Ystävällisyyttä pyydetään!

Mr&Mss

Tämä tulee nyt miehen ja naisen suulla joten kohdistuu molempiin sukupuoliin.

Keskusteltiin juuri parahiksi tästä aiheesta kun on tutustuttu tuon palvelun kautta ja tultu nettitutuiksi. Vertailtiin kokemuksia ja molemmat ovat aivan yhtä järkyttyneitä näistä asioista.

Miksi täytyy profiilissa olla töykeä esitellessään kriteerejä toisille ihmisille?
Miksi ihmisiä kutsutaan ja haukutaan sohvaperunoiksi, mammanpojiksi, vinkuheiniksi ja ties miksi?
Miksei asiallisiin, pitkiinkiin viesteihin vastata ollenkaan kun toinen on tehnyt varsinaisen työn esitellessään itseään ja jopa kehuen toista? (jos siis sopii toisen hakukriteereihin noin suurinpiirtein?)
Miksi viestejä vaihdettua jopa pitkäänkin toinen päättää olla vastaamatta enää mitään?
Miksi viestien taso on niin surkea ja tulee tunne että joko on kuulustelussa tai arvioitavana kuin koerotta?
Miksi vonkausviestejä tulee jatkuvalla syötöllä vaikka niitä ei haeta?
Miksi profiileissa valehdellaan asioita suoraan jotka paljastuvat kumminkin?
Miksi asioita salaillaan niin pitkälle kuin mahdollista huijaten näin toinen uskomaan ties mitä?
Miksi kuvia vaihdettua ei olla enää yhteydessä ollenkaan tai luvattua kuvaa ei saavukkaan vaihdossa?
Miksi pitää esittää sitä kovinta äijää tai suloisinta misua muttei olla toisille ihmisiä?

Onko näihin olemassa mitään muuta syytä kuin ihmisten itsekeskeisyys, välinpitämättömyys, epäystävällisyys ja ylipäätään halu olla töykeä kanssaihmisiä kohtaan?

Jos toinen ei ole aivan sitä mitä on haettu ja tulee sellainen olo niin miksei siitä osata ilmoittaa selvällä suomen kielellä?

Tuskimpa kukaan netin ulkopuolella toimisi samalla tavoin mutta valitettavan iso osa ottaa asioikseen toimimisen tällä tavoin. Onko tämä joku prinsessa tai prinssifantasia joillekin jonka kautta voi toteuttaa kaikkea sitä mitä muuten ei uskalla? Onko niin että kun ei ole sosiaalista kontrollia kuinka saa ja tulisi toimia niin netissä saa toimia miten huvittaa?

Tiedän että tässä nyt tulee olo monelle kuin olisi leikkitarhassa ja supatetaan toisten korvaan kuinka nyt taas tuo tarhan täti/setä sanoi miten ei saisi olla tuhma ja töniä toisia...mutta mutta kun se on niin kivaa ja kaikki muutkin...!!!!

Ollaanko aikuisia yhdessä ja kohdellaan toisia ihmisinä, jokaisella on silloin helpompi olla.
Ei laitetaan sitä pahaa kiertämään ja tehdä niinkuin ne muutkin tekee, vaan ollaan ystävällisiä.
Onko se liikaa pyydetty!

4

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkosuominainen

Olen asunut parissa muussa maassa, ja olen pysyvästi muuttanut pois Suomesta. Ilkeitä ihmisiä löytyy täältäkin, mutta heitä paheksutaan. Ilkeys ei ole niin kuosiinkudottu ominaisuus kuin se (meille) suomalaisille on. Täällä sitä pidettäisiin huonon kasvatuksen tuloksena. Joku vankilakundi tai katutyttö voi olla inhottava, mutta jos aikoo käydä normaalin sivistyneestä, sitä tosiaan yrittää olla kohtelias.

Ihmisillä tuntuu olevan motiivina: miten osaisin elää harmonisesti ja vaikuttaa hyvin käyttäytyvältä?

Suomessa motiivi on: miten osaisin pilkata ja mahdollisimman pahasti loukata kaikkia paitsi niitä, joilta haluan jotain?

Suomi on metsäläisten maa. Muutos täytyisi kai alkaa lastentarhassa.

• Ihmet

Varsinais-Suomi on ankea paikka: En ole asunut muualla, mutta ainakin täällä me ollaan kylmiä ja kovia. Karkkiakaan ei anneta kaikille, vaan kaikki syödään itse... Muualla tottakai jaettais, niin olen kuullut. Vastaantulijoita ei täällä kuulu mitenkään huomioida, senkun mennään ohi vaan. Saatikka että joku hymyilisi. Sillä luullaan heti olevan taka-ajatuksia, ehkä se puhuu puhelimeen hands freella tai jotain...

Itä- ja Keski-Suomessa päin tervehditään tai jotenkin huomioidaan kaikkia tuntemattomia vastaantulijoita. Ja kumma kyllä Paraisillakin huomoidaan vastaantulijat. Mikäs siinä sitten on?

• Epsilon_Minus

Hyvä viesti. Kyynikkona kuitenkin epäilen, että tälläkään ei ole mitään vaikutusta mihinkään ja parin viikon päästä joku toinen kirjoittaa samanlaisen avautumisen. Mutta ei se mitään, asiasta keskustelu ei tilannetta ainakaan pahenna.

Mieleni tekisi kuitata jokainen miksi-kysymyksesi sanomalla, että "koska sillä on kusta päässä". Vaikka tämä mahdollisesti monen kohdalla pitääkin paikkansa, epäilen, että kyse on pääasiassa

1) nettideittailijoiden sosiaalisesta avuttomuudesta. Ihan fiksutkin ihmiset muuttuvat idiooteiksi tietokoneen ääressä, varmaankin sitä itse tajuamatta. Sosiaaliset taidot eivät tule itsestään, vaan vaativat netissä harjoittelua aivan kuten kasvotustenkin.

2) vallitsevasta käytännöstä. Huono käytös tarttuu helposti, etenkin vähemmän fiksuihin ihmisiin. Tulee kyllä vähän yläaste mieleen, jota ei oikein tässä vaiheessa elämää (35 v) oikein jaksaisi enää. Sivusit jo itse tätä mainitsemalla tuon "kaikki muutkin...".

Joillakin naisilla on tapana tulla tälle palstalle puolustelemaan käytöstään ja esittelemään erilaisia perusteluja sille. Huolimatta perustelujen säälittävästä tasosta täytyy kuitenkin antaa tunnustusta sille, että ongelma on edes tiedostettu. Kenenkään en ole huomannut vonkausviestejä perustelleen.

• miten huvittaa

Netti on oma maailmansa, jossa on väljemmät "säännöt" toiminnalle kuin elävässä elämässä. Ihmisten raadollisuus, häilemättömyys, pinnallisuus yms. negatiiviset ilmiöt voidaan vapaasti naamioida tyhjien sanojen/vastaamattomuuden taakse. Niitten oikeellisuutta päästään vasta myöhemmin tarkistamaan. Kasvtusten tuskin olisivat henkilöt edes tavanneet.

Liittyyköhän siihen joku pyydystämisen jännitys, jos noilla linjoilla ollaan? Voi sitten kehua itselleen, että voi hyvä minä, kun tuollaisen sain kusetettua vastaamaan itselleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      985
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe