Tässä kuvailen kolme selvää AT-miestä. He ovat kavereitani joita satun tuntemaan. Kun joku puhuu ATM:stä niin he tulevat ensimmäisinä mieleen.
Itse en uskoisi luokitteluun jos en omin silmin näkisi etteikö asiat menisi niinkuin täälläkin puhutaan.
En taida henkilökohtaisesti sopia olemaan ATMn mutta kun itsekin olen ollut sinkku jo hyvän aikaa niin eihän sitä tiedä vaikka kohta on sillä tasolla. :D
Tarkoitukseni ei ole loukata ketään kirjoituksella vaan kertoa näistä kavereistani sekä kuinka tunnistaa ATM.
Kaveri 1.
Kutsutaan tätä tyyppiä vaikka Jarnoksi. Tämä kaveri on selkeästi melkein Aspergerin-oireyhtymää kärsivä tapaus. Sosiaalisesti eristäytynyt ja hyvin hiljainen ATK-nörtti. Hänen kanssaan on vaikea jo jutella ja hän suorastaan pelkää välillä jopa minuakin. Varsin laiha tyyppi joka kävelee varovasti ja katse vaikuttaa todella aralta. Viihtyy kotona tietokoneiden parissa mutta ulkoilee myös hieman. Kuitenkin kun olen saanut hänet pysähtymään juttelemaan niin hänestä irtoaa asioita joita monesta muusta ihmisestä ei. Kyselee myös joskus että "miten sitä on voitu?" Todella harvinainen kysymys nykyään tuo...Mahdollisuudet naisten suhteen täysin olemattomat.
Kaveri 2.
Kutsutaan tätä tyyppiä vaikka Heikiksi. Sosiaalisesti eristäytynyt mutta ihmisten ilmoille päästessään ihan puhelias. Epäsiisti ja omaa törkyisiä tapoja kuten korvien ja nenän kaivelu. Pukeutuu vanhoihin vaatteisiin ja kävelee kömpelösti. Todella ryhditön olemus. Laiskanpulskea jalli voisi sanoa. Kuitenkin kun sille päälle sattuu niin työteliäs ja omaa sisukkaan luonteen. Ehkä jos kunnostautuisi ja siistiytyisi oikein voisi ehkä jopa saada jonkun kaltaisensa naisen kiinnostumaan koska omaa välillä hauskojakin juttuja. Kuitenkaan en usko siihen millään tavoin koska hänen luottamuksensa ihmisiin sekä naisiin on aiemmin jo tuhottu. Hän on jo omalta osaltaan luovuttanut.
Kaveri 3.
Kutsutaan tätä tyyppiä vaikka Matiksi. On hoikka kaveri ja myös huumorintajuinen. Myös on musikaalinen ja osaa soittaa instrumenttia. Nyt varmaan joku nainen voisi sanoa että häneen olla lääpällään? Ei olla. On hieman nörtahtavan oloinen, pukeutuu aika tylsän arkisesti ja myös "pienimunainen" kaveri joka ei paljon naisia pysäytä. Oikein malliesimerkki siitä puhtoisesta kivasta sosiaalisestikin taitavasta herrasmiesmäisestä tyypistä josta tulee kaikkien naisten kaveri muttei enempää. Itseasiassa naamasta katsottuna ei ole hassumman näköinen muttei varmasti sytytä naisten alkukantaisia viettejä.
Itse voisin sanoa että jokainen näistä tyypeistä "ansaitsisi" naisensa jos saisi vain asiansa kuntoon. "Matilla" mielestäni ne ovat jo kunnossa mutta kun ei kukaan nainen kiinnostu tuollaisesta liian kiltistä kaverista niin mitäpä siinä voisi tehdä?
Ihan omin silmin olen nähnyt miten Matti on yrittänyt naisia iskeä ja miten hänet tyrmätään sekä miten kummissaan hän on siitä kaikesta. Naiset voivat jutella hänelle vapautuneesti yms. mutta kun kysymys on seksistä tai intohimosta niin turha hänen sellaisesta on edes haaveilla.
Heikin ja varsinkin Jarnon tilanne on sitten vielä askeleen huonompi. Enkä usko että tilanne siitä korjaantuu.
Valitettavasti naisilla vain näyttää parinvalinnassa toimivan kriteerit joita he eivät itsekään ymmärrä. He ovat lopulta se pinnallisempi osapuoli. Mies voi katsoa naisen epäsosiaalisuuden, "rumuudenkin" ja jopa ylipainon yms. taakse mutta jos miehessä on sosiaalista vierautuneisuutta tai sitten maskuliinisuuden puutetta niin se on välitön "EI" ilman sen kummempia mietintöjä. Naiset toki antavat tuohon selitykseksi että "kullakin omat kriteerit ja jokaiselle on se oikea" tai "vika on miehessä" tai "maailma ja luonto nyt vain on tällainen" mutta kukaan ei oikeasti mieti että eikö kannata katsoa pintaa ja ensivaikutelmaa syvemmälle? Kustakin noista kaveristani löytyy kuitenkin lopulta tiedostava ja fiksu yksilö jotka osaavat olla myös empaattisia sekä toisista huolehtivia ja myös osoittavat sisukkuutta ja rohkeuttakin. Lopulta jokainen heistä on uros ja mies jotka kykenisivät vaikka mihin jos saisivat joskus sitä huomiota naisilta "siinäkin" mielessä.
Joten miettikää vähän.
Itsestäni en viitsi tässä kertoa koska se on eri tarina se...
Opetustuokio: Kolmen ATM:n luonnekuvaus = kaverini
54
1779
Vastaukset
- rokrok'
no, itte oon tommonen ex-atm ( vittu mitä lyhenteitä..) siis en oo ollu aina naisten suosiossa. mutta muutos siitä tähän, no miksi sen sanoisi? keskitason mieheksi? ei ollut mitenkään vaikea.
tärkein oli se asenne muutos, että laittaa oman elämänsä siihen kuntoon, että ihan oikeasti viihtyy omana itsenään. silloin myös näyttää ja kuulostaa itsevarmalta, ja juuri niistähän naiset tykkää. eihän nyt kukaan haluaisi masentelevaa ja säälittävää vässykkää itselleen?
ja toki sitä myöten ulkonäkökin muuttui, silmälasit pois ( en koskaan pitänyt niistä), vähän salilla käyntiä ( nyt näytän omasta mielestäni paljon paremmalta), tyyliin sopivat vaatteet ( ei mikään trendipelle mutta erotun kyllä massasta ). hieman parransänkeä vielä päälle, niin itse ainakin pidän siitä miltä näytän ja ilmeisesti naisetkin, kun kehuvat komeeksi ( tätä en olis ikinä uskonut.. heh).- Lord_Boredom
Jos lyhenteet vituttavat, niin sopii käyttää pidempiäkin ilmauksia:
- Alemman tason mies
- Alempitasoinen mies
- Parisuhdemaailmassa huonosti menestyvä mies
- Naisten keskuudessa jostain (kumman) syystä vieroksuntaa herättävä mies
- Mies, joka ei sytytä naisissa juuri koskaan minkäänlaista romanttista tai seksuaalista kiinnostusta
- Mies, joka on reilusti yli 20-vuotias, mutta toisin kuin ikätoverinsa, ei ole vieläkään päässyt kokemaan mitä on seurustelu ja seksi, eikä elätä enää erityisempiä toiveitakaan sellaisesta.
Tietysti teksti käy luettavammaksi, jos käyttää tunnettuja lyhenteitä ja jättää pois kaiken ylimääräisen lyhenteiden paheksunnan, vaikka toisaalta ymmärrän että on ihan mukava koittaa miellyttää palstan naisväkeä, joille tällaiset insinöörihenkiset käsitteet tuntuvat olevan punainen vaate.
Mitähän sekin muuten tarkoittaa, että laittaa elämänsä kuntoon? En itse ainakaan näe elämässäni mitään suurempia vikoja muuta kuin sen, etten yhdenkään naisen suosiossa. Tosin tämän tyyppinen epäkuntohan onkin juuri se pahin turn-off. - rokrok'
Lord_Boredom kirjoitti:
Jos lyhenteet vituttavat, niin sopii käyttää pidempiäkin ilmauksia:
- Alemman tason mies
- Alempitasoinen mies
- Parisuhdemaailmassa huonosti menestyvä mies
- Naisten keskuudessa jostain (kumman) syystä vieroksuntaa herättävä mies
- Mies, joka ei sytytä naisissa juuri koskaan minkäänlaista romanttista tai seksuaalista kiinnostusta
- Mies, joka on reilusti yli 20-vuotias, mutta toisin kuin ikätoverinsa, ei ole vieläkään päässyt kokemaan mitä on seurustelu ja seksi, eikä elätä enää erityisempiä toiveitakaan sellaisesta.
Tietysti teksti käy luettavammaksi, jos käyttää tunnettuja lyhenteitä ja jättää pois kaiken ylimääräisen lyhenteiden paheksunnan, vaikka toisaalta ymmärrän että on ihan mukava koittaa miellyttää palstan naisväkeä, joille tällaiset insinöörihenkiset käsitteet tuntuvat olevan punainen vaate.
Mitähän sekin muuten tarkoittaa, että laittaa elämänsä kuntoon? En itse ainakaan näe elämässäni mitään suurempia vikoja muuta kuin sen, etten yhdenkään naisen suosiossa. Tosin tämän tyyppinen epäkuntohan onkin juuri se pahin turn-off.juuri tuo sinun asenne on se, mikä karkottaa naiset. jos vaan jatkat hokemista, ettet kelpaa yhdellekään naiselle, niin naiset ei taatusti sinusta kiinnostu, koska se näkyy ulospäin! todennäköisesti et uskalla jutella luontevasti vieraille naisille, katsoa silmiin tai ottaa muitakaan kontakteja.
ryhdistäydy siis hyvä mies. sullekin aivan varmasti olis naisia vaikka kuinka, jos uskaltaisit tehdä asialle jotain. mikäli jatkat itsesäälissä rypemistä, niin siinä häviät ainoastaan sinä. ei siihen kenenkään muun elämä mene hukkaan.
sinänsä se on mulle ihan sama, mitä sää elämälläs teet. itse ainakin käytän sen niin, että siitä on jotain iloa.. - Pimeyden tie
rokrok' kirjoitti:
juuri tuo sinun asenne on se, mikä karkottaa naiset. jos vaan jatkat hokemista, ettet kelpaa yhdellekään naiselle, niin naiset ei taatusti sinusta kiinnostu, koska se näkyy ulospäin! todennäköisesti et uskalla jutella luontevasti vieraille naisille, katsoa silmiin tai ottaa muitakaan kontakteja.
ryhdistäydy siis hyvä mies. sullekin aivan varmasti olis naisia vaikka kuinka, jos uskaltaisit tehdä asialle jotain. mikäli jatkat itsesäälissä rypemistä, niin siinä häviät ainoastaan sinä. ei siihen kenenkään muun elämä mene hukkaan.
sinänsä se on mulle ihan sama, mitä sää elämälläs teet. itse ainakin käytän sen niin, että siitä on jotain iloa.."ryhdistäydy siis hyvä mies. sullekin aivan varmasti olis naisia vaikka kuinka, jos uskaltaisit tehdä asialle jotain."
Tuo on se sama typerä, korni lause jota ihmiset aina viljelevät. Mutta kun homma ei ihan oikeasti mene noin. Osalle miehistä on ihan yksi ja sama että käykö siellä salilla vai ei ja kuinka paljon yrittää naisia lähestyä. Kun homma ei vain yksinkertaisesti toimi, niin ei se toimi vaikka yrittäisi montakin kertaa peräkkäin.
Jos omalla kohdallasi ongelma oli lähinnä jossain silmälaseissa ja tyylissä, niin eihän sinulla alnperin mitään oikeaa ongelmaa ollutkaan. Ongelma onkin siinä, että vaikka sitä tyyliä ja olemusta yrittäi vaihtaa kuinka, niin naisten vakiovastaus on aina se "Olet ihan hyvä tyyppi mutta...." ja kaveri vie senkin naisen.
Asennejutun kohdalla voidaan pohtia, että kumpi on syy ja kumpi seuraus. Tuskin nämäkään miehet ovat alunperin olleet toivonsa heittäneitä ja pessimistisiä, mutta kun tarpeeksi monta kertaa epäonnistuu yrittämisestä huolimatta, niin vuosi vuodelta on vaikeampi pitää yllä sitä virnettä ja positiivista asennetta. Kyllä näidenkin miesten asenne varmaan "korjaantuisi", jos joskus kokisivat edes sen yhden onnistumisen ihmissuhderintamalla. Mutta kun ei: Samaa tyhjyyttä vuosi toisensa jälkeen.
Luuletkos että ihmiset haluavat itse "käyttää elämänsä väärin" ja olla turhautuneita ja toivonsa menettäneitä? - Justin Credible
Pimeyden tie kirjoitti:
"ryhdistäydy siis hyvä mies. sullekin aivan varmasti olis naisia vaikka kuinka, jos uskaltaisit tehdä asialle jotain."
Tuo on se sama typerä, korni lause jota ihmiset aina viljelevät. Mutta kun homma ei ihan oikeasti mene noin. Osalle miehistä on ihan yksi ja sama että käykö siellä salilla vai ei ja kuinka paljon yrittää naisia lähestyä. Kun homma ei vain yksinkertaisesti toimi, niin ei se toimi vaikka yrittäisi montakin kertaa peräkkäin.
Jos omalla kohdallasi ongelma oli lähinnä jossain silmälaseissa ja tyylissä, niin eihän sinulla alnperin mitään oikeaa ongelmaa ollutkaan. Ongelma onkin siinä, että vaikka sitä tyyliä ja olemusta yrittäi vaihtaa kuinka, niin naisten vakiovastaus on aina se "Olet ihan hyvä tyyppi mutta...." ja kaveri vie senkin naisen.
Asennejutun kohdalla voidaan pohtia, että kumpi on syy ja kumpi seuraus. Tuskin nämäkään miehet ovat alunperin olleet toivonsa heittäneitä ja pessimistisiä, mutta kun tarpeeksi monta kertaa epäonnistuu yrittämisestä huolimatta, niin vuosi vuodelta on vaikeampi pitää yllä sitä virnettä ja positiivista asennetta. Kyllä näidenkin miesten asenne varmaan "korjaantuisi", jos joskus kokisivat edes sen yhden onnistumisen ihmissuhderintamalla. Mutta kun ei: Samaa tyhjyyttä vuosi toisensa jälkeen.
Luuletkos että ihmiset haluavat itse "käyttää elämänsä väärin" ja olla turhautuneita ja toivonsa menettäneitä?Samaa mieltä olen kanssasi. Asenteesta puhujia riittää. Kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Se on vain elettävä sen asian kanssa, ettei ole ollut haluttava. Paras asenne on hyväksyä tosiasiat sellaisenaan.
Yrittää saa ja asennettaan kiillottaa ja tsempata, mutta kuka tosiaan viitsii tuota toistamiseen, siis yrittää kumppania löytää. Sitäpaitsi minusta tuntuu, ettei tässä yhteiskunnassa kukaan usko ihastumisen/rakastumisen vaikutukseen parisuhteen alkaessa. Kaikki vain puhuvat prinsessoista ja komeista miehistä. Lihaksista ja kiinteistä pepuista. Autoista ja asunnoista. Rahasta ja velasta. Bisnestyylistä, trendikkyydestä ja taviksista.
Enpä ole oikeassa/vakavassa parisuhteessa ollut päivääkään, eikä sellainen enään kiinnostakaan.
- m31 v
- aabbccpp
Ykköshenkilön kuvaus oli melkein suoraan kuin omasta elämästäni. Itse tulee aina välillä mietittyä, että mitä järkeä on rampata koulussa opiskelemassa, tai ylipäätänsäkään panostaa mihinkään, koska ei ole sattunut syntymään hyvää läppää heittäväksi ekstrovertin puolelle kallistuvaksi henkilöksi.
- Ei pissua
"Kustakin noista kaveristani löytyy"
Tämä kyllä karkottaa naiset ja haju häiritsee miehiäkin.- :DD
:DDD
- yritin olla ystäväll
Hienosti ja ihan ystävällisesti kerroit noista kolmesta eri tyypistä ja löysit kaikista jotakin hyvää :)
Tuolla chatissa olen törmännyt useampaankin mieheen joihin tuontapainen kuvaus taitaa sopia. Masentunut, "ei minusta ole mihinkään" -tyyppi, "kukaan ei huoli, olen ruma, olen huono"....
En tiedä onko se juuri tätä ATM-juttua vai muuten vain masentuneiden tai itsesäälissä rypevien.. kenties narsistien.... juttua. Sanoi heille sitten ihan mitä tahansa, niin tyly vastaus tulee. Vaikka kuinka yrittäisi jutella joko asiaa tai asian vierestä, niin ei muuta kuin itsesäälijuttuja tai vihaisia vastauksia. Ei enää jaksa edes yrittää kun ei tässä itsekään kaikki niin nappiin aina mene ja epätoivo välillä valtaa. Se on kuitenkin vielä normaalia olemista ja elämää, mutta ainainen säälissä rypeminen karkoittaa kyllä ystävällisenkin ihmisen pois.- rokrok'
näitten kavereitten suurin ongelma on ne itse. ei naiset tai kukaan muukaan. ne ei vaan sitä halua myöntää vaan mieluummin rypevät itsesäälissään/vihassaan.
kyllä joka jätkä saa naista jos vaan haluaa!! - Valitettava totuus
Korjausta että kukaan noista ei todellakaan kyllä missään itsesäälissä pyöri.
Jarno eli eka on vain sosiaalisesti estynyt persoona. Heikki eli kakkonen on ehkä jonkin verran itsesääliä tunteva mutta kyllä se usein jää muuten asioiden varjoon. Mutta kun on tarpeeksi saanut siipeensä niin on vaikea yrittää. Matti taasen ei todellakaan tunne itsesääliä vaan on todella reipas nuori mies. Se ei vain auta naisten kanssa jos ei ole "sitä jotakin" eli jonkinlaista sisäistä itsevarmuutta ja eritoten juuri naisten suhteen.
Masentuneisuus on sitten seurausta kun mikään ei onnistu naisrintamalla mikä tietysti huonontaa tilannetta entisestään. - Valitettava totuus
rokrok' kirjoitti:
näitten kavereitten suurin ongelma on ne itse. ei naiset tai kukaan muukaan. ne ei vaan sitä halua myöntää vaan mieluummin rypevät itsesäälissään/vihassaan.
kyllä joka jätkä saa naista jos vaan haluaa!!Ihmissuhteissa on aina kaksi osapuolta.
Itse ja nainen.
Jos ihmissuhdetta ei saa aloitettua kehenkään naiseen niin toki vikaa voi olla itsessä mutta myös naisissa yleensäkin.
Näistä kavereista et löydä itsesääliä/vihaa missään suuremmassa määrin. He yrittävät parhaansa omilla tavoin mutta kukaan ei heistä kiinnostu.
Jos itse tietäisin miten heitä auttaa niin sen olisi heille kertonut. Mutta miten voi toiselle sanoa että hanki parempi ulkokuori, ole mulkvisti, älä ole niin ystävällinen, hanki lihasta, hanki muodikkaat vaatteet, älä ole nörtti, esitä jotain muuta kuin oikeasti olet?
Minusta tuntuu ettet sinä rokrok' oikeasti tajua ongelman ydintä lainkaan eikä sitä mitä yritin viestittää aloituksella joka oli että miehet jotka ovat sosiaalisesti estyneitä tai koetaan naisten puolesta "epämiehekkäiksi" on hyvin vaikea saada seuraa ja naiset eivät halua katsoa niiden ominaisuuksien taakse vaan odottavat että mies muuttuu sellaiseksi kuin he haluavat.
Kuulun vahvasti 1. kuvauksen ATM-tyyppiin. Paitsi että itseäni ei ole enää muutamaan vuoteen kiinnostanut tietokoneet, vaan myös se, miten eriarvoistuvan panokulttuurimme todellisuus määrittää ¨oikeudenmukaisuuden.¨
Olin ennen se arka romantikkonössö muka vahvoilla eväilläni ¨naisen hurmaamiseen,¨ mutta herättyäni vähitellen realismiin sieltä tietokonepöydältä vajosin toivottomuuteen ja siitä edelleen nykytilaani.
Mitäpä väliä on enää sen entisen ¨aidon¨ minänsä avaamisella, kun ei nykynaisetkaan enää tee niin, vaan käyvät heti ¨asiaan¨ tilaisuuden tullen.- AaTaM
Uskon, että juuri tällaisia hieman eri tyyppisiä ATM:iä on, ja kaikkein mielenkiintoisin ja vaikeasti selitettävin tapaus heistä on tuo kolmastapaus. Itse olin 30-vuotiaaksi ilman tyttöystävää, kunnes sattumalta pitkällisten yrittämisien ja itseanalyysien jälkeen löysin sellaisen. En silti pidä itseäni vieläkään muuna kuin ATM:nä, siis juuri tuollaisena kolmannen tapauksen tyyppinä. Jos suhde loppuisi, en tiedä kuinka vikeaa taas olisi uuden löytäminen.
- Valitettava totuus
Hienoa että olet löytänyt suhteen.
Moni kuitenkin luovuttaa jo lähempänä 30-vuotta kun käytännössä kaikki ovat kokeneempia kuin itse ja naisilla voi olla jo ties kuinka mones suhde jo menossa.
- vastapalloon
Oli kyllä aika hyvä keskustelunavaus. Mitä nyt nuo "atm"-höpinät on aika hölmöjä sikäli, että käyttäessään tällaisia pintakulttuurin ulkoa antamia määrittelyjärjestelmiä itseensä (tai toisiin) ihminen itse alistaa itsensä (tai toiset) niille. Ei näin, miehet. Ja saman voi sanoa tietysti myös naisille.
Tuo naisten pinnallisuudesta tehty huomio oli oivallinen, valitettavasti.
Aina jaksetaan jankuttaa "itsesäälissä rypemisestä", joka "karkottaa hyväntahtoisetkin ihmiset". Mistähän ihmiset kuvittelevat aina niin hyvin tietävänsä, mikä osa jonkun toisen elämässä on "turhaa sääliä" ja mikä aitoa kärsimystä? Miten nämä asiat niin hyvin tiedetään jopa sellaisista ihmisistä, joita ei ole koskaan edes tavattu vaan luettu vain esim. netistä toisen kirjoituksia???!
Tosiasiassa valtaosa näistä "hyväntahtoisista" ihmisistä ei olekaan niin kovin hyväntahtoisia vaan aika pinnallisia ja myötätunnottomia omaannapaantuijottajia, jotka eivät halua edes myöntää toisten kärsimystä, vaikka se tuotaisiin heidän silmiensä eteen. Syy on siinä, että heidän oma elämänsä on niin huteralla ja valheellisella pohjalla, että toisten tuskakin pelottaa ja järkyttää pahoin. Ja tätä he eivät itselleen tietenkään myönnä. Rääpäleet.- rkrkkrkr
Ajattelisin enemmänkin, että useimpia ei edes kiinnosta, mitä tuntemattomille ihmisille kuuluu. Jotkut saattavat myös ajatella, että kun he ja heidän kaverinsa ovat hoitaneet asiansa "kuntoon", niin mikseivät nuo muutkin sitten voisi hoitaa.
- Valitettava totuus
rkrkkrkr kirjoitti:
Ajattelisin enemmänkin, että useimpia ei edes kiinnosta, mitä tuntemattomille ihmisille kuuluu. Jotkut saattavat myös ajatella, että kun he ja heidän kaverinsa ovat hoitaneet asiansa "kuntoon", niin mikseivät nuo muutkin sitten voisi hoitaa.
Näin se on.
Monet ihmiset ovat välinpitämättömiä ja esimerkiksi monet naiset ovat autuaan tietämättömiä joidenkin ihmisten ja varsinkin miesten asemasta ihmissuhdemarkkinoilla.
Eikä ketään oikeastaan kiinnosta. - Valitettava totuus
Kiitos. Tarkoitukseni oli kuvata näitä miehiä kun täällä on usein puhetta ketä ovat "ATM" ja osa ei ymmärrä näiden miesten tilannetta.
En itse pidä noista kategorioista ja tasoista mutta onhan se aika hirveä huomata kuinka osa noista jutuista mitä täällä puhutaan pitää paikkansa.
"Aina jaksetaan jankuttaa "itsesäälissä rypemisestä", joka "karkottaa hyväntahtoisetkin ihmiset". Mistähän ihmiset kuvittelevat aina niin hyvin tietävänsä, mikä osa jonkun toisen elämässä on "turhaa sääliä" ja mikä aitoa kärsimystä? Miten nämä asiat niin hyvin tiedetään jopa sellaisista ihmisistä, joita ei ole koskaan edes tavattu vaan luettu vain esim. netistä toisen kirjoituksia???!"
Nykyaikana ei saisi surra mitään eikä kärsiä ellei se sitten ole tuskallisen dramaattista teko-emo kärsimystä.
"Tosiasiassa valtaosa näistä "hyväntahtoisista" ihmisistä ei olekaan niin kovin hyväntahtoisia vaan aika pinnallisia ja myötätunnottomia omaannapaantuijottajia, jotka eivät halua edes myöntää toisten kärsimystä, vaikka se tuotaisiin heidän silmiensä eteen. Syy on siinä, että heidän oma elämänsä on niin huteralla ja valheellisella pohjalla, että toisten tuskakin pelottaa ja järkyttää pahoin. Ja tätä he eivät itselleen tietenkään myönnä. Rääpäleet."
Ihmiset ovat välinpitämättömiä ja heidän kiintopiiste on omassa elämässään.
Moni ei tajua neljän seinänsä sisäpuolelta että joku voisi siellä voida pahoin.
Kaikki paha suljetaan ulkopuolelle varsinkin jos siihen voisi liittyä asioita omasta syyllisyydestä ja vastuusta.
Onhan nyt selvä että täällä esimerkiksi miesten ongelmat lakaistaan matot alle tuolla parisuhdemarkkinoilla.
En yhtään ole yllättynyt että niin harva nainen on kommentoinut tätä aloitusta.
Poissa silmistä, poissa mielistä. - Tsiki
Valitettava totuus kirjoitti:
Näin se on.
Monet ihmiset ovat välinpitämättömiä ja esimerkiksi monet naiset ovat autuaan tietämättömiä joidenkin ihmisten ja varsinkin miesten asemasta ihmissuhdemarkkinoilla.
Eikä ketään oikeastaan kiinnosta."Monet ihmiset ovat välinpitämättömiä ja esimerkiksi monet naiset ovat autuaan tietämättömiä joidenkin ihmisten ja varsinkin miesten asemasta ihmissuhdemarkkinoilla."
Täytyy sanoa, että tämä on itselleni ihan uutta. Kyllä tuli mieleen lähinnä joku jenkkileffa, kun kirjoitit, että naiset ovat nauraneet päin naamaa... Mielenkiintoista olisi tietää, missä niin tapahtuu, missä kohdataan niin epäempaattisia ihmisiä?? Mutta joo, itse olen tällaisesta ollut todellakin autuaan tietämätön. Itse asiassa ekaa kertaa eksyin koko s24:n keskustelupalstalle ja ensimmäisenä silmiini osui pari ATM:n (tiedän sentään mikä se on :D ) aloittamaa ketjua missä haukutaan naisia aika rivosti... En ensin käsittänyt sitäkään, mutta nyt ehkä vähän enemmän. Enkä kyllä kamalasti ihmettele asennetta, jos tuollaista käytöstä naisilta kohtaa - "ATM":mien omaa huonoa käytöstä ja törkeää kielenkäyttöä (ei tässä ketjussa) kyllä todellakin ihmettelen, mutta ehkä paha synnyttää pahaa.
Tosin itse en missään tämmöisiin miehiin törmääkään, omat vähäiset opiskeluni lopetin jo 10 vuotta sitten, vähän reilu parikymppisenä, kai meilläkin silloin pyöri näitä hiljaisia, ujoja poikia, mutta en ole heitä (apus, en myöskään juuri muita opiskelutovereitani) sen koommin paljon miettinyt.
Välinpitämätön en ole, todellakaan. Olen itse kaiketi sitten hyvännäköinen ja -runkoinen nainen (ei tosiaan näy asenteessani, koska mielestäni olen ihan tavallinen, mutta huomiota saan rutkasti) jota miehet lähestyvät, hmm, lähes päivittäin. Olen itsevarma mutta kuitenkin ehdottoman pehmeä ja empaattinen, kiltti ihminen. Baareissa pelurit totta tosiaan yrittävät onneaan, mutta kyllä itse hakeudun mieluiten pöytiin, joissa istuu kai sitten näitä ATM:iä (en ole koskaan niin ajatellut), ei siis ulkonäöllisesti ehkä vetävämpiä, mutta kyllä mua viehättää paljon enemmän seura, jossa voi oikeasti keskustellakin, ja ilokseni pienen alkuhiljaisuuden jälkeen seurusteesta on oikeastaan kerta toisensa jälkeen paljastunut positiivinen yllätys. Mukavia ihmisiä. Mutta, koska itsevarmuuteni taitaa aika lailla loppua tähän "aloitteen" tekemiseen, niin aina ilta päättyy kohteliaisiin hyvästeihin.... Ehkä siis juuri ATM:t syövätkin toisten itsetuntoa, hmm? ;) No joo, mutta kyllä itse ainakin olisin ihan vilpittömästi halukas tutustumaan ennen kaikkea mukavaan ja luotettavalta tuntuvaan ihmiseen ennemmin kuin näihin pelureihin - niiden reissut on nähty.
No, ehkä tämä ei ihan just nyt ole ajankohtaista, kun s24:n chatissa tutustuin kk sitten itseäni pari vuotta nuorempaan älyttömän mukavaan mieheen, joka ehkä ulkoisin tekijöin vastaisi ATM:ää, vaikken itse missään vaiheessa ole häntä sellaiseksi mieltänyt. Insinööri, livenä melko ujo, ihan alussa jouduin aika paljon tekemään töitä että sain hänestä jotain irti, ei ole koskaan seurustellut. Naisen vai miehen vika, hmm? Lienee yhdentekevää, mutta itse odotan tästä jo jotain... Ei muuten ulkonäöllisesti ole ensisilmäyksellä mikään silmiinpistävän komea, sanoisinko että on jopa "nörttimäinen", mutta kun kuvan näin ensihurmauksen jälkeen, niin mun silmissäni on kyllä hurjan hyvännäköinen mies... :)
Jos naisen haluaa, niin ei sitä livenä tarvitse iskeä. Tosin noiden rumimpien juttujen perusteella en ole kuinka varma mahtavatko "ATM:t" edes haluta moista riesaa...? :/
"Eikä ketään oikeastaan kiinnosta."
Kylläpä vaan kiinnostaa. ;)
- ...
"Itse voisin sanoa että jokainen näistä tyypeistä "ansaitsisi" naisensa jos saisi vain asiansa kuntoon. "
Minusta jokainen kuvatuista henkilöistä ansaitsisi tämänkin hetkisillä tiedoilla läheisyyttä ja hyväksyntää, vaikka taisit tosin samaa lopputekstin aikana vihjatakin.- Valitettava totuus
Ehdottomasti ansaitsee mutta tarkoitin lähinnä sitä että ehkä 1 ja 2 voisivat yrittää enemmän itsekin. Kuitenkin uskon että vaikka he yrittäisivät niin näkymät ovat heikkoja.
Sillä että "ansaitsee" jotain ei paljon ole merkitystä lopulta ihmissuhdeasioissa.
- TietäjäMies
tuossa tarinassa. Tosiaan suurin ongelma on mielestäni naisissa. Jokaista naista on joskus lähestynyt joku komea, sosiaalisesti lahjakas ja itsevarma mies. Jokaisella naisella on omakohtainen kokemus tällaisesta "unelmien miehestä" ja siksi heidän kriteerinsä ovat korkealla, koska he luulevat, että voisivat saada tällaisen miehen, kun yksi sellainen on joskus osoittanut kiinnostusta. Mitä useammin tuollainen kiinnostus toistuu, sitä itsekkäämmäksi nainen tulee.
Tietysti kaikki naiset eivät ole tuota kokeneet tai halua kokea, mutta he ovatkin tasapainoisia ja ovat jo parisuhteissa ja lapsiensa äitejä kenties. Vapailla markkinoilla viipottavat naiset ovat monesti enemmän tai vähemmän lievästi mielialahäiriöisiä ja / tai persoonallisuushäiriöisiä ja siten alttiita komean miehen antamalle mentaaliselle stimulaatiolle. Tätä voidaan suoraan verrata psykoaktiiviseksi aineeksi, huumeksi.- Parinsa löytänyt
Minä olen jo nuoresta lähtien seurustellut ja ollut yhdessä mieheni kanssa ja nykyisin ollaan naimisissa ja lapsiakin. Olen nyt 30 nainen. En oikein osaa vastata, miksi joillakin kestää kauemmin löytää se oikea kumppani ja onhan ehkä heitäkin jotka eivät edes halua vakiintua. Kai siihen vaikuttaa niin monet asiat. Useimmat kuitenkin tuntuvat toivovan, että löytäisivät sen ns. elämänkumppanin jonain päivänä. Olen ulkonäöltäni ihan tavallinen vaalea suomalaisnainen ja mieheni on perusmies: pitkä, hoikka ja tavallisen näköinen kaveri - en ymmärrä miksi oletetaan naisten etsivän aina sitä komeaa miestä ja miesten jotain kaunotar-naistyyppiä...suurin osa ihmisistä on kuitenkin taviksia! Minä rakastan kilttiä ja kunnollista miestäni ja en edes ajattele olisiko ns. "se ruoho ollut vihreämpää aidan toisella puolella", jos olisin valinnut toisin. Rakastan miestäni ja lapsiani ja olen onnellinen kun saan elää elämääni näin - Nautin siitä, että minulla on naisena ja äitinä vastuuta lapsista ja perheestä ja muutoinkin koen tyytyväisyyttä.
- 17+2
että tunnen tuon kyseisen Heikin ja Matin?
Heikin kanssa ei onnaa, kun se on niin sulkeutunut ja siten toisinaan jopa töykeä, mutta Matin ottaisin koska vaan.
Että silleen.- Valitettava totuus
Varmaan noita "Heikkejä" ja "Matteja" Suomessa on suhteellisen paljon, joten ei ihmekään jos jollekulle tulee tunne että "tunnet heidät".
Asuvat vain nuo minun Heikkini ja Mattini eri puolilla Suomea enkä tiedä että heillä olisi yhteisiä tuttuja paitsi minä joten voi olla vaikeaa. - Valitettava totuus
Varmaan noita "Heikkejä" ja "Matteja" Suomessa on suhteellisen paljon, joten ei ihmekään jos jollekulle tulee tunne että "tunnet heidät".
Asuvat vain nuo minun Heikkini ja Mattini eri puolilla Suomea enkä tiedä että heillä olisi yhteisiä tuttuja paitsi minä joten voi olla vaikeaa.Jatkan tuosta että mikset sitten ota tuota omaa "Mattiasi" vai odotatko että hän tekee liikkeen sinun suuntaasi? Ainakin minun "Mattini" todennäköisesti ei enää kovin herkällä naisia iske kun on tullut niin paljon (taka)pakkeja.
Itse en muuten ole yksikään noista kolmesta jos joku sitä epäilee. - 17+2
Asuvat vain nuo minun Heikkini ja Mattini eri puolilla Suomea enkä tiedä että heillä olisi yhteisiä tuttuja paitsi minä joten voi olla vaikeaa.tunnenko pojat vai en. Tai sitten voit vähän miettiä mitä tuohon viestiini laitoin eli keskittyä sisältöön.
Parisuhteen aloitukseen ei tarvitse olla täydellinen, mutta jonkinlainen itsetunto on oltava. Kukaan ei voi rakentaa itsetuntoa ja luottamusta ihmisiin puolestasi (tai no ammattiauttajan avulla voi).
Olen itsekin saanut pari kertaa tosi kovasti siipeeni, mutta elämäntapamuutoksella ja ammattiavun ansiosta uskallan nykyään sentään yrittää ja avata sydäntäni mukavantuntuiselle ja luotettavalle ihmiselle.
HUom. ihmiselle. Luottamusta voi rakentaa aluksi samaa sukupuolta oleviin kavereihin ja siitä sitten potentiaalisiin seurustelukumppaneihin. - Valitettava totuus
17+2 kirjoitti:
tunnenko pojat vai en. Tai sitten voit vähän miettiä mitä tuohon viestiini laitoin eli keskittyä sisältöön.
Parisuhteen aloitukseen ei tarvitse olla täydellinen, mutta jonkinlainen itsetunto on oltava. Kukaan ei voi rakentaa itsetuntoa ja luottamusta ihmisiin puolestasi (tai no ammattiauttajan avulla voi).
Olen itsekin saanut pari kertaa tosi kovasti siipeeni, mutta elämäntapamuutoksella ja ammattiavun ansiosta uskallan nykyään sentään yrittää ja avata sydäntäni mukavantuntuiselle ja luotettavalle ihmiselle.
HUom. ihmiselle. Luottamusta voi rakentaa aluksi samaa sukupuolta oleviin kavereihin ja siitä sitten potentiaalisiin seurustelukumppaneihin."tunnenko pojat vai en. Tai sitten voit vähän miettiä mitä tuohon viestiini laitoin eli keskittyä sisältöön."
Ajattelin ottaa siihen kiinni kun kuulostit niin varmalta. Veikkaan että Jarnoja, Heikkejä ja Matteja löytyy tästä maasta paljonkin.
"Parisuhteen aloitukseen ei tarvitse olla täydellinen, mutta jonkinlainen itsetunto on oltava. Kukaan ei voi rakentaa itsetuntoa ja luottamusta ihmisiin puolestasi (tai no ammattiauttajan avulla voi)."
Niinpä niin. Miehen ujous yms. antisosiaalisuus ovat heti merkkejä itsetunnon puutteesta.
Voinpa sanoa että koko sanan itsetunto voi unohtaa jos ihminen ei voi luottaa toisiin ihmisiin tai häntä syrjitään tietoisesti esimerkiksi parinvalinnassa. Siinä ei mikään määrä itsetuntoa riitä.
"Olen itsekin saanut pari kertaa tosi kovasti siipeeni, mutta elämäntapamuutoksella ja ammattiavun ansiosta uskallan nykyään sentään yrittää ja avata sydäntäni mukavantuntuiselle ja luotettavalle ihmiselle.
HUom. ihmiselle. Luottamusta voi rakentaa aluksi samaa sukupuolta oleviin kavereihin ja siitä sitten potentiaalisiin seurustelukumppaneihin."'
Noin voi käydä naiselle mutta usein miehelle kaveruus johtaa...kaveruuteen, ei mihinkään muuhun. Esimerkiksi Matti varmasti löytää paljon kavereita naisista mutta mihinkään muuhun se ei johda. Et nähtävästi ymmärtänyt esimerkkejäni joissa mentiin sieltä kaikkein sulkeutuneimmasta tapauksesta avoimempaan ja kuinka tilanne kuitenkin seurustelupuolella on aivan sama, eli lähellä nollaa.
Joitakin suhteita syntyy toki Matteihin kaveruuden kautta mutta paljon jää myös yksin sekä naiset vaihtavat nopeasti niihin sosiaalisimpiin ja kuten sinäkin kuvasit "itsetunnon omaaviin" miehiin.
Hyvin usein naiset saavat siipeensä koska luottavat siihen ensivaikutelmaan ja eivät valitse kuvaamiani henkilöitä missään olosuhteissa.
Olen nähnyt kuinka nainen yhä uudestaan ja uudestaan lankeaa niihin itsevarmoihin pelureihin ja sosiaalisesti aktiiviisiin jännittäviin hemmoihin pettyen sekä särkien sydämensä yhä uudelleen. Samalla siinä kaveripiirissä on noita hiljaisempia ja sinun mielestäsi vähemmän itsetuntoisia mukamas tyyppejä jotka eivät naista kiinnosta. Nainen itsekin voi olla hiljainen sekä vähemmän sosiaalinen mutta silti ei nappaa häntä muuten kuin kaveruus.
Tietysti sitten kun tarpeeksi on saanut siipeensä kuten varmaan sinä alkaa ajatus sitten siirtyä että ehkä joku vähemmän sosiaalinen mies voisi olla ihan jees vaikka ajatukset edelleen on niissä pelureissa.
Sinun tarinaasi en tiedä mutta tuon kaltaisia tiedän monta mutta minun kaverini ovat yksin ja kerroin että mistä voi tuollaisen AT-miehen tunnistaa. Hyviä miehiä mutta jos ei naista sytytä niin ei sytytä. - 17+2
"tunnenko pojat vai en. Tai sitten voit vähän miettiä mitä tuohon viestiini laitoin eli keskittyä sisältöön."
Ajattelin ottaa siihen kiinni kun kuulostit niin varmalta. Veikkaan että Jarnoja, Heikkejä ja Matteja löytyy tästä maasta paljonkin.
"Parisuhteen aloitukseen ei tarvitse olla täydellinen, mutta jonkinlainen itsetunto on oltava. Kukaan ei voi rakentaa itsetuntoa ja luottamusta ihmisiin puolestasi (tai no ammattiauttajan avulla voi)."
Niinpä niin. Miehen ujous yms. antisosiaalisuus ovat heti merkkejä itsetunnon puutteesta.
Voinpa sanoa että koko sanan itsetunto voi unohtaa jos ihminen ei voi luottaa toisiin ihmisiin tai häntä syrjitään tietoisesti esimerkiksi parinvalinnassa. Siinä ei mikään määrä itsetuntoa riitä.
"Olen itsekin saanut pari kertaa tosi kovasti siipeeni, mutta elämäntapamuutoksella ja ammattiavun ansiosta uskallan nykyään sentään yrittää ja avata sydäntäni mukavantuntuiselle ja luotettavalle ihmiselle.
HUom. ihmiselle. Luottamusta voi rakentaa aluksi samaa sukupuolta oleviin kavereihin ja siitä sitten potentiaalisiin seurustelukumppaneihin."'
Noin voi käydä naiselle mutta usein miehelle kaveruus johtaa...kaveruuteen, ei mihinkään muuhun. Esimerkiksi Matti varmasti löytää paljon kavereita naisista mutta mihinkään muuhun se ei johda. Et nähtävästi ymmärtänyt esimerkkejäni joissa mentiin sieltä kaikkein sulkeutuneimmasta tapauksesta avoimempaan ja kuinka tilanne kuitenkin seurustelupuolella on aivan sama, eli lähellä nollaa.
Joitakin suhteita syntyy toki Matteihin kaveruuden kautta mutta paljon jää myös yksin sekä naiset vaihtavat nopeasti niihin sosiaalisimpiin ja kuten sinäkin kuvasit "itsetunnon omaaviin" miehiin.
Hyvin usein naiset saavat siipeensä koska luottavat siihen ensivaikutelmaan ja eivät valitse kuvaamiani henkilöitä missään olosuhteissa.
Olen nähnyt kuinka nainen yhä uudestaan ja uudestaan lankeaa niihin itsevarmoihin pelureihin ja sosiaalisesti aktiiviisiin jännittäviin hemmoihin pettyen sekä särkien sydämensä yhä uudelleen. Samalla siinä kaveripiirissä on noita hiljaisempia ja sinun mielestäsi vähemmän itsetuntoisia mukamas tyyppejä jotka eivät naista kiinnosta. Nainen itsekin voi olla hiljainen sekä vähemmän sosiaalinen mutta silti ei nappaa häntä muuten kuin kaveruus.
Tietysti sitten kun tarpeeksi on saanut siipeensä kuten varmaan sinä alkaa ajatus sitten siirtyä että ehkä joku vähemmän sosiaalinen mies voisi olla ihan jees vaikka ajatukset edelleen on niissä pelureissa.
Sinun tarinaasi en tiedä mutta tuon kaltaisia tiedän monta mutta minun kaverini ovat yksin ja kerroin että mistä voi tuollaisen AT-miehen tunnistaa. Hyviä miehiä mutta jos ei naista sytytä niin ei sytytä.Sun juttusi olikin sitä yhtä ja samaa itsesäälissä rypemistä, mitä valtaosa tämän palstan jutuista on.
Korostan edelleen niille, ketkä tätä ketjua lukee: ammattiauttajalta kannattaa hakea apua, ainakin itselleni se toi paljon apua. Ylipäänsä maailmankuva muuttuu, kun voi kasvokkain ja 100 % luottamuksella (luottamusta ei tietenkään ole heti ekalla käyntikerralla) jakaa vaikempia asioitaan toisen ihmisen kanssa ja toinen vielä osaa antaa eteenpäinvievää ajateltavaa. Elo ja olo helpottuu huomattavasti ja sitten on edes joku käytännön mahdollisuus tutustua ihmisiin ja luottaa heihin pikkuhiljaa. - Valitettava totuus
17+2 kirjoitti:
Sun juttusi olikin sitä yhtä ja samaa itsesäälissä rypemistä, mitä valtaosa tämän palstan jutuista on.
Korostan edelleen niille, ketkä tätä ketjua lukee: ammattiauttajalta kannattaa hakea apua, ainakin itselleni se toi paljon apua. Ylipäänsä maailmankuva muuttuu, kun voi kasvokkain ja 100 % luottamuksella (luottamusta ei tietenkään ole heti ekalla käyntikerralla) jakaa vaikempia asioitaan toisen ihmisen kanssa ja toinen vielä osaa antaa eteenpäinvievää ajateltavaa. Elo ja olo helpottuu huomattavasti ja sitten on edes joku käytännön mahdollisuus tutustua ihmisiin ja luottaa heihin pikkuhiljaa.Suosittelen ammattiauttajaa...sinulle.
Ensin väität että tunnet nuo tyypit joita esittelen ja nyt kerrot että MINUN ongelmani on itsesääli kun kerron kavereistani?
Joo, enpä jaksa keskustella kanssani. 100% sitä porukkaa joka dissaa miehiä huonon itsetunnon mukamas sekä itsesäälissä rypemisen takia.
Suosittelen että luet aloitukseni uudelleen ja mietit uudestaan mistä siinä on kysymys.
Vaikka nuo kaikki kolme saisivat ammattiapua, heidän elämänsä ei siitä parisuhdemarkkinoilla todennäköisesti muuttuisi. Sinun varmaan sitä vaikea ymmärtää.
Tiedoksesi sinulle että Jarno ja Heikki käyvät ammattiauttajilla, Matista en ole varma ja minkä takia hän sinne menisikään?
Minua ei saa luottamaan ihmisiin taas mitenkään mutta se nyt ei estä ihmissuhteitani. ;) - tä?
Suosittelen ammattiauttajaa...sinulle.
Ensin väität että tunnet nuo tyypit joita esittelen ja nyt kerrot että MINUN ongelmani on itsesääli kun kerron kavereistani?
Joo, enpä jaksa keskustella kanssani. 100% sitä porukkaa joka dissaa miehiä huonon itsetunnon mukamas sekä itsesäälissä rypemisen takia.
Suosittelen että luet aloitukseni uudelleen ja mietit uudestaan mistä siinä on kysymys.
Vaikka nuo kaikki kolme saisivat ammattiapua, heidän elämänsä ei siitä parisuhdemarkkinoilla todennäköisesti muuttuisi. Sinun varmaan sitä vaikea ymmärtää.
Tiedoksesi sinulle että Jarno ja Heikki käyvät ammattiauttajilla, Matista en ole varma ja minkä takia hän sinne menisikään?
Minua ei saa luottamaan ihmisiin taas mitenkään mutta se nyt ei estä ihmissuhteitani. ;)No eikö tuo tuossa nimen omaan sanonut itse käyneensä ammattiauttajalla. "Suosittelen ammattiauttajaa...sinulle" Tyylisi kertoo vähättelevän asenteen ikäänkuin olisi noloa hakea apua.
Miten luodaan läheinen ihmissuhde ilman luottamusta? Ei mitenkään.
"Joo, enpä jaksa keskustella kanssani"
Älä ihmeessä jaksa. - Valitettava totuus
tä? kirjoitti:
No eikö tuo tuossa nimen omaan sanonut itse käyneensä ammattiauttajalla. "Suosittelen ammattiauttajaa...sinulle" Tyylisi kertoo vähättelevän asenteen ikäänkuin olisi noloa hakea apua.
Miten luodaan läheinen ihmissuhde ilman luottamusta? Ei mitenkään.
"Joo, enpä jaksa keskustella kanssani"
Älä ihmeessä jaksa.Mikä vitun teini kirjoitusvirheen korjaaja siellä on?
Ihmissuhteita voi luoda myös ilman luottamusta, kuka niistä erityisen läheisiä tarvitsee tehdä.
Noidenkin tyyppien kautta katso oppii että ihmiset ovat lopulta paskoja, älä luota heihin.
"Tyylisi kertoo vähättelevän asenteen ikäänkuin olisi noloa hakea apua."
Ei ole noloa hakea apua mutta vihjaus oli että ammattiapu auttaa toisin sanottuna vika on kavereissani jos eivät seuraa löydä.
Se on maailman paskin tekosyy.
- Mies1985
Itselläni diagnosoitu muutama vuosi takaperin ja nimenomaan niitä aikoja kun sosiaalinen osaamiseni ynnä muu on lähtenyt suht kovaan nousuun. Kiellän omaavani mitään sosiaalisia vikoja (tai poliittisesti korrektisti sanoen luonnepiirteitä tai ominaisuuksia) mitä tuohon diagnoosiin liittyy. Ongelmani on enemmänkin siinä että olen jonkunverran hajamielinen, en aina ehdi havainnoimaan kaikkea ympäristössä tapahtuvaa ja keskittymään yhteen tai toiseen asiaan mikä aina tuon tuosta johtaa jonkunlaiseen potentiaalisesti noloon tilanteeseen.
Mielestäni tuommoiset asperger piirteet voi olla enemmän egon tapa suojella itseään kolhuilta (itsensä nolaamisen pelossa tms.) mikä johtaa liialliseen introverttiyteen ja vetäytyväisyyteen
-
En siis väitä että näin olisi aina tai useimmiten mutta mikään 'hermostollinen kohtalo' ei varmasti monessakaan tapauksessa sosiaalisesti epäviehättävät piirteet liene vaan kehittyvät ajan kanssa itsetunnon parantuessa jne.- tyttonenn
Minä tykkään noista epäsosiaalisista "Jarno"-tyyppisistä asperger-tyypeistä. Sellaisista ihmisistä yleensä löytyy pinnan alta kaikkea kiinnostavaa ja ujous on minusta söpöä. Mutta mulla ei ole sellaistakaan, en edes niille kelpaa minä ihan tavallinen tyttö.
- ghgb
tyttonenn kirjoitti:
Minä tykkään noista epäsosiaalisista "Jarno"-tyyppisistä asperger-tyypeistä. Sellaisista ihmisistä yleensä löytyy pinnan alta kaikkea kiinnostavaa ja ujous on minusta söpöä. Mutta mulla ei ole sellaistakaan, en edes niille kelpaa minä ihan tavallinen tyttö.
et taida käydä yöelämässä...
- *kun ei kelpaa*
tyttonenn kirjoitti:
sori rumat sanat, mutta lainaten Petri Nygårdia, Sanon sen suoraan.
Oikeasti sellaista naista ei ole olemassakaan, joka haluaisi Jarno-tyyppisen miehen. Vain sellaisia naisia on, jotka haluavat sellaisen Jarnon, josta paljastuu kovasupliikkinen Brad Pitt nörttikuoren alta.
Itse olen sekoitus Heikkiä ja Mattia, joten todellakin tiedän kuinka paljon naiset todellisuudessa haluavat tällaisia miehiä. Ei kelpaa ei. Naisille ei kelpaa. - 10+
*kun ei kelpaa* kirjoitti:
sori rumat sanat, mutta lainaten Petri Nygårdia, Sanon sen suoraan.
Oikeasti sellaista naista ei ole olemassakaan, joka haluaisi Jarno-tyyppisen miehen. Vain sellaisia naisia on, jotka haluavat sellaisen Jarnon, josta paljastuu kovasupliikkinen Brad Pitt nörttikuoren alta.
Itse olen sekoitus Heikkiä ja Mattia, joten todellakin tiedän kuinka paljon naiset todellisuudessa haluavat tällaisia miehiä. Ei kelpaa ei. Naisille ei kelpaa.Siinhän se jo tuli.
Vedä käteen ja samalla sanot ruikuti ruikuti.
Sitten oletkin onnellinen jo 10 :n arvosta.
- ...................
Minä olen tuollaisen Matin kanssa elänytkin 3 vuotta. Kun tuon kuvauksen luin tulee mieleen ettei vaan ole samasta häiskästä kyse! Hän muuten oli se joka jätti minut, syy: tulin raskaaksi. Tässä nähdään se munattomuus.
Mutta: minulle kelpaisi tuollainen Jarno, jota sinä pidät aivan toivottomana. Ihan oikeasti. Älykkyys on voimavara joka pysyy eikä koskaan häviä. Älykkään kumppanin kanssa on aina jotain puhuttavaa ja pohdittavaa. Tuollaista miestä kun vähän rohkaisee ja tekee salapoliisityötä, sisältä löytyy aarre. Introvertit ovat miehistä parhaita (sanoo introvertti nainen, ja introverttiä ei kestä kuin toinen samanlainen). Lisäksi Jarnon kaltaiset miehet kuuntelevat mielelllään ja ovat oikeasti kiinnostuneita toisesta ihmisestä. Introvertteinä he uppoutuvat tietokoneisiin, koska ne antavat ajankulua kun muihin ihmisiin ei saa kosketusta.
Toi sottapytty on menetetty tapaus koska on sottapytty. Ei sen kanssa voi seksiä harrastaa kun oksettaisi koko ajan. Aivan sama millainen luonne muuten olisi. Sika on sika.- Valitettava totuus
"Minä olen tuollaisen Matin kanssa elänytkin 3 vuotta. Kun tuon kuvauksen luin tulee mieleen ettei vaan ole samasta häiskästä kyse! Hän muuten oli se joka jätti minut, syy: tulin raskaaksi. Tässä nähdään se munattomuus."
Ei ole samasta häiskästä kun Matilla seurustelukokemukset lähellä nollaa. Hän ei naista jättäisi raskauden takia koska on niin luotettava jne. Valitettavasti juuri siitä syystä varmaan ei pääse ketään saattamaan raskaaksi.
Tarkoitukseni ei ollut sanoa että Jarno on toivoton mutta sanoisin että hänen mahdollisuutensa ovat heikot naismarkkinoilla.
Nämä kaikki ovat omalla tavallaan introvertikkoja ja aarteita. Myös tuo sottapytyksi kutsumasi Heikki. Hän on vain jo osaltaan luovuttanut ja ei jaksa välittää koska häntä on kohdeltu niin paskasti. Naiset ovat nauraneet hänelle päin naamaa joten miksi hän siistiytyisi heidän takiaan?
Naiset aika usein ottavat sen joka näyttää ulospäin siistiltä mutta on sisältä sika. Heikki siis on juuri päinvastainen eikä kelpaa. Tosin vaikka siistiytyisi niin en usko että hänen kaltaiseen edes vilkaistaisiin.
Kuvailin kaverini koska moni nainen ei usko millaisia miehiä on vapaina koska he eivät itse heitä huomaa, eivätkä halua huomata. - ............
"Minä olen tuollaisen Matin kanssa elänytkin 3 vuotta. Kun tuon kuvauksen luin tulee mieleen ettei vaan ole samasta häiskästä kyse! Hän muuten oli se joka jätti minut, syy: tulin raskaaksi. Tässä nähdään se munattomuus."
Ei ole samasta häiskästä kun Matilla seurustelukokemukset lähellä nollaa. Hän ei naista jättäisi raskauden takia koska on niin luotettava jne. Valitettavasti juuri siitä syystä varmaan ei pääse ketään saattamaan raskaaksi.
Tarkoitukseni ei ollut sanoa että Jarno on toivoton mutta sanoisin että hänen mahdollisuutensa ovat heikot naismarkkinoilla.
Nämä kaikki ovat omalla tavallaan introvertikkoja ja aarteita. Myös tuo sottapytyksi kutsumasi Heikki. Hän on vain jo osaltaan luovuttanut ja ei jaksa välittää koska häntä on kohdeltu niin paskasti. Naiset ovat nauraneet hänelle päin naamaa joten miksi hän siistiytyisi heidän takiaan?
Naiset aika usein ottavat sen joka näyttää ulospäin siistiltä mutta on sisältä sika. Heikki siis on juuri päinvastainen eikä kelpaa. Tosin vaikka siistiytyisi niin en usko että hänen kaltaiseen edes vilkaistaisiin.
Kuvailin kaverini koska moni nainen ei usko millaisia miehiä on vapaina koska he eivät itse heitä huomaa, eivätkä halua huomata.Kuule, ei minunkaan perässä miehet juokse, enkä ole sika enkä sottapytty. En siistiydy miesten takia, vaan itseni. En myöskään voi sietää miehiä jotka haisevat ja ovat likaisia. Se on kertakaikkiaan pahin vika mitä miehessä voi olla. Väkivaltaisen mielisairaan luonteen lisäksi tietysti, ei nyt unohdeta totuutta.
Kyllä ihmisen täytyy pitää huolta itsestään ihan itsensä takia eikä muiden ihmisten. Muut ihmiset ovat mitä ovat, mutta itseä täytyy kestää 24/7 eikä siitä armahda kuin kuolema.
Ja kyllä tunnistan kaikki nuo miestyypit. Varmasti Heikkikin on kiva mies, en tarkoittanut millään pahalla. - Valitettava totuus
............ kirjoitti:
Kuule, ei minunkaan perässä miehet juokse, enkä ole sika enkä sottapytty. En siistiydy miesten takia, vaan itseni. En myöskään voi sietää miehiä jotka haisevat ja ovat likaisia. Se on kertakaikkiaan pahin vika mitä miehessä voi olla. Väkivaltaisen mielisairaan luonteen lisäksi tietysti, ei nyt unohdeta totuutta.
Kyllä ihmisen täytyy pitää huolta itsestään ihan itsensä takia eikä muiden ihmisten. Muut ihmiset ovat mitä ovat, mutta itseä täytyy kestää 24/7 eikä siitä armahda kuin kuolema.
Ja kyllä tunnistan kaikki nuo miestyypit. Varmasti Heikkikin on kiva mies, en tarkoittanut millään pahalla.No ei se Heikkikään varmaa tee sitä millään pahalla.
Ei hän nyt aivan niin törkyinen ole kuin oletat muttei ihan siistimmästä päästä.
Hän on antanut itsensä repsahtaa ihmissuhteiden puutteen takia ja varsinkin kun naiset kohtelivat häntä aiemmin kuin paskaa.
Itseasiassa nuorempana hän pukeutui siistimmin kuin keskimääräinen nuori. Valitettavan epätrendikkäästi vain.
- suomi voittaa!
tämä esille että selviää ketä ne AT-ämmät on.
- Bumping
Aika pumpata näitä ylös.
- sovinisti
Kyllä aivan näin. Sitten naiset valittaa että kun KAIKKI äijät on pettäjiä ja ne ei koskaan löydä sitä oikeeta. Vittu ne oikeet romantikot, tosirakkaat on just niitä jotka ovat melkeinpä jo epätoivoisia. Vaan siksi koska naisten ajattelukaava on idioottimainen. Naiset aina kuvittelee liikoja niistä alfa uroksista. Olen katsonut läheltä kun kaveri seurustelee 7 eri naisen kanssa. Hyvä peluri, romantikko oikea alfa. Selittikin mulle kerran että miksi näin. Eihän sitä ny perkele voi yhtä naista pelkästään tyydyttää kun kaikki haluaa palansa :)
Täälläkin yksi melkein epätoivoinen romantikko. Koulukiusauksesta ja syrjinnästä aiheutunut psykologinen vamma eli syrjätyksi tuleminen.
En edes jaksa yrittää jutella baareissa naisille. Naiset saa tulla kyllä juttelee ja ilomielinkin juttelen. Ainoa kontakti tähän mennessä kun joku aivan karseennäkönen kysy kelloa. Ei sitä oikeaa miestä/naista sieltä baarista löydä. Korkeintaan lihakeppiä voin kerran antaa tai vakipanoa. Uuteen suhteeseen ei mitään jakoa. Tuli rankassa erossa tajuttua viimein että älä koskaan rakenna elämää toisen ihmisen varaan.
Annat naiselle kaiken mitä se haluaa niin se haluaa vaan lisää ja parempaa... - sovinisti
sovinisti kirjoitti:
Kyllä aivan näin. Sitten naiset valittaa että kun KAIKKI äijät on pettäjiä ja ne ei koskaan löydä sitä oikeeta. Vittu ne oikeet romantikot, tosirakkaat on just niitä jotka ovat melkeinpä jo epätoivoisia. Vaan siksi koska naisten ajattelukaava on idioottimainen. Naiset aina kuvittelee liikoja niistä alfa uroksista. Olen katsonut läheltä kun kaveri seurustelee 7 eri naisen kanssa. Hyvä peluri, romantikko oikea alfa. Selittikin mulle kerran että miksi näin. Eihän sitä ny perkele voi yhtä naista pelkästään tyydyttää kun kaikki haluaa palansa :)
Täälläkin yksi melkein epätoivoinen romantikko. Koulukiusauksesta ja syrjinnästä aiheutunut psykologinen vamma eli syrjätyksi tuleminen.
En edes jaksa yrittää jutella baareissa naisille. Naiset saa tulla kyllä juttelee ja ilomielinkin juttelen. Ainoa kontakti tähän mennessä kun joku aivan karseennäkönen kysy kelloa. Ei sitä oikeaa miestä/naista sieltä baarista löydä. Korkeintaan lihakeppiä voin kerran antaa tai vakipanoa. Uuteen suhteeseen ei mitään jakoa. Tuli rankassa erossa tajuttua viimein että älä koskaan rakenna elämää toisen ihmisen varaan.
Annat naiselle kaiken mitä se haluaa niin se haluaa vaan lisää ja parempaa...Ja olen muuten hyvännäköinenkin, nuori(23) eikä alavarustuksessakaan mitään vikaa ole vaan isoa.
Sellasen näköinen että naisten pikkuhousut kastuu kun ohi kävelen, siis tietyn tyyppisillä naisilla ainakin. Avatkaa nyt jumalauta ne suunne naiset :)
Eräs nainen kamalassa kaatokännissä meni pitkin seiniä. Ajattelin auttaa naista niin se meinas viedä kotiinsa asti... Oli vähän ymmällään kun sanoi että olen komea ja vastasin tylysti, no kyllä mä sen tiedän! Oli vaan niin hirveä tapaus ettei mitään rajaa, kalua olisi sen kanssa kovaksi mitenkään saanut.
En pidä itseäni minään foorumin stereotypioista. Olen vain oma itseni.
- Ihan asiallisen
kunnon miehiä, jotka eivät vaan sytytä naista seksuaalisesti. Kun kolmostyypin mies sitten lopulta päätyy parisuhteeseen, niin seksuaalinen intohimo ei ole suhteessa keskeistä. Kyseessä on enemmän järkiliitto: miehiin pettynyt nainen saa kunnon miehen, joka ei vaadi, painosta ja tee muita asioita mitä paskat tekevät.
Lisäksi miehellä on resursseja toteuttaa naisen omakoti yms. haaveet. ATM taas saa kohotettaa statuksensa KTM:ksi solmimalla parisuhteen. Varmaan on, että erotiikka ja intohimo ei suhteessa kuki.- snsd
Eiii välttämättä. He vain eivät osaa sitä näyttää millään tavoin. Naisellekkin voi ja saa puhua vähän rivoja ;) Jos pelästyvät niin eivät ole sen arvosia.
- Ei noin
No ihan suoraan sanottuna musta ei ole mikään ihme jos kohda 1 asperger ja kohdan 2 epäsiisti erakko jää yksin. Molemmilla olisi varmaan kyllä mahkut naisiin jos siistiytyisivät ja hankkisivat sosiaalisia taitoja, mutta sosiaalisesti eristäytymällä ei saa naisia. Se on melkein isoin moka minkä voi naisasioissa tehdä.
Kolmoseen voin sanoa sen että ei naisia isketä olemalla kaveri vaan olemalla mies. Jos haluaa olla kaveri niin kyllä se onnistuu, mutta ei sillä seksiä irtoa.- safds
kyllä se kolmonenki seksiä sais jos vaan osais vähän toimia. Pistäytyy seksikkääksi niin se on menoa.
- Ei noin
safds kirjoitti:
kyllä se kolmonenki seksiä sais jos vaan osais vähän toimia. Pistäytyy seksikkääksi niin se on menoa.
Se vähän niinkun oli pointti.
- jertjrej
"Oikein malliesimerkki siitä puhtoisesta kivasta sosiaalisestikin taitavasta herrasmiesmäisestä tyypistä josta tulee kaikkien naisten kaveri muttei enempää. "
"Ihan omin silmin olen nähnyt miten Matti on yrittänyt naisia iskeä ja miten hänet tyrmätään sekä miten kummissaan hän on siitä kaikesta. Naiset voivat jutella hänelle vapautuneesti yms. mutta kun kysymys on seksistä tai intohimosta niin turha hänen sellaisesta on edes haaveilla."
Kasvavalle jannulle, jolla ei ole sopivaa iskijämallia, juuri tuo kaverillisuudesta seksiin siirtymä voi olla iso kanjoni ylitettäväksi. Ne "tyrmäykset" pitää vain oppia ottamaan kovanahkaisesti. Ja palautettakin tietysti voi naisille antaa. Tästä voisi kirjoittaa paljonkin, mutta se otetaan kuitenkin vain kettuiluna, niin miksi turhaan.- mikäsvittuonvikana
Eihän sitä voi tietää kuinka iso mela siltä "kaverilta" löytyy... voi antaa vaikka elämänsä parhaimmat kyydit tietyille naisille.. Käsittämätöntä. Itseni kohdalle on iskenyt sellaset naiset jotka ei halua panna. eikä olla kavereita vaan pitää alkaa seurustelemaan ennekun saa pesää... voi vittujen kevät...
- miettiväinen---
"Joten miettikää vähän."
Siis mitä? Miettiä mitä? Sinun outoja luuserikavereitasi? Miksi ihmeessä heitä miettisin, kerro yksikin syy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703159
- 622505
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562146Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942055- 551962
- 421594
- 401570
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141263EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391168- 61093