tossun alla

minäkö..

Enpä tiedä miten tähän on oikeen tultu, mutta perheessämme vaimo on ottanut tiukasti päätösvallan kaikissa asioissa. Naimisissa olemme olleet jo 6 vuotta ja itse olen hyvin miehisessä ammatissa. Jotenkin vain valta on luisunut voimakastahtoiselle vaimolleni. Hän määrää täysin rahan käyttöni, menemiseni ja muut. Hän päättää remonteista kotona, mitä, kuka ja milloin. Kapakkaan minulla ei ole mitään asiaa ja jos olen yksin liikkeellä jossakin jostain syystä, niin minun tulee ilmoittautua säännöllisesti vaimolleni puhelimitse. Itse hän on ollut jo pidempään kotirouvana. Seksistä puhuminen lienee turhaa. Saan kerran kuussa, jos niinkään usein. Vaimoa ei seksi juurikaan kiinnosta. Minun tulee kyllä pitää häntä hyvänä ja hieroa ynnä muuta,lakata varpaan kynnet, pestä ja paijata. Ei tämä ole enään miehen elämää. Taidan tehdä kapinan.

45

10824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalaisen miehen yleisin virhe on sitten se että ei ota asioita puheeksi silloin niille olisi ehkä jotain tehtävissä. Ala siis puhua NYT puolisosi kanssa että näin ei voida jatkaa.. Tee siis niinkuin neuvoin, älä niinkuin minä tein.

      • Anonyymi

        Poikani vaimo on ottanut vallan avioliitossa. Vaimo on isän tyttö pitää 7pv käydä isin ja äidin luona ja vielä illallasoittaa. Piti muuttaa samalle paikkakunnalle missä vaimon suku asuu. Sukunimi piti vaihtaa vaimon sukuun kuuluvaksi. Poika viettää äitien päivät joulut juhannukset ym kaikki juhlapyhät anoppilassa ihan kuin olis tossun alla. Eikös sanota parempi tossun alla kuin taivasalla. Mutta oma äiti on unohdettu tyystin. Ei käydä vierailulla kun kaikki aika menee vaimon suvun kanssa. Taitaa pojan perintö olla aika pieni. Paree kun ei saa mitään perintöä annan vaikka mustalaisille.


    • NaughtyWifey

      ...miehisessä/auktoriteettia vaativassa ammatissa oleva mies antaakin kotona vallan vaimolleen.

      Ota asemasi tasa-arvoisena tai jopa puolirenttu kumppanina takaisin ennenkuin vaimosi luokittelee sinut pehmonössöksi ja ottaa eron.

      Olkoonpa kuinka voimakastahtoinen nainen tahansa, hän odottaa kuitenkin miehen sanovan sen lopullisen sanan remontti yms muihin asioihin ja olevan Mies, jossa on sitä paljonpuhuttua ja vaikeasti määriteltävää särmää.

      Ehkä "vallankaappaus" on päässyt aikaa myöten tapahtumaan, jos et ole työn jälkeen jaksanut osoittaa kiinnostusta esim kodin kunnostusta kohtaan. Vaimosi on järkeillyt, että asiat hoituvat, kun hän ottaa itse ohjat käsiinsä.

      Vai onko aiemmin tapahtunut jotein sellaista, mikä ns. oikeuttaisi vaimosi kontrolloinnin esim. uskottomuus.

      Aloita kapina heti, mutta hyvin suunniteltuna. Älä provosoidu itse, kun vaimosi sitten räjähtää, kun palvelu ei enää pelaakaan.

      Ja muista, että tosiMiehelle haluaa antautua/antaa pipariakin....

      Onnea yritykseen

      • jotta

        valta on yhtä kuin piparin säännöstely.


      • niin????????

        "..miehisessä/auktoriteettia vaativassa ammatissa oleva mies antaakin kotona vallan vaimolleen."

        Ei kai kukaan nyt jaksa tehdä kahta vuoroa: ensin töissä ja sitten kotona.


      • Sej
        niin???????? kirjoitti:

        "..miehisessä/auktoriteettia vaativassa ammatissa oleva mies antaakin kotona vallan vaimolleen."

        Ei kai kukaan nyt jaksa tehdä kahta vuoroa: ensin töissä ja sitten kotona.

        Usein näiden juoppojen ukkojan vaimot jaksaa - on pakko. Siis tehdä kahta vuoroa. Kunnes prakaavat itse tai heittävät ukon pellolle.


    • ...

      tossun alla eli älä hyväksy ko. käytöstä. Ala elämään omaa elämää ilman määräyksiä. Terv. nainen

    • hittoa

      oikein meinaat! Älä tottele vaimoasi! Tee niinkuin haluat! Sano että rahasi ovat sinun ansaitsemiasi ja teet niillä mitä lystäät (tietenkin maksatte varmaan menot puoliksi)! Kapakkaan kun haluat mennä, mene. Älä elä "vankilassa". Ja lakkaa se passaaminen ja paapominen heti! Itse olin tossun alla useamman vuoden...ajattelin että kyllä se lopettaa jos minua rakastaa. Kerran tuli mitta täyteen ja sanoin niinkuin asia oli...ajattelin että jos ei kelpaa, niin lähden. Kaikki muuttui täysin! Nyt meillä menee ihan hyvin ; )

      • Akkavaltainen

        Yäk, minua inhottaa, kun mieheni ei koskaan sano mihinkään mitään. Aina minun täytyy päättää kaikesta ja käskeä tekemään. Ärsyttää, kun talossa on nykyään kaksi oikeaa lasta ja sitten tuo mies, jota pitää myös komennella, kun muuten tapahdu mitään.

        Olen aivan kyllästynyt, kun emme voi edes keskustella enää nykyisin mistään. Jos sanon tai ehdotan jotain, niin se heti sopii miehlle. Jos en sano mitään, ei hänkään sano eli mitään ei tapahdu millekään asialle.

        En tajua miten hän on tuommoiseksi muuttunut! Jos ei halua, että minä päätän asioista, niin sanoisi ääneen. Se olisi ihana yllätys, kun voitaisiin taas suunnitella yhdessä ja molempien ideoita ja mielipiteitä tulisi esiin!


      • ei saa pois tossun alta
        Akkavaltainen kirjoitti:

        Yäk, minua inhottaa, kun mieheni ei koskaan sano mihinkään mitään. Aina minun täytyy päättää kaikesta ja käskeä tekemään. Ärsyttää, kun talossa on nykyään kaksi oikeaa lasta ja sitten tuo mies, jota pitää myös komennella, kun muuten tapahdu mitään.

        Olen aivan kyllästynyt, kun emme voi edes keskustella enää nykyisin mistään. Jos sanon tai ehdotan jotain, niin se heti sopii miehlle. Jos en sano mitään, ei hänkään sano eli mitään ei tapahdu millekään asialle.

        En tajua miten hän on tuommoiseksi muuttunut! Jos ei halua, että minä päätän asioista, niin sanoisi ääneen. Se olisi ihana yllätys, kun voitaisiin taas suunnitella yhdessä ja molempien ideoita ja mielipiteitä tulisi esiin!

        Tai minun mieheni? Ihan samat kuviot täällä, mieheni ei sano, sunnittele tai ota kantaa mihinkään. Olisi ihana pyörittää taloutta yhdessä, mutta kun toiselle käy aina kaikki (vastuun pakoiluako?). Ei kestä, jos suutun, joten siksi varmaan peesailee. Ärsyttävää!
        Tosin mielestäni baari ei ole perheellisen paikka muutenkaan.


    • sikke40

      Mitä toi käytös on. Mitä ihmettä sun kultsipuppelis kuvittelee. Onko se joku prinsessa joka syntynyt väärään valtioon. Tuskin nykypäivän monarkitkaan tommosta harrastaa. Suosittelen hellyydenkohteen palautusta normaalille kiertoradalle. Keskustele rakkaasi kanssa asioista, jotka hankaa kengässä ja ehdottomasti jossain muualla kuin kotona. Tulee turhat tunteenpurkaukset tekemättä. Vie vaikka hänet syömään johonkin kivaan intiimiin paikkaan. Pidä itsesi kokoajan rauhallisena, äläkä anna tunteidesi liikaa pursuta. Uskon, että yhteinen sävel löytyy.
      Lopuksi jos sopu syntyy, niin kerro ,että piparia "pitää" saada 4 kertaa viikossa ,jotta tuntoo olevansa mahtimies ja helliä vaimoansa niinkuin tämä toivoo. Antoisaa kesää teille molemmille.
      Ps. Älä odottele vaan nosta "kissa" pöydälle.

      • mies39

        kyllähän tässä on vika tuossa tossun alla elelevässä miehessä eikä naisessa, ihmettelen vaan miten kukaan voi tuolla tavalla elää


    • on asiat HYVIN!

      Pääset lakkaamaan kynsiäänkin...? Antaisin melkein mitä vain jos emäntä kerrankin mullekin...

      Mä en ymmärrä mistä sinä valitat??????

    • kimmo kiimainen

      heh... suomessa miehet on paljon nussittavampia kuin naiset! karu totuus mutta fakta sekin!

      http://www.nordick.tk

      PS: chattissakin miehet ei enää kysyt "onko täällä gimmoja" vaan "onko täällä Kimmoja" jos suoraan asiaan haluaa mennä ja persettä varmuudella haluaa saada!!!

      voi voi äidin pikupoika

    • tossunalla

      Niin on meidänkin mies tossunalla.Sanoo nauttivansa asemastaan.Minusta on luonnollista että mies on naisen määräysvallan alla.Hoitaa kotityöt,osallistuu lasten hoitoon ja harrastuksiin,laittaa palkkansa tililleni.Tosin annan hänelle vähän viikkorahaa.Pienessä puutteess pitäminen tekee hänestä hellän ja innokkaan rakastajan.Tämä järjestely sopii ainakin meille.

    • DogBoy

      Relaa. Oikeasti relaa ja älä pyristele vastaan tai sano vastaan vaimollesi. taivu hänen tahtoonsa ja tee kiltisti kaikki mitä hän käskee. kokeileppa sitä.Yritä luopua siitä asenteestasi että sinä olet mies ja sinun pitää saada määrätä. Anna itsellesi lupa olla tossun alla ja nöyrtyä ja alistua kaikkeen mitä vaimosi tekee. Ei se oikeasti niin paha asia ole. Itse asiassa se voi olla ihanaa ja Kiihottavaa. Todella kiihottavaa. minä olen samassa tilanteessa mutta erotuksena se että minä ihan oikeasti Nautin siitä.

      Mietippä sitä että kun tulet töistä kotiin niin voit toden teolla rentoutua passaamalla vaimoasi. ajattele, sinun ei tarvi tehdä mitään muuta kuin se mitä käsketään, helppoa kuin armeija!

      No, kyllähän minä ymmärrän että kaikki eivät pidä alistumista kiihottavana tai miellyttävänä asiana. sitten kun olet kokeillut tuota minun neuvoa eikä elämäsi muutu paremmaksi niin sitten sinun täytyy tehdä jotain. Muista, voit oikeasti tehdä elämässäsi ihan mitä haluat, siis ihan mitä haluat. niin se maailmankaikkeus toimii...

    • Ol Playa

      Puhukaa asioista. Olette kai aikuisia.

      Vaimosi saattaa olla kovin epävarma itsestään ja sinusta. Paijaamiset ovat naiselle yhtä tärkeää kuin miehelle rakastelu. Ei paijaamista pidä vähentää, mutta keskustele ja ilmaise vaimollesi, että sinulle rakastelu on sama kuin hänelle paijaaminen.

      Puhukaa myös noista vallankäyttöasioista. Älä huuda. Puhu hiljaa, rauhallisesti ja kiltisti ja muista mainita aina myös positiivisia asioita samalla kun kerrot, mikä sinua pännii.

      Kannattaa myös harkita ihan oikeasti avioliittoterapiaa vaikka perheasiain neuvottelukeskuksesta, koska se kannattaa mieluummin tehdä, kun tilanne ei ole vielä täysin tulehtunut. On myös olemassa leirejä pareille, joilla kipinä on hiipunut.

      katso http://katajary.fi

    • Virkarouva

      Et kai vaan ole mieheni.Yritä vaan kapinoida niin siitä ei hyvää seuraa.Oikeasti et Sinä ole mieheni,hän ei uskaltaisi edes ajatella kapinointia.Muuten kuvauksesi sopii meidänkin liittoon,paitsi etten ole kotirouva.Minun mieheni on oppinut vuosien kuluessa tottelemaan kuuliaisesti mielipiteitäni ja on onnellinen saadessaan palvella minua.Ole tyytyväinen kun Sinulla on voimakastahtoinen vaimo jota voit helliä silloin kun hän tahtoo.

    • sinnekö

      sä päädyitkin, tossun alle tussun alta! Mä en saanut sua asettumaan, en edes taipumaan, saati alistumaan. Kyse oli silloin ihan tavallisista asioista perheessä, siitä, ettei mies edes saa tuhlata rahojaan mihin itse mielii, mennä minne lystää sen mukaan, kun kaverit pyytää. Mä en saanut sua uskomaan, että muakin pitää pitää ihmisenä, puhumattakaan että oisit joskus hellinyt ja hyväillyt. Sä luulit, että seksi on sitä, että mä annan sitten kun sä joudat ottamaan. Kotiin oli hyvä tulla, joten oli parasta lähteä sieltä mahdollisimman usein.
      Mä en saanut sua tolkkuihin, mutta näköjään ero oli ihan paikallaan. Mun elämä rauhoittui välittömästi kun sä läksit, ja nyt sä olet löytänyt voittajasi, naisen, joka sanoo missä kaappi seisoo, ja sä kiltisti siirrät sen sinne mihin rouva käskee, sen sijaan kun mä yritin ihan itse. Vaihdoin lamput, sulakkeet, talvirenkaat, porasin reiät taulukoukuille, pesin, putsasin, puunasin, korjasin ja nikkaroin.

      Hienoa, että osaa nainen pelata piparipurkillaan, mä olin niin hölmö että kaikesta huolimatta tykkäsin itsekin seksistä, enkä osannut pitää sitä hallintakeinona. Joskus kun mä valvoin yksin lasten kanssa, odottelin sua kotiin, mietin, miten saan laskut maksettua tai että missä pirussa sä tuhlaat rahojasi, kenen kanssa luuraten, rukoilin, että sullekin joskus tulee totiset paikat, saat ansiosi mukaan. Kiitos kirjoituksestasi, se antaa mulle yhä enemmän luottamusta, pahakin saa palkkansa. Kiitos.

      Peeäs ja rouvalle terveisiä, koskaan ei voi tietää, millä oksalla piru istuu. Toivottavasti sun napakkuutesi on oikein geeneissä, ei joudu teidän tytär minkään retkun matkaan : )

      • taitolaji

        Monet miehet haluavat naisen heitä tossuttamaan.Eivät ne sitä julkisesti myönnä edes vaimolleen mutta hakeutuvat tossunalle käytännössä.Jos vaimo ei tätä huomaa ja käytä tilaisuutta, niin ongelmia seuraa.Nykyään puhutaan paljon tasa-arvosta eikä huomata sitä että on johtajia ja johdettavia.Ei kaikki naiset halua johtaa mutta ei myöskään miehet.Taitaa mennä noin puoliksi.Naisena sanoisin että on omaa saamattomuutta jos ei saa miestään kuriin.On niitä keinoja jokaiselle naiselle siunattu.Toivotan Sinulle onnea seuralle kierrokselle.


      • ei lampaita
        taitolaji kirjoitti:

        Monet miehet haluavat naisen heitä tossuttamaan.Eivät ne sitä julkisesti myönnä edes vaimolleen mutta hakeutuvat tossunalle käytännössä.Jos vaimo ei tätä huomaa ja käytä tilaisuutta, niin ongelmia seuraa.Nykyään puhutaan paljon tasa-arvosta eikä huomata sitä että on johtajia ja johdettavia.Ei kaikki naiset halua johtaa mutta ei myöskään miehet.Taitaa mennä noin puoliksi.Naisena sanoisin että on omaa saamattomuutta jos ei saa miestään kuriin.On niitä keinoja jokaiselle naiselle siunattu.Toivotan Sinulle onnea seuralle kierrokselle.

        naiset tekee miehistä lampaita ja miehet sallii sen. en mä vaan haluais mitään lapatossua makkariin. pitää olla oma tahto ja mielipiteet. huvittaa kun kaverin äijä ei voi ostaa edes leikkelettä kaupasta soittamatta vaimolle. onneks on mies kotona eikä mikään alistunu tossukka. ei ihme et ei mene hyvin ja sit petetään yms... koittakaa ny hyvät miehet terästäytyä ja naiset kyllä ne miehet ihan selviää ilman teidän jatkuvaa valvontaa ja hallintaa. naiset ei vaan usein kestä sitä että miehet todellakin ajattelee eri tavalla kuin ne. sen on huomannu työelämässä monen vuoden kokemuksella. monessa liitossa menis paremmin kun ei koko ajan nalkuteta joka helkkarin pienestä asiasta. mutta huomaahan sen heti kun on naisiakin töissä iso lauma. ei siitä tuu kun täys sota kun jokainen haluaa päteä eikä kestä sitä että toinen ihminen saa ihan toimia oman tahtonsa mukaan ilman että tarvii koko ajan vahtia ja päsmäröidä.


    • uusavuttoman vaimo

      Olen ollut kaksi kertaa todella helpossa ihmissuhteessa, missä asiat loksahtivat kohdalleen sen kummempia keskustelematta. Olikin sitten yllätys, että tämä kaikkein rakkain ja viimeinen onkin ihan eri maata.

      Minulla kesti kolme vuotta tajuta, että jos minä en pidä talouttamme ja parisuhdettamme rautakourassa, niin olemme pian velkajärjestelyissä, asumme läävässä ja mies antaa houkutella itsensä liian kilttinä ihmisenä huonoon seuraan.

      En halua tällaista suhdetta, vaan haluaisin ainakin puolet ajasta itse olla se uusavuton piipittäjä, jota mies suojelisi vahvoilla käsivarsillaan. Joka paikassa täytyy päteä ja skarpata, töissä ja kotona.

      Ei tämä ole kivaa ja yritänkin hivutustekniikalla saada miehen ymmärtämään miten otetaan oma-aloitteisesti vastuuta asioista. Mies ei ole sinut tämän tilanteen kanssa, mutta toisaalta hän silti kantaa minulle oman postinsa avaamattomana, olettaen että hoidan automaattisesti asian mikä se nyt sitten sattuu olemaankaan.

      • otteesi

        Onko sitten mies ollut joskus velkajärjestelyissä ja huonossa seurassa? Vai kuvitteletko vaan, että niin varmasti kävisi, jos et sinä huolehtisi. Joillakin on tapana luulla, että muut ei pärjää ilman heitä. Ja tykkäävät siitä, että saavat hoitaa kaiken. Vaikka purnaavatkin, että taas minä saan tämänkin hoitaa. Ja ei siitä mitään tule, kyllä mun pitää se hoitaa. Tai jos toinen tekeekin jotain hän tekee sen väärin eli eri tavalla kun sinä sen tekisit. Älä avaa postia vaan sano, että avaa postisi itse iso mies.


      • uusavuttoman vaimo
        otteesi kirjoitti:

        Onko sitten mies ollut joskus velkajärjestelyissä ja huonossa seurassa? Vai kuvitteletko vaan, että niin varmasti kävisi, jos et sinä huolehtisi. Joillakin on tapana luulla, että muut ei pärjää ilman heitä. Ja tykkäävät siitä, että saavat hoitaa kaiken. Vaikka purnaavatkin, että taas minä saan tämänkin hoitaa. Ja ei siitä mitään tule, kyllä mun pitää se hoitaa. Tai jos toinen tekeekin jotain hän tekee sen väärin eli eri tavalla kun sinä sen tekisit. Älä avaa postia vaan sano, että avaa postisi itse iso mies.

        Jos luit viestini alusta loppuun, niin kerroin siinä etten tosiaankaan ole mikään kontrollifriikki omasta tahdostani ja pyrin muuttamaan tilannetta. Kyllä tässä on muutaman kerran tullut iso itku asiasta kuin asiasta, nimenomaan silloin kun olen päättänyt uskaltaa "irrottaa otteeni". Mieheni on valloittava tunne-ihminen ja kunnon aviomies, mutta epäkäytännöllinen ja antaa liian usein virran viedä mukanaan. Minun on pakko olla skarppina, ettei se virta vie meitä molempia mukanaan.

        Halusin vain valottaa asian toista puolta, eli sitä miksi joistakin vaimoista kehkeytyy niitä tyrannimaisia pirttihirmuja olosuhteitten pakosta. Eivät kaikki miehet ole automaattisesti taloudellisia ja järkeviä, silloin on vaimon sitä oltava molempien edestä. Toki vallanhaluisiakin ihmisiä on, en minä sitä kiellä. Voin myös kuvitella, että joku kotiäiti voi kokea kodin hänen omaksi reviirikseen, jossa mies saa olla mukana lähinnä vierailijana ja maksumiehenä.


    • Aavistuksen tossun allla

      Lakata varpaan kynnet? Itse en ikinä edes ehdottaisi moista miehelle, kun ehkä vitsinä. Hmm... Miksi näin on käynyt? Ja mitä tapahtuu, jos et lakkaa varpaan kynsiä ja tee mitä vaimo haluaa? Huutaako nainen, pistää ulkoruokintaan, uhkaa erolla? Kun vaimo on kotirouvana, en ymmärrä miksi hän voi yksin määrätä rahankäytöstäsi? Kun rahat ovat sinun tienaamiasi? Keskustele vaimon kanssa, että et oikein pidä tilanteesta ja asiaan on tultava muutos. Haluat tasa-arvoisen suhteen ja tunnet itsesi nyt alistetuksi. Varmasti vaimosikin on asiasta tietoinen... Ehkä vaimo on turhautunut kotirouva ja purkaa sitä sinuun. Kun ei pääse pätemään töissä, pitää päteä kotona? Mutta jos et halua tilanteen pahentuvan niin on aika tehdä jotain!

    • Vaimo----

      kokoajan enemmän ja enemmän.Teidät on jo kotona ja koulussa opetettu tottelemaan naisianne ja kunnioittamaan heitä.Me naiset olemme tulleet entistä tasa-arvoisemmiksi ja tietoisiksi omista oikeuksistamme.On ihan tavallista että teette kotitöitä ja hoidatte lapsianne.Kun montakertaa naiset ovat pätevämpiä johtajia,niin on normaalia että he ottavat ohjat käteensä.Kun jonkun on johdettava on parempi että pätevämpi johtaa.Meillä mies on parempi tekemään käytännön asioita kuten siivousta,pyykkien pesua,vaatteiden huoltoa,pientä remontointia jne.Minulta sujuu paremmin perheen johtaminen.Onhan mieheni usein väsynyt pitkän päivänsä jälkeen kun on normaalin työpäivnsä päätteksi laittanut kodin kuntoon.Mutta silloin vaimon on syytä palkita hänet pienellä flirtillä varsinkin jos hänkin haluaa rakastella.Mieheni haluaa että hänellä on rajat ja on joku joka niitä valvoo.

    • Kohtalotoveri

      Otan osaa. tilanteesi ei ole ihan helppo ja älä kysy mistä tiedän?

      Naisesi (kuten omani) on kontrollifriikki joka hallitsee omaa elämäänsä hallitsemalla muita. Näin hän voi varautua mahdollisiin uhkakuviin hyvissä ajoin ennalta. Ja näitä uhkakuvia sitten on meillä riittänyt, kuten varmaan teilläkin. Anoppikin on avioliittomme alussa ollut talkoissa mukana uhkien tehtailuissa.

      Minä (190cm ja 105kg) olen siten jäänyt aivan JYRÄN (pienen naisen tossun) alle. Mikään tekemäni, ehdottamani taikka aikomani ei ole kelvannut. Hellyyttä ja lämpöä ei ole hänellä ollut tapana osoittaa. Aina on ollut jokin syy, mikä on estänyt häntä huomioimasta minua. Itse hän on nauttinut kovasti saamastaa huomiosta ja ihailusta (ja saanutkin sitä). Olenkin aikani palvonut maata hänen allaan. Kepeästi hän on aina luvannut, että kunhan lapset ovat isompia niin on minun vuoroni. Lupaukseksi on jäänyt.

      Nyt sitten ollaan tilanteessa missä olen eron partaalla, alistettuna, itsetunto rikottuna. Seksiä on ollut tarjolla 2-5 kertaa vuodessa ilman tunteen osoituksia ja hyvänä pitoja. Nyt naistenoikeuksien puolustajat varmaan taputtavat käsiään, että se oli sille sialle aivan oikein. Mutta mutta kun olen ollut kunnollinen, uskollinen, työssäkäyvä, kotitöitä tekevä ja lasten kanssa viihtyvä, niin on minulla oikeus kysyä mikä meni pieleen.

      Ainut vastaus, jonka olen asiaa selittämään keksinyt, on hänen omasta kotoaan lapsuudessa saamansa tunnepuolen vammat. Anoppi ei ole ollut hellapoliisi vaan täysi diktaattori. 12 vuotiasta tyttöä (siis vaimoa) on syyllistetty isälle keikistelystä, kun hän on kävellyt suihkusta pyyhe päällään huoneensa pukeutumaan. Tällaisessa ympäristössä on vaikea kasvaa terveelle pohjalle. Tarve hallita on peritty ja suhtautuminen alastomuuteen, seksuaalisuuteen ja jäänyt äitinsä mallin vääristämäksi.

      Minä ole tilanteeseen syytön, kun hän taas ei tunne "sairauden tuntoa" vaan syyllistää minua kaikesta suhdettamme hiertävästä. Keskusteltu on käyty laihoin tuloksin. Ammattiavusta hän on kieltäytynyt, kun ei hänessä ole vikaa, mutta kun muut eivät toimi kuten hän haluaa niin... Aina on löytynyt jokin syy tai tunne, jolla hellyys on minulta evätty. Olen koittanut pysyä johdonmukaisena ja vaatia osaani hellyydestä ja läheisyydestä. Kun toisella ei ole sellaista tunnetta / tunnemekanismia, jolla voisi osoittaa hellyyttä, on vaatimukseni jääneet toteutumatta.

      20 vuotta sitä sitten kesti, kunnes heräsin. Totesin TUHLAAVANI aikaani ihmiseen, joka ei ole kykenevä tasavertaiseen parisuhteeseen. Havainto on kivulias ja sekoittaa maailmani täysin. Kaikki se mitä olen luullut ja odottanut on ollut tarkoin hallittua illuusiota, jolla minut on pidetty ruodussa.

      Nyt on siis menossa loppunäytös ja sen käsikirjoitus ei ole kellään selvä, mutta näyttäisin pahasti kallistuvan eron puolelle.

      Toivon kestämistä ja silmien avaamista sekä voimia.

      • Ja lasten itsetunto?

        Tää kuulosti tulevan niin sydämestä, että tuli melkein kyynel silmään. Tuntuu, että olet yrittänyt parhaasi, ja että arvosi on paikallaan! Ainoa mitä voit tehdä on keskittyä vaalimaan omaa (ja lasten) hyvinvointia, omilla toimillasi tasapainottamaan tilannetta. Älä suostu järjettömiin vaatimuksiin, rauhallisesti vaan vähitellen enemmän otat tilaa itsellesi. Jos vaimo yksin aina kilahtelee ilman kunnon syytä, (sä et lähde mukaan tilanteisiin, pysyt vaan rauhallisena) niin eiköhän se jossain vaiheessa huomaa, että siinä itsessäänkin on jotain vikaa?
        Tai noh, ehkä olet jo kaiken yrittänyt.

        Oletkos keskustellut tästä omien lastenne kanssa. Heidänkin olisi hyvä tietää, mille äidiltään altistuvat? Heilläkin saattaa itsetunto olla heikko sen takia... turhaan... ja siirtävät taakkaa eteenpäin?


    • taivasalla.

      - niin sanoo jo sananlaskukin.

      • tossunalla!!

        vaikka rankkaa on.Itse olen puolisoni valinnut tai sitten toisin päin.Hän määrää kaikesta.Työnjako on seuraava.Molemmat käymme ansiotyössä mutta minunkin palkka menee hänen tililleen.Kaikki omaisuus on hänen nimissään.Kotona hän teettää työt minulla pyykinpesusta ja lastenhoidosta remontointiin.Ei ole vapaa-aika ongelmaa.Hän täyttää vapaa-aikansa harrastuksilla kuten ratsastus,golf ym.Kuitenkin hänellä on aikaa valvoa ja puuttua kaikkeen perheen tekemiseen, jotta mennään hänen tavallaan.Luonteeltaan hän on hallitseva ja tarkka eikä suvaitse mitään hänen säännöistään poikkeamista.Kun kaikki menee niin kuin pitää,hän on uskomattoman rakastettava nainen.Mutta jos jokin ei olekaan niin kuin hän haluaa,silloin alkaa kurinpalautus joka varmasti muistetaan ensi viikollakin.Suhteemme intiimi puoli on rikasta,tosin hänen ehdoillaan,joten jaksan olla hänelle palvelija,perheenisä,että rakastaja.Että meillä näin.


      • Hiitromiäs
        tossunalla!! kirjoitti:

        vaikka rankkaa on.Itse olen puolisoni valinnut tai sitten toisin päin.Hän määrää kaikesta.Työnjako on seuraava.Molemmat käymme ansiotyössä mutta minunkin palkka menee hänen tililleen.Kaikki omaisuus on hänen nimissään.Kotona hän teettää työt minulla pyykinpesusta ja lastenhoidosta remontointiin.Ei ole vapaa-aika ongelmaa.Hän täyttää vapaa-aikansa harrastuksilla kuten ratsastus,golf ym.Kuitenkin hänellä on aikaa valvoa ja puuttua kaikkeen perheen tekemiseen, jotta mennään hänen tavallaan.Luonteeltaan hän on hallitseva ja tarkka eikä suvaitse mitään hänen säännöistään poikkeamista.Kun kaikki menee niin kuin pitää,hän on uskomattoman rakastettava nainen.Mutta jos jokin ei olekaan niin kuin hän haluaa,silloin alkaa kurinpalautus joka varmasti muistetaan ensi viikollakin.Suhteemme intiimi puoli on rikasta,tosin hänen ehdoillaan,joten jaksan olla hänelle palvelija,perheenisä,että rakastaja.Että meillä näin.

        Jos tuo sinun tarinasi on tosi, niin en voi muuta kuin sääliä sinua. Elät vankeudessa. Nyt sinun pitää todella miettiä, että haluatko todella elää vankina vai tasa-arvoisessa parisuhteessa. Voihan olla, että kuitenkin tuollainen alistussuhde on sinulle kaikessa karmeudessaankin tuttu ja turvallinen, ettet uskallakaan etsiä muutosta.

        Jos et halua muutosta itsesi takia, niin olisi varmaan syytä etsiä muutosta lastesi takia. Haluatko, että pojastasi tulee samanlainen tohvelisankari kuin sinusta? Haluatko, että tyttärestäsi tulee samanlainen kotidespootti kuin äidistään?

        Hanki nyt hyvä mies munat ja ole mies!


    • Ainoa kapina

      jolla pääset tilanteestasi on ero. No tyhmyydestä sakotetaan.

    • Näin meillä

      Istuimme vaimoni kanssa aamukahvilla,jolloin vaimoni kiitti minua kattauksesta ja antoin paperiarkin jossa oli noin kymmenen riviä tekstiä."Tässä sinulle isänpäivälahjaksi vähän puuhaa,lähden katsomaan vanhempiani kun on isänpäiväkin.Voit rauhassa siivota koko talon,paperilla on ainakin tehtävät mitkä tulee tehdä.Katson sitten illalla miltä näyttää."Sanoin tehneeni normaalin viikkosiivouksen mutta se ei vaimoni mielestä tänään riitä kun nyt minulla on hyvää aikaa.Ovea sulkiessaan hän muistutti kuinka kultainen mies minä olen kun vietän isänpäiväni näin kotitöiden parissa.Olikohan siinä vähän ironiaa.

      • Sej

        Vertailun vuoksi näin meillä vietettiin Isänpäivää. Heräsin aamulla 5.10, ensin laitoin teenkeittimen päälle, sitten riisipuuron aamuruoaksi hautumaan ja nostin miehelleni pannarit ja hillon pöytään. Kun ei ollut vielä puolen tunnin keittiöpuuhailujeni jälkeen herännyt, kävin nykimässä varpaasta, että "joko kultaseni jaksaisit heräiillä". Juotiin aamuteet, tehtiin navettatyöt nopeasti kuudesta vähän yli kahdeksaan asti, lähistöllä asuva poika käväisi tuomassa oman ja isoveljensä lahjan, sekä pienemmät antoivat omansa. Sitten mies kiiruhti käymään hetken hirviseurueensa rokkatalkoissa apuna, tuli sitten takaisin kun työt kutsuivat kotonakin. Kävi vielä pojan kanssa katsomassa Isäänsä naapurissa, minä tein jo sen aikaa ulkotöitä ja puoliso ja poika tuli sitten myös ulkohommiin, ojankaivuun uuden laiduntien pohjalle - pakko tehdä vaikka pyhänäkin töitä kun puoli perhettä on jo sikaflunssassa, niin varauduttava siihen, että itsekin sairastutaan lähipäivinä. Käytiin sitten syömässä "Isänpäivälounas" viimeisten joukossa siellä hirvirokalla, minä tulin navetalle ja mies jäi vielä tunniksi purkamaan ja siivoamaan rokkatilaisuutta. Loppunavetta tehtiin yhdessä, kotiin tultua ojensin miehelleni sydänsuklaarasian ja nyt syö sitä ja surffailee tietokoneella. Navetan iltatarkastuksen jälkeen mennään varmaan nukkumaan heti yhdeksän maissa.

        Tämmöisiä Isänpäiviä ja sunnuntaita yleensäkin täällä maalla vietetään. Pitäisikö minunkin miettiä, kuka alistaa ketä tai kuka on kenenkin tossun alla?


    • Pontiac Gp

      Jatka vaan samaan malliin niin kyllä siitä hyvä tulee...Nähdään Skattalla tahi Kakolass...

    • Tussun alla

      Ei helvetti en tuollaista muijaa katsos minuuttia pidempään koita nyt hyvä mies ryhdistäytyä ja iske uusi muija et ainakaan huonompaan voi vaihtaa...

    • Klara...

      siinä jos mies haluaa alistua vaimonsa tahtoon? Meidän mies on itse valinnut kohtalonsa ja vaimonsa.Näin vaimon kannalta on ihanteellista että mies on vaimoaan huomioiva ja noudattaa vaimonsa toiveita.Täysin tasavertaista suhdetta tuskin onkaan.Aina jompikumpi on se joka sanoo kaapinpaikan.Tänäpäivänä se on yhä useammin vaimo.Mailma on muuttunut,naiset uskaltavat ottaa vastuuta ja valtaa perheen asioista.Usein mies ei ota vastuuta kun sitä tarjotaan niin samalla menettää pikkuhiljaa valtaa vaimolleen.Näin se meneee ja siinä ei itku auta.

    • Tossun alus tyhjä

      Ole onnellinen et ole yksin, tunnen monia samanlaisia miehiä, he vaan ovat ansainneet olotilansa, pettämällä vaimoaan ja ottamalla ison asuntolainan. Sitten sitä vaan pitää olla hiljaa eikä vinkua täällä. Piruakos olette suostuneet kaikkeen sellaiseen mikä tuntuu pahalta. Jippijuupa ja tättärää..... pisteitä ex-miehelle Lappeenrantaan, sait mitä tilasit.

    • psykologisi

      >Ihmeessä valtaa vaimollesi ja alennu mattopyyhkeeksi. Niin sinun asemasi tulee kärsimään ja jonkin
      ajan kuluttua sinä teet asennon ,kun puhuttelet vaimoasi..Sinä nimittäin noilla argumenteilla ,mitä
      luettelit palat ihan varmasti loppuun ja sen jälkeen vaimosi potkii sinut ulos talosta.
      Neuvoisin sinua ystävä, että ota miehisempi ote elämään ja löydä oma elämä.Kuvitteles kuinka helppo
      naisellasi on ottaa avioero sinusta?? hän ei kaipaa seksiä,eikä anna sinulle..Hän höykyttää sinua mielin
      määrin..ota nyt ero kun on mahdollista,äläkä haikaile sen jälkeen ,kun on perhettä...
      Olen useasti neuvonut ja henkilöt ovat kiitelleet..

    • vaimo91

      Uskomaton ajatus, että mies tarkoituksella hakeutuisi tossun alle. Se ei ole miehen paikka. En koskaan hyväksyisi kumppanikseni sellaista nyhveröä joka ei pystyisi hallitsemaan minua ja pitämään minusta huolta. Minua inhottaa myöskin suuresti miestään alistavat ja itseään täynnä olevat akat jotka eivät hekään tiedä paikkaansa. Naurettavaa touhua. Kun kerran nämä sukupuoliroolit ovat useissa tapauksissa menneet nykyään tähän, niin miksei naisista tule vielä miesten kaltaisia myös keholtaan ja toisinpäin? Olen sitä mieltä, että nainen ei luonteensa takia lopulta koskaan voi hallita miestä niinkuin mies naista.

    • mies39

      ootko nyt ihan tosissas vai onko tämä joku provo?

    • DogBoy

      Ei ole oikeasti mitään niin ihanaa tunnetta kun että on joutunut alistetuksi vahvan ja Naisellisen Naisen tahdon ja määräysvallan alle. Siitä tulee oikeasti niin autuas olo että sitä ei pysty sanoin kuvailemaan.

      Ihmisen ego eli alenpi minä estää nauttimisen alistumisesta. Alistuneeksi " opetteleminen" on siis taistelua omaa egoa vastaan ja tämä on ainoastaan hyvä asia. Oikeasti, Naiset ovat todellakin johtajia ja miehet heidän ikuisia palvelioitaan. Näin sen kuuluu olla ja se myös tulee olemaan tulevaisuudessa näin.

      Tässä on nimittän kysymys paljon suuremmista asioista kuin mitä pintapuolisesti näyttää. Pohjinmiltaan kysymys on henkisistä asioista. Ihmisen luonnollinen asema on ainostaan palvella. Kun ihminen palvelee se aiheuttaa suunnatonta henkistä riemua ja autuuden tunnetta. Ihminen on jumalan ikunen palvelija ja Jumala on ikunen valtias. Kuten tiedämme on ollut vallalla käsitys tai vaihe että miespuolinen jumala on olut vallalla kaikkialla päin maailmaa,- on puhuttu Isä Jumalasta, Herra Jumalasta, Kristuskin mielletään miespuoliseksi.

      Todellisuus on kuitenkin se että Jumala on yhtä aikaa Nainen että mies, Niin kuin ihminenkin joka on jumalan kuva. Jumalan miehinen prinsiippi on ollut vain hetken aikaa hallitseva ja doninoiva, ja miten onkaan maailman tilan käynyt kun on annettu miesten olla johtavassa asemassa. Maapallo on tuhon partaalla. Asia on kuitenkin korjaantumassa. Uusi aikakausi, kultainen aikakausi on pian täyttä todellisuutta. Naiseuden ja miehyyden näkökulmasta setarkoittaa sitä että Suuri Äiti Jumala Tai Suuri Äiti Jumalatar, Luojatar, Jumalainen Sofia , Univarsaali Äiti On nyt hallitsevassa asemassa. Hän on tullut palauttamaan kurin ja järjestyksen Planeetta Maalle, joka kärsiin miehisen prinsiipin ja egon aihuttamasta katastrofista. Jumalatar on jo nyt astunut Maan eetteriin ja hallitsee ihmisten ajatuksia ja toimia.

      Voitte olla varmoja että naisellinen energia tulee lisääntymää kaikkialla maapalloa.Se tarkoitta sitä että entistä enemmän miehet ovat tossun alla. Ja se on todella hyvä asia. Naiset, ottakaa teille kuuluva johtajan asema mikä teille kuuluu. Johtakaa kuitenkin Rakkaudella sillä se on suurin voima mitä on. Miehet: palvellaan Rakkaudella, nöyrästi ja kiitollisina meitä suurenpaa ja mahtavanpaa voimaa, Jumalallista Naisellista Voimaa. Olen puhunut, Aamen. Pohjolasta nousee Valo.

    • Anonyymi

      Kaverini Kosti on tossun alla

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe