Luterilaisen kirkon harhat

TulevaPappi

Terve,

vähän on surullista katsella luterilaisen kirkkoni hommia.

Joissakin kohdissa ollaan menty maailman mukaan ja hylätty oikeat ratkaisut.

1)Naispappeus, joka on Raamatun ja kirkon tradition vastaista.

2)Uudelleen avioituminen, josta Kristus opettaa että joka menee naimisiin uudelleen, tekee huorin.

3)Homokeskustelun käyminen, joka on aivan absurdia. Raamatun ja kirkon perinteen vastaista pervoilua, joka on biologian ja fysiologian vastaista. Suomeksi sanottuna psyykkinen sairaus.

Surullista.

27

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei meidän seurakuntaan, kiitos

      Kaikella rakkaudella, mietipäs vielä ammatinvalintaasi. Ei ole pakko hankkiutua papiksi, jos noin pahasti tökkii.

      Sitä paitsi biologian tietämyksesi on hataraa ja syyllistyt herjaukseen/kunnianloukkaukseen, jos nimittelet homoseksuaalia psyykkisesti sairaaksi.

    • tunnustava kristitty

      ...Lut. Kirkkokin suostuu keskustelemaan parisuhteensa rekistöröityneiden "liittojen" siunaamisesta, Katolinen ja Ort. Kirkko nauraisi ajatukselle, tai ainakin kohteliaasti sanoisi "ei", kuin myös maamme vapaat suunnat.
      Hullummaksikin meinaa mennä, kirkkomme sisällä on liike joka ajaa homoseksuaalien oikeutta päästä kirkon virkoihin. Stoppi tuollaiselle pitää laittaa.

      • acimlainen

        Olisiko tässä kohdassa homous suurempi synti kuin mikä tahansa synti? Ei kai kukaan pappi ole tässä ajassa virheetön? Vai onko?

        Eri asia on jos homopareja aletaan vihkiä kirkossa. Tässähän homoseksuaaliset aktiviteetit samanarvoistetaan miehen ja vaimon avioelämän harrastamiseen.

        En tiedä miksi Herramme on laitattanut Raamattuun tuon että homoilu on väärin, mutta kun se siellä kerran on niin se pitää ottaa vakavasti. Minusta sen yli ei ainakaan saa noin vain hypätä. Voi sitten vaikka kysyä Häneltä suoraan että mitä Sinä tällä tarkoitat, mikseivät homot saa rakastaa toisiaan kuin heteroparitkin? Mutta Hänen selkänsä takana ei mielestäni pitäisi omin päin tehdä mitään Raamatun sanasta poikkeavia järjestelyjä vieläpä Hänen lukaaleissaan ja Hänen nimissään.


      • kooäl
        acimlainen kirjoitti:

        Olisiko tässä kohdassa homous suurempi synti kuin mikä tahansa synti? Ei kai kukaan pappi ole tässä ajassa virheetön? Vai onko?

        Eri asia on jos homopareja aletaan vihkiä kirkossa. Tässähän homoseksuaaliset aktiviteetit samanarvoistetaan miehen ja vaimon avioelämän harrastamiseen.

        En tiedä miksi Herramme on laitattanut Raamattuun tuon että homoilu on väärin, mutta kun se siellä kerran on niin se pitää ottaa vakavasti. Minusta sen yli ei ainakaan saa noin vain hypätä. Voi sitten vaikka kysyä Häneltä suoraan että mitä Sinä tällä tarkoitat, mikseivät homot saa rakastaa toisiaan kuin heteroparitkin? Mutta Hänen selkänsä takana ei mielestäni pitäisi omin päin tehdä mitään Raamatun sanasta poikkeavia järjestelyjä vieläpä Hänen lukaaleissaan ja Hänen nimissään.

        Ei homous ole sen kummempi synti kuin mikään muukaan, mutta vihittäessä kirkon hengellisiin virkoihin luvataan kilvoitella niin, että elämä olisi esikuvana seurakunnalle. Parempaa ihmistä se ei kenestäkään tee, mutta julkisynnissä ei voi elää. Näin sen näen.


      • tunnustava kristitty
        kooäl kirjoitti:

        Ei homous ole sen kummempi synti kuin mikään muukaan, mutta vihittäessä kirkon hengellisiin virkoihin luvataan kilvoitella niin, että elämä olisi esikuvana seurakunnalle. Parempaa ihmistä se ei kenestäkään tee, mutta julkisynnissä ei voi elää. Näin sen näen.

        Aika osuvasti sanottu.

        On toinenkin syy. Onhan Kristuksen työtoverin syytä elää niinkuin opettaa. Kokolailla kaksinaamaista elää vastoin kuin opettaa.


      • Bartholomeus
        kooäl kirjoitti:

        Ei homous ole sen kummempi synti kuin mikään muukaan, mutta vihittäessä kirkon hengellisiin virkoihin luvataan kilvoitella niin, että elämä olisi esikuvana seurakunnalle. Parempaa ihmistä se ei kenestäkään tee, mutta julkisynnissä ei voi elää. Näin sen näen.

        "Vai ettekö te tiedä, että taivasten valtakuntaa ei saa periä (paljon asioita)... miehimykset." (en muista tarkkaa kohtaa, mutta ensimmäisessä kirjeessä korinttolaisille se oli). Joten kuinka voit sanoa, että homous ei ole sen pahempi kuin vaikka tupakan poltto? Itse en usko, että ihminen joka polttaa tupakkaa ei pelastu, vaikka syntinä sen näenkin.

        Jumala on sanonut, että homous on synti, joka ei anna mahdollisuutta päästä taivaasee, mutta muut synnit on mahdollista saada anteeksi. Homous on sairaus, ihmisen miehen/naisen hormoni arvot ei ole kohdallaan, miehellä on testosteroni arvot todella alhaiset tai todella korkeat, naisella sama juttu.

        Todistettu on, että vaikka nainen joka asuu perheessä missä isä pahoinpitelee äitiä, niin hänellä on paljon suurempi mahdollisuus tulla lesboksi.

        Mutta homoudesta on mahdollisuus kasvaa ulos, Jumalallle mikään ei ole mahdollisuustta.

        Ja homoja uskovaisia ei olekaan, voi olla uskonnollinen homo, mutta ei uskovainen. Taivaasse ei ole homoja.


      • acimlainen
        Bartholomeus kirjoitti:

        "Vai ettekö te tiedä, että taivasten valtakuntaa ei saa periä (paljon asioita)... miehimykset." (en muista tarkkaa kohtaa, mutta ensimmäisessä kirjeessä korinttolaisille se oli). Joten kuinka voit sanoa, että homous ei ole sen pahempi kuin vaikka tupakan poltto? Itse en usko, että ihminen joka polttaa tupakkaa ei pelastu, vaikka syntinä sen näenkin.

        Jumala on sanonut, että homous on synti, joka ei anna mahdollisuutta päästä taivaasee, mutta muut synnit on mahdollista saada anteeksi. Homous on sairaus, ihmisen miehen/naisen hormoni arvot ei ole kohdallaan, miehellä on testosteroni arvot todella alhaiset tai todella korkeat, naisella sama juttu.

        Todistettu on, että vaikka nainen joka asuu perheessä missä isä pahoinpitelee äitiä, niin hänellä on paljon suurempi mahdollisuus tulla lesboksi.

        Mutta homoudesta on mahdollisuus kasvaa ulos, Jumalallle mikään ei ole mahdollisuustta.

        Ja homoja uskovaisia ei olekaan, voi olla uskonnollinen homo, mutta ei uskovainen. Taivaasse ei ole homoja.

        Uskon että sekä homoseksuaaliset himot että tupakan himo ovat sellaisia ominaisuuksia jotka pitää jättää taivaan portin ulkopuolelle sen joka siitä mielii sisään mennä.


      • el kirahwi
        acimlainen kirjoitti:

        Uskon että sekä homoseksuaaliset himot että tupakan himo ovat sellaisia ominaisuuksia jotka pitää jättää taivaan portin ulkopuolelle sen joka siitä mielii sisään mennä.

        Tarkoitatko tällä, että ihmisen täytyy pelastuakseen jo täällä ajassa tulla sellaiseksi, ettei enää tunne mitään synnin kiusauksia?

        Vai tarkoitatko, että kun uskovainen siirtyy ajasta ikuisuuteen, silloin hän pääsee vapaaksi niistä synnin kiusauksista, jotka häntä ovat vaivanneet maallisen vaelluksen aikana?

        Jos tarkoitat 1. vaihtoehtoa, olen kanssasi hyvin eri mieltä. Jos taas tarkoitat 2. vaihtoehtoa, olen kanssasi samaa mieltä.


      • acimlainen
        el kirahwi kirjoitti:

        Tarkoitatko tällä, että ihmisen täytyy pelastuakseen jo täällä ajassa tulla sellaiseksi, ettei enää tunne mitään synnin kiusauksia?

        Vai tarkoitatko, että kun uskovainen siirtyy ajasta ikuisuuteen, silloin hän pääsee vapaaksi niistä synnin kiusauksista, jotka häntä ovat vaivanneet maallisen vaelluksen aikana?

        Jos tarkoitat 1. vaihtoehtoa, olen kanssasi hyvin eri mieltä. Jos taas tarkoitat 2. vaihtoehtoa, olen kanssasi samaa mieltä.

        Askeleet ajasta ikuisuuteen eivät ole askeleita ajaSSA vaan askeleita pois ajaSTA ja siihen liittyvistä kiusauksista.
        Tuo ensimmäinen on väärin koska kun synninkiusaukset ovat poissa niin on aikakin.


      • tunnustava kristitty
        Bartholomeus kirjoitti:

        "Vai ettekö te tiedä, että taivasten valtakuntaa ei saa periä (paljon asioita)... miehimykset." (en muista tarkkaa kohtaa, mutta ensimmäisessä kirjeessä korinttolaisille se oli). Joten kuinka voit sanoa, että homous ei ole sen pahempi kuin vaikka tupakan poltto? Itse en usko, että ihminen joka polttaa tupakkaa ei pelastu, vaikka syntinä sen näenkin.

        Jumala on sanonut, että homous on synti, joka ei anna mahdollisuutta päästä taivaasee, mutta muut synnit on mahdollista saada anteeksi. Homous on sairaus, ihmisen miehen/naisen hormoni arvot ei ole kohdallaan, miehellä on testosteroni arvot todella alhaiset tai todella korkeat, naisella sama juttu.

        Todistettu on, että vaikka nainen joka asuu perheessä missä isä pahoinpitelee äitiä, niin hänellä on paljon suurempi mahdollisuus tulla lesboksi.

        Mutta homoudesta on mahdollisuus kasvaa ulos, Jumalallle mikään ei ole mahdollisuustta.

        Ja homoja uskovaisia ei olekaan, voi olla uskonnollinen homo, mutta ei uskovainen. Taivaasse ei ole homoja.

        "...kuinka voit sanoa, että homous ei ole sen pahempi kuin vaikka tupakan poltto?"

        Koska homokin saa anteeksi syntinsä kun pyytää anteeksi.


      • Mar Sarug
        Bartholomeus kirjoitti:

        "Vai ettekö te tiedä, että taivasten valtakuntaa ei saa periä (paljon asioita)... miehimykset." (en muista tarkkaa kohtaa, mutta ensimmäisessä kirjeessä korinttolaisille se oli). Joten kuinka voit sanoa, että homous ei ole sen pahempi kuin vaikka tupakan poltto? Itse en usko, että ihminen joka polttaa tupakkaa ei pelastu, vaikka syntinä sen näenkin.

        Jumala on sanonut, että homous on synti, joka ei anna mahdollisuutta päästä taivaasee, mutta muut synnit on mahdollista saada anteeksi. Homous on sairaus, ihmisen miehen/naisen hormoni arvot ei ole kohdallaan, miehellä on testosteroni arvot todella alhaiset tai todella korkeat, naisella sama juttu.

        Todistettu on, että vaikka nainen joka asuu perheessä missä isä pahoinpitelee äitiä, niin hänellä on paljon suurempi mahdollisuus tulla lesboksi.

        Mutta homoudesta on mahdollisuus kasvaa ulos, Jumalallle mikään ei ole mahdollisuustta.

        Ja homoja uskovaisia ei olekaan, voi olla uskonnollinen homo, mutta ei uskovainen. Taivaasse ei ole homoja.

        ei ole muuten heteroitakaan. taivaassa ei ole seksuaalisuutta laisinkaa. oleppa tarkkana! äläkä käytä puolittaisia argumentteja!


      • ihanko totta?
        Bartholomeus kirjoitti:

        "Vai ettekö te tiedä, että taivasten valtakuntaa ei saa periä (paljon asioita)... miehimykset." (en muista tarkkaa kohtaa, mutta ensimmäisessä kirjeessä korinttolaisille se oli). Joten kuinka voit sanoa, että homous ei ole sen pahempi kuin vaikka tupakan poltto? Itse en usko, että ihminen joka polttaa tupakkaa ei pelastu, vaikka syntinä sen näenkin.

        Jumala on sanonut, että homous on synti, joka ei anna mahdollisuutta päästä taivaasee, mutta muut synnit on mahdollista saada anteeksi. Homous on sairaus, ihmisen miehen/naisen hormoni arvot ei ole kohdallaan, miehellä on testosteroni arvot todella alhaiset tai todella korkeat, naisella sama juttu.

        Todistettu on, että vaikka nainen joka asuu perheessä missä isä pahoinpitelee äitiä, niin hänellä on paljon suurempi mahdollisuus tulla lesboksi.

        Mutta homoudesta on mahdollisuus kasvaa ulos, Jumalallle mikään ei ole mahdollisuustta.

        Ja homoja uskovaisia ei olekaan, voi olla uskonnollinen homo, mutta ei uskovainen. Taivaasse ei ole homoja.

        "Jumala on sanonut, että homous on synti, joka ei anna mahdollisuutta päästä taivaasee, mutta muut synnit on mahdollista saada anteeksi. Homous on sairaus, ihmisen miehen/naisen hormoni arvot ei ole kohdallaan, miehellä on testosteroni arvot todella alhaiset tai todella korkeat, naisella sama juttu."

        Puhut sekavia ja ristiriitaisia: yritä nyt päättää onko kyseessä synti vai sairaus? Ja mistäs lähtien ihmisen sairaus on tuomion perustaksi nostettu?

        Olisiko lähdeviitettä tutkimusväitteillesi? Ei takuulla ole.

        "Todistettu on, että vaikka nainen joka asuu perheessä missä isä pahoinpitelee äitiä, niin hänellä on paljon suurempi mahdollisuus tulla lesboksi."

        Ja tähän on varmasti lähdeviitteitä hirmuiset määrät?

        Niin eläin- kuin ihmiskunnassakin on aina ollut homoseksuaalisuutta. Nämä "poiskasvatusmenetelmät" ovat silkkaa henkistä pahoinpitelyä.

        Olet epäinhimillinen ja loukkaava - toivottavasti et ainakaan kirkon virassa. Jos kirkon yhteydessä törmään yhteenkin tällaiseen tyyppiin elävässä elämässä, niin eroan heti. Ihan heti.


      • Bartholomeus
        ihanko totta? kirjoitti:

        "Jumala on sanonut, että homous on synti, joka ei anna mahdollisuutta päästä taivaasee, mutta muut synnit on mahdollista saada anteeksi. Homous on sairaus, ihmisen miehen/naisen hormoni arvot ei ole kohdallaan, miehellä on testosteroni arvot todella alhaiset tai todella korkeat, naisella sama juttu."

        Puhut sekavia ja ristiriitaisia: yritä nyt päättää onko kyseessä synti vai sairaus? Ja mistäs lähtien ihmisen sairaus on tuomion perustaksi nostettu?

        Olisiko lähdeviitettä tutkimusväitteillesi? Ei takuulla ole.

        "Todistettu on, että vaikka nainen joka asuu perheessä missä isä pahoinpitelee äitiä, niin hänellä on paljon suurempi mahdollisuus tulla lesboksi."

        Ja tähän on varmasti lähdeviitteitä hirmuiset määrät?

        Niin eläin- kuin ihmiskunnassakin on aina ollut homoseksuaalisuutta. Nämä "poiskasvatusmenetelmät" ovat silkkaa henkistä pahoinpitelyä.

        Olet epäinhimillinen ja loukkaava - toivottavasti et ainakaan kirkon virassa. Jos kirkon yhteydessä törmään yhteenkin tällaiseen tyyppiin elävässä elämässä, niin eroan heti. Ihan heti.

        että homous on henkinen sairaus johon ihmisellä on mahdollisuus löytää lääke, se lääke on Jumalan armo ja rakkaus. Ei tule kysymykseenkään, että taivaaseen pääsisi yksi ainoakaan homoseksuaali, koska Raamattu sanoo niin, sitä sanaa ei mikään muuta, ei edes historia vaikka kuinka "viisaammat" sitä ajatusta tukisivat ja keksisivät sille hienoja perusteita.

        Jumalan Sanaa ei mikään voi muuttaa tai korjata.

        Ja minunkaltaisiani ihmisiä löytyy varmasti vielä kirkon töistä, mutta itse en ole, vielä.

        Tutki Raamattua ja katso sieltä.

        Oikeassa olet siinä, että tähän hormoni väitteeseen en voi vielä laittaa liitteitä, mutta laitan heti kun sen löydän. Koska tiedän näin olevan.

        Ja sanoit minua epäinhimilliseksi, kuuluuko meidän hyväskyä kaikki mitä maailmassa tapahtuu? Kuuluuko minun mennä halaamaan ja sanomaan ihmiselle joka on raiskannut lapsia, että ymmärrän kullä? Jokainen ihminen sisimmässään jotain halveksii, ehkei se ole oikein, mutta niin jokainen tekee. Joku halveksii pedofiilejä, joku homoja..


      • ihanko totta?
        Bartholomeus kirjoitti:

        että homous on henkinen sairaus johon ihmisellä on mahdollisuus löytää lääke, se lääke on Jumalan armo ja rakkaus. Ei tule kysymykseenkään, että taivaaseen pääsisi yksi ainoakaan homoseksuaali, koska Raamattu sanoo niin, sitä sanaa ei mikään muuta, ei edes historia vaikka kuinka "viisaammat" sitä ajatusta tukisivat ja keksisivät sille hienoja perusteita.

        Jumalan Sanaa ei mikään voi muuttaa tai korjata.

        Ja minunkaltaisiani ihmisiä löytyy varmasti vielä kirkon töistä, mutta itse en ole, vielä.

        Tutki Raamattua ja katso sieltä.

        Oikeassa olet siinä, että tähän hormoni väitteeseen en voi vielä laittaa liitteitä, mutta laitan heti kun sen löydän. Koska tiedän näin olevan.

        Ja sanoit minua epäinhimilliseksi, kuuluuko meidän hyväskyä kaikki mitä maailmassa tapahtuu? Kuuluuko minun mennä halaamaan ja sanomaan ihmiselle joka on raiskannut lapsia, että ymmärrän kullä? Jokainen ihminen sisimmässään jotain halveksii, ehkei se ole oikein, mutta niin jokainen tekee. Joku halveksii pedofiilejä, joku homoja..

        aikoihin eletty!

        "Ei tule kysymykseenkään, että taivaaseen pääsisi yksi ainoakaan homoseksuaali"
        Sinullako on valta ja voima näin sanoa? Minun käsitykseni mukaan yksikään ihminen ei voi sitä tehdä. Mitäpäs jos sieltä tiputetaankin pois toisten tuomitsijat? Jos olisit elänyt sata vuotta sitten, olisit todennäköisesti tuominnut epileptikot liekkeihin. Mietipäs vielä kerran asennemaailmaasi!

        Homoseksuaalisuus ei ole rikos eikä sairaus, ei fyysinen eikä henkinen. Jos olet tuleva ev.lut. kirkon työntekijä, niin näin sanoessasi toimit vastoin maan lakeja, ja sellaiseen putiikkiin minä en verojani maksa! Eikä tuota siedä moni muukaan. Mutta hyvä kun avoimesti tuotte koko kamaluuden esille.

        "Jumalan Sanaa ei mikään voi muuttaa tai korjata"
        Höpön löpön. Raamattu on koottu valtavasta kirjoituskokoelmasta, ja mukaan on otettu ko. aikaan sopivaksi katsotut asiat. Kysymysten käsittely on aina sidottu aikaan ja kieleen, eikä kahta täsmälleen samalla tavalla asiat ymmärtävää ihmistä ole. Revi siitä.

        "Ja sanoit minua epäinhimilliseksi, kuuluuko meidän hyväskyä kaikki mitä maailmassa tapahtuu?" No ei tietenkään, ajattelusi on kovin yksisilmäistä. Rinnastat homoseksuaalisuuden ja pedofilian, mikä on kaltaisillesi tyypillistä - mutta nehän ovat kaksi ihan eri asiaa. Homoseksuaali ei ole rikollinen sen enempää kuin heteroseksuaalikaan, pedofiili sen sijaan tuhoaa elämää äärettömän raa´alla tavalla ja tekee rikoksen.


    • christian devil

      QUOTE: "vähän on surullista katsella luterilaisen kirkkoni hommia."

      Esimerkiksi sairaaalasielunhoito on aivan retuperällä. Sairaalapapit eivät luota Jumalaan vaan opiskelevat psykologiaa ja kaikenmaailman pastoraaliteologiaa ja psykologiaa. Ei mitään muuta tarvittaisi esimerkiksi kuolevaa lohduttaessa kuin Jumalan Sanaa. Sitten kirkon diakoniatyö. Mistä syvyydestä sekin nousee! Sellä ei varmastikaan lueta Sanaa oikein niinkuin se on kirjoitettu!

      QUOTE: "Joissakin kohdissa ollaan menty maailman mukaan ja hylätty oikeat ratkaisut."

      Ei ainoastaan joissakin kohdissa vaan mm. kaikissa.

      QUOTE: "1)Naispappeus, joka on Raamatun ja kirkon tradition vastaista."

      En minäkään millään vaikka kuinka etsin löydä Raamatusta halaistua sanaakaan luterilaisista naispapeista.

      QUOTE: "2)Uudelleen avioituminen, josta Kristus opettaa että joka menee naimisiin uudelleen, tekee huorin."

      Raamatun mukaan erota saa vain jos nainen on ollut uskoton. Väkivaltaisuus yms. ei riitä eron syyksi. Puolisonsa toimesta silmänsä mustaksi saanut nainen joutuu helvettiin, jos hakee eroa miehestään.

      QUOTE: "3)Homokeskustelun käyminen, joka on aivan absurdia. Raamatun ja kirkon perinteen vastaista pervoilua, joka on biologian ja fysiologian vastaista. Suomeksi sanottuna psyykkinen sairaus."

      Homot harrastavat Raamatun mukaan anaalipenetraatiota. Anaalipenetraatio on heidän tunnusmerkkinsä. Näin ollen heidän seksielämänsä on iljetys. Jotkut homot väittävät kaipaavansa läheisyyttä. Paskat! Helvettiin joutuvat nekin ruskean reiän ritarit! Seksi on mahtava voima ihmisessä, ja se on tarkoitettu vain miehen ja naisen nautittavaksi kristillisessä avioliitossa. Homot elävät vain himojansa tyydyttääkseen sekä vietelläkseen viattomat. Näin on! Homous olisi uudestaan kriminalisoitava ja kaikki potentiaalisetkin homot kastroitava!

      • Mar Sarug

        että homo on myös ihminen ja voisiko olla niin että tämä ihminen harastaa muutakin kuin "anaalipenetraatiota"!? kuten esimerkisi sydänkirurgiaa, taidemaalausta tai yleensä pyyteetöntä filantropiaa?


      • acimlainen
        Mar Sarug kirjoitti:

        että homo on myös ihminen ja voisiko olla niin että tämä ihminen harastaa muutakin kuin "anaalipenetraatiota"!? kuten esimerkisi sydänkirurgiaa, taidemaalausta tai yleensä pyyteetöntä filantropiaa?

        Kyllä homo on ihminen siinä missä muutkin. Niin on myös murhamies ja huor'pukki.

        Mutta homoseksuaaliset aktiviteetit, murhaaminen ja huoraaminen ovat väärin.


      • Mar Sarug
        acimlainen kirjoitti:

        Kyllä homo on ihminen siinä missä muutkin. Niin on myös murhamies ja huor'pukki.

        Mutta homoseksuaaliset aktiviteetit, murhaaminen ja huoraaminen ovat väärin.

        ihmistä

        eli ihminen on vain karkeahko yksiluontoinen olento!

        ja jos jollakin IHMISELLÄ on homoseksuaalisia aktiviteetteja niin on niitä syntisiä aktiviteetteja ja ajatuksia kuule heteroillakin. ja kun kaikki ihmiset laitetaan paruusiassa riviin niin sieltä tipahtelee aika paljon heteroitakin(=IHMISIÄ)liekkeihin.

        ja lisäksi luulen että Jumalan edessä joku "homo" IHMINEN tulee kirkkaasti loistamaan muuta ihmisyyttä auttaneella pyhyydellään ja viisaudellaan niin paljon että Jumala on pyyhkivä pois tuon IHMISEN "homoseksuaalisuuden synnit" ja ottava hänet siipiensä alle ennen monia, monia heteroita.

        ja tämä "luulo" ei liity itseeni. joten turha yrittää henkilökohtaistaa!


      • acimlainen
        Mar Sarug kirjoitti:

        ihmistä

        eli ihminen on vain karkeahko yksiluontoinen olento!

        ja jos jollakin IHMISELLÄ on homoseksuaalisia aktiviteetteja niin on niitä syntisiä aktiviteetteja ja ajatuksia kuule heteroillakin. ja kun kaikki ihmiset laitetaan paruusiassa riviin niin sieltä tipahtelee aika paljon heteroitakin(=IHMISIÄ)liekkeihin.

        ja lisäksi luulen että Jumalan edessä joku "homo" IHMINEN tulee kirkkaasti loistamaan muuta ihmisyyttä auttaneella pyhyydellään ja viisaudellaan niin paljon että Jumala on pyyhkivä pois tuon IHMISEN "homoseksuaalisuuden synnit" ja ottava hänet siipiensä alle ennen monia, monia heteroita.

        ja tämä "luulo" ei liity itseeni. joten turha yrittää henkilökohtaistaa!

        Näin kuin sanot voi olla:

        "ja lisäksi luulen että Jumalan edessä joku "homo" IHMINEN tulee kirkkaasti loistamaan muuta ihmisyyttä auttaneella pyhyydellään ja viisaudellaan niin paljon että Jumala on pyyhkivä pois tuon IHMISEN "homoseksuaalisuuden synnit" ja ottava hänet siipiensä alle ennen monia, monia heteroita. "

        Kysymys ei olekaan siitä että homot olisivat huonompia tai parempia kuin muuutkaan. Sitäpaitsi ihmisiä ei saisi verrata toisiinsa.

        Mutta kun homoseksuaalisuuden mahdollinen synnillisyys on varsinaisesti keskusteluun aiheena niin silloin pitää saada tuoda mukaan se vastaus minkä Raamattu antaa.

        Itse en lähtisi syntien suuruutta/pienuutta arvioimaan vaan sanoisin että joku asia on/ei ole syntiä.


      • Mar Sarug
        acimlainen kirjoitti:

        Näin kuin sanot voi olla:

        "ja lisäksi luulen että Jumalan edessä joku "homo" IHMINEN tulee kirkkaasti loistamaan muuta ihmisyyttä auttaneella pyhyydellään ja viisaudellaan niin paljon että Jumala on pyyhkivä pois tuon IHMISEN "homoseksuaalisuuden synnit" ja ottava hänet siipiensä alle ennen monia, monia heteroita. "

        Kysymys ei olekaan siitä että homot olisivat huonompia tai parempia kuin muuutkaan. Sitäpaitsi ihmisiä ei saisi verrata toisiinsa.

        Mutta kun homoseksuaalisuuden mahdollinen synnillisyys on varsinaisesti keskusteluun aiheena niin silloin pitää saada tuoda mukaan se vastaus minkä Raamattu antaa.

        Itse en lähtisi syntien suuruutta/pienuutta arvioimaan vaan sanoisin että joku asia on/ei ole syntiä.

        eikö jokainen ihminen ole syntinen -kuten paavin asemaan kuolemansa jälkeen nostamanne opettajanne Luther sanoisi- tai kovin heikko.

        eli kysymys homoudesta on väärässä muuttua yksipuoliseksi tuomitsemiseksi. totta on raamatun mukaan vain mies-nainen -pari ovat siunattuja ja muu on poikkeamaa.(mutta lankeemuksen jälkeinen olemisemme on myös muullakin kuin vain seksuaalisuuden saralla poikkeevaa ja huonoa. heteroa tai ei...)

        kysymys on siis mielestäni siitä että mitä homoseksuaali IHMINEN on muuta kuin homoseksiä. eli kyseessä on aina IHMINEN jota -hänen ei-ideaalista seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta- tulee käsitellä hyvin pastoraalisesti.

        siis rippi-isän tulisi korostaa sellaisia painopiste -alueita hänen elämässään, jossa tämä IHMINEN voi olla hyvinkin kristillinen -eikä vain toittaa tuomiota.

        luulen että monet homoseksuaaliset IHMISET ovat raunioituneet entisestään kun heitä on aina vain homoteltu. tiedä mitä hyväntekijöitä -homoudesta huolimatta- heistä olisi tullut jos kirkko olisi osannut ajoissa ohjata heitä skarppaamaan muillakin elämäalueilla kuin vain seksuaalisella puolella.

        HUOM:tämä pastoraalinen suhtautuminen ei kuitenkaan saa mielestäni tarkoitaa sitä että homopareja tulisi vihkiä kirkossa tai vihkiä siitä avoimesti kerskaten puhuvia papeiksi. tämä on jo mielestäni liberaalia ja johnlennonmaista epä-pastoraalisuutta. Amen ja Kiitos!


    • Mar Sarug

      heti siitä hetkstä kun sen katsotaan eronneen katolisesta kirkosta. näin se menee jos ihan tarkkoja oltas!

      • ihanko totta?

        Oliko Mar Sarug syyrialainen ortodoksimystikko? Mikä oli hänen tarinansa?

        Meni vähän aiheesta ohi, mutta uteliaisuus voitti...


      • Mar Sarug
        ihanko totta? kirjoitti:

        Oliko Mar Sarug syyrialainen ortodoksimystikko? Mikä oli hänen tarinansa?

        Meni vähän aiheesta ohi, mutta uteliaisuus voitti...

        kutakuinkin joo.

        Jumalassa viisas Mar Jacob of Sarug eli joskus 400-luv.loppu - 500luvun alku jKr.

        tarina on pitkä ja käännöksiä hänen runoistaan ja homilioista englanniksi liian vähän.


      • ihanko totta?
        Mar Sarug kirjoitti:

        kutakuinkin joo.

        Jumalassa viisas Mar Jacob of Sarug eli joskus 400-luv.loppu - 500luvun alku jKr.

        tarina on pitkä ja käännöksiä hänen runoistaan ja homilioista englanniksi liian vähän.

        Pitääpä tutkia. Mielenkiintoista.


      • el kirahwi

        Eikö sen ortodoksisesta näkökulmasta katsoen pitäisi alkaa siitä kun roomalaiskatolinen ja ortodoksinen kirkko erosivat toisistaan? Miten pannaan julistetun paavin pannajulistus Lutheria kohtaan voisi olla niin suuri tapahtuma, että tämän tapahtuman seurauksena luterilaisuudesta tulisi harhaa siitä hetkestä lähtien?


    • acimlainen

      Rukoile että saat lisää kypsyyttä, viisautta ja tahdikkuutta ennenkuin näihin asioihin tulevassa virassasi puutut.

      Pappina sinun pitänee perustella näkemyksesi Raamatulla, eikä biologialla. Koska et ole psykiatri niin et oikeastaan saa antaa tuollaisia diagnooseja kuin psyykkinen sairaus.

      Vaikka kaikki nuo kolme kohtaa ihmisjärjellä ajateltuna tuntuisivat turhilta niin Raamatussa ne on sanottu ja sen vuoksi ne täytyy ottaa vakavasti. Niihin saattaa liittyä hengellisiä salaisuuksia joita emme vielä ymmärrä. Kuitenkin tarvitaan kypsyyttä ja Hengen ohjausta kun niistä ruvetaan keskustelemaan.

      Siunausta ja Pyhän Hengen ohjausta tulevalle työllesi!

    • håkma

      Kun tätäkin keskustelua katsoo niin ei voi kuin ihmetellä. Pitäisikö tässä itkeä vai nauraa? Ensinnäkin Tulevalla papilla on kupongit vähän sekaisin, toivottavasti olet vasta opintojen alkuvaiheessa ja ehdit vielä omaksua ja kypsytellä asioita. Luterilaisuuteen kuuluu ajan hengen seuraaminen, kirkko ei kaipaile enää menneisyyteen vaan haluaa vaikuttaa tässä päivässä. Tällöin sen tulee ja se joutuu muuttumaan. Jos tuleva pappi haluaa saarnata aidossa "ortodoksisessa" kirkossa, suosittelen kääntymistä katoliseksi tai ortodoksiksi. Ja onhan noita muitakin piirejä jossa voit esittää noita arvotttavia näkemyksiä "seurakunnalle". Koko keskustelu on mielestäni muutenkin arvelluttava, ihmiset jotka eivät tiedä paljosta mitään esittävät ne näkemyksensä jotka tietävät eimistään . Lopputuloksena on tällainen loistava teologinen keskustelu, jossa ei ole mitään järkeä. keskustelun teologinen arvo on sama kuin Martti tohtorin vasemmanjalan sukalla aikoinaan oli. Internet on mahdollistanut kaiken tämän. Helvetin loistavaa! Täällä pystyvät nyt herettiläiset ilmaisemaan omia näkemyksiään, jotka kaikki teologit pystyisivät kumoamaan aamukahvipöydässä. Mutta teologia vaati jatkuvaa keskustelua, mutta miettikään kannattaisiko joskus olla aivan hiljaa. Shalem!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe