Otetaas re-edition vuodelta 2007. Alkuperäinen viesti löytyy täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5108180/27095936
Richartti: pedantin oloinen
Scale: tää tuskin eksyis vieraassa kaupungissa pöpelikköön ilman karttaa
Serpico: muistaakseni omasi (positiivisessa mielessä) jotenkin kivanlaista filosofis- älyllisyyttä, ei tosin hänestä tarkkaa mielikuvaa
Frederico: aidosti sosiaalisen oloinen
Mpw: joviaali, jos tahtoo olla
Ratikkakuski: aikuinen mies
Hossi: hyväluontoinen varmastikin, luulisin ( ei oikein selkeää mielikuvaa)
k- 32v: luultavasti seuraa hyvin aikaansa (muistan tän ainakin myös kannattaneen samaa bändiä viime Euroviisujen Suomen esikarsinnoissa, kuin mä.)
sarvikuonokas: oikeustaju ei muutu tuulen mukana
yrmio: vahvat periaatteet, joiden (periaatteita allekirjoittamattakin) voi uskoa jeesaavan tätä elämässä
vili: ei usko jäykkiin kaavoihin
MMies: joskus kivaa filosofista otetta. Aika tulinen tapaus, mutta vois ajatella, että se ominaisuus myös auttaa häntä elämänsä tavoitteissa
MarttyyriMallari- TTt: tällä on missioita, joihin uskoo
Einsten_1: välillä aika tarkka ympäristön havainnoinnin tulkki
suminagashi: tää varmastikin handlaa small- talkin
la.ra: ajattelussa myös globaalia ulottuvuutta- ja ymmärrystä
rusalkaa: tää saattais olla aika räväkkäkin persoona
Lempi:hyväntahtoinen, empaattinen, oikeudenmukainen
timanttia: aikuinen nainen, seuraa trendejä ja aikaansa, tää tuskin jämähtäisi edelliselle vuosikymmenelle
vänkyränainen: ei ole oikein selkeää mielikuvaa hänestä (olisko hänkin sellainen aika rempseä persoonana?)
Supremesatan: tää on tuskin vikisevä hienohelma missään
Pillow- book: omintakeinen
Papeete: varmasti sitkeä niissä asioissa, mihin uskoo
saimi- hellevi: en ole koskaan jutellut, ei mielikuvaa
viilisniilis: tänkään kanssa en muistaakseni ole koskaan jutellut, vaikuttaisi ainakin aika aitososiaaliselta ( mitä nyt muistelisin muutamia juttujaan nähneeni)
Marie- cecile: tää handlaa musta naisellisuuden siten, että osaa käyttää sitä hyödykseen älyllisesti, luultavasti jyrää livessä monet ns. pelkkään rationaaliseen järkeen luottavat poikatytöt
Aurinko- 79: vois olettaa, että on arjessaan aika hyväntahtoinen ihminen, luult. hakee konsensusta mieluummin, kuin konfliktia
gekko: tää on räväkkä persoona, vahva oikeustaju, verbaalista lahjakkuutta, lämmin huumorintaju. Vahva persoonansa saattaisi(?) tosin joskus jättää varjoonkin introvertimpia luonteita.
danskuu: hänestä ei selkeää mielikuvaa, muistaakseni jotenkin äidillisen oloinen, ihan positiivisessa mielessä (olikohan itse lapsen äiti, jos oikein muistan?)
bebs: muistelisin, että kuvan perusteella nätti tyttö
T- fox: luultavasti persoonana aika itsevarma, ajaa varmastikin niitä asioita, mihin uskoo
Mangusti: hänessä taisi olla ( jos oikein muistan?) vähän rokkihenkeä ( en ole varma, onko mielikuvani väärä, mutta jostain muistelisin..äh..lukeneeni, että tää olis tykänny vähän samantyyppisestä musiikista kuin mä.)
e.W kuvailee palstalaisia :)
11
202
Vastaukset
kyllä muuttunut parissa vuodessa aika paljon, tai vois sanoo, että tota seuraavan vuoden aikana. Joko siellä on oikeesti kirjoittaja vaihtunut, tai on alkoholismi vieny hermot.
- 8+15
kirjoitteli palstavainoajistaan, mutta silloin hän ei vielä ollut pakkomielteinen siitä. Täytyy sanoa että jos kirjoittaja on vaihtunut niin tämä uusi kirjoittaja on erittäin taitava.
8+15 kirjoitti:
kirjoitteli palstavainoajistaan, mutta silloin hän ei vielä ollut pakkomielteinen siitä. Täytyy sanoa että jos kirjoittaja on vaihtunut niin tämä uusi kirjoittaja on erittäin taitava.
hän oli suoraansanottuna hieman omituinen, mutta hyvä kirjoittaja, kun ekaa kertaa palstalle saavuin. Jossain vaiheessa häneen tykästyinkin aikalailla. Jos jotain negatiivista tulee mieleeni, niin asiakeskustelussa hänen kanssaan tuli toistuvasti ongelmia, hänen mentyä henkilökohtaisuuksiin, jos kirjoitin jotain "liian hyvin".
Tämän vuoden alusta, kun palasin tauon jälkeen, hän on ollut minua kohtaan lähinnä aluksi tunnistamaton puska, joka väittää minun ahdistelevan häntä jotenkin, vaikken kellekkään sellaista ollut tehnyt.
- *haukotus*
Niin siis _jos nyt oikein tulkitsen_, viitannet mahdollisesti minun vanhaan viestiini, mutta mitäs jos osoitan ärtymykseni siitä, että en ole palstanne rekisteröity e.W, eli että koen kiusantekona ja täydellisenä asiattomana ahdisteluna itseäni kohtaan sinun aloituksesi?
Ja se asia muuten meni oikeasti sitten siten, että mm. skaala muistaakseni änkesi sekopäisenä myöhemmin haukkumaan minua tosta kartta-kommentista...Ja analyysi todellakin oli aivan liian mairitteleva monellekin palstapissijälle. Eihän ne tehneet mitään muuta, kuin vittuilivat mulle.
Eki mitenkään uskois, että joku jaksaa olla noin s'tanan kiinnostunut viihdepalstan vanhoista, mitättömistä viesteistä. Jos olisin äitisi, kysyisin sinulta varmaankin, että voitko oikeasti ihan hyvin.
Jätä mut rauhaan, ahdistelija.- 14+12
vaan viittaan vanhaan viestiisi. Nämä vanhat viestisi antavat jonkinlaista syvyyttä mielentilasi yleiseen kehitykseen viimeisen kahden vuoden aikana.
- 8+12
Nämä analyysit vuoden 2008 alusta. Paljon on vettä virrannut Tonavassa. Alkuperäinen viesti löytyy täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5253323/27883010
Onnellinen = rehellisesti vaikea kysymys...Ei ole nettikirjoittajista mitenkään helppoa päätellä. Frederico nyt ainakin tuli ensimmäisenä mieleen. Vaikuttaa aika tasapainoiselta ( mikä musta olis noin niinkuin tässä synonyymia onnellisuudelle). Monta muutakin aika positiivisesta kirjoittajaa vois mainita.
Onneton = minä ollut ainakin viime aikoina vähän. Tosin aika peruspositiivinen elämäni suhteen, kylläkin. Onnettomimpia ovat varmaan ne ihmiset, joilla on niin pahoja patoutumia, että ihan tosissaan ottavat "vihankohteita" itselleen tuntemattomista nettikirjoittajistakin... Kaikki ilkkujat ja perusluonteeltaan vahingoniloiset ihmiset.. Joo, ne on onnettomimpia.
Hauska/vitsikäs = mun kokemukseni mukaan esim. gek-ko ollut joskus, temeq
Provosoiva = Jos provosoivuudella tarkoitettaisiin esim. törkysanaston aktiivista ja kepeää käyttöä, niin aika moniakin vois mainita... Mulle provosoivuus henkilökohtaisesti tarkoittaa kuitenkin jotain ihan muuta.:) Vaikea nimetä. Mä ainakin olen ilmeisesti paljon provosoinut ihmisiä täällä. Asiasta. huvittunut on musta tyylikkäästi ( & älyllisesti) provokoiva joskus keskusteluissa, vaikken mielipiteitään sinänsä kaikkia allekirjoitakaan.
Arvosteleva = kaikki, jotka osallistuu tällaisiin gallupeihin. Itseni nimeäisin viimeaikaisen käytökseni perusteella myös äkkiä.
Inhottava = Jaa... MMies ollut joskus, Papeete1 ja bebs (viimeeksi mainittu esimerkiksi on kuvitellut, että mä olisin taannoisena puskakirjoittajana jotenkin ahdistellut häntä. Todellisuudessa olen keskustellut ko. ihmisen kanssa kaiken kaikkiaan yhteensä kolmessa ketjussa, joissa kaikissa hän oli mun kimpussani solvaten mua jokaisessa mulle kirjoittamassaan viestissä, mm. mielenterveysalan termistöllä). Lisäksi jotkut puskakirjoittajat ovat olleet erityisen inhottavia.
Herkkänahkainen = -- 11+9
Sama analyysi jatkuu (liian pitkä teksti piti pilkkoa kahteen osaan):
Älykäs = Suoraan sanottuna ei ole monikaan täältä älyllään erityisesti tehnyt suureellista vaikutusta... Ensinnäkin siksi, että tää ei ole mikään älyfoorumi ( missä sen kaltaisilla asioilla mitenkään pelattaisiin) ja toisekseen siksi, että aika useinkin olen kirjoittanut tänne vaihtoehtoisesti joko väsyneenä tai pikkusiidereissä, joten eipä liene paljoo kompetenssia arvioida...
Jos nyt jotain kuitenkin sanoisi, niin ainakin esim. charlotte b. teki kerran muhun ihan vaikutuksen. Eritteli jossakin ketjussa tosi hienosti ajattelun tasoja ja kysymysten asettelunsa myös oli musta (nimenomaan älyllisesti) aika suvereenin teräväpäistä. Samaten Serpicosta on joskus jäänyt ( tosin melko hatarien havaintojeni pohjalta) älykkään ihmisen vaikutelma. Lisäksi tulee mieleen mm. ttuplai (vai miten se nimimerkki nyt kirjoitettiin?). Hänellä oli muistaakseni looginen yleisote. MMies myös on varmaankin perustaltaan älykäs, mutta välistä joku sen ajattelussa on rassannutkin. Aika useat keskustelut tyssänny hänen jonkinlaiseen ( omasta mielestään varmaan tietoisesti valittuun) "omakohtaiseen" tarkastelutapaan. Tiedä sitten, jos sen(kin) kanssa joskus oikeasti älyllisesti keskustelisi, miten olis kuvio sitten... Muitakin älykkäitä toki on ollut, mutta tuossa joitakin. Ainiin. Myös esim. nimim. adrianleewerkuhn menis varmastikin ehkä tähän (joidenkin, jälleen tosin aika hatarien, muistikuvieni perusteella).
Sivistynyt = Näitä nyt olis aika paljonkin. Temeq esimerkiksi, la.ra, asiasta.huvittunut, Serpico etc. etc. Parin kommentin (& joidenkin aiempien, tosin vain satunnaisten muistikuvieni perusteella) vois ajatella, että myös esim. nimim. pikku. nainen olisi tätä.
Viisas = mm. la.ran joistakin kirjoituksista olen joskus ollut havaitsevani tuota, charlotte b. (joidenkin häneltä lukemiensa kommenttien perusteella, luettuja kommentteja häneltä kuitenkin melko vähän, joten ns. tarkkaa muodostunutta kuvaa persoonasta, kuten ei muuten muistakaan, sikäli ole)
Ymmärtäväinen = no tämä Aurinko79 näyttäisi olevan aika ymmärtäväinen palstalaisia kohtaan ( paitsi mua kohtaan joskus, sori.;D). Hänen yleistyylinsä näyttäisi kuitenkin kivasti fiksulla tavalla empaattiselta, jos katsoo empaattisuutta em. kys. kannalta.
Määrätietoinen= Jaa- ah? Että näkyykö tämä ominaisuus muka nettipalstalta ihmisistä jotenkin? Enpä oikein jaksa uskoa... Relaxed_eyes, kenties?
Sanavalmis = Asiasta.huvittunut
Kaikkitietäväinen = yrmio, granky_geek, relaxed_eyes. MMieskin näkynyt välillä kunnostautuneen aivan kaiken maailman olettelemisissa (vaikkakin hän näkyy olevan sikäli aidosti esim. itseäni fiksumpi, että harvemmin vastailee mm. tän kaltaisiin gallupeihin).
Ujo= Joku, joka ei uskalla puhua nettipalstalla? En minä tiedä. Vaikea sanoa nettikirjoittajista. Joku joka itsensä ujoksi on ilmoittanut.
Hyökkäävä = mua kohtaan aina ollu esim. yrmio.
Kostonhimoinen = mua kohtaan jotkut ilmiselvästi naispuskat, syytä en tiedä, kun eivät nimimerkillään ikinä ole ilmoittautuneet edes pyydettäessä.;D
Pitkävihainen = toivon mukaan en ainakaan minä, mutta puhuisin varmaan paskaa, jos väittäisin, etten koskaan ole ollut kenellekään pitkästi vihainen... Mitään tietoisia, mietittyjä kosto- operaatiotioita kenellekään en kuitenkaan koskaan harrasta.
Tosikko= minä, jos käytetään oikein törkyturpakieltä...
Teennäinen = no kaikki ne, jotka yksittäisissä ketjuissa vaihtaa ensin rekatusta nikistä puskakirjoittajiksi itseään nostattaakseen ja taas toisinpäin. Sellaisiakin täällä kuulemma on.:D
Tiukkamoraalinen = en osaa nimetä... Vähäinen palvelija, kenties? Se on ainakin aika tiukasti omalle näkemykselleen uskollinen, jos nyt jotain voi päätellä sen vastausaktiivisuudesta omiin aloituksiinsa...:D En tosin tiedä, liittykö nyt moraaliinkaan... Joo, hajoo konseptit.
Löyhämoraalinen = en osaa nimetä ketään erityisesti löyhämoraalista, joka jotenkin erottuisi tuolla ominaisuudella. - iuuiuiu
11+9 kirjoitti:
Sama analyysi jatkuu (liian pitkä teksti piti pilkkoa kahteen osaan):
Älykäs = Suoraan sanottuna ei ole monikaan täältä älyllään erityisesti tehnyt suureellista vaikutusta... Ensinnäkin siksi, että tää ei ole mikään älyfoorumi ( missä sen kaltaisilla asioilla mitenkään pelattaisiin) ja toisekseen siksi, että aika useinkin olen kirjoittanut tänne vaihtoehtoisesti joko väsyneenä tai pikkusiidereissä, joten eipä liene paljoo kompetenssia arvioida...
Jos nyt jotain kuitenkin sanoisi, niin ainakin esim. charlotte b. teki kerran muhun ihan vaikutuksen. Eritteli jossakin ketjussa tosi hienosti ajattelun tasoja ja kysymysten asettelunsa myös oli musta (nimenomaan älyllisesti) aika suvereenin teräväpäistä. Samaten Serpicosta on joskus jäänyt ( tosin melko hatarien havaintojeni pohjalta) älykkään ihmisen vaikutelma. Lisäksi tulee mieleen mm. ttuplai (vai miten se nimimerkki nyt kirjoitettiin?). Hänellä oli muistaakseni looginen yleisote. MMies myös on varmaankin perustaltaan älykäs, mutta välistä joku sen ajattelussa on rassannutkin. Aika useat keskustelut tyssänny hänen jonkinlaiseen ( omasta mielestään varmaan tietoisesti valittuun) "omakohtaiseen" tarkastelutapaan. Tiedä sitten, jos sen(kin) kanssa joskus oikeasti älyllisesti keskustelisi, miten olis kuvio sitten... Muitakin älykkäitä toki on ollut, mutta tuossa joitakin. Ainiin. Myös esim. nimim. adrianleewerkuhn menis varmastikin ehkä tähän (joidenkin, jälleen tosin aika hatarien, muistikuvieni perusteella).
Sivistynyt = Näitä nyt olis aika paljonkin. Temeq esimerkiksi, la.ra, asiasta.huvittunut, Serpico etc. etc. Parin kommentin (& joidenkin aiempien, tosin vain satunnaisten muistikuvieni perusteella) vois ajatella, että myös esim. nimim. pikku. nainen olisi tätä.
Viisas = mm. la.ran joistakin kirjoituksista olen joskus ollut havaitsevani tuota, charlotte b. (joidenkin häneltä lukemiensa kommenttien perusteella, luettuja kommentteja häneltä kuitenkin melko vähän, joten ns. tarkkaa muodostunutta kuvaa persoonasta, kuten ei muuten muistakaan, sikäli ole)
Ymmärtäväinen = no tämä Aurinko79 näyttäisi olevan aika ymmärtäväinen palstalaisia kohtaan ( paitsi mua kohtaan joskus, sori.;D). Hänen yleistyylinsä näyttäisi kuitenkin kivasti fiksulla tavalla empaattiselta, jos katsoo empaattisuutta em. kys. kannalta.
Määrätietoinen= Jaa- ah? Että näkyykö tämä ominaisuus muka nettipalstalta ihmisistä jotenkin? Enpä oikein jaksa uskoa... Relaxed_eyes, kenties?
Sanavalmis = Asiasta.huvittunut
Kaikkitietäväinen = yrmio, granky_geek, relaxed_eyes. MMieskin näkynyt välillä kunnostautuneen aivan kaiken maailman olettelemisissa (vaikkakin hän näkyy olevan sikäli aidosti esim. itseäni fiksumpi, että harvemmin vastailee mm. tän kaltaisiin gallupeihin).
Ujo= Joku, joka ei uskalla puhua nettipalstalla? En minä tiedä. Vaikea sanoa nettikirjoittajista. Joku joka itsensä ujoksi on ilmoittanut.
Hyökkäävä = mua kohtaan aina ollu esim. yrmio.
Kostonhimoinen = mua kohtaan jotkut ilmiselvästi naispuskat, syytä en tiedä, kun eivät nimimerkillään ikinä ole ilmoittautuneet edes pyydettäessä.;D
Pitkävihainen = toivon mukaan en ainakaan minä, mutta puhuisin varmaan paskaa, jos väittäisin, etten koskaan ole ollut kenellekään pitkästi vihainen... Mitään tietoisia, mietittyjä kosto- operaatiotioita kenellekään en kuitenkaan koskaan harrasta.
Tosikko= minä, jos käytetään oikein törkyturpakieltä...
Teennäinen = no kaikki ne, jotka yksittäisissä ketjuissa vaihtaa ensin rekatusta nikistä puskakirjoittajiksi itseään nostattaakseen ja taas toisinpäin. Sellaisiakin täällä kuulemma on.:D
Tiukkamoraalinen = en osaa nimetä... Vähäinen palvelija, kenties? Se on ainakin aika tiukasti omalle näkemykselleen uskollinen, jos nyt jotain voi päätellä sen vastausaktiivisuudesta omiin aloituksiinsa...:D En tosin tiedä, liittykö nyt moraaliinkaan... Joo, hajoo konseptit.
Löyhämoraalinen = en osaa nimetä ketään erityisesti löyhämoraalista, joka jotenkin erottuisi tuolla ominaisuudella.friikkejä jo :))
- 11+9
mielikuvia palstalaisista:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5876733/30851414 - Oopust
huono omatunto...
- muumi-läppäri
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995