Mies ja seksi

höynäytetty

Sain juuri tietää että olen tapaillut koko vuoden miestä joka on samalla tapaillut myös toista naista. Olen seurustellut tämän miehen kanssa vuosia sitten, ja nyt tuntui että tästä voisi taas kehittyä jotain. Siis minä luulin niin. Mies on empinyt ja halunnut tavata "vapaamuotoisesti" ilman sitoumuksia. Kuitenkin olemme olleet yhteydessä vähintään pari kertaa kuukaudessa sekä meilailleet siinä välilläkin. Mies on hankala luonne siinä mielessä että aina kun tulee riitaa, hän lähtee pois ja pysyy useita päiviä, jopa viikkoja. Ne tauot jotka meillä on ollut tänä vuonna ovat sattuneet juuri näiden riitojen jälkeisiin viikkoihin. Koska olemme tapailleet aina hänen luonaan tai mökillään, ja hän on aina vastannut viesteihini yleensä viikonloppuisin, olen luullut hänen olevan vapaa mies. Pari kertaa kun olen soittanut hänelle, hän ollut mökillä ja pyytänyt minut sinne. Luulin siis hänen olevan vapaa mies ja että hän alkaisi lämmetä tälle meidän jutulle. Hän on omien sanojensa mukaan saanut turpiinsa niin paljon naisilta ettei oikein pysty luottamaan. Tiedän niistä tapauksista. Hän on erittäin mustasukkainen. Kun olen tässä alkanut painostaa häntä tekemään ratkaisuja, hän on aina sillóin pitänyt taukoja. Sitten soittanut että haluaa olla lähekkäin. Asiasta ei tietenkään voi sitten enää puhua tai hän lähtee. Törkeää vallankäyttöä. Kesällä sitten kyllästyin koko juttuun. Olin pari kuukautta omissa oloissani. Sovimme että katsomme tilannetta erillään. Sitten näimme vielä syksyllä pari kertaa ja yritin puhua asiasta, huonolla tuloksella. Samaan aikaan sain tietää että hän tapailee jotain toista naista, vannoo tälle rakkauttaan ja on tehnyt niin jo pari vuotta. Se tieto tuli mulle täytenä yllätyksenä. Missä se nainen oli kaikki ne kerrat kun minä olin miehen luona tai mökillä tai puhuimme puhelimessa melkein joka viikonloppu näitä taukoja lukuunottamatta? Hänkään ei tienny minusta mitään ja samanlaisia riitoja heillä on kuulemma ollut myös. Siis paljastui että kaveri vedätti meitä. Kun toiselta ei saanut seksiä, mentiin toisen luo ja kun toinen heittäytyi hankalaksi palattiin taas toisen luo. Sillä erotuksella että minulle hän ei puhunut paskaa rakkaudesta, luuli kai että kun kehuu seksuaalisista asioista niin se riittää mulle. Ei ymmärtäny vaikka aina hoin että en pysty pelkkään seksiin, tuleeko tästä koskaan mitään kummempaa. Nyt tunnen olleeni todella hyväksikäytetty hömppä ja odotin aivan liian kauan. Olisi pitänyt lopettaa tää juttu jo kesällä, tai vielä parempi, ei aloittaa tapaamisia ollenkaan uudestaan. Ei vanhoista jutuista synny enää mitään jos ne kerran on loppuneet. En ymmärrä, riittääkö miehelle se, että saa seksiä naisilta? Se tuntui ainakin tälle miehelle olevan se kaikkein tärkein. Kun kysyin häneltä siitä toisesta naisesta, vielä samana iltana hän yritti josko mentäisiin sänkyyn. Olin niin mykistynyt että en saanut sanaa suusta, keräsin vain tavarani ja lähdin pois. En halua sekstata varattujen kanssa. Soitin tälle naiselle ja kerroin asioista ja nyt hän tekee omat päätöksensä. Heidänkin suhteensä oli kuulemma jo viimeisillään, melkein ohi. Ja ilmeisesti se on nyt ohi jos oikein ymmärsin. Minäkään en enää halua nähdä sitä sikaa. Ihmettelen vaan mitä mies saa tällaisesta? Onko se jotain sitoutumiskammoa? Vallankäyttöä kun riitoja ei osata selvittää niin kuin ne pitäisi, paetaan paikalta. Huh Huh! Olenpa ollut tosi naivi ja tyhmä tyttö.

32

12697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Viestisi on hieman väärällä palstalla, mutta yritetään...

Pettämistä ei tarvitse ikinä sietää suhteessa. Onko välillänne missään vaiheessa puhuttu siitä, että muita ihmisiä ei saisi olla vai onko tämä ollut vain sinun olettamuksesi? Kirjoitit, että tapasitte pari kertaa kuukaudessa. Kaikille se ei riitä tai ole osoitus sitoutumisesta.

Avoimesta suhteesta tässä tapauksessa ei ole kyse. Jos olisi, sinä olisit tiennyt toisesta naisesta ja toinen nainen olisi tiennyt sinusta

• sanoisin...

jotta tyypillinen mies, joka ei jaksa eika halua pitkiä suhteen paapomiskeskusteluita. Ilmeisesti pitänyt aina useampia heiloja.

Harvoin miehet myöntävät seurustelevansa jos uusi paisti sopivasti uuni avoimena.

• höynäytetty
        sanoisin... kirjoitti:

jotta tyypillinen mies, joka ei jaksa eika halua pitkiä suhteen paapomiskeskusteluita. Ilmeisesti pitänyt aina useampia heiloja.

Harvoin miehet myöntävät seurustelevansa jos uusi paisti sopivasti uuni avoimena.

jos kerran pelkkää seksiä naisilta haetaan ja pidetään useampia heiloja, niin miksi sitten nostetaan meteli naisten muista mahdollisista miehistä ja syyllistetään ja haukutaan huoraksi. Vaikkei edes ole mitään näyttöä asiasta. Yritetäänkö siinä syyllistämällä hämätä että itse ei paljastuisi siksi mikä on? Tämän miehen kanssa ei onnistu mikään keskustelu, ainakaan enää, siksi läksin kyselemään teiltä muilta miehiltä jotta voisin ymmärtää vähän paremmin mikä on homman nimi.

• Tasavertainen
        höynäytetty kirjoitti:

jos kerran pelkkää seksiä naisilta haetaan ja pidetään useampia heiloja, niin miksi sitten nostetaan meteli naisten muista mahdollisista miehistä ja syyllistetään ja haukutaan huoraksi. Vaikkei edes ole mitään näyttöä asiasta. Yritetäänkö siinä syyllistämällä hämätä että itse ei paljastuisi siksi mikä on? Tämän miehen kanssa ei onnistu mikään keskustelu, ainakaan enää, siksi läksin kyselemään teiltä muilta miehiltä jotta voisin ymmärtää vähän paremmin mikä on homman nimi.

...ilmeisesti koukussa jo tähän palstaan ja näin selkeästi, ettei kaikilla mene hyvin ja siksi tahdonkin YRITTÄÄ auttaa esim. sinua. Kuitenkin vain sillä oletuksella että tämä on vain minun mielipiteeni... olisi siis hyvä olla väärässä. Lue kuitenkin linkkini ja tee itse päätelmäsi "suhteesi" pohjalta.Tsemppiä!!
        http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2003/210103_b.htm

• höynäytetty
        Tasavertainen kirjoitti:

...ilmeisesti koukussa jo tähän palstaan ja näin selkeästi, ettei kaikilla mene hyvin ja siksi tahdonkin YRITTÄÄ auttaa esim. sinua. Kuitenkin vain sillä oletuksella että tämä on vain minun mielipiteeni... olisi siis hyvä olla väärässä. Lue kuitenkin linkkini ja tee itse päätelmäsi "suhteesi" pohjalta.Tsemppiä!!
        http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2003/210103_b.htm

kommenteistanne. Tämä meidän "kolmiodraama" ei todellakaan ole lähelläkään mitään avointa suhdetta. Ilmeisesti on niin, että mies ei ole osannut lopettaa huonoks mennyttä suhdettaan naiseen jolle vielä tänä syksynä lähetteli rakastamis-tekstareitaan, kumminkaan haluamatta tapailla kovinkaan usein. Minä taas vielä vanhempana heilana kelpasin seksiseuraksi. Toisaalta meillä kummallakaan naisella ei olisi saanut olla muita miehiä. Joten kai tässä oltiin tekemisissä sellaisen kaverin kanssa jolla on huono itsetunto ja mikä kaipaa pönkitystä. Nimittäin mikään muu ei selitä sitä, että hän minulle totesi joitakin kuukausia sitten kun pyysin häntä luokseni pari kertaa, että "en halua olla helppo nakki". Hän on pistänyt myös sen toisen naisensa pyytämään, sain sen äsken selville. No, hyvä että soitin sille naiselle. Hakekoon itsetunnon pönkittäjänsä nyt muualta. Olen sitä mieltä, että jos minä pyydän miestä seksiin, sen pitäisi kertoa jotain minusta miehelle ja varmasti niitäkin vielä löytyy jotka olisivat iloisia sellaisista edotuksista. Mutta tämä oli siis väärä palsta, joten lopetan tän pohtimisen nyt tähän.

• naisten puolella
        höynäytetty kirjoitti:

kommenteistanne. Tämä meidän "kolmiodraama" ei todellakaan ole lähelläkään mitään avointa suhdetta. Ilmeisesti on niin, että mies ei ole osannut lopettaa huonoks mennyttä suhdettaan naiseen jolle vielä tänä syksynä lähetteli rakastamis-tekstareitaan, kumminkaan haluamatta tapailla kovinkaan usein. Minä taas vielä vanhempana heilana kelpasin seksiseuraksi. Toisaalta meillä kummallakaan naisella ei olisi saanut olla muita miehiä. Joten kai tässä oltiin tekemisissä sellaisen kaverin kanssa jolla on huono itsetunto ja mikä kaipaa pönkitystä. Nimittäin mikään muu ei selitä sitä, että hän minulle totesi joitakin kuukausia sitten kun pyysin häntä luokseni pari kertaa, että "en halua olla helppo nakki". Hän on pistänyt myös sen toisen naisensa pyytämään, sain sen äsken selville. No, hyvä että soitin sille naiselle. Hakekoon itsetunnon pönkittäjänsä nyt muualta. Olen sitä mieltä, että jos minä pyydän miestä seksiin, sen pitäisi kertoa jotain minusta miehelle ja varmasti niitäkin vielä löytyy jotka olisivat iloisia sellaisista edotuksista. Mutta tämä oli siis väärä palsta, joten lopetan tän pohtimisen nyt tähän.

Älä välitä noista lokeroijista. ...Tuo (toivottavasti jo ex-) mies on narsistihäiriöinen, ja lohdutukseksi sinulle, ei tule kykenemään normaaliin suhteeseen. Älä tunne sääliä, eikä kannata tuhlata aikaa yrittää "parantaa" häntä. Kylmä, ei kykene empatiaan, näitä miehiä on niin paljon!!! Ei seksi ole välittämistä. Ajattele, kun eroatte,tuleeko hän jäämään sinulle läheiseksi ystäväksi. Aivan, kun ei ole ollut sitä tähänkään mennessä. Naiset välineitä, ei ihmisiä, vain tarpeiden tyydyttäjiä hänenlaisilleen. Älä alistu. Olet arvokas. Tuliko liian julmaa txtiä. No, olen 42v ja yhteenvetona kun näitä olen nähnyt, läheltä ja kaukaa. Pieniin kiviin ei kannata kompastua, tai tarttua roskaan. Tsemppiä sulle. Ole vahva!

• Voi hirveetä

Kyllä niitä todella on tuollaisia. Ne osaa todella puhua hyvin, kumma kun niillä on hyvät puheet. Seksi niillä kaikilla suomalaisilla miehillä on päällimäisenä ja jos et anna niin sitten tulee jotain aivan vallan kamalaa. Mutta olisi tuo voinnut olla toisinkin sun kohdalla. Kyllä minä ainakin olen tullut siihen tulokseen, että ne ns. hiljaiset miehet vasta hirveitä ovat, niillä sitä vasta on vaikka mitä. Mutta en minä kaikkia sättimään. Minä liikun vain omissani ja olen onnellinen. Kun seuraavan kerran seurustelet niin ota rempseä ote siihen suhteeseen, älä kainostele niinkuin suomalaiset tekee, ovat kainoja ja vienoja. Kato silmillä kysy suoraan vaikka se tekee kipeää, kerran se tekee. Kyllä sitä kappaleen matkaa kulkee ilman miestäkin niin minä tein ja sain hyvän.

• ymmärrä....

siis miten niin suomalaisilla miehellä seksi mielessä? Kyllä kaikki nai kansalaisuuteen katsomatta. Samoin kuin myös käy vieraissa.

• höynäytetty
        ymmärrä.... kirjoitti:

siis miten niin suomalaisilla miehellä seksi mielessä? Kyllä kaikki nai kansalaisuuteen katsomatta. Samoin kuin myös käy vieraissa.

mutta kaikenlainen paskanjauhanta rakastamisesta pitäis jättää. Minun mielestäni meidän suhteessa me oltiin ns "koeajalla" eli katsotaan tuleeko mitään. Mulle riitti toistaiseksi pelkkä seksi. Seksi meillä on aina pelannut tosi hyvin. sitäkään en ymmärrä mitä nää mustasukkaisuuskohtaukset sitten on jos pelkkää seksiä halutaan. Kai meillä naisillakin on oikeus mennä muihin miehiin jos mieskin harrastaa useita naisia, eiks se avoin suhde tarkoita just tätä? Ja sitä ettei vedätetä sellaisia naisia jotka ei halua vapaita suhteita.
        Reilu peli se olla pitää!

• Tasavertainen
        höynäytetty kirjoitti:

mutta kaikenlainen paskanjauhanta rakastamisesta pitäis jättää. Minun mielestäni meidän suhteessa me oltiin ns "koeajalla" eli katsotaan tuleeko mitään. Mulle riitti toistaiseksi pelkkä seksi. Seksi meillä on aina pelannut tosi hyvin. sitäkään en ymmärrä mitä nää mustasukkaisuuskohtaukset sitten on jos pelkkää seksiä halutaan. Kai meillä naisillakin on oikeus mennä muihin miehiin jos mieskin harrastaa useita naisia, eiks se avoin suhde tarkoita just tätä? Ja sitä ettei vedätetä sellaisia naisia jotka ei halua vapaita suhteita.
        Reilu peli se olla pitää!

Halusin vielä "heittää" kommenttia asiaasi, vaikka halusitkin jo asiaa päätellä loppuun. Se mitä sanon seuraavaksi, on VAIN minun mielipiteeni joten sinun pitää itse "tallata" polkusi, mutta neuvoja kannattaa siitä huolimatta kuunnella. Se, että osaako ottaa onkeensa oikeista neuvoista, on sitten paljon vaikeampi juttu. Se mitä sanon seuraavaksi- älä ota siitä itseesi vaan jatka ongelman yli ja tukeudu sitten vaikka tosi ystäviin, sillä he varmasti auttavat...

Parisuhde ongelmiin on olemassa ammattiauttajia kirkon puolella ja kunnallisellakin puolella. Tämän siis tiedän, mutta itse emme ole ko. palveluita käyttänyt...toivottavasti tulevaisuudessakaan [koputtaa puuta]. Nyt teidän jutussa ei voi puhua parisuhteesta, sillä te ette ole asunut yhdessä (tai ainakaan et siitä puhunut), ja silloin ei voi tästä asiasta mennä yhdessä istumaan ja keskustelemaan. Parisuhteesta voi mielestäni puhua ainoastaan silloin kun asutaan saman katon alla ja nautitaan aamiaispöydässä samasta kannusta parin kanssa kahvit. Sinun tilanteesi näyttää selkeästi siltä, että olet sinkku joka nauttii elämästään, mutta olisi valmis jatkamaan ns. syvempään suhteeseen. Mitä tulee sitten mieheesi...

Olen vain lukenut psykologiaa koulussa, ja joskus vapaa-ajalla, joten omassa tapauksessani on kyse VAIN ja ainoastaan kotipsykologiasta, ei mistään muusta. Kuten tiedetään meitä ihmisiä on moneen junaan(ja osa jää laiturillekin...), niin emme oikeasti erota OIKEAA ja VÄÄRÄÄ ihmistä toisistaan. Hyvä ihminen on sellainen, että ajattelee kaikista hyvää ja heidän parastaan. Väärä ihminen ajattelee kaikista pahaa ja lisäksi osaa manipuloiden syyllistää hyvät ihmiset, jotta voisi käyttää heitä (heidän hyväuskoisuuden takiansa) hyväkseen. Tällä miehelläsi vaikuttaa vain olevan persoonallisuushäiriö ja toivoisin olevani väärässä, ihan sen takia että sinä kuitenkin haluaisit kestävän parisuhteen (näin ainakin ymmärsin??)hänen kanssaan.Miksi päättelen näin??...

Jos ihminen OIKEASTI on petetty ihmissuhteessa tai vaikkapa fyysisesti pahoinpidelty (esim. raiskattu)hänellä kestää todella kauan luottaa ihmisiin, eikä vähiten läheisiinkään ihmisiin. Petetyn ihmiset luottaminen kaikkiin ihmisiin voi kestää tosi kauan, puhumattakaan lemmen lurituksista jne. Nyt vain sinun tapauksessa tämä "mies" (siis juurikin lainausmerkeissä) osaa käyttää hyvä uskoisuuttasi häikäilemättä hyödyksesi. Jos siis häntä olisi oikeasti petetty parisuhteessa, niin psyykkiseen reaktioon oikeasti reagoitaisiin myös fyysisesti. Siinä ei tulisi seksikään mieleen vaikka olisi mies(kin)kyseessä. Se että hän lurittelee kahdelle naiselle ja sitten antaa "narussa löysää" kuluu ns. taudin kuvaan. Ylitsevuotava mustasukkaisuus, "katoaminen päiviksi tai viikoiksi" jne. Ihminen käyttää teitä molempia ponnahduslautana jatkaakseen toimintaansa muualla. Se että ruokit hyväntahtoisuudellasi kuvittelemalla avointa suhdetta teissä...tapahtuu kuin saaliseläimellä-mitä enemmän rimpuilet, sitä enemmän olet lirissä asiassa.

Lopeta siis todellakin ajatuksesi parisuhteesta tämän ihmisen kanssa. Ja jos todellakin haluat auttaa itseäsi ja kanssaihmisiä, niin varoita heitä...etenkin jos asutte pienellä paikkakunnalla. Se että sinulle on tapahtunut tällaista EI saa syyllistää itseään. Niin kuin vanha sanonta on:"moni kakku päältä kaunis"- ei kaikkea voi tietää, mutta eteenpäin täytyy mennä. Veikkaukseni on että hän yrittää (ensin hyvällä ja sitten pahalla) pitää yhteyttä sinuun. Silloin todellakin tarvitset niitä TOSIystäviä...tai sitten hän hakee vain seuraavan "uhrin".

Sikäli niin kuin olet ymmärtänyt että viestisi on osunut väärään "kategoriaan". Avoin suhde ei tarkoita mustasukkaisuutta...ainakaan tällaista suoranaista.Avoin suhde EI tarkoita ihmisten hyväksikäyttöä vaikka seksiäkin haluaisi. Siis hyväksikäyttö on jotain ihan muuta. Avoimessa suhteessa kunnioitetaan toisen mielipiteitä, kuunnellaan ja sanotaan asiat pelkäämättä että saa puukkoa selkäänsä- joko fyysisesti tai psyykkisesti- mustasukkaisuuden takia. Se mikä on oikeaa mustasukkaisuutta ja mikä oikeaa välittämisestä ja huolehtimisesta johtuvaa "mustasukkaisuutta" onkin paljon vaikeampi havaita ja ehkä selviäisi usealla vasta oltuaan useammassa suhteessa.

Mieti siis hetki aikaa ja tee ratkaisusi, tarvittaessa käänny (jos vaan löytyy) ammattiauttajan puoleen. -Reissussa voi aina tulla kolhuja, mutta kolaria ei kannata ajaa-

• höynäytetty
        Tasavertainen kirjoitti:

Halusin vielä "heittää" kommenttia asiaasi, vaikka halusitkin jo asiaa päätellä loppuun. Se mitä sanon seuraavaksi, on VAIN minun mielipiteeni joten sinun pitää itse "tallata" polkusi, mutta neuvoja kannattaa siitä huolimatta kuunnella. Se, että osaako ottaa onkeensa oikeista neuvoista, on sitten paljon vaikeampi juttu. Se mitä sanon seuraavaksi- älä ota siitä itseesi vaan jatka ongelman yli ja tukeudu sitten vaikka tosi ystäviin, sillä he varmasti auttavat...

Parisuhde ongelmiin on olemassa ammattiauttajia kirkon puolella ja kunnallisellakin puolella. Tämän siis tiedän, mutta itse emme ole ko. palveluita käyttänyt...toivottavasti tulevaisuudessakaan [koputtaa puuta]. Nyt teidän jutussa ei voi puhua parisuhteesta, sillä te ette ole asunut yhdessä (tai ainakaan et siitä puhunut), ja silloin ei voi tästä asiasta mennä yhdessä istumaan ja keskustelemaan. Parisuhteesta voi mielestäni puhua ainoastaan silloin kun asutaan saman katon alla ja nautitaan aamiaispöydässä samasta kannusta parin kanssa kahvit. Sinun tilanteesi näyttää selkeästi siltä, että olet sinkku joka nauttii elämästään, mutta olisi valmis jatkamaan ns. syvempään suhteeseen. Mitä tulee sitten mieheesi...

Olen vain lukenut psykologiaa koulussa, ja joskus vapaa-ajalla, joten omassa tapauksessani on kyse VAIN ja ainoastaan kotipsykologiasta, ei mistään muusta. Kuten tiedetään meitä ihmisiä on moneen junaan(ja osa jää laiturillekin...), niin emme oikeasti erota OIKEAA ja VÄÄRÄÄ ihmistä toisistaan. Hyvä ihminen on sellainen, että ajattelee kaikista hyvää ja heidän parastaan. Väärä ihminen ajattelee kaikista pahaa ja lisäksi osaa manipuloiden syyllistää hyvät ihmiset, jotta voisi käyttää heitä (heidän hyväuskoisuuden takiansa) hyväkseen. Tällä miehelläsi vaikuttaa vain olevan persoonallisuushäiriö ja toivoisin olevani väärässä, ihan sen takia että sinä kuitenkin haluaisit kestävän parisuhteen (näin ainakin ymmärsin??)hänen kanssaan.Miksi päättelen näin??...

Jos ihminen OIKEASTI on petetty ihmissuhteessa tai vaikkapa fyysisesti pahoinpidelty (esim. raiskattu)hänellä kestää todella kauan luottaa ihmisiin, eikä vähiten läheisiinkään ihmisiin. Petetyn ihmiset luottaminen kaikkiin ihmisiin voi kestää tosi kauan, puhumattakaan lemmen lurituksista jne. Nyt vain sinun tapauksessa tämä "mies" (siis juurikin lainausmerkeissä) osaa käyttää hyvä uskoisuuttasi häikäilemättä hyödyksesi. Jos siis häntä olisi oikeasti petetty parisuhteessa, niin psyykkiseen reaktioon oikeasti reagoitaisiin myös fyysisesti. Siinä ei tulisi seksikään mieleen vaikka olisi mies(kin)kyseessä. Se että hän lurittelee kahdelle naiselle ja sitten antaa "narussa löysää" kuluu ns. taudin kuvaan. Ylitsevuotava mustasukkaisuus, "katoaminen päiviksi tai viikoiksi" jne. Ihminen käyttää teitä molempia ponnahduslautana jatkaakseen toimintaansa muualla. Se että ruokit hyväntahtoisuudellasi kuvittelemalla avointa suhdetta teissä...tapahtuu kuin saaliseläimellä-mitä enemmän rimpuilet, sitä enemmän olet lirissä asiassa.

Lopeta siis todellakin ajatuksesi parisuhteesta tämän ihmisen kanssa. Ja jos todellakin haluat auttaa itseäsi ja kanssaihmisiä, niin varoita heitä...etenkin jos asutte pienellä paikkakunnalla. Se että sinulle on tapahtunut tällaista EI saa syyllistää itseään. Niin kuin vanha sanonta on:"moni kakku päältä kaunis"- ei kaikkea voi tietää, mutta eteenpäin täytyy mennä. Veikkaukseni on että hän yrittää (ensin hyvällä ja sitten pahalla) pitää yhteyttä sinuun. Silloin todellakin tarvitset niitä TOSIystäviä...tai sitten hän hakee vain seuraavan "uhrin".

Sikäli niin kuin olet ymmärtänyt että viestisi on osunut väärään "kategoriaan". Avoin suhde ei tarkoita mustasukkaisuutta...ainakaan tällaista suoranaista.Avoin suhde EI tarkoita ihmisten hyväksikäyttöä vaikka seksiäkin haluaisi. Siis hyväksikäyttö on jotain ihan muuta. Avoimessa suhteessa kunnioitetaan toisen mielipiteitä, kuunnellaan ja sanotaan asiat pelkäämättä että saa puukkoa selkäänsä- joko fyysisesti tai psyykkisesti- mustasukkaisuuden takia. Se mikä on oikeaa mustasukkaisuutta ja mikä oikeaa välittämisestä ja huolehtimisesta johtuvaa "mustasukkaisuutta" onkin paljon vaikeampi havaita ja ehkä selviäisi usealla vasta oltuaan useammassa suhteessa.

Mieti siis hetki aikaa ja tee ratkaisusi, tarvittaessa käänny (jos vaan löytyy) ammattiauttajan puoleen. -Reissussa voi aina tulla kolhuja, mutta kolaria ei kannata ajaa-

niin, jo mun nimimerkki kertoo että tajuan tulleeni hyväksikäytetyksi, siis älyllisesti sen tiedän, mutta tunnetasolla sen myöntäminen tekee tiukkaa. Parisuhteena en ole tätä missään vaiheessa pitänytkään. Olen tosin seurustellut tämän miehen kanssa 7 vuotta sitten lyhyen aikaa. Silloin näitä kuvioita ei paljastunut.
        Nyt me vain aloimme tapailemaan uudestaan. Ikävä tajuta että jokin ihminen onkin ihan muuta kuin mitä on vuosia olettanut. Sairashan se mies on, siitä olimme yhtä mieltä myös tämän toisen naisen kanssa. Joten uhrinsa hän saa hakea nyt muualta. Lisäksi hän on todella raivona minulle kun paljastin hänen pelinsä ja soitin tälle toiselle naiselle. Vaikkei tämä hyvä tilanne olekaan, niin ehkä "pelastin" myös tuon toisen naisen enemmiltä vahingoilta. Ymmärsin että heidän piti viettää Joulua yhdessä ja "parannella suhdettaan". Hyvää Joulua Sinulle ja kiitos neuvoistasi.

• -Nina-
        Tasavertainen kirjoitti:

Kirjoitat todella fiksusti asiaa "Tasavertainen". Vaikuttaa jopa,että teet ko työksesi sillä rivien välistä paljastuu jo ammattimainen analysointi. Toivottavasti moni nainen lukee nämä kirjoituksesi, sillä luulenpa että liian moni potee tätä ongelmaa roikkumalla tämän tyyppisissä suhteissa.Luottakaa naiset myös intuitioon!!Se on luonnon oma varoääni.

• katsoa peiliin !!
        höynäytetty kirjoitti:

niin, jo mun nimimerkki kertoo että tajuan tulleeni hyväksikäytetyksi, siis älyllisesti sen tiedän, mutta tunnetasolla sen myöntäminen tekee tiukkaa. Parisuhteena en ole tätä missään vaiheessa pitänytkään. Olen tosin seurustellut tämän miehen kanssa 7 vuotta sitten lyhyen aikaa. Silloin näitä kuvioita ei paljastunut.
        Nyt me vain aloimme tapailemaan uudestaan. Ikävä tajuta että jokin ihminen onkin ihan muuta kuin mitä on vuosia olettanut. Sairashan se mies on, siitä olimme yhtä mieltä myös tämän toisen naisen kanssa. Joten uhrinsa hän saa hakea nyt muualta. Lisäksi hän on todella raivona minulle kun paljastin hänen pelinsä ja soitin tälle toiselle naiselle. Vaikkei tämä hyvä tilanne olekaan, niin ehkä "pelastin" myös tuon toisen naisen enemmiltä vahingoilta. Ymmärsin että heidän piti viettää Joulua yhdessä ja "parannella suhdettaan". Hyvää Joulua Sinulle ja kiitos neuvoistasi.

Mieti hieman miksi koet tilanteen tuollaiseksi ?

Ei kaikki miehetkään possuja ole, aina löytyy joku syy siihen käytökseen, oliskohan sinussa jotain vikaa ?

• lisäys
        höynäytetty kirjoitti:

Teit oikein kun olit rehellinen ja teit mitä pitää. Älä jää jankkaamaan kanssaan ja varaudu että puhuu sinusta rumilla nimityksillä ja levittää likaisia juttuja, mutta tiedät olevasi oikeassa ja hänen pitää syyllisyyttään muiden päälle kipata niin sulla ei hätää. Katso pitkälle tulevaisuuteen, tämä oli vain opetus joka sinun piti kokea, ja josta oppia elämän matkalla.

• ei mitään väärää

Niin, siis kertomuksesi perusteella mies ei tehnyht sinua kohtaan mitään väärää. Ilmeisesti kylläkin sitä toista naista kohtaan. Tosin kuulopuheiden perusteella ei voi tietää oliko mies oikeasti sopinut seurustelusuhteesta tämänkään naisen kanssa.

Kannattaisi keskustella kumppanin kanssa suhteen laadusta paremmin. Tarinasi perusteella, mies ei ollut sinulle vannonut mitään uskollisuutta tms. vaan pelkästään sopinut tapaamisista, mitkä hänen onnekseen sinulle kävivät! Eli hän ei antanut sinulle mitään lupauksia ja rakkaudentunnustuksia.

Ikävä kuulla, että otit asian noin raskaasti ja koit itsesi petetyksi. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse, vaan omasta kuvittelemastasi tilanteesta, joten ainoa, jota voit syyttää olet sinä. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!

Kyllä miehillä on oikeus haluta seksiä, kuten myös meillä naisilla. Se on jokaisen oma asia miten sen toteuttaa, vakisuhteessa vai irtosuhteissa.

• Naimisissa

Miten naiset voivat yhä vaan kuvitella, että mies joka ei halua vakiintua eikä tavata kovin usein, voisi haluta tai kyetä olla uskollinen ja tosissaan? Ettekö te vieläkään tajua, että mies joka on tosissaan, haluaa myös muuttaa naisen kanssa yhteen, mennä naimisiin ja perustaa mahd. perheen. Jos hän haluaa elää ns vapaassa suhteessa ja vielä mahdollisesti vuosiakin näin, niin ei hän ole silloin koskaan tosissaan ollutkaan ja aivan varmasti tapailee ja naiskentelee toisia naisia siinä välillä kun ei tapaa tätä hyväuskoista naistaan. Sellainen mies on pelkää naisten hyväksikäyttäjä. Eri juttu tietysti jos nainenkin haluaa näin. Mutta ei hän silloin valita kohtaloaan. Jos valittaa niin ainoa keino on päästää irti ja aloittaa ELÄMÄ. Elämä on tarkoitettu elettäväksi, ei hukkaan heitettäväksi! Ryhdistäytykää, siskot!

• sisko=)

kiitos, toi oli tarpeen kuulla itse kullakin. Että eiköhän niitä kunnon miehiäki ole. Pitää vaa osata löytää ne.

• eps

varsin hektistä ja itsenäistä elämää, eikä siihen naispuolisilta juuri muuta kuin se seksi mahdukaan enkä niistä muista jutuista juuri ole kiinnostunutkaan.Siksi olenkin solminut suhteeni vastaavan elämänkatsomuksen omaaviin naisiin, eikä kukaan huijaa ketään ja kaikki ovat tyytyväisiä.Sen vuoksi ihmetyttääkin, miksi niin eri intresseillä liikkuvat ihmiset yrittävät väkisin roikkua toisissaan kiinni.

• höynäytettäväksi

Olet aivan sevästi höynäytetty, hyväksikäytetty nainen. Olet sokaistunut rakkaudeksi luulemasi tunteen vuoksi. Sitähän tuo ei kyllä ole - rakkaus "käyttäytyy" aivan toisella tavalla.

Kun miehellä on puhtaat jauhot pussissa, oikeita tunteita, vakaat aikomukset, ei hänen tarvitse paeta vaikeitakaan tilanteita, miksi hän pakenisi - selvittämättömät asiathan ne vasta ahdistsavia ovatkin!

- Aina voi vetäistä tekosyyksi aiemmat vaikeat kokemukset, paiskata oven kiinni, mököttää, ollaa "poissa" jos sen tien valitsee. Sellaisesta uudesta suhteesta vaan ei synny mitään hyvää. Sama peli jatkuu uuden ihmisen kanssa. Kenenkään ei edes pidä ryhtyä uuteen suhteeseen ennenkuin entiset sotkut on käyty läpi ja mieli taas valmis uusiin asioihin.

Silloin olet valmis uuteen suhteeseen kun eräänä aamuna heräät, olo on levännyt, hyvä, mieli valoisa, iloinen...ja tunnet olevasi herkka mutta voimakas, tunnet ; "hei minä muuten olen vapaa ihminen, kaikki elämän avaimet ovat omissa käsissäni, minä voin niitä avaimia käyttää jos haluan, elämä maistuu aika hyvälle itsenäisenäkin".
      - Silloin kun on pakko löytää joku täytteeksi edellisen ihmissuhteen jättämään aukkoon..johtaa takuuvarmasti kertomasi tapaisiin "loukkoihin", sokaistumiseen. Suhteesta toiseen, kolmanteen, neljänteen....

• seurata

Mainitsit kuinka riitelyn jälkeen hän poistuu jopa pidemiksikin ajoiksi.
      Olen lukenut, vaan en kokenut, seuraavaa; Kun mies haluaa poistua naisensa luota "arvokkaasti", hän keksii minkä tahansa aiheen saadakseen riidan aikaiseksi. Miehelle irtiotto on helpompi ovet paukkuen. Sillon ei naiselle tarvi selitellä miksi poistuu.
      Syy poistumiseen vieritetään kierosti naisen aiheuttamaksi. Miehen on helpompi kestää omaa syyllisyyttään, koska eihän tommosen naisen luona voi olla.
      Kannattaa siis seurata, mistä se riita sai alkunsa. Saiko mistään. Voi vaan kuvitella tilannetta, missä nainen ei mene riitaan mukaan. Mites se mies siitä sit luikertelis toisen syliin.

• täh? pieni idiootti

Ei kai sitä nyt noin patukan kipeä voi olla? Mikä helvetti teitä nykysiä ihmisiä vaivaa?
      Kaksi kakaraa taitaa olla liikkeellä, vai tällainenko se elämän suola on?
      Grow up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• jaana-maria

Itselläni on ollut vuosia suhde aivan ihanaan mieheen joka antoi aina ymmärtää että olin hänelle vaihtoehto viihdyimme hyvin yhdessä ja nautimme toisistamme ajattelin että siitä voisi tulla jotakin jo pari vuotta sitten paljastui että hänellä oli vaimo mutta antoi ymmärtää että suhde ei toiminut tunne puolella kaipasin miestä mutta aina välillä halusin lopettaa ja etsiä järkevämpää suhdetta aina kun mies huomasi tarpeeni tuli kiivaana ja mustasukkaisena luokseni ja sai minut aina uudestaan henkisesti häneen kiini tänä syksynä antoi ymmärtää että tämä olisi ns avoin suhde olivat kai vaimonsa kanssa sopineet asiasta tunsin itseni todella petetyksi ja päätin että nyt riittää ennen joulua ilmoitin että älä enään ota yhteyttä ohhoh
      tulos oli se että olin aina yksin vaatii voimia irrottautua huonosta suhteesta mutta jos haluaa muutosta se on pakko.olen melko varma että mies yrittää jatkaa mutta ....

• höynäytetty

ennen kuin vastaatte. Alkuunpanemani juttu ja sen kommentit oikein huutavat sitä että hullu mies, sairas mies. Tyhmät hyväksikäytetyt naispolot. En kiistä. olen kirjoittanut tähän ketjuun myös alkuperäisen jälkeen.

En ole mikään tyttönen, olen 43-vuotias ja nähnyt monenlsita miestä. Seurustellut naimisissa olevien kanssa, seurustellut vapaiden kanssa, harrastanut nuorena tyttönä jonkun verran yhden yön juttuja. Olen myös yksinhuoltajaäitä. Nyt kun lapseni on muuttanut kotoa, olen sinkku. Tähän 7 vuoteen aikana mitä olen tapaillut, alussa seurustellut tämän miehen kanssa, on mahtunut valtavasti asioita. Mikäli olette lukeneet tarkasti, mies saa mustasukkaisuukohtauksia. Sen jälkään mökötetään ja ollaan tavoittamattomsisa. Tutkikaan kännykän sisältö jne. SYY MIKSI kirjoitin tänne oli se, että niin monella miehellä näyttää olevan tarve pitää useampia miehiä, mutta sitä samaa ei sallita näille naisille. Minunkin olisi pitänyt odottaa kotona koska herra suvaitsee soittaa.
        Kun tykkään tanssista, menen tietenkin ulos kauniina kesäiltana ystävieni kanssa, tuli mies mukaan tai ei. Ei usein viime kesänä 2 krt

Kun olemme olleet yhdessä, olemme viettäneet päiviä milloin missäkin, tehden ihania asioita. Minä pidän itseäni seksuaalisena ihmisenä. Tykkään tehdä miehellä kaikenlaista. Ostaa itselleni alusasuja ja leluja ym rekvisiittaa. Saatan nousta vaikka auton konepellille valmiiksi tai kosketella häntä ajaessaan autoa. jne jne. Minä en jää odottamaan tekeekö miehen mieli. Tähän mennessä on tehnyt. Tähän mennessä olen tehnyt kaikkea mitä hän on tahtonut ja mitä minä olen tahtonut.Yhdessäoloomme on aina sisältynyt myös yhteistä muuta tekemistä paikasta riippuen. Tottakai tunteeni alkoivat heräämään uudelleen.

Mutta, olen oppinut että se hauskanpito loppuu aikanaan. Eli kuitenkin minä kaipaan jotain enemmän. Sitä että mies välittää, kirjoittelee, meilaa, välittää mun elämästä. nyttemmin kun en enää pariinkymmeneen vuoteen ole käyny kapakoissa, kaipaisin miestä joka lähtisi viemään mua Lappiin, kotimaan kiertoajelulla, etelänmatkoille. Tai vain tuijottelisin takkaa punaviinilasin äärellä sylikkäin. Ihmistä jonka kanssa olis kiva jutella.

Kertomassani miehessä on ana huumannut hänen mieletön huumorinsa. Se tulee nopeasti ja tilannekomiikka on hallussa. Ette kai te pitäneet mua niin tyhmänä että pelkkien kielteisten syiden vuoksi olisin uskonut meillä vielä olevan toivoa. Hänen häipymisiinsä se loppui. En jaksanut enää odotella ja aloin elämään omaa elämää. Kun taas tapasimme, olimme pitkään kavereita, sitten kuukausien myötä tilanne muuttui. Seurustelua pelkäsimme kumpikin.
        siksi ekaks tapailimme vähän harvemmin. Mutta tietysti kun hänelle oli tässä välillä ilmaantunut jo se rakas naisensa, ei siitä sit enää tulle mitään tullu. Vaistosin sen jo kauan ennen selviä merkkejä.

Tätä juttua ei pysty tässä tyhjentävästi selvittämään, mutta ehkä nyt jonkinlaisen kuvion saitte. Minun virheeni tässä oli se, että jaksoin aina yrittää, niiden mökötyskausien jälkeenkin. Silloin hän olikin valmis tekemään ihan mitä vaan halusin. Asun yksin ja ilmoitin hänelle että haluankin asua yksin, mutta voi hän silti olla mulle rakas jonka kanssa haluan tehdä muistoja. Jos tämä suhtautuminen on miesten mielestä tyhmää ja idioottimaista, niin kuinolen täältä lukenut, niin ehkäpä en välitä lähestyä ketään miestä nyt pitkiin aikoihin.

Orgasmit ja kiima on aivan helvetin ihania ihasioita!! Mutta ei riitä mulle pelkästään.

• miehelle tää

linkki luettavaks.
      Teeppä se ja paa hälle tää linkki. Ehkä hän oppii jotain itsestään, sinusta ja yleisestä mielipiteestä tämmösten juttujen kohdalla.
      Itse olen surullinen puolestasi. Mut omasta kokemuksestani (olen 61v.) tiedän, et tää polku sun on käytävä oman syvimmän itsesi kanssa. Löytää syyt siihen, miksi tyydyt "heittopussiksi". Onko oma Isäsuhde saman tapainen. Jos on, siinä jo avaimia ongelman selvittämiseen. T; saman polun läpikäyny. Valo löytyi tunnelin päästä.

• höynäytetty

Kun mies on 57 ei se opi uusille tavoille. Mutta kiitos empatiastasi. Olen optimisti ja enköhän löydä sen ihanan miehen joka haluaa keittää mulle nuotiopannussa kahvit siellä pohjoisessa. Minä pystyn antamaan paljon miehelle joka todella rakastaa, siis oikeasti rakastaa minua. En ole vielä liian vanha siihen. Jos jotain hyvää tästä täytyy löytää niin mulla on oma koti, omat ystävät. En ole millään tavallla riippuvainen tuosta kusipäästä joka teki mitä teki. Minä luen näitä kommentteja vielä pitkään ja aina kun alan itkemään sitä sikaa, minä luen tämän viestiketjun viestit uudestaan, se parantaa minut.

• voi,

Minkä sille voi, että luoja MIEHEN loi.

Uskoakseni miehillä on voimakkaampi sukupuoli("sexi")vietti kuin naisilla.
      Sitä on aika vaikea hallita naisen kanssa, joka rakastelee vain siksi että saa "omistaa miehen".

Mies ei tee sitä ilkeyksissään, että seksin- ja ehkä usein myös läheisyyden puutteessaan, rakastelee jonkun ystävättären kanssa, joka myös on puutteessa.

Eihän se sinulta ole pois.

"Iloista antajaa kaikki rakastavat".

• franssu/m

kasva ihminen. itsehän olet peliäsi kans pelannut.
      "kun toiselta ei saanut, meni toisen luokse." ?

• Sinkkuelämä

Kantsii lukea kirja Jätä se! Älä tuhlaa aikaasi vääriin miehiin. (Greg Behrendt/Liz Tuccillo)

• miesvain43

valitettavasti tällaisiakin ihmisiä on olemassa. Jotka käyttää toisia hyväkseen. Ja pilaa muiden maineen. MIKSI?

• "Höynäytetty" Mies

Asiat voi olla myös toisin päin, eli nainen ei ole kykenevä sitoutumaan. Itse olin sellaisessa suhteessa vuosia. Mutta siitä irtautuminen oli sitten aivan eri-juttu.... Nainen halusi vain ja ainoastaan seksiä ja yteenmuuttamiselle ja suhteen lähentämiselle löytyi aina jokin selitys, kuten hänen lapset yms.

• Useita vuosia kakkonen

Kylläpä kuullosti tutulta tarinasi.
      Itse aikoinaan sain käsityksen (miehestä jonka kans kävin VAAN KAHVILLA ) että hän on sinkku.
      Kauan hän sen sai salattuakin kunnes kerran tuli ilmi jotta hän on avoliitossa ja on lapsi.
      Olin ensin järkyttynyt,miten olin niin helvetin sokea.
      Hän vain osasi tehdä asiat niin etten huomannut mitään.
      Siitä on jo yli 5vuotta,olemme yhä "yhdessä" "suhteessa"!
      Hän vakuuttaa että olen hänen ykkönen vaikka olen se toinen.Itsekin olen sanonut usein,kumpa en olisi koskaan tavannutkaan tai,oliso pitänyt lopettaa alkuunsa.
      Hänen avo, nykyisin VAIMO, tietää meistä,itse laitoin hänelle viestin eräänä päivänä kun päätin lopettaa "suhteemme".
      Yhä olemme tekemisissä toistemme kanssa ,mutta nyt alkaa jo onneksi etäisyyttä olla häneen tunnepuolelta jotta pääsenn eroon tästä "vapaasta suhteesta"!!

• avoimesti suhteessa

Voi teitä naisia! Avoimen suhteen voi lopettaa aivan heti, kun haluaa.
      Ei tarvita pappeja, eikä tuomareita. Kantapäät vain vastakkain ja mars matkaan.
      Suhdetta aloittaessa on parempi kertoa kumppanille omasta seksin tarpeesta, tai tarpeettomuudesta, ettei tule kummallekaan mitään vääriä luuloja.

Usein käy miehille niin, että naiset käyttävät pillua syöttinä ja mies päätyy tavallaan ikään kuin "muna-ansaan", eikä kiltteyttään ihan heti henno lähteä "kälppimään".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe