Onko muilla kokemusta heikosta sumuvalon lasin kestosta , neljän kuukauden aikana jo toisen kerran meni kuskinpuoleinen sumuvalon lasi mäsäksi. Onko niin että lasi on heikkolaatuista ( original osa 210 ekeä) vai huonoa tuuria että isohko kivi osunut jo toisen kerran mokomaan?Onko tietoa mistä vois tilata ulkomailta halvemmalla ja olisko mahdollista suojata lasi pleksillä tai jotein muuten , turhan kallista maantieajoa kun menee lasi mäsäksi useamman kerran vuodessa. Civic 5D sport-06
civicin sumuvalon lasi rikki
23
5354
Vastaukset
- lkasdjfhlkasdjfh
tuolla keskusteltu enemmänkin aiheesta:
http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Smashed_fog_light_lens
myös korjaus/suojauskeskustelua samalla sivustolla
www.civinfo.com- toinen kerta
Kiitos linkistä , olisin vaan kysynyt että mitä katsastusmiehet sanovat jos leikkaa pleksistä itse uuden " lasin" en ainakaan itse löytänyt mitään hyväksymisleimoja originaalilasista?
- Harmittaakohan ???
Kuukauden käytössä ollut civic sport ja eikun repsikan puoleinen sumarin valo paskana. Ehtoolla vielä varmasti ehjä, aamulla edellä mainitussa kunnossa. Lämpötilojen vaihteluko ???
Jos kuukauden välein hankkii uuden lasin valoihin niin hmmmmm... (200€/kpl) auto vaihtoon, on niitä ennenkin ollut sumuvalollisia autoja, mut ehjänä on pysynyt.- toinen kerta
Ei taida johtua lämmönvaihtelusta , itellä meni ekakerran mäsäksi viime heinäkuussa ja nyt sitten viimeviikolla
- xxxxxxx
Siis mullahan meni tuossa kuukauden ajon jälkeen repsikan puoleinen sumari paskaksi. Takuisiin meni ja antoivat vielä auton tilalle huollon ajaksi. Syyksi mainittiin heikko lasin materiaali ja vääränlaiset kiristykset.
- toinen kerta
Voisitko mainita missä liikkeessä sait takuuseen niin voin Oulun Vehossa käyttää esimerkkinä sinun tapausta , kiitos
- Newfaith
toinen kerta kirjoitti:
Voisitko mainita missä liikkeessä sait takuuseen niin voin Oulun Vehossa käyttää esimerkkinä sinun tapausta , kiitos
Ensin rikkoontunut sumarin valo kuvattiin, tiskillä todettiin jo siinä vaiheessa ettei ole kyllä kiveniskemästä tullut. Valokuva lähetettiin johonkin raatiin katsottavaksi. Kahden viikon kuluttua minulle tuli ilmoitus, että meni takuisiin tyyppivikana. Käsijarrun kahva vaihdettiin samalla pyytämättäni uuteen, oli kuulemma ollut löystymistä muissa autoissa, joten sekin vaihdettiin varmuuden vuoksi. Auto on mallia: Civic 1.8 sport -08. Sanoisinko että palvelu ei oikein pelaa Oulun VEHOSSA...
- Tuo
Newfaith kirjoitti:
Ensin rikkoontunut sumarin valo kuvattiin, tiskillä todettiin jo siinä vaiheessa ettei ole kyllä kiveniskemästä tullut. Valokuva lähetettiin johonkin raatiin katsottavaksi. Kahden viikon kuluttua minulle tuli ilmoitus, että meni takuisiin tyyppivikana. Käsijarrun kahva vaihdettiin samalla pyytämättäni uuteen, oli kuulemma ollut löystymistä muissa autoissa, joten sekin vaihdettiin varmuuden vuoksi. Auto on mallia: Civic 1.8 sport -08. Sanoisinko että palvelu ei oikein pelaa Oulun VEHOSSA...
tyyppivika civicissä.
Itse huomasin tänään kuskin puoleisen sumuvalon olevan
pirstaleina, aivan samalla tavalla kuin tossa oheisen linkin punasessa civicissä.
Olis kiva tietää, jos monella muullakin on samoja ongelmia sumuvalojen kanssa, niin vois
perustella paremmin tuon takuuseen.
Maksaa uus kuitenkin 228€ ja lisäks vaihtotyö.
Mulla 1.8 sport -08
- Hellou
lähetä sähköpostia tällaiseen kun [email protected]!! Sieltä esim. Civicin sumuvalo 90€! Jos haluat paksun kiveniskuteipin lasin päälle sumuvalo 110€...
- Kalliita on valot
Pistän tähän anhaan ketjuun vielä viestiä jos joku vielä kaipailee tietoa sumuvaloista. Itseltä kans meni lasi paskaks. AD varaosamaailmasta saa uuden 74€.
- tunnelin päässä valo
Peittäkää ne valot kokonaan umpeen vaikka mustalla pleksillä, ei ole turhempia keksintöjä autossa, ei käytännössä mitään käyttöä.
Valot ovat niin alhaalla (= kiven iskemille alttiit), että valaisevat hyvin lyhyen lähialueen edessä (ja huom. pitäisi olla huono keli), voi ajaa vain noin 30-40 km/h jotta ajoneuvon voisi pysäyttää valojen näyttämällä matkalla.
Sitten on niitä valopäitä kun luulevat niiden toimivan lisävaloina pimeässä sitä kun näkee valoa kirkkaasti keulan edessä ja leveästi sivuille, eivät vaan tajua heijastavansa valoa vain vastaantulijoiden silmiin tien kautta varsinkin kun tie on kostea. - jiijiikoo
Meiiläkin on samanlainen Civc 5D sport -06. Yhtään sumuvalon lasia ei ole mennyt, joten tuskin se ihan yleinen tyyppivika on.
Voisikohan sumuvalojen runsas käyttö aiheuttaa lämpölaajenemista tai haurastuttaa lasia. Meiiä käyttö on ollut aika vähäistä.
Mutta tuulilasi meni jo ensimmäisenä keväänä moottoritiellä, kun ohittanesta autosta lensi kivi tai nasta.
Muita ongelmia ei sitten ole ollutkaan. - RIKSraksPOKS.
3 mennyt itsellä ja -08 mallia eli kerran vuoteen keskimäärin.
Nyt laitoin molempiin kiveniskukalvot, jos olisi apua.
Helppo tuo on itsekin vaihtaa, kun tässä sitä tullut harjoiteltua. Puskurin alla pari koloa mistä toisesta valoa ja toisesta 10mm pitkällä magneettisella avaimella pultti auki. Piuhat irti ja uutta lyhtyä... Alle satasella saa lyhdyn.- valoa päin
Käsittämätöntä itsellä ollut 06 sp 18 200000km ajanut ja nyt 09 80000km ajettu
sumarit ehjät aina .. tai sitten pidätte niitä päällä ja kuumuus vaikuttaa???
itse en noita käytä kun ei suurempaa hyötyä..
- Laatua?
Onko Hondan laatu näin hyvää? Siis jos pitää valoja päällä niin ei lasi kestä? Heh johan on kinneri.
Suunnittelussa tuossa on käynyt virhe mutta eihän siitä suureen ääneen pidä huudella. Maksakaa vain ja vaihdelkaa itse. - eewertti1
Sama täälä.
09 malli viimevuonna kuskinpuioleinen valo, nyt ekaks kuskin puoleinen ja kolmenpäivänkulkuttua apparin puoleinen lamppu lasity paskana, Pitää eoittaa maahanatujalle ja kysellä mikä mätttää - visitor2
Juuri äsken tilasin Virosta Honda Civiciin uuden sumuvaloumpion täältä http://alvadi.ee/fi/, hinta Smartpostiin toimitettuna 60€.
Tasan vuosi sitten vaihdatin vastaavan osan Veholla, vaihtotöineen maksoi 350€. Tuo pitäsi pystyä vaihtamaan itsekin, mutta vaikkei pystyisi, niin eiköhän jokin korjaamo tuon alle 290€:n vaihda.- civic -08
Minä laitoin sumuvalojen eteen Englannista tilaamani muovisuojat, jotka kiinnittyvät sumuvaloihin tarralla, katsastusmieskin hyväksyi ne. Eikä maksa paljoa tuo suojaus.
- ite ite vaan
siis sumarin vaihtaa muutamassa minuutissa ja uusi maksaa n.70-80 riippuen ostopaikasta..jos toi aikaisemmin 300 vaihdosta niin huh huh..siis poltin vaihdetaan samanlailla pultti pois johto irti takaisin pultti kiinni..
- eerikki10
juu Lahdes makso 258ekee yks ja tosiaan neljä lasii jo hajonnu nyt pitää tilata jostali halvat. Mut samanlaisil sumareil en ikinä osta Hondaa . Ei mee takuuseen ja sitte vaa vaihat itte.Iha paskat sumarit. Honda 1.8 sport hazbac 2009
- LasiRikkiMyös
civic -08 kirjoitti:
Minä laitoin sumuvalojen eteen Englannista tilaamani muovisuojat, jotka kiinnittyvät sumuvaloihin tarralla, katsastusmieskin hyväksyi ne. Eikä maksa paljoa tuo suojaus.
Mistähän noita sumuvalon suojavarusteita saisi ... osoitteita kehiin kiitos ?
- ulkomailtatilaamalla
LasiRikkiMyös kirjoitti:
Mistähän noita sumuvalon suojavarusteita saisi ... osoitteita kehiin kiitos ?
Ebaysta voit itse tilata.
- ToimiikohanLinkki
LasiRikkiMyös kirjoitti:
Mistähän noita sumuvalon suojavarusteita saisi ... osoitteita kehiin kiitos ?
Tuolla useampia vaihtoehtoja sumuvalon suojista.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=honda civic fog light protectors&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=honda civic fog light protectors&_sacat=0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483