Tänään oli hellarilla vauhdikas päivä, juttua tuli sitä vauhtia ettei meinannut perässä pysyä.
En varmaan muista puoliakaan hänen jutuistaan mutta koitetaan nyt...
(H:hellari, M:minä)
H: Tiedemiehillä ei ole mitään tapaa saada tietoja menneisyydestä, ne tekee vaan arvauksia ilman mitään totuuden pätkääkään. Nuo tiedemiesten puheet ovat vain jonkun keksimiä ideoita joita sitten on vaan ruvettu levittämään ja sitten kaikki luulee että ne on totta.
M: Tuo on kyllä aika hyvä kuvaus uskonnoista.
H: Ei ole! (Sen parempaa vastausta ei tähän tullut)
-------------------------------------------------
H: Luuletko että minä en tiedä mitä evoluutio on? Minä kuule olen sitä lukenut koulussa niin monta vuotta että mulla on paljon paremmat tiedot siitä kuin sinulla. Jotain pieniä muutoksia tapahtuu, mutta ne jotka väittää että ihmiset tulee apinoista on kyllä niin irrallaan tästä maailmasta että ei sellaisten kanssa voi puhuakaan.
M: Kuinkas sää sitten selität nämä kaikki todisteet ihmisten ja apinoiden sukulaisuudesta, lähes sama dna, kromosomien samankaltaisuus ja rna-virusten sama paikka geeneissä.
H: Ei mun tarvitse mitään selitellä. Mitä tollaiset dna-hommatkin muka todistaa. Se on ihan sama että katsoo että kalalla on kanssa kaksi silmää, joten se on meille sukua. Se on vaan niitä tiedemiesten valheita.
M: Ovatko kaikki tiedemiehet sitten salaliitossa kun ne kertovat näitä juttuja?
H: Etkö sää muka ole huomannut että mitä enemmän jotkut tiedemiehet ovat jotain opiskelleet ja tutkineet, niin sitä tyhmemmiksi ne käy. Jotkut ei varmaan pärjää enään jokapäiväisessä elämässäkään kun on pää niin täynnä noita ihan turhia tietoja.
M: Mutta nämä kaikki asiat joudutaan todistamaan tieteessä, ei niitten pelkkä todeksi väittäminen riitä.
H: Kun sää kerran luulet olevasi apina niin mene sitten heilumaan liaanista ja parittelemaan niitten apinoitten kanssa kun ne on samaa lajia.
Senhän se lajin määritelmäkin sanoo.
M: Apina ei ole laji, simpanssi on apina-laji samoin kuin ihminenkin. Molemmat kuuluvat kädellisiin.
H: Raamattu kun pitää paikkaansa, niin sieltä saa kaiken tiedon mikä on tärkeää. Se on totta joka sana.
M: Entäs ne kaikki väärät tiedot siellä, niin kuin se että maailma on litteä.
H: Ei siellä mitään sellaista sanota!
M: "Ja paholainen vei jeesuksen vuoren huipulle ja näytti hänelle koko maailman." Tai "Ja tuuli puhalsi maailman jokaiseen kulmaan."
H: Nuo on niitä vertauskuvallisia sanontoja! Mutta ei sinunlaisen ihmisen voi kuvitellakaan pystyvän niitä ymmärtämään. Niitä on luettava pyhässä hengessä, silloin on selvää mitä nuo tarkoittavat. Vain pyhässä hengessä luettu raamattu kertoo totuuden.
M: Siis sinä pidät raamatun oikeana viestinä sitä jonka sinä olet ymmärtänyt siitä, ja vaikka muut sanovat lukeneensa sitä "pyhässä hengessä", niin ne ovat ainoastaan lukeneet sitä oikein jos ovat samaa mieltä kuin sinä? Ja ne jotka eivät ole samaa mieltä, valehtelevat pyhästä hengestä?
H: .....
H: Ja nimihän sen heti suoraan kertoo... evoluutio-TEORIA!!!
M: Jos sinä et tiedä mitä teoria-sana tarkoittaa tieteellisessä käytössä, niin silloin sinun on ihan turha tehdä mitään väitteitä mistään tieteen-alasta.
H: Minä olen kuule lukenut tiedettä enemmän kuin sinä, ja mitä enemmän sitä opiskelin sitä mahdottomammalta se vaikutti.
M: Ehkä se johtuu siitä että sinä et lukenut sitä tiedettä näkymättömän vaaleanpunaisen yksisarvisen koskettamana...
Ja päivän lopuksi tuli vähän pascalin vaakaa, josta minulta oli hänelle 3 vastausta.
1. Uskominen on uskonasia, se ei ole järkiperäinen päätös. Joten miksi sinä yrität käyttää järkiperäistä väitettä saamaan minut uskomaan järjen vastaisesti.
2. (Vanha klassikko) Kysyessäsi sinä oletat ihan turhaan että juuri sinun uskosi on se oikea usko. Se oikea usko voisi olla mikä tahansa kymmenestä tuhannesta, jolloin sinäkin olet ihan yhtä hukassa.
3. Olettaen että jumala on olemassa, ja että hän on moraalinen ja oikeudenmukainen, jumalan pitäisi palkita ihmiset jotka elävät moraalisesti ja oikeudenmukaisesti, uskosta riippumatta. Jos näin ei ole, silloin jumala on moraaliton ja epäoikeudenmukainen. Ja silloin ainakaan minulle ei olisi mahdollista toimia oikein omaatuntoani ja moraalitonta sekä epäoikeudenmukaista jumalaa kohtaan.
Sellaista tällää kertaa, toivotaan että se hellari vähän rauhoittuisi...
Helluntailaisen suusta osa 5
20
837
Vastaukset
jeesusinfektoituneille on järkeä yrittää puhua. Ei se mene läpi, vaikka kuinka yrittäisi. Olen ruvennut epäilemään, että itsekin olen tällä palstalla, koska pidän riitelystä. ;-)
- Mitenkähän sinut
voidaankaan Matolaisten yhteyteen kastaa jos pidät riitelystä.Matolaiset kun kuluttavat viinaa kuin Albert Järvinen,2 pulloa Helsinki-Tampere välillä,ja sitten vielä soittokunnossa.
Mitenkähän sinut kirjoitti:
voidaankaan Matolaisten yhteyteen kastaa jos pidät riitelystä.Matolaiset kun kuluttavat viinaa kuin Albert Järvinen,2 pulloa Helsinki-Tampere välillä,ja sitten vielä soittokunnossa.
niitä kohtaan, jotka levittävät harhaoppeja jumalan olemuksesta. Jeesus? Pyh! Jeesus kuoli 2000 vuotta sitten, mutta Mato on todistettavasti elossa. Eikö tämä jo osoita meille, että Elävä Jumala on Mato eikä mikään juutalaissaarnaaja?
Tosin täytyy muistaa, että vielä tärkeämpää on vastustaa harhaoppeja liikkeen sisällä. Uhkukaa siis pyhää vihaa kaikkia digitalistien lahkoja vastaan: ämpeekolmisteja, tuplavee-äm-aaisteja ja varsinkin seedeeisteja vastaan! Ovatpa jotkut menneet väittämään, että bensaa ei tarvitse etukäteen varata vaan Mato antaa sen meille Suuren Muuton päivänä! Ei Elävä Jumala mikään huoltoasema ole!
Jääös Maton huomaan, veli!- ettet sää sellane oo.
Aatami9 kirjoitti:
niitä kohtaan, jotka levittävät harhaoppeja jumalan olemuksesta. Jeesus? Pyh! Jeesus kuoli 2000 vuotta sitten, mutta Mato on todistettavasti elossa. Eikö tämä jo osoita meille, että Elävä Jumala on Mato eikä mikään juutalaissaarnaaja?
Tosin täytyy muistaa, että vielä tärkeämpää on vastustaa harhaoppeja liikkeen sisällä. Uhkukaa siis pyhää vihaa kaikkia digitalistien lahkoja vastaan: ämpeekolmisteja, tuplavee-äm-aaisteja ja varsinkin seedeeisteja vastaan! Ovatpa jotkut menneet väittämään, että bensaa ei tarvitse etukäteen varata vaan Mato antaa sen meille Suuren Muuton päivänä! Ei Elävä Jumala mikään huoltoasema ole!
Jääös Maton huomaan, veli!Eli oikealla asialinjalla olet.
- miukumauku2
Jumalaan samalla kun uskovat evoluutioteoriaan.
Tuo apinajuttu meni tältä lukijalta kyllä ohi. Tuo "DNA-homma"...Vaikka apinoissa ja ihmisissä on paljon yhteneväisyyksiä niin apinat on apinoita ihmiset on ihmisiä. Vai meinaatko että apinoista tulisi joku päivä ihmisiä:)...?
Ja miksi ihmeessä selität jollekkin hellarille, joka tahtoo saada sinut "tunnustamaan syntisi", että "simpanssit ovat eräs apina-laji"?
Ketä sellainen jaksaa kesken työpäivän kiinnostaa? Ellet ole joku biologian opettaja?Ihminen (Homo sapiens sapiens) on ihmisapinoiden heimoon kuuluva eläinlaji. Ihminen on nykyisin elävistä kädellisistä laajimmalle levinnyt, älykkäin ja runsaslukuisin laji. Ihmisellä on kaikkiin muihin eläimiin verrattuna pitkälle kehittyneet aivot, jotka pystyvät abstraktiin ajatteluun, kieleen ja itsetarkkailuun. Tämä on yhdessä pystyasennon ja esineiden käsittelyyn kykenevien yläraajojen kanssa mahdollistanut ihmiselle kyvyn käyttää työkaluja monipuolisemmin kuin mikään toinen eläinlaji.
Ihmiset ovat muiden kädellisten tapaan luonnostaan yhteisöllisiä, mutta ihmiset ovat erityisen hyviä käyttämään viestintää ja kieltä itseilmaisuun ja ideoiden välittämiseen. Ihmiset muodostavat monimutkaisia yhteistyötä tekeviä ja kilpailevia sosiaalisia ryhmiä, aina kansakunnista perheisiin asti. Ihmisyhteisön perustan muodostavat kielen kautta välittyvät rituaalit, traditiot, arvot ja lait. Ihmisellä on myös taiteen, kirjallisuuden ja musiikin tapaisia kulttuuri-innovaatioita. Ihmiset tekevät ainoana lajina tulen, kypsentävät ruoan, pukeutuvat ja käyttävät lukuisia teknologioita.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihminen
Humans and chimps each have some 3 billion base units of DNA in their genomes, differing by only 1.2 percent when compared in this way. Other methods of comparison estimate a genetic difference of at most 4 percent.
http://seattlepi.nwsource.com/local/238852_chimp01.html
"Vai meinaatko että apinoista tulisi joku päivä ihmisiä:)...?"
On tullut jo, me kaikki ihnmiset olemme käveleviä todisteita siitä. Siis ihmisten ja simpanssien dna on noin 98% sama. Kromosomit ovat muuten samat mutta simpansseilla on kaksi ihmisissä erillään olevaa kromosomia yhtenäisiä. Rna-virukset jättävät jälkiä eliöiden geeneihin täysin sattumanvaraisiin paikkoihin ja ihmisiltä ja simpansseilta on löydetty huomattava määrä samoja rna-virusten aiheuttamia periytyneitä geeni-merkkejä täsmälleen samoista kohdista.
On paljon vaikeampaa yrittää erottaa ihmiset simpansseista kuin löytää selviä tieteellisiä todisteita sukulaisuudesta.
Tiedemiehet arvelevat että ihmisillä ja simpansseilla ovat haarautuneet erilleen yhteisestä esi-isästä noin 5 miljoonaa vuotta sitten.
Mutta älä usko minua, vaan opiskele asioita itse. Saatan hyvinkin olla väärässä tarkemmissa termeissä, mutta pääosiltaan asiat ovat oikein. Biologia ei ole vahvin alani. Enkä ole opettaja, ihan tavallinen ruumiillisen työn raataja...- viisi prossaa
"Monet tiedemiehet uskovat Jumalaan samalla kun uskovat evoluutioteoriaan."
Eivät niinkään monet, tutkimusten mukaan noin 5-7% tiedemiehistä uskoo jumalaan. Ja nekin jotka uskovat eivät yleensä usko raamatun satujen jumalaan, vaan johonkin täysin muunlaiseen jumalaan kuin se raamatun kiivas Jahve. Monet näistä tiedemiehistä ovat deistejä ja pitävät raamattua hölynpölynä. - miukumauku2
boxerblock kirjoitti:
Ihminen (Homo sapiens sapiens) on ihmisapinoiden heimoon kuuluva eläinlaji. Ihminen on nykyisin elävistä kädellisistä laajimmalle levinnyt, älykkäin ja runsaslukuisin laji. Ihmisellä on kaikkiin muihin eläimiin verrattuna pitkälle kehittyneet aivot, jotka pystyvät abstraktiin ajatteluun, kieleen ja itsetarkkailuun. Tämä on yhdessä pystyasennon ja esineiden käsittelyyn kykenevien yläraajojen kanssa mahdollistanut ihmiselle kyvyn käyttää työkaluja monipuolisemmin kuin mikään toinen eläinlaji.
Ihmiset ovat muiden kädellisten tapaan luonnostaan yhteisöllisiä, mutta ihmiset ovat erityisen hyviä käyttämään viestintää ja kieltä itseilmaisuun ja ideoiden välittämiseen. Ihmiset muodostavat monimutkaisia yhteistyötä tekeviä ja kilpailevia sosiaalisia ryhmiä, aina kansakunnista perheisiin asti. Ihmisyhteisön perustan muodostavat kielen kautta välittyvät rituaalit, traditiot, arvot ja lait. Ihmisellä on myös taiteen, kirjallisuuden ja musiikin tapaisia kulttuuri-innovaatioita. Ihmiset tekevät ainoana lajina tulen, kypsentävät ruoan, pukeutuvat ja käyttävät lukuisia teknologioita.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihminen
Humans and chimps each have some 3 billion base units of DNA in their genomes, differing by only 1.2 percent when compared in this way. Other methods of comparison estimate a genetic difference of at most 4 percent.
http://seattlepi.nwsource.com/local/238852_chimp01.html
"Vai meinaatko että apinoista tulisi joku päivä ihmisiä:)...?"
On tullut jo, me kaikki ihnmiset olemme käveleviä todisteita siitä. Siis ihmisten ja simpanssien dna on noin 98% sama. Kromosomit ovat muuten samat mutta simpansseilla on kaksi ihmisissä erillään olevaa kromosomia yhtenäisiä. Rna-virukset jättävät jälkiä eliöiden geeneihin täysin sattumanvaraisiin paikkoihin ja ihmisiltä ja simpansseilta on löydetty huomattava määrä samoja rna-virusten aiheuttamia periytyneitä geeni-merkkejä täsmälleen samoista kohdista.
On paljon vaikeampaa yrittää erottaa ihmiset simpansseista kuin löytää selviä tieteellisiä todisteita sukulaisuudesta.
Tiedemiehet arvelevat että ihmisillä ja simpansseilla ovat haarautuneet erilleen yhteisestä esi-isästä noin 5 miljoonaa vuotta sitten.
Mutta älä usko minua, vaan opiskele asioita itse. Saatan hyvinkin olla väärässä tarkemmissa termeissä, mutta pääosiltaan asiat ovat oikein. Biologia ei ole vahvin alani. Enkä ole opettaja, ihan tavallinen ruumiillisen työn raataja...siinä, että he haluavat todisteen siitä että Jumala on olemassa. Minulle tämä maailma on siitä kiistaton todiste.
Harmittaa vaan kun teillä ateisteilla ei ole todisteita niistä asioista mistä te tosiasioina kerrotte. Ei ainakaan kansantajuisesti ja siitä te viis veisaatte.
Tuokin kun kirjoitit että "Tiedemiehet väittävät, että ihmiset ovat haarautuneet yhteisestä esi-isästä n.5 miljoonaa vuotta sitten."
Raamatun mukaan eläimet luotiin ennen ihmistä.
Sillä seikalla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa...Se on siis ihan sama asia.
Ja sinun täytyy ymmärtää se että vaikka itse luokittelet ihmiset ja eläimet samalle tasolle niin harvoin kukaan muu niin tekee...
Eläimet luotiin siis ensin(apinat).
Mutta missä on todiste tästä???
Sinullakaan ei ole muuta kuin tuo:"Tiedemiehet arvelevat..."
Olen tutkinut sen verran, että tiedän, että ne tiedemiehet ovat keskenään eri mieltä. Et voi vedota siis "tiedemiesten"auktoriteettiin selvittäessäsi totuutta.
Ole vaan yhtä älykäs kuin hekin: usko siihen että kukaan ei ole vielä selvittänyt maailman synnystä mitään varmaa.
Minusta maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se on ihme. - miukumauku2
viisi prossaa kirjoitti:
"Monet tiedemiehet uskovat Jumalaan samalla kun uskovat evoluutioteoriaan."
Eivät niinkään monet, tutkimusten mukaan noin 5-7% tiedemiehistä uskoo jumalaan. Ja nekin jotka uskovat eivät yleensä usko raamatun satujen jumalaan, vaan johonkin täysin muunlaiseen jumalaan kuin se raamatun kiivas Jahve. Monet näistä tiedemiehistä ovat deistejä ja pitävät raamattua hölynpölynä.on laskettu?
Missä on lähde ja siis: kuinka luotettava se on?
Onko esim.Einstain laskettu tuohon tulokseen mukaan se kun oli toisena päivänä toista ja toisena toista mieltä..?
Olen lukenut monien "älykköjen"(lue erehtyväisten ihmisten)elämänkertoja ja niistä vain yksi on selvästi ilmoittanut olevansa ateisti ja se on Freud. Psykologi. - Kössönöm
miukumauku2 kirjoitti:
siinä, että he haluavat todisteen siitä että Jumala on olemassa. Minulle tämä maailma on siitä kiistaton todiste.
Harmittaa vaan kun teillä ateisteilla ei ole todisteita niistä asioista mistä te tosiasioina kerrotte. Ei ainakaan kansantajuisesti ja siitä te viis veisaatte.
Tuokin kun kirjoitit että "Tiedemiehet väittävät, että ihmiset ovat haarautuneet yhteisestä esi-isästä n.5 miljoonaa vuotta sitten."
Sillä seikalla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa...Se on siis ihan sama asia.
Ja sinun täytyy ymmärtää se että vaikka itse luokittelet ihmiset ja eläimet samalle tasolle niin harvoin kukaan muu niin tekee...
Olen tutkinut sen verran, että tiedän, että ne tiedemiehet ovat keskenään eri mieltä. Et voi vedota siis "tiedemiesten"auktoriteettiin selvittäessäsi totuutta.
Ole vaan yhtä älykäs kuin hekin: usko siihen että kukaan ei ole vielä selvittänyt maailman synnystä mitään varmaa.
Minusta maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se on ihme.Teemalta tänään Tiededokumentti: Lajien synty, klo 21.00.
- Retrohetero
miukumauku2 kirjoitti:
siinä, että he haluavat todisteen siitä että Jumala on olemassa. Minulle tämä maailma on siitä kiistaton todiste.
Minusta maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se on ihme.Taas hihhuli yrittää laittaa tieteellisen tutkimuksen
samalla viivalle omien harhojensa kanssa.
Ensinnäkin:
Ihmisen apinan DNA:n eroista voidaan laskea
milloin ihminen erosi muista kädellisistä.
Kyseessä ei ole "arvelu", vaan fakta, toisin
kuin sinun paimentolaissadut.
Toiseksi:
Ihmisen ja apinan selvät yhtäläisyydet,
mm. häntäluu. Tekikö jumala apinan
ihmisen karikatyyriksi (vai tekikö jumala
uskovaisesta apinan karikatyyrin)? - miukumauku2
Kössönöm kirjoitti:
Teemalta tänään Tiededokumentti: Lajien synty, klo 21.00.
Voisihan se olla ihan mielenkiintoinen, kiitos.
miukumauku2 kirjoitti:
Minusta maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se on ihme."Harmittaa vaan kun teillä ateisteilla ei ole todisteita niistä asioista mistä te tosiasioina kerrotte. Ei ainakaan kansantajuisesti ja siitä te viis veisaatte."
Tieteen tuloksiin luottaminen vaatii työtä. Sinun pitää opiskella monia eri aloja ja ymmärtää välillä monimutkaisiakin asioita. Kaikista näistä kertomistani asioista on todisteet, ne ovat välillä vaikeita ymmärtää ja kuivia lukea. Mutta sinun täytyy miettiä onko oikein luottaa väittämään "jumala teki sen" sen sijaan että näkisi vaivaa ja tutustuisi asioihin hieman tarkemmin. Se "jumala teki sen" on vain helppo vastaus vaikeisiin kysymyksiin...
"Tuokin kun kirjoitit että "Tiedemiehet väittävät, että ihmiset ovat haarautuneet yhteisestä esi-isästä n.5 miljoonaa vuotta sitten.""
Sanoin ARVELEVAT, älä vääristele sanojani. Kukaan oikea tiedemies ei sano mitään asiaa 100% varmuudella. Sillä on aina mahdollisuus olla väärässä tai että tietoja tulevaisuudessa tarkennetaan.
"Ja sinun täytyy ymmärtää se että vaikka itse luokittelet ihmiset ja eläimet samalle tasolle niin harvoin kukaan muu niin tekee..."
En luokittele ihmisiä ja eläimiä samalla tasolle.
Ihmiset ja eläimet ovat molemmat organismeja joiden samankaltaisuudet ovat suurempia kuin erot.
Mutta kerro nyt miten ihminen eroaa maailman muista eläimistä muuten kuin älynsä ja liikkumisensa kohdalta.
"Mutta missä on todiste tästä???
Sinullakaan ei ole muuta kuin tuo:"Tiedemiehet arvelevat...""
Ja nyt käytät samaa lausetta, mutta oikein kirjoitettuna? Ja tässä hieman paikkoja joista voit löytää todisteita:
References
^ Mark Collard, Bernard Wood; How reliable are human phylogenetic hypotheses? quote: .. existing phylogenetic hypotheses about human evolution are unlikely to be reliable http://www.pnas.org/content/97/9/5003.abstract
^ a b c Leakey, Richard (1994). The Origin of Humankind. Science Masters Series. New York, NY: Basic Books. pp. 87–89. ISBN 0465053130.
^ "Human Ancestors Hall: Homo neanderthalensis". Retrieved on 2008-05-26.
^ Darwin, Charles (1861). On the Origin of Species (3rd ed.). London: John Murray. p. 488. http://darwin-online.org.uk/content/frameset?itemID=F373&viewtype=side&pageseq=506.
^ Dart RA (1925). "The Man-Ape of South Africa" (PDF). Nature 115: 195–199. doi:10.1038/115195a0. http://www.nature.com/nature/ancestor/pdf/115195.pdf.
^ Wood B (1996). "Human evolution". Bioessays 18 (12): 945–54. doi:10.1002/bies.950181204. PMID 8976151.
^ Wood B (1992). "Origin and evolution of the genus Homo". Nature 355 (6363): 783–90. doi:10.1038/355783a0. PMID 1538759.
^ Cela-Conde CJ, Ayala FJ (2003). "Genera of the human lineage". Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A. 100 (13): 7684–9. doi:10.1073/pnas.0832372100. PMID 12794185.
^ HALDANE JB (July 1955). "Origin of man". Nature 176 (4473): 169–70. PMID 13244650.
^ a b Kordos L, Begun DR (2001). "Primates from Rudabánya: allocation of specimens to individuals, sex and age categories". J. Hum. Evol. 40 (1): 17–39. doi:10.1006/jhev.2000.0437. PMID 11139358.
^ Chimps are human, gene study implies – 19 May 2003 – New Scientist
^ McBrearty S. Jablonsky N.G. de Lumley M. (2005). "First Fossil Chimpanzee". Nature 437: 105–108. doi:10.1038/nature04008. http://www.nature.com/nature/journal/v437/n7055/full/nature04008.html.
^ "dhghem", The American Heritage Dictionary of the English Language (4th ed.), Houghton Mifflin Company, 2000, http://www.bartelby.org/61/roots/IE104.html
^ Strait DS, Grine FE, Moniz MA (1997). "A reappraisal of early hominid phylogeny". J. Hum. Evol. 32 (1): 17–82. doi:10.1006/jhev.1996.0097. PMID 9034954.
^ Richard Leakey, Roger Lewin (1992). Origins Reconsidered. Little, Brown & Co. ISBN 0 349 10345 3.
^ a b Niemitz, C (2002). "A Theory on the Evolution of the Habitual Orthograde Human Bipedalism - The "Amphibisce Generalistheorie"". Anthropologischer Anzeiger 60: 3–66.
^ Morgan, Elaine (1982). The Aquatic Ape. Stein & Day Pub. ISBN 0-285-62509-8.
^ a b Hardy, A. (1960). "Was man more aquatic in the past". New Scientist 7: 642–645.
^ a b Morgan, Elaine (1997). The Aquatic Ape Hypothesis. Souvenir Press. ISBN 0-285-63518-2.
^ Crawford, M et al (2000). "Evidence for the unique function of docosahexanoic acid (DHA) during the evolution of the modern hominid brain". Lipids 34: S39–S47.
^ Kingdon, Jonathan. (2003) Lowly Origin Princeton University Press, 242
^ Patrick, John (1991). Human Respiratory Adaptations for Swimming and Diving. Souvenir Press. ISBN 0-285-63033 4.
^ Scars of Evolution- Presented by Sir David Attenborough, a two part BBC radio 4 series examining the 'aquatic ape hypothesis'
^ Morris, Desmond (1983). The Naked Ape (April 1999 edition ed.). p. 44. ISBN 0385334303.
^ Verhaegen M & Munro S (2002). "The continental shelf hypothesis". Nutrition & Health 16: 25–28.
^ Ungar, Peter S. (2006). Evolution of the Human Diet: The Known, the Unknown, and the Unknowable. US: Oxford University Press. p. 432. ISBN 0195183460.
^ Ungar, Peter S. & Teaford, Mark F. (2002). Human Diet: Its Origin and Evolution. Westport, CT: Bergin & Garvey. p. 206. ISBN 0897897366.
^ Bogin, Barry (1997). "The evolution of human nutrition". in Romanucci-Ross, Lola; Moerman, Daniel E.; & Tancredi, Laurence R.. The Anthropology of Medicine: From Culture to Method (3 ed.). South Hadley, Mass.: Bergen and Garvey. pp. 96–142. ISBN 0897895169.
^ Barnicot NA (2005, April/June). "Human nutrition: evolutionary perspectives". Integr Physiol Behav Sci 40 (2): 114–17. doi:10.1007/BF02734246. PMID 17393680.
^ Leonard WR, Snodgrass JJ, Robertson ML (2007). "Effects of brain evolution on human nutrition and metabolism" (PDF). Annu Rev Nutr. 27: 311–27. doi:10.1146/annurev.nutr.27.061406.093659. PMID 17439362. http://www.pinniped.net/LeonardARN.pdf. Retrieved on 29 December 2008. [dead link]
^ Wood, B. & Collard, M. (1999) The changing face of Genus Homo. Evol. Anth. 8(6) 195-207
^ Wood B (1999). "'Homo rudolfensis' Alexeev, 1986-fact or phantom?". J. Hum. Evol. 36 (1): 115–8. doi:10.1006/jhev.1998.0246. PMID 9924136.
^ Gabounia L. de Lumley M. Vekua A. Lordkipanidze D. de Lumley H. (2002). "Discovery of a new hominid at Dmanisi (Transcaucasia, Georgia)". Comptes Rendus Palevol, 1 (4): 243–53. doi:10.1016/S1631-0683(02)00032-5.
^ Lordkipanidze D, Vekua A, Ferring R, et al (2006). "A fourth hominin skull from Dmanisi, Georgia". The anatomical record. Part A, Discoveries in molecular, cellular, and evolutionary biology 288 (11): 1146–57. doi:10.1002/ar.a.20379. PMID 17031841.
^ Turner W (1895). "On M. Dubois' Description of Remains recently found in Java, named by him Pithecanthropus erectus: With Remarks on so-called Transitional Forms between Apes and Man". Journal of anatomy and physiology 29 (Pt 3): 424–45. PMID 17232143.
^ Spoor F, Wood B, Zonneveld F (1994). "Implications of early hominid labyrinthine morphology for evolution of human bipedal locomotion". Nature 369 (6482): 645–8. doi:10.1038/369645a0. PMID 8208290.
^ Bermúdez de Castro JM, Arsuaga JL, Carbonell E, Rosas A, Martínez I, Mosquera M (1997). "A hominid from the lower Pleistocene of Atapuerca, Spain: possible ancestor to Neandertals and modern humans". Science 276 (5317): 1392–5. PMID 9162001.
^ Carbonell, Eudald; José M. Bermúdez de Castro et al (2008-03-27). "The first hominin of Europe". Nature 452: 465–469. doi:10.1038/nature06815. http://www.nature.com/nature/journal/v452/n7186/full/nature06815.html. Retrieved on 26 March 2008.
^ Manzi G, Mallegni F, Ascenzi A (2001). "A cranium for the earliest Europeans: phylogenetic position of the hominid from Ceprano, Italy". Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A. 98 (17): 10011–6. doi:10.1073/pnas.151259998. PMID 11504953.
^ Czarnetzki A, Jakob T, Pusch CM (2003). "Palaeopathological and variant conditions of the Homo heidelbergensis type specimen (Mauer, Germany)". J. Hum. Evol. 44 (4): 479–95. PMID 12727464.
^ Indiana University (March 27, 2006). Scientists discover hominid cranium in Ethiopia. Press release. http://newsinfo.iu.edu/news/page/normal/3142.html. Retrieved on 2006-11-26.
^ Harvati K (2003). "The Neanderthal taxonomic position: models of intra- and inter-specific craniofacial variation". J. Hum. Evol. 44 (1): 107–32. doi:10.1016/S0047-2484(02)00208-7. PMID 12604307.
^ Krings M, Stone A, Schmitz RW, Krainitzki H, Stoneking M, Pääbo S (1997). "Neandertal DNA sequences and the origin of modern humans". Cell 90 (1): 19–30. doi:10.1016/S0092-8674(00)80310-4. PMID 9230299.
^ Green RE, et. al (2008). "A Complete Neandertal Mitochondrial Genome Sequence Determined by High-Throughput Sequencing". Cell 134 (3): 416–426.
^ Serre D, Langaney A, Chech M, et al (2004). "No evidence of Neandertal mtDNA contribution to early modern humans". PLoS Biol. 2 (3): E57. doi:10.1371/journal.pbio.0020057. PMID 15024415.
^ Gutiérrez G, Sánchez D, Marín A (2002). "A reanalysis of the ancient mitochondrial DNA sequences recovered from Neandertal bones". Mol. Biol. Evol. 19 (8): 1359–66. PMID 12140248.
^ Hebsgaard MB, Wiuf C, Gilbert MT, Glenner H, Willerslev E (2007). "Evaluating Neanderthal genetics and phylogeny". J. Mol. Evol. 64 (1): 50–60. doi:10.1007/s00239-006-0017-y. PMID 17146600.
^ Brown P, Sutikna T, Morwood MJ, et al (2004). "A new small-bodied hominin from the Late Pleistocene of Flores, Indonesia". Nature 431 (7012): 1055–61. doi:10.1038/nature02999. PMID 15514638.
^ Argue D, Donlon D, Groves C, Wright R (2006). "Homo floresiensis: microcephalic, pygmoid, Australopithecus, or Homo?". J. Hum. Evol. 51 (4): 360–74. doi:10.1016/j.jhevol.2006.04.013. PMID 16919706.
^ a b Martin RD, Maclarnon AM, Phillips JL, Dobyns WB (2006). "Flores hominid: new species or microcephalic dwarf?". The anatomical record. Part A, Discoveries in molecular, cellular, and evolutionary biology 288 (11): 1123–45. doi:10.1002/ar.a.20389. PMID 17031806.
^ Gibbons, Ann (1998). "Solving the Brain's Energy Crisis". Science 280 (5368): 1345–47. doi:10.1126/science.280.5368.1345. PMID 9634409.
^ a b Plummer T (2004). "Flaked stones and old bones: Biological and cultural evolution at the dawn of technology". Am. J. Phys. Anthropol. Suppl 39: 118–64. doi:10.1002/ajpa.20157. PMID 15605391.
^ Ambrose SH (2001). "Paleolithic technology and human evolution". Science 291 (5509): 1748–53. PMID 11249821.
^ Mcbrearty S, Brooks AS (2000). "The revolution that wasn't: a new interpretation of the origin of modern human behavior". J. Hum. Evol. 39 (5): 453–563. doi:10.1006/jhev.2000.0435. PMID 11102266.
^ Thorne, Alan, and Milford Wolpoff (1992) "The Multiregional Evolution of humans" in Scientific American, April 76-93; Smith, Fred and Frank Spencer, eds (1984) The Origin of Modern Humans
^ Robert H. Lavenda and Emily A. Shultz Anthropology, what does it mean to be human? Oxford (New York:2008) 132.
^ Modern Humans Came Out of Africa, "Definitive" Study Says
^ Christopher Stringer and Peter Andrews (1988) "Genetic and Fossil Evidence for the Origin of Modern Humans" in Science 239: 1263-1268
^ Rebecca L. Cann, Mark Stoneking, Allan C. Wilson (1987) "Mitochondrial DNA and human evolution" in Nature 325: 31-36)
^ a b Searching for traces of the Southern Dispersal, by Dr. Marta Mirazón Lahr, et. al.
^ Single, Rapid Coastal Settlement of Asia Revealed by Analysis of Complete Mitochondrial Genomes. 2005. doi:10.1126/science.1109792. http://www.sciencemag.org/cgi/content/abstract/308/5724/1034.
^ a b c d Leonard Lieberman and Fatimah Linda C. Jackson (1995) "Race and Three Models of Human Origin" in American Anthropologist Vol. 97, No. 2, pp. 232-239
[edit] Further reading
Flinn, M. V., Geary, D. C., & Ward, C. V. (2005). Ecological dominance, social competition, and coalitionary arms races: Why humans evolved extraordinary intelligence. Evolution and Human Behavior, 26, 10-46. Full text.PDF (345 KB)
Rozsa L 2008. The rise of non-adaptive intelligence in humans under pathogen pressure. Medical Hypotheses, 70, 685-690.
Wolfgang Enard et al. (2002-08-22). "Molecular evolution of FOXP2, a gene involved in speech and language". Nature 418: 870.
DNA Shows Neandertals Were Not Our Ancestors
J. W. IJdo, A. Baldini, D. C. Ward, S. T. Reeders, R. A. Wells (October 1991). "Origin of human chromosome 2: An ancestral telomere-telomere fusion" (PDF). Genetics 88: 9051–9055. http://www.pnas.org/cgi/reprint/88/20/9051.pdf. —two ancestral ape chromosomes fused to give rise to human chromosome 2.
Ovchinnikov, et al. (2000). "Molecular analysis of Neanderthal DNA from the Northern Caucasus". Nature 404: 490. doi:10.1038/35006625.
Heizmann, Elmar P J, Begun, David R (2001). "The oldest Eurasian hominoid". Journal of Human Evolution 41 (5): 463. doi:10.1006/jhev.2001.0495.
JBS Haldane (1955). "Origin of Man". Nature 176 (169).
BBC: Finds test human origins theory. 2007-08-08 Homo habilis and Homo erectus are sister species that overlapped in time.
"usko siihen että kukaan ei ole vielä selvittänyt maailman synnystä mitään varmaa."
En ole niin sanonutkaan, ainoat jotka niin tekevät ovat uskovaisia.
"Minusta maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se on ihme."
Minustakin maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se ei ole ihme. Maailmankaikkeudessa on arviolta 100,000,000,000 galaksia joissa jokaisessa on 100,000,000,000 tähteä. Jos jonkin tähden ympärillä kiertävälle planeetalle syntyy ja kehittyy monimuotoista elämää, se on erittäin todennäköistä. Jos jokin asia on erittäin todennäköinen se ei ole ihme...miukumauku2 kirjoitti:
on laskettu?
Onko esim.Einstain laskettu tuohon tulokseen mukaan se kun oli toisena päivänä toista ja toisena toista mieltä..?
Olen lukenut monien "älykköjen"(lue erehtyväisten ihmisten)elämänkertoja ja niistä vain yksi on selvästi ilmoittanut olevansa ateisti ja se on Freud. Psykologi.http://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html
"Olen lukenut monien "älykköjen"(lue erehtyväisten ihmisten)"
Ja viittaatko tällä siihen että ei-älyköt olisivat erehtymättömiä? Ja mitä sitten vaikka tiedemiehetkin ovat erehtyväisiä. Siksi jokaisen tieteellisen tutkimuksen pitää läpäistä usean muun tiedemiehen tutkimus ennen sen hyväksymistä. Sillä juuri pienennetään virheiden mahdollisuutta.- miukumauku2
boxerblock kirjoitti:
"Harmittaa vaan kun teillä ateisteilla ei ole todisteita niistä asioista mistä te tosiasioina kerrotte. Ei ainakaan kansantajuisesti ja siitä te viis veisaatte."
Tieteen tuloksiin luottaminen vaatii työtä. Sinun pitää opiskella monia eri aloja ja ymmärtää välillä monimutkaisiakin asioita. Kaikista näistä kertomistani asioista on todisteet, ne ovat välillä vaikeita ymmärtää ja kuivia lukea. Mutta sinun täytyy miettiä onko oikein luottaa väittämään "jumala teki sen" sen sijaan että näkisi vaivaa ja tutustuisi asioihin hieman tarkemmin. Se "jumala teki sen" on vain helppo vastaus vaikeisiin kysymyksiin...
"Tuokin kun kirjoitit että "Tiedemiehet väittävät, että ihmiset ovat haarautuneet yhteisestä esi-isästä n.5 miljoonaa vuotta sitten.""
Sanoin ARVELEVAT, älä vääristele sanojani. Kukaan oikea tiedemies ei sano mitään asiaa 100% varmuudella. Sillä on aina mahdollisuus olla väärässä tai että tietoja tulevaisuudessa tarkennetaan.
"Ja sinun täytyy ymmärtää se että vaikka itse luokittelet ihmiset ja eläimet samalle tasolle niin harvoin kukaan muu niin tekee..."
Ihmiset ja eläimet ovat molemmat organismeja joiden samankaltaisuudet ovat suurempia kuin erot.
Mutta kerro nyt miten ihminen eroaa maailman muista eläimistä muuten kuin älynsä ja liikkumisensa kohdalta.
Ja nyt käytät samaa lausetta, mutta oikein kirjoitettuna? Ja tässä hieman paikkoja joista voit löytää todisteita:
References
^ Mark Collard, Bernard Wood; How reliable are human phylogenetic hypotheses? quote: .. existing phylogenetic hypotheses about human evolution are unlikely to be reliable http://www.pnas.org/content/97/9/5003.abstract
^ a b c Leakey, Richard (1994). The Origin of Humankind. Science Masters Series. New York, NY: Basic Books. pp. 87–89. ISBN 0465053130.
^ Darwin, Charles (1861). On the Origin of Species (3rd ed.). London: John Murray. p. 488. http://darwin-online.org.uk/content/frameset?itemID=F373&viewtype=side&pageseq=506.
^ Dart RA (1925). "The Man-Ape of South Africa" (PDF). Nature 115: 195–199. doi:10.1038/115195a0. http://www.nature.com/nature/ancestor/pdf/115195.pdf.
^ Wood B (1996). "Human evolution". Bioessays 18 (12): 945–54. doi:10.1002/bies.950181204. PMID 8976151.
^ Wood B (1992). "Origin and evolution of the genus Homo". Nature 355 (6363): 783–90. doi:10.1038/355783a0. PMID 1538759.
^ Cela-Conde CJ, Ayala FJ (2003). "Genera of the human lineage". Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A. 100 (13): 7684–9. doi:10.1073/pnas.0832372100. PMID 12794185.
^ HALDANE JB (July 1955). "Origin of man". Nature 176 (4473): 169–70. PMID 13244650.
^ a b Kordos L, Begun DR (2001). "Primates from Rudabánya: allocation of specimens to individuals, sex and age categories". J. Hum. Evol. 40 (1): 17–39. doi:10.1006/jhev.2000.0437. PMID 11139358.
^ McBrearty S. Jablonsky N.G. de Lumley M. (2005). "First Fossil Chimpanzee". Nature 437: 105–108. doi:10.1038/nature04008. http://www.nature.com/nature/journal/v437/n7055/full/nature04008.html.
^ "dhghem", The American Heritage Dictionary of the English Language (4th ed.), Houghton Mifflin Company, 2000, http://www.bartelby.org/61/roots/IE104.html
^ Strait DS, Grine FE, Moniz MA (1997). "A reappraisal of early hominid phylogeny". J. Hum. Evol. 32 (1): 17–82. doi:10.1006/jhev.1996.0097. PMID 9034954.
^ Richard Leakey, Roger Lewin (1992). Origins Reconsidered. Little, Brown & Co. ISBN 0 349 10345 3.
^ a b Niemitz, C (2002). "A Theory on the Evolution of the Habitual Orthograde Human Bipedalism - The "Amphibisce Generalistheorie"". Anthropologischer Anzeiger 60: 3–66.
^ a b Hardy, A. (1960). "Was man more aquatic in the past". New Scientist 7: 642–645.
^ a b Morgan, Elaine (1997). The Aquatic Ape Hypothesis. Souvenir Press. ISBN 0-285-63518-2.
^ Crawford, M et al (2000). "Evidence for the unique function of docosahexanoic acid (DHA) during the evolution of the modern hominid brain". Lipids 34: S39–S47.
^ Patrick, John (1991). Human Respiratory Adaptations for Swimming and Diving. Souvenir Press. ISBN 0-285-63033 4.
^ Scars of Evolution- Presented by Sir David Attenborough, a two part BBC radio 4 series examining the 'aquatic ape hypothesis'
^ Morris, Desmond (1983). The Naked Ape (April 1999 edition ed.). p. 44. ISBN 0385334303.
^ Verhaegen M & Munro S (2002). "The continental shelf hypothesis". Nutrition & Health 16: 25–28.
^ Ungar, Peter S. (2006). Evolution of the Human Diet: The Known, the Unknown, and the Unknowable. US: Oxford University Press. p. 432. ISBN 0195183460.
^ Ungar, Peter S. & Teaford, Mark F. (2002). Human Diet: Its Origin and Evolution. Westport, CT: Bergin & Garvey. p. 206. ISBN 0897897366.
^ Bogin, Barry (1997). "The evolution of human nutrition". in Romanucci-Ross, Lola; Moerman, Daniel E.; & Tancredi, Laurence R.. The Anthropology of Medicine: From Culture to Method (3 ed.). South Hadley, Mass.: Bergen and Garvey. pp. 96–142. ISBN 0897895169.
^ Barnicot NA (2005, April/June). "Human nutrition: evolutionary perspectives". Integr Physiol Behav Sci 40 (2): 114–17. doi:10.1007/BF02734246. PMID 17393680.
^ Leonard WR, Snodgrass JJ, Robertson ML (2007). "Effects of brain evolution on human nutrition and metabolism" (PDF). Annu Rev Nutr. 27: 311–27. doi:10.1146/annurev.nutr.27.061406.093659. PMID 17439362. http://www.pinniped.net/LeonardARN.pdf. Retrieved on 29 December 2008. [dead link]
^ Wood, B. & Collard, M. (1999) The changing face of Genus Homo. Evol. Anth. 8(6) 195-207
^ Wood B (1999). "'Homo rudolfensis' Alexeev, 1986-fact or phantom?". J. Hum. Evol. 36 (1): 115–8. doi:10.1006/jhev.1998.0246. PMID 9924136.
^ Gabounia L. de Lumley M. Vekua A. Lordkipanidze D. de Lumley H. (2002). "Discovery of a new hominid at Dmanisi (Transcaucasia, Georgia)". Comptes Rendus Palevol, 1 (4): 243–53. doi:10.1016/S1631-0683(02)00032-5.
^ Lordkipanidze D, Vekua A, Ferring R, et al (2006). "A fourth hominin skull from Dmanisi, Georgia". The anatomical record. Part A, Discoveries in molecular, cellular, and evolutionary biology 288 (11): 1146–57. doi:10.1002/ar.a.20379. PMID 17031841.
^ Turner W (1895). "On M. Dubois' Description of Remains recently found in Java, named by him Pithecanthropus erectus: With Remarks on so-called Transitional Forms between Apes and Man". Journal of anatomy and physiology 29 (Pt 3): 424–45. PMID 17232143.
^ Spoor F, Wood B, Zonneveld F (1994). "Implications of early hominid labyrinthine morphology for evolution of human bipedal locomotion". Nature 369 (6482): 645–8. doi:10.1038/369645a0. PMID 8208290.
^ Bermúdez de Castro JM, Arsuaga JL, Carbonell E, Rosas A, Martínez I, Mosquera M (1997). "A hominid from the lower Pleistocene of Atapuerca, Spain: possible ancestor to Neandertals and modern humans". Science 276 (5317): 1392–5. PMID 9162001.
^ Carbonell, Eudald; José M. Bermúdez de Castro et al (2008-03-27). "The first hominin of Europe". Nature 452: 465–469. doi:10.1038/nature06815. http://www.nature.com/nature/journal/v452/n7186/full/nature06815.html. Retrieved on 26 March 2008.
^ Manzi G, Mallegni F, Ascenzi A (2001). "A cranium for the earliest Europeans: phylogenetic position of the hominid from Ceprano, Italy". Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A. 98 (17): 10011–6. doi:10.1073/pnas.151259998. PMID 11504953.
^ Czarnetzki A, Jakob T, Pusch CM (2003). "Palaeopathological and variant conditions of the Homo heidelbergensis type specimen (Mauer, Germany)". J. Hum. Evol. 44 (4): 479–95. PMID 12727464.
^ Indiana University (March 27, 2006). Scientists discover hominid cranium in Ethiopia. Press release. http://newsinfo.iu.edu/news/page/normal/3142.html. Retrieved on 2006-11-26.
^ Harvati K (2003). "The Neanderthal taxonomic position: models of intra- and inter-specific craniofacial variation". J. Hum. Evol. 44 (1): 107–32. doi:10.1016/S0047-2484(02)00208-7. PMID 12604307.
^ Krings M, Stone A, Schmitz RW, Krainitzki H, Stoneking M, Pääbo S (1997). "Neandertal DNA sequences and the origin of modern humans". Cell 90 (1): 19–30. doi:10.1016/S0092-8674(00)80310-4. PMID 9230299.
^ Green RE, et. al (2008). "A Complete Neandertal Mitochondrial Genome Sequence Determined by High-Throughput Sequencing". Cell 134 (3): 416–426.
^ Serre D, Langaney A, Chech M, et al (2004). "No evidence of Neandertal mtDNA contribution to early modern humans". PLoS Biol. 2 (3): E57. doi:10.1371/journal.pbio.0020057. PMID 15024415.
^ Gutiérrez G, Sánchez D, Marín A (2002). "A reanalysis of the ancient mitochondrial DNA sequences recovered from Neandertal bones". Mol. Biol. Evol. 19 (8): 1359–66. PMID 12140248.
^ Hebsgaard MB, Wiuf C, Gilbert MT, Glenner H, Willerslev E (2007). "Evaluating Neanderthal genetics and phylogeny". J. Mol. Evol. 64 (1): 50–60. doi:10.1007/s00239-006-0017-y. PMID 17146600.
^ Brown P, Sutikna T, Morwood MJ, et al (2004). "A new small-bodied hominin from the Late Pleistocene of Flores, Indonesia". Nature 431 (7012): 1055–61. doi:10.1038/nature02999. PMID 15514638.
^ Argue D, Donlon D, Groves C, Wright R (2006). "Homo floresiensis: microcephalic, pygmoid, Australopithecus, or Homo?". J. Hum. Evol. 51 (4): 360–74. doi:10.1016/j.jhevol.2006.04.013. PMID 16919706.
^ a b Martin RD, Maclarnon AM, Phillips JL, Dobyns WB (2006). "Flores hominid: new species or microcephalic dwarf?". The anatomical record. Part A, Discoveries in molecular, cellular, and evolutionary biology 288 (11): 1123–45. doi:10.1002/ar.a.20389. PMID 17031806.
^ Gibbons, Ann (1998). "Solving the Brain's Energy Crisis". Science 280 (5368): 1345–47. doi:10.1126/science.280.5368.1345. PMID 9634409.
^ a b Plummer T (2004). "Flaked stones and old bones: Biological and cultural evolution at the dawn of technology". Am. J. Phys. Anthropol. Suppl 39: 118–64. doi:10.1002/ajpa.20157. PMID 15605391.
^ Ambrose SH (2001). "Paleolithic technology and human evolution". Science 291 (5509): 1748–53. PMID 11249821.
^ Mcbrearty S, Brooks AS (2000). "The revolution that wasn't: a new interpretation of the origin of modern human behavior". J. Hum. Evol. 39 (5): 453–563. doi:10.1006/jhev.2000.0435. PMID 11102266.
^ Thorne, Alan, and Milford Wolpoff (1992) "The Multiregional Evolution of humans" in Scientific American, April 76-93; Smith, Fred and Frank Spencer, eds (1984) The Origin of Modern Humans
^ Robert H. Lavenda and Emily A. Shultz Anthropology, what does it mean to be human? Oxford (New York:2008) 132.
^ Christopher Stringer and Peter Andrews (1988) "Genetic and Fossil Evidence for the Origin of Modern Humans" in Science 239: 1263-1268
^ Rebecca L. Cann, Mark Stoneking, Allan C. Wilson (1987) "Mitochondrial DNA and human evolution" in Nature 325: 31-36)
^ a b Searching for traces of the Southern Dispersal, by Dr. Marta Mirazón Lahr, et. al.
^ Single, Rapid Coastal Settlement of Asia Revealed by Analysis of Complete Mitochondrial Genomes. 2005. doi:10.1126/science.1109792. http://www.sciencemag.org/cgi/content/abstract/308/5724/1034.
^ a b c d Leonard Lieberman and Fatimah Linda C. Jackson (1995) "Race and Three Models of Human Origin" in American Anthropologist Vol. 97, No. 2, pp. 232-239
[edit] Further reading
Flinn, M. V., Geary, D. C., & Ward, C. V. (2005). Ecological dominance, social competition, and coalitionary arms races: Why humans evolved extraordinary intelligence. Evolution and Human Behavior, 26, 10-46. Full text.PDF (345 KB)
Rozsa L 2008. The rise of non-adaptive intelligence in humans under pathogen pressure. Medical Hypotheses, 70, 685-690.
Wolfgang Enard et al. (2002-08-22). "Molecular evolution of FOXP2, a gene involved in speech and language". Nature 418: 870.
J. W. IJdo, A. Baldini, D. C. Ward, S. T. Reeders, R. A. Wells (October 1991). "Origin of human chromosome 2: An ancestral telomere-telomere fusion" (PDF). Genetics 88: 9051–9055. http://www.pnas.org/cgi/reprint/88/20/9051.pdf. —two ancestral ape chromosomes fused to give rise to human chromosome 2.
Ovchinnikov, et al. (2000). "Molecular analysis of Neanderthal DNA from the Northern Caucasus". Nature 404: 490. doi:10.1038/35006625.
Heizmann, Elmar P J, Begun, David R (2001). "The oldest Eurasian hominoid". Journal of Human Evolution 41 (5): 463. doi:10.1006/jhev.2001.0495.
BBC: Finds test human origins theory. 2007-08-08 Homo habilis and Homo erectus are sister species that overlapped in time.
"usko siihen että kukaan ei ole vielä selvittänyt maailman synnystä mitään varmaa."
"Minusta maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se on ihme."
Minustakin maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se ei ole ihme. Maailmankaikkeudessa on arviolta 100,000,000,000 galaksia joissa jokaisessa on 100,000,000,000 tähteä. Jos jonkin tähden ympärillä kiertävälle planeetalle syntyy ja kehittyy monimuotoista elämää, se on erittäin todennäköistä. Jos jokin asia on erittäin todennäköinen se ei ole ihme...Tarkistin sanasi myöhemmin.
Tiede vastaan Raamattu...Jos kuvitellaan hei tilanne..jossa mulla on vastassa kauheasti epäselvää tietoa ja sen takana yhtenäinen tiedemiesten ja heidän kannattajansa ja tiedotusvälineet ja kouluhallitus ym. ja sitten minä: mulla on vaan kaksi sivua inhotusta Raamatusta, jossa lukee vaan että Jumala loi(ja järjestys missä järjestyksessä loi)...niin luuletko että se on helppoa sitten vaan sanoa että no, Jumala loi...? - miukumauku2
miukumauku2 kirjoitti:
Tarkistin sanasi myöhemmin.
Tiede vastaan Raamattu...Jos kuvitellaan hei tilanne..jossa mulla on vastassa kauheasti epäselvää tietoa ja sen takana yhtenäinen tiedemiesten ja heidän kannattajansa ja tiedotusvälineet ja kouluhallitus ym. ja sitten minä: mulla on vaan kaksi sivua inhotusta Raamatusta, jossa lukee vaan että Jumala loi(ja järjestys missä järjestyksessä loi)...niin luuletko että se on helppoa sitten vaan sanoa että no, Jumala loi...?on kaksi sivua tyhjänpäiväistä höpötystä: 1.Moos.1"Alussa Jumala loi taivaan ja maan."
Joku voi innostua tuosta niin että perustaa kreationismipalstan jossa pohditaan avaruutta ja alkuräjähdystä."
"Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet ja Jumalan Henki liikkui vetten yllä."
Eikö niin että maapallo oli ensiksi vaan vettä?
sana luomisoppi on mun mielestä naurettava kahdesta sivusta sellasta jota kukaan ei käsitä: se on turhan mahtipontinen
heh täytyy kai lopettaa kun täss ei toimi enää pilkut eikä pisteet eikä isot kirjaimet miukumauku2 kirjoitti:
Tarkistin sanasi myöhemmin.
Tiede vastaan Raamattu...Jos kuvitellaan hei tilanne..jossa mulla on vastassa kauheasti epäselvää tietoa ja sen takana yhtenäinen tiedemiesten ja heidän kannattajansa ja tiedotusvälineet ja kouluhallitus ym. ja sitten minä: mulla on vaan kaksi sivua inhotusta Raamatusta, jossa lukee vaan että Jumala loi(ja järjestys missä järjestyksessä loi)...niin luuletko että se on helppoa sitten vaan sanoa että no, Jumala loi...?"..jossa mulla on vastassa kauheasti epäselvää tietoa ja sen takana yhtenäinen tiedemiesten ja heidän kannattajansa ja tiedotusvälineet ja kouluhallitus ym. ja sitten minä: mulla on vaan kaksi sivua inhotusta Raamatusta, jossa lukee vaan että Jumala loi(ja järjestys missä järjestyksessä loi)...niin luuletko että se on helppoa sitten vaan sanoa että no, Jumala loi...?"
Erittäin helppoa. Nykyisi´lläkin uskovaisilla on takanaan suuri ihmismäärä, et olisi yksin ketään vastassa.
Asia oli toinen menneinä aikoina kun jotkut uteliaat ihmiset yrittivät saada selville kuinka maailma toimii. Silloin heillä oli vastassaan kirkko ja vallanpitäjät jotka sanoivat "jumala loi!!!" Ja heidän uteliaisuutensa palkittin usein kidutuksella, vankeudella tai kuolemalla. Tietääkseni tiedemiehet tai kouluhallitus eivät tätä keinoa käytä. He antavat todisteiden puhua puolestaan...- Kössönöm
boxerblock kirjoitti:
"Harmittaa vaan kun teillä ateisteilla ei ole todisteita niistä asioista mistä te tosiasioina kerrotte. Ei ainakaan kansantajuisesti ja siitä te viis veisaatte."
References
[edit] Further reading
Minustakin maailma on kaunis ja mielenkiintoinen paikka kaikkine eläimineen ja ihmisineen. Se ei ole ihme. Maailmankaikkeudessa on arviolta 100,000,000,000 galaksia joissa jokaisessa on 100,000,000,000 tähteä. Jos jonkin tähden ympärillä kiertävälle planeetalle syntyy ja kehittyy monimuotoista elämää, se on erittäin todennäköistä. Jos jokin asia on erittäin todennäköinen se ei ole ihme...ja olemmehan me täällä todistamassa sitä, että avaruudessa on elämää.
- niinku sillai
miukumauku2 kirjoitti:
on laskettu?
Olen lukenut monien "älykköjen"(lue erehtyväisten ihmisten)elämänkertoja ja niistä vain yksi on selvästi ilmoittanut olevansa ateisti ja se on Freud. Psykologi.Tutkimuksen mukaan 72 % National Academy of Sciencen jäsenistä (= huippututkijoista) on ateisteja, 21 % agnostikkoja ja vain 7 % jumalaan uskovia.
Nature lehti 2001, 394:313,
Einstein ei tietenkään ollut tutkimuksessa mukana, koska oli kuollut jo 45 vuotta aikaisemmin. Jos Einstein olisi ollut tutkimuksessa mukana, niin hänet olisi tietenkin laskettu ryhmään ateistit/agnostikot, koska hän itse selvästi ilmoitti olevansa agnostikko ja pitävänsä jumalaa vain inhimillisen heikkouden ilmentymänä. Ei hän siis tosiaankaan ollut "toisena päivänä toista ja toisena toista mieltä", vaan oli selkeästi ja itse ilmoittaen juuri tuota mieltä.
Nuo lausahdukset löytyvät Einsteinin itse kirjoittamista ja allekirjoittamista kirjeistä, jotka taas on talletettu Einsteinin jäämistöä valvovaan arkistoon. Väítteet Einsteinin uskonnollisuudesta taas löytyvät vain hihhuliporukoista, jotka niin mielellään omisivat ja laskisivat Einsteinin jumalauskovaksi, mitä tämä ei siis ollut. Einstein totesi myös näistä uskonnollisuuttaan koskevista väitteisttä, että "ne ovat systemaattisesti toistettuja valheita".
Tässä pari Einsteinin lausahdusta, väännäpä tuosta nyt jotenkin Jumalaan uskova:
"Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaus ja tuote.
Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat
melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa."
- Albert Einstein, kirje filosofi Eric Gutkindille 1954
"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. - My position concerning God is that of an agnostic. I am convinced that a vivid consciousness of the primary importance of moral principles for the betterment and ennoblement of life does not need the idea of a law-giver, especially a law-giver who works on the basis of reward and punishment."
Ja tästä käy selvästi ilmi, ettei Einstein myöskään uskonut minkäänlaiseen kuolemanjälkeiseen elämään:
"I cannot imagine a God who rewards and punishes the objects of his creation, whose purposes are modeled after our own - a God, in short, who is but a reflection of human frailty. Neither can I believe that the individual survives the death of his body, although feeble souls harbor such thoughts through fear or ridiculous egotisms."
- Albert Einstein (1879-1955), obituary in New York Times 1955-04-19 Ensinnäkin, ihminen on apina. Kyse on taksonomisesta [1] luokittelusta ja kreationisti nimeltä Carl von Linné [2] luokitteli ihmiset apinoihin.
Ihmisen 'sukulaisuus' muihin apinoihin [3] voidaan todentaa muunmuassa geeneistä. Sekä ihmisen että apinan perimä koostuu kromosomeista [4]. Kromosomien keskellä on alue nimeltä sentromeeri ja kromosomien päissä on telomeeriketjuja.
Ihmillä on 46 kromosomia, mutta simpansseilla 48. Tämä eroavaisuus selittyy kromosomi numero 2:n synnystä - se on syntynyt kahden kromosomin fuusiosta [5]. Tämä ei ole pelkkä ilmaan heitetty idea, vaan todistettu tosiasia. Kromosomi numero 2:sta löytyy varsinaisen sentromeerin lisäksi jäänteitä toisesta sentromeeristä että telomeereistä.
[1] http://fi.wikipedia.org/wiki/Taksonomia
[2] http://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_von_Linné
[3] http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_evoluutio
[4] http://fi.wikipedia.org/wiki/Kromosomi
[5] http://en.wikipedia.org/wiki/Chromosome_2_(human)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215494- 531535
- 12981
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52937- 57880
- 48868
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom141839Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58828Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49806Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille10785