PYYNTÖ - Espoon sarjamurha

jason_dax

Hei,

minulla olisi pieni pyyntö tämän palstan läsnäolijoille:

Kaikki ovat varmasti kuulleet joukkoviestimien kautta, että Espoossa on tänään tapahtunut jotain järkyttävää. Ihmisiä on kuollut ja tämä ei vaikuta pelkästään uhreihin, mutta myös heidän läheisiinsä sekä koko alueen väestön turvallisuuden tunteeseen. Kuolleita emme saa takaisin. Traumat ja haavat ovat jo syntyneet.

Minä haluaisin vedota teidän kaikkien inhimillisyyteenne ja pyytäisin ettei kukaan tule käyttämään tätä hirveätä tapahtumaa ja siitä aiheutunutta kärsimystä lyömäaseena toista ihmistä tai ihmisryhmää kohtaan.

52

1445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

• Syiden ja siinä ohessa syyllisten motiivien setviminen voi toimia tämän kauheuden jäsentämisenä ja näin helpottajana. Mutta helpostihan se tietenkin menee sitten "me" ja "he" -luokitteluun.

Kannatan ehdotustasi. Mutta voisiko sitä yleistää esim. kymmenien vuosien takaisiin inhottaviin rikoksiin, joita jotkut lestadiolaiset ovat tehneet?

• Ei tässä tämänpäivän tapauksessa voi sanoa vielä mitään miehen motiiveista, ainoastaan hän itse sen tietää ja luultavasti hän on itsensä jo surmannut, eli emme saa ehkä koskaan tietää miksi. Ja sittenkään kun miehen taustat ja uskonnollisuus tiedetään niin emme me voi yleistää, oli sitten muslimi, kristitty, ateisti tai joku muu, mutta samaan hengenvetoon täytyy sanoa, että jos hän on muslimi niin eipä olisi yllätys...

• ...

"Minä haluaisin vedota teidän kaikkien inhimillisyyteenne ja pyytäisin ettei kukaan tule käyttämään tätä hirveätä tapahtumaa ja siitä aiheutunutta kärsimystä lyömäaseena toista ihmistä tai ihmisryhmää kohtaan."

Ettei ateisteja saa syyllistää, sitäkö yrität sanoa? Harnittaako, jos tekijä ei olekaan kristitty?

• +++++++++

mitä aloituksella tarkoitetaan.

"Minä haluaisin vedota teidän kaikkien inhimillisyyteenne ja pyytäisin ettei kukaan tule käyttämään tätä hirveätä tapahtumaa ja siitä aiheutunutta kärsimystä lyömäaseena toista ihmistä tai ihmisryhmää kohtaan."

Kristityt ovat myös toisia ihmisiä ja ihmisryhmä. Ihan kuten ateistit, muslimit ja kaikki muut.

• huomaaa

ääliö, juuri tuosta piti pidättäytyä.

• Miksi helvetissä olet niin ilkeä?

• "Tarkoitatko Ettei ateisteja saa syyllistää, sitäkö yrität sanoa?"

En yritä sanoa, olet ymmärtänyt viestini täysin väärin.

"Harnittaako, jos tekijä ei olekaan kristitty? "

Mielestäni murhaajan kristillisyys tai sen olemattomuus on yhdentekevä asia. Minua vain harmittaa, että ihmishenkiä on menetetty.

• Kerro totuus
        missxcessive kirjoitti:

Miksi helvetissä olet niin ilkeä?

huora?

• Kerro totuus kirjoitti:

huora?

auts! nyt loukkasit nyyh nyyh

• vai niin.
        jason_dax kirjoitti:

"Tarkoitatko Ettei ateisteja saa syyllistää, sitäkö yrität sanoa?"

En yritä sanoa, olet ymmärtänyt viestini täysin väärin.

"Harnittaako, jos tekijä ei olekaan kristitty? "

Mielestäni murhaajan kristillisyys tai sen olemattomuus on yhdentekevä asia. Minua vain harmittaa, että ihmishenkiä on menetetty.

"Mielestäni murhaajan kristillisyys tai sen olemattomuus on yhdentekevä asia. Minua vain harmittaa, että ihmishenkiä on menetetty."

Jos tekijä olisi ollut varmuudella kristitty olisi viestiesi sisältö aivan toisenlainen.

• onko kameli tyhmä?
        huomaaa kirjoitti:

ääliö, juuri tuosta piti pidättäytyä.

sellainen jolla on iso patti keskellä päätä?

• Jeesushuora

Syyllinenhän on vanha tuomittu venkula. Tällä ei siis ole mitään tekemistä etnisen perustan,
      uskonnon tai muunkaan vastaavan kanssa.

Syynä lienee yleinen rikostausta (vanha rosvo) ja mahdollisesti huumeet.

Sen sijaan lestadiolaisen pedofiilin tekemät rikokset liittyvät uskontoon kuten myös
      yleisemmin Katolisen eli Pedofilia Kirkon toimet tai Pedofilia Profeetan eli Muhammedin opit.

• Mies27/

Eroan kirkosta, tapahtumien johdosta. Minulle riitti. Sentakia tulinkin tänne ilmoittamaan asiani.

Kerron myös asiani niille PakkoJeesuksille, jotka tulevat ovelleni työntämään elintänsä postiluukusta sisälle.

• Minä vaan

järkevistä ateiskommenteista tällä palstalla.

• Kössönöm

Leimaat tuolla lauseellasi ateistit.

"Yksi erittäin harvoista järkevistä ateiskommenteista tällä palstalla."

• Minä vaan
        Kössönöm kirjoitti:

Leimaat tuolla lauseellasi ateistit.

"Yksi erittäin harvoista järkevistä ateiskommenteista tällä palstalla."

leimaan.

Oliko sulla muuta?

• Näkymätön mies

Kristityt joopa joo :(

• xkfutg

Juuri tästä tapahtumastako, vai ihan yleisesti ottaen ihan mistä tahansa surmatyöstä pitäisi olla hiljaa? Entä sinä itse, kun uskovaisia välillä kovinkin vihaisesti kritisoit milloin mistäkin teosta?

Entä kun homoja vainotaan ja useimmiten ne vainoajat ovat uskovaisia. Oletko sinä silloin hiljaa? Ei, vaan huudat kovaan ääneen kiukkuasi eri uskovaisryhmiä kohtaan. Ja erittäin yleistäen, huom!

• en mätkäissyt

oletkos valehtelematta siinä.

• Missä totuus?
        en mätkäissyt kirjoitti:

oletkos valehtelematta siinä.

homofobia tartunta ihan automaattisesti.

• Meingott

Tuon allekirjoittaa kuka tahansa järkevä ihminen.

Syyllinen tässä ei ole kukaan muu kuin ampuja eikä ketään muuta voi syyttää.

• kzsirhg

"Syyllinen tässä ei ole kukaan muu kuin ampuja eikä ketään muuta voi syyttää."

Miten oli koulusurmien jälkeen? Räsänen syytti ateismia, oikeudessa on syytettynä poliisi, joka myönsi aseluvan. Miksi nyt ei voisi syytettynä olla maahanmuuttoviranomaiset? Miksi tuota miestä ei karkotettu?

• parempi maailma

No, toivotaan että tämä nyt edes vähän muuttaa suomalaisten asenteita maahanmuuttokriittisemmiksi

• Potuttaja

Minulla ei ole mitään muita kansallisuuksia vastaan. Olen joutunut työskentelemään mm Irakissa, Somaliassa, Ruotsissa ja Venäjällä ja täytyy tunnustaa että en ole missään näistä kohdemaista vaatinut mitään erityistä kunnioitusta uskontoani tai muita arvojani kohtaan. En voi hyväksyä sellaista keneltäkään Suomeen tulevalta maahanmuuttajalta.

• ateistiRunkku

keskustelua ja kiemurtelee ateistien vastuusta tässä joukkomurhassa.

• ?

aloitusta vastauksineen voi ilmoittaa asiattomaksi?

• asiaton.

• Olly

Mitä väliä sinulle, kun elät ikuisesti :DDDDDDD

Harmi, ettei näppäimistöstä löydy "keskisormi"-merkkiä.

• tällee mIm

• Tällainenkin...
        missxcessive kirjoitti:

tällee mIm

||
        /\I I/\/\
        \ /
        \ I
        I I

• ei toimi
        Tällainenkin... kirjoitti:

||
        /\I I/\/\
        \ /
        \ I
        I I

• Eiku näin
        ei toimi kirjoitti:

||
        /\I I/\/\
        \      /
        \     I
        I    I

• tapa ja kulttuuri

http://alturl.com/35qe

Herran tahto:

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

• z.fjdvg

herjaa jotain virheraporttia?

• Aukaisija.
        z.fjdvg kirjoitti:

herjaa jotain virheraporttia?

Ainakin minä sain auki. Ei uskois samaksi kaveriksi. Puhui ihan fiksusti.

• z.fjdvg
        Aukaisija. kirjoitti:

Ainakin minä sain auki. Ei uskois samaksi kaveriksi. Puhui ihan fiksusti.

Firefoxilla aukesi, explorilla ei. Mikä siinäkin mahtaa olla?

Joo ihan fiksustihan tuo tuossa puhui. Harmi vaan, että tappoi ihmisiä. Miksi tuota tyyppiä ei karkotettu ensimmäisten rikosten jälkeen? Kysyn vaan.

• Tuonpuoleinen(ei kir

Hei,

pyyntö on oma maailmansa:

Kaikki ovat syntyneet suomennettuna maan tomusta ja materiasta ilman omaa tahtoa, jos uskoo niin...

Ihmisiä kuolee ja syntyy jokaisessa maassa joka päivä. 6 mrd nyt ylikin, ihme planeetta kun kestää kaiken.

Tulivuoret on ja syntyivät miljoonia vuosia sitten syntyäkseen uudelleen - tavallaan.

Anteeksi että kirjoitan nyt juuri seuraavana vuonna aiemman vuoden tapahtumista, otan osaa suruun.
      En oikeasti armahda ketään nimimerkin kautta, vaan ymmärrän maailman eläväisiä, tomumajoissaan.
      Ja muistahan itse, että olevaisuus ennen 13,7 mrd vuotta sitten on mysteeri kaikille, jatketaan siis.

• huoh zz zz

Teotwawki esimerkiksi tekee näin. En käsitä miten järkevä ihminen pystyy ivallisesti kirjoittamaan kirkosta ja uskovista ihmisistä surun keskellä.

• pil*unviilaaja

Kyseessä ei ollut sarjamurha, vaan joukkomurha.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1469
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1255
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      222
      1225
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      203
      1223
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1019
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      946
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      923
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      79
      821
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      808
    Aihe