Ihannemieheni

valkyrie_

Et ole ihannemieheni jos

-tärkeintä elämässäsi on raha, valta, menestys ja kyynärpäätaktiikalla eteneminen
-jos harrastat bodaamista tai muuten vaan turhalta tuntuvaa "salilla" käyntiä, salibandya, jalkapalloa, jääkiekkoa tai varsinkin penkkiurheilua
-pukeudut viimeisen päälle trendikkäästi
-jos sinulla on tällätty, hiuslakalla laitettu kovan näköinen kampaus
-käytät pukua
-kuuntelet radiota, listamusiikkia tai jotain aggressiivista musiikia
-katselet televisiota, typeriä uusia elokuvia tai olet koukussa internetiin
-käyt "seduloissa" tai muissa pintapaikoissa
-viihdyt jätkäporukoissa
-luulet ehdottomasti tietäväsi millaisen naisen haluat, eli kuvailet häntä esim "blondi, isotissinen, sairaanhoitaja".
-olet luonteeltasi kilpailuhenkinen, levoton, ylienerginen tai ailahteleva
-olet insinööri, kauppatieteilijä, oikeustieteilijä tai raksamies.
-rakastat matkustelua

Voisit olla ihannemieheni, jos

-olet herkkä ja ehkä tunteellinen, mutta et epävakaa etkä väkivaltainen missään muodossa. et ole myöskään omistushaluinen.
-olet ns. "boheemi"
-ulkonäöltäsi voisit olla pitkä(hkö)tukkainen, ehkä vähän hintelä, et missään nimessä "kaappi". Olet yli 170 cm pitkä mutta painat alle 80 kiloa
-olet vaatimaton, etkä rahanahne, sinulla on omaperäisiä kiinnostuksenkohteita ja laaja yleissivistys
-et seuraa muotia, ainakaan orjallisesti
-olet heikompiasi, mm. naisia, lapsia ja eläimiä rakastava mutta et tunne pakonomaista tarvetta hankkia niitä
-viihdyt yksin tai "sekaporukoissa", sekä miesten että naisten kanssa, monenikäisten
-et kuitenkaan ole laiska tai passiivinen, vaan hoidat monenlaisia aktiviteetteja
-voisit olla koulutukseltasi vaikka puuseppä, humanisti, puutarhuri,
-pidät taide-elokuvista sekä taiteesta ylipäänsä, et kuitenkaan ilmoita ammatiksesi "muusikko" tai "taiteilija", vaan nämä voisivat olla enemmänkin harrastuksiasi.
-erityistä plussaa saat jos pidät veneilystä ja saaristosta.
-et vierasta päihteitä mutta sinulla ei ole päihdeongelmaa.
-pidät elämän pienistä iloista, kuten esim. puissa kiipeily, koko yön nurmikolla istuminen, aamukahvin juonti rauhassa.
-et ole seksuaalisesti yli-aktiivinen vaan läheisyys ja hellyys on tärkeämpää

tuskinpa olet täällä.....

35

1023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä vika?

Raksamiehethän ovat juuri muuta kuin listassakin inhoat? Vai kävisikö gynekologi?

• ..etsit?! XD

Koska kuvailemasi ei ollut Miestä nähnytkään...

Onnea etsinnälle... X)

• valkyrie_

Onko se sinulta pois TheOne?

Nauru pääsi myös minulta kun katsoin kuvaasi

xD

• valkyrie_ kirjoitti:

Onko se sinulta pois TheOne?

Nauru pääsi myös minulta kun katsoin kuvaasi

xD

..minulta pois.... ;) ..olen jo varattu, sorry...

Lähinnä huvittaa, et miten sekoitat pojat ja Miehet... X)

• FrozenCorpse

ja molempi pahempi..

• tu_mi24

joo, puuseppä käy, mutta ei raksa mies... oot selvästi miettiny tarkkaan tätä juttua. silleepähän sen saat tietysti just sopivan. Ihan hauska viesti.

• valkyrie_

No ehkäpä minullekin löytyy joku sopiva;)

Kokonaisuus tietysti ratkaisee.. Tuo ammatti ei niin tärkeä

• hop hop kiirus jo...
    • mies-

En ole ihannemiehesi koska kuuntelen "jotain aggressiivista musiikkia" (muun ohella). Kaikki muut kohdat osuvat, ainakin omasta mielestäni. Enkä minä nyt niin erikoinen ole; etköhän jostain moisen kaverin itsellesi löydä.

Tuohon TheOnen kommenttiin, jossa herra (tämä tosimies, äijien äijä) kertoo, ettei kaltaiseni hyypiö ole Miestä nähnytkään: Juro äijäily, raaka voima ja testosteronin löyhkä ovat yhtälö joka sellaisenaan johtaa vääjäämättä yksisuloitteiseen persoonallisuuteen, sellaiseen kävelevään stereotyyppiin, ei miehisyyteen. Kaikissa oikeissa ihmisissä on myös herkkempi puoli, minkä kieltäminen osoittaa lähinnä epäkypsyyttä.

• valkyrie_

Tuo mitä kirjoitit toisessa kappaleessa oli harvinaisen fiksusti sanottu..

*nostaa hattua*

• MBall
      • valkyrie_

..ja söpökin vielä kaiken lisäksi ;)

harmi kun asut niin kaukana:( olisit voinut lähteä mun kanssa aamukahville vaikka suomenlinnaan

• MBall
        valkyrie_ kirjoitti:

..ja söpökin vielä kaiken lisäksi ;)

harmi kun asut niin kaukana:( olisit voinut lähteä mun kanssa aamukahville vaikka suomenlinnaan

Eikö se epävakaus tai ailahtelevuus sitten haittaakaan?

Harva muu asia niin paljon noita aiheuttaa kuin rajatilapersoonallisuus ja bipolaarisuus yhdessä. Tosin ehkä 70% päivistä menee ihan normaalitilassa. Ehkä sitä voisi verrata säähän. Kyllä vuodessakin on muutama rankkasadepäivä ja ukkospäivä ja paljon tuulisia päiviä.

Eli 1-10 tapaamisella et välttämättä huomaisi lainkaan mitään epävakautta tai ailahtelevuutta, mutta vuoden asumalla yhdessä kyllä pakostakin kymmenisen kertaa. Tosin siinä vaiheessa saattaisit olla jo niin rakastunut ettei sellaset pienet vaihtelut haittaisi.

Kävin kyllä Suomenlinnassa 26.6 perjantaina.

4 tuntia ja 15-20 euroa menee matkaan kimppakyydillä. Keskiverto baari-ilta vie perussinkkumieheltä 8 tuntia ja 40 euroa, ja todennäköisyys kohdata joku noin yhteensopiva on 0,1%. Ja maksa ja korvatkin paukkuu.

Mutta nyt tosin unohdin paluumatkan. Silloin päästäisiin melko tasalukemiin, paitsi prosenttiasioissa.

• kannattava paketti?

Vähän omituiselta tuo profiili vaikuttaa, lisäksi silmään pistää tuo "työtön". MIksi olet työtön? Oletko päättänyt jäädä työttömäksi vai mitä olet ajatellut asialle tehdä? Ei kertakaikkiaan löydy kunnioitusta ihmisiä kohtaan, jotka ovat päättäneet jäädä työttömiksi ihan yrittämättä edes johonkin suuntaan? Vai oletko niin pimeä että olet päässyt eläkkeelle? En tajua miksi et muuta työn perässä jos kotipaikkakunnallasi ei ole töitä. Siinä ei paljon runoilijanlahjat auta jos elelet toisten verorahoilla ja sitten vielä jaksat arvostella toisia ihmisiä, esim naisia, siitä miten he viettävät työnsä jälkeen vapaa-aikansa. Miten ajattelit jälkikasvusi elättää? Itse häpeäisin silmät päästäni jos olisin kolmekymppinen työtön.

Tiedoksi vaan että monesti työnteko on raskasta, se vie paljon energiaa ihmiseltä. Työssä käyvät asennoituvat myös vapaa-aikaansa eri lailla ja viettävät sen usein lepäillen, rentoutuen tms. Joskus jopa älyllinen kapasiteetti väsyy töissä niin että vapaa-aikanaan nainen sitten saattaa haluta esim. katsoa salkkareita, lukea cosmopolitania (nämä ovat kevyttä viihdettä jonka tarkoitus ei ole sivistää vaan rentouttaa). Mene sinäkin ensin töihin ja ala elättämään itsesi ja tule sitten vasta arvostelemaan naisia tänne keskustelupalstoille.

• MBall
        kannattava paketti? kirjoitti:

Vähän omituiselta tuo profiili vaikuttaa, lisäksi silmään pistää tuo "työtön". MIksi olet työtön? Oletko päättänyt jäädä työttömäksi vai mitä olet ajatellut asialle tehdä? Ei kertakaikkiaan löydy kunnioitusta ihmisiä kohtaan, jotka ovat päättäneet jäädä työttömiksi ihan yrittämättä edes johonkin suuntaan? Vai oletko niin pimeä että olet päässyt eläkkeelle? En tajua miksi et muuta työn perässä jos kotipaikkakunnallasi ei ole töitä. Siinä ei paljon runoilijanlahjat auta jos elelet toisten verorahoilla ja sitten vielä jaksat arvostella toisia ihmisiä, esim naisia, siitä miten he viettävät työnsä jälkeen vapaa-aikansa. Miten ajattelit jälkikasvusi elättää? Itse häpeäisin silmät päästäni jos olisin kolmekymppinen työtön.

Tiedoksi vaan että monesti työnteko on raskasta, se vie paljon energiaa ihmiseltä. Työssä käyvät asennoituvat myös vapaa-aikaansa eri lailla ja viettävät sen usein lepäillen, rentoutuen tms. Joskus jopa älyllinen kapasiteetti väsyy töissä niin että vapaa-aikanaan nainen sitten saattaa haluta esim. katsoa salkkareita, lukea cosmopolitania (nämä ovat kevyttä viihdettä jonka tarkoitus ei ole sivistää vaan rentouttaa). Mene sinäkin ensin töihin ja ala elättämään itsesi ja tule sitten vasta arvostelemaan naisia tänne keskustelupalstoille.

Se että olen tällä hetkellä työtön, ei tarkoita että välttämättä olisin viikko sitten ollut, tai viikon päästä olisin.

Ei työttömyys tarkoita ruttoa tai kuppaa. Ei se tartu sinuun näin netin kautta, joten älä panikoi.

Eikä se työttömyys niin harvinaista ole. Pohjois-Savossa taitaa 13 olla työttömyysprosentti, ja 18-30-vuotiailla 20%, ehkä enemmänkin, ja olisi varmaan 40% jos puhelinmyyjät ja ne jotka opiskelee alaa x vain koska töitä ei ole, laskettas mukaan. Ei työttömyys automaattisesti tarkoita että olisi narkkari tai eläkkeellä. Ja eihän eläkkeellä olevia työttömäksi lasketa.

Jos profiili vaikutti omituiselta tai itsellesi vieraalta, niin sehän kai jo riittää ettei kiinnosta. Ettei olisi enää niin väliä sillä työasiallani edes. Ei ainakaan pitäisi olla. Muutenhan se menisi niin että kamala luonne ja muu, mutta hyvä palkka ja ammatti joten koitanpa heruttaa.

Olen ollut 5 edellisen vuoden aikana töissä noin 3 vuotta. Niin kuin lähes kaikki tänä tiistaina työttömät, ovat kuitenkin olleet suurimman osan ajasta töistä, jos katselee pidemmällä aikajänteellä kuin esim vain tämän viikon osalta.

Minulle ystävät ja kaverit ja tutut ja sukulaiset ja kotiseutu ja kalakukko ovat tärkeämpiä kuin raha ja työ. Joten siksi en työn perässä muuta. Varallisuuteni takia ei tarvitse muutenkaan rahan perässä juosta. Mutta se on hyvä että sellainenkin mahdollisuus on niille ketkä sellaista tarvitsevat käyttää.

Omistan oman 36 neliön yksiön, jossa on vastike jotain hiukan yli 80 euroa. Tilillä on rahaa reilut 6000 euroa. Velkaa ei ole. Omistan myös maata ja metsää ja kaikenlaista muuta. Joka kuukausi jää säästöön reilu 100e vaikka olisin työttömänäkin, ja ostan kaikkea mitä haluan - en siis tupakoi tai omista autoa, ei ole sellaisia rahan mustia aukkoja. Töissä ollessa säästöön jää vähintään 600e/kk, vaikka matkustelisin niin paljon kuin haluan ympäri maapalloa. Joten ei tarvitse rahan takia töiden perässä juosta. Toisin kuin kai useimpien. Sitten kun ei ole töissä voi keskittyä harrastuksiinsa niin paljoa kuin haluaa. Ja itse en ole sellaisia jotka viihtyy monta vuotta samassa työssä. On hyvä välillä olla eri työssä, ja pitää vähän vapaata. Monet töissä olevat ovat nyt kesällä kadehtineet minua... No, talvella on kai sitten hiukan eri juttu.

Jos pitäis valita olenko töissä ja katson Salkkareita ja luen Cosmoa, vai työtön ja luen ja katson mitä haluan, niin...

Ei se että haluan naisen joka on sitä ja sitä, eikä tuota ja tuota, tarkoita että arvostelen tuota ja tuota, vaan sitä että minulla on tietty naisihanne. Ei se että jonkun jääkiekkoilijaihanne on Teppo Numminen tarkoita sitä että hän arvostelee Teemu Selänteen kaltaisia maalinsylkijöitä. Joku pitää puolustajista, ja joku hyökkääjistä. Ja joku pitää puolustavista puolustajista, ja joku hyökkäävistä puolustajista. Ja joku pitää puolustavista puolustajista jotka hoitaa puolustamisen voimallaan, ja joku puolustavista puolustajista jotka hoitaa puolustamisen peliälyllään.

Keskustelupalstoilla on tietääkseni ihan sama lupa jutella, oli sitten töissä tai ei. Ja oikeastaan kai se on parempi että joku työtön täällä juttelee aktiivisesti, kuin että joku työajallaan juttelee täällä aktiivisesti?

• mastercrom

´´-tärkeintä elämässäsi on raha, valta, menestys ja kyynärpäätaktiikalla eteneminen`` Ei ehkä kyynärpää taktiikkaa taikka rahan pakkomiellettä, mutta miespuolinen ihminen tuntee kilpailun tarvetta ja pyrkii aina pärjäämään hyvin siinä mitä tekee... Kaikki haluaa pärjätä yhteiskunnassa.

´´-jos harrastat bodaamista tai muuten vaan turhalta tuntuvaa "salilla" käyntiä, salibandya, jalkapalloa, jääkiekkoa tai varsinkin penkkiurheilua``
      Hyvin suuri osa miehistä tuntee tarvetta liikkua ja harrastaa liikuntaa ihan vaan harrastus tasolla koska liikkumisesta tulee hyvä olo. Ihan lääketieteellisesti on todettu että liikunnan jälkeen aivoissa vapautuu lievästi huumaavia aineita jotka antaa palkitsevan olon. Älä kiellä ihmiseltä luonnollista tarvetta.

´´-pukeudut viimeisen päälle trendikkäästi
      -jos sinulla on tällätty, hiuslakalla laitettu kovan näköinen kampaus
      -käytät pukua``
      Laittautuminen tulee myös luonnostaan molemmille sukupuolille. Kaikkihan haluavat näytää hyvältä toisen sukupuolen silmissä. Ja sitäpaitsi tietyissä ammateissa vaaditaan pukua, vaikka ei pomo olisikaan.

´´-kuuntelet radiota, listamusiikkia tai jotain aggressiivista musiikia``
      Milloin musiikki on määritellyt persoonan. Ja olisitko sinä valmis vaihtamaan musiikkityyliä toisen puolesta.

´´-katselet televisiota, typeriä uusia elokuvia tai olet koukussa internetiin``
      Televisio on toisille mediaa välittävä väline eikä viihdekeskus. Ja mitä vikaa elokuvissa on. Muoti ja elokuvat muuttavat yhteiskuntaa ja mielipiteitä...MYÖS SINUN VAIKKA ETT TUNNUSTA.
      Ja sitten se internet... se on monelle kommunikaation väline joka mahdollista keskustelun toisten ihmisten kanssa esim. luonnosta, yhteiskunnasta ja ´´Ihanne miehistä``

´´-käyt "seduloissa" tai muissa pintapaikoissa
      -viihdyt jätkäporukoissa``
      Ihminen on sosiaalinen eläin joka viihtyy laumassa. Ja tämä tarve on kehittynyt miljoonien vuosien varrella henkiinjäämiskeinona, joten en usko että se katoaa ihan helpolla. Ja kaikki ei halua käydä hippiluolissa vaikka olisivat hieman boheemeja.

´´-luulet ehdottomasti tietäväsi millaisen naisen haluat, eli kuvailet häntä esim "blondi, isotissinen, sairaanhoitaja".``
      Hyvin harva mies halua bimboa vaikka niin pilailisikin. Suurin osa miehistä haluaa jonkun vierelleen niin hyvässä kuin pahassa/jonkun joka välittää.

´´-olet luonteeltasi kilpailuhenkinen, levoton, ylienerginen tai ailahteleva``
      Kaikki ovat kilpailu henkisiä tavalla tai toisella... Myös sinä vaikka ett tunnusta. Ja sitäpaitsi. Oletko varma että haluat apaattisen ihmisen vierellesi innostuneen sijan.

´´-olet insinööri, kauppatieteilijä, oikeustieteilijä tai raksamies.``
      Kertooko ammatti ihmisen persoonasta todellakin noin paljon.

´´-rakastat matkustelua``
      Myös taiteilijat pitävät matkustamisesta. Sehän on monille inspiraation lähde.

Ja mitä tota toista listaa luin niin tyrmäsit itse omia vaatimuksiasi. Yleissivistyneet ovat hyvin usein niitä Insinörejä taikka kauppatieteiliöitä tai muita korkeammin koulutettuja. Ja vaikka et pidä kuntoilevasta miehestä, niin kuitenkin vaadit tietyltä osalta fyysitä kuntoa. Ja myös hyvin suuri osa osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla, vaikka usein kavereitten kanssa liikkuisivat. Sanoit myös että pidät veneilystä. Noh... Venily vaatii ensinnäkin rahaa, ja sitä ei esim puutarhurilla ole. Taikka tietotaitoa pitää venettä kunnossa. Ainoa noista ammateista jonka voisin kuvitella osaavan veneen hoitoa on puuseppä. Ja senkin päälle tarvitaan kone osaamista. Kyllä sitä purkkarin vanhaa Evinrudeakin tarvii huolta, ja tuskin haluat saapua yllättävässä paskakelissä satamaan purjeilla.
      Ja menit kyllä muutenkin pyytämään niitä ominaisuuksia joita väität kaihtavasi. Ei kaikki ole välinpitämättömiä paskoja vaikka kuuntelisivat rankkaa musiikkia tai urheilisivat. Ja voin kyllä samaistua jo sanottuun. Raksamies on todella lähellä ihannettasi, et ehkä vaan huomaa sitä.

• Näin on

Hmm... aika jännäksi menee tälläinen keskustelu.

Siis jos minulla on profiili, johon olen laittanut toivomiani asioita tai
        asioita joita en toivo, niin mielestäni se kertoo siitä, että olen ehkä jo
        hieman tutkiskellut itseäni ja TIEDÄN, minkälaisen ihmisen kanssa tulen
        toimeen. Tiedän mitkä asiat yhdistää ja mitkä erottaa. Miksi arvostella
        toisen 'listaa' - sillä enhän minä tiedä hänen taustoistaan, motiiveistaan
        yhtään mitään. En minä ole elänyt hänen elämäänsä. Jos hänen toiveensa
        ei kohtaa omani kanssa, silloin hän ei ole minulle, enkä minä hänelle, mutta
        ei se oikeuta minua arvostelemaan hänen perusteitaan.

Jatka vaan Ihannemiehesi hakemista, sinä tiedät parhaiten millainen hän on!
        Sitä saa mitä tilaa, mitä tarkempi tilaus, sen parempi!

• buahahaha
        Näin on kirjoitti:

Hmm... aika jännäksi menee tälläinen keskustelu.

Siis jos minulla on profiili, johon olen laittanut toivomiani asioita tai
        asioita joita en toivo, niin mielestäni se kertoo siitä, että olen ehkä jo
        hieman tutkiskellut itseäni ja TIEDÄN, minkälaisen ihmisen kanssa tulen
        toimeen. Tiedän mitkä asiat yhdistää ja mitkä erottaa. Miksi arvostella
        toisen 'listaa' - sillä enhän minä tiedä hänen taustoistaan, motiiveistaan
        yhtään mitään. En minä ole elänyt hänen elämäänsä. Jos hänen toiveensa
        ei kohtaa omani kanssa, silloin hän ei ole minulle, enkä minä hänelle, mutta
        ei se oikeuta minua arvostelemaan hänen perusteitaan.

Jatka vaan Ihannemiehesi hakemista, sinä tiedät parhaiten millainen hän on!
        Sitä saa mitä tilaa, mitä tarkempi tilaus, sen parempi!

Tuo viimeinen lauseesi on väärää tietoa. Ihmissuhteet eivät synny "tilauksesta". Ne syntyvät spontaanisti ja monesti jos etsimällä etsii, varsinkin ulkoisten kriteerien perusteella niin ei koskaan löydä. Tietysti tietyt kriteerit tulee täyttää esim. ei narkkareita, väkivaltaisia tai mielisairaita, sellaisten kanssa ei kannata alkaa suhteeseen.

• näin on
        buahahaha kirjoitti:

Tuo viimeinen lauseesi on väärää tietoa. Ihmissuhteet eivät synny "tilauksesta". Ne syntyvät spontaanisti ja monesti jos etsimällä etsii, varsinkin ulkoisten kriteerien perusteella niin ei koskaan löydä. Tietysti tietyt kriteerit tulee täyttää esim. ei narkkareita, väkivaltaisia tai mielisairaita, sellaisten kanssa ei kannata alkaa suhteeseen.

enpä ole samaa mieltä,
        sillä olen saanut sitä mitä olen tilannutkin =)

• agadafgdgsdgsg
        näin on kirjoitti:

enpä ole samaa mieltä,
        sillä olen saanut sitä mitä olen tilannutkin =)

tilaamalla syntyy vain järkiavioliittoja. Tunteista niissä ei ole välttämättä tietoakaan. Vaikka ihminen vastaisi ulkoisilta ominaisuuksiltaan sitä mitä tilaa, on tunteiden syntyminen sitten aivan eri asia. Tietysti jos tilauksessa on ainoana kriteerinä pelkästään se että toinen sytyttää tunteita, on tuo mitä sanoit, totta.

• näin on
        agadafgdgsdgsg kirjoitti:

tilaamalla syntyy vain järkiavioliittoja. Tunteista niissä ei ole välttämättä tietoakaan. Vaikka ihminen vastaisi ulkoisilta ominaisuuksiltaan sitä mitä tilaa, on tunteiden syntyminen sitten aivan eri asia. Tietysti jos tilauksessa on ainoana kriteerinä pelkästään se että toinen sytyttää tunteita, on tuo mitä sanoit, totta.

Tarkenna tilaus! eli laitas ne tunteet siihen mukaan,
        niin saat ihan oikeanlaista tavaraa!!! =D

Kokeile vaikka, se toimii itse asiassa ihan joka asiaan!
        Niin työhön, perhe-elämään kuin ystäviin, ihanne miehiin kuin naisiinkin.

Jos ei ole kokeillut, ei kannata toitottaa, ettei toimi.

• Hepsi
        agadafgdgsdgsg kirjoitti:

että tilaamalla vain järkiavioliittoja?
        jos ihannemieheni on tunteellinen, niin en kai minä tilaisi kivikovaa tunteetonta miestä, eikö?
        riippuu tietysti siitä mitä hakee, mutta yleensä ottaen positiivisilla
        ajatuksilla on valtava voima - aivan kuin negatiivisillakin.

• tilaa aivot
        näin on kirjoitti:

Tarkenna tilaus! eli laitas ne tunteet siihen mukaan,
        niin saat ihan oikeanlaista tavaraa!!! =D

Kokeile vaikka, se toimii itse asiassa ihan joka asiaan!
        Niin työhön, perhe-elämään kuin ystäviin, ihanne miehiin kuin naisiinkin.

Jos ei ole kokeillut, ei kannata toitottaa, ettei toimi.

ei tunteita tilata tuosta noin vaan. Ihminen saattaa kantaa mukanansa muistoa ensi-ihastumisestaan ja määritellä ihannenaisensa tai -miehensä sen perusteella. Siksi kun häneltä kysytään että minkälaisesta tykkää, tulee vastaukseksi yllättävän paljon piirteitä jotka ovat jääneet mieleen aikaisemmasta suhteesta.

Aivan kuten ensirakkauskin, joka iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei ensirakkauttakaan "tilata", ei ihminen joka ei ole koskaan rakastunut tai ihastunut, voi tietää edes miltä se tuntuu. Se vain iskee ja usein se kohde johon rakastuu, onkin aivan erilainen kuin mitä on aikaisemmin kuvitellut etsivänsä.

NÄIN ON.

• tilaa aivot
        Hepsi kirjoitti:

että tilaamalla vain järkiavioliittoja?
        jos ihannemieheni on tunteellinen, niin en kai minä tilaisi kivikovaa tunteetonta miestä, eikö?
        riippuu tietysti siitä mitä hakee, mutta yleensä ottaen positiivisilla
        ajatuksilla on valtava voima - aivan kuin negatiivisillakin.

Jokainenhan meistä on tunteellinen. Jos ajattelet että haluat miehen, joka on tunteellinen, se johtuu varmaan siitä että olet aikaisemmin ihastunut miehiin, jotka ovat sinun mielestäsi tunteellisia. Joku toinen ihminen ei välttämättä näkisi ihastuksen kohteitasi samalla lailla kuin sinä.
        Se mitä jokainen voi "tilata" eli parisuhteelta vaatia on se, että se tuntuu hyvältä ja että se toimii. Tällaiset asiat eivät löydy etsimällä ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Sen takia rakkautta ei voi "tilata", ei kertakaikkiaan.

• Näin on
        tilaa aivot kirjoitti:

Jokainenhan meistä on tunteellinen. Jos ajattelet että haluat miehen, joka on tunteellinen, se johtuu varmaan siitä että olet aikaisemmin ihastunut miehiin, jotka ovat sinun mielestäsi tunteellisia. Joku toinen ihminen ei välttämättä näkisi ihastuksen kohteitasi samalla lailla kuin sinä.
        Se mitä jokainen voi "tilata" eli parisuhteelta vaatia on se, että se tuntuu hyvältä ja että se toimii. Tällaiset asiat eivät löydy etsimällä ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Sen takia rakkautta ei voi "tilata", ei kertakaikkiaan.

oma mieheni on tunteellinen kalat, ollut miehenäni jo 10 vuotta.
        rakkauttakin on siis riittänyt aika pitkään, ylä ja alamäkineen =)
        tiesin mitä hain, sitä sain
        ei ole pakko uskoa 'tilaamiseen', mutta toisilla se vaan toimii =)
        kukin siis etsii ja 'tilaa' tavallaan. onnea matkaan

• kalanvaimo
        Näin on kirjoitti:

oma mieheni on tunteellinen kalat, ollut miehenäni jo 10 vuotta.
        rakkauttakin on siis riittänyt aika pitkään, ylä ja alamäkineen =)
        tiesin mitä hain, sitä sain
        ei ole pakko uskoa 'tilaamiseen', mutta toisilla se vaan toimii =)
        kukin siis etsii ja 'tilaa' tavallaan. onnea matkaan

Onko älykkyysosamäärät tosiaan näin alhaiset täällä keskustelupalstoilla? Uskomatonta skeidaa.

Kyllä se ihastuminen iskee spontaanisti (JOS ISKEE). Ihannemiehen etsiminen on takertumista vanhoihin kokemuksiin (tai esim isäsuhteen vaikutusta). Sitten kun se ihastuminen iskee, on tämä uusi mies automaattisesti ihannemies, koska ihastuminen pehmittää pään.Sitten sitä lähdetäänkin elämään yhdessä ja rakentamaan arkea erilaisten kompromissien kautta.

Sitten taas ARVOSTUS on eri asia. Monet meistä arvostavat tiettyjä asioita, esim. raittius, kiltti luonne, ahkeruus, uskollisuus, mistä ei pidäkään tinkiä. Mutta jos joku määrittelee tulevan miehensä kuten tämän viestiketjun aloittaja, on kyse vanhoihin kokemuksiin takertumisesta. Eihän sekään ole mahdotonta että kyseisellä tavalla löydetty mies olisi täysin väärä mutta se miten ne kemiat sitten kohtaavat, ei ole tarkoista tilausehdoista kiinni

• ei taida kelvata

Muuten tuntuu kriteerit menevän ihan oikein, patsi ammatti. Puutarhurointi on pelkkä harrastus ja it-alalla töissä.
      Toinen kohta joka mättää pahasti on tuo että ei saisi haluta lapsia. Kyllä tässä iässä jo on vauvakuumetta, mutta hankalampi löytää samanlaista naista.

• mies raksalta

Onnittelen! Näillä ehdoilla löydät miehen itsellesi jo huomenna.

• on olemassa,

mutta heillä on usein siitin suussaan..

• kyllä naurattaa

Voi *****, mikä järjen jättiläinen taas vastaamassa...

• täällä yksi

Niin, että noista osuu kaikki muu kohdalleen paitsi "pitkä(hkö)tukkainen" (mulla on siis lyhyehkö tukka) ja tuo "rakastat matkustelua" (en nyt suorastaan rakasta mutta mielelläni tutustun uusiin paikkoihin matkustelemalla)

Ja tuo viimeinen kohta: en ole yliaktiivinen mutta kyllä seksuaalisuus on silti tärkeä osa elämääni unohtamatta läheisyyttä ja hellyyttä.

Ja 100% hetero!

• äänestävä ns.

Girly Man? Pienimunainen ameeba..

• kyllä naurattaa
        äänestävä ns. kirjoitti:

Girly Man? Pienimunainen ameeba..

... vihreitä äänestävä pienimunainen ameeba, kuin rajoitteinen älykääpiö.

Enkä ole ap. vaikkakin miesihanne on samanlainen.

• Tollanen mies

Ei voi olla totta, meinasin kaatua tuolilta ku luin tuota. Olen nimittäin juuri tuollainen mies millaisen haluaisit.

• nottaprkl

Jos istuu nurmikolla koko yön, saa peräpukamia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2043
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1371
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe