Pettääkö vai jättää

Kissa

En enää tiedä mitä tehdä. oon seurustellut poikaystävän kanssa viisi vuotta, jännitys on mennyt ja kyllähän häntä silti rakastan... Mutta tuntuu, et tässäkö se nyt oli? Muita kokemuksia ei juuri oo... Kerran jo häntä petin. Mut entä jos jätän, enkä löydä parempaa. Hän on varmaan se oikea, sitten parin vuoden päästä, mut jos nyt jätän niin en varmaan saa takas. Ajattelin, että vaikka se kauheelta kuulostaakin, voisin vähän seikkailla hänen tietämättään. Mitä ei tiedä, ei vahingoita... Muita samassa tilanteessa?

38

2773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DDD

En oo samassa tilanteessa, mutta älä petä. Vaikka se sun mies ei sais tietää, niin se tuntuu kuitenkin kurjalta SUSTA myöhemmin. Puhu mieluummin kultsis kanssa asioista. Tehkää jotain uutta yhdessä. Voi olla vaikeaa keksiä uusia juttuja toisesta kaikkien noiden vuosien jälkeen mitä olette yhdessä viettäneet, mutta yrittäkää edes. Ei maailma voi olla niin kylmä paikka, että heti kun ensihuuma laantuu ja suhteesta tulee arkea niin ruvetaan pettämään. Itse olen pettänyt kymmeniä kertoja (useimmiten lyhyissä ja merkityksettömissä suhteissa), eikä siitä ole ikinä mitään hyvää seurannut. Ei kestä kuin pieni hetki pettämisen jälkeen kun tajuaa mitä oikein on mennyt tekemään ja todellisuus iskee päin naamaa. Paska fiilis kestää todella kauan ja useimmiten sitä möläyttää totuuden omaa oloa helpottaakseen. Älä lähde sille tielle, koska se on kivinen ja vaikea. On oltava parempikin ratkaisu.

• taakse

Voi helvetti! Juuri tämmösiä ihmiset on nykyään. Heti kun ei oo enää sitä ainaista "jännää", aletaan kuikuilla aidan taakse pää pitkällä. Kun ei jää kiinni, on muka lupa tehdä mitä vaan, ja vielä oikein harkitusti ja suunnitelmallisesti. Kyllä on joillakin otsaa, hävetkää!!

• miesmies

oikeasti sen saa minkä ottaa. Eli panosta täysillä suhteeseesi ja laita liekki roihuamaan. Se on tahtoasia. Tai sitten eroa ja elä omana itsenäsi ja nauti kokemuksista. Pettäminen on pahinta pelkuruutta, ei uskalleta panostaa täysillä parisuhteeseen eikä erotakaan. Mieti mikä muuttuisi jos olisit toisen kanssa? Jos toista rakastaa ei sitä halua loukata ja pettää. Eikä pettää itseään.

• n24

tunteen. Seurustelin poikaystäväni kanssa viisi ja puoli vuotta. Ja nyt emme ole enää yhdessä. Jäljellä kuitenkin ystävyys.

Minä lähdin tuolle pettämisen tielle ja voin sanoa sen olleen aika hirvittävä. Siitä tuli kuin huume ja kun toinen ei huomannut/ei halunnut huomata, niin kyseistä toimintoa janosi vaan lisää. Pystyin pitämään kaksi asiaa: ihanan poikaystävän ja seikkailun. Optimaalinen tilanne? No ei. Lopputuloksena kuitenkin loputon itseinho.

Itse pelkäsin myös, että en löydä parempaa miestä jne., mutta itseni ja toisen takia lähdin suhteesta.

Et kerro ikääsi, mutta neuvona voin sanoa, että jätä suhde ennen kuin satutat itseäsi liikaa ja ennen kaikkea sitä toista osapuolta. Sinulla on paljon elämää edessä, joten elä se täysillä, mutta älä toisen kustannuksella ja itsesi.

Tekee kipeää irrottautua pitkästä suhteesta, tiedän, mutta se kandee tehdä nyt eikä sitten kun on ne pari lasta ja asuntolaina. Sitten kaikki on paljon vaikeampaa ja satutettavia osapuolia enemmän.

• Kissa

Oletteko vielä väleissä? Kun en tahtoisi menettää häntä kokonaan, on kuitenkin sen verran tärkeä ihminen... Vaikkei sitten enää seurusteltaisikaan. En vain tiedä, voisinko katsella häntä kenenkään muun kanssa.

• Kissa
        Kissa kirjoitti:

Oletteko vielä väleissä? Kun en tahtoisi menettää häntä kokonaan, on kuitenkin sen verran tärkeä ihminen... Vaikkei sitten enää seurusteltaisikaan. En vain tiedä, voisinko katsella häntä kenenkään muun kanssa.

Tuli luettua kiireessä, johan sanoitkin, että olette ystäviä. Oikeastiko, vai nimellisesti? Löysitkö sitten uuden, entä hän?

• mikko miettiväinen

Onkohan niin, että Suomessa on nykyään asiat liian hyvin. Ei ole todellista kärsimystä ja puutetta mistään ja ihmiset eivät osaa olla tyytyväisiä mihinkään, aina vaan pitää saada enemmän ja parempaa, huikeita elämyksiä itselle ja omalle navalle. Mikähän herätys tarvitaan, että alettaisiin taas puhaltaa yhteen hiileen ja välittää toisistaan aidosti ja oltaisiin tyytyväisiä pienistä asioista. Sisällissotako? Vai joku muu katastrofi?

• MMM

Mun mielestä naiset on tämän aikakauden mätäpaise. Mikään ei voi olla niin itsekäs omaan napaan tuijottaja kuin Suomalainen nuori nainen.

• mikko miettiväinen
        MMM kirjoitti:

Mun mielestä naiset on tämän aikakauden mätäpaise. Mikään ei voi olla niin itsekäs omaan napaan tuijottaja kuin Suomalainen nuori nainen.

Totta puhut! Nuorilla naisillahan se "harmaa ja tylsä arki" alkaa vaivata, harvemmin miehet siitä valittaa. Sitä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, kuinka ihmiset pystyy kaksoiselämään, eikö heillä ole omatuntoa ollenkaan? Jaksavat vielä höpöttää rakastavansa sitä omaa kultaansa ja säästävänsä heidät tuskalta, kun pitävät sekoilut omana tietonaan. Kyllä siitä on rakastaminen kaukana, sanon minä! Ensin entinen kattaus pois pöydältä, vasta sitten uudet pöperöt tilalle, jos kerta nälkä on, muuten on pullat ja leivät sekaisin...

• kiiruna
        MMM kirjoitti:

millaisia sinulta siten löytyy tuon yleistävän ja kaiken kattavan kommenttisi lisäksi?

• MMM
        kiiruna kirjoitti:

millaisia sinulta siten löytyy tuon yleistävän ja kaiken kattavan kommenttisi lisäksi?

Yksi aika selkeä esimerkki on tämän keskustelun aloittaja sekä he, jotka eivät tajua että hänen ajatuksissaan olisi jotain vikaa.

• ökjmj
        MMM kirjoitti:

Yksi aika selkeä esimerkki on tämän keskustelun aloittaja sekä he, jotka eivät tajua että hänen ajatuksissaan olisi jotain vikaa.

eiköhän ollut provo tuo alkuperäinen kirjoitus, että joku pahvi sitten ottaakin tosissaan...

• MMM
        ökjmj kirjoitti:

eiköhän ollut provo tuo alkuperäinen kirjoitus, että joku pahvi sitten ottaakin tosissaan...

Olen sen verran paljon ollut tekemisissä nuorten naisten kanssa että voin sanoa että kyllä toi on ihan jokapäiväistä elämää joillekkin.

• Angelina
        MMM kirjoitti:

Olen sen verran paljon ollut tekemisissä nuorten naisten kanssa että voin sanoa että kyllä toi on ihan jokapäiväistä elämää joillekkin.

janoan esimerkkejä...faktoja. Kuka tahansa voi sanoa, että kaikki miehet ovat sikoja mutta ilman esimerkkejä se ei ole uskottavaa. Pitää tuoda kuva siansorkkaisesta töpselikärsästä.

Sinäkö ollut paljon tekemisissä nuorten naisten kanssa (se 50-kymppinen kaupan kassa ei ole nuori).

Ainoa nuori nainen, jonka kanssa olet ollut tekemisissä taitaakin olla tuo esimerkkiisi kaittama provon kirjoittaja....

• MMM
        Angelina kirjoitti:

janoan esimerkkejä...faktoja. Kuka tahansa voi sanoa, että kaikki miehet ovat sikoja mutta ilman esimerkkejä se ei ole uskottavaa. Pitää tuoda kuva siansorkkaisesta töpselikärsästä.

Sinäkö ollut paljon tekemisissä nuorten naisten kanssa (se 50-kymppinen kaupan kassa ei ole nuori).

Ainoa nuori nainen, jonka kanssa olet ollut tekemisissä taitaakin olla tuo esimerkkiisi kaittama provon kirjoittaja....

Kerro sinä esimerkki älykkäästä nuoresta naisesta. Sukupuolenvaihdosleikkauksen läpikäynyt mies ei kelpaa esimerkiksi.

Tekstisi perusteella olen profiloinut sinut 55 vuotiaaksi ylipainoiseksi, "sinkku" naiseksi. Ehkä sinun elämäsi on sellaista että seuraasi eivät huoli kuin uskovaiset ja ihmiset jotka eivät välitä ylipainostasi ja ulkonäköongelmasta.

• Angelina
        MMM kirjoitti:

Kerro sinä esimerkki älykkäästä nuoresta naisesta. Sukupuolenvaihdosleikkauksen läpikäynyt mies ei kelpaa esimerkiksi.

Tekstisi perusteella olen profiloinut sinut 55 vuotiaaksi ylipainoiseksi, "sinkku" naiseksi. Ehkä sinun elämäsi on sellaista että seuraasi eivät huoli kuin uskovaiset ja ihmiset jotka eivät välitä ylipainostasi ja ulkonäköongelmasta.

sinulta ei siis irtoa millään. Hyväksyn päätelmäni sinusta ja siitä, miten usein olet tekemisissä nuorten naisten kanssa todeksi.

Lisään päätelmiini sen, että olet huono profiloija.

älykäs nuori nainen välittää läheisistään ja ympäristöstään. Älykäs nuori nainen valmistelee lakiehdotuksia eduskuntaan. Ohops, kuvailin itseni;)

• MMM
        Angelina kirjoitti:

sinulta ei siis irtoa millään. Hyväksyn päätelmäni sinusta ja siitä, miten usein olet tekemisissä nuorten naisten kanssa todeksi.

Lisään päätelmiini sen, että olet huono profiloija.

älykäs nuori nainen välittää läheisistään ja ympäristöstään. Älykäs nuori nainen valmistelee lakiehdotuksia eduskuntaan. Ohops, kuvailin itseni;)

Esimerkkisi olisi hyvä jos se olisi totta. Eli valheelliset esimerkit ovat aika heikkoja.

Millä perusteella hyväksyt itse omat päätelmäsi? Naurettavaa. Ei tuossa ole mitään järkeä. Samantien minä julistan profilointini sinusta ainoaksi oikeaksi totuudeksi ja että kaikki vastaväitteesi ovat pelkkää itsensä kieltämistä. Sen jälkeen hyväksyn todeksi päätelmäni siitä, että et välitä lainkaan läheisistäsi etkä ympäristöstäsi. Eli kaikki mitä sanot on pelkkää vastaan inttämistä mikä ei perustu mihinkään faktoihin. HAH!

• Angelina
        MMM kirjoitti:

Esimerkkisi olisi hyvä jos se olisi totta. Eli valheelliset esimerkit ovat aika heikkoja.

Millä perusteella hyväksyt itse omat päätelmäsi? Naurettavaa. Ei tuossa ole mitään järkeä. Samantien minä julistan profilointini sinusta ainoaksi oikeaksi totuudeksi ja että kaikki vastaväitteesi ovat pelkkää itsensä kieltämistä. Sen jälkeen hyväksyn todeksi päätelmäni siitä, että et välitä lainkaan läheisistäsi etkä ympäristöstäsi. Eli kaikki mitä sanot on pelkkää vastaan inttämistä mikä ei perustu mihinkään faktoihin. HAH!

Noiiin...mustia helpottaa=)

• .......
        MMM kirjoitti:

...........että voin............että ky..........

• MMM
        Angelina kirjoitti:

Noiiin...mustia helpottaa=)

Tuo on vakiovastaus kun äly loppuu kesken ;-)

• Angelina
        MMM kirjoitti:

Tuo on vakiovastaus kun äly loppuu kesken ;-)

Sinua on siis useinkin sanottu koiraksi? *naur*, vakiovastaus.

Juttusi vain kuulostivat tutuilta, samoin nimimerkkisi. Piti tarkistaa, oletko se henkilö, joksi sinua luulin.

• MMM
        Angelina kirjoitti:

Sinua on siis useinkin sanottu koiraksi? *naur*, vakiovastaus.

Juttusi vain kuulostivat tutuilta, samoin nimimerkkisi. Piti tarkistaa, oletko se henkilö, joksi sinua luulin.

Parempaanko et pysty? Kun et pysty keskustelemaan asioista niin sitten täytyy yrittää keksiä jotain epätoivoista? Luuletko vielä olevasi älykäs nuori nainen vai oletko palautunut maanpinnalle?

• Angelina
        MMM kirjoitti:

Parempaanko et pysty? Kun et pysty keskustelemaan asioista niin sitten täytyy yrittää keksiä jotain epätoivoista? Luuletko vielä olevasi älykäs nuori nainen vai oletko palautunut maanpinnalle?

Myönnetään, et ole etsimäni henkilö ja kiistakumppanini. Hänen kielelliset lahjansa peittoavat sinun sanansäiläsi täysin.

• hei...
        Angelina kirjoitti:

Myönnetään, et ole etsimäni henkilö ja kiistakumppanini. Hänen kielelliset lahjansa peittoavat sinun sanansäiläsi täysin.

...hommatkaa jo huone jostain, please...

• MMM
        Angelina kirjoitti:

...riittää se, että sanansäiläni peittoaa sinun vastaavan aivan täysin.

Onnea epätoivoiseen miehen etsintään.

• Angelina
        hei... kirjoitti:

...hommatkaa jo huone jostain, please...

en samaan huoneeseen tuon kanssa lähde. Pieni vinkki sinullekin, ei tarvitse lukea, jos ei halua.

• Angelina
        MMM kirjoitti:

...riittää se, että sanansäiläni peittoaa sinun vastaavan aivan täysin.

Onnea epätoivoiseen miehen etsintään.

pakko vielä vastata. Parisuhdepalstalla sluibailen silloin tällöin ihan vain sen takia, että elän parisuhteessa.

Yleensä minut löytää kumminkin Maailman menoa ja yhteiskunta-palstoilta, mielenkiintoisempaa jutua kuin täällä.

• MMM
        Angelina kirjoitti:

pakko vielä vastata. Parisuhdepalstalla sluibailen silloin tällöin ihan vain sen takia, että elän parisuhteessa.

Yleensä minut löytää kumminkin Maailman menoa ja yhteiskunta-palstoilta, mielenkiintoisempaa jutua kuin täällä.

Heh, se että yrität todistella kuinka olet kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ei mitenkään muuta sinun persoonaasi.

Paljon onnea mielikuvitus-parisuhteellesi. Ainakin luulen että se on mielikuvitusta koska aikaisempi eduskunnalle lakialoite tms. juttukin oli hatusta vedetty ;-O

• MMM
        Angelina kirjoitti:

en samaan huoneeseen tuon kanssa lähde. Pieni vinkki sinullekin, ei tarvitse lukea, jos ei halua.

...olisi mahdotonta, koska sinun pehmustettu huoneesi on lukittu ulkopuolelta ja oven molemmin puolin seisoo vartijat.

• kukakohan itsekäs
        MMM kirjoitti:

eiköhän se ole enemmänkin niin, että miehiä passataan nykyään jo lapsuudesta lähtien niin paljon etteivät he osaa olla parisuhteessa se suhteen toinen osapuoli joka tekee myös oman osansa eikä vaadi jatkuvasti antamatta mitään itse.

miehet ovat kuin pikkulapsia jotka itkevät heti jos eivät saa tahtoaan läpi.

ja eikös nämä miehet aina sano sen tyypillisen lauseen;"mä vaan en ole vielä valmis isäksi", raskaana olevalle tyttöystävälleen joka loppupeleissä kantaa sen vastuun lapsesta kun isästä ei ole muuhun kuin olemaan ikuinen kakara.

nainen on se joka suhteessa ja perheessä siivoaa, pesee pyykit, tekee ruoan, tiskaa, hoitaa lapset, käy töissä, joissain tapauksissa toimii "maksumiehenä" kun ei mies maksa mitään asumisestaan...mitä mies tekee? valittaa kun ei saa pillua tai jos joutuu tekemään jotain muutakin kuin viettämään poikien iltaa tai harrastamaan.."sehän on naisten homma"!!

itsekkäin otus mitä maa päällään kantaa on laiska suomalainen mies joka jopa hylkää oman jälkikasvunsa jotta saa olla itse ikuinen lapsi.

• Callisto

Jos oikeasti rakastat häntä, niin et petä häntä!
      "Mitä ei tiedä, ei vahingoita..." -Ei kannata leikkiä tulella! Hän saa kuitenkin tietää jotakin kautta. Onko sinulla omatuntoa? Oletko hänen kanssaan vain koska et pysty elämään yksin??

Mitä jos hankkisitte jonkin yhteisen harrastuksen? Vaikkapa keilaus, bailaus, konsertit, yhteinen lemmikki, valokuvaus, kalastus, retkeily, lenkkeily, kuntosali, leffateatteri, koti-illat hyvän ruuan ja -telkkuohjelman parissa, koiranäyttelyt, ravit, uimahalli, musiikinteko, ulkomaanmatkat, kahvilat...

• !!!!!!

Sulla on tainnu mennä nyt kaks asiaa nyt vähän sekasin...onko sun mielestä rakastamista sun mielestä se, että vois hyppiä toisten miesten kanssa sänkyyn oman selän takana? Öööö...meinasin sanoa, että se on välittämistä, mutta kun luin mitä kirjotin, niin eipä se taida olla edes sitä... Aika julmaa?! Haluaisitko, että miehes tekis sulle niin?

Mut hei, mee ihmeessä ja vaiha uuteen, kyllästyt siihenki ennen pitkää ja vaihat ja vaihat...Mahtaako sillä lailla saavuttaa elämältä mitään? Empä usko... Se on nykyajan malli, mutta mä en aio noudattaa sitä enkä halua että lapsenikaan tekevät niin (sitte tulevaisuudessa). Sillä tavalla tuskin tulee onnelliseksi. Minut tekee onnelliseksi se, että olen tämän ihmisen kanssa, joka tekee minut onnelliseksi ja elämän elämisen arvoiseksi. Minun on turvallista olla hänen lähellään, koska hän ei petä eikä jätä. Ja rakastan häntä hyvin paljon. Tuemme toisiamme ja nautimme yhdessä olosta. En tarvi niitä kokemuksia, tämä riittää.

Jospa sinä kasvaisit aikuiseksi ja lopettaisit sen omaan napaasi katselemisen!! Sääliksi käy sitä mies-rukkaasi... Kuinka ihmeessä pystyisit katsomaan häntä silmiin kun tulet jonkun muun sängystä...?! Mutta niin, sinähän olet sen jo tehnyt... Kuinka voi olla noin kylmä ja tunteeton? Aivan pelottaa tää nykymaailma...

• Siinäpä kysymys

... toista niin kuin haluat hänen kohtelevan itseäsi. Ei kai se sen vaikeampaa ole.

• Laura

Olen ollu just samanlaisessa tilanteessa. Ja meillä oli jo 2 lasta. Tuli kyllästyminen. Halusin vaan jotain muuta. Sitten tein elämäni itsekkäimmän ratkaisun, jätin miehen ja hajotin perheen. Olen monesti míettinyt ratkaisuani, mutta enpä oikeastaan ole katunut. Elin vuoden kuin ilolintu villiä sinkkuelämää, keräilin kokemuksia. Tunsin oloni välillä niin epä-äidilliseksi ettei tosikaan.

Kaikkea aikansa...

Sitten elämääni astui unelmien prinssi. Halusi minusta muutakin kun lakanoiden lämmittäjää. Hyväksyi lapset täydellisesti. Rakastuin palavasti, ja rakastan päivä päivältä enemmän. Kohta juhlistetaan 1v päivää.

Elämä on lyhyt, miksi tuhlata se paskaan?

• ---

...se parin vuoden kuluttua ajautuu taas samaan tilanteeseen kuin edellisen miehesi kanssa.

Jos olet sitä tyyppiä joka haluaa "kaikkea kivaa" elämältä ilman velvoitteita niin se kyllä edellyttää perheen hajottamista muutaman vuoden välein.

Onnea valitsemallanne tiellä!

• miesmies
        --- kirjoitti:

...se parin vuoden kuluttua ajautuu taas samaan tilanteeseen kuin edellisen miehesi kanssa.

Jos olet sitä tyyppiä joka haluaa "kaikkea kivaa" elämältä ilman velvoitteita niin se kyllä edellyttää perheen hajottamista muutaman vuoden välein.

Onnea valitsemallanne tiellä!

jos ei itse eronnut. Ihminen oppii ja toisaalta erilaisen ihmisen kanssa voi yrittää enemmän. Ei kaikki suhteet ole samanlaisia.

• juhlis

En voi suositella että valitset vaihtoehdoistasi pettämisen. Olet jo kerran pettänyt ja ilmeisesti sen kerran jälkeen sinulle ei tullut tunnetta että teit väärin ja että haluat ehdottomasti olla vain oman miehesi nainen.
      Jos siis petät miestäsi tulevaisuudessakin tilanne tuskin tulee nykyistä paremmaksi, mahdollisesti päinvastoin mikäli miehesi saa tietää pettämisestäsi.
      En tosiaan usko että tilanteesi ratkeaisi sillä että pettäisit vielä kerran, ehkä kaksi tai kenties 6.
      Kirjoituksesi kuitenkin kielii siitä että jossain vaiheessa tulet nykyisen kumppanisi kanssa eroamaan.
      Ehkä se ei tapahdu vielä huomenna eikä ylihuomenna mutta ehkä jo vuoden kuluttua ja tuon vuoden ajan miettisit vain mielessäsi missä vaiheessa lähtisit vai pettäisitkö sittenkin ja pitäisit nykyisen miehesi.

Eroaminen on hankalaa, mutta sinulla ilmeisesti on ns. menohaluja joita ei tule muuttamaan se että vierailisit vieraassa sängyssä miehesi selän takana..

Sinuna harkitsisin vakavasti eroamista, tosin en silti kannusta eroamaan sillä jokainen tekee omat valintansa itse.
      Kirjoituksesi luettuani en kuitenkaan näe että teillä olisi yhteinen tulevaisuus vielä joskus.

• ukkokukko

Petä kunnolla ja jää kiinni siitä, sit otat ainakin henkistä pataa ja se opettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe