aforismeja kuolemasta

velhotar

Hyvät kuolevat ensin - ihan hävettää olla hengissä. - Tuntematon

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena. - Tuntematon

Elä äkkiä, kuole nuorena, jätä siisti ruumis. - Willard Motley

Kuolema on elämän vastaus kysymykseen "miksi?" - Seinäkirjoitus

Ei sillä, että pelkäisin kuolla. En vain halua olla läsnä, kun se tapahtuu. - Woody Allen

Ei minulla ole mitään kuolemista vastaan: ainoa vain, että seuraavana päivänä on niin pirun kankea olo.
- Tuntematon.

Ei kuolema mitään ole. Hirvittävää on olla elämättä. - Victor Hugo

Kuolleet hautaan, jälkeenjääneet oluelle. - Espanjalainen sananlasku

Mitäpä siitä, vaikka elämä menee? Se on niin kallistakin. - Stanislaw Jerzy Lec

Ihmisen kuolema on pikimminkin jälkeenjäävien ongelma. - Thomas Mann

En ole koskaan uskonut sananlaskuihin. Eräskin niistä väittää, että hyvät ihmiset kuolevat nuorina. -
Maurice Chevalier

Kuolemani. Ainakin sen teen itsenäisesti. Surussä rääppiät, he tulevat rajalle. Ylitse menen yksin. - Eija
Jaakola-Partanen

3

4527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempiläinen

      Mark Twainilla oli aika paljon sanottavaa myös kuolemasta. Seuraavat sitaatit on osittain poimittu Hikipediasta, yhden muistin itse eri muodossa (http://hikipedia.info/wiki/Hikisitaatit:Mark_Twain)

      - Pidä varasi, kun luet lääkärikirjoja. Voit kuolla painovirheeseen

      - Olemme syvässä kiitollisuudenvelassa Aatamille, ihmiskunnan ensimmäiselle suurelle hyväntekijälle: hän toi maailmaan kuoleman.

      - Eläkäämme siten, että kuolemamme hetkellä hautausurakoitsijakin on surullinen.

      - Eniten ihminen taivaassa kaipaa seuraa.

      - Kaikki sanovat: "Miten surkeaa, että on pakko kuolla!" Merkillinen valitus niiden suusta, joiden on ollut pakko elää.

      - Taivaaseen mennään suhteilla; jos sinne mentäisiin ansioiden mukaan, jäisitte te portin taakse ja koiranne menisi sisään.

      - Huhut kuolemastani ovat suuresti liioiteltuja.

      - Kaikki inhimillinen on säälittävää. Huumorin salainen lähde ei ole ilossa van surussa. Taivaassa ei tunneta huumoria.

      Jos tuo viimeinen pitää paikkansa, niin se selittää miksi olemme täällä: oppimassa huumoria. Mark Twain kirjoitti asiasta aika hauskan kirjankin: Kapteeni taivaassa.

      • Eräs vaan

        Olen lukenut osan esille ottamistasi lauseista ja kuinka totta ne ovatkaan! Näkökulma noissa on iloinen. Kirjoittajat ovat löytäneet "jotain".

        Kiitos, Kempiläinen, että olen saanut lukea tekstejäsi. Arvelen, että hautausurakoitsijakin itkee hautajaisissasi. Sinäkin olet mielestäni "löytänyt jotain" ja se näkyy teksteissäsi.

        Kiittäen ruusun kera @)-->-->---


      • Kempiläinen
        Eräs vaan kirjoitti:

        Olen lukenut osan esille ottamistasi lauseista ja kuinka totta ne ovatkaan! Näkökulma noissa on iloinen. Kirjoittajat ovat löytäneet "jotain".

        Kiitos, Kempiläinen, että olen saanut lukea tekstejäsi. Arvelen, että hautausurakoitsijakin itkee hautajaisissasi. Sinäkin olet mielestäni "löytänyt jotain" ja se näkyy teksteissäsi.

        Kiittäen ruusun kera @)-->-->---

        hienosta ruususta :) Sellaista en olekaan ennen nähnyt. Kaikki aforismit olivat Mark Twainin käsialaa. Hän suhtautui aika suurella varauksella kristinuskoon, mutta ehkä juuri siksi olikin löytänyt jotain olennaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe