Tilannetaju kadoksissa

pimppaloora

Olen nyt lähipiirini ainoa sinkku ja minua on alkanut ärsyttää ystäväpiirini.
Kovasti on ihania tyttöjen iltoja. Tehdään hyvää ruokaa, juodaan viiniä ja nauretaan. Äkkiseltään voisi siis kuvitella, että kivaa on.
No mitä mä sit valitan tässä?
Iltojen puheenaiheet enimmäkseen: vauvojen kakkaamiset, aviomiesten haukkumiset, naapureiden arvostelu, lasten harrastukset, uusi sisustus (jota on pakko kehua, vaikka se olis ihan kauhea).
Sen lisäksi kenelläkään ei ole aikomustakaan lähteä illanvietosta esim. baariin tai terassille. Kello lähenee puolta yötä ja yritän vihjailla, et olis kiva nähdä vähän ihmisiäkin, ei reaktiota. Kello 02 joku on jo samaa mieltä, tilataan taksi.
Taksissa arvotaan baaria, päädytään kulahtaneen hotellin aulabaariin, jossa ei ole muita "on kiva jutella ihan näin tyttöjen kesken" ja mä ajattelen vaan, että "tässähän on koko stanan ilta puhuttu tyttöjen kesken paskavaipoista, mä olisin halunnut jo vihdoin jutella järkevän miehen kanssa!!!"
jepjep... tulee valomerkki. Juodaan yhdet ja todetaan miten ihana ilta taas oli ja mennään koteihimme.

Miksi varatut kaverit unohtavat sen sinkun tarpeen tavata muitakin ihmisiä?
Onko varatut unohtaneet, mitä on olla sinkku?

65

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullat uunissa

      Varattujen naisen ei tarvitse enää metsästää miestä, eikä pitää huolta ulkonäöstään. Onko näillä sun kavereilla miten ulkonäkö rupsahtanut? Ovatko antaneet itsensä lihota? Onko leikanneet lyhyemmän "mukatyylikkään" äititukan? Pukeutuvatko arkisemmin "kun ei tarvitse enää miehiä yrittää miellyttää"? Tai muuta tällaisia merkkejä?

      • KYLLÄ!!
        Ne on just tuollaisia enimmäkseen. Pari semipoikkeusta saattaa olla, mutta noinhan se menee.

        Ja haluan tehdä muutakin kuin istua kotona yksin. Lähden illanviettoihin siinä toivossa, että sit lähdetään muuallekin. Nyt on vaan muutamana kertana käynyt juuri noin, ettei sitten lähdetäkään tai mennään johonkin lähiön pubiin yhdelle.


      • Ikisinkku M
        pimppaloora kirjoitti:

        KYLLÄ!!
        Ne on just tuollaisia enimmäkseen. Pari semipoikkeusta saattaa olla, mutta noinhan se menee.

        Ja haluan tehdä muutakin kuin istua kotona yksin. Lähden illanviettoihin siinä toivossa, että sit lähdetään muuallekin. Nyt on vaan muutamana kertana käynyt juuri noin, ettei sitten lähdetäkään tai mennään johonkin lähiön pubiin yhdelle.

        "Lähden illanviettoihin siinä toivossa, että sit lähdetään muuallekin"

        seuraavalla kerralla ilmoitat vaan niille että voit tulla alkuillasta kokoontumiseen mutta sinä olet klo. silloin ja silloin menossa sinne yökerhoon tms, mukaan voi tulla se joka tahtoo muttei ole pakko, saavat myös keskenänsä tuhista perhejuttujaan jos paremmin se huvittaa. Tuosta että on antaneet ulkonäkönsä rupsahtaa tuli myös mieleen että olisiko niillä joku kehtaamisjuttu siinä, eivät halua ihmisten ilmoille kun vähän häpeävät ulkonäköään?


      • anonyymi kurppa
        Ikisinkku M kirjoitti:

        "Lähden illanviettoihin siinä toivossa, että sit lähdetään muuallekin"

        seuraavalla kerralla ilmoitat vaan niille että voit tulla alkuillasta kokoontumiseen mutta sinä olet klo. silloin ja silloin menossa sinne yökerhoon tms, mukaan voi tulla se joka tahtoo muttei ole pakko, saavat myös keskenänsä tuhista perhejuttujaan jos paremmin se huvittaa. Tuosta että on antaneet ulkonäkönsä rupsahtaa tuli myös mieleen että olisiko niillä joku kehtaamisjuttu siinä, eivät halua ihmisten ilmoille kun vähän häpeävät ulkonäköään?

        "Tuosta että on antaneet ulkonäkönsä rupsahtaa tuli myös mieleen että olisiko niillä joku kehtaamisjuttu siinä, eivät halua ihmisten ilmoille kun vähän häpeävät ulkonäköään?"

        Jos niitä nyt vaan ei kiinnosta koska on se oma perhe?


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        "Lähden illanviettoihin siinä toivossa, että sit lähdetään muuallekin"

        seuraavalla kerralla ilmoitat vaan niille että voit tulla alkuillasta kokoontumiseen mutta sinä olet klo. silloin ja silloin menossa sinne yökerhoon tms, mukaan voi tulla se joka tahtoo muttei ole pakko, saavat myös keskenänsä tuhista perhejuttujaan jos paremmin se huvittaa. Tuosta että on antaneet ulkonäkönsä rupsahtaa tuli myös mieleen että olisiko niillä joku kehtaamisjuttu siinä, eivät halua ihmisten ilmoille kun vähän häpeävät ulkonäköään?

        No ainakin yhdellä tosiaan on tuo kehtaamisjuttu. Kompensoi runsasta ylipainoa kehumalla hyväpalkkaista duuniaan ja korostamalla kotinsa sisustusta. Sen lapsilla on aina kalliita merkkivaatteita, mutta itselleen se joutuu tekemään vaatteet kun ei mahdu kaupan vaatteisiin.
        Viimeksi se vähän jopa suutahti mulle, kun hänen nuoruuden ihastuksensa tuli juttelemaan mulle eikä tunnistanut häntä ollenkaan.


      • Ikisinkku M
        anonyymi kurppa kirjoitti:

        "Tuosta että on antaneet ulkonäkönsä rupsahtaa tuli myös mieleen että olisiko niillä joku kehtaamisjuttu siinä, eivät halua ihmisten ilmoille kun vähän häpeävät ulkonäköään?"

        Jos niitä nyt vaan ei kiinnosta koska on se oma perhe?

        "Jos niitä nyt vaan ei kiinnosta koska on se oma perhe? "

        On siinä varmaan sitäkin ja perheelliselle, ainakin jos on pikkukaupunki, onkin varmaan ihan hyväkin jos ei mene yökerhoon, ainakin välttää sitten kaikki ikävät huhut jota siitä voisi seurata mutta eihän se pimppalooralle ole mukavaa jos aina noin käy ettei muut halua minnekään ihmisten ilmoille lähteä.


      • Ikisinkku M
        pimppaloora kirjoitti:

        No ainakin yhdellä tosiaan on tuo kehtaamisjuttu. Kompensoi runsasta ylipainoa kehumalla hyväpalkkaista duuniaan ja korostamalla kotinsa sisustusta. Sen lapsilla on aina kalliita merkkivaatteita, mutta itselleen se joutuu tekemään vaatteet kun ei mahdu kaupan vaatteisiin.
        Viimeksi se vähän jopa suutahti mulle, kun hänen nuoruuden ihastuksensa tuli juttelemaan mulle eikä tunnistanut häntä ollenkaan.

        Sinun pitää vaan jatkossa alkaa enemmän kehtaamaan mennä itseksesi tai sikkuystävien/tuttavien kanssa kun ne intressit on tosiaan erilaiset perheellisillä, olen minä aika useinkin esim. pikkujouluissa yms. eronnut seurueesta ja lähtenyt omille teilleni aina siinä vaiheessa kun ne perheellisten jutut alkaa tarpeeksi kyllästyttää.


      • FamilyFear
        Ikisinkku M kirjoitti:

        "Jos niitä nyt vaan ei kiinnosta koska on se oma perhe? "

        On siinä varmaan sitäkin ja perheelliselle, ainakin jos on pikkukaupunki, onkin varmaan ihan hyväkin jos ei mene yökerhoon, ainakin välttää sitten kaikki ikävät huhut jota siitä voisi seurata mutta eihän se pimppalooralle ole mukavaa jos aina noin käy ettei muut halua minnekään ihmisten ilmoille lähteä.

        Siitä kun just ajatellaan kaikkea negatiivista jos joku perheellinen menee yökerhoon.


    • aSFASDGSDG

      Se on oma valinta, että menetkö tuollaiseen illanviettoon mukaan. Turha kitistä.

    • Kympin Nainen

      Eikös tossa mene nyt vähän puurot ja vellit sekaisin? Siis ystävien tapaaminen ja miesten metsästys? Ehkä ystäviäsi puolestaan ärsytti että olit tullut tyttöjen iltaan mutta mietit miehiä? Tai sitten ette ole kovin hyviä ystäviä, koska hyvien ystävien kesken kaikkien kuulumiset tulee kuultua ja tarpeet huomioitua. Hyvälle ystävälle voi myös sanoa illan pidetessä että "tosi ihana on ollut nähdä sua, mutta nyt haluan lähteä tanssimaan / miehiä tsekkaamaan". Tai sit voi tietty aina liueta seurasta omille teilleen.

      • Se, että haluan välillä jutella myös miesten kanssa, ei ole sama asia kuin metsästys.

        Ja se kuulumisten vaihto on yleensä sitä varattujen äitien kanssa, että jutellaan niistä lapsista ja niiden saavutuksista koko ilta. Se on joku perhanan salaliitto sinkkukavereita vastaan. Ei se kuulumisten vaihto toimi molempiin suuntiin.
        Yks aloittaa kertomalla pesispeleistä ja toinen innostuu ihan kuvia näyttämään ja sit ne ipanat vielä soittelee miljoona kertaa illan aikana.


      • kantakaupungin laita
        pimppaloora kirjoitti:

        Se, että haluan välillä jutella myös miesten kanssa, ei ole sama asia kuin metsästys.

        Ja se kuulumisten vaihto on yleensä sitä varattujen äitien kanssa, että jutellaan niistä lapsista ja niiden saavutuksista koko ilta. Se on joku perhanan salaliitto sinkkukavereita vastaan. Ei se kuulumisten vaihto toimi molempiin suuntiin.
        Yks aloittaa kertomalla pesispeleistä ja toinen innostuu ihan kuvia näyttämään ja sit ne ipanat vielä soittelee miljoona kertaa illan aikana.

        Onhan tuo hanurista, jos menojalka vipattaisi. Ei siihen taida olla muuta ratkaisua, kuin että olet itse jollakin kerralla se, joka kemut järjestää. Silloin voit etukäteen määritää aikataulun ja ohjelman, esim. Ruokaa ja saunomista klo 19-22, josta jatkoille paikkaan X. Muiden järkkäämään tapahtumaan kun menee, niin onmuiden aikataulujen armoilla.


      • höh
        pimppaloora kirjoitti:

        Se, että haluan välillä jutella myös miesten kanssa, ei ole sama asia kuin metsästys.

        Ja se kuulumisten vaihto on yleensä sitä varattujen äitien kanssa, että jutellaan niistä lapsista ja niiden saavutuksista koko ilta. Se on joku perhanan salaliitto sinkkukavereita vastaan. Ei se kuulumisten vaihto toimi molempiin suuntiin.
        Yks aloittaa kertomalla pesispeleistä ja toinen innostuu ihan kuvia näyttämään ja sit ne ipanat vielä soittelee miljoona kertaa illan aikana.

        Niin, eihän pimppiskään halua mennä baariin etsimään miehiä, vaan pitämään hauskaa kavereiden kanssa, aivan kuten kaikki muutkin naiset!


      • Kympin Nainen
        pimppaloora kirjoitti:

        Se, että haluan välillä jutella myös miesten kanssa, ei ole sama asia kuin metsästys.

        Ja se kuulumisten vaihto on yleensä sitä varattujen äitien kanssa, että jutellaan niistä lapsista ja niiden saavutuksista koko ilta. Se on joku perhanan salaliitto sinkkukavereita vastaan. Ei se kuulumisten vaihto toimi molempiin suuntiin.
        Yks aloittaa kertomalla pesispeleistä ja toinen innostuu ihan kuvia näyttämään ja sit ne ipanat vielä soittelee miljoona kertaa illan aikana.

        Niin, eli tarvitset parempia kavereita, joita kiinnostaa myös sinun asiat ja tarpeet. Itse en ainakaan viihdy sellaisessa seurassa, jossa homma toimii yksipuolisesti. Se, että perheellisillä on tarve puhua perheestään, on yhtä luonnollista kuin sinun tarve sinkkuna tavata myös miehiä. Hyvät ystävät ymmärtävän tuon ja ottavat sen huomioon.

        Jos olisin sopinut tapaavani yhtä tai useampaa ystävääni, niin odottaisin että hän on "läsnä" - siis oikeasti haluaa tavata minua. Yhtä lailla loukkaisi se, että miettii vain kotona olevaa vauvaa, baarissa mahdollisesti odottavia miehiä tai tekemättömiä töitä. Silloin pitää jokaisen tehdä omat ratkaisut. Tommosessa ryhmässä tietysti hyvin helposti mennään enemmistön ehdoilla. Jos muilla kaikilla on lapsia, niin on aika luonnollistakin että niistä puhutaan, totta kai lapset ovat äideilleen tärkeintä maailmassa. Mutta silloinkin on mielestäni ihan ok sanoa (ja itse olen näin joskus tehnytkin) että "kakkavaippakeskustelukiintiöni täyttyi ja nyt lähden baariin, onko muita tulijoita".


      • anonyymi kurppa
        pimppaloora kirjoitti:

        Se, että haluan välillä jutella myös miesten kanssa, ei ole sama asia kuin metsästys.

        Ja se kuulumisten vaihto on yleensä sitä varattujen äitien kanssa, että jutellaan niistä lapsista ja niiden saavutuksista koko ilta. Se on joku perhanan salaliitto sinkkukavereita vastaan. Ei se kuulumisten vaihto toimi molempiin suuntiin.
        Yks aloittaa kertomalla pesispeleistä ja toinen innostuu ihan kuvia näyttämään ja sit ne ipanat vielä soittelee miljoona kertaa illan aikana.

        Mä en ainakaan jaksa kuunnella "kakkavaippa-juttu", aviomiesten haukkumisia yms..tai no onhan niitä jonkin verran tullut kuunneltua mutta siedettävissä määrin. Jos en jaksa kuunnella, lähden pois..Kyllähän se vaan niin menee, että jos enemmistö porukasta on perheellisiä, ei niitä sinkun asiat kiinnosta. Tosin tuokin riippuu ystäväpiiristä. Mulla ei onneksi ole juurikaan sellaisia ystäviä, jotka kehuskelevat lastensa tai omillaan saavutuksilla/tuloillaan. Onneksi. En siedä sellaisia yhtään.

        Tosin eräs ystäväni juuri kyllä sanoi, että "olisi hienoa olla tohtorinna". Hänen miehensä opiskelee yliopistossa työn ohella...Ei kuulemma aio tohtoriksi asti lukea. Tuo ystäväni on minulle kyllä sen verran tärkeä, että häneltä siedän myös tuollaiset "aivopierut". Ollaan muutenkin täysin erilaisia...Hänelle materia on tärkeämpää kuin minulle...mutta olen tuntenut hänet jo reippaasti yli 30 vuotta joten toimeen kuitenkin on aina tultu.


      • popcornit.esiin!
        pimppaloora kirjoitti:

        Se, että haluan välillä jutella myös miesten kanssa, ei ole sama asia kuin metsästys.

        Ja se kuulumisten vaihto on yleensä sitä varattujen äitien kanssa, että jutellaan niistä lapsista ja niiden saavutuksista koko ilta. Se on joku perhanan salaliitto sinkkukavereita vastaan. Ei se kuulumisten vaihto toimi molempiin suuntiin.
        Yks aloittaa kertomalla pesispeleistä ja toinen innostuu ihan kuvia näyttämään ja sit ne ipanat vielä soittelee miljoona kertaa illan aikana.

        Sivusta seuraajilla tiedoksi, että tässä on meneillään alfanaaraiden raivokas kamppailu palstaherruudesta. Kympin nainen puolustaa raivokkaasti palstan alfanaaraan asemaansa, jota pimppaloora palstasuosio uhkaa.


      • If they mated
        popcornit.esiin! kirjoitti:

        Sivusta seuraajilla tiedoksi, että tässä on meneillään alfanaaraiden raivokas kamppailu palstaherruudesta. Kympin nainen puolustaa raivokkaasti palstan alfanaaraan asemaansa, jota pimppaloora palstasuosio uhkaa.

        Mutta kuka on palstan alfauros, jonka suosiosta he kisaavat? Kuka nappaa palkinnon?


      • Kympin Nainen
        popcornit.esiin! kirjoitti:

        Sivusta seuraajilla tiedoksi, että tässä on meneillään alfanaaraiden raivokas kamppailu palstaherruudesta. Kympin nainen puolustaa raivokkaasti palstan alfanaaraan asemaansa, jota pimppaloora palstasuosio uhkaa.

        :D Palstaherruudella ei ole pa*shankaan väliä, mutta pimppaloora ansaitsisi parempia ystäviä.


      • popcornit.esiin!
        Kympin Nainen kirjoitti:

        :D Palstaherruudella ei ole pa*shankaan väliä, mutta pimppaloora ansaitsisi parempia ystäviä.

        Ja palstan alfanaaras ansaitsee harhautumattoman ja ehtymättömän huomion palstan beta orbitereiltä. Muut naiset saavat nauttia alfanaaraan tähteistä, jos tämä hyväntahtoisesti suostuu niitä kanssasisarilleen jakamaan.


      • popcornit.esiin!
        If they mated kirjoitti:

        Mutta kuka on palstan alfauros, jonka suosiosta he kisaavat? Kuka nappaa palkinnon?

        Ei tässä kilpailla kenestäkään tietystä henkilöstä, vaan asemasta. Siitä, että kuka valitsee ensimmäisenä ja kuka saa jämät.


    • ohnoes

      Minä kun luulin, etteu pimppistä miehet kiinnosta tässä elämäntilanteessa. Vai koskeeko tämä vain parisuhtelua? Yhden yön panojen kanssa säätäminen ok?

      • Ikisinkku M

        Ehkä pimppaloora haluaa vaan härnätä ja testailla markkina-arvoaan? Pakkien antaminen aamuyön tunteina toiveikkaalle miehelle suo varmaan vallantunteen josta me miehet voidaan vaan haaveilla.


      • Kyllä kuulkaa tässä olen nyt ihan vahvasti alkanut harkita parisuhdetta. Opinnot ovat käynnistyneet hyvin ja elämäntilanne ei nyt sit näytäkään ihan mahdottomalta. En nyt silti ala etsimällä etsimään kumppania, mutta ehkä alan pitää silmät auki ;)

        Siksi olisi kiva vähän käydä paikoissa, joissa voi mukaviin miehiin törmätä.


    • Gammaromeo

      Pimppalooralle pisteet siitä, että osaa suhtautua myös oman sukupuolensa edustajiin tarvittaessa kriittisin äänenpainoin! Tuohon pariutuneiden ulkonäön huononemiseen sanoisin, että mikä mistäkin mahtaa johtua. Valitettava luonnonlakihan on että ulkonäkö huononee iän myötä parissuhdestatuksesta riippumatta. Esim. raskauden mukanaan tuomista kiloista ei ole helppo ehkä kaiken keskellä hankkiutua eroon vs. koskaan synnyttämätön ikätoverinsa.

      Onkohan koskaan järjestetty missään jotain sokkotestiä, jossa pyydettäisiin arvioimaan ihmisten ulkonäköä ikävakioituna, jottta saataisiin selvillä että arvioidaanko sinkut vai ei sinkut viehättävämmiksi? Tarkempiin yksityiskohtiin jos mentäisiin, niin pyydettäisiin arvioimaan niiden kuvia jotka ovat vaikka 3-5 vuotta sitten pariutuneet vs. ne jotka ovat viimeiset 3-5 vuotta käytännöllisesti ottaen olleet lähinnä sinkkuina. Tai näytettäisiin samojen henkilöiden kuvia juuri ennen pariutumista ja 5 vuotta myöhemmin. Ja sinkkuna olleiden kuvaa 5 vuotta sitten ja nyt. Henkilöitä vaan pitäisi olla paljon, että saataisiin tilastollisesti luotettavia tuloksia. Todellisuus ei ole vaan näin yksinkertainen. Todennäköisesti naiset pitävät ei sinkkuja miehiä hauskempina kuin sinkkumiehiä.

      On minulla osittain samanlaisia kokemuksia miesten kesken kuin pimppalooran jutussa. Totta kai perheelliset voivat puhua perheistään sinkkujenkin kuullen, mutta liika on liikaa useimmille ja voi herättää kateutta, kun sitä omaa kultaa/perhettä sinkulla ole. Miehet tosin varmankin puhuvat keskenään vähemmän lapsistaan, niiden hoidosta ja haukkuvat puolisojaan kuin naiset. Mutta kyllä miehetkin jonkin verran perheasioistaan puhuvat. Ihan pelkästään se, että on parisuhteessa/perheellinen ei kuitenkaan selitä vähentynyttä motivaatiota mennä kaupungin yöhön. Ikä ja mahdollisten sinkkukavereiden vähyys selittävät asiaa. 25-v parisuhteessa oleva on keskimäärin innokkaampi käymään ulkona kuin 35-v parisuhteessa oleva. 25-v sinkku on innokkaampi käymään ulkona kuin 35-v sinkku.

      Muutaman kerran vuodessa kun isommalla enimmäkseen parisuhteessaa olevien miesporukalla tulee käytyä ulkona, niin toisaalta minuakin kyllä huomioidaan ja ollaan menossa johonkin sellaiseen paikkaan ainakin kohtuullisessa ajoin että ainakin teoriassa voisin jonkun löytää.

      • Ehkä miesporukka on tietämättäänkin huomaavaisempi sinkkukavereita kohtaan noissa asioissa tai sit naiset ottaa sen perhe-elämän ja parisuhteen niin tiukasti osaksi identiteettiään, ettei muunlaiselle ajattelulle ole sijaa. Mene ja tiedä.

        Toi mitä tulee ulkonäköasioihin, niin muistan joskus lukeneeni, että sinkut panostaa keskimäärin enemmän ulkonäköön ja kuntoonsa. Eli se ei ole pelkkä myytti, että parisuhteessa usein päästetään rupsahtamaan se ulkoinen habitus. Johtuuko se sitten oikeasti siitä, että varatut kokevat olevansa niin "turvassa", ettei enää tarvitse panostaa. Tämä pätee niin miehiin kuin naisiinkin, vaikka naisia kai enemmän parjataankin sen panostuksen puutteesta.
        Hääkakkuhan on tunnetusti se lihottavin ruoka :D


      • Gammaromeo
        pimppaloora kirjoitti:

        Ehkä miesporukka on tietämättäänkin huomaavaisempi sinkkukavereita kohtaan noissa asioissa tai sit naiset ottaa sen perhe-elämän ja parisuhteen niin tiukasti osaksi identiteettiään, ettei muunlaiselle ajattelulle ole sijaa. Mene ja tiedä.

        Toi mitä tulee ulkonäköasioihin, niin muistan joskus lukeneeni, että sinkut panostaa keskimäärin enemmän ulkonäköön ja kuntoonsa. Eli se ei ole pelkkä myytti, että parisuhteessa usein päästetään rupsahtamaan se ulkoinen habitus. Johtuuko se sitten oikeasti siitä, että varatut kokevat olevansa niin "turvassa", ettei enää tarvitse panostaa. Tämä pätee niin miehiin kuin naisiinkin, vaikka naisia kai enemmän parjataankin sen panostuksen puutteesta.
        Hääkakkuhan on tunnetusti se lihottavin ruoka :D

        Omieni kokemusteni nojalla miehet osaavat huomioida sitä että olen sinkku sekä aktiivisella että passiivisella tavalla. Ensin mainitusta esimerkkinä erään varatan kommentti illavieton aikana, että: "nyt baariin että löydät jonkun". Sanottakoon että hänen osamotiivinaan on nähdä samalla itse nuoria laittautuneita naisia ja testata bodaavana miehenä omaa viehätysvoimaansakin ainakin lievästi.

        Jos minulla olisi lapsia, niin totta kai toivoisin että naiseni ottaisi äitiyden vakavasti, mikä ei tietenkään tarkoita sitä että hänen pitäisi ikästyttää/ärsyttää mahdollinen tuntemansa sinkkunainen perhejutuillaan.

        Uskon kyllä itsekin että ainakin ne sinkut, jotka jollain tavoin aktiivisesti pyrkivät sinkuudesta pois tai kaipaavat jotain muita säätöjä huolehtivat keskimäärin paremmin ulkonäöstään ja kunnostaan vs. parisuhteessa olevat. Henkilökohtaisella tasolla olen kyllä seurustellessani urheillut ihan yhtä paljon kuin sinkkunakin.


    • 15+3

      Muistan tilanteen, kun naispuolinen johtajatason henkilö palasi töihin äitiyslomalta. Lounaspöydässä kaikki olivat aivan vaivautuneita, älykäs nainen oli taantunut kivikaudelle. Tai ainakin hiekkalaatikolle. Eikä kukaan tietysti kehdannut kehottaa ryhdistäytymään. Äitiryhmät ja viattomat sukulaiset ovat "miten vauvan suoli toimi tänään" -juttuja varten. Ei niitä töihin saa tuoda.

    • Kympin Nainen

      Ai niin, toi oli aika hauska (freudilainen?):

      "Yritän vihjata, et olis kiva nähdä vähän ihmisiäkin"

      Ne ystävät ei ole ihmisiä? ;)

      • Mene jo

        hemmettiin täältä pätemästä. Eiköhän vuosikausien roikkuminen jo riitä.


      • Kympin Nainen
        Mene jo kirjoitti:

        hemmettiin täältä pätemästä. Eiköhän vuosikausien roikkuminen jo riitä.

        Uuh, joku ampuu taas kovilla, puhdasta asiaa. Ite oot kakkapylly :D

        Helppo se on tuolta hausta tsekata että olen kirjoitellut tänne noin 1,5 vuotta. Kun kerran olet historiaa todistanut, niin ilmeisesti olet itse kirjoitellut vielä pidempään. Puskista. Jee, propsit sulle.


    • kiihottaa.

      Pimppaloora oliko porukan alfanaaras perheellinen ja hän päätti mitä tehdään?

    • J ufluyöiu

      Tuohon ei tarvita edes lapsia. Riittää, kun ihmiset pariutuu, niin niistä tulee tuollaisia mökkihöperöitä, joita ei kiinnosta kuin oma napa. Harva osaa oikeasti arvostaa ja käyttää vapaa-aikaansa taidolla. Mieluummin käytetään se johonkin ihan tyhjänpäiväiseen, joka lukkiuttaa ihmisen yhä tiukemmin omiin kaavoihinsa. Korkeat eroprosentit kertoo niiden ihanasta elämästä kyllä kaiken.

    • ????????????????????

      No pitäisköhän sun pistää kaverit vaihtoon, jos ei kakkavaippa-jutut kiinnosta. Se nyt vaan menee niin että jos elämä pyörii lasten ja perheen ympärillä, niin jututkin on sen mukaisia.

      Ja kannattaako sun alkaa edes miettimään mitään parisuhdetta, kun kerta siinä kuitenkin pääsee rupsahtamaan.

    • ujo atm40

      Ja pelkäävätkö pariutuneet aiheuttavan mustasukkaisuuskohtauksen kotonaan, jos käyvät juttelemassa mukavien vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa?

    • 10+18

      Sen takia multakin hävis kaikki kaverit, ei varatut ja sinkut vaan sovi yhteen. Oot joko itekki varattu, tai sitte oot ulkopuolinen.

    • Kіs-kіsu

      Aika tehokkaasti varatut ystävättäret myös torppaa kaikkien miesten lähestymiset sinkkunaiselle, koska jos mennään tyttöporukalla baariin, myös tyttöporukassa pysytään. Käy joskus sääliksi miehiä, mutta niillä on paksu nahka, yrittänyttä ei laiteta.

      • 4+18

        Turha sääliä niitä miehiä ketkä sinne baareihin menee, itselläni ei ole "paksu nahka" ja en ikinä missää baareissa käykkään.


      • Gammaromeo

        Em. pitää valitettavan usein paikkansa! Mutta piristäviä poikeuksiakin naisissa voi joskus löytyä. Naisporukasta joku, jonka takia ei ole juttusille mennyt suhtautuu mieheen ystävällisesti ja miehelle tulee olo että nainen käytöksellään jos ei ihan sanoillaan viestittää: "kokeile vaan onneasi kaverini suhteen". Miesten ulkoiselta pahkunahkaisuudelta vaikuttavuus voi johtua siitä, että kyseisiin lähestymisyrityksiin kykenevät ovat rohkeudeltaan vähintäänkin keskimääräisiä miehiä ja eivätkä toimi näin ensi kertaa.


    • miehen tarvitset

      pimppaloora tarvii oman miehen niin loppuu vouhotukset baareista ja terasseista ja naisten illoista ja viihtyykin kotonaan

    • Hyviä huomioita taas tullut mun lenkin aikana tähän.

      Totta on, että pitäisi löytää samanhenkistä seuraa. Kaverpiirissä pitäisi olla aina eri elämänvaiheissa olevia tyyppejä, joiden seuraan voisi hakeutua.
      Tällä hetkellä kaveripiirissä ainoita sinkkuja löytyy miehistä ja en oikein halua mieskaverin kanssa lähteä katselemaan miehiä... :D Ja se voisi olla vähän hankalaakin jos mun seurassa jo on mies, niin eihän kukaan muu mies mutta edes uskaltais lähestyä.
      Nyt on vaan tosiaan niin, että kaikki ystäväni ovat varattuja ja/tai perheellisiä.
      Pitää siis kai vaan alkaa yksin liikkumaan enemmänkin, joskus se on vaan vähän tylsää... mutta sinkun vaan pitää näyttäytyä, eli mentävä on.
      Helsingin suunnalla olisi vielä pari sinkkukaveria, mutta he ovat molemmat mua reilusti vanhempia, joten ulkona käymisen intressitkin on erilaiset. Tosin Hesassa on enemmän tarjontaa ja ihmisiä liikkeellä, eli paikallakaan ei ole niin suurta merkitystä.
      No mutta eipä tässä nyt niin epätoivoinen tämä tilanne ole. Joskus naisetkin tarvii sen wingwomaninsa :D

      • mies.

        Kehotin eilen yhtä naista laihduttamaan kun se sanoi että ei löydä sopivia vaatteita.
        Sehän sanoi että ei osaa treenata tai kehtaa mennä salille jolloin sanoin että kehtaahan se ulkonakin liikkua.


    • kiltti atm

      Mikset mennyt yksin baariin ja homannut miestä ittellesi? Ei olis sitten tarvinnut puhua vaipoista. Kyllä sinä nyt helposti jotain mies seuraa löydät-

      • Juu, se ei ole vaikea homma jos todellakin etsisin vain yhden yön seuraa.
        Olen ilmeisesti sen verran kohtelias, etten kehtaa lähteä sovitusta jutusta noin vaan omille teilleni.


    • kiltti atm

      Sun pitää olla jämäkämpi eikä sen miehen tarvii olla yhden yön seura. Sanot vaan miehelle että tästä tulee sitten 10 vuoden suhde.

    • utelias atm

      Miksi erosit edellisestä suhteestasi ja kuinka kauan olitte yhdessä?

      • Viimeisin suhde kesti n. vuoden. Hävettää myöntää, mutta se oli sellainen "laastarisuhde" pitkän (yli 6 v) suhteen jälkeen.
        Suhde oli tuhoon tuomittu jo alkaessaankin siis.
        Mies oli sairaalloisen mustasukkainen stalkkeri ja hänessä oli jonkun verran narsistisia piirteitä. Yritti alistaa ja sitoa itseensä jne.
        Itse olen sen verran kovaa luuta, etten alistunut ja hommahan kaatui siihen.


    • kakkakerho

      Samanlainen siitä pimppiksestäkin tulee kunhan saa jonkun miehen koukutettua ja penikoi sille jonkun mukulan. Että älä sinä pimppis huoli. Kyllä sustakin tulee vielä sisäpiiriläinen kakkakerhoon, vaikka nyt olet vähän myöhässä.

      • No ei tässä enää mihinkään kakkakerhoon kiinnosta liittyä...


    • utelias atm

      Mistä olet löytänyt nämä kaikki ex-miehesi?

      Luuletko että voisit löytää uuden miehen samalla tavalla?

      • Retorisesti

        Onko se sama tapa välttämättä hyvä, jos sillä jää haaviin vain myöhemmin kelvottomaksi todettavia miehiä


    • SekaSikiö

      Ymmärrän pimppalooran turhautuneen avauksen hyvin. Tottakai sitä sinkkunaisena odottaa, että tyttöjen illassa lähettäisiin lopuksi hiukan tuulettumaan vaikka sinne yökerhoon, jossa voi jutella satunnaisesti muillekin aikuisille.
      Mutta ymmärrän myös mammakavereitasi, jotka pääsee kotoaan jo tuulettumaan iltaa istumaan ikäistensä naisten seuraan. He saavat jo tarpeeksi pitää kiirettä lastensa touhujen kanssa ja jutella miehensä kanssa. He kaipaavat usein rauhallisen illan ihan vain tyttöjen kesken juttelemalla toistensa kanssa.
      Siinä on tyttöjen illan erilaiset odotukset, jotka eivät aina niin kohtaa vaikka varmasti on mukavaa nähdä toisiaan ja vaihdella kuulumisia.
      Nuo puheenaiheet ovat hiukan ongelma, jos kaikki muut on mammoja paitsi sinä. Sille ei vain oikein voi mitään. Jos haluaa mammakaverin kanssa puhua kaikesta muusta paitsi kakkavaipoista, niin ratkaisu siihen on kaksistaan keskustelu ilman muita mammoja. Silloin yleensä mammalla tulee se tilanteentaju.

      Saanko pistää kokemuksella hiukan paremmaksi?
      Lähdin kerran viikon ulkomaanmatkalle kolmen mamman kanssa.
      Arvaatko viikon puhenaiheet?
      Milloin pääsi puhumaan muusta, oli tämä tekniikka, että lähti vain yhden mamman kanssa jonnekin kävelylle/istuskelemaan. Silloin oli pakko puhua minun kanssa enkä minä puhu kahta lausetta pitempään kakkavaipoista.

    • nainnnnn

      Hanki sinkkuystäviä. Itse en viitsi edes tavata varattuja. Sinkut on hyvää seuraa.

    • mies.

      Naiset antaa aina mustasukkaisille narsisteille pimppalooraa

      • Mustasukkainen narsisti ei näytä sitä alkuun. Aluksi hän on oikein ihana ja suvaitsevainenkin, mutta jossain vaiheessa se tulee esiin. Siinä vaiheessa itse lopetin pimppalooran antamisen, eli tein juuri päinvastoin...


    • sano edestä ei takaa

      Keneltäkähän se tilannetaju oli kadoksissa...

    • 66655444444444444444

      Jos porukalla lähdetään niin porukassa ollaan, jos haluat muita tavata niin lähde yksin.

      • kiihottaa.

        Tuskinpa olisivat koko konkkaronkan kanssa lähteneet.


    • neiti ruiskukka

      Hyvä aloitus, tunnistan tuon ongelman.

      Itsekin vietän paljon aikaa "lapsellisen" tutun kanssa, ja vaikka en itse välitäkään baareissa notkua niin kyllä sen huomaa, että monia muita aktiviteetteja (mitä itse haluaisi tehdä) tuo perheellisyys rajoittaa. Tää mun tuttu jaksaa valvoa ehkä maksimissaan yhteentoista illalla ja saattaa nukahtaa vaikka kesken elokuvan, että se siitä seurasta sitten :D Joskus voi olla joku lapsista mukana jos ollaan jossain, ja se tietysti vähän rajoittaa missä käydään, mitä tehdään ja millanen aikataulu on.

      Toisaalta ymmärrän nuo kakkavaippapuheet, koska sitähän se kotiäitien arki pitkälti on. Mistä muustakaan ne puhuis. Ja oon kyllä muutenkin kiinnostunut, mitä niille lapsillekin kuuluu, kun ne on aika läheisiksi tulleet mullekin. Tosin en minäkään jaksa kovin pitkään sivusta kuunnella kotiäitien keskinäisiä lastenhoitojorinoita vaan jossain vaiheessa tulee liuettua paikalta. Teenkin sitten vähän eri kaverien/sukulaisten/tuttavien kanssa eri juttuja, juttelen eri asioista ja käyn eri paikoissa. Työpaikalla huomaa usein löytävänsä eniten yhteistä esim. harjoittelijoiden kanssa (kun siitä omasta valmistumisestakaan ei niin kovin kauan ole) tai esim. lähemmäs nelikymppisten kanssa, joilla on mahdollisesti jo melkein aikuisia lapsia ja jotka keskittyvät taas enemmän muuhunkin kuin perhe-elämään.

      Mutta aika normaali ilmiöhän tuo on, että perheelliset ja varatut jää pyörimään niihin samoihin tuttuihin ympyröihin ja priorisoivat perheen etusijalle. Heillä ei ole niin suurta tarvetta tutustua uusiin ihmisiin kuin sinkuilla, joilla ei sitä parisuhdetta ja omaa perhettä ole, jonka kanssa häärätä. Perheelliset/varatut ystäväsi eivät välttämättä enää koe tarpeelliseksi lähteä baariin hillumaan kun se mieskin on jo löytynyt ja toisaalta voivat tuntea olonsa siellä yhtä vaivautuneeksi kuin sinä itsesi niiden kakkavaippa keskusteluiden keskellä. Olla siellä miesten iskettävänä varattuna tai sitten heillä on pelko, että sinä häviät samantien johonkin kiinnostavaan miesseuraan ja jätät ystäväsi pärjäilemään keskenään.

      No joo mutta summa summarum tälle sekavalle höpinälle.. niin se vaan menee, että sun kaverit on nyt varmaan vaan niin erilaisessa elämäntilanteessa kuin sinä, että eivät välttämättä edes ymmärrä miten sinä näet tilanteen. Toiset haluavat seuraa bamseklubille, sinä baariin.

      • Kavereiden lasten synttärijuhlista olen kieltäytynyt, kun en ole kummi enkä sukulainen. Tulee joidenkin tapausten kohdalla vaan sellainen olo, että kutsutaan vaan lahjojen toivossa.

        Eikä tämä nyt niin ongelmakaan olisi, ellei tänään kesän aikana olisi useita kertoja näin käynyt. Pari kertaa menee vielä, mutta nyt se on ollut joka kerta sama juttu. Meillä on melkein aina se sama porukka lapsuuden ja nuoruuden aikaisia kavereita ja haluan nähdä heitä, ovat kyllä hauskaa seuraa yleensä. Nyt vaan kiinnitin huomiota heidän kyvyttömyyteensä huomioida se porukka kokonaisuutena. Enemmistö on varattuja ja perheellisiä, joten ei auta kun koittaa vaihtaa puheenaiheita. Itse kun kutsun illanistujaisiin, niin pyydän mukaan aina heidän miehensäkin ihan juttuseuran vuoksi, mutta nyt eivät ole edes miehiään ottaneet mukaan pitkään aikaan. Miesten läsnäolo muuttaa sitä ryhmän dynamiikkaa ja tuo virkistävää vaihtelua juttuihin. Silloin ei paljoa lapsista höpötetä :)


      • neiti ruiskukka
        pimppaloora kirjoitti:

        Kavereiden lasten synttärijuhlista olen kieltäytynyt, kun en ole kummi enkä sukulainen. Tulee joidenkin tapausten kohdalla vaan sellainen olo, että kutsutaan vaan lahjojen toivossa.

        Eikä tämä nyt niin ongelmakaan olisi, ellei tänään kesän aikana olisi useita kertoja näin käynyt. Pari kertaa menee vielä, mutta nyt se on ollut joka kerta sama juttu. Meillä on melkein aina se sama porukka lapsuuden ja nuoruuden aikaisia kavereita ja haluan nähdä heitä, ovat kyllä hauskaa seuraa yleensä. Nyt vaan kiinnitin huomiota heidän kyvyttömyyteensä huomioida se porukka kokonaisuutena. Enemmistö on varattuja ja perheellisiä, joten ei auta kun koittaa vaihtaa puheenaiheita. Itse kun kutsun illanistujaisiin, niin pyydän mukaan aina heidän miehensäkin ihan juttuseuran vuoksi, mutta nyt eivät ole edes miehiään ottaneet mukaan pitkään aikaan. Miesten läsnäolo muuttaa sitä ryhmän dynamiikkaa ja tuo virkistävää vaihtelua juttuihin. Silloin ei paljoa lapsista höpötetä :)

        Mulla taas on vähän päinvastaista ongelmaa.. Haluaisin nähdä joitakin kavereita enemmän ihan kahden kesken, että pääsee kunnolla kyseleen kuulumiset ja jutteleen vähän syvällisemminkin, mutta usein kun nähdään niin heillä on se mies mukana ja jutustelu kääntyy vähän pinnallisemmaksi..sitten kun toisella on vielä ulkomaalainen mies niin miettii, että millä helkkarin kielellä siinä pitäisi edes puhua. Tuollaisessa isommassa porukassa on kiva jos siellä on erilaista ihmistä joukossa niin voi vaihtaa porukkaa aina tarpeen mukaan. Tosin jos miesporukassa keskustellaan jostain sylintereistä ja polttomoottoreista niin tuskin mulla on niihinkään keskusteluihin juuri sanottavaa :)


      • neiti ruiskukka kirjoitti:

        Mulla taas on vähän päinvastaista ongelmaa.. Haluaisin nähdä joitakin kavereita enemmän ihan kahden kesken, että pääsee kunnolla kyseleen kuulumiset ja jutteleen vähän syvällisemminkin, mutta usein kun nähdään niin heillä on se mies mukana ja jutustelu kääntyy vähän pinnallisemmaksi..sitten kun toisella on vielä ulkomaalainen mies niin miettii, että millä helkkarin kielellä siinä pitäisi edes puhua. Tuollaisessa isommassa porukassa on kiva jos siellä on erilaista ihmistä joukossa niin voi vaihtaa porukkaa aina tarpeen mukaan. Tosin jos miesporukassa keskustellaan jostain sylintereistä ja polttomoottoreista niin tuskin mulla on niihinkään keskusteluihin juuri sanottavaa :)

        No nimenomaan iso sekaporukka on paras kun ne jutut pysyy viihdyttävällä tasolla ja monipuolisena.
        Kyllä mekin sit käydään kavereiden kans ihan kaksin tai kolmisin kahvilla juttelemassa niitä syvällisiä juttuja ja pohtimassa asioita. Illanvietossa homman pitäisi olla kevyttä ja kaikille sopivaa.
        Ja osaahan ne miehet nyt muustakin puhua kun sylintereistä :D


      • neiti ruiskukka
        pimppaloora kirjoitti:

        No nimenomaan iso sekaporukka on paras kun ne jutut pysyy viihdyttävällä tasolla ja monipuolisena.
        Kyllä mekin sit käydään kavereiden kans ihan kaksin tai kolmisin kahvilla juttelemassa niitä syvällisiä juttuja ja pohtimassa asioita. Illanvietossa homman pitäisi olla kevyttä ja kaikille sopivaa.
        Ja osaahan ne miehet nyt muustakin puhua kun sylintereistä :D

        Osaa, osaa..kai. Mutta jos keskustelu meinaa liiaksi harhautua sylintereihin niin voi vaihteeksi mennä pätemään niihin naisten kakkavaippa -keskusteluihin. Olis muuten aika piinallinen illanvietto jos keskustelu pyöris vain noissa aiheissa :D


    • Gammaromeo

      Menee asiasta hieman sivuun ns. ryhmädynamiikan puolelle. Mutta jos on kyse ns. sekaryhmästä, jossa on suurin piirtein sama määrä kumpaakin sukupuolta, niin koetteko että puheet määräytyvät enemmän miesten mukaan silloin kun kaikki keskustelevat ja kuuntelevat samaa aihetta? Hidastavatko naiset ehkä omaa puherytmiään tällöin vs. puhuisivat vain naisten kesken? Kummankin sukupuolen edustajilla saattaa puheissa tulla hieman "suodatin" päälle, kun myös vastakkaista sukupuolta on paikalla. Jotkut henkilöt, niin miehet kuin naiset kyllä joskus yllättävät kun tuntuu että puheisiin ei tuntuisi vaikuttavan se, että myös vastakkaista sukupuolta on paikalla.

      • No meillä on siitä hyvä porukka, että ne miehetkin osallistuu meidän keskusteluihin ja me niiden. Eli kaikki osataan keskustella aiheesta kun aiheesta.
        Silloin kun on sekaporukka kasassa niin jää ne sukupuolille tyypilliset keskustelut vähemmälle ja pidän sitä hyvänä asiana.


      • neiti ruiskukka

        Musta tuntuu, että määräytyy enemmän miesten mukaan nuo jutut, varsinkin jos ryhmässä on joku sujuvasanainen naistennaurattaja. Naiset ottaa useimmin tuolloin sen miesten jutuille kikatteluroolin siinä ryhmässä. Kyllä nyt jonkunlainen suodatin varmaan menee päälle, mutta riippuu paljon siitäkin millainen ryhmä on kyseessä ja miten hyvin ryhmäläiset tuntevat toisensa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe