Miehen pakkoavioliitto

Rusalina

En oikeesti käsitä tätä tilannetta.. Kohta kai oon jossain parantolassa, niin lujaa sattuu. Asun yhdessä eri kulttuurista olevan miehen kanssa. Ollaan oltu n. vuosi yhdessä ja on mennyt hyvin, oon tosi rakastunut ja tunnen että ollaan täydelliset yhdessä.. Eilen tämä mies sitten tiputti pommin ja sanoi että hänen perheensä vaatii häntä naimaan tytön joka on samasta maasta kuin hän itse ja jonka hän on nähnyt kerran. Kaikki suvun kunnian ja perinteiden takia. Mies ei kuulema "voi" kieltäytyä koska koko perhe menettäisi kasvonsa, ja siten kääntäsi selkänsä hänelle. Ja tässä tilanteessa ainoa kärsijä on sitten minä joka hulluna rakastuin häneen joka päivä syvemmin.. Hänkin sanoo rakastavansa minua eikä tosiaankaan iloitse tapahtuvasta koska ei tunne koko naista tai ole suunnitellut tällaista. En tiedä miten eteenpäin koska meidän täytyy asua yhdessä vielä mahdollisesti kuukausia.. Tuntuu että kuolen, itken kokoajan, en voi syödä, nukkua tai ylipäänsä olla mitenkään. Näinkin voidaan ihmisen elämä riistää, ja tehdä kaikista yhteisistä suunitelmista arvotonta roskaa. Toivottavasti kukaan muu ei koskaan tule kokemaan tätä kun kaksi jotka rakastaa revitään irti toisistaan. Tiedän että ihmiset ajattelee että tietysti mies voi kieltäytyä ja voihan hän mutta silloin menettää koko perheensä ja yhteisön mikä on hänelle tärkeä. Paha juttu ja täydellinen osuma, muuta ei voi enää sanoa..

17

3803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolestasi

      Näinkin voi tapahtua, tällainen "naima"-käytäntö on voimissaan hyvinkin monissa maissa edelleen. Miksi miehesi ei ole kertonut sinulle kulttuuristaan aiemmin? Hän on varmasti tiennyt perheensä suunnitelmat jo aikaa sitten.

      • ----

        tiedän miltä toi tuntuu oon kokenut saman mutta vain toisin päin.Tyttöystäväni piti naida maanmiehensä arg....


    • jeezzzzz

      spämmäät ukolle että elätkö omaa elämää vai sukusi elämää, seuraa sydamesi ääntä jne paskaa, kyllä se menee muutamassa kuukaudesa tyhmemmällekin jakeluun, tee samalla selväksi etä jos lähdet päiväksikään, takaisin ei ole ikinä tukemista.

      Kiellä vastaamasta puhelimeen, jos sukukaiset soittaa, sano että ei kuulu, linjoissa on vikaa.

      Siinä pojulle porkkanaa.

    • oudon liikaa

      ..astua ulos maman keittiöstä. Miksiköhän?
      Etkö ole tärkeämpi sille kuin äitikääkkänä? Vanhemmat kun sillai käsköö ja komentoo.

      • minä vaan

        Poikahan on jo astunut ulos mamman keittiöstä tulemalla Suomeen! Se on vaan niin että toisissa maailman kolkissa kunnioitus vanhempia kohtaan on hiukan toista luokkaa kuin täällä Suomessa. Äiti varsinkin kaikki kaikessa syntymästä kuolemaan. Siinä ei ole lapsosilla paljon vikisemistä kun vanhemmat on päättäneet mikä on lapselle parhaaksi.


    • Oikein sulle

      Ihan oikein sulle kun ei suomalainen mies ole kelvannut. Opit arvostamaan suomalaisia miehiä ja rehellisyyttä eikä mitään paskoja naima pakkoja.

      • _++_

        Suomalainen mies niin ei kiinnosta on teille enemmän miehiä mistä valita : ) Ei voisi vähempää kiinnostaa joku kaljaa ja makkaraa kittaava pihi juntti.. (toki eihän kaikki miehet ole sitä.)


    • Realisti.

      Miehesi teki sen aivan selväksi: Hänen vanhempansa ja heidän tahtonsa ovat tärkeämpiä kuin sinä. Miksi tyytyisit toiseen sijaan?

    • rouva s

      kun joskus varoittelin tällä palstalla mm. pakistanilaisten miesten suomalaisia tyttöystäviä vastaavasta vaarasta, minulle vain naurettiin... eli: mitä minä sanoin!

      kun juuri esim. pakistanilainen mies alkaa seurustella suomalaisen naisen kanssaa, jopa muuttaa yhteen, ei se välttämättä tarkoita, että suhde olisi vakava ja kestävä.

      eurooppalaiset nähdään vapaamielisinä, valmiina (seksi)suhteeseen ilman avioliittolupausta. ja avioliitto koetaan perheiden välisenä siteenä, jossa ei tarvita rakkautta (se kasvaa ajan kanssa).

      hyvät ihmiset: ennen kuin syvennätte suhdettanne ulkomaalaisen kanssa, jutelkaa arvoistanne, kulttuuristanne, suvuistanne ja perheen merkityksestä yms peruskamaa.

      rusalina:
      mene miehesi kanssa NYT HETI naimisiin. sitten perhe helpommin lopettaa painostamisen. kyllä perhe antaa pojalle anteeksi, joskus. sanokaa, että olette olleet jo kauan naimisissa. miehesi taitaa olla kotoisin jostain tuppukylästä tai tosi vanhoillisesta perheestä, nykyäänhän monissa maissa pojilla on jonkin verran valtaa valita puolisonsa.

      mistä maasta miehesi on?

      • IitaMaria

        Milloin olet kirjoittanut tälle palstalle aiemmin, erityisesti haluaisin lukea mainitsemasi kohdan, jossa varoittelet pakistanilaisista miehistä???


      • ....................
        IitaMaria kirjoitti:

        Milloin olet kirjoittanut tälle palstalle aiemmin, erityisesti haluaisin lukea mainitsemasi kohdan, jossa varoittelet pakistanilaisista miehistä???

        Minä ainakin varoittelin täällä aiemmin Bangla Deshiläisistä miehistä. Niillä on tapana lupien saavuttua vaihtaa suomalainen vaimo oman maalaiseen. Kaverilleni kävi niin. Noissa maissa jossa oikeesti on naisilla huono asema, elikkä Aasian maissa, naiset ovat pelkkää kauppatavaraa, eikä he itsekkään kuunioita muita kuin omana maalaisia naisia, niitäkin heikosti..

        Vasta oli eilen uutisssa että esim. Intiassa on sukupuolijakauma vääristynyt pahasti, poikia on tyttöjä paljon enempi. Viimesen parinkymmen vuoden aikan on arviolta abortoitu noin 10 miljoonaa tyttölasta, syynä siis väärä sukupuoli. Sama juttu Kiinassa, Pakistanissa ja pohjois-Koreassa.
        Mutta viime kädessä nämä asiat ovat yksilöllisiä, niinkuin kaikki asiat tässä maailmassa..


    • ??????

      Onko mies irakilainen?

      • jotainRajaa

        Rakkaus on tuosta kaukana, säilytä omanarvontuntosi, jätä tyyppi tai heitä hänet pihalle. Kyllä miehellä pitää olla selkärankaa...maassa maan tavalla tai maasta pois.


    • done that

      ensinnäkin olen todella pahoillani että olet joutunut tuohon välikäteen. itse olen ollut täsmälleen samassa tilanteessa!

      minun (avo)mieheni sai pari vuotta sitten kirjeen eräältä maanaiseltaan. tämä oli saanut mieheni osoitteen parhaalta kaveriltaan, joka siis mieheni sisko. kirje oli ranskaksi joten se oli minulle helppoa luettavaa (NOT! sillä itkin). neuvottelimme mieheni kanssa miten asiassa edettäisiin ja päätimme että, pienistä vastusteluistaan huolimatta, kirjoitan hänelle kerjeen jossa toivotan naisen tervetulleeksi miehen kirjeystävähaaremiin. itsekin ehkä voisin kirjoitella hänen kanssaan jotta ranskan kielen taitoni kohenisi..

      arvaa vaan mikä oli vastaus: hän kirosi minut suoraan helvettiin kärisemään. hänellä ei olisi ikinä minulle mitään asiaa eikä hän milloinkaan tulisi korjoittamaan minulle riviäkään (tosi sivistynyttä kielenkäyttöä!). seuraava kirje miehelleni tulikin arabiaksi.

      kyseessä oli järkiavioliitto, jonka mieheni vanhemmat ovat keskenään sopineet. mieheni ahdistui sillä olemme kihlautuneet (eli menossa naimisiin) ja hänen piti päättää valitseeko minut vai vanhempansa.

      hän teki vanhemmilleen selväksi että hän ei tahdo naimisiin tämän naisen kanssa vaan minun. vanhemmilleen ei meinannut millään mennä jakeluun että mies tarkoitti sanojaan, sillä hyvin pian tämän ilmoituksen jälkeen miehen isä "sairastui" ja pyysi että mieheni tulisi katsomaan häntä. minä en olisi saanut tulla mukaan. tarviiko sanoa että mies ei lähtenyt matkaan?

      eli miehesi on itse päätettävä mitä hän haluaa. se voi tarkoittaa että hän katkaisee suhteensa vanhempiinsa kokonaan (kyllä ne kuitenkin joskus antaa anteeksi, sinä taas et voi!). älä kuitenkaan painosta päätökseen, mutta tee selväksi ettet voi jäädä odottelemaan tällaisessa tilanteessa.

      luulin olevani muuten ainoa joka kärsii tällaisesta! ei miehen tarvitse olla takapajulasta kotoisin, myös hyvin rikkailla perheillä on tällainen kiva pikku tapa!

    • kalbim

      5päivää sitten sain kuulla ihan saman..mieheni suku oli etsinyt hänelle omanmaalaisen naisen.Mieheni ei voi myöskään kieltäytyä,koska sitten suku hylkää hänet...Olimme jo suunnitelleet yhteisen tulevaisuuden ym. ja nyt kaikki on kuin haudattu,ei olemassa...tuntuu kuin koko elämäni olisi kuollut.Mun tärkein ja rakkain asiani maan päällä on viety multa pois,ilma meidän kummankaan tahtoa...

    • Ann-Kristine

      Eivät miehet menee pakosta naimisiim Pakistaanissa vaan omasta tahdosta. Minullakin on Pakistanilainen kaveri jo kolme vuotta tiedän että hänellä on kotimaassa nainen jonka hän on kiistännyt koko ajam.Tulevat esimerkiksi Suomeen vain saadakseen enemmän raha vaikka kepulikeinolla ja sanovat että koraanissa tämä sallitaan koska tekevät sen perheensä eteen.Nyt kun olen saannut varmuuden asiasta osaan olla varovainen ja olipa nyykhytarina mitä tahansa en menee halpaan. Pakistanilaisen miehen ei ole luottamista.Ovat kieroja valehtelijoita ja tunnen niitä tosi paljon.

    • ryhdistäydy

      Luulen ettö mies on huijanut sua koko ajan ,vuosi on lyhyt aika ja varmasti on tiennyt ,että kotimassa on tuleva vaimo odottamassa.Kannattako tommosen huijarin takia järkensä menettää ,saati suunnitella avioliittoa.Mitä helvetti tuota enää kattelet ,pistä pellolle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe