Jumala, luomakunnan alku.

"Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: NÄIN SANOO AAMEN, se uskollinen ja totinen todistaja, JUMALAN LUOMAKUNNAN ALKU:" (Ilm 3:14).

Haluan selvittää käsitettä "Jumalan luomakunnan alku". Tästä käsitteestä on tällä palstalla kiistelty paljon. Jotkut väittävät että, koska Jeesus on "Jumalan luomakunnan alku," on Hän luotu olento ja Luojaa pienempi. Näin ei Raamattu kuitenkaan ilmoita Jeesusta. Raamatun kokonaisilmoitus Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on paljon suurempi.

"Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; HÄN, JOKA ON ALKU, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi KAIKESSA ENSIMMÄINEN" (Kol 1:18).

Koska Jeesus on alku, on KAIKKI syntynyt Hänestä.
Ilman Herraa Jeesusta Kristusta ei ole syntynyt yhtään mitään (Joh 1:3). Ei edes Hän itse. Tämä tarkoittaa sitä että, Jeesus on luonut kaiken mitä on Hänen itsensä ulkopuolella. Jumala on Pyhä. Jeesus on Pyhä (Luuk 1:35). Pyhä tarkoittaa kaikesta muusta erossa olevaa. Kaikki mitä on olemassa Jumalan, Luojan itsensä ulkopuolella on Hän luonut. Kaikki, mikä on syntynyt, on Hänestä.

Ruotsalainen Folkbibeln kääntää Kol 2:17

"Allt detta är en skugga av det som skulle komma, men VERKLIGHETEN SJÄLV ÄR KRISTUS."
Suomeksi: Kaikki tämä on varjo siitä mikä oli tuleva, mutta itse TODELLISUUS ON KRISTUS.

Tämäkin todistaa Jeesuksen olevan Luoja. Näin Hän on yläpuolella kaiken luomakunnan ja sen olosuhteiden ja todellisuuden. Jeesus on itse TODELLISUUS. Hänen valtansa alle on alistettu koko luomakunta. Tästähän kolossalaiskirjeen toisessa luvussa on kysymys. Jeesus todisti olevansa sen todellisuuden yläpuolella jossa ihmiset elivät. Kun Jeesus ilmestyi, toi Hän oman todellisuutensa ihmisten kokemaan todellisuuteen. Tämä todellisuus oli ihmisten todellisuuden yläpuolella.

Jeesus tyynnytti myrskyn (Mark 4:39).
Hän muutti veden viiniksi (Joh 2:1-11).
Ruokki viisituhatta miestä sekä naiset ja lapset viidellä leivällä ja kahdella kalalla (Matt 14:15-21. Hän herätti Lasaruksen kuolleista (Joh 11:11-45).

Luojassa oleva todellisuus on suurempi meidän todellisuuttamme ja on meidän, pienten ihmisten, olosuhteiden yläpuolella. Siksi apostolit julistivat että JEESUS ON HERRA.

"Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja KUTSUU OLEMATTOMAT IKÄÄNKUIN NE OLISIVAT" (Room 4:17, Heb 11:3).

Ja JUMALA SANOI: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". JA TAPAHTUI NIIN" (1 Moos 1:9).

"Sillä HÄN SANOI, JA TAPAHTUI NIIN, hän käski, ja se oli tehty" (Psal 33:9).

Herran Jeesuksen Kristuksen toiminnasta voidaan lukea sama Sanan valta kuin mitä Jumala käytti luomistyössään. Jeesus sanoi, ja tapahtui niin (Luuk 18:41-43, Matt 8:5-16, Mark 5:41-42).

Näin Raamatun Pyhä Jumala on kaiken ALKU JA LOPPU, ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN, JUMALAN LUOMAKUNNAN ALKU. Kaikkihan on syntynyt jostakin. Tämä jokin on alku, ts. Jumala itse.

"Isä on minua suurempi" (Joh 14:28).
Monet, aina uudestaan ja uudestaan, ottavat esiin nämä Jeesuksen sanat. Näin he yrittävät todistaa Jeesuksen olevan pienempi ja vähäpätöisempi henkilö kuin Isä Jumala. Näin väittävä henkilö paljastaa, ettei hän tunne Herraa Jeesusta sellaisena kuin Raamattu Hänet ilmoittaa.

Ajattele näin: Jumala, joka on Henki, ilmestyi ihmisille lihassa. Lihassa, ihmisenä ollessaan, Hän oli rajoitetussa ihmisen ruumiissa. Ihmisenä Hän oli sidottu paikkaan ja aikaan. Isä, Pyhä Henki on Ihmiseksi tulleen Jumalan (Pojan) näkökulmasta katsottuna Häntä suurempi. Et voi rajoittaa Pyhää Henkeä millään tavalla. Hän ei mahdu taivasten taivaisiinkaan. Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias joka oli, joka on, ja joka tuleva on.

Jeesuksesta puhuttaessa voidaan puhua joko Ihmisen Pojasta, ihmisestä, tai Jumalan Pojasta, lihaan tulleesta Jumalasta. Näin Herralla Jeesuksella Kristuksella on kaksi roolia.

1. Ihminen, Ihmisen Poika, Jeesus Kristus.

2. Jumala, ihmisen lihaan tullut Henki.

Meidän täytyy muistaa että, Jeesus ei enään ole ihmisen alennustilassa. Hän on kaikkialla läsnäoleva Jumala, Isän ts. Pyhän Hengen kanssa.

Mieti seuraavia kysymyksiä:
Miksi Jeesusta ylistetään ja rukoillaan JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ TAIVAASSA jos Hän on pienempi Isää? lue Ilm 4. ja 5. luku ja mieti tätä kolminaisuuskysymystä sanan pohjalta.
Miksi Karitsa/Jeesus ja Jumala/Isä mainitaan Raamatussa samassa jakeessa kerta toisensä jälkeen? Miksi Karitsa on valtaistuimen keskellä? Missä Jumala on?

Vielä muutama kysymys. Miksi Raamattu puhuu Jeesuksen tunnustamisesta pelastuksen yhteydessä?
Miksi Jeesuksen tunnustaminen on koetinkivi henkien tunnistamiseksi?
Miksi ei Jumalan tai Jehovan tunnustaminen? Miksi pelastus on Raamatun mukaan Jeesus nimessä?
Miksi opetuslapset julistivat Jeesusta ja Jeesuksen nimeä, eikä Jehovaa tai Isä Jumalaa? Miksi opetuslapset julistivat että, Jeesus on Herra? Miksi Jeesus sanoi Mooseksen ja kaikkien profeettojen kirjoittaneen Hänestä? Eivätkö he kirjoittaneetkaan Jumalasta? Miksi Jeesus käski julistaa syntien anteeksiantamusta Hänen omassa nimessään, ei Isän nimessä?
Miksi Jeesus sanoi juutalaisille että, te kuolette synteihinne ellette te usko että, Minä Olen se joka Minä Olen?

Tunnet varmaan Raamattua sen verran että, minun ei tarvitse tähän Raamatun jakeita kirjoittaa. Tiedät näiden asioiden löytyvän Raamatusta.

12

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko ajatellut että, Jeesus sanoi olevansa ensimmäinen ja viimeinen (Ilm 1:17) sekä alku ja loppu.

      Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi (Ilm 21:6).

      Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu (Ilm 22:13).

      Tämän säännön perusteella Herra Jeesus Kristus täytyy löytyä Raamatun ensimmäisestä ja viimeisestä jakeesta koskapa Hän on ensimmäinen ja viimeinen.

      Raamatun ensimmäinen jae kuuluu seuraavasti:

      "Alussa loi Jumala taivaan ja maan."

      Raamatun viimeinen jae kuuluu seuraavasti:

      "Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen."

      Raamatun ensimmäinen sana "Alussa" tarkoittaa Jeesusta Kristusta: Siis, Kristuksessa luotiin.

      "ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ENNEN KAIKKEA LUOMAKUNTAA. Sillä HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja HÄNEEN, ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ pysyy kaikki voimassa."

      Johannes kirjoittaa evankeliumissaan:

      "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on" (Joh 1:3)

      Raamatun viimeisessä jakeessa esiintyy Herra Jeesus niin kuin huomasimme. Tässä ei kuitenkaan ole kaikki. RAAMATUN VIIMEINEN SANA täytyy myös sisältää Jeesuksen. Jeesushan sanoi olevansa ensimmäinen ja viimeinen, niin Hän on silloin ensimmäinen ja viimeinen Raamatussa(kin).

      Raamatun viimeinen sana on "Amen".

      Jeesus on tuo Amen:

      "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"
      (Ilm 3:14).

      Hallelujaa, Jeesus on Herra!!!

      • Jeesus on Herra

        Jolla on Kristuksen sisäinen tuntemus, ei pidä Häntä vähempiarvoisena kuin Jumalaa.

        Ihmisjärki ei voi käsittää kolmiyhteistä Jumalaa, jos sitä ruvetaan järjellä miettimään, sen ymmärtää vain hengessä.

        Isä ja minä olemme yhtä.

        Jes 44:21 Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka YKSINÄNI jännitin taivaan, joka levitin maan- kuka oli minun kanssani?
        Sak:12 1:10 Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan, ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä, ja minä vuodatan Daavidin suvun ja Jerusalemin asukkaiden päälle armon ja rukouksen hengen ja he katsovat MINUUN, jonka he ovat lävistäneet.
        (Jeesushan oli tuo lävistetty)

        Myös ne jotka kieltävät kolmiyhteisen Jumalan, myöntävät, että Jeesuksen kautta kaikki luotiin, ja jesajassa sanotaan että Jumala yksin loi maailman. Valehteleeko Jumala, kun Jeesus kerran oli mukana.

        Jesaja ennustaa Jeesuksesta: Jes 25:9 ja sinä päivänä sanotaan, katso tämä on meidän Jumalamme, jota me odotimme meitä pelastamaan, tämä on Herra, jota me odotimme, iloitkaa ja riemuitkaa pelastuksesta, jonka Hän toi.


        Jeesuksesta
        Apt 4:13 eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa , sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmiselle annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.

        Jes 45:14 Ainoastaan Sinun tykönäsi on Jumala, ei ole yhtään muuta Jumalaa.

        Jes 45:21 Kääntykää minun tyköni, ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole, minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana, minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannovan.
        Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman, on vanhurskaus ja voima.

        Fil. 2:10 kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten jotka taivaassa ovat, ja niitten jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää Isän Jumalan kunniaksi tunnustaman, että Jeesus Kristus on Herra

        Jes 43: 10 te olette minun todistajiani, sanoo Herra, minun palveliani, jotka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun, ja uskoisitte minuun, ja ymmärtisitte että minä se olen, ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule, minä olen Herra eikä ole muuta pelastajaa kuin minä, minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta Jumalaa teidän keskuudessanne, te olette minun todistajiani sanoo Herra, ja minä olen Jumala.

        Jes 53.9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa, mutta rikkaan tykö Hän tuli kuoltuansa, sillä ei Hän vääryyttä tehnyt, eikä petosta ollut Hänen suussaan, Joh 8:46, 2kor5:21, 1piet2:22, 1Joh3:5


      • ..,,.

        Hallelujaa, Jeesus on Herra!!!

        -Näin on, mitäs jos Jaikal alkaisimme keskittyä kenttäilyyn tämän luopio palstan sijaan, jossa esiintyy valehtelijoita. Olen huomannut että kentällä on paljon mukavampaa, kuin täällä kuluttamassa aikaa kuuntelemalla luopioiden keskinäist henkseleitä paukuttelemassa, jotka perustuu valheisiin. Jehovalla on niille oma aikansa, ettei meidän tarvitsisi tuhlata aika mokomiin luopioihin. Mitäs sanot?


      • ..,,. kirjoitti:

        Hallelujaa, Jeesus on Herra!!!

        -Näin on, mitäs jos Jaikal alkaisimme keskittyä kenttäilyyn tämän luopio palstan sijaan, jossa esiintyy valehtelijoita. Olen huomannut että kentällä on paljon mukavampaa, kuin täällä kuluttamassa aikaa kuuntelemalla luopioiden keskinäist henkseleitä paukuttelemassa, jotka perustuu valheisiin. Jehovalla on niille oma aikansa, ettei meidän tarvitsisi tuhlata aika mokomiin luopioihin. Mitäs sanot?

        Niinhän se on! Olet aivan oikeassa. On tehokasta käydä ihmisten ovilla todistamassa Jeesuksesta.
        Olen sitäkin kokenut. Vain yhdestä kodista minut on kirjaimellisesti heitetty ulos ja olen käynyt sadoissa kodeissa todistamassa Herrasta Jeesuksesta. Ihmiset eivät ole tottuneet siihen että, Jeesuksen todistajat kiertävät ovilla. Siksi monet hämmästyvät ja luulevat ensin JT:ksi.

        Ovilla kiertämisestä me Jeesukseen uskossa olevat saamme ottaa mallia JT:ltä. Meillähän on tosi evankeliumi ja Herra on luvannut olla meidän kanssamme missä tahansa liikumme Hänen asiallaan. Koska Herra Jeesus on kanssamme, emme ole rajoitetut omaan viisauteemme ja kykyymme voittaa sieluja Jeesukselle.
        Kerron yhden tapauksen.

        Olin jokin aika sitten käymässä sairaalassa tapaamassa erästä vanhaa naishenkilöä. Hän oli kuolemassa syöpään. Hän oli todella huonossa kunnossa. Olin ennestään tuttu tuon naisen kanssa ja olin todistanut hänelle Jeesuksesta.
        Heti välttämättömien tervehtimisien ja voinnin tiedustelun jälkeen menin suoraan asian. Luin hänelle edeltä valitsemiani Raamatunjakeita ja tein sitten suoran kysymyksen. Hän oli heti valmis ottamaan Herran Jeesuksen vastaan. Sain rukoilla hänen kanssaan syntisen rukouksen. Rukouksen jälkeen siunasin häntä Herran siunauksella. Sitten kysyin että, kenen oma sinä nyt olet. "No, Jeesuksen oma tietysti" tuli iloinen ja helpottunut vastaus.
        Seuraavaksi tiedustelin häneltä että miltä nyt tuntuu. Hän kertoi että kyllä nyt tuntuu hyvältä.

        Jätettyäni hänet ja kävellessäni kohti ulko-ovea sairaalan eteisessä, tuli ajatuksiini epäilyksiä naisen pelastumisesta. Minä olin varmaankin lukenut vääriä Raamatun jakeita tai liian paljon jakeita. Enkä osannut puhuakaan hänelle oikein. Minä olin ehkä liian huono evankelista enkä osannut johdattaa tuota kuolevaa naista sisälle pelastukseen. Näin ajattelin.

        Huokasin Herran puoleen ajatuksissani. Kysyin; eihän vain minun vajavaisuuteni ja mahdolliset virheeni ole esteenä naisen pelastukselle. Tulin ulko-ovelle juuri tässä ajatuksessa. Tarttuessani ovenkahvaan Pyhä Henki sanoi minulle ikäänkuin loukkaantuneena ja ehkä vähän vihaisenakin. "Sinä olet tehnyt oman osuutesi. Minä kyllä pidän huolen omasta osuudestani. Siitä ei sinun tarvitse huolehtia."
        Ymmärsin, että Herra oli loukkaantunut minun epäilyihini. Enhän ollut luottanut Hänen työhönsä.
        Seuraavana päivänä sain puhelinsoiton omaisilta. He kertoivat naisen muuttuneen ja kuolemanpelon olevan poissa.

        Näin Herra Jeesus Kristus on jokaisen palvelijansa kanssa missä vain me liikummekaan ja julistamme evankeliumia Hänestä. Jeesus pelastaa. Meidän tehtävämme on vain julistaa Sanaa ja tarjota pelastusta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Kun me teemme oman osuutemme, saamme luottaa siihen että, Pyhä Henki tekee omansa. Näin me saamme olla Herran, Kaikkivaltiaan Jumalan työtovereita. Tämä kokemus vahvisti minun uskoa Herraan ja vapautti omista suorituspaineista.

        Kolme vuorokautta käyntini jälkeen tuo syövän runtelema vanha nainen muutti ikuiseen kotiin Herransa luokse. Jumalan armo koitui hänelle pelastukseksi, koska hän otti sen vastaan Kristuksessa. Hallelujaa, Kiitos Herralle!

        En varmaankaan kirjoittele tällä palstalla kesän aikana kovinkaan paljon. On paljon muuta tekemistä. Pitäisi todella lähteä taas liikkeelle ihmisten oville kertomaan hyvää sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Uskon, että sato on kypsä ja me saamme olla mukan leikkaamassa Jumalan kallista viljaa. Mutta, meidän tulee lähteä viljavainioille työhön. Eihän ne kalliit tähkäpäät itsestään vilja-aittoihin tule. Siis, turhat puheet pois ja ryhtykäämme työhön.

        Niinson ja amen!


    • RaM

      >>Näin Raamatun Pyhä Jumala on kaiken ALKU JA LOPPU, ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN, JUMALAN LUOMAKUNNAN ALKU. Kaikkihan on syntynyt jostakin. Tämä jokin on alku, ts. Jumala itse.

      • on ollut aina olemassa. Ennen Häntä ei ole ollut mitään. Siksi Hän on ensimmäinen. Koska Hänen jälkeensäkään ei tule mitään, sillä, Hän on ikuinen, on HÄN MYÖS VIIMEINEN.

        Koska ennen Jumalaa ei ole ollut mitään, Hän on alku. Onko tämä todella niin vaikea ymmärtää?
        Raamattu ilmaisee tämän Jumalan ikuisen suuruuden näillä sanoilla. Ei ole muuta tapaa ilmoittaa sinulle ja minulle Jumalan ikuinen olemassaolo.

        Jumalan nimi on "Minä Olen" (2 Ms 3:14). Tämä nimi kattaa kaiken. Jumala on niin suuri että Hän On.
        Jeesus käytti "Minä Olen" nimeä itsestään.
        Lue Luuk 22:66-71, Joh 8:24,28, 18:8, Matt 14:27, Mark 6:50.


    • Lisäksi

      ..Ei ole , ja tiedät sen itsekin ,
      Joh; 5; 19; ..Apekrinato oun ho jesous kai eipen autois; Ame`n,amen lego`hymin,ou dynatai ho Hyios aph..; " -Alkukielellä;
      Niin Yeshua vastasi ja sanoi heille; varmasti, varmasti, Poika ei voi omasta aloitteestaan tehdä mitään, vaan ainoastaan sen mitä näkee Isän tekevän;.." Joh; 5; 19-29-.
      Joh; 5;36; -- Mutta minulla on todistus , joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettäväkseni,ne teot , jotka minä teen, todistavat minusta , että Isä on minut lähettänyt;
      "
      ..Ja Isä, joka on minut lähettänyt, Hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä, ettekä nähneet hänen muotoansa, eikä teillä oleHänen sanaansa pysyväisenä, sillä te ette usko sitä, jonka Hän on lähettänyt;"
      Siinä se; joka ei usko Poikaa ylempään Isään, joka on Pojan lähettänyt, ei usko Poikaankaan.

      • heippalit

        ISÄ ja POIKA ovat YHTÄ. JUMALA on YKSI, joka ilmoittaa itsensä kolmessa persoonassa; ISÄ, POIKA ja PYHÄ HENKI (1x1x1=1).


      • heippat
        heippalit kirjoitti:

        ISÄ ja POIKA ovat YHTÄ. JUMALA on YKSI, joka ilmoittaa itsensä kolmessa persoonassa; ISÄ, POIKA ja PYHÄ HENKI (1x1x1=1).

        noinhan se menee jos ei raamattuun vilkaisekaan.


      • Lisäksi
        heippalit kirjoitti:

        ISÄ ja POIKA ovat YHTÄ. JUMALA on YKSI, joka ilmoittaa itsensä kolmessa persoonassa; ISÄ, POIKA ja PYHÄ HENKI (1x1x1=1).

        ..Kun Jesuah itse sanoo, ja apt; Johannes vahvistaa , että Isä on Korkein,mm; Joh ; 5; ,
        ..Niin viittaatko kintaalla hänelle?


      • ollessaan
        Lisäksi kirjoitti:

        ..Kun Jesuah itse sanoo, ja apt; Johannes vahvistaa , että Isä on Korkein,mm; Joh ; 5; ,
        ..Niin viittaatko kintaalla hänelle?

        Hän oli täysin ihmisen kaltainen, tyhjentänyt itsensä, orjan muodon ottaneena, kaikessa kuuliainen isälle, tunnusti Isän korkeimmaksi, rukoili Isää, jopa tunsi tulleensa hylätyksi Isän puolelta.

        Näin siksi, että Jumala tietää mitä on olla ihminen.

        Ja Jeesus opetti kunnioittamaan Isää, Jumalaa, ei ihmistä, silloin kun Hän lihassa oli.

        Jeesus oli yhtä olemusta, mutta eri persoona.


      • ollessaan kirjoitti:

        Hän oli täysin ihmisen kaltainen, tyhjentänyt itsensä, orjan muodon ottaneena, kaikessa kuuliainen isälle, tunnusti Isän korkeimmaksi, rukoili Isää, jopa tunsi tulleensa hylätyksi Isän puolelta.

        Näin siksi, että Jumala tietää mitä on olla ihminen.

        Ja Jeesus opetti kunnioittamaan Isää, Jumalaa, ei ihmistä, silloin kun Hän lihassa oli.

        Jeesus oli yhtä olemusta, mutta eri persoona.

        Kyllä sikäli että mitä Isä tahtoo, sitä tahtoo myös Poika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe