Barabbas keskellämme !

Lainvaatijat halusivat Jeesuksen ristille, mutta Barabbaan - keskuuteensa.

Ihmekös sitten, että tämän päivän lainkiivailijat puhuvat yhtenään laittomuuden tekijästä - heidän rakkaasta ryöväristään, Barabbaasta. Ja sysäävät Jeesuksen kirkkauden syrjään.

Matteuksen evankeliumi:
27:20 Mutta ylipapit ja vanhimmat yllyttivät kansaa anomaan Barabbasta, mutta surmauttamaan Jeesuksen.

Luukkaan evankeliumi:
23:18 Niin he huusivat kaikki yhdessä, sanoen: "Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!"

Johanneksen evankeliumi:
18:40 Niin he taas huusivat sanoen: "Älä häntä, vaan Barabbas!" Mutta Barabbas oli ryöväri.

Sitä Jumalan huumoria ja järjestelyä! Lainvaatijoiden suurin vaatimus: armonruhtinas ulos, laittomuus sisään.

20

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on yhtä kuin "nolla"

tai sitten olet vain pahansuopa häirikkö. Valitse itse. Jos olet tietoinen heidän lakikäsityksensä sisällöstä ja kuitenkin kirjoittelet perättömiä, jaa-a siinä tapauksessa olet täällä tahallasi valheellisesti leimaamassa ihmisiä heidän uskonsa perusteella ja leikit oikeudenmukaista ja oikeuden edustajaa.

• mitäs sitten

kirjoitit aloituksessasi laista kun et siitä mitään tiedä vaikka sanot pelastuneesi hänen kauttansa joka lain täytti ja sanoi ettei siitä muutu piirtoakaan ennen kuin kaikki on täytetty.

miksi keskustelisit siitä mistä teit aloituksen, olet vain yksi eksynyt provoilija joka tuli tänne adventistien palstalle provoilemaan. ei se paremmaltakaan näytä. oletko sinäkin saanut "tehtävän" ainakin alat oppimaan samanlaisia provoiluja kuin uskova_1.
        olet muka jo niin pelastunut että saat alkaa tuomitsemaan muita (ne kun ovat niin huonoja)
        luikertele sinne samaan kolooso mistä tulitkin.

• Menkää pois, te

laittomuuden tekijät, minä en tunne teitä! Mutta heille, jotka pitävät Jumalan käskyt, on koittava vanhurskauden aamuaurinko!

Ennen kuin Kristus palaa takaisin kirkkaudessaan, on ilmestyvä laittomuuden opettajat, jotka vaativat että Jumalan käskyt pitäisi kirkostakin poistaa.

Kuulutko sinä heihin?

Luther sanoi kaikista evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuheessa näin:

"Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herättänyt sen, jota vähimmän olen aavistanut tai odottanut, niiden, näet lahkokunnan, jotka opettavat, että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."

• TEKIJÄT."

Jeesus käskee häipyä laittomuuden tekijöiden silmistään, mutta niille jotka noudattavat Jumalan käskyjä, hän sanoo:

"Tulkaa minun Isäni siunatut."

Sillä vielä Jeesuksen tulemuksen päivänäkin elää maailmassa niitä ihmisiä jotka pitävät JUMALAN käskyt arvossa ja uskovat Jeesukseen. Sen vakuuttaa meille: Ilm.14:12.

Jeesuksen antama rakkauden käsky: Jeesus sanoi että SUURIN ja ensimäinen käsky on tämä:

"Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi." Ja toinen tämän vertainen on: "Rakasta lähimäistäsi, niinkuin itseäsi."

Myöskin Johannes sanoo kirjeissään: "Rakkaus Jumalaan on se että pidämme hänen käskynsä,eivätkä ne ole raskaat."

Ja mitä niihin valhe veljiin tulee, sinä itse olet yksi heistä, sillä aivan ilmeisesti lukeudut niihin lopunajan laittomuuden opettajiin.

TEISTÄ jo Jeesuskin varoitti, Paavali varoitti ja vielä Lutherikin varoitti sanoen että itse saatana kehoittaa lopunaikana poistamaan Jumalan käskyt, jopa kirkostakin.

Niin että ITSE sinä olet valheen asialla. Mene pois täältä meidän sivuilta, sinulla ei ole täällä mitään asiaa toisia käärmeiksi ja valheveljiksi kutsua, kun ITSE OLET SITÄ!

• laittomia
        TEKIJÄT." kirjoitti:

Jeesus käskee häipyä laittomuuden tekijöiden silmistään, mutta niille jotka noudattavat Jumalan käskyjä, hän sanoo:

"Tulkaa minun Isäni siunatut."

Sillä vielä Jeesuksen tulemuksen päivänäkin elää maailmassa niitä ihmisiä jotka pitävät JUMALAN käskyt arvossa ja uskovat Jeesukseen. Sen vakuuttaa meille: Ilm.14:12.

Jeesuksen antama rakkauden käsky: Jeesus sanoi että SUURIN ja ensimäinen käsky on tämä:

"Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi." Ja toinen tämän vertainen on: "Rakasta lähimäistäsi, niinkuin itseäsi."

Myöskin Johannes sanoo kirjeissään: "Rakkaus Jumalaan on se että pidämme hänen käskynsä,eivätkä ne ole raskaat."

Ja mitä niihin valhe veljiin tulee, sinä itse olet yksi heistä, sillä aivan ilmeisesti lukeudut niihin lopunajan laittomuuden opettajiin.

TEISTÄ jo Jeesuskin varoitti, Paavali varoitti ja vielä Lutherikin varoitti sanoen että itse saatana kehoittaa lopunaikana poistamaan Jumalan käskyt, jopa kirkostakin.

Niin että ITSE sinä olet valheen asialla. Mene pois täältä meidän sivuilta, sinulla ei ole täällä mitään asiaa toisia käärmeiksi ja valheveljiksi kutsua, kun ITSE OLET SITÄ!

23:28   Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

• halua näytellä,
        laittomia kirjoitti:

23:28   Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

sillä hän tietää, että Jumala näkee sydämeen! Mutta te yritätte ängetä synteinenne taivaaseen! Ei onnistu!

Ensin on sinunkin polvistuttava Kristuksen edessä, kaduttava sydämestäsi kaikkia syntejäsi ja pyydettävä syntisi anteeksi, myöskin heiltä, joita vastaan tiedät rikkoneesi, ennenkuin voit saada armahduksen ja täyttyä Pyhällä Hengellä.

Se on se voima jonka Jeesus itse meille lupasi, mutta se ei tule vilpistellen, vaan totuudellisuudessa vaeltaen.

Taistellen kilvoituksissa pahaa vastaan, vyötettynä koko taivaallisella hengen aseistuksella.(kuten Paavali opetti) Jeesus on meidän puolustajamme, kun itse koko sydämisesti olemme kilvoituksessa mukana, niin hän on luvannut taistella meissä, sillä me olemme Jeesukselle rakkaita!

• koko elämänsä

Ajan nimeä Barabbas. Joka käännettynä Suomeksi on ihmisen poika. Abba on isä Hebreaksi Bar on Hebreaksi poika. Jeesus käytti itsestään koko
      maan päällisen vaelluksensa ajan nimeä ihmisen-poika. Siis Jeesus oli Barabbas koko maanpäällisen elämänsä ajan. Jos et ole tätä tiennyt etkä minua usko, niin mene Pappilaasi ja kysäise Rovastiltasi. Vielä lisään vähäisen.
      Jeesuken vanhemmat antoivat nimet Joosua Juudas
      Barabbas. Barabbas oli se nimi jota Jeesus käytti itsestään. Totuus Julki

• En ole "Hyvä Kantola" - sillä vain Isä on hyvä.

Ymmärrän hyvin, että Barabbas-nimestä kiistelevä haluaa pysytellä nimettömänä.
        Barabbas-nimeä ei Jeesus tietenkään käyttänyt, sillä Raamatussa ei sellaisesta mainita. Miksi olisi käyttänytkään, kun Ihmisen Poika sekä Jumalan Poika nimet kertovat koko totuuden.

Hänen täydellinen nimensä on Minä Olen, (Jhvh so. Jahve, myös Jehova), sillä hän on kaikki kaikessa, minun Raamattuni mukaan.

• En ole "Hyvä Kantola" - sillä vain Isä on hyvä.

Barabbas-nimeä ei Jeesus tietenkään käyttänyt, sillä Raamatussa ei sellaisesta mainita. Miksi olisi käyttänytkää, kun Ihmisen Poika sekä Jumalan Poika nimet kertovat koko totuuden.

Sinun raamatussasi - en sitä epäile - saattaa lukea, kuten sanot, että hänelle annettiin nimi "Joosua Juudas", mutta oikea Raamattu sanoo seuraavaa:

Matteuksen evankeliumi:
        1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        1:22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Sinun ei tarvitse sitä myöntää, mutta yllä olevasta näemme kiistatta, että Jeesukselle annettiin nimi JEESUS ja toinen nimi Immanuel.
        Jeesus esiintyi Jeesuksena - ei jollain peitenimillä - sillä ristillekin kirjoitettiin, latinaksi Iesus Nazarenus Rex Iudeorum, (INRI).

Barabbas sen sijaan oli kapinallinen ja laiton. Te huusitte: päästä meille Barabbas. Jeesuksesta huusitte: Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse. Barabbas on yhä vapaana keskellänne, mutta Jeesus on valmistanut omilleen valtakunnan.

Hyvä lukija: olethan jo sisällä Pojan valtakunnassa?

• UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

En ole "Hyvä Kantola" - sillä vain Isä on hyvä.

Barabbas-nimeä ei Jeesus tietenkään käyttänyt, sillä Raamatussa ei sellaisesta mainita. Miksi olisi käyttänytkää, kun Ihmisen Poika sekä Jumalan Poika nimet kertovat koko totuuden.

Sinun raamatussasi - en sitä epäile - saattaa lukea, kuten sanot, että hänelle annettiin nimi "Joosua Juudas", mutta oikea Raamattu sanoo seuraavaa:

Matteuksen evankeliumi:
        1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        1:22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Sinun ei tarvitse sitä myöntää, mutta yllä olevasta näemme kiistatta, että Jeesukselle annettiin nimi JEESUS ja toinen nimi Immanuel.
        Jeesus esiintyi Jeesuksena - ei jollain peitenimillä - sillä ristillekin kirjoitettiin, latinaksi Iesus Nazarenus Rex Iudeorum, (INRI).

Barabbas sen sijaan oli kapinallinen ja laiton. Te huusitte: päästä meille Barabbas. Jeesuksesta huusitte: Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse. Barabbas on yhä vapaana keskellänne, mutta Jeesus on valmistanut omilleen valtakunnan.

Hyvä lukija: olethan jo sisällä Pojan valtakunnassa?

kielestä: Tämä Aramea oli Jeesuksen äidin kieli. Arameaksi Barabbas on sama kuin ihmisen poika.
        Tällainen tietohan on vasta uskon tiedon alkeita. Vahvista nyt tämä Barabbas sana vaikka
        kirkkoherrasi kanssa, näin vapaudut väärästä kuvittelustasi. Roomalais kirjeessä mainitaan. Jossa me rukoilemme Abba Isä. kohta on saattanut
        tulla kohdallesi. Kun lisätään tähän poika
        tulee nimeksi Barabbas. Turha sinun on väitellä
        tosiasioita vastaan. Olen käynyt tarkastamassa
        asiani Theolokisella puolella, Joten asiani on
        tosi. Jeesuksen vanhemmat antoivat hänelle
        nimet: Joosua Juudas Barabbas. Kaikki ninet ovat Aramean kielisiä nimiä. Tämä Barabbas oli
        Jeesuksen aikana aivan yleinen poikien nimi.
        Jeesus on vieläkin Herra

• Trubaduuri
        UnaFortuna kirjoitti:

kielestä: Tämä Aramea oli Jeesuksen äidin kieli. Arameaksi Barabbas on sama kuin ihmisen poika.
        Tällainen tietohan on vasta uskon tiedon alkeita. Vahvista nyt tämä Barabbas sana vaikka
        kirkkoherrasi kanssa, näin vapaudut väärästä kuvittelustasi. Roomalais kirjeessä mainitaan. Jossa me rukoilemme Abba Isä. kohta on saattanut
        nimet: Joosua Juudas Barabbas. Kaikki ninet ovat Aramean kielisiä nimiä. Tämä Barabbas oli
        Jeesus on vieläkin Herra

Kun heprealaiset kysyivät Kristukselta ties kuinka monennen kerran, että kuka sinä olet, sinä joka saarnaat tulevista ja julistat taivaaasta, niin Kristus vastasi olevansa Benabbas, kuten asiaan kuului. Neuvoksi sinulle älä suotta enää sekaannu asioihin joista et näytä juurikaan mitään tietävän. Sillä kyllä edelleenkin ihmisen Poika, Kristus itse tietää paremmin asiansa kuin sinä. Toki voit kyllä hyvinkin viisastella, mutta kuten tiedetään jo, sekin voi muuttua hulluudeksi Taivaallisen Isän silmissä. Ihmisen pojan nimi on Immanuel, ja häntä vain kutsuttiin "pelastajaksi", joka kääntyy alkuperäisestä muodosta muotoon, näin suomeksi käännettynä, Jeesus, joka juonnettuna on latinan sanasta, Iesus. Siis, *'Pelastaja' = Jeesus näin suomeksi ilmaistuna ja sanottuna, eli se ei ole nimi laisinkaan! Alkukielen mukaan sanottuna: "Hänessä on meille oleva Pelastus", tai "Hän on Pelastus" tai "Hän on oleva Pelastus".

• mihinäs
        UnaFortuna kirjoitti:

Jeesus on vieläkin Herra

Adventismissa näyttää olevan oma merkillinen vietti tuoda muille heidän ikiomia sepityksiään. Meillä ei suomenkielisessä Raamatussa kerrota mitään sinun barabbaastasi joten pidä ne vain omina tietoinasi. Adventistit ovat viehtyneet kaikkiin Raamatun ulkopuolella oleviin taruihin.

• että oikein kuvottaa
        mihinäs kirjoitti:

Adventismissa näyttää olevan oma merkillinen vietti tuoda muille heidän ikiomia sepityksiään. Meillä ei suomenkielisessä Raamatussa kerrota mitään sinun barabbaastasi joten pidä ne vain omina tietoinasi. Adventistit ovat viehtyneet kaikkiin Raamatun ulkopuolella oleviin taruihin.

niin mitä ihmettä teet täällä?? eihän sinua kukaan pakota täällä olemaan päin vastoin, painu sinne mistä tulitkin on noita palstoja. Vai oletko ehkä masokisti??

• UnaFortuna
        että oikein kuvottaa kirjoitti:

niin mitä ihmettä teet täällä?? eihän sinua kukaan pakota täällä olemaan päin vastoin, painu sinne mistä tulitkin on noita palstoja. Vai oletko ehkä masokisti??

Barabbas: Eli käänettynä Suomeksi ihmisen poika.
        Vielä parempi käännös Isänpoika. Voi mikä vahinko, ettette osaa arameaa.
        Jeesus on vieläkin Herra

• UnaFortuna kirjoitti:

Jeesus on vieläkin Herra

"UnaFortuna" myöntää jämähtäneensä "uskon tiedon alkeisiin". Ihmekös, että hän tahtoo yhdessä Jeesuksen päivien lainvaatijoiden kanssa päästää meillle Barabbaan, mutta ristiinnaulita Jeesuksen, jälleen.

Huomautan, että Jeesuksellahan ei ollut maallista isää, joten mieletön on se ajatus, että hän olisi korostanut olevansa isän poika - bar abbas. UnaFortuna vahvistaa saaneensa tiedot Jeesuksen "Barabbas"-nimestä adventistipastorinsa raamatusta. Mutta se ei ole ollut aito Raamattu.

Jumalan Poika -sanaparia Jeesus tietysti käytti taivaallisesta Isästään - meidänkin Isästämme - sillä jos hän olisi sortunut käyttämään sanaparia "isän poika", olisi syntynyt väärinkäsityksiä jo silloin, kuten UnaFortunan kohdalla voidaan havaita nykyajassa.

Kenties UnaFortuna on itse mainitsemansa pastori, kenties amerikkalaiseen adventistien raamattuun todella on vaihdettu Jeesus-nimen tilalle Barabbas? Mene tiedä, mutta asia ei liene tarkistamisen arvoinen, kun elämme Pohjolassa.

Joosua-nimeä ei missään tapauksessa ole voitu Jeesukselle antaa, vaikka UnaFortuna niin väittää vastoin parempaa tietoaan. Joosua (Pelastaja, Jesohua) kirjoitettiin jo Jeesuksen aikoihin: Jeesus (Jeshua).
        Yleinen nimi tänäänkin etenkin espanjankielisessä maailmassa; Jesus. Tästäkin voidaan päätellä, että Jeeusta kutsuttiin Jeesukseksi eikä Barabbaaksi. Ristin päälle Jeesus kirjoitettiin latinaksi; Iesus.

Niin, Iesus Nazarenus, sillä yleisesti häntä sanottiin Jeesus Nasarealaiseksi. Tämäkin käy ilmi Sanasta, vaikkei ehkä advarien. Nasaretilaisen lahkoon Paavali sanoi lukeutuvansa, kun kovasti tivattiin hänen hengellistä kotiaan.

Barabbas oli Jeesuksen aikana yleinen nimi, sanoo UnaFortuna. Lienee ollut niinkuin moni muukin nimi. On yleistymään päin vissiin, sillä monet lainkiihkoilijat huutavat yhä: "Päästä meille Barabbas!"

Surkuhupaisa toteamus: Kun lainnoudattajat huudattivat kansaa sanomaan: "päästä meille Barabbas", Pilatuksella olisi ollut mahdollisuus päästää Jeesus, jonka hän halusi päästää.

antti

• kun meille tarjotaan.
        että oikein kuvottaa kirjoitti:

Kyseessä on jokaisen kristityn asia, jos adventistit saalistavat kristittyjä syytäen heille valheitaan. Ja minullehan viestisi osoitit, koska vastasit kirjoitukseeni! Meillehän te sananne osoitatte?

• UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

"UnaFortuna" myöntää jämähtäneensä "uskon tiedon alkeisiin". Ihmekös, että hän tahtoo yhdessä Jeesuksen päivien lainvaatijoiden kanssa päästää meillle Barabbaan, mutta ristiinnaulita Jeesuksen, jälleen.

Huomautan, että Jeesuksellahan ei ollut maallista isää, joten mieletön on se ajatus, että hän olisi korostanut olevansa isän poika - bar abbas. UnaFortuna vahvistaa saaneensa tiedot Jeesuksen "Barabbas"-nimestä adventistipastorinsa raamatusta. Mutta se ei ole ollut aito Raamattu.

Jumalan Poika -sanaparia Jeesus tietysti käytti taivaallisesta Isästään - meidänkin Isästämme - sillä jos hän olisi sortunut käyttämään sanaparia "isän poika", olisi syntynyt väärinkäsityksiä jo silloin, kuten UnaFortunan kohdalla voidaan havaita nykyajassa.

Kenties UnaFortuna on itse mainitsemansa pastori, kenties amerikkalaiseen adventistien raamattuun todella on vaihdettu Jeesus-nimen tilalle Barabbas? Mene tiedä, mutta asia ei liene tarkistamisen arvoinen, kun elämme Pohjolassa.

Joosua-nimeä ei missään tapauksessa ole voitu Jeesukselle antaa, vaikka UnaFortuna niin väittää vastoin parempaa tietoaan. Joosua (Pelastaja, Jesohua) kirjoitettiin jo Jeesuksen aikoihin: Jeesus (Jeshua).
        Yleinen nimi tänäänkin etenkin espanjankielisessä maailmassa; Jesus. Tästäkin voidaan päätellä, että Jeeusta kutsuttiin Jeesukseksi eikä Barabbaaksi. Ristin päälle Jeesus kirjoitettiin latinaksi; Iesus.

Niin, Iesus Nazarenus, sillä yleisesti häntä sanottiin Jeesus Nasarealaiseksi. Tämäkin käy ilmi Sanasta, vaikkei ehkä advarien. Nasaretilaisen lahkoon Paavali sanoi lukeutuvansa, kun kovasti tivattiin hänen hengellistä kotiaan.

Barabbas oli Jeesuksen aikana yleinen nimi, sanoo UnaFortuna. Lienee ollut niinkuin moni muukin nimi. On yleistymään päin vissiin, sillä monet lainkiihkoilijat huutavat yhä: "Päästä meille Barabbas!"

Surkuhupaisa toteamus: Kun lainnoudattajat huudattivat kansaa sanomaan: "päästä meille Barabbas", Pilatuksella olisi ollut mahdollisuus päästää Jeesus, jonka hän halusi päästää.

antti

Jos olet Fiksu, niin mene kysymään Rovastiltasi Mikä on ihmisen Arameaksi. Vänkäät todellisista
        asioista aivan puuta heinää. Olen ottanut asioista selvän. En kirjoita perättömiä. Jeesuksen Hebrealainen Aramean kielellä ilmaistu
        nimi on Barabbas. Joka on Suomen kielellä
        käännetty ihmisenpoika. Kreikkalainen Nimi on
        Jeesus. Evankeliumin kirjoittajat vain käänsivät
        alkuperäisen nimen pois ettei tulisi sekaannusta.
        Ihmisenpoika on Barabbas siitä et pääse mihinkään.
        Jeesus on vieläkin Herra

• UnaFortuna
        Trubaduuri kirjoitti:

Kun heprealaiset kysyivät Kristukselta ties kuinka monennen kerran, että kuka sinä olet, sinä joka saarnaat tulevista ja julistat taivaaasta, niin Kristus vastasi olevansa Benabbas, kuten asiaan kuului. Neuvoksi sinulle älä suotta enää sekaannu asioihin joista et näytä juurikaan mitään tietävän. Sillä kyllä edelleenkin ihmisen Poika, Kristus itse tietää paremmin asiansa kuin sinä. Toki voit kyllä hyvinkin viisastella, mutta kuten tiedetään jo, sekin voi muuttua hulluudeksi Taivaallisen Isän silmissä. Ihmisen pojan nimi on Immanuel, ja häntä vain kutsuttiin "pelastajaksi", joka kääntyy alkuperäisestä muodosta muotoon, näin suomeksi käännettynä, Jeesus, joka juonnettuna on latinan sanasta, Iesus. Siis, *'Pelastaja' = Jeesus näin suomeksi ilmaistuna ja sanottuna, eli se ei ole nimi laisinkaan! Alkukielen mukaan sanottuna: "Hänessä on meille oleva Pelastus", tai "Hän on Pelastus" tai "Hän on oleva Pelastus".

Hiljaisen viikon Tiistai 25-3. Kansa ei valinnut
        sitä kuninkuutta,joka oli Jumalan. Vaan valitsi
        Barabbaan. hänen nimensä merkitsee Suomeksi.
        Abban (Isän) poika. Eli Barabbas. Teksti on aito
        Lutherin kirkon teksti.
        Jeesus on vieläkin Herra

• juntti_
        UnaFortuna kirjoitti:

Jos olet Fiksu, niin mene kysymään Rovastiltasi Mikä on ihmisen Arameaksi. Vänkäät todellisista
        asioista aivan puuta heinää. Olen ottanut asioista selvän. En kirjoita perättömiä. Jeesuksen Hebrealainen Aramean kielellä ilmaistu
        Jeesus on vieläkin Herra

Terve

Mitä mieltä olet?
        Onkos se oikein käännetty suomeksi, jos Barabbas kerran on "isän poika", kääntää "ihmisen poika"? Olettaen, että Abbas viittaa Jumalaan.

• UnaFortuna kirjoitti:

Jeesus on vieläkin Herra

Jeesuksen päivinä arameaa käytettiin vain puhekielenä, arkisena kansankielenä. eikä Jeesus-nimeä mitenkään voida kääntää Barabbaaksi, sillä Jeesus (jeshua)tarkoittaa "pelastajaa", kuten vanhemmassa hebreassa Joosua (jesohua).

Myöhemmin on toki voitu arameaksikin jotain kirjoitta tai kääntää. Ei kuulu minulle, eikä sinullekaan, jos on olemassa myös jotain väärennöksiä, ja niissä väittämäsi nimiväärennös.

Jeesus Daavidin poika, armahda meitä, jotka kiistelemme nimistä ja päivistä!
        Ihmettelen mihin pyrit tuolla tyhjänpäiväisellä nimiväittelyllä. Jeesus on pelastaja - Jumala meidän kanssamme - kaikenkielisille kansoille.

Hebreaksi Jeshua, suomeksi Pelastaja. Arameaa puhuvat osaavat itse kääntää sanan "pelastaja" heidän huulilleen sopivaksi. Jeesus on myös kielitieteen Herra, eikä salli sitä, että häntä alettaisiin kutsua Barabbaaksi. Sillä meille IHMISILLE Hän on PELASTAJA.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      52
      3115
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      54
      2315
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      71
      2215
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      98
      2098
    5. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      26
      1898
    6. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      68
      1825
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      85
      1570
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      46
      1354
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      140
      1318
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1139
    Aihe