Nigerialaiset ovat ihania !

elämässä on muutakin

Helsingissä niitä on paljonkin!
Mutta jos joku ei asiaa voi sietää, niin minä voin! Nämä ystävät ovat todella positiivisia. Tätä palstaa lukiessa ei voi muuta, kuin todeta, että
niin paljon haukutaan ja suorastaan loukataan ihmisiä, jotka ovat tänne tulleet.
Asiat kannattaisi miettiä loppuun asti, ennen kuin aletaan avaamaan sitä suuta!
Nämä minun ystäväni ovat työssä käyviä rehellisiä ihmisiä (maksavat verotkin ym..), eivätkä rettelöi.
Minulle näistä todella ihana piristys. Itse äitinä, työssäkäyvänä en voi kun todeta, että antaa suorastaan iloista mieltä, kun saa tutustua uusiin ihmisiin.
Mikä ihaninta! Nämä ihmiset ovat itse todenneet, että minun kaltaista ei ole toista vielä nähty !

107

15012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bubbah

      "Nämä minun ystäväni ovat työssä käyviä rehellisiä ihmisiä (maksavat verotkin ym..), eivätkä rettelöi."

      "Nämä ihmiset ovat itse todenneet, että minun kaltaista ei ole toista vielä nähty !"

      Toista, joka uskoo sen?

    • mokunainen

      on minukin mieheni rehellinen työssäkäyvä nigerialainen. Itse asiassa sain juuri tänään tietää, että on pettänyt minua kahden(!) naisen kanssa. En muuten olisi koskaan hänestä uskonut. PS. En ole suomalainen.

      • mokunainen

        uskomatonta kuinka kaveri väittää toista, vaikka mulla on todistuksena koneelleni tallentuneet meilit (hän ei ole näistä kaikista tietoinen) ja olen puhunut hänen nyt-jo-ex-tyttöystävänsäkin kanssa. Ihan täysin psykopaatti http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopath
        Olemme asuneet eri paikkakunnilla enkä ole ollut juuri mistään hänen tekemisistää tietoinen -on salaillut. Ja kaveri on niin kiltin ja huolehtivaisen näköinen kuin olla ja voi. Lisäksi olen aina joutunut maksamaan kalliita puhelinlaskuja kun hän ei ole kertonut minulle, että käyttää MSN:ää puhumiseen, vaikka kuinka monesti ole mikin ostoa hänelle ehdottanut. Sukulaisilleenkin on mennyt ihan eri stoori meistä kuin todellisuudessa ja monia asioita on tehnyt selkäni takana - hakenut USAn green cardia ym. ym. Täytyy kai vain hyväksyä, että ihminen on sairas (psykopaatti) ja anteeksipyyntöjä on turha odotella, vaikka haluaisinkin kuulla. Sen verran pitkään olen miestä joutunut venaamaan - että muuttaisi luokseni, että monet vuodet ovat menneet turhaan hukkaan. Vaikea edelleen uskoa todeksi...


      • elämässä on...
        mokunainen kirjoitti:

        uskomatonta kuinka kaveri väittää toista, vaikka mulla on todistuksena koneelleni tallentuneet meilit (hän ei ole näistä kaikista tietoinen) ja olen puhunut hänen nyt-jo-ex-tyttöystävänsäkin kanssa. Ihan täysin psykopaatti http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopath
        Olemme asuneet eri paikkakunnilla enkä ole ollut juuri mistään hänen tekemisistää tietoinen -on salaillut. Ja kaveri on niin kiltin ja huolehtivaisen näköinen kuin olla ja voi. Lisäksi olen aina joutunut maksamaan kalliita puhelinlaskuja kun hän ei ole kertonut minulle, että käyttää MSN:ää puhumiseen, vaikka kuinka monesti ole mikin ostoa hänelle ehdottanut. Sukulaisilleenkin on mennyt ihan eri stoori meistä kuin todellisuudessa ja monia asioita on tehnyt selkäni takana - hakenut USAn green cardia ym. ym. Täytyy kai vain hyväksyä, että ihminen on sairas (psykopaatti) ja anteeksipyyntöjä on turha odotella, vaikka haluaisinkin kuulla. Sen verran pitkään olen miestä joutunut venaamaan - että muuttaisi luokseni, että monet vuodet ovat menneet turhaan hukkaan. Vaikea edelleen uskoa todeksi...

        Olisin halukas vaihtamaan kuulumisia kanssasi.
        Vastaa tähän viestiini jos haluat. Yhteistietoja voitaisiin vaihtaa seuraavaksi.


      • mokunainen
        elämässä on... kirjoitti:

        Olisin halukas vaihtamaan kuulumisia kanssasi.
        Vastaa tähän viestiini jos haluat. Yhteistietoja voitaisiin vaihtaa seuraavaksi.

        osoite on [email protected]


    • sinisilmäinen ex-vaimo

      Juu, munkin nigerialainen-ex kävi duunissa, mutta duunasi myös muutakin. Kuten ainakin 7:ää varattua/vapaata suomalaista naista ikä 17-54 (jotka sain tietää, muita varmaan tusina). Joten kaikki kelpaa. Ja rehellisesti kertoi näille naisille olevansa naimisissa. Ja eihän se näitä kokeilunhaluisia suomalaisia naisia haitannu, mustaa on saatava ainakin kerran elämässä. Miettikää naiset tarkkaan mihin rupeatte, minä en toiste lankea. Sivusta seuranneena totean, että ainakin 75% nigerialaisista pettää tilaisuuden tullessa.

      • mieltä

        seurustelin 7kk nigerialaisen kanssa ja ette voi uskoa kuin ihana se oli ja niin täydellinen ja meil oli aivan täydet tulevaisuuden suunitelmat ja kaikki..mutta se vaan et se oli sitä niin monelle muullekkin ja samat suunnitelmat muiden kanssa ja koko meidän yhdessä olo ajan!varatuille ja vapaille,se vaan että nämä naiset ei tienneet exäni olevan minun kanssa ja on oli niin hyvä valehteleen ja manipuloimaan et sen eessä oli polvillaan kuka vaan.olkaa ihmiset tosi varovaisia noiden kanssa.ne ei tosiaan ymmärrä miten ne voi toista ihmistä satuttaa tai niitä ei vaan kiinnosta..


    • ihquja!!!!!

      nannaa :)

    • merisuola

      Juu-u.niinhän ne aina sanoo.mulla on pitkä suhde takana nigerialaisen kanssa kunnes sain tietää että hän pettää minua. Hyvin on mies osannut näytellä monta vuotta, en olisi ikinä uskonut. EN tunne yhtäkään nigerialaista, joka ei vokottelisi oman tyttöystävänsä lisäksi myös muita. Meidän suhteessamme hassua olikin juuri se, että olen itse erittäin viehättävä ja kaunis nainen. Mieheni kaverit ovat monet minua aivan häikäilemättä yrittäneet. Nigerialaisilla taitaa pettäminen olla vaan niin verissä etti naisen viehättävyydellä ole mitään väliä. He pettävät joka tapauksessa. Puhua he osaavat ja näytellä rehellistä valtavan hyvin. toivottavasti et heihin sen lähemmin joudu tutustumaan, totuus on heidän kansssaan väistämättä aina karvas.

      • yleistetä,

        lapsukaiset. Jos tutustuisitte pitkäaikaiseen nigerialaiseen avokkiini, joka on maailman ihanin, epäitsekkäin, luotettavin ja rakastavin ihminen maan päällä vanhempieni lisäksi, niin kyllä muuttuisi teidän mielipiteenne. Joka ikisen. Onni on jakaa elämä hänenlaisensa ihmisen kanssa.


      • nähnytN
        yleistetä, kirjoitti:

        lapsukaiset. Jos tutustuisitte pitkäaikaiseen nigerialaiseen avokkiini, joka on maailman ihanin, epäitsekkäin, luotettavin ja rakastavin ihminen maan päällä vanhempieni lisäksi, niin kyllä muuttuisi teidän mielipiteenne. Joka ikisen. Onni on jakaa elämä hänenlaisensa ihmisen kanssa.

        Oikeesti, ei ole kukaan heistä uskollinen.
        Ikinä en ole tavannut yhtä hyviä valehtelijoita. Jopa tällaista aina epäilevää persoonaa on kusetettu huolella.
        Samoin muuten libyalaiset ja ghanalaiset....aivan uskomatonta sontaa suoltavat erittäin taitavasti..onhan ne komeita, ei siinä mitään. Säälittäviä kaiken kaikkiaan..


      • kun ei edes
        nähnytN kirjoitti:

        Oikeesti, ei ole kukaan heistä uskollinen.
        Ikinä en ole tavannut yhtä hyviä valehtelijoita. Jopa tällaista aina epäilevää persoonaa on kusetettu huolella.
        Samoin muuten libyalaiset ja ghanalaiset....aivan uskomatonta sontaa suoltavat erittäin taitavasti..onhan ne komeita, ei siinä mitään. Säälittäviä kaiken kaikkiaan..

        ole mitään loistotasoa tämä valehtelu...mutta uskallapas väittää vastaan/tuoda ilmi tämä valhe niin saat turpaan niin että napsahtaa. Tiedättehän sen pienen tunteen joka joskus herää, eikä itsekään osaa selittää miksi, mutta on aika varma että toinen ei nyt kerro totuutta. Minulla tuo tunne herää lähes päivittäin, mutta olen luopunut yrityksistä selvittää asioita, koska en jaksa riidellä. Voihan olla että minulla on päässä vikaa ja olen vain vainoharhainen...mutta osa valheista on paljastunut suhteen kuluessa itsestään kun mies on vahingossa lipsauttanut asioita eri muodossa kuin alunperin...ja mitä tuohon raiskaamiseen tulee, sitäkin tapahtuu. Ja joka ikinen aamu noin viiden kieppeillä mies ei anna enää nukkua vaan alkaa hiplailla...mikä tietty on ihan mukavaa, jos ei tarvitse käydä töissä ja koulussa viikon jokaisena päivänä. Siis että kun sais nukkua rauhassa kellonsoittoon saakka...:) Meillä on ikäeroa 20 vuotta..mies on siis vanhempi.


      • Onnellinen nainen
        kun ei edes kirjoitti:

        ole mitään loistotasoa tämä valehtelu...mutta uskallapas väittää vastaan/tuoda ilmi tämä valhe niin saat turpaan niin että napsahtaa. Tiedättehän sen pienen tunteen joka joskus herää, eikä itsekään osaa selittää miksi, mutta on aika varma että toinen ei nyt kerro totuutta. Minulla tuo tunne herää lähes päivittäin, mutta olen luopunut yrityksistä selvittää asioita, koska en jaksa riidellä. Voihan olla että minulla on päässä vikaa ja olen vain vainoharhainen...mutta osa valheista on paljastunut suhteen kuluessa itsestään kun mies on vahingossa lipsauttanut asioita eri muodossa kuin alunperin...ja mitä tuohon raiskaamiseen tulee, sitäkin tapahtuu. Ja joka ikinen aamu noin viiden kieppeillä mies ei anna enää nukkua vaan alkaa hiplailla...mikä tietty on ihan mukavaa, jos ei tarvitse käydä töissä ja koulussa viikon jokaisena päivänä. Siis että kun sais nukkua rauhassa kellonsoittoon saakka...:) Meillä on ikäeroa 20 vuotta..mies on siis vanhempi.

        Minä olen myös nigerialaisen miehen kanssa. Ollaan menossa naimisiin ym ym. Mitään "raiskausta" ei ole kertaakaan tapahtunut, vaan mies kyllä uskoo sanan ei.(jopa helpommin kuin suomalaiset joiden kanssa olen ollut) Ja on maailman kiltein ja ihanin ihminen mitä olen koskaan tavannut. Toivottavasti kaikki saisivat yhtä ihanan miehen kuin hän on, olisivat kaikki onnellisia =)


      • JUSTME

        Olen itse törmännyt aika moneenkin nigerialaisen ja aina ollut peli sama.naimsissa,osa myöntää,osa valehtelee.aina haluaisivat erota vaimoistaan,mutta tekosyinä vaimon mielenterveys,raha,lapset ym.pikkuhiljaa alat uskoa miehen juttuihin,kun ovat niin vakuuttavia ja manipulovia ja tekevät itsestään uhrin. aina tapauksiin liittyy rahajollkin tapaa. pyytävät apua nigerialaisen sedän tai tädin lääkkeisiin. olet itsekäs jos et auta.olethan suomalainen ja työssäkäyvä.nigerialainen mie ei kaihda mitään keinoa,saadakseen mitä haluaa.mutta entäs nämä vaimot? usein ovat ylipainoisia,eivät kovikaa kauniita,eivät elä sosiaalista elämää,eivät halua kuunnella toisen neuvoja,kaikkihan vaa ovat kateellisia heidän super-ihanista miehistään! nigerialainen mies on suurin osa heistä,myös naimisissa nigeriassa,ja musta vaimo tietää suomessa olevasta perheestä. se on plan. rahat afrikkaan ja pysyvä oleskellpa suomeen. ja lisää uhreja koko aja. herätkää suomalaisnaiset!!!


      • yleistetä, kirjoitti:

        lapsukaiset. Jos tutustuisitte pitkäaikaiseen nigerialaiseen avokkiini, joka on maailman ihanin, epäitsekkäin, luotettavin ja rakastavin ihminen maan päällä vanhempieni lisäksi, niin kyllä muuttuisi teidän mielipiteenne. Joka ikisen. Onni on jakaa elämä hänenlaisensa ihmisen kanssa.

        Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää! Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???? Minä olen itse aviossa nigerialaisen miehen kanssa ja tiedän että hän ei pettäisi. Me puhumme kaikesta rehellisesti toisillemme, jotenka pelossa minun ei ainakaan tarvitse elää. Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! Elän onnellisessa liitossa ja odotan meidän ensimmäistä yhteistä lastamme :) Älkää ihmiset oikeasti yleistäkö. Miettikää ihan syvällisesti, että eikös nää suomalaisetkin petä ihan siinä missä muutkin??? Ei väri ihmisestä huonompaa tee, niin kuin moni luulee, harmillista :( Suomessa yllättävän paljon rasisteja ja katkeria ihmisiä!! Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen.


      • ei jaksa
        nilu kirjoitti:

        Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää! Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???? Minä olen itse aviossa nigerialaisen miehen kanssa ja tiedän että hän ei pettäisi. Me puhumme kaikesta rehellisesti toisillemme, jotenka pelossa minun ei ainakaan tarvitse elää. Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! Elän onnellisessa liitossa ja odotan meidän ensimmäistä yhteistä lastamme :) Älkää ihmiset oikeasti yleistäkö. Miettikää ihan syvällisesti, että eikös nää suomalaisetkin petä ihan siinä missä muutkin??? Ei väri ihmisestä huonompaa tee, niin kuin moni luulee, harmillista :( Suomessa yllättävän paljon rasisteja ja katkeria ihmisiä!! Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen.

        Avaa vaan silmäsi ja korvasi niin saat huomata miehesi "rehellisyyden".
        Ja meno varmana muuttuu ensimmäisen lapsenne synnyttyä.


      • ei jaksa kirjoitti:

        Avaa vaan silmäsi ja korvasi niin saat huomata miehesi "rehellisyyden".
        Ja meno varmana muuttuu ensimmäisen lapsenne synnyttyä.

        teitä negatiivisia ihmisiä!!!!


      • kokokoko
        nilu kirjoitti:

        Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää! Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???? Minä olen itse aviossa nigerialaisen miehen kanssa ja tiedän että hän ei pettäisi. Me puhumme kaikesta rehellisesti toisillemme, jotenka pelossa minun ei ainakaan tarvitse elää. Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! Elän onnellisessa liitossa ja odotan meidän ensimmäistä yhteistä lastamme :) Älkää ihmiset oikeasti yleistäkö. Miettikää ihan syvällisesti, että eikös nää suomalaisetkin petä ihan siinä missä muutkin??? Ei väri ihmisestä huonompaa tee, niin kuin moni luulee, harmillista :( Suomessa yllättävän paljon rasisteja ja katkeria ihmisiä!! Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen.

        On se jännä juttu tämä yleistäminen. Että yleensä ne, jotka yhdessä lauseessa huutavat yleistämistä vastaan, toisessa lauseessa jo yleistävät itsekin. En voi käsittää, miten ihmiset taipuvat näihin toisilleen vastakkaisiin ja ristiriitaisiin mielipiteisiin. Mistä siinä on kyse? Ajattelemattomuudesta, tekopyhyydestä, puhtaasta typeryydestä, itsepetoksesta, tietoisesta keskustelun manipuloinnista? Sinunkin tekstisi hiukan viittaa tähän yleiseen toispuoleisuuteen tässä yleistämisasiassa: yhtä ihmisryhmää ei saa yleistää, toista ryhmää taas saa. Vai kuinka voisi tulkita sen, että sinulle huonojen kokemusten jälkeen "riitti nämä suomalaiset!!!" Yleistys siis kulki omista kokemuksistasi suomalaisista kaikkiin suomalaisiin. Miten tämä on parempi asenne kuin se, että yleistää omien huonojen kokemustensa perusteella esim. marokkolaisista kaikki marokkolaiset? Huomaa, etten tuomitse yleistämistä sinänsä, ihmettelenpä vain tätä ristiriitaa.


      • xenomania
        nilu kirjoitti:

        Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää! Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???? Minä olen itse aviossa nigerialaisen miehen kanssa ja tiedän että hän ei pettäisi. Me puhumme kaikesta rehellisesti toisillemme, jotenka pelossa minun ei ainakaan tarvitse elää. Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! Elän onnellisessa liitossa ja odotan meidän ensimmäistä yhteistä lastamme :) Älkää ihmiset oikeasti yleistäkö. Miettikää ihan syvällisesti, että eikös nää suomalaisetkin petä ihan siinä missä muutkin??? Ei väri ihmisestä huonompaa tee, niin kuin moni luulee, harmillista :( Suomessa yllättävän paljon rasisteja ja katkeria ihmisiä!! Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen.

        "Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää!"

        OK, mutta myöhemmin samassa viestissä:

        "Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!!"

        Eli miten se nyt on, saako yleistää vai ei? Vai onko ainoastaan suomalaiset miehet yleistettävissä?

        "Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen."

        Ahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahhaahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahhaahahhahaahhahahahahahahhaahhaahhahahahahahahaahhahaahahahhahaahhahahahahahahahahahahahaahhahaahhahahahahahahahahahah!!!!!

        Hyvä vitsi!


      • kysyn tosissani
        nilu kirjoitti:

        Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää! Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???? Minä olen itse aviossa nigerialaisen miehen kanssa ja tiedän että hän ei pettäisi. Me puhumme kaikesta rehellisesti toisillemme, jotenka pelossa minun ei ainakaan tarvitse elää. Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! Elän onnellisessa liitossa ja odotan meidän ensimmäistä yhteistä lastamme :) Älkää ihmiset oikeasti yleistäkö. Miettikää ihan syvällisesti, että eikös nää suomalaisetkin petä ihan siinä missä muutkin??? Ei väri ihmisestä huonompaa tee, niin kuin moni luulee, harmillista :( Suomessa yllättävän paljon rasisteja ja katkeria ihmisiä!! Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen.

        Kuinka pitkään ennen avioitumistanne seurustelitte?
        Tapasitteko Suomessa vai ulkomailla?
        Saiko miehesi oleskelulupansa avioliittonne avulla?
        Kuinka pian tapaamisestanne tulit raskaaksi?
        Onko sinulla ennestään lapsia?
        Onko miehelläsi nigerialaisia tai muita afrikkalaisia naisystäviä täällä Suomessa?


      • Rakas Watson
        nilu kirjoitti:

        teitä negatiivisia ihmisiä!!!!

        olemme negatiivisia. Kaltaisenne HIV positiiviset olette riski yhteiskunnalle.


      • kysyn tosissani kirjoitti:

        Kuinka pitkään ennen avioitumistanne seurustelitte?
        Tapasitteko Suomessa vai ulkomailla?
        Saiko miehesi oleskelulupansa avioliittonne avulla?
        Kuinka pian tapaamisestanne tulit raskaaksi?
        Onko sinulla ennestään lapsia?
        Onko miehelläsi nigerialaisia tai muita afrikkalaisia naisystäviä täällä Suomessa?

        1. 6kk
        2. Suomessa
        3. Ei saanut vaan se oli jo hänellä.
        4. Reilun kahden vuoden päästä tapaamisestamme.
        5. On ennestään 3 lasta.
        6. Pari naiskaveria, mutta ei ystäviä. Harvemmin heitä näkee ja jos näkee niin näemme heitä yhdessä.

        Ja huom kaikille!!!
        Mieheni ei käy baareissa tai missään diskoissa missä juuri nämä kaikki "pettäjät" käyvät. Mieheni viettää meidän kanssa vapaa aikansa, niin kuin perheen kesken vietetään. En jaksa alkaa muulla tavoin tässä teille kenellekkään selittelee ja ns puolustelee itseäni kun itse kuitenkin tiedän meidän elämämme paremmin kuin kukaan teistä, kiitos.

        Siinä lyhyesti ja ytimekkäästi :)


      • kokokoko kirjoitti:

        On se jännä juttu tämä yleistäminen. Että yleensä ne, jotka yhdessä lauseessa huutavat yleistämistä vastaan, toisessa lauseessa jo yleistävät itsekin. En voi käsittää, miten ihmiset taipuvat näihin toisilleen vastakkaisiin ja ristiriitaisiin mielipiteisiin. Mistä siinä on kyse? Ajattelemattomuudesta, tekopyhyydestä, puhtaasta typeryydestä, itsepetoksesta, tietoisesta keskustelun manipuloinnista? Sinunkin tekstisi hiukan viittaa tähän yleiseen toispuoleisuuteen tässä yleistämisasiassa: yhtä ihmisryhmää ei saa yleistää, toista ryhmää taas saa. Vai kuinka voisi tulkita sen, että sinulle huonojen kokemusten jälkeen "riitti nämä suomalaiset!!!" Yleistys siis kulki omista kokemuksistasi suomalaisista kaikkiin suomalaisiin. Miten tämä on parempi asenne kuin se, että yleistää omien huonojen kokemustensa perusteella esim. marokkolaisista kaikki marokkolaiset? Huomaa, etten tuomitse yleistämistä sinänsä, ihmettelenpä vain tätä ristiriitaa.

        En tahdo yleistää että vain Suomalaiset pettäisivät vaan itse toin vaan esille sen, että minua henk. kohtaisesti on Suomalaiset pettänyt ja sen myötä sain tarpeekseni Suomalaisista miehistä. Ja niitä pettäjiä löytyy naisista että miehistä ja ihan joka maasta kuitenkin, ihon väriin katsomatta!


      • miulta
        nilu kirjoitti:

        1. 6kk
        2. Suomessa
        3. Ei saanut vaan se oli jo hänellä.
        4. Reilun kahden vuoden päästä tapaamisestamme.
        5. On ennestään 3 lasta.
        6. Pari naiskaveria, mutta ei ystäviä. Harvemmin heitä näkee ja jos näkee niin näemme heitä yhdessä.

        Ja huom kaikille!!!
        Mieheni ei käy baareissa tai missään diskoissa missä juuri nämä kaikki "pettäjät" käyvät. Mieheni viettää meidän kanssa vapaa aikansa, niin kuin perheen kesken vietetään. En jaksa alkaa muulla tavoin tässä teille kenellekkään selittelee ja ns puolustelee itseäni kun itse kuitenkin tiedän meidän elämämme paremmin kuin kukaan teistä, kiitos.

        Siinä lyhyesti ja ytimekkäästi :)

        Ja huom sinulle!!!
        Nigerialainen ex-mieheni ei käynyt baareissa tai missään diskoissa missä juuri nämä kaikki "pettäjät" käyvät. Ex-mieheni vietti meidän kanssa vapaa aikansa, niin kuin perheen kesken vietetään.
        Siltikin sain sen huoraamiset selville, tosin aikaa se vei.
        Näillä hepuilla kun on useita sim-kortteja tai jopa puhelimia, jotta muut naiset eivät pysty soittamaan väärään aikaan. Jos on niin rohkea, että jonkun muijan numero on kännykässä niin se on ainakin miehen nimen alla.
        Niksut eivät pyydystä naisia vain baareissa vaan kadulla, kulkuvälineissä, kaupoissa, kirjastoissa ja etenkin niissä omissa kirkoissaan.
        Itsekin luulin (ja etenkin toivoin) exäni olevan maanmiehiään kunnollisempi kun sitä yritti niin näytellä.
        Totuus oli jotain ihan muuta!


      • yx raivoraitis
        nilu kirjoitti:

        En tahdo yleistää että vain Suomalaiset pettäisivät vaan itse toin vaan esille sen, että minua henk. kohtaisesti on Suomalaiset pettänyt ja sen myötä sain tarpeekseni Suomalaisista miehistä. Ja niitä pettäjiä löytyy naisista että miehistä ja ihan joka maasta kuitenkin, ihon väriin katsomatta!

        "En tahdo yleistää että vain Suomalaiset pettäisivät vaan itse toin vaan esille sen, että minua henk. kohtaisesti on Suomalaiset pettänyt ja sen myötä sain tarpeekseni Suomalaisista miehistä. Ja niitä pettäjiä löytyy naisista että miehistä ja ihan joka maasta kuitenkin, ihon väriin katsomatta!"

        Täysin ristiriitaista tekstiä. No jos pettäjiä löytyy yhtä lailla kaikista maista, niin miksi sitten sait tarpeeksesi suomalaisista pettämisen takia? Eihän sillä asialla ole mielestäsi mitään tekemistä kansalaisuuden kanssa. Outoa. Oletusarvohan on, että joudut ihan yhtä suurella todennäköisyydellä petetyksi, valitsitpa minkä maan kansalaisen hyvänsä, eikö? Joten se tilanne ei maata vaihtamalla muutu. Ja silti petyit suomalaisiin ja vaihdoit maata.

        Etsi kuvasta virhe:
        "En tahdo yleistää, että vain Sedun kapakoissa voisi saada kankkusen. Toin vain esille sen, että minä henkilökohtaisesti olen saanut sieltä monta kertaa kankkusen ja sen myötä sain tarpeekseni Sedun kapakoista.
        Siksi käyn nykyään ihan muissa kapakoissa."


      • yx raivoraitis kirjoitti:

        "En tahdo yleistää että vain Suomalaiset pettäisivät vaan itse toin vaan esille sen, että minua henk. kohtaisesti on Suomalaiset pettänyt ja sen myötä sain tarpeekseni Suomalaisista miehistä. Ja niitä pettäjiä löytyy naisista että miehistä ja ihan joka maasta kuitenkin, ihon väriin katsomatta!"

        Täysin ristiriitaista tekstiä. No jos pettäjiä löytyy yhtä lailla kaikista maista, niin miksi sitten sait tarpeeksesi suomalaisista pettämisen takia? Eihän sillä asialla ole mielestäsi mitään tekemistä kansalaisuuden kanssa. Outoa. Oletusarvohan on, että joudut ihan yhtä suurella todennäköisyydellä petetyksi, valitsitpa minkä maan kansalaisen hyvänsä, eikö? Joten se tilanne ei maata vaihtamalla muutu. Ja silti petyit suomalaisiin ja vaihdoit maata.

        Etsi kuvasta virhe:
        "En tahdo yleistää, että vain Sedun kapakoissa voisi saada kankkusen. Toin vain esille sen, että minä henkilökohtaisesti olen saanut sieltä monta kertaa kankkusen ja sen myötä sain tarpeekseni Sedun kapakoista.
        Siksi käyn nykyään ihan muissa kapakoissa."

        Älkää jaksako!!! Hankkikaa nyt elämä kaikki, please!!! Teette kyllä kärpäsistä härkäsen, huh!! Ei tarvi vuodattaa minulle pahaa oloaan jos ei itsellänne ole asiat ok. Mun kategoria poikkeaa teistä aika lailla näköjään. Ahdistavia ihmisä olette. Ei mikään ihme jos täällä yhteiskunnassa ei voida hyvin kun jokaisella tuntuu olevan niin NEGATIIVINEN käsite asioista.


      • "negatiivinen käsite"
        nilu kirjoitti:

        Älkää jaksako!!! Hankkikaa nyt elämä kaikki, please!!! Teette kyllä kärpäsistä härkäsen, huh!! Ei tarvi vuodattaa minulle pahaa oloaan jos ei itsellänne ole asiat ok. Mun kategoria poikkeaa teistä aika lailla näköjään. Ahdistavia ihmisä olette. Ei mikään ihme jos täällä yhteiskunnassa ei voida hyvin kun jokaisella tuntuu olevan niin NEGATIIVINEN käsite asioista.

        Heh heh. Tää mimmi on pesunkestävä idari. "Siis hei pliis, hankkikaa laiffi kaikki te ahdistavat ihmiset, jotka ei ymmärrä mun logiikkaa!!!


      • ...
        nilu kirjoitti:

        1. 6kk
        2. Suomessa
        3. Ei saanut vaan se oli jo hänellä.
        4. Reilun kahden vuoden päästä tapaamisestamme.
        5. On ennestään 3 lasta.
        6. Pari naiskaveria, mutta ei ystäviä. Harvemmin heitä näkee ja jos näkee niin näemme heitä yhdessä.

        Ja huom kaikille!!!
        Mieheni ei käy baareissa tai missään diskoissa missä juuri nämä kaikki "pettäjät" käyvät. Mieheni viettää meidän kanssa vapaa aikansa, niin kuin perheen kesken vietetään. En jaksa alkaa muulla tavoin tässä teille kenellekkään selittelee ja ns puolustelee itseäni kun itse kuitenkin tiedän meidän elämämme paremmin kuin kukaan teistä, kiitos.

        Siinä lyhyesti ja ytimekkäästi :)

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8335842/39435836

        Minunkin mieheni oli kiltti ja kunnollinen, eikä edes tupakkaa polttanut. Kunhan kävi kirkossa...


      • Olet sinisilmäinen
        nilu kirjoitti:

        1. 6kk
        2. Suomessa
        3. Ei saanut vaan se oli jo hänellä.
        4. Reilun kahden vuoden päästä tapaamisestamme.
        5. On ennestään 3 lasta.
        6. Pari naiskaveria, mutta ei ystäviä. Harvemmin heitä näkee ja jos näkee niin näemme heitä yhdessä.

        Ja huom kaikille!!!
        Mieheni ei käy baareissa tai missään diskoissa missä juuri nämä kaikki "pettäjät" käyvät. Mieheni viettää meidän kanssa vapaa aikansa, niin kuin perheen kesken vietetään. En jaksa alkaa muulla tavoin tässä teille kenellekkään selittelee ja ns puolustelee itseäni kun itse kuitenkin tiedän meidän elämämme paremmin kuin kukaan teistä, kiitos.

        Siinä lyhyesti ja ytimekkäästi :)

        Tapaako lapsiaan? Maksaako elastusmaksua? Ovatko lapset teillä viikonloppuja ja lomia? Saiko oleskeluvan jonkun lapsen perusteella? Ovatko lapset eri äitien kanssa? Ovatko sukulaiset afrikasta teihin yhteydessä? Onko ensimmäinen vaimo, (nyt jo siis ex) edelleen suvun mielessä se ykkösvaimo ja sinä vasta toinen.

        Pettäjä, pettää vaikka bussissa, ei siihen baaria tarvita.

        Jos miehisi ei halua tavata maamiehiään, kysy miksi? Pelkääkö juoruavia vaimoja ja ukkoja ja mahdollisia paljastuksia.

        Jos teillä todellakin menee niin hyvin, mikä tarve sinulla on täällä heilua?
        Kellä onni on, se onnen kätkeköön.


      • miulta kirjoitti:

        Ja huom sinulle!!!
        Nigerialainen ex-mieheni ei käynyt baareissa tai missään diskoissa missä juuri nämä kaikki "pettäjät" käyvät. Ex-mieheni vietti meidän kanssa vapaa aikansa, niin kuin perheen kesken vietetään.
        Siltikin sain sen huoraamiset selville, tosin aikaa se vei.
        Näillä hepuilla kun on useita sim-kortteja tai jopa puhelimia, jotta muut naiset eivät pysty soittamaan väärään aikaan. Jos on niin rohkea, että jonkun muijan numero on kännykässä niin se on ainakin miehen nimen alla.
        Niksut eivät pyydystä naisia vain baareissa vaan kadulla, kulkuvälineissä, kaupoissa, kirjastoissa ja etenkin niissä omissa kirkoissaan.
        Itsekin luulin (ja etenkin toivoin) exäni olevan maanmiehiään kunnollisempi kun sitä yritti niin näytellä.
        Totuus oli jotain ihan muuta!

        Olen pahoillani sinun kohtalostasi, mutta ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että minulle pitäisi tai kävisi samoin. En kuitenkaan ala selittelee, että miksi ja kuinka minulla on erittäin vahva usko ja luottamus mieheeni, koska minä en ole kenellekkään elämästäni tilivelvollinen.
        Koko sydämestäni olen vilpittömästi pahoillani sinun kokemuksestasi!!
        Tiedän eräitä nigerialaisia jotka tosiaan pettää vaimojaan ja arvaa kuinka tuskaa se on kun tiedän! Useasti olen empinyt, että pitäskö mennä kertomaan vaimoille vai mitä teen. Kuitenkin samalla mietin, ettei asia minulle kuulu.... HUOH! Jokaisella on kuitenkin oma elämä elettävänä.


      • minulla oli nigerialainen mies, nyt vain lapset;)

        Jonka pitäisi pysyä uskollisena ja lojaalina ja ymmärtää kun mies etsii miehelle luontaista onneaan kodinkin ulkopuolelta - että jaksaa maksaa kotilaskut ja hoitaa miehen ja isukin työt. Vaimo on usein kaunis, rikas ja koulutettu. Sivusuhteet ovat mieluusti nuorempia tai muuten ainakin eri tyylisiä kuin vaimo, etteivät joudu samoille reviireille. Mies ei tunne pettävänsä, sillä hänellä on jokaiselle tyttöystävälle oma lokeronsa. Makeinen on saatava, vaikka viiikon jokaiselle päivälle.

        Mutta vaimo on arvokas, jos ei kyseenalaista ulkonajoksemista. Siinä vaiheessa kun vaimo ryhtyy hankalaksi ja ottaa asioista selvää, tai saa selvää, vaimo alenee arvottomaksi. Sillä miehen kasvot ovat menneet, joten ainoa puolustus on hyökkäys, kylmyys ja mitätöinti.


      • Minullakin OLI, ei onneksi enää kuin lapsi :)
        minulla oli nigerialainen mies, nyt vain lapset;) kirjoitti:

        Jonka pitäisi pysyä uskollisena ja lojaalina ja ymmärtää kun mies etsii miehelle luontaista onneaan kodinkin ulkopuolelta - että jaksaa maksaa kotilaskut ja hoitaa miehen ja isukin työt. Vaimo on usein kaunis, rikas ja koulutettu. Sivusuhteet ovat mieluusti nuorempia tai muuten ainakin eri tyylisiä kuin vaimo, etteivät joudu samoille reviireille. Mies ei tunne pettävänsä, sillä hänellä on jokaiselle tyttöystävälle oma lokeronsa. Makeinen on saatava, vaikka viiikon jokaiselle päivälle.

        Mutta vaimo on arvokas, jos ei kyseenalaista ulkonajoksemista. Siinä vaiheessa kun vaimo ryhtyy hankalaksi ja ottaa asioista selvää, tai saa selvää, vaimo alenee arvottomaksi. Sillä miehen kasvot ovat menneet, joten ainoa puolustus on hyökkäys, kylmyys ja mitätöinti.

        Enpäs olisi osannut paremmin asiaa ilmaista!


      • Vappukka
        nilu kirjoitti:

        Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää! Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???? Minä olen itse aviossa nigerialaisen miehen kanssa ja tiedän että hän ei pettäisi. Me puhumme kaikesta rehellisesti toisillemme, jotenka pelossa minun ei ainakaan tarvitse elää. Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! Elän onnellisessa liitossa ja odotan meidän ensimmäistä yhteistä lastamme :) Älkää ihmiset oikeasti yleistäkö. Miettikää ihan syvällisesti, että eikös nää suomalaisetkin petä ihan siinä missä muutkin??? Ei väri ihmisestä huonompaa tee, niin kuin moni luulee, harmillista :( Suomessa yllättävän paljon rasisteja ja katkeria ihmisiä!! Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen.

        Kyse ei ole ihonväristä, mutta kullttuurieroista.


      • lagoshonesty

        "olen itse erittäin viehättävä ja kaunis nainen."

        äidin ja siskon mielestä, niin.


      • funbn
        yleistetä, kirjoitti:

        lapsukaiset. Jos tutustuisitte pitkäaikaiseen nigerialaiseen avokkiini, joka on maailman ihanin, epäitsekkäin, luotettavin ja rakastavin ihminen maan päällä vanhempieni lisäksi, niin kyllä muuttuisi teidän mielipiteenne. Joka ikisen. Onni on jakaa elämä hänenlaisensa ihmisen kanssa.

        "Onni on jakaa elämä hänenlaisensa ihmisen kanssa. "

        Ette päättäneet jakaa sitä onnea Nigeriassa, vaan nimenomaan Suomessa. Kuulostaisi huomattavasti aidommalta rakkaudelta, jos kirjoittelisit Lagosista.


      • yleissivistyksenpuut
        nilu kirjoitti:

        Yhdyn tuohon, ettei saisi yleistää! Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???? Minä olen itse aviossa nigerialaisen miehen kanssa ja tiedän että hän ei pettäisi. Me puhumme kaikesta rehellisesti toisillemme, jotenka pelossa minun ei ainakaan tarvitse elää. Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! Elän onnellisessa liitossa ja odotan meidän ensimmäistä yhteistä lastamme :) Älkää ihmiset oikeasti yleistäkö. Miettikää ihan syvällisesti, että eikös nää suomalaisetkin petä ihan siinä missä muutkin??? Ei väri ihmisestä huonompaa tee, niin kuin moni luulee, harmillista :( Suomessa yllättävän paljon rasisteja ja katkeria ihmisiä!! Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen.

        "Näitä tapauksia on jotka tosiaan pettää, mutta niin niitä on ihan yhtälailla ihan jokaisessa maan kansalaisessa, vai eikö???"

        Joissain on vain ihan vitusti enemmän.


        "Minä olen ainostaan kokenut sitä pettämistä IHAN SUOMALAISTEN miesten kohdalla ja siinä vaiheessa minulle riitti nämä suomalaiset!!! "

        Syytät heti alkuun ensin muita yleistämisestä ja sitten yleistät itse. Et tainnut olla ensimmäisenä jonossa, kun järkeä jaettiin?


        "Menkää tuonne Ruotsiin katsomaan, niin kyllä siellä eri kulttuurit tulee hyvin toimeen. "

        Olihan tämä vitsi? Kannattaisiko joskus seurata uutisia eikä pelkästään mussuttaa sipsejä katsellen Suomen huippumallia.


    • exäkhugiugcjhnb klöjbkö

      tuonpa miekin kommenttini. minulla myös ex ja hän on todella ihana, pääsemme joka kerta oikeuteen , hyvä ettei siitäkin että uskallan hengittää samaa ilmaa hänen kanssaan.

      niin kieroja kuin olla ja voi. myös kaverilla ihana nigerialainen joka petti vaivaiset 2.5 vuotta suomalaisen naisen kanssa, nainen tiesi että hän on suomalaisen naisen kanssa naimisissa, mutta kun mies sanoi ettei rakasta.

      haluan tietää nimen joka ei petä?

    • ex mutta onnellinen

      kirjoitit että niillä on lihavia ja rumia naisia vaimoinaan. entäs nämä kauniit suomalaisneitoset. samalla tavalla ne pettää niitäkin oman maalaisen naisensa kanssa.
      minun exän nykyinen tyttöystävä valitti kuinka hän jäi kiinni pettämisestä ja silti se mies on IHANA !!! Ihan todistettavasti oli löytynyt kondoomeja lompakosta ja taskusta joita hän ei käytä tyttöystävän kanssa. exäni käydessä katsomassa omaa lastaan (tosi harvoin) exä puhuu aina vaan ettei hän rakasta hänen tyttöystävää H..., mutta hän toimii panokoneena, olen monesti sanonut ettei minua kiinnosta, emme ole enää naimisissa, koittaako saada mustasukkaseksi ihan turhaan. Kehuu aina että hänen tyttöystävä tekisi kaikkensa hänen takiaan mutta hän ei halua.
      mikä meitä suomalaisia naisia vaivaa, muutama kaunis sana ja olemme myytyjä.

      • kauhulla odotan toteuttaako ex uhkaukset ennen kuin poliisi

        Tuonpa minäkin oman kommenttini tänne. Minun Exällä, joka tulee nigeriasta, (jolla on ainakin kaksi naista tällä hetkellä, oma rakas joka on niin uskollista ja sitten tämä toinen joka saa ajaa exäni autoa sillä välin kun tapaa tytärtään nyt parin tunnin ajan) on ETSINTÄKUULUTUS TAPOSTA JA KYLÄN TUHOAMISESTA ja hän saa uhkailla tappavansa minut ilman että siitä seuraan mitään hänelle.
        mitä tekee suomen poliisi ? ei mitään. ei se mitään, minä laitan seuraavaksi sen helsinginsanomille ja muille, katotaan alkaako poliisiakin kiinnostamaan toi.


    • ............................

      palturia tai tunnet vain yhden nigerialaisen.heidän maineensa pettäjäsosiaalipummihuijareina on jo surkuhupaisa joten jos tunnet useamman nigerialaisen ja kaikki "kunnollisia" puhut roskaa tai sinua(kin) on kusetettu....

    • afdfsa

      että joku voikin olla noin sinisilmänen. Ne vähät hyvät tyypit ovat aviossa ja koska he ovat hyviä tyyppejä eivät he hengaile yksinhuoltajaäidin kanssa.

      • Kimonkonkko

        Ei ole ollenkaan sattuma, ketkä lähtevät Nigeriasta Suomeen, hyvin todennäköisesti väärennetyin passein.

        Tämän vuoksi yleistys voidaan tehdä. Uskottomuus, leväperäisyys, valehtelu on valtaosan Suomessa olevan nigerialaisen piirre, kun tämän ketjun kirjoituksista päättelee. Ainoa asiallinen teko olisi auttaa näitä ihmisiä, joita aiempi elämä on kohdellut niin kaltoin, että he ovat oppineet huorimaan, elämään muiden avuin ja valehtelemaan.

        Ei se ole nigerialaisen miehen vika, jos hän on keskimääräisen todennäköisesti tuollainen. Hän on sellaiseksi kasvanut. Virhe on syntynyt siinä, kun elätettäviä kavereita päästetään Suomeen. Älkäämme leimatko ihmisiä huonoiksi, auttakaamme vain siinä että he ymmärtäisivät palata omaan aurinkoiseen maahansa.


      • suomieloveena
        Kimonkonkko kirjoitti:

        Ei ole ollenkaan sattuma, ketkä lähtevät Nigeriasta Suomeen, hyvin todennäköisesti väärennetyin passein.

        Tämän vuoksi yleistys voidaan tehdä. Uskottomuus, leväperäisyys, valehtelu on valtaosan Suomessa olevan nigerialaisen piirre, kun tämän ketjun kirjoituksista päättelee. Ainoa asiallinen teko olisi auttaa näitä ihmisiä, joita aiempi elämä on kohdellut niin kaltoin, että he ovat oppineet huorimaan, elämään muiden avuin ja valehtelemaan.

        Ei se ole nigerialaisen miehen vika, jos hän on keskimääräisen todennäköisesti tuollainen. Hän on sellaiseksi kasvanut. Virhe on syntynyt siinä, kun elätettäviä kavereita päästetään Suomeen. Älkäämme leimatko ihmisiä huonoiksi, auttakaamme vain siinä että he ymmärtäisivät palata omaan aurinkoiseen maahansa.

        vie minut metsään apinamis.... =)


      • ex- vaimoke

        Mutta minä yksinhuoltaja....Aika moni on minuun ottanut yhteyttä, kun oma vaimo ei ymmärrä heitä..
        Sääli tietenkin, mutta minullakin on rajani, mutta ei se mitään.. Ihanaa kun on ystäviä!


    • Been there, seen it

      Laitetaan facebookiin feikkiprofiili joko amerikkalaisena tai brittinä joka etsii seuraa tositarkoituksella. Kuvassa on useimmiten vielä joku miesmalli, semmonen komea.
      Sitten ei kun etsimään eri maalaisia naisia netistä ja sit kun joku löytyy, niin ollaan olevinaan niin rakastuneita. Tosin tyhmä todella uskoo näitä tyyppejä ja menee lankaan.
      Huvittavinta asiassa on että valheella on lyhyet jäljet ja heikko kohta on nykyaikainen viestintä myös puhelimitse, sillä se paljastaa lopulta mistä kaveri on. =)
      Tutkinpa pari tuollaista ohimennen. Tyyppi ei halunnut näyttää itseänsä webkamerassa koska ei todella ollut se ketä tahtoi esittää. Antoi myös väärän numeron Englantiin jossa väitti olevansa mutta sain lopulta painostettua sen soittamaan mulle ja Nigeriastahan se oli.
      Että tällaiseenkin alentuvat. Niin ja tyyppi yhtäkkiä rupes kysymään tietenkin rahaa melko pian joka herätti myös epäilyksen, kun väitti itse olevansa joku rakennusinsinööri ja yhtäkkiä olikin rahapulassa.
      Kaikenlaista yritystä siis ihmisillä on hankkia rahaa netissäkin.
      Epäilyttävää onkin jos tulee olevinaan joku suurinpiirtein unelmien mies vastaan netissä, mutta muhun ei kyllä tehoa hevillä tommoset.
      Musta tällaiset on pahempii kuin jotkut arabit tai turkkilaiset, toisaalta nekin esiintyy tavallisemmin omina itsenään mutta nää nigerialaiset tuntuu olevan sitäkin alhaisempaa sakkia.

      • I.S.Kuri

        nämä nigerialaiset huijaavatkin ihmisiä oikein ammatikseen.Sadoittan eukkoja haavissa kyllä niistä löytyy henkilöitä jotka uskovat kaiken maailman kalavaleet ja lähettävät rahaa unelmalakritsalleen.
        Rakkaus ei ole vain sokea,tyhmä ja kuuro vaan myöskin järjenvastainen.Varmaan parhaillaankin umpirakastunut länsimaalainen nainen on paypal:n tai western unionin kautta lähettämässä rahaa nettituttavallaan Mr.Nigerialle.


    • nicht nicht

      olen samaa mieltä kanssasi!!!! hyvä että on edes joku VIISASKIN :)

    • ihqudaadaadaa

      Mä niin repesin! :DDD Tää vaan on niin valtavan huvittava otsikko :DDD

    • Heh heh!

      Taatusti ovat positiivisia - mutta HIVenen toisella tavalla kuin sinä luulet!

      • lover of nigerians

        Nigerialaisia on hyvin erilaisia ihmisiä. Mutta kyllä, kaikki melkein tutustuu helposti useampiin naisiin. Suomalainen kulttuuri on niin erilainen, voisko johtua siitä?
        Ja se ei välttämättä oo huono juttu, jos ne osaa olla kohteliaita naisille ;) vai mitä?

        En silti olis noin mustasukkanen ihan kaikista pienimmistäkin jutuista. Oman miehen oon saanu kiinni vaikka mistä, mut ei oo mun bad, jos se ei tajuu kuinka hyvä nainen sillä on ;) ja kyllähän noita nigerialaisia muitakin löytyy ja senhän se tajuu. Ainoa asia, mistä se on mustasukkainen, on toinen nigerialainen kundi.

        Se, että nigerialainen mies tulee sun kämppään asumaan, syö sun ruokaa, olettaa, että maksat eri asioita, ei oo niinkään outoa heidän omassa kulttuurissaan. Suomalaiset vois kyl pikkusen ottaa oppia, jos jollakin ei oo rahaa, ja sulla on, nii mikä sun ongelma on ,ettet vähän voi jakaa omastasi? ja kyllä se nigerialainen sulle rahat keksii, jos sä joudut pulaan, kun oot ensin auttanu sitä. Niin ne toimii omassa maassaan.

        mutta siis edelleen, kannattaa miettiä omalla järjellä asioita ja tarpeen tullen olla joustava, laskee vähän 1 1, niin hyvin pärjää niiden kans.


      • 11
        lover of nigerians kirjoitti:

        Nigerialaisia on hyvin erilaisia ihmisiä. Mutta kyllä, kaikki melkein tutustuu helposti useampiin naisiin. Suomalainen kulttuuri on niin erilainen, voisko johtua siitä?
        Ja se ei välttämättä oo huono juttu, jos ne osaa olla kohteliaita naisille ;) vai mitä?

        En silti olis noin mustasukkanen ihan kaikista pienimmistäkin jutuista. Oman miehen oon saanu kiinni vaikka mistä, mut ei oo mun bad, jos se ei tajuu kuinka hyvä nainen sillä on ;) ja kyllähän noita nigerialaisia muitakin löytyy ja senhän se tajuu. Ainoa asia, mistä se on mustasukkainen, on toinen nigerialainen kundi.

        Se, että nigerialainen mies tulee sun kämppään asumaan, syö sun ruokaa, olettaa, että maksat eri asioita, ei oo niinkään outoa heidän omassa kulttuurissaan. Suomalaiset vois kyl pikkusen ottaa oppia, jos jollakin ei oo rahaa, ja sulla on, nii mikä sun ongelma on ,ettet vähän voi jakaa omastasi? ja kyllä se nigerialainen sulle rahat keksii, jos sä joudut pulaan, kun oot ensin auttanu sitä. Niin ne toimii omassa maassaan.

        mutta siis edelleen, kannattaa miettiä omalla järjellä asioita ja tarpeen tullen olla joustava, laskee vähän 1 1, niin hyvin pärjää niiden kans.

        ahahaa..tän on pakko olla provo. makeat naurut sain silti:D:D.kiitos siitä.


      • haloom
        lover of nigerians kirjoitti:

        Nigerialaisia on hyvin erilaisia ihmisiä. Mutta kyllä, kaikki melkein tutustuu helposti useampiin naisiin. Suomalainen kulttuuri on niin erilainen, voisko johtua siitä?
        Ja se ei välttämättä oo huono juttu, jos ne osaa olla kohteliaita naisille ;) vai mitä?

        En silti olis noin mustasukkanen ihan kaikista pienimmistäkin jutuista. Oman miehen oon saanu kiinni vaikka mistä, mut ei oo mun bad, jos se ei tajuu kuinka hyvä nainen sillä on ;) ja kyllähän noita nigerialaisia muitakin löytyy ja senhän se tajuu. Ainoa asia, mistä se on mustasukkainen, on toinen nigerialainen kundi.

        Se, että nigerialainen mies tulee sun kämppään asumaan, syö sun ruokaa, olettaa, että maksat eri asioita, ei oo niinkään outoa heidän omassa kulttuurissaan. Suomalaiset vois kyl pikkusen ottaa oppia, jos jollakin ei oo rahaa, ja sulla on, nii mikä sun ongelma on ,ettet vähän voi jakaa omastasi? ja kyllä se nigerialainen sulle rahat keksii, jos sä joudut pulaan, kun oot ensin auttanu sitä. Niin ne toimii omassa maassaan.

        mutta siis edelleen, kannattaa miettiä omalla järjellä asioita ja tarpeen tullen olla joustava, laskee vähän 1 1, niin hyvin pärjää niiden kans.

        Miksi tuhlaat elämääsi luuserin kanssa. Onko kehittävää katsella aikuista ihmistä, joka ei osaa pitää huolta itsestään. Elämä valuu ohitsesi siellä hikisessä yksiössäsi hikisen perunanenän kanssa. Missä kunnianhimosi?


      • 3
        lover of nigerians kirjoitti:

        Nigerialaisia on hyvin erilaisia ihmisiä. Mutta kyllä, kaikki melkein tutustuu helposti useampiin naisiin. Suomalainen kulttuuri on niin erilainen, voisko johtua siitä?
        Ja se ei välttämättä oo huono juttu, jos ne osaa olla kohteliaita naisille ;) vai mitä?

        En silti olis noin mustasukkanen ihan kaikista pienimmistäkin jutuista. Oman miehen oon saanu kiinni vaikka mistä, mut ei oo mun bad, jos se ei tajuu kuinka hyvä nainen sillä on ;) ja kyllähän noita nigerialaisia muitakin löytyy ja senhän se tajuu. Ainoa asia, mistä se on mustasukkainen, on toinen nigerialainen kundi.

        Se, että nigerialainen mies tulee sun kämppään asumaan, syö sun ruokaa, olettaa, että maksat eri asioita, ei oo niinkään outoa heidän omassa kulttuurissaan. Suomalaiset vois kyl pikkusen ottaa oppia, jos jollakin ei oo rahaa, ja sulla on, nii mikä sun ongelma on ,ettet vähän voi jakaa omastasi? ja kyllä se nigerialainen sulle rahat keksii, jos sä joudut pulaan, kun oot ensin auttanu sitä. Niin ne toimii omassa maassaan.

        mutta siis edelleen, kannattaa miettiä omalla järjellä asioita ja tarpeen tullen olla joustava, laskee vähän 1 1, niin hyvin pärjää niiden kans.

        haha..missäs ne kaikki nigerialaisten siittämien lapsukaisten elatusmaksut viipyy? Aika moni entinen vaimo täällä ainakin niiden perään huutelee:D


      • Nixunaxuex
        lover of nigerians kirjoitti:

        Nigerialaisia on hyvin erilaisia ihmisiä. Mutta kyllä, kaikki melkein tutustuu helposti useampiin naisiin. Suomalainen kulttuuri on niin erilainen, voisko johtua siitä?
        Ja se ei välttämättä oo huono juttu, jos ne osaa olla kohteliaita naisille ;) vai mitä?

        En silti olis noin mustasukkanen ihan kaikista pienimmistäkin jutuista. Oman miehen oon saanu kiinni vaikka mistä, mut ei oo mun bad, jos se ei tajuu kuinka hyvä nainen sillä on ;) ja kyllähän noita nigerialaisia muitakin löytyy ja senhän se tajuu. Ainoa asia, mistä se on mustasukkainen, on toinen nigerialainen kundi.

        Se, että nigerialainen mies tulee sun kämppään asumaan, syö sun ruokaa, olettaa, että maksat eri asioita, ei oo niinkään outoa heidän omassa kulttuurissaan. Suomalaiset vois kyl pikkusen ottaa oppia, jos jollakin ei oo rahaa, ja sulla on, nii mikä sun ongelma on ,ettet vähän voi jakaa omastasi? ja kyllä se nigerialainen sulle rahat keksii, jos sä joudut pulaan, kun oot ensin auttanu sitä. Niin ne toimii omassa maassaan.

        mutta siis edelleen, kannattaa miettiä omalla järjellä asioita ja tarpeen tullen olla joustava, laskee vähän 1 1, niin hyvin pärjää niiden kans.

        haloo, ei nigeriassa todellakaan kuulu kulttuuriin että mies elää naisen siivellä! Jo tyttöystäville pitää antaa lahjoja ym. Kukaan nigerialainen nainen ei rupea miestä elättämään. Ehkä poikkeuksena ovat vanhemmat eronneet tai leskeytyneet naiset, kuitenkin selkeästi sellaiset joilla on todella varaa siihen. Koska kilpailu siellä niistä kutaleista on sen verran kova. Mutta eivät nuoremmat ja kauniimmat naiset ikinä.

        Ja se vastavuoroisuus teoria on silkkaa puppua. Ei ne muista saaneensa "avustusta" vaan silloin kuin sinä tarvitset apua huomaat että puhelin ei soi ja löytyy 10 tekosyytä ja kiirettä miksi ei ehditä tapaamaan.

        Mutta tämähän olikin provo.


      • 25
        lover of nigerians kirjoitti:

        Nigerialaisia on hyvin erilaisia ihmisiä. Mutta kyllä, kaikki melkein tutustuu helposti useampiin naisiin. Suomalainen kulttuuri on niin erilainen, voisko johtua siitä?
        Ja se ei välttämättä oo huono juttu, jos ne osaa olla kohteliaita naisille ;) vai mitä?

        En silti olis noin mustasukkanen ihan kaikista pienimmistäkin jutuista. Oman miehen oon saanu kiinni vaikka mistä, mut ei oo mun bad, jos se ei tajuu kuinka hyvä nainen sillä on ;) ja kyllähän noita nigerialaisia muitakin löytyy ja senhän se tajuu. Ainoa asia, mistä se on mustasukkainen, on toinen nigerialainen kundi.

        Se, että nigerialainen mies tulee sun kämppään asumaan, syö sun ruokaa, olettaa, että maksat eri asioita, ei oo niinkään outoa heidän omassa kulttuurissaan. Suomalaiset vois kyl pikkusen ottaa oppia, jos jollakin ei oo rahaa, ja sulla on, nii mikä sun ongelma on ,ettet vähän voi jakaa omastasi? ja kyllä se nigerialainen sulle rahat keksii, jos sä joudut pulaan, kun oot ensin auttanu sitä. Niin ne toimii omassa maassaan.

        mutta siis edelleen, kannattaa miettiä omalla järjellä asioita ja tarpeen tullen olla joustava, laskee vähän 1 1, niin hyvin pärjää niiden kans.

        No joo, vaikka tämä olikin provo, niin olipahan silti erinomainen henkilökuva juuri sellaisesta ihmisestä, jonka asenne on juuri kohdillaan. Nimittäin nigerialaisten mielestä. Kyllä on kissan päivät hyväksikäyttäjäretkuilla, kun saa aivopesun ja linkouksen tälle asteelle. Että syötetään toiselle lusikalla paskaa ja se kehuu makua ja pyytää lisää!


    • 14-25

      "Se, että nigerialainen mies tulee sun kämppään asumaan, syö sun ruokaa, olettaa, että maksat eri asioita, ei oo niinkään outoa heidän omassa kulttuurissaan."


      :D:D:D Mitähän tämä nainen horisee ?
      Nigeriassa olisi häpeällistä, että mies eläisi naisen siivellä. Miehen tulee nimenomaan elättää nainen.
      Totta kai ne täällä koettavat imeä rahojasi, kun hyväksikäyttö ja valehtelu on imetty jo äidinmaidossa. Kaikkea, mikä osoittautuu helpoksi hyödynlähteeksi, käytetään hyväksi.
      Tyhmä valkoinen akka = rahaa ja ruokaa ja pillua.
      Valitse seurasi vähän paremmin, äläkä höpötä täällä perättömiä.

    • PERKELE!!!!

      NÄMÄ SINUN NIGERIALAISET ON KAIKKEE MUUTA KUN REHELLISIÄ JA TÖISTÄ SEN VERRAN ET KÄYVÄT NETISSÄ HUIJAAMASSA IHMISIÄ JA HYVÄ USKOSET JOPA ON LÄHETTÄNY NIILLE MITÄ ON OLLU MYYMÄSSÄ .. KAIKKI ULKOMAALAISET POIS SUOMESTA PERKELE !!!!!!

      • ei oppi ojaan kaada

        kyllä se pettäminen on mustien miesten veressä 99 %. En itse aikoinaan uskonut ja seurustelin niksun kaa ja ajattelin no et tämä varmaan on poikkeus mut olin liian sinisilmäinen tosin vasta alle parikymppinen. Juteltiin ja lirkuteltiin toisille naisille ja kysyi että haittaako minua jos hän ottaa joskus toisen naisen minun lisäkseni. Rahaa hän pyysi monta kertaa yms. muulla tavoin halusi vain hyötyä. Uskon että hänellä oli myös toisessa maassa samaan aikaan tyttöystävä, koska hän oli just muuttanu Suomeen. mut hyi olkoon kun ajatteleekin, onneks ei sitä kestänyt parii kk kauempaa ja lähdin vetää!

        Tunsin sitte myös toisen mustan miehen mut oli siinäkin se että hän sanoi: Afrikassa mies maksaa, mutta Suomessa nainen 50% ja mies 50% ja netistä löysin jälkeenpäin kuvan jossa hän on mulatin näköisen lapsen kanssa siis ihan tuore kuva jossa oli sormus sormessa ja oon aika varma et se oli sen muksu mut ei vaan koskaan mulle sanonut, jonkun toisen suomalaisen kanssa tehnyt kun eihän kondomiakaan koskaan haluta käyttää! Siis lähdin taas nopeasti vetää ja opin että varmaan kaikki muut miehet maailmassa on mustia parempia!


      • wedresgkj

        Ja suomalaiset pois Suomesta myös perkele. Ainakin miehet. Kiitos.


    • elintasopakolaisina

      Kunhan varmistavat ensin lähtömaassaan koulutus-tai opiskelupaikan , työpaikan ja asunnon. Silloin ollaan suhtkoht myötämielisiä.

      • €$@

        "Kunhan varmistavat ensin lähtömaassaan koulutus-tai opiskelupaikan , työpaikan ja asunnon."

        Siinähän se ongelma onkin, että yksikään nigerialainen mies ei ole tänne alunperin tullut työluvalla. Tulevat joko "opiskelemaan" tai "turvapaikanhakijana". Sitten äkkiä baariin, jotta saisivat riittävät siteet Suomeen eli jonkun epätoivoisen suomalaisläskin ja yhteisen lapsen sen kanssa.


      • .....
        €$@ kirjoitti:

        "Kunhan varmistavat ensin lähtömaassaan koulutus-tai opiskelupaikan , työpaikan ja asunnon."

        Siinähän se ongelma onkin, että yksikään nigerialainen mies ei ole tänne alunperin tullut työluvalla. Tulevat joko "opiskelemaan" tai "turvapaikanhakijana". Sitten äkkiä baariin, jotta saisivat riittävät siteet Suomeen eli jonkun epätoivoisen suomalaisläskin ja yhteisen lapsen sen kanssa.

        Tuttuni naimisisissa niksun kanssa. En voi ku ihmetellä, miksi hän ei näe "merkkejä". Mies ollut laittomasti suomessa, kauhealla kiireellä halunnut perheen ym. Kävi aina välillä muualla "tapaamassa kavereitaan" ja oli monia yötä poissa kotoa. Minä en usko hänen olevan täällä puhtaat jauhot pussissa, mutta tuttuni oikeasti uskoo, että mies on ollut häneen vain niin rakastunut, että sen takia pitänyt kovaa kiirettä. Mitään negatiivista hänen miehestään ei muut saa sanoa, sillä muuten loukkaantuu pahasti.


      • ....
        ..... kirjoitti:

        Tuttuni naimisisissa niksun kanssa. En voi ku ihmetellä, miksi hän ei näe "merkkejä". Mies ollut laittomasti suomessa, kauhealla kiireellä halunnut perheen ym. Kävi aina välillä muualla "tapaamassa kavereitaan" ja oli monia yötä poissa kotoa. Minä en usko hänen olevan täällä puhtaat jauhot pussissa, mutta tuttuni oikeasti uskoo, että mies on ollut häneen vain niin rakastunut, että sen takia pitänyt kovaa kiirettä. Mitään negatiivista hänen miehestään ei muut saa sanoa, sillä muuten loukkaantuu pahasti.

        Enkä muutenkaan näe heidän suhteessaan mitään todellisen rakastumisen merkkejä. Kumpikin liikkuu aina itsekseen kaupungilla, todella harvoin lähtevät parina tai perheenä yhdessä mihinkään. En ole nähnyt heidän kävelevän käsi kädessä, istuvan toistensa kainaloissa tai mitään tuollaista. Aloin juuri miettimään, olenko nähnyt heidän koskaan edes halaavan toisiaan. Mutta ei auta kuin pitää suunsa kiinni, teeskennellä että heillä on hieno suhde jne.


    • *hilariously*

      ...ja lehmätkin lentää :D

      • 7+15

        Samaa mieltä :DD


    • minik

      Tämä on totta

    • Hayat2003

      Juuri näin toimivat.

    • bissy_body

      I can see how terrified and angry all of you are. But have u ever asked yourself why you have ended up with these Nigeria men. Some of you wont have even got the chance to engage in a casual relatiionships talk-less of marriage. Do u think those handsome looking Nigerian dudes are blind to see that all yu gat is a big belle, fat ass, over weighed body and you still believed them when they were calling you there African Queens at the beginning of ya relationships or u just guessed that there is no pretty looking ladies in their home country and u are just the epitome of beauty that they have ever seen in their entire life.

      YES, i will agree with you that most of them engage in relationship with you ladies just bcos of some benefits known to them, but y'all need to agree with me also that without these men some of the so called "single mother" would have ended up childless and unmarried for the rest of their life.

      • 432432

        Kylmä totuus.

        Mutta:

        "but y'all need to agree with me also that without these men some of the so called "single mother" would have ended up childless and unmarried for the rest of their life."

        Do you really think that it`s better for them to have children with some lowlife asshole who only uses them as means to his own selfish ends, fucks around with no regrets and sooner or later dumps his family? Is breeding with rats better than not breeding at all?


    • bissy_body

      Then I guess the question y'all should ask urself is "why i'm i with this guy in the first place?" ....The answer will make y'all to have clue to handling these unfaithful men rather than sitting around gossiping about them.

      • just wondering ;)

        do you really think you nigerian men came to rescue all finnish lonely hearts?

        there are lonely women everywhere, so what? but in the first place, why not get a good reputation in some other skills like work and career or social skills?

        why don´t we read those stories here? why is it that our opinion is more like "getting married and being a tiger in the bed sheets"?

        come on, life is more than that..... maybe you guys have more prove?


    • olivia666

      Joo-o onhan ne nigerialaiset ihania, niin kauan kun hyötyvät sinusta...jos eivät hyödy, niin loppuu ystävyys tai "rakkaus" lyhyeen...Järkyttäviä tapauksia kun 25-30v. jahtaa yli 40v naisia ja rahan toivossa tietysti, NIIN ollaan rakastuneita ja halutaan mennä naimisiin...huh huh...onneksi ruotsalaiset kanssasisaret ovat jo viisaampia...tätähän on jatkunut Ruotsissa jo parikymmentä vuotta, nyt nigerialaiset ovat rantautuneet Suomeenkin..

    • Bissy_body

      Well, i guess its only here in Finland that they are regarded useless in their family and society. Nigerians have been the key source of development and success in so many other countries except Finland. U shld chk out how hard working and successful Nigerians are in UK and US.

      And u need to get my point right, my argument was not that u Finns should consider the fact that there's a child benefit in marrying a Nigerian. My point was that yu cant start calling them liars and dubious people now after being in a relationship with them, most of y'all will agree with me that there were clues/signs at the beginning of the relationship that yu just dont take cognizance of. So why trying to create a general overview that "Nigerian are this, Nigerians are that" when most of y'all also have to admit your own wrong doing doings. And I will never say that Nigerians are not what some of you have experienced, but not all of them.

      But for God sake, why is it that y'all falling into the same mess with these crazy Nigerians?....Think before u decide sometimes....Not all that glitters is gold ladies!

      • minun totuuteni

        kirjoita toki suomeksi kun kerran suomessa asut!

        sillä tavalla näytät sopeutuvasi uuteen kotimaahasi ja voit ottaa osaa keskusteluun suomalaisella palstalla.

        okay?

        ps. niin ne siellä amerikassa ja englannissakin ovat pärjänneet, ensin kieli ja sitten siitä vain eteenpäin......


    • 34444

      "But for God sake, why is it that y'all falling into the same mess with these crazy Nigerians?....Think before u decide sometimes....Not all that glitters is gold ladies! "

      So true. But I`m afraid your advice falls on deaf ears.

    • annax123

      Bissy_body, so tell me where do you find a Nigerian in Finland who is committed to have a serious relationship, without messing around, sleeping around and for who his woman is a Queen? I want to find one like that.

    • Bissy_body

      U can just generalize every Nigerian man as the same...Lemme give u a clue about what most of u girls dont know about Nigerians. Every individual (Nigerian) is a product of where s/he comes from in terms of family, religion, tribe and experience in the country. Yea! these dudes are smart and they can use it in different was, some just chose to use it in dubious ways but not all are like that.

      There are many Nigerians that possess every traits u will need from a good partner, but there is only small chance of you running across them in a bar or at night clubs just like the way 99.9% of every relationship between Finns starts. For them, these avenues are to get easy girls without any stress, especially for those of them looking for the so called "document" .

      To answer your question annax123, u need to spend time to understand their culture and the differences between yours and theirs before u can get a right partner or u end up categorizing all of them as unfaithful guys.

      Btw, how many of you girls have ever tried to know more about their families or background apart from the stories they crafted for you?..I guess most of the answers would be NO!....If u wanna really date these guys, u need to understand that u cant use the same approach u using in a Finn-Finn relationship.

    • so used to this

      Same story everywhere... No matter how beautiful the lady is, Nigerian man will cheat ! He doesn`t appreciate hes family or kids. ( not to talk of wife ).
      I have seen couples where both Nigerian man and Finnish girl are goodlooking, young, girl is trying to put much effort and is communicating with her partner`s family in Nigeria. Woman is the one being flexible, forgiving, trying to understand the cultural differences. Man is cheating , fucking around, clubbing, and he used to be so good boy back in Naija.

      Is it European freedom that makes these men act like animals ? In Nigeria, church, religion, pressure of the family - everything makes a man act better and appreciate hes wife and family. But here no one watches over him and he does whatever he wants - which is easier after marrying some pretty young European girl and having her baby in need of papers. Afterall, papers, kids, commitments and relations ( like baby with European woman ), makes everything easier in a long run.

      Now when Northern - Europeans are smart enough to avoid these bad marriages, Nigerian guys are traveling to Eastern-European countries, where there are many beautiful young girls who doesn`t know anything about the black guys from the Western - Africa. These Nigerian parasites will always find their ways to make their lives good and comfortable - even if they can use someone else`s life to get what they want.

    • bissy_body

      Why are u still complaining when u know all these stuffs about Nigerian men?....Just stop relating with them !!!...Its only a fool that will see a path to destruction and still follow it....Since these dudes dont have any force/power to lure u girls into any relationship, that means u can still use ur common sense and stay away from their vicinity...After all, I have seen ur faithful Finnish men also cheating and doing all these stuffs but i dont see any forum about it. U dont need to bother about these guys going for Eastern European girls, or have to turn urself to "Big Brother"?

    • feministiäiti

      Suurin osa tapaamistani nigerialaisista ei ole tullut Suomeen naisen/naisten perässä, ja täällä asuu myös itsenäisiä nigerialaisia naisia. Oma kokemukseni nigerialaisista on, että he ovat ihan tavallisia. Otokseni on n. 10 yksilöä. Heidän maansa on korruption, huijauksen ja raa'an katuväkivallan suhteen ihan legendaarinen koko Afrikassa, mutta voimmeko tuon tiedon hallussa tuomita joka ikisen siitä maasta tulleen? Tutustukaa yksilöihin, ja mielellään muihinkin kuin potentiaaliseen heilaanne. Nigeriaan mahtuu aivan yhtä laaja skaala ihmisyyttä kuin mihin muuhun tahansa tuntemaanne maahan!

      • 214121421

        Totta kai kaikki ovat yksilöitä, tätähän voimme toistella ad infinitum. Mutta luuletko, että sillä ei ole niihin yksilöihin mitään vaikutusta, että he ovat lähtöisin maasta, joka on "korruption, huijauksen ja raa'an katuväkivallan suhteen ihan legendaarinen koko Afrikassa". Luuletko, että tuollainen kasvuympäristö ei muokkaa ihmistä tiettyyn suuntaan? Joten ei kannata myöskään olla sinisilmäinen tuon "yksilö on yksilö on yksilö" -hokemansa kanssa. Nigerian skaala on sittenkin toisenlainen kuin vaikkapa Suomen skaala. Se on tosiasia ja syytä tiedostaa.


    • amax111

      Well Eastern European girls will soon learn what these men are looking for... as we have done, Swedish girls have seen this shit before us, now it is our turn andsoon Eastern European girls...Why are Nigerians ashamed to tell they are Nigerians? Because they are ashamed of that, as they have a poor reputation in Finland, no one wants to deal with Nigerian man in her life again. Same stories and happenings over and over again.

    • feministiäiti

      All the Nigerians I know in this country are busy working and supporting themselves. They would not live off their women, and feel quite critical about the current state of the welfare society. In my opinion, many Nigerians think about life and values from a very "right wing" perspective (individualist and capitalist), but then, it may be a product of living in a society where there were no support systems apart from the family.

      If you get to know the more educated Nigerians, you would feel ashamed of your comments here. They could be working anywhere in the world, and would be welcome workforce also in other countries - for some reasons (usually personal and emotional) they are jamming here.

      I honestly don't see the "Nigerian scale" any different from the "Finnish scale". If the welfare state were removed from here, we would turn out quite the same as people from third world economies.

      • 12331313

        "I honestly don't see the "Nigerian scale" any different from the "Finnish scale". If the welfare state were removed from here, we would turn out quite the same as people from third world economies. "

        Niin, tästähän ei ollutkaan kysymys. Kysymys oli siitä, että ympäristö totta kai vaikuttaa. Raadollinen ympäristö raadollistaa ihmisen. Nigeria ei ole samanlainen maa kuin Suomi, sitä tarkoittaa rautalangasta väännettynä tuo erilainen skaala. Ja minulle voi kyllä vastata ihan suomeksikin.


    • valkoinen yö

      Hyvä feministiäiti,

      hyvinvointivaltio on Suomessa vielä varsin nuori ilmiö. Kuusikymmentä vuotta sitten ja vielä myöhemminkin Suomi oli sodan runtelema maatalousvaltainen kehitysmaa, jota ankara ilmasto koetteli ja jossa ei ollut juurikaan luonnonrikkauksia. Suomalaiset eivät olleet kuitenkaan silloin aivan samanlaisia kuin kolmannen maailman väestö on nykypäivänä.

      Suomalaisten menestyksen avaimet ovat kautta aikojen olleet ahkeruus, rehellisyys ja sisu. Ne on tänne tulevienkin syytä omaksua, jos he haluavat pärjätä täällä - tai kotimaassaan.

      Kun kerran feministiksi itseäsi luonnehdit, totean vielä, että suomalainen nainen on ollut kautta aikojen itsenäinen ja pystynyt vaikuttamaan elämäänsä kovalla työnteolla. Siinäkin nykykehitysmaalaisilla olisi meistä opittavaa.

      • minik

        Hyvä valkoinen yö olet todella naulan kantaan oikeassa. Kun Suomesta aikanaan lähdettiin Kanadaan tai Ruotsiin lähdettiin rankkoihin töihin ei todellakaan elämään toisten siivellä niin kuin nämä elintason perässä maahan muuttavat tekevät. Hyvin harva epärhellisesti maahan yrittävä loppujen lopuksi tekee työtä. Ahkeruutta tämä ryhmä on osoittanut lähinnä huumekaupan parissa. Mutta iso osa naisista, jotka näitä miehiä nai, ovat itsekin Kelan rahoilla eläjiä joten vakka kantensa valitsee siinä kohtaa.

        Jälleen korostanut että on pieni ryhmä yritteliäitä ja rehellisiä, mutta vain pieni. Kolmannen maailman yhteiskunnissa on rajut luokkaerot, on pienen pieni ryhmä koulutettuja ja varakkaita ja suuri joukko sitä porukkaa joka tekee rahasta ihan mitä vaan. sama jako toistuu täällä, ainoa ero on se että tämän valtamassan vaihtuvuus on suuri koska jos sattuvat naimaan liian myöhään ei oleskelulupa enää heltiä. Työtä korkeissa asemissa tekevät ovat yleensä niin hyvässä asemassa että työn jatkuvuus on varma, it alan silloin tällöisiä laskukausia lukuun ottamatta.


      • feministiäiti
        minik kirjoitti:

        Hyvä valkoinen yö olet todella naulan kantaan oikeassa. Kun Suomesta aikanaan lähdettiin Kanadaan tai Ruotsiin lähdettiin rankkoihin töihin ei todellakaan elämään toisten siivellä niin kuin nämä elintason perässä maahan muuttavat tekevät. Hyvin harva epärhellisesti maahan yrittävä loppujen lopuksi tekee työtä. Ahkeruutta tämä ryhmä on osoittanut lähinnä huumekaupan parissa. Mutta iso osa naisista, jotka näitä miehiä nai, ovat itsekin Kelan rahoilla eläjiä joten vakka kantensa valitsee siinä kohtaa.

        Jälleen korostanut että on pieni ryhmä yritteliäitä ja rehellisiä, mutta vain pieni. Kolmannen maailman yhteiskunnissa on rajut luokkaerot, on pienen pieni ryhmä koulutettuja ja varakkaita ja suuri joukko sitä porukkaa joka tekee rahasta ihan mitä vaan. sama jako toistuu täällä, ainoa ero on se että tämän valtamassan vaihtuvuus on suuri koska jos sattuvat naimaan liian myöhään ei oleskelulupa enää heltiä. Työtä korkeissa asemissa tekevät ovat yleensä niin hyvässä asemassa että työn jatkuvuus on varma, it alan silloin tällöisiä laskukausia lukuun ottamatta.

        Ymmärrän hyvin historialliset vertauskohtanne, olette korkeasti lukenutta ja sivistynyttä porukkaa, itse en aina kaikkia näitä realiteetteja muista, varsinkaan suhteessa Suomen lähihistoriaan.

        Suurin osa nigerialaisista ja muistakin länsiafrikkalaisista maahanmuuttajista on korkeasti koulutettua oman maansa eliittiä, eikä heille tuollainen "vertaileva tutkimus" ole suinkaan outoa. Kannattaa jutella enemmän heidän kanssa tuosta perspektiivistä. Huomaamme pian, että isovanhemmillemme ja sitä edeltäville sukupolville elämä on ollut aivan yhtä rankkaa. Afrikkalaisille suuri havainto on, että jossain Euroopassa on kansa, joka on ollut ihan yhtä köyhä kuin hekin ovat olleet. Se on yksi solidaarisuuden kanava, älkää aliarvioko.

        Lukekaa immeiset afrikkalaista naiskirjallisuutta. Paljon on suomennettu, mutta kannattaa lukea myös englanniksi. Nigerian naisten kirjallisuus on hyvä esimerkki. Chimamanda Ngozi Adichien kirjoja saa jokaisesta Prismasta ja Citymarketista. Pakollista luettavaa kelle tahansa, jolla on jotain tekemistä tuon maanosan kanssa. Itse tykkään eniten zimbabwelaisista kirjailijoista, heidän kauttaan olen oppinut eniten rasismista, Afrikan ja Euroopan mentaliteettien eroista.


      • anställdanstendig
        minik kirjoitti:

        Hyvä valkoinen yö olet todella naulan kantaan oikeassa. Kun Suomesta aikanaan lähdettiin Kanadaan tai Ruotsiin lähdettiin rankkoihin töihin ei todellakaan elämään toisten siivellä niin kuin nämä elintason perässä maahan muuttavat tekevät. Hyvin harva epärhellisesti maahan yrittävä loppujen lopuksi tekee työtä. Ahkeruutta tämä ryhmä on osoittanut lähinnä huumekaupan parissa. Mutta iso osa naisista, jotka näitä miehiä nai, ovat itsekin Kelan rahoilla eläjiä joten vakka kantensa valitsee siinä kohtaa.

        Jälleen korostanut että on pieni ryhmä yritteliäitä ja rehellisiä, mutta vain pieni. Kolmannen maailman yhteiskunnissa on rajut luokkaerot, on pienen pieni ryhmä koulutettuja ja varakkaita ja suuri joukko sitä porukkaa joka tekee rahasta ihan mitä vaan. sama jako toistuu täällä, ainoa ero on se että tämän valtamassan vaihtuvuus on suuri koska jos sattuvat naimaan liian myöhään ei oleskelulupa enää heltiä. Työtä korkeissa asemissa tekevät ovat yleensä niin hyvässä asemassa että työn jatkuvuus on varma, it alan silloin tällöisiä laskukausia lukuun ottamatta.

        Kyllä sinne Ruotsiin lähdettiin elintason perässä, ei nälkää (kirjaimellisesti) tai sotaa pakoon.


    • Sonnerkinden

      KAIKKI Nigerilaiset eivät ole ihania eikä KAIKKI Suomalaiset ole sinisilmäisiä tai vaaleatukkaisia. Tai rasisteja.

      JOKAISESSA maassa on mätämunansa. Ihan oikeasti nyt.

      Suomessakin oli sisällissota, jonka seurauksena kymmeniätuhansia kuoli ja menetti kotinsa. Ja sen sisällissodan jälkiä korjailtiin vuosikymmeniä.

    • KJJJ**

      Kerronpa oman tarinani Nigerialaisesta hyväksikäyttäjästä! Aika paha sellainen oli. Kävi töissä ja sai rahaa. Oman kämpän laitto vuokralle ja tuli aina meille yöks, kun oli niin "ikävä"! just jooo!!! no rakastuneena kattoo paljon, varsinkin kun mies oli nuori ja erittäin komea!! Ei yhtään minkään Nigerialaisen näköinen alkuunkaan... mutta, söi siis ja joi ja nyt kun aloin lisäämään panosta, et mitä tämä on olevinaan, niin mies nosti kytkintä ja lähti.

      Rakkaus on sokea, älkää naiset uskoko kaikkea mitä noi valehtelijat suustaan päästää. Tälläkin oli jo lapsi ja ollut naimisissa, paperit saatu ja mies lähti kävelemään. Niillä on tasan yks päämäärä. Hyötyä naisesta,!!!!

    • Kerta riitti

      Nigerialaisesta ei ole kokemusta, mutta togolaisesta kyllä. Tapailimme ehkä kolmisen kuukautta, eikä kyllä jäänyt mitään hyviä muistoja. Seksi oli kyllä hyvää (ei kai kamalan isolla vehkeellä voi oikein huonokaan olla), mutta kun se seksikin oli hänelle pelkkää jyystämistä. Ei voinut puhua mistään "rakastelusta", kun kaverilla oli aina silmät auki ja sellanen keskittynyt ilme alusta loppuun. Ei ollut tunteella mukana. Kertaakaan en kuullut hänen murahtelevan tai päästelevän mitään nautintoääniä. Se oli vain suorittamista.

      Keskustella ei voinut oikein mistään. Niin lukeneeksi kaveriksi tyhmä kuin aasi. Mutta ei kai se kouluviisaus teekään muutoin viisaaksi... Olisi edes vähän saanut olla sosiaalisia taitoja.

      Dumppasin kaverin kun tajusin ettei tuon kanssa saa ikinä mitään normaalia ja kivaa suhdetta. Arvostan kuitenkin keskustelutaitoa, sivistystä ym. Ei se pelkkä seksi pitkälle kanna. Minun jälkeeni (kuulin muualta) ramppasi clubeilla ja poimi sieltä juurikin sellaisia isokokoisia yh-äitejä. Yhden kanssa taisi oikein seurustellakin, mutta korviini kantautui, että heti kun tämä nainen lähti pidemmälle lomamatkalle tms, niin mies petti ainakin kolmen naisen kanssa sillä aikaa. Yrittihän tuo samaan aikaan takaisin minunkin petiini, mutta kiitos ei! Eipä tee mieli enää ikinä kenenkään mustan kanssa olla.

    • Jagbajantis

      cant but laugh at most of the allegations laid upon Nigerian men as a whole....You people shouldnt generalize everyone to be the same. Its just like saying that all Finnish men are faithful, loving, daddy-type husband. but the reality is that some of them also cheat, have children with another women outside their marriage, beats their wives ...dont tell me this aint through...if u wanna question this, lemme ask you this: what is the reason for most women going to jail in Finland?..is it not because they are disgusted towards their hubby?..

      At least someone like "AllLove" had a good experience with a Nigerian man. Nigeria is not a country of 5 million people, you will expect to see people with different attributes/behaviours in a country of up to 200million population and more than 50 ethnic groups.

      I know a Nigerian that has been with his girl for more than 2 years now. they met in Finland and has never had any intention of using the girl for any permit purposes. He came here for studies and he is still using his student permit up till now. He still lives in his own little student apartment and work hard to survive here and send take care of his family at home. This guy even bought a return ticket to Nigeria for his girl as a birthday present...So tell me, can you say all Nigerian men in Finland are dishonest and not real?

      Thinking about you people saying that Nigerian men are opportunistic, can you tell me the reason why Thai ladies follow your "stick-in-the-ass" Finnish men down to Finland after visiting the country for few weeks?....Or cant you see the flamboyant lifestyle that these girls usually live in Finland (bringing all their family to Finland, driving expensive cars courtesy of their "dump-ass" hubby)...They even life better life than you Finnish women with a Finnish husband. Upon how much most of these Finnish men have lost to the "tight-pussy" Thai babes, they still travel there for an "happy ending" sex every year which will still lead to them bringing another Thai girl to Finland. I know a Finnish guy that has brought 5 different Thai girls to this country just because of their sexual pleasures.

      What im leading at is that..Finns have the same attribute (be it man or woman). You guys never venture into anything if you dont see anything that will benefit you (in this case: a sex machine with a Big Black Dick or a tight pussy). Otherwise, you are just a "dump-ass fool" that will never learn from your mistakes.

      • Judgement Day

        you must be Nigerian and most likely yoruba, how did u come here?

        Must be writing about yourself isnt it ?

        the take care for family back home reveals it all. Working hard to survive and send money home my ass, you dont even bother to lie that you try to plan life wit ur woman and save money for future home.


      • Armageddon

        Thumbs up for Judgement Day!

        Soon the while society will awake and see the truth. This Land is Our Land. Our grandfathers fought for it and we will not give it to any benefit seekers, black, white or yellow. What happens in Sweden will happen here soon.


      • Judgement Day
        Judgement Day kirjoitti:

        you must be Nigerian and most likely yoruba, how did u come here?

        Must be writing about yourself isnt it ?

        the take care for family back home reveals it all. Working hard to survive and send money home my ass, you dont even bother to lie that you try to plan life wit ur woman and save money for future home.

        I happen to knw that u r every day in front of ur (or ur girls payed) computer why dont u have balls to respond. Shame on you. Do you really think u can stay here and enjoy social benefits for good?

        We once cleared this Land and we will do it again. Look at France, they have always been the front of liberation in Europe.

        Our church which has nothing to do wit ur success theology church u attend only for money gaining purposes teached us stronger to go front and fight for the weak ( those poor girls u screw money, cheat and abuse). Just wait. We will one Day come and rescue Our people.


    • spirit of keno

      Tapasin erittäin sivistyneen ja hyvin koulutetun Nigerialaisen. Hän osasi hyvin suomea, omisti oman firman ja työskenteli lääkärinä(pitivät paikkaansa) Tämä mies kertoi tulleensa suomeen naisen takia mutta on nykyään sinkku jne... Sain vasikään tietää että kyseisellä nigerialaisella oli vaimo ja lapsi suomessa. Kaikki tämä valheellinen ja petollinen elämä selvisi kun tämä mies kuoli. Ikävää kun ihminen kuolee ja jättää näin perheensä. Ihmisenä oli aivan mahtava, iloinen ja aina auttamassa. Hyvä ja rehellinen työkaveri. Harmillista että teki näin perheelleen. :/

      • vähän epäilyttää

        Kuoliko mies huumeiden yliannokseen, vai oman käden kautta ?


    • tallulah30

      Never ever trust a Nigerian, they just want your money and they cheat on you, but unfortunantely that cheating goes for most African men...i dated some months a guy from Ghana, and he was claiming he is single...ooopppsss...i found out he has been in a relationship with a woman almost one year...that was it...good i found out...

      • Judgement Day

        My sister do a favour to Our belowed country and spread the news around.


    • ei niitä tänne

      Jos ihminen tulee maasta, jossa on nähnyt nälkää ja on asunut jossain savimajassa, niin onhan hänellä toki HIUKAN erilainen näkemys maailmasta kun suomalaisella. Vaikka oppivat ehkä pukeutumaan sään mukaan ja saavat jostain leipänsä, niin heistä ei tule koskaan suomalaisia. Paperilla voivat olla suomen kansalaisia, mutta oikeasti eivät ole.

      Itse en ottaisi nigerialaista miestä koskaan, koska olen heistä saanut epäluotettavan kuvan. He käyttävät suomalaisia hyväkseen, ja jos muutama poikkeus on niiden seassa, niin se on kyllä jo aika hyvin.

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe