Kristinuskon ristiriidoissa hyvä syy erota

Hölmöjä satuja

Avaan keskustelun kristinuskon ristiriidoista ja muista järjenvastaisuuksista, niissä kun piilee minusta varsin pätevä syy erota kirkosta.

Aloitan ajatuksella, joka tuli mieleeni vähän aikaa sitten. Kristitythän uskovat taivaaseen, joka on heidän mukaansa täydellinen paikka. Siellä ei ole mikään pielessä. Mutta entä jos pääsee itse taivaaseen ja paras kaveri ei pääse? Tai jos koko perhe lapsineen jää ulkopuolelle? Silloinhan taivas ei ole läheskään täydellinen paikka, vaan itse asiassa tosi kurja. Siellä sitten harras kristitty kököttää ikuisuuden, siis ei kymmentä vuotta eikä sataa vuotta eikä edes miljardia vuotta, vaan todellakin ikuisuuden, ajattelemassa helvetissä yhtä pitkään käristyviä läheisiään.

Tämä logiikka kai unohtui Raamatun kirjoittaneilta ihmisiltä, vai miten kristityt tämän itselleen selittävät?

Vielä pari linkkiä.

Tässä on aivan loistava sivu, joka listaa näyttävällä grafiikalla Raamatun lukuisia ristiriitoja: http://bibviz.com/. Suosittelen tutustumaan, oli sitten ateisti tai kristitty.

Toinen linkki on vanha tuttu http://www.eroakirkosta.fi/, jossa voi parissa minuutissa luopua Raamattuun toimintansa pohjaavan järjestön jäsenyydestä ja satojen eurojen vuosimaksusta.

16

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhahheijaaa

      Kun tähdet ja tähtisumut ovat ajallisia, ajatus omasta "iankaikkisuudesta" ilmentää pinoita suuruudenhulluutta ja suhteellisuudentajun puutettu.

      • Huhahheijaaa

        siis pienoista suuruudenhullutta ;-)

        ps. Mutta jotta eikös kaikki vainajat ole vielä haudoissa jne., sillä mitään toista tulemista ei ole koittanut eikä viimeisen tuomion prosessi alkanut,siis sen jossa kaikki jaetaan vuohiin ja lampaisiin...


      • täyttä roskaa
        Huhahheijaaa kirjoitti:

        siis pienoista suuruudenhullutta ;-)

        ps. Mutta jotta eikös kaikki vainajat ole vielä haudoissa jne., sillä mitään toista tulemista ei ole koittanut eikä viimeisen tuomion prosessi alkanut,siis sen jossa kaikki jaetaan vuohiin ja lampaisiin...

        Uskonto on omiaan ihmisille, jotka ovat itseään niin täynnä, etteivät voi myöntää lakata olemasta ikinä. "Enhän MINÄ voi kadota, MINÄ olen niin tärkeä ja erikoinen..." Kuitenkin ennen syntymäänsä jokainen on ollut olematta miljardeja vuosia. Iankaikkinen elämä, mikä vitsi.


      • aikuiset lapset
        täyttä roskaa kirjoitti:

        Uskonto on omiaan ihmisille, jotka ovat itseään niin täynnä, etteivät voi myöntää lakata olemasta ikinä. "Enhän MINÄ voi kadota, MINÄ olen niin tärkeä ja erikoinen..." Kuitenkin ennen syntymäänsä jokainen on ollut olematta miljardeja vuosia. Iankaikkinen elämä, mikä vitsi.

        Raamatussa ja useimmissa muissa mytologisissa teoksissa näkyy vahva ihmiskeskeisyys, ajattelukyvyn ja perspektiivin puute sekä naiivi käsitys omasta ylivertaisuudesta muihin eliöihin nähden. Sanoisin että tämän päivän twitterit ja facebookit ovat tämän saman itsekeskeisyyden takia suosittuja... omaa ylivertaisuutta niissäkin hehkutetaan, kuten Raamatussakin.


    • Taannoisella KiKu-palstalla joku papeista vastasi tuohon kysymykseen, eikö taivaassa ole kauhea olla jos läheiset ovat joutuneet h*ttiin, että Jumala varmaan ratkaisee sen asian siten, että taivaaseen päässeiden muisti muuttuu siten ettei niitä menneitä läheisiä enää muista. Sillä lailla ei ole sitten enää mitään murhetta heistä.

      Kyllähän tämä tuntuu aivan järjettömältä selittelyltä. Aivan oikein, taas yksi hyvä syy erota kirkosta ja koko kristinuskosta.

      • Jestas sentään

        Voi ressukoita selityksineen, tuohan kuulostaa ihan joltain vitsiltä! Tuohon voisi esittää jatkokysymyksen, että mitä taivaassa tapahtuu, kun joku ottaa siellä puheeksi vanhemmat.

        "Ovatkos Pertti sinun vanhempasi täällä taivaassa?"
        "Vanhemmat...?"
        "Niin, isä ja äiti."
        "Tuota, en nyt muista. Onpa omituista, en millään saa heitä mieleeni."
        "Mahtaa olla kurjaa viettää ikuisuus muistamatta edes omia vanhempiaan."


      • Carix
        Jestas sentään kirjoitti:

        Voi ressukoita selityksineen, tuohan kuulostaa ihan joltain vitsiltä! Tuohon voisi esittää jatkokysymyksen, että mitä taivaassa tapahtuu, kun joku ottaa siellä puheeksi vanhemmat.

        "Ovatkos Pertti sinun vanhempasi täällä taivaassa?"
        "Vanhemmat...?"
        "Niin, isä ja äiti."
        "Tuota, en nyt muista. Onpa omituista, en millään saa heitä mieleeni."
        "Mahtaa olla kurjaa viettää ikuisuus muistamatta edes omia vanhempiaan."

        Kristinopin taivas/helvettioppi on monessa suhteessa pähkähullu. Yksi hulluus on se, että ihminen pääsee taivaan nirvanaan uskomalla Jeesukseen. Katoliset taitavat edellyttää jotain hyviä tekoja tms., mutta nämä luterilaiset uskovat pelastukseen "yksin uskosta, yksin armosta". No, jos vaikka Hitler ja Stalin viime hetkinään uskoivat Jeesukseen, hehän pääsevät Taivaaseen! Onpa hauska tavata nämä viiksivallut Taivaan iloissa enkelikuoron laulua kuuntelemassa! Siellä heput naureskelevat ja muistelevat menneitä: "Tulipa pantua Eurooppaan hiukan vipinää, hah!"

        Tavallinen pulliainen on varmaan kuullut rippikoulussa papin horisevan jotain pelastusopista, mutta hän on sen unohtanut. Niinpä hän kyllä jättää kirkon ja sen paskaopit ja eroaa koko laitoksesta, kunhan vain saa aikaiseksi.


    • 5+6

      Kristityille eli muutaman prosentin fiktiivisessä mielikuvitusmaailmassa eläville uskoville tehdään taivaassa radikaali lobotomia, jonka jälkeen he eivät ymmärrä mistään mitään, eivätkä he esim muista keitä he olivat ja keitä he rakastivat.

    • lobot on jo

      Miten niin vasta taivaassa?

    • Tekopyhää

      Yksi kymmenestä käskystä on "älä tapa". Jumala kuitenkin listii Raamatussa vaikka kuinka paljon porukkaa, rikkoo omia käskyjään. Mutta niinhän se uskonnoissa yleensä menee; "älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon".

    • Voi Suomen kirkkoa!

      Raamatussa (http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.20.html#o37) sanotaan: "Herra sanoi Moosekselle: -- Mutta jos teette minulle kivialttarin, älkää tehkö sitä hakatuista kivistä, sillä jos käsittelette kiveä teräaseella, teette sen epäpyhäksi. 26 Älkääkä tehkö minun alttarilleni portaita, ettei niitä noustessanne häpynne paljastuisi."

      Raamatun oppien mukaan esimerkiksi kuuluisa Kallion kirkko Helsingissä on räikeästi Raamatun vastainen, se kun on tehty hakatusta kivestä ja siellä on portaat. Tai entä Helsingin tuomiokirkko? Sehän tunnetaan nimenomaan portaistaan! Hävyt suorastaan vilkkuvat, mahtaa Herra olla raivona.

      • J.E.Hova

        Huolet ne on Herrallakin.


    • pyhitä sunnuntai...

      Itseä jaksaa aina naurattaa, kun hihhulit kitisevät ateistien viettävän pääsiäistä, joulua jne. Tälläkin palstalla joku trolli ihmettelee joka joulu, mikseivät ateistit ole silloin töissä. Ja sitten kuitenkin itse lomailevat joka lauantai, vaikka Raamatun mukaan sunnuntain pitäisi olla viikon ainoa vapaapäivä. Kristityt tekevät syntiä 52 kertaa vuodessa, mutta eipä sillä niin väliä, koska Raamatustahan saa poimia ne itselleen sopivat jutut ja jättää epämukavat huomiotta.

    • Ghjklj

      Minä uskon Jeesukseen. Kirkosta eroaminen ei ole kristinuskosta eroamista. Kirkko on epätäydellinen paikka, kuten kaikki jossa ihmisiä on koolla esim. ateistitapaaminen. Kristillisistä seurakunnista voi etsiä sen mieleisensä, mutta jos usko puuttuu niin parempi pysyä ihan omassa seurakunnassaan keskenään. Ateistit ovat hihhuleita pahimmasta päästä: aina toitottamassa omaa ei-jumalaa-ole-uskontoaan ja käännyttämässä muita, varsin uskonnollista meininkiä, jumalanpalveluksen kohteena on oma äly ja ehkä kaverin äly, vaikkapa Darwinin tms. Jos oma tie täytyy löytää, se ei ainakaan löydy ateisti-laumasta.

      • Mömmölä

        Kuinka ollakaan, et kommentoinut Raamatun ja kristinuskon lukuisia ristiriitoja mitenkään, keskityit vain haukkumaan ateisteja. Totuus kirpaisee?


    • Huhhahheijaaa

      Minkä takia "viidesläisyys" on parempi kuin neljäsläisyys?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1666
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1328
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      170
      1271
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      850
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      196
      792
    Aihe