Olitpa nainen tai mies, jos suhteessä esiintyy väkivaltaa, henkistä tai fyysistä.
Sinulla on ratkaisun avaimet. Kysy itseltäsi KUINKA KAUAN SIEDÄNÄN TÄTÄ.
Lähtemällä pois tälläisesta suhteesta on ehkä ainut ratkaisu. Niin kauan kun vastapuolella on luottamus sinun haluun jatkaa ja jatkaa, yrittää ja antaa anteeksi ei vastapuolella ole riittävää motivaatiota muuttua.
Vasta kun osaat VAATIA ITSELLE VÄKIVALLATONTA ELÄMÄÄ sinulla on mahdollisuuksia päästä väkivallasta eroon. Väkivaltainen puoliso selittelee itselleen aina omaa käytöstä jopa kiistää mitään tapahtuneen.
Osalle menettämisen pelko ajaa muuttamaan omaa käytöstä, osa ei edes sen edessä muuta mitään itsestään.
KYSYMYMYS ON PERIAATTEESTA SINUN ITSESI KÄSITYKSESTÄ ONKO SINULLA OIKEUS ELÄÄ ILMAN VÄKIVALTAA. TÄMÄ VÄKIVALLATON ELÄMÄ VOI VAATIA HINTANAAN SEN ETTÄ LUOVUT VÄKIVALTAISESTA PUOLISOSTA.
Jos hinta on sinusta liian kova, opi elämään sen väkivallan kanssa.
Itsellä 15 vuotta helvettiä, joten en minäkään ihan heti sitä uskonnut.
Väkivaltainen puoliso on kuin alkoholisti, niin kauan kun läheiset peittelevät, suojelevat, selittelevät ja sietävät sitä niin tilanne jatkuu ja pahenee.
Kuten alkoholisti, tekijä harvoin itse myöntää olevansa sairas ja tarvitsevansa apua. SILLÄ TERVEJÄRKINEN IHMINEN EI OLE VÄKIVALTAINEN TOISTA IHMISTÄ KOHTI.
Väkivalta vaikka se kohdistuisi ihan kenee tahansa tuttuun tai tuntemattomaan EI KOSKAAN OLE SELITETTÄVISSÄ MITENKÄÄN.
Yllättävän moni ( itse syytös ) uhri selittää väkivallan olevan milloin minki syy ja jättää myöntämättä sen ettei toinen voi olla henkisesti terve.
Jos ihminen hakkaa ventovieraan kun itsellä on milloin mikäkin vitutus, joutuu siitä suhteelisen äkkiä virkavallan toimesta hoitoon ja laitokseen mutta kun se kohdistuu omaan perheeseen antaa valtiovalta, ympäristö ja jopa uhri sille pienemmän "tuomion" ja ymmärrystä.
PYYDÄN ÄLKÄÄ KOSKAAN TAI MISSÄÄN TILANTEESSA YMMÄRTÄKÖ VÄKIVALTAA ON SEN KOHDE TAI TEKIJÄ KUKA TAHANSA, YHTÄÄN HYVÄÄ JA HYVÄKSYTTÄVÄÄ SYYYTÄ EI OLE
JOKAISELLA ON ENSISIJAINEN VELVOLLISUUS JA OIKEUS PITÄÄ HUOLTA OMASTA ITSESTÄÄN JA LOPETTAA KAIKIN MAHDOLLISIN KEINOIN VÄKIVALTA.
EDES VÄKIVALTA EI OIKEUTA VÄKIVALTAAN.
POISTUKAA TILANTEESTA MISSÄ VÄKIVALTA ON MAHDOLLISTA.
Kysykää itseltänne menettekö itse myös muualle missä väkivallan uhka on suuri ja miettikää miksi se koti olisi erinlainen paikka.
Ne joilla on omia lapsi, miettikää miksi teillä on oikeus altistaa omat lapsenne väkivallalle. Läsnä olva uhka, vaikka väkivalta ei suoranaisesti kohdistuisi heihin. Te olette syyllisiä lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan antamalla tilanteen jatkua.
Vasta usean vuoden jälkeen omat lapset kertoivat miten he kärsivät väkivallasta vaikka koskaan heitä ei pahoinpidelty. Sisälle on vieläkin kerääntynyt kiukkua minua kohtaan, miksi minä jäin ja pakotin heidätkin elämään sellaisen ihmisen kanssa joka oli väkivallan tekijä.
Tähän en vielä tänäkään päivänä kykenen antamaan mitään järkeenkäypää selitystä. Halu pitää kiinni kulisseista, uskomaton luulo omasta "kyvykyydestä" muuttaa toinen, haluttomuus kohdata totuus, pelko mitä tämän jälkeen, vähättely, selitys ettei muita uhreja ollut ? Kaikki nämä ja muutama muukin.
Mutta mikään ei kuitenkaan poista tosiasiaa MINÄ MAHDOLLISTIN TILANTEEN JATKUMISEN JÄÄMÄLLÄ, ANTAMALLA ANTEEKSI, YMMÄRTÄMÄLLÄ JA JATKAMALLA.
MINÄ SIIS OLIN HENKISTÄ VÄKIVALTAA TEKEVÄ OMIA LAPSIA KOHTAAN. MINÄ HALUSIN JÄÄDÄ JA VALINNALLA PAKOTIN OMAT LAPSET ELÄMÄÄN SEN KESKELLÄ.
Itse läpikynneenä
4
473
Vastaukset
- ------
Juu eipä sellaiseen voikaan jäädä.
Yksi ongelma on mitä ei usein tule keskusteltua, jos aikuisen lapsen vanhempi on hankisesti väkivaltainen narsisti ja pakko pitää silti jonkinlaiset välit, esim. puhelimitse. Muista suhteista kun ehkä voikin päästä eroon. Mutta kumppanin osaltakin se voi olla niin hienovaraista mutta suurta, ja jos ihminen on riippuvainen toisesta. Myös luulee ettei uutta löydy, komeaa ja sopivaa.
Köyhillä tai pienituloisilla on myös taloudellista riippuvuutta vanhemmista tai puolisoista.- Herätys
Myös luulee ettei uutta löydy, komeaa ja sopivaa.
Onko siis parempi pitää se väkivaltainen ja hirveä suhde kuin emmemmin olla täysin ilman ?
Köyhillä tai pienituloisilla on myös taloudellista riippuvuutta vanhemmista tai puolisoista.
Onko mielummin köyhä ja ei hakattu ( fyysiseti / henkisesti ), suomessa on kuitenkin olemassa perustoimeentulo.
Harhaluulo
jos aikuisen lapsen vanhempi on hankisesti väkivaltainen narsisti ja pakko pitää silti jonkinlaiset välit, esim. puhelimitse. Kenenkään ei ole pakko pitää välejä, jokaisella on oikeus omaan turvallisuuteen ja välit voi katkaista.
KYSYMYS SIIS ON OMASTA VELVOLLISUUDESTA PITÄÄ ITSESTÄ HUOLTA, viimekädessä siis vastuu itsestä on itsellä. Kukaan muu ei sitä puolestasi tee. - lähtenyt pois
Herätys kirjoitti:
Myös luulee ettei uutta löydy, komeaa ja sopivaa.
Onko siis parempi pitää se väkivaltainen ja hirveä suhde kuin emmemmin olla täysin ilman ?
Köyhillä tai pienituloisilla on myös taloudellista riippuvuutta vanhemmista tai puolisoista.
Onko mielummin köyhä ja ei hakattu ( fyysiseti / henkisesti ), suomessa on kuitenkin olemassa perustoimeentulo.
Harhaluulo
jos aikuisen lapsen vanhempi on hankisesti väkivaltainen narsisti ja pakko pitää silti jonkinlaiset välit, esim. puhelimitse. Kenenkään ei ole pakko pitää välejä, jokaisella on oikeus omaan turvallisuuteen ja välit voi katkaista.
KYSYMYS SIIS ON OMASTA VELVOLLISUUDESTA PITÄÄ ITSESTÄ HUOLTA, viimekädessä siis vastuu itsestä on itsellä. Kukaan muu ei sitä puolestasi tee.mutta vasta kun väkivaltanen oli löytänyt jo uuden.
Lopulta hän sanoi,uutta ei tarvii kurittaa,on niin hyvä ihminen ja kiltti verrattuna minuun.
Eli voiko väkivalta loppua kun löytää sopivan puolison?
Ei ole ainakaan vielä uusi valittanut yhtään,vaan yhdessä katsovat minua kun joskus nähään,miten olen saattanut olla niin ilkeä,että puoliso on joutunut kurittamaan.
Tämä uusikin uskoo näin?
Itse oli liiankin kiltti,ja kesti väkivaltaa kun uskoin muutokseen,mutta eipä muutosta tullut yli 20 vuoteen.
- sanottuun
Jokainen kohta kirjoittamastasi on totta. Asiallisesti ja loogisesti totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as563137Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232944- 502830
- 562648
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072