akku tyhjenee ,mondeo vm 08

apukäynnistin vakiona?

Onkos muilla samaa ongelmaa? Disel mondeo -08 140hv, ajettu 40000km. Kun lisälämmitin(vrt vebasto) päällä 2 pvä peräkkäin (30min) niin eipä lähde enään toisena aamuna käyntiin kun akku on tyhjä. ja ajoa tulee kuitenkin yli tunti lämmityksen jälkeen. Eli apukäynnistin on vakiona aina mukana..paska juttu sinänsä. Veho vain pahoittelee ja ovat kerran jo akun vaihtaneet vaan eipä auta.

64

16996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehille töitä

      Jos ei akun vaihto auta ja autossa on takuu vielä voimassa, niin ongelma on Vehon. Silloin ei Vehon pahoittelut auta, vaan onnistunut korjaaminen.

      Vie auto Vehoon, jotta korjaavat vian. Niin minäkin tein, en tosin saman vian takia, ja niin ne saivat korjata auton. Onnistuivat lopulta, kun tarpeeksi monta kertaa yrittivät.

      • riittää.....

        lämmitykseen


      • jepulis
        riittää..... kirjoitti:

        lämmitykseen

        kyllä 30 min on liian pitkä aika, ei sitä tavallinen akku tahdo kestää. Isompi akku voisi hieman auttaa.


      • Fjoortti

        Akku tyhjeni parin lämmityskerran jälkeen, Käynnistyksenesto päälle. Apuvirralla lähti kyllä käyntiin! Entiedä onko toi sitten ainoa joka tekee sen, vai purkaako jostain muualtakin akkua.
        Paljonko akun jännitteen pitää alentua jotta se lyö päälle ajoneston?


      • fjoortti
        Fjoortti kirjoitti:

        Akku tyhjeni parin lämmityskerran jälkeen, Käynnistyksenesto päälle. Apuvirralla lähti kyllä käyntiin! Entiedä onko toi sitten ainoa joka tekee sen, vai purkaako jostain muualtakin akkua.
        Paljonko akun jännitteen pitää alentua jotta se lyö päälle ajoneston?

        "lisälämmittimeen on saatavilla päivitetty ohjelma" 07-08 mallissa vanha ohjelma 09 valmistetuissa on jo toi uudempi päivitetty versio! mutta eivät tienneet foorttilla mitä tossa päivitetyssä ohjelmassa on tehty. katsotaan vaikuttaako mihinkään.


    • Fookkus

      Itselläni Focus farmari dsl 1.6 -08, ajettu alle 8000 km. Sähköt kadonneet kahtena viikonloppuna jolloin auto ollut pari päivää käyttämättä. Lämmitystä ei käytetty tuona aikana. Jälkimmäisellä kerralla akku mennyt ihan tyhjäksi. Korjaamolla todettu ajotietokoneen ohjelmaviaksi. Ohjelmisto päivitetty 4.3.09, joten vielä ei voi olla varma toimivuudesta.

    • Otso100

      Vastaavia tapauksia on tänä talvena tullut runsaasti vastaan. Vinkkiä lisälämmittimen käyttöön.. eli nythän ohjainyksikkö laskee itse tarvittavan lämmitysajan joka on osoittautunut liian pitkäksi. Eli jos haluaa että auto on lämmin klo 8:00 niin ajotietokoneeseen voi hyvin ohjelmoida lähtöajaksi vaikka 8:20.. riittää kyllä. Ja tuuli- ja takalasin lämmitys menee automaattisesti päälle kun ulkoilman lämpötila on riittävän kylmä. Ne kannattaa kytkeä pois päältä virtaa syömästä jos lasit ovat kirkkaat.

    • Monteo diesel -08

      autohan on hyvä ja kulutus pieni mut....ei tosta viasta tunnu pääsevän eroon...minäkin odottasin että maahantuoja reagois hieman paremmin..kuin sanomalla "ota yhteyttä huoltoon" ei sinne voi ottaa yhteyttä kuin puhelimella kun toi auto ei lähe käyntiin kun akku loppu...miten lapissa mahtaa pärjätä moisella autolla...ei vit** kohta menee oikeesti hermo...Auto kun tulee huollosta niin jo 2vko päästä alkaa "jakoavain" taas vilkkua...ja entäs sitten poliisit keillä samaa autoa virka-autona...onkohan niilläkin se apukäynnistin aina takakontissa:-))))

    • mundeo

      ...kyseessä kenties taksi? Takseissa ylimääräiset sähköheebelit tyhjentää akkua, jos vähän ajoja ja käyttelee vepastoa. Ovat asennelleeet jotain "diodeja" estääkseen tyhjentymisiä.

    • Taksi

      Ei onglmaa akussa,vaikka kohta uusi laitetava.vebastoa kun käytin oli pakkasella vähän viivettä ??

    • -08 diesel Mondeo

      Auto on täysi paska ja takuu ei korvaa yhtään mitään ja minkäs teet, kun liike ei saa autoa korjattua. Itsellä vaihdettu taakse iskarit, eturenkaat sileät sivuilta, akku tyhjenee päivässä....ajettavuudeltaan perseestä, vetelee puolelta poiselle aivan kuin vanhalla letukalla ajelisi. Autoa ei ole saatu kuntoon neljällä huoltokerralla ja nyt on ilmoitettu että mitään ei voida enää tehdä....Niin vetoa nyt Saatana siihen takuuseen...Vittu oli muuten viimoinen Fordi.

      • Mondeo 08 2l diesel

        Oma 2 litranen diessel kulkee kuin unelma ja kiihtyy nopeammin kuin kuski, kulutus 3,8 -4,3 l /100 km jote siihen olen tyytyväinen, mutta harmittaa tuo akun toistuva tyhjeneminen ja jakoavaimen ilmestyminen näyttöön. Huollossa vaihtoivat akun ja kertoivat ohjelmoineensa ajastimet... tulos oli .. jälleen akku tyhjenee. Nyt menee jälleen tarkkailtavaksi HARMITTAA niin V....tusti


      • kulutuksineen
        Mondeo 08 2l diesel kirjoitti:

        Oma 2 litranen diessel kulkee kuin unelma ja kiihtyy nopeammin kuin kuski, kulutus 3,8 -4,3 l /100 km jote siihen olen tyytyväinen, mutta harmittaa tuo akun toistuva tyhjeneminen ja jakoavaimen ilmestyminen näyttöön. Huollossa vaihtoivat akun ja kertoivat ohjelmoineensa ajastimet... tulos oli .. jälleen akku tyhjenee. Nyt menee jälleen tarkkailtavaksi HARMITTAA niin V....tusti

        ei tarvitse kirjoittaa paskaa, 3,8 litraa / 50km on hieman lähempänä oikeaa, vai onko sulla joku poikkeus konepeltisi alla. Nää on kuules juippi mitattu satoja kertoja eri nopeuksilla ja tulos on sinun lukemiasi hieman suurempi, valitan jos herran ajotietokone on paskana.


      • ford
        kulutuksineen kirjoitti:

        ei tarvitse kirjoittaa paskaa, 3,8 litraa / 50km on hieman lähempänä oikeaa, vai onko sulla joku poikkeus konepeltisi alla. Nää on kuules juippi mitattu satoja kertoja eri nopeuksilla ja tulos on sinun lukemiasi hieman suurempi, valitan jos herran ajotietokone on paskana.

        niin se vaan menee että kaikki ei tiedä kaikkea...tulepa itse ajamaan ja katsomaan....ja jos haistaa pitää niin...mikäpä siinä....taidat olla hiukan tietämätön elämäm parhaista hajuista ..tai joku teinihomo...


    • hinurin tilaaja

      toisen kerran tänä talvena lähti mondeo diesel -08 hinurin lavalla pajalle. sama vika, akkutyhjäksi ja sit ajonesto päälle. vaikka lataa akun täyteen niin ajonesto on aktiivisena. soitto huoltoon ja käskevät toimittaa auton hinurilla sinne, voi pe****e! muuten hyvä auto, mutta luotto rupeaa pikkuhiljaa menemään.

      • toppermts

        Samaa ongelmaa on ollut talvisin mullakin. Auto on vm. 2008 1.8 tdci. Akku on kylläkin tyhjentynyt vaikkei webastoa ole käytetty joten jokin muu verme sitä varausta tiputtaa. Molemmat paikalliset merkkihuollot ovat voimattomia tämän ongelman edessä.


      • immobilizer off

        "toisen kerran tänä talvena lähti mondeo diesel -08 hinurin lavalla pajalle. sama vika, akkutyhjäksi ja sit ajonesto päälle. vaikka lataa akun täyteen niin ajonesto on aktiivisena. soitto huoltoon ja käskevät toimittaa auton hinurilla sinne, voi pe****e!"

        Kovaa rahastusta huollolta kun eivät voi kertoa, että ajoneston saa pois ottamalla kaapelin irti noin 15 min ja eikun apuvirralla käymään!


    • *laturi*

      Sama ongelma oli, ei ole enään.

      TDCi kone ja webasto syö sähkö eneääm kuin ehtii talvella lataamaan. Webastoa tulisi pyörittää 30 min. ja tämä tarkoittaa, että pitäsisi sitten ajaa vähintään tunti yhtä putkea tai akku tyhjenee pikkuhiljaa.

      Sen webaston kanssa pitäsi puhallinnopeus asettaa suhtkoht pienelle tai webaston käydessä auton puhallin syö akun tyhjäksi.

      Veivasin juuri autoon kiinni Defan ylläpitolaturin . Auto töpselin päähän joka yöksi. Laturi lataa jos tarvetta on ja webasto saa huutaa joka jumalan aamu.

      • eber

        "Veivasin juuri autoon kiinni Defan ylläpitolaturin . Auto töpselin päähän joka yöksi. Laturi lataa jos tarvetta on ja webasto saa huutaa joka jumalan aamu."

        Joo mut eikö webasto ole juuri sitä varten ettei sitä vitun roikkaa tarvitse kytkeä.. Auttaisko niin iso akku kun tilaan menee tai jopa erillinen akku webastolle?


      • Foordi roikkaan
        eber kirjoitti:

        "Veivasin juuri autoon kiinni Defan ylläpitolaturin . Auto töpselin päähän joka yöksi. Laturi lataa jos tarvetta on ja webasto saa huutaa joka jumalan aamu."

        Joo mut eikö webasto ole juuri sitä varten ettei sitä vitun roikkaa tarvitse kytkeä.. Auttaisko niin iso akku kun tilaan menee tai jopa erillinen akku webastolle?

        Nosta sitä konepeltiä ja katso sitä akun kotelo, siellä on just niin suuri akku kun siihen tilaan menee. Amppeerituntivääntöjä voi yrittää tehdä ja juosta sen testivoittaja-akun perässä, mutta se on turhaa rahanhukaa.

        Istu sitten sinne autoon sisälle ja katso ratin takaa mitä kaikkia herkkuja on pakkasella päällä: Lämmitetty etu- ja takalasi, kahdet penkin lämmittimet, puhallin huutaa urpona, webasto käy vaikka auto kulkee jne. . Mondeo lataa talviajon aikana hätäisesti akkua sen verran, että ajon aikaiset toiminnat jaksaa pelittää.

        Lättää se webasto lämmittämään auto aamuksi ja saat lisäkulutuksena: webaston puhaltimineen, sisätilapuhallin, hatullisen elektroniikaa käytiin.

        Ei jaksa Mondeo TDCi pitää akkua talvella ladattuna. Siinä ei suurempi akkukaan auta. Jos syö enemmän kuin tienaa, tulee päivä, jolloin akku on tyhjä, aamen aamenn, hallelujah.

        Naisten ulkosynnytyselimen nimistä roikkaa ei ole, mutta tavallinen roikka tarvitaan. Itse kukin voi tietysti valita, onko mukavampaa ja helpompaa tilata se hinausauto muutaman kerran talvessa. Minulla maksaa hinurikyyti 120 EUR kerta, senkin olen kokeillut tämän Mondeo 2.0 TDCi/2007 kanssa.

        Fordin laatuu voi luottaa.


      • 345
        Foordi roikkaan kirjoitti:

        Nosta sitä konepeltiä ja katso sitä akun kotelo, siellä on just niin suuri akku kun siihen tilaan menee. Amppeerituntivääntöjä voi yrittää tehdä ja juosta sen testivoittaja-akun perässä, mutta se on turhaa rahanhukaa.

        Istu sitten sinne autoon sisälle ja katso ratin takaa mitä kaikkia herkkuja on pakkasella päällä: Lämmitetty etu- ja takalasi, kahdet penkin lämmittimet, puhallin huutaa urpona, webasto käy vaikka auto kulkee jne. . Mondeo lataa talviajon aikana hätäisesti akkua sen verran, että ajon aikaiset toiminnat jaksaa pelittää.

        Lättää se webasto lämmittämään auto aamuksi ja saat lisäkulutuksena: webaston puhaltimineen, sisätilapuhallin, hatullisen elektroniikaa käytiin.

        Ei jaksa Mondeo TDCi pitää akkua talvella ladattuna. Siinä ei suurempi akkukaan auta. Jos syö enemmän kuin tienaa, tulee päivä, jolloin akku on tyhjä, aamen aamenn, hallelujah.

        Naisten ulkosynnytyselimen nimistä roikkaa ei ole, mutta tavallinen roikka tarvitaan. Itse kukin voi tietysti valita, onko mukavampaa ja helpompaa tilata se hinausauto muutaman kerran talvessa. Minulla maksaa hinurikyyti 120 EUR kerta, senkin olen kokeillut tämän Mondeo 2.0 TDCi/2007 kanssa.

        Fordin laatuu voi luottaa.

        Akku tyhjäksi ja ajonesto aktiiviseksi eli ei auttanut vaikka antoi virtaa kaapeleilla. Ohjekirja ei kertonut mitään neuvoa, fordilta ei saanut enään ketään kiinni soitto Falckille josta lähti ukko 60km päästä nollaamaan ajoneston-->akkukaapelin kengä irti vartiksi (ei voinut kikkaa puhelimessä kertoa) ja eikun boosterilla virtaa ja käymään hintaa jotain rapiat 300€!

        Mistä muuten saa laadukkaan boosterin?


      • angliaa..
        345 kirjoitti:

        Akku tyhjäksi ja ajonesto aktiiviseksi eli ei auttanut vaikka antoi virtaa kaapeleilla. Ohjekirja ei kertonut mitään neuvoa, fordilta ei saanut enään ketään kiinni soitto Falckille josta lähti ukko 60km päästä nollaamaan ajoneston-->akkukaapelin kengä irti vartiksi (ei voinut kikkaa puhelimessä kertoa) ja eikun boosterilla virtaa ja käymään hintaa jotain rapiat 300€!

        Mistä muuten saa laadukkaan boosterin?

        mondeon omistajalla kävi siten kun valitti samasta asiasta huollossa, totesivat että vika on mittarivalon säätimessä ja vaihtoivat sen, jo vain alkoi virta riittämään. Uskoo ken haluaa.


      • *defa*
        345 kirjoitti:

        Akku tyhjäksi ja ajonesto aktiiviseksi eli ei auttanut vaikka antoi virtaa kaapeleilla. Ohjekirja ei kertonut mitään neuvoa, fordilta ei saanut enään ketään kiinni soitto Falckille josta lähti ukko 60km päästä nollaamaan ajoneston-->akkukaapelin kengä irti vartiksi (ei voinut kikkaa puhelimessä kertoa) ja eikun boosterilla virtaa ja käymään hintaa jotain rapiat 300€!

        Mistä muuten saa laadukkaan boosterin?

        Defalla on nätti ja pieni boosteri. Hinta vaan itkettää. Kaapeleineen ja asennusasoineen melkein 2 satkua.

        Toinen päänsärky on minne sen saa mahtumaan. Itse otin etusäleikön irti ja lykkäsin sinne puskurin metallipalkin taakse, siis syllärin etupuolella ja turbon jäähdyttäjän päällä. Ainakin silmällä mitaten se on riittävän kuiva paikka, koska se metallipalkkikin oli puhdas.

        Kaapeli läpi puskurin muoviosasta. Istuu kuin puolukka lapsentekovälineessä.


      • Porvoost
        345 kirjoitti:

        Akku tyhjäksi ja ajonesto aktiiviseksi eli ei auttanut vaikka antoi virtaa kaapeleilla. Ohjekirja ei kertonut mitään neuvoa, fordilta ei saanut enään ketään kiinni soitto Falckille josta lähti ukko 60km päästä nollaamaan ajoneston-->akkukaapelin kengä irti vartiksi (ei voinut kikkaa puhelimessä kertoa) ja eikun boosterilla virtaa ja käymään hintaa jotain rapiat 300€!

        Mistä muuten saa laadukkaan boosterin?

        ajettu torstainan 110km, perjantaina lyhyttä ajoa, lauantaina 220km, sunnuntaina lyhyttä, maanantaina webasto päällä alle 10 min ja akku tyhjä. Jo toinen kerta tänä syksynä. Edellisellä kerralla uskoin runsaisiin lyhyisiin ajoihin. Autoa ei muuten saatu normaali bensa-auton akulla käyntiin. Hinausfirma pisti käyntiin kaapeleilla -- 40 euroo.
        Tietääkö joku webaston lämpöanturin paikan? käynnistää alle 5 asteensa automaattisesti ajaessa webaston. Voisi ohittaa kytkimellä.
        Ei ole ollut edellisinä vuosina samaa ongelmaa. Fordi mittasi akun ja sanoi että akku on ok.
        Tietääkö joku mitä webasto haukkaa käynnistyksessä ja käytössä virtaa?


      • WEBWEB
        Porvoost kirjoitti:

        ajettu torstainan 110km, perjantaina lyhyttä ajoa, lauantaina 220km, sunnuntaina lyhyttä, maanantaina webasto päällä alle 10 min ja akku tyhjä. Jo toinen kerta tänä syksynä. Edellisellä kerralla uskoin runsaisiin lyhyisiin ajoihin. Autoa ei muuten saatu normaali bensa-auton akulla käyntiin. Hinausfirma pisti käyntiin kaapeleilla -- 40 euroo.
        Tietääkö joku webaston lämpöanturin paikan? käynnistää alle 5 asteensa automaattisesti ajaessa webaston. Voisi ohittaa kytkimellä.
        Ei ole ollut edellisinä vuosina samaa ongelmaa. Fordi mittasi akun ja sanoi että akku on ok.
        Tietääkö joku mitä webasto haukkaa käynnistyksessä ja käytössä virtaa?

        Avaa akkukotelo. Plus navasta lähtee erillinen piuha. Siinä piuhassa on sulake jossakin. Nappaa se sulake taskuusi ja webasto on kuollut - näin Mondeossa 2007


    • Vanhakori

      Puhutte ilmeisesti uusimmalla korimallilla olevasta Mondeosta... Kumma juttu, kun vanhakorisessa ei ole noita ongelmia. Tosin tuo webasto käynnistyy vasta kun auton laittaa käyntiin...

      • *mondeo2007*

        Sitähän on tässä kokoajan puhuttu. Jos webastoa käyttää auton lämmitykseen silloin kun auto ei käy ... tästä puhuttiin.

        Sinä pääset mukaan kerhoon, jos asennat siihen webastimeesi ohjauskellon, jolla sitä voidaan käyttää myös auton seisoessa. Toki pelkällä kytkimelläkin on/off se onnistuu.

        Korimallilla ei tässä ole mitään tekemistä.


      • vgt
        *mondeo2007* kirjoitti:

        Sitähän on tässä kokoajan puhuttu. Jos webastoa käyttää auton lämmitykseen silloin kun auto ei käy ... tästä puhuttiin.

        Sinä pääset mukaan kerhoon, jos asennat siihen webastimeesi ohjauskellon, jolla sitä voidaan käyttää myös auton seisoessa. Toki pelkällä kytkimelläkin on/off se onnistuu.

        Korimallilla ei tässä ole mitään tekemistä.

        uudessa mondeossa on smartcharge lataus järjestelmä joka ei lataa akkua ensimmäiseen puoleen tuntiin juuri lainkaan. en tiiä mitä voortin insinöörit on poltellu ku ovat tollasen keksineet. siksi niistä akut tyhjenee.. tyhjenee vaikka eberiä ei oliskaa. defan ylläpitolaturi on voittajavaihtoehto. tai sit venyttää kauppareissun 100 kilsaan ni ehtii latautua.


      • omin
        vgt kirjoitti:

        uudessa mondeossa on smartcharge lataus järjestelmä joka ei lataa akkua ensimmäiseen puoleen tuntiin juuri lainkaan. en tiiä mitä voortin insinöörit on poltellu ku ovat tollasen keksineet. siksi niistä akut tyhjenee.. tyhjenee vaikka eberiä ei oliskaa. defan ylläpitolaturi on voittajavaihtoehto. tai sit venyttää kauppareissun 100 kilsaan ni ehtii latautua.

        Onnea voittajille!
        Ford tarjoaa varmaan kohta ohjelmistopäivitystä maksua vastaan, sillä kysymyksessähän on ominaisuus.


    • zöf

      ole Ford yksin, muilla merkeillä samoja ropleemoita joissa webastoja.
      Nykyautoissa varsinkin Suomen oloissa sähkön kulutus aivan älytöntä luokkaa, ei kerkiä laturi millään lataileen pätkäajossa.
      Täytyy hieman itsekin tajuta kuinka noita wermeitä käytteleepi.

      • WebWebWeb

        Tässä on juuri käsitelty Mondeon webasto-ongelmaa ja miten se ratkaistaan. Ei tämä ratkea sinun pätkäajo tajunnanvirta teesillä - valittevasti. Jotain pitää myös tehdä.


      • SKODISTI
        WebWebWeb kirjoitti:

        Tässä on juuri käsitelty Mondeon webasto-ongelmaa ja miten se ratkaistaan. Ei tämä ratkea sinun pätkäajo tajunnanvirta teesillä - valittevasti. Jotain pitää myös tehdä.

        Asennutin uuteen Skoda Octaviaan Webaston kaukosäätö digitaali ajastimella,saan siis itse päättää lämmitysajan.
        Kunhan kokemusta karttuu kirjoitan miten on toiminut,eli onko akku tyhjentynyt työmatka 16km yhteensuuntaan.

        Ps.Älkää pahastuko kun vierailen Ford palstalla,sillä Skodan vastaavalla palstalla kehoitettiin katsomaan Ford Mondeossa esiintyviä Webastosta "johtuvia" ongelmia.
        Siis omassa Webastossa ei ole mitään automaatti ohjelmia vaan oma sormi säätää,ja kantama parhaimmissa oloissa pitäisi myyjän mukaan olla n.1km.


      • WebWeb_pasko
        SKODISTI kirjoitti:

        Asennutin uuteen Skoda Octaviaan Webaston kaukosäätö digitaali ajastimella,saan siis itse päättää lämmitysajan.
        Kunhan kokemusta karttuu kirjoitan miten on toiminut,eli onko akku tyhjentynyt työmatka 16km yhteensuuntaan.

        Ps.Älkää pahastuko kun vierailen Ford palstalla,sillä Skodan vastaavalla palstalla kehoitettiin katsomaan Ford Mondeossa esiintyviä Webastosta "johtuvia" ongelmia.
        Siis omassa Webastossa ei ole mitään automaatti ohjelmia vaan oma sormi säätää,ja kantama parhaimmissa oloissa pitäisi myyjän mukaan olla n.1km.

        No ei pahastuta.

        Esilämmitä nyt vaikka 30 min. joka aamu ja kuuntele korva tarkkana ja sydän kylmänä aamusin startatessa, jaksaako akku vielä vai ei.

        Kun sitä webasto käyttää niin sitä pitää käyttää sitten niin pitkään että pannu on kuuma. Liian lyhyet spurtit vain nokeaa sen webaston. Itse olen päätynyt 30 min. pätkään, sillä on kone lämmin ja ikkunat yleensä sulaneet riitävästi.

        Jos se sun webasto pyörittää sisätilapuhallinta samaan aikaan, puhallin pitää asettaa etukäteen tolkulliselle nopeudelle. Se puhallin syö myös sitä akkuparkaa.


      • Lämmin sydän
        WebWeb_pasko kirjoitti:

        No ei pahastuta.

        Esilämmitä nyt vaikka 30 min. joka aamu ja kuuntele korva tarkkana ja sydän kylmänä aamusin startatessa, jaksaako akku vielä vai ei.

        Kun sitä webasto käyttää niin sitä pitää käyttää sitten niin pitkään että pannu on kuuma. Liian lyhyet spurtit vain nokeaa sen webaston. Itse olen päätynyt 30 min. pätkään, sillä on kone lämmin ja ikkunat yleensä sulaneet riitävästi.

        Jos se sun webasto pyörittää sisätilapuhallinta samaan aikaan, puhallin pitää asettaa etukäteen tolkulliselle nopeudelle. Se puhallin syö myös sitä akkuparkaa.

        Kävin liikkeessä ja pyysin laittamaan defan valmistaman akunvarauksen ylläpito-laturin kiinni Skodaan.
        Puhallin ei nyt tulekkaan syömään sitä 98% ladattua akku parkaa tyhjäksi.

        Kiitos kun vihjasit. 240€ asennettuna.PS:Annan apuvirtaa jos kohdalle satututaan.


      • Defa_defa
        Lämmin sydän kirjoitti:

        Kävin liikkeessä ja pyysin laittamaan defan valmistaman akunvarauksen ylläpito-laturin kiinni Skodaan.
        Puhallin ei nyt tulekkaan syömään sitä 98% ladattua akku parkaa tyhjäksi.

        Kiitos kun vihjasit. 240€ asennettuna.PS:Annan apuvirtaa jos kohdalle satututaan.

        Ei kestä. Asensin itse sen Defan ja säästin kaikki 20 erkkiä. Virtaa piisaa myös Mondeossa.


      • patehu_vm64
        WebWeb_pasko kirjoitti:

        No ei pahastuta.

        Esilämmitä nyt vaikka 30 min. joka aamu ja kuuntele korva tarkkana ja sydän kylmänä aamusin startatessa, jaksaako akku vielä vai ei.

        Kun sitä webasto käyttää niin sitä pitää käyttää sitten niin pitkään että pannu on kuuma. Liian lyhyet spurtit vain nokeaa sen webaston. Itse olen päätynyt 30 min. pätkään, sillä on kone lämmin ja ikkunat yleensä sulaneet riitävästi.

        Jos se sun webasto pyörittää sisätilapuhallinta samaan aikaan, puhallin pitää asettaa etukäteen tolkulliselle nopeudelle. Se puhallin syö myös sitä akkuparkaa.

        Moro, mulla on 2v vanha Ford Mondeo 1.8 TDCi 125hv Wagon. Oon muutoin kaikin puolin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin mutta en tosiaankaan tähän yltiöautomatiikkaan!!

        Talviaikaan käynnistettäessä pitää näköjään kaikki mahdolliset hilavitkuttimet kytkeä kertaheitolla kehiin: penkinlämmittimet (jos ei niitä erikseen aina sammuta!!), tuulilasin ja takalasinlämmittimet peilit, radio, ilmastointi (tai ainakin se puhallin talvisaikaan) -> ei oo ihme jos ei käymään lähe!!! Niin ja kait se lisälämmitinkin siellä on jonon jatkona vaikkei sitä huomaakaan.

        Mun Mondeollani koko viime talvi 2008-09 (lokakuusta 2008 kelloja siirrtettäessä talviaikaan) alkoi huollossa juokseminen; ainakin 4 kertaa vain ja ainoastaan webaston ohjelmoinnin ongelmien takia -> Aux.Heater esiohjelmointiajastus "ruksit" ajotietokoneessa eivät pysyneet päällä -> webasto poissa pelistä ellei niitä joka kerta uudestaan asettanut päälle. Mitään selitystä saatika apuja ei huolto pystynyt antamaan.

        Homma tyssäs 2009 maaliskuuhun kun auto ei sitte startannutkaan enää (vaikka lämmin se kyllä oli...) Eiku hinaamalla huoltoon ja "hyvää päivää -kirvesvartta" sain vain mukaani ja säälistä sentään vioittuneen akun latasivat mutta ei puhettakaan, että sitä ilman mun rahojani ois vaihdettu.

        Työkaverit löysivät netistä sivuston: www.arcticheat.fi
        Kun aikani olin nahistellut (parinkin) huollon sekä myyjän kanssa sen parempaan tulokseen pääsemättä niin viime elokuussa autooni omalla kustannuksellani (HUOM!!) asennettiin Arctic Fuel Heater sekä Arctic Battery Heater. Ja yllätys yllätys paskana ollut akku vaihdettiin samalla vaikkei siinä fooordin mielestä mitään vikaa VOI olla.

        Laitteet on testattu ja hyväksi havaittu ainakin tämän viimeisten parin viikon aikana kun on pakkanen keikkunut tuolla toisella kymmenellä. Hintaahan siinä äkkiseltään kieltämättä on mutta niin maksaa "tyhmä" akkuvahtikin saatika huollossa ravaaminen...

        PS. Mondeossa kuulemma on jonkinsortin akun jännitteetason seuranta-automatiikka joka sitte pudottelee toimintoja pois jotta käyntiinlähtö taataan. Tätä eivät edes kaikki huollot tiedä vai myöntäisivätkö siinä silloin ettei oikein hommat olekaan kunnossa kaikiltaosin.

        PS2. Voi että kun mut olis saanut tyytyväiseksi yhdellä uudella akulla -> ja tässä sitä ollaan kun sitä ei tapahtunut. Seuraavaa Mondeokauppaa tai yhtään dieseliä ei mulle myydä ilman em laitteita kaupanpäällisinä.


      • Dielel Mondeo -07
        patehu_vm64 kirjoitti:

        Moro, mulla on 2v vanha Ford Mondeo 1.8 TDCi 125hv Wagon. Oon muutoin kaikin puolin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin mutta en tosiaankaan tähän yltiöautomatiikkaan!!

        Talviaikaan käynnistettäessä pitää näköjään kaikki mahdolliset hilavitkuttimet kytkeä kertaheitolla kehiin: penkinlämmittimet (jos ei niitä erikseen aina sammuta!!), tuulilasin ja takalasinlämmittimet peilit, radio, ilmastointi (tai ainakin se puhallin talvisaikaan) -> ei oo ihme jos ei käymään lähe!!! Niin ja kait se lisälämmitinkin siellä on jonon jatkona vaikkei sitä huomaakaan.

        Mun Mondeollani koko viime talvi 2008-09 (lokakuusta 2008 kelloja siirrtettäessä talviaikaan) alkoi huollossa juokseminen; ainakin 4 kertaa vain ja ainoastaan webaston ohjelmoinnin ongelmien takia -> Aux.Heater esiohjelmointiajastus "ruksit" ajotietokoneessa eivät pysyneet päällä -> webasto poissa pelistä ellei niitä joka kerta uudestaan asettanut päälle. Mitään selitystä saatika apuja ei huolto pystynyt antamaan.

        Homma tyssäs 2009 maaliskuuhun kun auto ei sitte startannutkaan enää (vaikka lämmin se kyllä oli...) Eiku hinaamalla huoltoon ja "hyvää päivää -kirvesvartta" sain vain mukaani ja säälistä sentään vioittuneen akun latasivat mutta ei puhettakaan, että sitä ilman mun rahojani ois vaihdettu.

        Työkaverit löysivät netistä sivuston: www.arcticheat.fi
        Kun aikani olin nahistellut (parinkin) huollon sekä myyjän kanssa sen parempaan tulokseen pääsemättä niin viime elokuussa autooni omalla kustannuksellani (HUOM!!) asennettiin Arctic Fuel Heater sekä Arctic Battery Heater. Ja yllätys yllätys paskana ollut akku vaihdettiin samalla vaikkei siinä fooordin mielestä mitään vikaa VOI olla.

        Laitteet on testattu ja hyväksi havaittu ainakin tämän viimeisten parin viikon aikana kun on pakkanen keikkunut tuolla toisella kymmenellä. Hintaahan siinä äkkiseltään kieltämättä on mutta niin maksaa "tyhmä" akkuvahtikin saatika huollossa ravaaminen...

        PS. Mondeossa kuulemma on jonkinsortin akun jännitteetason seuranta-automatiikka joka sitte pudottelee toimintoja pois jotta käyntiinlähtö taataan. Tätä eivät edes kaikki huollot tiedä vai myöntäisivätkö siinä silloin ettei oikein hommat olekaan kunnossa kaikiltaosin.

        PS2. Voi että kun mut olis saanut tyytyväiseksi yhdellä uudella akulla -> ja tässä sitä ollaan kun sitä ei tapahtunut. Seuraavaa Mondeokauppaa tai yhtään dieseliä ei mulle myydä ilman em laitteita kaupanpäällisinä.

        Mulla on -07 siis se vanhanmallinen diesel.
        Nyt ajettu 120000 km ja ei mitään muita ongelmia kuin nyt jarruremppa 500 euroa ja uusi akku Boch silver 175 euroa
        Tässä autossa on tuo Eberbräcxxxen ja toimii kaukosäätimen kanssa, eli painan aamulla nappulaa ja se lähtee käyntiin kotoani manuaalisesti 15 min riittää ennen lähtöä, mutta illalla otan lämmityslaitteen pois päältä ja startti ja auto käy.
        Vanha akkukin toimi vielä, mutta suuntaan matkani seuraavaksi alueelle jossa luvattu pakkasta -20 ja yli, siellä joudun käyttämään tuota lisälämmitintä paljon, eli akunvaihdolla varmistin virran riittävyyden ja akun kunnon.
        Olen täysin tyytyväinen tähän autooni ja mulla on ollut Mersuja, Volvoja, Volkkareita sun muita joissa aina ongelmia, mutta tässä ei ole.


      • Jykä1972
        patehu_vm64 kirjoitti:

        Moro, mulla on 2v vanha Ford Mondeo 1.8 TDCi 125hv Wagon. Oon muutoin kaikin puolin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin mutta en tosiaankaan tähän yltiöautomatiikkaan!!

        Talviaikaan käynnistettäessä pitää näköjään kaikki mahdolliset hilavitkuttimet kytkeä kertaheitolla kehiin: penkinlämmittimet (jos ei niitä erikseen aina sammuta!!), tuulilasin ja takalasinlämmittimet peilit, radio, ilmastointi (tai ainakin se puhallin talvisaikaan) -> ei oo ihme jos ei käymään lähe!!! Niin ja kait se lisälämmitinkin siellä on jonon jatkona vaikkei sitä huomaakaan.

        Mun Mondeollani koko viime talvi 2008-09 (lokakuusta 2008 kelloja siirrtettäessä talviaikaan) alkoi huollossa juokseminen; ainakin 4 kertaa vain ja ainoastaan webaston ohjelmoinnin ongelmien takia -> Aux.Heater esiohjelmointiajastus "ruksit" ajotietokoneessa eivät pysyneet päällä -> webasto poissa pelistä ellei niitä joka kerta uudestaan asettanut päälle. Mitään selitystä saatika apuja ei huolto pystynyt antamaan.

        Homma tyssäs 2009 maaliskuuhun kun auto ei sitte startannutkaan enää (vaikka lämmin se kyllä oli...) Eiku hinaamalla huoltoon ja "hyvää päivää -kirvesvartta" sain vain mukaani ja säälistä sentään vioittuneen akun latasivat mutta ei puhettakaan, että sitä ilman mun rahojani ois vaihdettu.

        Työkaverit löysivät netistä sivuston: www.arcticheat.fi
        Kun aikani olin nahistellut (parinkin) huollon sekä myyjän kanssa sen parempaan tulokseen pääsemättä niin viime elokuussa autooni omalla kustannuksellani (HUOM!!) asennettiin Arctic Fuel Heater sekä Arctic Battery Heater. Ja yllätys yllätys paskana ollut akku vaihdettiin samalla vaikkei siinä fooordin mielestä mitään vikaa VOI olla.

        Laitteet on testattu ja hyväksi havaittu ainakin tämän viimeisten parin viikon aikana kun on pakkanen keikkunut tuolla toisella kymmenellä. Hintaahan siinä äkkiseltään kieltämättä on mutta niin maksaa "tyhmä" akkuvahtikin saatika huollossa ravaaminen...

        PS. Mondeossa kuulemma on jonkinsortin akun jännitteetason seuranta-automatiikka joka sitte pudottelee toimintoja pois jotta käyntiinlähtö taataan. Tätä eivät edes kaikki huollot tiedä vai myöntäisivätkö siinä silloin ettei oikein hommat olekaan kunnossa kaikiltaosin.

        PS2. Voi että kun mut olis saanut tyytyväiseksi yhdellä uudella akulla -> ja tässä sitä ollaan kun sitä ei tapahtunut. Seuraavaa Mondeokauppaa tai yhtään dieseliä ei mulle myydä ilman em laitteita kaupanpäällisinä.

        patehu_vm64 noi ABH ja AFH kiinnostaa itseänikin, mitä tulivat maksamaan asennettuina?


      • leevi59
        patehu_vm64 kirjoitti:

        Moro, mulla on 2v vanha Ford Mondeo 1.8 TDCi 125hv Wagon. Oon muutoin kaikin puolin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin mutta en tosiaankaan tähän yltiöautomatiikkaan!!

        Talviaikaan käynnistettäessä pitää näköjään kaikki mahdolliset hilavitkuttimet kytkeä kertaheitolla kehiin: penkinlämmittimet (jos ei niitä erikseen aina sammuta!!), tuulilasin ja takalasinlämmittimet peilit, radio, ilmastointi (tai ainakin se puhallin talvisaikaan) -> ei oo ihme jos ei käymään lähe!!! Niin ja kait se lisälämmitinkin siellä on jonon jatkona vaikkei sitä huomaakaan.

        Mun Mondeollani koko viime talvi 2008-09 (lokakuusta 2008 kelloja siirrtettäessä talviaikaan) alkoi huollossa juokseminen; ainakin 4 kertaa vain ja ainoastaan webaston ohjelmoinnin ongelmien takia -> Aux.Heater esiohjelmointiajastus "ruksit" ajotietokoneessa eivät pysyneet päällä -> webasto poissa pelistä ellei niitä joka kerta uudestaan asettanut päälle. Mitään selitystä saatika apuja ei huolto pystynyt antamaan.

        Homma tyssäs 2009 maaliskuuhun kun auto ei sitte startannutkaan enää (vaikka lämmin se kyllä oli...) Eiku hinaamalla huoltoon ja "hyvää päivää -kirvesvartta" sain vain mukaani ja säälistä sentään vioittuneen akun latasivat mutta ei puhettakaan, että sitä ilman mun rahojani ois vaihdettu.

        Työkaverit löysivät netistä sivuston: www.arcticheat.fi
        Kun aikani olin nahistellut (parinkin) huollon sekä myyjän kanssa sen parempaan tulokseen pääsemättä niin viime elokuussa autooni omalla kustannuksellani (HUOM!!) asennettiin Arctic Fuel Heater sekä Arctic Battery Heater. Ja yllätys yllätys paskana ollut akku vaihdettiin samalla vaikkei siinä fooordin mielestä mitään vikaa VOI olla.

        Laitteet on testattu ja hyväksi havaittu ainakin tämän viimeisten parin viikon aikana kun on pakkanen keikkunut tuolla toisella kymmenellä. Hintaahan siinä äkkiseltään kieltämättä on mutta niin maksaa "tyhmä" akkuvahtikin saatika huollossa ravaaminen...

        PS. Mondeossa kuulemma on jonkinsortin akun jännitteetason seuranta-automatiikka joka sitte pudottelee toimintoja pois jotta käyntiinlähtö taataan. Tätä eivät edes kaikki huollot tiedä vai myöntäisivätkö siinä silloin ettei oikein hommat olekaan kunnossa kaikiltaosin.

        PS2. Voi että kun mut olis saanut tyytyväiseksi yhdellä uudella akulla -> ja tässä sitä ollaan kun sitä ei tapahtunut. Seuraavaa Mondeokauppaa tai yhtään dieseliä ei mulle myydä ilman em laitteita kaupanpäällisinä.

        moro hankin juuri mondeo-08 diesiel. Tää webaston toiminta mua eniten
        arvuutaa.Kannataisikohan hankkia edellä mainitsemasi akut heti.


    • ford

      Moi Webasot jo kertaalleen vaihdettu ja vika edelleen sama nyt tilattu uusi webasto malli. Olen huomannut kun kaikki boksit tyhjennettiin vika ilmoituksista niin mylly toimii ok muutaman kuukauden. Toiseksi mielenkiintoista on se, että ajan tosi paljon ja kaikissa tilanteissa kun auto on jäänyt pihaan on takana edellisenä päivänä 300 - 500 km ajomäärä eli siis luulisi akun saaneen varsin ison määrän virtaa.
      Harmi muutoin autosta kaikinpuolin positiivista kokemusta sanottavaa. nom merk 08 malli n 100 000 mittarissa.

      • ei enää hinurilla ..

        ....tein tuon saman minkä "patehu" eli laitoin noi Arctic Heat - vermeet ja ongelmat loppu. Järkeen käy niiden toiminta periaate ja niin sano asentajakin joka laittoi. Lämpöä pitää akussa ja polttoaineessa olla niin saa olla vaikka minkälainen pakkanen. Hiihtolomalla Kittilässä -32. Viereisestä mökistä lähti Volvo ja Mondeo hinurilla "hoitoon":))) Sanoi hinurimiehen sanoneen auttaneensa yli 40 autoa sunnuntaina...


      • lataaja
        ei enää hinurilla .. kirjoitti:

        ....tein tuon saman minkä "patehu" eli laitoin noi Arctic Heat - vermeet ja ongelmat loppu. Järkeen käy niiden toiminta periaate ja niin sano asentajakin joka laittoi. Lämpöä pitää akussa ja polttoaineessa olla niin saa olla vaikka minkälainen pakkanen. Hiihtolomalla Kittilässä -32. Viereisestä mökistä lähti Volvo ja Mondeo hinurilla "hoitoon":))) Sanoi hinurimiehen sanoneen auttaneensa yli 40 autoa sunnuntaina...

        Tuommoset smartcharger järjestelmät ym... ei tule toimimaan suomen talvessa. Luulisi kai että smartcharge ymmärtää että latausjännite akulle talvella 14,9 volttia!?! Mutta näköjään ei oikeen taida toimia.

        No, omassa Skoda Fabiassa, on webasto jolle on erillinen akku. Akkurele kytkee akut yhteen kun auton laturi lataa käynnistysakkua yli 13.5 volttia. Auton laturi lähtee lataamaan käynnistyksen jälkeen PAKKASELLA 14.8-15.1 volttia. Autossa kun laitetaan puhallin , takalasinlämppärit, webasto, persgrillit, ajovalot ym.. päälle niin laturin jännite asettuu n. 14.4-14.6 volttiin. Webastoakku kun alkaa lataantua, jännite menee n. 14 volttin pariksi minuutiksi. Vasta kun moottorinohjaus kun kytkee sähkövastukset päälle niin jännite menee tuonne 13.6-13.8 volttiin.

        En tiedä laturin tehoa autossa, mutta mulle tässä autossa on tarpeeksi viisas laturi. Se osaa ladata pakkasella sen 15 volttia mutta kuumana kesäpäivänä vaan 13.6-13.8 volttia. Starttiakku uuteen joka kolmas vuosi, vanhat starttiakut webastoakuiksi, eli akku käytössä 6 vuotta. Tämän jälkeen akut kerätään autotalliin.


      • june23
        lataaja kirjoitti:

        Tuommoset smartcharger järjestelmät ym... ei tule toimimaan suomen talvessa. Luulisi kai että smartcharge ymmärtää että latausjännite akulle talvella 14,9 volttia!?! Mutta näköjään ei oikeen taida toimia.

        No, omassa Skoda Fabiassa, on webasto jolle on erillinen akku. Akkurele kytkee akut yhteen kun auton laturi lataa käynnistysakkua yli 13.5 volttia. Auton laturi lähtee lataamaan käynnistyksen jälkeen PAKKASELLA 14.8-15.1 volttia. Autossa kun laitetaan puhallin , takalasinlämppärit, webasto, persgrillit, ajovalot ym.. päälle niin laturin jännite asettuu n. 14.4-14.6 volttiin. Webastoakku kun alkaa lataantua, jännite menee n. 14 volttin pariksi minuutiksi. Vasta kun moottorinohjaus kun kytkee sähkövastukset päälle niin jännite menee tuonne 13.6-13.8 volttiin.

        En tiedä laturin tehoa autossa, mutta mulle tässä autossa on tarpeeksi viisas laturi. Se osaa ladata pakkasella sen 15 volttia mutta kuumana kesäpäivänä vaan 13.6-13.8 volttia. Starttiakku uuteen joka kolmas vuosi, vanhat starttiakut webastoakuiksi, eli akku käytössä 6 vuotta. Tämän jälkeen akut kerätään autotalliin.

        Pakko vaihtaa Mondeo kun akku tyhjänä jatkuvasti talvella. Lisälämmitintä käytettävä aina jos aikoo pysyä lämpimänä. Ei ensi talvena enää temppuile kun vaihdan toiseen merkkiin.


      • Akkulämmitin;)
        june23 kirjoitti:

        Pakko vaihtaa Mondeo kun akku tyhjänä jatkuvasti talvella. Lisälämmitintä käytettävä aina jos aikoo pysyä lämpimänä. Ei ensi talvena enää temppuile kun vaihdan toiseen merkkiin.

        ...minun Mondeo oli samanlainen viimetalvena. Aditasta ostin nyt tuon akkulämmitimen. Kehuivat sen ominaisuuksia ja sitä mitä se akulle tekee. ;)


    • 19

      Jos alla Bridgestonet, ajo karmeaa, vaihdoin uudet renkaat nyt auto toimii loistavasti!

    • Filttihattu

      Voisko joku valaista että paljonko Battery Heater- ja Fuel Heater-vermeille on tullut asennuksineen hintaa?

    • TT

      Itsellä mondeo MK4 08 2,0 diesel eikä mitään ongelmia akun/Webaston kanssa. Ostakaa autoon kunnon akku esim. Bosch S6 AGM 80 ah. Mondeoon mahtuu 19 cm korkea akku. AGM akkuja ei ole 18 cm korkeina, vakiona mondeoissa on 18 cm korkea akku. Ihmeellistä ruikutusta täällä palstalla. Ensimmäisiin MK4 mallin mondeon webaston ohjelma kannattaa käydä huollossa päivittämässä, jos sitä ei ole tehty. Webasto kannattaa purkaa 2-3 vuoden välein ja puhdistaa palopesä, sen jälkeen toimii taas kuin junan vessa. Sen pystyy purkamaan ja puhdistamaan ihan helposti, vaikka monessa huollossa muuta väittävät. Tarvitaan vain uusi tiivistesarja, maksaa Fordilla n. 10 euroa. Ainoa ongelma voi olla Webaston vesiletkujen irrotus, hankala paikka.

    • mjt2

      Moi, allaolevassa linkissä on tietoa akun käyttäytymisestä pakkasessa. Ongelmat lisälämmittimen kanssa johtuu yleensä akun varaustilasta. Tässä pieni ote linkin artikkelista
      'Kuvitellaan, että ulkolämpötila on -25 astetta. Autolla ajetaan jokaisen käynnistyskerran jälkeen yksi tunti. Tästä seuraa, että akun varaustila alenee jokaisen käynnistyksen seurauksena, vaikka autolla aina ajetaan työmatkaa yksi tunti. Matka työpaikalle ja takaisin johtaa siihen, että tässä lämpötilassa akun varaustila laskee 10 ampeerituntia vuorokaudessa. Noin 5 vuorokauden kuluttua täydestä varaustilasta on enää jäljellä noin 40 %.
      Seuraavaksi akkuhappoon alkaa muodotua jääkiteitä, koska akkuhapon tiheys on laskenut alle 1,16 kg/dm. Nyt on tultu tilanteeseen, jossa auto ei enää käynnisty.'
      Lyhyesti sanoen akku EI VARAUDU pakkasella samalla tavalla kuin lämpimällä ilmalla! Saat ajaa lähes päivän putkeen ennen kuin käynnistyksen ja webaston kuluttama virta korvaantuu.

      http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/pakkanen-kyykyttaa-akun-webaston-polttoaineen-ja-osaamattoman-korjaamon

    • mjt2

      Ps. edelliseen viestiin lisäyksenä. Akku yön ajaksi lataukseen tai jos sinulla on lohkolämmitin niin hanki sen yhteyteen ylläpitolaturi, joka lataa akkua lämmityksen ohella.

    • köf

      ei akku tyhjene...höh.. motskussa ei ole moisia vikoja..täytyy olla provo


      hahhhaaaaa

      • TT

        Kuten jo edellä kirjoitin ostakaa AGM-akkuja, latautuu myös hyvin kylmässä. Vaikka maksaakin kaksi kertaa enemmän kuin normiakku, mutta ei ole huolta latautumisesta.


    • kairantallaaja

      Viime talvena hyytyi meillä VW Tiguani 2,0 Td pakkasiin lyhyissä ajoissa. Laitettiin ArcticHeatin paketti laturilla ja ei ongelmaa sen jälkeen. Normi käytössä huomaamaton, mutta ongelmat hävisi ja ei tarvi enää aamulla etukäteen arpoa aamukaffella että lähteekö vai eikö lähe. Loppupeleissä hinta tuli kuitattua kun ei tarvi käydä töissä taksilla ja saa sen värkin vaihdettua seuraavaan autoon.

    • (F)ROG

      Pakko laittaa kysymys kun menin juuri hankkimaan 2008 pensa mondeon ja olen jo nyt pienen parkissa olon jälkeen huomannut akun merkkivalon palavan.. Auto sammuksissa, vain soitin päällä. Onko tuo ominaisuus johon on jo lääke, vaiko pitääkö äkkiä laittaa vahinko kiertämään enenkuin ilmat kylmenee??

      • rok rok

        Helppo lääke, ostappa poika uus akku!!!!!!


    • oma jo on

      TM 20/2013 akkulämmitin testi: 4x enemmän virtaa lämpimään akkuun kylmään verrattuna. Paras ratkaisu : ABH akkulämmitin ja laturi! Lämmittää akkua aina kun tarvitaan! Se on siinä!

    • Mondeojeejee

      Pelkkä ylläpitolaturi yleensä riittää. Kun laturi lataa, akku samalla lämpenee.
      Tuo akun lämpöpeitto on jo liioittelua, se on tarkoitettu Siperian olosuhteisiin.

      Yli 5 vuotta vanha akku ei ole auton akku Suomen oloissa. Taksimiehet vaihtavat akkua parin, kolmen vuoden syklillä. Tämä kommenttina tuolle 2008 akun varauskykyä ihmettelevälle.

      • En ny

        noi sanois,vanha paremph ku uus turha jollei osaa käyttää!itel 96 mondeos sama akku ku autoa ostaes,oliskoha sit just tuo ikä loppunu?kyl järkevä kuljettaja tunnistaa?mist teit idioottei löytyy?kun tarpeeks on päättämäs!


    • Älä nyt heti idiootiksi nimittele, kovin turhaa ja tyhmää se on.
      http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/slaominaisuudet.pdf
      Lue vaikka siitä perusasioita lyijyakusta.

      Vaihdoin -07 diesel-Mondeooni uuden akun 2012. Auton käyttömukavuus nousi monta pykälää. Webastoa uskaltaa enemmän huristella, auto naksahtaa käyntiin nöyrästi parinkin päivän -20C seisomisen jälkeen ja mikä tärkeintä: minun ei tarvitse asiaa pohtia.

      Samassa rytäkässä lisäsin myös ylläpitolaurin, joten yleensä pakkasaamuina auto on narun päässä ja Webasto (Eberi) hieroo etukäteen auton lämpimäksi.

      Akun varauskykyä et sinä, eikä kukaan muukaan järkevä kuljettaja mittaa pers'tuntumalta. Sitten kun viimein huomaat, akku on jo lähes lopussa.

      Olenhan minä tähän ikään jo kylliksi voimistellut vanhojen akkuruppanolden kanssa, kantanut akun pakkasyöksi autotalliin ja ladannut laturilla. Järki on kuiytenkin ijän myötä lisääntynyt. Kulutusosat - ja myös akku on kulutusosa - vaihdetaan ennakkoon. Turha niiden särkymistä on odotella.

    • tyytyväinen

      Taitaa tuohon akun purkuun olla syynä sisätilalämmittimen tuuletin joka jätetään päälle kun webasto lähtee käyntiin.Näin maallikkona ajatellen onhan se selvä että akku tyhjenee jos auto ei ole käynnissä ja puhallin puhaltaa.
      Sitä ihmettelen miksi yleensäkään ovat yhdistäneet niin että puhallin lähtee lämmittämään sisätilaa kun auto rupeaa heti lämmittämään käynnistyttyään kun vain webasto on päällä.

    • Mondeojeejee

      Asian opiskelin kantapään kautta. Sisäilman puhallin jää siihen asentoon mihin jää. Webaston käynnistyessä se ryhtyy vispaamaan sillä asetuksella, mikä siihen jäi. Arviolta puhallin huiskii muutaman sadan watin teholla, joten se on pahempi akkusyöppö kuin ajavalot konsanaan.

      Kantapääkoulutuksella opin, että jotenkin tolkullinen asetus oli yksi tolppa puhallintehoa päällä. Se ei heti tyhjentänyt akkua ja lasit kuitenkin 30 min. webastohoidon aikana kirkastuivat riittävästi. Potkua riitti vielä auton käynnistykseenkin.

      Olihan se nolo tunne, kun auto oli lämmin, lasit kirkaat ja akku tyhjä.

      • vaikuttaako?

        Jos siis viimeiseksi on puhallin ollut päällä automaattiasennossa, se on valintana sitten lisälämmittimen käydessä ennen liikkeelle lähtöä? Ja jos nopeuden säätää (esim. illalla) ennen virtojen poiskääntämistä manuaalisen nopeuden minimiin, se aamulla pyörii sillä nopeudella?


      • Mondeojeejee
        vaikuttaako? kirjoitti:

        Jos siis viimeiseksi on puhallin ollut päällä automaattiasennossa, se on valintana sitten lisälämmittimen käydessä ennen liikkeelle lähtöä? Ja jos nopeuden säätää (esim. illalla) ennen virtojen poiskääntämistä manuaalisen nopeuden minimiin, se aamulla pyörii sillä nopeudella?

        Näin olen oppinut kantapään kautta.

        Puhaltimen säädä itse asentoon 1 tolppa. Kun webasto sitten omia aikojaan käynnistää, puhaltaa edes hieman kotteroon lämpö. Puhaltimen nolla-asennolla vesi kyllä lämpenee, kone käynnistyy mukavasti ja niin edespäin, mutta lasit olisivat edelleen jäässä ja ratti jäätävän kylmä.


    • no hyvä sitten

      Ok, pitääkin kokeilla. Se puhallin nappaa aika paljon ampeereita, tolla saa hiukan pihistettyä. Ajot jää välillä aika lyhkäsiksi, niin ei se akkukaan juuri lataudu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      100
      1929
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1450
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      92
      1333
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1134
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      474
      1046
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      928
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      862
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      836
    Aihe