Määrätty määrä lehtiä jakoon per kk tai ne jää käteen
Vartiotornin pakko-osto
32
1601
Vastaukset
- kiintiönlaskija
Sitä sanotaan jokaisen jäsenen "lehtikiintiöksi". seurakuntalainen eli jälleenmyyjä on lupautunut ostamaan ennalta sovitun kiintiön lehtiä joka kuukausi.
- fger
Vaikea tietysti puhua ennakko ostosta mitään, kun on täysin vapaaehtoista laittaako niistä jotain korvausta lahjalaatikkoon.
Ennakkokiintiön suuruuskin on täysin jokaisen itsensä määrittelemä suure, joillakin ei ole koko kiintiötä ollenkaan.
Tällä tavalla on helpompi määritellä seurakuntiin tulevat lehdet ja niitä ei sitten pöytään vanhenemaan. - ja lojuu
fger kirjoitti:
Vaikea tietysti puhua ennakko ostosta mitään, kun on täysin vapaaehtoista laittaako niistä jotain korvausta lahjalaatikkoon.
Ennakkokiintiön suuruuskin on täysin jokaisen itsensä määrittelemä suure, joillakin ei ole koko kiintiötä ollenkaan.
Tällä tavalla on helpompi määritellä seurakuntiin tulevat lehdet ja niitä ei sitten pöytään vanhenemaan.sitten jonkun kotona,ainakin tyttäreni kotona on laatikko kaupalla vanhoja vartitorni ja herätkää lehtiä satoja.mitähän nekin on maksanu
- minä vuan
fger kirjoitti:
Tällä tavalla on helpompi määritellä seurakuntiin tulevat lehdet ja niitä ei sitten pöytään vanhenemaan.itse olen ollut noita lehtikiintiöhommia hoitelemassa, kuskannut salille lehdet avannut laatikot ja ollut jakamassa kiintiöitä julistajille.. ja kyllä se "vapaaehtoisuus" on aika kyseenalaista.. kukaan ei halua kovin mitätöntä kiintiötä pitää ihan kehtaamisenkaan takia. vaikka sitten ei saisikaan levitettyä. lehtiröykkiöt vaan kasvaa kellareissa ja vintillä.
ja kyllä niistä rahaa laitetaan lahjalaatikkoon kun on kerran lehtiä luvannut ottaakin. - välttämättä
ja lojuu kirjoitti:
sitten jonkun kotona,ainakin tyttäreni kotona on laatikko kaupalla vanhoja vartitorni ja herätkää lehtiä satoja.mitähän nekin on maksanu
maksanu yhtikäs mitään. Itselläni kanssa oli kauan sellainen tilanne, että oli monet kappaleet samaa lehteä, ja valtavasti niitä kansioita. Ei niistä lehdistä, tai muustakaan materiaalista kukaan tule hintaa kysymään tai muutakaan. Turhaa vain on antaa tilanteen jatkua, ellei niitä levitä eteenpäin. Itselleni tulee nyt vain omat kappaleet. Jokuhan ne tietysti "maksaa", mutta "jälleenmyyjiä" ei jt:t ole.
- minä vuan
fger kirjoitti:
Tällä tavalla on helpompi määritellä seurakuntiin tulevat lehdet ja niitä ei sitten pöytään vanhenemaan.niin kyllä se on kummallista kun täällä vähätellään että "vapaaehtoistahan se on".. kyllähän sen jokainen salilla ymmärtää ettei voi vaan ottaa ja jättää pistämättä rahaa. sehän olisi jehovalta varastamista, näin on lavaltakin sanottu.
salilla ei sellaista porukkaa kulje joka ei pelkäisi jehovalta varastamista. - pussiin sittenkin
minä vuan kirjoitti:
itse olen ollut noita lehtikiintiöhommia hoitelemassa, kuskannut salille lehdet avannut laatikot ja ollut jakamassa kiintiöitä julistajille.. ja kyllä se "vapaaehtoisuus" on aika kyseenalaista.. kukaan ei halua kovin mitätöntä kiintiötä pitää ihan kehtaamisenkaan takia. vaikka sitten ei saisikaan levitettyä. lehtiröykkiöt vaan kasvaa kellareissa ja vintillä.
ja kyllä niistä rahaa laitetaan lahjalaatikkoon kun on kerran lehtiä luvannut ottaakin.Mitä ihme kehtaamista siinä asiassa on ??
Minä ainakin kehtaan hakea salilta omat lehteni ja sillä sipuli.
Ja erittäin hyvin saan olla "rauhassa", ihan totta. - näinhän se on
välttämättä kirjoitti:
maksanu yhtikäs mitään. Itselläni kanssa oli kauan sellainen tilanne, että oli monet kappaleet samaa lehteä, ja valtavasti niitä kansioita. Ei niistä lehdistä, tai muustakaan materiaalista kukaan tule hintaa kysymään tai muutakaan. Turhaa vain on antaa tilanteen jatkua, ellei niitä levitä eteenpäin. Itselleni tulee nyt vain omat kappaleet. Jokuhan ne tietysti "maksaa", mutta "jälleenmyyjiä" ei jt:t ole.
>>Jokuhan ne tietysti "maksaa",
Niinpä. Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän.. - kuin äskeiseenkin
minä vuan kirjoitti:
niin kyllä se on kummallista kun täällä vähätellään että "vapaaehtoistahan se on".. kyllähän sen jokainen salilla ymmärtää ettei voi vaan ottaa ja jättää pistämättä rahaa. sehän olisi jehovalta varastamista, näin on lavaltakin sanottu.
salilla ei sellaista porukkaa kulje joka ei pelkäisi jehovalta varastamista.Kyllä ei ole varastamista jos ei rahaa kerta kaikkiaan ole! Itsekin pelkällä kelan rahalla ja suu säkkiä myöten jatkuvasti.
Ei Jehova vaadi sellaista mitä ei ole.
Jos --arvostaa-- niin laittaa sitten kun ja jos sitä rahaa on mistä laittaa. Ja oman harkintansa mukaan.
En minä nyt sitä sano, etteikö niitäkin varmaankin ole jotka voisivat laittaakin, mutta eivät niin tee.
Itselläni ei ole varaa mihinkään. Ja vain omat kappaleet tulee lehtiä kun silloin tällöin tulee vain juteltua uskonasioista jollekin - jos sattuu..
Mutta ei tosiaankaan tartte viimeisiä leipärahojaan laittaa lahjalootaan kenenkään. Ei seura siihen kaadu. Joku toinen laittaa sen "tasauksen." Niin sanotaan isossa kirjassakin. - ainahan se niin menee
kuin äskeiseenkin kirjoitti:
Kyllä ei ole varastamista jos ei rahaa kerta kaikkiaan ole! Itsekin pelkällä kelan rahalla ja suu säkkiä myöten jatkuvasti.
Jos --arvostaa-- niin laittaa sitten kun ja jos sitä rahaa on mistä laittaa. Ja oman harkintansa mukaan.
En minä nyt sitä sano, etteikö niitäkin varmaankin ole jotka voisivat laittaakin, mutta eivät niin tee.
Itselläni ei ole varaa mihinkään. Ja vain omat kappaleet tulee lehtiä kun silloin tällöin tulee vain juteltua uskonasioista jollekin - jos sattuu..
Mutta ei tosiaankaan tartte viimeisiä leipärahojaan laittaa lahjalootaan kenenkään. Ei seura siihen kaadu. Joku toinen laittaa sen "tasauksen." Niin sanotaan isossa kirjassakin.>>Joku toinen laittaa sen "tasauksen." Niin sanotaan isossa kirjassakin.>>
Tottakai laittaa. Siihen homma juuri perustuu, että JOKU maksaa. Sama se jehovajohtajille on onko se ovenavaajan, julistajan vai seurakunnan euro joka pääkonttorin kassaan kilahtaa ja sielu paratiisiin vilahtaa. - on maksanut ne
välttämättä kirjoitti:
tytär on Jt
- että ei kehtaa
pussiin sittenkin kirjoitti:
Mitä ihme kehtaamista siinä asiassa on ??
Minä ainakin kehtaan hakea salilta omat lehteni ja sillä sipuli.
Ja erittäin hyvin saan olla "rauhassa", ihan totta.ehkä ottaa liian vähän on otettava paljon että on hyvä jt
- ja isot kiinteistöt
kuin äskeiseenkin kirjoitti:
Kyllä ei ole varastamista jos ei rahaa kerta kaikkiaan ole! Itsekin pelkällä kelan rahalla ja suu säkkiä myöten jatkuvasti.
Mutta ei tosiaankaan tartte viimeisiä leipärahojaan laittaa lahjalootaan kenenkään. Ei seura siihen kaadu. Joku toinen laittaa sen "tasauksen." Niin sanotaan isossa kirjassakin.jenkeissä vaan lisääntyy ja ylin kerros elää teidän kustannuksella,voi että on väärin
- Gabriel
näinhän se on kirjoitti:
>>Jokuhan ne tietysti "maksaa",
Niinpä. Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän..Ite ne maksetaan...noin niinku käytännössä. Omilla lahjoituksillamme.
- Gabriel
minä vuan kirjoitti:
itse olen ollut noita lehtikiintiöhommia hoitelemassa, kuskannut salille lehdet avannut laatikot ja ollut jakamassa kiintiöitä julistajille.. ja kyllä se "vapaaehtoisuus" on aika kyseenalaista.. kukaan ei halua kovin mitätöntä kiintiötä pitää ihan kehtaamisenkaan takia. vaikka sitten ei saisikaan levitettyä. lehtiröykkiöt vaan kasvaa kellareissa ja vintillä.
ja kyllä niistä rahaa laitetaan lahjalaatikkoon kun on kerran lehtiä luvannut ottaakin.Vai niin. Itse olen edelleenkin lehtipöydässä ja kyllä siellä on ihmisillä ihan muutamia pareja kiintiönä. Ja kehtaavat niistäkin antaa takaisin jos siltä tuntuu. Itseasiassa ollaan joudunnut pienentämään seuralta tulevaa kuukausittaista kiintiötä että ei jäis meille makaamaan. Kyl niitä viedään varastoon kun ei mee kaupaks.
- Gabriel
minä vuan kirjoitti:
niin kyllä se on kummallista kun täällä vähätellään että "vapaaehtoistahan se on".. kyllähän sen jokainen salilla ymmärtää ettei voi vaan ottaa ja jättää pistämättä rahaa. sehän olisi jehovalta varastamista, näin on lavaltakin sanottu.
salilla ei sellaista porukkaa kulje joka ei pelkäisi jehovalta varastamista.enkä paini omantunnon kanssa vaikka lahjoitan tosi olemattomasti. Vuodessa ehkä 50 euroa. Tai kyl pikkasen harmittaa kun ei saa edes säännöllistä lahjoittelua aikaan...
- Gabriel
ja isot kiinteistöt kirjoitti:
jenkeissä vaan lisääntyy ja ylin kerros elää teidän kustannuksella,voi että on väärin
Sehän on hienoa että siellä saavat vanhuuden päivillään elää yltäkylläisyydessä meidän idioottien rahoilla. Taidanpa alkaa lahjoittamaan enemmän niin saavat vielä paremmat oltavat...
- Gabriel oletko
Gabriel kirjoitti:
Sehän on hienoa että siellä saavat vanhuuden päivillään elää yltäkylläisyydessä meidän idioottien rahoilla. Taidanpa alkaa lahjoittamaan enemmän niin saavat vielä paremmat oltavat...
ajatellut että voisit sillä rahalla autta todella hädänalaisia ,luulen että se olisi Jumalalle mieluista
- Gabriel
Gabriel oletko kirjoitti:
ajatellut että voisit sillä rahalla autta todella hädänalaisia ,luulen että se olisi Jumalalle mieluista
Joo, mä autankin. Siihen on sit erikseen rahat. Mähän en voi lähteä ulkomaille jakelemaan salvaa mut tääl suomessakin voi antaa omistaan.
- Jahvetti
Gabriel kirjoitti:
Joo, mä autankin. Siihen on sit erikseen rahat. Mähän en voi lähteä ulkomaille jakelemaan salvaa mut tääl suomessakin voi antaa omistaan.
Ihan selvästi pummi. Jakaa tyhjää ja roskaa kunnon kansalaisille
- Rapsooti
Se on pikku pakko, jos haluat olla jehovalainen muuten katsotaan pitkin nenänvartta.
Moni on ahdistunut tästä pakkojakelusta. - kuulla
Rapsooti kirjoitti:
Se on pikku pakko, jos haluat olla jehovalainen muuten katsotaan pitkin nenänvartta.
Moni on ahdistunut tästä pakkojakelusta.aitoja ,rehellisiä kommentteja.Arvostan tätä henk.koht. tosi paljon
- jepskukkuu
kuulla kirjoitti:
aitoja ,rehellisiä kommentteja.Arvostan tätä henk.koht. tosi paljon
kommentti voipi olla rehellinen mutta asia valetta
- fger
on maksanut ne kirjoitti:
tytär on Jt
On teillä omituinen tytär suhde, kun netissä takanapäin pitää arvuutella. Jos kerran kiinnostaa ota ja kysy reilusti tyttäreltä.
- fger
että ei kehtaa kirjoitti:
ehkä ottaa liian vähän on otettava paljon että on hyvä jt
Voi pojat. Vai ei kehtaa, kuka niitä kiintiöitä vahtaa? Lapsellista sössötystä. Tietysti jos on luonteeltaan sellainen, että luulee ja arvelee toisen arvelevan, niin voihan tuollaistakin esiintyä.
- fger
jenkeissä vaan lisääntyy ja ylin kerros elää teidän kustannuksella,voi että on väärin
>>>ylin kerros elää teidän kustannuksella
- asennetta
kuulla kirjoitti:
aitoja ,rehellisiä kommentteja.Arvostan tätä henk.koht. tosi paljon
Ihmetyttää, että vain kielteiset kommentit tulkitaan rehellisiksi...
- suinkaan ole vaan
esim suomessa ja juuri näihin aikoihin esim rampustavat soilla sun muilla ja hilloja pitää saada beteliin - joskus syksyllä roudataan sitten kaikki kerralla ja nyt niitä säilötään omin kustannuksin
mutta jos joku srk:lainen jolla ei kyytiä ei mitään mahiksia niin se ei sitte saa ei itele ja vielä vähempi toisile - Krats
asennetta kirjoitti:
Ihmetyttää, että vain kielteiset kommentit tulkitaan rehellisiksi...
Ja salilla vain myönteiset/ylistävät kommentit katsotaan rehellisiksi. Ai niin, kriittisiä kommenttejahan ei edes saanut esittää siellä.
- jepskukkuu
Krats kirjoitti:
Ja salilla vain myönteiset/ylistävät kommentit katsotaan rehellisiksi. Ai niin, kriittisiä kommenttejahan ei edes saanut esittää siellä.
panettelua, heh
- hinnat ovat
korkeintaan vanhan markan verran jos sitäkään.
On ihan sama mihin ne joutuvat valtakunnansalien
lehtilaatikoista.
Jakaja maksaa muutaman markan kappaleesta kun
ottaa ne mukaansa kentälle. Tuo erotus on sitten
puhdasta tuloa seuralle. Vain raha kiinnostaa
seuraa.
Mutta palkkioksi jakajalle luvataan ikuinen elämä.- jepskukkuu
tulijärvessä ooooH
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406