tietäjähenki ennustaa myös

Raamatun mukaan.

On väärin olettaa, että kaikki ennustukset ja profetiat tulevat Jumalalta.

Sillä ennustukset voivat tulla myös Saatanan tietäjähengeltä.

Ap. t. 16:16
Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.

19

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

"tietäjät ennustajat ja profeetat" haluavat mainetta ja kunniaa ITSELLEEN ja(Patmokselle)

• sivullinen..

,että Saatana haluaa Jeesus nimen mainittavan pelastumattomille ihmiselle?

Sinusta haiskahtaa lahkolaisuutta :((

• väkevä eksytys
        sivullinen.. kirjoitti:

,että Saatana haluaa Jeesus nimen mainittavan pelastumattomille ihmiselle?

Sinusta haiskahtaa lahkolaisuutta :((

Eihän se lopun ajan eksytys muuten niin raju olisikaan ellei Saatana esiintyisi Jeesuksena, valkeuden enkelinä ja sen apulaiset esiintyy saarnaajina ja parantajina.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Huhhahhei

Kyllä ne ovat kaikki ihan mielikuvituksen tuotetta. Poikkeuksetta.

• Raamatun mukaan.

Lucifer on entinen taivaan ylienkeli, jota seurasi epäonnistuneessa kapinassa 1/3 taivaan valiojoukoista. Kyllä ne ennustaa osaa ja sellaisia fiboja sinulle keksii, että menet selälleen heidän edessään, milloin maahan, milloin veteen (uudestikasteet).

• Huhahhhei
        Raamatun mukaan. kirjoitti:

Lucifer on entinen taivaan ylienkeli, jota seurasi epäonnistuneessa kapinassa 1/3 taivaan valiojoukoista. Kyllä ne ennustaa osaa ja sellaisia fiboja sinulle keksii, että menet selälleen heidän edessään, milloin maahan, milloin veteen (uudestikasteet).

puhut nyt niin, kuin ihmiset omassa tuttavapiirissäsi käyttäytyvät. Valtaosa ihmisistäpä ei käyttäydykään noin. Valtaosalle ihmisistä tuollainen soopa on vain soopaa. Jätä nuo sadut ja hanki kehittävämpää tekemistä.

• Tietäjähenki siis tuotti kantajalleen paljon rahaa. Myös posetiivinsoittajan olkapäällä istuva marakatti tuottaa kantajalleen paljon rahaa, kun se kulkee väkijoukossa emalimuki kädessä. Rahan tulo ei itsessään vielä takaa julistettavan sanoman oikeellisuutta. Entäpä, jos minä kertoisin sinulle, että pian kokoontuvan G8-kokouksen tuloksena Venäjä luovuttaa miehittämänsä Kuriilien saaret takaisin Japanille? Tai entäpä, jos minä kertoisin sinulle, että 13.7. muodostetaan Välimeren unioni?

• apostolien teot

Tietäjähenki jopa tunnusti Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja kertoi ketkä olivat oikeita Jumalan palvelija.

Luuk. 8:28
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

Ap. t. 16:17
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

• suurta,,,
    • ...

...

• Profeettat&Profetat

koko nykyisen profeettaliikkeen mukaan UT:n profeetat ovat eri asia kuin VT:n profeetat.

Nykyiset profeetat voivat olla väärässä. Tällainen selitys vie pohjan pois koko profetoinnista.

Nykyprofetia on siis pelkkää arvailua, spekulatiivista peliä. Liikkeen mukaan UT:n profeetta voi olla ajoittain väärässä ja ajoittain oikeassa. Profeetta itse ei ota vastuuta sanoistaan, vaan väärinkäyttäen 1.Kor.14:29 he siirtävät vastuun kuulijalle, jonka tulee ottaa siitä hyvä ja erottaa huono pois.

Tämä selitys on Paavalin kirjoituksen vääristelyä, sillä asiayhteydessään Paavali nimenomaan painottaa, että kristityn tulee tehdä erotus väärän ja oikean profeetan välillä.

(Ainoa tapa erottaa väärä ja oikea profeetta on selvittää onko Herran sanana
      esille tuotu profetia toteutunut.
      Jos profetia on väärä, niin profeetta on väärä.
      Joidenkin mukaan tällaista erotusta ei ole.
      Täten he tekevät tyhjäksi Raamatun sanan).

Raamattu ei tue mahdollisuutta olla ”oikea profeetta”, joka antaa vääriä profetioita.

Raamattu ei selvitä kuinka UT:n profeetat eroavat VT:n profeetoista.
      Tarkoitus on painottaa ja keskittää huomio siihen että, onko esitetty profetia/profeetta oikea vai väärä.

Ei niin, että se jaetaan osiin, joista toinen osa oikeaa ja toinen väärää.
      Tällainen ajatus on vastoin Raamatun käytäntöä.
      Missään ei sanota, että UT:n ajan profetioissa olisi oikeaa ja väärää sekaisin.

Oikea profeetta ei saata antaa vääriä profetioita.
      Kun arvostelet näiden itse itsensä profeetoiksi nimittäneiden sanomia,
      he leimaavat sinut ”fariseukseksi”, ”uskonnolliseksi” tai että sinulla on ”Iisebelin henki”.

Näiden mukaan asioita tutkivat ovat ”tuhoisa voima”.
      Ei ole epätavallista, että raamatullisesti asioita tutkivien
      ja arvostelevien sanotaan toimivan ”saatanan hengessä”.

Eräs tapa koettaa välttää arvostelu on vääristää sitä koskevat raamatunkohdat.
      Joidenkin mukaan on väärin arvostella julkisesti.

(nämä viittaa Matt.18:15-17, joka kuitenkin puuttuu eri asiaan.
      Tämä raamatunpaikka ei puhu menettelystä koskien väärää opetusta.
      Jos väärä opetus on julkista, niin myös sen arvostelun pitää olla julkista. Menettely on raamatullinen).

Profetiat on alennusmyynnissä.
      Kun Raamattu asettaa profetian suureen arvoon ja
      painottaa Jumalan vaikuttaman profetian myös toteutuvan
      niin nämä opettavat, että n. 66%:n tarkkuus profetoinnissa riittää
      ja sinut voidaan julistaa Jumalan profeetaksi.

Tästä suora seuraus on, että profetoida voi kuka tahansa.

Näin profetialta on viety arvokkuus, luottamus ja kunnioitus. Profetia voi olla mitä tahansa ja mistä lähteestä tahansa pääasia on,
      että profeettaa arvostetaan ja kunnioitetaan.

Raamatun malli on aivan toinen - profeetalla ei ole omaa

arvovaltaa vaan hän ainoastaan tuo esille Jumalan haluaman ilmoituksen.

Koska Jumala on kaikkivaltias Hän valvoo antamansa profetian oikeellisuuden
      ihmisen vajavaisuudesta huolimatta.

Jumalan vaikuttamaa profetiaa ei tarvitse jälkeenpäin puolustella eikä selitellä.

Nykyinen hengellinen liikehdintä on laittanut profetian lahjan halpahallin myyntitiskille, josta kuka tahansa voi sen ostaa 66%:lla todellisesta hinnasta.

Jumalan vaikuttama profetia toteutuu aina 100 %:sti, koska

painopiste ei ole vajavaisen ihmisen kyvyssä vaan Jumalan kaikkivaltiudessa.

Raamattu ei siis kehota pelkästään arvostelemaan profetiaa, vaan profeettaa.
      Jos sanoma on väärä, profeetta paljastuu vääräksi.

Nykyinen profetia-käsitys leikittelee Jumalan arvovallalla. Jumala on voimallinen
      antamaan ja valvomaan oikean profetian.

Kun Raamattu sanoo, ”Profetoimista älkää halveksuko” (1.Tess.5:20)
      se on käännetty tarkoittamaan, että kunhan vain profetoimisen vuoksi profetoidaan niitä näitä, niin se on merkki profetian arvostamisesta.

Asiahan on päinvastoin. Väärä ja turha profetointi, sekä mitään sanomattomien ilmoitusten antaminen Herran nimessä on profetian ja Herran lahjojen halveksumista.

• raamatusta

JEREMIAASTA

LUKU 23:16-22, 25,26, 28-32

VÄÄRÄT PROFEETAT

16.Näin sanoo Herra sebaot: Älkää kuunnelko profeettojen sanoja, noiden, jotka ennustavat teille ja täyttävät teidät tyhjillä toiveilla:
      Oman sydämensä näkyjä he puhuvat eivätkä sitä, mikä tulee Herran suusta.

17.He hokevat niille, Jotka halveksivat minua: Herra on sen sanonut.

18.Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa sekä nähnyt ja kuullut hänen sanansa?
      Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?

19.Herran myrsky ja kiivastus puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.

20.Herran viha ei asetu, ennen kuin hän on toteuttanut ja täyttänyt aikeensa ja päätöksensä.
      AIKOJEN LOPUSSA TE TULETTE SEN HYVIN YMMÄRTÄMÄÄN.

21.MINÄ EN OLE LÄHETTÄNYT NOITA PROFEETTOJA,
      mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, ja kuitenkin he PROFETOIVAT.

22.Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois pahalta tieltään ja pahoista teoistaan.

25.Minä olen kuullut niiden profeettojen puheet, jotka ennustavat minun nimesäni valhetta. He sanovat: Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta.

26.Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, joka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?

28.Profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa. Mutta jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti.
      MITÄ TEKEVÄT OLJET JYVIEN SEASSA?
      sanoo Herra.

29.EIKÖ MINUN SANANI OLE KUIN TULI, SANOO HERRA, JA KUIN VASARA, JOKA MURTAA KALLION?

30.Sen tähden Herra sanoo: Minä käyn niiden profeettojen kimppuun, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltaan.

31.Minä käyn niiden profeettojen kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanan omalta kieleltään, mutta sanovat: Se on Herran sana.

32.Minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valeunia, sanoo Herra, kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani VALHEILLAAN JA KERSKUMISELLAAN, vaikka MINÄ EN OLE HEITÄ LÄHETTÄNYT ENKÄ KÄSKENYT, JA VAIKKA HEISTÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ TÄLLE KANSALLE,
      sanoo Herra

HESEKIELISTÄ

LUKU 13:2,3, 5-9

PUHE VÄÄRIÄ PROFEETTOJA VASTAAN

2.Profetoi ennustavista profeetoista ja sano niille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.

3.Näin sanoo Herra, Herra: Voi huokkamaisia profeettoja, jotka seuraavat omaa henkeään ja sitä, MITÄ EIVÄT OLE NÄHNEET!

5.Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin kansan ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.

6.Mitä he ovat nähneet, on PETOSTA, ja heidän ENNUSTELUNSA ON VALHETTA, kun sanovat: Näin sanoo Herra, vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt.
      HE OVAT ODOTTAVINAAN, ETTÄ HÄN TOTEUTTAISI HEIDÄN SANANSA.

7.Te olette nähneet petollisia näkyjä ja esittäneet valheellisia ennusteluja, kun olette sanoneet: Näin sanoo Herra, VAIKKA MINÄ EN OLE PUHUNUT.

8.Siksi Herra, Herra sanoo: KOSKA TE OLETTE PUHUNEET PETOSTA JA NÄHNEET VALENÄKYJÄ, NIIN MINÄ KÄYN TEIDÄN KIMPPUUNNE, sanoo Herra, Herra

9.Minun käteni on niitä profeettoja vastaan, jotka näkevät petosnäkyjä ja ennustelevat valhetta.

• raamatusta

JESAJASTA

LUKU 28:7-13

JUOPOTTELEVAT PAPIT JA PROFEETAT

7.Nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profetta. He ovat sekavia viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.

8.Kaikki pöydät ovat täynnä oksennusta ja saastaa, ei ole puhdasta paikkaa!

9.Keitähän tuokin luulee neuvovansa taitoon, keitä saarnalla opettavansa?
        Olemmeko me vasta maidolla vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?

10.Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!

11.Vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on puhuva tälle kansalle,

12.hän, joka on sanonut heille: Tässä on lepo. Antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka. Mutta he eivät tahtoneet kuunnella.

13.Niimpä Herran sana on oleva heille: Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!
        Kulkiessaan he kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, heidät kiedotaan ja vangitaan.

LUKU 29:9-16

HENGELLINEN SOKEUS JA MUOTOJUMALISUUS

9.Viipykää ja odottakaa, tuijottakaa itsenne sokeiksi! he ovat juovuksissa, MUTTA EIVÄT VIINISTÄ, he horjuvat, MUTTA EIVÄT VÄKIJUOMASTA.

10.Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne, profeettanne, ja peittänyt teidän päänne, näkijänne.

11.Kaikki ilmoitus on teillle kuin lukitun kirjan sanat. Jos se annetaan kirjan taitavalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En voi, sillä se on lukittu.

12. Jos kirja annetaan kirjan taitamattomalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En osaa lukea.

13.HERRA SANOI: KOSKA TÄMÄ KANSA LÄHESTYY MINUA SUULLAAN JA KUNNIOITTAA MINUA HUULILLAAN, MUTTA PITÄÄ SYDÄMENSÄ MINUSTA KAUKANA, JA KOSKA HEIDÄN JUMALANPELKONSA ON VAIN OPITTUJA IHMISKÄSKYJÄ,

14.minä teen tälle kansalle kummia tekoja, kummia ja outoja. Sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

15.Voi niitä, jotka kätkevät syvälle hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä, ja jotka sanovat: Kuka meitä näkee?, kuka meistä tietää?

16.Voi teidän nurjuuttanne! Onko savi savenvalajan veroinen?
        Sanooko työ tekijästään: Ei hän ole minua tehnyt. Tai sanooko kuva kuvaajastaan: Ei hän mitään ymmärrä?

LUKU 45:9-12

KUKA VOI ARVOSTELLA JUMALAN TEKOJA?

9.Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        Sanooko savi valajalleen: Mitä sinä kelpaat tekemään? sinulla ei ole taitajan kättä!

10.Voi sitä, joka sanoo isälleen: Sinäkö kelpaat siittämään? ja äidilleen: Sinäkö kelpaat synnyttämään?

11.Näin sanoo Herra Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: KYSYKÄÄ TULEVIA MINULTA ja jättäkää minun haltuuni lapseni, kätteni teot.

12.Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle. Minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot.

SAKARJASTA

LUKU 10:2

2.Kotijumalat puhuvat valhetta, ja tietäjät näkevät petosnäkyjä, puhuvat valeunia, lohduttelevat turhilla.

He saavat mennä harhailemaan kuin lammaslauma ja kärsiä vaivaa, kun ei ole paimenta.

LUKU 13:2-6

EPÄJUMALISUUS JA VALE-ENNUSTELU

2.Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalien nimet maasta, eikä niitä enää muisteta.
        Myös[väärät] profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois

3.Jos joku vielä profetoi, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa hänelle: Sinä et saa elää, KOSKA OLET PUHUNUT VALHETTA HERRAN NIMEEN. Hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen profetoimisensa tähden.

4.Sinä päivänä profeetat häpeävät kukin näkyään, kun he profetoivat, eivätkä he harhauttaakseen pue ylleen karvaista viittaa.

5.Hän sanoo. En ole profeetta, vaan peltomies. Eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani.

6.Jos häneltä kysytään: Mitä ovat nuo haavat sinun käsiesi välissä*?
        hän vastaa: Ne lyötiin minun ystävieni huoneessa.

• raamatusta

VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 18:
      "21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:

22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen,
      niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

• Miten Ilmestyskirjan

sanoma on voinut käydä toteen Johanneksen sen saatuaan tai näissä noin 1900 vuoden aikana, kun on vasta edessä ihan lähellä. Samoin monet profetiat täyttyivät vasta satoja myöhemmin ja kaikki eivät heprealaisten profetioiden osalta ole vieläkään täyttyneet. Jumalan ajat ovat eri asia kuin ihmisten ajat.

Tuon tämän esille että ymmärtäisimme tämän täyttymisenkin suhteuttaa Jumalan aikatauluihin. Tietysti Jumalan profeetat puhuivat muutakin, joka osin toteutui piankin.

Ei profeettoja tule pelätä niinkuin ei ketään ihmistä muutoinkin, ei edes niitä jotka tahtoisivat meidät tappaa Jeesuksen opetuksen mukaan. Jumala tulee oikealla tavalla peljätä jokaisen ja myös Jeesusta kunnioittaa ja rakastaa ja peljätäkin, jos tahtoo sotia häntä vastaan.

Jumala on meille tarvittavat tuonut vaikka ei yhtään profeettaa olisi elänyt lainkaan näiden viimeisen noin 1900 vuoden aikana. Ja vaikka puolet ihmisistä olisi profeettoja, niin Raamatun pyhät kirjoitukset ovat ja pysyy kuten myös Jumalan profetiat niissä. Tämä on hyvä ymmärtää ja myös se että profetian henki on todistus Jeesuksesta, eikä mikään ennustelu rahasta kuten tuo tietäjätyttö toi tuloja isännälleen ja siitäkös suuttui, kun Paavali sen tietäjähengen tytöstä ajoi, ja tyttökin sai sen jälkeen elää ihan normaalin tytön elämää tullen hyödyttömäksi isännälleen.

Jeesus tahtoo vapauden antaa kaikille synneistä ja pahuuden henkivaltojen vaikutuksista ja se on Jumalan vanhurskautta elämässämme ja samoin pyhitystä totuudessa.

• raamatusta
        Miten Ilmestyskirjan kirjoitti:

sanoma on voinut käydä toteen Johanneksen sen saatuaan tai näissä noin 1900 vuoden aikana, kun on vasta edessä ihan lähellä. Samoin monet profetiat täyttyivät vasta satoja myöhemmin ja kaikki eivät heprealaisten profetioiden osalta ole vieläkään täyttyneet. Jumalan ajat ovat eri asia kuin ihmisten ajat.

Tuon tämän esille että ymmärtäisimme tämän täyttymisenkin suhteuttaa Jumalan aikatauluihin. Tietysti Jumalan profeetat puhuivat muutakin, joka osin toteutui piankin.

Ei profeettoja tule pelätä niinkuin ei ketään ihmistä muutoinkin, ei edes niitä jotka tahtoisivat meidät tappaa Jeesuksen opetuksen mukaan. Jumala tulee oikealla tavalla peljätä jokaisen ja myös Jeesusta kunnioittaa ja rakastaa ja peljätäkin, jos tahtoo sotia häntä vastaan.

Jumala on meille tarvittavat tuonut vaikka ei yhtään profeettaa olisi elänyt lainkaan näiden viimeisen noin 1900 vuoden aikana. Ja vaikka puolet ihmisistä olisi profeettoja, niin Raamatun pyhät kirjoitukset ovat ja pysyy kuten myös Jumalan profetiat niissä. Tämä on hyvä ymmärtää ja myös se että profetian henki on todistus Jeesuksesta, eikä mikään ennustelu rahasta kuten tuo tietäjätyttö toi tuloja isännälleen ja siitäkös suuttui, kun Paavali sen tietäjähengen tytöstä ajoi, ja tyttökin sai sen jälkeen elää ihan normaalin tytön elämää tullen hyödyttömäksi isännälleen.

Jeesus tahtoo vapauden antaa kaikille synneistä ja pahuuden henkivaltojen vaikutuksista ja se on Jumalan vanhurskautta elämässämme ja samoin pyhitystä totuudessa.

"Miten Ilmestyskirjan
        9.7.2012 16:12
        sanoma on voinut käydä toteen Johanneksen sen saatuaan tai näissä noin 1900 vuoden aikana, kun on vasta edessä ihan lähellä. Samoin monet profetiat täyttyivät vasta satoja myöhemmin"

kuka on niin sanonut että se on toteutunut ja monet profetiat?

olenko muka niin väittänyt että kaikki profetiat ovat täyttyneet raamatusta?

ensinnäkin yksi asia, oletan että suurin osa uskovista tunteen uskon asiat ja on opetellut raamattunsa ja tuntee sen kuin omat taskunsa?

eikä kaikkia asioita enää tarvitse käsitellä alusta lähtien ja mitä kirjoituksissa sanotaan?

luuletko/luuletteko että olen vasta uskoon tullut joka ei tiedä asioista mitään?

JES. 28:7-13

Luuk.6:40

40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi. TÄYSIN OPPINEENA KUKIN ON OPETAJANSA VEROINEN.

Hebr.5:12-14

12. Vaikka teidän olisi jo aika OLLA OPETTAJIA, te olette jälleen sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan SANAN ALKEITA JA PERUSASIOITA. Te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ette vahvaa ruokaa.

13. Sillä jokainen maitoa nauttiva on KOKEMATON VANHURSKAUDEN SANASSA, KOSKA ON LAPSI.

14. Vahva ruoka taas on AIKUISIA VARTEN, niitä, joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet EROTTAMAAN HYVÄN PAHASTA.

Hebr. 6:1

1. Jättäkäämme siis Kristuksen OPIN ALKEET JA PYRKIKÄÄMME USKOSSA AIKUISIKSI, ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta, joka on PARANNUS kuolleista töistä, usko Jumalaan.

olettko kasvaneet aikuisiksi uskossa vai olettko vielä lapsia, jolle pitää opettaa kaikki kädestä pitäen uudestaan?

• Mitä tarkoittaa
        raamatusta kirjoitti:

"Miten Ilmestyskirjan
        9.7.2012 16:12
        sanoma on voinut käydä toteen Johanneksen sen saatuaan tai näissä noin 1900 vuoden aikana, kun on vasta edessä ihan lähellä. Samoin monet profetiat täyttyivät vasta satoja myöhemmin"

kuka on niin sanonut että se on toteutunut ja monet profetiat?

olenko muka niin väittänyt että kaikki profetiat ovat täyttyneet raamatusta?

ensinnäkin yksi asia, oletan että suurin osa uskovista tunteen uskon asiat ja on opetellut raamattunsa ja tuntee sen kuin omat taskunsa?

eikä kaikkia asioita enää tarvitse käsitellä alusta lähtien ja mitä kirjoituksissa sanotaan?

luuletko/luuletteko että olen vasta uskoon tullut joka ei tiedä asioista mitään?

JES. 28:7-13

Luuk.6:40

40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi. TÄYSIN OPPINEENA KUKIN ON OPETAJANSA VEROINEN.

Hebr.5:12-14

12. Vaikka teidän olisi jo aika OLLA OPETTAJIA, te olette jälleen sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan SANAN ALKEITA JA PERUSASIOITA. Te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ette vahvaa ruokaa.

13. Sillä jokainen maitoa nauttiva on KOKEMATON VANHURSKAUDEN SANASSA, KOSKA ON LAPSI.

14. Vahva ruoka taas on AIKUISIA VARTEN, niitä, joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet EROTTAMAAN HYVÄN PAHASTA.

Hebr. 6:1

1. Jättäkäämme siis Kristuksen OPIN ALKEET JA PYRKIKÄÄMME USKOSSA AIKUISIKSI, ryhtymättä uudestaan laskemaan perustusta, joka on PARANNUS kuolleista töistä, usko Jumalaan.

olettko kasvaneet aikuisiksi uskossa vai olettko vielä lapsia, jolle pitää opettaa kaikki kädestä pitäen uudestaan?

Ilmestyskirjan leopardi eläinvertaus, Ilmestyskirjan 13:12 ja onko Danielin 7:6 siihen samaan viittaus?

Saman kysymyksen teen myös leijonasta ja karhusta ja noista kymmenestä kuninkaasta.

Näin profetia-palstalle nämä kysymykset sopii hyvin.

Tietysti on hyvä jos ja kun Jeesuksen opetuslapset osoittaa täydellisyyttä Jumalan lapseudessa ja pyhitystä kaikessa totuuteen ja vielä paljon hienompaa jos Jumala toimii kauttaan ihmisten keskuudessa ja Jumalan seurakunnassa kuten on kirjoitettu armolahjoista ja seurakunnan rakenteesta.

Kyllä Jumalan lupaukset täyttyvät kaikessa ja Pyhässä Hengessä ymmärrämme että Isä ja Poika ovat Yhtä ja on vain Yksi Herra ja nimensä on Jeesus, totisesti.

• raamatusta
        Mitä tarkoittaa kirjoitti:

Ilmestyskirjan leopardi eläinvertaus, Ilmestyskirjan 13:12 ja onko Danielin 7:6 siihen samaan viittaus?

Saman kysymyksen teen myös leijonasta ja karhusta ja noista kymmenestä kuninkaasta.

Näin profetia-palstalle nämä kysymykset sopii hyvin.

Tietysti on hyvä jos ja kun Jeesuksen opetuslapset osoittaa täydellisyyttä Jumalan lapseudessa ja pyhitystä kaikessa totuuteen ja vielä paljon hienompaa jos Jumala toimii kauttaan ihmisten keskuudessa ja Jumalan seurakunnassa kuten on kirjoitettu armolahjoista ja seurakunnan rakenteesta.

Kyllä Jumalan lupaukset täyttyvät kaikessa ja Pyhässä Hengessä ymmärrämme että Isä ja Poika ovat Yhtä ja on vain Yksi Herra ja nimensä on Jeesus, totisesti.

"Mitä tarkoittaa
        9.7.2012 16:39

Saman kysymyksen teen myös leijonasta ja karhusta ja noista kymmenestä kuninkaasta."

tässä sulle vastaus, jos ymmärrät?

JES.29:11 ja 12

11.Kaikki ilmoitus on teillle kuin lukitun kirjan sanat. Jos se annetaan kirjan taitavalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: EN VOI, SILLÄ SE ON LUKITTU.

12. Jos kirja annetaan kirjan taitamattomalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: EN OSAA LUKEA.

JER. 23:18, 22 ja 28

18.Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa sekä nähnyt ja kuullut hänen sanansa?
        Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?

22.Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, he julistaisivat minun SANANI kansalleni ja KÄÄNTÄISIVÄT heidät pois pahalta tieltään ja pahoista teoistaan.

28.Profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa. Mutta jolla on minun SANANI, puhukoon minun sanani uskollisesti.
        MITÄ TEKEVÄT OLJET JYVIEN SEASSA?
        sanoo Herra.

Paavalin kirjeestä efesolaisille

Luku 4:13 ja 14

13. Päästyämme kaikki yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan, tuntemisessa, TÄYTEEN MIEHUUTEEN, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

14. me emme enää ole alaikäisiä, JOTKA AJELEHTIVAT JA JOITA VISKELLÄÄN KAIKENLAISISSA OPINTUULISSA, IHMISTEN ARPAPELEISSÄ JA EKSYTYKSEN KAVALISSA JUONISSA.

• Jumalan profetioissa

on annettu kaikki tarpeellinen ja Pyhä Henki antaa oikeaa tulkintaa ja ymmärrystä ja viisautta, kuten Danielille Jumalan enkeli opetti "monet tutkivat ja ymmärrys lisääntyy" (Dan. 12:4)

Ennenkaikkea Ilmestyskirja on ihan lähivuosina, kenties 2016-2023, toteutuva seitsenvuotisjakso. Autuaat kaikki, jotka anoo Isän Jumalan tahdon mukaan Pojan Jeesuksen nimessä ja antavat Jumalan sanojen sulautua uskossa sydämiinsä ja näin Jumalan Henki työstää näitä ja vaikuttaa elävää Jumalan sanaa ja ei tarvitse eksyä ihmiskeskeisiin vääriin tulkintoihin, vaikka tietysti olemme kaikki monessakin vajaata myös Jeesuksessa vaikka toisaalta meillä on Herrassa ihan kaikki myös.

Armolahjoja, varsinkin profetoimista kannattaa anoa, eikä eksytä valhetodistuksiin, jotka vaikuttavat luopumusta turvaamasta ja anomasta Jumalan lupauksien mukaan. Jokainen itse saa anomisensa mukaan ja kannattaa kiittää jo anessaan ja uskoa myös saaneensa, kuten Jeesus opetti, sillä ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Isän Jumalan valtakunnassa. Samalla tietysti tulee pyrkiä kaikessa totuudelliseen eikä valheelliseen hengelliseen. Nöyryyttä on tunnustaa virheensä ja pyytää myös anteeksi omia vääriä todistuksiaan ja tulkintojaan Isältä Jumalalta. Jumala tietää kyllä millaista on tässä pimeässä maailmassa pyrkiä vaeltamaan tahdossaan ja etsimään tahtoaan ymmärtää myös Ilmestyskirjaa ja muita pyhiä profetioitaan, puhumattakaan koettelemisesta Raamatun ulkopuolisten profetioiden suhteen.

Ollaan kestävät kaikessa Jumalan tahdon mukaisessa ja Jeesuksessa annetaan varmuudella sitä hyvää hengellistä ja Isä tahtoo että sitä tahdomme ja myös valkeutena tässä maailmassa olemme ja siten viisaasti totuuden sanaa jaamme ja käytämme tavalla ja toisella. Ei olla ihmisten orjia ja mielipiteiden orjia, vaikka hyvä onkin tutkia onko missä totuuden siementä ja kenties parhammillaan myös Hengen armoitettua sanomaa Isältä Jeesuksessa. Eletään täyttä elämää eikä antuta pahuuden ansoihin vaelluksessamme.

Jeesuksen Isä ja Jumala kaikkia siunatkoon hengellisellä hyvällä, varotaan vääriä syytöksiä pimeyden lapsilta, sillä on ahkera siinä ja pyrkii kaikkien Jeesuksen uskovien välit rikkomaan ja keskinäisen vähäisenkin rakkauden poistamaan ja saamaan aikaan riitaa ja lahkoja ja syytöksiä ja väärien oppien menestymistä.

Ei anneta pahan itseämme voittaa ja pyritään paha hyvällä voittamaan, sillä siihen meidät on kutsuttu ristimme kantaen ja Jeesus Jumalana tässä maailmassa antoi esikuvan nöyrästä Jumalan Pojasta, jonka valtakunta ei ole tässä maailmassa vaikka tulee pian laskeutumaan ja tuhatvuotinen sapatinlepo pyhilleen siinä on varma ja siihen saamme olla kutsutut Isän rakkaina lapsina, poikina ja tyttärinä, veljinä ja sisarina. Rukoillaan ja valvotaan kaikkien pyhien puolesta. Hyvän kesän jatkoa Raamatun profetioiden totuudellisissa tulkinnoissa kaikille Jeesuksen nimessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      227
      2955
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      120
      2111
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1701
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1655
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      1520
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1257
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1196
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      106
      1032
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      58
      974
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      91
      947
    Aihe