Haluan kertoa oman esimerkkini suhteesta, jossa on esiintynyt paljon niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa. Ja mistä kaikki alkoi.. Ehkä vaan haluan hieman purkaa tuntojani!
"Tapasimme" netissä, keskustelimme msn:n välityksellä, jossain vaiheessa vaihdoimme numerot, soittelimme ja viimein tapasimme. Se ei ollut rakkautta ensi silmäyksellä, vaikka en toki tuohon termiin muutenkaan sinänsä usko! Hän kuitenkin vaikutti maanläheiseltä, mukavalta ja luotettavaltakin. Myös arvomme kohtasivat, sillä molemmat etsivät vakavammasti otettavaa suhdetta. (Tässä vaiheessa jo pieni mustasukkaisuus alkoi tulla pintaan: hän ei hyväksynyt, jos olin miespuolisten kavereiden kyydissä/epäili ihan jatkuvasti missä olen, kenen kanssa jne.) Erityisesti minä, sillä halusin jonkun joka ottaa minut vakavasti. Välimatkaa meillä oli n.300km.
Ylioppilaskirjoitusten jälkeen vietinkin melkein kaiken aikani hänen luonaan.. Keväällä, kun tämä asensi autonrenkaita, hän heitti puukapulalla kohti minua, kun en osannut auttaa tätä. Jouduin lähtemään karkuun, että välttyisin vielä suuremmalta raivolta. Kesällä miehellä alkoi jo päässä napsuilla enemmänkin, hermostui mm. keittiön viemäristä mikä oli tukossa, kun itse ei ollut huolehtinut asiasta. Milloin en ollut siivonnut, millon tehnyt ruokaa.. Useasti vietinkin oudossa kaupungissa puistossa päivää itkien, kun olin lähtenyt karkuun tämän raivokohtausta, kun ei jaksanut moista kuunnella.. Myöhemmin hän toki pyysi anteeksi, mutta pahoittelut oli hyvin pieniä.
Kesällä tapahtui mm: löysin miehen puhelimesta viestejä, todella törkeitä ehdotteluviestejä koskien seksiö muille naisille. Hermostuin humalassa lukiessani miehelle, ja löin häntä tämän nukkuessa silmään. Mies paiskasi minut suoraan rappukäytävään yhden kerrostasanteen alemmaksi, ja jätti virumaan käytävään.. Myöhemmin yöstä kuitenkin sovimme.. -Luottamus taisi mennä jo tuossa vaiheessa-
Syksyllä hain samalle paikkakunnalle opiskelemaan, omaan asuntoon.. Riitelimme usein. Olin viettämässä erästä syysiltaa mieheni luona, kun siivosimme yhdessä. Pari poikkipuolista sanaa, etten osaa siivota, tai minusta ei ole mitään hyötyä vei innostukseni. Lopetin laittoiden luutuamisen, tämä pakotti minut jatkamaan. KOhta hän jo kuristi minua, kun en osannut siivota oikein. Pääsin lopulta lähtemään tämän luota!
Typerää, ja lapsellista, mutta menin miltei suoraan kapakkaan. Siellä oli yksi puolituttu mies, kenen kanssa juttelin, ja mieheni tiesi, että tämä toinen mies olisi minusta kiinnostunut. Yhtäkkiä mieheni ilmestyi kapakkaan, oli suunnattoman raivona kenen kanssa juttelin. Olimme kapakassa loppuun asti, ja minä erittäin humalassa. Seuraavana aamuna heräsin molemmat silmät mustina, kehossani 40 mustelmaa, käsi ei onneksi murtunut.. Hän sitoi minut ilmastoteipillä, ja hakkasi vyöllä. Hän myös teippasi oven turvalukon päälle, etten päässyt lähtemään tämän luota..
Olimme pari viikkoa erossa, kun sovimme hänen lepertelyiden jälkeen. Toki myös itse osakseni ikävöin häntä, koska en pystynyt käsittämään mitä hän minulle teki. En tosin varmasti vieläkään oikein pysty käsittelemään asiaa.. Toki myönnän, että oli lähellä, etten ottanut toista miestä luokseni..
Myöhemmin talvella päätimme muuttaa yhteen, pidemmän aikaa meillä menikin tosi hyvin syksyn-episodin jälkeen! Periaatteessa mitään uutta ei tässä vaiheessa toisesta enää paljastunut.. Normaaleja pikkuriitoja, ja tavallista elämää..
Puoli vuotta olemme nyt asunnossa asuneet, ja tilanne on todella kärjistynyt.. Mielessäni on monta kertaa käynyt, että olenko todella näin arvoton tai tyhmä, kun tätä kestän. En kehtaa enää miltei kavereilleni kertoa miehen nykyisestä käytöksestä, koska nolaan itseni kerta kerralta yhä pahemmin, koska itsehän olen hänen kanssaan vielä ollut.
Mies ei ole ollut tänä kesänä ollenkaan töissä, koska on tehnyt päättötyötään. Itse olen taas töissä käynyt, mistä tämä tuntuu olevan jotenkin kateellinen?? Asunnolla ei ole tapahtunut yhtikäs mitään, kun aamulla olen töihin lähtenyt tai sieltä tullut. Pari kertaa tämä on laittanut ruoan valmiiksi, mutta hän ei pyyykkää, ei tiskaa, ei siivoa muuta kuin pakosta. NE EIVÄT KUULEMMA KUULU MIEHILLE!! MIkäs sitten kuuluu, jos ei töidenkään teko nykyään. Saan jatkuvasti kuulla tyhmyydestäni, rumuudestani, olevani sairas-ihminen, tai minusta ei ole mihinkää'n. Olen siis laiska, en kunnon nainen. Hyvä jos kahdesti on mies pessyt omat pyykkinsä koko 7kk aikana.
Viimeksi tänään, kun kävin "kotona" pyörähtämässä, tervehti mies minua iloisesti. Kohta olikin jo täysi sota käynnissä, koska kieltäydyin etsimästä hukassa olevaa lappua. Sain kuulla olevani lutka, ääliö, idiootti, ja kun tulisin takaisin asunnolle saisin kokea, mitä vastaavasta vittuiluista seuraa??! Tämä on mielestään ollut aivan liian lepsu minun suhteeni, ja aikoo tehdä asiaan muutoksen..
Itselläni on ollut todella ahdistavat tunteet viime aikoina, kun ei omalle asunnolleen enää pysty menemään, ettei tarvi varpaillaan seisoa mitä seuraavaksi..
Olen idiootti, kun jaksan..
29
1231
Vastaukset
- sannax
Jatkuu: Fyysinen väkivalta on ollut hiuksista repimistä, tönimistä, naamalle sylkemistä, päällä istumista, kuristamista.. Jossain vaiheessa aloin vastaamaan samalla tavalla, mistä ei koskaan ole seurannut mitään hyvää. Ennen hän saattoi hermostua jostain viestistä, nykyään jo väärä katse tai vastaamatta jättäminen saa hänen saman raivon partaalle! Eräs ilta satuin väärään aikaan imuroidaan hänen edestään mistä tulikin fyysinen nujakka. Kuulemma jos tapellaan, niin tapellaan sitten kunnolla ja tälle tämä tarkoittaa nyrkkejä. Tuntuu, että hän menettä hallinnan hermostuessaan, eikä pysty sillä hetkellä vastaamaan seurauksista.
Osa syy miksi jatkoin syksyllä suhdettamme oli, että hän haki itselleen mielialalääkkeet. Lääkkeet auttoivatkin aluksi, ja olin myös otettu että hän halusi tehdä jotain suhteemme eteen. Muutto oudolle paikkakunnalle saa olon tuntumaan välillä yksinäiseltä, ja onhan meillä yhdistänyt sama harrastus, sekä ne vähäiset hyvät hetket. Toisinaan samalla aaltopituudella, ja jos tälle on sattunut hyvä päivä se on ollut sitten oikein hyvä..
Mies alkaa itsekkin olemaan valmis ajatukselle, että muuttaisin eri asuntoon.. Mutta pelonsekaisin tuntein vielä mennäään..... AHDISTAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!- sannax
Lisätarkennusta: Pää niin täynnä ajatuksia, ettei itsekkään saa selkoa. Uhatessaan väkivallalla mies on uhannut useasti tappaa, tai kuinka ihanaa olisi jos olisin kuollut. Myöhemmin hän on vain nauranut asialle, että vitsit vitsinä, ettei tietenkään ollut tosissaa. Paniikkihäiriöni on ilmeisesti pahentunut vielä viime aikoina, en tiedä liekkö tällä suhteellakin osuutta asiaan..
Jos olen alkanut itkemään, mies useasti sylkäissyt naamalle ja nauranut, että näytän niin typerältä itkiessäni..
Useat kommentit kavereideni ulkonäöstä, ja muiden naisten kommentointi on saanut minut raivon partaalle!!!
Toki itsessänikin on vikaa, ja paljon.. Mutta pään sisälleni ei mahdu välittäminen ja rakastaminen suhteessa tähän väkivallan määrään ja laatuun... :( - tuosta suhteesta?
sannax kirjoitti:
Lisätarkennusta: Pää niin täynnä ajatuksia, ettei itsekkään saa selkoa. Uhatessaan väkivallalla mies on uhannut useasti tappaa, tai kuinka ihanaa olisi jos olisin kuollut. Myöhemmin hän on vain nauranut asialle, että vitsit vitsinä, ettei tietenkään ollut tosissaa. Paniikkihäiriöni on ilmeisesti pahentunut vielä viime aikoina, en tiedä liekkö tällä suhteellakin osuutta asiaan..
Jos olen alkanut itkemään, mies useasti sylkäissyt naamalle ja nauranut, että näytän niin typerältä itkiessäni..
Useat kommentit kavereideni ulkonäöstä, ja muiden naisten kommentointi on saanut minut raivon partaalle!!!
Toki itsessänikin on vikaa, ja paljon.. Mutta pään sisälleni ei mahdu välittäminen ja rakastaminen suhteessa tähän väkivallan määrään ja laatuun... :(Jos jaksat vielä vähän lisää, niin se on hengenmenoa sitten, sitäkö haluat? Haluatko elää väkivaltaisessa suhteessa?jos et, niin lähde menemään. Tappouhkauksia siltä ihanalta mieheltä jne. Ei se rakasta sinua, halveksii, väheksyy. Nauttii siitä kun sinä kärsit, todellinen löytö, Mene jo!
- että kuolet
sannax kirjoitti:
Toki itsessänikin on vikaa, ja paljon.. Mutta pään sisälleni ei mahdu välittäminen ja rakastaminen suhteessa tähän väkivallan määrään ja laatuun... :(Tuosta miehestä koituu sinulle kuolema. Ei hänestä missään tapauksessa ole isäksikään lapsille. Lopeta suhde heti, muuta pois ja hakeudu terapiaan korjaamaan henkiset vahinkosi tai siirrät ne myöhemmin joskus tuleville lapsillesi.
Mies on psyykkisesti sairas ja tarvitsee psykiatrista hoitoa mutta se ei ole sinun tehtäväsi. - Siis miksi et lopeta?
Sorry kauheesti, mutta MIKSI siedät tuollaista?
Poikki heti tuollainen suhde! Ihan sairasta! Miksi sinä siedät tuollaista?
Sorry taas, oletko itse sairas kun siedät tuollaista????
POIKKI KERRASTA, ja jos et tee sitä, niin elä tule tänne valittamaan!!!!!!!
On siis ihan oma vika, jos sallit tuollaisen jatkua!
En tosiaan ymmärrä naista joka antaa miehen sylkeä päälleen ja kohdella noin. - valoatunnelinpäässä
sannax kirjoitti:
Toki itsessänikin on vikaa, ja paljon.. Mutta pään sisälleni ei mahdu välittäminen ja rakastaminen suhteessa tähän väkivallan määrään ja laatuun... :(Ensinnäkään, otus, jonka kanssa "seurustelet", ei ole mies, vaan onneton mielenvikainen luuseri, kasa paskaa.
Paskakasa on uhannut tappaa sut. Räkinyt, kuristanut ym ym. Oliolla ei ole vähäisintäkään empatiakykyä; Räkii naamallesi kun itket....
Nyt mieti tarkkaan: Näinkö paljon itseäsi vihaat ja halveksit, että alennut ottamaan tämän kaiken vastaan? Että ylipäätään suostut hengittämään samaa ilmaa tämän saatanan räkäklimpin kanssa? Kukaan vähääkään itseään arvostava nainen ei katsoisi ja kokisi tuollaista. Lähde heti äläkä katso taaksesi. Se olio ei ansaitse sinua, sen kaltainen olio ei ansaitse yhtäkään ihmistä vierelleen. Älä tunne sääliä. Älä syytä itseäsi. Lähde, kun olet vielä elossa. Olet hyvä ja arvokas ihminen. Olet ansainnut varmasti ihan oikean parisuhteen. Nythän olet mielisairaan paskiaisen sylkykuppi. Sinulla ei ole pienintäkään ihmisarvoa sen olion silmissä. Ihan oikeasti, hyväksytkö sen, ettet ole edes ihminen? - tunnelilla
valoatunnelinpäässä kirjoitti:
Ensinnäkään, otus, jonka kanssa "seurustelet", ei ole mies, vaan onneton mielenvikainen luuseri, kasa paskaa.
Paskakasa on uhannut tappaa sut. Räkinyt, kuristanut ym ym. Oliolla ei ole vähäisintäkään empatiakykyä; Räkii naamallesi kun itket....
Nyt mieti tarkkaan: Näinkö paljon itseäsi vihaat ja halveksit, että alennut ottamaan tämän kaiken vastaan? Että ylipäätään suostut hengittämään samaa ilmaa tämän saatanan räkäklimpin kanssa? Kukaan vähääkään itseään arvostava nainen ei katsoisi ja kokisi tuollaista. Lähde heti äläkä katso taaksesi. Se olio ei ansaitse sinua, sen kaltainen olio ei ansaitse yhtäkään ihmistä vierelleen. Älä tunne sääliä. Älä syytä itseäsi. Lähde, kun olet vielä elossa. Olet hyvä ja arvokas ihminen. Olet ansainnut varmasti ihan oikean parisuhteen. Nythän olet mielisairaan paskiaisen sylkykuppi. Sinulla ei ole pienintäkään ihmisarvoa sen olion silmissä. Ihan oikeasti, hyväksytkö sen, ettet ole edes ihminen?selvästikin korvienväliäsi.
Onpa huvittaa nähdä miten marttakerho täällä lietsoo toisiaan väkivaltaan ja sitten itketään kun välillä tulee takaisinkin.
Säälittävää porukkaa. - tunneleita tunneleita
tunnelilla kirjoitti:
selvästikin korvienväliäsi.
Onpa huvittaa nähdä miten marttakerho täällä lietsoo toisiaan väkivaltaan ja sitten itketään kun välillä tulee takaisinkin.
Säälittävää porukkaa.kattos poikaa, kun älähti. Kuinka monta kertaa on tullu vedettyä naista turpaan? Et taida pitää enää lukua?
- älähtää
tunneleita tunneleita kirjoitti:
kattos poikaa, kun älähti. Kuinka monta kertaa on tullu vedettyä naista turpaan? Et taida pitää enää lukua?
näköjään.
Eipä ole tarvinnut lyödä kertaakaan enkä halua edes riidellä. Kyllä ihmisten pitäisi pystyä keskustelemaan asioista sivistyneesti.
Sinun kielenkäytöstäsi huomaa, ettei sivistyksestä ole tietoakaan. - tunna
älähtää kirjoitti:
näköjään.
Eipä ole tarvinnut lyödä kertaakaan enkä halua edes riidellä. Kyllä ihmisten pitäisi pystyä keskustelemaan asioista sivistyneesti.
Sinun kielenkäytöstäsi huomaa, ettei sivistyksestä ole tietoakaan."Tarkoitat tuolla
Kirjoittanut: tunnelilla / 22.8.09 / klo 14:31 selvästikin korvienväliäsi.
Säälittävää porukkaa. "
Siinä sinun tietosi sivistyksestä.
Onnea. - miettijä.
sannax kirjoitti:
Toki itsessänikin on vikaa, ja paljon.. Mutta pään sisälleni ei mahdu välittäminen ja rakastaminen suhteessa tähän väkivallan määrään ja laatuun... :(vielä kun voit! Ei kuulosta normaalille toiminnalle! Muuta neuvoa en oikein keksi.
Hae myös itsellesi apua.
- vaivaa ihan
selvästi narsistinen persoonallisuushäiriö ja se ei parane! Joudut ennemmin tai myöhemmin lähtemään karkuun sieltä entisestä elämästäsi ja miehesi tulee sinun perääsi ahdistelemaan sinua!
Parasta olisi jos voisit kadota kertaheitolla sen äijän elämästä, älä ala haikailla taaksejääneen elämän ja tavaroiden perään koska niitä et koskaan saa takaisin! - ...
Väkivalta ei lopu, vaan pahenee. Toivon tosiaan että lähdet pois pian. Ja uskot uuteen elämään.
- valkyrie_
Kuulostaa niin hirveältä ettei uskoisi tuollaista olevan olemassakaan!!? Itse olen eronnut väkivaltaisesta suhteesta eikä siinä tilanne koskaan kärjistynyt noin pahaksi. Silti kärsin vieläkin niin etten pysty uuteen suhteeseen.
Jos haluat kirjoitella, laita viestiä [email protected] - .............
Tässä sun tarinassasi on jo elementtejä jotka täyttävät rikoksen tunnusmerkit: vapaudenriisto niistä yhtenä!
Väkivallalla ei ole tapana loppua parisuhteessa. Päin vastoin! Sinun ei tarvitse antaa kohdella itseäsi kuin sylkykuppia! Tällaista ei tarvitse sietää. Ei päivääkään.
Kysy itseltäsi; millaisena näet tulevaisuutenne? Ovatko nämä rakkaudenosoituksia? Kuuluvatko ne normaaliin parisuhteeseen? Vastaukset löydettyäsi tiedät mitä sinun pitää tehdä... - Olet itsekkin sairas....
Olet jo itsekkin sairastunut - nimittäin vahvuuteen. Nyt äkkijarrutus. Lopeta tuollainen suhde ja hae apua itsellesi vaikka mielenterveystoimistosta.
- aloitit
väkivallan, löit nukkuvaa!!! miestä silmään mustasukkaisuuksissasi.
Olisipa mielenkiintoista kuulla muutenkin vastapuolen kertomus.
Ainoa aikaisempi "väkivalta" oli miehen puukapulan heitto, minkä ei ollut taatusti tarkoituskaan osua ja naisten osaamattomuushan tiedetään. Sille on parempikin sana eli laiskuus.
Kummankin kannalta on parempi, että eroatte välittömästi ja jos joku mies vielä huolii sinut, niin parasta hillitä väkivaltaisuutesi. Seuraava mies saattaa lyödä takaisin tosissaan.
Kuten toisessakin viestissä kerrotaan tutkimusta, juuri naiset aloittavat väkivallan.
http://verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=9996:tytoet-lyoevaet-seurustelukumppaneitaan-useammin-kuin-pojat&catid=29:kotimaa&Itemid=4- miettijä.
väkivaltaista miestä? Tyyliin, että jos hän vielä huolii?
Molemmilla kylläkin käytössä väkivalta tuossa tapauksessa, joten en puolusta kumpaakaan... tosin mies suuttuu mitä ihmeellisimmistä asioista, joten ei kuulosta normaalille elämälle. Pitäis lähteä heti! Sanaa sanomatta, eikä vastata ensimmäiseenkään viestiin tai puheluun sen jälkeen. Aloittaja voi loppusanoikseen pyytää anteeksi, että tuli siihen suhteeseen häiritsemään hänen elämäänsä ja lähteä.
Muutakin elämää ja muunlaista elämää on maailmassa! Se kannattaa muistaa.
- et kestä kauaa tuollaist
En ymmärrä että miten kestät tuollaista.
Itsekkin asun miehen kanssa joka on minua kohtaan ollut
väkivaltainen ja luultavasti on jatkossakin.
Poliisin juttusille ja omaa asuntoa etsimään.
Lyön vetoa, että jos et pääse tilanteesta pois, olet niin loppu
että ajaudut itsemurhaan tai sitten miehesi tekee jotain vakavampaa,
josta et välttämättä selviä, valitettavaa mutta niinkin voi käydä!
On ehkä minun paha kuitenkaan mitään sanoa kun itse en ole vielä päässyt
irti, vaikka kovasti haluaisin. Toivon, että ymmärrät että näillä asioilla ei pelleillä,
kaikki muuttuu pahemmaksi ja raaemmaksi, eikä miehesi välttämättä tajua että
olisi tehnyt mitään väärää. Hän ei luultavasti halua keskustella asiasta kanssasi
eikä halua hoitoa agressiivisuudelleen, ja jos tulee puhe niin kännin piikkiin, eikä muka tule toistumaan?
Koita pärjäillä! - että kestää tollasta
Oikeesti en vaan ymmärrä miks et lähde? Aika saamatonta, varmaan viihdyt hyvin ihanassa suhteessas, et sä sitä muuten sietäs.
- x
sitten on vielä käytännön asiat, jotka usein pelastavat henkisen terveyden. Sitten on vielä saatava miehen korvien väliin, että ero on lopullinen. Kun lopulta saa olla rauhassa, on vielä tehtävä itsensä kanssa töitä, että voittaa negatiivisuuden. Tämä prosessi voi kestää vuosikausia, että hyvä on nuorena aloittaa.
Ei kannata kysyä lähipiiristä, tukea voi saada, joka saa, mutta päätöksen ja ahdistuksen kanssa on kuitenkin yksin. Jos joku suosittelee jatkamista, hän voi olla mustasukkainen, ettei soisi sinun olevan onnellinen.
Mieskin voi olla kateellinen, aivan kuten naiset. Niin ainakin oma ystäväni, kuinka katkera hän olikaan, kun sain otteen elämästä ja pääsin töihin, vaikka minun olisi pitänyt jäädä märehtimään hänen huoritteluaan.- sannax
Piti nyt vielä ottaa kantaa, kun keskustelun aloitinkin.. Tosiaan varasin itselleni ajan kriisikeskukseen, missä pääsin purkamaan tuntojani, ja mikä tärkeintä kanta oli puolueeton! Siis meinaan ketäään ei syyllistetty, mutta asioista sai paljon paremman ja selkeämm'än kuvan kun jutteli niistä ihan täysin ulkopuolisen kanssa.. Tämä sai minussa aikaan suuren prosessin, joka toki jatkuu vieläkin. Irtisanoin oman osuuteni yhteisestä asunnostamme. Se oli henkisesti raskas, mutta osalta helpottavakin päivä. Seuraavat viikot oli todella vaikea olla yhteisessä asunnossa, suoraan sanottuna kidustusta!!! Lähdin kotisuunnilleni vajaa kahdeksi viikoksi, ja tein positiivisia havaintoja. Huomasin suhteen olevan ns."riippuvaisuussuhde", periaatteessa kun olin yksikseni huomasin, etten edes kaipaa tai tarvitse sitä mikä on huonoksi minulle..... Siihen on vain niin tottunut, jotta siitä ei helposti pääse eroon..
No nyt olen asunut 4 päivää omassa asunnossa, ja toistaiseksi asiat ovat menneet molemmin puolin yllättävänkin hyvin. Meinaan mies olisi voinut olla paljon vaikeampi, ja hankalampi.. Mutta kait tämä itse osakseen tiedostaa, ja hyväksyyy jotenkin päätöksen. Olen toki miettinyt, että mies saattaa jäädä riippakiveksi, MUTTA vielä kaikki ok.
Eihän ne asiat tästä voi enää hirveästi huonontuakkaan, kait. :) Ainakaan tämän päätöksen suhteen. - 6w4wv46w
sannax kirjoitti:
Piti nyt vielä ottaa kantaa, kun keskustelun aloitinkin.. Tosiaan varasin itselleni ajan kriisikeskukseen, missä pääsin purkamaan tuntojani, ja mikä tärkeintä kanta oli puolueeton! Siis meinaan ketäään ei syyllistetty, mutta asioista sai paljon paremman ja selkeämm'än kuvan kun jutteli niistä ihan täysin ulkopuolisen kanssa.. Tämä sai minussa aikaan suuren prosessin, joka toki jatkuu vieläkin. Irtisanoin oman osuuteni yhteisestä asunnostamme. Se oli henkisesti raskas, mutta osalta helpottavakin päivä. Seuraavat viikot oli todella vaikea olla yhteisessä asunnossa, suoraan sanottuna kidustusta!!! Lähdin kotisuunnilleni vajaa kahdeksi viikoksi, ja tein positiivisia havaintoja. Huomasin suhteen olevan ns."riippuvaisuussuhde", periaatteessa kun olin yksikseni huomasin, etten edes kaipaa tai tarvitse sitä mikä on huonoksi minulle..... Siihen on vain niin tottunut, jotta siitä ei helposti pääse eroon..
No nyt olen asunut 4 päivää omassa asunnossa, ja toistaiseksi asiat ovat menneet molemmin puolin yllättävänkin hyvin. Meinaan mies olisi voinut olla paljon vaikeampi, ja hankalampi.. Mutta kait tämä itse osakseen tiedostaa, ja hyväksyyy jotenkin päätöksen. Olen toki miettinyt, että mies saattaa jäädä riippakiveksi, MUTTA vielä kaikki ok.
Eihän ne asiat tästä voi enää hirveästi huonontuakkaan, kait. :) Ainakaan tämän päätöksen suhteen.Loistavaa! Ihanaa! Ihan mahtavaa kuulla, että otit vastuun omasta elämästäsi ja onnestasi ja lopetit kärsimyksen! Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi! Saatatte olla onnellisempia erillänne.
- x
sannax kirjoitti:
Eihän ne asiat tästä voi enää hirveästi huonontuakkaan, kait. :) Ainakaan tämän päätöksen suhteen.että täällä puhuttaisiin kirjakieltä, vaikka valehdeltaisiin.
- pohdiskelija.
x kirjoitti:
että täällä puhuttaisiin kirjakieltä, vaikka valehdeltaisiin.
mies? Jos kerran puhut valhedeltavan täällä? Mitä syytä tänne olis ongelmistaan kirjoittaa, jos valehtelis? Mikäli hakee tosiaan itselleen rehellisesti apua, mitä syytä valehdella? Silloin siinä pettäis eniten vain itseään.
Täytyy olla rehellinen sekä itselle että muille. Siltä pohjalta voi pyrkiä parantamaan itseään, suhdettaan, mutta harvemmin kylläkään muita. Valitettavasti muita ei ihminen oikein voi näissä asioissa parantaa. - x
pohdiskelija. kirjoitti:
mies? Jos kerran puhut valhedeltavan täällä? Mitä syytä tänne olis ongelmistaan kirjoittaa, jos valehtelis? Mikäli hakee tosiaan itselleen rehellisesti apua, mitä syytä valehdella? Silloin siinä pettäis eniten vain itseään.
Täytyy olla rehellinen sekä itselle että muille. Siltä pohjalta voi pyrkiä parantamaan itseään, suhdettaan, mutta harvemmin kylläkään muita. Valitettavasti muita ei ihminen oikein voi näissä asioissa parantaa.mitä maksaa kirjoittaa huolitellusti?
- pohdiskelija.
x kirjoitti:
mitä maksaa kirjoittaa huolitellusti?
sanaan: valehtelu. Se on oleellisempaa tässä kysymyksessä. Tietenkin huoliteltu kirjoittelu on hyvä asia, mutta itse sain kutakuinkin selvää aloittajan teksteistä.
Toisekseen tämä ei ole suomen kielen testi, vaikka onkin suomi24:n palsta. Toki itseänikin häiritsee selvät virheet, mutta Suomessahan on paljon maahanmuuttajia. Suomen kielen taito varmaankin huononee keskimäärin. Nuoriso myöskään ei välitä niinkään miten puhuu.
Lienemme kuitenkin samaa mieltä siitä, että on hyvä olla rehellinen myös itselleen ei vain muille.
Ja mikäli itsellä ei ole syviä tunteita, niin uskon myöskin olevan helpompaa pomppia suhteista toisiin.
- sanjukka
Älä jää suhteeseen odottamaan seuraavaa piiskausta, lähde heti. Älä soita hänelle, älä vastaa hänen puheluihin. Muuta kaupungista, jos vain voit. Hae apua ja kerro tilanteesta KAIKILLE. Vanhemmillesi, ystävillesi, kaikille. Muut tulevat sinun apuun, kunhan vain pyydät.
Miesystäväsi on vaimontappaja, ja tilanne ei todellakaan parane jos jäät odottamaan tai kenties perustat perheen hänen kanssaan. Hän eristää sinua vain entisestään ja tulee jatkossakin rankaisemaan sinua milloin mistäkin. Juokse henkesi edestä!
Lopeta itsesi haukkuminen, sillä haukkumalla itseäsi autat vain miesystävääsi. Hänen sanojahan sinä käytät, eikä niin? Sinä halusit vain rakkautta, luotettavan miehen ja mukavan suhteen. Ei siinä ole mitään outoa. Hyväksy mennyt, anna itsellesi anteeksi ja juokse vapauteen.
Hae myös apua. Tästä osoitteesta pääset alkuun:
http://www.turvakoti.net/fi/etusivu/
Rakasta ja pelasta itseäsi, sinä selviät tästä!- sanjukka
... en lukenut ketjua loppuun.
Olen onnellinen, että olet päässyt pois. Pysy vahvana ja käy vaikka psykologin puheilla. Ettet joudu samanlaiseen tilanteeseen. Voit myös hakeutua auttavaan puhelimeen, sinä ymmärrät mistä väkivaltaa kokeneet puhuvat ja auttamalla muita, autat itseäsi.
Ja muille... tämä mies on nyt vapaa ja hakee varmaan seuraavaa uhria jollain treffipalstalla. Pitäkää huolta itsestänne, tyttäristänne, ystävistänne, naapuristanne. Puuttukaa asiaan, jos näette jollain mustan silmän tai mustelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262063
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut108917Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873