Lainauksia Tanakhista

Mikael555

Muistako mitä Jeesus sanoi ristillä: "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit". Miksi Jeesus sanoi näin, siksi että hän vetosi Juutalaisiin kirjoitukseen jopa roikkuessaan ristillä. Psalmi 22 alkaa sanoilla "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit". Katsastellaanko paremmin tuota psalmia:
Poimintoja Psalmista 22
22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
Juuri näin tapahtui Golgatalla
Psalmit 22:
22:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.
22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
22:3 Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
22:4 Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
22:5 Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
22:6 He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
22:12 Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
22:13 Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
22:14 avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
22:15 Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
22:17 Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
22:18 Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
22:20 Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
22:21 Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
22:22 Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle.
22:23 Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
22:24 Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
22:25 Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
22:26 Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
22:27 Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
22:28 Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
22:29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
22:30 Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
22:31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
22:32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.
Jeesus käytti itsestään nimeä "Ihmisen Poika", hän sanoi: "Ei Ihmisen Poikakaan ole tullut palveltavaksi vaan palvelemaan ja antamaan Henkensä lunnaiksi monen edestä". Katsotaan mitä Daniel kirjoittaa tuosta "Ihmisen Pojasta":
Daniel
7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
Lisäksi kannattaa katsoa Jesaja 53:
Jesaja:
53:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
53:2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.....

15

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen anova saa!

      > Muistako mitä Jeesus sanoi ristillä: "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit". Miksi Jeesus sanoi näin,

      Jeesus kantoi kaikkien ihmisten syntien ja rikkomusten seurauksen heidän puolestaan, koska synnin palkka on kuolema, niin Jeesuksen täytyi kuolla ja hylkääntyä elävästä Jumalasta. Mutta sen hän teki rakkaudesta kaikkia ihmisiä kohtaan Isän Jumalan tahdon mukaan pyhänä Vikauhrina ja Pääsiäislampaana, sovittaen verellään maailman syntivelan Isän edessä. Kaikki kunnia ja kiitos Herralle Jeesukselle eli Messias Yeshualle Isän Jumalan kirkkauden kunniaksi ja kiitokseksi.

      Nyt meillä ihmisillä on koetuksen paikka, ketä me tahdomme kunnioittaa ja kiittää ja palvella. Elävää Jumalaa Pojassaan Yeshuassa vai tämän maailman pimeyden ruhtinasta, Jumalan tahdon vastustajaa ja kaiken hyvän vihollista, joka pyrkii vaikuttamaan epäuskoa ja tottelemattomuutta ja syntiä Herraa vastaan, jota meidän tulee ensimmäisen käskyn mukaan rakastaa kaikesta sydämmestä ja kaikesta sielusta ja kaikesta mielestä. Ja lisäksi lähimmäistä niinkuin itseä, meille parhaaksi, Jumalan Valtakuntaan pääsemiseksi Yeshuassa, Pelastajassa ja Vapahtajassa, Amen.

      Kuulemalla kuulkaa ja käsittäkää, näkemällä nähkää ja ymmärtäkää, Messias Yeshuan pyhässä nimessä ja Elävän Veden voimassa, jota Herra Jumala antaa jokaiselle anovalle ja etsivälle Pojassaan Jeesuksessa.

      • *Mikael555*

        Hyvin vastattu siunausta sinulle
        Eräs veli Jeesuksessa Kristuksessa


      • suvaitsevaisuus

        Ilman muuta vapahtajan pitäisi palata pikapuoliin vapauttamaan lainorjuuden alta, pääsis Suomen "eliittikin" rauhaan. Aina ihmiset syyttelemässä "eliittiä" lahjusten otosta ja muusta vaalituesta.

        On se niin väärin, ei ole "eliittikään" enää turvassa.


    • juujuuo

      messias, kansojen vapauttaja ja valtias.

      • Suosittelen

        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        suosittelen tutustumaan kuinka Jeesus toteutti Tanakhin kirjoitukset


      • v.g.y.

        Jeesus toi Rauhan ja näin oli oikea Messias.
        Minkä rauhan? Rauhan Jumalan ja ihmisten välille!
        Ja odotus oli ihmisistä! Ei lupauksen täyttymisen odotus vaan toiveen täyttymisen odotus ..
        Vanha juutalainen taru on hyvä opettaja jossa rukoillaan siunaista ja tulee kurjuutta; kuka muistaa?
        Näin kävi Messias-lupauksessakin; toista odotettiin ja toteutui toisin, eikä sitä ole hyväksytty vieläkään!!!!!!


      • Salomon Ben
        v.g.y. kirjoitti:

        Jeesus toi Rauhan ja näin oli oikea Messias.
        Minkä rauhan? Rauhan Jumalan ja ihmisten välille!
        Ja odotus oli ihmisistä! Ei lupauksen täyttymisen odotus vaan toiveen täyttymisen odotus ..
        Vanha juutalainen taru on hyvä opettaja jossa rukoillaan siunaista ja tulee kurjuutta; kuka muistaa?
        Näin kävi Messias-lupauksessakin; toista odotettiin ja toteutui toisin, eikä sitä ole hyväksytty vieläkään!!!!!!

        Vastaan itse: ei mitenkään!!
        Sen tähden keksittiin , että Jeesus tulee takaisin ja lunastaa maailman odotukset messiaana.
        Oletko koskaan kuulluut Simon bar Kokhba:sta?
        Hän oli oikea Israelin prinssi aikanaan , mutta hänkin hävisi lopulta..tuleeko hän takaisin voittajana???
        Tutkimattomia ovat herran tiet. Ehkä diaspora olikin tarkoitus ja miksi?

        ""Näin kävi Messias-lupauksessakin; toista odotettiin ja toteutui toisin, eikä sitä ole hyväksytty vieläkään!!!!!!"""
        Kristitytkin odottavat edelleenkin Jeesuksen paluuta eikä sitä ole tullut vieläkään.


      • Diana-ad-rem
        Salomon Ben kirjoitti:

        Vastaan itse: ei mitenkään!!
        Sen tähden keksittiin , että Jeesus tulee takaisin ja lunastaa maailman odotukset messiaana.
        Oletko koskaan kuulluut Simon bar Kokhba:sta?
        Hän oli oikea Israelin prinssi aikanaan , mutta hänkin hävisi lopulta..tuleeko hän takaisin voittajana???
        Tutkimattomia ovat herran tiet. Ehkä diaspora olikin tarkoitus ja miksi?

        ""Näin kävi Messias-lupauksessakin; toista odotettiin ja toteutui toisin, eikä sitä ole hyväksytty vieläkään!!!!!!"""
        Kristitytkin odottavat edelleenkin Jeesuksen paluuta eikä sitä ole tullut vieläkään.

        Messias ei ole yksi ihminen.

        Kaikilla on väärä käsitys messiaasta/ voidellusta, tehtävään valitusta.


      • Salomon Ben
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Messias ei ole yksi ihminen.

        Kaikilla on väärä käsitys messiaasta/ voidellusta, tehtävään valitusta.

        Perustele, ole hyvä.

        Eräs juutalainen käsitys on se, että jokainen aikakausi synnyttää omat messiaansa esim.
        toisen temppelin tuhon aikaan messiasehdokaita oli useita ja Simon Bar Kobhka oli heistä uskottavin.
        Ehkä Jeesus ennusti hänestä ja hänen tuloaan voittajana.Siten kristittyjen J-mala olisi korkeintaan messiasprofeetta, ehkei edes sitä.


      • Diana-ad-rem
        Salomon Ben kirjoitti:

        Perustele, ole hyvä.

        Eräs juutalainen käsitys on se, että jokainen aikakausi synnyttää omat messiaansa esim.
        toisen temppelin tuhon aikaan messiasehdokaita oli useita ja Simon Bar Kobhka oli heistä uskottavin.
        Ehkä Jeesus ennusti hänestä ja hänen tuloaan voittajana.Siten kristittyjen J-mala olisi korkeintaan messiasprofeetta, ehkei edes sitä.


      • *Sanoma*
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Daavidin Juurivesa

        Ilmestyskirja:
        5:1 Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
        5:2 Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
        5:3 Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
        5:4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
        5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."
        5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        5:7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        5:8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        5:9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä."


      • Diana-ad-rem
        *Sanoma* kirjoitti:

        Daavidin Juurivesa

        Ilmestyskirja:
        5:1 Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
        5:2 Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
        5:3 Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
        5:4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
        5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."
        5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        5:7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        5:8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        5:9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä."

        Taivassadut on satuja. Iisebelin sukukin on tuomittu jo kaukan muinaisuudessa, mutta ilmestyskirja on vasta menossa asiaan.


      • Salomon Ben
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Tuohon kirjoittamaani tulee vielä lisäys että maailma ei vain ollut valmis ottamaan heitä(messiaita) vastaan.
        Näin olen heitä on ollut useita.
        Oikea messias tulee kun maailma on valmis siihen.
        Tetysti jotkut uskovat myös messiaaniseen aikakauteen ilman messiasta.


      • Jumalan Sanaa
        Salomon Ben kirjoitti:

        Tuohon kirjoittamaani tulee vielä lisäys että maailma ei vain ollut valmis ottamaan heitä(messiaita) vastaan.
        Näin olen heitä on ollut useita.
        Oikea messias tulee kun maailma on valmis siihen.
        Tetysti jotkut uskovat myös messiaaniseen aikakauteen ilman messiasta.

        Kirjoitusten mukaan juutalaiset ottavat tulevan antikristuksen vastaan messiaana ja maailman pelastajana ja siltä hän todella näyttääkin alussa mutta sitten hän kääntyy juutalaisia vastaan ja paljastaa todellisen luonteensa. Jeesus on tuhoava tuon antikristuksen ja väärän profeetan tulemuksessaan. Jokainen joka kumartaa tuota antirkistusta ja ottaa hänen merkkinsä otsaansa tai käteensä(ps. ilman sitä ei ole lupa ostaa eikä myydä) joutuu tuomituksi helvetin tulimereen yhdessä epäuskoisten ja epäjumalanpalvelijoiden kanssa.


      • Salomon Ben
        Jumalan Sanaa kirjoitti:

        Kirjoitusten mukaan juutalaiset ottavat tulevan antikristuksen vastaan messiaana ja maailman pelastajana ja siltä hän todella näyttääkin alussa mutta sitten hän kääntyy juutalaisia vastaan ja paljastaa todellisen luonteensa. Jeesus on tuhoava tuon antikristuksen ja väärän profeetan tulemuksessaan. Jokainen joka kumartaa tuota antirkistusta ja ottaa hänen merkkinsä otsaansa tai käteensä(ps. ilman sitä ei ole lupa ostaa eikä myydä) joutuu tuomituksi helvetin tulimereen yhdessä epäuskoisten ja epäjumalanpalvelijoiden kanssa.

        antimessiaaninen ja juutalaisuuden sortaja..väärästä profeetasta en tiedä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe