Pohtikaamme elämän perusteita.

Minua haastettiin keskusteluun attepalstalla. Valitettavasti siellä keskustelu on katkonaista. Kutsuin keskustelijan tänne. Auttakaamme häntä parhaan kykymme mukaan.

25

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+17

      jaa en tiedä tuosta ateistikeskustelijasta mutta eikö kaksisuuntaista mielenhäiriötä sairastava voisi vaihteeksi laittaa palstalle kertomuksensa.

    • Pyhän Hengen saanut

      Muuta järkevää, kestävää ja lujaa perustusta tälle elämälle ja ikuisuudelle, ei ole kuin Kristus.

      Kistuksessa meillä on turva kaikessa ja hieno tulevaisuus ikuisuudessa, kuninkaallinen elämä.

      • Juud. 1:25
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.


    • Ohoh, sairas on

      Millä valtuuksilla toimit?
      Kenen valtuuksilla kutsut ateisteja palstalle, joka on ylläpidon asettama aihealueltaan ja ei ateistinen, vaan Raamatun profetaalinen.
      Kenen oikeudella rikot sääntöjä, sillä sitä teet väitellesi palstalla ateistien kanssa, että palstan aiheenmukainen uskovien keskustelu olisi mahdotonta.

      Ellei sinua hyväksy ateistit palstalleen, emme hyväksy lisää ateisteja tännekään.
      Pidämme huolen, että uskovia ei loukata enää täällä.
      Olet sairas ja vielä sairaampi kuin uskoimmekaan.
      Luulet olevasi harhoissasi Jeesus, joka pelastaa paatuneita pilkkaajia.
      Menet sääntöjen yli ja samalla Raamatunsanan yli.
      Haluat, että uskovat eivät saisi keskustella ja sinusta vain viestitään ja väitellään kanssasi Raamatunsanasta.

      MENEN HOITOON JA KIIREESTI.

      • Relax veli hyvä. Ihminen se attekin on. Hän oli kiinnostunut asioista. Tällä palstalla sentään voi keskustella. Siunataan. Ei kirota.

        4Moos. 24:9
        Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
        http://www.youtube.com/watch?v=ujTPDIadFa0
        HOW SHALL I BLESS HIM
        WHAT BLESSINGS CAN I GIVE

        What blessings can I give this child, what can he be blessed with?
        Asked the angel
        What blessings can I give this child, what can he be blessed with?
        Asked the angel

        And he blessed him with a smile, bright as light
        And he blessed him with big observing eyes
        With them to catch every flower, every living creature or bird
        And with a heart to feel what he sees.

        What blessings can I give this adolesence , what can he be blessed with?
        Asked the angel
        What blessings can I give this adolesence, what can he be blessed with?
        Asked the angel

        And he blessed him with legs to dance for ever
        And a soul to remeber all tunes
        And a hand to collect shells on the beach
        And a ear attentive to old and young

        What blessings can I give this man , what can he be blessed with?
        Asked the angel
        What blessings can I give this man, what can he be blessed with?
        Asked the angel

        And he blessed that his hands which are used to flowers
        Will succed in learning the might of the steel
        And his legs to dance the roads journey
        And lips to sing the command pace

        What blessings can I give him , what can he be blessed with?
        This child this young adult
        What blessings can I give him, what can he be blessed with?
        This child this young adult

        I gave him all I could give
        A song a smile and legs to dance
        And a delicate hand and a trembling heart
        What else can I bless you with?

        This boy is now an angel
        No one will bless him, he will never be blessed
        God God God
        If only you blessed him with life.


      • näkymätön ninni

        Rauhoitu! Kenen valtuutuksilla pidät Evankeliumin vain uskovilla. Ovatko kaikki ateistit niin paatuneita, ettei ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta voisi vapauttaa yhtäkään ateistin sydäntä? Eikö Jeesus antanutkaan meille uskoville lähetyskäskyä?


      • näkymätön ninni kirjoitti:

        Rauhoitu! Kenen valtuutuksilla pidät Evankeliumin vain uskovilla. Ovatko kaikki ateistit niin paatuneita, ettei ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta voisi vapauttaa yhtäkään ateistin sydäntä? Eikö Jeesus antanutkaan meille uskoville lähetyskäskyä?

        Juurikin näin Ninni. Ei kestään olisi ikinä tullut "sen tien kulkijaa", ellei sanaa olisi levitetty:)


      • yurki1000js kirjoitti:

        Juurikin näin Ninni. Ei kestään olisi ikinä tullut "sen tien kulkijaa", ellei sanaa olisi levitetty:)

        Anokaamme, jotta Herra voisi antaa meille etsijöitä. Olkaamme luottavaiset. "Avaa suusi. Minä annan sanat."


      • Nyt huom!
        yurki1000js kirjoitti:

        Juurikin näin Ninni. Ei kestään olisi ikinä tullut "sen tien kulkijaa", ellei sanaa olisi levitetty:)

        Mars ateistien sivustolle viemään sanomaa. Mikäli tunnette itsenne harhaisiksi, että pystytte pelastamaan ihmisiä. Sinne vaan. Kellään ei ole oikeutta muuttaa ylläpidon nimittämiä palstoja muuksi.
        Ateisteillä on oma palstansa, joten mars mars sinne vaan.

        Täällä eio ole enää muita kuin harhaisia jeesuksia, ateisteja, muslimeja, eksyttäjiä, kuten krislam- pyhä järjestys.

        Täällä on vieläkin tarkoitus raamatullisiin viesteihin. Ei muuta, sillä käännyttäminen on kiellettyä jokaisella palstalla, samoin Raamattu kieltää turhanpäiväisen inttämisen myös uskovilta.

        Jeesuksen sanat: Ei kukaan tule minun tyköni, ellei Isä häntä vedä.
        Jos tarvetta tuntuu olevan, niin toki uskovien kirjoituksia kaikki saavat lukea, mutta harhoihin on lääkitystä eli jos tunnet, että voit rikkoa sekä palstan sääntöjä, että muiden uskovien oikeuksia, olet itse avun tarpeessa.
        Todellakin Paavalin sanoin: kun tapaatte niin vahvistakaa veljiä.

        Paavalikin kulki Pyhän Hengen johdattamana, ei omassa lihassaan käännytellyt ketään. Sanan esillä pitäminen riittää ja Herra tekee loput tai ei tee.
        Ihminen ei voi ketään pelastaa.


      • Tietoa tarvitaan
        yurki1000js kirjoitti:

        Juurikin näin Ninni. Ei kestään olisi ikinä tullut "sen tien kulkijaa", ellei sanaa olisi levitetty:)

        Mene levittämään ateisteille. Mars mars. Täällä profetallista, raamatullista viestintää niiden kesken, jotka raamattua tuntevat.
        Englannin kieliset kopionnin ennätykset eivät ketään pelasta.
        Voi harhaisia, voi.


      • näkymätön ninni
        Nyt huom! kirjoitti:

        Mars ateistien sivustolle viemään sanomaa. Mikäli tunnette itsenne harhaisiksi, että pystytte pelastamaan ihmisiä. Sinne vaan. Kellään ei ole oikeutta muuttaa ylläpidon nimittämiä palstoja muuksi.
        Ateisteillä on oma palstansa, joten mars mars sinne vaan.

        Täällä eio ole enää muita kuin harhaisia jeesuksia, ateisteja, muslimeja, eksyttäjiä, kuten krislam- pyhä järjestys.

        Täällä on vieläkin tarkoitus raamatullisiin viesteihin. Ei muuta, sillä käännyttäminen on kiellettyä jokaisella palstalla, samoin Raamattu kieltää turhanpäiväisen inttämisen myös uskovilta.

        Jeesuksen sanat: Ei kukaan tule minun tyköni, ellei Isä häntä vedä.
        Jos tarvetta tuntuu olevan, niin toki uskovien kirjoituksia kaikki saavat lukea, mutta harhoihin on lääkitystä eli jos tunnet, että voit rikkoa sekä palstan sääntöjä, että muiden uskovien oikeuksia, olet itse avun tarpeessa.
        Todellakin Paavalin sanoin: kun tapaatte niin vahvistakaa veljiä.

        Paavalikin kulki Pyhän Hengen johdattamana, ei omassa lihassaan käännytellyt ketään. Sanan esillä pitäminen riittää ja Herra tekee loput tai ei tee.
        Ihminen ei voi ketään pelastaa.

        Nyt en saa kiinni tuosta sinun viestistäsi. En ymmärrä... Tuntuu ettet tahdo olla mukana viemässä ilosanomaa rakkaasta Vapahtajasta. Miksi?

        Jeesus Kristus rakas vapahtajamme on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman. (1. Joh. 2:2)

        Jeesus on aivan varmasti sinun syntiesi sovittaja. Hän on kuollut juuri sinun puolestasi, että sinä saisit syntisi anteeksi. Ja Jeesus on noussut koulleista, että juuri sinä saisit iankaikkisen elämän ja pääsisit taivaan kotiin. Jeesus on sinun oma Herrasi ja Pelastajasi. Mutta et tietenkään voi omia Jeesusta yksin itsellesi. Hän on jokaisen ihmisen oma Vapahtaja. Jeesus on koko maailman jokaisen ihmisen Pelastaja. Kaikki eivät kuitenkaan vielä tiedä tai usko sitä. Mekin saamme olla kertomassa Jeesuksesta niille, jotka eivät häntä vielä tunne. Oman Pelastajan löytäminen on maailman suurin ilon ja riemun aihe.

        Rakas Jumala, kiitos että Jeesus on meidän Herramme ja Pelastajamme. Anna koko maailman oppia tuntemaan Hänet. Opeta meitäkin kertomaan Jeesuksesta toisille. Aamen.


      • näkymätön ninni
        Tietoa tarvitaan kirjoitti:

        Mene levittämään ateisteille. Mars mars. Täällä profetallista, raamatullista viestintää niiden kesken, jotka raamattua tuntevat.
        Englannin kieliset kopionnin ennätykset eivät ketään pelasta.
        Voi harhaisia, voi.

        Joka itsensä ylentää jne...


      • näkymätön ninni kirjoitti:

        Nyt en saa kiinni tuosta sinun viestistäsi. En ymmärrä... Tuntuu ettet tahdo olla mukana viemässä ilosanomaa rakkaasta Vapahtajasta. Miksi?

        Jeesus Kristus rakas vapahtajamme on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman. (1. Joh. 2:2)

        Jeesus on aivan varmasti sinun syntiesi sovittaja. Hän on kuollut juuri sinun puolestasi, että sinä saisit syntisi anteeksi. Ja Jeesus on noussut koulleista, että juuri sinä saisit iankaikkisen elämän ja pääsisit taivaan kotiin. Jeesus on sinun oma Herrasi ja Pelastajasi. Mutta et tietenkään voi omia Jeesusta yksin itsellesi. Hän on jokaisen ihmisen oma Vapahtaja. Jeesus on koko maailman jokaisen ihmisen Pelastaja. Kaikki eivät kuitenkaan vielä tiedä tai usko sitä. Mekin saamme olla kertomassa Jeesuksesta niille, jotka eivät häntä vielä tunne. Oman Pelastajan löytäminen on maailman suurin ilon ja riemun aihe.

        Rakas Jumala, kiitos että Jeesus on meidän Herramme ja Pelastajamme. Anna koko maailman oppia tuntemaan Hänet. Opeta meitäkin kertomaan Jeesuksesta toisille. Aamen.

        Juud. 1:25
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.


      • näkymätön ninni
        yurki1000js kirjoitti:

        Juud. 1:25
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

        Amen.


    • Elämän perusteet

      selvät: Isä Jumala ja Poika Jeesus ja Pyhä Henki. Ihmisessä elämän henki.

    • Tavallaan ymmärrän huolenne. Olen vain sitä mieltä, ettemme voi kääntää selkäämme vakaville etsijöille.

      • näkymätön ninni

        Olen samaa mieltä! Me emme saa kääntää selkäämme vakaville etsijöille.

        Room. 10

        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


    • ,gs10

      Ei minua rassaa jutella ateistin kanssa. Onhan ne tietenkin aika usein huonotapaisia mutta ei siihen kuole.

      Kunhn eivät luikertele postiluukustani sisään sähisemään. Agnostikkojen kanssa voi jutella sivistyneemmin, omat kokemukset sellaisia.

      Ateistit avoimen vihaisia ja muslimit oikeaa momentumia vaanivia piilovihaisia Suomessa. Jännä ilmiö eri yhteiskunnissa että kun muslimien prosentuaalinen osuus kasvaa yhteisunnassa niin alkaa sitten muutakin tapahtumaan. Ja juurikin prosentuaalinen lukumäärä muuttaa käytöstä.

      Onhan se ikävä asia että helevettiin menee porukkaa, mutta väkisinkään ei voi ketään estää menemästä helevettiin. Jotkut sanonet että menevät sinne mielellään. Kun siellä ovat niin ei muuta haluakaan kuin pois sieltä, mutta eihän ne tiedäkään millaista helevetissä on ennen kuin on siellä ollut. Jos jokainne pääsisi sinne käymään tytystymiskäynnille niin eipä ne sitten uhoilisi sinne haluavansa mennä mieluummin kuin Jeeuksen luokse.


    • ---

      Siispä siirryt ateismi sivustolle kun on vain sinusta kysymys.
      Aatteesi ei saa mennä uskovien elämänkatsomukseen annetun palstan yli.
      Sinun tulee kunnioittaa muita ihmisiä. Niitä, joiden näkemykseen on palsta tarkoitettu.

      Käännytystyö on tehtävä siellä missä uskomattomat ovat, siis ateismi sivuilla.
      Tosin käännyyttäminen on sääntöjen mukaan kiellettyä kaikilla sivustoilla, joten pohdi vaan omaa sieluasi.

      • ---. Mikä on missiosi ja motiivisi? Olen valmis lähtemään kanssasi syviin vesiin.


    • näkymätön ninni

      Suurempi kuin elämä on sinun armosi. Minun huuleni ylistävät sinua. (Psalmi 63:4)

      Sinun armosi, Jeesus, on maailmankaikkeuden suurin ja ihmeellisin asia. Se on suurempi kuin elämä, sillä se kantaa minut taivaaseen saakka. Sitä eivät mitkään ihmisen ponnistelut kykene koskaan tavoittamaan. Se peittää suurimmankin syntisen synnit alleen, niin kuin niitä ei olisi koskaan ollutkaan. Ristin ryövärin se vei taivaaseen asti.

      Armo on ihmeellinen, koska en voi sitä millään ostaa. Heti kun kuvittelen sen vaativan yhdenkin oman tekoni sinun ristintyösi lisäksi, olen tehnyt armosta jotakin muuta kuin armon - eikä sitä enää ole. Armo omistetaan täytenä lahjana tai sitten sitä ei saada ollenkaan. Sinun ristinsovituksesi, Jeesus, riittäköön minulle, sillä en kykene pelastusta ansaitsemaan omin voimin. Ansioiden ansaitsemisen pohjattomalle suolle en tahdo enää uudelleen lähteä. Kiitos, että olet vapauttanut minut siitä.

      Sillä ihmeellinen on armo. Siunattu on armo. Armosta minun kaltaisella syntiselläkin on taivas odottamassa. Saan levätä armon varassa. Sydämestäni ylistän sinua, Jumalan Karitsa, että otit pois maailman synnin. Poisotettua syntiä ei enää muistella. Syntiä ei enää sinun silmissäsi ole. Minun huuleni ylistävät sinua, Jeesus, sillä suurempi kuin elämä on sinun armosi. Ihmeellinen armo!
      vihkosesta: Juha Vähäsarja, Taivasta maan päällä.

      1 Daavidin virsi, kun hän oli Juudan erämaassa.(63:2) Jumala, sinä olet minun Jumalani, sinua minä etsin varhain; sinua minun sieluni janoaa, sinua halajaa minun ruumiini kuivassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa.
      2 (63:3) Niin minä katselin sinua pyhäkössä, nähdäkseni sinun voimasi ja kunniasi.
      3 (63:4) Sillä sinun armosi on parempi kuin elämä, minun huuleni ylistäkööt sinua.
      4 (63:5) Niin minä kiitän sinua elinaikani, nostan käteni sinun nimeesi.
      5 (63:6) Minun sieluni ravitaan niinkuin lihavuudella ja rasvalla, ja minun suuni ylistää sinua riemuitsevilla huulilla,
      6 (63:7) kun minä vuoteessani sinua muistan ja ajattelen sinua yön vartiohetkinä.
      7 (63:8) Sillä sinä olet minun apuni, ja sinun siipiesi suojassa minä riemuitsen.
      8 (63:9) Minun sieluni riippuu sinussa kiinni, sinun oikea kätesi tukee minua.
      9 (63:10) Mutta he etsivät minun henkeäni omaksi turmiokseen, he menevät maan syvyyksiin.
      10 (63:11) Heidät annetaan miekalle alttiiksi, he joutuvat aavikkosutten osaksi.
      11 (63:12) Mutta kuningas on iloitseva Jumalassa; hän on jokaisen kerskaus, joka hänen kauttansa vannoo. Sillä valhettelijain suu tukitaan.

      • Aamen.


    • näkymätön ninni

      Elämän katoavaisuus...

      Psalmit 39

      1 Veisuunjohtajalle; Jedutunin tapaan; Daavidin virsi.(39:2) Minä sanoin: "Minä pidän vaelluksestani vaarin, etten kielelläni syntiä tekisi. Minä pidän suustani vaarin ja suistan sen, niin kauan kuin jumalaton on minun edessäni."
      2 (39:3) Minä olin vaiti, olin ääneti, en puhunut siitä, mikä hyvä on; mutta minun tuskani yltyi.
      3 (39:4) Minun sydämeni hehkui minun rinnassani; kun minä huokailin, syttyi minussa tuli, ja niin minä kielelläni puhuin.
      4 (39:5) Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että ymmärtäisin, kuinka katoavainen minä olen.
      5 (39:6) Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niinkuin ei mitään. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin. Sela.
      6 (39:7) Varjona vain ihminen vaeltaa, turhaan vain he touhuavat, kokoavat, eivätkä tiedä, kuka ne saa.
      7 (39:8) Ja nyt, mitä minä odotan, Herra? Sinuun minä panen toivoni.
      8 (39:9) Päästä minut kaikista synneistäni, älä pane minua houkkain pilkaksi.
      9 (39:10) Minä vaikenen enkä suutani avaa; sillä sinä sen teit.
      10 (39:11) Käännä vitsauksesi minusta pois, sillä minä menehdyn sinun kätesi kuritukseen.
      11 (39:12) Kun sinä ihmistä synnin tähden rangaistuksilla kuritat, kulutat sinä hänen kauneutensa niinkuin koinsyömän. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset. Sela.
      12 (39:13) Kuule minun rukoukseni, Herra, ota korviisi minun huutoni. Älä ole kuuro minun kyyneleilleni; sillä minä olen muukalainen sinun tykönäsi, vieras, niinkuin kaikki minun isänikin.
      13 (39:14) Käännä pois katseesi minusta, että minä ilostuisin, ennenkuin menen pois eikä minua enää ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe