Mikä uhkaa Suomen miestä?!

* * * * *

"mistä johtuu, että alle 30-vuotiaiden miesten masennusdiagnoosit ovat viidessä vuodessa lisääntyneet lähes 50 prosenttia?"

"Lama ja elinkeinoelämän rakennemuutos kohtelevat erityisen armottomasti juuri miehiä.
Kun iso luuta lakaisee miesvaltaisilla aloilla - etenkin teollisuudessa ja rakennuspuolella - se näkyy työttömyysluvuissa. Kun mies päätyy kortistoon, hän jämähtää sinne yleensä pitkäksi aikaa: pitkäaikaistyöttömistä 70 prosenttia on miehiä"

"Miesten asema yhteiskunnassa on jo nyt monella tapaa naisten asemaa huonompi. Suurin osa väkivallan uhreista on miehiä, yli 90 % työkuolemista sattuu miehille ja miehet tekevät 80 % itsemurhista. Suuri enemmistö syrjäytyneistä, asunnottomista, vangeista ja työkyvyttömistä pitkäaikaistyöttömistä on miehiä. Miesten elinikä on 7 vuotta naisten elinikää lyhyempi"

"Korkeakouluista valmistuneista 64 % on naisia. Tyttöjen menestys peruskoulussa on poikia parempi joka aineessa"

"Sosiaali- ja terveysministeriön tasa-arvoyksikössä on 16 naista, mutta ei yhtään miestä"

http://www.aamulehti.fi/teema/paakirjoitukset/ylanurkka-mika-uhkaa-suomen-miesta/164501

MOT

60

1438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tästä saa puhua, se on huonoa mainontaa feministeille kun kaikki ei enää olekkaan naisilla paskemmin kuin miehillä joten unohdetaanko tälläiset uutiset kokonaan ja jatketaan miesten syyttelyä ja naisten paijaamista valtion taholta niin kaikilla olis kaikki hyvin? Paitsi siis miehillä, mutta eihän sillä nyt ole mitään väliä.

      Mut joo toi tasa-arvoyksikkö on mun mielestä ironisella tavalla hienoin asia mitä suomesta voi löytyä. :D Siis oikeasti miettikää hetki mitä tarkoitetaan termillä "tasa-arvo" ja pohtikaa mikä siinä on vituillaan jos naisia siellä yksikössä on 16 ja miehiä 0. Tai voihan se olla että mä olen vain ymmärtänyt sanan tasa-arvo väärin, ehkä se tosiaan tarkoittaa sitä, että niin kauan tasa-arvoon pitää pyrkiä kun se ajaa naisten etuja, mutta kun se tila ollaan saavutettu niin voidaankin unohtaa tasa-arvo.
      Tätähän tää suomalainen tasa-arvo on. :)

      • ruikuttajat!!!

        Tuotanoin...

        Mitähän tekemistä koulumenestyksellä, itsemurhilla ja laman vaikutuksilla on tasa-arvon kanssa?

        Ehkä miehet ovat vain heikompia, ei kestetä vastoinkäymisiä, masennutaan ja tapetaan itsensä tai toisensa. Kouluun ei viitsitä panostaa eikä uutta duunia etsiä työttömyyden iskiessä. Sitten itketään että feministien syy kun meillä on menee huonosti, voi nyyh meitä miesparkoja,

        Oletko usein kuullut naisesta joka avioeron jälkeen alkaa ryypätä ja päätyy lopulta siltojen alle? Minä en. Oletko kuullut että nainen työttömäksi jäätyään alkaisi ryypätä ja päätyisi asunnottomaksi? Minä en. Oletko kuullut että nainen heittäytyisi syrjäytyneeksi itkien itsesääliään kun kaikki meni? Minä en. Miksi miehille moinen käytös on jopa tyypillistä? Kumpikohan se sitten lopulta olikaan se heikompi astia?


      • 18
        ruikuttajat!!! kirjoitti:

        Tuotanoin...

        Mitähän tekemistä koulumenestyksellä, itsemurhilla ja laman vaikutuksilla on tasa-arvon kanssa?

        Ehkä miehet ovat vain heikompia, ei kestetä vastoinkäymisiä, masennutaan ja tapetaan itsensä tai toisensa. Kouluun ei viitsitä panostaa eikä uutta duunia etsiä työttömyyden iskiessä. Sitten itketään että feministien syy kun meillä on menee huonosti, voi nyyh meitä miesparkoja,

        Oletko usein kuullut naisesta joka avioeron jälkeen alkaa ryypätä ja päätyy lopulta siltojen alle? Minä en. Oletko kuullut että nainen työttömäksi jäätyään alkaisi ryypätä ja päätyisi asunnottomaksi? Minä en. Oletko kuullut että nainen heittäytyisi syrjäytyneeksi itkien itsesääliään kun kaikki meni? Minä en. Miksi miehille moinen käytös on jopa tyypillistä? Kumpikohan se sitten lopulta olikaan se heikompi astia?

        "Mitähän tekemistä koulumenestyksellä, itsemurhilla ja laman vaikutuksilla on tasa-arvon kanssa?"
        Jos se että naiset päättävät ottaa yhden euron sijaan 80 senttiä tai että päättää olla menemättä tekniselle alalle ovat tasa-arvo-ongelma niin takuulla koulumenestys, itsemurhat jne. ovat myös sellaisia.

        "Ehkä miehet ovat vain heikompia, ei kestetä vastoinkäymisiä, masennutaan ja tapetaan itsensä tai toisensa. "
        No jos naiset joutuisivat kokemaan samoissa määrin negatiivisiä asoita kuin miehet niin varmasti olisivat samassa tilanteessa. Naisillahan on suurempi todennäköisyys sairastua masennukseen. Yhteiskunta on vain tehty paljon helpommaksi naisille.

        "Sitten itketään että feministien syy kun meillä on menee huonosti, voi nyyh meitä miesparkoja," No tuo narina on kyllä täysin turhaa. Samaan feministiseen virheeseen ei miesten pitäisi sortua.

        "Oletko usein kuullut naisesta joka avioeron jälkeen alkaa ryypätä ja päätyy lopulta siltojen alle? Minä en"
        Yhteiskunta pitää kyllä huolen eronneesta naisesta varsinkin jos kyseessä on myös lapsia. Lapsethan voidaan jopa määrätä alkoholistinaiselle jotta tämä raitistuisi vaikka isä olisi täysin raitis.

        "Oletko kuullut että nainen työttömäksi jäätyään alkaisi ryypätä ja päätyisi asunnottomaksi? Minä en. "
        Minä olen mutta en että olisi jäänyt asunnottomaksi. Tässä on myös yksi ero. Naiset saavat helpommin asuntoja.

        " Oletko kuullut että nainen heittäytyisi syrjäytyneeksi itkien itsesääliään kun kaikki meni? Minä en." Joo, näitäkin tiedän.

        "Miksi miehille moinen käytös on jopa tyypillistä? Kumpikohan se sitten lopulta olikaan se heikompi astia?"
        Siksi kun meihille yhteiskunta on kovempi paikka. Itse on tultava toimeen. Nähtävästi meihet ovat huomattavasti vahvempia mutta niin heidän täytyykin selvitäkseen tässä maailmassa.


      • Luuhajo
        ruikuttajat!!! kirjoitti:

        Tuotanoin...

        Mitähän tekemistä koulumenestyksellä, itsemurhilla ja laman vaikutuksilla on tasa-arvon kanssa?

        Ehkä miehet ovat vain heikompia, ei kestetä vastoinkäymisiä, masennutaan ja tapetaan itsensä tai toisensa. Kouluun ei viitsitä panostaa eikä uutta duunia etsiä työttömyyden iskiessä. Sitten itketään että feministien syy kun meillä on menee huonosti, voi nyyh meitä miesparkoja,

        Oletko usein kuullut naisesta joka avioeron jälkeen alkaa ryypätä ja päätyy lopulta siltojen alle? Minä en. Oletko kuullut että nainen työttömäksi jäätyään alkaisi ryypätä ja päätyisi asunnottomaksi? Minä en. Oletko kuullut että nainen heittäytyisi syrjäytyneeksi itkien itsesääliään kun kaikki meni? Minä en. Miksi miehille moinen käytös on jopa tyypillistä? Kumpikohan se sitten lopulta olikaan se heikompi astia?

        "Mitähän tekemistä koulumenestyksellä, itsemurhilla ja laman vaikutuksilla on tasa-arvon kanssa?"

        Kuinka olis vaikka ne syyt mitkä johtavat heikompaan koulumenestykseen, itsemurhiin ja siihen että lama koettelee enemmän miehiä kuin naisia?

        Sieltähän se tekijä löytyy, helvetti - onko ajatteleminen NOIN vaikeaa?


    • tetro

      Mitä tulee vaikka miesvaltaisten alojen työttömyyteen ja rakennemuutokseen, niin naisvaltaisilla aloillahan tuo sama on jo käyty läpi. Vielä 30 vuotta sitten kukoistanut tekstiiliteollisuushan on hävinnyt Suomesta lähes kokonaan.

      Miksette te miehet sitten tee jotain? Miksi tapatte toisianne ja itseänne, miksi ette kouluttaudu? Miksi annatte huonojen elämäntapojen ja riskikäyttäytymisen viedä teidät ennenaikaiseen hautaan?

      LOL

      • kouluttautumiset

        yksin auta, vaan pitää saada myös koulutustaan vastaava työpaikka.
        No en ole ainakaan minä antanut huonojen elintapojen itseäni ennenaikaiseen hautaan viedä, vaikka en koulutustani vastaavaa työpaikkaa aikanaan saanutkaan. Ihan koulutusta vastaamattomalta alalta paskaduuneista piti ura alkuun laittaa eikä se siitä paljon edistynyt vuosien saatossa, pahimmassa keski-iässä tulikin sitten saneeraus kortistoon pitkäkestoisesta työpaikasta, ja tämä kyllä kuohitsi minut lopullisesti henkisellä tasolla ainakin näitä naisasioita ajatellen. Johan sitä siinä olikin vähän jaloilleen päässyt kun pitkään oli sentään työpaikansa saanut pitää, tiedä vaikka naisen olisi vielä itselleen silloin saanut sellaisen jonka kanssa perheenkin olisi voinut perustaa ja kenties lapsiakin uskaltaa hankkia.


      • Kääntäen

        "
        Miksette te miehet sitten tee jotain? Miksi tapatte toisianne ja itseänne, miksi ette kouluttaudu? Miksi annatte huonojen elämäntapojen ja riskikäyttäytymisen viedä teidät ennenaikaiseen hautaan?"

        Esittäisitkö nuo samat kysymykset jos kysymys olisi naisista?

        Kun naisilla on vaikea olla se on yhteiskunnan vika ja miesten vika, kun miehillä on vaikea olla se ei ole yhteiskunnan vika vaan miesten oma vika.


      • Arasville

        Se että olin ensimmäisen luokan alusta lukion loppuun joko koulukiusattu tai vähintäänkin halveksittu. Siksi ettei minua ole koskaan edes kutsuttu esim kotibileisiin yms. Kun kerran olen kelvoton niin eletään sitten tuilla ja kostetaan sitten lutkille ja yhteiskunnalle myöhemmin!


      • tetro
        Arasville kirjoitti:

        Se että olin ensimmäisen luokan alusta lukion loppuun joko koulukiusattu tai vähintäänkin halveksittu. Siksi ettei minua ole koskaan edes kutsuttu esim kotibileisiin yms. Kun kerran olen kelvoton niin eletään sitten tuilla ja kostetaan sitten lutkille ja yhteiskunnalle myöhemmin!

        Koska olit kiusattu ja halveksittu, rankaiset siitä nyt itseäsi? Eikö tuollainen katkeruus yleensäkin vain heikennä elämänlaatua?


      • tetro
        Kääntäen kirjoitti:

        "
        Miksette te miehet sitten tee jotain? Miksi tapatte toisianne ja itseänne, miksi ette kouluttaudu? Miksi annatte huonojen elämäntapojen ja riskikäyttäytymisen viedä teidät ennenaikaiseen hautaan?"

        Esittäisitkö nuo samat kysymykset jos kysymys olisi naisista?

        Kun naisilla on vaikea olla se on yhteiskunnan vika ja miesten vika, kun miehillä on vaikea olla se ei ole yhteiskunnan vika vaan miesten oma vika.

        esittäisin, jos naisten tilanne olisi sama tästä vaikka sata vuotta eteenpäin. Miehillähän näköjään meni hyvin niin kauan kuin nainen oli alistettu, eikä saanut puhua tai tehdä mitään. Naisten oikeudettomuushan on ollut yhteiskunnan vika, ei naisten oma valinta. Nykypäivän Suomessa on miehillä samat mahdollisuudet kuin naisilla, joten ihan turha on yhteiskuntaa tai naisia syyttää miesten epäonnistumisesta.

        Mutta ehkä meidän pitäisi nyt kääntää entisajan roolit päälaelleen ja alkaa holhota miehiä. Nämä kun eivät itse näytä tulevan toimeen. Ei taida miesten aivotoiminta olla tarpeeksi kehittynyttä ja lisäksi näyttävät olevan melkoisen hysteeristä sakkia, joten suljetaan ne kotiin naisten holhoukseen. :-D


      • 23
        tetro kirjoitti:

        esittäisin, jos naisten tilanne olisi sama tästä vaikka sata vuotta eteenpäin. Miehillähän näköjään meni hyvin niin kauan kuin nainen oli alistettu, eikä saanut puhua tai tehdä mitään. Naisten oikeudettomuushan on ollut yhteiskunnan vika, ei naisten oma valinta. Nykypäivän Suomessa on miehillä samat mahdollisuudet kuin naisilla, joten ihan turha on yhteiskuntaa tai naisia syyttää miesten epäonnistumisesta.

        Mutta ehkä meidän pitäisi nyt kääntää entisajan roolit päälaelleen ja alkaa holhota miehiä. Nämä kun eivät itse näytä tulevan toimeen. Ei taida miesten aivotoiminta olla tarpeeksi kehittynyttä ja lisäksi näyttävät olevan melkoisen hysteeristä sakkia, joten suljetaan ne kotiin naisten holhoukseen. :-D

        ". Nykypäivän Suomessa on miehillä samat mahdollisuudet kuin naisilla, joten ihan turha on yhteiskuntaa tai naisia syyttää miesten epäonnistumisesta. "

        Miksi sitten naisten epäonnistumiset käännetään miesten ja yhteuiskunnan syyksi vaikka mahdollisuudet pitäisi olla samat?


      • miehet herätys!
        tetro kirjoitti:

        esittäisin, jos naisten tilanne olisi sama tästä vaikka sata vuotta eteenpäin. Miehillähän näköjään meni hyvin niin kauan kuin nainen oli alistettu, eikä saanut puhua tai tehdä mitään. Naisten oikeudettomuushan on ollut yhteiskunnan vika, ei naisten oma valinta. Nykypäivän Suomessa on miehillä samat mahdollisuudet kuin naisilla, joten ihan turha on yhteiskuntaa tai naisia syyttää miesten epäonnistumisesta.

        Mutta ehkä meidän pitäisi nyt kääntää entisajan roolit päälaelleen ja alkaa holhota miehiä. Nämä kun eivät itse näytä tulevan toimeen. Ei taida miesten aivotoiminta olla tarpeeksi kehittynyttä ja lisäksi näyttävät olevan melkoisen hysteeristä sakkia, joten suljetaan ne kotiin naisten holhoukseen. :-D

        "esittäisin, jos naisten tilanne olisi sama tästä vaikka sata vuotta eteenpäin"

        Täyttä roskaa.

        Nythän jauhetaan paskaa "naisen euro on 80 centtiä" ja muita valeita. Norjassa taitaa olla kiintiöt yritysten hallituksissa ja niin edelleen.

        Miksi naiset itse valitsevat kodin uran puolesta, hoivatyön metallin sijasta ja julkisen sektorin? Miksi naiset itse valitsevat väkivaltaiset puolisonsa, matit joiden luokse mervit kerta toisensa jälkeen aina ja aina palaavat ainostaan saadakseen uudelleen turpaan?

        Miksi kaikki asiat on aina miesten vika? Naisten matalammat palkat on miesten sortoa, mutta miesten korkeampi työttömyys on taas miesten ikioma vika. Miten ihmeessä se voi olla näin? Joko uravalinta ja siis työttömyystodennäköisyys ja palkkaus ovat omia valintoja tai sitten eivät ole. Ei se voi mennä niin että miesten huonot valinnat on heidän omiansa ja naisten huonot valinnat toisten tekemiä.


      • tetro kirjoitti:

        esittäisin, jos naisten tilanne olisi sama tästä vaikka sata vuotta eteenpäin. Miehillähän näköjään meni hyvin niin kauan kuin nainen oli alistettu, eikä saanut puhua tai tehdä mitään. Naisten oikeudettomuushan on ollut yhteiskunnan vika, ei naisten oma valinta. Nykypäivän Suomessa on miehillä samat mahdollisuudet kuin naisilla, joten ihan turha on yhteiskuntaa tai naisia syyttää miesten epäonnistumisesta.

        Mutta ehkä meidän pitäisi nyt kääntää entisajan roolit päälaelleen ja alkaa holhota miehiä. Nämä kun eivät itse näytä tulevan toimeen. Ei taida miesten aivotoiminta olla tarpeeksi kehittynyttä ja lisäksi näyttävät olevan melkoisen hysteeristä sakkia, joten suljetaan ne kotiin naisten holhoukseen. :-D

        "esittäisin, jos naisten tilanne olisi sama tästä vaikka sata vuotta eteenpäin. Miehillähän näköjään meni hyvin niin kauan kuin nainen oli alistettu, eikä saanut puhua tai tehdä mitään."

        Itseasiassa ei vain miehillä mennyt hyvin vaan kokonaisilla valtakunnilla ja yhteiskunnilla sekä yhteiskuntamme peruspilarilla eli ydinperheellä.


    • ...

      eivät valita vaan tyytyyvät kohtaloonsa. En tiedä mistä naiset saavat tulevaisuudessa miehensä, tuskin tästä porukasta heille kukaan kelpaa.

    • hohhoijaaaaah

      Kenen syy se on että tytöt menestyvät peruskoulussa poikia paremmin? Kuinka suuri prosentti väkivallan käyttäjistä on miehiä? Kenen syy on että miehet tekevät 80% itsemurhista? Kenen syytä on että valtaosa syrjäytyneistä on miehiä? Kenen vika on että miesten elinikä on alhaisempi kuin naisilla? Kenen syytä on että lama kurittaa teollisuutta ja erityisesti rakennusalaa? Kenen vika se on että valtaosa pitkäaikaistyöttömistä on miehiä? Kenen syytä alle kolmekymppisten miesten masentuneisuus on? Entä kenen syytä se on että korkeakouluista valmistuu enemmän naisia kuin miehiä?

      Naistenko?

      • Historian rasite

        Tosi paha sanoa, mutta nii-in: äidit ovat naisia ! Ei voi kuin valittaa, että pojat 'kasvatetaan' toisella tavalla kuin tytöt. Pojat ovat poikia, äidin kultia, lellikkejä, poikia äidit paapovat enemmän kun poika on se 'pareee' suvun uusi tulokas kuin tyttöpuolinen. Pojat ovat parempia, eikä heidän tarvitse mitenkään sitä erikseen osoittaa, se on sukupuoleen vahvasti sidoksissa oleva ominaisuus; paremmuus. Vieläkin, 2000-luvulla ! Miten sellaiset sitten pärjäävät kovassa mualimassa ? Aaatteles sitä ...


      • kestoatm

        Jokainen voi muuttaa elämänsä suunnan paremmaksi kun niin vain oikeasti tahtoo. Sillä paskaviinalla se elämä ei todennäköisesti koskaan parane. Viinan juomisesta ei ole varmaankaan kukaan rahojaan takaisin ikinä saanut?
        Menneisyydessä ja itsesäälissä eläminen on hyvä syy siihen että ei halua sitä muutosta. Oma kohtalo on sellainen kun sen itse tekee.

        Tasa-arvoa on yksi juttu esim. sekin että sinkkumiehet saa ne kunnan/kaupungin jämä-asunnot...hyvällä tuurilla. Ennakkoluulot sinkkumieheen vuokralaisena on tosi rankat.


      • karmea totuus on
        Historian rasite kirjoitti:

        Tosi paha sanoa, mutta nii-in: äidit ovat naisia ! Ei voi kuin valittaa, että pojat 'kasvatetaan' toisella tavalla kuin tytöt. Pojat ovat poikia, äidin kultia, lellikkejä, poikia äidit paapovat enemmän kun poika on se 'pareee' suvun uusi tulokas kuin tyttöpuolinen. Pojat ovat parempia, eikä heidän tarvitse mitenkään sitä erikseen osoittaa, se on sukupuoleen vahvasti sidoksissa oleva ominaisuus; paremmuus. Vieläkin, 2000-luvulla ! Miten sellaiset sitten pärjäävät kovassa mualimassa ? Aaatteles sitä ...

        Luulenpa että tämä oli naulan kantaan. Äidin paapomat pikkupojat sitten aikuisina miehinä ovat ihmeissään kun niitä hemmottelevia ja palvovia tyttöystäviä ei löydykään. Vaikka äiti aina sanoi että "ota sitten semmoinen nainen joka tekee sulle ruokaa ja hoitaa kodin". Mutta nykypäivän naiset vaativat tasa-arvoa siinäkin asiassa, mikä nyt on ihan kauhistuttavaa aikuisen pikkupojan mielestä. Onneksi viina lohduttaa.


      • vaikka se
        Historian rasite kirjoitti:

        Tosi paha sanoa, mutta nii-in: äidit ovat naisia ! Ei voi kuin valittaa, että pojat 'kasvatetaan' toisella tavalla kuin tytöt. Pojat ovat poikia, äidin kultia, lellikkejä, poikia äidit paapovat enemmän kun poika on se 'pareee' suvun uusi tulokas kuin tyttöpuolinen. Pojat ovat parempia, eikä heidän tarvitse mitenkään sitä erikseen osoittaa, se on sukupuoleen vahvasti sidoksissa oleva ominaisuus; paremmuus. Vieläkin, 2000-luvulla ! Miten sellaiset sitten pärjäävät kovassa mualimassa ? Aaatteles sitä ...

        tällainen poikien paapominen voikinolla totta niissäympyröissäjiotkasinä tunnet.
        Omalta osaltani voinsanoa että sisariani kohdeltiin kotonakin parempiarvoisina koulusta nyt puhumattakaan jossa kaltaistani poikaa käsiteltiuin kuin vierasta sikaa.


      • poikiiiiiiii
        Historian rasite kirjoitti:

        Tosi paha sanoa, mutta nii-in: äidit ovat naisia ! Ei voi kuin valittaa, että pojat 'kasvatetaan' toisella tavalla kuin tytöt. Pojat ovat poikia, äidin kultia, lellikkejä, poikia äidit paapovat enemmän kun poika on se 'pareee' suvun uusi tulokas kuin tyttöpuolinen. Pojat ovat parempia, eikä heidän tarvitse mitenkään sitä erikseen osoittaa, se on sukupuoleen vahvasti sidoksissa oleva ominaisuus; paremmuus. Vieläkin, 2000-luvulla ! Miten sellaiset sitten pärjäävät kovassa mualimassa ? Aaatteles sitä ...

        Missä ne isät sitten oli? Kyllä mä ainakin sanoisin olevani ihan molempien vanhempieni kasvattama. Mutta jos luuseri olisin niin kyllä siitä minua itseäni saisi syyttää.


      • Viina on väärä lohtu
        vaikka se kirjoitti:

        tällainen poikien paapominen voikinolla totta niissäympyröissäjiotkasinä tunnet.
        Omalta osaltani voinsanoa että sisariani kohdeltiin kotonakin parempiarvoisina koulusta nyt puhumattakaan jossa kaltaistani poikaa käsiteltiuin kuin vierasta sikaa.

        Juuu hei, kirjoitin asiasta niin kuin se on yleisesti. Poika on kautta historian ollut se 'parempi' sukupuoli siitä syystä, että poika jatkaa sukua. Ja se on ollut isäntämiehille se kaikkein tärkein asia ja juttu elämässä. Ja nainen on joutunut syytetyn penkille ja saanut huonon maineen, jos poikaa ei ole synnyttänyt, kuvittele, vaikka mies määrää tulevan lapsen sukupuolen.

        Onneksi on poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön. "Kaltaistani" ? Johtuisiko sitten erilaisuudestasi, että sinua on kohdeltu toisella lailla kuin poikia yleensä - tai äidistä. No mut pääasia, jos sinä olet kasvanut vahvaksi ihmiseksi kokemuksinesi.


      • ... ja tyttöiiii
        poikiiiiiiii kirjoitti:

        Missä ne isät sitten oli? Kyllä mä ainakin sanoisin olevani ihan molempien vanhempieni kasvattama. Mutta jos luuseri olisin niin kyllä siitä minua itseäni saisi syyttää.

        Yleensä isät ovat olleet töissä, bisnes- tai muilla matkoilla, metsästämässä, harrastamassa ...

        Hyvä huomio mutta; vasta aikuisena ihmisellä on tiedot, taidot ja voimavarat itse päättää, kuuluuko luusereiden vai minkälaiseen joukkoon. Lapsella ei ole vielä siihen mahdollisuuksia, lapsi ei pysty eikä kykene vielä sellaisia päätöksiä tekemään, ymmärrys ei vielä yllä.


      • ex-raitis
        kestoatm kirjoitti:

        Jokainen voi muuttaa elämänsä suunnan paremmaksi kun niin vain oikeasti tahtoo. Sillä paskaviinalla se elämä ei todennäköisesti koskaan parane. Viinan juomisesta ei ole varmaankaan kukaan rahojaan takaisin ikinä saanut?
        Menneisyydessä ja itsesäälissä eläminen on hyvä syy siihen että ei halua sitä muutosta. Oma kohtalo on sellainen kun sen itse tekee.

        Tasa-arvoa on yksi juttu esim. sekin että sinkkumiehet saa ne kunnan/kaupungin jämä-asunnot...hyvällä tuurilla. Ennakkoluulot sinkkumieheen vuokralaisena on tosi rankat.

        Viina on suomessa tärkeä elementti ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Miehet eivät kavereitaan juuri muualla tapaa kuin baareissa kaljoitellessa ja toisaalta tutustuminen vastakkaiseen sukupuoleenkin on sallitua suuria juomisen merkeissä baareissa. Vaikka alkoholi aiheuttaakin myös paljon ongelmia alkoholismin muodossa, on se kuitenkin tärkeää jotta suhteet muihin ihmisiin eivät täysin katkeaisi.


      • Punkutar
        ex-raitis kirjoitti:

        Viina on suomessa tärkeä elementti ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Miehet eivät kavereitaan juuri muualla tapaa kuin baareissa kaljoitellessa ja toisaalta tutustuminen vastakkaiseen sukupuoleenkin on sallitua suuria juomisen merkeissä baareissa. Vaikka alkoholi aiheuttaakin myös paljon ongelmia alkoholismin muodossa, on se kuitenkin tärkeää jotta suhteet muihin ihmisiin eivät täysin katkeaisi.

        Valitettavasti sinä olet vähän oikeassa. Mutta kyllä baarissa voi käydä muutenkin, ei siellä kukaan pakota juomaan alkoholijuomia, se on iiihan vapaaehtoista toimintaa. Mutta moni kyllä tarvitsee sitä rohkaistuakseen ottamaan yhteyttä vastakkaiseen sukupuoleen.

        Eli mitä se kertoo teistä, herra suomalaiset, ? Rohkeus ei riitä ? Itsetunto ei ole kohillaan ? Kommunikointitaidot hakusessa ? Alkoholi- ja muu tapakäyttäytyminen hukassa ?

        Koulun penkille, sanon minä.


      • Haaremisti
        Punkutar kirjoitti:

        Valitettavasti sinä olet vähän oikeassa. Mutta kyllä baarissa voi käydä muutenkin, ei siellä kukaan pakota juomaan alkoholijuomia, se on iiihan vapaaehtoista toimintaa. Mutta moni kyllä tarvitsee sitä rohkaistuakseen ottamaan yhteyttä vastakkaiseen sukupuoleen.

        Eli mitä se kertoo teistä, herra suomalaiset, ? Rohkeus ei riitä ? Itsetunto ei ole kohillaan ? Kommunikointitaidot hakusessa ? Alkoholi- ja muu tapakäyttäytyminen hukassa ?

        Koulun penkille, sanon minä.

        ne "painu vittuun"-vastaukset paremmin humalassa kuin selvin päin. :)


      • niinpä niin....

        Kenen syy on kun naisten ura-, työaika ja perhevalinnat tarkoittavat sitä, että heidän palkkansa on vain 80% miesten palkoista? Miestenkö? Kenen vika on jos nainen kerta toisensa jälkeen palaa kotiaan vain saadakseen turpaan? Kenen syystä naisvaltaisilla aloilla on paljon äitiyslomituksia ja muita pätkätöitä kun naiset vakipaikan saadessaan ottavat semmoisia vuoden äitiyslomia töistä? Onko tämäkin miesten vika?

        Kenen vika on ettei pörssiyritysten johdossa juurikaan näy naisia? Kenen syystä Suomen ensimmäinen naispääministeri sai alta aikayksikön potkut? Onko kaikki nämä asiat miesten vika?

        Eikö naisilla ole minkäänlaista vastuuta omista valinnoistaan?


      • Punkutar
        Haaremisti kirjoitti:

        ne "painu vittuun"-vastaukset paremmin humalassa kuin selvin päin. :)

        En kyllä koskaan sano noin, edes silloin, kun en halua kaverin jäävän viereen. Hymyllä ja ystävällisillä sanoillakin voi ilmoittaa asioita. Vai eikö? Se pelko siinä tietenkin aina on, että kaveri ymmärtää hymyn ja ystävällisyyden väärin. Ja siitäkin syytetään naista.

        Etkä kyllä ole tosissasi: armeijan käyneet sotakoulutuksen saaneet kovat jätkät eivät kestä oharia. Ei ooo totta !


      • antifemu

        "Kenen syy se on että tytöt menestyvät peruskoulussa poikia paremmin?"

        Feministien vika. Tutkiskeleppa historiaa. Aikoinaan koulujärjestelmä suosi poikien oppimistyyliä, joten pojat sitten menestyivät paremmin. Joten sitten järjestelmää muutettiin. Eipoä silloin sanottu, että se on tyttöjen oma vika! Ja on aika äärimmäistä vittuilua sanoa, että peruskouluikäisten poikaLAPSIEN pitäisi itse ottaa täysi vastuu oppimisestaan. Jos sen ikäiset pojat ja tytöt oikeasti siihen pystyisivät, ei kouluja edes tarvittaisi! Voitaisiin vain lyödä lapsen eteen kasa kirjoja ja sanoa "opetteles noista".

        "Kenen syytä on että lama kurittaa teollisuutta ja erityisesti rakennusalaa? "

        Siihen on monta syytä. Mutta syy miesten suurempaan työttömyyteen on se, että miehet sijoittuvat yksityiselle puolelle useammin, naiset taas julkiselle. Ja yksityinen puoli rahoittaa julkisen. Kohta se loppuu tuo feministien miesten työttömyydellä ilkamointi, kun julkiselta puolelta loppuu raha ja naisia on pakko laittaa sieltä massoittain pihalle.

        "Entä kenen syytä se on että korkeakouluista valmistuu enemmän naisia kuin miehiä?
        "

        Feministien, sillä kun pojat syrjäytyvät jo peruskoulussa, ei heillä ole rahkeita jatko-opintoihin. Mutta katsopas vähän , mille aloille niitä naisia valmistuu. Aika merkittävä osa opiskelee pilipali aloja, joista ei ole mitään hyötyä ja joilla ei työllisty.


      • Miesvapautusarmeija

        No niin! Tulihan se sieltä!

        Kyllä vain, se on naisten syy. Valta on naisilla ja he ovat käyttäneet valtaansa miesten elämän tuhoamiseen.


      • Feminiini
        niinpä niin.... kirjoitti:

        Kenen syy on kun naisten ura-, työaika ja perhevalinnat tarkoittavat sitä, että heidän palkkansa on vain 80% miesten palkoista? Miestenkö? Kenen vika on jos nainen kerta toisensa jälkeen palaa kotiaan vain saadakseen turpaan? Kenen syystä naisvaltaisilla aloilla on paljon äitiyslomituksia ja muita pätkätöitä kun naiset vakipaikan saadessaan ottavat semmoisia vuoden äitiyslomia töistä? Onko tämäkin miesten vika?

        Kenen vika on ettei pörssiyritysten johdossa juurikaan näy naisia? Kenen syystä Suomen ensimmäinen naispääministeri sai alta aikayksikön potkut? Onko kaikki nämä asiat miesten vika?

        Eikö naisilla ole minkäänlaista vastuuta omista valinnoistaan?

        Kuulehan, naiset ovat miltei näihin päiviin asti kantaneet vastuun lasten kasvatuksesta ja kaikesta muusta perheeseen liittyvästä. Jotta perheen pää on saanut rauhassa tehdä työnsä ja osallistua yhteiskunnallisesti ja ajaa asioitaan. Naisilla ei ole vielä(kään) sellaista historiaa, käytännön 'koulua', kokemusta, henkisiä ja konkreettisia resursseja omien, em. asioitten hoitoon.

        Naisenpuolet ovat kautta aikain kasvatettu kantamaan vastuu muista; lapsista ja miehistä, huolehtimaan heidän arkipäiväivän rutiineistaan ym, kodin ulkopuolella esim. potilaista ja muista raskautetuista, jotka eivät itse pärjää. Ja no. miehet ovat päättäneet, että kun hoivaaminen on naiselle kutsumus, niin siitä ei tarvitse niin hirveän paljon rahaa saada, naisen luonteellahan se tehdään joka tapauksessa.

        Nainen on esim. hoitotyössä vastuussa toisten ihmisten hengestä. Vertaapa palkaa ym. etuja vaikka paperi- tai metallimiehen vastaavaan, jotka vahtaavat vain tietsikan ruutuja. Ovat kaiketi jostain vastuussa mutta eivät ihmishengistä. Ja kyllä ne ovat vieläkin suuremmalta osalta miehiä, jotka tätä yhteiskuntaa ja sen asioita pyörittävät, em:sta syistä johtuen, eivät naisetkaan yli-ihmisiä ole, eivät hoivaamiselta ja huolehtimiselta ihan joka paikkaan ennätä.

        Mutta odotapa vielä hetki, tyttäristämme tulee toivon mukaan toisenlaisia.


      • antifemu
        Feminiini kirjoitti:

        Kuulehan, naiset ovat miltei näihin päiviin asti kantaneet vastuun lasten kasvatuksesta ja kaikesta muusta perheeseen liittyvästä. Jotta perheen pää on saanut rauhassa tehdä työnsä ja osallistua yhteiskunnallisesti ja ajaa asioitaan. Naisilla ei ole vielä(kään) sellaista historiaa, käytännön 'koulua', kokemusta, henkisiä ja konkreettisia resursseja omien, em. asioitten hoitoon.

        Naisenpuolet ovat kautta aikain kasvatettu kantamaan vastuu muista; lapsista ja miehistä, huolehtimaan heidän arkipäiväivän rutiineistaan ym, kodin ulkopuolella esim. potilaista ja muista raskautetuista, jotka eivät itse pärjää. Ja no. miehet ovat päättäneet, että kun hoivaaminen on naiselle kutsumus, niin siitä ei tarvitse niin hirveän paljon rahaa saada, naisen luonteellahan se tehdään joka tapauksessa.

        Nainen on esim. hoitotyössä vastuussa toisten ihmisten hengestä. Vertaapa palkaa ym. etuja vaikka paperi- tai metallimiehen vastaavaan, jotka vahtaavat vain tietsikan ruutuja. Ovat kaiketi jostain vastuussa mutta eivät ihmishengistä. Ja kyllä ne ovat vieläkin suuremmalta osalta miehiä, jotka tätä yhteiskuntaa ja sen asioita pyörittävät, em:sta syistä johtuen, eivät naisetkaan yli-ihmisiä ole, eivät hoivaamiselta ja huolehtimiselta ihan joka paikkaan ennätä.

        Mutta odotapa vielä hetki, tyttäristämme tulee toivon mukaan toisenlaisia.

        "Kuulehan, naiset ovat miltei näihin päiviin asti kantaneet vastuun lasten kasvatuksesta ja kaikesta muusta perheeseen liittyvästä. Jotta perheen pää on saanut rauhassa tehdä työnsä ja osallistua yhteiskunnallisesti ja ajaa asioitaan."

        Isien vähättelyä. Feministit ovat jo ikuisuuden väittäneet, että lapsi ei tarvitse isää muuten kuin rahallisessa mielessä. Nyt ovat ensimmäiset ikäluokat, joissa sinkkuäitien kasvattamat lapset ovat olleet merkittävä osuus, kasvanut aikuisikään. Ja jälki on selvää: syrjäytymistä, mielenterveyshäiriöitä ja päihteiden väärinkäyttöä huomattavasti enemmän kuin niillä, joilla on ollut lapsuudessa myös isä.

        Toisekseen naiset eivät koskaan ota huomioon miesten kotona antamaa työpanosta ns. miesten hommissa.

        Lisäksi naiset ovat saaneet myös huomata, että työ on varsin harvoin kivaa. Isät raatavat töissä, jotta lapset saisivat paremman tulevaisuuden.

        "Ja kyllä ne ovat vieläkin suuremmalta osalta miehiä, jotka tätä yhteiskuntaa ja sen asioita pyörittävät, em:sta syistä johtuen, eivät naisetkaan yli-ihmisiä ole, eivät hoivaamiselta ja huolehtimiselta ihan joka paikkaan ennätä."

        Myytti siitä, että naishoitajat ovat uhrautuvia enkeleitä on alkanut vihdoin murtua, kun näitä hirviöhoitajatapauksia on tullut julkisuuteen. Ja yksityisellä puolella on kovemmat palkat, sillä iskit ovat kovemmat: kun suhdanteet ovat huonot, lähtee työpaikka alta. Ja hoitajat EIVÄT Oole alipalkattuja! Kannattaisi verrata hoitajan palkaa metallimiehen sijasta poliisin palkkaan. He ovat myös vastuussa turvallisuudesta ja ihmishengistä, eikä palkka päätä huimaa.

        "Mutta odotapa vielä hetki, tyttäristämme tulee toivon mukaan toisenlaisia. "

        Ei tarvitse odottaa: kiroilevia töykeitä, väkivaltaisia ja ryyppääviä pissiksiä on kadut täynnä.


      • Tööt !
        antifemu kirjoitti:

        "Kuulehan, naiset ovat miltei näihin päiviin asti kantaneet vastuun lasten kasvatuksesta ja kaikesta muusta perheeseen liittyvästä. Jotta perheen pää on saanut rauhassa tehdä työnsä ja osallistua yhteiskunnallisesti ja ajaa asioitaan."

        Isien vähättelyä. Feministit ovat jo ikuisuuden väittäneet, että lapsi ei tarvitse isää muuten kuin rahallisessa mielessä. Nyt ovat ensimmäiset ikäluokat, joissa sinkkuäitien kasvattamat lapset ovat olleet merkittävä osuus, kasvanut aikuisikään. Ja jälki on selvää: syrjäytymistä, mielenterveyshäiriöitä ja päihteiden väärinkäyttöä huomattavasti enemmän kuin niillä, joilla on ollut lapsuudessa myös isä.

        Toisekseen naiset eivät koskaan ota huomioon miesten kotona antamaa työpanosta ns. miesten hommissa.

        Lisäksi naiset ovat saaneet myös huomata, että työ on varsin harvoin kivaa. Isät raatavat töissä, jotta lapset saisivat paremman tulevaisuuden.

        "Ja kyllä ne ovat vieläkin suuremmalta osalta miehiä, jotka tätä yhteiskuntaa ja sen asioita pyörittävät, em:sta syistä johtuen, eivät naisetkaan yli-ihmisiä ole, eivät hoivaamiselta ja huolehtimiselta ihan joka paikkaan ennätä."

        Myytti siitä, että naishoitajat ovat uhrautuvia enkeleitä on alkanut vihdoin murtua, kun näitä hirviöhoitajatapauksia on tullut julkisuuteen. Ja yksityisellä puolella on kovemmat palkat, sillä iskit ovat kovemmat: kun suhdanteet ovat huonot, lähtee työpaikka alta. Ja hoitajat EIVÄT Oole alipalkattuja! Kannattaisi verrata hoitajan palkaa metallimiehen sijasta poliisin palkkaan. He ovat myös vastuussa turvallisuudesta ja ihmishengistä, eikä palkka päätä huimaa.

        "Mutta odotapa vielä hetki, tyttäristämme tulee toivon mukaan toisenlaisia. "

        Ei tarvitse odottaa: kiroilevia töykeitä, väkivaltaisia ja ryyppääviä pissiksiä on kadut täynnä.

        Kun ihminen haluaa ymmärtää väärin, niin se tekee sen. Ota laput pois silmiltäsi ja katsele maailmaa avarammin, joka puolelta ja monelta kantilta. Tiedän kaiken luettelemasi, ja sitten myös sen toisen puolen, joka on jäänyt sinulta silmälappuin peittoon. Poikkeukset vain vahvistavat säännöt. - Kaltaisia yksisilmäisesti vahtaavia on kyllä liiikaaa.


      • antifemu
        Tööt ! kirjoitti:

        Kun ihminen haluaa ymmärtää väärin, niin se tekee sen. Ota laput pois silmiltäsi ja katsele maailmaa avarammin, joka puolelta ja monelta kantilta. Tiedän kaiken luettelemasi, ja sitten myös sen toisen puolen, joka on jäänyt sinulta silmälappuin peittoon. Poikkeukset vain vahvistavat säännöt. - Kaltaisia yksisilmäisesti vahtaavia on kyllä liiikaaa.

        "Kun ihminen haluaa ymmärtää väärin, niin se tekee sen. Ota laput pois silmiltäsi ja katsele maailmaa avarammin, joka puolelta ja monelta kantilta. Tiedän kaiken luettelemasi, ja sitten myös sen toisen puolen, joka on jäänyt sinulta silmälappuin peittoon. Poikkeukset vain vahvistavat säännöt. - Kaltaisia yksisilmäisesti vahtaavia on kyllä liiikaaa."

        Kaltaisia yksisilmäisesti ympäripyöreillä latteuksilla vastaamaan yrittäviä on kyllä liikaa.

        Poikien syrjäytyminen peruskoulussa jo hyvin nuoresta lähtien on tosiasia, eikä poikien omaa syytä, kuten femut yrittävät törkeästi väittää.

        Samoin on fakta, että naiset suuntautuvat miehiä useammin opiskelemaan pilipalihumanisti aineita, joista ei työllisty, sillä ne ovat hyödyttömiä.

        Yksinhuoltajaäitien kasvattamilla lapsilla myös menee keskimäärin huonommin kuin isän ja äidin perheessä kasvaneilla

        jne. jne.

        Olisi ollut tasapuolista, jos feministit olisivat oikeasti murtaneet MOLEMPIEN sukupuolten rooleja. Mutta todellisuudessa feminismi on ollut sitä, että naiset vapautetaan perinteisistä vastuistaan, mutta miehiä EI vapauteta omistaan!


      • Töttöröö !
        antifemu kirjoitti:

        "Kun ihminen haluaa ymmärtää väärin, niin se tekee sen. Ota laput pois silmiltäsi ja katsele maailmaa avarammin, joka puolelta ja monelta kantilta. Tiedän kaiken luettelemasi, ja sitten myös sen toisen puolen, joka on jäänyt sinulta silmälappuin peittoon. Poikkeukset vain vahvistavat säännöt. - Kaltaisia yksisilmäisesti vahtaavia on kyllä liiikaaa."

        Kaltaisia yksisilmäisesti ympäripyöreillä latteuksilla vastaamaan yrittäviä on kyllä liikaa.

        Poikien syrjäytyminen peruskoulussa jo hyvin nuoresta lähtien on tosiasia, eikä poikien omaa syytä, kuten femut yrittävät törkeästi väittää.

        Samoin on fakta, että naiset suuntautuvat miehiä useammin opiskelemaan pilipalihumanisti aineita, joista ei työllisty, sillä ne ovat hyödyttömiä.

        Yksinhuoltajaäitien kasvattamilla lapsilla myös menee keskimäärin huonommin kuin isän ja äidin perheessä kasvaneilla

        jne. jne.

        Olisi ollut tasapuolista, jos feministit olisivat oikeasti murtaneet MOLEMPIEN sukupuolten rooleja. Mutta todellisuudessa feminismi on ollut sitä, että naiset vapautetaan perinteisistä vastuistaan, mutta miehiä EI vapauteta omistaan!

        Miehet ovat kyllä ihan vapaasti hakeneet ja pitäneet ja suoneet vapauksia kautta aikain itselleen. Eivätkä ole suoneet samoja asioita naisilleen. Feminismiin suhtautumisesi kertoo millaiset laput silmilläsi ovat, kun saat ne pois, niin sitten ehkä vasta kannattaa arvostella / arvioida muiden vastauslatteuksia. Siihen asti mieti vain omiasi.


      • antifemu
        Töttöröö ! kirjoitti:

        Miehet ovat kyllä ihan vapaasti hakeneet ja pitäneet ja suoneet vapauksia kautta aikain itselleen. Eivätkä ole suoneet samoja asioita naisilleen. Feminismiin suhtautumisesi kertoo millaiset laput silmilläsi ovat, kun saat ne pois, niin sitten ehkä vasta kannattaa arvostella / arvioida muiden vastauslatteuksia. Siihen asti mieti vain omiasi.

        "Miehet ovat kyllä ihan vapaasti hakeneet ja pitäneet ja suoneet vapauksia kautta aikain itselleen. Eivätkä ole suoneet samoja asioita naisilleen. Feminismiin suhtautumisesi kertoo millaiset laput silmilläsi ovat, kun saat ne pois, niin sitten ehkä vasta kannattaa arvostella / arvioida muiden vastauslatteuksia. Siihen asti mieti vain omiasi."

        Feminismiin suhtautumiseni kertoo siitä, että laput ovat poistuneet silmiltäni. Mitkäs muka olivat torpparimiesten "vapaudet"? Entäs tukkijätkien? Miehet ovat kautta aikain hakeneet suojelusta naisilleen oman turvallisuuden kustannuksella.

        Vain yläluokkaisilla on ollut valta hakea, pitää ja suoda vapauksia kautta aikain itselleen. Feministinen historiantutkimus vertailee yläluokkaisia miehiä ja alaluokkaisia naisia keskenään ja sen perusteella yrittää väittää , että naisia on kokonaisvaltaisesti sorrettu.

        Rehellinen vertailu samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluneiden miesten ja naisten välillä osoittaa, että molemmilla on ollut omat oikeudet ja velvollisuudet.


      • Feminiini
        antifemu kirjoitti:

        "Miehet ovat kyllä ihan vapaasti hakeneet ja pitäneet ja suoneet vapauksia kautta aikain itselleen. Eivätkä ole suoneet samoja asioita naisilleen. Feminismiin suhtautumisesi kertoo millaiset laput silmilläsi ovat, kun saat ne pois, niin sitten ehkä vasta kannattaa arvostella / arvioida muiden vastauslatteuksia. Siihen asti mieti vain omiasi."

        Feminismiin suhtautumiseni kertoo siitä, että laput ovat poistuneet silmiltäni. Mitkäs muka olivat torpparimiesten "vapaudet"? Entäs tukkijätkien? Miehet ovat kautta aikain hakeneet suojelusta naisilleen oman turvallisuuden kustannuksella.

        Vain yläluokkaisilla on ollut valta hakea, pitää ja suoda vapauksia kautta aikain itselleen. Feministinen historiantutkimus vertailee yläluokkaisia miehiä ja alaluokkaisia naisia keskenään ja sen perusteella yrittää väittää , että naisia on kokonaisvaltaisesti sorrettu.

        Rehellinen vertailu samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluneiden miesten ja naisten välillä osoittaa, että molemmilla on ollut omat oikeudet ja velvollisuudet.

        Yritätkö hölmö oikeasti väittää, että torppari tai tukkijätkä ei ole pitänyt akkaansa visusti nyrkin ja hellan välissä ? Miehet ovat kyllä kautt' aikain voineet suojella naisiaan, mutta lähinnä itsensä takia. Mies ei kestä vielä tänä päivänäkään sitä, että vieras mies kävisi kiksauttamassa omaa vaimoa.

        Ja höpötäpä sitten seuraavaksi ne työläis- ja / tai maalaisemäntien oikeudet aikanaan. Mitä ne sinun mielestäsi olivat ? Ma olen omin silmin nähnyt: työtä-työtä-työtä, milloin huushollin, milloin perheen, milloin pelto-, milloin navetta- ... Ja siihen ne oikeudet sitten loppuivatkin, emännän ainoa ilo, lohtu ja oma meno oli mustikkametsä. Isäntä kyllä lähti aika ajoin kaupunkireissulle käymään ...


      • antifemu
        Feminiini kirjoitti:

        Yritätkö hölmö oikeasti väittää, että torppari tai tukkijätkä ei ole pitänyt akkaansa visusti nyrkin ja hellan välissä ? Miehet ovat kyllä kautt' aikain voineet suojella naisiaan, mutta lähinnä itsensä takia. Mies ei kestä vielä tänä päivänäkään sitä, että vieras mies kävisi kiksauttamassa omaa vaimoa.

        Ja höpötäpä sitten seuraavaksi ne työläis- ja / tai maalaisemäntien oikeudet aikanaan. Mitä ne sinun mielestäsi olivat ? Ma olen omin silmin nähnyt: työtä-työtä-työtä, milloin huushollin, milloin perheen, milloin pelto-, milloin navetta- ... Ja siihen ne oikeudet sitten loppuivatkin, emännän ainoa ilo, lohtu ja oma meno oli mustikkametsä. Isäntä kyllä lähti aika ajoin kaupunkireissulle käymään ...

        "Yritätkö hölmö oikeasti väittää, että torppari tai tukkijätkä ei ole pitänyt akkaansa visusti nyrkin ja hellan välissä ?"

        Vain kaltaisesi typerys voi uskoa, että kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan. "

        "Miehet ovat kyllä kautt' aikain voineet suojella naisiaan, mutta lähinnä itsensä takia."

        Naurettavaa sontaa. Miesten on odotettu laittavan ruumiillisen koskemattomuutensa ja jopa henkensä alttiiksi suojellakseen naistaan ja lapsiaan. Eikä vain omaa vaimoaan ja lapsiaan, vaan vaaratilanteessa miehen on henkensä uhalla odotettu suojelevan myös muita naisia ja lapsia. "Women and Children first" jne.

        " Mies ei kestä vielä tänä päivänäkään sitä, että vieras mies kävisi kiksauttamassa omaa vaimoa."

        Jaa mielestäsi tasa-arvoinen avioliitto olisi sellainen, jossa nainen nussii ketä tahtoo ja mies on uskollinen. Nainen ei kestä sitä, jos mies panee vieraita naisia.

        "Ja höpötäpä sitten seuraavaksi ne työläis- ja / tai maalaisemäntien oikeudet aikanaan. Mitä ne sinun mielestäsi olivat ? Ma olen omin silmin nähnyt: työtä-työtä-työtä, milloin huushollin, milloin perheen, milloin pelto-, milloin navetta- ... Ja siihen ne oikeudet sitten loppuivatkin"

        Maalaiselämä on kovaa ja raskasta miehille ja naisille. Ei työläis- ja maalaisemännillä pahemmin oikeuksia ollut, mutta vain kaltaisesi typerys voi uskoa, että samaan luokkaan kuuluvilla miehillä oli helppoa ja ihanaa.


      • Hah !
        antifemu kirjoitti:

        "Yritätkö hölmö oikeasti väittää, että torppari tai tukkijätkä ei ole pitänyt akkaansa visusti nyrkin ja hellan välissä ?"

        Vain kaltaisesi typerys voi uskoa, että kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan. "

        "Miehet ovat kyllä kautt' aikain voineet suojella naisiaan, mutta lähinnä itsensä takia."

        Naurettavaa sontaa. Miesten on odotettu laittavan ruumiillisen koskemattomuutensa ja jopa henkensä alttiiksi suojellakseen naistaan ja lapsiaan. Eikä vain omaa vaimoaan ja lapsiaan, vaan vaaratilanteessa miehen on henkensä uhalla odotettu suojelevan myös muita naisia ja lapsia. "Women and Children first" jne.

        " Mies ei kestä vielä tänä päivänäkään sitä, että vieras mies kävisi kiksauttamassa omaa vaimoa."

        Jaa mielestäsi tasa-arvoinen avioliitto olisi sellainen, jossa nainen nussii ketä tahtoo ja mies on uskollinen. Nainen ei kestä sitä, jos mies panee vieraita naisia.

        "Ja höpötäpä sitten seuraavaksi ne työläis- ja / tai maalaisemäntien oikeudet aikanaan. Mitä ne sinun mielestäsi olivat ? Ma olen omin silmin nähnyt: työtä-työtä-työtä, milloin huushollin, milloin perheen, milloin pelto-, milloin navetta- ... Ja siihen ne oikeudet sitten loppuivatkin"

        Maalaiselämä on kovaa ja raskasta miehille ja naisille. Ei työläis- ja maalaisemännillä pahemmin oikeuksia ollut, mutta vain kaltaisesi typerys voi uskoa, että samaan luokkaan kuuluvilla miehillä oli helppoa ja ihanaa.

        Missä kohdassa sanon "... kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan ...". Aika monta muutakin sanaa ja ajatusta pistät kontolleni. Ehkä sun kandee selvitellä asioita ihan itseksesi luulottelematta muiden tarkoituksia omien ahtaitten käsitystesi mukaan. Sinä katselet elämää yksisilmäisesti laput silmillä, avarra mielenmaisemaasi, voit paremmin. Sitten voimme jatkaa ...


      • antifemu
        Hah ! kirjoitti:

        Missä kohdassa sanon "... kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan ...". Aika monta muutakin sanaa ja ajatusta pistät kontolleni. Ehkä sun kandee selvitellä asioita ihan itseksesi luulottelematta muiden tarkoituksia omien ahtaitten käsitystesi mukaan. Sinä katselet elämää yksisilmäisesti laput silmillä, avarra mielenmaisemaasi, voit paremmin. Sitten voimme jatkaa ...

        "Missä kohdassa sanon "... kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan ...". Aika monta muutakin sanaa ja ajatusta pistät kontolleni."

        Tässä.

        "Yritätkö hölmö oikeasti väittää, että torppari tai tukkijätkä ei ole pitänyt akkaansa visusti nyrkin ja hellan välissä ?"

        Nimittäin yrität tehdä asiasta sukupuolten välisen tasa-arvokysymyksen ja yrität todistella, että torpparien ja tukkijätkien vaimot olivat miestensä alistamia. Eli todellakin yrität väittää, että kaikki tukkijätkät ym. hakkasivat vaimojaan.

        Nyt vaan jälkeenpäin huomasit, ettei tuollainen väite mene läpi ja yrität ottaa takapakkia.

        Nimittäin toteamus, että jotkin torpparit, tukkijätkät ym. joskus hakkasivat vaimojaan ei todista, että koko naissukupuoli oli alisteisessa asemassa. Mutta sinä juuri yritit tuon avulla osoittaa, että naissukupuoli oli alistetussa asemassa. Eli "... kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan ..."


      • Iiiiiiiih !
        antifemu kirjoitti:

        "Missä kohdassa sanon "... kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan ...". Aika monta muutakin sanaa ja ajatusta pistät kontolleni."

        Tässä.

        "Yritätkö hölmö oikeasti väittää, että torppari tai tukkijätkä ei ole pitänyt akkaansa visusti nyrkin ja hellan välissä ?"

        Nimittäin yrität tehdä asiasta sukupuolten välisen tasa-arvokysymyksen ja yrität todistella, että torpparien ja tukkijätkien vaimot olivat miestensä alistamia. Eli todellakin yrität väittää, että kaikki tukkijätkät ym. hakkasivat vaimojaan.

        Nyt vaan jälkeenpäin huomasit, ettei tuollainen väite mene läpi ja yrität ottaa takapakkia.

        Nimittäin toteamus, että jotkin torpparit, tukkijätkät ym. joskus hakkasivat vaimojaan ei todista, että koko naissukupuoli oli alisteisessa asemassa. Mutta sinä juuri yritit tuon avulla osoittaa, että naissukupuoli oli alistetussa asemassa. Eli "... kaikki tukkimiehet ja torpparit hakkasivat vaimojaan ..."

        Herranjessus sentään; mikä sun taudin nimi on ?


      • 14
        Iiiiiiiih ! kirjoitti:

        Herranjessus sentään; mikä sun taudin nimi on ?

        Heh. Tyypillinen feministinen henkilöön menevä solvaus. Älä siis ihmettele miksi feministeillä on huono maine. Tässä yksi syy.


      • Hah !
        14 kirjoitti:

        Heh. Tyypillinen feministinen henkilöön menevä solvaus. Älä siis ihmettele miksi feministeillä on huono maine. Tässä yksi syy.

        En ole feministi enkä kuulu minkään muunkaan aatteen ryhmään. Olen ihan itsellinen 'ajattelija', vastarannan kiiski, väärähirsi, toisinajattelija ... - Et sitten viittinyt vaivautua lukemaan, miten tämä "antifemu" solvasi kannanottojani. Kas kummaa kun tämän verran viitsit vaivautua. Mut jooo, meitä riittää joka junaan ja osa jää asemallekin.


      • antifemu
        Hah ! kirjoitti:

        En ole feministi enkä kuulu minkään muunkaan aatteen ryhmään. Olen ihan itsellinen 'ajattelija', vastarannan kiiski, väärähirsi, toisinajattelija ... - Et sitten viittinyt vaivautua lukemaan, miten tämä "antifemu" solvasi kannanottojani. Kas kummaa kun tämän verran viitsit vaivautua. Mut jooo, meitä riittää joka junaan ja osa jää asemallekin.

        "Yritätkö hölmö oikeasti väittää, että torppari tai tukkijätkä ei ole pitänyt akkaansa visusti nyrkin ja hellan välissä ? "

        Jos et kerran kestä solvauksia, niin älä sitten solvaa.

        Eivätkä sinun kannanottosi ole ainakaan tässä keskustelussa tähän mennessä mitenkään eronneet feministien miesvihamielisestä perusskeidasta.


      • antifemu
        14 kirjoitti:

        Heh. Tyypillinen feministinen henkilöön menevä solvaus. Älä siis ihmettele miksi feministeillä on huono maine. Tässä yksi syy.

        "Heh. Tyypillinen feministinen henkilöön menevä solvaus. Älä siis ihmettele miksi feministeillä on huono maine. Tässä yksi syy."

        Tuo on femujen peruskamaa. He solvaavat, mutta ovat ihan aidosti järkyttyneitä, jos solvauksiin ei vastata kohteliaasti ja anteeksipyytelevästi.


      • 11
        Hah ! kirjoitti:

        En ole feministi enkä kuulu minkään muunkaan aatteen ryhmään. Olen ihan itsellinen 'ajattelija', vastarannan kiiski, väärähirsi, toisinajattelija ... - Et sitten viittinyt vaivautua lukemaan, miten tämä "antifemu" solvasi kannanottojani. Kas kummaa kun tämän verran viitsit vaivautua. Mut jooo, meitä riittää joka junaan ja osa jää asemallekin.

        Ei huolta. Tuolla asenteella sinusta varmasti tulisi hyvä.

        "Et sitten viittinyt vaivautua lukemaan, miten tämä "antifemu" solvasi kannanottojani. Kas kummaa kun tämän verran viitsit vaivautua. Mut jooo, meitä riittää joka junaan ja osa jää asemallekin."

        Itse asiassa satuin ja sinähän häntä aloit haukkuman kun hän oli eri mieltä ja osasi jopa perustella mielipiteensä.


      • karmea totuus on kirjoitti:

        Luulenpa että tämä oli naulan kantaan. Äidin paapomat pikkupojat sitten aikuisina miehinä ovat ihmeissään kun niitä hemmottelevia ja palvovia tyttöystäviä ei löydykään. Vaikka äiti aina sanoi että "ota sitten semmoinen nainen joka tekee sulle ruokaa ja hoitaa kodin". Mutta nykypäivän naiset vaativat tasa-arvoa siinäkin asiassa, mikä nyt on ihan kauhistuttavaa aikuisen pikkupojan mielestä. Onneksi viina lohduttaa.

        Ja nyt syytetään miesten äitejäkin. Hyvähyvä....


    • Hohhoijaaa

      lueppa ne vastaukset sieltä aamulehden sivuilta niin osaisit päätellä että kohta naisille menee vielä huonommin, kuten myös koko suomalaisella yhteiskunnalla. Velkarahalla ei voi rahoitta naisten ammatteja loputtomiin. Stressi, alkoholi ja tupakointi on jo alkanut lyhentämään monen naisen odotettua elinikää sekä raskaiden töiden väheneminen pidentänyt miesten eliniä oletusta.

    • Ongelma on vain siinä, että naiset naiveina olrntoina omaksuvat tyhmiä tapoja.

      Kysymyksessä on valtataistelu. On tietty ryhmä. Kutsuttakoon sitä nyt vaikka vihervasemmistolaiseksi politiikaksi, joka hamuaa valtaa lupailemalla mm. naisille sitä sun tätä.

      Ongelmia voisi hoitaa suhteellisen yksinkertaisilla asioilla. Esimerkiksi sellainen asia kuin koululiikunta. Mutta ei. Ei edes tällaista yksinkertaista asiaa, jotka kaikki hyväksyvät, saada kuntoon.

      Mitä tulee koulumenestykseen, naiset kehittyvät nopeammin ja on ihan selvä asia, että jossain peruskouluvaiheessa, menestyvät paremmin. Toiseksi joku peruskoulu on leikkitarha. Enhän minäkään ottanut sitä millään tavalla vakavasti. Siinä iässä minä pelasin vain jalkapalloa, lätkää ym pelejä. Meillä oli mm. puumajakin yhessä vaiheessa. Myöhässä tultiin tunneille. yms.. Ai niin mutta tämähän oli sitä vanhan ajan ahdasmielistä meininkiä. Ei silloin tyttöjä mitenkään alistettu. Tytötkin vain leikkivät pihalla ihan niin kuin kaikki muutkin.

      Ihmiset eivät tiedä historiasta yhtään mitään. Ei ole olemassa mitään valtaa naisten tai miesten välillä tai kekenkään muunkaan välillä. Valta on vain heikkojen sielujen puolustusmekanismi. En pärjää elämässä muuten kuin rakentamalla keinotekoisia vankiloita ja esteitä. Ääri esimerkki vallasta on joku Stalin.

    • La Cerda

      Mielestäni tässä maassa ei kaivata väkivaltaisia miesluusereita. Miehet vain keskitysleirille tai, mikä vielä parempi, vaikka Afrikkaan tappamaan toisiaan. No, ehkä jonkun paremmannäköisen voisi jättää totuttamaan niiden naisten seksuaalisia haluja, jotka eivät jostain syystä suostu lesboiksi, vaikka seksi nyt onkin täysin yliarvostettu juttu -- ja usein miesten juttu, kuten inhottavat asiat yleisemminkin tässä maailmassa. Ja ihan selvää on, että ei miehillä mitään tasa-arvo-ongelmia ole. Päinvastoin. Miten muuten muka siat voisivat pärjätä meitä enkeleitä paremmin?

      • Nerdström

        Mitähän jos kuitenkin kipittäisit takaisin sinne feminismi-palstalle vouhottamaan tuollaisia seminatsistisia älyttömyyksiä. Vielä kun saataisiin lutkittelijat sellaiselle lutkittelu-palstalle niin täällähän alkaisi olemaan melkein järkevää juttua.

        Saanen vielä kysyä että millähän lihaksilla nuo miehet kiikutettaisiin sinne Afrikkaan? Katsos kun poliisi ja armeija pyörivät nekin enimmäkseen niiden sikojen voimalla. Eihän se ole ollenkaan enkelin arvolle sopivaa joutua tekemään jotain sen oman unelmansa eteen kuten jotkut siat tekevät ja pärjäävät hyvin ei, hopealautasella kaikki vaan mulle ja heti.


      • Haaremisti

        jos ei ole koskaan saanut hyvää seksiä. :)


    • yt54y

      Paikalleen jämähtäminen. Sinkkuna ei voi kasvattaa perhettä, vaan mennään samaa rataa kun 20 vuotiaana. Henkinen kehitys jää jälkeen, kun ollaan jo isä-iässä, mutta käyttäydytään kuin lapset.

    • Arasville
    • Tuunari

      Tämä ämmä neiti yhteiskunta kyllä vatuttaa. Paras tässä että tälläiset homo yhteiskunnat romahtavat pelkästään jo omaan mahdottomuuteen vai nussivatko roomalaiset vielä toisiaan perseseen?

    • vato retro

      Miesten syrjäytymisprosentti on sen verran raisu, että tilanteeseen tarvitaan ja tullaan hakemaan korjausta. Miehet pitää saada mukaan tasa-arvotyöhön, kouluttautumaan, opettajiksi ja pitämään puoliaan huoltajuuskiistoissa. Lyhyesti, elämään byrokraattisen nyky-yhteiskunnan ehdoilla.

      Tilanne, jossa puolet suomalaisista miehistä taantuu pusikoissa öriseviksi luusereiksi, on kerrassaan kestämätön. Esimerkiksi peruskoululaitos on hajoamassa, kun perinteinen miesopettajien kurissapitävä "tatsi" on kadonnut.

      Suomi on rankan verotuksen maa. Kovalla verotuksella pidetään pystyssä naisvaltaisia julkisia aloja. Koska verot maksetaan miesvaltaisen vientiteollisuuden jauhamilla verotuloilla, on meillä suomalaisilla miehillä oikeus ja vastuu sanoa, mihin kaikkeen verovaroja kanavoidaan. Nyt saajapuoli, eli naiset, tuntuvat heiluttavan tahtipuikkoa yhteiskunnassa liikaakin. Se ei ole kestävä tie. Jos äijät tässä maassa dokaavat itsensä sillan alle, loppuu verotulojen kertyminen siihen. Kuntapalveluita tai ympäristökeskusten naisbyrokraatteja kun ei kovin helposti vientituotteiksi tuotteisteta.

      Jos verotulot laskevat, Suomi on aikaa myöden samassa jamassa kuin joku Viro tai Unkari. Ei siellä naisvalta todellakaan jyllää. Verottomassa yhteiskunnassa naiset päätyvät huoraamaan tai kotirouviksi.

      • bmad

        "Jos äijät tässä maassa dokaavat itsensä sillan alle, loppuu verotulojen kertyminen siihen. Kuntapalveluita tai ympäristökeskusten naisbyrokraatteja kun ei kovin helposti vientituotteiksi tuotteisteta.
        Jos verotulot laskevat, Suomi on aikaa myöden samassa jamassa kuin joku Viro tai Unkari. Ei siellä naisvalta todellakaan jyllää. Verottomassa yhteiskunnassa naiset päätyvät huoraamaan tai kotirouviksi. "

        No jos muiden meininkiä seuraa, niin siltä vaikuttaa, että ainakin puolet mieskunnan
        edustajista on jo kovasti leimautumassa erinäisiksi luomakunnan limaklönteiksi, joiden kanssa ei mitään eroottista kannata kenenkään naisen harjoittaa kestävistä ihmissuhteista nyt puhumattakaan.

        Vielä 15 vuotta sitten miehet, jotka tosissaan (ja usein perustellustikin) oksettivat naisia, olivat vähemmistö. Nykyisin jopa 85% miehistä on sellaisia, että heillä on hyvin vähän sananvaltaa naisen edessä, koska nainen sanelee kaiken seksin harrastusajankohtia ja kodinsisustushankintoja myöten, tai sitten tuosta naisesta ei näy kohta jälkeäkään. Eli ihan perinteinen natsimeininki ja hierarkinen vallanjako on tulehduttanut heteroseksuaaliset ihmissuhdeympyrät. Vilpillisen tasa-arvonkuvitelman keskellä sitten voidaankin ihmetellä kaikenlaisia koulumurhia ja sosiaalitukien myöntämättäjättämisiä.

        Mitään varsinaista tasonlaskua mieskunnassa ei välttämättä ole tapahtunut, uuden vuosituhannen
        alettua alettiin vaan kiinnittämään enemmän huomiota miesten huonoihin puoliin, syyttämään ties mistä asiasta mihin tahansa vedoten, kunhan miesten yleinen kunnioittaminen ihmisinä vaan saatiin loppumaan.
        Media ja kilpailuyhteiskunta alkoi menestysuroiden ja naisten enemmistön johdolla kehitellä juonia naisten parinvalintapreferenssien tiukentamiseksi saaden heidät keskittymään paljon pienempään urosotokseen, sekä vaatimaan miehiltä kuuliaisuutta ja pinnallisuutta. Toki typeriä, kranttuja yksisilmäisiä naisia on ollut maailmansivu, mutta nyt tilanne on toinen, kun miltei jokainen naapurintyttökin pistää pakkelit naamaan, hankkii kalliit käsilaukut, rannekorut ja buutsit ja samaistuu tuohon aivottomien miestä sellaisenaan alaspäin katsovien etuoikeutettujen fennokanojen jylhään massaan. Jossain vaiheessa tässä kehityksessä tulee raja vastaan, kun vaatimukset läpäiseviä miehiä ei yksinkertaisesti enää riitä edes satunnaisseksiseuraksi. Silloin koetaan ennennäkemätön lesbokokeilujen aalto ja tietysti se mistä itse mainitsit... kun puolet miehistä syrjäytyy työelämästä ja makaa laitoshoidossa voi olla sairaanhoitajille entistä sairaammin kysyntää. Niitä tilataan sitten kaukoidästä, jos tilataan. Voipi olla, ettei
        koeta vaivan arvoiseksi.


      • vato retro
        bmad kirjoitti:

        "Jos äijät tässä maassa dokaavat itsensä sillan alle, loppuu verotulojen kertyminen siihen. Kuntapalveluita tai ympäristökeskusten naisbyrokraatteja kun ei kovin helposti vientituotteiksi tuotteisteta.
        Jos verotulot laskevat, Suomi on aikaa myöden samassa jamassa kuin joku Viro tai Unkari. Ei siellä naisvalta todellakaan jyllää. Verottomassa yhteiskunnassa naiset päätyvät huoraamaan tai kotirouviksi. "

        No jos muiden meininkiä seuraa, niin siltä vaikuttaa, että ainakin puolet mieskunnan
        edustajista on jo kovasti leimautumassa erinäisiksi luomakunnan limaklönteiksi, joiden kanssa ei mitään eroottista kannata kenenkään naisen harjoittaa kestävistä ihmissuhteista nyt puhumattakaan.

        Vielä 15 vuotta sitten miehet, jotka tosissaan (ja usein perustellustikin) oksettivat naisia, olivat vähemmistö. Nykyisin jopa 85% miehistä on sellaisia, että heillä on hyvin vähän sananvaltaa naisen edessä, koska nainen sanelee kaiken seksin harrastusajankohtia ja kodinsisustushankintoja myöten, tai sitten tuosta naisesta ei näy kohta jälkeäkään. Eli ihan perinteinen natsimeininki ja hierarkinen vallanjako on tulehduttanut heteroseksuaaliset ihmissuhdeympyrät. Vilpillisen tasa-arvonkuvitelman keskellä sitten voidaankin ihmetellä kaikenlaisia koulumurhia ja sosiaalitukien myöntämättäjättämisiä.

        Mitään varsinaista tasonlaskua mieskunnassa ei välttämättä ole tapahtunut, uuden vuosituhannen
        alettua alettiin vaan kiinnittämään enemmän huomiota miesten huonoihin puoliin, syyttämään ties mistä asiasta mihin tahansa vedoten, kunhan miesten yleinen kunnioittaminen ihmisinä vaan saatiin loppumaan.
        Media ja kilpailuyhteiskunta alkoi menestysuroiden ja naisten enemmistön johdolla kehitellä juonia naisten parinvalintapreferenssien tiukentamiseksi saaden heidät keskittymään paljon pienempään urosotokseen, sekä vaatimaan miehiltä kuuliaisuutta ja pinnallisuutta. Toki typeriä, kranttuja yksisilmäisiä naisia on ollut maailmansivu, mutta nyt tilanne on toinen, kun miltei jokainen naapurintyttökin pistää pakkelit naamaan, hankkii kalliit käsilaukut, rannekorut ja buutsit ja samaistuu tuohon aivottomien miestä sellaisenaan alaspäin katsovien etuoikeutettujen fennokanojen jylhään massaan. Jossain vaiheessa tässä kehityksessä tulee raja vastaan, kun vaatimukset läpäiseviä miehiä ei yksinkertaisesti enää riitä edes satunnaisseksiseuraksi. Silloin koetaan ennennäkemätön lesbokokeilujen aalto ja tietysti se mistä itse mainitsit... kun puolet miehistä syrjäytyy työelämästä ja makaa laitoshoidossa voi olla sairaanhoitajille entistä sairaammin kysyntää. Niitä tilataan sitten kaukoidästä, jos tilataan. Voipi olla, ettei
        koeta vaivan arvoiseksi.

        Ennen lesbokokeilujen aaltoa nähdään kyllä Suomen taloudellinen luhistuminen.

        Kun 50% jätkistä örisee puistoissa, ympäristökeskuksen Minnalla ja terveyskeskuksen Maijalla ei ole ollut töitä enää viiteen vuoteen. Vaihtoehdot on Siwan kassalla istuminen kolmen euron tuntipalkalla, ulkomaille muutto tai perseen myyminen turisteille.

        Ilmiöön voi tutustua mm. matkailemalla Virossa ja Venäjällä. Siellä jätkät dokaa ja tytöt painaa duunia. Varsinkin kesäinen Pärnu on opettavainen paikka. Eestin poika istua töröttää torilla ja kittaa Viru Valgeeta, kun vaimo myy Miragessa pepaa ja pikkusisko paistaa torikahvilassa lettuja.

        Sikäli lesbokokeilut lisääntyvät, että moni britti tai venäläinen punter tykkää katsoa kun suomalaiset tytöt nuolevat piparia.


    • E.C.

      Olen ottanut 30 Rivatrilis. Odotan, että nukahdan lopullisesti.

      • Kuolemaa ei ole

        Hyvää yötä ja hyvää matkaa. Mutta tiedätkö, että sinä tulet takaisin viemään loppuun sen, mikä nyt jää kesken ?


      • Arasville

        Vai niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3095
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1700
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1553
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      944
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe