Profetaalista

Sanaa!

Profeettat Ja Profetiat

koko nykyisen profeettaliikkeen mukaan UT:n profeetat ovat eri asia kuin VT:n profeetat.

Nykyiset profeetat voivat olla väärässä. Tällainen selitys vie pohjan pois koko profetoinnista.

Nykyprofetia on siis pelkkää arvailua, spekulatiivista peliä. Liikkeen mukaan UT:n profeetta
voi olla ajoittain väärässä ja ajoittain oikeassa. Profeetta itse ei ota vastuuta sanoistaan,
vaan väärinkäyttäen 1.Kor.14:29 he siirtävät vastuun kuulijalle,
jonka tulee ottaa siitä hyvä ja erottaa huono pois.

Tämä selitys on Paavalin kirjoituksen vääristelyä,
sillä asiayhteydessään Paavali nimenomaan painottaa,
että kristityn tulee tehdä erotus väärän ja oikean profeetan välillä.
(Ainoa tapa erottaa väärä ja oikea profeetta on selvittää onko Herran sanana
esille tuotu profetia toteutunut.
Jos profetia on väärä, niin profeetta on väärä.
Joidenkin mukaan tällaista erotusta ei ole. Täten he tekevät tyhjäksi Raamatun sanan).

Raamattu ei tue mahdollisuutta olla ”oikea profeetta”, joka antaa vääriä profetioita.
Raamattu ei selvitä kuinka UT:n profeetat eroavat VT:n profeetoista.
Tarkoitus on painottaa ja keskittää huomio siihen että, onko esitetty profetia/profeetta
oikea vai väärä.

Ei niin, että se jaetaan osiin,
joista toinen osa oikeaa ja toinen väärää.
Tällainen ajatus on vastoin Raamatun käytäntöä.
Missään ei sanota, että UT:n ajan profetioissa
olisi oikeaa ja väärää sekaisin.

Oikea profeetta ei saata antaa vääriä profetioita.
Kun arvostelet näiden itse itsensä profeetoiksi nimittäneiden sanomia,
he leimaavat sinut ”fariseukseksi”,
”uskonnolliseksi” tai että sinulla on ”Iisebelin henki”.

Näiden mukaan asioita tutkivat ovat ”tuhoisa voima”.
Ei ole epätavallista,
että raamatullisesti asioita tutkivien
ja arvostelevien sanotaan toimivan ”saatanan hengessä”.
Eräs tapa koettaa välttää arvostelu on vääristää sitä koskevat raamatunkohdat.
Joidenkin mukaan on väärin arvostella julkisesti.
(nämä viittaa Matt.18:15-17, joka kuitenkin puuttuu eri asiaan.
Tämä raamatunpaikka ei puhu menettelystä koskien väärää opetusta.
Jos väärä opetus on julkista,
niin myös sen arvostelun pitää olla julkista. Menettely on raamatullinen).

Profetiat on alennusmyynnissä.
Kun Raamattu asettaa profetian suureen arvoon ja
painottaa Jumalan vaikuttaman profetian myös toteutuvan
niin nämä opettavat,
että n. 66%:n tarkkuus profetoinnissa riittää
ja sinut voidaan julistaa Jumalan profeetaksi.

Tästä suora seuraus on, että profetoida voi kuka tahansa.

Näin profetialta on viety arvokkuus, luottamus ja
kunnioitus. Profetia voi olla mitä tahansa
ja mistä lähteestä tahansa pääasia on,
että profeettaa arvostetaan ja kunnioitetaan.

Raamatun malli on aivan toinen - profeetalla ei ole omaa

arvovaltaa vaan hän ainoastaan tuo esille Jumalan haluaman ilmoituksen.

Koska Jumala on kaikkivaltias Hän valvoo antamansa profetian oikeellisuuden
ihmisen vajavaisuudesta huolimatta.

Jumalan vaikuttamaa profetiaa ei tarvitse jälkeenpäin puolustella eikä selitellä.

Nykyinen hengellinen liikehdintä on laittanut profetian lahjan halpahallin myyntitiskille,
josta kuka tahansa voi sen ostaa 66%:lla todellisesta hinnasta.

Jumalan vaikuttama profetia toteutuu aina 100 %:sti, koska

painopiste ei ole vajavaisen ihmisen kyvyssä vaan Jumalan kaikkivaltiudessa.

Raamattu ei siis kehota pelkästään arvostelemaan profetiaa, vaan profeettaa.
Jos sanoma on väärä, profeetta paljastuu vääräksi.
Nykyinen profetia-käsitys leikittelee Jumalan arvovallalla. Jumala on voimallinen
antamaan ja valvomaan oikean profetian.
Kun Raamattu sanoo, ”Profetoimista älkää halveksuko” (1.Tess.5:20)
se on käännetty tarkoittamaan,
että kunhan vain profetoimisen vuoksi profetoidaan niitä näitä,
niin se on merkki profetian arvostamisesta.
Asiahan on päinvastoin. Väärä ja turha profetointi,
sekä mitään sanomattomien ilmoitusten antaminen
Herran nimessä on profetian ja Herran lahjojen halveksumista.

30

1261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2!

      Muutama kohta Raamatusta

      VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 18:
      "21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:

      22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen,
      niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

      JEREMIAASTA

      LUKU 23:16-22, 25,26, 28-32

      VÄÄRÄT PROFEETAT

      16.Näin sanoo Herra sebaot: Älkää kuunnelko profeettojen sanoja, noiden, jotka ennustavat teille ja täyttävät teidät tyhjillä toiveilla:
      Oman sydämensä näkyjä he puhuvat eivätkä sitä, mikä tulee Herran suusta.

      17.He hokevat niille, Jotka halveksivat minua: Herra on sen sanonut.

      18.Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa sekä nähnyt ja kuullut hänen sanansa?
      Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?

      19.Herran myrsky ja kiivastus puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.

      20.Herran viha ei asetu, ennen kuin hän on toteuttanut ja täyttänyt aikeensa ja päätöksensä.
      AIKOJEN LOPUSSA TE TULETTE SEN HYVIN YMMÄRTÄMÄÄN.

      21.MINÄ EN OLE LÄHETTÄNYT NOITA PROFEETTOJA,
      mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, ja kuitenkin he PROFETOIVAT.

      22.Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois pahalta tieltään ja pahoista teoistaan.

      25.Minä olen kuullut niiden profeettojen puheet, jotka ennustavat minun nimesäni valhetta. He sanovat: Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta.

      26.Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, joka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?

      28.Profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa. Mutta jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti.
      MITÄ TEKEVÄT OLJET JYVIEN SEASSA?
      sanoo Herra.

      29.EIKÖ MINUN SANANI OLE KUIN TULI, SANOO HERRA, JA KUIN VASARA, JOKA MURTAA KALLION?

      30.Sen tähden Herra sanoo: Minä käyn niiden profeettojen kimppuun, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltaan.

      31.Minä käyn niiden profeettojen kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanan omalta kieleltään, mutta sanovat: Se on Herran sana.

      32.Minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valeunia, sanoo Herra, kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani VALHEILLAAN JA KERSKUMISELLAAN, vaikka MINÄ EN OLE HEITÄ LÄHETTÄNYT ENKÄ KÄSKENYT, JA VAIKKA HEISTÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ TÄLLE KANSALLE,
      sanoo Herra

      HESEKIELISTÄ

      LUKU 13:2,3, 5-9

      PUHE VÄÄRIÄ PROFEETTOJA VASTAAN

      2.Profetoi ennustavista profeetoista ja sano niille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.

      3.Näin sanoo Herra, Herra: Voi huokkamaisia profeettoja, jotka seuraavat omaa henkeään ja sitä, MITÄ EIVÄT OLE NÄHNEET!

      5.Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin kansan ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.

      6.Mitä he ovat nähneet, on PETOSTA, ja heidän ENNUSTELUNSA ON VALHETTA, kun sanovat: Näin sanoo Herra, vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt.
      HE OVAT ODOTTAVINAAN, ETTÄ HÄN TOTEUTTAISI HEIDÄN SANANSA.

      7.Te olette nähneet petollisia näkyjä ja esittäneet valheellisia ennusteluja, kun olette sanoneet: Näin sanoo Herra, VAIKKA MINÄ EN OLE PUHUNUT.

      8.Siksi Herra, Herra sanoo: KOSKA TE OLETTE PUHUNEET PETOSTA JA NÄHNEET VALENÄKYJÄ, NIIN MINÄ KÄYN TEIDÄN KIMPPUUNNE, sanoo Herra, Herra

      9.Minun käteni on niitä profeettoja vastaan, jotka näkevät petosnäkyjä ja ennustelevat valhetta.

      • 3!

        JESAJASTA

        LUKU 28:7-13

        JUOPOTTELEVAT PAPIT JA PROFEETAT

        7.Nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profetta. He ovat sekavia viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.

        8.Kaikki pöydät ovat täynnä oksennusta ja saastaa, ei ole puhdasta paikkaa!

        9.Keitähän tuokin luulee neuvovansa taitoon, keitä saarnalla opettavansa?
        Olemmeko me vasta maidolla vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?

        10.Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!

        11.Vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on puhuva tälle kansalle,

        12.hän, joka on sanonut heille: Tässä on lepo. Antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka. Mutta he eivät tahtoneet kuunnella.

        13.Niimpä Herran sana on oleva heille: Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!
        Kulkiessaan he kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, heidät kiedotaan ja vangitaan.

        LUKU 29:9-16

        HENGELLINEN SOKEUS JA MUOTOJUMALISUUS

        9.Viipykää ja odottakaa, tuijottakaa itsenne sokeiksi! he ovat juovuksissa, MUTTA EIVÄT VIINISTÄ, he horjuvat, MUTTA EIVÄT VÄKIJUOMASTA.

        10.Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne, profeettanne, ja peittänyt teidän päänne, näkijänne.

        11.Kaikki ilmoitus on teillle kuin lukitun kirjan sanat. Jos se annetaan kirjan taitavalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En voi, sillä se on lukittu.

        12. Jos kirja annetaan kirjan taitamattomalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En osaa lukea.

        13.HERRA SANOI: KOSKA TÄMÄ KANSA LÄHESTYY MINUA SUULLAAN JA KUNNIOITTAA MINUA HUULILLAAN, MUTTA PITÄÄ SYDÄMENSÄ MINUSTA KAUKANA, JA KOSKA HEIDÄN JUMALANPELKONSA ON VAIN OPITTUJA IHMISKÄSKYJÄ,

        14.minä teen tälle kansalle kummia tekoja, kummia ja outoja. Sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

        15.Voi niitä, jotka kätkevät syvälle hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä, ja jotka sanovat: Kuka meitä näkee?, kuka meistä tietää?

        16.Voi teidän nurjuuttanne! Onko savi savenvalajan veroinen?
        Sanooko työ tekijästään: Ei hän ole minua tehnyt. Tai sanooko kuva kuvaajastaan: Ei hän mitään ymmärrä?

        LUKU 45:9-12

        KUKA VOI ARVOSTELLA JUMALAN TEKOJA?

        9.Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        Sanooko savi valajalleen: Mitä sinä kelpaat tekemään? sinulla ei ole taitajan kättä!

        10.Voi sitä, joka sanoo isälleen: Sinäkö kelpaat siittämään? ja äidilleen: Sinäkö kelpaat synnyttämään?

        11.Näin sanoo Herra Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: KYSYKÄÄ TULEVIA MINULTA ja jättäkää minun haltuuni lapseni, kätteni teot.

        12.Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle. Minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot.

        SAKARJASTA

        LUKU 10:2

        2.Kotijumalat puhuvat valhetta, ja tietäjät näkevät petosnäkyjä, puhuvat valeunia, lohduttelevat turhilla.

        He saavat mennä harhailemaan kuin lammaslauma ja kärsiä vaivaa, kun ei ole paimenta.

        LUKU 13:2-6

        EPÄJUMALISUUS JA VALE-ENNUSTELU

        2.Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalien nimet maasta, eikä niitä enää muisteta.
        Myös[väärät] profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois

        HOOS.2:17 1JOH.4:1,2

        3.Jos joku vielä profetoi, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa hänelle: Sinä et saa elää, KOSKA OLET PUHUNUT VALHETTA HERRAN NIMEEN. Hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen profetoimisensa tähden.

        5MOOS.13:1,2, 18:20 JER.14:15

        4.Sinä päivänä profeetat häpeävät kukin näkyään, kun he profetoivat, eivätkä he harhauttaakseen pue ylleen karvaista viittaa.

        5.Hän sanoo. En ole profeetta, vaan peltomies. Eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani.

        6.Jos häneltä kysytään: Mitä ovat nuo haavat sinun käsiesi välissä*?
        hän vastaa: Ne lyötiin minun ystävieni huoneessa.


      • pasuna
        3! kirjoitti:

        JESAJASTA

        LUKU 28:7-13

        JUOPOTTELEVAT PAPIT JA PROFEETAT

        7.Nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profetta. He ovat sekavia viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.

        8.Kaikki pöydät ovat täynnä oksennusta ja saastaa, ei ole puhdasta paikkaa!

        9.Keitähän tuokin luulee neuvovansa taitoon, keitä saarnalla opettavansa?
        Olemmeko me vasta maidolla vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?

        10.Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!

        11.Vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on puhuva tälle kansalle,

        12.hän, joka on sanonut heille: Tässä on lepo. Antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka. Mutta he eivät tahtoneet kuunnella.

        13.Niimpä Herran sana on oleva heille: Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!
        Kulkiessaan he kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, heidät kiedotaan ja vangitaan.

        LUKU 29:9-16

        HENGELLINEN SOKEUS JA MUOTOJUMALISUUS

        9.Viipykää ja odottakaa, tuijottakaa itsenne sokeiksi! he ovat juovuksissa, MUTTA EIVÄT VIINISTÄ, he horjuvat, MUTTA EIVÄT VÄKIJUOMASTA.

        10.Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne, profeettanne, ja peittänyt teidän päänne, näkijänne.

        11.Kaikki ilmoitus on teillle kuin lukitun kirjan sanat. Jos se annetaan kirjan taitavalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En voi, sillä se on lukittu.

        12. Jos kirja annetaan kirjan taitamattomalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En osaa lukea.

        13.HERRA SANOI: KOSKA TÄMÄ KANSA LÄHESTYY MINUA SUULLAAN JA KUNNIOITTAA MINUA HUULILLAAN, MUTTA PITÄÄ SYDÄMENSÄ MINUSTA KAUKANA, JA KOSKA HEIDÄN JUMALANPELKONSA ON VAIN OPITTUJA IHMISKÄSKYJÄ,

        14.minä teen tälle kansalle kummia tekoja, kummia ja outoja. Sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

        15.Voi niitä, jotka kätkevät syvälle hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä, ja jotka sanovat: Kuka meitä näkee?, kuka meistä tietää?

        16.Voi teidän nurjuuttanne! Onko savi savenvalajan veroinen?
        Sanooko työ tekijästään: Ei hän ole minua tehnyt. Tai sanooko kuva kuvaajastaan: Ei hän mitään ymmärrä?

        LUKU 45:9-12

        KUKA VOI ARVOSTELLA JUMALAN TEKOJA?

        9.Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        Sanooko savi valajalleen: Mitä sinä kelpaat tekemään? sinulla ei ole taitajan kättä!

        10.Voi sitä, joka sanoo isälleen: Sinäkö kelpaat siittämään? ja äidilleen: Sinäkö kelpaat synnyttämään?

        11.Näin sanoo Herra Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: KYSYKÄÄ TULEVIA MINULTA ja jättäkää minun haltuuni lapseni, kätteni teot.

        12.Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle. Minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot.

        SAKARJASTA

        LUKU 10:2

        2.Kotijumalat puhuvat valhetta, ja tietäjät näkevät petosnäkyjä, puhuvat valeunia, lohduttelevat turhilla.

        He saavat mennä harhailemaan kuin lammaslauma ja kärsiä vaivaa, kun ei ole paimenta.

        LUKU 13:2-6

        EPÄJUMALISUUS JA VALE-ENNUSTELU

        2.Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalien nimet maasta, eikä niitä enää muisteta.
        Myös[väärät] profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois

        HOOS.2:17 1JOH.4:1,2

        3.Jos joku vielä profetoi, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa hänelle: Sinä et saa elää, KOSKA OLET PUHUNUT VALHETTA HERRAN NIMEEN. Hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen profetoimisensa tähden.

        5MOOS.13:1,2, 18:20 JER.14:15

        4.Sinä päivänä profeetat häpeävät kukin näkyään, kun he profetoivat, eivätkä he harhauttaakseen pue ylleen karvaista viittaa.

        5.Hän sanoo. En ole profeetta, vaan peltomies. Eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani.

        6.Jos häneltä kysytään: Mitä ovat nuo haavat sinun käsiesi välissä*?
        hän vastaa: Ne lyötiin minun ystävieni huoneessa.

        Siinä olet oikeassa.Raamattu ei tunne,muuta kuin siinä olevat profeetat.Profetioita kuulee paljon.Sille nykyajan uskovat ovat rakentaneet.Ei tunneta kirjoituksia,jotka pitävät paikkansa.Raamattu puhuu portosta ts.uskovista.Myöskin Babyloniasta=sekoitus.Heitä jotka ylös lähtevät on todella vähän.Papin huulten pitää tallentaman tieto,sillä hänen suustansa opetusta etsitään-ilmoittaa kirjoitukset.Kirkot,lohkot eivät anna mitään arvoa heille,jotka haluavat kulkea Herran suunnitelmissa.He eivät ymmärrä,että juuri ulkopuolella Herra kasvattaakin joukkonsa.Olemme Elian luolassa tällä hetkellä.Suomessa on tällä hetkellä eksytys-ei Herran antama herätys.Tosin sekin on Jumalasta,koska eksytys kulkee Jeesuksen nimessä.Näin on kirjoitettu.Tällä tavalla Jumala karistaa turhat pois.Ei eksytys voi kulkea minkään kalja ukkojen ryhmissä,vaan se on uskovissa,jotka kevyillä eväillä liikkuvat.Herätyskin toki tulee-paremmin kun kärkijoukko ylös otetaan.Sillä on vielä pieni lyhyt,mutta voimakas tehtävä.Lähi-Idän pitää ensin syttyä.Venäjän vallankaappauksen pitää tapahtua.Silloin tulee pakolaiset ja juuri siinä on pieni työn aika.Odotetaan;syksyä,talvea ja kevättä,eiköhän ne ala sitten.


      • 312.
        pasuna kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa.Raamattu ei tunne,muuta kuin siinä olevat profeetat.Profetioita kuulee paljon.Sille nykyajan uskovat ovat rakentaneet.Ei tunneta kirjoituksia,jotka pitävät paikkansa.Raamattu puhuu portosta ts.uskovista.Myöskin Babyloniasta=sekoitus.Heitä jotka ylös lähtevät on todella vähän.Papin huulten pitää tallentaman tieto,sillä hänen suustansa opetusta etsitään-ilmoittaa kirjoitukset.Kirkot,lohkot eivät anna mitään arvoa heille,jotka haluavat kulkea Herran suunnitelmissa.He eivät ymmärrä,että juuri ulkopuolella Herra kasvattaakin joukkonsa.Olemme Elian luolassa tällä hetkellä.Suomessa on tällä hetkellä eksytys-ei Herran antama herätys.Tosin sekin on Jumalasta,koska eksytys kulkee Jeesuksen nimessä.Näin on kirjoitettu.Tällä tavalla Jumala karistaa turhat pois.Ei eksytys voi kulkea minkään kalja ukkojen ryhmissä,vaan se on uskovissa,jotka kevyillä eväillä liikkuvat.Herätyskin toki tulee-paremmin kun kärkijoukko ylös otetaan.Sillä on vielä pieni lyhyt,mutta voimakas tehtävä.Lähi-Idän pitää ensin syttyä.Venäjän vallankaappauksen pitää tapahtua.Silloin tulee pakolaiset ja juuri siinä on pieni työn aika.Odotetaan;syksyä,talvea ja kevättä,eiköhän ne ala sitten.

        >>>siinä
        Kirjoittanut: pasuna / Tänään / klo 08:25


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!++++++
        3! kirjoitti:

        JESAJASTA

        LUKU 28:7-13

        JUOPOTTELEVAT PAPIT JA PROFEETAT

        7.Nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profetta. He ovat sekavia viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.

        8.Kaikki pöydät ovat täynnä oksennusta ja saastaa, ei ole puhdasta paikkaa!

        9.Keitähän tuokin luulee neuvovansa taitoon, keitä saarnalla opettavansa?
        Olemmeko me vasta maidolla vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?

        10.Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!

        11.Vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on puhuva tälle kansalle,

        12.hän, joka on sanonut heille: Tässä on lepo. Antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka. Mutta he eivät tahtoneet kuunnella.

        13.Niimpä Herran sana on oleva heille: Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!
        Kulkiessaan he kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, heidät kiedotaan ja vangitaan.

        LUKU 29:9-16

        HENGELLINEN SOKEUS JA MUOTOJUMALISUUS

        9.Viipykää ja odottakaa, tuijottakaa itsenne sokeiksi! he ovat juovuksissa, MUTTA EIVÄT VIINISTÄ, he horjuvat, MUTTA EIVÄT VÄKIJUOMASTA.

        10.Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne, profeettanne, ja peittänyt teidän päänne, näkijänne.

        11.Kaikki ilmoitus on teillle kuin lukitun kirjan sanat. Jos se annetaan kirjan taitavalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En voi, sillä se on lukittu.

        12. Jos kirja annetaan kirjan taitamattomalle ja sanotaan: Lue tämä, hän vastaa: En osaa lukea.

        13.HERRA SANOI: KOSKA TÄMÄ KANSA LÄHESTYY MINUA SUULLAAN JA KUNNIOITTAA MINUA HUULILLAAN, MUTTA PITÄÄ SYDÄMENSÄ MINUSTA KAUKANA, JA KOSKA HEIDÄN JUMALANPELKONSA ON VAIN OPITTUJA IHMISKÄSKYJÄ,

        14.minä teen tälle kansalle kummia tekoja, kummia ja outoja. Sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

        15.Voi niitä, jotka kätkevät syvälle hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä, ja jotka sanovat: Kuka meitä näkee?, kuka meistä tietää?

        16.Voi teidän nurjuuttanne! Onko savi savenvalajan veroinen?
        Sanooko työ tekijästään: Ei hän ole minua tehnyt. Tai sanooko kuva kuvaajastaan: Ei hän mitään ymmärrä?

        LUKU 45:9-12

        KUKA VOI ARVOSTELLA JUMALAN TEKOJA?

        9.Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa, maasta tehtyjä kaikki!
        Sanooko savi valajalleen: Mitä sinä kelpaat tekemään? sinulla ei ole taitajan kättä!

        10.Voi sitä, joka sanoo isälleen: Sinäkö kelpaat siittämään? ja äidilleen: Sinäkö kelpaat synnyttämään?

        11.Näin sanoo Herra Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: KYSYKÄÄ TULEVIA MINULTA ja jättäkää minun haltuuni lapseni, kätteni teot.

        12.Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle. Minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot.

        SAKARJASTA

        LUKU 10:2

        2.Kotijumalat puhuvat valhetta, ja tietäjät näkevät petosnäkyjä, puhuvat valeunia, lohduttelevat turhilla.

        He saavat mennä harhailemaan kuin lammaslauma ja kärsiä vaivaa, kun ei ole paimenta.

        LUKU 13:2-6

        EPÄJUMALISUUS JA VALE-ENNUSTELU

        2.Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalien nimet maasta, eikä niitä enää muisteta.
        Myös[väärät] profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois

        HOOS.2:17 1JOH.4:1,2

        3.Jos joku vielä profetoi, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa hänelle: Sinä et saa elää, KOSKA OLET PUHUNUT VALHETTA HERRAN NIMEEN. Hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen profetoimisensa tähden.

        5MOOS.13:1,2, 18:20 JER.14:15

        4.Sinä päivänä profeetat häpeävät kukin näkyään, kun he profetoivat, eivätkä he harhauttaakseen pue ylleen karvaista viittaa.

        5.Hän sanoo. En ole profeetta, vaan peltomies. Eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani.

        6.Jos häneltä kysytään: Mitä ovat nuo haavat sinun käsiesi välissä*?
        hän vastaa: Ne lyötiin minun ystävieni huoneessa.

        Tämän päivän Profetiat ovat varoituksen sanoja, ja kehoitusta tehdä parannusta.


    • Hyvää Sanaa

      Oikeita profeettoja on vain piskuinen joukko joita Jumala käyttää, mutta vääriä on paljon kuten sanakin meille sen ilmoittaa. Edellä oli todella hyvää sanaa. Ennenkaikkea väärä profeetta alkaa paisua väärällä tavalla. Hän ryhtyy pilkkaamaan ja jopa väittää etten ole näin sanonut. Tällaiselt profeetalta puuttuu terveänlainen Jumaanpelko. Hän ei tiedä että hänet tullaa tuomitsemaan, eikä välitä ojennuksista. Tällainen vastaa ojennuksiin omilla uusilla profetioimisillaan, kuten omassa hengessään kielillä puhuva korottaa ääntään toivoen ettei hänen ihmismieltymyksiään havaittaisi. Samoin ne jotka opettavat, ja opettavat, mutta joukkoon sekoittuu paljon omia ajatuksia ja päätelmiä. Nuokaan eivät nuhdetta kuuntele.

      Tämä aika on paha, ja uskoville annetaan paljon lustetta jotta usko voisi perustua Totuuteen ja kestävään kuuliaiseen vaellukseen josta Herramme meille ilmoittaa.

      Tahdon käsitellä vertauksella erästä Raamatunkohtaa joka puhuu profetoimisen vajavaisuudesta.
      1. Kor. 13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

      Tämä ei kuitenkaan tarkoita väärää profetoimista vaan vajavaista kuten se on kirjoitettukin. Esim. sanotaan että on tuleva huomenna sininen kuorma-auto joka on törmäävä lastenvaunuihin mutta poikavauva selviää ja äiti joutuu pyörätuoliin, koska ei uskonut Jumalaa ja hälle annettua profetiaa että selvittäisi välit miehensä kanssa.

      Jos jokin profeetta ilmoittaa että kuorma-auto on punainen, niin profetia on jollain tapaa vahingollinen, ja sen motiivi on silloin väärä. Jumala ei anna valhetta mukaan, vaikka tuo muutoin voisikin olla oikein. Profetoitu saattaa kylläkin säikähtää, mutta siitä voi olla seurauksena profeettauskovaisuus ja mahdollisesti ennustelu jatkossa, joka aikaansaa vain murhetta profetian saaneen hengelle tai muuta inhottavaa ja vahingollista.

      Profetia voi kuitenkin olla vajaavainen esim siten että se ei mainitse halvaantumista, tai auton väriä, tai jotain muuta ja silleen saatetaan tutkia olevan vajaavainen. Herran tahto onkin, että tutkimme kaiken ja että katsoisimme häneen. Saatana tahtoo kopioida ja Jumala sen sallii.

      Kun Mooses antoi profetioita oli monia jotka jäljittelivät oikeaa, kuten siinä jossa annettiin merkki kun keppi muuttui käärmeeksi.

      Tämä on hankala aihe, mutta tutkikaa oletteko uskossa. Tärkein seikka on aboluuttinen rehellisyys kaikessa. Kuuliaisuus, nöyryys, lujuus jne. meille tullaan antamaan kaikenlaista sinnepäin olevaa informaatiota, mutta Jumalan tahto on yksinkertainen. Se on se että Hänet voitaisiin löytää ja uudestisyntyä. Tätä seuraa se että Hän antaa meille taidollisuuden eroittaa henkiä (ehkei jokaiselle, koska Jumalan kansan tulee voida toimia yhdessä, eikä yhdelle anneta liikaa kaikkea, jottei ylpistyttäisi; saamme vain uskomme mukaan). Kartaakaa kuritonta ja pöyhkeilevää, ettette tulisi osaksi heidän hengestään.


      -kala nimeltä vedessä-

    • Sikäli kun profetian eikä profetoinnin armolahjasta puhutaan, niin tuo on mitä raamatullisinta ja terveintä julistusta. Sellaista tarvitaan profetiakaaoksen keskellä. Oliko Kristityn foorumilta?

      • aloittaja

        itseni muokkaama, kokosin sen eri kirjoituksista kristityn foorumilta ei oo valmiina luettavissa sieltä!


    • Jeesuksen opetuslapsi

      Haluaisin tietää, onko tänä päivänä Herran profeettoja?

      Profetian lahja voi toimia, mutta on eri asia olla Herran Jeesuksen Pyhän Hengen kautta asettama profeetta kuin että on profetian lahja. Paavali kirjoitti, että seurakunnassa kaikki voisivat profetoida peräjälkeen. Lahjaa kannattaa myös Paavalin opetuksen mukaan anoa, koska vain sen kautta voimme tulla tuntemaan Jumalan tahtoa ja oikeita tulkintoja Jumalan profetioista ja kirjoituksista.

      Täytyy myös erottaa profetoiminen ja Raamatun profetioista tehtyjä tulkintoja, joita ymmärtämättömät tulkitsevat profetioiksi, vieläpä Herralta tulleiksi.

      Asetetaanko tänä päivänä seurakunnissa ihmisiä Pyhän Hengen johdolla profetoiksi, vai onko se lähinnä ihmisten toisista tai itsestään tehtyä kategorointia.

      Herran Jeesuksen armoa, että profetian lahja toisisi runsaasti ja raittiisti Pyhän Hengen Voimassa, sillä totisesti tarvitsemme Jumalan armoa, että emme vaeltaisi pelkästään omaan ymmärrykseemme turvaten. Kiitos Isälle Jumalalle, että hän Jeesuksen nimessä myös Pyhän Henkensä kautta tahtoo antaa meidän tietää ja tuntea tahtoansa ja myös varoittaa ja kehottaa tulevaisista, niinkuin on myös antanut Ilmestyskirjan ja muut profetaaliset kirjoitukset.

      • Pieni Profeetta

        Profeettoja on tänäkin päivänä, mutta onko Jumalan sanan ja Raamatun mukaisia seurakuntia enää maassamme.
        Sillä niin ylensuureksi tuo synti on kasvanut myöskin maamme seurakunnissa.


      • milla_48

        Vastausta Sinulle Jeesuksen opetuslapsi

        Profetoimen ja profeetan virka UT:ssa

        1. Me elämme Uuden Testamentin seurakunta-aikaa, ja sen opetuksen mukaisesti uskovien keskuudessa toimii:
        1.1. profetian, profetoimisen lahja, 1.Kor 12:10, Apt 21: 9, ( monia muita kohtia) Sen lisäksi alkuseurakunnassa toimi
        Tämä on kiistaton ja kumoamaton UT:n opetus. On profetian LAHJA, on profeetan VIRKA.

        Profetian sisöltö?

        2. Profetoiva (profeetta) ei ole ns. "ennustelija" joka puhuu vain jotakin tulevaisuusvisioita! Tämä aiheuttaa sekaannusta, koska tivataan "toteutuuko" ne ennustukset, vaiko ei!

        2.1. UT:n profetoiva "puhuu ihmisille rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi, 1Kor 14:3, jne.
        2.2. Mutta myös tulvaisuutta (näkymättömän tason) asioita ja tapahtumia voi Pyhä Henki antaa profetoivalle, profeetalle, ilmestyksen lahjan omaavalle.
        1.Kor 14: 24-25. Muun muassa tässä on profetian, profeetan eräs alue: Pyhä Henki paljastaa sellaisia salaisuuksia, jotka näkymättömiä, mutta Jumalalle täysin avoimia! Lue tuo kohta!
        Tällainen toiminta perustuu Jeesuksen omaan puheeseen, Johannes 16:13-14, seuraavasti.

        "Mutta kun hän tulee, touuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        Yllä oleva Jeesuksen opetus on myös profetoimisen lähtökohta. Pyhä Henki tietää kaiken, näkee kaiken, menneet, tulevat ja nykyiset. Pyhä Henki ottaa ja tuo julki sen mitä seurakunnan Herra hyväksi näkee.
        Kyse on myös tulevaisuuteen liittyvistä tiedoista. Tässä tasossa profetta Agabus ilmoitti nälänhädän olevan tulossa, ja se tulikin. Apt 11:28, jne.

        Tänä päivänä?

        Nykyinen monin tavoin maallistunut seurakunta on kaukana UT:n apostolisesta opetuksesta. Todellisuudessa mm. profeetan virkaan (niinkuin muihinkin tehtäviin) itse Herra asettaa, niinkuin tahtoo.

        Ihmiset eivät "kutsu" ja valitse ketään profeetaksi, kyse on Jumalan suvereenista valinnasta. Hän kutsuu, asettaa ja valtuuttaa. Ja kun joku tietää Jumalalta kutsun saaneensa, hän ottaa tehtävän vastuullisesti ja nöyrästi,, kunnioittaen Lähettäjänsä Majesteettia. (1 Kor 12:18).

        Profetian lahjan omaavan toiminta- ja tehtäväluonne on monin tavoin helpompi, kuin että jos Herra uskoo profeetallisen vastuun ja viran.
        * Profeetalla on velvoite "uskollisesti" puhua Herran sanaa, (Jer 23:28, 1.Kun 22:13-14).
        * Profeetalla on velvoite totella, (Joona 1:2, 3:1-3, Hes 2:7, jne)

        Mutta Herra antaa profeetalle myös tiettyjä valtuuksia tehtävän suorittamiseen, (usein kyse on UT:ssa on voimatekojen armolahjan yhdistymisestä tehtävään, taikka hallitsemisen armolahjasta, (1.Kor 12:8-10, 28, Apt 13: 8-11, 1 Tim 1:20). Lopunajalla - pahuuden voimasuhteet huomioiden - Jumalan voima tulee ilmestymään hyvin väkevästikin (Ilm 11: 3-6).

        Lopuksi

        Toivon, että löydät Raamtusta raittiin perusopetuksen siitä, mitä profetoimiseen ja profeetan tehtävään UT:ssa liittyy. Raamattu on minuakin opettanut. Ongelma vain on tämä, että ihmise eivät LUE RAAMATTUA! Mitä Jeesus sanoi?

        "Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa" (Matt 22:29) Raamatun tunteminen on se kalliopohja, jolle kaikki tulee rakentaa.

        Itse jo pitkään, ensin profetian lahjan saaneena, sitten Jumalan kasvatuksen, koulutuksen ja ankarien uskonkoetusten perästä - profeetan tehtävän saaneena, voin hyvin ymmärtää kysymykset, jotka liittyvät sekasotkuihin. Mutta Jumala kasvattaa, Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen, myös profetia-asiassa.

        Itse kyllä havaitsen hyvinkin pian, jos joku profetia on raitis ja oikea. Niitä on vain pieni osa. Valheporfetiat ja sielulliset omatekoiset "tuotteet" - nekin melko hyvin erottuvat - oikeista. Sitten on sellaista "jäljittelyä" - kuin esim. rahaväärennös! - Nekin kyllä lopuksi paljastuvat! Paavalikin joutui kerran hämmennykseen! (Apt 16:16-18).

        Jos olet kiinnostunut, minulla on ollut jo vuosia julkinen blogi mm. profeetallisia asioita, www.suomistory.vuodatus.net. Siellä uusin sivu käsittelee profetia-asiaa, ProfetiaABC.

        Siunausta, terv.
        - maijaliisa
        JK anteeksi fonttivirheet...


      • Tuom.
        milla_48 kirjoitti:

        Vastausta Sinulle Jeesuksen opetuslapsi

        Profetoimen ja profeetan virka UT:ssa

        1. Me elämme Uuden Testamentin seurakunta-aikaa, ja sen opetuksen mukaisesti uskovien keskuudessa toimii:
        1.1. profetian, profetoimisen lahja, 1.Kor 12:10, Apt 21: 9, ( monia muita kohtia) Sen lisäksi alkuseurakunnassa toimi
        Tämä on kiistaton ja kumoamaton UT:n opetus. On profetian LAHJA, on profeetan VIRKA.

        Profetian sisöltö?

        2. Profetoiva (profeetta) ei ole ns. "ennustelija" joka puhuu vain jotakin tulevaisuusvisioita! Tämä aiheuttaa sekaannusta, koska tivataan "toteutuuko" ne ennustukset, vaiko ei!

        2.1. UT:n profetoiva "puhuu ihmisille rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi, 1Kor 14:3, jne.
        2.2. Mutta myös tulvaisuutta (näkymättömän tason) asioita ja tapahtumia voi Pyhä Henki antaa profetoivalle, profeetalle, ilmestyksen lahjan omaavalle.
        1.Kor 14: 24-25. Muun muassa tässä on profetian, profeetan eräs alue: Pyhä Henki paljastaa sellaisia salaisuuksia, jotka näkymättömiä, mutta Jumalalle täysin avoimia! Lue tuo kohta!
        Tällainen toiminta perustuu Jeesuksen omaan puheeseen, Johannes 16:13-14, seuraavasti.

        "Mutta kun hän tulee, touuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        Yllä oleva Jeesuksen opetus on myös profetoimisen lähtökohta. Pyhä Henki tietää kaiken, näkee kaiken, menneet, tulevat ja nykyiset. Pyhä Henki ottaa ja tuo julki sen mitä seurakunnan Herra hyväksi näkee.
        Kyse on myös tulevaisuuteen liittyvistä tiedoista. Tässä tasossa profetta Agabus ilmoitti nälänhädän olevan tulossa, ja se tulikin. Apt 11:28, jne.

        Tänä päivänä?

        Nykyinen monin tavoin maallistunut seurakunta on kaukana UT:n apostolisesta opetuksesta. Todellisuudessa mm. profeetan virkaan (niinkuin muihinkin tehtäviin) itse Herra asettaa, niinkuin tahtoo.

        Ihmiset eivät "kutsu" ja valitse ketään profeetaksi, kyse on Jumalan suvereenista valinnasta. Hän kutsuu, asettaa ja valtuuttaa. Ja kun joku tietää Jumalalta kutsun saaneensa, hän ottaa tehtävän vastuullisesti ja nöyrästi,, kunnioittaen Lähettäjänsä Majesteettia. (1 Kor 12:18).

        Profetian lahjan omaavan toiminta- ja tehtäväluonne on monin tavoin helpompi, kuin että jos Herra uskoo profeetallisen vastuun ja viran.
        * Profeetalla on velvoite "uskollisesti" puhua Herran sanaa, (Jer 23:28, 1.Kun 22:13-14).
        * Profeetalla on velvoite totella, (Joona 1:2, 3:1-3, Hes 2:7, jne)

        Mutta Herra antaa profeetalle myös tiettyjä valtuuksia tehtävän suorittamiseen, (usein kyse on UT:ssa on voimatekojen armolahjan yhdistymisestä tehtävään, taikka hallitsemisen armolahjasta, (1.Kor 12:8-10, 28, Apt 13: 8-11, 1 Tim 1:20). Lopunajalla - pahuuden voimasuhteet huomioiden - Jumalan voima tulee ilmestymään hyvin väkevästikin (Ilm 11: 3-6).

        Lopuksi

        Toivon, että löydät Raamtusta raittiin perusopetuksen siitä, mitä profetoimiseen ja profeetan tehtävään UT:ssa liittyy. Raamattu on minuakin opettanut. Ongelma vain on tämä, että ihmise eivät LUE RAAMATTUA! Mitä Jeesus sanoi?

        "Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa" (Matt 22:29) Raamatun tunteminen on se kalliopohja, jolle kaikki tulee rakentaa.

        Itse jo pitkään, ensin profetian lahjan saaneena, sitten Jumalan kasvatuksen, koulutuksen ja ankarien uskonkoetusten perästä - profeetan tehtävän saaneena, voin hyvin ymmärtää kysymykset, jotka liittyvät sekasotkuihin. Mutta Jumala kasvattaa, Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen, myös profetia-asiassa.

        Itse kyllä havaitsen hyvinkin pian, jos joku profetia on raitis ja oikea. Niitä on vain pieni osa. Valheporfetiat ja sielulliset omatekoiset "tuotteet" - nekin melko hyvin erottuvat - oikeista. Sitten on sellaista "jäljittelyä" - kuin esim. rahaväärennös! - Nekin kyllä lopuksi paljastuvat! Paavalikin joutui kerran hämmennykseen! (Apt 16:16-18).

        Jos olet kiinnostunut, minulla on ollut jo vuosia julkinen blogi mm. profeetallisia asioita, www.suomistory.vuodatus.net. Siellä uusin sivu käsittelee profetia-asiaa, ProfetiaABC.

        Siunausta, terv.
        - maijaliisa
        JK anteeksi fonttivirheet...

        profettoja tämän keskustelunaloittajan, profeetan(?) kynästä. Siinä oli varmaan tiedon sanoja ja viisauden sanat myös. Kuulkaamme siis heitä.


      • ???
        Tuom. kirjoitti:

        profettoja tämän keskustelunaloittajan, profeetan(?) kynästä. Siinä oli varmaan tiedon sanoja ja viisauden sanat myös. Kuulkaamme siis heitä.

        ???


    • hyvä!

      kirjoitus!

    • 4

      MATTEUKSEN EVANKELIUMISTA

      LUKU 8:21-23

      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, VAAN SE JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄNI TAHDON.

      22.Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi ennustaneet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet monta voimatekoa?

      23.Silloin minä julistan heille: En ole koskaan teitä tuntenut.
      Menkää pois minun luotani, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.

      MATT.25:41-46 LUUK.13:25-27


      PIETARIN TOISESTA KIRJEESTÄ

      LUKU 2:1-3 , 20-22

      HARHAOPETTAJAT JA SYNTIELÄMÄ

      1.[Israelin] kansan keskuudessa oli VÄÄRIÄKIN PROFEETTOJA, KUTEN MYÖS TEIDÄN PARISSANNE ON OLEVA HARHAOPETTAJIA.
      Nämä tuovat salaa EKSYTTÄVIÄ OPPEJA, KIELTÄVÄTPÄ HERRANKIN, joka on heidät LUNASTANUT, tuottaen itselleen pikaisen perikadon.

      2.Monet seuraavat heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä TOTUUDEN TIE TULEE HÄVÄISTYKSI.

      3.Ahneudessaan he VALHEPUHEILLAAN pyrkivät hyötymään teistä. jo ammoisista ajoista jeidän tuomionsa kuitenkin valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

      SYNNISSÄ ELÄVIEN RANGAISTUS

      20.Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta taas niihin kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

      21.PAREMPI OLISI HEILLE OLLUT, ETTEIVÄT OLISI TULLEET TUNTEMAAN VANHURSKAUDEN TIETÄ, KUIN ETTÄ HE, OPITTUAAN SEN TUNTEMAAN, KÄÄNTYVÄT POIS HEILLE ANNETUSTA PYHÄSTÄ KÄSKYSTÄ.

      22.Heille on tapahtunut, mitä tosi sananpaparsi sanoo: Koira palaa oksennukselleen, ja PESTY SIKA RYPEE RAPAKOSSA.

      JUUDAAN KIRJEESTÄ

      4-16

      VÄÄRÄT OPETTAJAT JA HEIDÄN TUOMIONSA

      4. Teidän keskuuteenne on näet luikerrellut ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon. He ovat jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

      5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE, JOTKA EIVÄT TULLEET USKOVIKSI.

      6. Ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, VAAN JÄTTIVÄT OLINPAIKANSA, hän pani pimeyteen ikuisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon.

      7. Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olleet kaupungit, joissa harjoitettiin haureutta ja eksyttiin luonnottomiin lihanhimoihin, ovat samoin varoittavina esimerkkeinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta.

      8. Siitä huolimatta nämä uneksijat samoin saastuttavat ruumiinsa. He halveksivat herrautta ja pilkkaavat kirkkauden henkiolentoja.

      9. Ylienkeli Miikaelkaan, riidellessään ja väitellessään Perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
      EI ROHJENNUT LAUSUA HERJAAVAA TUOMIOTA, VAAN SANOI: RANGAISKOON SINUA HERRA!

      10. NÄMÄ SITÄ VASTOIN PILKKAAVAT SITÄ, MITÄ EIVÄT TUNNE. Ja minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

      11. VOI HEITÄ, SILLÄ HE KULKEVAT KAININ TIETÄ, HEITTÄYTYVÄT PALKAN TÄHDEN BILEAMIN EKSYTYKSEEN JA KOORAN TAVOIN TUHOUTUVAT NISKOITTELUUNSA!

      12. He kemuilevat julkeasti ja likapilkkuina kestitsevät itseään teidän rakkausaterioillanne. He ovat vedettömiä tuulten ajamia pilviä, paljaita syksyisiä puita, HEDELMÄTTÖMIÄ, KAHDESTI KUOLLEITA*, JUURINEEN MASTA REVITTYJÄ.

      13. He ovat rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys on varattu ikuisiksi ajoiksi.

      14. Heistäkin Hanok [Eenok] Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä

      15. tuomitsemaan ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia heidän kaikista vääristä teoistaan, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, MITÄ NUO JUMALASTA LUOPUNEET SYNTISET OVAT PUHUNEET HÄNTÄ VASTAAN.

      16. He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia, JOTKA VAELTAVAT HIMOJENSA MUKAAN. HEIDÄN SUUNSA PUHUU PÖYHKEITÄ, JA HE MIELISTELEVÄT IHMISIÄ OMAN ETUNSA TÄHDEN.

      PAAVALIN KIRJEESTÄ ROOMALAISILLE

      LUKU 16:17,18

      VAROITUS HARHAOPETTAJISTA

      17.Kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet. Vetäytykää pois heistä.

      18.SELLAISET EIVÄT PALVELE HERRAAMME KRISTUSTA, VAAN OMAA VATSAANSA.
      Suloisilla ja kauniilla puheilla he pettävät vilpittömien sydämet.

      • Maijaliisa H.

        Jos oltaisiin yhtä lapsellisia kuin tämän palstan aloitus, he voisivat nimetä seuraavat "vääriksi profeetoiksi"

        1. Nooa, joka ennusti 100 vuotta vedenpaisumusta.... (moni olisi väittänyt vääräksi profeetaksi).

        2. Jeremia, joka ennusti ongelmia 23 vuotta (moni väitti synnissä ja kärsimättömyydessä että profetiat olivat vääriä -mutta eivät olleet!)

        3. Herramme Jeesus ennusti Jerusalemin kukistumisen (ja moni epäili ja pilkkasi, mutta ennustus kävi prikulleen toteen v. 70 kun Titus hävitti kaupungin roomalaisten toimesta..)


        Niin että VAROKAAPA te profetioiden pilkkaajat! Jos Jumala antaa armon aikaa, eikä ilmoitus käy välittömästi toteen, Hän kyllä armahtaa tietämättömiä, mutta pilkkaajat hän TUHOAA.


      • EX-Boy
        Maijaliisa H. kirjoitti:

        Jos oltaisiin yhtä lapsellisia kuin tämän palstan aloitus, he voisivat nimetä seuraavat "vääriksi profeetoiksi"

        1. Nooa, joka ennusti 100 vuotta vedenpaisumusta.... (moni olisi väittänyt vääräksi profeetaksi).

        2. Jeremia, joka ennusti ongelmia 23 vuotta (moni väitti synnissä ja kärsimättömyydessä että profetiat olivat vääriä -mutta eivät olleet!)

        3. Herramme Jeesus ennusti Jerusalemin kukistumisen (ja moni epäili ja pilkkasi, mutta ennustus kävi prikulleen toteen v. 70 kun Titus hävitti kaupungin roomalaisten toimesta..)


        Niin että VAROKAAPA te profetioiden pilkkaajat! Jos Jumala antaa armon aikaa, eikä ilmoitus käy välittömästi toteen, Hän kyllä armahtaa tietämättömiä, mutta pilkkaajat hän TUHOAA.

        Loistavaa mielipiteiden vaihtoa ja pyrkimystä löytää yhteistä kuvaa profetoimiseen ja profetioihin. Tällainen keskustelu raikastaa hyvin selvästi ilmapiiriä.


    • ...

      ...

      • ...

        ...


      • ...
        ... kirjoitti:

        ...

        ...


      • Valkoinen Neilikka
        ... kirjoitti:

        ...

        Väärän profetan ja profetian tuntee siitä, että se on tuomionhengessä esille tuotu ja osoitettu muille kuin omalle seurakunnalle, sillä oikea Profetta rakentaa seurakuntaa, lohduttaa seurakuntaa, opettaa seurakuntaa ja oikaisee ja nuhtelee seurakuntaa.

        Vanhan testamentin aikana Profetat julistivat koko kansalle, sillä koko kansa eli Israel oli seurakunta. Nykyjään ei voi pitää muuta kansaa kokonaisena seurakuntana, kuin yhä Israelia, sillä muut kansat koostuvat eri seurakunnista, eriseuroista ja lahkoista ja kirkkokunnista. Niinpä profetatkaan eivät ole siten koko kansaan ja sen palvelemiseen sidottuja vaan he toimivat sen mukaan kuin Henki heitä ohjaa ja kehoittaa.

        Tuomioprofetat voi aivan suoraan siirtää sielullisiin julistajiin aillä Toumio, joka on yksin omaan Jumalan, on jo annettu ja säädetty ja määrätty, joten tuomioiden julistaminen jollekin kansakunnalle heidän vaelluksensa takia on puhtaasti sielullista koska siis tuomi on jo annettu. Profetan tehtävä on kehoittaa parannukseen ja julistaa taivastenvaltakunnan läsnäoloa eikä hakata toisia tuomionvasaralla.

        Nuhtelu yhdistettynä parannuksen ohjauksella on oikein, mutta jos sen tekee henkilö joka korostaa omaa uskoaan ja uskonsa suuruutta ja täyteläisyyttä ja erehtymättömyyttä, niin sellaista ei tarvitse kuunnella eikä ottaa kantaa koska sellainen kulkee väärällä tiellä. Myös jos profetta julistaa rakkaudetonta sanomaa tai käyttää rakkaudetonta kieltä, niin sellaista profettaa ei tule kuulla, koska Jumala ei käytä rakkaudettomia palvelijoita laisinkaan.


      • Lukemassa käynyt
        Valkoinen Neilikka kirjoitti:

        Väärän profetan ja profetian tuntee siitä, että se on tuomionhengessä esille tuotu ja osoitettu muille kuin omalle seurakunnalle, sillä oikea Profetta rakentaa seurakuntaa, lohduttaa seurakuntaa, opettaa seurakuntaa ja oikaisee ja nuhtelee seurakuntaa.

        Vanhan testamentin aikana Profetat julistivat koko kansalle, sillä koko kansa eli Israel oli seurakunta. Nykyjään ei voi pitää muuta kansaa kokonaisena seurakuntana, kuin yhä Israelia, sillä muut kansat koostuvat eri seurakunnista, eriseuroista ja lahkoista ja kirkkokunnista. Niinpä profetatkaan eivät ole siten koko kansaan ja sen palvelemiseen sidottuja vaan he toimivat sen mukaan kuin Henki heitä ohjaa ja kehoittaa.

        Tuomioprofetat voi aivan suoraan siirtää sielullisiin julistajiin aillä Toumio, joka on yksin omaan Jumalan, on jo annettu ja säädetty ja määrätty, joten tuomioiden julistaminen jollekin kansakunnalle heidän vaelluksensa takia on puhtaasti sielullista koska siis tuomi on jo annettu. Profetan tehtävä on kehoittaa parannukseen ja julistaa taivastenvaltakunnan läsnäoloa eikä hakata toisia tuomionvasaralla.

        Nuhtelu yhdistettynä parannuksen ohjauksella on oikein, mutta jos sen tekee henkilö joka korostaa omaa uskoaan ja uskonsa suuruutta ja täyteläisyyttä ja erehtymättömyyttä, niin sellaista ei tarvitse kuunnella eikä ottaa kantaa koska sellainen kulkee väärällä tiellä. Myös jos profetta julistaa rakkaudetonta sanomaa tai käyttää rakkaudetonta kieltä, niin sellaista profettaa ei tule kuulla, koska Jumala ei käytä rakkaudettomia palvelijoita laisinkaan.

        UT:n mukaista opetusta profetia-asiassa

        http://www.suomistory.vuodatus.net/page/ProfetiaABC


      • Te eksytte.
        Lukemassa käynyt kirjoitti:

        UT:n mukaista opetusta profetia-asiassa

        http://www.suomistory.vuodatus.net/page/ProfetiaABC

        opetusta.Luuk.16:16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeituu sinne väkisin. Siis tässä ajassa on vain vääriä profeettoja, tämä on Jumalan sanaa.


      • 1.1.2011
        Te eksytte. kirjoitti:

        opetusta.Luuk.16:16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeituu sinne väkisin. Siis tässä ajassa on vain vääriä profeettoja, tämä on Jumalan sanaa.

        kirjoittaa nimimerkki Te Eksytte.

        Seuraavat perustelut paljastavat vääristelyn:

        1) Olivatko Paavali, Juudas ja Silas vääriä profeettoja? Hehän toimivat profeetta Johannes Kastajan jälkeen? ( Apt 15: 32).

        2) Oliko Agabus "väärä profeetta", hänkin toimi Johannes Kastajan jälkeen. Apt 11:27-28, 21:10.

        3) Oliko apostoli Paavali "väärä profeetta" - hänkin toimi Johannes Kastajan jälkeen. Paavalilla oli sekä profeetallinen lahja, että myös hän opetti ja kehotti profetoimaan! 1. Kor 12: 8-31, 14:1-40, jne.

        4) Oliko Johannes "väärä profeetta" kun sai ilmestyksen Patmoksella? Hänkin toimi, lähes 100 v. jKr.

        Vastaukset:

        Kaikkiin kysymyksiin 1-4 on selkeä vastaus: Kukaan normaali Raamattua tunteva ei voi sanoa, että he olisivat olleet "vääriä profeettoja". Näin nimimerkin "Te eksytte" valheopetus on paljastettu.

        Kaikkina aikoina on syntynyt vääriä opettajia ja lahkoja, joiden "oppi" rakentuu jollekin yhdelle raamatun lauseelle. Tällaiset ummistavat silmänsä ja vastaanottokykynsä, eivät edes tahdo lukea MUITA Raamatun kohtia. He eivät näe metsää puilta, eivätkä puita oman metsänsä seassa!

        Väärät ja oikeat profeetat?

        Tässä ajassa on runsaasti omatekoista profetointia, sielun ja jopa perkeleen tuotteita. Mutta, kiistatta ja todistettavaksi näkyy myös raitista ja Raamatun Sanaan sitoutuvaa profetointia.
        Sitä vartenhan Jeesus antoi Pyhän Hengen. Totuuden hengen, Puolustajan, Lohduttajan, Opettajan. Ja Pyhä Henki puhuu tässäkin ajassa, ottaa Jeesuksen (Pojan) omasta ja julistaa meille. Muistuttaa, neuvoo, valaisee. Johannes 14:26-27, 16:7-15, 15:26.

        "Ja minä olen rukoileva Isää ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti." Siis loppuun saakka, everlasting life!

        Missä Pyhä henki toimii, siellä ei kumota Raamatun ja Jeesuksen opetuksia! Pyhä Henki kunnioittaa niitä sanoja, jotka Jeesus - Poika - on puhunut, ei kiistä eikä repostele niitä.
        On vaarallista rakennella "oppeja" jonkun lauseen varaan. Ja vieläkin vaarallisempaa on yrittää opettaa toisia, johtaa heitä harhaan. Siitä on luvattu ankara tuomio.

        Jeesus itse piti Pyhän Hengen voimaa ja lahjaa niin relevanttina, että sanoi näin:

        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen." (Apt 1:4-5)

        Hyvät rakkaat sisaret ja veljet Jeesuksessa! Tutkikaa ja oppikaa Raamatun Sanaa, kokonaisvaltaisesti! Etsikää Pyhän Hengen voimaa, joka Totuuden henki johtaa kaikkeen totuuteen! Katsokaa Jeesukseen, Mestariin, Opettajaan! Hän on ainoa johtotähti, jota luottavaisin mielin voi seurata! Lakatkaa juoksemasta tämän maailman saarnaaja-tähtien perässä.

        "Ettekö se siitä syystä eksy, kun ette tunne Kirjoituksia ja Jumalan voimaa?" (Markus 12:24)


      • löytyy UT:sta
        1.1.2011 kirjoitti:

        kirjoittaa nimimerkki Te Eksytte.

        Seuraavat perustelut paljastavat vääristelyn:

        1) Olivatko Paavali, Juudas ja Silas vääriä profeettoja? Hehän toimivat profeetta Johannes Kastajan jälkeen? ( Apt 15: 32).

        2) Oliko Agabus "väärä profeetta", hänkin toimi Johannes Kastajan jälkeen. Apt 11:27-28, 21:10.

        3) Oliko apostoli Paavali "väärä profeetta" - hänkin toimi Johannes Kastajan jälkeen. Paavalilla oli sekä profeetallinen lahja, että myös hän opetti ja kehotti profetoimaan! 1. Kor 12: 8-31, 14:1-40, jne.

        4) Oliko Johannes "väärä profeetta" kun sai ilmestyksen Patmoksella? Hänkin toimi, lähes 100 v. jKr.

        Vastaukset:

        Kaikkiin kysymyksiin 1-4 on selkeä vastaus: Kukaan normaali Raamattua tunteva ei voi sanoa, että he olisivat olleet "vääriä profeettoja". Näin nimimerkin "Te eksytte" valheopetus on paljastettu.

        Kaikkina aikoina on syntynyt vääriä opettajia ja lahkoja, joiden "oppi" rakentuu jollekin yhdelle raamatun lauseelle. Tällaiset ummistavat silmänsä ja vastaanottokykynsä, eivät edes tahdo lukea MUITA Raamatun kohtia. He eivät näe metsää puilta, eivätkä puita oman metsänsä seassa!

        Väärät ja oikeat profeetat?

        Tässä ajassa on runsaasti omatekoista profetointia, sielun ja jopa perkeleen tuotteita. Mutta, kiistatta ja todistettavaksi näkyy myös raitista ja Raamatun Sanaan sitoutuvaa profetointia.
        Sitä vartenhan Jeesus antoi Pyhän Hengen. Totuuden hengen, Puolustajan, Lohduttajan, Opettajan. Ja Pyhä Henki puhuu tässäkin ajassa, ottaa Jeesuksen (Pojan) omasta ja julistaa meille. Muistuttaa, neuvoo, valaisee. Johannes 14:26-27, 16:7-15, 15:26.

        "Ja minä olen rukoileva Isää ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti." Siis loppuun saakka, everlasting life!

        Missä Pyhä henki toimii, siellä ei kumota Raamatun ja Jeesuksen opetuksia! Pyhä Henki kunnioittaa niitä sanoja, jotka Jeesus - Poika - on puhunut, ei kiistä eikä repostele niitä.
        On vaarallista rakennella "oppeja" jonkun lauseen varaan. Ja vieläkin vaarallisempaa on yrittää opettaa toisia, johtaa heitä harhaan. Siitä on luvattu ankara tuomio.

        Jeesus itse piti Pyhän Hengen voimaa ja lahjaa niin relevanttina, että sanoi näin:

        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen." (Apt 1:4-5)

        Hyvät rakkaat sisaret ja veljet Jeesuksessa! Tutkikaa ja oppikaa Raamatun Sanaa, kokonaisvaltaisesti! Etsikää Pyhän Hengen voimaa, joka Totuuden henki johtaa kaikkeen totuuteen! Katsokaa Jeesukseen, Mestariin, Opettajaan! Hän on ainoa johtotähti, jota luottavaisin mielin voi seurata! Lakatkaa juoksemasta tämän maailman saarnaaja-tähtien perässä.

        "Ettekö se siitä syystä eksy, kun ette tunne Kirjoituksia ja Jumalan voimaa?" (Markus 12:24)

        http://www.suomistory.com/page/HenkiDiary


      • 1.1.2011
        Valkoinen Neilikka kirjoitti:

        Väärän profetan ja profetian tuntee siitä, että se on tuomionhengessä esille tuotu ja osoitettu muille kuin omalle seurakunnalle, sillä oikea Profetta rakentaa seurakuntaa, lohduttaa seurakuntaa, opettaa seurakuntaa ja oikaisee ja nuhtelee seurakuntaa.

        Vanhan testamentin aikana Profetat julistivat koko kansalle, sillä koko kansa eli Israel oli seurakunta. Nykyjään ei voi pitää muuta kansaa kokonaisena seurakuntana, kuin yhä Israelia, sillä muut kansat koostuvat eri seurakunnista, eriseuroista ja lahkoista ja kirkkokunnista. Niinpä profetatkaan eivät ole siten koko kansaan ja sen palvelemiseen sidottuja vaan he toimivat sen mukaan kuin Henki heitä ohjaa ja kehoittaa.

        Tuomioprofetat voi aivan suoraan siirtää sielullisiin julistajiin aillä Toumio, joka on yksin omaan Jumalan, on jo annettu ja säädetty ja määrätty, joten tuomioiden julistaminen jollekin kansakunnalle heidän vaelluksensa takia on puhtaasti sielullista koska siis tuomi on jo annettu. Profetan tehtävä on kehoittaa parannukseen ja julistaa taivastenvaltakunnan läsnäoloa eikä hakata toisia tuomionvasaralla.

        Nuhtelu yhdistettynä parannuksen ohjauksella on oikein, mutta jos sen tekee henkilö joka korostaa omaa uskoaan ja uskonsa suuruutta ja täyteläisyyttä ja erehtymättömyyttä, niin sellaista ei tarvitse kuunnella eikä ottaa kantaa koska sellainen kulkee väärällä tiellä. Myös jos profetta julistaa rakkaudetonta sanomaa tai käyttää rakkaudetonta kieltä, niin sellaista profettaa ei tule kuulla, koska Jumala ei käytä rakkaudettomia palvelijoita laisinkaan.

        kirjoittaa Valkoinen neilikka. Raamattu ON ylin auktoriteetti, ei ihmisen subjektiiviset mielipiteet.

        Kaikkina aikoina profeetat ovat puhuneet "tuomion hengessä" - syntiä ja laittomuutta vastaan.
        Niin VT:n profeetat, kuin Johannes Kastaja, ja UT:n muut profeetat. Eikö Valkoinen neilikka ole lukenut Raamattuaan? Jopa Herramme Jeesus puhui ankaria sanoja: te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt?

        * Hallitsijalle Herodekselle Hän lähetti "pehmeät" terveiset? - Sanokaa sille ketulle! Luuk 13:32)

        * Tekopyhille, ulkokultaisille ja murhanhenkisille oppikiihkoilijoille Jeesus sanoi: te olette isästä Perkeleestä!

        * Jopa hädässä olevalle kanaanilaiselle äidille hän sanoi: Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille! (Matt 15:26)

        Toimiko siis Jeesus epäkohteliaasti? Onko "valkoinen neilikka" myös Jeesuksen tuomari?
        Jeesuksen sanoista kuvastuu (inhimillisesti katsoen) rakkaudettomuus? Mutta?

        Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta. (Joh 1:14) Molempia. Ja totuus oli sekin rakkautta. Vaikka se usein viiltää sydämen tasolla. Niin on tarkoituskin. "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. ja tunkee lävitse kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija." (Heb 4:12)

        Kun Hengen - sanan - miekka käy sydämeen, kyllä se koskee? Ja sitä vastaan räpistellään?

        "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matteus 15:13)

        Kun meistä juurineen revitään pahaa pois, toki se tuntuu? Ja sitä pakoillaan ja torjutaan!

        Mutta, jo VT:n profeetalle Jeremialle annettu strategia on karu? 66,6 % repimistä, hajottamista, hävittämistä ja kukistamista! Ja vain 33,3 % uuden rakentamista. Jeremia 1:10.

        Profeettojen tehtävä on aina ollut ja on nykyäänkin vanhojen ja pilaantuneiden rakenteiden kukistaminen. Uutta tervettä kasvua voi syntyä vain kun vanha siivotaan pois. Pitää käyttää Hengen miekkaa, joka Jumalan Sana. Elämää puolustava lääkärikin tarttuu kirurgin veitseen, leikkaa pois tappavan syöpäkasvaimen? Potilas? Ymmärtää, että kivusta huolimatta se on rakkautta!


    • Maijaliisa H.

      Profeetta - ”näkijä”?

      Kaikkina aikoina profeetalliseen alueeseen on kuulunut ns. ”näkijän” taso. Muinoin profeettoja sanottiinkin ”näkijöiksi”. ”Näkemisen” tasolla on sekä Valkeuden voimien, että Pimeyden voimien toimintaa. Nykypäivän ”selvännäkijät” ja ennustelijat, jotka maksua vastaan antavat kyselijöille ”tietoa”, toimivat usein mm. tietäjähengen, taikka muiden demonivoimien avustuksella. Tosin moni luulee olevansa Korkeimman Palvelija. (Tietäjähengen toiminnasta eräs esimerkki Apostolien teot 16:16-18)

      Jo Vanhan testamentin puolella on lukuisia esimerkkejä siitä, kuinka Herran palvelijat ”näkivät” erilaisia asioita.(Jes 6:1, Hes 1:27 -28, Dan 10:8, jne, jne.). Kyse ei tietenkään ollut mistään höyrypäisyydestä, vaan Jumalan Henki valaisi ja näytti asioita, joita luonnollisin silmin ei voi nähdä.

      Seurakunnan aika, Pyhä Henki, armolahjat

      Kun Herramme Jeesus vuodatti lupaamansa Pyhän Hengen voiman opetuslastensa ylle ( Apt 2. luku) ja kun myös Hengen armolahjat alkoivat toimia, alkoi kokonaan uusi vaihe. Aiemmin Jumalan profeetallinen Henki tuli rajoitetusti joidenkin ihmisten ylle, tämän perästä kaikki jotka parannuksen kautta uskoivat Jeesukseen Kristukseen, saattoivat saada Pyhän Hengen voiman, sekä Hengen armolahjoja. Yksi niistä on profetoiminen. Apostoli Paavali kirjoittaa korinttilaisille, 1. Kor 14:1

      ”Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.”

      Apostolien Teot kertoo profeetallisen lahjan toiminnasta.. Se, miten Pyhän Hengen tasolla voidaan ”nähdä” asioita, käy ilmi mm. seuraavista kolmesta esimerkistä. Pietari. Paavali. Agabus.

      1 - PIETARI ....

      Silloisessa Samarian pääkaupungissa oli pitkän aikaa harjoittanut noituutta mies nimeltä Simon. Kansa oli ollut otettu hänen tempuistaan! Sitten sinne tuli uskova, Filippos. Ihmisiä tuli uskoon, heidät kastettiin ja myös noita Simon liittyi kännynnäisten joukkoon. Kun Simon näki, että Pyhän Hengen voima tuli niihin ihmisiin, joiden päälle Pietari ja Johannes kätensä laskivat, sanoi Simon heille:
      - Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen!

      Mitä Pietari vastasi? ”Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa....Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea, ja kiinni vääryyden siteissä.”
      Simon – noita – oli kääntynyt, mutta jäänyt kiinni entisen elämän katkeruuden ja vääryyden siteisiin.
      Pyhä Henki paljasti pinnan alla olevan kuonan.

      2 - PAAVALI

      Paavali kohtasi lähes samankaltaisen tilanteen. Oltiin Kyproksen saarella, Pafoksen kaupungissa (joka edelleen samassa paikassa; monien turistikohde!) Siellä oli järkevä fiksu mies, Sergius Paulus, joka ei pilkannut uskon asiaa. Päinvastoin. Mutta kuten yleensä - kun Jumala on liikkeellä – myös perkeleen kiusanhenget rääkkyvät paikalla. Niin nytkin. Oli mies, Elymas, noita. Tämä yritti manipuloida Sergiusta pois uskosta. Mitä sitten? ”Niin Paavali, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoin:
      ”Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kaaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä.”

      Sitten, Paavali määräsi Elymakselle kurituksen, jonka voi lukea (kuten koko tapahtuman) Apostolien teot 13:7-12.

      3 - AGABUS

      ”Siihen aikaan tuli profeettoja Jerusalemista Antiokiaan. Ja eräs heistä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedon, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen maailmaan, ja se tulikin (keisari) Klaudiuksen aikana...” (Apt 11:27-28). Sama Agabus ”näki” myöhemmin ennalta, kuinka Paavali joutuisi Jerusalemissa ongelmiin. Niin myös sittemmin tapahtui. (Apt 21:10-11)

      Nämä kolme esimerkkiä kertovat valaisevasti, kuinka Pyhä Henki toimi praktisella tasolla; profeetallisessa asiassa. Edelleen, nykyisinkin, Jumala toimii aivan vastaavalla tavalla. Siellä missä Hänen Henkensä voi ja saa toimia. Hän ei ole ”kuollut jumala”, vaan ikuisesti elävä ja toimiva!

      Maijaliisa H.
      (Teksti on autenttisena, ja sensuurivapaasti htt://www.suomistory.vuodatus.net (sivu ProfetiaABC, osa 7)

      Linkki siis http://www.suomistory.vuodatus.net

    • Suomistory

      Infoa...

      Edellä oleva viesti ei ole sivuston ylläpitäjän eikä kirjoittajan tänne tuoma.
      Mutta kun lähde mainitaan, eikä kirjoitusta ole muutettu, muokattu eikä lyhennetty, asia on ok. Onhan tällä palstalla jatkuvasti erilaisia siteerauksia ja linkkejä.

      t. Ylläpitäjä / www.suomistory.com

    • ....

      ....

    • sakarjasta

      Sakarjasta

      Luku 13:3-6

      3. Jos joku vielä profetoi, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: "Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen. Hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen profetoimisensa tähden.

      4. Sinä päivänä profeetat häpeävät kukin näkyään, kun profetoivat, eivätkä he harhauttaakseen pue ylleen karvaista viittaa.

      5. Hän sanoo: En ole profeetta, van peltomies. Eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani.

      6. Jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun käsisesi välissä?
      Hän vastaa: "Ne lyötiin minun ystävieni huonessa."

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5694
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2713
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      56
      2409
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1113
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1074
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      28
      1019
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      803
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      783
    Aihe