Naisen ja kahden miehen suhde

QBee

Haluaisin nyt ihan tosissani tietää voiko naisella olla toimivaa suhdetta kahden miehen kanssa? Siis tilanne on se, että olen ollut mieheni kanssa kohta kymmenen vuotta onnellisesti yhdessä. Viime keväänä mukaan astui meitä molempia lähes puolet vanhempi mies. Suhteemme on kehittynyt alun pelihengestä jo todella vakavaksi ja taidan rakastaa kahta miestä. Myös aviomieheni tietää tilanteen ja miehet tulevat mielestäni keskenään hvyin juttuun. Nyt askarruttaakin se uskaltaisimmeko kokeilla yhteiseloa kolmistaan vai onko se täysin järjetön ajatus? Olemme asiasta puoliksi leikillään keskustelleet, mutta nyt tuntuu että minä olisin siihen ihan oikeasti valmis. Niin moni asia kuten mahdollinen mustasukkaisuus ja yhteisten pelisääntöjen luominen kuitenkin askarruttavat.. Vai pitäisikö vain rohkeasti kokeilla piittaamatta ns.kaavoista ja ihmisten suhtautumisesta?

21

2619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfkfkfk

      Oletko valmis, että joukkoon liittyy myös muita naisia? Pitäisin tätä mahdollisuutta hyvin todennäköisenä jos tälle tielle lähdetään.

      Itse en kahden naisen kanssa pystyisi elämään arkea, vaikka kaksi tai useampi suhde yhtäaikaa ihan mielenkiintoinen ajatus onkin. Itse olen onnellisempi kuitenkin vain yhden naisen kanssa. Jos yksi ei jossain vaiheessa riitä niin alan sinkuksi.

      • toimi minulla

        Kyllä tuo voisi toimia. Minäkin olen elänyt jonkin aikaa kahden kaveruksen naisena eikä siihen kuvioon silloin muita naisia kuulunut. Sovittiin että jos joku haluaa muuta niin kertoo sitten. Se oli mukavaa aikaa ja päättyi kun itse halusin tutustua ja perustaa perheen yhden miehen kanssa eikä se mies ollut kumpikaan heistä. Hyvät on välimme edelleen ja hekin ovat tahoillaan jo naimisissa.
        Avoimuus kaikissa suhteissa ja suhteessa auttaa aina.


    • Huiiii

      Miettimään varmasti joudut 'Pohjanmaan kautta' tällaista asiaa. Mutta älä korvaasi lotkauta "kaavoille ja ihmisten suhtautumiselle". Ihmiset ovat sitä mieltä mitä ovat ja sinä olet omaasi ja jos olet onnellinen ja kaikki on hyvin niin mitä se muille kuuluu mitä sinä elämässäsi / elämällesi teet. - Aika rohkea ja uskalias kokeilu on, taitaisit olla uranuurtaja. Mitenkähän tämä virallisesti menee kun kaksinnainti nyt kuitenkin on laissa kielletty. Hmmm, mutta kaksinavonainti ei taida olla ...

    • Ylissäsi hiljaa

      Itselläni hieno mies suhde, ystävä jota rakastan. Mies kotona jonka kanssa elän ja kasvatan lastani. Seksi ei ole pää asia vaan se millä rentoutetaan toisemme, jaksamaan ja jaksamaan.

    • T-vertainen

      ...jos ei annakaan- vain kokeilemalla asia selviää parhaiten. Se miten asian selvität ja kokeilet, onkin paljon mutkikkaampaa...

      Jos asuisimme hieman etelämmässä, niin asia olisi hoidettu hyvinkin nopeasti. Tosin silloin sinä tekisit "kuhnurin" virkaa jonkun muun naisen kanssa ja miehesi hoitaisi "imperiumiaan". Koska olemme protestanttisessa Suomessa, niin toimintasi on hieman hankalampaa, puhumattakaan normaalista parisuhteesta (tai sen yrittämisestä), josta on ollut ihan maailmanlaajuisesti viime aikoina kovin surullisiakin esimerkkejä. Se ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö niillä tuhansilla pariskunnilla, jotka ylittävät 11v maagisen rajan (1. avioliitto kestää Suomessa keskimäärin 11 vuotta) meni hyvin tai erittäin hyvin. Kirjoituksesi perusteella teillä näyttää olevan perusasiat kunnossa. Onko teillä miehesi kanssa avoin suhde, jossa te voitte keskustella asioista avoimesti? Entäpä seksuaaliset asiat?

      Ihminen on siitä merkillinen otus, että hän voi rakastaa enemmän kuin yhtä ihmistä kerrallaan - mutta rakastua vain yhteen ihmiseen kerrallaan. Kertomasi perusteella sinulla voi olla vielä rakastumisvaihe kesken mainitsemasi "vanhemman miehen" kanssa, mene ja tiedä. Rakastumisvaiheen jälkeen tulee ns. 'suvantovaihe' eli rakkaus antaa oikeasti odottaa itseään, kunnes ihminen kiintyy. Sinulla ei sen suhteen ole varmasti mitään kiirettä.

      Kuukin on valloitettu ja meren elämästäkin tiedetään melko paljon. Silti ihmisen toiminnasta ja sen biologisesta historiasta tiedetään vähän. Tähän syynä on lähinnä uskonnon ja politiikan vaikutus. Tämä näkyy jopa siinä, että toisissa uskonnoissa on mahdollisuus moniavioisuuteen ja toisissa se on kiellettyä. Jopa tälläkin sivulla on nähnyt väittelyä, onko ihminen moniavioinen vai ei? Se on kuitenkin toisen jutun paikka se...

      Tärkeintä on, minun mielestäni, että pidät huolta varsinaisesta miehestäsi. Tämä ihan siksi, että hän on sinun ensisijainen tuki ja turva. Toinen mies voi olla hyvänä ystävänä ja tuttuna. Tulla vähitellen siihen "rinnalle" jos vain teidän kahden suhde hänet kestää. Se asuuko hän teidän luona on aivan toissijaista. Kaikkein tärkeintä on, ettei kenellekään saa tulla painostavaa tai häiritsevää tunnetta asiasta, etkä sinä saa niin tehdä vaikka kuinka "rakastat kahta miestä". "Rakkaus" voi haihtua yllättävän nopeasti kuin se tulikin paikalle ja siksi pitää tietää mitä tekee, vaikka kuinka sanotaan - "rakkaus on sokeaa".

      Lopuksi...
      Sanotaan "totuus on taruakin ihmeellisempi" pitänee paikkansa kun tämänkin sivun juttuja lukee. Toisaalta ihmisten suhtautuminen yleensä on laidasta laitaan kuten jututkin. Se, kannattaako ihmisten mielipiteitä kuunnella vaihtelee tilanteesta ja ihmisestä... ,niin ja miksei palstastakin ;). Tärkeintä on kuitenkin kuunnella sitä omaa kumppaniaan, sillä hän joutuu asian kanssa elämään. Kuten kokokansan Matti sanoi: "elämä on ihmisen parasta aikaa", sen aikana ne ratkaisut kannattaa tehdä!!!

      Terv. Tasavertainen

      • palvelualalla

        Kokeillaanhan kenkiäkin, monta paria, samaan aikaan, kaikkin reikiin eikun jalkoihin


    • Hoipertelija

      Ehkä parhain vinkki aiheeseen on se, että varmistaa kaikkien osapuolien olevan asian kanssa samalla aaltopituudella, sinut itsensä ja muiden kanssa sekä myöskin että asiat ovat kaikille selvät. Ettei tule sitä kautta mitään ihmetyksiä syyttä suotta vastaan.. Miehillä kun tuppaa masentavan usein olevan takana vain jokin hallitsemisen tarve ja jos ei asioita nähdä samalta kantilta, ei olla esim tunteiden kanssa samalla aaltopituudella niin tuohon kuvioon ei kannata lähteä.. Tosin jokainen tekee omat ratkaisunsa ja kokeillahan aina voi ellei pidä esim. samalla aaltopituudella olemista niin tärkeänä asiana. Voihan seksiä harrastaa toki ajattelemattakaan yhtään mitään kuin vain käyttäytymällä eläimellisesti, vaikka itse pidän ajatuksia, mielikuvitusta ja luovuutta hyvin tärkeänä osana niin arkea, suhdetta kuin seksiäkin.

      Tsemppiä pohtimiseesi, toivottavasti löydätte asiaan ratkaisun :) Älkääkä turhaan rassatko ulkopuolisilla asioilla teidän juttuanne jos kerta asia on kaikille ookoo.

      • QBee

        Mieheni kanssa meillä on alusta asti ollut todella avoin suhde ja on pystytty keskustelemaan ihan kaikesta, seksi mukaanlukien, maan ja taivaan väliltä. Niinkuin nyt tästäkin asiasta on viimein keskusteltu perusteellisesti. Ehkä osaltaan auttaa se, että ollaan suht nuoresta iästämme huolimatta (molemmat alle 30) koettu monta rankkaa juttua yhdessä kuten läheisten kuolemia. Mikä puolestaan on muuttanut maailmankatsomustani huomattavasti ja olen päättänyt, että asioita pitää tehdä eikä tyytyä haaveilemaan, että sitten joskus..

        Ollaan nyt siinä pisteessä että aletaan vähitellen kehittää tätä meidän kolmen juttua eteenpäin.
        Ihan omalla painollaan ja ilman kiirettä, että kaikki ehtivät tottua ajatukseen. Mitä tulee muihin naisiin niin olen valmis hyväksymään satunnaiset seksisuhteet, mutta samaan talouteen ei kyllä ole asiaa. Olen sen verran vahva persoona, että kahdella miehellä pitäisi siinä olla riittävästi arjen tarpeisiin.

        Kukaan ei varmasti pysty etukäteen kertomaan miten juttu onnistuu tai mitä vaikeuksia kohdataan. Mutta nyt kun tuntuu, että molemmat miehetkin ovat kypsymässä ajatukselle ja ollaan tunnetasolla hyvinkin samalla aaltopituudella niin en näe syytä miksei kokeiltaisi. Eihän sitä tiedä kuinka antoisaa siitä voi parhaimmillaan tulla.


      • Everstiluutnantti
        QBee kirjoitti:

        Mieheni kanssa meillä on alusta asti ollut todella avoin suhde ja on pystytty keskustelemaan ihan kaikesta, seksi mukaanlukien, maan ja taivaan väliltä. Niinkuin nyt tästäkin asiasta on viimein keskusteltu perusteellisesti. Ehkä osaltaan auttaa se, että ollaan suht nuoresta iästämme huolimatta (molemmat alle 30) koettu monta rankkaa juttua yhdessä kuten läheisten kuolemia. Mikä puolestaan on muuttanut maailmankatsomustani huomattavasti ja olen päättänyt, että asioita pitää tehdä eikä tyytyä haaveilemaan, että sitten joskus..

        Ollaan nyt siinä pisteessä että aletaan vähitellen kehittää tätä meidän kolmen juttua eteenpäin.
        Ihan omalla painollaan ja ilman kiirettä, että kaikki ehtivät tottua ajatukseen. Mitä tulee muihin naisiin niin olen valmis hyväksymään satunnaiset seksisuhteet, mutta samaan talouteen ei kyllä ole asiaa. Olen sen verran vahva persoona, että kahdella miehellä pitäisi siinä olla riittävästi arjen tarpeisiin.

        Kukaan ei varmasti pysty etukäteen kertomaan miten juttu onnistuu tai mitä vaikeuksia kohdataan. Mutta nyt kun tuntuu, että molemmat miehetkin ovat kypsymässä ajatukselle ja ollaan tunnetasolla hyvinkin samalla aaltopituudella niin en näe syytä miksei kokeiltaisi. Eihän sitä tiedä kuinka antoisaa siitä voi parhaimmillaan tulla.

        Elämän asioita voi katsoa myös "asetelmina". Asetelma on tasa-painossa, kun siinä olevat tekijät (toinen ihminen, lähipiiri, työ, harrastukset yms) asettuvat harmoniaan. Harmonian tunnistaa siitä, että nuo tekijät liittyvät toisiinsa kiinteästi ja tukevat toisiaan - vaikuttavat siis samansuuntaisesti.

        Nyt sinun virittämäsi asetelma ei luultavasti ole tasapainoinen. Sen tunnistaa a) asetelmasi harvinaisuudesta sekä b) vallan epätasaisesta jakautumisesta. Käsittelen nuo kohta kohdalta.

        a) Moniavioisuus on harvinainen ilmiö. Ja tavallasi toteutettuna äärimmäisen harvinainen. Muslimimaissa ja joissakin muissa moniavioisissa uskonnollisissa yhteisöissä koko ao. kulttuurin rakenteet tukevat moniavioisuutta. Näin tuo asetelma saattaa siellä asettua tasapainoon, vaikka yleisin rakenne se ei taida olla missään.

        b) Toteat "Olen sen verran vahva persoona, että kahdella miehellä on siinä riittävästi arjen tarpeisiin". Näin voi olla. Valtateoreettisesti olet kuitenkin keskittänyt itsellesi enemmän päätösvaltaa kuin muille; ilmeisesti myös määrittely- ja peluuttamisvaltaa. Asetelma on tältä osin voimakkaan epätasapainoinen ja psykologisesti epätasa-arvoinen. Sellaisilla asetelmilla on taipumus purkaantua aika voimakkaasti kuohuen.

        Lopuksi: Kait teidän tuota täytyy kokeilla, vaikka erityisesti viimeisestä kirjeestäsi heijastui - anteeksi vain - omahyväisyys ja itsekkyys. Kestävä asetelma lähtee tasa-arvoisuudesta, ei siitä että sinä sanelet ehdot.


      • QBee
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Elämän asioita voi katsoa myös "asetelmina". Asetelma on tasa-painossa, kun siinä olevat tekijät (toinen ihminen, lähipiiri, työ, harrastukset yms) asettuvat harmoniaan. Harmonian tunnistaa siitä, että nuo tekijät liittyvät toisiinsa kiinteästi ja tukevat toisiaan - vaikuttavat siis samansuuntaisesti.

        Nyt sinun virittämäsi asetelma ei luultavasti ole tasapainoinen. Sen tunnistaa a) asetelmasi harvinaisuudesta sekä b) vallan epätasaisesta jakautumisesta. Käsittelen nuo kohta kohdalta.

        a) Moniavioisuus on harvinainen ilmiö. Ja tavallasi toteutettuna äärimmäisen harvinainen. Muslimimaissa ja joissakin muissa moniavioisissa uskonnollisissa yhteisöissä koko ao. kulttuurin rakenteet tukevat moniavioisuutta. Näin tuo asetelma saattaa siellä asettua tasapainoon, vaikka yleisin rakenne se ei taida olla missään.

        b) Toteat "Olen sen verran vahva persoona, että kahdella miehellä on siinä riittävästi arjen tarpeisiin". Näin voi olla. Valtateoreettisesti olet kuitenkin keskittänyt itsellesi enemmän päätösvaltaa kuin muille; ilmeisesti myös määrittely- ja peluuttamisvaltaa. Asetelma on tältä osin voimakkaan epätasapainoinen ja psykologisesti epätasa-arvoinen. Sellaisilla asetelmilla on taipumus purkaantua aika voimakkaasti kuohuen.

        Lopuksi: Kait teidän tuota täytyy kokeilla, vaikka erityisesti viimeisestä kirjeestäsi heijastui - anteeksi vain - omahyväisyys ja itsekkyys. Kestävä asetelma lähtee tasa-arvoisuudesta, ei siitä että sinä sanelet ehdot.

        Asetelmasi olivat mielenkiintoisia ja pitävät varmasti monilta osin paikkansa. Myönnän, että nyt kun luen edellistä kirjettäni jälkikäteen siitä on todellakin havaittavissa itsekkyyttä ja omahyväisyyttä. Tässä on varmasti jotain perää ainakin jos minua luokittelee vain tämän viestiketjun pohjalta, mutta helppohan minun on palstoilla antaa itsestäni minkälainen kuva tahansa ja uskoo ken haluaa..todellisuudessa olen kuitenkin vähän liiaksikin elänyt tähänastista elämää vain muita ihmisiä varten. Ja luultavimmin tulen aina jossain määrin elämään, pidin siitä piirteestäni tai en.

        Ehkä olen tässä asiassa hieman itsekäs, mutta toisaalta maailma on täynnä pettäjiä ja petettyjä.. Olen ainakin yrittänyt "pelata avoimin kortein" kaikkia osapuolia kohtaan. Kertonut kummallekin miehelle suoraan missä osaltani mennään ja parhaani mukaan kuunnellut ja reagoinut heidän toiveisiinsa. En tiedä millä tavalla voisin paremmin toimia, koska tämä on ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta, kun tällaista joudun käsittelemään. En nimittäin heti lähtisi suosittelemaan kenellekkään, sillä asian käsittely viestiketjussa ja 24/7 tosielämässä ovat kaukana toisistaan.. Vaaditaan todellista paineensietokykyä, että pääsee tästä ns. kriisivaiheesta itse yli, puhumattakaan siitä että samalla tahdon osoittaa tukeni molemmille miehille. Tähän voi vain todeta, että itsepä olen soppani keittänyt..

        Mitä tulee tällaisen suhteen valta-asemiin, en osaa tässä vaiheessa kuin aavistella millaiseksi kaikki muodostuu. Edellisestä kirjeestäni heijastuu ehkä näennäisesti, että pidän itseäni jollain tapaa johtajana. Tarkat pelisäännöt ovat kuitenkin vielä sopimatta, sillä tarkoitus on edetä kaikessa rauhassa (puhutaan siis vähintään puolen vuoden harkinta-/totutteluajasta). Tämä juuri siksi ettei kumpikaan miehistä suostuisi ehdotukseeni vain miellyttääkseen tai seurauksia enempää miettimättä. En jaksa uskoa, että mies joka tällaiseen kuvioon vielä harkinnankin jälkeen on valmis suostumaan, kuvittelisi että asioista voitaisiin päättää kahden sopimalla tai peräti niin että minä tai hän sanelee ehdot. Lähtökohtaisesti ajattelisin, että ihan alkuun tulee huolella laatia yhteisesti noudatettavat pelisäännöt, joita kaikki ovat valmiita noudattamaan. Elämässä tulee kuitenkin yllätyksiä vastaan, joten mielestäni tällöinkin olisi päästävä jokaista osapuolta tyydyttävään kompromissiin. Tämä huomioiden olemme molempien miesten kanssa keskustelleet siitä, että ajallinen pääpaino tulisi edelleen muu elämäntilanne huomioiden olemaan ainakin aluksi nykyisellä suhteellani. Tämä sopii myös toiselle miehelle, sillä hän kaipaa hyvin paljon myös omaa aikaa. Hän sitä oikeastaan toivoikin ja samansuuntaisesti suhtautui myös nykyinen mieheni.

        Käytäntö näyttää millä tavalla lopulta toimitaan vai toimitaanko mitenkään..tasa-arvoisuutta tai ainakin
        hyvin lähelle sitä on kuitenkin ajatus pyrkiä.


      • epäilen
        QBee kirjoitti:

        Asetelmasi olivat mielenkiintoisia ja pitävät varmasti monilta osin paikkansa. Myönnän, että nyt kun luen edellistä kirjettäni jälkikäteen siitä on todellakin havaittavissa itsekkyyttä ja omahyväisyyttä. Tässä on varmasti jotain perää ainakin jos minua luokittelee vain tämän viestiketjun pohjalta, mutta helppohan minun on palstoilla antaa itsestäni minkälainen kuva tahansa ja uskoo ken haluaa..todellisuudessa olen kuitenkin vähän liiaksikin elänyt tähänastista elämää vain muita ihmisiä varten. Ja luultavimmin tulen aina jossain määrin elämään, pidin siitä piirteestäni tai en.

        Ehkä olen tässä asiassa hieman itsekäs, mutta toisaalta maailma on täynnä pettäjiä ja petettyjä.. Olen ainakin yrittänyt "pelata avoimin kortein" kaikkia osapuolia kohtaan. Kertonut kummallekin miehelle suoraan missä osaltani mennään ja parhaani mukaan kuunnellut ja reagoinut heidän toiveisiinsa. En tiedä millä tavalla voisin paremmin toimia, koska tämä on ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta, kun tällaista joudun käsittelemään. En nimittäin heti lähtisi suosittelemaan kenellekkään, sillä asian käsittely viestiketjussa ja 24/7 tosielämässä ovat kaukana toisistaan.. Vaaditaan todellista paineensietokykyä, että pääsee tästä ns. kriisivaiheesta itse yli, puhumattakaan siitä että samalla tahdon osoittaa tukeni molemmille miehille. Tähän voi vain todeta, että itsepä olen soppani keittänyt..

        Mitä tulee tällaisen suhteen valta-asemiin, en osaa tässä vaiheessa kuin aavistella millaiseksi kaikki muodostuu. Edellisestä kirjeestäni heijastuu ehkä näennäisesti, että pidän itseäni jollain tapaa johtajana. Tarkat pelisäännöt ovat kuitenkin vielä sopimatta, sillä tarkoitus on edetä kaikessa rauhassa (puhutaan siis vähintään puolen vuoden harkinta-/totutteluajasta). Tämä juuri siksi ettei kumpikaan miehistä suostuisi ehdotukseeni vain miellyttääkseen tai seurauksia enempää miettimättä. En jaksa uskoa, että mies joka tällaiseen kuvioon vielä harkinnankin jälkeen on valmis suostumaan, kuvittelisi että asioista voitaisiin päättää kahden sopimalla tai peräti niin että minä tai hän sanelee ehdot. Lähtökohtaisesti ajattelisin, että ihan alkuun tulee huolella laatia yhteisesti noudatettavat pelisäännöt, joita kaikki ovat valmiita noudattamaan. Elämässä tulee kuitenkin yllätyksiä vastaan, joten mielestäni tällöinkin olisi päästävä jokaista osapuolta tyydyttävään kompromissiin. Tämä huomioiden olemme molempien miesten kanssa keskustelleet siitä, että ajallinen pääpaino tulisi edelleen muu elämäntilanne huomioiden olemaan ainakin aluksi nykyisellä suhteellani. Tämä sopii myös toiselle miehelle, sillä hän kaipaa hyvin paljon myös omaa aikaa. Hän sitä oikeastaan toivoikin ja samansuuntaisesti suhtautui myös nykyinen mieheni.

        Käytäntö näyttää millä tavalla lopulta toimitaan vai toimitaanko mitenkään..tasa-arvoisuutta tai ainakin
        hyvin lähelle sitä on kuitenkin ajatus pyrkiä.

        >Sinulle tavallaan hyvä ,kun ei tarvi kiimassa kärvistellä.. Aina on jompi kumpi hoitelemassa sinua..
        Ajattelitkos jakaa miesten vuorot ,ettei vaan kiinny toiseen enemmän ,kuin toiseen..Jos kumpikin
        on kovia rakastelemaan ,niin sanon ,että olet aika lujilla siinä..Onhan siinä sellainen puoli ,että
        pesä on aina avoilla miehille.....Vaikea asia suvulle ym...


      • mimmu 69
        QBee kirjoitti:

        Mieheni kanssa meillä on alusta asti ollut todella avoin suhde ja on pystytty keskustelemaan ihan kaikesta, seksi mukaanlukien, maan ja taivaan väliltä. Niinkuin nyt tästäkin asiasta on viimein keskusteltu perusteellisesti. Ehkä osaltaan auttaa se, että ollaan suht nuoresta iästämme huolimatta (molemmat alle 30) koettu monta rankkaa juttua yhdessä kuten läheisten kuolemia. Mikä puolestaan on muuttanut maailmankatsomustani huomattavasti ja olen päättänyt, että asioita pitää tehdä eikä tyytyä haaveilemaan, että sitten joskus..

        Ollaan nyt siinä pisteessä että aletaan vähitellen kehittää tätä meidän kolmen juttua eteenpäin.
        Ihan omalla painollaan ja ilman kiirettä, että kaikki ehtivät tottua ajatukseen. Mitä tulee muihin naisiin niin olen valmis hyväksymään satunnaiset seksisuhteet, mutta samaan talouteen ei kyllä ole asiaa. Olen sen verran vahva persoona, että kahdella miehellä pitäisi siinä olla riittävästi arjen tarpeisiin.

        Kukaan ei varmasti pysty etukäteen kertomaan miten juttu onnistuu tai mitä vaikeuksia kohdataan. Mutta nyt kun tuntuu, että molemmat miehetkin ovat kypsymässä ajatukselle ja ollaan tunnetasolla hyvinkin samalla aaltopituudella niin en näe syytä miksei kokeiltaisi. Eihän sitä tiedä kuinka antoisaa siitä voi parhaimmillaan tulla.

        En se minä ollut joka antoi ...palautetta... Miehesi palute tulee vain ryöpsähdellen seisokin jälkeen.


      • Pelastus armeijasta
        QBee kirjoitti:

        Asetelmasi olivat mielenkiintoisia ja pitävät varmasti monilta osin paikkansa. Myönnän, että nyt kun luen edellistä kirjettäni jälkikäteen siitä on todellakin havaittavissa itsekkyyttä ja omahyväisyyttä. Tässä on varmasti jotain perää ainakin jos minua luokittelee vain tämän viestiketjun pohjalta, mutta helppohan minun on palstoilla antaa itsestäni minkälainen kuva tahansa ja uskoo ken haluaa..todellisuudessa olen kuitenkin vähän liiaksikin elänyt tähänastista elämää vain muita ihmisiä varten. Ja luultavimmin tulen aina jossain määrin elämään, pidin siitä piirteestäni tai en.

        Ehkä olen tässä asiassa hieman itsekäs, mutta toisaalta maailma on täynnä pettäjiä ja petettyjä.. Olen ainakin yrittänyt "pelata avoimin kortein" kaikkia osapuolia kohtaan. Kertonut kummallekin miehelle suoraan missä osaltani mennään ja parhaani mukaan kuunnellut ja reagoinut heidän toiveisiinsa. En tiedä millä tavalla voisin paremmin toimia, koska tämä on ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta, kun tällaista joudun käsittelemään. En nimittäin heti lähtisi suosittelemaan kenellekkään, sillä asian käsittely viestiketjussa ja 24/7 tosielämässä ovat kaukana toisistaan.. Vaaditaan todellista paineensietokykyä, että pääsee tästä ns. kriisivaiheesta itse yli, puhumattakaan siitä että samalla tahdon osoittaa tukeni molemmille miehille. Tähän voi vain todeta, että itsepä olen soppani keittänyt..

        Mitä tulee tällaisen suhteen valta-asemiin, en osaa tässä vaiheessa kuin aavistella millaiseksi kaikki muodostuu. Edellisestä kirjeestäni heijastuu ehkä näennäisesti, että pidän itseäni jollain tapaa johtajana. Tarkat pelisäännöt ovat kuitenkin vielä sopimatta, sillä tarkoitus on edetä kaikessa rauhassa (puhutaan siis vähintään puolen vuoden harkinta-/totutteluajasta). Tämä juuri siksi ettei kumpikaan miehistä suostuisi ehdotukseeni vain miellyttääkseen tai seurauksia enempää miettimättä. En jaksa uskoa, että mies joka tällaiseen kuvioon vielä harkinnankin jälkeen on valmis suostumaan, kuvittelisi että asioista voitaisiin päättää kahden sopimalla tai peräti niin että minä tai hän sanelee ehdot. Lähtökohtaisesti ajattelisin, että ihan alkuun tulee huolella laatia yhteisesti noudatettavat pelisäännöt, joita kaikki ovat valmiita noudattamaan. Elämässä tulee kuitenkin yllätyksiä vastaan, joten mielestäni tällöinkin olisi päästävä jokaista osapuolta tyydyttävään kompromissiin. Tämä huomioiden olemme molempien miesten kanssa keskustelleet siitä, että ajallinen pääpaino tulisi edelleen muu elämäntilanne huomioiden olemaan ainakin aluksi nykyisellä suhteellani. Tämä sopii myös toiselle miehelle, sillä hän kaipaa hyvin paljon myös omaa aikaa. Hän sitä oikeastaan toivoikin ja samansuuntaisesti suhtautui myös nykyinen mieheni.

        Käytäntö näyttää millä tavalla lopulta toimitaan vai toimitaanko mitenkään..tasa-arvoisuutta tai ainakin
        hyvin lähelle sitä on kuitenkin ajatus pyrkiä.

        Kaikkihan me tiedämme , ettei sodassa ja rakkaudessa sääntöjä ole. Kaikki häsläävät kaikkia vastaan ja kaikkien puolesta. JUmala on mahtava päälikkö.


    • kaksi kauniimpi

      että miehet viihtyvät keskenään ja sinä olet se VAIN velvollisuus siinä ohessa?
      Ei pidä luulla että pelaavat vain sinun takia.
      Oletko itse siihen valmis että ehkä he haluavatkin yhteiselon ilman sinua ja tunteitasi?

      • neuvon

        ottavan sinut vain panopuuksi ,ja jollet hoida kumpaakin miestä hyvin ja kimppakivaa järjestä,niin
        paikalle astuu uusi nainen..Toinen vaihtoehto on ,että jos vanhempi mies hoitaa sinua paremmin ,ja haluat
        viettää aikaa hänen kanssaan enemmän ,eiköhän silloin nuorempi halua lähteä. Sanoisin sinulle ,mikäli haluat
        pilata hyvän suhteen ottamalla ylimääräisen miehen peliin ,niin tee se..
        Älä tule tänne palstoille ruikuttamaan ,että kun kummatkin jättivät sinut...


    • ihmiset hylännyt

      Heivaa ihmiset, panosta Jumalaan. Et pety.

    • 01

      TODELLA SAIRASTA SIIS TODELLA!!!!!!!!! SAIRASTA

      • "Todella"

        Minusta on kyllä paaaljon sairaampaa, että ihminen ei suvaitse kaikenlaisia puolia elämästä. Mikä sinä olet sanomaan mikä on sairasta, mikä ei, jonkun muun elämässä ? Henkisesti kehittynyt ihminen on suvaitsevainen. Siis kuka onkaan "hajalla" ?


      • Everstiluutnantti
        "Todella" kirjoitti:

        Minusta on kyllä paaaljon sairaampaa, että ihminen ei suvaitse kaikenlaisia puolia elämästä. Mikä sinä olet sanomaan mikä on sairasta, mikä ei, jonkun muun elämässä ? Henkisesti kehittynyt ihminen on suvaitsevainen. Siis kuka onkaan "hajalla" ?

        Sanot "henkisesti kehittynyt ihminen on suvaitsevainen". Määritelmäsi on huono. Muuttujat muuttaen voisi todeta "hyvin kehittynyt ihminen on pitkä ja vaaleatukkainen".

        Suvaitsevaisuus on tärkeä ominaisuus, mutta se ei riitä. Jos vain suvaitaan, on suvaittava esimerkiksi sodassa tapahtuvat kauheudet.

        Suvaitsevaisuus ei siis ole arvo. Se on toimintamalli. Suvaitsevaisuus ilman arvoja on pelkkää nihilismiä ja opportunismia, siis suomeksi: oman voiton pyyntiä hinnalla millä hyvänsä, anything goes, kunhan se sopii minulle. Ja sen vuoksi koko ajattelusi oli rakennettu väärän puun varaan.


      • Pyörittele lisää
        Everstiluutnantti kirjoitti:

        Sanot "henkisesti kehittynyt ihminen on suvaitsevainen". Määritelmäsi on huono. Muuttujat muuttaen voisi todeta "hyvin kehittynyt ihminen on pitkä ja vaaleatukkainen".

        Suvaitsevaisuus on tärkeä ominaisuus, mutta se ei riitä. Jos vain suvaitaan, on suvaittava esimerkiksi sodassa tapahtuvat kauheudet.

        Suvaitsevaisuus ei siis ole arvo. Se on toimintamalli. Suvaitsevaisuus ilman arvoja on pelkkää nihilismiä ja opportunismia, siis suomeksi: oman voiton pyyntiä hinnalla millä hyvänsä, anything goes, kunhan se sopii minulle. Ja sen vuoksi koko ajattelusi oli rakennettu väärän puun varaan.

        No just. Onneksi ma en osaa kikkailla sivistyssanoilla. Henkisesti kehittyneemmällä on käsitys oikeasta ja väärästä, kyky erottaa hyvä huonosta käytöksestä tai muusta. Sota on väärin, sitä eikä sen kauheuksia tarvitse suvaita eikä normaali-ihminen niin teekään. Sotilaista en tiedä. - Jotta ihan sama ja pilkun viilaamista onko suvaitsevaisuus toimintamalli vai arvo.


    • tahtookans

      Toi on mun unelmani, kaksi bi-miestä ja vapaamielinen suhde. Mitenkähän tuon saisikin järjestymään???

      Kokeile ihmeessä, kerro välillä kuinka menee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe