Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  / Juominen
40 Vastausta 2 733 Lukukertaa

Juominen

Ihan vain näin teoriassa ajattelin kysellä että kuinka moni nainen hyväksyis miehen melkein joka iltaisen bissen tissuttelun?Siis kyse ei ole mistään känneistä vaan tyyliin arkisin 3 pulloa - 6 pack ja pe/la sit vähän enemmän tyyliin mäyris.Entäs sitten jos mies lisäbonuksena polttelis silloin tällöin myös pilveä illan ratoksi, oisko se pahakin ongelma? Duunikaverin vaimoa tuollanen edellämainittu tissuttelu/pössyttely ei ainakaan tunnu pahemmin haittaavan ja aloinkin miettiin että onkohan sellasia naisia olemassa enemmänkin? Itsekkin tykkään ottaa melkein joka ilta huikan unilääkettä ja siitä on tullu vähän ongelmia parin exän kanssa mitä en voi kyllä käsittää vielä tänä päivänäkään koska pikku humalassa oon paljon mukavavampi, hauskempi ja ennenkaikkea helvetin paljon romanttisempi tyyppi kuin täysin selvinpäin.Mitä haittaa siitä on jos on pikkukännissä jos ei ole lähdössä mihinkään baariin tai ala muutenkaan örveltämään????

Mua häiritsisi se...

...että jokapäiväinen tissuttelu/pössyttely kielii riippuvuudesta.

Kaikilla meillä on

addiktiomme.Kun käytiin exän kans kaupassa mä ostin sen 6 packin ja hän puoli kiloa suklaata(jonka mussutti samana iltana).Eikä tuokin ole jonki sortin
riippuvuus???? Ja kaiken lisäksi varmaan suunnillee yhtä epäterveellinen kun bissen tissuttelu koska hän esim lihoi sen 3 kk:n aikana mitä 'seurusteltiin' varmaan n. 5 kiloa.

Aivan

Tollanen suklaansyönti onkin aivan sairasta...

kuka lihottaa ittensä milläkin

Lihottaa se bissekin tuollaisina määrinä... kaveripiirissä muutama suurkuluttaja, joilla kyllä löytyy jo melkoinen röllykkä vyön yläpuolelta (alle 30v opiskelijoita). Suklaa sentään VAIN lihottaa ilman muita lieveilmiöitä.

Oma äijä juo yhden tai kaksi kaljaa harva se ilta ja joskus viikonloppuna jos ollaan kahdestaan hänellä saattaa mennä illan aikana se sixpack. Jos lähdetään kylille, meneekin sitten enemmän. Minusta ihan sopiva tahti (paitti joskus karkaa mopo käsistä ja miehen saa taluttaa kaupungilta kotiin). Ajattelen asian niin, että kyllä se kalja pitää osata jättää ostamatta/juomatta ihan vain siksi että välillä päättää niin. Eli kaljapullo tai tölkki ei saa kuulua automaattisesti joka iltaan. Samoin kuin joka viikonloppuun ei saa automaattisesti kuulua enempää kuin ne pari saunakaljaa. Silloin se juominen on omassa hallinnassa.

tissuttelu yleensä johtaa

riippuvuuteen, eli ensin vähän ja ajan kuluessa se lisääntyy. Niin kävi miehelleni eli entiselle miehelleni, joka on nykyisin täysin alkoholisoitunut.

Joten kannattaa miettiä, tarvitseeko todellakin sitä sixpackia sen vuoksi, että on vapautuneempi, koska 90 % naisista ei pidä romanttisena jatkuvasti kaljalle haisevaa miestään.

Kuitenkin valinta on sinun, eikä välttämättä johda samaan kuin exälläni.
Niinhän se on mitä enemmän tissuttelet sitä riippuvaisemmaksi tulet.
Mitä enemmän saat sukupuolista kanssakäymistä sitä riippuvaisempi olet siitä.
Jos sukupuolinen kanssakäynti loppuu, niin korvaat sitä tissuttelulla.
Jos vituttaa muuten vaan niin juot pahaan oloosi.
Tätä tarinaa riippuvuudesta vois jatkaa vaikka kuinka pitkään. Onko sillä väliä mistä itse kukin on riippuvainen, sillä meistä jokainen on jostakin riippuvainen ja sitä on kunkin osalta turha kieltää.
Vastapainoksi meistä jokainen on jossakin asiassa, tekemisessä aivan huippua.

ei käy

Minulle sopii jos mies ottaa parina iltana viikossa 1-2 pulloa ja viikonloppuisin (ei joka viikonloppu) ottakoot vaikka korillisen.

Mutta ei joka päivä noin paljon, kaljamaha vaan kasvaisi entisestään kun ei muutenkaan harrasta liikuntaa. Lisäksi se tuhoáa maksaa ja pössyttely tuhoaa ties mitä. Kauhesti nielee rahaakin.

Itse työskentelen mielenterveys ja päihdetyössä, joten olen nähnyt mitä tuollainen voi pahimmillaan saada aikaan. Ei, en yleistä, totesin vain.

Ei kiitos

Ei kiinnostais tuontyyppinen toiminta miehellä vaik olis kuinka hurmaava sit pikku-sihneessä.
1-2 saunakaljaa viikolla ok, ja joskus viikonloppuna enemmän. Silloinkin mieluummin jossain muualla kuin kotona.
Tuohan olis ihan valheessa elämistä. Ethän sä kuitenkaan ole oikeesti sellanen kuin mitä höyryissäs.
Ja huumeita (tai lievempiä) en ymmärrä ylipäänsä.

Ei enää

Katoin tollaista toimintaa 4 vuotta. Tai en ihan sillä mies pystyi kyllä ilmankin olemaan, mutta sitten viikonloppuna, JOKA viikonloppuna piti nollata tilanne perjantai- ja lauantaipullolla ja parilla mäyriksellä. Mun oma suhdekin alkoholiin vääristyi kaiken jälkeen. Nyt oon suunnilleen karvat pystyssä jos käy ilmi että tapaamani mies tykkää juhlimistesta jne.

Mua ainakin enemmän ällötti se miehen "romanttisuus" kännissä. Joo, ehkä jotain aloitteita seksiin tuli sentään silloin, mutta kuvottaa panna kaljalta haisevan kanssa keneltä sitten ei ees välttämättä tule kun on juonut.

että ei kiitos, ei enää.

Mikäs vika

kaljan hajussa muka on?? Ja jos toinen vaihtoehto tuolle 'känniromanttisuudelle' on se et istutaan kumpikin ison sohvan eri päissä hiljaa ja katellaan jotain vitun telkkaria koko ilta niin no thanks,sellasta se arki nimittäin oli mun ja exän kans silloin kun mä olin selvinpäin.Tuo ei tule juttu on kyllä totta mut eiks senki pitäs olla vaan hyvä asia ainakin naisen kannalta, eipä tuu vahingossakan niitä parin minsan suoriutumisia.
Jos arki oikeasti on tuota, niin kyllä mä ennemmin eroaisin kuin liuottaisin vähät aivoni tissuttelulla ja hankkisin rasvamaksan. Sillä niin siinä käy noillla annosmäärillä, se on fakta. Ehkä hitaampaa kuin niin niillä, joilla ilta-annosmäärät on suuremmat, mutta silti. Mun täytyy sanoa, että jos ihminen itse pitää itsestään enemmän pienessä sievässä, niin se ei tarkoita sitä, että toisten mielestä se ihminen se pienessä sievässä oleva on mukavampi. Etenkin kun toinen/toiset ovat selvinpäin ja toinen huppelissa ja se on päivittäistä. Tässä on tää ihan sama dilemma, kuin punaviinin terveellisyydessä, kun puhutaan että lasillinen päivässä on hyväksi. Se ei ole lasillinen vaan yksi ravintola-annos. Ihmisillä menee termit sekaisin. Samoin suklaassa, terveellistä on mahdollisimman tumma suklaa ja sitäkin vain pari palaa.

Yhteen isoon viinilasilliseen menee monta ravintola-annosta. Silminnäkijän raportissa oli samasta asiasta tässä taannoin, nuoria miehiä vanhusten dementikko-osastoilla hoidoissa kun kotona ei enää selviä, jokailtainen tissuttelu liuottanut aivot ja viikonloppuna vielä örvellyskännit päälle ja tukkihumalassa hankittu sitten vammoja esim kaatumalla. Sitä kuvitteelee olevansa niin rento ja miehekäs ja hauska pikkuhumalassaan, mutta ympäristö näkee sen ihan toisin kun se on jokapäiväistä. Se on todellisuuspakoa ja kyvyttömyyttä kestää arkea. Mun mielestä on oleellisinta se, että itse sun tulisi miettiä mikä sut ajaa juomaan ne oluet. Siis ihan rehellisesti. Ei tarvi täällä huudella, mutta ole rehellinen itsellesi. Johonkin tarpeeseehan sä ne juot ja se homma sun pitäs selkiyttää itselles. Mä en usko, että olet huppelissa mukavampi ihminen. Tai jos ihan todella olet, niin miksi et uskalla olla selvinpäin se ihminen, joka haluat olla? Nimittäin se ihminen on kyllä olemassa sisälläsi, mutta selvinpäin et uskalla olla rento, jos kertomasi olisi totta. Mun mielestä oluen juomisen ja pössyttelyn sijaan kannattaisi keskittyä siihen, että uskaltaa olla se ihminen joka haluaa olla selvinpäin.
"Ja jos toinen vaihtoehto tuolle 'känniromanttisuudelle' on se et istutaan kumpikin ison sohvan eri päissä hiljaa ja katellaan jotain vitun telkkaria koko ilta niin no thanks,sellasta se arki nimittäin oli mun ja exän kans silloin kun mä olin selvinpäin."

No eikö tuo ole jo vähän säälittävää ja huolestuttavaa, jos selvinpäin ei pysty/viitsi tehdä toisen kanssa mitään?

En minä ainakaan olisi mitenkään hirveän imarreltu, jos mies pää selvänä jurottaisi sohvan nurkassa ja sitten kun saa pienesti päätä turrutettua oltaisiin sitten niin hauskaa ja romanttista casanovaa. Ei alkoholi kuulu jokapäiväiseen elämään, yhden-kaksi saunakaljaa nyt viikolla ymmärtää muutamana iltana (tai vaikka se lasillinen ruoan kanssa, kuten joissakin maissa on tapana), mutta tuossa vaiheessa pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa tuudittautuminen tuohon selitykseen "oon niin kiva kännissä että siks on pakko juoda!!!111".

Mahdolliset tulevat lapsesikin varmaan ovat hemmetin iloisia siitä, että joutuvat ensin viemään isille jääkaapista kaljapullon jos toisenkin, jos haluavat tämän mukaan leikkimään.

Mutta turhahan tuota on selittää, kyllä juomista elämänsä kohokohtana pitävä löytää aina ne selitykset.

Vastasit

itse kysymykseesi eli koska kysyt tuollaista asiaa, olet jo vähän huolestunut. Silloin sinulla on syytäkin, koska itsehän tiedät itsesi ja miehesi paremmin. Kuuntele vain intuitiotasi ja toimi sen mukaan. Alkoholismi lähtee just noin liikkeelle, pikku hiljaa, kohta ei riitä mäyris viikonloppuna vaan pitää juoda pari lasia viiniä tai joku muu hömpsy. Kannattaa suhtautua vakavasti asiaan, vaikka ette vielä allikossa olisikaan. Olen seurannut läheltä aikoinaan omia vanhempiani ja sen jälkeen yhtä ex-miestäni ja paria ystävääni eli tiedän mistä puhun.

sorry

saman nimimerkin kuin edeltäjä eli kaksi eri "kokeneen" viestiä

Höpö Höpö

Sama meno on jatkunut 16v lähtien sen kummemmin 'pahenematta'.Jos homma ei haittaa normielämää eikä työntekoa (parhaillaankin duunissa) niin mitä väliä.Mun mielestä arkielämä vaan on niin HELVETIN tylsää selvinpäin.Muutama olut,tunnelmavalaistus ja hyvää musiikkia ja simsalabim: arki-iltakin voi muuttua juhlaksi.Toki viikonloppuna vedetään edelleen lärvit ja käydään rafloissa mut siitä voisin hyvässä seurassa ehkä lupua.

Noin ajattelin minäkin...

aikoinaan. Just noin, ja (omasta mielestäni) tissuttelin vielä vuosia ennenkuin olin valmis hakemaan apua.
Olet erittäin todennäköisesti alkoholisti, kuten minäkin. Minä olen vain lopettanut, sinä et!
Pystyn keskustelussa kaatamaan joka ainoan argumenttisi, joita tässä ketjussa olet esittänyt.

EN IKUNA!

En hyväksyisi sitä, harva nainen varamaan hyväksyy...Kun kaikki järkevät tietää mitä siitä seuraa.Alkoholismia.Viikonloppuisin saunakaljat on ihan tarpeeksi ja joskus sit vähän enemmän...

Minä hyväksyisin

Tottakai hyväksyisin jokailtaisen tissuttelun,varsinkin jos ei juo kuin sixpäkin.
Kykenet sitten hyvin vielä hoitamaan lapset,minä kun haluan rentoutua niin että otan mielelläni jokailtaiset rommitotini.
Seksikin sujuu rommeissa vähän paremmin kun ei haista kaljanhajuista miestä.Rommintuoksu peittää kyllä kaljantuoksun.
Rommitujuissa ei ole edes niin nokonnuukaa onko suihinoton aikana pili pesty vai haiseeko se kun ei pienessä pörneessä mitään huomaa.
Viikonloppuna voidaankin sitten juoda enemmän minun tyyliini,aloitetaan aamu parilla siiderillä= lue kymmenkunta,sitten aamupäivänokoset ja baariin pariksi tunniksi.Sitten taas laskee kotona se rommikin ja kun puteli on tyjä voidaankin siirtyä ravintelin puolelle iltaa istumaan.
Kotona voidaan sitten nauttia seksin riemuista,sinä jyystät ja jyystät,sama se miten kauan,ei mulla tuntoa ole enää siinä vaiheessa kumminkaan.

itellä ainaki

olisi semmoinen olo että alkoholi on tai ainakin tulee olemaan ongelma...juopoksihan sitä muuttuu... =)
oma miehenikin saattaa ottaa jotain 2-3 kaljaa illassa (ei ihan joka ilta) ja viikonloppuisin 6-12, ja mua pelottaa aivan tosissaan että siitä tulee ongelma, jollei jo ole. muuten kai tuo olisi aivan sama.

Samanlaiset ansaitsevat toisensa

Minäkin tiedän näitä naisia, jotka hyväksyvät miehensä joka iltaisen tissuttelun tai jopa pössyttelyn. Ovathan nämä naiset itse ihan samanlaisia. Mikäs sen mukavempaa kuin ottaa yhdessä sitä huikkaa ja romantisoida pikku tuiskeessa sen jälkeen. Ei kun kaltaistaan etsimään.

Itse en kaljaa kittaavaa ukkoa haluaisi, sillä omat kiinnostukseni ovat muualla - urheilussa, soittamisessa ja opiskelussa. Mutta kaikki tyylillään, eikö!

Kekseliäs

Sinähän olet keksinyt oikein hyvän syyn jokapäiväiselle pikkuhiprakalle. Oikein kestoselitys, ei tarvitse aina uudelleen miettiä.
Aiotkos joskus perheenkin perustaa ja lapsille selitellä, että isin täytyy olla maistissa ennen kuin osaa leikkiä teidän kanssa.
Jos mielikuvitus riittää, niin kännä toisin päin, olisiko sinusta kivaa, jos kotona olisi pössyttelevä ja kaljaa lipittelevä muija ja sinä nyt noista nautintoaineista et miin piittaisi.

rajansa kaikella

kyllä se niin on että kun ottaa aina vähän kohta karkaa mopo käsistä.

hmm

Juokaa vaan ihmiset, nelikymppisinä olette hampaattomia, rumia ja läskejä.

...

...
Meillä oli ennen tapana juoda vain viikonloppuna (ja silloin runsaammin) ja käydä baareissa, nykyään juomme arki-iltaisin, mutta emme juuri käy baarissa eikä viikonloppuna juoda sen enempää kuin muulloinkaan. Määristä sen verran, että minä yleensä juon yhden siiderin ja mieheni tölkin tai kaksi keskiolutta. Ei mielestäni paha, kun kumpikaan ei humallu ja usein nautitaan juomat iltapalan tai vaikka leffan katselun merkeissä. En nyt oikein näe tästä tietä alkoholisoitumiseen. (Aika "slippery slope" -argumentti muutenkin tuo että juo olutta pieni annos päivässä ja alkoholisoidu, kun suurempi riski kaiketi vetää se viikon annos kerralla silloin pe/la-iltana.)

Uskon että riippuu ihmisestä. Minusta tämä on miellyttävämpi tapa kun ei tarvitse kärsiä krapulasta ja humalassa ei olla kuin muutaman kerran vuodessa ja silloinkin jostain syystä (synttärit, pikkujoulut tms.). Mutta totta sekin että rankan työpäivän jälkeen olut tai kaksi rentouttaa. Sixpack on ehkä jo liikaa per ilta. Jo kalorimääriensä takia.

Entä se pöhötys??

Kyllä naapurin naamasta näkee,että bisseä kuluu!!
Naama on kuin ampiaispesä jokailtasen tissuttelun seurauksena..
Ittensä pettämistä,ettei muka missään näy..ja toinen on se haju..Kaljan hajuakaan ei mitkään "pastillit peitä"
Ja entäs kun pitäski autolla päästä johonki? Ei muuta ku pikkukännissä rattiin vaan..
Joopa joo..juopolla on aina selitys kaikkeen..ja jos ei muuta..niin MAHA pelaa paremmin parin kaltsun jälkeen..Eipä noitten tyyppien tykönä paljon vieraita käy..ei kehtaa kukaan..

Joka päiväinen juominen johtaa riippuvuuteen

Niin se on, itse kidun keski-ikäisen hermoheikon alkoholistin kanssa väkisin koska en pääse vielä muuttamaan pois omaan asuntoon ennen kuin saan sellaisen... Aluksi äijällä juominen oli monta vuotta 1-2 kaljaa iltaisin ja nyt ei riitä ne määrät vaan pitää saada joka päivä tosi monet paukut tai kunnon kännit!

Voi että miten ihminen voi olla rasittava humalassa, yliherkkä joka sanasta ja lauseesta sekä erittäin ärtyisä sekä riitaisa. Nyt on asiat niin että jos ei saa viinaa niin hermot on ukolla niin riekaleita että hänen on pakko saada vetää viinaa ettei tapahdu kauheita asioita...

Joten kaikille on parempi ettei alkoholille ojenna pikkusormeakaan... seuraukset ovat ajan kanssa kohtalokkaat.

-alkoholi rapistaa koko ihmistä vähitellen, se tuhoaa kaiken ihmisestä psyykkisesti sekä fyysisesti sisäelimiä myöten
-alkoholi vie ihmisen hermoston
-iho ja lihaksisto rupsahtaa (huomattavan paljon aiemmin)
-tekee yksinkertaiseksi taliaivoksi
-mielikuvituksettomaksi tyhjäpääksi
-alkoholistin riippuvuus oireita ja ärtyisyyttä ei kestä kukaan läheinen
-alkoholi aiheuttaa tunne köyhyyttä
-narsistisuutta eli persoonallisuus höiriötä
-ilkeyttä, itsekeskeisyyttä ja tunteettomuutta
-seksuaalinen elämä kuolee
-masentuneisuutta
-tilanne tajuttomuutta
-tahallista tai tahatonta ärsyttämistä erilaisissa tilanteissa
-läheisten syyllisyyttä ja kärsimystä
-univaikeuksia
-käytös höiriöitä eli tasapainottomuutta persoonassa
-vie rahat

-lista on loputon ym.....ym......ym..................................

En arvosta tippaakan ihmisiä joiden elämän elämän sisältö ja tapa on juoda aina vaan.

just noin

Pää on tarkoitettu käytettäväks, ei täytettäväks. Jos ei elämää kestä ja siitä osaa nauttia selvällä päällä, ni sitten on otettava vaan kerran kunnolla, ettei jää muita kiusaamaan. Sama koskee huumehörhöjä. Sorry vaan saattaa olla herkälle mielelle kovaa tekstiä, mutta kun 20 vuotta katoin vierestä alkoholistia ja sen toikkarointeja ja paskan jauhamisia niin .... ISO PIIP .... Ja yhteiskunta vielä hyysää näitä ja pitää hengissä, perkele. Antasivat vaan juoda/piikittää ittensä hautaan ihan rauhassa.... tulis kaikille halvemmaks.
Miksei ihmiset tajua, että joku ruuan kanssa nautittu viini tai saunan jälkeen juotu olut ei aja kaikkia alkoholismiin (tuskin edes kovin monia). Tuntuu että tänne kirjoittavat taas ne, jotka ovat omien kokemustensa sumentamia, eivätkä tajua ettei siltä pohjalta voi yleistää. Jos alunperinkin juotu määrä on ollut humalahakuisuuteen pyrkivää, ongelmia tulee varmasti kun toleranssi kasvaa. Sen sijaan jos juominen on sosiaalinen toiminto (siis pienen lasin viiniä tai tölkillisen olutta nauttiminen) ja se kytkeytyy vahvasti ruokaan/tilanteeseen/ihmisiin, on juominen melko terveellä pohjalla.

Suomalaisten ongelma on se, että alttius alkoholismiin on monella eikä sitten osata kontrolloida omia juomisiaan ja tekemisiään. Loppupeleissä jokainen aikuinen ihminen kantaa vastuun itsestään ja jos ei omaa alkoholinkäyttöään alusta asti tarkkaile ja hallitse niin katsahdus peiliin on paikallaan. Ei muitten juomatapojen moralisointi.
No aloittajankin tapauksessa parhaimmillaan joka päivä juotu sixpäkki ei ihan ole seuran vuoksi tai ruoan kanssa nautittu yksi olut/lasi viiniä. Ei ole ihan normaalia, että pitää joka päivä juoda sen takia, että pystyy normaaliin kanssakäymiseen tyttöystävän kanssa, kuten aloittajalla oli exänsä kanssa.
Kommenttini olikin lähinnä noihin viesteihin, joiden mukaan edes yhtä ei saa illassa nauttia tai tie rappioalkoholistiksi on varma.. Jokainen arvioikoon itse mikä on liikaa ja jos ei siihen pysty, kärsikööt seuraukset (parisuhteen menetykset yms.).

Katoppa sinäkin peiliin..

Pöhöttyny naamahan se siellä! Ja luuletko,että meidän läheisten on niin kiva tommoisia juoppoja katella! Joisittekin jossain yksinänne ittenne hengiltä,sattuu vaan se perhe kärsiin kuule siitä sunki juomisesta!!Vai ookko niin osannu aatella,ettempä tee lapsia,kun olen juoppo! Hyvin oot sitte osannu sen ennakoida! Mulle on ihan sama,vaikka juot ittes hengiltä,outo ämmä!
Mut älä tänne tuu mainostaan,kuin oikeeta on juoda joka päivä!
Haisetkin matkojen päähän,kuin joku rankkitynnyri,ite et sitä enää ees hoksaa!!

toi käytös kertoo alkoholismista

ja se on sairaus.kuka nyt niin sairaan miehen haluis.ja huumausaineet on rikos.kuka nyt rikollisen haluis (kun siitä ei oo mitään rahallistakaan hyötyä). ja jos olet parempi ihminen vain kännin avulla niin sehän on huijaamista.kuka nyt valehtelijaa haluis.et edes pysty valehtelemaan koko aikaa (=olemaan kännissä,vain viikonloppuisin).
Ite olen juonu nyt päivittäin noin 4v. välillä enemän välillä vähemän. Päivittäin tulee tissuteltua ja joskus joka vedettyä kunnon känni. Ennen hyvä kuntoinen ja sosiaalinen ihminen on muuttunut (päänsä juoneeksi taliaivoksi). Ei välttämättä käy kaikille mut sitä muuttuu pikkuhiljaa ja ihminen ei kiinnitä siihen huomiota, sitten yhtenä päivä sitä huomaa että Kylläpä mä oonkin aivokuollu.. Ahdistuneisuun, paniikkihäiriöt (selvinpäin) jopa normaalien sosiaalisten tilanteiden hoitaminen on jopa vasten mielistä jos ei olo sitä muutamaa juonu!
six-päkki päivittäin ei käy, osoittaa liiallista halua päihtymiseen ja vanha viina alkaa haista!!
Sanotaanko viikolla 1-2-3-4 päivässä ja muutama päivä ilman alkoa, tai korkeintaan tai 1-2. Viikonloppuisin tai vapaa päivinä sitten enemän jos niin haluaa. Päivittäinen useiden pullojen juominen ei ole kivaa, paitsi ehkä etelän matkoilla :))
En hyväksyisi. Pilven polttoa en missään nimessä. En ole alkoholinvastainen täysin, itsekin joskus "maistelen", mutta aloittajan kuvaama alkomaholinjuontitiheys kuulostaa jo riippuvuudelta. Kyllähän joskus kausittain, vaikkapa kesälomalla on ihan ok, että menee viikko-pari niin että juo joka päivä pari kaljaa ja vaikka viikonloppuna vähän enemmän. Humalahakuinen juonti ei ole kivaa katseltavaa, pikku hiprakka kyllä, muttei joka jumalan päivä. Omalla miehelläni on aika ihanteellinen juomistyyli, en ole koskaan ihan änkyrässä nähnyt, ja hän on ollut välillä vuodenkin täysin juomatta. Ja on mukava.

Oma isäni tissutteli joka ilta, oli mielestänsä mukavampi pienessä sievässä. Lisäksi veti överit ehkä kerran kuussa. Ei ollut kivaa, ja vaikka olikin vähemmän äreä maistissa, vihasin sitä näkyä kun silmät harittivat ja huulilla oli typerä itsetietoinen hymy. Ehkäpä tästäkin lapsuudenkokemuksesta johtuu, etten tiheästä tissuttelusta tykkää, varsinkin jos lisäksi vielä kännää enemmän viikonloppuisin. Ja jos vielä polttaa pilveä niin se olisi kyllä ehdoton no-no, jos vaikka jonkun äkkiseltään kivan miehen tapaisin, ja paljastuisi nämä elintavat.
"En hyväksyisi pilven polttoa missään nimessä". Niin kun sinut on kasvatettu siihen, että kun polttaa pilveä niin tulee narkomaani ja kuolee ennen aikojaan.

Mutta onko sinulle tiedostettu kuinka paha myrkky on alkoholi. Kaikkien tutkimusten mukaan on kannabis eli pilvi paljon vaarattomampaa kuin alkoholi.

Niin et ole tietoinen asiasta.

Itseäni vaivaa puolivuotta vuodesta alkoholismi enemmän tai vähemmän ja vain ja ainoastaan tuo joutuu siitä kun kaikki kotikasvatetut ovat loppuneet kesän jäljiltä.

Minulla on suvussa kulkenut päihderiippuvuus. Tosin kukaan muu sukulaisistani ei ole poltellut pilveä kuin minä. Kun sitä on saatavilla niin vetelen posket lommolla 6-7 kk vuodesta aamusta iltaan. Silloin ei käy edes olut kaupan.

Kukaan tuttava tahi perhepiiristä ei huomaa käytöksessäni mitään poikkeavaa. Mutta kun poltettava loppuu niin johan saan kuulla oluen kittaamisesta ja kännikäyttäytymisestä.

Onpa kuitenkin lohdullista tietää kevään ja kesän jälleen koittavan ja saan taas vedellä kunnon heinää aamusta iltaan ja pääsen eroon alkoholiriippuvuudesta edes hetkeksi.
En katselis, en päivääkään, en hetkeäkään. En edes alkais suhteeseen sellaisen luuserin kanssa. Ei.
Minä en juo, en tissuttele enkä tassuttele vai mitä se nyt sitten lieneekään eikä myöskään mieheni. Meillä ei ole mitään tarvetta tuollaiseen, ja käytetään rahat mieluummin omaan taloon ja matkustetaan joka vuosi joku pitempi reissu. Nyt vuorossa Uusi Seelanti jota odotan niin suurella ilolla! Ja sekö ilo pitäis juoda jostain kaljapullosta?! HAH!!!!!
Elämä on liian lyhyt haaskattavaksi, me ainakin nautitaan siitä selvin päin, TODELLA nautitaan!
Itse juon kerran kuussa enkä koskaan juo itteeni siihen kuntoon et tarttis huolehtia tai kantaa kotiin. Eipä vaan sellannen mies kelpaa kenellekään! Tunnen monia naisia joiden mies juopottelee joka viikonloppu ja joskus viikollakin. Nainen sit tekee miehelle ruokaa ja palvelee. sellanen mies taitaa olla naisen ihanne kumppani nykyään. Eihän kukaan halua tylsää miestä joka juo kerran kuussa eikä m komentele naista. Baarissakin käyn ehkä 4 kertaa vuodes.!!
 /   /  / Juominen

Keskusteluhaku

Laaja haku
Match.com

Aloita rakkaustarinasi

Löydä unelmiesi kumppani jo tänään! Etsi rakkautta satojentuhansien suomalaisten sinkkujen joukosta!

Facebookissa suositeltua