Miehen henkivakuutus

10neljätoista

Avomieheni kävi ottamassa itselleen henkivakuutuksen. Arvasin että hänellä on jotain salattavaa ja kun olin yksin kotona, etsin nuo paperit. Järkytys olikin suuri, edunsaajana oli pelkästään lapset. Eli minä jäisin puillepaljaille jos hänelle sattuisi jotai. Leskeneläkettäkään en saisi, koska emme ole naimisissa, mieheni kun ei halua naimisiin.
Olemme olleet yhdessa 26 vuotta ja meillä on neljä lasta. Kolme aikuista ja 11 vuotias.
Mies kun tuli kotiin, alkoi hirveä riita. Mieheni sanoi että ei voi laittaa minua edunsaajaksi, koska olen niin holtiton rahankäyttäjä. Eikö edunsaajaksi voi laittaa lasten lisäksi puolisoa, sillein ettei se ole lasten osuudesta pois.
Itkettää vaan, kun tajusin, että eihän mieheni edes rakasta minua.

30

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 71 / 66

      Ihmettelen asetelmaa! Koska olet 26-vuotta elänyt tuolla periaatteella niin turha on nyt ryhtyä itkemään. Kyse on vain omasta hyväuskoisuudestasi, tai oikeastaan ajattelemattomuudestasi.

      Ymmärrän hyvin miehesi asenteen.
      Riippuu myös menneiden vuosien roolituksesta rahankäyttöä ja vastuuta ajatellen.

      Yksinkertainen aritematiikkani kertoo, että jos sinut asetetaan edun saajaksi lasten lisäksi niin kokonaispotti ei kasva vaan osuudet pienenevät.
      Olisiko osuutesi 1/2 vai 1/4 taitaa olla sopimiskysymys.

      Minun on mahdotonta asettua edes päissäni tuohon asemaan.
      Olemme aviossa ilman ehtoa. Kaikki pitemmän tähtäyksen taloudelliset päätökset olemme tehneet yhteisymmärryksessä ml. lastemme aseman turvaamisen jo ennakkoon ja myös perinnön jaossa.
      Leskeytyessään tulee vaimoni eläketulo ainakin kaksinkertaistumaan.
      Poistun vahvuudesta tyynellä mielin.

      Tästä nyt ei sinulle juuri lohtua ole. Sorry!

      • alperäinen

        Kiitos kuitenkin vastauksesta:) Tän kanssa on nyt vaan elettävä.


    • ofdoij

      Siis olet ollut 26 vuotta miehen kanssa, mutta mies ei halua naimisiin... Itsepähän olet siihen suostunut, eikös? Eikö missään vaiheessa 26 vuoden aikana asia ole ihmetyttänyt tai vaivannut?

      Miehesi mukaan olet holtiton rahankäyttäjä. Oletko? Onko se totta? Jos minun kumppani olisi holtiton rahankäyttäjä, niin en olisi edes perustanut perhettä hänen kanssaan. Mielestäni järkevä rahankäyttötaito on yksi top 10 kriteereistä sopivalle kumppanille.

      Se että jäisit puille paljaille, jos mies kuolee, niin tarkoittaa siis sitä, että sinulla ei ole omaa omaisuutta? Miksi ei? Siksikö koska olet ollut aina holtiton rahankäyttäjä? No niin, ikävä juttu, mutta omaa syytäsi...

      Minä olen mieheni kanssa naimisissa. Meillä on avioehto, joka on voimassa eron sattuessa, mutta ei toisen kuollessa. Ja lapsille jätämme vasta toisen kuollessa vain lakiosan, jos lapset sitä vaativat. Muuten omaisuus jaetaan vasta kun molemmat ovat kuolleet. Mutta jos minun mieheni olisi holtiton rahankäyttäjä, niin missään nimessä emme tekisi niin. Itseasiassa olisin jo eronnut.

      Mitä sinun kannattaa siis tehdä... Opettele käyttämään rahaa järkevästi????? Voihan se olla, että miehesi jostain syystä silti sinua rakastaa, mutta on vaan järkevämpi kuin sinä. Eikä hän ole sinusta vastuussa kuoltuaan.

      • saakutin ärsy olet

        Tyypillinen ämmän vs toiselle naiselle teillä ämmillä ei ole muuta tarkoitusta kun kilpailla päteä ja vertailla toisiinme itseänne.tarkoittaako se sitä että ap on holtiton jos mies väittää?asia kaivelee varmasti ap shokissa.mies olisi voinut mainita suunnitelmistaan.ei epäavoimuus ole apn vika.liittoja on monenlaisia.


    • 6666

      Ala säästään itsellesi nyt sitä lesken osuutta, eli perusta oma tili jolle kellään muulla ei ole käyttöoikeutta, ja säästä sinne vaikka 100€ tai enemmän joka kuukausi. Äikkiä saat kerrytettyä säästöjä ja sitä leskeneläkettä.

    • Eikö yhteiskunta pitäisi sinusta huolta ja eivätkö lapsesi auttaisi?

      Noin muuten tuli jälleen mieleen, että avioliitto on ennen kaikkea juridinen sopimus. Rakkautta voi olla tai olla olematta ilmankin.

      • Niin tai sitten

        Rakkautta voi olla ilman avioliittoa mutta rakkautta ei ole ilman tekoja. Naisen on vaikeaa säästää jos mies on pihi eikä kiinnostunut yhtään kotiasioista rahoituksen tahi toiminnankaan osalta, siinä jää sitten ne asiat naisen vastuulle: Ei voi rakennella uraa tai jäädä ylitöihin koska on se toinen työpäivä kotona ja pienistä tuloista ei saa jemmaan koska laittaa kaiken perheen hyvinvointiin. Tulipahan mieleen.


      • 555555
        Niin tai sitten kirjoitti:

        Rakkautta voi olla ilman avioliittoa mutta rakkautta ei ole ilman tekoja. Naisen on vaikeaa säästää jos mies on pihi eikä kiinnostunut yhtään kotiasioista rahoituksen tahi toiminnankaan osalta, siinä jää sitten ne asiat naisen vastuulle: Ei voi rakennella uraa tai jäädä ylitöihin koska on se toinen työpäivä kotona ja pienistä tuloista ei saa jemmaan koska laittaa kaiken perheen hyvinvointiin. Tulipahan mieleen.

        Pitää vaan sen pihin äijän kanssa mennä niin , että ruokkii lapset ja itsensä, mies voi joko ostaa ruokaa kotiin tai olla syömättä. Laittaa sen miehen ruokaosuuden säästöön,

        Ei naisenkaan tarvi olla tossu, jos mies kysyy mihin rahat meni niin sanoo ruokaan


    • BEM

      Minusta on melko luonnollista, että vanhempi asettaa lapsensa ykköseksi ja eritoten jos arvelee, että käsistäsi raha valuisi kuin hiekka siivilästä

    • henki pihisee

      Viisas mies. Loppuun asti ajateltu ja harkittu teko.
      Mies haluaa varmistaa lastensa tulevaisuutta pahimman varalta. Hän sanoo suoraan,että holtiton rahankäyttösi on syynä siihen, ettei sinua ole mainittu edunsaajaksi.
      Merkillepantavaa myös, että RAHA on sinulle noin arka asia!

    • ai???

      Minulla on henkivakuutus, ollut jo vuosia. Edunsaajani ovat lapset. Aikoinaan kun olin naimisissa ensimmäisen mieheni kanssa, niin henkivakuutus oli meidän molempien ja edunsaajana ainoastaan lapsemme. Erottuamme olen lisännyt henkivakuutuseen edunsaajiksi nuoremmat lapseni mutta en uutta aviomiestäni. Minun mielestäni äidin/isän kuollessa heikoimmalla ovat lapset ja haluan henkivakuutuksella turvata heidän mahdollisuutensa opiskella ilman suuria velkoja jos sattuisi tulemaan tilanne, että en olisi heitä auttamassa. En ole edes koskaan ajatellut, että mies olisi edunsaaja. Silti rakastan miestäni. Mutta en ole hänestä vastuussa. Olen vastuussa lapsistani. Olen heidän huoltajansa, en mieheni huoltaja.

    • Alaikäisestä saisit puolison kuoleman jälkeen elatustukea ja lapsilisää (korotettuna). Lisäksi saanet palkkaa tai työttömyyskorvausta. Isompi kysymys, mikä minulle herää, on että kuinka olette sopineet yhdessä hankitun omaisuuden jaosta mahdollisen eron jälkeen tai kuolemantapauksessa.

      • täti sininen

        Väärin. Alaikäisestä ei saa elatustukea jos lapsen toinen elatusvelvollinen on kuollut. Silloin saa ns. Lapsen eläkettä, joka on huomattavasti pienempi kuin elatustuki. Kannattaa tarkistaa asiat ennen neuvojen antamista.


      • täti sininen kirjoitti:

        Väärin. Alaikäisestä ei saa elatustukea jos lapsen toinen elatusvelvollinen on kuollut. Silloin saa ns. Lapsen eläkettä, joka on huomattavasti pienempi kuin elatustuki. Kannattaa tarkistaa asiat ennen neuvojen antamista.

        Olet oikeassa, tuossa tapauksessa ei maksetakaan elatustukea (max 155,17 e/kk). Lapseneläkkeestä en ollut ennen kuullutkaan, sen perusosa näyttää olevan 60,41 e/kk ja lisäosaa on mahdollista saada jpa 91,38 e/kk, eli lapseneläkkeen kokonaismäärä voi olla 151,79 e/kk.

        Huomattavasti pienemmäksi en tätä summaa sanoisi, mutta se on siis riippuvainen muista tuloista.


      • äly hoi
        helka kirjoitti:

        Olet oikeassa, tuossa tapauksessa ei maksetakaan elatustukea (max 155,17 e/kk). Lapseneläkkeestä en ollut ennen kuullutkaan, sen perusosa näyttää olevan 60,41 e/kk ja lisäosaa on mahdollista saada jpa 91,38 e/kk, eli lapseneläkkeen kokonaismäärä voi olla 151,79 e/kk.

        Huomattavasti pienemmäksi en tätä summaa sanoisi, mutta se on siis riippuvainen muista tuloista.

        On se ero huomattava ellet kuulu siihen lisäosaa saavaan kastiin. Silti olis parempi että molemmat vanhemmat elossa. Ei toista vanhempaa rahalla korvata, tiedoksi vaan.


    • ty4tae

      Miehellä on varmaankin sitten mielestään hyvä syy tehdä noin - en ymmärrä, mitä tekemistä tuolla on rakkauden kanssa? Herranen aika, sinä olet aikuinen ihminen - onko siis syytä käsittää tuo nyt niin, että elät miehesi "siivellä" vai miten niin jäisit puille paljaille? Mites teillä on muuten esim. asunnon omistussuhteiden laita..?

      Ymmärrän miestä, kyllähän omat lapset ovat aina ykkösasia maailmassa. Ja etenkin, jos sinulta tuntuu raha vain "katoavan" käsistä, ymmärrän miehen huolen ja hänen tekemänsä ratkaisun.

    • Kannattiko shoppailu

      Olet ilmeisesti elänyt kuin pellossa veräjät auki, kantanut roinaa kotiin joka alennusmyynnistä, vaihtanut huonekaluja joka sesonkiin tai vähintäänkin verhot, joten nyt sitten näet mitä olet todellisuudessa näyttänyt itsestäsi.

      Kunnon kumppani osaa myös säästää, mikä avopuolisona olisi sinun itse pitänyt hoitaa, ei asia ole puolisosi asia ollut koskaan.
      Ihan hyvä jos turvaa lapset, joille ei ilmeisesti olekaan mitään kerrytetty elämän aloittamiseen.

      • asian toinen puoli

        Asian toinen puoli on se että nainen kustantaa monesti kaiken mitä kotona tai lapset tarvitsevat kun puolestaan ukot mitäkin mukavia autoja ja härveleitä ITSELLEEN ja usein laittavat säästään kun naisen rahat menee lapsiin ja jopa lasten bensoihin.


    • Niin tai sitten

      Onkohan nyt kaikki hiffanneet että aloittajan neljästä lapsesta kolme on jo aikuisia? Mikäli kaikki menee hyvin niin he ovat nyt tai kohta työelämässä ja heillä on oma perhe tai puoliso myös työelämässä ja oma talous, todennäköisesti terveitä vuosia tienata ja järjestää talouttaan ihan itse. Vanhemmalla polvella on lähempänä eläkeikä ja vanheneva kroppa joka jossain kohtaa alkaa muistuttaa itsestään ihan jokaisella vaikka olisi kuinka hyvin huollettu. Sattumia voi tietenkin tulla suuntaan taikka toiseen näiden ikäryhmien välillä mutta vuosien vieriminen on fakta eikä se enää jossain vaiheessa kellekään mitään hyvää tuo toimintakyvyn osalta. Aloittajan miehen ja suurimman osan vastanneista mielestä lapset tarvitsevat siis apua jos jotain sattuisi mutta avopuoliso ei?

      Jos nyt tästä jotain voisi oppia niin kertoa edes jälkikasvulle säästämisen merkityksestä ja ihan oman tulevaisuuden turvaamisesta eikä luottaa sokeasti ainakaan puolison käsitykseen siitä mikä siinä hommassa nimeltä perhe olikaan yhteistä projektia ja mikä ei. Parikymppiselle jonkun "eläkesäästämisen" kauppaaminen voi olla haastava homma mutta kuitenkin. Jos tulot on pienet niin ei niitä säästöjä sitten myöhemmin yhtäkkiä mistään polkaista, melkeinpä inflaatio ja jonkun isomman asian hajoaminen tuppaa laukkaamaan säästöyritysten edelle...

      • aloittajamuija

        Kiitos vastauksista. Niin tai sitten ymmärsi, mitä tarkoitan. Meidan nuorin lapsi on 11 ja jos miehelle sattuisi jotain, en tiedä miten pärjäisimme, kun minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Voisin kyllä elää ilman rahaa, jos se olisi mahdollista. Holtiton rahankäyttöni on ollut sitä, että olen 24 vuotta vaatettanut ja ruokkinut lapset, sisustanut kotia. Lasten toimeentulo minullekin on tärkeintä. Täytyy toivoa ettei mitään koskaan satu.


      • jaa...
        aloittajamuija kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Niin tai sitten ymmärsi, mitä tarkoitan. Meidan nuorin lapsi on 11 ja jos miehelle sattuisi jotain, en tiedä miten pärjäisimme, kun minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Voisin kyllä elää ilman rahaa, jos se olisi mahdollista. Holtiton rahankäyttöni on ollut sitä, että olen 24 vuotta vaatettanut ja ruokkinut lapset, sisustanut kotia. Lasten toimeentulo minullekin on tärkeintä. Täytyy toivoa ettei mitään koskaan satu.

        Hei, mieheni ei omista yhtään mitään ja hän on työtön. Omaisuuteni ei siirry hänelle jos kuolisin koska se on suojattu testamentein eli miehelläni ei voisi olla osuutta omaisuuteeni edes vaikka haluaisin. Eli omaisuuteni siirtyy lapsilleni kuollessani. Tietysti miehelle jäisi oikeus asua asunnossani. Silti henkivakuutukseni edunsaajat ovat lapseni. .Ja lasten edunvalvojaksi valitsemani henkilön tulee huolehtia siitä, että lapset saisivat varat käyttöönsä vasta täysi-ikäisinä että se tulisi oikeaan tarkoitukseen eli turvaamaan heidän mahdollisuutensa opiskella ja helpottamaan siirtymistä itsenäiseen elämään.


      • Kirppari-Karppi
        jaa... kirjoitti:

        Hei, mieheni ei omista yhtään mitään ja hän on työtön. Omaisuuteni ei siirry hänelle jos kuolisin koska se on suojattu testamentein eli miehelläni ei voisi olla osuutta omaisuuteeni edes vaikka haluaisin. Eli omaisuuteni siirtyy lapsilleni kuollessani. Tietysti miehelle jäisi oikeus asua asunnossani. Silti henkivakuutukseni edunsaajat ovat lapseni. .Ja lasten edunvalvojaksi valitsemani henkilön tulee huolehtia siitä, että lapset saisivat varat käyttöönsä vasta täysi-ikäisinä että se tulisi oikeaan tarkoitukseen eli turvaamaan heidän mahdollisuutensa opiskella ja helpottamaan siirtymistä itsenäiseen elämään.

        Tietävätkö lapsesi, että miehelläsi ei ole avio-oikeutta sinun omaisuuteesi? Teillä on siis avioehto?

        Jos kyse on testamenteilla saamistasi perinnöistä, lapsillasi tulee olla tieto siitä, että sinun perimäsi omaisuus tai sen sijalle tullut omaisuus periytyy kokonaisuudessaan heille eikä miehelläsi ole oikeutta tasinkoon.

        Jos näitä testamentteja ei oteta esiin perunkirjoitustilaisuudessa, homma menee niin kuin niitä ei olisikaan.


    • Leskeneläke?!

      Mitä tuosta kun mies on toiminut todella fiksusti kun tuskinpa olet latin latia tuonut tuohon pesään työkyvyttömyyseläkkeellä vaan ennemminkin olet menoerä.
      Tällä sopimuksella mies varmistaa lapsilleen edes jollain tapaa tulevaisuuden.

      Nyt vaan voi vielä kysyä että vieläkö on tässä "tasa-arvon maassa" leskeneläke kun koskee vain toista sukupuolta?

      Vastaavaa sopimusta minäkin olen miettinyt vaikka ex onkin niin ei oikein huvittaisi jättää hänelle minkäänlaista edes hallintaomaisuutta (omakotitalo) vaan menisi suoraan lapsilleni vaikka edunvalvoja määrättäisiin ja kun lapset olisi täysi ikäisiä niin ex lentäisi kuin leppäkeihäs talosta kun senkin taloudenpito on mitä on.

      • Leskeneläke on, koskee molempia sukupuolia.


      • fklalfja
        helka kirjoitti:

        Leskeneläke on, koskee molempia sukupuolia.

        Muttei koske avoliittoa...


    • asdq234

      Voi jumalauta :D Vai pitäisi hyötyä toisen kuolemastakin vielä..

      Ja että jäisit "puille paljaille" hänen kuollessaan :DD No eikö työnteko maistu? Vai oletko muuten vain laiska?!

      Ihan v*ttu oikein että joutuisit kadulle, jos olet elänyt elättinä neljännesvuosisadan toisen siivellä...

      • lukiluki

        Lue ennen kuin alat aukoa päätäsi.
        Aloittaja kertoi olevansa työkyvyttömyyseläkkeellä.


      • roope ankka
        lukiluki kirjoitti:

        Lue ennen kuin alat aukoa päätäsi.
        Aloittaja kertoi olevansa työkyvyttömyyseläkkeellä.

        Lukemisen ymmärtäminen on suomalaiselle vaikea asia. Minäkin olen työkyvyttömyyseläkkeellä, sairaudesta jota en itselleni mitenkään hankkinut. Sain sen ollessani vielä varhaisteini, opiskelin ja tein töitä, sairastuin lisää. Lääkäri pakotti eläkkeelle. Olisin kuule tuhat kertaa ennemmin terve ja tekisin pirusti töitä, kuin eläisin tätä sairautta.
        En ole ap. Itse en voinut hankkia lapsia sairauteni vuoksi, revi siitä iloa itsellesi. Köyhyyden rajalla sitä on elettävä, sairaalareissut hyvinkin tuttuja, on se ihme etten ole vetänyt itseäni jojoon.
        Sinulle "asdq234" toivotan oikein sairaan hyvää elämää!!!


      • Niin tai sitten
        roope ankka kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtäminen on suomalaiselle vaikea asia. Minäkin olen työkyvyttömyyseläkkeellä, sairaudesta jota en itselleni mitenkään hankkinut. Sain sen ollessani vielä varhaisteini, opiskelin ja tein töitä, sairastuin lisää. Lääkäri pakotti eläkkeelle. Olisin kuule tuhat kertaa ennemmin terve ja tekisin pirusti töitä, kuin eläisin tätä sairautta.
        En ole ap. Itse en voinut hankkia lapsia sairauteni vuoksi, revi siitä iloa itsellesi. Köyhyyden rajalla sitä on elettävä, sairaalareissut hyvinkin tuttuja, on se ihme etten ole vetänyt itseäni jojoon.
        Sinulle "asdq234" toivotan oikein sairaan hyvää elämää!!!

        No hei, ajatellaan me lapsettomat ees positiivisesti. Eipähän ole mokomia "v*ttu sitä ja v*ttu tätä"-verenimijöitä riesana. ;-)

        Vaikka alkuperäisen nuorin onkin kovin nuori niin vaikuttaisi siltä että vanhimmasta päästä aletaan viiden vuoden kuluttua suunnitella kolmekymppisiä. Milloin sitten ollaan sen ikäisiä että olisi suuren yleisön mielestä sopivaa olettaa jo lapsosten seisovan omilla jaloillaan? Ei kuitenkaan näemmä vielä edes siellä aikuisten osastolla joita on joukossa 3/4. Ehkä se vaatimus omillaan pärjäämisestä koskeekin vain naisia ja/tai äitejä, ja eritoten sairaita ja 20-30 vuotiaisiin verrattuna jo vanhenevia. Siis parhaassa työiässä olevia nuoria aikuisia pitää kaikkien mielestä jeesailla ihan minne asti hyvänsä ja lasten äiti, joka on miehelle antanut 4 (!!!) lasta, jotka ilmeisesti ovat kyllä miehelle tärkeitä, joutaa "v*ttu kadulle mokomakin elätti..."

        Neljä. Useimmat on helisemässä jo sen yhden tai kahden kanssa ja vaikka miten yrittäisi niin tuskinpa tuossa touhussa ehtii niihin omin ylennyksiin ja palkankorotuksiin satsata jos nyt olisi tervekään. Hieno on meininki ei voi muuta sanoa. Kumma kun syntyvyys laskee, ei kai kukaan täyspäinen tuohon lähde jos vain älyää ajoissa.


    • Pariturva

      Miehesi siis kävi ottamassa henkivakuutuksen. Sehän on hyvä, hän selvästi haluaa huolehtia siitä, että ette putoa tyhjän päälle, jos hän kuolee. Miksi sinä et ole ottanut henkivakuutusta? Maksaako miehesi jo nyt yksin kaiken, vai miksi uskot, että miehellesi sinun poismenosi ei aiheuttaisi maksuvaikeuksia (asuntolaina yms. yhteiset menot)?
      On ihan järkevää jakaa henkivakuutus lapsille, näin vero on pienempi. Muistaakseni 35 tuhatta on verotonta, sen yli menevästä osasta maksetaan veroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe