rakentaminen+ero?!

mitä teen?

Rakennamme taloa, ja se on puoli valmis.. enkä halua enään jatkaa yhteistä elämäämme... onko kellään kokemuksia, mitä voi tehdä puoli valmiille talolle? entä jos mies ottaisi lainat ja tekisi talon valmiiksi ens kesään mennessä, myisi sen, niiin paljonko pitää maksaa veroja kun ei ole asunut siinä kahta vuotta?

entä jos saamme myytyä puolivalmiin talon, paljonko siitä pitää maksaa veroja?

auttakaa, olen ihan liemessä!

10

3510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2464564589642

      Vero maksetaan voitosta eli jos rakennus kustannukset pienemmät kuin Myynti hinta niin siitä erotuksesta vero 29%.

      • nykyisessä markkina-

        tilanteessa.

        Apn kannalta parasta olisi, jos mies olis kyllin tyhmä ottaakseen lainan kontolleen ja pankki tarpeeksi kahju suostuakseen tuohon.

        Ei välttämättä kyllä onnistu ja puolivalmiista talosta ei nykytilanteessa välttämättä saa rakennuskustannuksiakaan ulos.


    • sallittua

      Tähän maailman aikaan on varmaan vaikea myydä asiallisella hinnalla puolivalmista taloa. Riippuu tietysti paljon paikasta. Kuvittelisin, että aikuiset pystyisivät viemään asiallisesti projektin loppuun ja näin välttäisivät ehkä suuretkin tappiot.

      • ne tunteet......

        ...buaahhahhaaaaahh!


    • minnen menet Suomen neito

      ...taloprojekstiin lähtiessäsi tarkistella tunteitasi ja niiden kestävyyttä?
      Mitä sinä nyt murehdit mistään veroista ja myyntivoitoista kun et juuri ole mitään harkinnut muutenkaan?

      Varokaa nyt miehet aloittajan kaltaista tuuliviiri-hepsankeikkaa kun alatte asunnon hankintaan.
      Mikä vaivaa teitä naiset, kun ette enää tunnu ymmärtävän mitä vaatii esim. taloprojekti kulutettuna vapaa-aikana saati sitten millainen taloudellinen sitoumus se on vuosiksi eteen päin?

    • .....be happy

      Mitäs noista jos puoli miljoonaa mummoa takkiin tulee,kunhan vaan saat elää täyttä elämää.
      Mitä sitä surkuttelemaan tulevia ja sitomaan itseään ylenmääräisellä harkinnalla lainoja ottaessa,eletään tässä ja nyt!

    • oppeliini

      minä minä minä minä ja vain minä. Mitä väliä on mitä muista tai kenestäkään toisesta tuntuu kun vain minä olen kaikista tärkein. Minä haluan nyt yhtä, ehkä huomenna toista, ylihuominen on jo aivan liian pitkä ulottuvuus minun itse herneen kokoiseksi supistamalleni aivolleni. Siihen mahtuu vain minä minä minä ....

    • mies23v

      ostimma vaimoni kanssa talon asuimme 1,5vuotta siinä yhdessä ja nyt akka lähti...(varmaan jonku toisen matkaan)talo on puoleksi ja eikä ole mitenkään hyvää aikaa myydä ku ei saa mitää eikä ostajia ole.ongelma on myös se ku akka ei lyhennä lainaa joten minun pitää huolehtia se yksin!!teenkö koston ja jätän maksamatta niin akalla menee nimi ja oppii vähän ostelemaan yhteisiä taloja ja lähtemään muitten miesten matkaan!!!riski on se et menee nimi mullakin mut siitä minä en enää välitä kun rakastamani vaimo otti ja lähti...olisi varmaan liian raaka kosto ja sairas??Mut neuvoksi miehille,jos ostatte talon,niin ostakaa yksin eikä vaimon kanssa!!minullekkin neuvottiin niin mut en uskonu!

      • mitä tehdä

        mut kosto ei ole hyvä idea kuten myönsit itsekkin.


      • Pirttinikkari

        emäntä.Kyllä se hoitaa taloutta ja pitää jääkaapin täynnä kun saa tulla valmiiseen
        taloon.Samalla maksukykysi paranee.
        Niin pitäähän tietysti parisuhteessa olla "ajatustakin"mukana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe