Hei. Olen 44-v. nainen ja nyt tämä viimeisin uniongelmajaksoni on kestänyt jo viime joulusta asti. Olen syönyt uniin Remeronia 15 mg ja nyt kesästä 22,5 mg. Talvella söin Zopinoxia ja Tenoxia, ei apua, ei Stellasta yms. ja kokeiltu on trisykliset, melatoniini sekä myös Levozin pienellä annoksella, ei apuja. Nykyään syön Diapamia 6-10 mg yöksi. Nukahdan klo 22, mutta herään aina n. klo 03. Olen umpiväsynyt. Gyneltä sain Femilar-e-pillereitä, josko olisi jo esivaihdevuosioireista johtuvia nämä krempat ja aamuyön unettomuus. En koe olevani masentunut, kiinnostaisi kaikki ja tavata ihmisiä jne. Ehkä elämäntilanne rasittaa, kun ei nyt ole töitä ja kotitilanne on tulehtunut ollut jo vuosia, riitoja tai mykkäkoulua vain. Olen niin väsynyt että en enää muista mitään, sanat sekoilevat, päässä on kuin vanne ja otsan kohdalla tuntuu paino, silmät täynnä hiekkaa, huono olo kaiken kaikkiaan. Kukaan lääkäri ei osaa autta!!! Olen joskus käynyt unilääkäreilläkin Hesan Neurossa ja Espoon Skogbyssä, mutta eivät osanneet auttaa. On jotenkin ylikireä olokin. Teen joka ilta puolen tunnin rentoutuksenkin ennen nukkumaan menoa. En juo kahvia ja teetäkin vain aamuisin. En tupakoi, en juo alkoa, lenkkeilen joka päivä. Silti, uni vain katkeaa eikä takaisin tule. Onko kohtalotovereita? Onko joku saanut jostain avun nimenomaan tällaiseen aamuyön unettomuuteen?
Mistä apu aamuyön unettomuuteen?
6
1161
Vastaukset
- hiekkasilmä
myöskin, taitaa aika yleinen ongelma olla. Tausta jutut on kuin minusta, paitsi olen melkein kolme vuotta vanhempi. Kärsinyt jo noin kolme vuotta, välillä käytän imovane/zopiclone nukku pillereitä ja olen saanut noin 4-6 tunnin yö unet.Pillerit tosin loppuu usein, enkä viitsi jatkuvasti uusia reseptiä, peläten että eväävät lääkkeet kokonaan jos usein käyttää.
Ilman pillereitä nukun omituista unta, pari tuntia jos sitäkään.
Minä osittain luulen johtuvan tämän iästä. Paikkakunnaltani ei muuta hoitoa löydy ja aika kaukana suurkaupungit mistä voisi jotain erillaista apua hakea. - ikävä kyllä.
Itse kyselin aiemmin olisiko muilla unihäiriöt alkaneen Roaccuttan finnilääkkeen käytön jälkeen, kun minulla unettomuus alkoi kuurin jälkeen.
Aamuyön unettomuudesta olen kärsinyt vajaa 15 vuotta ja ilmeisesti Remeron on paras unen parantaja.
Kertomasi oireet ovat ikävän tuttuja, minulla oli vielä pahimpana aikana ajoittaisia hengitysvaikeuksia, jotka selvästi liittyivät unen puutteeseen. - aina auttamaa...
>elämäntilanne rasittaa, kun ei nyt ole töitä ja
>kotitilanne on tulehtunut ollut jo vuosia, riitoja
>tai mykkäkoulua vain. Olen niin väsynyt että en
>enää muista mitään, sanat sekoilevat, päässä on
>kuin vanne ja otsan kohdalla tuntuu paino, silmät
>täynnä hiekkaa, huono olo kaiken kaikkiaan. Kukaan
>lääkäri ei osaa autta!!!
Kirjoitit juuri itse sen, miksi et saa unta. Tuossa tilanteessa ei lääkärit auta, eikä lääkkeet. Ainoa tapa on ottaa elämä taas haltuun. Tsemppiä sinulle!!- amen!
kuten edellinen sanoi: ota elämä haltuun, selvitä kiemurat vaikka vyöhyketerapiassa. Vahva kamomillatee auttaa rauhoittumaan. Mieti, voiko kotitilannettasi pelastaa. Ei kukaan yksin suhdetta pyöritä. Hormonaliset muutokset kuuluvat myös asiaan.
- nukkumaija
amen! kirjoitti:
kuten edellinen sanoi: ota elämä haltuun, selvitä kiemurat vaikka vyöhyketerapiassa. Vahva kamomillatee auttaa rauhoittumaan. Mieti, voiko kotitilannettasi pelastaa. Ei kukaan yksin suhdetta pyöritä. Hormonaliset muutokset kuuluvat myös asiaan.
sain kerran kansanparantajalta neuvon aamuyön unettomuuteen ,,kun sanoin kärsineeni siitä, se on, otetaan joka aamu ruokalusikallinen auringonkukka öljyä ja hippunen merisuolaa .toimi silloin ,sitten se jäi pois kunnes taas unettomuus alkoi vaivata.muistin tämän ohjeen ja taas kokeilemaan josko apu löytyisi.Kaapissa oli vain rypsiöljyä otin sitä mutta vain teelusikallisen ja hippu karkeaa merisuolaa perään ,noin 3-4 yön jälkeen ei ole tarvinnut valvoa eikä pyöriskellä sängyssä ,ja jos herään nukahdan pian uudelleen. kun hän antoi tämän neuvon ,hän kyllä selitti mihin se perustuu mutta en muista enää niin tarkkaan , pääasia että toimii eikä vaikuta kovin vaaralliselta .Hän sanoi silloin että se alkaa toimia vasta n .kuukauden kuluttua mutta kyllä minulla ei mennyt kuin muutama päivä ,kokeilkaa ,ei maksa paljon.
- eoihtan
Diapam on paha lääke, se iskee varman koukun, pyri siitä eroon.
On myös mahdollista, että yhdistelmä Remeron-Diapam aiheuttaa osan päiväväsymyksestäsi.
Elämäntilanteesi on hankala, ei olisi ihme, vaikka tarvitsisit Remeronia nukahtamisen lisäksi myös masennuksen hoitoon. Jos olet masentunut (netistä löytyy ok testejä) voisi olla hyvä vaihtaa johonkin vähemmän väsyttävään masennuslääkkeeseen (ettei päivisin olisi pöpperö olo). Masennuksen häviäminen voisi auttaa myös uneen sitä parantavasti.
Kirjastosta saa lainaksi rentoutus-cd:itä. Kopsaa niitä tietokoneellesi josta voit ladata ne mp3:lle, jos sellainen on, tai voit kuunnella niitä omalta koneeltasi. Aluksi tuntuu, etteivät ne auta, mutta kun toistoja on tarpeeksi opit rentoutumaan ja lopulta nukahdat saman tien kun äänite alkaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891007
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39536- 31459
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48458- 34437
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41429Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14421Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418