tulevia vainoja,joita antikristillinen henki aiheuttaa jo nyt,ja nämä tulevat lisääntymään.Toivon,että voisin silloin olla tukena heille jotka eivät sitä aikaa kestä.,jollen sitä ennen kuole itse.

      • -lapsi-

        Shalom. Rauhaa. Kuulostat Jobilta. Jumala löi häntä kovin, mutta Jumala ei hylännyt häntä.


      • Siunaten

        Vastusta pahaa.
        Voi sinua, Jeesuksen Kristuksen oma. Tekisi mieleni todellakin onnitella sinua kun olet Jumalan suunnitelmassa noin tärkeällä paikalla. Ja onnittelenkin sydämeni pohjasta. Ei ole kaikilla todellakaan sitä kokemusta ja ymmärrystä, minkä Herra on sinulle antanut. Pidä kuuniana kuritusta, sillä todellakin, meillä uskovilla on vain henkemme ja sekin on Jumalan.
        Vastaavaa kokemusta mullakin lapsesta saakka.
        Nyt Herra puhui kuitenkin, että Hän on kouluttanut minua tulevaisuutta varten, Jotakin tiedä tulevasta tehtävästä, mutta vain aavistuksen verran.

        Ole siunattu sinä nim. vastusta pahaa.
        Tiedän, en luule, että nytkin Jumala lähetti sinut tähän ketjuun, tälle palstalle meitä kehoittamaan. Arvaa mistä tiedän, en luule. Pyhä Henki on todellisuutta.


      • sinettisormus1
        Siunaten kirjoitti:

        Vastusta pahaa.
        Voi sinua, Jeesuksen Kristuksen oma. Tekisi mieleni todellakin onnitella sinua kun olet Jumalan suunnitelmassa noin tärkeällä paikalla. Ja onnittelenkin sydämeni pohjasta. Ei ole kaikilla todellakaan sitä kokemusta ja ymmärrystä, minkä Herra on sinulle antanut. Pidä kuuniana kuritusta, sillä todellakin, meillä uskovilla on vain henkemme ja sekin on Jumalan.
        Vastaavaa kokemusta mullakin lapsesta saakka.
        Nyt Herra puhui kuitenkin, että Hän on kouluttanut minua tulevaisuutta varten, Jotakin tiedä tulevasta tehtävästä, mutta vain aavistuksen verran.

        Ole siunattu sinä nim. vastusta pahaa.
        Tiedän, en luule, että nytkin Jumala lähetti sinut tähän ketjuun, tälle palstalle meitä kehoittamaan. Arvaa mistä tiedän, en luule. Pyhä Henki on todellisuutta.

        Aamen, Siunaten!
        Olen samaa mieltä. Vaikeudet ovat meille siunatuksi opiksi ja kasvamme vahvoiksi uskoviksi. Kuin Paavali, hänkin halusi pitää piikkinsä, sairautensa, muistuttamaan nöyryydestä ja tämän läksyn Herra opetti minulekkin ja näin harvoin itselleni rukoilenkaan mitään ... Paavali kehoitti iloitsemaan vaikeuksista, kun vaikeuden kautta käymme opintietä samalla myös kirkastumme, jos elämämme olisi helppoa, tuo kirkastus elämässämme jäisi tapahtumatta, jopa nämä pilkkaajien hyökkäykset auttavat meitä saavuttamaan tuota kirkkausoppia.
        Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, joka elämässään koki samaa ja lopullinen ja täydellinen kirkastuminen saavutetaan ylösnoustessa, kuoleman portilla, olkaa siis kuuliaisia Herrallemme, kuunnelkaa avoimesti tuota Pyhän Hengen ääntä.


      • Olet siunattu
        -lapsi- kirjoitti:

        Shalom. Rauhaa. Kuulostat Jobilta. Jumala löi häntä kovin, mutta Jumala ei hylännyt häntä.

        Samaa mietin, Jobia.
        Ja koska Jeesus suostui ottamaan kaikki meidän kirouksemme päälleen ristin puulla "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu", sinä olet vapaa!!!
        Julista itsellesi vapautta kaikista kirouksista Jeesuksen ihmeellisessä, voimallisessa nimessä! Sinä olet vapaa! Ja Jeesuksessa olet myös siunattu!
        SINÄ OLET SIUNATTU, JOS JEESUS ON HERRASI!! Eikä kukaan eikä mikään voi sinua erottaa Hänestä, Hänen yhteydestään!
        Uskon myös, että Herra käyttää kaikkia meidän kokemiamme ahdistuksia avuksi muille ahdistetuille, koska vain se, joka on itse ollut kiusattu, voi kiusattuja auttaa ja sillä avulla, jonka olemme Herralta saaneet, autamme muita.
        OLE SIUNATTU!!!!
        (Ja muista myös Jobin myöhempiä vaiheita!)


      • kansalinet kahdenmaa

        Erilaisissa suvuissa kulkee erilaisia kirouksia. Niinhän Raamatun mukaan on , että Herra kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen saakka , mutta tekeekin laupeuden tuhansille niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä. KÄSKYISTÄ KIINNI PITÄMINEN = JEESUKSEN RAKASTAMINEN! Kaikkien käskyjen; joka tahallaan rikkoon yhdessä, rikkoo kaikessa. Ja itse huomaan tämän tästä , miten omatunto antaa merkin liian pitkälle menemisessä, vaikkapa puheessa.

        Olen parhaasta maallisesta opettajastani uskon tielle eli TV7:stä saanut paljon oppia ja sekin selvitys, mikä liittyy sukukirouksiin, on ollut valaiseva. Vain yksin Jeesuksella on valta kirous katkaista koska vaan , kun sitä pyydämme. Kolkuttavalle avataan uudet ihanat väylät kulkea. Herran tahto meille on aina hyvä.
        Jeesus kärsi puolestamme jo ristillä. Hänen ikeensä meille on kevyt kannettava.
        Ilomme Herrassa on myös väkevyytemme.


      • sinettisormus1
        kansalinet kahdenmaa kirjoitti:

        Erilaisissa suvuissa kulkee erilaisia kirouksia. Niinhän Raamatun mukaan on , että Herra kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen saakka , mutta tekeekin laupeuden tuhansille niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä. KÄSKYISTÄ KIINNI PITÄMINEN = JEESUKSEN RAKASTAMINEN! Kaikkien käskyjen; joka tahallaan rikkoon yhdessä, rikkoo kaikessa. Ja itse huomaan tämän tästä , miten omatunto antaa merkin liian pitkälle menemisessä, vaikkapa puheessa.

        Olen parhaasta maallisesta opettajastani uskon tielle eli TV7:stä saanut paljon oppia ja sekin selvitys, mikä liittyy sukukirouksiin, on ollut valaiseva. Vain yksin Jeesuksella on valta kirous katkaista koska vaan , kun sitä pyydämme. Kolkuttavalle avataan uudet ihanat väylät kulkea. Herran tahto meille on aina hyvä.
        Jeesus kärsi puolestamme jo ristillä. Hänen ikeensä meille on kevyt kannettava.
        Ilomme Herrassa on myös väkevyytemme.

        Aamen.


      • kansalinet kahdenmaa kirjoitti:

        Erilaisissa suvuissa kulkee erilaisia kirouksia. Niinhän Raamatun mukaan on , että Herra kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen saakka , mutta tekeekin laupeuden tuhansille niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä. KÄSKYISTÄ KIINNI PITÄMINEN = JEESUKSEN RAKASTAMINEN! Kaikkien käskyjen; joka tahallaan rikkoon yhdessä, rikkoo kaikessa. Ja itse huomaan tämän tästä , miten omatunto antaa merkin liian pitkälle menemisessä, vaikkapa puheessa.

        Olen parhaasta maallisesta opettajastani uskon tielle eli TV7:stä saanut paljon oppia ja sekin selvitys, mikä liittyy sukukirouksiin, on ollut valaiseva. Vain yksin Jeesuksella on valta kirous katkaista koska vaan , kun sitä pyydämme. Kolkuttavalle avataan uudet ihanat väylät kulkea. Herran tahto meille on aina hyvä.
        Jeesus kärsi puolestamme jo ristillä. Hänen ikeensä meille on kevyt kannettava.
        Ilomme Herrassa on myös väkevyytemme.

        http://www.youtube.com/watch?v=NLjXt7KxD4c


    • sinettisormus1

      Huomenta rakkaat sisaret ja veljet, Herran Rauhaa!
      Tuohon pahaan vastaisin näin lyhyesti, ettemme saa tuomita ketään kadotukseen, se on Jumalan tehtävä. Voimme ja on hyvä rukoillakkin kaikkea maailman pahuutta vastaan, itse ole jo pitkään ajatellut ja sanonutkin näin; ei tuomita sitä ihmistä siellä pahuuden/ synnin takana, mutta me voimme tuomita sen pahuuden ihmisessä/ asiassa, se pahuus on lähtöisin maailmasta, saatanasta, se ei ole Herramme, vaan yksin ja ainoastaan Jeesus Kristus. Tuo paha yrittää saada ihmisestä vallan ja voimme rukoilla että pahuus poistuisi Jeesuksen armossa tuosta ihmisestä ja voimme siunatakkin tuota ihmistä, mutta erottakaa tuo pahuus siunauksesta, sillä me kaikki olemme pelastettavissa, emme omassa voimassamme, vaan Kristuksen voimassa. Olkaa siis siunattuja Jeesuksen Kristuksen kautta ja älkää katsoko pahaan joka ei ole Herramme, toivottakaa se syvimpään koloon ja unohtakaa sinne, älkää katsoko olosuhteisiin, ja alkakaa katsoa vain voittajaan, Jeesuksen Kristuksen
      kasvoihin, näin pysytte pinnalla kuin Pietari Jeesuksen kanssa merellä ......
      Aamen.

    • Seurailija1

      Aamen!.. Tänään joudun töihin aamusta iltaan.. Siuausta sinetin ja kaikkien muidenkin päivään. Vastustakaamme pahaa tänäänkin, paha on nyt voimissaan maailmanlaajuisesti mutta Jeesus elää tänäänkin ja on ainut turva maailman pahuutta vastaan. Olkaamme Voiitajan puolella Aamen!

      • Seurailija1

        Aina noita virheitä ääähhhh... Mutta Siunausta tarkoitin ja todella tarkoitan ja Jeesuksen nimessä ja veressä..


      • sinettisormus1

      • Rakkaudettomuususko

        Vastustakaamme pahaa.

        Kuuntelin juuri uutisista, miten päiväkotien kasvava ongelma on väkivaltaisuus. Nyt on jo kiire kasvattaa hoitohenkilökuntaa turvallisen metodin oppeihin. Voisi siis ajatella , että vain heidän koulutuksessa on ollut vaje, kun lapset ovat päässeet noin valloilleen. Huh. Ei sanaakaan siitä, että miten yhteiskuntamme on kohdellut suomalaista perhettä ja kohtelee.. Miten lapset stressataan ensin? Miten heidän vanhempansa stressattiin vauvoista saakka? Leikkiminen lapsilla. Toisten lapsilla.

        Lapset saavat nyt enentyvässä määrin raivareita ja jotta eivät vahingoita toistaan, on hoitohenkilökunnalla nyt osittain poliisimainen tehtävä. Kerrottiin, että lapsi on voimakkain ottein sidottava syliin. Taas lisättävä avustajia päiväkotiin.

        Niin siis vastustakaamme pahaa? Mikä on pahaa?

        Mielestäni rakkaudettomuuus ja sen hedelmät!
        -70-luvulla tasa-arvotutkijat (mm. naistenlehdet) tuottivat tutkimustuloksiaan siitä, että mitään erityistä äidinrakkautta ei ole olemassa, vaan äidin voi korvata kuka vaan osaava vierasemo.
        Siksi äitiyslomankin sopi kestää 1 kk ennen synnytystä ja 2 kk jälkeen synnytyksen. Hienolla menestyksellä onkin tuolta saakka katsottu, että odottavia äitejä voi työpaikan luonteesta riippumatta kiusata työorjuudessa od.ajan 8 kk:een saakka? Lapsia armahdettiin ensin 1/2 vuoden vapaaseen ja sitten 10 kk:n vapaaseen ja suunnilleen näin edelleen.
        Onnistuttiin äidinrakkauden jättämä lapsuuden tunnemuisti riistämään sukupolvi toisensa jälkeen lapsuudessa. Kuin lemmikkieläimiä, he järkevästi siirtävät nyt lapsensa vierashoitoon mahd.pian. Ja päättäjät säätelevät jatkuvasti lakia lain päälle lastenhoidosta ja heille syötettävistä metodeista. Ja yhteiskunnan rahaa palaa roihulla.

        Kun kaikki olisi äärimmäisen yksinkertaista ja halpaa ; samat oikeudet perheisiin kuin perhepäivähoitajille. He saavat lakisidonnaisen palkan, vaikka välillä ei lapsia edes hoidossa. HUOMAA! 8 h/pv JA 2 PV VAPAA!
        Työttömyys ja sen korvauksetkin loppuisi.

        Toinen vaihtoehto: Kun -70-luvulla perheiden ahdistamisen alussa jäädytettiin lapsilisät, voisi ne nyt nostaa esim kansaneläkkeen tasolle per lapsi. Jäädytys sana on oikea, koska niissa rahattomissa olosuhteissa, missä maa siihen saakka oli ja lapsimäärä oli nykyiseen kakasinkertainen, se rahamäärä oli todellakin yhteiskunnalta uhraus. Mihin nyt yhteiskunta "uhraa" mammuttivaransa?
        -70-luvun äidit ymmärsivät kokea lapsenriiston lastensa hoitoonviennissä, mutta uhrautuivat köyhyytensä vuoksi.

        Uutiset tänään edelleen: "Nuoret hakevat yhä enemmän mielenterveyspalveluja Tampereella ja ovat useimmiten alle 29 v hlöitä!
        Yhteiskuntamme katsoi päiväkotimetodit paremmaksi elämän pohjaksi kuin rauha ja äidinrakkaus omassa kodissa.
        Kukaan ei maintiste siitä, että köyhissä pula-ajan metodittomissa kodeissa kasvatettiin kaksinkertainen määrä lapsia, jotka ovat tehneet työtä vuosikymmenet Suomen eduksi. Voimavaranaan varhaislapsuuden äidinrakkaus ja sitten äidin antama työoppi. Rikastuneen Suomen varat käytetäänkin ns. metodikasvatuksen jälkien korjaamisiin.


        Kolmas uutinen: Asiantuntijoiden pitää tarkoin seurata jo lastaan odottavien parien kohdalla miten heidän suhteensa toimii ja hyvissä ajoin puututtava auttamaan. Koska lausunnon mukaan jo silloin näkyy viitteet perheen tulevista ongelmista, kun lapsi syntyy.

        Neljäs uutinen: Korkeakoulutuksen saaneiden työttömyys nousee rytinällä.
        Eli heidän kohdallaan yhteiskunnan varoja poltettiin lähes kolmekymmentä vuotta syntymästään saakka. Ja työttömällä täytyy olla lakisääteinen oikeus lapsen päiväkotiin viemiseen silti. Mikä on lapsen oikeus oikeasti? Mikä on pahaa?

        "Minkä jätätte tekemättä yhdellekään vähimmistä sen te teette minulle".
        Itse koen hengessäni, että en jätä kirjoittamatta ylläolevista epäkohdista suomalaisessa lapsuudessa ja sen rakkaudettomuudessa.
        Miksi ison ikäluokan väki on hiljaa, vaikka tiedämme historiankulun ja maamme vääryydet lapsille? Osallistuneina ja jopa osin aloittaneinakin?


    • sinettisormus1

      Minä teen näin kun jonkun asian takia peko yllättää. Ensin tietysti pelästyn, miten tässä käy, mutta sitten ojentaudun ja huudan Jeesusta apuun rukouksin ja tuolle pelolle, johtui se mistä hyvänsä, toivotan sen syvimpään koloon, ja sanon sille ettei se ole Herrani ja julistan Jeesusta Kristusta Herrakseni, käännän tuolle pahalle selkäni kuin sitä ei olisikaan ja jos se vielä yrittää julistan vain Jeesuksen Kristuksen olevan Herrani, eikä pahalla ole näin minuun valtaa. Ajatuksemme helposti lähtee vaeltelemaan ja siinä paha yrittää tulla väliin, mutta sitä ei tule tunnustaa, sillä silloin tunnustamme sen herraksi ...
      Aamen.

      • Voima on

        Vain Jeesuksen Veressä Voima on. Oikea voima. Sen suojassa on ihmisen onnellisuus ja rauha. Aamen.


    • Vastusta pahaa

      Kiitos lohduttavista viesteistänne.Odotin sakinhivutusta,mutta olenkin iloisesti yllättynyt.Huomaan tämän palstan olevan siunattu,ja on mukavaa lueskella viestejä-Jumalan siunausta kaikille:)

      • Seurailija1

        Tuleekin sakin.... Halaus.. Ja Jumalan Siunaus..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Tuleekin sakin.... Halaus.. Ja Jumalan Siunaus..

        Aamen.
        Sen me totisesti teemme, Siunaamme sinut Jeesuksen Kristuksen nimessä hänen rakkauden tielleen ja meidän siskoksi tai veljeksemme!


    • sinettisormus1

      Kiitos, "Vastusta pahaa! ja Herran Rauhaa sinulle kuin muillekkin. Olet mukava piristys tänne, meillä kaikilla on omat tarinamme ja on mukava niitä kuulla, sillä niistä oppii paljon, me täydennämme toinen toistamme, olemme kuin palapeli. Aamulla herätessäni näin näyn alastomasta miehestä ja sanoinkin heti ettei tämä voi olla näky. Sitten kuitenkin sanoin Herralle että jos tämä on näky ja se liittyy johonkin sanasi paikkaan, auetkoon se siis meille tänään. Kävelin Raamatulle ja se avautui Psalmi 127 ja 128. Molemmat Psalmit kuvastivat näkyä, joten olkoon niin kuin Herra lähettää sanomaa:

      127.Psalmi.
      Jumalan siunaus yksin tuottaa menestyksen.
      1. Matkalaulu; Salomon virsi.
      Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
      2. Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessana.
      3. Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti.
      4. Niinkuin nuolet sankarin kädessä, niin ovat nuoruudessa synnytetyt pojat.
      5. Onnellinen se mies, jonka viini on niitä täynnä! Eivät he joudu häpeään, kun portissa puhuttelevat vihamiehiänsä.

      Selitystä:
      Tärkein asia ei ole hyvä ulkonainen huone, asunto. Paljoa oleellisempaa on, että sen sisällä eletään Jumalan armossa ja totuudessa. Sellaisen huoneen/ kodin voi rakentaa vain Herra sanansa ja Henkensä kautta. Ne, jotka eivät tätä halua, hän voi hylätä heidän turmeltuneen mielensä valtaan. Silloin hyvässäkin asunnossa elämä tulee riidan ja syntielämän turmelemaksi, sillä sellaisia huoneita ovat rakentamassa perkele, maailma ja lihamieli, ja tulos on sen mukainen. Jumalan lahjana pidettyjä lapsia pyritään kasvattamaan Herran kurissa ja nuhteessa. Heitä opetetaan ja ohjataan noudattamaan Herran tietä ja tekemään sitä, mikä vanhurskaus ja oikeus on. Tähän sisältyy totuttaminen pitämään mielessä pyhät matkat. "Hän antaa ystävilleen/ rakastamilleen unta." Hyvä omatunto ja rauha Jumalan kanssa on hyvä apu rauhalliseen uneen. Lisäksi saattaa olls tarpeen luonnollisten keinojen, kuten riittävän liikunnan, esim. kävelemisen, ja kalkin käyttäminen. Sen vähäisyys ravinnossa on monesti unettomuuden osasyy. Jumala auttaa ruumista (hermojakin) koskevissa asioissa paljolti luonnollisten keinojen avulla.

      128.Psalmi.
      Jumalaapelkääväisten kotionni.
      1. Matkalaulu.
      Autuas on jokainen, joka pelkää Herraa, joka vaeltaa hänen teillänsä.
      2.Sinä saat nauttia kättesi ansion; onnellinen sinä, sinun käy hyvin!
      3. Niinkuin hedelmällinen viiniköynnös on sinun emäntäsi huoneesi perällä, niinkuin öljypuun vesat ovat sinun lapsesi sinun pöytäsi ympärillä.
      4. Sillä katso, näin siunataan mies, joka Herraa pelkää.
      5. Siunatkoon Herra sinua Siionista, niin saat kaikkina elinpäivinäsi nähdä Jerusalemin onnellisena,
      6. saat nähdä lastesi lapset. Rauha Israelille!

      Selitystä:
      Herraa pelkäävät, se on, häneen turvaavat ja hänen mukaansa elämässä ojentautuvat huolehtivat myös lastensa pelastuksesta ja Herran tiellä vaeltamisesta. - Sitä haluavaa Herra siunaa Siionistaan/ seurakunnastaan sekä armolla ja anteeksiantamuksella että monella muulla tavalla.

      Herra olkoon teidän kanssanne ja olkoon teille armollinen, olkaa Siunattuja hänen nimeensä.
      Aamen.

      • Seurailija1

        Kiitoksia sinetille hyvästä sanasta... Jumala otti tuhat euroa pois poikamme ulosottovelasta, sitä oli kuukausi sitten melkein kolmetonnia nyt sitä on vajaa kaksi tonnia... Joskus tapahtuu kummallisia asioita mitä ei voi ymmärtää... -vaikeuksia on ollut lujasti mutta viimeaikoina on tullut paljon hyvää, työtä pojalle, velat pienenee itsestään, masennuslääkkeet jääneet.. Pelkkää vain hyvää on tullut.. Rukousvastauksia tulee kun jaksaa olla sinnikäs.. Totuudessa pysyminen on tärkeintä, Jumala ei oikein voi tai ei halua auttaa jos ei pysy sanassa, jos lipsuu että ensin rukoilee apua ja tekee perään syntiä, se ei toimi!.. Siunausta kaikille, sinetillekkin Aamen.


    • sinettisormus1

      Sano vain sille pahalle, noille veloille, jotka maailmasta tulevat, ettei ne ole teidän elämänne Herra, vain yksin Jeesus Kristus on Herranne ja hänen apuun luotatte.
      Aamen.

      https://www.youtube.com/watch?v=kRiPdebA-6Y

      • Seurailija1

        Niin sanon.


    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        Psalmi 91: 10:
        Ei kohtaa sinua onettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.


        Kun olemme aivan lähellä Jumalaa, hänen siipiensä suojassa ja näemme vain hänet, ei pahuus uskalla tulla siihen tilaan vaan pysyy meistä kaukana.
        Aamen.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Psalmi 91: 10:
        Ei kohtaa sinua onettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.


        Kun olemme aivan lähellä Jumalaa, hänen siipiensä suojassa ja näemme vain hänet, ei pahuus uskalla tulla siihen tilaan vaan pysyy meistä kaukana.
        Aamen.

        Ei mikään paha pysty.. 11) Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjelle sinua kaikilla teilläsi. Aamen


    • Seurailija1

      Tuo psalmi 91 on rakkain psalmini, tuon psalmin kautta on tapahtunut suuria ihmeitä, tuo psalmi on täynnä PyhääHenkeä. Aamen

      • sinettisormus1

      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Psalmista 91, sanotaan, että se on VAHVIN psalmi ja se muuttuu rukoukseksi sitä lukiessa ... Aamen.

        https://www.youtube.com/watch?v=NjTD1skXzRY

        Jumala on varmaan kirjoittanut tuon psalmi 91 ihan itse, on niin vaikuttava, tapahtumatkin puhuu.. Jossain youtubessa taitaa olla video mikä näytettiin tv7 kanavallakin niistä Jumalan ihmeistä..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Jumala on varmaan kirjoittanut tuon psalmi 91 ihan itse, on niin vaikuttava, tapahtumatkin puhuu.. Jossain youtubessa taitaa olla video mikä näytettiin tv7 kanavallakin niistä Jumalan ihmeistä..

        ... yritin tässä itsekin etsiä ja muistella tuota ohjelmaa jossa oli lento onnettomuus ja siinä rukoiltiin tuota psalmia, mutten muista missä ja ei tunnu löytyvän ...


      • Seurailija1

        Kiitos sinetti, juuri tuo video.. Hyvä


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Kiitos sinetti, juuri tuo video.. Hyvä

        .... jooo.... ollos hyvä ..... :)


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        .... jooo.... ollos hyvä ..... :)

        Joo o... :)


    • sinettisormus1

      Ihmisen ainoa turvallinen "asuinpaikka" on "Kaikkivaltiaan varjossa" ja hänen " siipiensä alla". Hän suojelee ja auttaa niitä, jotka omakohtaisessa uskossa tuntevat hänet, turvaavat häneen ja rukoilevat häntä.

      • Seurailija1

        "Koska hän on kiintynyt minuun minä pelastan hänet. Minä vien hänet turvaan, koska hän tuntee minun nimeni." Jae 15

        Aivan valtavia lupauksia ihmiselle joka on kiintynyt Jumalaan ja tuntee hänen nimensä, koko psalmi on niitä lupauksia pullollaan... Ei ihme että jotku ovat opetelleet ulkoa psalmin 91.. ja rukoilevat niillä sanoilla vaikka koko ajan, parempi mitä enempi Aamen


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        "Koska hän on kiintynyt minuun minä pelastan hänet. Minä vien hänet turvaan, koska hän tuntee minun nimeni." Jae 15

        Aivan valtavia lupauksia ihmiselle joka on kiintynyt Jumalaan ja tuntee hänen nimensä, koko psalmi on niitä lupauksia pullollaan... Ei ihme että jotku ovat opetelleet ulkoa psalmin 91.. ja rukoilevat niillä sanoilla vaikka koko ajan, parempi mitä enempi Aamen

        .... Aamen !!!! ......


    • sinettisormus1

      Tässä myös hyvä ohjelma katsottavaksi ja mietittäväksi, laitoin sen eilen linkiksi tuonne rukous puolelle, jossa historijoitsia kirjoittaa: Hitler teki yhteistyötä Jumalan kanssa. Kysytään miksi Jumala salli, missä Jumala oli silloin, mutta miksei muisteta sen toisen, sen pahan olemassa oloa? Silloin oli henkivalloissakin sota.

      https://www.youtube.com/watch?v=CWvVUP-uCFc

      • Suora tie oikea on

        Nykyään on maallisia lakeja todellakin käsky käskyn päälle sitten opetetaan viisaaksi läksy läksyn päälle. Jeesus varoitti ja sanoi että pitää kavahtaa fariseusten oppeja . Ei ollut tavoiteltavaa oppia kirjanoppineeksi ja fariseukseksi. Eikö vain olekin, että nykymaailma on yhtä kaikki teeskentelyä ja toinen toisensa matkimista, oppimista mediasta turhuutta ja opettajat estetään opettamasta todellista sydämen sivistystä, joka kumpuaa Raamatun Sanasta. On äärettömän paljon turhuutta , mitä lapsille opetetaan ja ainoa ja oikea opettaja, oma äiti, estetään opettamasta esimerkillään ja rakkaudellaan lapsensa . Vanhempien jakama viisaus lapselleen olisi tärkeintä. Nyt on viety aika vanhemmilta ja pahimmassa tapauksessa toinen vanhemmista tai jopa molemmat!.

        Saarnaaja 7
        29 (7:30) Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

        Saarnaaja 1
        1 Saarnaajan sanat, Daavidin pojan, joka oli kuninkaana Jerusalemissa.
        2 Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!
        3 Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstänsä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?
        4 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.
        5 Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee.
        6 Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa.
        7 Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty; samaan paikkaan, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat.
        8 Kaikki tyynni itseänsä väsyttää, niin ettei kukaan sitä sanoa saata. Ei saa silmä kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttänsä kuulemisesta.
        9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.
        10 Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä.
        11 Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.
        12 Minä, saarnaaja, olin Israelin kuningas Jerusalemissa.
        13 Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämä on vaikea työ, jonka Jumala on antanut ihmislapsille, heidän sillä itseään rasittaaksensa.
        14 Minä katselin kaikkia tekoja, mitä tehdään auringon alla, ja katso, se on kaikki turhuutta ja tuulen tavoittelua.
        15 Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi täydeksi laskea.
        16 Minä puhuin sydämessäni näin: Minä olen hankkinut suuren viisauden ja sitä yhä lisännyt, jopa yli kaikkien, jotka ovat ennen minua Jerusalemissa hallinneet, ja paljon on sydämeni nähnyt viisautta ja tietoa.
        17 Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista.
        18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe