Viimeinen tuomio ! Toinen Kuolema ! IKUINEN ERO !

2 Tess 1:9
(1992 käännös) " Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta,"

(1938 käännös ) " Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,"

http://biblehub.com/lexicon/2_thessalonians/1-9.htm

"aiónios" =eternal, unending = ikuinen, päättymätön http://biblehub.com/greek/166.htm

"olethros" = ruin, doom, destruction, death.= perikato, tuomio, tuho,kuolema
ólethros ("ruination") however does not imply "extinction" (annihilation). =
" olethros ("turmio" )Ei kuitenkaan tarkoita" loppumista, sammumista"
(annihilation, tyhjäksi tekemistä)
http://biblehub.com/greek/3639.htm



Joh.Ilm. 20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

http://biblehub.com/lexicon/revelation/20-14.htm
http://biblehub.com/lexicon/revelation/20-15.htm

"thanatos"= death, physical or spiritual = Kuolema, fyysinen tai hengellinen, sielullinen http://biblehub.com/greek/2288.htm
"hadés"= "the unseen world."= Tuonela, Näkymätön maailma.
http://biblehub.com/greek/86.htm

60

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KADOTUS
      Mt 3:10. Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
      11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
      12. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

      5:21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
      22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
      23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
      24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
      25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
      26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

      5:29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
      30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

      7:13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

      8:11. Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
      12. mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

      10:28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

      13:40. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
      41. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
      42. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

      13:47. Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja.
      48. Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.
      49. Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
      50. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

      18:8. Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
      9. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
      14. Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

      23:33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

      25:30. Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

      25:41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      • Mk 9:43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        16:15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Lk 13:22. Ja hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti, kulkien Jerusalemia kohti.
        23. Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
        29. Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.

        16:19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

        Rm 2:6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.

        5:16. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
        18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;

        8:1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

        1 Kor 1:18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        11:30. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
        31. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32. mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mk 9:43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        16:15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Lk 13:22. Ja hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti, kulkien Jerusalemia kohti.
        23. Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
        29. Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.

        16:19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

        Rm 2:6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.

        5:16. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
        18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;

        8:1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

        1 Kor 1:18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        11:30. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
        31. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32. mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        2 Kor 2:14. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
        15. Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
        16. näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?

        4:3. Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4. niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

        Fil 3:18. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
        19. heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

        2 Tess 1:6. koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
        7. ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
        8. tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
        9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,

        2:9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        1 Tim 6:9. Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
        10. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

        Hebr 10:38. mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
        39. Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.

        2 Piet 2:17. Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.

        3:15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Jaak 4:12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

        5:19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Juuda 1:7. samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
        11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
        12. He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
        13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        2 Kor 2:14. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
        15. Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
        16. näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?

        4:3. Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4. niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

        Fil 3:18. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
        19. heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

        2 Tess 1:6. koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
        7. ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
        8. tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
        9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,

        2:9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        1 Tim 6:9. Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
        10. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

        Hebr 10:38. mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
        39. Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.

        2 Piet 2:17. Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.

        3:15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Jaak 4:12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

        5:19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Juuda 1:7. samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
        11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
        12. He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
        13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

        Ilm 2:11. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'

        14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        17:8. Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

        19:20. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        20:6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        20:10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        20:12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        21:8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        22:15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        1 Aik 28:9. Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta jos luovut hänestä, niin hän hylkää sinut iankaikkisesti.

        Ps 92:8. Kun jumalattomat rehottavat niinkuin ruoho ja väärintekijät kaikki kukoistavat, on se heidän ikuiseksi häviöksensä.

        San 11:7. Jumalattoman ihmisen kuollessa hukkuu hänen toivonsa, ja vääräin odotus hukkuu.

        14:12. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

        22:3. Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        24:19. Älä vihastu pahantekijäin tähden, älä kadehdi jumalattomia.
        20. Sillä ei ole pahalla tulevaisuutta; jumalattomien lamppu sammuu.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ilm 2:11. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'

        14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
        10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        17:8. Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

        19:20. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        20:6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        20:10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        20:12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        21:8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        22:15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        1 Aik 28:9. Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta jos luovut hänestä, niin hän hylkää sinut iankaikkisesti.

        Ps 92:8. Kun jumalattomat rehottavat niinkuin ruoho ja väärintekijät kaikki kukoistavat, on se heidän ikuiseksi häviöksensä.

        San 11:7. Jumalattoman ihmisen kuollessa hukkuu hänen toivonsa, ja vääräin odotus hukkuu.

        14:12. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

        22:3. Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

        24:19. Älä vihastu pahantekijäin tähden, älä kadehdi jumalattomia.
        20. Sillä ei ole pahalla tulevaisuutta; jumalattomien lamppu sammuu.

        Jes 30:33. Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon. Herran henkäys kuin tulikivi-virta sytyttää sen.

        33:14. Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?"

        66:24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

        Jer 20:11. Mutta Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat eivätkä mitään mahda. He saavat suuren häpeän, sillä he ovat olleet ymmärtämättömät, iankaikkisen pilkan, joka ei ole unhottuva.

        Dan 7:11. Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.

        12:2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jes 30:33. Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon. Herran henkäys kuin tulikivi-virta sytyttää sen.

        33:14. Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?"

        66:24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

        Jer 20:11. Mutta Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat eivätkä mitään mahda. He saavat suuren häpeän, sillä he ovat olleet ymmärtämättömät, iankaikkisen pilkan, joka ei ole unhottuva.

        Dan 7:11. Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.

        12:2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Vrt. Blogini osio "Oppi Tuonelasta" !

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt. Blogini osio "Oppi Tuonelasta" !

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

        Ps. Huom .Raamattu ei tue kuitenkaan ns. annihilaatio-oppia

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi

        "aiónios" =eternal, unending = ikuinen, päättymätön http://biblehub.com/greek/166.htm

        "olethros" = ruin, doom, destruction, death.= perikato, tuomio, tuho,kuolema

        ólethros ("ruination") however does not imply "extinction" (annihilation). =
        " olethros ("turmio" )Ei kuitenkaan tarkoita" loppumista, sammumista"
        (annihilation, tyhjäksi tekemistä)
        http://biblehub.com/greek/3639.htm


      • 1234567...
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ps. Huom .Raamattu ei tue kuitenkaan ns. annihilaatio-oppia

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi

        "aiónios" =eternal, unending = ikuinen, päättymätön http://biblehub.com/greek/166.htm

        "olethros" = ruin, doom, destruction, death.= perikato, tuomio, tuho,kuolema

        ólethros ("ruination") however does not imply "extinction" (annihilation). =
        " olethros ("turmio" )Ei kuitenkaan tarkoita" loppumista, sammumista"
        (annihilation, tyhjäksi tekemistä)
        http://biblehub.com/greek/3639.htm

        Jumalattomia kohtaa toinen kuolema, kun tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA. Heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi pelastettujan jalkapohjien alle. Kaikki entinen on mennyt eikä enää ajatukseen astu.

        Ikuinen elämä on vain pelastetuilla Jumalan pyhillä.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.


      • 1234567... kirjoitti:

        Jumalattomia kohtaa toinen kuolema, kun tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA. Heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi pelastettujan jalkapohjien alle. Kaikki entinen on mennyt eikä enää ajatukseen astu.

        Ikuinen elämä on vain pelastetuilla Jumalan pyhillä.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Väärin 1234567...

        Joh. Ilm. 20:14... "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." !


    • helppo tietää

      Näinhan se on aina ollut alusta lähtien, aivan Jeesuksen sanojen mukaan. Sitten 1800-luvulla tuli Ellenille näkyjä, että Jeesus ei puhunutkaan totta.


      Kumpi on oikeassa: Jeesus vai Ellen?

      • Oikeus voittaa

        Ellen ei koskaan puhunut Jeesusta tai raamatunsanaa vastaan, vaan hän AINA kehoitti kaiken koettelemaan RAAMATULLA, joten sinun "helppo tietää" juttusi on TAAS vääryydenhengessä kirjoitettu.


      • ...
        Oikeus voittaa kirjoitti:

        Ellen ei koskaan puhunut Jeesusta tai raamatunsanaa vastaan, vaan hän AINA kehoitti kaiken koettelemaan RAAMATULLA, joten sinun "helppo tietää" juttusi on TAAS vääryydenhengessä kirjoitettu.

        "helppo tietää" on oikeassa! Ja Jeesus on! mutta Ellenin näyt ja adventistien opit sielun tiedottomuudesta on harhaa!


      • pyh!
        ... kirjoitti:

        "helppo tietää" on oikeassa! Ja Jeesus on! mutta Ellenin näyt ja adventistien opit sielun tiedottomuudesta on harhaa!

        Adventismi on ainoa oikea raamatuntulkinta. Kaikki muu (ja sinä) on saa.tanasta.


    • Bushkajussi

      Olet pihalla kuin lumiukko .

      • ...

        Sinulla on luuta kädessä ja porkkananenä.


    • Sirkka Iita

      No hyvä että sinäkin kopittelija tajusit vihdoinkin, että h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA, ei TOINEN ELÄMÄ.

      Jumala ei salli jumalattoman elää iankaikkisesti.

      Vai Krisuksessa voi ihminen periä iankaikkisuuden, NIIN SUURI HÄN ON !

      Ei kukaan toinen voi sitä lahjaa ihmiselle antaa.

      KIITOS ja ylistys nimellesi JEESUS KRISTUS.

      • uskon ihme

        Onko kopittelija jo tullut uskoon? Raamatun sana alkaa vakuttaa sinussa ja saa tanan oppi kuolemattomasta sielusta osoittautuu valheeksi. Usko vain Raamattua kopittelijakin, niin olet oikealla tiellä, Hyvä, kun olet nähnyt Raamatusta (adventistien opettamana) sen, että sielu ei elä helvetin tulessa pidenpään, kuin hänen pahat tekonsa (joita ei ole pyydetty eikä saatu anteeksi) ansaitsevat.


      • ...

        Sirkka-Iita on pihalla kuin lumi-ukko.


      • ...
        uskon ihme kirjoitti:

        Onko kopittelija jo tullut uskoon? Raamatun sana alkaa vakuttaa sinussa ja saa tanan oppi kuolemattomasta sielusta osoittautuu valheeksi. Usko vain Raamattua kopittelijakin, niin olet oikealla tiellä, Hyvä, kun olet nähnyt Raamatusta (adventistien opettamana) sen, että sielu ei elä helvetin tulessa pidenpään, kuin hänen pahat tekonsa (joita ei ole pyydetty eikä saatu anteeksi) ansaitsevat.

        "Uskon ihmekään" ei ole ymmärtänyt lukemaansa...


      • Sirkka-Iitalle !

        Sirkka_Iita "
        No hyvä että sinäkin kopittelija tajusit vihdoinkin, että h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA, ei TOINEN ELÄMÄ.
        Jumala ei salli jumalattoman elää iankaikkisesti.
        ______________________________

        Sirkka-iita on jälleen VÄÄRÄSSÄ ja vääristelet sitä mitä ole kirjoittanut aiemmin !


        Mutta mitä tarkoittaa sitten tämä ns. TUONELA JA HELVETTI?! KERRON...

        Vanhassa testamentissa tuonelaa tarkoittava sana on " sheol " joka esiintyy 66 kertaa ja se käsitetään
        ns. " kuolleitten valtakunnaksi " ja vanhassa testamentissa esiintyy myös toinenkin n.23x sana
        " shachat ", joka merkitsee lähinnä "Hävitystä, Kuolemaa, Kuoppaa, Reikää, Tuhoamista, Pilaantumista " ja toissijaisesti "tuonelaa"

        Uusi testamentti käyttää Tuonelasta sanaa " Hades " (10x) = "muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης "näkymätön"
        (hadés: Hades, the abode of departed spirits, the unseen world http://biblehub.com/greek/86.htm )

        Tuonela sanan kääntäminen raamatun vierasperäiseksi sanaksi eli "helvetiksi" on harhaanjohtavaa!

        Jeesus ja rabbit opettivat, että ns. tuonelan " hyvä osasto " on ns. " paratiisi " ja ns. " Aabrahamin helma " jossa
        ollaan jo Jumalan läheisyydessä ja lohdutuksessa ja täysin tietoisessa tilassa.

        Vielä sanasta HELVETTI, Lainaus Wikipedia:

        Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen. Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti

        Ja vielä sanasta "Gehenna" jota Jeesuskin käyttää esiintyy UT:ssa 12 x ja tarkoittaa viimeistä rangaistuksen paikkaa ja se on saanut nimensä Jerusalemin ulkopuolella olevasta jätteiden polttopaikasta ja tämä sana käännetään meidän Raamatussamme vierasperäisellä sanalla "HELVETIKSIi" mutta se ei siis varsinaisesti tarkoita ns. "Tuonelaa" vaan liittyy viimeiseen tuomioon !
        Vrt " gehenna " 12x
        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        Jeesus ei mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".


        http://biblehub.com/lexicon/matthew/25-41.htm


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sirkka-Iitalle !

        Sirkka_Iita "
        No hyvä että sinäkin kopittelija tajusit vihdoinkin, että h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA, ei TOINEN ELÄMÄ.
        Jumala ei salli jumalattoman elää iankaikkisesti.
        ______________________________

        Sirkka-iita on jälleen VÄÄRÄSSÄ ja vääristelet sitä mitä ole kirjoittanut aiemmin !


        Mutta mitä tarkoittaa sitten tämä ns. TUONELA JA HELVETTI?! KERRON...

        Vanhassa testamentissa tuonelaa tarkoittava sana on " sheol " joka esiintyy 66 kertaa ja se käsitetään
        ns. " kuolleitten valtakunnaksi " ja vanhassa testamentissa esiintyy myös toinenkin n.23x sana
        " shachat ", joka merkitsee lähinnä "Hävitystä, Kuolemaa, Kuoppaa, Reikää, Tuhoamista, Pilaantumista " ja toissijaisesti "tuonelaa"

        Uusi testamentti käyttää Tuonelasta sanaa " Hades " (10x) = "muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης "näkymätön"
        (hadés: Hades, the abode of departed spirits, the unseen world http://biblehub.com/greek/86.htm )

        Tuonela sanan kääntäminen raamatun vierasperäiseksi sanaksi eli "helvetiksi" on harhaanjohtavaa!

        Jeesus ja rabbit opettivat, että ns. tuonelan " hyvä osasto " on ns. " paratiisi " ja ns. " Aabrahamin helma " jossa
        ollaan jo Jumalan läheisyydessä ja lohdutuksessa ja täysin tietoisessa tilassa.

        Vielä sanasta HELVETTI, Lainaus Wikipedia:

        Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen. Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti

        Ja vielä sanasta "Gehenna" jota Jeesuskin käyttää esiintyy UT:ssa 12 x ja tarkoittaa viimeistä rangaistuksen paikkaa ja se on saanut nimensä Jerusalemin ulkopuolella olevasta jätteiden polttopaikasta ja tämä sana käännetään meidän Raamatussamme vierasperäisellä sanalla "HELVETIKSIi" mutta se ei siis varsinaisesti tarkoita ns. "Tuonelaa" vaan liittyy viimeiseen tuomioon !
        Vrt " gehenna " 12x
        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        Jeesus ei mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".


        http://biblehub.com/lexicon/matthew/25-41.htm

        Tuolta voit Sirkka-Iita lukea asioista tarkemmin niin ehkä ne sinullekin vielä joskus selviää sinne Ruotsin maalle ! :)))

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Tuolta voit Sirkka-Iita lukea asioista tarkemmin niin ehkä ne sinullekin vielä joskus selviää sinne Ruotsin maalle ! :)))

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

        Täyttä valhetta ja potaskaa ovat väitteesi. Emme ikinä hyväksy niitä. Vie oppisi mukanasi kadotukseen. Saatananpalvontaa on oppisi.


      • kerettiläinen
        pyh! kirjoitti:

        Täyttä valhetta ja potaskaa ovat väitteesi. Emme ikinä hyväksy niitä. Vie oppisi mukanasi kadotukseen. Saatananpalvontaa on oppisi.

        >>>Saatananpalvontaa on oppisi.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sirkka-Iitalle !

        Sirkka_Iita "
        No hyvä että sinäkin kopittelija tajusit vihdoinkin, että h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA, ei TOINEN ELÄMÄ.
        Jumala ei salli jumalattoman elää iankaikkisesti.
        ______________________________

        Sirkka-iita on jälleen VÄÄRÄSSÄ ja vääristelet sitä mitä ole kirjoittanut aiemmin !


        Mutta mitä tarkoittaa sitten tämä ns. TUONELA JA HELVETTI?! KERRON...

        Vanhassa testamentissa tuonelaa tarkoittava sana on " sheol " joka esiintyy 66 kertaa ja se käsitetään
        ns. " kuolleitten valtakunnaksi " ja vanhassa testamentissa esiintyy myös toinenkin n.23x sana
        " shachat ", joka merkitsee lähinnä "Hävitystä, Kuolemaa, Kuoppaa, Reikää, Tuhoamista, Pilaantumista " ja toissijaisesti "tuonelaa"

        Uusi testamentti käyttää Tuonelasta sanaa " Hades " (10x) = "muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης "näkymätön"
        (hadés: Hades, the abode of departed spirits, the unseen world http://biblehub.com/greek/86.htm )

        Tuonela sanan kääntäminen raamatun vierasperäiseksi sanaksi eli "helvetiksi" on harhaanjohtavaa!

        Jeesus ja rabbit opettivat, että ns. tuonelan " hyvä osasto " on ns. " paratiisi " ja ns. " Aabrahamin helma " jossa
        ollaan jo Jumalan läheisyydessä ja lohdutuksessa ja täysin tietoisessa tilassa.

        Vielä sanasta HELVETTI, Lainaus Wikipedia:

        Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen. Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti

        Ja vielä sanasta "Gehenna" jota Jeesuskin käyttää esiintyy UT:ssa 12 x ja tarkoittaa viimeistä rangaistuksen paikkaa ja se on saanut nimensä Jerusalemin ulkopuolella olevasta jätteiden polttopaikasta ja tämä sana käännetään meidän Raamatussamme vierasperäisellä sanalla "HELVETIKSIi" mutta se ei siis varsinaisesti tarkoita ns. "Tuonelaa" vaan liittyy viimeiseen tuomioon !
        Vrt " gehenna " 12x
        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        Jeesus ei mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".


        http://biblehub.com/lexicon/matthew/25-41.htm

        Lisään vielä:

        Lainaus: ."geenna": Gehenna, a valley W. and South of Jer., also a symbolic name for the final place of punishment of the ungodly

        géenna (a transliteration of the Hebrew term, Gêhinnōm, "the valley of Hinnom") – Gehenna, i.e. hell (also referred to as the "lake of fire" in Revelation).

        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        ELI VIELÄ RAUTALANGASTA VÄÄNTÄEN !

        Eli sanalla "gehenna" jota usein siteerataan "helvetiksi" tarkoittaa myös ns."tulista järveä" Ilm 20:14 mutta näillä termeillä ei ole mitään tekemistä käsitteen TUONELA eli "Hades, the abode of departed spirits, the unseen world" eli henkien asuinsijan, näkymättömän sielujen maailman kanssa !

        Gehenna / Helvetti / Tulinen järvi tarkoittavat samaa ja liittyy viimeiseen tuomioon eli "Toiseen kuolemaan" mutta TUONELAN kääntäminen ns. "helvetiksi" on väärin käännetty ja näin aiheuttaa harhakäsityksiä koko asiasta! :O

        TUONELA EI TARKOITA HELVETTIÄ !

        Eli jos joku sanoo että ihminen joutuu kuollessaan "helvettiin", niin ei tiedä mistä puhuu sillä IHMINEN TODELLISUUDESSA JOUTUU / PÄÄSEE RUUMIIN KUOLLESSA TUONELAAN !


      • kerettiläinen kirjoitti:

        >>>Saatananpalvontaa on oppisi.

        Niin minä seuraan RAAMATTUA ja sen ALKUKIELTÄ !
        Sitä mitä te seuraatte Pyh! ja "kerettiläinen" niin en tiedä!
        mutta ette ainakaan Raamattua !

        Kreikan "hadés " eli Tuonela esiintyy raamatussa 10x ja kuuluu raamatun kreikan alkukieleen joskin eri merkityksessä kuin kreikkalainen jumaltarusto sen meille kertoo !

        Vrt http://biblehub.com/greek/86.htm


      • ...
        kerettiläinen kirjoitti:

        >>>Saatananpalvontaa on oppisi.

        Pyh! ja kerettiläinen on vain eksyneitä trolleja! ei kannata ottaa vakavasti.


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin minä seuraan RAAMATTUA ja sen ALKUKIELTÄ !
        Sitä mitä te seuraatte Pyh! ja "kerettiläinen" niin en tiedä!
        mutta ette ainakaan Raamattua !

        Kreikan "hadés " eli Tuonela esiintyy raamatussa 10x ja kuuluu raamatun kreikan alkukieleen joskin eri merkityksessä kuin kreikkalainen jumaltarusto sen meille kertoo !

        Vrt http://biblehub.com/greek/86.htm

        Et seuraa, vaan saa.tanan valheita sinä seuraat ja rääkkäät Raamattua kadotukseksesi.


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lisään vielä:

        Lainaus: ."geenna": Gehenna, a valley W. and South of Jer., also a symbolic name for the final place of punishment of the ungodly

        géenna (a transliteration of the Hebrew term, Gêhinnōm, "the valley of Hinnom") – Gehenna, i.e. hell (also referred to as the "lake of fire" in Revelation).

        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        ELI VIELÄ RAUTALANGASTA VÄÄNTÄEN !

        Eli sanalla "gehenna" jota usein siteerataan "helvetiksi" tarkoittaa myös ns."tulista järveä" Ilm 20:14 mutta näillä termeillä ei ole mitään tekemistä käsitteen TUONELA eli "Hades, the abode of departed spirits, the unseen world" eli henkien asuinsijan, näkymättömän sielujen maailman kanssa !

        Gehenna / Helvetti / Tulinen järvi tarkoittavat samaa ja liittyy viimeiseen tuomioon eli "Toiseen kuolemaan" mutta TUONELAN kääntäminen ns. "helvetiksi" on väärin käännetty ja näin aiheuttaa harhakäsityksiä koko asiasta! :O

        TUONELA EI TARKOITA HELVETTIÄ !

        Eli jos joku sanoo että ihminen joutuu kuollessaan "helvettiin", niin ei tiedä mistä puhuu sillä IHMINEN TODELLISUUDESSA JOUTUU / PÄÄSEE RUUMIIN KUOLLESSA TUONELAAN !

        Mitään sielunkuolemattomuusoppia ei Raamatussa ole. Se on pääsi valhetta vain.


      • ...
        pyh! kirjoitti:

        Mitään sielunkuolemattomuusoppia ei Raamatussa ole. Se on pääsi valhetta vain.

        Opettele Pyh! lukemaan ensin ennen kuin möläyttelet mitään!


      • totuus ja valhe
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lisään vielä:

        Lainaus: ."geenna": Gehenna, a valley W. and South of Jer., also a symbolic name for the final place of punishment of the ungodly

        géenna (a transliteration of the Hebrew term, Gêhinnōm, "the valley of Hinnom") – Gehenna, i.e. hell (also referred to as the "lake of fire" in Revelation).

        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        ELI VIELÄ RAUTALANGASTA VÄÄNTÄEN !

        Eli sanalla "gehenna" jota usein siteerataan "helvetiksi" tarkoittaa myös ns."tulista järveä" Ilm 20:14 mutta näillä termeillä ei ole mitään tekemistä käsitteen TUONELA eli "Hades, the abode of departed spirits, the unseen world" eli henkien asuinsijan, näkymättömän sielujen maailman kanssa !

        Gehenna / Helvetti / Tulinen järvi tarkoittavat samaa ja liittyy viimeiseen tuomioon eli "Toiseen kuolemaan" mutta TUONELAN kääntäminen ns. "helvetiksi" on väärin käännetty ja näin aiheuttaa harhakäsityksiä koko asiasta! :O

        TUONELA EI TARKOITA HELVETTIÄ !

        Eli jos joku sanoo että ihminen joutuu kuollessaan "helvettiin", niin ei tiedä mistä puhuu sillä IHMINEN TODELLISUUDESSA JOUTUU / PÄÄSEE RUUMIIN KUOLLESSA TUONELAAN !

        Valheusko on syvälle juuturneena sinussa kopittelija. Muista Jeesuksen sanat: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois" Matt.15:3. Sielun kuolemattomuusopin istutti saa tana eikä taivaallinen Isä. Miksi ihmeessä sitten pidät tuosta pirun valheesta kiinni ja hylkäät vastoin parempaa tietoa taivaallisen Isän selvän sanan: "Kuolleet eivät tiedä mitään" Saarn.9:5???

        Kysymys on totuudesta ja valheesta, saa tanasta ja Jumalasta. Taivaan portilla lukee: "Eikä sinne ole pääsevä ketään.. valehtelijaa" Ilm. 21:27 Siis saa tana valehtelijana jää portin ulkopuolelle. Voi niitä, jotka rakastavat valheen isää ja hänen oppiaan enemmän kuin taivaallisen Isän sanaa. Osoite heille on toinen:"Kaikkien valehtelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa, tämä on toinen kuolema." Ilm.21:8. Omapahan on jokaisen valinta, ketä uskoo ja kenen oppia saarnaa. Väärät opettajat saavat "sitä kovamman tuomion" Jaak.3:1.


      • totuus ja valhe kirjoitti:

        Valheusko on syvälle juuturneena sinussa kopittelija. Muista Jeesuksen sanat: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois" Matt.15:3. Sielun kuolemattomuusopin istutti saa tana eikä taivaallinen Isä. Miksi ihmeessä sitten pidät tuosta pirun valheesta kiinni ja hylkäät vastoin parempaa tietoa taivaallisen Isän selvän sanan: "Kuolleet eivät tiedä mitään" Saarn.9:5???

        Kysymys on totuudesta ja valheesta, saa tanasta ja Jumalasta. Taivaan portilla lukee: "Eikä sinne ole pääsevä ketään.. valehtelijaa" Ilm. 21:27 Siis saa tana valehtelijana jää portin ulkopuolelle. Voi niitä, jotka rakastavat valheen isää ja hänen oppiaan enemmän kuin taivaallisen Isän sanaa. Osoite heille on toinen:"Kaikkien valehtelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa, tämä on toinen kuolema." Ilm.21:8. Omapahan on jokaisen valinta, ketä uskoo ja kenen oppia saarnaa. Väärät opettajat saavat "sitä kovamman tuomion" Jaak.3:1.

        "Kuolleet eivät tiedä mitään" Saarn.9:5??? (jatkuu) Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu.
        9:6 Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla.

        Hengellisesti kuolleilla ei ole enää palkkaa saatavana eikä enää mitään osaa missään !

        Oletko sinä "hengellisesti kuollut" ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "Kuolleet eivät tiedä mitään" Saarn.9:5??? (jatkuu) Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu.
        9:6 Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla.

        Hengellisesti kuolleilla ei ole enää palkkaa saatavana eikä enää mitään osaa missään !

        Oletko sinä "hengellisesti kuollut" ?

        SAARNAAJA 9:5
        Huom: (1992 käännös) Saarnaaja 9:5
        " Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu."

        1938 käännös sanoo, että "heillä ei ole PAIKKAA" on väärä käännös sillä alkukieli puhuu juuri PALKASTA !

        Alkukieli hebrea käyttää tässä sanaa "sa·char,", joka tarkoittaa " reward", "wake" = Palkkio, Palkinto, Palkka, Palkat
        Vrt. http://biblehub.com/lexicon/ecclesiastes/9-5.htm

        Ps. Jehovan todistajien oma käännös sanoo näin:
        " Sillä elävät tietävät kuolevansa,* mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään,* eikä heillä ole enää palkkaa, sillä heidän muistonsa on unohdettu."
        http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/saarnaaja/9/

        ELI 1938 käännös ja 1776 Biblia sanovat, että "heillä ei ole PAIKKAA" on väärä käännös sillä alkukieli puhuu juuri PALKASTA !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        SAARNAAJA 9:5
        Huom: (1992 käännös) Saarnaaja 9:5
        " Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu."

        1938 käännös sanoo, että "heillä ei ole PAIKKAA" on väärä käännös sillä alkukieli puhuu juuri PALKASTA !

        Alkukieli hebrea käyttää tässä sanaa "sa·char,", joka tarkoittaa " reward", "wake" = Palkkio, Palkinto, Palkka, Palkat
        Vrt. http://biblehub.com/lexicon/ecclesiastes/9-5.htm

        Ps. Jehovan todistajien oma käännös sanoo näin:
        " Sillä elävät tietävät kuolevansa,* mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään,* eikä heillä ole enää palkkaa, sillä heidän muistonsa on unohdettu."
        http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/saarnaaja/9/

        ELI 1938 käännös ja 1776 Biblia sanovat, että "heillä ei ole PAIKKAA" on väärä käännös sillä alkukieli puhuu juuri PALKASTA !

        Vrt Saar 9:5 kaikki rinnakkain tästä !

        http://isokirja.net/index.fcgi?kaannos=biblia,vanha,uusi&kirja=saarn&luku=9&jae=


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt Saar 9:5 kaikki rinnakkain tästä !

        http://isokirja.net/index.fcgi?kaannos=biblia,vanha,uusi&kirja=saarn&luku=9&jae=

        Tässä Saar 9:5 kohdassa juuri toteutuu hyvin tämä Israelin kansallisrunoilijan Bialikin sanonta hyvin eli " Raamatun lukeminen muulla kuin sen alkukielellä on kuin suutelisi morsianta hunnun läpi."

        Eli yksi I-kirjaimen ja L-kirjaimen asettaminen väärin muuttaa koko lauseyhteyden ihan erilaiseksi ! :O

        eli " KUOLLEILLA JOTKA EI TIEDÄ MITÄÄN EI OLE ENÄÄ PALKKAA SAATAVANA JA HEIDÄN MUISTONSAKIN UNOHDETAAN " !

        Tässä vielä yleiset kansainväliset käännökset:

        New American Standard Bible
        For the living know they will die; but the dead do not know anything, nor have they any longer a reward, for their memory is forgotten.

        King James Bible
        For the living know that they shall die: but the dead know not any thing, neither have they any more a reward; for the memory of them is forgotten.

        Holman Christian Standard Bible
        For the living know that they will die, but the dead don't know anything. There is no longer a reward for them because the memory of them is forgotten.

        International Standard Version
        At least the living know they will die, but the dead know nothing; they no longer have a reward, since memory about them has been forgotten.

        NET Bible
        For the living know that they will die, but the dead do not know anything; they have no further reward--and even the memory of them disappears.

        GOD'S WORD® Translation
        The living know that they will die, but the dead don't know anything. There is no more reward for the dead when the memory of them has faded.

        King James 2000 Bible
        For the living know that they shall die: but the dead know not any thing, neither have they any more a reward; for the memory of them is forgotten.


      • Sirkka Iita
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lisään vielä:

        Lainaus: ."geenna": Gehenna, a valley W. and South of Jer., also a symbolic name for the final place of punishment of the ungodly

        géenna (a transliteration of the Hebrew term, Gêhinnōm, "the valley of Hinnom") – Gehenna, i.e. hell (also referred to as the "lake of fire" in Revelation).

        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        ELI VIELÄ RAUTALANGASTA VÄÄNTÄEN !

        Eli sanalla "gehenna" jota usein siteerataan "helvetiksi" tarkoittaa myös ns."tulista järveä" Ilm 20:14 mutta näillä termeillä ei ole mitään tekemistä käsitteen TUONELA eli "Hades, the abode of departed spirits, the unseen world" eli henkien asuinsijan, näkymättömän sielujen maailman kanssa !

        Gehenna / Helvetti / Tulinen järvi tarkoittavat samaa ja liittyy viimeiseen tuomioon eli "Toiseen kuolemaan" mutta TUONELAN kääntäminen ns. "helvetiksi" on väärin käännetty ja näin aiheuttaa harhakäsityksiä koko asiasta! :O

        TUONELA EI TARKOITA HELVETTIÄ !

        Eli jos joku sanoo että ihminen joutuu kuollessaan "helvettiin", niin ei tiedä mistä puhuu sillä IHMINEN TODELLISUUDESSA JOUTUU / PÄÄSEE RUUMIIN KUOLLESSA TUONELAAN !

        Mitä on TOINEN KUOLEMA?

        Jumalan lahjaksi antama elämä ei enää ikinä palaa heihin, vaan he ovat ainiaaksi kadotetut, koska Kristus ei herätä enää heitä toisesta kuolemasta. Siis heitä, jotka Jumala on toisessa kuolemassa tuhonnut ja poistanut olemassaolosta, ja muististaankin.

        Ilmestyskirjan mukaan: "h e l v e t t i on toinen kuolema". Tämä on Kumalan rangaistus, jossa jumalattomat palavat loppuun kuin oljenkorret, sillä "heidät polttaa se tuli".

        Eikä heitä enää senjälkeen ole olemassa, vaan heidät on lopullisesti kadotettu ja heidän muistonsakin on lopullisesti kuollut.

        Heitä ei siis enää oleolemassa missään, ei edes Jumalan muistissa.

        Kuolema ja elämä ovat vastakohdat ja kuolema tarkoittaa elämän menettämistä.

        Saatanalla ei ole anettavana iankaikkista elämää, kiduttaakseen Jumalan luotuja iankaikkisesta iankaikkiseen.

        Jumala ei luonut ihmistä iankaikkisesti saatanan kidutettavaksi, vaan elämään yhteydessään onnellisena ja rakastamaan ja kunnioittamaan Häntä ja lähimäisiänsä.

        Jumala ei salli saatanalle luomaansa ihmistä voittosaaliiksi, vaan Jumala tekee lopun kaikesta vääryydestä ja jumalattomista, joille ei kelpaa Kristus
        Lunastajaksi.


    • IkkremimiN

      Jos kopittelija007 tietäisi mitä on tekemässä niin katumus olisi kova. Jumalan pelkoa ei hänellä vielä ole. Rukoilkaa hänen puolestaan, hän pilkkaa Jumalan pyhyyttä ja hänen tuomionsa on kova, mutta oikeudenmukainen, ellei hän tee parannusta. Älkäämme väitelkö.

      • Kun oppi nojaa Raamattuun ja sen ALKUKIELEEN, niin aina voi olla turvallisella mielellä vihollisen hyökkäysten kohdatessa ! :)))

        Ja näinhän Jeesuskin aina vastasi kun paholainen kiusasi !

        " Kirjoitettu ON ! " ....Vrt. Matt 4:4 / 4:7 / 4:10

        Raamatulla kommentoijat ovat näillä sivuilla harvassa ja se juuri osoittaa miten hauraalla ja ontuvalla pohjalla adventismin kannattajat hoipertelee !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Kun oppi nojaa Raamattuun ja sen ALKUKIELEEN, niin aina voi olla turvallisella mielellä vihollisen hyökkäysten kohdatessa ! :)))

        Ja näinhän Jeesuskin aina vastasi kun paholainen kiusasi !

        " Kirjoitettu ON ! " ....Vrt. Matt 4:4 / 4:7 / 4:10

        Raamatulla kommentoijat ovat näillä sivuilla harvassa ja se juuri osoittaa miten hauraalla ja ontuvalla pohjalla adventismin kannattajat hoipertelee !

        Ja toinen mikä osoittaa miten heikolla pohjalla adventismin kannattajat näillä sivuilla ovat, on se, että he eivät uskalla esiintyä näillä sivuilla omana itsenään koskaan vaan huutelevat vain puskista mitättömyyksiään ilman että ne asiat tukeutuisi mihinkään tai ainakaan raamattuun !

        Vrt Joh 3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."


      • viisastu vähän
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja toinen mikä osoittaa miten heikolla pohjalla adventismin kannattajat näillä sivuilla ovat, on se, että he eivät uskalla esiintyä näillä sivuilla omana itsenään koskaan vaan huutelevat vain puskista mitättömyyksiään ilman että ne asiat tukeutuisi mihinkään tai ainakaan raamattuun !

        Vrt Joh 3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

        3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Voiko höperömpää teologiaa kuulla kuin tuo kopittelijan opetus "hengellisesti kuolleet eivät tiedä mitään ja hengellisesti kuolleilla ei ole enää palkkaa saatavana eikä enää mitään osaa missään !" Kyllä hengellisesti kuolleet tietävät usen enemmän kuin minä ja kopittelija yhteensä ja heillä on usein myös muhkeampi palkkapussi kuin minulla ja kopittelijalla yhteensä, joten tuo väite on typeryydessään naurettava. Kyllä Salomo puhuu kuolleista ihmisistä, jotka eivät kuolemansa ja ylösnousemuksensa välillä tiedä mistään mitään. Mutta jos ihminen on hylännyt Jumalan sanan, ei hänellä ole viisautta vaan omia typeryyksiään, joita ei kannata kuunnella.


      • viisastu vähän kirjoitti:

        Voiko höperömpää teologiaa kuulla kuin tuo kopittelijan opetus "hengellisesti kuolleet eivät tiedä mitään ja hengellisesti kuolleilla ei ole enää palkkaa saatavana eikä enää mitään osaa missään !" Kyllä hengellisesti kuolleet tietävät usen enemmän kuin minä ja kopittelija yhteensä ja heillä on usein myös muhkeampi palkkapussi kuin minulla ja kopittelijalla yhteensä, joten tuo väite on typeryydessään naurettava. Kyllä Salomo puhuu kuolleista ihmisistä, jotka eivät kuolemansa ja ylösnousemuksensa välillä tiedä mistään mitään. Mutta jos ihminen on hylännyt Jumalan sanan, ei hänellä ole viisautta vaan omia typeryyksiään, joita ei kannata kuunnella.

        Sinulle nimimerkki "viisastu vähän":

        Niin kauan kuin ihminen ei ole "uudestisyntynyt" ylhäältä niin hän on ns. "hengellisesti kuollut" ei siis "elävä" !

        Vrt Tuhlaajapoika: Luuk 15:24 " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sinulle nimimerkki "viisastu vähän":

        Niin kauan kuin ihminen ei ole "uudestisyntynyt" ylhäältä niin hän on ns. "hengellisesti kuollut" ei siis "elävä" !

        Vrt Tuhlaajapoika: Luuk 15:24 " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."

        Ja kertauksen vuoksi vielä toisen kerran : Luuk 15:32 "Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"


      • Ilmestyskirja avautu
        viisastu vähän kirjoitti:

        Voiko höperömpää teologiaa kuulla kuin tuo kopittelijan opetus "hengellisesti kuolleet eivät tiedä mitään ja hengellisesti kuolleilla ei ole enää palkkaa saatavana eikä enää mitään osaa missään !" Kyllä hengellisesti kuolleet tietävät usen enemmän kuin minä ja kopittelija yhteensä ja heillä on usein myös muhkeampi palkkapussi kuin minulla ja kopittelijalla yhteensä, joten tuo väite on typeryydessään naurettava. Kyllä Salomo puhuu kuolleista ihmisistä, jotka eivät kuolemansa ja ylösnousemuksensa välillä tiedä mistään mitään. Mutta jos ihminen on hylännyt Jumalan sanan, ei hänellä ole viisautta vaan omia typeryyksiään, joita ei kannata kuunnella.

        Juuri näin! Mutta ilmestyskirja puhuu helvetistä toisena kuolemana ja se vasta on lopullinen kadotus, silloin Jumala vetää lopulliseti pois henkensä, eikä elämä enää palaja heihin jotka kuolevat kahdesti.

        Senvuoksi "Autuaita ovat he, jotka syntyvät kahdesti, sillä he kuolevat vain yhdesti, mutta jotka syntyvät yhdesti (jäävät siis ilman uudestisyntymää Kristuksessa)kuolevat kahdesti:" (heitä siis kohtaa tämä toinen kuolema.)


    • Sirkka Iita

      Onko ihminen iankaikkinen ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa? Ovatko kaikki uudestisyntymättömät, ilman Kristuksen eläväksi tekevää voimaa kadotettuja?

      Ketkä kuolevat toisen kuoleman ja polttaako HEIDÄT se tuli?

      Onko se totta,että: "heidät polttaa se tuli" eikä esim; heitä poltellaan ja kidutetaan iankaikkisesta iankaikkiseen?

      Olen ymmärtänyt että se tuli polttaa kerralla ja rutosti, niin "ettei jää juurta, eikä oksaa".

      Sanooko Raamattu: "h e l v e t t i on toinen kuolema"?

      Se ei siis ole toinen elämä, vaan toinen kuolema.

      Eikö se ihminen joka helvettiin joutuu, menetä elämänsä iankaikkisesti, koska toinen kuolema on lopullinen elämästä luopuminen?

      Kun Jumala vetää henkensä heistä pois, kuolevat kadotetut toisen kuoleman, sillä Jumala tuhoaa heidät lopullisesti helvetissä, "eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, sillä heidät poltaa se tuli"

      Onko se toinen kuolema kadotus (=hävitys)?

      Voiko ilman Jumalan antamaa henkeä kukaan olla elävä?

    • näin tulkiten

      Kopittelija on seko. Hänen mielestään tuonela on paratiisi johon elvävät, että kuoleet sielut menee (ruumiin kuoltua), mutta siellä ei ole Herraa. Herra on taivaassa, mutta Herra kuitenkin käväisi tuonelassa/paratiisissa ennen taivaaseen menemistä. Kuitenkin elävät, että kuolleet sielut molemmat elävät, kun Jeesuskin heille puhui.

      Sitten osalle tuonelan porukalle tulee toinen kuolema/elämä, eli ikuinen ero Jumalasta. Ensimmäinen oli väliaikainen ero ja sitten tulee lopullinen ero, jossa he elevät omasta voimastaan aina ja iankkasesti kärsien tulisessa järvessä, kituen.

      Toinen osa tuolelan/paratiisin porukasta jäi elemään tuonelassa joiden nimet olivat elämän kirjassa. Tosin Koppitelija sanoo, että tuonela/paratiisi heitettiin tuliseen järveen? Tarkoittanee kuitenkin, että osa siitä tuonelasta/paratiisista säästyi, joiden nimet olivat elämän kirjassa.

      Näin suomentaen tuon Koppitelijan ajatukset, kun hän ei itse osaa omin sanoin sanoa mitä hän tarkoittaa. Näin lyhysti Koppitelijan tekstit pystyy sanomaan, joita hän kirjoittaa sivuttaen.

      • Kirjoitin kenttään

        Kopittelija ei ole seko vaan eksynyt. Millä ihmeellä kiven kova omasta mielestään virheetön sydän saadaan kääntymään. Ei ainakaan haukkumalla. Valheopettajia on aina ollut ja tulee loppuunasti tulemaan. Rukoillaan, varoitetaan ja kartetaan. Jeesus Kristus on yksin Herra. Moni esiintyy täälläkin Kristuksena, valitettavasti. Turhia väittelyitä, itsensä korottamisia ilman Herran pelkoa. Jumalan siunausta ja armoa kopittelijalle. Ehkä herra antaa vielä kovan sydämmesi kääntyä rakkauteen meitä muita kohtaan.


      • Lainaus Risto Santala Kirjasta Jumalan Valtakunta ON !

        Oppi tuonelasta,
        kuoleman jälkeisestä välitilasta, perustuu Raamattuun. Vanha testamentti puhuu tuonelasta 65 kertaa ja Uusi testamentti kymmenisen kertaa. Raamatun mukaan kuolema on synnin seuraus. Siksi Messias oli sovitustyöllään voittava kuoleman. Jo tämä elämä on tavallaan »kuoleman varjon maa», kuten Raamattu sanoo (Jes 9:1). Kuolemamme jälkeen ruumis maatuu (1 Moos 3:19, Job 21:26), mutta sielu menee tuonelaan (Ps 16:10). Tuonela on maallisen elämänsä jättäneiden kokoontumispaikka, niin vanhurskaiden kuin väärien. Se on samalla ylösnousemuksen odotushuone. Ihmisen persoona ja minä-tietoisuus sailyy yli kuoleman. Kuitenkaan »vainajahenkien» kanssa ei saa olla yhteydessä (5 Moos 18:11 ja 1 Sam 28:11-19). Jumalan silmä seuraa myös tuonelassa olevia (Ps 139:8).

        Jeesus opetti, että tuonelassa on ikään kuin kaksi osastoa. Liittyen aikansa rabbien kielenkäyttöön hän puhui vertauksessaan rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta (Luuk 16:19-31), kuinka köyhä Lasarus vietiin »Aabrahamin helmaan» (16:22). Rabbit saattoivat nimittää tätä hyvän osan saaneiden osastoa myös paratiisiksi. Tästä oli kysymys, kun Jeesus lupasi ristillä toiselle ryövärille, että tämä on oleva samana päiväna Jeesuksen kanssa paratiisissa (Luuk 23:43). Ryöväri aavisti Jumalan valtakunnan todellisen luonteen pyytäessään: »Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.»

        Sama ajatus tuonelan ja taivasten valtakunnan todellisuudesta valahtaa esille, kun Pietari on tunnustanut Filippuksen Kesareassa, että Jeesus on »Kristus, elävän Jumalan Poika». Silloin Vapahtaja puhuu seurakunnastaan, jota »tuonelan portit eivät voita», ja antaa Pietarille »taivasten valtakunnan avaimet», niin että se, minkä hän »sitoo maan päällä», on oleva sidottu taivaassa, ja minkä hän »päästää maan päällä», on oleva päästetty taivaassa (Matt 16:13-19). Taustalla on heprean sanapari, joka merkitsee 'sitomista' ja 'vapauttamista'. Meillä ei ole oikeutta sulkea ketään taivasten valtakunnan ulkopuolelle, mutta meillä on oikeus sitoa ihminen Jumalan sanaan ja vapauttaa hänet tunnon taakoista. »Vapautus»-käsitteestä tulee nykyheprean 'synninpäästoä' merkitsevä sana. Muuan juutalaisen perimätiedon kuvaus kertoo, kuinka Messias istuu Rooman porteilla (kristittyjen luona) pitaalisten ja sairaiden rinnalla, »ja yhden hän sitoo ja toisen hän päästää». Näin Vapahtaja samastuu kärsivään ihmiseen.

        Tuonelan huonompaa osastoa evankeliumi kutsuu »vaivan paikaksi». Jeesus kertoo, kuinka rikas mies oli saanut eläessään hyvää ja kuinka hän nyt itsekkyytensä vuoksi »kärsi tuskaa». Lasarus taas sai nyt vuorostaan »lohdutusta». Rikas mies pyysi, etteivät hänen veljensä »joutuisi vaivan paikkaan». Kertomuksesta käy myös ilmi, että tuonelan kahden osaston välille on »vahvistettu suuri juopa», niin että ihminen ei voi kuoltuaan enää vaikuttaa iäiseen kohtaloonsa.

        Julistamme uskontunnustuksessamme, että Jeesus »astui alas tuonelaan». Hän oli siis tuonelassa kuolemansa ja ylösnousemuksensa välisen ajan. Apostoli Pietari tulkitsee sen siten, että hän »meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille» (1 Piet 3:19). Uusi testamentti tiedostaa, että pakanatkin voivat yleisen ilmoituksen pohjalta »ehkä hapuilemalla löytää» Jumalan (Apt 17:27) ja että »jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen» (Apt 10:35). Joskus »pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii» ja niin he, »vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki» (Room 2:14). Kuitenkin Jeesuksen messiaaniseen tehtävään kuului, että hän astui alas, »maan alimpiin paikkoihin -- täyttääkseen kaikki» (Ef 4:9-10). Näin tuonelassa jo olevat pääsivät osallisiksi Jeesuksen sovitustyöstä saaden siellä mahdollisuuden vastaanottaa evankeliumin. Ilmestyskirja 1:18 kertoo, etta Kristuksella on »kuoleman ja tuonelan avaimet». Tämä vastaa juutalaisen perimätiedon ajatusta, että Messiaalla on »ylösnousemuksen avaimet».


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus Risto Santala Kirjasta Jumalan Valtakunta ON !

        Oppi tuonelasta,
        kuoleman jälkeisestä välitilasta, perustuu Raamattuun. Vanha testamentti puhuu tuonelasta 65 kertaa ja Uusi testamentti kymmenisen kertaa. Raamatun mukaan kuolema on synnin seuraus. Siksi Messias oli sovitustyöllään voittava kuoleman. Jo tämä elämä on tavallaan »kuoleman varjon maa», kuten Raamattu sanoo (Jes 9:1). Kuolemamme jälkeen ruumis maatuu (1 Moos 3:19, Job 21:26), mutta sielu menee tuonelaan (Ps 16:10). Tuonela on maallisen elämänsä jättäneiden kokoontumispaikka, niin vanhurskaiden kuin väärien. Se on samalla ylösnousemuksen odotushuone. Ihmisen persoona ja minä-tietoisuus sailyy yli kuoleman. Kuitenkaan »vainajahenkien» kanssa ei saa olla yhteydessä (5 Moos 18:11 ja 1 Sam 28:11-19). Jumalan silmä seuraa myös tuonelassa olevia (Ps 139:8).

        Jeesus opetti, että tuonelassa on ikään kuin kaksi osastoa. Liittyen aikansa rabbien kielenkäyttöön hän puhui vertauksessaan rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta (Luuk 16:19-31), kuinka köyhä Lasarus vietiin »Aabrahamin helmaan» (16:22). Rabbit saattoivat nimittää tätä hyvän osan saaneiden osastoa myös paratiisiksi. Tästä oli kysymys, kun Jeesus lupasi ristillä toiselle ryövärille, että tämä on oleva samana päiväna Jeesuksen kanssa paratiisissa (Luuk 23:43). Ryöväri aavisti Jumalan valtakunnan todellisen luonteen pyytäessään: »Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.»

        Sama ajatus tuonelan ja taivasten valtakunnan todellisuudesta valahtaa esille, kun Pietari on tunnustanut Filippuksen Kesareassa, että Jeesus on »Kristus, elävän Jumalan Poika». Silloin Vapahtaja puhuu seurakunnastaan, jota »tuonelan portit eivät voita», ja antaa Pietarille »taivasten valtakunnan avaimet», niin että se, minkä hän »sitoo maan päällä», on oleva sidottu taivaassa, ja minkä hän »päästää maan päällä», on oleva päästetty taivaassa (Matt 16:13-19). Taustalla on heprean sanapari, joka merkitsee 'sitomista' ja 'vapauttamista'. Meillä ei ole oikeutta sulkea ketään taivasten valtakunnan ulkopuolelle, mutta meillä on oikeus sitoa ihminen Jumalan sanaan ja vapauttaa hänet tunnon taakoista. »Vapautus»-käsitteestä tulee nykyheprean 'synninpäästoä' merkitsevä sana. Muuan juutalaisen perimätiedon kuvaus kertoo, kuinka Messias istuu Rooman porteilla (kristittyjen luona) pitaalisten ja sairaiden rinnalla, »ja yhden hän sitoo ja toisen hän päästää». Näin Vapahtaja samastuu kärsivään ihmiseen.

        Tuonelan huonompaa osastoa evankeliumi kutsuu »vaivan paikaksi». Jeesus kertoo, kuinka rikas mies oli saanut eläessään hyvää ja kuinka hän nyt itsekkyytensä vuoksi »kärsi tuskaa». Lasarus taas sai nyt vuorostaan »lohdutusta». Rikas mies pyysi, etteivät hänen veljensä »joutuisi vaivan paikkaan». Kertomuksesta käy myös ilmi, että tuonelan kahden osaston välille on »vahvistettu suuri juopa», niin että ihminen ei voi kuoltuaan enää vaikuttaa iäiseen kohtaloonsa.

        Julistamme uskontunnustuksessamme, että Jeesus »astui alas tuonelaan». Hän oli siis tuonelassa kuolemansa ja ylösnousemuksensa välisen ajan. Apostoli Pietari tulkitsee sen siten, että hän »meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille» (1 Piet 3:19). Uusi testamentti tiedostaa, että pakanatkin voivat yleisen ilmoituksen pohjalta »ehkä hapuilemalla löytää» Jumalan (Apt 17:27) ja että »jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen» (Apt 10:35). Joskus »pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii» ja niin he, »vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki» (Room 2:14). Kuitenkin Jeesuksen messiaaniseen tehtävään kuului, että hän astui alas, »maan alimpiin paikkoihin -- täyttääkseen kaikki» (Ef 4:9-10). Näin tuonelassa jo olevat pääsivät osallisiksi Jeesuksen sovitustyöstä saaden siellä mahdollisuuden vastaanottaa evankeliumin. Ilmestyskirja 1:18 kertoo, etta Kristuksella on »kuoleman ja tuonelan avaimet». Tämä vastaa juutalaisen perimätiedon ajatusta, että Messiaalla on »ylösnousemuksen avaimet».

        Psalmi 103 yhdistää alkujakeissaan ne kolme päätehtävää, jotka liittyvät Messiaan sovitustyöhön. Siinä kehotetaan kiittämään Herraa. Emme saisi unohtaa, mitä hyvää hän on tehnyt, »hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta». Kristus sovitti syntimme, kantoi sairautemme ja voitti kuoleman. Olemme osalliset tästä jo nyt ja kerran täydellisesti iäisyydessä. Jo nyt on synnit annettu anteeksi, ja kuitenkin synnin turmelus vaivaa yhä elämäämme. Jo nyt parantaa Vapahtajamme armotaloutensa mukaan sairauksiamme; hän parantaa sairauksistamme tai sairauksissamme, niin että jaksamme kantaa tyytyväisinä osamme - ja kuitenkin vasta iäisyydessä on kaikki vajavaisuus poissa. Hän on voittanut kuoleman, niin että vapaudumme kuolemanpelosta - ja kuitenkin vasta iäisyydessä pyyhitään pois kaikki kyynelet, »eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt» (Ilm 21:4). Juuri tästä syystä tulisi puhua enemmän taivasten valtakunnasta ja sen ajallisista ja iäisistä näkökulmista.

        Ihmisen kuolinhetkeen ja tuonpuoleisiin asioihin liittyy vanhoilla oppineilla paljonkin yksityisfilosofiaa, jolle ei löydy aina tukea Raamatusta. Oppineet saattavat kertoa, että kuoltuaan ihminen kuulisi puheemme vielä siihen asti, kunnes hänen hautansa on suljettu, tai että kuolleen rabbin huulet liikkuvat vielä haudassa, kun hänen oppilaansa toistavat hänen opetuksiaan. Ilmeisesti kuoleman hetkeen liittyy joskus merkillisiä kokemuksia, jotka ovat luoneet monenlaisia arvailuja iäisyyden luonteesta, mutta Raamatun omaan ilmoitukseen niitä ei saisi rinnastaa.

        Jeesuksen kuoleman yhteydessä tapahtui merkillisiä asioita, jotka tulkitaan joskus vain kaunokirjallisiksi lisäyksiksi, joilla ei olisi historiallista totuusarvoa. Matteus kertoo niistä laajimmin: »Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.» (27:51-53.) Temppelin esiripun repeämisen voimme todeta kolmesta evankeliumista ja kolmesti Hebrealaiskirjeestä. Siihen on myös kolme viittausta Talmudissa, juutalaisten perimätiedossa. Ne alkavat sanoin »40 vuotta ennen temppelin hävitystä». Silloin »aukenivat temppelin ovet itsestään, läntinen lamppu sammui -- uhrit menettivät voimansa» ja määrätyt uhreihin liittyvät ihmeet lakkasivat. Se oli myös merkkinä siitä, että Pyhä Henki oli jättänyt temppelin. Jopa juutalainen historioitsija Josephus kertaa »Juutalaissodissaan» (VI, 5:3) temppelin ovien avautuneen salaperäisesti itsestään tuona aikana.

        Vaikeampi on käsittää Jeesuksen kuolinhetkeen liittyvät muut ilmiöt. Tuonelan portit aivan kuin avautuivat hetkeksi. Monet »lähtivät haudoistaan» ja »ilmestyivät monelle». Sana »monta» esiintyy Matteuksella tässä yhteydessä kolme kertaa. Kuolinhetkellä tapahtuvia vainajan ilmestymisiä näkyvässäkin hahmossa väitetään sattuneen yllättävän usein. Ne kuuluvat ihmisten yleisinhimillisiin kokemuksiin eikä niitä saa rinnastaa Raamattuun. Kuitenkin evankeliumitkin kertovat yleisinhimillistä historiaa. Jeesus voitti kuoleman. Ei ihme, jos siinä tuonelankin portit järkkyivät hetkeksi. Kerran juutalainen Uutta testamenttia opettava professori David Flusser sanoi Jerusalemissa, etta »taivaan alla on monia ihmeitä, joita ei voi selittää pelkän kouluviisauden avulla».

        Jeesus puhui tuonelasta, ja tuonela on todellisuutta. Tuonelaan laskeutuminen ja taivaaseen nouseminen kuuluivat Jeesuksen messiaaniseen tehtävään. Näin Jeesus pyhitti tuonelan ja taivaan. Psalmissa 139 on monta lohduttavaa viitettä, jotka voivat puhutella nykyajan ihmistä shokinomaisesti: »Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti --.Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.» - »Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.» Tuonelakin on jo »paratiisi» niille, jotka ovat saaneet syntinsä anteeksi. Vaikka juutalaiset oppineet puhuvat Messias-odotuksen yhteydessä vain vähän Messiaan iäisestä hallinnasta, he käyttävät kuitenkin kirjoituksissaan usein sanontaa »ha-olam ha-baa», 'tuleva maailma'. Jeesuksen ylösnousemus on tehnyt meille todelliseksi taivasten valtakunnan ja tulevan maailman. Siksi sanomme Nikean uskontunnustuksen lopussa heprean kielenkäyttöä noudattaen: »Me odotamme kuolleitten ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.»

        http://www.ristosantala.com/


      • Kunnia Jeesukselle
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Psalmi 103 yhdistää alkujakeissaan ne kolme päätehtävää, jotka liittyvät Messiaan sovitustyöhön. Siinä kehotetaan kiittämään Herraa. Emme saisi unohtaa, mitä hyvää hän on tehnyt, »hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta». Kristus sovitti syntimme, kantoi sairautemme ja voitti kuoleman. Olemme osalliset tästä jo nyt ja kerran täydellisesti iäisyydessä. Jo nyt on synnit annettu anteeksi, ja kuitenkin synnin turmelus vaivaa yhä elämäämme. Jo nyt parantaa Vapahtajamme armotaloutensa mukaan sairauksiamme; hän parantaa sairauksistamme tai sairauksissamme, niin että jaksamme kantaa tyytyväisinä osamme - ja kuitenkin vasta iäisyydessä on kaikki vajavaisuus poissa. Hän on voittanut kuoleman, niin että vapaudumme kuolemanpelosta - ja kuitenkin vasta iäisyydessä pyyhitään pois kaikki kyynelet, »eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt» (Ilm 21:4). Juuri tästä syystä tulisi puhua enemmän taivasten valtakunnasta ja sen ajallisista ja iäisistä näkökulmista.

        Ihmisen kuolinhetkeen ja tuonpuoleisiin asioihin liittyy vanhoilla oppineilla paljonkin yksityisfilosofiaa, jolle ei löydy aina tukea Raamatusta. Oppineet saattavat kertoa, että kuoltuaan ihminen kuulisi puheemme vielä siihen asti, kunnes hänen hautansa on suljettu, tai että kuolleen rabbin huulet liikkuvat vielä haudassa, kun hänen oppilaansa toistavat hänen opetuksiaan. Ilmeisesti kuoleman hetkeen liittyy joskus merkillisiä kokemuksia, jotka ovat luoneet monenlaisia arvailuja iäisyyden luonteesta, mutta Raamatun omaan ilmoitukseen niitä ei saisi rinnastaa.

        Jeesuksen kuoleman yhteydessä tapahtui merkillisiä asioita, jotka tulkitaan joskus vain kaunokirjallisiksi lisäyksiksi, joilla ei olisi historiallista totuusarvoa. Matteus kertoo niistä laajimmin: »Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.» (27:51-53.) Temppelin esiripun repeämisen voimme todeta kolmesta evankeliumista ja kolmesti Hebrealaiskirjeestä. Siihen on myös kolme viittausta Talmudissa, juutalaisten perimätiedossa. Ne alkavat sanoin »40 vuotta ennen temppelin hävitystä». Silloin »aukenivat temppelin ovet itsestään, läntinen lamppu sammui -- uhrit menettivät voimansa» ja määrätyt uhreihin liittyvät ihmeet lakkasivat. Se oli myös merkkinä siitä, että Pyhä Henki oli jättänyt temppelin. Jopa juutalainen historioitsija Josephus kertaa »Juutalaissodissaan» (VI, 5:3) temppelin ovien avautuneen salaperäisesti itsestään tuona aikana.

        Vaikeampi on käsittää Jeesuksen kuolinhetkeen liittyvät muut ilmiöt. Tuonelan portit aivan kuin avautuivat hetkeksi. Monet »lähtivät haudoistaan» ja »ilmestyivät monelle». Sana »monta» esiintyy Matteuksella tässä yhteydessä kolme kertaa. Kuolinhetkellä tapahtuvia vainajan ilmestymisiä näkyvässäkin hahmossa väitetään sattuneen yllättävän usein. Ne kuuluvat ihmisten yleisinhimillisiin kokemuksiin eikä niitä saa rinnastaa Raamattuun. Kuitenkin evankeliumitkin kertovat yleisinhimillistä historiaa. Jeesus voitti kuoleman. Ei ihme, jos siinä tuonelankin portit järkkyivät hetkeksi. Kerran juutalainen Uutta testamenttia opettava professori David Flusser sanoi Jerusalemissa, etta »taivaan alla on monia ihmeitä, joita ei voi selittää pelkän kouluviisauden avulla».

        Jeesus puhui tuonelasta, ja tuonela on todellisuutta. Tuonelaan laskeutuminen ja taivaaseen nouseminen kuuluivat Jeesuksen messiaaniseen tehtävään. Näin Jeesus pyhitti tuonelan ja taivaan. Psalmissa 139 on monta lohduttavaa viitettä, jotka voivat puhutella nykyajan ihmistä shokinomaisesti: »Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti --.Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.» - »Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.» Tuonelakin on jo »paratiisi» niille, jotka ovat saaneet syntinsä anteeksi. Vaikka juutalaiset oppineet puhuvat Messias-odotuksen yhteydessä vain vähän Messiaan iäisestä hallinnasta, he käyttävät kuitenkin kirjoituksissaan usein sanontaa »ha-olam ha-baa», 'tuleva maailma'. Jeesuksen ylösnousemus on tehnyt meille todelliseksi taivasten valtakunnan ja tulevan maailman. Siksi sanomme Nikean uskontunnustuksen lopussa heprean kielenkäyttöä noudattaen: »Me odotamme kuolleitten ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.»

        http://www.ristosantala.com/

        Ikuinen elämä tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen. Jotkut virheellisesti luulevat ikuisen elämän olevan siinä että osaa soveltaa oman ymmärryksensä Raamatun kanssa. Kaikki tutkailusi on turhaa ja ymmärryksesi vie kopittelija itsesi harhaan. Tämä aikaan saamasi väittely tekee Jumalan sanasta pilkan aiheen. Jeesus Kristus on sanonut karkeasti näin että te luulette ikuisen elämän olevan kirjoituksissa, mutta ei ole, se on siinä että tekee sen mitä Jeesus Kristus sanoi. Antamasi kadotusoppi on Perkeleestä ja hänen halua haluat nyt kierosti tukea. Jos ylpeytesi antaisi hitusen periksi niin löytäisit lähimmäisen rakkauden kautta aivan toiset jakeet. Mutta minä en sinua tuomitse, tee miten tahdot. Muista kuitenkin että joudut vastaamaan Herralle jokaisesta sanasta mitä olet häntä vastaan puhunut. Etsi Herraa ja Hänen tuntemistaan ennenkuin aika loppuu.


      • Kunnia Jeesukselle kirjoitti:

        Ikuinen elämä tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen. Jotkut virheellisesti luulevat ikuisen elämän olevan siinä että osaa soveltaa oman ymmärryksensä Raamatun kanssa. Kaikki tutkailusi on turhaa ja ymmärryksesi vie kopittelija itsesi harhaan. Tämä aikaan saamasi väittely tekee Jumalan sanasta pilkan aiheen. Jeesus Kristus on sanonut karkeasti näin että te luulette ikuisen elämän olevan kirjoituksissa, mutta ei ole, se on siinä että tekee sen mitä Jeesus Kristus sanoi. Antamasi kadotusoppi on Perkeleestä ja hänen halua haluat nyt kierosti tukea. Jos ylpeytesi antaisi hitusen periksi niin löytäisit lähimmäisen rakkauden kautta aivan toiset jakeet. Mutta minä en sinua tuomitse, tee miten tahdot. Muista kuitenkin että joudut vastaamaan Herralle jokaisesta sanasta mitä olet häntä vastaan puhunut. Etsi Herraa ja Hänen tuntemistaan ennenkuin aika loppuu.

        Tuntematon puskista huuteleva "Kunnia Jeesukselle" nimimerkki kirjoittaa:

        "Muista kuitenkin että joudut vastaamaan Herralle jokaisesta sanasta" !
        ____________________

        Sitä samaa sinulle toivotan Jeesuksen nimessä ! :)))


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Tuntematon puskista huuteleva "Kunnia Jeesukselle" nimimerkki kirjoittaa:

        "Muista kuitenkin että joudut vastaamaan Herralle jokaisesta sanasta" !
        ____________________

        Sitä samaa sinulle toivotan Jeesuksen nimessä ! :)))

        (korjattu)


        Kopittelija007
        21.12.2014 11:52
        0
        Sulje
        Tuntematon "Kunnia Jeesukselle" kirjoittaa: " Jeesus Kristus on sanonut karkeasti näin että te luulette ikuisen elämän olevan kirjoituksissa, mutta ei ole, se on siinä että tekee sen mitä Jeesus Kristus sanoi. "
        _______________________________

        Mark 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
        12:25 Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.
        12:26 Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?
        12:27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

        Joh 11:25,26
        " Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
        IKINÄ KUOLE. Uskotko sinä tämän ? "

        2 Tim 1:10 "mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja *katoamattomuuden evankeliumin kautta,"

        * "aphtharsia" = indestructibility, incorruptibility, immortality = häviämättömyyden, katoamattomuuden, kuolemattomuuden

        http://biblehub.com/lexicon/2_timothy/1-10.htm


      • Puskastako
        Kopittelija007 kirjoitti:

        (korjattu)


        Kopittelija007
        21.12.2014 11:52
        0
        Sulje
        Tuntematon "Kunnia Jeesukselle" kirjoittaa: " Jeesus Kristus on sanonut karkeasti näin että te luulette ikuisen elämän olevan kirjoituksissa, mutta ei ole, se on siinä että tekee sen mitä Jeesus Kristus sanoi. "
        _______________________________

        Mark 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
        12:25 Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.
        12:26 Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?
        12:27 Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

        Joh 11:25,26
        " Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
        IKINÄ KUOLE. Uskotko sinä tämän ? "

        2 Tim 1:10 "mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja *katoamattomuuden evankeliumin kautta,"

        * "aphtharsia" = indestructibility, incorruptibility, immortality = häviämättömyyden, katoamattomuuden, kuolemattomuuden

        http://biblehub.com/lexicon/2_timothy/1-10.htm

        Siis kumpaa meidän tulee uskoa, sinua kopittelija vai Jeesusta Kristusta ? Mitä ihminen tekee nimellään ? Jos tekstini korottaa vain Jeesusta Kristusta Herraksi. Niin eikö nimeni halventaisi jo Herraamme tienä ja totuutena. Jos minut tuntisit, nauraisit itsesi mahdollisesti hengiltä. Siis kenelle annamme elämämme, pysymmekö Jeesuksessa vai annammeko elämämme ymmärryksineen sinun käsiisi?


      • Puskastako kirjoitti:

        Siis kumpaa meidän tulee uskoa, sinua kopittelija vai Jeesusta Kristusta ? Mitä ihminen tekee nimellään ? Jos tekstini korottaa vain Jeesusta Kristusta Herraksi. Niin eikö nimeni halventaisi jo Herraamme tienä ja totuutena. Jos minut tuntisit, nauraisit itsesi mahdollisesti hengiltä. Siis kenelle annamme elämämme, pysymmekö Jeesuksessa vai annammeko elämämme ymmärryksineen sinun käsiisi?

        Puskastako kirjoittaa: "Jos minut tuntisit, nauraisit itsesi mahdollisesti hengiltä. "
        ________________

        Seli seli ! Minähän nauran jo nyt ! Jokainen joka vain huutelee "puskista" tavallaan teoillaan kieltää Jeesuksen eikä ole rehellinen Jeesuksen todistaja vaan kieroilee selän takana !

        Jokainen aito Jeesuksen todistaja uskaltaa todistaa omalla nimellään eli omana itsenään ja nämä Jeesuskin tunnustaa; "Hän tuntee omansa nimeltä" !

        Jes 43:1 " Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun."

        Luuk 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
        12:9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.


        HUOM: Joh 3:20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."


      • Puskista
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Puskastako kirjoittaa: "Jos minut tuntisit, nauraisit itsesi mahdollisesti hengiltä. "
        ________________

        Seli seli ! Minähän nauran jo nyt ! Jokainen joka vain huutelee "puskista" tavallaan teoillaan kieltää Jeesuksen eikä ole rehellinen Jeesuksen todistaja vaan kieroilee selän takana !

        Jokainen aito Jeesuksen todistaja uskaltaa todistaa omalla nimellään eli omana itsenään ja nämä Jeesuskin tunnustaa; "Hän tuntee omansa nimeltä" !

        Jes 43:1 " Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun."

        Luuk 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
        12:9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.


        HUOM: Joh 3:20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Kiitos


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Puskastako kirjoittaa: "Jos minut tuntisit, nauraisit itsesi mahdollisesti hengiltä. "
        ________________

        Seli seli ! Minähän nauran jo nyt ! Jokainen joka vain huutelee "puskista" tavallaan teoillaan kieltää Jeesuksen eikä ole rehellinen Jeesuksen todistaja vaan kieroilee selän takana !

        Jokainen aito Jeesuksen todistaja uskaltaa todistaa omalla nimellään eli omana itsenään ja nämä Jeesuskin tunnustaa; "Hän tuntee omansa nimeltä" !

        Jes 43:1 " Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun."

        Luuk 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
        12:9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.


        HUOM: Joh 3:20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Joh 10:28 "he eivät ikinä huku" = "apolōntai" = "same as olethros" = "eivät ikinä joudu kadotukseen,kuolemaan,perikatoon"
        ólethros (= Tuho, Kuolema) ("ruination"=turmio,pilaantuminen) however does not imply "extinction"="sammuminen, loppuminen) (annihilation =tyhjäksi tekemistä)

        http://biblehub.com/lexicon/john/10-28.htm

        Vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi


    • JonesHenry

      Tämä on todella HYVÄ AIHE "otakoppi" Haluan sanoa, että arvostan sinua kaikesta näkemästäsi vaivasta!


      Aivan aluksi...Raamattu on kyllä täysin EREHTYMÄTÖNTÄ Jumalan sanaa! Tästä en kanssasi käytännössä ollenkaan väittele! Kysymys kuuluukin, MISTÄ Raamatusta sinä oikein puhut!?

      http://www.inri.fi/raamattu/k/G3639.html


      Toisekseksi...Kreikankielen sana Oletrhos tarkoittaa todellakin TURMIOTA & TURMELUSTA!


      Kysymys on kuitenkin taas jälleen sanan ASIAYHTEYDESTÄ!


      "Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa

      tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
      Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
      kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme."

      Paavalin toinen kirje Tessalonikialaisille 1 luku jakeet 8-10


      "Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
      Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
      teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!

      Toinen Pietarin kirje 3 luku jakeet 10-12


      TÄMÄ on se TUHON PÄIVÄ jolloin...

      "Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
      Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
      ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot."

      Malakian kirja 4 luku jakeet 1-3


      HUOM! Ne jotka kuolevat ruumiillisesti, joutuvat yhä VIIMEISELLE TUOMIOLLE! Tämä kaikki sillä;

      "Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa,"

      1 Kirje Korinttilaisille 15 luku jae 22


      Viimeisellä tuomiolla;

      "Ja heidän VAIVANSA savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin."

      Ilmestyskirja 14 luku jae 11

    • JonesHenry

      Näin todella on kirjoitettu Raamattuun. Itse en kuitenkaan usko viimeiseen tuomioon niinkuin sen enempää Helluntailaiset kuin Adventistitkaan. Uskon, että lopussa kaikki kyllä selviytyvät. Tosin hirvittävän tuskan ja vaikeroinnin...TULISEN KASTEEN läpi! Se on mitä Kreikankielen sana Basanizo tosiasiassa tarkoittaa!

      http://www.biblestudytools.com/lexicons/greek/kjv/basanizo.html


      PUHDISTAA TULELLA!


      Lopussa Jumala VOITTAA, ja saatana menettää KAIKEN! Jopa OMAN MIELENSÄ ja sen RAJOITETUN "vapaan tahdon" jonka Jumala KAIKEN ALUSSA hänen ANTOI Myös Jumalattomat menettävät lopullisesti "oman järkensä" Heidän "vapaa tahtonsa" oli aina ALUSTA ASTI rajoitettu, koska Jumala USEIN käyttää ihmisen erheellistä ja VIRHEELLISTÄ "vapaata valintaa" OMIEN TAVOITTEIDENSA & TAHTONSA ajamiseksi. Sama koskee MYÖS enkeleitä! KUMPIKIN viimekädessä vain LUOTUJA olentoja!


      Tämä on kaikista RAJUIN metodi rangaista, jonka Jumala tuntee...tai jota hän SUOSUTU käyttämään. Se on TOINEN KUOLEMA!

      "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

      Johanneksen Ilmestys luku 21 jae 8


      "Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT kasteen kautta KUOLEMAAN, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman."

      Paavalin kirje Roomalaisille 6 luku jae 4


      Näin saapuvat HÄVÄISTYT häävieraat lopulliselle hääaterialle. Huom! Seurakunta EI OLE Kristuksen morsian vaan HÄÄVIERAAT!

      "Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu."

      Johanneksen Ilmestys 21 luku jae 2

    • JonesHenry

      "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

      Danielin kirja 12 luku jae 2


      Huom! Hepreankielen sana "Darone" ei viittaa minkäänlaiseen "kauhuun" vaan hautaamattomat ruumiin HÄPEÄÄN! Raamatun lopun "helvetti" on paikka jossa tosiasiassa POLETATAAN JÄTETTÄ!


      Ötököillä oli tosiasiassa TÄRKEÄ ROOLI tässä JÄTTEIDEN poltto kammiossa taas jälleen PUHDISTAVANA elementtinä!

      http://www.hs.fi/tiede/a1417795228082


      Danielin kirjassa on myös maininta Jumalan jalkojen juuresta lähtevästä tulisesta joesta, joka mitä ilmeisemmin on myös tämä "tulinen järvi" Oikeasti se on vertauskuva Jumalan PYHÄSTÄ läsnäolosta ja hänen rakkaudestaan!


      Jumalan PYHÄ KULUTTAVA TULI on puhdistava maailmasta synnin KUONAN lopullisesti!


      "että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa KOETELLAAN, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä."

      Ensimmäinen Pietarin kirje 1 luku7 jae


      "Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
      mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin TULEN LÄPI."

      Ensimmäinen kirje Korinttilaisille 3 luku jakeet 14-15


      "Sillä Herra, sinun Jumalasi, on KULUTTAVA TULI, kiivas Jumala."

      Viides Mooseksen kirja 4 luku 24 jae


      "sillä meidän Jumalamme on KULUTTAVAINEN TULI."

      Kirje Heprealaisille12 luku jae 29


      "Sillä minun VIHANI tuli on syttynyt, ja se leimuaa TUONELA SYVYYKSIIN saakka; se KULUTTAA maan kasvuinensa ja polttaa vuorten perustukset!"

      5 Mooseksen kirja 32 luku jae 22


      Viha on omalla tavallaan rakkauden osoitus. Esim Kreikankielen sana "vihalle" on orge, mikä oikeastaan viittaa INTOHIMOON!


      "Tarrtua kiinni jostain"


      Kuten arvata saattaa, tästä tulee meidän Englannin yleiskielemme sana ORGASMI!

      http://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Lexicon.show/ID/G3709/orge.htm

    • JonesHenry

      Miksi sanat näin pitkään on käännetty väärin...syitä on tosiasiassa LIIAN PALJON, jotta alkaisin niitä alkaa tässä selittelemään, mutta lainatakseni Apostli Paavalia

      "Mutta laki tuli väliin, että RIKKOMUS suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä ARMO on tullut ylenpalttiseksi,"

      Kirje Roomalaisille 5 luku jae 20


      Kannattaa muutenkin varoa mitä lukee, sillä;

      "Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
      ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
      joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain KUOLETTAA, mutta Henki tekee ELÄVÄKSI."

      Paavalin toinen kirje Korinttilaisille jakeet 4-6


      P.S:Raamatun lopun PYHÄ PUHDISTUSKAMMIO muutettiin KIDUTUSKAMMIOKSI vasta Byzantin toisessa kirkolliskouksessa vuonna 553 Keisari Justianus "luopio" ensimmäisen ERITYISPÄÄTÖKSELLÄ!

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Meister_von_San_Vitale_in_Ravenna.jpg


      HUOM! Meni yhteensä 228-vuotta Nikean ensimmäisestä kirkolliskouksesta, ennenkuin tämä kikko eli siis "Kristuksen ruumis" pääsi asiasta yhteisymmärykseen.


      Tässä on silloisesta (Nikean kirkollouskouksesta) keisarin kuva!

      http://uploads6.wikiart.org/images/vasily-surikov/first-ecumenical-council-of-nicaea-1876.jpg


      Jeesus alentui pesemään omien opetudslastensa LIKAISET JALAT! Luuletko, että tuo keisari alentuisi pesemään KENENKÄÄN jalkoja? Kuinka hän voi siis edustaa Kristusta maan päällä? Totaalisen SAIRASTA!!!

      http://ndestories.org/wp-content/uploads/2013/06/howard-storm-jesus.jpg

    • JonesHenry

      Keisari Konstantinius "suuri" näki unessa ennen Mulviuksen sillan taistelu vuonna 312 SAATANAN hänelle näyttämän pakana, auringonpalvonta "ristin"

      http://kahalyahweh.net/Articles/chirho.htm


      Näin koska...

      "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

      Toinen kirje Korinttilaisille 11 luku 14 jae


      Saatana on väärentänyt teidän rakkaat "raamattunne" MM Raamatun lopun "tulikivi" oli alunperin PYHÄ PUHDISTAVA ELEMENTTI!

      http://www.buzzle.com/articles/uses-of-sulfur.html


      Hän TIETÄÄ mikä häntä odottaa aikojen lopussa! Hän VIHAA JUMALAA, ja on VALHEEN JA MURHAN ISÄ! Siksi hän keksi tämän tarinan "ikuisesta kidutuksesta" Jeesus sanoi, että siellä itketään ja kiristellään hampaita!


      "Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
      ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

      Matteuksen Evankeliumi 13 luku jakeet 41-42


      Mutta hyvin suurella todennäköisyydellä tämä ei ole loppu!

      "Ulkopuolella OVAT koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

      Johanneksen Ilmestys 22 luku jae 15


      Jos he kerran OVAT ulkopuolella, niin he ainakaan eivät ole KUOLLEITA, koska jos joku asia ON niin lähtökohtaisesti se ON yhä ELOSSA! Näin ainakin ELÄVIEN OLENTOJEN, esim ihmisten suhteen! Mehän emme puhu KIVISTA joita kidutetaan, vai totta?


      Lopussa Jumala ja hänen poikansa Jeesuksen SOVIUSVERI pyyhkii pois KAIKKI maailman synnit, tarvittaessa vaikka VÄKISIN! Saatana tulee häviämään KAIKEN!!!


      TästäKIN käännöksestä saamme kiittää iki-ihanaa Roomalaiskatolista kirkkoa ja sen LATINANKIELISIÄ kääntäjiä kun Raamattu käännettiin Kreikasta Latinaksi!

      https://soundandsilence.wordpress.com/2009/01/13/eternal-punishment-in-augustine’s-the-city-of-god


      Lopussa JUMALA VOITTAA!!!

      "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, MITÄ TAHDON, MINÄ TEEN!"

      Jesajan kirja 46 luku 10 jae


      "Niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten MINÄ sen lähetin!"

      Jesajan kirja 55 luku jae 11

    • tulisittejärkiinne

      Ilman helvetti mälläilyllä tämäkään uskonto ei olisi mitään. Harmitti hemmetisti kun yksi nuori tyttö uskoi sen pelon takia. Osaatte te kyllä mielen raiskata näillä ahdistavilla jutuilla. Kun ymmärtää kristinuskon järjettömyyden,ristiriitaisuuden, epärationaalisuuden ja uskontojen historian niin häviää nämä helvettipelotkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe