Sukat ja sandaalit

ei näin

Olen vast'ikään tutustunut mieheen, joka käyttää sukkia sandaaleissa. Miten voisin hienotunteisesti ilmaista miehelle, että tällainen yhdistelmä ei ole kovin tyylikäs ja sandaaleita olisi parempi pitää ilman sukkia? Tämä voi kuulostaa hyvin pinnalliselta, mutta tämä sukka-sandaaliyhdistelmä on minulle todellinen turn off ja en haluaisi esiintyä julkisesti miehen kanssa, jolla on sukat ja sandaalit.

68

10466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on mukavat

      sandaalien kanssa koska jalat on rakoilla jo parin kilsan jälkeen mikäli ilman sukkia kävelee. Naiset suostuvat kärsimään tyylikkyyden takia, miehet eivät.

      • sandaaleilla jopa

        Muotiguruilua harrastavana voin tokaista,että kun mennään alimmasta rimasta,tehdään se rehellisesti.Eli sukkia saa mahiksien mukaan pitää sadnaaleissakin.Itse aion yrittää, omistan moniremmiset.Open toe on hanakammin anti-socks,ja toe ringit myös.


    • sandaaleissa on kyllä

      typerät. Käske laittaa sellaiset lähes varrettomat ja huomaamattoman väriset pikkusukat.

    • semmonen...

      töksäyttäjä, että en tiedä miten sen hienovaraisesti sanoisi. Joten mä vaan sanoisin. En kyllä tajua, miten tommosesta vois nenäänsäkään ottaa, ja jos ottais, nii eiku uutta putkeen. Verrataan vaikka siihen, että mä käyttäisin polvisukkia polvipituisen hameen kanssa.

    • sandaaleissa

      Minusta sporttisandaalien kanssa voi käyttää sukkia, nehän ovat lähes kuin lenkkarit. Suomen vaihtelevissa keleissä voi tulla vilu jos lähtee paljasjaloin liikkeelle, joten jos keli edellyttää pitkiä housuja, niin tarkoituksen mukaisuus ratkaisee. Jotkut nahkasandaalit on sitten asia erikseen.

      • aloittaja

        Herra käyttää siis nahkasandaaleissa tavallisia mustia sukkia. Tämä näyttää kamalalta, kun hänellä on jalassa kapri-mittaiset housut! Jos on viileää, pitää käyttää ihan tavallisia kenkiä, ei sandaaleita ja sukkia. Sellaiset varrettomat sukat olisivat sporttisandaaleiden kanssa varmaan parempi yhdistelmä, mutta tämä nahkasandaali tavallinen nilkkasukka on kyllä kammottava yhdistelmä mielestäni.

        Minulle tämä on niin iso asia, että joudun ainakin itse miettimään suhteen jatkoa. En halua heti tästä sanoa, koska luulen, että mies loukkaantuisi. Mutta en voi kyllä näin jatkaakaan...


      • Jalat alle!
        aloittaja kirjoitti:

        Herra käyttää siis nahkasandaaleissa tavallisia mustia sukkia. Tämä näyttää kamalalta, kun hänellä on jalassa kapri-mittaiset housut! Jos on viileää, pitää käyttää ihan tavallisia kenkiä, ei sandaaleita ja sukkia. Sellaiset varrettomat sukat olisivat sporttisandaaleiden kanssa varmaan parempi yhdistelmä, mutta tämä nahkasandaali tavallinen nilkkasukka on kyllä kammottava yhdistelmä mielestäni.

        Minulle tämä on niin iso asia, että joudun ainakin itse miettimään suhteen jatkoa. En halua heti tästä sanoa, koska luulen, että mies loukkaantuisi. Mutta en voi kyllä näin jatkaakaan...

        Hei...tuo housulisäys sandaali- ja sukkayhdistelmään on jo liikaa.

        Jos housuista mennään ylöspäin, seuraavana kaikesta päätellen on ruudullinen flanellipaita, jonka helmat on solmittu navan päälle rusetille viilennyksen toivossa, harvat kesäviikset, värilliset peililasit, lippis ISÄNTÄ-kirjailulla ja sormi nenässä.

        Ja joku siitäkin kyllä tykkää.


      • aloittaja
        Jalat alle! kirjoitti:

        Hei...tuo housulisäys sandaali- ja sukkayhdistelmään on jo liikaa.

        Jos housuista mennään ylöspäin, seuraavana kaikesta päätellen on ruudullinen flanellipaita, jonka helmat on solmittu navan päälle rusetille viilennyksen toivossa, harvat kesäviikset, värilliset peililasit, lippis ISÄNTÄ-kirjailulla ja sormi nenässä.

        Ja joku siitäkin kyllä tykkää.

        Kyllä, tämä yhdistelmä on jotain todella järkyttävää. Sukat kiskottuna ylös, ja lyhyet lahkeet siinä lipattavat. Kaprihousujen kanssa ei todellakaan kuulu käyttää sukkia, eikä myöskään sandaalien kanssa. Menin todella vaikeaksi, kun näin tämän ilmestyksen.

        Miehellä on kuitenkin joskus ollut yllään ihan kivoja vaatteita, Gantin paitoja esim. ja niiden perusteella luulin, että hänellä olisi joku tolkku pukeutumisessa.

        Nämä voi olla niin vaikeita asioita, että suhdetta ei kannata tämän pidemmälle jatkaa, koska turha alkaa riitelemään tällaisista perusasioista tai pahoittamaan toisen mieltä.


      • luovuttaa..
        aloittaja kirjoitti:

        Kyllä, tämä yhdistelmä on jotain todella järkyttävää. Sukat kiskottuna ylös, ja lyhyet lahkeet siinä lipattavat. Kaprihousujen kanssa ei todellakaan kuulu käyttää sukkia, eikä myöskään sandaalien kanssa. Menin todella vaikeaksi, kun näin tämän ilmestyksen.

        Miehellä on kuitenkin joskus ollut yllään ihan kivoja vaatteita, Gantin paitoja esim. ja niiden perusteella luulin, että hänellä olisi joku tolkku pukeutumisessa.

        Nämä voi olla niin vaikeita asioita, että suhdetta ei kannata tämän pidemmälle jatkaa, koska turha alkaa riitelemään tällaisista perusasioista tai pahoittamaan toisen mieltä.

        Jos suhde todella on kiinni sukista sandaaleiden kanssa, kannattaa ehkä heti lopettaa.

        Yleensä ihmiset kiintyvät toiseen luonteen, lahjakkuuden tai jonkin ominaisuuden kautta. Jos tuollainen pinnallinen asia on liikaa, kannattaa ehkä katsella pitempään ennen suhteen aloittamista.

        Yleensä ihmiset ymmärtävät puhetta. Sillä voi saada aikaan kaikenlaista. Toisaalta, ihmiset pitävät siitä että saavat elää kuten haluavat. Yleensä itseään voi muuttaa, toista on vaikeampi saada muuttumaan.

        Itse pidän sukkia sandaalien kanssa kunnes ne keväällä lakkaavat painamasta niin että tulee rakkoja. Jos sen vuoksi en kelpaa jollekulle, so what.


      • -Neule-
        aloittaja kirjoitti:

        Kyllä, tämä yhdistelmä on jotain todella järkyttävää. Sukat kiskottuna ylös, ja lyhyet lahkeet siinä lipattavat. Kaprihousujen kanssa ei todellakaan kuulu käyttää sukkia, eikä myöskään sandaalien kanssa. Menin todella vaikeaksi, kun näin tämän ilmestyksen.

        Miehellä on kuitenkin joskus ollut yllään ihan kivoja vaatteita, Gantin paitoja esim. ja niiden perusteella luulin, että hänellä olisi joku tolkku pukeutumisessa.

        Nämä voi olla niin vaikeita asioita, että suhdetta ei kannata tämän pidemmälle jatkaa, koska turha alkaa riitelemään tällaisista perusasioista tai pahoittamaan toisen mieltä.

        Kuulostaa hiukka hassulle koko tämä ongelma. Toki tuo pukeutuminen kuulostaa aika hoopolta, mutta hoopolta kuulostaa myös se, että olisit lemppaamassa muuten hyvän (onko hän muuten hyvä?) miehen sukkasandaalien vuoksi.

        Odota nyt vähän aikaa. Kohta tulee syksy ja sandaalit ja kaprit jää kaappiin. Jos sitten pääset yli hänen syksyisestä tuulipuvustaan ja talven rumasta kansitakista tms. niin ensi kesänä on varmaan jo helpompi vihjailla ja ohjailla, että miten niitä sandaaleja kannattaa käyttää.


      • ei todellakaan näin
        aloittaja kirjoitti:

        Herra käyttää siis nahkasandaaleissa tavallisia mustia sukkia. Tämä näyttää kamalalta, kun hänellä on jalassa kapri-mittaiset housut! Jos on viileää, pitää käyttää ihan tavallisia kenkiä, ei sandaaleita ja sukkia. Sellaiset varrettomat sukat olisivat sporttisandaaleiden kanssa varmaan parempi yhdistelmä, mutta tämä nahkasandaali tavallinen nilkkasukka on kyllä kammottava yhdistelmä mielestäni.

        Minulle tämä on niin iso asia, että joudun ainakin itse miettimään suhteen jatkoa. En halua heti tästä sanoa, koska luulen, että mies loukkaantuisi. Mutta en voi kyllä näin jatkaakaan...

        Jos tuo pistää suhdetta miettimään niin en voi uskoakaan millainen se olisi 2 vuoden päästä jos koko suhde on noin pienestä kiinni! Monen laista olen kuullut mutta tää menee Top 10!


      • trdd
        -Neule- kirjoitti:

        Kuulostaa hiukka hassulle koko tämä ongelma. Toki tuo pukeutuminen kuulostaa aika hoopolta, mutta hoopolta kuulostaa myös se, että olisit lemppaamassa muuten hyvän (onko hän muuten hyvä?) miehen sukkasandaalien vuoksi.

        Odota nyt vähän aikaa. Kohta tulee syksy ja sandaalit ja kaprit jää kaappiin. Jos sitten pääset yli hänen syksyisestä tuulipuvustaan ja talven rumasta kansitakista tms. niin ensi kesänä on varmaan jo helpompi vihjailla ja ohjailla, että miten niitä sandaaleja kannattaa käyttää.

        "Kuulostaa hiukka hassulle koko tämä ongelma. Toki tuo pukeutuminen kuulostaa aika hoopolta, mutta hoopolta kuulostaa myös se, että olisit lemppaamassa muuten hyvän (onko hän muuten hyvä?) miehen sukkasandaalien vuoksi. "

        Juuri niin! Koetappas selvitä asiasta huumorilla. Heitä joku suora mutta huumorilla höystetty heitto. Tai puistonpenkillä tai jossain istuessanne yksinkertaisesti polvistu hänen eteen ja riisu ne sukat sen miehen jalasta, rullaa siististi ja ojenna takaisin hänelle. Muista hymyillä ja kertoa ilmeelläsi että olet tekemässä tätä leikkisällä mielellä. Jos hän kysyy että mitä hemmettiä oikein teet niin sano vaikka että tässä on meneillään asunkohennustuokio.

        Itse varmaan kysyisin ihan suoraan että pidätkö aina sukkia sandaalien kanssa. Sen kun kysyy vaikka ihan suoraan silmiin katsoen ihan kuin kysyisi ihan mitä tahansa "tavallista" kysymystä, mutta vähän kujeilevasti hymyillen kuitenkin, niin kyllä mies tajuaa mitä tarkoitat ja tajuaa että et tarkoita sitä millään pahalla.


      • blacklash!
        aloittaja kirjoitti:

        Herra käyttää siis nahkasandaaleissa tavallisia mustia sukkia. Tämä näyttää kamalalta, kun hänellä on jalassa kapri-mittaiset housut! Jos on viileää, pitää käyttää ihan tavallisia kenkiä, ei sandaaleita ja sukkia. Sellaiset varrettomat sukat olisivat sporttisandaaleiden kanssa varmaan parempi yhdistelmä, mutta tämä nahkasandaali tavallinen nilkkasukka on kyllä kammottava yhdistelmä mielestäni.

        Minulle tämä on niin iso asia, että joudun ainakin itse miettimään suhteen jatkoa. En halua heti tästä sanoa, koska luulen, että mies loukkaantuisi. Mutta en voi kyllä näin jatkaakaan...

        Noita vaikeanluontoisia pikkusielutätejä on Suomenmaa väärällään - osaavatkohan he itse hävetä itseään vastaavasti ?


    • ............

      Minun mielestäni ihmisen jalka ei ole kovin kaunis ilmestys, joten sukka sandaaleissa ei ole mielestäni mitenkään huono vaihtoehto jos tuollaiset törkykengät pitää jalkaansa tunkea. Itse käytän sandaaleja pelkästään mökillä ja rannalla. Muuten käytän hieman näyttävämpiä kenkiä.

      • kiribati

        Tuo koskee NAISIA. Miehet eivät käytä koskaan virallisissa tilaisuuksissa sandaaleja!


      • kiribati kirjoitti:

        Tuo koskee NAISIA. Miehet eivät käytä koskaan virallisissa tilaisuuksissa sandaaleja!

        sivun.

        Kävi ilmi, esim. Pickala Golgissa ei pääse pelaamaan golf sandaaleilla ilman sukkia.

        Gladiaattorisandaleissa sinänsä ei mielestäni pidä käyttää sukkia.
        Ei myöskään varvas- eikä rantasandaaleissa.


    • sport-sandaaleja

      työsisäkenkinä vuoden ympäri, ja tuntuisi tosi hölmöltä hiippailla tammikuussa käytävillä paljaat varpaat vilkkuen.
      Jos tämä on anteeksiantamaton tyylimoka niin voi voi.

    • kiribati

      ettet ole saanut ivallisia kommentteja ongelmaasi.

      Itse ajattelen, että pukeutumiskoodin hallitseminen ei ole snobismia vaan yleissivistystä. Miehet *eivät* käytä sukkia sandaalien kanssa. Se on sitten eri asia, jos työpaikallaan voi pitää jotain terveyssandaaleja, mutta niillä tuskin mennään esimerkiksi neuvotteluihin.

      • Suvereeni

        Itse pidän sellaisia vaatteita, jotka näyttävät hyvältä ja tuntuvat hyvältä. Sukka sandaaleissa ei todellakaan näytä yhtään sen typerämmältä kuin ne sandaalit ilman sukkaa. Varsinkin jos sieltä sojottaa miehen karun näköiset varpaat mahdollisesti hoitamattomine kynsineen ja kynnenalusineen.

        Mielestäni sellaiset pukukoodit joutaa roskiin, jotka vain rumentavat ihmisiä. Jos tyyliä halutaan niin sitten laitetaan muut kengät kuin sandaalit. Jos mukavuutta halutaan niin eikö se ole silloin aika sama mitä on jalassa.


    • Mies1985

      Kyllä naiset osaa vaatia ja ongelmia keksiä. Ei voi muuta sanoa.

      • unvtv

        Älkää akkarukat normittako niin maailmaa. Jos lähtee esim. helteisenä päivänä liikenteeseen ja on tarkoitus olla liikeellä ilta ja ehkä osa yötäkin, sukittako silloin mennään. Höpön löpön, sanon minä. Sandaalit ja sukat ovat ihan ok.


      • H...tti!:)
        unvtv kirjoitti:

        Älkää akkarukat normittako niin maailmaa. Jos lähtee esim. helteisenä päivänä liikenteeseen ja on tarkoitus olla liikeellä ilta ja ehkä osa yötäkin, sukittako silloin mennään. Höpön löpön, sanon minä. Sandaalit ja sukat ovat ihan ok.

        Voiko olla typerämmän näköistä kuin sukat sandaaleissa??!! Mäntti insinööri-tyyli...siihen vielä pieniruutuinen paita ja kuva on täydellinen:D
        T.Mies


      • Anonyymi
        unvtv kirjoitti:

        Älkää akkarukat normittako niin maailmaa. Jos lähtee esim. helteisenä päivänä liikenteeseen ja on tarkoitus olla liikeellä ilta ja ehkä osa yötäkin, sukittako silloin mennään. Höpön löpön, sanon minä. Sandaalit ja sukat ovat ihan ok.

        Sukat ja sandaalit, siihen vielä vyölaukku.
        Aivan SAATANAN järkyttävä yhdistelmä.
        Terveisin. Tosimies tästä päivästä


    • Turpourpo

      Etsi ihmeessä joku toinen mies äläkä ala kiusaamaan tuollaisella asialla!

      Ajan mittaan hänessä tulee olemaan paljon isompiakin asioita joiden kanssa et voi elää!

      Kyllä sinä löydät taatusti jonkun male-pissiksen jolle saat purkaa vaatehuolesi!

    • vaan että

      seksikkyytesi ja uskottavuutesi lisääntyisi jos ottaisit vielä noi sukat sandaaleista pois...tai haluat nähdä hänen miehekkäät varpaansa noissa sandaaleissa... =)

    • Inbound

      Hei,

      Muutama ajatus tuli mieleen:

      1.
      Itse löysin sandaalit (reef) joita voi käyttää koko päivän mukavasti ilman sukkia. Eli ota miehesi mukaan ja menkää sandaaliostoksille. Ennen sitä kerro hänelle, että sandaaleja ja sukkia ei yksinkertaisesti käytetä yhdessä ;-)

      2. Ensivaikutelma, joka kirjoituksestasi paistoi kuitenkin viestitti enemmän sitä että mies ei muutenkaan kelpaa sinulle. Tunteesi häntä kohtaan ovat siis varmaan muutenkin jo hiipuneet. Sä et muuten tällä palstalla pohtisi, jättääkö hänet (sukkien takia) vaiko ei?

      Toimintaehdotus:

      3. Tuska, jota tunnet kun "esiinnyt" miehesi kanssa julkisilla paikoilla heijastuu varmasti olemukseesi muutenkin. Seurustelun yksi päätarkoituksia on kuitenkin löytää ihminen jonka seurassa on hyvä olla. Nyt et voi olla hänen seurassaan luonnollisesti & mukavasti.

      4. Ei kannata jatkaa. Luulen että itse odotit mieheltäsi enemmän varsinkin pukeutumisen & näyttävyyden suhteen. Kun miehesi saa tietää ongelmasi, ei hänkään enään voi olla suhteessa "oma luonnollinen itsensä". Eli lopeta tämä orastava suhteesi, mutta tee se tyylikkäästi. Hyvä ero ei jätä häntä suureen tuskaan l. pyri kehittämään hyvä selitys, jossa hän säilyttäisi itsetuntonsa rippeet. Pahinta mitä voit tehdä, on että jätät hänet ilman mitään selitystä.

      5. Uutta putkeen. Ala pyörimään paikoissa joissa pyörii ihmisiä joiden seurassa sinulla on hyvä olla. Nopeasti mieleen tulee trendikkäät baarit tai terassit.

      • aloittaja

        Niin, emme siis varsinaisesti seurustele. Moni kommentoija ei ilmeisesti ole tätä seikkaa huomioinut. Kuten arvelit, en ole niin järin innostunut tästä miehestä ja odotin häneltä tosiaan hieman enemmän. En tunne oloani kovin luontevaksi hänen seurassaan. Syitä on toki paljon muitakin kuin nämä sukat ja sandaalit. Tässä vaiheessa, kun suhde ei ole seurustelua, on helppo lähteä. Ja koska emme ole niin läheisiä, minusta ei ole kovin helppoa alkaa huomauttamaan toisen pukeutumiseen tai ulkonäköön liittyvistä asioista. Kun suhde on vakiintunut, on varmaan helpompi puhua myös tällaisista asioista.

        Minä ainakin itse näen asian niin, että miehen pitäisi itse ymmärtää, mikä toimii ja mikä ei pukeutumisen suhteen. Minusta on ärsyttävää, jos joutuisin häntä opastamaan muissakin asioissa. Ei se ole kivaa, miehestäkään.

        No aion nyt vielä hieman katsoa ja tutkailla tilannetta ja sitten keksiä jonkin sopivan syyn, jos päädyn siihen, että ei kannata jatkaa.

        Mutta kaikille miehille tosiaan vinkiksi, että sandaalit, sukat ja shortsit/kaprit kaupungilla liikuttaessa eivät sovi kuvaan. Monilla työpaikoilla näkee miehiä tosiaan käyttävän sandaaleita sukkien ja pitkien housujen kanssa. Mielestäni tämäkään ei ole sopivaa, mutta en ole asialla sen enempää itseäni vaivannut, koska näihin miehiin minulla ei ole ollut mitään henkilökohtaista suhdetta.


      • kdsbi
        aloittaja kirjoitti:

        Niin, emme siis varsinaisesti seurustele. Moni kommentoija ei ilmeisesti ole tätä seikkaa huomioinut. Kuten arvelit, en ole niin järin innostunut tästä miehestä ja odotin häneltä tosiaan hieman enemmän. En tunne oloani kovin luontevaksi hänen seurassaan. Syitä on toki paljon muitakin kuin nämä sukat ja sandaalit. Tässä vaiheessa, kun suhde ei ole seurustelua, on helppo lähteä. Ja koska emme ole niin läheisiä, minusta ei ole kovin helppoa alkaa huomauttamaan toisen pukeutumiseen tai ulkonäköön liittyvistä asioista. Kun suhde on vakiintunut, on varmaan helpompi puhua myös tällaisista asioista.

        Minä ainakin itse näen asian niin, että miehen pitäisi itse ymmärtää, mikä toimii ja mikä ei pukeutumisen suhteen. Minusta on ärsyttävää, jos joutuisin häntä opastamaan muissakin asioissa. Ei se ole kivaa, miehestäkään.

        No aion nyt vielä hieman katsoa ja tutkailla tilannetta ja sitten keksiä jonkin sopivan syyn, jos päädyn siihen, että ei kannata jatkaa.

        Mutta kaikille miehille tosiaan vinkiksi, että sandaalit, sukat ja shortsit/kaprit kaupungilla liikuttaessa eivät sovi kuvaan. Monilla työpaikoilla näkee miehiä tosiaan käyttävän sandaaleita sukkien ja pitkien housujen kanssa. Mielestäni tämäkään ei ole sopivaa, mutta en ole asialla sen enempää itseäni vaivannut, koska näihin miehiin minulla ei ole ollut mitään henkilökohtaista suhdetta.

        "Monilla työpaikoilla näkee miehiä tosiaan käyttävän sandaaleita sukkien ja pitkien housujen kanssa. Mielestäni tämäkään ei ole sopivaa, mutta en ole asialla sen enempää itseäni vaivannut, koska näihin miehiin minulla ei ole ollut mitään henkilökohtaista suhdetta."

        Tarkoitatko tällä sitä, että mielestäsi sandaalit eivät ole lainkaan sopiva jalkine työpaikalle, vai että työpaikallakin pitäisi ola paljain varpain, jos käyttää sandaaleja?

        Näkemykseni on että täysi sandaalikielto on monella työpaikalla huono juttu (hommissa joissa joutuu kävelemään tosi paljon sisätiloissa on mukavaa jos voi käyttä jalkineita jotka hiostavat mahdollisimman vähän), toisaalta taas paljaat jalat eivät kuulu työpaikalle.


      • aloittaja
        kdsbi kirjoitti:

        "Monilla työpaikoilla näkee miehiä tosiaan käyttävän sandaaleita sukkien ja pitkien housujen kanssa. Mielestäni tämäkään ei ole sopivaa, mutta en ole asialla sen enempää itseäni vaivannut, koska näihin miehiin minulla ei ole ollut mitään henkilökohtaista suhdetta."

        Tarkoitatko tällä sitä, että mielestäsi sandaalit eivät ole lainkaan sopiva jalkine työpaikalle, vai että työpaikallakin pitäisi ola paljain varpain, jos käyttää sandaaleja?

        Näkemykseni on että täysi sandaalikielto on monella työpaikalla huono juttu (hommissa joissa joutuu kävelemään tosi paljon sisätiloissa on mukavaa jos voi käyttä jalkineita jotka hiostavat mahdollisimman vähän), toisaalta taas paljaat jalat eivät kuulu työpaikalle.

        Minulla on kokemusta lähinnä toimistotyöstä, jossa istutaan tietokoneen äärellä koko päivä. Sandaalien sijaan voisi käyttää kevyempiä nahkakenkiä ja ohuita sukkia, jos tuntuu siltä, että sandaaleita pitää käyttää, kun jaloilla on kuuma. Talvella voi pitää työpaikalla vaihtokenkiä.

        Jos joku pitää hyvännäköisenä suoria housuja sukkien ja sandaalien kanssa, niin ei kai sille voi mitään. Minusta sandaalit työpaikalla tavallisten vaatteiden kanssa vain ovat kamalat. Onhan toki olemassa työsandaaleita, joita näkee kahviloissa ja terveydenhuoltoalan ihmisillä. Tämä aloittamani ketju ei tosiaan sellaiseen pukeutumiseen liittynyt, vaan vapaa-ajan pukeutumiseen ja liikkumiseen kaupungin keskustassa.


      • Ei sukkia
        aloittaja kirjoitti:

        Niin, emme siis varsinaisesti seurustele. Moni kommentoija ei ilmeisesti ole tätä seikkaa huomioinut. Kuten arvelit, en ole niin järin innostunut tästä miehestä ja odotin häneltä tosiaan hieman enemmän. En tunne oloani kovin luontevaksi hänen seurassaan. Syitä on toki paljon muitakin kuin nämä sukat ja sandaalit. Tässä vaiheessa, kun suhde ei ole seurustelua, on helppo lähteä. Ja koska emme ole niin läheisiä, minusta ei ole kovin helppoa alkaa huomauttamaan toisen pukeutumiseen tai ulkonäköön liittyvistä asioista. Kun suhde on vakiintunut, on varmaan helpompi puhua myös tällaisista asioista.

        Minä ainakin itse näen asian niin, että miehen pitäisi itse ymmärtää, mikä toimii ja mikä ei pukeutumisen suhteen. Minusta on ärsyttävää, jos joutuisin häntä opastamaan muissakin asioissa. Ei se ole kivaa, miehestäkään.

        No aion nyt vielä hieman katsoa ja tutkailla tilannetta ja sitten keksiä jonkin sopivan syyn, jos päädyn siihen, että ei kannata jatkaa.

        Mutta kaikille miehille tosiaan vinkiksi, että sandaalit, sukat ja shortsit/kaprit kaupungilla liikuttaessa eivät sovi kuvaan. Monilla työpaikoilla näkee miehiä tosiaan käyttävän sandaaleita sukkien ja pitkien housujen kanssa. Mielestäni tämäkään ei ole sopivaa, mutta en ole asialla sen enempää itseäni vaivannut, koska näihin miehiin minulla ei ole ollut mitään henkilökohtaista suhdetta.

        Tulee todella junttimainen kuva miehestä, jos käyttää sukkia sandaaleissa. 70-luku tulee mieleen:))


      • jryib

      • Uusi trendi

      • haloo!!!
        jryib kirjoitti:

        Jos tää jätkä saa pitää niin sit kyllä mäkin:

        http://www.babble.com/CS/blogs/famecrawler/2008/02/16-22/david-beckham-socks-sandals.jpg

        Becks on tulossa pelistä ja ottanut jalastaan hikiset pelikengät, jotka hänellä on kädessään! Kyseessä ei selvästikään ole sellainen tilanne, että Becks on varta vasten pukeutunut sukkiin ja sandaaleihin, vaan todennäköisesti siirtymässä kentältä pukuhuoneeseen.


    • thunder n.

      Fiksu pukeutuminen tarkoittaa sitä, että otetaan toiset huomioon. Eli ei sukkia sandaalien kanssa kuumana kesäpäivänä jo sen hajun takia, mitä voi seurata. Ja tulee sellainen fiilis että millaisia jalkoja ukko piilottaa sukkiensa alla kun ei voi rennosti olla paljan jaloin sandaaleissa.
      Jos kylmä päivä ni sitten ei pidetä mitää sandaaleita ollenkaan.

    • dayum

      Haittaakohan miestä sun käyttämät pikkuhousut?

      Mutta joo, eihän se nyt ole niin kivan näköistä jos miehellä on esim. valkeat tennissukat sandaaleissa, muutankaan pitkävartisia sukkia ei kannata / kannattaisi suosia sandaaleissa. Vähän hassun näköistä. Itse kuitenkin käytän joskus sukkia sandaaleiden kanssa. Tosin lähinnä töissä ja siihen on olemassa ihan järkisyykin. Toiset saa olla asiasta mitä mieltä haluavat olla.

      Sano miehelle suoraan, mutta asiallisesti, että olisi kivemman näköistä jos hän ei käyttäisi sukkia sandaaleiden kanssa.

    • ....

      sano sille että pitää sukkia vyölaukussa sen aikaa kun olette ihmisten ilmoilla.

      • kiribati

        Auts, tämä oli ihana! :-DDD


    • typerämpää..

      kuultu että sandaalit paljaisiin jalkoihin?
      Sukat nyt vaan kuuluu sandaalien kanssa ainakin jos ollaan ihmisten ilmoilla,eri asia sitten jos jossain rannalla puolihuolimattomasti..
      On niitä naisillakin tosi luotaantyöntäviä,esim housut jotka ei ole polvihousut eikä pitkät vaan jotain siltä väliltä,näyttää kuitenkin sirkuspelleltä.

    • sun..

      olis vähän aika laajentaa suppeaa elämänkuvaas vähän muuallekkin kuin niihin kaupungin kadunnurkkiin.

      • miax

        sukkia sandaaleissa, mutta älkää vinkuko jollei naista löydy. Älkääkä vinkuko naisten superleveistä perseistä, resuisista tuulipuvuista tai kulmakarvoihin asti levitetystä kirkkansinisestä luomiväristä. Epäesteettisiä juttuja kaikki eikä kenenkään ole pakko ottaa kumppania, joka omasta mielestä näyttää ääliöltä.


    • addressi
    • Miesrealisti

      Jos miehessä ei ole muuta vikana kuin se, ettei hän noudata sinun tapaasi jotain muotioikkua, niin olisi järkevintä vain ottaa se. Jos kovin kauan jatkaa täyellisen unelmien prinssin etsimistä, niin on äkkiä yli kolmikymppinen, jonka on paljon vaikeampi löytää enää miestä, jonka ainoa "vika" olisi sukkien käyttäminen sandaalien kanssa.

    • tabi sock

      ovatko japanilaist juntteja kun ne käyttävät sandalien kanssa aina sykkia?

      • Miesssssssssssss

        Täällä vängätään ja vängätään, mutta onko joku:
        - muotiguru sanonut jotain sukista sandaaleissa?
        - käytösopas/pukeutumisopas kertonut, miten asia on?

        En ole aiemmin kuullutkaan, etteikö muka sandaaleissa voisi käyttää sukkia. Ainakin miehet voivat. Mies paljain varpain kaupungilla, yök!


      • mies voisi
        Miesssssssssssss kirjoitti:

        Täällä vängätään ja vängätään, mutta onko joku:
        - muotiguru sanonut jotain sukista sandaaleissa?
        - käytösopas/pukeutumisopas kertonut, miten asia on?

        En ole aiemmin kuullutkaan, etteikö muka sandaaleissa voisi käyttää sukkia. Ainakin miehet voivat. Mies paljain varpain kaupungilla, yök!

        käyttää sandaaleita ilman sukkia?
        Käynti jalkahoitajalla jos ei muuten ilkeä jalkojaan näytellä!


    • tarkoitat

      olen samaa mieltä kanssasi ettei sandaalit ja sukat sovi yhteen.
      Kammottavan näköistä sellainen ja heti kun näen sen niin tiedän ettei tyylitajua.
      Jos sandaalit on hyvät jalalle niin ei tule rakkoja kävellessä.
      Olen itsekin kulkenut koko kesän sandaaleissa ja ilman sukkia, eikä rakkoja ym. ylimääräistä jaloissa.

      Aurinkoista kesää ja sandaali kelejä (ilman sukkia) kaikille. ;)

      • ^Maarit^

        Tää sukka/sandaali aihe on joka kesä esillä. :) Mutta joo, se on todella karmea näky kun ne sukat on vedetty puol sääreen asti ja sit koko "komeuden" kruunaa ne sandaalit, voi kyynel. :/ Minä olen aika suora sanoissani, ja olen avopuolisolleni kyllä maininnut että ne sukat ja sandaalit eivät ole hyvä yhdistelmä, onneksi valistus on tepsinyt ja ne sukat on jääneet sinne kaapin perälle odottamaan kiltisti sopivaa tilaisuutta jolloin ne sitten vedetään jalkaan. :D


      • Ikänsä niin

        On totta, että on helevetin tyylitajutonta, kun katselee näitä sukka-sandaali
        miehiä.:)

        Mies


    • ole mikään

      pakko esiintyä hänen kanssaan julkisesti eikä muutenkaan, ellet halua. Kerrothan, että olette vasta tutustuneet, joten mitään siteitä tai syitä olla yhdessä ei vielä liene.
      Opettamaan ei aikuista ihmistä kannata ruveta. Ajattelepa, miltä itsestäsi tuntuisi, jos hän alkaisi antaa sinulle pukeutumisohjeita.

    • ...

      Minä en voisi olla sanomatta epäkohdista. Riippuu tietysti sukista ja sandaaleista, mutta usein ei sovi jos on pitkää urheilusukkaa ja paksua sandaalia paljaalla säärellä. Ihmettelen miksi ammattiihmisetkin työpaikoillaan käyttävät tätä yleisesti tekee "pelottavan" vaikutelman. =D

      • tähh

        Kyl tää maailma/suomi on pinnallinen paikka jos tehdään aihe tämmösestä. Sano sille et jätät sen jos se vielä käyttää sukkia sandaalien kanssa...Mua ei oikeesti vois vähempää kiinnostaa mitä ihmiset ajattelee mun pukeutumisesta. Ja jos joku nainen ei huoli mua koska ei pidä mun tyylistä, niin ei oo mun arvoinen.
        Sun miehllä ois hyvä syy jättää sut, sun henkisen tason takia.


      • kesän hitti
        tähh kirjoitti:

        Kyl tää maailma/suomi on pinnallinen paikka jos tehdään aihe tämmösestä. Sano sille et jätät sen jos se vielä käyttää sukkia sandaalien kanssa...Mua ei oikeesti vois vähempää kiinnostaa mitä ihmiset ajattelee mun pukeutumisesta. Ja jos joku nainen ei huoli mua koska ei pidä mun tyylistä, niin ei oo mun arvoinen.
        Sun miehllä ois hyvä syy jättää sut, sun henkisen tason takia.

        Oliskohan tämä aloittajan sandaaliongelma jo ratkennu tässä parin vuoden aikana, mutta ehkäpä tämäkin on taas ajankohtainen huolenaihe tulevana kesänä?


    • Mies22vkl

      Minä en koskaan ole ymmärtänyt tätä sukka ja sandaalit juttua. Sandaalit eivät ole mikään kovin näyttävä jalkine ja miehen jalat eivät usein ole mitään kauneinta katsottavaa paljaana. Eli mielestäni sandaalit näyttävät varsinkin miehillä paremmalta kun heillä on sukka jalassa. Ei tarvitse olla polveen asti ulottuva sukka, mutta ihan normaali sukka niin on mielestäni ihan ok riippuen toki muusta vaatetuksesta.

      Itse en käytä sandaaleja muulloin kuin rannalla ja tällöin en luonnollisesti sukkaa niissä pidä, joten mielipiteeni ei johdu siitä, että itse käyttäisin tätä yhdistelmää. Minun mielestäni on pahempi tyylimoka, että laittaa ylipäänsä sandaalit jalkaan kaupungissa.

    • käytössä
      • ecsafghghfdsdf

        olipas järkyttävän näköiset, minä en ainakaan ollut tajuta kummin päin nuita pidetään?? Kammottavan rumat...
        mieluummin sukat sandaaleissa kuin nuo sandaalit ilman sukkia.


    • kakkajaakko

      Voi vittu. Ehkä joskus sinullekin tapahtuu jotain olennaista, sairastut vaikka kohdunkaulansyöpään tai jotain, niin ehkä tällaiset asiat unohtuvat mielestä.

    • 55

      Käske vaihtamaan sandaalit kunnon kenkiin! Lähes kaikkien miesten varpaat ovat niin saastaisessa kunnossa, että hirvittää katsella. Jalkojen hoitaminen lienee miehille eräs salainen osoitus homoudesta tai jotain.

    • jaaha...

      Mutta eikös naiset ole useaan kertaan todenneet että miehen jalat on ruma näky ja miesten olisi parempi peittää rumat jalkansa ympäri vuoden? Siis en tarkoita yksittäisiä miesten jalkoja vaan kaikkien miesten jalkoja.

    • Mulkkupää

      Siis nainen valittaa miehensä pukeutumisesta, mitäs jos mies itsekään ei pidä sinun pukeutumistyylistäsi? OK LIIAN MYÖHÄÄN PISTIN VIESTIN JA CAPS PÄÄLLE

    • Mr Frasier

      Miksi valitatte sukkien ja sandaalien käytöstä? Makunsa kullakin. Sukkien käyttäminen tuntuu mukavemmalta, se on hygienisempää, siistimpää ja kohteliaampaa toisia kohtaan (paitsi homppeleita "muotigutuja").
      Mukavempia sukat ovat edellä mainitusti rakkojen synnyn takia ja sandaalien reunat voivat sattua herkkähipiäiselle ihmiselle joka tahtoo käyttää sandaaleja.
      Hygienisempää se on koska jos olen ymmärtänyt oikein niin jalka- & kynsisieni ovet tarttuvia sairauksia ja sukkia pitämällä niitä voidaan estää tarttumasta toisiin. (On luultavasti niitä toisiakin sairauksia jotka voi levitä paljaiden jalkojen kautta)
      Ja jalkahiki.... hrrr.....
      Kohteliaampaa sukkien käyttö on siinä mielessä että jalkahiki saattaa haista ja sukat voivat vähän pitää sitä hajua sukkien sisällä. Jalat voivat myös näyttää todella kauheilta ja saattavat herättää joitakin yökkäys reflexejä.
      Miten tämä aihe muuten liittyy naisten logiikkaan? Tällaiset muotijutu kuuluisivat paremminkin Muoti -osiolle.

      • gfgcbcbcbv

        Tuo sukat sandaalissa on jo sellainen käsite, että sitä on pakko pitää huonona asiana, koska kaikki näin tekevät.

        Mielestäni on täysin yhdentekevää pitääkö sukkia sandaaleissa. Ihan yhtä typerän näköinen jalkine molemmin päin. Mielestäni sandaali kuuluu rannalle tai kotipihalle, ei mihinkään muuhun. Tosin sukka sandaalissa on mielestäni paljon pienempi tyylimoka kuin laittaa jalkaansa nuo silmiä satuttavat kroksit.


    • ----

      Kroksit mielestäni sopivat vain lapsille ja rannalle. Itse en ole moisia jalkaani laittanut vaikka kehuvat kyllä mukaviksi...
      Mutta sandaaleista pidän. Sporttisandaaleita pidän kesällä sukkien kanssa ja ilman (yleensä matalavartiset sukat) niin kaupungissa kuin mökilläkin. Kun itsestä tuntuu hyvältä, en edes ajattele sen enempää. Korollisiin sandaaleihin en kyllä ikinä sukkia laita, se tuntuisi niiiiiiin väärältä. Mutta makuja on monia ; )

    • tennissukat

      Mun mielestäni toi sukkasandaali kammo on niin syvältä. Okei muodin mukaan se on niin out! Mutta ei täällä muutkaan kaduntallaajat niin muotikuteissa liiku etteikö joukkoon tuollaisia sukkasandaali henkilöitä mahtuisi. Henkilökohtaisesti kerron, että isäni käyttää paksuja sukkia kesällä kun hänellä hikoilee eri tavoin muissa sukissa tai jossain tietyssä materiaalissa ja hän ei vaan voi kävellä sandaaleilla ilman sukkia, syytä en nyt muista. Mutta tarvisiko hänen miettiä nytten ettei voi sandaaleja laittaa koska on sukat kun se on out vai ajatteleeko hän, että laittaa päällensä sellaiset vetimeet millä hän pystyy ja missä tuntuu hyvältä liikkua? Ei me kävellä kauppareissuilla punaisella matolla kameroitten eessä joten eiköhän kaikki menkööt tyylillään.

      • xcvvcxxcvvcx

        Eipä tuo muodin mukaan juokseminen muutenkaan ole fiksujen ihmisten puuhaa. Tietenkin on usein kannattavaa näyttää hyvältä, mutta hyvältä näyttäminen ja muoti voi olla kaksi hyvinkin eri asiaa.


    • Vielä vähemmän

      tyylikäs on sandaaleissa olevat likaiset paljaat varpaat ruokakaupassa.

    • wddwdwdwd
    • Anonyymi

      www.sukat.com :ista voit tilata laadukkaita sukkia juuri sinulle. Tutustu valikoimaan, jos uskallat! 😉

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe