Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä;
kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Tämä ei niinkään tarkoita opillista erehtymättämyyttä, vaan sydämen varmuutta siitä että tekee oikein.
Epävarma omatunto ei ole puhdas vaan epäuskoinen. Toisaalta pitää olla aralla tunnolla Herran Sanan
eli Raamatun edessä, niin että on valmis korjaamaan käsityksiään, kun osoitetaan että olet väärässä.
Ja valmis lakkaamaan sellaisesta, mikä osoittautuu omantunnon äänen kautta vääräksi.
Mitä tulee adventisteihin niin he ovat täysin EPÄVARMOJA adventtiopistaan ja sapatin todellisesta
noudattamisestaan. Siksi he pönkittävät omaatuntoaan v äittelemällä kristittyjen kanssa.
Raamattu sanoo muun muassa:
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
TÄYSIN VARMA
52
301
Vastaukset
- virsu
Antti Hyvä, että olet nyt epävarma oman omatuntosi kanssa.
Jos Jeesus on Herrasi niin usko Hänen sanaansa ja olet turvassa.Matt. 15:17
Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Mark. 7:19
Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
Room. 14:2
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Uskon saavani syödä kaikkea. Ja olen myös sanan tekijä enkä vain kuulija.
- Filippus Paastoaja
Niitä varten jo päiviäkin valitsee: Kyllähän se paastoaminenkin on hyvä tapa. Tästä tavata oman aikansa uskovat päättelivät mitkä päivät olisivat parhaita paasoamista varten. Muutamat tuntemani Catolilaiset pitävät Perjantaita parhaana paasto päivän. Joillékin keskiviikko on suotuisin. Paavali sanoo tästä asiata, että olkoon jokainen varma omasta ajastaan, eikä ala turhista väittelemään, Joka haluaa paastota torstaina ei siinäkään mitään pahaa ole, vaan sovittakoon oman tapansa itseensä, eikä aloita toisia painostamaan oman tapansa alaisuuteen.
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Tuosta jakeestako tulee mieleesi paastoaminen? Päätä jo itsekin, että jos olisi kyseessä paasto, niin
ei vihanneksiakaan voisi syödä, sillä paastoksi katsotaan se, että vain juo vettä tai teetä tai mehua.
Ei paasto puhdista mieltä eikä edes vatsaa, jos vihanneksia syöt. Pidä se mielessäsi.
Kaikki ruoka tosin on puhdasta, mutta ei vatsa ole puhdas, jos siellä on pihvi tai sämpylä.
Matt. 15:11
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Matt. 15:20
Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Meidän tulee olla varmoja Herrassa ja mielessämme, eikä alinomaan peilata muiden ajatuksiin vertaamalla.
Minkä toisen omatunto näkee hyväksi, se voi olla kauhistus toiselle ,heikolle.
Room. 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.- Tarkk'ampuja
AnttiVKantola kirjoitti:
Tuosta jakeestako tulee mieleesi paastoaminen? Päätä jo itsekin, että jos olisi kyseessä paasto, niin
ei vihanneksiakaan voisi syödä, sillä paastoksi katsotaan se, että vain juo vettä tai teetä tai mehua.
Ei paasto puhdista mieltä eikä edes vatsaa, jos vihanneksia syöt. Pidä se mielessäsi.
Kaikki ruoka tosin on puhdasta, mutta ei vatsa ole puhdas, jos siellä on pihvi tai sämpylä.
Matt. 15:11
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Matt. 15:20
Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Meidän tulee olla varmoja Herrassa ja mielessämme, eikä alinomaan peilata muiden ajatuksiin vertaamalla.
Minkä toisen omatunto näkee hyväksi, se voi olla kauhistus toiselle ,heikolle.
Room. 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.Room. 14:2
Heh. Jos tuo tarkoittaisi niinkuin advarit aina vetoaa, paastonaikaa, niin sitten se todistaa, että
lihaa syötiin kovastikin silloin, kun ei ollut paastonaika.
- Syntipukki_1
Minä olen suurin ....
1. Kor. 13:13
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
1. Tim. 1:15
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. - Uskoton,
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata. Tätä et tiennyt adventismista
timo_f 10.12.2009 08:27
Jos sinua kiinnostaa että millainen adventismi oikeasti on niin tässä on sinulle vastaus.
Adventistien seurakuntajärjestelmä pohjautuu adventtiliikkeen pääkonferenssin hyväksymään Seurakunta Käsikirjaan
olisi suotavaa
Timo Flink 10.12.2009 13:56
että ette esiinny minuna.
Timo
Olen täysin varma ettei kumpikaan noista nimimerkeistä edusta sitä tri Flinkiä.
tuo Timo Flinkhän uskoo kuten aito adventismi, että on kolme eri tasoista Jumalaa:
Isä Jumala Kaikkivaltias ja Mikael Jeesus ja Pyhö Henki. Sensijaan palstan Timo Flink vakuuttaa,
että Jeesus on Jahve.
Niin tai näin, olisi suotavaa että rehelliset kirjoittajat käyttäisivät suojattua nimimerkkiä, ettei
tulisi väärinymmärtämisiä. Reksiteröimättömät nimikkeethän ovat kenen tahansa käytettävissä ja ne
voivat kirjoittaa milloin mitäkin, joutumatta mitenkään vastaamaan tekstistään.- Paavali 2
Room. 8:38
Olen varma siitä,
ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, [8:38,39: Ef. 1:21, 6:12; 2. Tim. 1:12]
Room. 15:14
Olen toki varma,
veljeni, siitä että teillä jo on runsaasti hyvää tahtoa ja kaikkea tietoa ja että pystytte itsekin neuvomaan toisianne. [2. Piet. 1:12; 1. Joh. 2:21]
Gal. 5:10
Herraan luottaen minä olen varma
siitä, että te tulette ajattelemaan samoin kuin minä.
Mutta se, joka on hämmentänyt teidän ajatuksenne, tulee saamaan rangaistuksensa, olipa hän kuka tahansa. [2. Kor. 11:15; Gal. 1:7]
Fil. 1:25
Olen siitä varma.
Niinpä tiedänkin, että jään tänne ja pysyn kaikkien teidän luonanne, jotta te edistyisitte uskossa ja saisitte siitä iloita.
1. Tim. 1:15
Tämä sana on varma
ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin. [Matt. 1:21; Mark. 2:17; Luuk. 19:10]
1. Tim. 3:1
Tämä sana on varma:
joka pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, tahtoo jaloon työhön.
2. Tim. 1:12
Siksi minä saan kärsiä tätä kaikkea. En silti häpeä, sillä tiedän, keneen uskon, ja olen varma siitä, että hän kykenee varjelemaan sen, mikä on minun haltuuni uskottu, aina tulemisensa päivään asti. [Ef. 3:13]
2. Tim. 2:11
Tämä sana on varma:
-- Jos olemme hänen kanssaan kuolleet, saamme hänen kanssaan myös elää.
[Room. 6:8; 2. Kor. 4:10; Fil. 3:10,11]
2. Tim. 3:14
Pidä sinä kiinni siitä, minkä olet oppinut. Sinähän olet siitä varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. [2. Tim. 2:2]
Tit. 3:8
Tämä sana on varma,
ja haluan sinun tähdentävän näitä asioita, jotta ne, jotka uskovat Jumalaan, tekisivät ahkerasti hyvää. Tällainen on ihmisille hyväksi ja hyödyksi.
Kuolleita ei kiinnosta talouselämän kurssimuutokset, mutta he tahtoisivat, että talouselämää palvovia
ihmisiä
varoitettaisiin tuonelan vaivoista.
Kuten varoittivat Mooses ja profeetat aikoinaan.
[][][] Raamattu sanoo:
Kuolleet eivät tiedä mitään ... (Saarn 9:5 )[][][]
Joku totesi terävästi Raamattua lainaten, että kuolleet eivät tiedä mitään. Ehkä eivät tiedä, mutta ovat
huolissaan siitä, että ELÄVÄT eivät tiedä mitään tuonelan tuskista, kun heille on uskoteltu ihan muuta.
Aabraham toteaa, että jolleivat Mooseksen varoituksista piittaa, niin eivät piittaa, vaikka joku kuollut
palaisi takaisin kertomaan tuonelan vaivoista:
Luuk. 16:29
Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
MOOSES JA PROFEETAT ELI RAAMATTU VAROITTAA TUONELASTA JA HELVETISTÄ
23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
-
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
KOKO OPETUS TÄSSÄ JA IHAN ILMAISEKSI:
Luukas 16>:19-31 Rikas mies ja Lasarus
19
"Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
20
Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
21
Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
22
"Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23
Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
24
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' [Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48]
25
Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. [Job 21:13; Ps. 17:14; Luuk. 6:24]
26
Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
27
Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29
Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' [Jes. 8:20]
30
'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Mooses ja profeetat varoittavat vääräin kohtalosta:
28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29
30
'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
antti- kuokkavieras
Kirjoitit, että kuolleet ovat huolissaan siitä, että elävät eivät tiedä mitään tuonelan tuskista.
" Tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, EI AJATUKSIA, ei tietoa, ei viisautta", sanoo Raamattu. (Saarn.9:10)
Kerropa nyt, miten ihminen, jolla ei ole ajatuksia, voi olla huolissaan. kuokkavieras kirjoitti:
Kirjoitit, että kuolleet ovat huolissaan siitä, että elävät eivät tiedä mitään tuonelan tuskista.
" Tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, EI AJATUKSIA, ei tietoa, ei viisautta", sanoo Raamattu. (Saarn.9:10)
Kerropa nyt, miten ihminen, jolla ei ole ajatuksia, voi olla huolissaan."Kirjoitit, että kuolleet ovat huolissaan siitä, että elävät eivät tiedä mitään tuonelan tuskista."
"Tuonelassa vaivoissa ollessaan ...". Juuri ne vaivat saivat armottomasti eläneen ja helvetin kieltäneen
tuonelassa murehtimaan omien veljiensä samanlaista kohtaloa, ellei heitä varoiteta ihan tosissaan.
Eii ollut minun ideani muistuttaa tuonelan vaivoista, sillä toistinhan JEESUKSEN sanaa:
Luuk. 16:28
29
[][][] Ai, miksiköhän EI KIINOSTA?
sillä siisti... 12.12.2009 14:45
Olisikohan senvuoksi, kun heiltä puuttuu ELÄMÄ? [][][]
Tavallaan oikea vastaus mainintaani, että kuolleita ei kiinnosta pörssinotkahdukset.
Mutta tarkoitukseni oli kiinnittää huomio samaan kuin Jeesus kiinnitti - että jumalatonta
huoletti hänen lähiomaiset, joille hän oli uskotellut ettei ole helvettiä, josta Mooses ja
profeetat varoittivat.
27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
Sanoo Jeesus, Luuk. 16:19-31
Kannattaa lukea nyt eikä vasta viidestoistapäivä Tuonelassa.
antti
- varma varma
että Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän lepo/pyhäpäiväksi. Jeesuskin sanoi sapatti on annettu ihmistä varten.
Jumala istuu kaikkein korkeimmalla, ja Hänen sanaansa meidän tulee totella.- totuuden etsijä
Olet törkeä; tuollaista adventistit takovat sinun päähäsi. Kun Jeesus Kristus päinvastoin kumoaa koko sapatin, jue Joh.5:17-18. jakeet. Miksi jokainen adventisti täällä yrittä kumota Uuden liiton Jeesus Kristuksen evankeliumin, mutta vieläkin räikeämmin Paavalin pakanoille erikoisesti suunnatun evankeliumin, todellisin kristinopin? No adventismi onkin pelkkää juutalaista jahven puhdasta lakioppia.
- Sapatin jälkeen
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää. - carpe diem
Sapatin jälkeen kirjoitti:
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.Joo, tehdään niin. Siinä sapattia odotellessa voimme aloittaa viikon lauantai-illan aterialla, että jaksamme nousta sunnuntaiaamuna toimittelemaan arkisia askareitamme. Siitä se viikko pyörähtää käyntiin. Siitä sitten vielä viisi päivää ansiotyössä ja tuleehan se sapattikin, viikon seitsemäs päivä. Mitään hyvää ei odota liian kauan.
- totuuden löytänyt
totuuden etsijä kirjoitti:
Olet törkeä; tuollaista adventistit takovat sinun päähäsi. Kun Jeesus Kristus päinvastoin kumoaa koko sapatin, jue Joh.5:17-18. jakeet. Miksi jokainen adventisti täällä yrittä kumota Uuden liiton Jeesus Kristuksen evankeliumin, mutta vieläkin räikeämmin Paavalin pakanoille erikoisesti suunnatun evankeliumin, todellisin kristinopin? No adventismi onkin pelkkää juutalaista jahven puhdasta lakioppia.
Väitätkö siis Jeesuksen valehdelleen, kun hän sanoi sapatin olevan ihmistä varten?
Ja toisenkin kerran vielä väität Jeesusta valehtelijaksi. Jeesushan itse sanoi, ettei hän tullut lakia kumoamaan. Nyt sinä syytät häntä, niinkuin juutalaiset tuossa Joh.5:17-18 sapatin kumoamisesta.
Miten pystyt luottamaan Jeesukseen muutenkaan, jos heti alkuunsa lähdet siitä, että hän valehteli? - Hoksaaja
Sapatin jälkeen kirjoitti:
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.Koska mainittu tarina kertoo sapatin jälkeisestä Paavalin viimeisestä kokouksesta ennen paavalin matkalle lähtöä. Näet samana sunnuntaina valon alkaessa kajastaa paavali lähti matkalle. Hän ei muistanut edes sunnuntai saarnaa pitää lähtiäisiksi. Muista nyt Antti, että auringon laskiessa lauvantai iltana. Laita kynttilät palamaan Ja järjestä seurat Paavalin esimerkin mukaan.
- ja niin on
totuuden etsijä kirjoitti:
sinun kumppanisikin, jotka tekevät Jeesuksesta sapatin kumoajan. Joh.5:18. Ovat juutalaisten sanoja, he pitivät Jeesusta sapatin kumoajana, koska Jeesus paransi sairaan sapattina Betesdan luona. Häntä vainotaan siitä syystä sapatinrikkojana.
Jeesus katsellessaan tulevaisuuteen 40 vuotta eteenpäin Jeesus näki Jerusalemin hävityksen ja kertoi seuraajilleen, mikä olisi merkkinä paeta turvaan.
Neljäkymmentä vuotta hänen ristinkuolemansa jälkeen hän vielä kehoitti heitä kunnioittamaan hänen sapattiaan. "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." Matt.24:20 ja niin on kirjoitti:
sinun kumppanisikin, jotka tekevät Jeesuksesta sapatin kumoajan. Joh.5:18. Ovat juutalaisten sanoja, he pitivät Jeesusta sapatin kumoajana, koska Jeesus paransi sairaan sapattina Betesdan luona. Häntä vainotaan siitä syystä sapatinrikkojana.
Jeesus katsellessaan tulevaisuuteen 40 vuotta eteenpäin Jeesus näki Jerusalemin hävityksen ja kertoi seuraajilleen, mikä olisi merkkinä paeta turvaan.
Neljäkymmentä vuotta hänen ristinkuolemansa jälkeen hän vielä kehoitti heitä kunnioittamaan hänen sapattiaan. "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." Matt.24:20"Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." Matt.24:20
Tuohon vetoat kun kehotat luomisen muistomerkkiäsi palvomaan. Mutta eiköhän sapattisi sula pois ihan
kuin talvi. Sitäpaitsi Jeesushan rukoili ETTEI olisi talvea tai sapattia. Ja niinhän siellä sanotaankin, ettei
sinä päivänä ole lunta eikä jäätä. EIKÄ TIETENKÄÄN SAPATTIA !
Halleluja!!! Ei lunta, jäätä, pakkasta. Eikä sapattimääräyksiä, jotka tekevät mahdottomaksi paeta enemmän
kuin kilometrin päähän. La lasta kohdussaan kantavat eivät voisi sapattina paeta laisinkaan. Ah, autuas
Herran päivä.
Sak. 14:3-6
3
Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]
6
Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
antti- vähän niinkuin
AnttiVKantola kirjoitti:
"Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." Matt.24:20
Tuohon vetoat kun kehotat luomisen muistomerkkiäsi palvomaan. Mutta eiköhän sapattisi sula pois ihan
kuin talvi. Sitäpaitsi Jeesushan rukoili ETTEI olisi talvea tai sapattia. Ja niinhän siellä sanotaankin, ettei
sinä päivänä ole lunta eikä jäätä. EIKÄ TIETENKÄÄN SAPATTIA !
Halleluja!!! Ei lunta, jäätä, pakkasta. Eikä sapattimääräyksiä, jotka tekevät mahdottomaksi paeta enemmän
kuin kilometrin päähän. La lasta kohdussaan kantavat eivät voisi sapattina paeta laisinkaan. Ah, autuas
Herran päivä.
Sak. 14:3-6
3
Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]
6
Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
anttipiirileikkiä sapatin kanssa. Kyllä sinä sapatin ymmärrät muuten vain pyörität kynääsi edes takaisin.
- totuuden etsijä
totuuden löytänyt kirjoitti:
Väitätkö siis Jeesuksen valehdelleen, kun hän sanoi sapatin olevan ihmistä varten?
Ja toisenkin kerran vielä väität Jeesusta valehtelijaksi. Jeesushan itse sanoi, ettei hän tullut lakia kumoamaan. Nyt sinä syytät häntä, niinkuin juutalaiset tuossa Joh.5:17-18 sapatin kumoamisesta.
Miten pystyt luottamaan Jeesukseen muutenkaan, jos heti alkuunsa lähdet siitä, että hän valehteli?annettu ihmistä varten anteeksi vaan väärä tulkintani. Mutta sapatti annettiin vain ja nimenomaan juutalaisille, eikä suinkaan pakanoille, siis ei pakana kristityille. Missään tapauksessa Jeesus Kristus ei vaatinut eikä asettanut sapattia opetuslapsilleen pidettäväksi pyhänä lepopäivänä, koska hän itsekin työskenteli jokaisena päivänä niinkuin hän sanookin minun Isänäni työskentelee yhäti, ja minä työskentelen myöskin. Eli hän piti jokaisen päivän yhtä arvokkaana, pyhittäen työnsä rakkauden palveluksen kautta Isälleen Jumalalle. Pakana Kristittyjen Jumala, samoin Jeesuksen Kristuksen Jumala on aivan eri Jumala, kuin juutalaisten 10 käskyn jumala, jota adventistitkin palvovat, ja jatkuvasti huutavat täällä noista jahven 10-käskystä. Jeesuksen Kristuksen rakastava, ja anteeksi antava palveleva Jumala on täysin toista laatua, kuin juutalaisten anteejsiantamaton hirmuinen rankaisija jahve jumala kaikkine sapattineen, joka pitämättä jättämisestä jahve saattoi tuomita kivitettäväksi kuolemaan.
- Timoteus Dr. Flink
Hoksaaja kirjoitti:
Koska mainittu tarina kertoo sapatin jälkeisestä Paavalin viimeisestä kokouksesta ennen paavalin matkalle lähtöä. Näet samana sunnuntaina valon alkaessa kajastaa paavali lähti matkalle. Hän ei muistanut edes sunnuntai saarnaa pitää lähtiäisiksi. Muista nyt Antti, että auringon laskiessa lauvantai iltana. Laita kynttilät palamaan Ja järjestä seurat Paavalin esimerkin mukaan.
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää. Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka. [Ap. t. 2:46 ]
Sunnuntain ehtoollisjumalanpalvelus pitkittyi kun oli suuri lähetysjuhla.
Lukekaa koko jännäri Ap.t. 20. luvusta.
Sapatinjälkeinen aamu on uskovaisille aamuista parhain ehdottomasti.
Päivät on makuasia mutta aamuista ei ole aihetta kiistellä!
Mark. 16:2
Sapatin jälkeisenä päivänä ani varhain, kohta auringon noustua he lähtivät haudalle.
Mark. 16:9
Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista,
hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
- vuntukka
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Rangaistus on todella yhtä iankaikkinen kuin elämäkin, koska se kestää niinkauan kuin elät, siis niinkauan kuin olet ansainnutkin. TEKOJESI MUKAAN, niinkauan kun syntisi ovat sovitetut, viimeistä myöten, viimeinen synnin palkka on kuolema, se on TOINEN KUOLEMA. Ei siis iankaikkinen elämä helvetissä. - Hoksaaja
Paastopäivistähän nuo ihmiset tuona aikana väittelivät. Apostolien opissa oli kerrottu Paastopäivistä. Olenhan minäkin ollut joskus paastolla. Paasto on hyvä terveellinen tapa, jos sen oikein tekee. Jeesuskin mainitsee paastosta, ettei paastoajan tulisi näyttää ihmisille hapanta naamaa.
Enpä usko henkilökohtaisesti kirjoittajan ketään vanhurskauteen saattavan. Ehkä Nimroodilaiseksi hän voi hänen opetukseensa uskovat viedä. Lisäksi voinen mainita Danielin olleen Juutalainen.Näin ollen sinulla Ja Danielilla ei liene mitään yhteistä. Daniel oli salvettu Ja hänellä oli vielä sapatin vietto tapakin paikassa, Jossa sunnuntain vietto kuului Kansalliseen tapaan ja lisäksi Daniel oli myös ympärileikattu Juutalaisen tavan mukaan.- Tarkk'ampuja
Eli että ei voi olla kysymys paastopäivästä koskapa "heikko uskoo saavansa syödä vain vihanneksia".
Tavallisesta päivästä on kyse, ksokapa vahvat uskoivat saavansa syödä lihaakin. Paastopäivänähän saa
vain juoda ja vain vettä eikä mitään kokista. Kun käyttää päätään, niin ymmärtää senkin mitä on rivien
välistä löydettävissä. Mikäs paastopäivä se olisi kun voisi syödä ihan kaikkea mahdollista?
Mutta jos sinä katsot voivasi paastopäivänäsikin syödä poroa niin siitä vaan.
Jae 6 opettaa että paastopäiviä ja lepopäiviä voi valikoida ihan itse.
6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden;
ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa;
ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
- alex-kasi
Mitenkäs nyt on Antti? Kirjoititko sydämmen varmuudella ja hyvällä omallatunnolla että ?
"Tämä ei niinkään tarkoita opillista erehtymättämyyttä, vaan sydämen varmuutta siitä että tekee oikein".
Eikö Jumalan Sana olekaan sinulle opillista erehtymättömyyttä? ja anna hyvää omaatuntoa? Tuosta kirjoituksestasi saa väkisikin sen käsityksen että opillinen erehtymättömyys ja Jumalan Sana olisivat eri asioita ja että se olisi sen sijaan ihmisen oma "tunto" joka ratkaisisi asiat?
1. Moos. 3:6
Nainen NÄKI NYT, että puun hedelmät olivat HYVIÄ syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, KOSKA SE ANTOI YMMÄRRYSTÄ. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi ..
------------
Muuten ...
Kuinka on siellä omassa srk:ssasi, eikö siellä olekin erilaisia ihmisiä?
Mutta tuomitessasi (väärin) adventisteja sinä kirjoitat että 16 miljoonaa adventistia olisivat jonkinlaisia - etkö todella tajua tuon paremmin? Kirjoituksesi on vain hiuskarvan päässä siitä samasta rasismista mitä kaikkina aikoina on käytetty eri ihmisryhmiä vastaan. ESIMERKIKSI on toisen maailmansodan eri ryhmittymiin kohdistuvat vainot, joiden pääargumettinä on aina että "HE OVAT SELLAISIA" ...
Antti - MITKÄ ihmiset lankeavat uskomaan tuollaista puolirasistista sekoilua kuin tämäkin kirjoituksesi?
Nekö jotka haluavat panna Jumalan sanan ensimmäiselle paikalle elämässään? ja tekevät sen hyvällä omallatunnolla?? No ei varmasti - ei kukaan joka panee Jumalan Sanan ensimmäiselle paikalle yhdy tuollaiseen panetteluun jossa pannaan 16 miljoonaa yhteen nippuun ja luetaan tuomio (tai ainakin annetaan negatiivinen julkilausuma internetissä).
Antti miksi viitsitkin puhua "läpiä päähäsi" ... Tuollaiset kirjoitukset ovat vain malmiiksi pureskeltua "oppia" niille jotka jo ovat kanssasi vetämässä 16 miljoonaa ihmista saman kamman alle (samaan aikaan kuin he hyvin tajuavat että ihmiset heidän "omissa seurakunnissaan" voivat olla hyvinkin erilaisia).
Anti-adventismissasi sekoilet yhä enemmän - eikö ensin olisi parempi ajatella mitä kirjoittaa ... muuten voi "sydämmen kyllyydestä" kirjoittaa mitä sellaistakin mitä ei (ehkä) tarkoita..
alex - Uskomassa Matti
Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä;
´ Viittastiko Antti tuossa sapatti ajatukseen, pääsin sellaiseen käsitykseen?- Antille kirjoitus.
Pistäpä Antti kirjoihisi, koska et muista ja tämä on arvostetun Arkkipiispa Kailan roomalaiskirjeen selitys ja arkkipiispa varmaan edustaa kristikuntaa. Eli 51 kerran lainaus tähän samaan raamatunpaikkaan mitä tänne tyrkätään sapatin kumoamisoppiin.
Kaila: Meidän on pakko tässä roomalaiskirjeen kohdassa ajatella PAASTOPÄIVIÄ joita askeetit pitivät joko enemmän tai vähemmän. Apostoli ei ankarasti tuomitse erikoisten paastopäivien pitäviä vaan sanoo jae 6 .
(otan tuossa uuden käännöksen, kun vanhaa ei ole tässä, mitä Kaila käytti)
Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee sen HERRAN KUNNIAKSI, ja joka SYÖ, SYÖ Herran kunniaksi, sillä hän KIITTÄÄ Jumalaa, Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi SYÖMÄTTÄ, ja hänkin kiittää Jumalaa.
Eli ettei unohdus taas tavoittaisi, pistäpä se lunttilapuksi raamattuun, että kristityt opettavat tästä raamatunpaikasta näin.
Ja kas, siihen ei tarvitse sitten taas uudelleen palata, eikä asian yhteys muutu taittovikaisilla silmälaseilla lukien, eli valkoinen muuttuu muuksi väriksi jne. ..
Huomaatko Antti, tällainen ongelma tuo ongelmia. Jonkin opin mukaan opettettu asia jää selkäytimeen ja ontuvaa on vaikea opettaa, kun opittu tapa on kengän linttaan astunut.
Nyt voit rohkeasti ottaa kirjoittamastasi sanoista vaarin ja epävarmuutesi saisi todellisen suunnan raamatullisuuteen ja tehdä totta.
Tuo iankaikkinen kauhistuksesikin ei sovi yhteen sellaisena kun sinä sen katsot.
Jumalan silmillä katsottunta, "ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö näin ELÄISI IANKAIKKISESTI", niin sekin ei kestä tarkastelua raamatullisesti.
Iankaikkinen osa on toinen kuolema, ei elämää ja se on Jumalan katsantokannalla todellisuutta. - kerrataan..
Antille kirjoitus. kirjoitti:
Pistäpä Antti kirjoihisi, koska et muista ja tämä on arvostetun Arkkipiispa Kailan roomalaiskirjeen selitys ja arkkipiispa varmaan edustaa kristikuntaa. Eli 51 kerran lainaus tähän samaan raamatunpaikkaan mitä tänne tyrkätään sapatin kumoamisoppiin.
Kaila: Meidän on pakko tässä roomalaiskirjeen kohdassa ajatella PAASTOPÄIVIÄ joita askeetit pitivät joko enemmän tai vähemmän. Apostoli ei ankarasti tuomitse erikoisten paastopäivien pitäviä vaan sanoo jae 6 .
Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee sen HERRAN KUNNIAKSI, ja joka SYÖ, SYÖ Herran kunniaksi, sillä hän KIITTÄÄ Jumalaa, Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi SYÖMÄTTÄ, ja hänkin kiittää Jumalaa.
Eli ettei unohdus taas tavoittaisi, pistäpä se lunttilapuksi raamattuun, että kristityt opettavat tästä raamatunpaikasta näin.
Ja kas, siihen ei tarvitse sitten taas uudelleen palata, eikä asian yhteys muutu taittovikaisilla silmälaseilla lukien, eli valkoinen muuttuu muuksi väriksi jne. ..
Huomaatko Antti, tällainen ongelma tuo ongelmia. Jonkin opin mukaan opettettu asia jää selkäytimeen ja ontuvaa on vaikea opettaa, kun opittu tapa on kengän linttaan astunut.
Nyt voit rohkeasti ottaa kirjoittamastasi sanoista vaarin ja epävarmuutesi saisi todellisen suunnan raamatullisuuteen ja tehdä totta.
Tuo iankaikkinen kauhistuksesikin ei sovi yhteen sellaisena kun sinä sen katsot.
Jumalan silmillä katsottunta, "ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö näin ELÄISI IANKAIKKISESTI", niin sekin ei kestä tarkastelua raamatullisesti.
Iankaikkinen osa on toinen kuolema, ei elämää ja se on Jumalan katsantokannalla todellisuutta.Eli tekstini on huonon kirjoitustaidon takia virheitä täysi, mutta Antti tarkoitin sinun raamatullista tutkimista sanaa kohden.
Jumalan silmillä katsottunta, "ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö näin ELÄISI IANKAIKKISESTI", niin sekin ei kestä tarkastelua raamatullisesti, sinun tulkintasi, jossa haet kadotetulle iankaikkista ELÄMÄÄ, se tulkintasi ponnistaa muista opetetuista lähteistä voimansa ja väite Jumalan kanssa saa sinut ontumaan. Antille kirjoitus. kirjoitti:
Iankaikkinen osa on toinen kuolema, ei elämää ja se on Jumalan katsantokannalla todellisuutta."Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee sen HERRAN KUNNIAKSI, ja joka SYÖ, SYÖ Herran kunniaksi, sillä hän KIITTÄÄ Jumalaa, Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi SYÖMÄTTÄ, ja hänkin kiittää Jumalaa."
Se on suoraan Herran Sanasta ja on niin ja amen! Ja Kailahan on samaa mieltä jos oikein tulkitset häntä.
Adventist itekee oikein kun kiinnittää huomionsa päiviin, jos hän tekee sen Herran tähden eikä kirkon.
Joka syö vain vihanneksia Herran tähden, se tekee oikein, koskapa omaatuntoaan kuulee.
Mutta aivan samoin tekee oikein se joka ei epäile mitään päiviä eikä mitään ruokaa.
Adventistin synti ei ole se että hän paastoaa sunnuntaista ja kaikesta eläinkunnan jalosteesta,
vaan se että adventisti tuomitsee pedonmerkillä sen joka ei omassatunnossaan koe samalla tavalla kuin hän.
HEIKKOAKIN USKOA ON KUNNIOITETTAVA
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea,
mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Adventistihan uskoo saavansa syödä vain vihanneksia kaikkina viikonpäivinä. Joten älkööt syökö.
Toinen uskoo saavansa syödä lihaakin ja hänenkin usko(llisuute)nsa palkitaan.
RUOKA TAI SAPATTI TAI SUNNUNTAI EI LÄHENNÄ JUMALAAN MUTTEI LOITONNAKAAN
Room. 14.
12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
MISTÄÄN SAPATISTA TAI SUNNUNTAISTA TAI UUDENKUUN JUHLASTA TMS EI SAA TUOMITA EIKÄ RUUASTA !
Kol. 2:16
Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
Tietysti ei myöskään paastoamisesta saa tuomita. Jumalahan voi kehottaa jotakuta jonkin erityisen
asian vuoksi erityisenä ajankohtana paastoamaan ja rukoilemaan:
Mark. 9:29
Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".
antti- Raam.mies
kerrataan.. kirjoitti:
Eli tekstini on huonon kirjoitustaidon takia virheitä täysi, mutta Antti tarkoitin sinun raamatullista tutkimista sanaa kohden.
Jumalan silmillä katsottunta, "ettei ihminen ota elämänpuusta ja syö näin ELÄISI IANKAIKKISESTI", niin sekin ei kestä tarkastelua raamatullisesti, sinun tulkintasi, jossa haet kadotetulle iankaikkista ELÄMÄÄ, se tulkintasi ponnistaa muista opetetuista lähteistä voimansa ja väite Jumalan kanssa saa sinut ontumaan.Kuolivatko Aadam ja Eeva "sinä päivänä" jona söivät kielletystä puusta? Aivan, kuolivat pois Jumalan
yhteydestä ja jos tuossa syntisessä tilassa olisivat syöneet elämän puusta, niin siitä olisi seurannut
ikuinen ero Jumalasta, loputon kuolema. Siksi estettiin elämän puulle meneminen, järki hoi.
Eihän elämän puusta syöminen sinänsä kuolemaa voi aiheuttaa, sanoohan jo nimikin muuta.
Matt. 25:46
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mark. 3:29
mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi,
vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." - paastopäivät Kaila
AnttiVKantola kirjoitti:
"Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee sen HERRAN KUNNIAKSI, ja joka SYÖ, SYÖ Herran kunniaksi, sillä hän KIITTÄÄ Jumalaa, Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi SYÖMÄTTÄ, ja hänkin kiittää Jumalaa."
Se on suoraan Herran Sanasta ja on niin ja amen! Ja Kailahan on samaa mieltä jos oikein tulkitset häntä.
Adventist itekee oikein kun kiinnittää huomionsa päiviin, jos hän tekee sen Herran tähden eikä kirkon.
Joka syö vain vihanneksia Herran tähden, se tekee oikein, koskapa omaatuntoaan kuulee.
Mutta aivan samoin tekee oikein se joka ei epäile mitään päiviä eikä mitään ruokaa.
Adventistin synti ei ole se että hän paastoaa sunnuntaista ja kaikesta eläinkunnan jalosteesta,
vaan se että adventisti tuomitsee pedonmerkillä sen joka ei omassatunnossaan koe samalla tavalla kuin hän.
HEIKKOAKIN USKOA ON KUNNIOITETTAVA
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea,
mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Adventistihan uskoo saavansa syödä vain vihanneksia kaikkina viikonpäivinä. Joten älkööt syökö.
Toinen uskoo saavansa syödä lihaakin ja hänenkin usko(llisuute)nsa palkitaan.
RUOKA TAI SAPATTI TAI SUNNUNTAI EI LÄHENNÄ JUMALAAN MUTTEI LOITONNAKAAN
Room. 14.
12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
MISTÄÄN SAPATISTA TAI SUNNUNTAISTA TAI UUDENKUUN JUHLASTA TMS EI SAA TUOMITA EIKÄ RUUASTA !
Kol. 2:16
Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
Tietysti ei myöskään paastoamisesta saa tuomita. Jumalahan voi kehottaa jotakuta jonkin erityisen
asian vuoksi erityisenä ajankohtana paastoamaan ja rukoilemaan:
Mark. 9:29
Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".
anttiEli samanarvoistat asiat Jumalallisen ja inhimillisen.
Perusta on siinä, että sapatti alkujaan on Jumalan Pyhittämä ja erottama ja se on seitsemäspäivä.
ts. se on lauantai- päivämme. Sillä on raamatullinen merkitys, siinä on merkitys että kaikki on Jumalan kädestä lähtöisin. Jumala on luoja, Jumala on ihmisen lunastuksen takana ja näin ollenkin Jumala on Kristuksessa Sapatin Herra. Siinä on sisällä ydin ja se tekee kaikki ihmiset tilivelvolliseksi Luojaansa kohtaan.
Sama se on siinä, että Aadam ja Eeva luotiin yhteen, silläkin on Pyhä merkitys Luojan kädestä.
Silläkin sanomalla on sisältö ja se tekee ihmiset tilivelvolliseksi Luojaansa kohtaan.
Nämä ovat lähteneet luomistapahtumasta ja paratiisissa, missä kaikki oli kohdallaan täydellistä ja hyvää.
Entä nyt??
Nyt mennään siihen juurissanaan, mitä Antti kylvät. Ihminen päättää, ihminen tekee sitä sun tätä ja pyhittää ihmisen mitalla.
Lepopäivään, "ihmiset alkoivat pyhittämään, tahi päivä vain, kunhan ruumiin levoksi päivä pyhitetään ja seon silloin täyttänyt raamatullisen merkityksensä jne. jne. jne. selitykset riittävät ja jatketaan näihin raamatun Eden paratiisin vastaan käymiä ihmistulkintoja.
Nyt keikkuu edessämme tämä kahden ihmisen joka alussa oli hyvä, Aadamin ja Eevan välinen suhde ja sen siunaaminen pyhäksi.
Eli haetaan papilta siunaus ja jopa vaaditaan kirkolliseksi toimitukseksi Aadam, Aadam ja Eeva Eevan liitto.
Suhde on sama, olkoon se sapatti tahi tämä liitto. Alkujaan ei ollut, mitä nyt on.
ts. Antti laitan sinun puheesi laittomuuden hallintaan ja sen edistämiseen. Pidät epäpyhänä Jumalan Pyhän ja asetat alttarillesi sen isien tuoman pyhän kuten tulee asetetuksi tämä liittosiunaus tässä avioliittoasiassa.
Näitä ei voi asettaa sydämeen, jos uskoo Sanaan, ja siksi Jumala asettaa lakinsa sydämeen, että pysyisimme kaidalla tiellä. Kun sillä tiellä pysytään, laki ei ole meitä vastaan vaan se on vastaan laittomia henkilöitä jotka tieten sen tekevät ja estävät Pyhän Hengen opettamasta totuutta.
Loppupäätelmänä Sana tulee kerran tuomitsemaan jokaisen meistä Jumalan edessä.
Meitä ei tuomita adventismin sanoman mukaan, eikä evaneklisluterilaisen sanan mukaan, eikä opetuksen mukaan vaan Jumalan oman sanansa mukaan.
Sinä Antti kiertelet maat ja mannut, että saat sydämellesi todistettua päivästä toiseen ja kuukaudesta toiseen isien periinäissääntökirjan oikeellisuuden unohtaen sen, että olet Sanan edessä tilivelvollinen päivästä toiseen. Jopa jokaisesta sanastasi sinut tuomitaan ja se on katkera läksy sinulla niletävänä kerran, ellet usko asiaa.
Tee kerrankin totta elämässäsi ja usko sanaa, äläkä edes ota adventtikirkon opetusta sapatinsuhteen käsittelyyn vaan raamatun sana ja sieltä et löydä mitään muuta perustetta sapatille kuin, mitä paratiisissa puhuttiin.
Sunnuntaille kyllä löydän perusteet ja se on antisemitisminen raja-aidan rakentaminen juutalaisten ja pakanauskovien väliin rakennettuna esteenä, sekä sen, mitä pakanakristityt ovat tehneet juutalaisille hirvittävyyksiä matkan varrella ja se perustuu juuri tähän isien perinnäissääntö kirjaan.
Mutta pitääkö sinun tässä asiassa lyödä ottaasi jatkuvasti tätä peruskiveä tahi lakikiveä vasten joka on Kristus. Se tulee murskaamaan sinut, jos et muuten sitä ymmärrä. paastopäivät Kaila kirjoitti:
Eli samanarvoistat asiat Jumalallisen ja inhimillisen.
Perusta on siinä, että sapatti alkujaan on Jumalan Pyhittämä ja erottama ja se on seitsemäspäivä.
ts. se on lauantai- päivämme. Sillä on raamatullinen merkitys, siinä on merkitys että kaikki on Jumalan kädestä lähtöisin. Jumala on luoja, Jumala on ihmisen lunastuksen takana ja näin ollenkin Jumala on Kristuksessa Sapatin Herra. Siinä on sisällä ydin ja se tekee kaikki ihmiset tilivelvolliseksi Luojaansa kohtaan.
Sama se on siinä, että Aadam ja Eeva luotiin yhteen, silläkin on Pyhä merkitys Luojan kädestä.
Silläkin sanomalla on sisältö ja se tekee ihmiset tilivelvolliseksi Luojaansa kohtaan.
Nämä ovat lähteneet luomistapahtumasta ja paratiisissa, missä kaikki oli kohdallaan täydellistä ja hyvää.
Entä nyt??
Nyt mennään siihen juurissanaan, mitä Antti kylvät. Ihminen päättää, ihminen tekee sitä sun tätä ja pyhittää ihmisen mitalla.
Lepopäivään, "ihmiset alkoivat pyhittämään, tahi päivä vain, kunhan ruumiin levoksi päivä pyhitetään ja seon silloin täyttänyt raamatullisen merkityksensä jne. jne. jne. selitykset riittävät ja jatketaan näihin raamatun Eden paratiisin vastaan käymiä ihmistulkintoja.
Nyt keikkuu edessämme tämä kahden ihmisen joka alussa oli hyvä, Aadamin ja Eevan välinen suhde ja sen siunaaminen pyhäksi.
Eli haetaan papilta siunaus ja jopa vaaditaan kirkolliseksi toimitukseksi Aadam, Aadam ja Eeva Eevan liitto.
Suhde on sama, olkoon se sapatti tahi tämä liitto. Alkujaan ei ollut, mitä nyt on.
ts. Antti laitan sinun puheesi laittomuuden hallintaan ja sen edistämiseen. Pidät epäpyhänä Jumalan Pyhän ja asetat alttarillesi sen isien tuoman pyhän kuten tulee asetetuksi tämä liittosiunaus tässä avioliittoasiassa.
Näitä ei voi asettaa sydämeen, jos uskoo Sanaan, ja siksi Jumala asettaa lakinsa sydämeen, että pysyisimme kaidalla tiellä. Kun sillä tiellä pysytään, laki ei ole meitä vastaan vaan se on vastaan laittomia henkilöitä jotka tieten sen tekevät ja estävät Pyhän Hengen opettamasta totuutta.
Loppupäätelmänä Sana tulee kerran tuomitsemaan jokaisen meistä Jumalan edessä.
Meitä ei tuomita adventismin sanoman mukaan, eikä evaneklisluterilaisen sanan mukaan, eikä opetuksen mukaan vaan Jumalan oman sanansa mukaan.
Sinä Antti kiertelet maat ja mannut, että saat sydämellesi todistettua päivästä toiseen ja kuukaudesta toiseen isien periinäissääntökirjan oikeellisuuden unohtaen sen, että olet Sanan edessä tilivelvollinen päivästä toiseen. Jopa jokaisesta sanastasi sinut tuomitaan ja se on katkera läksy sinulla niletävänä kerran, ellet usko asiaa.
Tee kerrankin totta elämässäsi ja usko sanaa, äläkä edes ota adventtikirkon opetusta sapatinsuhteen käsittelyyn vaan raamatun sana ja sieltä et löydä mitään muuta perustetta sapatille kuin, mitä paratiisissa puhuttiin.
Sunnuntaille kyllä löydän perusteet ja se on antisemitisminen raja-aidan rakentaminen juutalaisten ja pakanauskovien väliin rakennettuna esteenä, sekä sen, mitä pakanakristityt ovat tehneet juutalaisille hirvittävyyksiä matkan varrella ja se perustuu juuri tähän isien perinnäissääntö kirjaan.
Mutta pitääkö sinun tässä asiassa lyödä ottaasi jatkuvasti tätä peruskiveä tahi lakikiveä vasten joka on Kristus. Se tulee murskaamaan sinut, jos et muuten sitä ymmärrä.[][][] Mutta pitääkö sinun tässä asiassa lyödä ottaasi jatkuvasti tätä peruskiveä
tahi lakikiveä vasten joka on Kristus.
Se tulee murskaamaan sinut, jos et muuten sitä ymmärrä. [][][]
Muistaakseni 4. Moos. 15. - on ENNAKKOTAPAUS sapatin rikkomisesta ja rangaistuksesta.
Joten vasta Israelin kansan vaiheisiin sapatin pitäminen liittyy. Sapattia piti alkaman pitelemään
pystyssä vasta pyhässä luvatussa maassa, Israelissa, mutta Herra vaatimalla vaati rankaisemaan jo
korpimatkalla, sillä laki oli toki jo kirjoitettu valmiiksi Siinain kallion luona matkan varrella.
EDES israelilaisille ei ennen matkaa Egyptistä Palestiinaan ollut koskaan annettu minkäänlaista vaatimusta
lepopäivän tai sapatin tai sabbath viettämisestä. Ei ainakaan Raamatusta löydy. Luomisesta lepäsi Jumala
itse seitsemännestä päivästä alkaen ja vasta Kristuksessa taas loi aivan uutta!
Uusi Testamentti korostaa että se Siinain kallio jossa laki annettiin, ei ollut Kristus-kallio.
Mutta Kristus-kallioon monet kompastuivat jo ennen Egyptin orjuutta ja sapattilakia.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Näen hengessäni että se sinetti joka otsassasi on, se on tullut, kun olet kompastunut Kristukseen ja
kivikoviin laintauluihin. Mutta anna Krsituksen murskata itsesi näillä sanoilla! :
Mark. 8:35
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,
mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
Antaudu evankeliumille ja sen levittämiselle!!!
antti- 23
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Mutta pitääkö sinun tässä asiassa lyödä ottaasi jatkuvasti tätä peruskiveä
tahi lakikiveä vasten joka on Kristus.
Se tulee murskaamaan sinut, jos et muuten sitä ymmärrä. [][][]
Muistaakseni 4. Moos. 15. - on ENNAKKOTAPAUS sapatin rikkomisesta ja rangaistuksesta.
Joten vasta Israelin kansan vaiheisiin sapatin pitäminen liittyy. Sapattia piti alkaman pitelemään
pystyssä vasta pyhässä luvatussa maassa, Israelissa, mutta Herra vaatimalla vaati rankaisemaan jo
korpimatkalla, sillä laki oli toki jo kirjoitettu valmiiksi Siinain kallion luona matkan varrella.
EDES israelilaisille ei ennen matkaa Egyptistä Palestiinaan ollut koskaan annettu minkäänlaista vaatimusta
lepopäivän tai sapatin tai sabbath viettämisestä. Ei ainakaan Raamatusta löydy. Luomisesta lepäsi Jumala
itse seitsemännestä päivästä alkaen ja vasta Kristuksessa taas loi aivan uutta!
Uusi Testamentti korostaa että se Siinain kallio jossa laki annettiin, ei ollut Kristus-kallio.
Mutta Kristus-kallioon monet kompastuivat jo ennen Egyptin orjuutta ja sapattilakia.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Näen hengessäni että se sinetti joka otsassasi on, se on tullut, kun olet kompastunut Kristukseen ja
kivikoviin laintauluihin. Mutta anna Krsituksen murskata itsesi näillä sanoilla! :
Mark. 8:35
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,
mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
Antaudu evankeliumille ja sen levittämiselle!!!
anttiNytkö laki taas EI ole voimassa? Sano sitten kun se taas on. Ehkä sitten kun Veli-vapaa avaa suunsa. Kyllä sinä, Antti olet melkoinen tuuliviiri. Onko sinulta katekismus hävinnyt? Taidat istua sen päällä.
- Timo Flink
Tiedäthän että me opetamme saatanan kantavan uskovien synnit erämaahan.
Oletko varma että hän huolii myös sinun syntisi? Enkelimme Miikael vain aloitti
sovitustyön ja saatana kantaa lopullisen vastuun. Kannattaa kunnioittaa tätäkin
ajatusta. Tämä tarkoittaa saatanaa eikä meidän ruhtinas Miikaelia:
Jes, 53 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
Näin se vaan on meidän evankeliumimme mukaan ja huomautan että Ellen on erehtymätön.- Uus-kova_1
Näin saatana käski minun kirjoittaa Timo Flinkin nimeä käyttäen.
- Timo Flink
Uus-kova_1 kirjoitti:
Näin saatana käski minun kirjoittaa Timo Flinkin nimeä käyttäen.
Ruhtinas Mikael näytti profeetta Ellenille saatanan kantamassa uskovien synnit autiossa erämaassa.
Näinollen Jeesus vain aloitti lunastustyön Golgatalla ja saatana joka on syypää kaikkeen pahaan,
joutuu lopulta myöntämään syyllisyytensä ja ottamaan synnit mutta vain uskovien eli sapatin
pitävien synnit. Ei kai saatana tämmöistä tahtoisi paljastaa. - Uuskova_1
Timo Flink kirjoitti:
Ruhtinas Mikael näytti profeetta Ellenille saatanan kantamassa uskovien synnit autiossa erämaassa.
Näinollen Jeesus vain aloitti lunastustyön Golgatalla ja saatana joka on syypää kaikkeen pahaan,
joutuu lopulta myöntämään syyllisyytensä ja ottamaan synnit mutta vain uskovien eli sapatin
pitävien synnit. Ei kai saatana tämmöistä tahtoisi paljastaa.Haluaisin niin mielelläni olla tohtorismies minäkin, siksi lainaan nimeäsi, Timo. Sorry vaan.
- Uususkova 1844
Uuskova_1 kirjoitti:
Haluaisin niin mielelläni olla tohtorismies minäkin, siksi lainaan nimeäsi, Timo. Sorry vaan.
olen täällä
Timo Flink 28.11.2009 22:22
useasti jo esittänyt muutamia syitä siihen, miksi ylienkeli Mikael on todellisuudessa Jeesus.
'''''huomauttaisin,
Timo Flink 29.11.2009 20:17
että Raamattu ei missään kutsu Gabrielia ylienkeliksi.
Timo'''''
Joopa joo. Mutta ei Raamattu Jeesusta Miikaeliksikaan kutsu.
En usko Holmesin teoriaan
Timo Flink 27.11.2009 09:04
Eikä väitteeni ole mikään lipsahdus. Olen vakuuttunut, että Ellen Whitella oli aito profetoimisen lahja eikä mikään netissä kirjoitettu syytös häntä vastaan ole saanut minua muuttamaan mieltäni tässä asiassa. Eikä tule muuttamaan.
Niinpä niin voi voi voi. Ellen tulee iäti pysymään erehtymättömänä adventistien paavina!
väität sellaista
Timo Flink 21.11.2009 22:35
mitä minä en ole väittänyt. En ole käskenyt kenenkään kritisoimaan Jeesuksen jumaluutta. Ainoa mitä olen sanonut, on se, että Juudas ei kirjoittanut "Herra pelasti kansan Egyptin maasta", vaan "Jeesus pelasti kansan Egyptin maaasta".
Hmm... Jeesuskesta kyllä käytettiin Herra-sanaa vanhassa testamentissa eikä Jeesukseksi vielä kutsuttu!
Sapatin ja muiden käskyjen sekä Tuonelan tarkempi sisältö? Pohdittaisko jo lopultakin ihan tosissamme?
MITÄ TEHTÄIS SAPATTINA? - http://keskustelu.suomi24.fi/node/8697359
MORAALILAKI EI RIITÄ USKOVALLE? - http://keskustelu.suomi24.fi/node/8672474
TOSISSAANKO JEESUS KUVASI TUONELAA? - http://keskustelu.suomi24.fi/node/8689913- Vihannes vaan
1. Kor. 3:2
Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa,
sillä sitä ette silloin sietäneet,
ettekä vielä nytkään siedä;
- hyvää joulua!
Miten Dan. 12:2-3 liittyy adventistien "epävarmuuteen". Mitä tarkoitat sapatin todellisella noudattamisella? Voiko olla epätodellistakin noudattamista?
Minulle on tullut sellainen käsitys, että sinähän tänne olet tullut väittelemään adventistien kanssa. Etkös sinä ole luterilainen ja tämä on adventismi palsta. Olisihan se kummallista jos täällä adventistit myötäilisivät kaikkea harhaoppia niinkuin sunnuntain pyhyys ja sielunkuolemattomuus oppi.En minä mistään adventistien epävarmuudesta puhunut, mutta taisit huomata varmuutta uhkuvista
sanankohdista, että adventismista puuttuu varmuus, jota Raamattu tarjoaa.
Jumalan tahto on ettei Jeesus kadota yhtäkään uskovaista, joten voimme olla varmoja toivossamme:
Joh. 6.
"Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut,
en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh.6
Joh. 3.
"Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh.3
Vielä tästä kolmas todistus ja kolmisäikeinen lanka ei helposti katkea muistuttaa saarnaaja.
Room. 8:35
Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?
Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? .. . . . . .- Raam.mies
''''' Miten Dan. 12:2-3 liittyy adventistien "epävarmuuteen".
Mitä tarkoitat sapatin todellisella noudattamisella?
Voiko olla epätodellistakin noudattamista? '''''
"epätodellistakin noudattamista?"
Tämä liittyy adventistiin tottavie, sillä adventistit kulkee käsi kädessä taloon autioon mennessään sapattikokoukseen, jos uskovat
adventtitohtorien puheita siitä, että sapatti on pumpattu tyhjäksi kaikista sapattisäädöksistä.
Dan. 12:2-3 liittyy adventsitiin siten, että adventtitohtorit ja jehovien johtajat opettavat jumalattomien
taikoutuvan olemattomiksi ja jäävän vain Jumalan muistiin sillä hetkellä kun Jeesus tulee. Mutta Daniel
muistuttaa että jumalattomat menevät tuomiolle ja "ikuiseen kauhuun".
Epävarmuus adventismissa on totaalista, sillä Jeesus ei adventtitohtoreiden mukaan olekaan uskovien
puolustaja taivaassa vaan etsii kirjoistaan uskovien virheitä, joiden perusteella lähettää kadotukseen.
- benedi=siunattu
sillä: " Autuaita ne jotka pitävät Jumalan käskyt, sillä heillä (vain) on Valta
syödä elämänpuusta ja päästä porteista sisälle kaupunkiin" Ilm. 22: 14
Sitten Antti, joka on salaa adventisti, kristittyjen pelosta, vahvistaa että:
" Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalan palvelijat
" (herra jumala paavi ja sunnuntai) ja kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät" jae 15
Anttihan opettaa: Kaikki ne jotka palvelevat epäjumalaa paavia ( Vicarivs filii dei), ja rakastavat
sunnuntain pyhittämisellään tätä epäjumalaa, tekevät tuona päivänä valhetta, sanomalla " Tämä on Herran päivä"!!
Antti kyllä totuuden tuntee, mutta hänestä on kiva RAKASTAA ,PAAVIA, (herra ,jumala paavi)
ja hauskaa elää valheessa ja tehdäkin sitä!
" Antti sai enkelin toimen kautta lain, mutta ei välittänyt sitä pitää" Apost 7:35
Minkälainen Antti siis on, kun menee peilin eteen?
Vastaus löytyy jakeesta 51- IDENEB
Juu oikein se AVK kirjottaa mutta ei hän Ilm. 22:14 näyttänyt siteeraavan lainkaan vaikka niin väität.
Jossain toisessa viestissä AVK on kyllä tätä käskyasiaa selvittänyt sinulle. Nimittäin että Sanan mukaan
käskyt "ovat jumalattomille", ne laintaulut siis. Joten tuo Ilm.kirjassa mainittu "käskyt" ei voi tarkottaa
sitä mitä sinä luulet, leeviläiseen pappissysteemiin kuuluvaa 10 käskyä.
Vaan tarkoittaa Jeesuksen usuia käskyjä rakastamista koskien. Juu, kyllä AVKn raamatunpaikat hyviä oli ..
Room. 14:5 -->
Dan. 12:2 -->
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. - Sivistynyt
" Antti sai enkelin toimen kautta lain, mutta ei välittänyt sitä pitää" Apost 7:35
Et sinä pikkupaavi Benedictus voi nähdä pitääkö Antti käskyt. Ne on kirjoitettu sisäpuolelle eikä
ulkokuoreen. Ja ne täytyy pitää Jeesuksen antaman rakkauskäskyn tiukkuudessa eli sinä olet nyt
"ansainnut helvetin tuomion" kun ilman perusteita parjaat Anttia. (Matt. 5.)
Mitä peiliin tulee niin lähimmäinen se peili on. "Mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän tehkää te
samoin heille".
Kolmas erehdyksesi pikkupaavi on tuo Ap.t. 7:51
51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta,
aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
Nääs kun kaivaessasi kuoppaa Antille lankeatkin siihen itseen ja se on Jumalan oikeudenmukaista huumoria. - benedi=siunattu
Sivistynyt kirjoitti:
Et sinä pikkupaavi Benedictus voi nähdä pitääkö Antti käskyt. Ne on kirjoitettu sisäpuolelle eikä
ulkokuoreen. Ja ne täytyy pitää Jeesuksen antaman rakkauskäskyn tiukkuudessa eli sinä olet nyt
Mitä peiliin tulee niin lähimmäinen se peili on. "Mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän tehkää te
samoin heille".
Nääs kun kaivaessasi kuoppaa Antille lankeatkin siihen itseen ja se on Jumalan oikeudenmukaista huumoria.laki, niin miksi on kirjoitettu: " ..pois mentyään hän unohtaa millainen hän oli"
Tuijottele siinä ensin lähimmäistäs, ja sitten kun meet pois , unohdat millainen olit...ei trimmaa.
Mutta luepa 10- käskyjä, ja viivy sen peilin edessä...niin johan trimmaa - benedi=siunattu
Sivistynyt kirjoitti:
samoin heille".
Nääs kun kaivaessasi kuoppaa Antille lankeatkin siihen itseen ja se on Jumalan oikeudenmukaista huumoria.oman suunsa tunnustuksella kertonut, ettei hän noudata 10:tä käskysanaa
- Ei-korruptoitunut
benedi=siunattu kirjoitti:
laki, niin miksi on kirjoitettu: " ..pois mentyään hän unohtaa millainen hän oli"
Tuijottele siinä ensin lähimmäistäs, ja sitten kun meet pois , unohdat millainen olit...ei trimmaa.
Mutta luepa 10- käskyjä, ja viivy sen peilin edessä...niin johan trimmaaOma liha aina liittoutuu nurjalla tavalla. Ala sinäkin katsella itseäsi vähäväkistä kanssamatkaajaasi peilinä
käyttäen. Jos et näe mitään eli et käsitä mitä se on niin kysy viisailta, mitä tämä Herran Sana tarkottaa ..
Matt. 7:12
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille;
sillä tämä on laki ja profeetat.
Ole siunattu, Benedictus! - Opastaja_1
benedi=siunattu kirjoitti:
oman suunsa tunnustuksella kertonut, ettei hän noudata 10:tä käskysanaa
Ootko siitä aivan varma? On se pelastus sitten helppo jos vain 10 kieltoa on, 10 mahdollisuutta rikkoa!
Jospa sittenkin jättäisit kivitaulut, sillä et sieltä näe kasvojasi, että kuinka ryppyiset ja mustat.
Mutta Jeesus antoi oivan neuvon nähdä oma kuntonsa ja oma tuntonsa ..
Matt. 7:12
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
tehkää myös te samoin heille;
sillä tämä on laki ja profeetat.
Jos tahdot että sinulle hienovaraisesti huomautetaan jo WC:ssä, että sepaluksesi jäi auki,
ettet seurakunnan eteen astuessasi joutuisi nolostumaan - - huomauta sinä sellaisen tapauksen kohdatessasi,
vaikka tuntisitkin houkutusta vahingoniloon.
Jos tahdot että sinulta ei toinen vie vaimoasi, niin käyttäydypä sillä lailla, ettei minkäänlaista flirttimieltä
ole omassa sydämessäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194574
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283320Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1082463Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek342065- 1861758
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341735Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131423Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs71390Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211286- 421272