Argumentit kreationismin puolesta

LauriT

Voisivatko palstan kreationistit iskeä pöytään kovimmat argumentit luomisen puolesta? Olen kuullut että todisteita olisi olemassa...

11

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.

      Evoluutit sanoo, että ihminen kehittyi apinasta miljoonien vuosien aikana, mutta tiedämme, että simpanssit elävät vain noin 50 vuotiaiksi, joten apina ei ole voinut miljoonien vuosien aikana muuttua ihmiseksi, koska apinat eivät elä niin kauan, joten evoluutio ei ole totta.

      2.

      Jos ihmiset kehittyivät apinoista, niin miksi on yhä apinoita? Koska maailmassa on yhä apinoita, niin evoluutio ei ole totta.

      3.

      Olet koskaan korkeasaaressa ollessasi nähnyt apinan synnyttävän ihmisen? Et ole, joten evoluutio ei ole totta.

      4.

      Ostin kaupasta tomaatin, eikä se kotimatkalla muuttunut banaaniksi, joten evoluutio ei ole totta.

      5.

      Koska evoluutio ei ole totta, niin siitä seuraa automaattisesti, että nimenomaan fundamentalistinen kirjaimellinen tulkinta raamatun luomiskertomuksesta on 100% varmasti totta.

      • Alat päästä asian ytimeen...


      • Salainen_Agentti

        Argumenttien kruunaamton kuningas jäi listaltasi pois:

        goddidit!


      • 1.

        Evoluutit sanoo, että ihminen kehittyi apinasta miljoonien vuosien aikana, mutta tiedämme, että simpanssit elävät vain noin 50 vuotiaiksi, joten apina ei ole voinut miljoonien vuosien aikana muuttua ihmiseksi, koska apinat eivät elä niin kauan, joten evoluutio ei ole totta.

        Kehitys tapahtuu monien sukupolvien aikana eikä kertaheitolla.
        Lisäksi simpanssilla ja ihmisellä on yhteinen esi-isä eikä niin että ihminen olisi kehittynyt simpanssista. En jaksa rautalangasta väntää.. "if you don't get it you don't get it"


      • jopoxi

        VIHDOINKIN tuli kunnon perustelut... Nyt uskon luomiskertomukseen....

        p.s. olihan nämä perustelut joukki? ei koskaan voi olla varma etteikö joku kretupelle oikeasti uskoisi näin..


    • MöykkäelJaksonen

      Yleensä kovin argumentti on sellainen, että "evoluuto ei voi olla totta"

      Jos vaikka unohdetaan tuo evoluutio välillä ja katsotaan, mitä raamatussa luomisesta sanotaan. Kreationistien mukaan sen kai pitäisi olla totta?

      Ekasta Mooseksen kirjasta ei montaa riviä tarvi lukea, ennen kuin alkaa tulla hankalia kysymyksiä. Vaikkapa näille voisi esittää joitakin todisteita:

      Mikä todistaa taivaankannen olemassaolon?
      Jumala sanoi: "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan." Missähän tämä nyt mahtaa sijaita? Vai sanoiko Jumala jossakin vaiheessa, että "menköön kaartuva kansi erottamasta vesiä toisistaan"

      Aurinko, kuu ja tähdet on raamatun mukaan asetettu kiinni taivaankanteen. Nykyään kuitenkin väitetään maan pyörivän itsensä ympäri ja kiertävän aurinkoa. Aurinkokin kiertelee linnunrataa ympäri kaukana keskuksesta. Jos maa luotiin ensimmäisenä, niin eikö sen pitäisi olla kaiken keskus taivaankannen alla?

      Isompi valo (aurinko?) hallitsee päivää ja pienempi valo (kuu?) yötä. Näin raamattu sanoo, mutta kuu näkyy usein päivälläkin. Havainto ei ole raamatun mukainen.

      Taivaallakin näkyy tähtiä, joista valo on lähtenyt liikkeelle jo ennen kuin maa oli raamatun mukaan luotu. Selitys?

      • MöykkäelJaksonen

        Selityksiä löytyykin yllättävän helposti. Tässä muutama lyhyesti:

        Taivaankantta ei tarvittu enää vedenpaisumuksen jälkeen. (Eikös aurinko, kuu ja tähdet olleet kiinni taivaan kannessa? Irrottuaan ovat ilmeisesti sitten alkaneet käyttäytyä nykiseen tapaan? Tästä en löytänyt selitystä)

        Jos räjäyttää romukasan lentokentällä, niin siitä ei tule lentokonetta. Räjähdyksestä ei koskaan tule ehjää, joten alkuräjähdys ei ole totta. Tämä on 100% varma todiste luomisesta.

        Maa on maailmankaikkeuden keskus ja suhteelisuusteoreettisen aikadilaation vuoksi kaukaisissa avaruuden kohteissa on aika kulunut nopeammin. Sen vuoksi maailmankaikkeus näyttää vanhalta.

        Maa pysyy paikallaan ja kaikku muu roina maailman kaikkeudessa pyörii sen ympäri. Jokainen voi testata, pyöriikö maa: Käänny kasvot länteen päin ja hyppää suoraan ylöspäin niin korkealla kuin voit. Kun tule alas, kuinka kauas laskeuduit. Luultavasti melkein paikoilleen vai mitä? Jos maa pyörisi, niin olisit edennyt melkoisen matkan, kun maa olisi allasi pyörähtänyt sinun ollessasi ilmassa.

        Todisteet puuttuvat edelleen paitsi ehkä tuosta viimeisestä (olisko tuo nyt sitten 100% varma todiste siitä, että maapallo ei pyöri).


      • LauriT
        MöykkäelJaksonen kirjoitti:

        Selityksiä löytyykin yllättävän helposti. Tässä muutama lyhyesti:

        Taivaankantta ei tarvittu enää vedenpaisumuksen jälkeen. (Eikös aurinko, kuu ja tähdet olleet kiinni taivaan kannessa? Irrottuaan ovat ilmeisesti sitten alkaneet käyttäytyä nykiseen tapaan? Tästä en löytänyt selitystä)

        Jos räjäyttää romukasan lentokentällä, niin siitä ei tule lentokonetta. Räjähdyksestä ei koskaan tule ehjää, joten alkuräjähdys ei ole totta. Tämä on 100% varma todiste luomisesta.

        Maa on maailmankaikkeuden keskus ja suhteelisuusteoreettisen aikadilaation vuoksi kaukaisissa avaruuden kohteissa on aika kulunut nopeammin. Sen vuoksi maailmankaikkeus näyttää vanhalta.

        Maa pysyy paikallaan ja kaikku muu roina maailman kaikkeudessa pyörii sen ympäri. Jokainen voi testata, pyöriikö maa: Käänny kasvot länteen päin ja hyppää suoraan ylöspäin niin korkealla kuin voit. Kun tule alas, kuinka kauas laskeuduit. Luultavasti melkein paikoilleen vai mitä? Jos maa pyörisi, niin olisit edennyt melkoisen matkan, kun maa olisi allasi pyörähtänyt sinun ollessasi ilmassa.

        Todisteet puuttuvat edelleen paitsi ehkä tuosta viimeisestä (olisko tuo nyt sitten 100% varma todiste siitä, että maapallo ei pyöri).

        Oletko tosissasi, koska joku saattaisi ihan oikeasti laukoa tuollaisia täällä?


      • -.-.---.

        Esimerkiksi "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan."

        Miksi ei vain tehnyt tuota kantta, vaan heitti tuommoiset taikasanat mukaan? Ja sitten myöhemmin kun hän on "vallannut pyhällä hengelle" sen kaverin joka on tämän Raamattuun kirjannut, on hän myös käskenyt: "Muista sitten kirjoittaa sinne että sanoin itselleni: "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan.""


      • .........
        -.-.---. kirjoitti:

        Esimerkiksi "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan."

        Miksi ei vain tehnyt tuota kantta, vaan heitti tuommoiset taikasanat mukaan? Ja sitten myöhemmin kun hän on "vallannut pyhällä hengelle" sen kaverin joka on tämän Raamattuun kirjannut, on hän myös käskenyt: "Muista sitten kirjoittaa sinne että sanoin itselleni: "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan.""

        Pitäähän sitä vähän yrittää tehdä touhusta jännittävämpää ja yrittää vähän erikoisuudentavoittelua. Ihan sama tämän helvetin ja pahuuden kanssa, mikäpä estäisi tuota jumalaa näpsäyttämästä sormiaan ja sanomasta että tähän loppui pahuus ja kaikki pääsee taivaaseen... mutta niin vaan piti uhrata itsensä itselleen veren roiskuessa ja nyt sitten edelleen pitää ihmisiä, noita suunnitelmansa pieniä sittiäisiä jännityksessä.


      • jopoxi
        MöykkäelJaksonen kirjoitti:

        Selityksiä löytyykin yllättävän helposti. Tässä muutama lyhyesti:

        Taivaankantta ei tarvittu enää vedenpaisumuksen jälkeen. (Eikös aurinko, kuu ja tähdet olleet kiinni taivaan kannessa? Irrottuaan ovat ilmeisesti sitten alkaneet käyttäytyä nykiseen tapaan? Tästä en löytänyt selitystä)

        Jos räjäyttää romukasan lentokentällä, niin siitä ei tule lentokonetta. Räjähdyksestä ei koskaan tule ehjää, joten alkuräjähdys ei ole totta. Tämä on 100% varma todiste luomisesta.

        Maa on maailmankaikkeuden keskus ja suhteelisuusteoreettisen aikadilaation vuoksi kaukaisissa avaruuden kohteissa on aika kulunut nopeammin. Sen vuoksi maailmankaikkeus näyttää vanhalta.

        Maa pysyy paikallaan ja kaikku muu roina maailman kaikkeudessa pyörii sen ympäri. Jokainen voi testata, pyöriikö maa: Käänny kasvot länteen päin ja hyppää suoraan ylöspäin niin korkealla kuin voit. Kun tule alas, kuinka kauas laskeuduit. Luultavasti melkein paikoilleen vai mitä? Jos maa pyörisi, niin olisit edennyt melkoisen matkan, kun maa olisi allasi pyörähtänyt sinun ollessasi ilmassa.

        Todisteet puuttuvat edelleen paitsi ehkä tuosta viimeisestä (olisko tuo nyt sitten 100% varma todiste siitä, että maapallo ei pyöri).

        ...kokeile tätä valkoista paitaa... se laitetaan täältä takaa kiinni.....

        juuu on on.... "Maa on maailmankaikkeuden keskus ja suhteelisuusteoreettisen aikadilaation vuoksi kaukaisissa avaruuden kohteissa on aika kulunut nopeammin"... siksi teräsmieskin pystyi tulemaan kryptonilta tänne maapallolle ja pelaamaan golffia muumipeikon kanssa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe